abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12682581
quote:
Van Gennip wil overleg tussen Stichting Reprorecht en bedrijfsleven
Datum: 15-08-2003
Staatssecretaris Karien van Gennip van Economisch Zaken zegt gealarmeerd te zijn door alle berichten in de pers en de klachten uit het bedrijfsleven over de inning van het reprorecht. Het reprorecht geeft auteurs een vergoeding voor kopieën die van hun werk worden gemaakt. De Stichting Reprorecht int die gelden en verdeelt ze over de auteurs. Sinds begin dit jaar zijn de taken van de Stichting uitgebreid tot het bedrijfsleven. Er zijn inmiddels 4.000 daadwerkelijke klachten ingediend bij de Stichting.

Staatssecretaris van Gennip betwist het recht op vergoeding niet, maar wijst erop dat ze van VNO/NCW heeft gehoord, dat er zeker wel 100.000 gewijzigde formulieren zullen worden teruggestuurd naar de Stichting. Volgens haar moet de regeling rechtvaardig en efficiënt zijn en kan het niet zo zijn dat bedrijven zonder kopieerapparaat of met veel buitenwerkers voor tienduizenden kopieën door de Stichting worden aangeslagen. De inning van de reprorechten moet gebaseerd zijn op een reëel kopieervolume per bedrijf. Het is volgens haar duidelijk dat de huidige wijze van inning te grofmazig is.

De Stichting Reprorecht heeft recentelijk 230.000 rekeningen verstuurd naar bedrijven, waarbij per bedrijfscategorie een schatting is gemaakt voor het aantal kopieën. Van Gennip: Reprorecht en bedrijfsleven moeten om de tafel gaan zitten om te kijken of er geen betere methoden zijn om het werkelijke kopieervolume per bedrijf in te schatten. Met een fijnmaziger indeling van bedrijven moet het mogelijk zijn betere schattingen te maken om dat volume vast te stellen. De staatssecretaris zal nauwkeurig bezien welke resultaten het overleg zal hebben. Ze gaat ervan uit dat ze er gezamenlijk uitkomen, ook en met name ten aanzien van de kleinere bedrijven die toch al last hebben van allerlei regelgeving. Ze ziet het als een van haar belangrijkste taken om de administratieve lasten voor het bedrijfsleven te verminderen, ook als die niet rechtstreeks van de overheid komen.

Ik kots hier echt gigantisch op, weet je hoeveel miljoenen aan bureaucratie dat kost
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2003 @ 18:29:21 #252
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12682586
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Woont Sidekick daar?

Wel een beetje meer gaan lezen hoor. Sidekick komt uit Sneek.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2003 @ 18:32:41 #253
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12682642
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik kots hier echt gigantisch op, weet je hoeveel miljoenen aan bureaucratie dat kost

Schept wel weer werkgelegenheid, verder is het redelijk aan de hoge ratbesnuffelingsgraad.
pi_12682667
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wel een beetje meer gaan lezen hoor. Sidekick komt uit Sneek.

Ik dacht dat Rotjeknor een synoniem was voor Sneek.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2003 @ 18:37:30 #255
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12682731
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik dacht dat Rotjeknor een synoniem was voor Sneek.

Tussen denken en weten zit vaak een groot gapend gat! (ik overweeg deze spreuk als signatuur te gaan gebruiken! )
pi_12682762
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:29 schreef pberends het volgende:

Zou een Forum als Fok! daar eigenlijk mee te maken hebben? Er verschijnen hier toch regelmatig afbeeldingen waar copyright op zit?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')