quote:Die kenden we toch van leukere programma's?
Op woensdag 20 augustus 2003 00:21 schreef pberends het volgende:
http://www.groen-rechts.nl/Webmaster: Maxime Verhagen
![]()
![]()
![]()
quote:
'Richter Gnadenlos' ontslagen
BERLIJN - De opmerkelijke carrière van de Hamburgse populist en ex-rechter Ronald Schill is dinsdag met een knal geëindigd. Volkomen onverwacht werd hij ontslagen door CDU-burgemeester Von Beust, zijn coalitiepartner.Schill had gedreigd diens homoseksuele verhouding met de wethouder van Justitie openbaar te maken. Voor Hamburg is het een politieke rel zonder precedent.
Von Beust zei dat Schill 'qua karakter ongeschikt is' voor een hoge politieke functie. Als politiewethouder bestreed Richter Gnadenlos met harde hand de drugsoverlast in Hamburg. Maar hij kwam ook vaak in opspraak door zijn rechtse voorstellen.
Aanleiding voor het conflict met Von Beust waren de nevenverdiensten en andere affaires van een hoge medewerker van Schill. De oppositie en sinds maandag ook de burgemeester eisten diens aftreden. Maar Schill weigerde en dreigde uit de coalitie te stappen.
In een gesprek onder vier ogen met Von Beust op dinsdagmorgen bracht Schill ten slotte de eigen veronderstelde zonden van de burgemeester ter sprake. 'Ik heb hem eraan herinnerd dat hij zijn levenspartner Holger Kusch tot wethouder van Justitie heeft gemaakt. Zijn levenspartner die aan de Hansaplatz in zijn woning woont en met wie hij een homoseksuele verhouding heeft', zei Schill na zijn ontslag.
Hij klaagde dat zijn partij vaak wordt aangevallen op dit soort belangenverstrengeling. 'Von Beust beweert dat ik hem heb gechanteerd. Ik heb hem alleen opgeroepen niet met twee maten te meten', zei Schill.
Maar Von Beust vatte Schills woorden op als een poging tot chantage en maakte daarop diens ontslag bekend. Het openbaar ministerie onderzoekt nu of Schill zich schuldig heeft gemaakt aan bedreiging.
Von Beust zei dat Schills bewering onjuist is. Hij is al 25 jaar bevriend met wethouder van Justitie Kusch en verhuurt sinds een jaar zijn woning aan hem. 'Dat is alles, absoluut alles.' Op de bewering dat hij homoseksueel is, ging Von Beust niet in.
Schill beweerde dat Von Beust 'dat tegenover mij nooit heeft verborgen' en sprak zelfs over 'getuigen van de liefdesdaad' tussen Von Beust en Kusch. In het conservatieve Duitsland komen maar weinig politici voor hun homoseksualiteit uit, al is dat wel makkelijker geworden nadat de openlijk homoseksuele SPD'er Klaus Wowereit de burgemeestersverkiezingen in Berlijn won.
Von Beust wil de midden-rechtscoalitie met de 'Schill-partij' wel voortzetten, maar dan zonder Schill. De partij lijkt daartoe bereid, en ook Schill stemt toe. Zelf wil hij de politiek verlaten.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1061357036100.html
quote:lol, alleen omdat hij homo is, lijkt ie op pim fortuyn
Op woensdag 20 augustus 2003 08:43 schreef Kozzmic het volgende:
Ronald Schill alias 'Richter Gnadenlos', oftewel de Pim Fortuyn van Hamburg; zegt dat iemand wat? Heeft het zin om daarover een topic te openen? Ik denk het niet, daarom het bericht maar hier...
[..]
wat boeit de politiek in een duitse stad eigenlijk en wat boeit het sexleven van de burgemeester nou
quote:Beter lezen, Ronald Schill is niet de homo in het verhaal...
Op woensdag 20 augustus 2003 09:24 schreef pberends het volgende:[..]
lol, alleen omdat hij homo is, lijkt ie op pim fortuyn
quote:wat is de deal dan
Op woensdag 20 augustus 2003 09:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Beter lezen, Ronald Schill is niet de homo in het verhaal...
reageer nou eens inhoudelijk op het defensie topic
anders verander ik "Kozzmic is een lieverd"
quote:Ronald Schill is de fortuynist die bij de laatste verkiezingen de grote winnaar was in Hamburg en die sindsdien als minister in deze Duitse stadsstaat de handen op elkaar vanwege zijn harde ingrijpen tegen drugsoverlast en andere straatcriminaliteit.
Op woensdag 20 augustus 2003 09:54 schreef pberends het volgende:[..]
wat is de deal dan
Hij is ontslagen omdat hij de CDU-burgemeester chanteerde met het naar buiten brengen van de homosexuele relatie die die burgemeester zou hebben.
quote:Ik maak uiteraard zelf wel uit in welke discussies ik me wel en niet wil mengen...reageer nou eens inhoudelijk op het defensie topic
quote:Kijk maar uit, anders verander ik gewoon de topictitel.
anders verander ik "Kozzmic is een lieverd"
quote:grappig, maar ik denk dat zelfs POL-guru's de duitse provincie/gemeente politiek niet al te boeiend vinden
Op woensdag 20 augustus 2003 10:01 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ronald Schill is de fortuynist die bij de laatste verkiezingen de grote winnaar was in Hamburg en die sindsdien als minister in deze Duitse stadsstaat de handen op elkaar vanwege zijn harde ingrijpen tegen drugsoverlast en andere straatcriminaliteit.
Hij is ontslagen omdat hij de CDU-burgemeester chanteerde met het naar buiten brengen van de homosexuele relatie die die burgemeester zou hebben.
[..]Ik maak uiteraard zelf wel uit in welke discussies ik me wel en niet wil mengen...
[..]Kijk maar uit, anders verander ik gewoon de topictitel.
quote:Die Schill is wel een interessante figuur. Hij kwam in het nieuws door als rechter absurd hoge straffen uit te delen. Toen hij daarna een partij oprichtte werd die in Hamburg gelijk de derde partij met 20% van de stemmen (ongeveer gelijk dus aan de LPF in mei 2002), zodat een coalitie met CDU en FDP gevormd kon worden. Beetje dezelfde situatie dus als in Nederland. Alleen houdt de coalitie daar dus wel stand.
Op woensdag 20 augustus 2003 08:43 schreef Kozzmic het volgende:
Ronald Schill alias 'Richter Gnadenlos', oftewel de Pim Fortuyn van Hamburg; zegt dat iemand wat? Heeft het zin om daarover een topic te openen? Ik denk het niet, daarom het bericht maar hier...
Bij de Bondsdagverkiezingen bleef de partij steken op ongeveer 0.8% van de stemmen, maar daar zal het kiessysteem debet aan zijn. Kleine partijen hebben het altijd lastig in Duitsland.
Sidekick wordt rechts ik word links
quote:Ja, hoe is het kiestelsel in Duitsland eigenlijk geregeld? Kiesdrempel? Disctrictenstelsel? Verdeling voormalig DDR en BDR?
Op woensdag 20 augustus 2003 12:28 schreef freako het volgende:[..]
Die Schill is wel een interessante figuur. Hij kwam in het nieuws door als rechter absurd hoge straffen uit te delen. Toen hij daarna een partij oprichtte werd die in Hamburg gelijk de derde partij met 20% van de stemmen (ongeveer gelijk dus aan de LPF in mei 2002), zodat een coalitie met CDU en FDP gevormd kon worden. Beetje dezelfde situatie dus als in Nederland. Alleen houdt de coalitie daar dus wel stand.
Bij de Bondsdagverkiezingen bleef de partij steken op ongeveer 0.8% van de stemmen, maar daar zal het kiessysteem debet aan zijn. Kleine partijen hebben het altijd lastig in Duitsland.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 12:45 schreef pberends het volgende:[..]
Ja, hoe is het kiestelsel in Duitsland eigenlijk geregeld?
Kiesdrempel? 5%
Districtenstelsel? De helft van de zetels. De andere helft met evenredige vertegenwoordiging, met als doel de verhoudingen gelijk te trekken, de partijen die te weinig directe zetels gewonnen hebben zijn dus flink in het voordeel.
Verdeling voormalig DDR en BDR? Vroeger golden de kiesdrempels van 5% apart voor vml. BRD en DDR, nu niet meer.
quote:Ah, bedankt je bent de man
Op woensdag 20 augustus 2003 12:54 schreef freako het volgende:[..]
Weet je ook of het klopt wat Sidekick zei over het in te voeren disctrictenstelsel?
Dat de 2e kamer eerst met 2/3 van de zetels het wetsvoorstel moet aannemen, en dat daarna de verkiezingen in oude staat moeten worden gehouden, en dat daarna pas als er een meerheid voor is het kiesstelsel veranderd wordt?
quote:Hangt er denk ik vanaf of de Grondwet aangepast moet worden. Als dat zo is, dan moet het inderdaad zo. Wat betreft vragen over het Nederlandse parlement: zie deze site.
Op woensdag 20 augustus 2003 13:00 schreef pberends het volgende:[..]
Ah, bedankt je bent de man
Weet je ook of het klopt wat Sidekick zei over het in te voeren disctrictenstelsel?
Dat de 2e kamer eerst met 2/3 van de zetels het wetsvoorstel moet aannemen, en dat daarna de verkiezingen in oude staat moeten worden gehouden, en dat daarna pas als er een meerheid voor is het kiesstelsel veranderd wordt?
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 13:02 schreef freako het volgende:[..]
Hangt er denk ik vanaf of de Grondwet aangepast moet worden. Als dat zo is, dan moet het inderdaad zo. Wat betreft vragen over het Nederlandse parlement: zie deze site.
-- Internationaal --
PORTRET ANTHONY GODETT
Sinds een week trekt zijn zus aan de touwtjes op Curaçao, maar in werkelijkheid is hij de man: Anthony Godett. Twee Vandaag sprak uitgebreid met hem over zijn achtergrond, zijn politieke ideeën en zijn relatie met Nederland.
quote:dat verzin je toch niet
Aanvragen
Er bestaan in Nederland meer dan 1000 subsidieregelingen. Waar kun je het beste aankloppen? De regelingen zijn grofweg onderverdeeld naar loonkosten- en scholingssubsidies, financieringssubsidies, technologie- en onderzoekssubsidies, belastingsubsidies en exportsubsidies. Het opstellen van een subsidieaanvraag vraagt om specifieke deskundigheid op dat vlak.
quote:Dat is werkgelegenheidscreatie! 1000 verschillende funkties alweer!
Op woensdag 20 augustus 2003 16:27 schreef pberends het volgende:[..]
dat verzin je toch niet
![]()
![]()
quote:He pberends volgens mij praat je hier voornamelijk met jezelf
Op woensdag 20 augustus 2003 16:09 schreef pberends het volgende:
Waar blijft Gil-Galadhij's de laatste tijd zo rustig. Druk op maroc.nl?
Overigens vind ik 1000 subsidieregelingen wel veel maar niet per definitie te veel. Een kleine herschikking zal echter geen kwaad kunnen.
quote:Ik ben de hele dag niet aan het internetten geweest.
Op woensdag 20 augustus 2003 16:41 schreef Recoil het volgende:
Sidekick heeft al weer een paar (heel erg klein beetje) rechtse reacties gepost.
quote:Ik bedoelde gisteren, want ik noemde geen dag. =)
Op woensdag 20 augustus 2003 16:49 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik ben de hele dag niet aan het internetten geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |