quote:ja deregulering hoo maar als het om google gaat
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:44 schreef Kastaan het volgende:[..]
Komt door de VVD.
quote:Kunnen we voor kastaan geen uitzondering maken?
En, zoals ik een paar dagen geleden al opmerkte, dat klonengejaag moet maar eens afgelopen zijn.
Dan maar ff echt nieuws:
quote:Joh.
'Aanpak recessie onvoldoende'HILVERSUM - Meer dan de helft van de Nederlanders (58 procent) heeft er weinig tot geen vertrouwen in dat het kabinet de economische recessie kan keren. Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van televisieprogramma Netwerk en het radioprogramma AVRO-1opdemiddag.
Vooral de achterban van de VVD oordeelt steeds negatiever over de geloofwaardigheid en daadkracht van het kabinet van CDA, VVD en D66. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de VVD wel stijgen van 28 naar 35 zetels. De onderzoekers hebben daar geen verklaring voor. Van de zeven zetels winst komen er vijf van het CDA. Ook D66 trekt meer stemmers dan bij de laatste verkiezingen. In januari kreeg D66 zes zetels, nu zouden dat er elf zijn.
De winst van VVD en D66 zorgt er voor dat het huidige kabinet een krappe meerderheid van 77 zetels zou krijgen, want het CDA moet in de peiling liefst dertien zetels prijsgeven en houdt er nog maar 31 over. Het CDA verliest onder meer vijf zetels aan de PvdA.
Opvallend is de minimalisering van de LPF. De partij van naamgever Pim Fortuyn houdt niet meer dan twee zetels over, een verlies van zes. Veel LPF-stemmers zouden nu niet meer gaan stemmen, of weten niet waarop.
ANP
Zo zie je maar dat veel naamsbekendheid goed is voor de zetels.
quote:Nee.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:48 schreef Sidekick het volgende:
Kunnen we voor kastaan geen uitzondering maken?
Doei.
quote:60% van het volk is dus te dom om in te zien dat de Nederlandse economie voor 80% afhankelijk is van andere economieeen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:48 schreef Sidekick het volgende:-snip-
quote:Lees die zin in het bericht nog een keer. Dan zul je zien dat dat er ook mee kan worden bedoeld.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:50 schreef Recoil het volgende:[..]
60% van het volk is dus te dom om in te zien dat de Nederlandse economie voor 80% afhankelijk is van andere economieeen.
Maar de overheid kan natuurlijk wel *iets* doen. En daar kan je wel of geen vertrouwen in hebben.
quote:grappig wat een onzin die peiling.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
Kunnen we voor kastaan geen uitzondering maken?
Dan maar ff echt nieuws:
[..]Joh.
Zo zie je maar dat veel naamsbekendheid goed is voor de zetels.
is ook vrij nieuw en daar zijn de schommelingen minimaal. Welke peiling was dat?
VVD zou vooral winnen omdat ze wat rechtser zijn dan CDA en D66 zou winnen omdat ze meer in de picture zijn door in het kabinet deel te nemen en ook soms het kabinet tegenwerken (JSF, ziekenfondspakket, onderwijs).
Overigs een slimme zet van D66 om deel te nemen aan het kabinet, dat zet hun weer in de picturen, anders hadden ze nu net 5 zetels in de peiling.
quote:Tis geen goed teken, economie is vaak gebaseerd op vertrouwen en als de NL'ers geen vertrouwen hebben in een weg terug uit de recessie gebeurt dat juist ook niet.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:50 schreef Recoil het volgende:[..]
60% van het volk is dus te dom om in te zien dat de Nederlandse economie voor 80% afhankelijk is van andere economieeen.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Lees die zin in het bericht nog een keer. Dan zul je zien dat dat er ook mee kan worden bedoeld.
quote:Yep, maar ik begrijp de mensen dan niet want als ze ons uit een recessie willen hebben moeten we meer een economie hebben als de VS, en dat is waar bijna niemand op zit te wachten. (ik wel btw)
Maar de overheid kan natuurlijk wel *iets* doen. En daar kan je wel of geen vertrouwen in hebben.
quote:Alle peilingen zijn onzin.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:52 schreef pberends het volgende:[..]
grappig wat een onzin die peiling.
Maar de een is niet meer onzinnig dan de andere.
quote:Met een economie als de VS kan je snel uit een recessie komen. Maar er ook weer snel inkomen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:54 schreef Recoil het volgende:[..]
Idd, maar zo hebben ze het niet bedoelt.
[..]Yep, maar ik begrijp de mensen dan niet want als ze ons uit een recessie willen hebben moeten we meer een economie hebben als de VS, en dat is waar bijna niemand op zit te wachten. (ik wel btw)
quote:Wat wordt hun volgende slogan dan? "Geef ons een 3e kans?"
Opvallend is de minimalisering van de LPF. De partij van naamgever Pim Fortuyn houdt niet meer dan twee zetels over, een verlies van zes. Veel LPF-stemmers zouden nu niet meer gaan stemmen, of weten niet waarop.
quote:Bedoeld
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:54 schreef Recoil het volgende:
Idd, maar zo hebben ze het niet bedoelt.
quote:Nou de VS heeft de afgelopen 15 jaar (?) al geen recessie meer meegemaakt
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Met een economie als de VS kan je snel uit een recessie komen. Maar er ook weer snel inkomen.
quote:Heb geen politiek besef, stem LPF
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:58 schreef pberends het volgende:[..]
Wat wordt hun volgende slogan dan? "Geef ons een 3e kans?"
Maar in de vorige peilingen stond de LPF ook op 2 zetels, en dat is wel wat opgeklommen.
Ik krijg net een ingeving: Herben heeft 18 zetels verloren. Toch is ie aangebleven als leider/fractievoorzitter. Huh? Bij andere partijen wordt zo'n verlies toch meestal niet geaccepteerd? Of zit het 'pluche' te lekker voor Herben dat hij zelf consiquenties trekt?
quote:Toch woon ik liever hier dan daar. Redenen zijn wel bekend denk ik.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:59 schreef pberends het volgende:[..]
Nou de VS heeft de afgelopen 15 jaar (?) al geen recessie meer meegemaakt
Komt natuurlijk ook door Bush' investeringen
quote:Net zoals Halsema keken ze naar de peilingen
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Heb geen politiek besef, stem LPF
Maar in de vorige peilingen stond de LPF ook op 2 zetels, en dat is wel wat opgeklommen.
Ik krijg net een ingeving: Herben heeft 18 zetels verloren. Toch is ie aangebleven als leider/fractievoorzitter. Huh? Bij andere partijen wordt zo'n verlies toch meestal niet geaccepteerd? Of zit het 'pluche' te lekker voor Herben dat hij zelf consiquenties trekt?
quote:Daar moet je werken voor je geld?
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:03 schreef Sidekick het volgende:[..]
Toch woon ik liever hier dan daar. Redenen zijn wel bekend denk ik.
quote:Ik ook hoor
quote:Kut een eind op, CMT.
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:04 schreef Kastaan het volgende:[..]
Daar moet je werken voor je geld?
quote:Valt mee, de economie is heel erg flexibel en ze hebben nog niet in een recessie gezet dit jaar (en vorig jaar) zoals de meeste Europese economieen wel.
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Met een economie als de VS kan je snel uit een recessie komen. Maar er ook weer snel inkomen.
quote:Kan ik me niet echt voorstellen, ik ga er dus ook wonen over zo'n 6/8 jaar.
quote:Halsema verloor toch maar 2 zetels? Niet zo erg iig.
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:03 schreef pberends het volgende:[..]
Net zoals Halsema keken ze naar de peilingen
En een groter verlies was natuurlijk Fortuyn zelf
En Fortuyn was al een tijdje langer weg.
quote:Whahaha
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
Kut een eind op, CMT.
Kloonhunten mocht trouwens niet meer.
quote:Oke, economisch gezien zal een recessie niet zo snel plaatsvinden, maar die extreem kapatalistische economie heeft wel een hoger groeipercentage nodig dan hier. Een groei van 1% is desastreus; alles staat in het teken van groei(en). Dat gevoel krijg ik tenminste.
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:07 schreef Recoil het volgende:[..]
Valt mee, de economie is heel erg flexibel en ze hebben nog niet in een recessie gezet dit jaar (en vorig jaar) zoals de meeste Europese economieen wel.
quote:Waarom? Waarom dan pas?
[..]Kan ik me niet echt voorstellen, ik ga er dus ook wonen over zo'n 6/8 jaar.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:09 schreef Kastaan het volgende:[..]
Whahaha
.
Kloonhunten mocht trouwens niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |