abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:23:57 #1
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_12486874
voordat er in NL totale chaos zal komen?

dan vooral rassenrellen. je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen, en nu staan er ook extreem rechtse groeperingen op die er wat tegen willen doen.

hoelang duurt het nog voordat het vollledig, maar dan volledig uit de hand loopt?

en of het in dit forum hoort of niet, laat ik ff aan een modje over, die hem eventueel kan verplaatsen.....

P.S. AUB geen gebash en dat soort praktijken...

pi_12486891
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:23 schreef TimmyAsd het volgende:
je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen
Blijkbaar lees je het niet vaak genoeg. Of je let niet op.
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:25:49 #3
45511 TimmyAsd
pi_12486905
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:25 schreef dwerg het volgende:

[..]

Blijkbaar lees je het niet vaak genoeg. Of je let niet op.

vertel eens, met onderbouwingen..
pi_12486919
geen onderbouwing nodig me dunkt
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:26:58 #5
45511 TimmyAsd
pi_12486927
zullen we nu ff meningen geven met onderbouwingen??
pi_12487023
Ik weet niet wanneer het gaat gebeuren. Maar ik vermoed dat we over niet al te lange tijd hier ook rassenrellen gaan zien, als in Engeland. Jammer maar waar. Vandaag was weer één van de vele hoofdstukken in de multikulti-chaos. Ik ben bang dat er nog vele zullen volgen.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:32:37 #7
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_12487044
De rassenrellen zullen dan voornamelijk gevoerd worden door maar een heel klein deeltje van de bevolking die zich nu extreem opstelt.

het is naar mijn inziens niet zo dat elke gemiddelde autochtoon een brandend haat voelt tegen alles wat niet autochtoon is zelfde geldt voor elke gemiddelde allochtoon..

het zijn voornamelijk kleine groepjes mensen die al die drukte maken en zich extreem naar elkaar opstellen.. En daar loert nou niet echt het gevaar voor grootscheepse massarellen in

De hele grote gemene wereld in!
pi_12487131
quote:
en of het in dit forum hoort of niet, laat ik ff aan een modje over, die hem eventueel kan verplaatsen.....
Ik vind dit wel wat voor POLitiek.

Verplaatst van GC naar POL en titel verduidelijkt.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:37:45 #9
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_12487150
Ik vrees dat het eens vreselijk uit de hand gaat lopen, er lijkt geen weg terug
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:37:58 #10
45511 TimmyAsd
pi_12487155
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:32 schreef Muizig het volgende:
De rassenrellen zullen dan voornamelijk gevoerd worden door maar een heel klein deeltje van de bevolking die zich nu extreem opstelt.

het is naar mijn inziens niet zo dat elke gemiddelde autochtoon een brandend haat voelt tegen alles wat niet autochtoon is zelfde geldt voor elke gemiddelde allochtoon..

het zijn voornamelijk kleine groepjes mensen die al die drukte maken en zich extreem naar elkaar opstellen.. En daar loert nou niet echt het gevaar voor grootscheepse massarellen in

er wordt al moord en brand geschreeuws als 100 allochtonen rellen op een museumplein of mercatorplein, laat staan als die "samenwerken met allochtonen uit r'dam , utrecht en vele vele anmdere steden.

EN wat als de extreem rechtse mensen opeens veel medeleven krijgen, veel medestanders, en die elkaar te lijf gaan...

zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:38:20 #11
45511 TimmyAsd
pi_12487162
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vind dit wel wat voor POLitiek.

Verplaatst van GC naar POL en titel verduidelijkt.

thnx
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 21:39:35 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12487191
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:32 schreef Muizig het volgende:
En daar loert nou niet echt het gevaar voor grootscheepse massarellen in
maar Zinloos geweld...

Dus juist die allochtoon die er niets omgeeft in elkaar geslagen wordt door een autochtoon die wel slechte bedoelingen heeft... daar zit hem de angst... Het uitzoeken van slachtoffers lijkt nu soms al willekeurig plaats te vinden?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_12487388
Tis inderdaad een puinhoop in Nederland.

- Gaat slecht met de economie
- Immigratie- en integratie-problemen
- Politie is een lachtertje
- Falende justitie
- Slecht/matig onderwijs
- Fraude is niet te harden (uitkeringen/bouw)
- Mislukte projecten (Betuwelijn/C2000/2e fase)
- Politieke instabiliteit
- Foute rechtse en linkse organisaties
- De bagger van de bureaucratie

pi_12487470
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:37 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

er wordt al moord en brand geschreeuws als 100 allochtonen rellen op een museumplein of mercatorplein, laat staan als die "samenwerken met allochtonen uit r'dam , utrecht en vele vele anmdere steden.

EN wat als de extreem rechtse mensen opeens veel medeleven krijgen, veel medestanders, en die elkaar te lijf gaan...

Timmy,

Je leest teveel op Fok.
Extreem rechts is geinfiltreerd op Fok.
Het doel is de onvrede op te zwepen, de mensen met buitenlanderhaat te indoctrineren.
In reallife zie je lang niet zoveel haat.
Mensen kankeren, ik ook...maar echt niet zo fanaties als die
neo-nazi's, racisten en xenofoben die je hier op Fok tegenkomt.
Minder lezen op Fok....of goed beseffen WAT hier gaande is....

De homepage van Fok is al een uithangbord voor extreemrechts geworden....

pi_12487519
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:39 schreef XL het volgende:

[..]

maar Zinloos geweld...

Dus juist die allochtoon die er niets omgeeft in elkaar geslagen wordt door een autochtoon die wel slechte bedoelingen heeft... daar zit hem de angst... Het uitzoeken van slachtoffers lijkt nu soms al willekeurig plaats te vinden?

Hier ben ik dus als gekleurde Nederlander bang voor. Vooral als ik de Frok! Frontpage lees, dan besef ik dat het terdege mogelijk is dat (mij) zoiets kan overkomen, gezien de grote hoeveel generaliserende reacties.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_12487580
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:55 schreef Waringin het volgende:

[..]

Timmy,

Je leest teveel op Fok.
Extreem rechts is geinfiltreerd op Fok.

De homepage van Fok is al een uithangbord voor extreemrechts geworden....

Ik heb Fok! altijd beschouwd als afspiegeling van de autochtone jeugd.
Dat je zulke uitspraken niet snel in het echt zult horen, betekent niet dat de gevoelens er niet zijn.

Maargoed. Misschien is het tijd om mijn mening wat betreft Fok! en de maatschappij te herzien.

hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_12487707
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:00 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Dat je zulke uitspraken niet snel in het echt zult horen, betekent niet dat de gevoelens er niet zijn.

Maargoed. Misschien is het tijd om mijn mening wat betreft Fok! en de maatschappij te herzien.

Er zijn vele andere soorten topics op Fok die niet gaan over 'zullie buitenlanders' .
Ik ben geen jongere.. en ik denk dat je gelijk heb dat al die gewone topics wel een afspiegeling zijn ..
Ik heb het over die topics waar rechtsextremisten hun haatcampagne voeren.
Fok....ja ze zitten de boel op te fokken..
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:14:22 #18
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_12487842
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:00 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Het zijn met name jongeren die andere mensen lopen op te fokken.. en zelfs dan is het maar een heel klein deeltje dat zodoet.. Je hoeft dus niet bang te zijn dat als je overstraat loopt dit soort situaties ook krijgt.. die mensen mogen dan wel heel actief zijn op internet en het lijkt dan ook dat ze daar heel veel aandacht trekken.. in het echte vormen ze een zeer zware minderheid waar je niet direct last van zult hebben..
De hele grote gemene wereld in!
pi_12487922
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:57 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Hier ben ik dus als gekleurde Nederlander bang voor. Vooral als ik de Frok! Frontpage lees, dan besef ik dat het terdege mogelijk is dat (mij) zoiets kan overkomen, gezien de grote hoeveel generaliserende reacties.

Ga in een klein dorp wonen.

Serieus. Ik ben geboren in een gehucht. We hadden één antilliaan in ons dorp, getrouwd met een oorspronkelijke bewoonster van het dorp. Hij werd niet alleen getolereerd, maar ook geaccepteerd, maw hij hoorde er echt bij. En waarom? Omdat het gewoon een eerlijke, aardige vent was en is. Dat is alles.

Nederlanders zijn niet rascistisch, integendeel. Daar waar in sommige landen mensen van andere culturen stelselmatig worden gediscrimineerd, zijn nederlanders slechts kat-uit-de-boom-kijkend. Niet eens zozeer omdat ze uit een andere cultuur komen, ook een stedeling zou argwanend bekeken worden.

Misschien moeten we gewoon weer terug naar de ouderwetse volksbuurten, waar iedereen uit de wijk elkaar kent ipv dat je zoals nu soms je eigen buren niet eens kent. Onbekend maakt immers onbemind.

pi_12488036
Nee man, lekker in Finland of Sweden wonen
pi_12488071
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:25 schreef pberends het volgende:
Nee man, lekker in Finland of SZweden wonen
Tegen welke user heb je het, en waarom zou [betreffende user] in zo'n redelijk koud land als Zweden of Finland moeten wonen? .
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:18 schreef fokje het volgende:

[..]
Misschien moeten we gewoon weer terug naar de ouderwetse volksbuurten, waar iedereen uit de wijk elkaar kent ipv dat je zoals nu soms je eigen buren niet eens kent. Onbekend maakt immers onbemind.

Wij wonen al ong. 17 jaar in - dezelfde - volksbuurt, en het is niet veel soeps. Er is weinig contact omdat wij (ouders, zusjes, ik) de hele dag van huis zijn (werken, studeren, school), terwijl de rest van de buurt dag en nacht in de voortuin zit te brallen. En daar hebben we geen tijd voor.
pi_12488132
quote:

dan vooral rassenrellen. je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen, en nu staan er ook extreem rechtse groeperingen op die er wat tegen willen doen.

hoelang duurt het nog voordat het vollledig, maar dan volledig uit de hand loopt?

De Elsevier van deze week is een lithanie tegen het gedoogbeleid van Donner en Remkes inzake het moslim-radicalisme in dit land. Beide leden der Onaantastbare Bewindslieden van Nederland zijn bang om de radicale Boodschappers van de Dood het harnas te jagen en hen verder te radicaliseren door het invoeren van gepaste maatregelen. Bijvoorbeeld de financiele tegoeden te bevriezen van een aantal verdachte moslimorganisaties en moskeeën ...... of op zijn minst de subsidies die zij van overheidswege krijgen verstrekt, stop te zetten. Gewoon, afdoende maatregelen treffen die de werkelijk bedreigde bevolkingsgroep - de ongelovige autochtonen - zou moeten beschermen. Helaas, we wachten wel op de eerste bom die afgaat op een vol Leidseplein in de hoofdstad ....... Allah kijkt greinzend toe en ziet dat het goed is .... maar de Onaantastbare bewindslieden haben es nicht gewusst.

[Dit bericht is gewijzigd door Breinwas op 16-08-2003 22:33]

Gelukkig, de eer- en schaamtecultuur is eindelijk doorgebroken in het land
pi_12488146
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:25 schreef pberends het volgende:
Nee man, lekker in Finland of Sweden wonen
of als je jezelf niet kan rijmen met de NL-cultuur, ga dan naar die cultuur waar je je wel mee kan rijmen. Dat gaat dus mijns inziens op voor een zooi marokkanen. Scheelt een hoop frustratie van beide partijen en voorkomt die generalisatie waar een 'goeie' (sick, maar ja) marokkaan anders zoveel last van heeft.
Best wel een inkopper maar gewoon waar.
pi_12488196
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:27 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Tegen welke user heb je het, en waarom zou [betreffende user] in zo'n redelijk koud land als Zweden of Finland moeten wonen? .

ik had het eigenlijk over mezelf. Ik zou door de problemen in NL nog wel eens willen verhuizen naar Finland of Sweden. Daar zijn ze goed in onderwijs, sociaal, innovatie, inwoners zijn 99% europees, goede ict-infrastructuur
pi_12488226
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:35 schreef pberends het volgende:

[..]

ik had het eigenlijk over mezelf. Ik zou door de problemen in NL nog wel eens willen verhuizen naar Finland of Sweden. Daar zijn ze goed in onderwijs, sociaal, innovatie, inwoners zijn 99% europees, goede ict-infrastructuur

Heb ik zelf ook wel eens aan gedacht.
pi_12488227
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:50 schreef pberends het volgende:
Tis inderdaad een puinhoop in Nederland.

- Gaat slecht met de economie
- Immigratie- en integratie-problemen
- Politie is een lachtertje
- Falende justitie
- Slecht/matig onderwijs
- Fraude is niet te harden (uitkeringen/bouw)
- Mislukte projecten (Betuwelijn/C2000/2e fase)
- Politieke instabiliteit
- Foute rechtse en linkse organisaties
- De bagger van de bureaucratie

Ik moet helaas toegeven dat je gelijk hebt...

Het lijkt wel of het de laatste tijd hard gaat ... Ik vind trouwens dat er nu al tekenen van een chaos zijn. Met die rommelige politieke situatie en dat gekloot met die allochtonen.

pi_12488707
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:37 schreef fokje het volgende:

[..]

Heb ik zelf ook wel eens aan gedacht.

Tis echt zalig daar. Waarom in NL niet zo
pi_12488757
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:37 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik moet helaas toegeven dat je gelijk hebt...

Het lijkt wel of het de laatste tijd hard gaat ... Ik vind trouwens dat er nu al tekenen van een chaos zijn. Met die rommelige politieke situatie en dat gekloot met die allochtonen.

Ze zeggen dat de zege van Paars de economie is. Maar die goede economie coverde juist de echte problemen in de Nederlandse samenleving. De goede economie van 1996 tot 2000 is juist funest geweest voor Nederland.
pi_12488903
Wat is gebash?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_12488971
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 23:07 schreef Bonnie_R het volgende:
Wat is gebash?
bash = letterlijk neerslaan van iemand

bash is in dit geval: het verbaal onderuit halen, meestal zonder goede beargumentatie.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 23:11:16 #31
2375 plato242
Hebben ze Sharon al begraven?
pi_12488983
FOK! is inderdaad eebn uithang bord voor extreem-rechts geworden zeg! Triest!

Jammer van Fok! Wel veel regels en moderators maar toch HAATHAATHAAAT.

Ik zoek wel een ander politiek-forum, dit heeft geen zin.

FOK GA JE SCHAMEN!

Je mag wel zonder reden buitenlanders haten maar je mag niks negatiefs over amerika zeggen...Vreemd...
pi_12489072
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 23:11 schreef plato242 het volgende:
FOK! is inderdaad eebn uithang bord voor extreem-rechts geworden zeg! Triest!

Jammer van Fok! Wel veel regels en moderators maar toch HAATHAATHAAAT.

Ik zoek wel een ander politiek-forum, dit heeft geen zin.

FOK GA JE SCHAMEN!

Of je bent zelf allochtoon of je woont in een gebied waar minder dan 5% van de bevolking allochtoon is. Zo niet, hoor ik het graag.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 23:20:23 #33
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_12489170
Er surft hier inderdaad heel wat extreem-rechts (law&order-types, ordinaire racisten, al-wat-mis-gaat-is-de-schuld-van-de-links-types,...) klootjesvolk rond, maar anderzijds is alleen maar met gelijkgezinden discussiëren niet echt discussiëren.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 17 augustus 2003 @ 02:48:53 #34
64203 Marocano
Strijder van Allah
pi_12492894
Veel extreem-rechtsen zijn gewoon gefrustreerde, slecht opgeleide wannabe gangsters...

Veel succes losers...

En de overige mensen in Nederland die zich inzetten voor een betere samenleving, we hebben veel werk te doen. In onze beide "bevolkingsgroepen" zal ik maar zeggen. De stelletje losers van onze samenleving moeten aangepakt worden, niet een hele bevolkingsgroep.

Extreem-rechtsen, "moslimhaters", "marokkanen-haters".... get a life... jullie stellen niks voor...

pi_12492991
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 02:48 schreef Marocano het volgende:
Veel extreem-rechtsen zijn gewoon gefrustreerde, slecht opgeleide wannabe gangsters...

Veel succes losers...

En de overige mensen in Nederland die zich inzetten voor een betere samenleving, we hebben veel werk te doen. In onze beide "bevolkingsgroepen" zal ik maar zeggen. De stelletje losers van onze samenleving moeten aangepakt worden, niet een hele bevolkingsgroep.

Extreem-rechtsen, "moslimhaters", "marokkanen-haters".... get a life... jullie stellen niks voor...

Wedje maken? Wacht maar eens over 5 jaartjes... het geduld van de beschaafde wereld begint op te raken... en als dat geduld op is staat geen enkelle zelfmoordenaar een paar nukes op de verotte plekken op deze aarde in de weg.

Iedereen zal sterven voor allah en het worden allemaal martelaars Wat zal het opeens rustig zijn.... net zoals het voor 1965 was.

Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 17 augustus 2003 @ 03:17:27 #36
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12493396
Nooit, de blanken vertrekken gewoon als het te erg zou worden waarop de economie ineen zal storten en de Arabieren ook weer vertrekken, als je niemand meer hebt om leeg te zuigen vertrekt de bloedzuiger meestal immers.

Over 100 jaar wonen hier alleen nog herten en duiven.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_12494181
quote:

Veel succes losers...

Marocano,

Prima gezegd.......
Beide bevolkingsgroepen moeten die haat en onbegrip doorbreken. Open staan naar elkaar..
Er is een wereldwijde koude oorlog. Westen-versus Islam.
Aan beide zijden zitten intolerante mensen de boel op te fokken.
Mijn respect voor alle pogingen de demonstratie van zaterdag in de hand te houden.
1000 mensen die ordelijk en waardig demonstreren.
Een handjevol opgefokte jongeren die het verknallen ná de demonstratie.
En wat lees ik op deze site........van die rechtsextremisten ...

HAAT ......

marokkanen kunnen het nooit goed doen voor hen.
Als het de Marokkanen niet zijn, dan zijn de Antillianen het pispaaltje.
En wie daarna....

quote:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/355135/9/25
Op woensdag 13 augustus 2003 14:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

First they came for the Communists,
and I didnt speak up,
because I wasnt a Communist.
Then they came for the Jews,
and I didnt speak up,
because I wasnt a Jew.
Then they came for the Catholics,
and I didnt speak up,
because I was a Protestant.
Then they came for me,
and by that time there was no one
left to speak up for me.

by Rev. Martin Niemoller, 1945

pi_12494188
Stijgt gestaag. Als er niets aan het huidige beleid gedaan wordt vrees ik het ergste.
Eng geluidje invoeren.
  Overall beste user 2022 zondag 17 augustus 2003 @ 07:51:20 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_12494684
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 03:17 schreef BAZZA het volgende:
als je niemand meer hebt om leeg te zuigen vertrekt de bloedzuiger meestal immers.
O,

vamndaar dat na de tweede wereldoorlog zoveel mensen naar Israel of Noors-Amerika zijn gegaan. Hier lag het in puin, dus inderdaad wel logisch.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 17 augustus 2003 @ 08:00:30 #40
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12494704
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 07:51 schreef Ulx het volgende:

O,

vamndaar dat na de tweede wereldoorlog zoveel mensen naar Israel of Noors -Amerika zijn gegaan. Hier lag het in puin, dus inderdaad wel logisch.

Dat had meer van doen met andere redenen, bv de oorlog en de dreigende oorlog met de Sovjets.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 17 augustus 2003 @ 08:04:37 #41
28033 Pek
je moet wat
pi_12494715
quote:
De stelletje losers van onze samenleving moeten aangepakt worden, niet een hele bevolkingsgroep.
Maar dat is toch precies wat die agent gedaan heeft? Een gevaarlijke loser met een mes uitschakelen?
En wie maken er vervolgens een martelaar van een hele bevolkingsgroep van

Trouwens, het woord "discriminatie" uberhaupt in de mond durven nemen terwijl een deel van de achterban "joden aan het gas" loopt te blaten vind ik een grof schandaal

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_12497374
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 08:04 schreef Pek het volgende:

[..]

Maar dat is toch precies wat die agent gedaan heeft? Een gevaarlijke loser met een mes uitschakelen?
En wie maken er vervolgens een martelaar van een hele bevolkingsgroep van

Trouwens, het woord "discriminatie" uberhaupt in de mond durven nemen terwijl een deel van de achterban "joden aan het gas" loopt te blaten vind ik een grof schandaal

dat er in de hele omgeving van amsterdam niet meer dan duizend allochtonen te vinden waren die mee wilden lopen zegt mij al genoeg.

en de reden dat die demonstratie toegestaan werd, en zelfs is voorbereid/begeleid door de politie, is puur pragmatisch.

pi_12497557
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:01 schreef gunhead het volgende:

[..]

dat er in de hele omgeving van amsterdam niet meer dan duizend allochtonen te vinden waren die mee wilden lopen zegt mij al genoeg.

en de reden dat die demonstratie toegestaan werd, en zelfs is voorbereid/begeleid door de politie, is puur pragmatisch.

Inderdaad, die actie zaait nog veel meer tegenstellingen in de Marokkaanse gemeenschap zelf.
pi_12497764
Tienduizend Marokkaanse jongeren waarmee wij geacht worden ons land te delen en die voor El-Europeanen-zijn-lager-dan-varkens-en-honden-Moumni een steunpatitie ondertekenen was voor mij wel de druppel en het besef dat het hier flink uit de hand gaat lopen.

Het is voor mij alleen nog de vraag hoelang Links met subsidies en buurthuizen de boel nog kunnen vertragen...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12497853
jaartje of 20, en zo langzaam aan de rest van de wereld
pi_12497932
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:21 schreef Tikorev het volgende:
Tienduizend Marokkaanse jongeren waarmee wij geacht worden ons land te delen en die voor El-Europeanen-zijn-lager-dan-varkens-en-honden-Moumni een steunpatitie ondertekenen was voor mij wel de druppel en het besef dat het hier flink uit de hand gaat lopen.

Het is voor mij alleen nog de vraag hoelang Links met subsidies en buurthuizen de boel nog kunnen vertragen...

el moumni kreeg gelijk omdat de grondwet geschreven is door een rechts en religieus persoon. als links de grondwet had mogen schrijven was dat nooit gebeurd.

en el moumni is nou ook niet bepaald het stereotype allochtoon. hij is zelfs zo extreem dat marokko hem het land uit gezet heeft.

zondag 17 augustus 2003 @ 13:31:04 #47
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12498005
De NS is al iig een chaos.
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:32:20 #48
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12498022
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:31 schreef Breinwas het volgende:
Helaas, we wachten wel op de eerste bom die afgaat op een vol Leidseplein in de hoofdstad ....... Allah kijkt greinzend toe en ziet dat het goed is .... maar de Onaantastbare bewindslieden haben es nicht gewusst.
Je doet je naam in ieder geval eer aan.........wat een onzin.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_12498059
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:28 schreef gunhead het volgende:

[..]

el moumni kreeg gelijk omdat de grondwet geschreven is door een rechts en religieus persoon. als links de grondwet had mogen schrijven was dat nooit gebeurd.

Het gaat er niet om of hij veroordeeld is of niet, maar dat er tienduizenden Marokkanen zijn die voor hem een steunpatitie hebben ondertekend.

Van mij zou geen enkele mening strafbaar hoeven te zijn. En ik geloof graag dat Links allerlei beperkingen aan de vrijheids van meningsuiting zou hebben ingevoerd. Zie maar hoe de vroegere communisten artikel 1 in de grondwet hebben geprutst om daar vervolgens allemaal rechtse politici mee aan te klagen om rechtse geluiden de kop in te drukken.

[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 17-08-2003 13:35]

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:33:58 #50
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12498060
Nou, ik merk niets van die chaos. Nederland, een mooi land, er zou misschien wel wat verbeterd kunnen worden, maar globaal gezien is het wel 100% O.K.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:35:43 #51
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12498084
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:33 schreef tvlxd het volgende:
Nou, ik merk niets van die chaos. Nederland, een mooi land, er zou misschien wel wat verbeterd kunnen worden, maar globaal gezien is het wel 100% O.K.
Een oplossingspercentage van 15% stelt me niet helemaal gerust qua veiligheid.
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:37:15 #52
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12498118
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:35 schreef Recoil het volgende:

[..]

Een oplossingspercentage van 15% stelt me niet helemaal gerust qua veiligheid.

Ik woon dan natuurlijk wel in een ruraal gebied, laten we wel wezen, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld. Één keertje, toen een paar jongens met messen achter me aan liepen. Ach, als dat al onveiligheid is.
1 kernfysicus
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:38:10 #53
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12498133
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zie maar hoe de vroegere communisten artikel 1 in de grondwet hebben geprutst om daar vervolgens allemaal rechtse politici mee aan te klagen om rechtse geluiden de kop in te drukken.

Die paar regels over racisme in artikel 1 de grondwet zijn toch nog geeneens zou oud? 11 jaar ofzo dacht ik.
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:39:52 #54
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12498166
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:37 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik woon dan natuurlijk wel in een ruraal gebied, laten we wel wezen, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld. Één keertje, toen een paar jongens met messen achter me aan liepen. Ach, als dat al onveiligheid is.

Ja, maar stel dat er ingebroken word, dan heb je heel weinig kans dat er wat gebeurt en dat je je spullen ooit terugkrijgt. Zelfs melding van mishandeling word vaak gelijk in de vuilnisbak gegooit omdat ze er geen tijd voor hebben.
pi_12498204
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of hij veroordeeld is of niet, maar dat er tienduizenden Marokkanen zijn die voor hem een steunpatitie hebben ondertekend.

Van mij zou geen enkele mening strafbaar hoeven te zijn.

vindje het nou wel of niet erg dat die marokkanen het met hem eens waren?

[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 17-08-2003 13:42]

zondag 17 augustus 2003 @ 13:41:56 #56
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12498208
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:39 schreef Recoil het volgende:

[..]

Ja, maar stel dat er ingebroken word, dan heb je heel weinig kans dat er wat gebeurt en dat je je spullen ooit terugkrijgt.

Klopt, ze komen niet eens langs voor vingerafdrukken, wel eens mee gemaakt. Dat maakt het nog geen chaos, hoewel het politie-optreden verbeterd kan worden.
1 kernfysicus
pi_12498288
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:41 schreef gunhead het volgende:

[..]

vindje het nou wel of niet erg dat die marokkanen het met hem eens waren?

Heel erg, maar daarom hoeft die kerel van mij niet de gevangenis in. Laat ze hun ware gezicht maar zien.
  zondag 17 augustus 2003 @ 14:12:10 #58
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12498870
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:55 schreef Waringin het volgende:

[..]

Timmy,

Het doel is de onvrede op te zwepen, de mensen met buitenlanderhaat te indoctrineren.
In reallife zie je lang niet zoveel haat.
Mensen kankeren, ik ook...maar echt niet zo fanaties als die
neo-nazi's, racisten en xenofoben die je hier op Fok tegenkomt.
Minder lezen op Fok....of goed beseffen WAT hier gaande is....

zondag 17 augustus 2003 @ 14:52:56 #59
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12499762
Als op dezelfde voet wordt doorgegaan zoals het nu gaat dan schat ik de kans voor rellen hoger in dan de voorgaande jaren.

We hebben het aan het electoraat van Fortuyn vlak na zijn moord kunnen zien dat men het niet eens is met het gevoerde beleid.

Ik denk dat mensen op concreet niveau duidelijkheid en helderheid wensen.
Feit is dat politici beide niet meer kunnen bieden omdat zij steeds meer met zichzelf bezig zijn, kijk alleen al naar het jargon wat men bezigt tijdens verschillende commissie-vergaderingen.
Zelf journalisten hebben er veelal moeite mee om het te volgen.

Nederlanders, zo heb ik door de jaren heen geleerd, zijn mensen die niet hardop (dmv demonstraties oid) zeggen wat ze nnu echt willen.
Zelfs met een microfoon onder hun neus komt het er met horten en stoten uit.

Maar als je ze in een onbevangen moment hoort is het wel duidelijk.

Voorbeeld:
Bij Hollands Spoor (in Den Haag) stopt mijn tram voor een andere tram die daar al enige tijd stilstaat voor vertrek.
Wat wil nou, er is binnen die tram amok tussen tramcontroleurs en wat (laten we zeggen) getinte jongemannen.
Deur gaat open en een probeerd koste wat het kost uit die tram te komen met geweld en veel bombast.
Resultaat: een zeer genante situatie voor alle omstanders, de desbetreffende jongemannen leek het weinig te schelen.

Maar wat mij nu het meeste bij bleef was de uitspraak van de trambestuurder van de tram waar ik in zat.
Als ik namelijk :"Het zijn godverdomme altijd weer die kanker-zwarten" hoor zegt mij dat genoeg.

En ik hoor dit steeds vaker dan wel in andere bewoordingen als er weer eens iets is gebeurd.

Dus ja, er broeit IETS, maar je zal het denk ik nooit als quote op NOVA of het 8 uur-journaal te zien krijgen, zo zijn Nederlanders over het algemeen niet.

Alles is één
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:34:27 #60
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12500653
Ik schat een jaar of 10...

trouwens een stukje wat ik tegenkwam op internet:

quote:
In de vier decennia sinds 1962, toen Afrika de zuidelijke grenzen van Europa doorbrak, is het continent (Europa) overstroomd met herhaaldelijke vloedgolven immigranten uit de Derde Wereld. De kracht van deze immigratie, waar massas en niet individuen mee gemoeid zijn, is zo groot dat niet het kleinste aantal demografen beargumenteert dat het beter te omschrijven is met de term kolonisatie. Vanwege een buitenproportionele geboorteratio leidt de onstuitbare instroom van niet-Westerse en grotendeels islamitische immigranten al tot de de-Europeanisatie van Europa. Bijvoorbeeld, vrijwel overal waar zij zich hebben gevestigd in Frankrijk, zijn ze erin geslaagd de wijken etnisch te zuiveren. Zij stichten vervolgens geen gettos, maar veroverde gebieden die als basis dienen voor de voorbereiding van toekomstige veroveringen. Met hun zeven tot acht miljoen inwoners zijn deze gebieden feitelijk vijandige Afrikaanse/Middenoosterse legerkampen geworden binnen een steeds meer belegerd Frankrijk.

Deze immigratie schept een extreem instabiele situatie, want Europa kent niet het immense politieapparaat en de uitgestrekte geografische vlakten die etnische spanningen in de VS in bedwang weten te houden. In veel gevallen, wanneer stedelijke gebieden verloren zijn aan de Islamitische cultuur, ervaren Europeanen niet alleen toenemend geweld en onveiligheid, maar ook het verlies van hun wetten en instellingen. Er zij nu meer dan 1400 zones de non-droit in Frankrijk (daarbij inbegrepen elf steden) en in bijna honderd ervan heeft de jurisdictie van de Franse republiek plaatsgemaakt voor de Sharia, de Islamitische wetgeving.

Binnen zulke zones, waarvan de in verval geraakte leefbaarheid door politiek correcte ambtenaren hardnekkig omschreven wordt met sociaal-economische termen in plaats van biologisch-culturele, is het voor een Fransman bijna onmogelijk normaal te verblijven in een speciaal voor de Franse arbeidersklasse gebouwde woning (HLM), een café te vinden waar nog wijn of ham wordt geserveerd of dat zijn vrouw zich in het openbaar kan kleden en gedragen zoals Europese vrouwen dat doen. In contrast met de Little Italies en de Germantowns die in de vorige eeuw in vele Amerikaanse steden ontstonden, zijn deze niet-Europese enclaves geenszins van plan te assimileren in de dar-al-Harab (de onglovige niet-Islamitische wereld, die door moslims gezien wordt als de wereld van oorlog) en in feite zijn begonnen hun autonomie te claimen. De afgelopen jaren ging er nauwelijks een week voorbij zonder een krantenartikel over een opstand of een bloedig incident als gevolg van conflicten tussen de politie en moslimbendes.

Sinds 1990 nam geweld op straat jaarlijks met vijf procent toe sinds 2000 met tien procent terwijl het geweld en de disintegratie vaak geassocieerd met Amerikas binnensteden geleidelijk aan steeds meer een Europese werkelijkheid wordt. Sterker nog, in 2000 overtrof Franse criminaliteit voor het eerst in de geschiedenis die van de VS; en Parijs, ooit de Lichtstad, werd de minst veilige van alle grote Europese steden.

Met deze demografische en culturele bedreigingen in het vooruitzicht proberen de media, de academie en de gevestigde anti-racistische organisaties iedere burger die zich tegen zulke veranderingen verzet het zwijgen op te leggen, terwijl ze de term multicultuur tot embleem van de progressieve samenleving en het wereldburgerschap hebben gemaakt. En in plaats van het Christelijke Westen te mobiliseren tegen zulke dreigingen, preekt de Linkse Kerk lafheid, opgave, vluchtgedrag en een zelfvernietigende medemenslievendheid.

Zon masochistische reactie heeft natuurlijk de meer militante leden van Frankrijks moslimgemeenschap alleen maar aangemoedigd. Zij roepen nu op tot de jihad tegen de witte kaaskoppen. Overheidsinstanties houden echter hardnekkig vast aan het onderscheid tussen gewelddadige fundamentalisten (waarvan wellicht circa 40.000 rondlopen in Frankrijk) en de vredelievende moslimgemeenschap, welke de inherente vijandigheid van de Islam jegens de seculiere maatschappij van Europa niet kan of niet wil erkennen. Faye beweert daarentegen dat het verschil tussen de orthodoxe en de fundamentalistische Islam slechts een gradueel verschil in temperament is. En zelfs dit verschil is moeilijk vol te houden na de veelvuldige fundamentalistische agressie. Jaren vóór de aanslagen van 11 september op de symbolen van Amerikaanse hegemonie vond al het derde grote offensief tegen de dar-al-Harb plaats waarbij Europa als toekomstig thuisland voor moslims werd aangewezen. (noot #5) De Amerikaanse steun in zuidoost Europa (Albanië, Bosnië, Kosovo), de druk van de VS om Islamitisch Turkije tot de EU te laten toetreden en de grote hoeveelheden ter beschikking gestelde geavanceerde wapens hebben Islamisten ertoe gebracht hun nieuwe verovering voor te bereiden.

bron: Voorbereiden op WO3
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_12501058
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:34 schreef Dhalsim het volgende:
Ik schat een jaar of 10...

trouwens een stukje wat ik tegenkwam op internet:
[..]

bron: Voorbereiden op WO3

interessant, het is inderdaad een tijdbom hier in NL.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:54:22 #62
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12501116
quote:
Er zij nu meer dan 1400 zones de non-droit in Frankrijk (daarbij inbegrepen elf steden) en in bijna honderd ervan heeft de jurisdictie van de Franse republiek plaatsgemaakt voor de Sharia, de Islamitische wetgeving.
Is dat echt zo???
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12501127
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 14:52 schreef dr.Tesla het volgende:

Maar wat mij nu het meeste bij bleef was de uitspraak van de trambestuurder van de tram waar ik in zat.
Als ik namelijk :"Het zijn godverdomme altijd weer die kanker-zwarten" hoor zegt mij dat genoeg.

En ik hoor dit steeds vaker dan wel in andere bewoordingen als er weer eens iets is gebeurd.

Dus ja, er broeit IETS, maar je zal het denk ik nooit als quote op NOVA of het 8 uur-journaal te zien krijgen, zo zijn Nederlanders over het algemeen niet.

Dat soort racisme hoorde ik 30 jaar terug, en 20 jaar terug.
En steeds weer had ik ook dat ongemakkelijk gevoel: er broeit iets...
Misschien heb je gelijk...dat het dit keer echt een hitteniveau hoger ligt.
Ik hoop van niet...

Ik weet niet of je veel meeleest op Fok....maar laat je niet misleiden door die fanatici op deze site...
Fok is het slachtoffer van extreemrechts.
Zoveel fanatieke racisten en buitenlanderhaters op deze site is geen afspiegeling van de nederlandse bevolking.
Hun doel is ...gewone verontruste fokkers mee te slepen.
En zitten niet toevallig hier...het is een bewuste machtsgreep op Fok
Met zoveel verbaal geweld haken mensen wel af.
Die verdwijnen en de overheersende tendens in de politieke topics is......buitenlanderhaat.

zondag 17 augustus 2003 @ 15:56:51 #64
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12501164
quote:
Is dat echt zo???
Helaas wel ja.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:58:33 #65
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12501202
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:56 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Helaas wel ja.

Dat is toch allahverdomme niet te geloven... .
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:00:12 #66
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12501235
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:58 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dat is toch allahverdomme niet te geloven... .

Iig hebben we de foto's nog.
pi_12501313
quote:
Er zij nu meer dan 1400 zones de non-droit in Frankrijk (daarbij inbegrepen elf steden) en in bijna honderd ervan heeft de jurisdictie van de Franse republiek plaatsgemaakt voor de Sharia, de Islamitische wetgeving.

De bron van dit verhaal is het extreemrechtse OSL.
Dus zowiezo niet betrouwbaar.Tenzij het tegendeel is bewezen.
Als hier gesuggereerd is dat de franse strafwetten in bepaalde regio's afgeschaft zijn ....dan zijn dat pure leugens.
Typische extremistische doordrammerij.. mensen bang maken en de haat opzwepen...

Voor dr Tesla.....dit bedoel ik nu..

zondag 17 augustus 2003 @ 16:08:15 #68
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12501388
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:05 schreef Waringin het volgende:
Nee hoor. Zie de website.

Bron: The Occidental Quarterly

pi_12501446
quote:

Veel succes losers...

Het is een veel grotere groep dan dat. Mensen zijn het zat dat (vooral) een deel van de Marokkanen, en dat is mijns insziens een best groot deel van de jongeren, spugen op de nederlandse maatschappij en de waarden daarvan. Ze trekken zich niks aan van de wetten.

Voorbeeldje:

Afgelopen donderdag (?, of woensdag) zijn er 60 (!!) marokkanen uit de Hambaken (de marokkanen/turken buurt) naar de Reit gegaan (waar de molukkers wonen) en hebben daar een Schlecker helemaal leeg geroofd. En het is echt niet de eerste keer dat dat soort dingen voorkomen. Wat denk je dat de reactie zal zijn, het is echt geen kleine groep. Echt niet alleen de 'slecht opgeleide wannabe gangsters', maar ongeveer alle jongeren die ik ken (en ik zit op een gymnasium) zijn het zat. En als ik dat filmpje gezien heb over de NNJ, dan kan ik me vinden in flink wat standpunten van hun.

Ik heb vaak genoeg gehad dat als ik ergens fiets een Marokkaan of een Turk naast me komt fietsen die me met een mes bedreigd.
En dan is er ook nog een Marokkaan zo gek om dat bij een politieagent te doen, waarbij hij (natuurlijk) wordt neergeschoten. En dan is meteen weer de hele marokkaanse maatschappij in rep en roer, "DISCRIMINATIE", flikker toch op. Als er een Nederlander wordt neergeschoten nadat hij een politieagent bedreigt met een mes, dan gaat de rest van Nederland toch ook niet roepen dat het onterecht was.

En ik ben echt niet rechts opgevoed (mijn moeder stemt PVDA) en ik ben van mezelf zoiezo niet rechts, maar heel veel mensen zijn het gewoon ZAT, waaronder ik. En als je dan zegt dat er niks aan de hand is, moet je je ogen eens open doen.

Disclaimer: gepost met toestemming van de betrokkenen[br] Ga nooit in discussie met een idioot. Ze halen je omlaag naar hun niveau en kloppen je met ervaring.
pi_12501451
In Frankrijk vinden al jaren sharia-praktijken plaats in sommige Franse multiculturele gebieden. Maar zo'n kerel zegt dat gewoon dat hij per ongeluk zelf zijn hand eraf heeft gezaagd uit angst voor verdere repressailles. Met als gevolg dat zulke primitieve cultuuruitingen de boeken ingaan als een ongeluk...
pi_12501487
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:54 schreef Waringin het volgende:

[..]

Dat soort racisme hoorde ik 30 jaar terug, en 20 jaar terug.
En steeds weer had ik ook dat ongemakkelijk gevoel: er broeit iets...
Misschien heb je gelijk...dat het dit keer echt een hitteniveau hoger ligt.
Ik hoop van niet...

Ik weet niet of je veel meeleest op Fok....maar laat je niet misleiden door die fanatici op deze site...
Fok is het slachtoffer van extreemrechts.
Zoveel fanatieke racisten en buitenlanderhaters op deze site is geen afspiegeling van de nederlandse bevolking.
Hun doel is ...gewone verontruste fokkers mee te slepen.
En zitten niet toevallig hier...het is een bewuste machtsgreep op Fok
Met zoveel verbaal geweld haken mensen wel af.
Die verdwijnen en de overheersende tendens in de politieke topics is......buitenlanderhaat.

Nee, zo leeft het onder een flink deel van de nederlandse jongeren, ik denk dat Fok! een goede afspiegeling is van de maatschappij. Jij bent zelf geen jongere meer dus jij weet ook niet hoe het daaronder leeft. Uit eigen ervaring (ik ben 16) weet ik dat heel wat jongeren er zo over denken.
Disclaimer: gepost met toestemming van de betrokkenen[br] Ga nooit in discussie met een idioot. Ze halen je omlaag naar hun niveau en kloppen je met ervaring.
pi_12501491
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:11 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Het is een veel grotere groep dan dat. Mensen zijn het zat dat (vooral) een deel van de Marokkanen, en dat is mijns insziens een best groot deel van de jongeren, spugen op de nederlandse maatschappij en de waarden daarvan. Ze trekken zich niks aan van de wetten.

Voorbeeldje:

Afgelopen donderdag (?, of woensdag) zijn er 60 (!!) marokkanen uit de Hambaken (de marokkanen/turken buurt) naar de Reit gegaan (waar de molukkers wonen) en hebben daar een Schlecker helemaal leeg geroofd.

Lul toch niet, het waren vooral autochtonen. Die enkele allochtonen waren flink in de minderheid.
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:14:33 #73
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12501503
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Lul toch niet, het waren vooral autochtonen. Die enkele allochtonen waren flink in de minderheid.

Bron?
pi_12501522
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:14 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Bron?

Mezelf. Ik woon ernaast.

edit: volgens mij stond het ook in de krant dat er nauwelijks allochtonen bij betrokken waren.
Even link opzoeken.
edit2:
http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,2622,3955-Zoekeninhetarchief-Zoeken!Innieuws!__1730778_,00.html?ArchiefID=1730778

[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 17-08-2003 16:19]

zondag 17 augustus 2003 @ 16:17:39 #75
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12501574
quote:
Dus zowiezo niet betrouwbaar.Tenzij het tegendeel is bewezen.
Wat dus, helaas voor jou (en voor mij ook) inderdaad de harde realiteit is.
quote:
Als hier gesuggereerd is dat de franse strafwetten in bepaalde regio's afgeschaft zijn ....dan zijn dat pure leugens.
Ze zijn nooit officieel afgeschaft...maar het zijn stuk voor stuk plaatsen waar geen *enkel* ingrijpen/bemoeienis van de Franse overheid/justitie meer bestaat omdat de uitvoerende macht deze gebieden niet meer in durft te gaan. Deze gebieden zijn wel officieel vastgelegd als zijnde no-go zones (zones de non-droit) en geen enkele overheidsinstantie (inclusief de brandweer e.d.) zal nog 1 voet in deze gebieden zetten. In de praktijk heeft iedereen zich in deze gebieden te handhaven volgens de sharia en zal er ook bestraft worden op basis van de islamitische wet.
quote:
Typische extremistische doordrammerij.. mensen bang maken en de haat opzwepen...
Ik vraag me af wie je nou voor de gek houdt? Ons of jezelf?

[Dit bericht is gewijzigd door Dhalsim op 17-08-2003 16:20]

zondag 17 augustus 2003 @ 16:18:44 #76
46511 Linz
held der helden
pi_12501604
chaos? rassenrellen? pff, slechts een kwestie van tijd... Wat je in Borgerhout, Antwerpen ziet zal je over een aantal jaren hier ook krijgen.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_12501639
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Nee, zo leeft het onder een flink deel van de nederlandse jongeren, ik denk dat Fok! een goede afspiegeling is van de maatschappij. Jij bent zelf geen jongere meer dus jij weet ook niet hoe het daaronder leeft. Uit eigen ervaring (ik ben 16) weet ik dat heel wat jongeren er zo over denken.

En als je ouder word weet je dat je "idealen" meestal verdwijnen bij het ouder worden. Ik ken trouwens veel jongeren en de schreeuwers die dit allemaal aanhangen zijn over het algemeen zelf niet de lieverdjes. Dus als je dat een realistische afspiegeling noemt van de maatschappij dan zou het ook aan je eigen vriendenkring kunnen liggen.
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:21:49 #78
45237 Vuur
We are not alone
pi_12501684
quote:
Dat gaat niet gebeuren

-edit- offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Vuur op 17-08-2003 16:26]

- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_12501691
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:15 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Mezelf. Ik woon ernaast.

edit: volgens mij stond het ook in de krant dat er nauwelijks allochtonen bij betrokken waren.
Even link opzoeken.
edit2:
http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,2622,3955-Zoekeninhetarchief-Zoeken!Innieuws!__1730778_,00.html?ArchiefID=1730778

quote:
Zowel de politie als Habraken zeggen dat de relschoppers een doorsnee van de bevolking zijn. Zij benadrukken dat allochtonen zeker niet de overhand hebben.
Dus zoals Paranoid beweert, dat 60 van de 60 relschoppers Marokkanen waren is pertinent onjuist.
pi_12501817
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Ik heb het over het fanatisme op Fok.
Dat is geen afspiegeling van de gehele nederlandse bevolking, jong en oud.
Extreem rechts heeft Fok overvallen.
Frontpage is al een uithangbord voor racisme en buitenlanderhaat.
De gehele nederlanderse bevolking is niet zo extreemrechts.

terzijde memo voor de Fokcrew: in jullie policy staat iets over ..

Wat niet mag...
is discriminatie...

Geldt dit nog ?

zondag 17 augustus 2003 @ 16:28:06 #81
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12501866
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:11 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

. Als er een Nederlander wordt neergeschoten nadat hij een politieagent bedreigt met een mes, dan gaat de rest van Nederland toch ook niet roepen dat het onterecht was.

herinner jij nog de zaak Pierre Bouleij twee jaar geleden. precies hetzelfde, politie schiet iemand neer die op m af komt rennen met een mes, dit keer is het een nederlander. In dit geval ook weer protest tegen de politie, maar er wordt geen discriminatie gebruikt. Dit incident laat in vergelijking met de marokkaan twee dingen duidelijk zien

1) mensen zijn steeds meer gewend gevolgen van hun acties of verantwoordelijkheden af te schuiven op een ander. het is immers makkelijk gezegd da een ander het heeft gedaan want daardoor kan je je emoties of je schuldgevoel maar al te makkelijk kwijt. Mensen zijn gewoon zo dom geworden om niet dingen op zich te nemen terwijl ze maar al te goed weten wat ze gedaan hebben.

2) allochtonen vinden het heel makkelijk om deze schuldafschuiving te doen door middel van het roepen van het woord discriminatie. Waar in dit geval de autochtoon zijn woede richtte als zinsloos geweld, noemden de marokkanen dit disciminatie. Hoe gemakkelijk is hetniet om jezelf te reinigen door een ander de schuld te geven, en het liefst zo, dat je eigen geloof of bevolkingsgroep als een blok achter je staat. Als ze net als Bouleij hadden gezegd dat het aan de politie was, en het woord discriminatie niet hadden gebruikt, wisten waarschijnlijk een stuk minder marokkanen wie de schuldige was, nu is de schuldige bepaald door 1 woord: discriminatie.

put
your
clothes
on!
pi_12501881
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:54 schreef Waringin het volgende:
het is een bewuste machtsgreep op Fok
Of dat zo is lijkt me wat paranoia maar dat mensen zich makkelijk laten meeslepen is wel duidelijk. Fok interesseerd het blijkbaar weinig maar dat is gelukkig een uitzondering.
pi_12501908
Op de frontpage wordt slechts gereageerd op waargebeurde nieuwsberichten. Misschien moet je bij de veroorzakers van zulke berichten beginnen i.p.v. deze symptoonbestrijding als je de wereld wil verbeteren ...
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:30:16 #84
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12501925
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:26 schreef Waringin het volgende:
Frontpage is al een uithangbord voor racisme en buitenlanderhaathersenloosheid.
Die 12-jarige pubers neem je toch niet serieus? .
pi_12501944
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:28 schreef Jerruh het volgende:

1) mensen zijn steeds meer gewend gevolgen van hun acties of verantwoordelijkheden af te schuiven op een ander.

Dat is een waar woord, Jerruh.

Het is het resultaat van een samenleving waarin individuele verantwoordelijkheid plaats maakt voor maatschappelijke.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_12501959
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:20 schreef twexx het volgende:

[..]

En als je ouder word weet je dat je "idealen" meestal verdwijnen bij het ouder worden. Ik ken trouwens veel jongeren en de schreeuwers die dit allemaal aanhangen zijn over het algemeen zelf niet de lieverdjes. Dus als je dat een realistische afspiegeling noemt van de maatschappij dan zou het ook aan je eigen vriendenkring kunnen liggen.

Zou kunnen ja, maar bij mij is dat ook niet zo.. Toch strange, bijna overal waar ik kom, werk ,uitgaan, vrienden etc. Denken mensen er bijna hetzelfde over. Ze zijn het zat, allemaal dat hinderlijke gedrag, ik vind het spotten met onze maatschappij.
En ja Nederland gaat op anarchie af, we hebben een slechte economie, een Justitieapparaat van lik m'n reet, alles kan door de mazen in de wet.
Noem maar op, een bepaalde groep mensen, niet alleen buitenlanders nemen een loopje met ons. En hebben lak aan alles.
Hier stoor ik mij wel zo aan! En ik ben niet de enigste!!
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_12502035
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:26 schreef Waringin het volgende:

[..]

Ik heb het over het fanatisme op Fok.
Dat is geen afspiegeling van de gehele nederlandse bevolking, jong en oud.
Extreem rechts heeft Fok overvallen.
Frontpage is al een uithangbord voor racisme en buitenlanderhaat.
De gehele nederlanderse bevolking is niet zo extreemrechts.

terzijde memo voor de Fokcrew: in jullie policy staat iets over ..

Wat niet mag...
is discriminatie...

Geldt dit nog ?

Yeah right, Het is gewoon de mening van de doorsnee Nederlander, en niet van extreem rechts!
pi_12502055
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:28 schreef Jerruh het volgende:

[..]

herinner jij nog de zaak Pierre Bouleij twee jaar geleden. precies hetzelfde, politie schiet iemand neer die op m af komt rennen met een mes, dit keer is het een nederlander. In dit geval ook weer protest tegen de politie, maar er wordt geen discriminatie gebruikt. Dit incident laat in vergelijking met de marokkaan twee dingen duidelijk zien

1) mensen zijn steeds meer gewend gevolgen van hun acties of verantwoordelijkheden af te schuiven op een ander. het is immers makkelijk gezegd da een ander het heeft gedaan want daardoor kan je je emoties of je schuldgevoel maar al te makkelijk kwijt. Mensen zijn gewoon zo dom geworden om niet dingen op zich te nemen terwijl ze maar al te goed weten wat ze gedaan hebben.

2) allochtonen vinden het heel makkelijk om deze schuldafschuiving te doen door middel van het roepen van het woord discriminatie. Waar in dit geval de autochtoon zijn woede richtte als zinsloos geweld, noemden de marokkanen dit disciminatie. Hoe gemakkelijk is hetniet om jezelf te reinigen door een ander de schuld te geven, en het liefst zo, dat je eigen geloof of bevolkingsgroep als een blok achter je staat. Als ze net als Bouleij hadden gezegd dat het aan de politie was, en het woord discriminatie niet hadden gebruikt, wisten waarschijnlijk een stuk minder marokkanen wie de schuldige was, nu is de schuldige bepaald door 1 woord: discriminatie.

Ja dat waren ook de standaard relschoppers, de hooligans van FC Den Bosch, die daar bij de rellen waren. Een kennis van ons die behandelt losgeslagen jongeren, en ze herkende er zo al flink wat. Pierre Bouleij was zelf ook geen lieverdje. Mijn vader die onderwees kleine Pierre, en die vriend van de oude, die had ook al een keer flink ruzie met mijn vader. Dat zijn allemaal 'johnnies'.
Mijn punt hierover is dat de 'normale' man het met de politie eens was. En bij het Marokkaanse geval lijkt het wel alsof het merendeel van de Marokkanen het met de demonstratie eens is.
pi_12502117
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:31 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

Zou kunnen ja, maar bij mij is dat ook niet zo.. Toch strange, bijna overal waar ik kom, werk ,uitgaan, vrienden etc. Denken mensen er bijna hetzelfde over. Ze zijn het zat, allemaal dat hinderlijke gedrag, ik vind het spotten met onze maatschappij.
En ja Nederland gaat op anarchie af, we hebben een slechte economie, een Justitieapparaat van lik m'n reet, alles kan door de mazen in de wet.
Noem maar op, een bepaalde groep mensen, niet alleen buitenlanders nemen een loopje met ons. En hebben lak aan alles.

Amen
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:34 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

Yeah right, Het is gewoon de mening van de doorsnee Nederlander, en niet van extreem rechts!

Dat heb ik nou ook, ik denk dat 'extreem-rechts' echt begint te leven onder de doorsnee Nederlander. Mensen durven het alleen niet te zeggen.
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:38:07 #90
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12502136
quote:
Vaak hoor je over allerlei onderwerpen:
Daar zijn wij Nederlanders te nuchter voor.
Dat is 1 van de problemen. Het laatste wat Nederland heeft "meegemaakt" wat betreft politiek/maatschappelijke rampen is WOII. Dat feit is ook in alles terug te vinden:

Men is als de dood voor alles wat ook maar op enige manier aan nationalisme gerelateerd kan worden, verbiedt alles wat ook maar op enige manier gerelateerd zou kunnen worden aan de verschrikkingen in WOII (zo zul je in Nederland nooit de combinatie "SS" tegenkomen in een nummerbord), haalt bij ieder politiek/maatschappelijk vraagstuk de nazi's er weer bij en verketterd alles en iedereen die ook maar kritiek durft te hebben op de andere kant van het politieke spectrum. Dat na WOII al het politieke geweld, terreurdaden (aanslagen e.d.), systematische intimidatie en bedreigingen etc. juist van die "andere kant van het politieke spectrum" zijn gekomen wordt (tot op heden vrij efficient) naar de achtergrond verplaatst.

Men heeft hier zo'n collectief trauma opgelopen aan WOII, dat de enige constante die in hun standpunt te bespeuren valt is dat zoiets "nooit meer mag gebeuren". Hier ben ik het uiteraard 100% mee eens.
Maar dat men tegelijkertijd geen oog heeft voor al die andere zaken die weer zo'n tijd van verschrikkingen met zich mee kunnen (en zullen) brengen, is werkelijk triest.
Wat enkele jaren geleden nog als "vooroordelen" werd afgedaan, is inmiddels een verontrustende hoeveelheid keiharde feiten gebleken, onderbouwd en bewezen door talloze onderzoeken en cijfers. Nederland volgt wat dat betreft geen unieke koers, maar bevindt zich in hetzelfde schuitje als de rest van west-europa. Om te begrijpen waar deze koers ons heel zal leiden, hoeft alleen maar gekeken te worden naar andere west-europese landen die wat voorop liggen wat betreft deze trend (zie Frankrijk bv.). De situatie daar is niet meer dan het logische gevolg van hetgene wat de Nederlanders in de grote steden nu al dagelijks mogen/moeten ondervinden.

pi_12502147
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Dan heb ik het verkeerd gehoord.
pi_12502224
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:37 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Amen
[..]

Dat heb ik nou ook, ik denk dat 'extreem-rechts' echt begint te leven onder de doorsnee Nederlander. Mensen durven het alleen niet te zeggen.

Ik wil de mening niet verschuiven naar "extreem", maar rechtser is het wel aan het worden. En uitspraken van "Allemaal het land uit" slaat natuurlijk nergens op, we moeten een Justitieapparaat hebben dat daadkrachtig optreed, en en regering die van aanpakken weet! Zolang we dat niet hebben en krijgen, gaat het hiet in Nederland steeds meer bergaf, en je bent een naiveling als je dit niet wilt inzien.
pi_12502239
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:38 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Wat enkele jaren geleden nog als "vooroordelen" werd afgedaan, is inmiddels een verontrustende hoeveelheid keiharde feiten gebleken, onderbouwd en bewezen door talloze onderzoeken en cijfers. Nederland volgt wat dat betreft geen unieke koers, maar bevindt zich in hetzelfde schuitje als de rest van west-europa. Om te begrijpen waar deze koers ons heel zal leiden, hoeft alleen maar gekeken te worden naar andere west-europese landen die wat voorop liggen wat betreft deze trend (zie Frankrijk bv.). De situatie daar is niet meer dan het logische gevolg van hetgene wat de Nederlanders in de grote steden nu al dagelijks mogen/moeten ondervinden.

En dat schijnen sommige mensen nog niet te zien. Dat het probleem er echt IS, en niet wordt verzonnen door 'extreem-rechts'.
pi_12502270
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:41 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

En dat schijnen sommige mensen nog niet te zien. Dat het probleem er echt IS, en niet wordt verzonnen door 'extreem-rechts'.

* Jerommeke zeer mee eens is.
pi_12502343
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:31 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

Je gelooft maar wat je wil. Als jij dit zelf als waarheid ziet dan wens ik je succes met je missie. Ik ken zelf ook rechts-extremisten die ik in 2 groepen kan verdelen: de achterlijken die denken dat extreem-rechts (ik bedoel hiermee extreem-rechts die een poot aan de grond kunnen krijgen in Nederland dus niet de leeghoofden met kale koppen) de buitenlanders gaat wegwerken en de uitkeringstrekkers en lage lonen van de mensen gaat opschroeven want daar is geld voor als al die achterlijke buitenlanders weg zijn en de idioten die zelf best snappen waar het probleem ligt en die moeten het allemaal zelf maar weten want daar kan ik geen greintje respect voor opbrengen.
pi_12502364
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:38 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Dan heb ik het verkeerd gehoord.

Maw: voordat ik je erop gewezen hebt dat er niks van waar is, heb je wel met het idee rondgelopen dat het 'weer die 'verdomde Marokkanen' zijn. Nu je weet dat het niet is zal dat gevoel niet verdwijnen.
Ik ga er niet van uit dat je nu tegen je bron gaat vertellen dat het geen Marokkanen waren, en 'God' weet aan hoeveel mensen jouw bron onjuistheden heeft verteld.

Conclusie: ook al was 'de' Marokkaanse jeugd in dit geval onschuldig, er lopen weer een aantal mensen rond die onterecht veronderstellen dat zij ervoor verantwoordelijk zijn, en dat draagt weer een steentje bij aan de onherstelbare haat jegens deze bevolkingsgroep en andere allochtonen.

pi_12502526
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:41 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

je bent een naiveling als je dit niet wilt inzien.

Dan ben ik maar naief dat is nog altijd beter dan dom.
I rest my case. Ik word kotsziek van al die rellende pubers hier.
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:53:35 #98
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12502563
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:38 schreef Dhalsim het volgende:
Wat enkele jaren geleden nog als "vooroordelen" werd afgedaan, is inmiddels een verontrustende hoeveelheid keiharde feiten gebleken
Zoals?
pi_12502592
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:45 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Maw: voordat ik je erop gewezen hebt dat er niks van waar is, heb je wel met het idee rondgelopen dat het 'weer die 'verdomde Marokkanen' zijn. Nu je weet dat het niet is zal dat gevoel niet verdwijnen.
Ik ga er niet van uit dat je nu tegen je bron gaat vertellen dat het geen Marokkanen waren, en 'God' weet aan hoeveel mensen jouw bron onjuistheden heeft verteld.

Conclusie: ook al was 'de' Marokkaanse jeugd in dit geval onschuldig, er lopen weer een aantal mensen rond die onterecht veronderstellen dat zij ervoor verantwoordelijk zijn, en dat draagt weer een steentje bij aan de onherstelbare haat jegens deze bevolkingsgroep en andere allochtonen.

Mwah, me eigen ervaringen met Marokkanen (bedreigingen enzo), zijn sterker dan dit verhaal. Maar die de schlecker geplundert hebben zijn losgeslagen jongeren, en daar ben ik zoiezo voor dat ze strenger gestrafd worden.

(Dat ze uit de hambaken waren klopte toch wel? )

pi_12502596
Gebeurd niet gelukkig. Hiervoor is Nederland te beschaafd het is dan ook zwaar overdreven gezeur van al die 5e colonne en Sharia roepers. Dit zal allemaal nooit gebeuren. Over een jaar of 20-30 zijn alle huidige allochtonen prima geintegreerd en geassimileerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_12502703
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:54 schreef du_ke het volgende:
Gebeurd niet gelukkig. Hiervoor is Nederland te beschaafd het is dan ook zwaar overdreven gezeur van al die 5e colonne en Sharia roepers. Dit zal allemaal nooit gebeuren. Over een jaar of 20-30 zijn alle huidige allochtonen prima geintegreerd en geassimileerd.
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al, en het loopt al flink uit de hand. Nederland moet er wat aan gaan doen en niet machteloos toe kijken (zoals jij voorstelt).

Studierichting milieu
*spot groenlinkser

pi_12502764
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:58 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al, en het loopt al flink uit de hand. Nederland moet er wat aan gaan doen en niet machteloos toe kijken (zoals jij voorstelt).

Natuurlijk meot er wel anadacht aanbesteed worden en die rotjochies moet je hard aanpakken. Maar ook die kinderen worden groot en komen er achter dat je met hard werken en een leuk gezinnetje verder komt dan met rondhangen op straat.
quote:
Studierichting milieu
*spot groenlinkser
Oud nieuws geloof ik .
  zondag 17 augustus 2003 @ 17:02:07 #103
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12502806
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 17:00 schreef du_ke het volgende:
Natuurlijk meot er wel anadacht aanbesteed worden en die rotjochies moet je hard aanpakken. Maar ook die kinderen worden groot en komen er achter dat je met hard werken en een leuk gezinnetje verder komt dan met rondhangen op straat.
[..]

Oud nieus geloof ik .

Dronekn? .
pi_12502835
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 17:02 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dronekn? .

Neuh dat was gisteren . Maar het typen lukt niet echt geweldig de laatste tijd. Daarom kap ik er nu ook even mee.
pi_12508090
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:52 schreef twexx het volgende:

[..]

Dan ben ik maar naief dat is nog altijd beter dan dom.
I rest my case. Ik word kotsziek van al die rellende pubers hier.

Jou probleem is dat je alles gelijk met leeghoofden en extreenrechts koppelt. En dat het allemaal om de "buitenlanders" gaat. Als je de topictitel leest en je duidelijk maakt wat het probleem in Nederland is, en het onder ogen ziet. Dan gaat het ook over Nederlanders zelf, ja er zijn ook Nederlanders die problemen veroorzaken. En jij negeert gewoon het probleen, door ons volwassenen af te schilderen als een stel rellende pubers.
Wie is hier nou een rellende puber en naief ? Jij doet of dat alles in Nederland goed gaat, en dat wij uit onze nek zitten te lullen. Kom op zeg, met zulke mentaliteit gaan we juist naar de kloten in dit land.....
pi_12513477
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:24 schreef Jerommeke het volgende:

[..]

Jou probleem is dat je alles gelijk met leeghoofden en extreenrechts koppelt. En dat het allemaal om de "buitenlanders" gaat. Als je de topictitel leest en je duidelijk maakt wat het probleem in Nederland is, en het onder ogen ziet. Dan gaat het ook over Nederlanders zelf, ja er zijn ook Nederlanders die problemen veroorzaken. En jij negeert gewoon het probleen, door ons volwassenen af te schilderen als een stel rellende pubers.
Wie is hier nou een rellende puber en naief ? Jij doet of dat alles in Nederland goed gaat, en dat wij uit onze nek zitten te lullen. Kom op zeg, met zulke mentaliteit gaan we juist naar de kloten in dit land.....

Ik ben het niet met je eens...
Je ziet niet wat er gaande is op Fok in de politieke ruzies e.d.
Een man of 40 extremisten plus hun klonen (100?) bepalen de hele sfeer.
Ik denk dat jij je niet zoveel beweegt in dit soort topics.
Ik herken de gewone burger die gewoon eerlijk zijn onvrede spui.
De gewone ontevreden burger is niet zo fanatiek en die is gevoelig voor nuanceringen en die stopt met kankeren. Deze lieden niet...
Ik weet ook wat rechtsextremisme is...en die organiseert een haatcampagne hier. En daar komen de rellen van ..
Het is niet toevallig dat frontpage nu in handen is van buitenlanderhaters.
Twexx is niet naief en ik ben niet paranoia.
Een heleboel van die ultrarechtse reltrappers zijn jongeren en het is niet terecht om jou met zo'n puber gelijk te stellen...maar letterlijk heeft Twexx dat niet gedaan, lijkt me.

Open je ogen eens voor die manipulatie hier op Fok

pi_12514005
' Ik weet ook wat rechtsextremisme is...en die organiseert een haatcampagne hier. En daar komen de rellen van ..'..

welke rellen ? drijf jij niet een beetje door ... ?

pi_12514880
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 00:56 schreef Waringin het volgende:

[..]

De gewone ontevreden burger is niet zo fanatiek en die is gevoelig voor nuanceringen en die stopt met kankeren. Deze lieden niet...
Ik weet ook wat rechtsextremisme is...en die organiseert een haatcampagne hier. En daar komen de rellen van ..
Een heleboel van die ultrarechtse reltrappers zijn jongeren en het is niet terecht om jou met zo'n puber gelijk te stellen...maar letterlijk heeft Twexx dat niet gedaan, lijkt me.

Ben jij geen kloon ?
  maandag 18 augustus 2003 @ 07:03:53 #109
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12516057
quote:
Proest! Nou moet je morgen als je nuchter bent jouw tekst nog maar eens doorlezen en heel ff proberen helder na te denken voordat je hier allerlei wazige complottheorien gaat tentoonspreiden.
pi_12516166
Nog een jaar of 6.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  maandag 18 augustus 2003 @ 08:50:19 #111
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12516411
quote:

[..]

Welnee. Buiten dat je zwaar overdrijft lees ik ook nog steeds jouw in mijn ogen zwaar overtrokken reacties en complottheoriën over de overname van FOK! door buitenlanderhaters. Ook dat is van invloed op een sfeer die ik als minder positief beoordeel.
quote:
Inderdaad, ik heb er dan ook weinig te zoeken noch heb ik een fixatie die mij onvermoeid tot dergelijke topics leidt om me daar groen en geel te gaan ergeren.
quote:
Er bewegen zich nog andere lieden op dit forum met een eigen kruistocht. Dit vindt eveneens plaats tot verminderd genoegen van mensen die hier voor hun plezier posten en lezen. Een gewone signaalafgever is niet zo fanatiek...
quote:
Zo bezien ben je één van degenen die deze rellen met graagte aanwakkeren door eenzelfde soort evangelisatie aan de dag te leggen als degene die jij veroordeelt. Een fanatische kruistocht doet de sfeer op FOK! in mijn optiek geen goed.
quote:
Volgens mij zijn er wat rellende users die hun onverstand omzetten in dom geblaat via hun toetsenbord. Ik zie het omspannende complot dat jij profeteert niet.
quote:
Een getuigenis heeft pas echt geldigheid als een ander die over je doet. Voor mij kom je paranoia over met je verhalen over een overname van FOK! door extreem rechts/buitenlanderhaters.
quote:

Ik zie dat je je er aardig van weet te bedienen

Signaleer gewoon de zaken die volgens jou niet kunnen in de reflectietopics zodat mods ze kunnen beoordelen. Modjes zijn aangesteld om de orde in de topics te bewaren. Vind je het zo moeilijk om jouw ongerustheid te droppen op de daarvoor bestemde plek?

Niemand zit volgens mij te wachten op een extra eigen bevoogdende ordedienst, ik kan dit echter mis hebben. Je wint er m.i. weinig mensen mee voor je zaak. Signalering van misstanden vind ik een uitstekende zaak, voordurend jerimiëren over een overname van FOK! door buitenlanderhaters komt op mij zielig over. Buiten dat begint het me te ergeren.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 18 augustus 2003 @ 12:47:22 #112
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12520892
quote:

[..]

Waringin, kan ik uit jouw verhaal opmaken dat extreem-rechts hier in dit topic, en volgens jouw ook nog vele anderen, in een georganiseerde vorm zijn denkbeelden profileert?
Want zo komt jouw stukje nu op mij over...
Alles is één
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:09:27 #113
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12521382
Gelukkig willen de meeste mensen in Nederland (welke kleur dan ook) met elkaar samenleven.
Helaas zijn er groeperingen die de boel altijd proberen op te stoken en zijn pas blij als de eerste doden vallen bij rassenrellen.

Ik weet dat de meeste mensen ervan doordrongen zijn dat je het met elkaar moet doen, en dat de meeste mensen beseffen dat iedereen respect voor elkaar moet hebben wil een samenleving werken.
Dat respect moet van beide kanten komen.
Dat is dus niet roepen dat de niet-blanke nederlanders bv anders gestraft moeten worden of moeten assimileren.
Dat is dus niet meteen roepen dat de politie marokkanen met opzet doodschiet.
Dat betekent dus niet ''ja maar zij...'' of "de nederlandse normen en waarden".

('Waarom maakt men zich druk over een splinter in het oog van een ander,
terwijl men niet eens merkt dat in hun eigen oog een balk zit?)

Een nederlander is iemand met een nederlands paspoort.

Nederlandse normen en waarden veranderen in de loop van de tijd en is sterk afhankelijk van de samenstelling van onze maatschappij.
Dat we nu opzoek zijn naar een nieuw sociale cohesie/structuur in onze samenleving, mag wel duidelijk zijn.
Dat laat zich niet afdwingen en al zeker niet door bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren.

Amen

maandag 18 augustus 2003 @ 13:43:03 #114
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12522132
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:09 schreef Nyrem het volgende:
Gelukkig willen de meeste mensen in Nederland (welke kleur dan ook) met elkaar samenleven.
Helaas zijn er groeperingen die de boel altijd proberen op te stoken en zijn pas blij als de eerste doden vallen bij rassenrellen.

Ik weet dat de meeste mensen ervan doordrongen zijn dat je het met elkaar moet doen, en dat de meeste mensen beseffen dat iedereen respect voor elkaar moet hebben wil een samenleving werken.
Dat respect moet van beide kanten komen.
Dat is dus niet roepen dat de niet-blanke nederlanders bv anders gestraft moeten worden of moeten assimileren.
Dat is dus niet meteen roepen dat de politie marokkanen met opzet doodschiet.
Dat betekent dus niet ''ja maar zij...'' of "de nederlandse normen en waarden".

('Waarom maakt men zich druk over een splinter in het oog van een ander,
terwijl men niet eens merkt dat in hun eigen oog een balk zit?)

Een nederlander is iemand met een nederlands paspoort.

Nederlandse normen en waarden veranderen in de loop van de tijd en is sterk afhankelijk van de samenstelling van onze maatschappij.
Dat we nu opzoek zijn naar een nieuw sociale cohesie/structuur in onze samenleving, mag wel duidelijk zijn.
Dat laat zich niet afdwingen en al zeker niet door bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren.

Amen

Een goed stuk Nyrem. De opmerking over die balk en de splinter die je leende uit het Christendom, is dat een verkapte oproep voor meer ruimte voor religiën om mensen oog en oor voor anderen bij te brengen?
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:48:51 #115
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_12522263
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:09 schreef Nyrem een heleboel verstandige dingen.

Met fatalistisch gedoe à la dit topic komen we er iig niet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12523824
Dat laat zich niet afdwingen en al zeker niet door bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_12533195
Ik ben blij dat mijn broeders eindelijk in verzet komen net als de broeders in Palestina.

Die racistische kutpolitie moet maar eens ophouden te tiraniseren.

En al die LPF en VVD racisten moeten maar hun bek houen anders timmeren we hem dicht!!

maandag 18 augustus 2003 @ 20:53:43 #118
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12533341
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:48 schreef Maro het volgende:
Ik ben blij dat mijn broeders eindelijk in verzet komen net als de broeders in Palestina.
Aanslagen plegen op burgers? Leuke broeders heb jij.
quote:
Welke racistische kutpolitie?
Die achterlijke gladiool stormde ZELF af op de politie met een mes van 20 cm. Of dacht je serieus dat de politie heb heeft doodgeschoten omdat hij een Marokkaan was?
quote:
En al die LPF en VVD racisten moeten maar hun bek houen
Racisten? Je weet niet waar je over lult man.
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2003 @ 21:02:13 #119
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12533581
quote:

En al die LPF en VVD racisten moeten maar hun bek houen anders timmeren we hem dicht!!

Fijn dat jij en je broeders in nederland zijn, daar zitten we echt op te wachten en het belooft veel wat je hier nu al verkondigt!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_12533993
quote:
Je wou hier ook aanslagen plegen?
quote:
Die agent was zélf Marokkaan. Hij werd belaagd door iemand met een mes. Zelfverdediging.
pi_12534091
quote:

. Mensen zoals hier boven en Waringin (en nog een paar anderen) ervaren VVD/LPF ideeën al als extreem rechtse ideeën. In plaats van een paar lesje te nemen in maatschappijleer vinden ze het makkelijker om hard te gaan schreeuwen over hoe sommige mensen vuile gore kut racisten zijn. VVD is absoluut geen extreme partij... Er is een groot verschil tussen het liberalisme en de extreem rechtse stroming waar de heren hierboven het over hebben. Nederland kent geen echte extreme partijen en veel extreme mensen zijn er ook niet. Als iemand een crimineel feit gepleegd ziet worden door een niet blank persoon zal hij/zij misschien iets racistisch zeggen. Maar denk je nou echt dat deze personen een gegronde haat hebben jegens niet blanke mensen? Neuh. Het is gewoon zo dat er meer gekut wordt door mensen met een allochtone achtergrond dan autochtonen. Wie gaat dat ontkennen? Dat is het enige wat echt gezegd wordt. Is dat extreem rechts? Meer een constatering dat een groep meer problemen veroorzaakt dan andere. Maakt dat Fok! tot een extreem rechts forum? Nee, rot toch op zeg. Stel je niet zo aan. Ik vind dat de moderators de meeste extreme dingen er sowieso wel uitfilteren.
Aangezien ik vrij rechts ben erger ik me ook wel eens aan in mijn ogen naïeve linkse mensen maar ga ik lopen gillen? Er zijn altijd wel wat linke en rechtse mensen die graag onzin uitkramen. In elke groep mensen zijn er wel domme mensen. Elke persoon die oproept tot zinloos geweld (zoals de aanslagen in Israel) zijn fout bezig. Ze proberen mensen hun mening op te dringen en imho is dat dan al meteen een foute mening.
<ontopic>In Nederland is de onrust nog lang niet zo erg als in Engeland en daar is het nu nog relatief stil. Ik denk dus dat het zeker nog wel een tijd kan duren totdat er echte rellen komen. Ik denk wel dat Nederland steeds rechter wordt door situaties zoals het politie 'moord' (wat mij met de huidige vrijgegeven feiten geen moord lijkt) geval. Veel autotochtone mensen voelen zich toch wel redelijk op de tenen getrapt. Ik bedoel zo'n massale opkomst voor een relatief klein akkefietje is voor niemands gemoedstoestand goed. Dit verlaagt alleen maar de tolerantie naar allochtonen.

* LifeTap wacht er op om compleet geflamed te worden door de 'linkse broeders' die rechtse mensen zoals ik toch wel even flink in elkaar gaan slaan

Lyrics. Wasted time between solos
pi_12534647
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:20 schreef LifeTap het volgende:

* LifeTap wacht er op om compleet geflamed te worden door de 'linkse broeders' die rechtse mensen zoals ik toch wel even flink in elkaar gaan slaan

Sorry, je verhaal was niks mis mee, maar dit is dan weer zo'n loze, nutteloze provocerende opmerking... of vind je een potje flamen gewoon leuk? .
  maandag 18 augustus 2003 @ 21:45:13 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12534791
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:40 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Sorry, je verhaal was niks mis mee, maar dit is dan weer zo'n loze, nutteloze provocerende opmerking... of vind je een potje flamen gewoon leuk? .

Ik denk dat hij het leuk vnd om inelkaar te worden geslagen?
Het verhaal was op zich goed, alleen die laatste opmerking geeft wel aan wat voor stakker het is, maar ja, dat is mijn mening he?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † maandag 18 augustus 2003 @ 21:46:05 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12534821
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:16 schreef Disorder het volgende:

[..]Die agent was zélf Marokkaan. Hij werd belaagd door iemand met een mes. Zelfverdediging.

Hmmm, dat wist ik dus niet, dat maakt het dan wel heel bizar! Hoe weet jij dat trouwens?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_12535075
quote:
Ik bedoel zo'n massale opkomst voor een relatief klein akkefietje is voor niemands gemoedstoestand goed. Dit verlaagt alleen maar de tolerantie naar allochtonen.
Wat je massaal noemt, 1000 man...

Nah ja, de NVU is al blij met 50 en de pro-VS demo trok er ook nauwelijks meer dus 'Rechts' zal 1000 al gauw als massaal bestempelen (voor hun begrippen dan)

pi_12538788
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:40 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ik reageer alleen maar op de persoon die LPF/VVD'ers wel even de mond zal snoeren. Ik bedoel er niet linkse mensen mee maar sneue figuren die door met geweld te dreigen proberen mij hun mening op te dringen. Sorry als het flamerig overkomt.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het leuk vnd om inelkaar te worden geslagen?
Het verhaal was op zich goed, alleen die laatste opmerking geeft wel aan wat voor stakker het is, maar ja, dat is mijn mening he?

quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat je massaal noemt, 1000 man...

Nah ja, de NVU is al blij met 50 en de pro-VS demo trok er ook nauwelijks meer dus 'Rechts' zal 1000 al gauw als massaal bestempelen (voor hun begrippen dan)

Tja je hebt wel gelijk. Er zijn minder rechtse protest marsen dan (pacifistische) linkse acties. Ik vind dat het best wat als 1000 mensen opkomen dagen voor 1 dode, die niet beroemd is.
Maar ach welke gek gaat er nou naar een pro oorlog demo voor een oorlog die redelijk omstreden is. Niet echt een onderwerp dat mensen de straat op haalt.

Ik ben overigens niet echt chauvinistisch en ben ook geen NVU aanhanger, mocht je dat denken .

Lyrics. Wasted time between solos
  maandag 18 augustus 2003 @ 23:54:57 #127
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12538817
quote:
Tja je hebt wel gelijk. Er zijn minder rechtse protest marsen dan (pacifistische) linkse acties. Ik vind dat het best wat als 1000 mensen opkomen dagen voor 1 dode, die niet beroemd is.
Maar ach welke gek gaat er nou naar een pro oorlog demo voor een oorlog die redelijk omstreden is. Niet echt een onderwerp dat mensen de straat op haalt.
helemaal mee eens
  maandag 18 augustus 2003 @ 23:59:39 #128
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12538943
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:53 schreef LifeTap het volgende:
Ik reageer alleen maar op de persoon die LPF/VVD'ers wel even de mond zal snoeren.
Opvallend is wel dat heer klnvntrbyt niets zegt over de persoon die LPF/VVDers racistisch noemt.
pi_12539177
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:59 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Opvallend is wel dat heer klnvntrbyt niets zegt over de persoon die LPF/VVDers racistisch noemt.

Die is toch al door meerdere personen terecht gewezen?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 00:12:53 #130
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12539333
Mensen zeiken teveel.In het echt klagen mensen ook bv in cafe of eigen vriendengroepjes en niet eens zo erg als op fok. Als er een misdaad gemeld staat op de frontpage of hier op het forum kun je al gaan aftellen wanneer de eerste generalisatie komt van t was vast weer een buitenlander! Generalisatie van jewelste.Ik zeg niet dat het niet waar zou zijn, maar waarom het elke keer expliciet zeggen terwijl er soms nog geen indicatie toe is.

Het is gewoon uitlokken.Je leest idd tevaak fok. Maar hoe mensen reageren tsja, leuk vind ik het niet.

Het gaat ansich helemaal niet zo slecht met Nederland, mensen moeten wat te zeiken hebben.Marokkanen die in dure bmw's rijden en autochtonen die het met een brakke lada moeten doen.De negatieve berichtgeving omtrent marokkanen maakt die mensen alleen maar meer in een rancune.Daarbij heeft de mens of iig de autochtoon de eigenschap(iig de mensen die het wat minder hebben) om dan alles wat niet eigen is dus niet wit als slecht te beschouwen.

Zeg nou zelf, het woord allochtoon heeft een ongelooflijke negatieve lading gekregen.Ik moest laatst iets invullen, ze vroegen me 'bent U een allochtoon of niet?'.Ik schaamde me haast, terwijl ik trots ben dat ik een Indo ben schaamde ik me iig voor het woord allochtoon.Raar maar waar.

Ik heb ook niet het gevoel dat ik bij de nederlanders hoor, voor hun ben ik een gekleurde.Dus van nationalisme kun je niet spreken.Als het net als in Amerika was dat het niet zou uitmaken van welke origine je bent maar dat het belangrijkste is, is dat je Amerikaan nu bent en je er trots op mag wezen.En dat zijn ze dan ook.

Hier in nederland beschouwen de nederlanders je echt niet als een echte nederlander maar nog steeds als allochtoon, want je bent niet blank.

Komt gewoon omdat dit gewoon een blank land is.

Ik ben trots op wat ik ben, alleen jammer dat het woord allochtoon zo een negatieve lading heeft gekregen.Voor de wet ben ik geen allochtoon omdat ik half indisch ben maar ik zet mezelf wel in dat hokje omdat het toch zo is dat de rest van de mensen het ook doet, door het kleurtje.Ik vind het niet erg maar wel belangrijk om te weten.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12540200
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 00:12 schreef Darkinforcer het volgende:

..

Zeg nou zelf, het woord allochtoon heeft een ongelooflijke negatieve lading gekregen.Ik moest laatst iets invullen, ze vroegen me 'bent U een allochtoon of niet?'.Ik schaamde me haast, terwijl ik trots ben dat ik een Indo ben schaamde ik me iig voor het woord allochtoon.Raar maar waar.

..

Hier in nederland beschouwen de nederlanders je echt niet als een echte nederlander maar nog steeds als allochtoon, want je bent niet blank.

Komt gewoon omdat dit gewoon een blank land is.

Ik ben trots op wat ik ben, alleen jammer dat het woord allochtoon zo een negatieve lading heeft gekregen.Voor de wet ben ik geen allochtoon omdat ik half indisch ben maar ik zet mezelf wel in dat hokje omdat het toch zo is dat de rest van de mensen het ook doet, door het kleurtje.Ik vind het niet erg maar wel belangrijk om te weten.

Volledig mee eens, ik ervaar hetzelfde. Slechts met als enige verschil dat ik geen Indo ben, maar iets anders.

Jaren geleden werd ik gewoon behandeld als een Nederlander, niks aan de hand. Maar tegenwoordig staat men wantrouwend tegenover mij, men ziet mij in eerste instantie als een 'foute' allochtoon. Ze weten niet dat ik geen Moslim ben. Ze weten niet dat de bevolkingsgroep waar ik toe behoor ook relatief gezien minder crimineel is dan de autochtone bevolkingsgroep. Ze weten niet dat ik aan een universiteit studeer en dus niet nutteloos op straat rondhang. En last but not least: ze zijn elke keer weer verbaasd als ze horen hoe ik vloeiend en accentloos ABN spreek.

Tegenwoordig moet ik veel meer tijd besteden aan het recht zetten van verkeerde indrukken van sceptische Nederlandsers dan voorheen.

Maargoed, wat ik nu uiteen heb gezet is offtopic, en waarschijnlijk aan dovemansoren besteed.

pi_12540437
quote:

. Mensen zoals hier boven en Waringin (en nog een paar anderen) ervaren VVD/LPF ideeën al als extreem rechtse ideeën. In plaats van een paar lesje te nemen in maatschappijleer vinden ze het makkelijker om hard te gaan schreeuwen over hoe sommige mensen vuile gore kut racisten zijn.

Je loze bewering 1
VVD/LPF ideeen in het algemeen ervaar ik niet als extreemrechtse ideeën.

Je loze bewering 2
Sommige mensen op deze site zijn inderdaad racisten.
Het zinnetje ' vuile gore kut racisten' zijn jouw woorden en die heb ik niet gebruikt.

quote:
VVD is absoluut geen extreme partij... Er is een groot verschil tussen het liberalisme en de extreem rechtse stroming waar de heren hierboven het over hebben.
Grotendeels juist gesteld..
quote:
Het is gewoon zo dat er meer gekut wordt door mensen met een allochtone achtergrond dan autochtonen. Wie gaat dat ontkennen?
Het gezamenlijke gekut van een grote meerderheid die ook nog de machtsposities heeft is groter dan het gezamenlijke gekut van mensen met een buitenlandse afkomst die veruit minder in aantal zijn.
Als je 'gekut wordt' vertaalt als 'misdrijven worden gepleegd' dan kan het cijfermatig waar zijn...maar het onnodig dit herhalen is ontieglijk gekut.
Het is generaliserend en stigmatiserend.
Het drukt mensen een stempel op van crimineel en minderwaardig.
Dit fel en fanatiek benadrukken zoals hier wordt gedaan is een poging mensen van buitenlandse afkomst/donker uitzienden 2de rangsburger te maken.
En dat is crimineel.
Deze doelstelling gaat in tegen de fundamenten van een demokratische maatschappij.

De haatcampagne op deze site wordt gedaan door buitenlanderhaters, racisten en nazi-achtige figuren.
Extreem nationalisme, racisme en fascisme zijn door deze demokratie verworpen.
De samenleving heeft deze mensonterende ideologieën verworpen na een lang en pijnlijk proces, hetwelk nog gaande is.
Een belangrijk moment in dit was de periode 1940-1945.
En het zeer wrang te zien hoe de nieuwe extreme nationalisten, racisten en fascisten deze site misbruiken .

Diversen tot meer van deze rechtsextremisten komen op fora als het neo-nazi-achtige Stormfront.
http://www.stormfront.org/forum/forumdisplay.php?f=22
Wie durft daar eens te kijken ?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 09:12:38 #133
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12543127
quote:

Klinkt als een relkloon...

Altijd fijn, zo'n intellectuele maatschappij-opbouwende bijdrage waarmee de schrijver de eigen verstandelijke vermogens raak weet te etaleren.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 09:15:11 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12543161
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een waar woord, Jerruh.

Het is het resultaat van een samenleving waarin individuele verantwoordelijkheid plaats maakt voor maatschappelijke.

We kunnen het duiden als een maatschappelijk hospitalisatiesyndroom.

pi_12627116
Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad om een licht te laten schijnen op misdragingen van individuen als we maatschappelijke problemen die hierdoor wordenveroorzaakt willen oplossen
quote:
Marokkanen molesteerden papegaai

AMSTERDAM - Strandtenthouder Kamerbeek heeft elf dagen in voorarrest gezeten omdat hij zijn personeel en zijn gemolesteerde papagaai Koko probeerde te beschermen tegen een groep rel-Marokkanen die hem al dagen het bloed onder de nagels vandaan haalden. In uiterste wanhoop richtte hij een roestig klappertjespistool op zijn belagers. Kort daarvoor had Koko al een klap op zijn snavel gekregen van een van de belagers. Het dier maakt het inmiddels weer goed.

De 36-jarige Robert Kamerbeek uit Zandvoort kwam gisterochtend weer vrij uit de Haarlemse koepelgevangenis. Tot zijn grote opluchting schorste de rechtbank Haarlem zijn voorlopige hechtenis. Voor het wapenincident had de paviljoenhouder de Marokkanen met een honkbalknuppel zijn zaak uitgeslagen. Toen die jongens dagen later verhaal kwamen halen, liep het totaal uit de hand. Ik kon niet anders. Ze bedreigden iedereen. Maar ik heb wel spijt dat ik het wapen trok. Dat had ik niet moeten doen, aldus Kamerbeek.

Nederland leeft massaal mee met de strandtenthouder, die tegen wil en dank heldhaftig optrad. Honderden e-mails, honderden steunbetuigingen en tientallen bossen bloemen zijn binnen gekomen bij strandtent Far Out. De familie Kamerbeek is dolgelukkig dat Robert gisterochtend weer op vrije voeten kwam. Ik werd zelfs opgewacht bij de uitgang van de Koepelgevangenis door Marokkaanse vrienden. Die schamen zich dood voor het gedrag van hun landgenoten, vertelt Robert.

De paviljoenhouder heeft de politie Kennemmerland verzocht te bemiddelen bij een verzoenend gesprek met de Marokkanen. Hij wil dat de rust weerkeert in zijn zaak. Kamerbeeks advocaat Fred Staehle verwacht dat de strandtenthouder niet wordt veroordeeld. Een boete, voorwaardelijke straf of een werkstraf, hoogstens. Maar geen celstraf.

Formeel is Kamerbeek poging tot zware mishandeling wegens het uithalen met een honkbalknuppel en bedreiging met het nep-vuurwapen ten laste gelegd. Het valt mij tegen dat mijn cliënt elf dagen heeft vastgezeten. Juridisch is het begrijpelijk, maar maatschappelijk is er totaal geen begrip voor, was het een wanstaltige beslissing. Kamerbeek: Ik begrijp niet dat ze die Marokkanen direct hebben vrijgelaten en mij hebben gearresteerd.

Politie, gemeente en paviljoenhouders hebben gisteren besloten de Marokkaanse relschoppers harder aan te pakken. De politie belooft bij problemen sneller uit te rukken.

bron: http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article3638691.ece

Het lijkt me geen slechte zaak als er zeer helder gaat worden belicht wat wiens rol hier is en dat er zeker niet per definitie sprake is van discriminatie als er zaken aan het licht komen waarbij individuen met een dubbele Nationaliteit zich hebben misdragen.

salva cum reverentia
pi_12663758
Bij totale chaos denk ik eerder aan natuurgeweld dan aan sociale onrust.

Mocht er eens een flinke dijk doorbreken en er een totale chaos ontstaan dan zou dat er toe kunnen leiden dat meerdere lagen uit de bevolking zich verenigen voor wederopbouw. Een vergelijkbaar effect trad op na 9/11 onder de burgers van NY, maar bijvoorbeeld ook na de Watersnoodramp. Crisis doet verbroederen, lijkt het.

Ik denk echter niet dat Nederland zal vervallen in totale chaos..

pi_12665485
Veel Nederlandse jongeren bij mij in de wijk zijn bang voor de buitenlanders .

Er staan er meestal een stuk of 50 60 op het basketbalplein en de meeste jongeren lopen dan een paar straten om omdat ze er gewoon niet langsdurven .

Het is duidelijk dat ze hier de baas zijn in de wijk .
Zolang wij ons aan hun aanpassen dan zijn er geen problemen .
Er heerst hier een gegronde angst dat is voelbaar en dat hoor je ook als je met ze gaat praten .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 22:49:34 #138
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12666543
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:06 schreef MMXMMX het volgende:
Veel Nederlandse jongeren bij mij in de wijk zijn bang voor de buitenlanders .

Er staan er meestal een stuk of 50 60 op het basketbalplein en de meeste jongeren lopen dan een paar straten om omdat ze er gewoon niet langsdurven .

Het is duidelijk dat ze hier de baas zijn in de wijk .
Zolang wij ons aan hun aanpassen dan zijn er geen problemen .
Er heerst hier een gegronde angst dat is voelbaar en dat hoor je ook als je met ze gaat praten .

ik heb hetzelfde dan met een grote groep gabbers, ik bedoel het probleem ligt niet perse aan het feit dat ze 'allochtone afkomst' hebben.

Als hier op het pleintje de groep gabbers staat dan fiets ik ook mooi om.Bijna iedereen doet dat! Of het nou whatever zijn, grote groepen jongeren staan me sowieso niet aan!

Groepjesvorming op straat was toch verboden of ben ik nou gek?

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12667198
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:49 schreef Darkinforcer het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde dan met een grote groep gabbers, ik bedoel het probleem ligt niet perse aan het feit dat ze 'allochtone afkomst' hebben.

Als hier op het pleintje de groep gabbers staat dan fiets ik ook mooi om.Bijna iedereen doet dat! Of het nou whatever zijn, grote groepen jongeren staan me sowieso niet aan!

Groepjesvorming op straat was toch verboden of ben ik nou gek?

Ja das waar bijde gevallen zijn eng te noemen voor jonge mensen .

Dit plein is juist gemaakt voor Groepjesvorming Het is echt groot en staat vol met speel toestellen er is dus van alles te doen .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_12668257
-edit-

Ook vermomd accepteren we geen spam

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 24-08-2003 09:23]

PUGNO PRO PATRIA !!!
pi_13070465
Over chaos gesproken:

In de HP van deze week staat een deprimerend artikel over mogelijke islamitische aanslagen in Nederland. Met een montagefoto (nog wel) waarop een KLM Boeing het NN gebouw in Rotterdam binnenvliegt.

Dan zal het pas een zooitje worden.

woensdag 10 september 2003 @ 18:12:02 #142
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13075688
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:43 schreef zeppos het volgende:
Inderdaad, of wanneer neo-nazi's massaal moskees af laten branden.
1 kernfysicus
  maandag 15 september 2003 @ 05:49:06 #143
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13173886
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:43 schreef zeppos het volgende:
Over chaos gesproken:

In de HP van deze week staat een deprimerend artikel over mogelijke islamitische aanslagen in Nederland. Met een montagefoto (nog wel) waarop een KLM Boeing het NN gebouw in Rotterdam binnenvliegt.

HP/De Tijd doet inderdaad wel erg haar best om de Telegraaf en de Volkskrant qua sensatiewaarde te overtreffen. Het blad gaat misschien dezelfde weg als de gewezen journalist Willibrord Frequin. Intussen krijgt het blad op Schiphol al dezelfde behandeling.
  maandag 15 september 2003 @ 06:31:33 #144
67733 Kanzaki
Allemaal als nOOb begonnen
pi_13173906
quote:

Als iedereen zo negatief doet. | Duurt dat niet lang meer.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
pi_13173946
...nog 5 negers, 3 marokkanen en een turk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')