abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12476328
Vervolg van Demo tegen 'politiegeweld': Zou Cohen het durven?.

Heeft Cohen er wijs aan gedaan deze demonstratie door te laten gaan? Achteraf zal dat uiteraard het makkelijkste te beoordelen zijn, mijn mening vooraf is dat hij geen andere keuze heeft.

De vrijheid van meningsuiting staat wat mij betreft voorop, en de vraag is of een verbod niet juist tot grotere onlustgevoelens leidt. Door de demonstratie door te laten gaan is ook beter te zien hoe groot de aanhang is van het organiserend comité, persoonlijk verwacht ik zeker niet de 2.000 demonstranten die het comité wel verwacht.

quote:
'Vredes-politie' wandelt mee met betogers

AMSTERDAM - Politiemannen lopen vanmiddag in de stoet mee tijdens de demonstratie 'tegen politiegeweld, zinloos geweld en discriminatie' van het gelijknamige comité. De betoging wordt volgens de politie net zo behandeld als alle andere demonstraties in Amsterdam.

Het vredesdetachement van de politie zal samen met de eigen ordedienst van de organisatoren proberen de protestmars in goede banen te leiden. Er wordt een beleidscentrum ingericht om te volgen wat er gebeurt en burgemeester Job Cohen blijft vandaag bereikbaar.

Het vredesdetachement, een onderdeel van de politie dat in de aanloop naar de Eurotop van 1997 werd opgericht om demonstraties te begeleiden, bestaat uit dertig tot veertig agenten, ook van Turkse en Marokkaanse afkomst, die dit naast hun gewone werk doen. Door een geel hesje over hun uniform zijn ze duidelijk herkenbaar. Alleen de pet ontbreekt, om de afstand met het publiek zo klein mogelijk te houden.

Om onrust snel te kunnen signaleren en eventuele relschoppers aan te kunnen spreken, lopen ze tussen de demonstranten in. Ze kunnen ook de ordedienst waarschuwen als dat nodig is. En mocht het uit de hand lopen, dan zijn de mobiele eenheid en aanhoudingsteams er binnen een paar minuten.

Het organiserend comité had gisteravond tachtig mensen op de lijst staan voor de ordedienst, maar verwacht vandaag nog nieuwe aanmeldingen. Er is verschillende keren overlegd met het vredesdetachement. Om twaalf uur vandaag worden de laatste afspraken gemaakt.

Minister Rita Verdonk van Integratie heeft contact gehad met Cohen over de nasleep van de dood van Driss Arbib, de aanleiding voor de betoging. Na de ministerraad van gisteren zei ze dat ze Cohen steunt in diens besluit de demonstratie te laten doorgaan. Verdonk zei dat ze een 'radicalisering' waarneemt in de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam en sprak van 'een gespannen situatie'.

Op vijf na houden de winkeliers op het Mercatorplein hun winkel gewoon open. De winkeliersvereniging heeft geadviseerd reclameborden en andere losse voorwerpen binnen te houden.

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1061011515188.html

pi_12476409
Mijn verwachting: 100 - 500 man. Geen rellen, paar opstootjes misschien.

Hoe laat is ie?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12476433
Route is gewijzigd naar wat ik van vrienden heb gehoord. Ze gaan ook naar august-allebe plein enzo ,(waar vroeger al rellen zijn onstaan) om daar ook nog "matties" op te halen enzo.. Dus ik denk dat er een kans van ong 75% is dat er rellen uitbreken.. Maarja het zal wel snel onder controle zijn aangezien er agenten in de stoet meelopen.
pi_12476482
je kan het niet echt verbieden... je kan niet bepalen waar je wel en niet tegen mag protesteren.. en tevens zou je met een verbod die eikels alleen maar in de kaart spelen. kunnen die gasten hun jongeren nog meer ophitsen. en ik zweer je, de helft van de jongeren die er in meelopen hebben schijt aan de boodschap, die willen alleen maar ff rellen. ik lul niet uit me nek ofzo, heb een groot aantal vrienden in de marok gemeenschap en daar haal ik me info over deze onderwerpen vandaan =]
pi_12476496
Die demonstratie interesseert me eigenlijk niet zo. Behalve dat ik bang ben dat het alleen maar afleidt van de onderliggende problematiek.

Dit schietincident staat op zich. Het wordt onderzocht, zoals het hoort en dat is dan dat. Ik heb niet het idee dat dit incident ook maar iets met de werkelijke problematiek rond Marokkaanse agressie te maken heeft.

Behalve dat het aantoont hoe kort het lontje is. En dat vind ik verontrustend. Van beide kanten zie ik steeds minder verdraagzaamheid en geduld, helaas.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:31:18 #6
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_12476577
Op zich vond ik het voorstel van de LPF om deze demonstratie te verbieden wel een goed idee.

Maar ik denk dat als hij verboden werd er toch gedemonstreerd zou worden...

En dat zou dat weer ontaarden in een treffen tussen de politie en de Marokaanse gemeenschap

Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
pi_12476980
Wat word het allemaal weer overdreven. Als er rellen komen schieten ze mischien nog wel een paar marokkaantjes dood. Boe hoe.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 13:15:03 #9
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_12477279
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:21 schreef EmRuTToY het volgende:
Route is gewijzigd naar wat ik van vrienden heb gehoord. Ze gaan ook naar august-allebe plein enzo ,(waar vroeger al rellen zijn onstaan) om daar ook nog "matties" op te halen enzo..
Hm, hoor net over de politieporto dat het een kleine route blijft, dus ik vraag mij af of dat een georganiseerde 'omleiding' is.

In ieder geval wordt overal rekening mee gehouden zo te horen, er staan al twee bussen van arrestantenvervoer klaar. De arrestatie-eenheden zijn al ter plaatse, en de hondenbrigade komt ook net op luisteren.

Verder houdt men het CS en krakersbolwerk Vrankrijk in de gaten.

quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:39 schreef Disorder het volgende:
Hoe laat is het ook al weer?
Het hele zaakje zou om 15:00 uur van start moeten gaan.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_12478429
Politiescanner staat aan maar hoor nog niks speciaals. ZIjn er Fokkers in de buurt daar die rapporteren? Want op het Nos journaal krijg je natuurlijk niets te zien vanavond.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 14:27:39 #11
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_12478515
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:22 schreef BretsiG het volgende:
Politiescanner staat aan maar hoor nog niks speciaals. ZIjn er Fokkers in de buurt daar die rapporteren? Want op het Nos journaal krijg je natuurlijk niets te zien vanavond.
Ik woon er redelijk dichtbij, geen uitzicht op het plein zelf, maar heb de scanner ook aanstaan. Half uur geleden was het op het plein 'heel erg rustig'.
Vanuit Slotervaart komt er nu nog zo'n 50 man die kant op, ook niet echt schokkend dus.
pi_12478560
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:27 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ik woon er redelijk dichtbij, geen uitzicht op het plein zelf, maar heb de scanner ook aanstaan. Half uur geleden was het op het plein 'heel erg rustig'.
Vanuit Slotervaart komt er nu nog zo'n 50 man die kant op, ook niet echt schokkend dus.

Aha, goeie zaak dat er iemand zicht heeft op de situatie. Hebbie een webcam?
pi_12478634
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:27 schreef Againzender het volgende:

[..]

De opkomst zal vanmiddag wel tegenvallen. Ik denk dat de meesten gelukkig zelf ook doorhebben hoe zinloos het is.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 14:37:14 #14
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_12478709
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:29 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Aha, goeie zaak dat er iemand zicht heeft op de situatie. Hebbie een webcam?

Nope, maar heb wel een digicam mocht het echt interessant worden Maar hopelijk gebeurt dat niet.

Men heeft zojuist een groepje harde kern uit Osdorp gesignaleerd in auto's, maar dan weer niet in de buurt van het plein

Verder wordt het wat drukker nu, alles erg rustig, en geen teken van agressie.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 14:43:13 #15
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12478827
Ik denk dat het grootste gevaar, autochtone relschoppers is. Er lopen vast wat figuren in de demonstratie mee die wachten op het 1e de beste excuus om er een grote knokpartij van te maken. Wat rasistische medemensen die de afgelopen week zich hoogstwaarschijnlijk behoorlijk hebben zitten opvreten, zijn dan denk ik ook het beste en makkelijkste excuus denkbaar.
Maar volgens mij wordt deze demonstratie dermate klein dat niemand het serieus zal nemen (en terecht).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 14:55:10 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_12479040
Boven het plein een vliegtuigje met de tekst 'De politie heeft gelijk'

Men gaat proberen het te verwijderen....

pi_12479086
is die niet live op internet of tv te bekijken??

weet dat iemand?

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_12479095
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:22 schreef BretsiG het volgende:
Ik woon om de hoek, ga ff wat foto's maken.
Aldus.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 15:02:33 #20
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_12479154
En de eerste extreem-rechtse figuren zijn gesignaleerd.....
pi_12479234
Ik ben bang dat het uit de hand gaat lopen.
pi_12479280
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:58 schreef Z het volgende:

[..]

Ik woon om de hoek, ga ff wat foto's maken.

Die komt dus terug zonder zijn camera
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 15:11:25 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_12479285
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 15:07 schreef schatje het volgende:
Ik ben bang dat het uit de hand gaat lopen.
Ze hebben een eigen "orde"dienst... Ben benieuwd hoe ordentelijk die zelf zijn...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_12479315
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 15:02 schreef Againzender het volgende:
En de eerste extreem-rechtse figuren zijn gesignaleerd.....
Tsja, tuig trekt tuig, hadden ze die onzin maar moeten verbieden zoals de LPF zei.Of mogen die extreemrechtsen er niet zijn? Dat is dan DISCRIMINATIE.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 15:17:12 #25
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_12479391
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:15 schreef Againzender het volgende:

Verder houdt men het CS en krakersbolwerk Vrankrijk in de gaten.
[..]

ik denk persoonlijk dat ze van de vrankrijk weinig te vrezen hebben. Kom daar zelf wel eens en had het laatst met wat 'vaste relschoppers' over de situatie en naar mijn inziens zullen zij zeker niet achter een georganiseerde rel zitten. Meer is te vrezen voor een mogelijke onaangekondigde tegendemonstratie, die de mogelijkheid biedt tot escalatie
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')