Een Zandvoortse strandtentmedewerker zit al vier dagen in hechtenis, omdat hij zondag een pistool op het hoofd van een vervelende jongeman zette. Dorpsgenoten zijn de strandterreur zo beu dat ze hem groot gelijk geven.
De mededeling van één van de vier Marokkaanse jongens was even koel als huiveringwekkend. ,,Ik maak je dood man'', kreeg de eigenaar van de Zandvoortse strandtent te horen toen het groepje besloot zich terug te trekken. Ze moesten wel, want de broer van de eigenaar had net met behulp van een gaspistool duidelijk gemaakt dat hij niet gediend was van hun aanwezigheid. Drie dagen daarvoor had hij datzelfde al gedaan met een knuppel, maar toen sloeg hij er ook mee. Dat was dan ook de reden dat de jongens zondag terugkwamen om verhaal te halen.
Het is rustig bij de bewuste tent, maar de eigenaar voelt zich niet zo. Hij wil best zijn verhaal vertellen, maar alleen als zijn naam en die van zijn zaak buiten het artikel blijven. Bang noemt hij zichzelf niet, wel alert. Hij heeft onherkenbare beveiliging op zijn terras zitten.
,,Die houd ik tot het einde van het seizoen, ze rijden na sluitingstijd nog een stuk met mij mee. Ik verwacht niet dat ze heel snel terugkomen, maar je weet maar nooit. Ik kijk heel goed om me heen. Misschien gooien ze 's nachts wel een keer een brandbom naar binnen.''
Niemand in Zandvoort weet wat je van de Marokkaanse jeugd moet verwachten. Eigenares Joeke van strandpaviljoen De Zon heeft er dinsdag weer vier uit haar zaak gezet. ,,Het zijn zulke irritante kindjes. Ze gaan op bedden liggen, willen niet betalen en schelden je dan uit. Door het harde optreden van de politie hebben we niet meer de invasie van een paar jaar geleden en ze stelen en vernielen ook niets meer. Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
Wie met de strandtenthouders praat, krijgt steeds dezelfde verhalen te horen: voetballen op een veel te druk strand, meisjes naroepen, zand gooien, een radio te hard zetten en een grote bek geven als je er iets van zegt. De eigenaar van de tent waar het zondag mis ging, heeft foto's gemaakt van de groep. ,,Toen ik ze liet ontwikkelen, hoefde ik niets te betalen. Iedereen is dat getreiter van deze jongeren zat. Mensen die ik nog nooit heb gesproken, komen bij mij binnen om te zeggen dat ze hetzelfde hadden gedaan. Het kromme is dat mijn broer nog vastzit en die jongens vrij rondlopen.''
Bij de politie heerst niet het idee dat de strandterreur de spuigaten uitloopt. Woordvoerder J. Hage zegt dat er op Hemelvaartsdag flinke overlast was en dat de hulp van agenten verder zelden wordt ingeroepen. ,,Misschien is er wel een groot verschil in beleving. Sommige jongeren hebben het vermogen om het bloed dusdanig onder je nagels vandaan te halen, dat het je incasseringsvermogen te boven gaat. Ze hoeven daarvoor geen dingen te doen waarvoor je de politie nogmaal gesproken belt.''
Gemeentewoordvoerder T. van Heemst kan niet om de problematiek heen: Zandvoort gaat gebukt onder de treiterijen. Niet alleen op het strand, maar overal. ,,Elke zomer hebben we problemen. Van de 100.000 bezoekers die we op een drukke dag hebben, gaat het maar om een heel klein deel. Toch lukt het door middel van het zero-tolerencebeleid van de politie om Zandvoort veilig te houden. Maar dat kost veel inspanning.''
De vereniging van strandpachters probeert de overlast zo veel mogelijk te beperken. In navolging van de Marokkaanse buurtvaders denken de ondernemers bijvoorbeeld na over een project met 'strandvaders'. De eigenaar van de tent waar het zondag misging, vindt het in ieder geval hard nodig. ,,Je draait soms helemaal door als je hier staat.''
bron: www.ad.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------
We kunnen hier toch wel spreken van een structureel probleem. Vraag me af hoe de heren politici hiertegen zullen gaan optreden, het zal waarschijnlijk wel blijven bij gezever in de marge. De boel bij elkaar houden noemt Job Cohen dat altijd kernachtig. Hoe lang het nog moet duren voordat er is een politicus keihard met de vuist op tafel slaat?
We moeten een committee oprichten, bijvoorbeeld "Commitee tegen zinloze allochtonen" oid.
quote:Die zitten tenminste niet ongevraagd aan je vriendin.
Op donderdag 14 augustus 2003 17:53 schreef Disorder het volgende:
Kwamen die dikke Duitsers maar weer terug
quote:* hunky wordt het eerste lid...
Op donderdag 14 augustus 2003 17:52 schreef battlesickloner het volgende:
Dit is geen incident meer, dit is structureel, bovendien gaan alle autochtonen radicaliseren op deze manier.We moeten een committee oprichten, bijvoorbeeld "Commitee tegen zinloze allochtonen" oid.
quote:Die zijn te druk met kuilen graven waar overigens die kolere gozertjes mooi inpassen.
Op donderdag 14 augustus 2003 17:57 schreef What het volgende:[..]
Die zitten tenminste niet ongevraagd aan je vriendin.
quote:* _GdR_ doet meee....
Op donderdag 14 augustus 2003 17:52 schreef battlesickloner het volgende:
Dit is geen incident meer, dit is structureel, bovendien gaan alle autochtonen radicaliseren op deze manier.We moeten een committee oprichten, bijvoorbeeld "Commitee tegen zinloze allochtonen" oid.
Die zijn te druk met kuilen graven waar overigens die kolere gozertjes mooi inpassen.
[/quote]
Zandvoort, 14.33 - 14.37
Schop iedere Marokkaan waaraan je je irriteert 30 meter de zee in.
Bij voldoende deelnemers moet dit wel leuke beelden opleveren.
quote:Positief en marokkanen in 1 zin? Kan dat
Op donderdag 14 augustus 2003 18:03 schreef bluebellyfluff het volgende:
Waar blijven de positieve reacties over de marokkanen?
Hier moet uiteraard iets gedaan worden, helaas ziet de politie pas problemen wanneer ze er geld aan kunnen verdienen en zelf 0,0 gevaar lopen. Flitpalen op het strand lijkt mij een goed plan
quote:ff wachten op gal-gahad of hoe hij ook heet?
quote:*proest*
Op donderdag 14 augustus 2003 18:06 schreef _GdR_ het volgende:[..]
ff wachten op gal-gahad of hoe hij ook heet?
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:05 schreef Refragmental het volgende:[..]
Positief en marokkanen in 1 zin? Kan dat
Hier moet uiteraard iets gedaan worden, helaas ziet de politie pas problemen wanneer ze er geld aan kunnen verdienen en zelf 0,0 gevaar lopen. Flitpalen op het strand lijkt mij een goed plan
quote:Met Gil-galad valt tenminste nog te praten.
Je bedoelt waarschijnlijk Mokrokees en aanverwanten.
quote:Sommige zien overal iets positiefs in, misschien de succesvolle emancipatie van de jonge allochtoon?
quote:ja, daarom
Op donderdag 14 augustus 2003 18:08 schreef Logischer het volgende:[..]
Sommige zien overal iets positiefs in, misschien de succesvolle emancipatie van de jonge allochtoon?
quote:Dat is in Zandvoort niet het geval. De Politie zit er daar bovenop en pikken niks.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:05 schreef Refragmental het volgende:
helaas ziet de politie pas problemen wanneer ze er geld aan kunnen verdienen en zelf 0,0 gevaar lopen.
quote:Dan kan prins Bernhard de boete betalen.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:09 schreef What het volgende:[..]
Dat is in Zandvoort niet het geval. De Politie zit er daar bovenop en pikken niks.
Die hufters doen op zich niks strafbaars, ze halen alleen bij iedereen het bloed onder de nagels vandaan.
Goed in elkaar hoeken is imho de oplossing.
quote:Lid 2: _GdR_
Op donderdag 14 augustus 2003 18:15 schreef B4ron het volgende:
ik roep dit wel Vaker:De FOK!-KNOKPLOEG!!!!
Lid 1: B4ron
quote:Mascotte: Graveland
Op donderdag 14 augustus 2003 18:16 schreef _GdR_ het volgende:[..]
Lid 2: _GdR_
quote:In die kuilen flikkeren en zand erover.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:09 schreef What het volgende:[..]
Dat is in Zandvoort niet het geval. De Politie zit er daar bovenop en pikken niks.
Die hufters doen op zich niks strafbaars, ze halen alleen bij iedereen het bloed onder de nagels vandaan.
Goed in elkaar hoeken is imho de oplossing.
quote:hehehe kan je plaatje sturen.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:26 schreef Graveland het volgende:[..]
Mascotte: Graveland
quote:ik doe mee.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:15 schreef B4ron het volgende:
ik roep dit wel Vaker:De FOK!-KNOKPLOEG!!!!
Lid 1: B4ron
quote:Die hebben zelf strand genoeg.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:45 schreef Alulu het volgende:
Enkeltje Antillen
quote:ja dat wel.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:47 schreef sig000 het volgende:[..]
Die hebben zelf strand genoeg.
quote:in elke stad waar een zwembad is zit het zelfde gespuis.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:53 schreef Joesoef het volgende:
Ga zelf nooit zandvoort, maar ken genoeg zwembaden waar hetzelfde het geval is...
quote:Da's lullig,daar kun je geen kuilen graven.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:57 schreef _GdR_ het volgende:[..]
in elke stad waar een zwembad is zit het zelfde gespuis.
quote:Die zijn duidelijk in de minderheid.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:04 schreef Kielef het volgende:
Waarom komt er zoveel en zo'n scherp commentaar in dit topic
en niet als het om 'Nederlandse studenten' gaat?overlast op camping door studenten
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:05 schreef HassieBassie het volgende:
Misschien een leuk idee voor een flahmob.Zandvoort, 14.33 - 14.37
quote:Als je nou eens kijkt naar de verhoudingen van Nederlanders en Marokanen, geloof me als je dat naast elkaar legt dan springen de Marokanen er echt wel uit. Er zijn toch veel meer Nederlanders dan Marokanen
en niet als het om 'Nederlandse studenten' gaat?overlast op camping door studenten
quote:omdat dat niet leuk is.
quote:Nog paar argumenten: Marokanen doen het stelselmatig, ze doen het om de maatschappij te treiteren, want jah tis toch altijd van "jah meneer ik ik word gediscrimineerd" worden ze van strand afgestuurd "das discriminatie meneer"
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:26 schreef MidnightMotion het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:58 schreef sig000 het volgende:[..]
Da's lullig,daar kun je geen kuilen graven.
quote:I`m in
Misschien een leuk idee voor een flahmob.
Zandvoort, 14.33 - 14.37Schop iedere Marokkaan waaraan je je irriteert 30 meter de zee in.
quote:Die hadden we ooit, maar die is al weer lang en breed vergeten. Hij ligt nu dood op een begraafplaats in Italie.
Op donderdag 14 augustus 2003 17:50 schreef Logischer het volgende:
Hoe lang het nog moet duren voordat er is een politicus keihard met de vuist op tafel slaat?
quote:Dit maak ik ook regelmatig mee met lompe autochtone pubertjes hoor, bij een recreatieplas hier in de buurt. Is meer iets van leeftijd en laag IQ dan waar ze ooit uit het ei gekropen zijn. Het is wel zo dat de nederlandse jeugd niet zo snel haantjesgedrag zal vertonen als bijvoorbeeld de marokkaanse cultuur waar er belachelijke ideeen zijn over eer en zo. Ze zullen en moeten vaak hun gelijk krijgen, hoe asociaal ze zich ook gedragen. Maar goed, is niet bij allemaal, het is maar een klein gedeelte wat zich zo gedraagt. Daarom snap ik ook niet dat mensen zo angstig zijn om die kleine groep aan te pakken. Het is toch positief voor de groep in het algemeen als de rotte plekken worden verwijderd?
Op donderdag 14 augustus 2003 17:50 schreef Logischer het volgende:
Ze gaan op bedden liggen, willen niet betalen en schelden je dan uit.
[...]
Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
[...]
Wie met de strandtenthouders praat, krijgt steeds dezelfde verhalen te horen: voetballen op een veel te druk strand, meisjes naroepen, zand gooien, een radio te hard zetten en een grote bek geven als je er iets van zegt.
quote:Dat vindt ik ook een stel asocialen en als ze het met net zo'n regelmaat zouden doen als die andere groep, zouden de reactie's net zo zijn, hoop ik.
en niet als het om 'Nederlandse studenten' gaat?Overlast op camping door studenten
quote:Tuurlijk. Wat ook wel weer zo is, is dat de camping geen studentengroepen accepteerd vanwege de problemen. Daar wordt heel normaal over gedaan in de media. Als de camping zegt dat er geen groepen marokkanen mogen komen vanwege de overlast, dan beginnen ineens een hoop groepen discriminatie te roepen. IMO is het niet anders dan roepen dat sttudenten er niet op mogen, alleen over zo'n verbod wordt niet moeilijk gedaan...
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:57 schreef yavanna het volgende:[..]
Dat vindt ik ook een stel asocialen en als ze het met net zo'n regelmaat zouden doen als die andere groep, zouden de reactie's net zo zijn, hoop ik.
quote:Het zal ook niet te ontkennen zijn dat zodra het woord marokkanen valt er vaak sowieso al heftiger op gereageert wordt, dat speelt nu enorm in de maatschappij.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:03 schreef freud het volgende:[..]
Tuurlijk. Wat ook wel weer zo is, is dat de camping geen studentengroepen accepteerd vanwege de problemen. Daar wordt heel normaal over gedaan in de media. Als de camping zegt dat er geen groepen marokkanen mogen komen vanwege de overlast, dan beginnen ineens een hoop groepen discriminatie te roepen. IMO is het niet anders dan roepen dat sttudenten er niet op mogen, alleen over zo'n verbod wordt niet moeilijk gedaan...
Maar dat zou misschien bij studenten ook het geval zijn geweest wanneer studenten groepen jarenlang stelselmatig vervelende dingen uithalen.
quote:Omdat het niet veel verder gaat dan wegsturen. Dat heeft nul komma nul preventieve en afschrikkende werking. Het is simpel 't verplaatsen van 't probleem. Niemand weet verder wat je d'r mee aan moet.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:40 schreef yavanna het volgende:Niets nieuws onder de zon.
En als ze hier weggestuurd worden oid, duiken ze elders weer op om overlast te veroorzaken
Drentse Greppelgraafkampen voor recidivisten! .
quote:Dat verschilt weinig van de aanpak van bv junks & hoeren.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Omdat het niet veel verder gaat dan wegsturen. Dat heeft nul komma nul preventieve en afschrikkende werking. Het is simpel 't verplaatsen van 't probleem. Niemand weet verder wat je d'r mee aan moet.
Drentse Greppelgraafkampen voor recidivisten!
.
Tot er ooit een oplossing komt, als die er al is.
quote:In Amerika hebben ze een soort knokploeg...
Op donderdag 14 augustus 2003 18:40 schreef korenwolf het volgende:[..]
ik doe mee.
noemen zich the Angels *nogwat* ofzo?
Die helpen dus ook mensen die lastig gevallen worden op straat etc,...
interessant fenomeen zou hier in ons land ook geen slecht idee zijn...
quote:Yep, de politieke wil ontbreekt om écht iets te doen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:10 schreef yavanna het volgende:Dat verschilt weinig van de aanpak van bv junks & hoeren.
Het probleem verplaatst zich alleen.Tot er ooit een oplossing komt, als die er al is.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:45 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Die hadden we ooit, maar die is al weer lang en breed vergeten. Hij ligt nu dood op een begraafplaats in Italie.
Iemand wiens naam te vaak wordt opgeschreven door de politie (gebeurt dat überhaupt?), raakt zijn evt. uitkering (deels) kwijt.
quote:Ik denk dat het meer bang-om-iemand-op-z'n-tenen-te-trappen houding is. Je kan geen harde maatregelen nemen waarmee iedereen tevreden is.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:15 schreef DennisMoore het volgende:
(lees: onverschillige) maatschappij
quote:Die mag je even verder uitleggen, als je wilt
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:15 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Yep, de politieke wil ontbreekt om écht iets te doen.
In deze 'tolerante' (lees: onverschillige) maatschappij zou symptoombestrijding voldoende zijn...
quote:Natuurlijk, net zo wanneer je een inbreker een tikkie te hard geeft
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat de Gemeente van plan is de strandtent van die man die met een pistool die Marokkanen wegjaagde te sluiten! Nu komen ze wel in actie!
Tja.....zo zie je maar de politie is LAF
Oude vrouwtjes bedreigen met oppakken, omdat de hond blaft, maar mannetjes zoals beschreven laten lopen....ze durven er gewoon niet tegen op te treden
hufters! ga echte boeven vangen!
quote:Jeps, ze straffen de man die zijn strandtent wilde beschermen tegen criminelen. Is toch hetzelfde principe als het bestraffen van jueliers die hun winkel beschermen tegen ramkraken? Die mogen ook geen beveiliging plaatsen van de gemeentes (betonnen bloembakken voor de gevel).
Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat de Gemeente van plan is de strandtent van die man die met een pistool die Marokkanen wegjaagde te sluiten! Nu komen ze wel in actie!
Dit geldt voor ALLE ouders! Autoch-alloch-homo-toons
quote:YUP
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef MeShell het volgende:
Volgens mij ligt de oorzaak bij de opvoeding! Wanneer de ouders het normaal vinden wat hun kinderen doen en daar niets van zeggen, dan gaan die kinderen natuurlijk door met hun gedrag.
Ik zou een klap voor m'n sodemieter van mijn ouders hebben gehad, wanneer ik zoiets zou hebben uitgevreten.Dit geldt voor ALLE ouders! Autoch-alloch-homo-toons
quote:Daarom ben ik er ook sterk voor dat rechters en politie ouders hard meestraffen. De impuls om kinderen op het goeie pad te houden moet sterker worden.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef MeShell het volgende:
Volgens mij ligt de oorzaak bij de opvoeding! Wanneer de ouders het normaal vinden wat hun kinderen doen en daar niets van zeggen, dan gaan die kinderen natuurlijk door met hun gedrag.
Ik zou een klap voor m'n sodemieter van mijn ouders hebben gehad, wanneer ik zoiets zou hebben uitgevreten.Dit geldt voor ALLE ouders! Autoch-alloch-homo-toons
quote:[...]voetballen op een veel te druk strand, meisjes naroepen, zand gooien, een radio te hard zetten en een grote bek geven als je er iets van zegt[...]
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:56 schreef Chadi het volgende:
weet iemand waar die overlast uit bestaat?? want dat heb ikhier nog niet gelezen.
Staat gewoon in de openingspost...
quote:Het gaat erom dat ouders te weinig verantwoording nemen voor hun kids imo. Tuurlijk vinden ze het erg als zoiets gebeurt, maar dat is achteraf geblaat. Er moet een impuls zijn voordat dat gebeurt om iets te signaleren en er aan te werken. Daar is ook begeleiding voor nodig, want er zijn veel ouders die gewoon niet weten hoe ze zulke diungen moeten aanpakken.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:17 schreef Chadi het volgende:
yeah net of die ouders het zo fantastisch vinden dat hun zoon zijn hele leven leeft als mislukkeling of in de bajes door brengt.
quote:Uiteraard.
En dat is maar goed ook, want anders hadden ze aanstaande zaterdag niet kunnen rellen in Adam!
Gelukkig maar .
quote:eentje,van de week zat ik in de kroeg en daar zat er een.
dus die zijn er ook wel,alleen er zijn er zo verdomd weinig.
quote:Wat is dan echt iets doen volgens jou? Wat moet de politiek heel concreet de komende twee jaar doen om een begin te maken met de oplossing van dit probleem?
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:15 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Yep, de politieke wil ontbreekt om écht iets te doen.
In deze 'tolerante' (lees: onverschillige) maatschappij zou symptoombestrijding voldoende zijn...
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:56 schreef Chadi het volgende:
weet iemand waar die overlast uit bestaat?? want dat heb ikhier nog niet gelezen.
quote:
ZANDVOORT - De verzamelde strandtenthouders in Zandvoort zijn het zat: de gemeente moet nu eindelijk harde maatregelen nemen tegen groepen Marokkaanse jongeren uit Amsterdam. Die terroriseren horeca en badgasten al jaren en de situatie loopt steeds verder uit de hand.
Een groep strandtenthouders heeft vanmorgen een spoedvergadering gehouden over de groeiende overlast van Marokkaanse jongeren. Daarbij is besloten dat zij zich nogmaals schriftelijk tot de gemeente zullen wenden. ''Wij willen dat er maatregelen komen, en daarom hebben we de gemeente een voorstel gestuurd. Daarover zal binnenkort met de gemeente overleg worden gevoerd,'' aldus een van de strandtenthouders.Welke maatregelen de strandtenthouders voorstaan willen zij vooralsnog niet zeggen. ''Daarvoor ligt de zaak te gevoelig.''
De spoedvergadering vanmorgen volgde op een reeks nieuwe incidenten, nadat de Marokkaanse jongeren vorig jaar ook al herhaaldelijk problemen hadden veroorzaakt.
Begin juni werd een 22-jarige vrouw in de trein van Zandvoort naar Amsterdam aangerand door een groep van zo'n vijftien Marokkaanse jongeren. Eerder hadden zij in Zandvoort badgasten uitgedaagd en beledigd.
Vorige week zocht een groep van twaalf Marokkaanse jongens ruzie in de Zandvoortse strandtent Far Out. Zij werden door de eigenaren verjaagd. Eén van de jongeren zou daarop geroepen hebben: 'Ik vermoord je' en 'Jij gaat dood'.
Zondag kwam de groep verhaal halen, met dezelfde termen. Eén van de eigenaren trok daarop een nep-pistool, en wist ze uit zijn zaak te verjagen. Hij werd vervolgens door de politie aangehouden wegens bedreiging met een vuurwapen; de rechtbank in Haarlem verlengde zijn hechtenis gisteren met tien dagen.
quote:Zullen wij dan gaan demonstreren hiertegen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Uiteraard.
Die etterbakjes zelf, die worden nog niet eens opgepakt natuurlijk.En dat is maar goed ook, want anders hadden ze aanstaande zaterdag niet kunnen rellen in Adam!
Gelukkig maar
.
quote:Blijkbaar wel want ze doen er geen flikker aan. Preventief steriliseren zou ook nog een oplossing zijn. Sterft die vervelende soort hier vanzelf uit.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:17 schreef Chadi het volgende:
yeah net of die ouders het zo fantastisch vinden dat hun zoon zijn hele leven leeft als mislukkeling of in de bajes door brengt.
quote:Dan slaan we die gasten door de tegels heen.
Op donderdag 14 augustus 2003 18:58 schreef sig000 het volgende:[..]
Da's lullig,daar kun je geen kuilen graven.
quote:Ik ben tegen zinloze statements maar steek er wat minder tijd in dit duidelijk te maken dan jij.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:26 schreef MidnightMotion het volgende:
[afbeelding]
quote:Eigenares Joeke van strandpaviljoen De Zon heeft er dinsdag weer vier uit haar zaak gezet. ,,Het zijn zulke irritante kindjes. Ze gaan op bedden liggen, willen niet betalen en schelden je dan uit. Door het harde optreden van de politie hebben we niet meer de invasie van een paar jaar geleden en ze stelen en vernielen ook niets meer. Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:18 schreef Re het volgende:
welke strafbare feiten hebben deze etterbakjes gepleegd?
quote:Dus de politie doet toch wel iets?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:19 schreef Gil-galad het volgende:
Door het harde optreden van de politie hebben we niet meer de invasie van een paar jaar geleden en ze stelen en vernielen ook niets meer. Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
quote:Aha. Vroeger noemde je dat gewoon straatschoffies. Maar goed, dat waren natuurlijk autochtone schatjes.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:19 schreef Gil-galad het volgende:
Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
quote:Het is gewoon opvallend dat 10% van de bevolking 53% van de problemen veroorzaakt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Aha. Vroeger noemde je dat gewoon straatschoffies. Maar goed, dat waren natuurlijk autochtone schatjes.
quote:Die straatschoffies verkrachtten geen minder begaafde meisjes om vervolgens de familie te terroriseren. Ook zwaaiden die niet met mesjes van 20cm als ze in hun eer werden aangetast. Het afrossen van Joden was ook geen populair tijdverdrijf bij de autochtone voorgangers, noch het zwaaien met swastika's op het monument op de Dam ter ere van de Palestijnse zaak. Scooterdiefstal, berovingen, feestvieren ter ere van een terroristische aanslag waar duizenden mensen het leven bij lieten, het terroriseren van zwembaden, het uitschelden van ouderen, het uitmaken voor hoer van de buurvrouw, het terroriseren van de binnenstad van A'dam, niets van dit alles. Toch meent u deze vergelijking te kunnen maken? Wordt eens wakker!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Aha. Vroeger noemde je dat gewoon straatschoffies. Maar goed, dat waren natuurlijk autochtone schatjes.
Bijna vergeten!
Het voetballen met herdenkingskransen en het opleuken van herdenkingsbijeenkomsten met de uitroep alle Joden dood!
[Dit bericht is gewijzigd door Logischer op 15-08-2003 15:00]
als ik vroeger een voetbal door de ruit van de buren schoot dan zei ik oeps en rende ik keihard weg (waarna mijn pa die shit kon betalen ) maar tegenwoordig zouden er gelijk 400 camera's op staan om de gedupeerde zijn verhaal vast te leggen.
ik bedoel 'ze liggen op banken en kopen nix' ... nou en?
quote:Danku, ik zag op tegen 't typen :/
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:52 schreef Logischer het volgende:[..]
Die straatschoffies verkrachtte geen minder begaafde meisjes om vervolgens de familie te terroriseren. Ook zwaaide die niet met mesjes van 20cm als ze in hun eer werden aangetast. Het afrossen van Joden was ook geen populair tijdverdrijf bij de autochtone voorgangers, noch het zwaaien met swastika's op het monument op de Dam ter ere van de Palestijnse zaak. Scooterdiefstal, berovingen, feestvieren ter ere van een terroristische aanslag waar duizenden mensen het leven bij lieten, het terroriseren van zwembaden, het uitschelden van ouderen, het uitmaken voor hoer van de buurvrouw, het terroriseren van de binnenstad van A'dam, niets van dit alles. Toch meent u deze vergelijking te kunnen maken? Wordt eens wakker!
quote:Omdat die banken bedoelt zijn voor de consumerende klanten van de strandtenten ofzo?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:53 schreef sp3c het volgende:
leggen.ik bedoel 'ze liggen op banken en kopen nix' ... nou en?
quote:joh?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:55 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Omdat die banken bedoelt zijn voor de consumerende klanten van de strandtenten ofzo?
Vervolgens wordt ze verteld dat ze weg moeten gaan en ze gaan (onder het slaken van verwensingen) weg, ik zie het probleem niet
moet je is in de trein gaan zitten en kijken hoeveel mensen zonder kaartje de conducteurs uit gaan zitten schelden (met de voeten op de bank).
quote:En dat vind jij normaal?
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:04 schreef sp3c het volgende:[..]
joh?
Vervolgens wordt ze verteld dat ze weg moeten gaan en ze gaan (onder het slaken van verwensingen) weg, ik zie het probleem niet
moet je is in de trein gaan zitten en kijken hoeveel mensen zonder kaartje de conducteurs uit gaan zitten schelden (met de voeten op de bank).
quote:ja hoor iedereen moet gewoon met zijn voeten op de bank kunnen zitten zonder ticket en kleine marokkaanse straatschoffies moeten gewoon kunnen schelden als ze verzocht worden om iets te bestellen of op te zouten
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:24 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
En dat vind jij normaal?
nee natuurlijk vind ik dat niet normaal idioot
ik geef alleen aan dat ik vind dat er tegenwoordig wel heel erg snel om straatterreur wordt geroepen.
quote:Duidelijk dat je óf nooit buiten komt óf nog nooit van die figuren hebt bezig gezien óf gewoon met je ogen dicht rondloopt...
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:27 schreef sp3c het volgende:[..]
ja hoor iedereen moet gewoon met zijn voeten op de bank kunnen zitten zonder ticket en kleine marokkaanse straatschoffies moeten gewoon kunnen schelden als ze verzocht worden om iets te bestellen of op te zouten
nee natuurlijk vind ik dat niet normaal idioot
ik geef alleen aan dat ik vind dat er tegenwoordig wel heel erg snel om straatterreur wordt geroepen.
Als het nou echt een noodzaak was, zou ik hem alsnog gelijk geven, maar hij had ook rustig de politie kunnen bellen, en ze door hun laten verwijderen.
Als het zijn stuk grond is (dat strand), mag hij zelf bepalen wie hij erop wil hebben en wie niet.
En das ook niet zo gek als je meer dan 3 opgeschote jongeren tegenover je hebt staan.
quote:en dat allemaal omdat ik vind dat rand/reljongeren die geen strafbare plegen maar alleen een beetje vervelend liggen te hangen en wat zitten te schelden nu niet bepaald straattereur vind?
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:10 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Duidelijk dat je óf nooit buiten komt óf nog nooit van die figuren hebt bezig gezien óf gewoon met je ogen dicht rondloopt...
stel je toch niet zo aan
quote:Nee jij zou het natuurlijk heerlijk vinden om een stel van dat soort lui op je terras te hebben als je een eigen strandtent probeert te runnen...
Op vrijdag 15 augustus 2003 18:59 schreef sp3c het volgende:[..]
en dat allemaal omdat ik vind dat rand/reljongeren die geen strafbare plegen maar alleen een beetje vervelend liggen te hangen en wat zitten te schelden nu niet bepaald straattereur vind?
stel je toch niet zo aan
Je hebt er niet alleen zelf last van maar ook je (vaste) klanten kunnen er door weg blijven. Het is jammer dat het opzettelijk irriteren van mensen geen strafbaar feit is want in dit soort situaties kan je ze niet eens wat maken terwijl ze wel bezig zijn je bedrijf om zeep te helpen!
quote:Dan krijg je straks nog Green Peace op je dak
Op donderdag 14 augustus 2003 18:05 schreef HassieBassie het volgende:
Misschien een leuk idee voor een flahmob.Zandvoort, 14.33 - 14.37
Maar nu even serieus, ik vind het dus onterecht dat die strandtenthouder is opgepakt. Blijkbaar mogen de niet-autochtonen dus van alles flikken, en zodra je je daar tegen verzet wordt je gestraft... je zou bijna gaan twijfelen aan wie nou echt gediscrimineerd wordt hier...
quote:blablablabla lezen doe je met je ogen open en van links naar rechts.
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:05 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Nee jij zou het natuurlijk heerlijk vinden om een stel van dat soort lui op je terras te hebben als je een eigen strandtent probeert te runnen...
maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat ze nix willen kopen en je uit staan te schelden ... pfffff
quote:tuurlijk heb je er last van, daarom mogen die gasten dan ook wettelijk gewoon geweigerd worden maar om nu te roepen dat het om een structureel probleem gaat en dat alle allochtonen maar het land uitmoeten
Je hebt er niet alleen zelf last van maar ook je (vaste) klanten kunnen er door weg blijven. Het is jammer dat het opzettelijk irriteren van mensen geen strafbaar feit is want in dit soort situaties kan je ze niet eens wat maken terwijl ze wel bezig zijn je bedrijf om zeep te helpen!
gewoon het terras af smijten en klaar is kees
quote:Jij moet echt de politiek in, daar steken ze allemaal hun kop in het zand
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:11 schreef sp3c het volgende:[..]
blablablabla lezen doe je met je ogen open en van links naar rechts.
als je dat doet dan merk je dat ik het wel degenlijk een goede zaak vind om dit soort figuren van het terras te weren.maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat ze nix willen kopen en je uit staan te schelden ... pfffff
[..]tuurlijk heb je er last van, daarom mogen die gasten dan ook wettelijk gewoon geweigerd worden maar om nu te roepen dat het om een structureel probleem gaat en dat alle allochtonen maar het land uitmoeten
gewoon het terras af smijten en klaar is kees
quote:lijkt me toch aardig structureel als ie drie maal daags die kutmarokkanen van zijn terras af moet keilen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:11 schreef sp3c het volgende:
maar om nu te roepen dat het om een structureel probleem gaat
of denk je dat ie voor 1 of 2 incidenten per zomer een paar security gasten op zijn terras zet?
quote:mja zo had ik er niet tegenaan gekeken idd, in principe best wel structureel ja
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:26 schreef Vision het volgende:[..]
lijkt me toch aardig structureel als ie drie maal daags die kutmarokkanen van zijn terras af moet keilen.
of denk je dat ie voor 1 of 2 incidenten per zomer een paar security gasten op zijn terras zet?
het is structureel gemier maar om nu te roepen dat allochtonen allemaal maar weg moeten zoals in dit topic wordt gedaan daarom ... raak je wel een erg grote groep Nederlanders mee
maar goed als er gewoon security mannetjes staan daar hoe kunnen die gasten dan 2 of 3 keer per dag daar op die bankjes zitten??
quote:ja jij ook, klagen klagen klagen klagen en belachelijke oplossingen aandragen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:24 schreef MidnightMotion het volgende:[..]
Jij moet echt de politiek in, daar steken ze allemaal hun kop in het zand
typisch LPF
quote:Ik vind je nu toch minder stoer nu je Ted de Braak in je avater hebt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:33 schreef sp3c het volgende:[..]
ja jij ook, klagen klagen klagen klagen en belachelijke oplossingen aandragen.
typisch LPF
.
quote:Ownatsj!!! ]>
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:47 schreef schatje het volgende:[..]
Ik vind je nu toch minder stoer nu je Ted de Braak in je avater hebt.
.
quote:het is niet ted braak en loop me niet te fok!ken!!!
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:47 schreef schatje het volgende:[..]
Ik vind je nu toch minder stoer nu je Ted de Braak in je avater hebt.
.
trouwens ik heb mijn leven gebeterd, ik ben niet meer stoer maar verstandig
quote:Niet iedereen deelt die mening
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:07 schreef sp3c het volgende:[..]
het is niet ted braak en loop me niet te fok!ken!!!
trouwens ik heb mijn leven gebeterd, ik ben niet meer stoer maar verstandig
quote:point being?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:13 schreef thejoker80 het volgende:[..]
Niet iedereen deelt die mening
quote:Bijna net zoals je avatar dus, niet stoer maar onhandig.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:07 schreef sp3c het volgende:trouwens ik heb mijn leven gebeterd, ik ben niet meer stoer maar verstandig
quote:Begrijpend lezen valt niet mee he?
Die straatschoffies verkrachtten geen minder begaafde meisjes om vervolgens de familie te terroriseren. Ook zwaaiden die niet met mesjes van 20cm als ze in hun eer werden aangetast. Het afrossen van Joden was ook geen populair tijdverdrijf bij de autochtone voorgangers, noch het zwaaien met swastika's op het monument op de Dam ter ere van de Palestijnse zaak. Scooterdiefstal, berovingen, feestvieren ter ere van een terroristische aanslag waar duizenden mensen het leven bij lieten, het terroriseren van zwembaden, het uitschelden van ouderen, het uitmaken voor hoer van de buurvrouw, het terroriseren van de binnenstad van A'dam, niets van dit alles. Toch meent u deze vergelijking te kunnen maken? Wordt eens wakker!
Bijna vergeten!Het voetballen met herdenkingskransen en het opleuken van herdenkingsbijeenkomsten met de uitroep alle Joden dood!
"Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
Of valt dat geblaat van je hierboven onder 'niet strafbare dingen'? Volgens mij niet. En we hebben het niet over deze door jou er bij gesleepte zaken, we hebben het over een groepje vervelende kwalletjes op het strand. Waarbij diegenen die ze zo graag verwijderd willen zien ZELF al zeggen dat ze geen strafbare feiten plegen.
quote:Tsja, het is een beetje lastig aan te geven. Als jij naar een terras gaat in het centrum van de stad, dus aan zo'n tafeltje gaat zitten. Dan weet je dat het 'normaal' is dat je ook een drankje bestelt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:"Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op.''
Wat is de grens? Wanneer kan zoiets strafbaar worden gesteld?
quote:als jij verstandig hetzelfde vind als onhandig dan zegt dat meer over jouw dan over mij of mijn avatar ben ik bang
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:29 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Bijna net zoals je avatar dus, niet stoer maar onhandig.
quote:Tuurlijk is dat treiteren, dat hoor je mij niet ontkennen. Maar daar zijn genoeg zaken tegen te verzinnen. BIjvoorbeeld dat je in de strandtent bevinden (of op het bijbehorende terras) betekent dat je verplicht bent een consumptie af te nemen. Daarnaast is mensen uitschelden gewoon een vorm van belediging, en reden tot verwijdering.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:45 schreef hace_x het volgende:[..]
Tsja, het is een beetje lastig aan te geven. Als jij naar een terras gaat in het centrum van de stad, dus aan zo'n tafeltje gaat zitten. Dan weet je dat het 'normaal' is dat je ook een drankje bestelt.
Stel nou eens dat je daar iedere dag langs gaat met 6 vrienden en elke keer aan dat tafeltje gaat zitten, en blijft zitten, zonder iets te bestellen. Ik kan me best voorstellen dat een eigenaar van die tent, dat enorm vervelend vindt.
Dat het treiteren is, staat voor mij wel buiten kijf.Wat is de grens? Wanneer kan zoiets strafbaar worden gesteld?
Het probleem is dat de politie daar (meestal) bij moet komen. En hun mankracht is ook maar beperkt.
Maar dat laat voor mij nog steeds overeind dat die strandtenteigenaar wel terecht vastzit. Dergelijke (nep) wapens zijn nu eenmaal verboden.
quote:Oké dan leg ik hem voor je uit. Beiden: stoer. Avatar is onhandig rijmt op ....?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:50 schreef sp3c het volgende:als jij verstandig hetzelfde vind als onhandig dan zegt dat meer over jouw dan over mij of mijn avatar ben ik bang
Ontopic doe ik liever niet meer aan dit soort discussies mee. Lijkt me 'verstandiger' gezien de bepaald onfrisse ideetjes die hier geopperd worden. Mensen die deze problemen met geweld willen oplossen verlagen zich imho tot eenzelfde primitief gedrag als de veroorzakers hiervan. Op die manier haat zaaien verergert de problemen alleen maar.
quote:die "oplossing" is met de huidige wetgeving idd onmogelijk en dus ook niet realistich, maar daar hoor je mij dan ook niet over
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:33 schreef sp3c het volgende:
het is structureel gemier maar om nu te roepen dat allochtonen allemaal maar weg moeten zoals in dit topic wordt gedaan daarom ... raak je wel een erg grote groep Nederlanders mee
quote:hij heeft ze ingeschakeld na dit incident
maar goed als er gewoon security mannetjes staan daar hoe kunnen die gasten dan 2 of 3 keer per dag daar op die bankjes zitten??
quote:kijk is aan, probleem opgelost
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:00 schreef Vision het volgende:[..]
die "oplossing" is met de huidige wetgeving idd onmogelijk en dus ook niet realistich, maar daar hoor je mij dan ook niet over
[..]hij heeft ze ingeschakeld na dit incident
vraag is alleen ... wie gaat dat betalen.
misschien moet er een fonds komen waar iedereen die te veel overlast verzorgt een boete aan moet betalen waar dan beveiliging voor de probleemgebieden van betaald kan worden oid, lijkt me niet handig dat de strandtenteigenaars dit naast hun dure staanplaatsen en vergunningen en shit moeten betalen.
dan wordt je biertje op het terras strax 5 euro
quote:Amen
Die straatschoffies verkrachtten geen minder begaafde meisjes om vervolgens de familie te terroriseren. Ook zwaaiden die niet met mesjes van 20cm als ze in hun eer werden aangetast. Het afrossen van Joden was ook geen populair tijdverdrijf bij de autochtone voorgangers, noch het zwaaien met swastika's op het monument op de Dam ter ere van de Palestijnse zaak. Scooterdiefstal, berovingen, feestvieren ter ere van een terroristische aanslag waar duizenden mensen het leven bij lieten, het terroriseren van zwembaden, het uitschelden van ouderen, het uitmaken voor hoer van de buurvrouw, het terroriseren van de binnenstad van A'dam, niets van dit alles. Toch meent u deze vergelijking te kunnen maken? Wordt eens wakker!
Bijna vergeten!Het voetballen met herdenkingskransen en het opleuken van herdenkingsbijeenkomsten met de uitroep alle Joden dood!
quote:Heb jij vandaag 2 vandaag gekeken? Man op dat moment kon hij echt niet FF rustig de politie bellen hoor. En voordat de politie er eindelijk eens is.....
Op vrijdag 15 augustus 2003 18:08 schreef Ixnay het volgende:
Wapenbezit is verboden in NL, slaan met een knuppel ook.Als het nou echt een noodzaak was, zou ik hem alsnog gelijk geven, maar hij had ook rustig de politie kunnen bellen, en ze door hun laten verwijderen.
Als het zijn stuk grond is (dat strand), mag hij zelf bepalen wie hij erop wil hebben en wie niet.
quote:Misschien dat je eens minder denigrerend kan reageren met het benoemen van mijn stukje als zijnde geblaat. Jij trekt een vergelijking die kant noch wal raakt, ik heb ter verduidelijking enkele wapenfeiten van die Marokkaanse schoffies vermeld om één en ander te verduidelijken. Maar blijkbaar wens je blind te blijven voor de realiteit om dat die niet past in je sprookjesachtige wereldbeeld. Droom lekker verder...
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Begrijpend lezen valt niet mee he?
Of valt dat geblaat van je hierboven onder 'niet strafbare dingen'? Volgens mij niet. En we hebben het niet over deze door jou er bij gesleepte zaken, we hebben het over een groepje vervelende kwalletjes op het strand. Waarbij diegenen die ze zo graag verwijderd willen zien ZELF al zeggen dat ze geen strafbare feiten plegen.
Als immer blatend,
uw Logischer
quote:Goed dan neem ik het terug, maar wat waren die jongens dan precies aan het doen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:15 schreef StarGazer het volgende:[..]
Heb jij vandaag 2 vandaag gekeken? Man op dat moment kon hij echt niet FF rustig de politie bellen hoor. En voordat de politie er eindelijk eens is.....
quote:Etteren, die gast z'n papegaai die er was keihard op de hoofd slaan, met de dood bedreigen....moet ik nog verder gaan?
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:02 schreef Ixnay het volgende:[..]
Goed dan neem ik het terug, maar wat waren die jongens dan precies aan het doen?
quote:Nee, aangezien dat het is in dit geval. ZELFS de mensen die 'last' van hun hebben geven aan dat er GEEN strafbare feiten gepleegd worden. Het er met de haren bijslepen van strafbare feiten die door anderen gepleegd worden, en die projecteren op deze groep is polariserend, dom en generaliserend.
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:20 schreef Logischer het volgende:
Misschien dat je eens minder denigrerend kan reageren met het benoemen van mijn stukje als zijnde geblaat.
En ja, geblaat.
quote:Van *die* Marokkaanse schoffies? Ze zullen best vervelend zijn, maar nogmaals: Ook de standtenthouders zeggen dat er *geen* strafbare feiten gepleegd worden.
Jij trekt een vergelijking die kant noch wal raakt, ik heb ter verduidelijking enkele wapenfeiten van die Marokkaanse schoffies vermeld om één en ander te verduidelijken.
quote:Mijn wereldbeeld is verre van sprookjesachtig.
Maar blijkbaar wens je blind te blijven voor de realiteit om dat die niet past in je sprookjesachtige wereldbeeld. Droom lekker verder...
quote:wellicht omdat niet iedereen al doodziek is door doorlopende misdragingen van studenten op zo ongeveer alle vlakken van de samenleving terwijl dit voor marokanen wel het geval is...
en niet als het om 'Nederlandse studenten' gaat?Overlast op camping door studenten
en vervelende studenten zijn dronken en noemen je een lullo
vervelende marokanen daarentegen zitten aan je vriendin en dreigen samen met hun 1000 familieleden je neer te steken als je er wat van zegt...
quote:Vooral langdurig treiteren escaleert meestal in geweld door beide partijen. Dan heb je je strafbare feiten. Bokshandschoenen in plaats van fluwelen voor die kutmarokkaantjes.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Begrijpend lezen valt niet mee he?
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Nee, aangezien dat het is in dit geval. ZELFS de mensen die 'last' van hun hebben geven aan dat er GEEN strafbare feiten gepleegd worden. Het er met de haren bijslepen van strafbare feiten die door anderen gepleegd worden, en die projecteren op deze groep is polariserend, dom en generaliserend.
*Polariserend en generaliserend, heb je soms het verzamelde progressieve argumentatieboek in de hand? De enigen die zichzelf stigmatiseren en polariseren is de meerderheid van de Marokkanen zelf. Veronderstellen dat de blanke autochtone racist daar achter zou zitten is gezever waar tegenwoordig niemand meer in gelooft. De enorme overlast die Marokkanen veroorzaken is geen fata morgana, het is realiteit.
En ja, geblaat.
[..]*Zwets jij maar lekker verder.
Van *die* Marokkaanse schoffies? Ze zullen best vervelend zijn, maar nogmaals: Ook de standtenthouders zeggen dat er *geen* strafbare feiten gepleegd worden.
[..]*Wat interesseert mij het nu of het strafbaar is of niet? Ze veroorzaken overlast en terroriseren de boel. Neerknuppelen die handel, de enige taal die ze verstaan is die van het zwaard.
Mijn wereldbeeld is verre van sprookjesachtig.
*Daar heb ik zo m'n twijfels over.
Zoals ik op de FP bij een soortgelijk nieuwsbericht over het zelfde onderwerp al heb gezegd, geef ik die strandtenteigenaar helemaal gelijk. Het gaat hier niet om een los staand feit, het gaat om een terreur van marokkaanse jongeren die al een aantal jaar bezig is. Men heeft gezien wat er gebeurt als je niets doet en op de politie wacht, die vaak pas ter plaatse is als de overlast plegende groep al lang vertrokken is. Ze worden aggressief, gaan lopen schelden, randen mensen aan, intimideren, slaan mensen in elkaar die ze op hun gedrag aanspreken... ik kan me heel goed voorstellen dat die strandtenteigenaar dan zelf maar maatregelen treft. Maar ja, het Nederlandse rechtsstelsel zit zo lekker in elkaar dat je anderen mag intimideren, maar als iemand daar maatregelen tegen neemt, dan wordt die persoon gestraft... in dit geval vind ik dat er zeker sprake is van discriminatie trouwens... alleen wel jammer dat de Nederlandse wet de autochtoon in dit geval discrimineert
quote:Welk wet?
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:06 schreef DaMart het volgende:
alleen wel jammer dat de Nederlandse wet de autochtoon in dit geval discrimineert
quote:Wetboek van strafrecht... maar laat ik het iets duidelijker stellen: dat JUSTITIE de autochtoon in dit geval (voordat mensen gaan roepen dat ik generaliseer) de autochtoon discrimineert. Die marokkaantjes lopen nog steeds rond. Het schijnt dat ze al weer gesignaleerd zijn in hun golfjes en BMW's vandaag... driemaal raden hoe die hun dagen gaan doorbrengen de rest van de zomer: strandtenthoudertje provoceren.
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:07 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Welk wet?
quote:Is het nou justitie of de wet? Erg standvastig ben je niet.
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:09 schreef DaMart het volgende:
Wetboek van strafrecht... maar laat ik het iets duidelijker stellen: dat JUSTITIE de autochtoon in dit geval de autochtoon discrimineert.
quote:Dat heeft er echt geen flikker mee te maken. Generalisatie = 'alle moslims zijn kut.'
(voordat mensen gaan roepen dat ik generaliseer)
quote:Justitie in de toepassing van de wet.
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:13 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Is het nou justitie of de wet? Erg standvastig ben je niet.
[..]
quote:Ach ja, sommige mensen vinden alles generaliserend waar het woord 'allochtoon' of 'marokkaan' wordt gebruikt, dus ik denk laat ik het er even bij vermelden.
Dat heeft er echt geen flikker mee te maken. Generalisatie = 'alle moslims zijn kut.'
quote:Dat durven ze niet, of mogen ze niet, of ze hebben er niet genoeg personeel voor zeggen ze dan. Ze moeten die lui die bij jouw oma kwamen zeuren vanwege haar hond èn de figuren die met flitswagens lang de weg staan op dat vulles afsturen. Ze hebben personeel zat, alleen laten ze ze het verkeerde werk doen. Onze politie, je hebt er niks aan. Als je ziet dat iemand inelkaar wordt geslagen en je belt ze op duurt het 3 kwartier voor ze eens langskomen, en als je nèt effe door rood rijdt of nèt effe te hard staan ze met z'n allen voor je snufferd. Om te kotsen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:25 schreef Beaker het volgende:
Vanmorgen stond de politie aan de deur bij mijn oma, haar hond had geblaft en de bovenbuurvrouw had daar over geklaagt. Als het incident nog eens zou gebeuren word ze mee genomen naar het bureauTja.....zo zie je maar de politie is LAF
Oude vrouwtjes bedreigen met oppakken, omdat de hond blaft, maar mannetjes zoals beschreven laten lopen....ze durven er gewoon niet tegen op te treden
hufters! ga echte boeven vangen!
quote:Zo! Die zit! Degene die hier nog wat tegenin te brengen heeft is niet in orde onder z'n schedeldak. Ik ken je niet, maar met jou kan ik praten. Perfect!
quote:dat was een niet ter zake doende braakpartij, dus echt zitten doet het niet
Op zondag 17 augustus 2003 17:35 schreef luked45 het volgende:[..]
Zo! Die zit! Degene die hier nog wat tegenin te brengen heeft is niet in orde onder z'n schedeldak. Ik ken je niet, maar met jou kan ik praten. Perfect!
quote:Niet ter zake zeg je? Leg dat maar eens uit aan die ouders van het zwakzinnige meisje.
Op zondag 17 augustus 2003 18:00 schreef Re het volgende:[..]
dat was een niet ter zake doende braakpartij, dus echt zitten doet het niet
quote:in dit topic braakbal
Op zondag 17 augustus 2003 18:45 schreef Logischer het volgende:[..]
Niet ter zake zeg je? Leg dat maar eens uit aan die ouders van het zwakzinnige meisje.
quote:Deze topic handelt over terreur van Marokkaanse jongeren, de door mij aangehaalde voorvallen zijn daar een mooi voorbeeld van.
Op zondag 17 augustus 2003 19:55 schreef Re het volgende:[..]
in dit topic braakbal
Ik zal de toevoeging braakbal maar als een teken van zwakte zien.
quote:Laat die "Re" maar lullen. Is gewoon zo'n dom links element die de gemoederen nog verder wil verhitten.
Op zondag 17 augustus 2003 20:16 schreef Logischer het volgende:[..]
Deze topic handelt over terreur van Marokkaanse jongeren, de door mij aangehaalde voorvallen zijn daar een mooi voorbeeld van.
Ik zal de toevoeging braakbal maar als een teken van zwakte zien.
quote:jouw gebrek aan inzicht zegt meer over jouw domheid. Ik weet niet of de gedachte dat als iemand een strafbaar feit pleegt er aangifte gedaan moet worden en vervolging. Iemand een gaspistool op zijn hoofd zetten is strafbaar
Op zondag 17 augustus 2003 20:58 schreef luked45 het volgende:[..]
Laat die "Re" maar lullen. Is gewoon zo'n dom links element die de gemoederen nog verder wil verhitten.
quote:Dagenlang getreiter door Marokkanen zonder dat de politie iets doet is een goede verzachtigende omstandigheid, lijkt me.
Op zondag 17 augustus 2003 21:17 schreef Re het volgende:[..]
jouw gebrek aan inzicht zegt meer over jouw domheid. Ik weet niet of de gedachte dat als iemand een strafbaar feit pleegt er aangifte gedaan moet worden en vervolging. Iemand een gaspistool op zijn hoofd zetten is strafbaar
In een goed rechtssysteem had dat moeten leiden tot onmiddellijke invrijheidsstelling.
Van niemand kan verwacht worden dat ie zich dagenlang vrijwillig laat terroriseren door hangjongeren, zonder over de rooie te gaan.
quote:mij niet
Op zondag 17 augustus 2003 21:39 schreef DaveM het volgende:[..]
Dagenlang getreiter door Marokkanen zonder dat de politie iets doet is een goede verzachtigende omstandigheid, lijkt me.
quote:behalve als een Marokkaan het doet natuurlijk, die schiet je dan dood
In een goed rechtssysteem had dat moeten leiden tot onmiddellijke invrijheidsstelling.
quote:terroriseren wordt tegenwoordig wel voor elk wissewasje gebruikt en daarmee verliest het toch wel zijn waarde
Van niemand kan verwacht worden dat ie zich dagenlang vrijwillig laat terroriseren door hangjongeren, zonder over de rooie te gaan.
Bedreigd worden door Marokkanen in je eigen zaak zonder dat de politie die gasten oppakt. Zij kunnen op onverwachte momenten binnenkomen met een stel maten of je na je werk opwachten met een mes. Terwijl jij niet de hele dag op kunt letten en dus maar moet hopen dat het bij bedreigingen blijft.
Dan kan ik me voorstellen dat je puur uit angst laat zien dat je een pistool hebt, ook al is het dan een alarmpistool.
Dat hij zo maar een van die Marokkanen een alarmpistool op z'n hoofd zou hebben gezet geloof ik dus niks van.
quote:Dat ben ik met je eens. Maar voor zover ik weet is daar geen ander woord voor. 'iemand het bloed onder z'n/haar nagels vandaan halen' is weer zo'n mond vol, vind je ook niet?
terroriseren wordt tegenwoordig wel voor elk wissewasje gebruikt en daarmee verliest het toch wel zijn waarde
Eigenlijk ben ik in mijn leven nog nooit 1 goede marrokaan tegen gekomen, bestaan ze eigenlijk wel??
quote:Nee, en trance is ook allemaal kutmuziek.
Op zondag 17 augustus 2003 23:35 schreef Trance4Ever het volgende:
Suprise, Suprise.....
Eigenlijk ben ik in mijn leven nog nooit 1 goede marrokaan tegen gekomen, bestaan ze eigenlijk wel??
quote:marrokanen bestaan idd niet
Suprise, Suprise.....
De Marokkaanse politie heeft daar enorm ontzag! Kunnen ze hier wat van leren!
quote:Jij kan er ook weinig aan doen dat je een beperkt referentiekader hebt...
Suprise, Suprise.....
quote:Nu nog even de strofe toevoegen dat het hier om enkele Marokkaanse individuen ging die zeker niet representatief zijn voor de hele bevolkingsgroep. Daarmee maak je je berichtgeving wat meer compleet en voorkom je dat je door generaliserende uitspraken mensen zwart maakt die dergelijk gedrag even hard afkeuren.
Op zondag 17 augustus 2003 17:35 schreef luked45 het volgende:[..]
Zo! Die zit! Degene die hier nog wat tegenin te brengen heeft is niet in orde onder z'n schedeldak. Ik ken je niet, maar met jou kan ik praten. Perfect!
quote:Toch wel, linksballen hebben een ijzeren disipline, die kun je gewoon doodtreiteren en ze vervolgens laten zeggen.....niks aan het handje
Op zondag 17 augustus 2003 21:39 schreef DaveM het volgende:Van niemand kan verwacht worden dat ie zich dagenlang vrijwillig laat terroriseren door hangjongeren, zonder over de rooie te gaan.
quote:Ze hebben al enorm ontzag voor die kutmarokkaantjes, hoeven ze echt niet in Marokko te leren hoor.
Op zondag 17 augustus 2003 23:54 schreef flappie64 het volgende:
De Nederlandse Politie Watjes moeten maar eens bij de Marokkaanse politie in de leer! Die pakken die gasten heel simpel aan: Grote bek? meteen meppen met de lat! Haal je wat uit? Weer meteen meppen! Nog nasputteren? ook weer meppen! Pas als ze zo mak als een lammetje zijn (murw gemept..) gaan ze eens praten...De Marokkaanse politie heeft daar enorm ontzag! Kunnen ze hier wat van leren!
quote:Ik kan me ook zeker voorstellen dat de strandhouder zichzelf verdedigde toen hij bekend raakte met berichten over de aanpak van straatterreur zoals van de week in Breda. Als dienders niet ingrijpen gaan mensen zichzelf verdedigen. Als de Marokkaanse gemeenschap haar afkeuring niet krachtig uitspreekt over laakbaar gedrag van enkele Marokkaanse individuen tussem de 15 en 25 jaar dan zal het het antisociale gedrag van deze mensen ook op hen worden geprojecteerd.
Op zondag 17 augustus 2003 23:22 schreef DaveM het volgende:
Geen verzachtigende omstandigheid?Bedreigd worden door Marokkanen in je eigen zaak zonder dat de politie die gasten oppakt. Zij kunnen op onverwachte momenten binnenkomen met een stel maten of je na je werk opwachten met een mes. Terwijl jij niet de hele dag op kunt letten en dus maar moet hopen dat het bij bedreigingen blijft.
Dan kan ik me voorstellen dat je puur uit angst laat zien dat je een pistool hebt, ook al is het dan een alarmpistool.
Dat hij zo maar een van die Marokkanen een alarmpistool op z'n hoofd zou hebben gezet geloof ik dus niks van.
[..]Dat ben ik met je eens. Maar voor zover ik weet is daar geen ander woord voor. 'iemand het bloed onder z'n/haar nagels vandaan halen' is weer zo'n mond vol, vind je ook niet?
Nu nog was het de dreiging met een gaspistool. De volgende keer kan er een knokploeg worden georganiseerd die ontzetting bewerkstelligd als er weer eens acht man verhaal komen halen bij een strandtenthouder.
Ik blijf het zaak vinden dat misstanden worden benoemd en dat recht gedaan wordt. Zowel aan de Marokkaanse bevolkingsgroep als aan de middenstanders en burgers die te lijden hebben onder bijzonder laakbaar gedrag van enkele Marokkaanse individuen. Waren de heropvoedingskampementen van Lubbers intussen al ingericht of wacht onze overheid met optreden totdat de zaken net zo uit de hand lopen als in Rotterdam toen een kleine middenstander zichzelf verdedigde tegen voortdurende treiterijen, daarbij doordraaide en nu is veroordeeld voor moord?
quote:Die groep is veel groter als altijd gemakshalve wordt aangenomen. Leg mij maar eens uit hoe zo'n kleine groep zo verschrikkelijk veel overlast kan veroorzaken.
Op zondag 17 augustus 2003 23:59 schreef sjun het volgende:[..]
Nu nog even de strofe toevoegen dat het hier om enkele Marokkaanse individuen ging die zeker niet representatief zijn voor de hele bevolkingsgroep. Daarmee maak je je berichtgeving wat meer compleet en voorkom je dat je door generaliserende uitspraken mensen zwart maakt die dergelijk gedrag even hard afkeuren.
De meerderheid van de Marokkanen bederven het voor de goedwillende minderheid.
quote:Omdat ze "verschrikkelijk veel overlast [...] veroorzaken", niet omdat het zo groot is.
Op maandag 18 augustus 2003 00:13 schreef Logischer het volgende:
Die groep is veel groter als altijd gemakshalve wordt aangenomen. Leg mij maar eens uit hoe zo'n kleine groep zo verschrikkelijk veel overlast kan veroorzaken.
quote:Helaas heb je volkomen gelijk! Maar het ontzag gaat nu in de verkeerde richting, nietwaar? De kut-marokkaantjes horen ontzag voor de politie te hebben, niet omgekeerd!
Ze hebben al enorm ontzag voor die kutmarokkaantjes, hoeven ze echt niet in Marokko te leren hoor.
quote:Lieve schat, groot en klein zijn relatief en je kan best spreken van een grote groep, maar dit betekent dan niet opeens automatisch dat het dus ook meteen een meerderheid van de Marokkanen betreft.
Op maandag 18 augustus 2003 00:13 schreef Logischer het volgende:[..]
Die groep is veel groter als altijd gemakshalve wordt aangenomen. Leg mij maar eens uit hoe zo'n kleine groep zo verschrikkelijk veel overlast kan veroorzaken.
De meerderheid van de Marokkanen bederven het voor de goedwillende minderheid.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat de overlast wordt gepleegd door een grote groep herrieschoppers. Echter gerelateerd aan de Marokkanen in Nederland, blijft het een minderheid en blijft het naar mijn mening dus kleine groep die het voor de rest verpest.
quote:Ik denk dat het een grote groep is al zou het een minderheid van de totale Marokkaanse populatie zijn. Als je het afmeet aan het aantal jeugdige Marokkanen heb je al een heel ander beeld. Het grote probleem blijft dat het bagatelliseren door de progressieven al zou het een splintergroep zijn ongewenst is. Het is een groot probleem veroorzaakt door een grote groep, niet plaatselijk maar in geheel Nederland. Een structureel probleem dus.
Op maandag 18 augustus 2003 12:53 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Lieve schat, groot en klein zijn relatief en je kan best spreken van een grote groep, maar dit betekent dan niet opeens automatisch dat het dus ook meteen een meerderheid van de Marokkanen betreft.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat de overlast wordt gepleegd door een grote groep herrieschoppers. Echter gerelateerd aan de Marokkanen in Nederland, blijft het een minderheid en blijft het naar mijn mening dus kleine groep die het voor de rest verpest.
quote:Hoe kun je zoiets van mening zijn? Of het wel of niet een grote groep herrieschoppers is, kan toch alleen feitelijk worden vastgesteld?
Persoonlijk ben ik ook van mening dat de overlast wordt gepleegd door een grote groep herrieschoppers.
quote:Dat is nog maar de vraag. Het blijkt namelijk wel zo te zijn dat de meerderheid van de marokkanen op 21 jarige leeftijd minimaal 1x met justitie in aanraking is geweest.
Echter gerelateerd aan de Marokkanen in Nederland, blijft het een minderheid
quote:Bron?
Op maandag 18 augustus 2003 16:52 schreef Dhalsim het volgende:Dat is nog maar de vraag. Het blijkt namelijk wel zo te zijn dat de meerderheid van de marokkanen op 21 jarige leeftijd minimaal 1x met justitie in aanraking is geweest.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:52 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Hoe kun je zoiets van mening zijn? Of het wel of niet een grote groep herrieschoppers is, kan toch alleen feitelijk worden vastgesteld?
[..]Die vraagstelling kan ik ook omdraaien:
*Waarom praat iedereen over een klein groepje terwijl alle feiten op een substantiele groep wijzen, bang om van discriminatie danwel stigmatisering beschuldigt te worden? Het feit alleen al dat er geen onderzoek naar gedaan is zeg op zichzelf al genoeg, men is bang om de doos van Pandorra open te trekken.
Dat is nog maar de vraag. Het blijkt namelijk wel zo te zijn dat de meerderheid van de marokkanen op 21 jarige leeftijd minimaal 1x met justitie in aanraking is geweest.
*Daar zou ik niet van opkijken...
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:52 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Hoe kun je zoiets van mening zijn? Of het wel of niet een grote groep herrieschoppers is, kan toch alleen feitelijk worden vastgesteld?
[..]
quote:Tuurlijk, als het een meerderheid zou zijn kun je moeilijk roepen dat de groep klein is, maar zeker daar waar sprake is van een minderheid is het zeer persoonlijk (en afhankelijk van waaraan je de groep spiegelt) of je zo'n groep groot of klein noemt.
Op maandag 18 augustus 2003 12:53 schreef KreKkeR het volgende:[..]
groot en klein zijn relatief
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 18-08-2003 18:32]
Maar ja misdaad-statistieken en cijfers over de etnische samenstelling van de gevangenispopulatie zijn meestal ook niet aan hen besteed.
Degenen die de schoen past: geef nou gewoon toe dat die minderheid toch een stuk minder klein is dan jullie graag zouden zien.
quote:Hoe groot is die minderheid dan?
Op maandag 18 augustus 2003 20:04 schreef DaveM het volgende:
Degenen die de schoen past: geef nou gewoon toe dat die minderheid toch een stuk minder klein is dan jullie graag zouden zien.
quote:Oh ja?
Op maandag 18 augustus 2003 20:04 schreef DaveM het volgende:
Maar ja misdaad-statistieken en cijfers over de etnische samenstelling van de gevangenispopulatie zijn meestal ook niet aan hen besteed.
Bijna alle Marokkanen zitten in de gevangenis .
quote:Als je in deze statistieken wordt meegeteld ben je toch ook echt Marrokaans? En tellen bijvoorbeeld tweede en derde generatie allochtonen niet mee.
Op maandag 18 augustus 2003 20:23 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Oh ja?
Bijna alle Marokkanen zitten in de gevangenis
.
Exacte cijfers heb ik niet. Maar ga eens praten met een aantal zwembad-eigenaren of cafebazen.
Vraag maar eens hoe vaak ze last hebben van groepen jongeren die agressief en/of handtastelijk zijn.
Hoe groot die groepen zijn en van welke etnische samenstelling.
3x raden welke bevolkingsgroep verreweg het hoogst 'scoort'.
Maar ja, zeggen dat die minderheid van gajes wel groot is, is voor veel allochtonenknuffelaars hetzelfde als zeggen dat alle Marokkanen gajes zijn. Daar vecht ik maar niet meer tegen, is toch zinloos.
[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 18-08-2003 20:39]
quote:Dat jij nou toevallig de uitzondering bent die zich wel voor statistieken interesseert doet niks aan mn bewering af.
Bijna alle Marokkanen zitten in de gevangenis.
Alleen nu moet je nog proberen om al die moeilijke tabelletjes te begrijpen. Geeft niet hoor, statistiek is best moeilijk.
quote:Sorry, KNUL, er staat toch echt dat het maar een kleine groep is die in de gevangenis zit. Geeft niets hoor, lezen is best moeilijk
Op maandag 18 augustus 2003 20:33 schreef DaveM het volgende:[..]
Dat jij nou toevallig de uitzondering bent die zich wel voor statistieken interesseert doet niks aan mn bewering af.
Alleen nu moet je nog proberen om al die moeilijke tabelletjes te begrijpen. Geeft niet hoor, statistiek is best moeilijk.
Kusje op je bolletje .
quote:Mij heb je nooit zo'n generaliserende uitspraak zien doen.
Bijna alle Marokkanen zitten in de gevangenis.
Dus ik denk: als je dat uit die tabellen kan halen, is dat wel
illustratief voor het bord (of moet ik zeggen: hoofddoek ) voor je kop.
quote:Heb je ooit gehoord van sarcasme en ironie?
Op maandag 18 augustus 2003 20:48 schreef DaveM het volgende:[..]
Mij heb je nooit zo'n generaliserende uitspraak zien doen.
Dus ik denk:
als je dat uit die tabellen kan halen, is dat wel
illustratief voor het bord (of moet ik zeggen: hoofddoek) voor je kop.
.
quote:Als die schoften niet worden opgepakt is het logisch dat een klein deel vastzit...
Op maandag 18 augustus 2003 20:36 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Sorry, KNUL, er staat toch echt dat het maar een kleine groep is die in de gevangenis zit. Geeft niets hoor, lezen is best moeilijk
.
Kusje op je bolletje
.
quote:Nee, maar Marokkanen (één r, 2 k's) wel....en dat is op zich niet erg, maar de Marokkaanse Berbers zijn hier de oorzaak van al dit soort ongein. Ik ken een aantal niet-Berberse Marokkanen en die zijn het helemaal met mij eens. En omdat zij (de Berbers) nog steeds gezien worden als een "ethnische minderheid die je de kans moet geven te integreren" kunnen zo gewoon hun gang gaan. Stel je voor dat autochtonen dit soort ongein in hun botte hersens halen. Die worden gelijk op het matje geroepen. Maar de allochtonenknuffelaars zijn in ons land, en vooral binnen onze regering, zwaar in de meerderheid. En dat spijt me, voor de democratie in Nederland (laatste regel: citaat, vrij naar Rob Out op Radio Veronica, 31 augustus 1974). Ja, zó oud ben ik al, dus ik heb de opkomst van de criminele Berbers meegemaakt. Het wachten is nu nog op hun ondergang!!!!!!!
Op zondag 17 augustus 2003 23:46 schreef Re het volgende:[..]
marrokanen bestaan idd niet
quote:Weer zo'n zeurkous die wil weten waar je deze opmerking vandaan hebt! Altijd weer dat gezeur van "Bron?" als ze uitgeluld zijn. Kap nâh!!
Op maandag 18 augustus 2003 16:55 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Bron?
quote:Niks mis mee toch?
Op maandag 18 augustus 2003 21:52 schreef luked45 het volgende:
Weer zo'n zeurkous die wil weten waar je deze opmerking vandaan hebt!
quote:De enige die jij ooit zult uitlullen is je goudvis
Altijd weer dat gezeur van "Bron?" als ze uitgeluld zijn. Kap nâh!!
quote:maar ik ontken ook nergens dat er geen problemen zijn met deze groep etterbakken. Wat me wel stoort is de hevige mate van overdrijven of er dingen bij de haren bijslepen die gewoon in dit geval niet relevant zijn. Vroeger had je ook gewoon groepen autochtone knapen die zwembaden cq strand onveilig maakten met hun getreiter, zo oud ben ik dan ook wel.
Op maandag 18 augustus 2003 21:50 schreef luked45 het volgende:[..]
Nee, maar Marokkanen (één r, 2 k's) wel....en dat is op zich niet erg, maar de Marokkaanse Berbers zijn hier de oorzaak van al dit soort ongein. Ik ken een aantal niet-Berberse Marokkanen en die zijn het helemaal met mij eens. En omdat zij (de Berbers) nog steeds gezien worden als een "ethnische minderheid die je de kans moet geven te integreren" kunnen zo gewoon hun gang gaan. Stel je voor dat autochtonen dit soort ongein in hun botte hersens halen. Die worden gelijk op het matje geroepen. Maar de allochtonenknuffelaars zijn in ons land, en vooral binnen onze regering, zwaar in de meerderheid. En dat spijt me, voor de democratie in Nederland (laatste regel: citaat, vrij naar Rob Out op Radio Veronica, 31 augustus 1974). Ja, zó oud ben ik al, dus ik heb de opkomst van de criminele Berbers meegemaakt. Het wachten is nu nog op hun ondergang!!!!!!!
Er zal gewoon wat sterker opgetreden moeten worden, misschien wat meer druk uitoefenen op de harde kern van deze groepen waar volgens mij een hele grote groep omheen hangt, net zoals dat vroeger ging
quote:Ah, ok. Als ik zeg dat een minderheid van de Marokkaanse jongeren ooit met justitie in aanraking is gekomen, mag niemand dus zeuren en moet iedereen dit meteen maar voor waar aannemen?
Op maandag 18 augustus 2003 21:52 schreef luked45 het volgende:[..]
Weer zo'n zeurkous die wil weten waar je deze opmerking vandaan hebt! Altijd weer dat gezeur van "Bron?" als ze uitgeluld zijn. Kap nâh!!
Bij deze dan:
Het is een minderheid van de Marokkaanse jongeren die ooit met justitie in aanraking is gekomen.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 18-08-2003 23:54]
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:41 schreef Logischer het volgende:[..]
Als die schoften niet worden opgepakt is het logisch dat een klein deel vastzit...
quote:Nuja iig gaat het weer goed met de papegaai
Marokkanen molesteerden papegaaiStrandtenthouder Kamerbeek heeft elf dagen in voorarrest gezeten omdat hij zijn personeel en zijn gemolesteerde papagaai Koko probeerde te beschermen tegen een groep rel-Marokkanen die hem al dagen het bloed onder de nagels vandaan haalden. In uiterste wanhoop richtte hij een roestig klappertjespistool op zijn belagers. Kort daarvoor had Koko al een klap op zijn snavel gekregen van een van de belagers. Het dier maakt het inmiddels weer goed.
![]()
De 36-jarige Robert Kamerbeek uit Zandvoort kwam gisterochtend weer vrij uit de Haarlemse koepelgevangenis. Tot zijn grote opluchting schorste de rechtbank Haarlem zijn voorlopige hechtenis. Voor het wapenincident had de paviljoenhouder de Marokkanen met een honkbalknuppel zijn zaak uitgeslagen. Toen die jongens dagen later verhaal kwamen halen, liep het totaal uit de hand. Ik kon niet anders. Ze bedreigden iedereen. Maar ik heb wel spijt dat ik het wapen trok. Dat had ik niet moeten doen, aldus Kamerbeek.Nederland leeft massaal mee met de strandtenthouder, die tegen wil en dank heldhaftig optrad. Honderden e-mails, honderden steunbetuigingen en tientallen bossen bloemen zijn binnen gekomen bij strandtent Far Out. De familie Kamerbeek is dolgelukkig dat Robert gisterochtend weer op vrije voeten kwam. Ik werd zelfs opgewacht bij de uitgang van de Koepelgevangenis door Marokkaanse vrienden. Die schamen zich dood voor het gedrag van hun landgenoten, vertelt Robert.
De paviljoenhouder heeft de politie Kennemmerland verzocht te bemiddelen bij een verzoenend gesprek met de Marokkanen. Hij wil dat de rust weerkeert in zijn zaak. Kamerbeeks advocaat Fred Staehle verwacht dat de strandtenthouder niet wordt veroordeeld. Een boete, voorwaardelijke straf of een werkstraf, hoogstens. Maar geen celstraf.
Formeel is Kamerbeek poging tot zware mishandeling wegens het uithalen met een honkbalknuppel en bedreiging met het nep-vuurwapen ten laste gelegd. Het valt mij tegen dat mijn cliënt elf dagen heeft vastgezeten. Juridisch is het begrijpelijk, maar maatschappelijk is er totaal geen begrip voor, was het een wanstaltige beslissing. Kamerbeek: Ik begrijp niet dat ze die Marokkanen direct hebben vrijgelaten en mij hebben gearresteerd.
Politie, gemeente en paviljoenhouders hebben gisteren besloten de Marokkaanse relschoppers harder aan te pakken. De politie belooft bij problemen sneller uit te rukken.
quote:Wat een tuig!!
Marokkanen molesteerden papegaaiAMSTERDAM - Strandtenthouder Kamerbeek heeft elf dagen in voorarrest gezeten omdat hij zijn personeel en zijn gemolesteerde papagaai Koko probeerde te beschermen tegen een groep rel-Marokkanen die hem al dagen het bloed onder de nagels vandaan haalden. In uiterste wanhoop richtte hij een roestig klappertjespistool op zijn belagers. Kort daarvoor had Koko al een klap op zijn snavel gekregen van een van de belagers. Het dier maakt het inmiddels weer goed.
De 36-jarige Robert Kamerbeek uit Zandvoort kwam gisterochtend weer vrij uit de Haarlemse koepelgevangenis. Tot zijn grote opluchting schorste de rechtbank Haarlem zijn voorlopige hechtenis. Voor het wapenincident had de paviljoenhouder de Marokkanen met een honkbalknuppel zijn zaak uitgeslagen. Toen die jongens dagen later verhaal kwamen halen, liep het totaal uit de hand. Ik kon niet anders. Ze bedreigden iedereen. Maar ik heb wel spijt dat ik het wapen trok. Dat had ik niet moeten doen, aldus Kamerbeek.Nederland leeft massaal mee met de strandtenthouder, die tegen wil en dank heldhaftig optrad. Honderden e-mails, honderden steunbetuigingen en tientallen bossen bloemen zijn binnen gekomen bij strandtent Far Out. De familie Kamerbeek is dolgelukkig dat Robert gisterochtend weer op vrije voeten kwam. Ik werd zelfs opgewacht bij de uitgang van de Koepelgevangenis door Marokkaanse vrienden. Die schamen zich dood voor het gedrag van hun landgenoten, vertelt Robert.
De paviljoenhouder heeft de politie Kennemmerland verzocht te bemiddelen bij een verzoenend gesprek met de Marokkanen. Hij wil dat de rust weerkeert in zijn zaak. Kamerbeeks advocaat Fred Staehle verwacht dat de strandtenthouder niet wordt veroordeeld. Een boete, voorwaardelijke straf of een werkstraf, hoogstens. Maar geen celstraf.
Formeel is Kamerbeek poging tot zware mishandeling wegens het uithalen met een honkbalknuppel en bedreiging met het nep-vuurwapen ten laste gelegd. Het valt mij tegen dat mijn cliënt elf dagen heeft vastgezeten. Juridisch is het begrijpelijk, maar maatschappelijk is er totaal geen begrip voor, was het een wanstaltige beslissing. Kamerbeek: Ik begrijp niet dat ze die Marokkanen direct hebben vrijgelaten en mij hebben gearresteerd.
Politie, gemeente en paviljoenhouders hebben gisteren besloten de Marokkaanse relschoppers harder aan te pakken. De politie belooft bij problemen sneller uit te rukken.
Het valt wel op dat die *@#&% Marokkanen alleen weerloze mensen, kinderen en dieren pakken. Schoften.
De Nederlandse maatschappij stond al zo'n beetje op ontploffen tot Pim Fortuyn zijn intrede deed. Hierna is de woede wat gezakt omdat iedereen het idee had dat er nu iets aan de onveiligheid en criminaliteit, veroorzaakt door allochtonen, gedaan zou worden.
Door dit soort taferelen neemt de spanning alleen maar weer toe. Het is wachten tot de bom echt een keer barst.
En dan worden betreffende 'probleemjongeren' weggejaagd? En gaan ze ergens anders zitten klieren?
Zachte heelmeesters etc etc...
Gaan we daar nog eens over nadenken of alleen maar registreren wat er nu weer is gebeurd?
quote:Wat zou volgens jou dan de oplossing zijn, SCH? Want dat het nu al lange tijd de spuigaten uitloopt kun je toch niet ontkennen?
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:40 schreef SCH het volgende:
Is het nou lekker om steeds dezelfde rituele scheldkannonades tegenover Marokkanen te herhalen? We weten nou toch wel dat een deel van die jongens zo met zichzelf in de knoop zit dat ze dit soort shit uithalen.Gaan we daar nog eens over nadenken of alleen maar registreren wat er nu weer is gebeurd?
quote:Ik denk niet dat dat gedrag van de marokkanen hier echt belangrijk is. Ik vind het erger dat de politie er niets aandoet. En ja, de acties hierboven beschreven zie ik dus als niets doen........... Blijft jammer
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:40 schreef SCH het volgende:
Is het nou lekker om steeds dezelfde rituele scheldkannonades tegenover Marokkanen te herhalen? We weten nou toch wel dat een deel van die jongens zo met zichzelf in de knoop zit dat ze dit soort shit uithalen.Gaan we daar nog eens over nadenken of alleen maar registreren wat er nu weer is gebeurd?
Waarom zijn Marokkanen vaak, heel vaak zo agressief en provocerend?
quote:Nee hoor - dat ontken ik niet en ik vind ook dat overtredingen en overlast hard aangepakt moet worden, zonder onderscheids des persoons en des gekleurdheids.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:45 schreef Flounder het volgende:[..]
Wat zou volgens jou dan de oplossing zijn, SCH? Want dat het nu al lange tijd de spuigaten uitloopt kun je toch niet ontkennen?
Ik denk dat er een en-en beleid gevoerd moet worden. Hard optreden, streng straffen en duidelijk maken dat sommige dingen echt niet gepikt worden en vooral laten zien wie de autoriteit heeft. In de Marokkaanse cultuur ligt het gevoel voor autoriteit en straf blijkbaar anders - laat maar zien wie de baas is. Geen problemen mee.
Maar voer niet alleen maar een repressief beleid - dat versterkt de frustratie, onvrede en overlast alleen maar. Kijk ook naar de achtergronden, de problemen die deze jongeren hebben om hun identiteit te vinden, zelfrespect te kweken en een toekomst op te bouwen.
quote:De Politie in Zandvoort zijn geen mietjes.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:29 schreef DennisMoore het volgende:
Zachte heelmeesters etc etc...
quote:Dan ben ik het in principe wel met je eens.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:50 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor - dat ontken ik niet en ik vind ook dat overtredingen en overlast hard aangepakt moet worden, zonder onderscheids des persoons en des gekleurdheids.
Maar met alleen maar roepen dat 'het zo erg is' zijn we er niet en komen we ook nergens. En het lijkt wel alsof het taboe is geworden om over de achtergronden van deze problemen te praten. Dat wordt vaak meteen als soft afgedaan - "we hebben ze immers al jaren doodgeknuffeld enz.".Ik denk dat er een en-en beleid gevoerd moet worden. Hard optreden, streng straffen en duidelijk maken dat sommige dingen echt niet gepikt worden en vooral laten zien wie de autoriteit heeft. In de Marokkaanse cultuur ligt het gevoel voor autoriteit en straf blijkbaar anders - laat maar zien wie de baas is. Geen problemen mee.
Maar voer niet alleen maar een repressief beleid - dat versterkt de frustratie, onvrede en overlast alleen maar. Kijk ook naar de achtergronden, de problemen die deze jongeren hebben om hun identiteit te vinden, zelfrespect te kweken en een toekomst op te bouwen.
quote:Dat doe je volgens mij niet door mensen, kinderen en dieren lastig te vallen en te mishandelen?
zelfrespect te kweken
En waarom hebben Marokkanen hier nou meer last van dan andere allochtone bevolkingsgroepen in Nederland?
quote:Dat scheelt alweer
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:59 schreef Flounder het volgende:[..]
Dan ben ik het in principe wel met je eens.
quote:Nee zeker niet - dat is op geen enkele manier goed te praten. Misschien halen ze er een surrogaat-zelfrespect uit omdat ze denken indruk te maken.
Dat doe je volgens mij niet door mensen, kinderen en dieren lastig te vallen en te mishandelen?
quote:Dat dat zo is, dat is wel een ding dat zeker is. En ik kan er wel wat losse flodders op los laten, maar precies weet ik het ook niet. Het is een mix van oorzaken denk ik - de kern is in ieder geval dat ze zich geen raad weten met zichzelf en dat in negatief gedrag vertalen.
En waarom hebben Marokkanen hier nou meer last van dan andere allochtone bevolkingsgroepen in Nederland?
quote:Ze kunnen vast héél goed wegjagen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:51 schreef What het volgende:De Politie in Zandvoort zijn geen mietjes.
En dan is 't weer 't probleem geworden van de collega's in A'dam. .
quote:Dat is een onderdeel van de Islamitische cultuur, dieren en vooral onreine dieren kunnen op geen enkel mededogen rekenen. Ook dit is zo'n culturele verrijking waar we heel blij mee moeten zijn volgens de cultuur-relativist.
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:06 schreef Disorder het volgende:
Waarom altijd dieren? Ik kan me ook nog berichten herinneren over het in elkaar trappen van honden (en uitlatende persoon).
quote:lekker eenzijdig
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:15 schreef Logischer het volgende:[..]
Dat is een onderdeel van de Islamitische cultuur, dieren en vooral onreine dieren kunnen op geen enkel mededogen rekenen. Ook dit is zo'n culturele verrijking waar we heel blij mee moeten zijn volgens de cultuur-relativist.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:15 schreef Logischer het volgende:[..]
Dat is een onderdeel van de Islamitische cultuur, dieren en vooral onreine dieren kunnen op geen enkel mededogen rekenen. Ook dit is zo'n culturele verrijking waar we heel blij mee moeten zijn volgens de cultuur-relativist.
* Het strand gaat dicht.
* Marokkaanse Strandvaders in combinatie met een ervaren Buurtregisseur. Zij zorgen voor entertainment ende vermaak voor genoemde jongeren. Want ja, de jongelui vervelen zich zo he?
quote:Nee hoor, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het in islamitsche culturen niet als verwerpelijk gezien wordt om dieren te mishandelen, daarin verschilt die cultuur wezenlijk met de onze. Grappig is te zien dat een land als Spanje dat vroeger door de Moren werd bezet ook zo een zienswijze er op na houdt. In West-Europese landen is dierenmishandeling simpelweg not done, dat wil niet zeggen dat niemand hier zich er aan schuldig zou maken. ik zeg alleen dat het hier een structureel verschil in zienswijzen betreft.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:25 schreef SCH het volgende:[..]
Ja hoor, die Marokkaanse jongens citeerden ook uit de koran toen ze met die papegaai bezig waren.
quote:Wat is daar mis mee dan? Als het werkt is iedereen tevreden
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:31 schreef Sniper het volgende:
* Marokkaanse Strandvaders in combinatie met een ervaren Buurtregisseur. Zij zorgen voor entertainment ende vermaak voor genoemde jongeren. Want ja, de jongelui vervelen zich zo he?
quote:Dat heeft weinig met het islamitische geloof an sich te maken, wanneer werd het palingtrekken hier verboden bijvoorbeeld
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:34 schreef Logischer het volgende:[..]
Nee hoor, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het in islamitsche culturen niet als verwerpelijk gezien wordt om dieren te mishandelen, daarin verschilt die cultuur wezenlijk met de onze. Grappig is te zien dat een land als Spanje dat vroeger door de Moren werd bezet ook zo een zienswijze er op na houdt. In West-Europese landen is dierenmishandeling simpelweg not done, dat wil niet zeggen dat niemand hier zich er aan schuldig zou maken. ik zeg alleen dat het hier een structureel verschil in zienswijzen betreft.
quote:Klopt, daar noemen we het "jacht".
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:34 schreef Logischer het volgende:In West-Europese landen is dierenmishandeling simpelweg not done
quote:Dat zou in een islamitisch land nooit verboden worden simpelweg omdat niemand er wakker van ligt.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:38 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Dat heeft weinig met het islamitische geloof an sich te maken, wanneer werd het palingtrekken hier verboden bijvoorbeeld
quote:Idd.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:39 schreef Logischer het volgende:[..]
Dat zou in een islamitisch land nooit verboden worden simpelweg omdat niemand er wakker van ligt.
quote:Een vos bejagen is wat anders dan een hond in elkaar trappen, dat jij het verschil niet ziet is jou probleem.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:39 schreef robh het volgende:[..]
Klopt, daar noemen we het "jacht".
quote:Dat ligt ook aan degene waar je het aan vraagt, ik weet zeker wel dat er mensen daar zijn die tegen dierenmishandeling zijn, net zoals hier men hier sommigen de bio-industrie als dierenmishandeling ziet.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:39 schreef Logischer het volgende:[..]
Dat zou in een islamitisch land nooit verboden worden simpelweg omdat niemand er wakker van ligt.
quote:Nu wil jij mij vast wel haarfijn uitleggen wat het verschil is.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:40 schreef Logischer het volgende:Een vos bejagen is wat anders dan een hond in elkaar trappen, dat jij het verschil niet ziet is jou probleem.
quote:En in Spanje stierenvechten........
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:39 schreef robh het volgende:[..]
Klopt, daar noemen we het "jacht".
quote:Jouw probleem is dat je algemene wijsheden op de praktijk van alle dag loslaat. Het is echt niet gebruikelijk onder islamieten om dieren te mishandelen - zeker niet onder Nederlandse islamieten.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:40 schreef Logischer het volgende:[..]
Een vos bejagen is wat anders dan een hond in elkaar trappen, dat jij het verschil niet ziet is jou probleem.
quote:Een hond in elkaar trappen is simpelweg redeloos geweld, jagen is een eeuwenoude traditie. Overigens moest de mens vroeger jagen om te overleven, daarom is de jacht een voortzetting van het oerinsinct van de jagende mens te noemen. Een hond in elkaar trappen dient geen enkel doel behalve misschien als vermaak. Dat iemand zich vermaakt met het mishandelen van een dier is verwerpelijk. Zo zou je de jacht natuurlijk ook kunnen typeren maar het wezenlijke verschil heb ik net aangeduid.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:42 schreef robh het volgende:[..]
Nu wil jij mij vast wel haarfijn uitleggen wat het verschil is.
quote:Hmm, ik zie nooit een Marokkaan met een hond. Is dat toeval?
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:43 schreef SCH het volgende:[..]
Jouw probleem is dat je algemene wijsheden op de praktijk van alle dag loslaat. Het is echt niet gebruikelijk onder islamieten om dieren te mishandelen - zeker niet onder Nederlandse islamieten.
quote:Het gaat mij niet om het nut van het jagen op zich, ik vind het alleen wat te gemakkelijk om te gaan roepen dat het in het westen not-done is.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:43 schreef AchJa het volgende:En in Spanje stierenvechten........
Verdiep je eens in het jagen zou ik zeggen. Die lui doen meer dan domweg beesten afknallen.
Het is maar net welke redenen algemeen geaccepteerd zijn in een gebied.
quote:Dat is geen toeval nee. Maar dat betekent niet meteen dat ze dieren mishandelen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:48 schreef Logischer het volgende:[..]
Hmm, ik zie nooit een Marokkaan met een hond. Is dat toeval?
quote:Wordt dat beweerd dan?
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:52 schreef SCH het volgende:Dat is geen toeval nee. Maar dat betekent niet meteen dat ze dieren mishandelen.
quote:Dus
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:48 schreef Logischer het volgende:Hmm, ik zie nooit een Marokkaan met een hond. Is dat toeval?
Iedere autochtoon zonder hond mishandeld dan ook honden? Mijn vroegere marokkaanse buurman had 3 honden en die beesten zijn nooit mishandeld door hem
quote:Ja, dit is een zienswijze, maar niet de mijne bijvoorbeeld, ik zie jacht gewoon als immoreel vermaak en steeds meer mensen zien dit ook als immoreel omdat om te overleven vandaag de dag in Nederland hoef je geen dieren in het wild dood te schieten of te verwonden. Het oerinstinct (altijd) laten uiten in de moderne maatschappij is not done, zoals seks bedrijven met iemand die dat niet wilt. Jacht is voor mij ook not done: illegaal
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:47 schreef Logischer het volgende:[..]
Een hond in elkaar trappen is simpelweg redeloos geweld, jagen is een eeuwenoude traditie. Overigens moest de mens vroeger jagen om te overleven, daarom is de jacht een voortzetting van het oerinsinct van de jagende mens te noemen. Een hond in elkaar trappen dient geen enkel doel behalve misschien als vermaak. Dat iemand zich vermaakt met het mishandelen van een dier is verwerpelijk. Zo zou je de jacht natuurlijk ook kunnen typeren maar het wezenlijke verschil heb ik net aangeduid.
Trouwens jacht gebruiken ''om de populatie in stand te houden'' is volgens mij ook onzin, de natuur kan wel degelijk zelf de populatie van vogels, roofdieren ed. in stand houden, mits men er de ruimte voor krijgt.
quote:Ja, dat werd beweerd ja.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:54 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wordt dat beweerd dan?
.
quote:Doe 's een quote waarin dat beweerd wordt?
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:58 schreef SCH het volgende:Ja, dat werd beweerd ja.
quote:Dan nog, ik vind het een redelijk kromme vergelijking. Het voor het vermaak langzaam afslachten van een stier bv. Of een fatsoenlijk (aan regels gebonden) wildbeheer.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:50 schreef robh het volgende:[..]
Het gaat mij niet om het nut van het jagen op zich, ik vind het alleen wat te gemakkelijk om te gaan roepen dat het in het westen not-done is.
Het is maar net welke redenen algemeen geaccepteerd zijn in een gebied.
quote:Lees het topic even door. Logischer schrijft er een paar keer over.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Doe 's een quote waarin dat beweerd wordt?
quote:Ik heb uiteraard het topic doorgelezen, m'neer.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:12 schreef SCH het volgende:Lees het topic even door. Logischer schrijft er een paar keer over.
quote:Trouwens, over de hele jacht-discussie (dat hier nogal offtopic is), er was ooit een Centraal Jacht Topic o.i.d., ik meen in LIF of UVT, C&H misschien?
Ik zeg dat het in islamitsche culturen niet als verwerpelijk gezien wordt om dieren te mishandelen, daarin verschilt die cultuur wezenlijk met de onze.
quote:het gaat erom of die kleine etterbakken een keer een hond hebben geschopt uit baldadigheid en niet vanuit cultuur bepalende opvattingen over het dan wel niet vermelden van "schop hond terwijl je erlangs rijd met je scooter" in de Koran
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:20 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik heb uiteraard het topic doorgelezen, m'neer.
Maar u zwetst uit uw nek, en legt discussietegenstanders weer eens woorden in de mond. Nergens wordt gesteld dat moslims meteen dieren mishandelen.
Lees nog eens goed:
[..]Trouwens, over de hele jacht-discussie (dat hier nogal offtopic is), er was ooit een Centraal Jacht Topic o.i.d., ik meen in LIF of UVT, C&H misschien?
Degene die een bewering doet moet het bewijs kunnen aanleveren. In het engels noemt men dit ook wel "Burden of Proof". Laat het ons niet nog eens zien dat jij de taak van je tegenstander in het debat op je neemt.
quote:Ja, zou kunnen dat het 'baldadigheid' is. Het kan ook zijn dat een bepaalde cultuur inherent anders met dieren omgaat. En zo'n cultuur kan geïnspireerd zijn op een bepaalde religie. Ook voor jou: er is een verschil tussen de begrippen 'Islamitische religie' en 'Islamitische cultuur'.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:23 schreef Re het volgende:het gaat erom of die kleine etterbakken een keer een hond hebben geschopt uit baldadigheid en niet vanuit cultuur bepalende opvattingen over het dan wel niet vermelden van "schop hond terwijl je erlangs rijd met je scooter" in de Koran
@ Kugari-Ken: Drugs are bad, m'kay?
quote:ik denk dat zinloos geweld tegen dieren niet cultuur afhankelijk is... diegene die ermee startte hier veralgemeniseerde een incident en bombardeerd dat tot cultuur gerelateerd terwijl als een blanke onverlaat messen in geslachtsdelen van paarden jast dit natuurlijk niet cultuur gerelateerd is
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:15 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ja, zou kunnen dat het 'baldadigheid' is. Het kan ook zijn dat een bepaalde cultuur inherent anders met dieren omgaat. En zo'n cultuur kan geïnspireerd zijn op een bepaalde religie. Ook voor jou: er is een verschil tussen de begrippen 'Islamitische religie' en 'Islamitische cultuur'.
@ Kugari-Ken: Drugs are bad, m'kay?
quote:Het verschil is dat dit soort acties in de Nederlandse cultuur als uiterst verwerpelijk worden gezien, in islamitische culturen is het niet verwerpelijk om een hond een rotschop te geven, sterker het is gemeengoed en algemeen geaccepteerd.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:56 schreef Re het volgende:[..]
ik denk dat zinloos geweld tegen dieren niet cultuur afhankelijk is... diegene die ermee startte hier veralgemeniseerde een incident en bombardeerd dat tot cultuur gerelateerd terwijl als een blanke onverlaat messen in geslachtsdelen van paarden jast dit natuurlijk niet cultuur gerelateerd is
quote:Je bent een echte Hollander: eerst zien, dan geloven.
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Uit de bovenstaande discussie leidt ik af dat de problemen op het strand dus eigenlijk maar overtrokken zijn
quote:Gelukkig dat je de betekenis van de woorden Ironie en Sarcasme wel begrijpt
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:16 schreef DaveM het volgende:
Je bent een echte Hollander: eerst zien, dan geloven.
Ik ben benieuwd hoe jij praat als je vriendin/zus/nichtje iets te letterlijk
"in aanraking komt" met bepaalde cultuurverrijkers.
quote:P.I.'s en Smiley's zijn er niet alleen voor de sier. Het ging alleen nog maar over de jacht en voor zover ik weet jagen de Oranjes en Co. niet op het strand van Zandvoort
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:23 schreef DaveM het volgende:
je klonk anders bloedserieus.
quote:Precies!
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:16 schreef DaveM het volgende:[..]
Je bent een echte Hollander: eerst zien, dan geloven.
Ik ben benieuwd hoe jij praat als je vriendin/zus/nichtje iets te letterlijk
"in aanraking komt" met bepaalde cultuurverrijkers.
quote:"Het zijn zulke irritante kindjes. Ze gaan op bedden liggen, willen niet betalen en schelden je dan uit. Zonder echt strafbare dingen te doen, fokken ze iedereen op."
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:52 schreef Logischer het volgende:-verkrachtten minder begaafde meisjes om vervolgens de familie te terroriseren
-zwaaiden die niet met mesjes van 20cm als ze in hun eer werden aangetast.
-Het afrossen van Joden
-zwaaien met swastika's
-Scooterdiefstal
-berovingen
-feestvieren ter ere van een terroristische aanslag
-het terroriseren van zwembaden
-het uitschelden van ouderen
-het uitmaken voor hoer van de buurvrouw
-het terroriseren van de binnenstad van A'dam
-voetballen met herdenkingskransen
-opleuken van herdenkingsbijeenkomsten met de uitroep alle Joden dood!
quote:
Toch meent u deze vergelijking te kunnen maken? Wordt eens wakker!
quote:Als jij aanrandingen zinloos (voor hen blijkbaar zinvol, zal wel aan de cultuur liggen ?) geweld, scheldpartijen, te uitdrukkelijke aanwezigheid, mensen lastig vallen enzovoort enzovoort overtrokken vindt... ik vind dat niet namelijk.
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Uit de bovenstaande discussie leidt ik af dat de problemen op het strand dus eigenlijk maar overtrokken zijn
Eigenlijk zouden die Marokkanen die een beetje gaan lopen provoceren en als ze worden verjaagd op niet zo legale manier, moeten worden opgepakt... is ook een soort van uitlokking van een misdrijf he... moord of geweld of zo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |