* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
19 augustus 2003: Genuivere & Bastardhost
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
27 september 2003: Mister-X (papa)
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
8 december 2003: Irule25 (papa)
14 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2003: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 14-08-2003 11:06]
Ok ontopic, logician en gemeenkaboutertje van harte gefeliciteerd met je zoontje Jasper. Echt tof dat het uiteindelijk dan toch nog snel was gegaan. Logician je had natuurlijk allang genoeg achter de rug.
Maar eh geniet ervan samen met je gezin.
ET, het is echt balen dat je zo moe bent en ze niet mee werken op het werk. En het is zeker niet leuk om je altijd maar te moeten verantwoorden. Toch kan ik ook wel begrijpen dat het voor veel mensen en dan vooral mannen moeilijk is voor te stellen hoe je je voelt. En ja mensen vergelijken dat gebeurt altijd. In ieder geval hoop ik voor je dat ze mee gaan werken.
Me collegaatje is zwanger en ik ben echt zooo blij voor der. Na ruim 2 jaar terug een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en veel complicaties die daarop volgden, moeilijke operatie oa. Een half jaar het niet mogen proberen en 1,5 jaar klussen is ze nu eindelijk wel zwanger.
Grappige is ook dat ik er bijna 2 maanden niet had gezien, doordat zij eerst 4 weken op vakantie ging en ik daarna gelijk 3,5 week. En ik voor de vakanties had gezegd als geintje, als ik terugkomt ben je zwanger he. En toen ik vanochtend op me werk kwam, was het eerste wat ze zei, dat ze zwanger was. Gister getest en positief.
Dat maakte me eerste dag na vakantie echt weer goed.
Mijn collega gaat over een week met zwangerschapsverlof. Leuk om al die echo's te zien. Dit is de eerste keer dat ik een zwangerschap van zo 'dichtbij' mee maak.
En ze is ongeveer 2-3 weken, gister had ze pas durven testen. Nadat ze iets van 5 dagen overtijd was. Ze is wel beetje bang dat het nu weer misgaat. Maar ik ga me echt suf duimen en ze mag niet stressen van mij, dus niet meer lang overwerken zoals ze eerst altijd deed. Dan stuur ik er gewoon naar huis
Ze heeft het ook alleen nog maar aan mij en andere collega verteld. We moesten wel ons best doen, dus niet de halve afdeling van blijdschap bij elkaar te gillen
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 20:19 schreef MissX het volgende:
ja, ze is echt superblij. Voor die bbz was ze ook al meer als een jaar aan het klussen. Dus ze is ondertussen al meer als 3 jaar bezig.En ze is ongeveer 2-3 weken, gister had ze pas durven testen. Nadat ze iets van 5 dagen overtijd was. Ze is wel beetje bang dat het nu weer misgaat. Maar ik ga me echt suf duimen en ze mag niet stressen van mij, dus niet meer lang overwerken zoals ze eerst altijd deed. Dan stuur ik er gewoon naar huis
Ze heeft het ook alleen nog maar aan mij en andere collega verteld. We moesten wel ons best doen, dus niet de halve afdeling van blijdschap bij elkaar te gillen
Moussy, ze hebben bij mij toen ik vroegtijdige weeen kreeg ook met een echo naar de ontsluiting gekeken, omdat inwendig onderzoek de boel misschien verder op gang had gebracht. Ik ken het dus wel.
ET, ik heb doorgewerkt totdat ik die vroegtijdige weeen kreeg, ook omdat ik geen "watje" wilde zijn... De prijs daarvoor is vrij hoog geweest, en het zou me nu echt nooit meer gebeuren! Goed naar je lichaam luisteren dus, een gezond kind op de wereld zetten is het allerbelangrijkste.
quote:ach weet je, het is ook moeilijk te begrijpen als je het nog nooit heb meegemaakt. En voor een man al helemaal denk ik.
Op maandag 11 augustus 2003 20:02 schreef Catootje het volgende:
Luckepuck, gefeli met de zittenblijver!!! Wat een opluchting! (Belana, ik geef het door aan 'de bank' , evenals de -het hoort er echt bij die vermoeidheid-verhalen.....oww, nu zegt hij dat hij dat ook bedoelde maar dat ik HEM verkeerd begreepdat betekent meestald at ik gelijk heb
*lief lacht naar vriendje* )
quote:Wat leuk voor haar! zeker na al die ellende.
Op maandag 11 augustus 2003 20:09 schreef MissX het volgende:
Me collegaatje is zwanger en ik ben echt zooo blij voor der. Na ruim 2 jaar terug een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en veel complicaties die daarop volgden, moeilijke operatie oa. Een half jaar het niet mogen proberen en 1,5 jaar klussen is ze nu eindelijk wel zwanger.Dat maakte me eerste dag na vakantie echt weer goed.
Ik ben heel benieuwd naar de foto's
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 21:30 schreef Belana het volgende:[..]
ach weet je, het is ook moeilijk te begrijpen als je het nog nooit heb meegemaakt. En voor een man al helemaal denk ik.
Ik begreep Lois ook niet toen ze zwanger was van Eefje....
Gelukkig begrijpt Kbot2000 me helemaal en hij is erg lief voor me.
Maar het kan geen kwaad je vriendje af en toe te vertellen dat het echt normaal is
Hij moet er gewoon ook aan wennen...
[ontopic]
Is inderdaad erg moelijk te begrijpen voor een man, zeker bij het eerste kindje.
Moeilijk te begrijpen wat er allemaal in jullie lichaam gebeurd. Gelukkig heb ik dit al een keer mee mogen maken en kan Belana haar gevoelens misschien iets beter begrijpen.
Maarre heren, maak je niet druk,, hoe moeilijk het nu ook is voor jullie, je bent het na de geboorte zo weer vergeten.
[/ontopic]
Welkom kleine Jasper !!
Gemeenkaboutertje en Logician GEFELICITEERD met de nieuwe kleine man !
Geniet ervan en rust goed uit !!
Tjonge jonge... minder dan twee uurtjes.. jééémig...
Goed gedaan !
Alle andere (hoog)zwangeren, morgen nog even een echt warme dag, maar daarna lijkt het toch wat af te gaan koelen. Ik hoop het echt!
Jessie, veel sterkte met je kwaaltjes, klinkt echt heel vervelend. Ik hoop dat alles snel aanslaat.
Luckepuck! Fijn dat alles nog zo potdicht zit. Zijn ze er nou achter wat het geweest zou kunnen zijn?
E.T., volgens mij staat er in elk boek over zwangerschap wel hoe ontzettend moe je de eerste maanden bent. Ik hoor ook eigenlijk van niemand iets anders. Natuurlijk kun je als zwangere vrouw best blijven 'werken' , maar wat heeft je werkgever eraan als je alleen nog maar je uren uit zit te zitten? Ik was echt niet productief de eerste paar maanden, eerder het tegendeel. Ik heb behoorlijk veel stomme fouten gemaakt die heel veel handmatig werk hebben gekost om weer te herstellen. Op een gegeven moment waren al mijn collega's een hele dag bezig om een fout van mij te herstellen. Tel uit je winst. Maar als dat allemaal geen enkele indruk maakt, wat moet je dan nog. Ik begrijp de meeste leidinggevenden wat dat betreft slecht.
Mooi da's 1.
* Grobbenkuiken strekt even de poten, want ik wordt wat stijfjes want het wachten.
Eska meid, heel ffies nog. Morgen wordt het al wat minder warm, dus wie weet, tijd voor een nieuwe wereldburger.
Succes meis!
quote:Volgens de gyn waren het gewoon oefenweeen, alleen dan (gelukkig) zonder resultaat en het waarom hebben ze niet kunnen vinden...
[b]
Luckepuck! Fijn dat alles nog zo potdicht zit. Zijn ze er nou achter wat het geweest zou kunnen zijn?
overigens.. we stijgen best wel snel ineens in het lijstje? toen ik me aanmelde hier stonden we nog bijna onderaan!
Morgen wordt voor ons een spannende dag, dan mag ik een dagje in het ziekenhuis verblijven en afwachten wat er allemaal gaat gebeuren na het verwijderen van de ring die nu nog de baarmoedermond ondersteunt......dus tot later allemaal
Genuivere en bastardhost melden zich een daggie af
quote:Gefeliciteerd Chantal
Op maandag 11 augustus 2003 21:14 schreef Logician het volgende:
Iedereen bedankt voor de lieve reacties!!!
Ik ben echt helemaal bekafdus ga nu snel weer ff liggen.
Morgen verhaal + foto's![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar ben ik ook ff weer! EN GELIJK GOED NIEUWS!!!
Logician en hubbie hartstikke gefeliciteerd met jullie kleine spruit! Geniet ervan, en die snelle bevalling had je na dat wachten en "voorpret" wel verdiend!!
Mn schoonzus heeft nog steeds niets uitgepoept...is vandaag 1 week en 1 dag voorbij haar uitgetelde datum...
Tot zover eerst vanaf deze kant!!
Sterkte meiden!!
quote:Heb je nog even?
Op maandag 11 augustus 2003 23:12 schreef Grobbenkuiken het volgende:
* Grobbenkuiken strekt even de poten, want ik wordt wat stijfjes want het wachten.Eska meid, heel ffies nog. Morgen wordt het al wat minder warm, dus wie weet, tijd voor een nieuwe wereldburger.
Succes meis!
Gisteren mijn laatste bezoekje aan de verloskundige gehad. Vanaf donderdag word ik overgedragen aan de gynaecoloog. Dan wordt met wat contôles bepaald of de baby het nog wel goed heeft daarbinnen, en of mijn lijf het allemaal nog wel trekt.
En we wachten weer braaf af....
* Eska is het best wel zat.
4 augustus, dan mag het idd wel snel komen...:(
Ik kan het me voorstellen dat je het niet echt leuk vindt met dit warme weer
quote:Ik heb ook geen idee wat ik met die steek en ruggesteun moet maar ik kreeg dit op van de kraamzorg dat ik het in huis moest halen. Dus dan doen we dat maar.
Op maandag 11 augustus 2003 13:45 schreef Bright het volgende:
Een steek is een goed idee; waren we dacht ik nog niet opgekomen. Maar een ruggesteun? Verklaar je nader ...
quote:Ja natuurlijk beval ik liever op mijn eigen bed en eigenlijk zijn we dat ook nog steeds van plan. We willen eigenlijk gewoon een matras er bovenop leggen en dan daarop bevallen als het mogelijk is.
Vraagje: Had je niet liever op je eigen bed willen bevallen? Wij hebben nu (nog?) geen waterbed, maar in de toekomst misschien wel. Dan zal vrouwlief ook niet daarop kunnen bevallen. Hoe we daarmee omgaan weten we nog niet.
Luckepuck, goed nieuws!
En nou voorzichtig aan doen he, zodat die voorweeën niet meer terug komen.
ET & Catoot, bij Eva ben ik ook zo ontzettend moe geweest, zo erg zelfs dat ik met 5 maanden zwangerschap moest stoppen met werken. Er waren weinig mensen die het begrepen want je bent niet ziek, je bent alleen zwanger" en "vroeger werkten de vrouwen ook gewoon op het land". Nou dat zal allemaal wel maar ik vond het belangrijker dat ik een gezond kindje kreeg.
Geef maar toe aan je moeheid en probeer boven dit soort bijdehandte opmerkingen te staan.
Genuivere, succes met het weghalen van de ring, wie weet zet de bevalling meteen wel door!
Eska heel veel sterkte! Die laatste loodjes duren voor jou nu wel erg lang.
zow, ben ik nog iemand vergeten?
Nog steeds aan het duimen voor je hoor, hier!
Even volhouden nog, meis
quote:We hebben een E
Op dinsdag 12 augustus 2003 04:07 verzuchtte Eska het volgende:
En we wachten weer braaf af....* Eska is het best wel zat.
* heijx geeft een verkoelende natte handdoek aan
Mn schoonzus heeft precies hetzelfde, die was 3 augustus uitgerekend en ook nog steeds niet bevallen...en dies er nu ook behoorlijk poepieflauw van!!
Eska:
Sterkte!! (Ook voor alle andere zwangeren natuurlijk!)
quote:Eska, je gaat toch niet het record proberen te verbreken he?
Op dinsdag 12 augustus 2003 04:07 schreef Eska het volgende:[..]
Heb je nog even?
Gisteren mijn laatste bezoekje aan de verloskundige gehad. Vanaf donderdag word ik overgedragen aan de gynaecoloog. Dan wordt met wat contôles bepaald of de baby het nog wel goed heeft daarbinnen, en of mijn lijf het allemaal nog wel trekt.
En we wachten weer braaf af....
* Eska is het best wel zat.
* Bright ziet een nieuw topic verschijnen: 'Hoeveel dagen was jij voor- of overtijd?
quote:En dan 1 meter diep in de tuin begraven en een kersenboom erop?
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:04 schreef moussy het volgende:
Oh ja die steek, dat wilde ik al eerder tikken, maar vergat het steeds. Die gebruiken ze eigenlijk alleen maar voor de placenta
Trouwens, nu we 't toch over m'n vrouw hebben: het tijdstip van het vochtvasthouden is aangebroken. Ze had gister al wat dikkere voeten (bovenop, niet de enkels), dus slapen met een kussen eronder etc.
Ook zijn haar vingers wat dikker, wat lastig kan worden met de trouwring.
Heeft iemand misschien een idee hoe haar ringvinger tijdelijk wat kleiner wordt (minder vocht erin) zodat de trouwring erafkan?
(Wordt ze weer vrijgezel, maar een man uit de vrijgezellenbar halen zit er met die dikke buik toch vast niet in )
quote:Wat jullie willen met dat ding. Er zijn mensen die hem in de vriezer bewaren
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:25 schreef Bright het volgende:[..]
En dan 1 meter diep in de tuin begraven en een kersenboom erop?
Of gewoon in een krant wikkelen en weggooien?
Daar heb je toch geen steek voor nodig? Ik dacht meer dat dat was om de noodlijdende zwangere niet elke keer naar het toilet te laten kruipen als ze weer eens moet plassen (Die van mij moet uiterlijk elk half uur en ze is nog niet eens zover!)
quote:Even de hand in een bakje met ijswater, of met zeep proberen. Als het echt niet gaat kan je het met een draadje doen, maar dat doet vreselijk zeer. een stukje draad (naaigaren of zo) door de ring peuteren, tig keer om de vinger wikkelen en dan aan het uiteinde trekken dat onder de ring vandaan komt. Dit is écht pas een laatste redmiddel hoor. doet écht héél erg gemeen zeer als je vingers al behoorlijk dik zijn.
Heeft iemand misschien een idee hoe haar ringvinger tijdelijk wat kleiner wordt (minder vocht erin) zodat de trouwring erafkan?
(Wordt ze weer vrijgezel, maar een man uit de vrijgezellenbar halen zit er met die dikke buik toch vast niet in)
quote:We zullen 't wel gewoon weggooien; mijn vrouw vindt't maar vies (hoewel ik al heb gezegd dat het zo vies niet is; het is iets natuurlijks...) als het op de tv te zien is ...
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:32 schreef moussy het volgende:[..]
Wat jullie willen met dat ding. Er zijn mensen die hem in de vriezer bewaren
Vroeger moest je hem door het grof-vuil op laten halen. Nu mag ie gewoon de container in. Maar dan wel in een vuilniszak.
quote:Ze heeft gisteren gezwommen. Meestal zijn je vingers dan ook wat kleiner en moet je soms oppassen dat je ring er niet afvalt. Het hielp dus niets. We kunnen een ijsbakje proberen, tenslotte is het zwemwater ook steeds warmer...
[..]
Even de hand in een bakje met ijswater, of met zeep proberen. Als het echt niet gaat kan je het met een draadje doen, maar dat doet vreselijk zeer. een stukje draad (naaigaren of zo) door de ring peuteren, tig keer om de vinger wikkelen en dan aan het uiteinde trekken dat onder de ring vandaan komt. Dit is écht pas een laatste redmiddel hoor. doet écht héél erg gemeen zeer als je vingers al behoorlijk dik zijn.
Rond 00:00 stond ik onder de douche waar ik precies
om 00:03 ineens 'out of the blue' een enorme wee krijg
dus meteen hrologe erbij, schrikken als ik v.a dat moment
om de 2min een wee heb, na 10min besluit ik wouter wakker
te gaan schreeuwen en juist op dat moment dat ik onder de
douche weg stap voel en hoor ik een soort van "plop!" en
breken mijn vliezen, v.a dat moment worden de weeen bijna
ondragelijk en wouter wakker geschrokken van mijn gemor
belt meteen mijn ouders, en ik het ziekenhuis, en 20min
later zijn we daar en heb ik al 7cm ontsluiting, 1uur later
blijkt dat pas 8cm, en de wee na dat ze dat zei, had ik
ineens persdrang en mocht ik al meepersen, na 2 persweeen
is Jasper geboren ...
Het ging zo snel dat ik het zelfs nu nog maar half kan
bevatten.
Ik heb wel ontzettend veel last van naweeen maar dat komt
mede doordat de bevalling zo snel ging en doordat mijn
baarmoeder i.p.v naar -2 al op -5 zit, hij gaat dus erg
snel terug, en dat voel je ..
Verder gaat de borstvoeding v.a het eerste moment echt geweldig (3x scheepsrecht!!! ).
Nou verder heb ik even niets meer te melden, ik ga nu even
slapen, want ik ben echt nog wel wat sufjes etc.
Hier even 2 fotootjes van onze mooie aanwinst
Wat een megabevalling!
Bij mij liep dat véél minder en Merlyn krijgt nu dus flesvoeding ( )
Joepie de poepie ! een kleine Jasper !!
Wie wilde er gisteren Eska nou een oppepper geven door te beweren dat vandaag minder warm zou worden ?
Ik geloof dat diegene Eska een excuses verschuldigt is...
Tjongejonge wat is het onzettend heet.
Eska... GO GIRL !!
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:27 schreef Meaghan het volgende:
Wat een mooi ventje is Jasper!!
En hij heeft van die lekkere dikke knijpbijtwangetjes
Gefeliciteerd.
Ik word gek hier van mezelf. Heb veel steken in me onderbuik en gisternacht ineens 2 rugweeen als het weeen waren die heeeeeel pijn deden en daarna niks meer. Ik moet om de 10 minuten piesen en word er niet goed van. Verder ben ik megaduf en slap van de antibiotica (denk ik) Mijn gezicht gloeid en is opgezet maar heb geen koorts.
Gatver de gatver wat ben ik het zat.
Man is weer werken dus tot 11 uur sta ik er alleen voor en das best zwaar. Gelukkig ligt Bo nu lekker te slapen en dat ga ik ook maar weer is proberen met de ventilator en een piesemmer naast me
Eska ik heb echt met je te doen!!!
Wat een lekkere bolle toet heeft hij op de eerste foto.
Wat het trouwens warm daar want hij ziet wat rood (of het ligt aan me scherm )
Nou in ieder geval veel plezier met wat komen gaat!
quote:Ow Jessie wat vervelend!
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:32 schreef jessie het volgende:Ik word gek hier van mezelf. Heb veel steken in me onderbuik en gisternacht ineens 2 rugweeen als het weeen waren die heeeeeel pijn deden en daarna niks meer. Ik moet om de 10 minuten piesen en word er niet goed van. Verder ben ik megaduf en slap van de antibiotica (denk ik) Mijn gezicht gloeid en is opgezet maar heb geen koorts.
Gatver de gatver wat ben ik het zat.
Man is weer werken dus tot 11 uur sta ik er alleen voor en das best zwaar. Gelukkig ligt Bo nu lekker te slapen en dat ga ik ook maar weer is proberen met de ventilator en een piesemmer naast me
Ik zal blij zijn als het warme weer over is.....
[einde klaagmode]
Jessie, hou vol, al helemaal met dit warme weer!
En nu ga ik echt liggen
Lois meisje, rustig aan he!
hele dikke knuffel!
Ik heb wel medelijden met alle zwangere en hoogzwangere dames.
Pfff, ik wordt al gek van mezelf.
En al die kleine babietjes. Agoss.....
( op het resultaat dan, want verder heb ik vooral veel medelijden
met jullie!)
Ik ga even bijlezen!
quote:HOERA !!
Op maandag 11 augustus 2003 21:14 schreef Logician het volgende:
Iedereen bedankt voor de lieve reacties!!!
Ik ben echt helemaal bekafdus ga nu snel weer ff liggen.
Morgen verhaal + foto's![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
een zoon JASPER !
Gefeliciteerd !
Stout
Het lijkt mij ook niks om met dit weer (hoog)zwanger te zijn.
Hoe zou het met Eska gaan, ik heb haar de hele dag nog niet zien posten, dus ik hoop dat ze nou eindelijk aan het bevallen is, of al aan het genieten is van een heerlijk babietje
Heeft je vlos je al 'gestript' en hielp dat niet?
Dat wachten is gewoon kut. Ik heb zelf dus twee weken moeten wachten, en ik was het uiteindelijk zoooooooo zat. Het was echt een opluchting toen er wat beweging in de zaak kwam, 1 dag voordat ik naar de gyn had gemoeten.
*Grobje kruipt in haar hoekje en wacht met Eska mee*
Logician, mooi menneke hoor!
Omdat deze zwangerschap door ICSI tot stand is gekomen, heb je een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Normaal gesproken wint het sterkste zaadje.. in dit geval is er gewoon een goed uitziend zaadje gebruikt.
In elk geval... volgens de laatste cijfers e.d zijn ze zover dat je na icsi alleen een verhoogde kans van 0,6% hebt op een kindje met het Syndroom van Kleinefeld (oid). Dit komt alleen voor bij jongetjes en houdt in dat deze jongens langer worder, iets slungeliger zeg maar en dat hun geestelijke ontwikkeling wat achterblijft. Het heeft een lager IQ dan gemiddeld. Dit syndroom is alleen vast te stellen door een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest.. beiden geven een verhoogd risico op een miskraam dat bijna even hoog is als de kans op de afwijking. Dus sja.. kies je dan voor het risico van een lager IQ of voor het risico van een miskraam..
Wij hebben besloten om niet te gaan testen.
Nou dachten wij altijd dat met icsi ook de kans op een Down-kindje verhoogd zou zijn. Dit blijkt dus niet zo te zijn.. Ik heb gewoon, net als elke andere vrouw van 31, een kans van 1 op 439 dat het kindje Down zou hebben. Ik ga nog wel bij de verloskundige om een nekplooimeting vragen... (je wilt toch altijd wat meer zekerheid).. maar een indicatie is hiervoor dus niet aanwezig.
Toch wel weer een hele geruststelling.
Toen nog even gluren Ik kreeg voor 't eerst gewoon een echo vanaf de buitenkant! Maar alles zat er nog steeds op en aan. Hij/zij groeit als kool (1,5 cm gegroeid in anderhalve week!).. is nu 4,1 cm.. Het hartje ging weer als een bezetene tekeer, navelstrengetje lag er mooi bij, placenta zag er goed uit.. Valt me trouwens op de de groei van ons kindje exact op schema ligt.. Steeds bij het opmeten van de lengte geeft de computer precies aan hoever ik ben..
Er werd me morgen nog veel plezier bij verloskundige gewenst
Eska heeft nog niets van zich laten horen? Wel, dan is ze dus gewoon bezig he! Eska, heel veel suk6 met de
Ik voelde me alleen té ellendig om te Fok!ken. Gisteren en afgelopen nacht waren wel het absolute dieptepunt; zó warm, zó moe, zó spuugzat, zó k*t.
En dan voel ik me zo schuldig naar mijn zoontje toe, die zich zelf maar moet vermaken, niets aan mij heeft. BugsBunny, die naast zijn fulltime baan hier thuis ook nog eens alles doet wat ik niet meer kan. Die zich dan zo machteloos voelt omdat 'ie niets voor me kan doen.
Hier in het topic lees ik wel alles, maar het ontbreekt me gewoonweg aan energie, concentratie, en weet ik veel wat, om op anderen te reageren. Dan lees ik hoe iedereen meeleeft, dat mijn lieve 30+ maatjes steeds weer komen buurten, dat Logician zo'n heerlijk ventje op de wereld heeft gezet, dat E.T en Swets weer zulk goed nieuws hebben, dat andere (hoog)zwangeren het ook flink zwaar hebben. etc., etc....en het lukt me dan niet om daar allemaal op te reageren. Sorry!
Morgen naar de gyn, en ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daar van moet hopen (strippen doen de verloskundigen hier, in principe, niet dus. men wordt vanaf week 41 overgedragen aan de gyn, die bepaalt het verdere beleid).
Bij mijn vorige zwangerschap bleek bij 10 dagen overtijd dat het vruchtwater op raakte en de placenta niet meer voldoende functioneerde. De bevalling werd een dag later ingeleid, en dat werd een drama.
Aan de andere kant lijkt nog dágen doorlopen mij ook niet zo fantastisch eigenlijk.
Nou ja, we zien het morgen wel wat er verder (niet) gaat gebeuren....
ET: joehooooeeee!! Wij hebben trouwens ook besloten om niet te testen: Mijn vriend wil het niet weten, want dan zou hij voor een moeilijke keuze komen te staan..houden of weg laten halen, en dat wil hij niet voelen zeg maar. Ik ben stelliger: ik heb heel lang gewacht op dit kindje en het is welkom, met of zonder putjes, oortjes, syndroompjes en andere afwijkingen of tekortkomingen. Natuurlijk draait mijn maag om bij het idee dat er iets mis zou zijn, en wat zou ik huilen! Maar het komt wel goed....dus god zegene de greep en daar gaan we dan!
en wat ben ik blij dat het iets koeler is....
quote:Eska meis, Bugs hoeft zich echt niet machteloos te voelen want hij doet het zo te zien prima
Op woensdag 13 augustus 2003 09:54 schreef Eska het volgende:
Nee, helaas nog steeds geen bevalling hier....Ik voelde me alleen té ellendig om te Fok!ken. Gisteren en afgelopen nacht waren wel het absolute dieptepunt; zó warm, zó moe, zó spuugzat, zó k*t.
En dan voel ik me zo schuldig naar mijn zoontje toe, die zich zelf maar moet vermaken, niets aan mij heeft. BugsBunny, die naast zijn fulltime baan hier thuis ook nog eens alles doet wat ik niet meer kan. Die zich dan zo machteloos voelt omdat 'ie niets voor me kan doen.
[..]
Nou ja, we zien het morgen wel wat er verder (niet) gaat gebeuren....
Hang in there, girl. We hebben de lekkere zitkussens en de koude aardbeien al klaargelegd.
Die heeft een nekplooi meting gedaan en de berekening erop los gelaten. Het risico op down is volgens de statistieken nu nog kleiner...: 1 op 3600.
Het kindje ziet er dus erg goed uit, hoewel dit natuurlijk slechts een indicatie is. Alles verloopt dus volgens plan
-edit- Ow en het kindje lag weer vreselijk te gymnastieken... het lijkt dus niet op Pa
E.T., ik heb een mooie werktitel voor jullie: SWeETy
Toot, voor jouw spruitje moeten we ook nog een mooie bedenken Lotje misschien, offe Loedertje
quote:Lotje vind ik wel leuk.
Op woensdag 13 augustus 2003 17:18 schreef Rewimo het volgende:
Toot, voor jouw spruitje moeten we ook nog een mooie bedenkenLotje misschien, offe Loedertje
quote:Ja maar zo heet meneer Toot toch al
Op woensdag 13 augustus 2003 17:22 schreef berney het volgende:[..]
Lotje vind ik wel leuk.
.Maar ze had het over blauwe sokjes laatst.
.
Dan is jeroentje misschien wel wat..
quote:Gertje
Op woensdag 13 augustus 2003 17:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja maar zo heet meneer Toot toch al
Gut, hoe heet dat nakomertje nou toch ook alweer in de strip? Dat was een jongetje
quote:Jaaa, Gertje, dat is 'm!
Op woensdag 13 augustus 2003 17:51 schreef pluisje het volgende:[..]
Gertje
Toot, hij heet vanaf nu Gertje
quote:Ach jij arme!
Op woensdag 13 augustus 2003 09:54 schreef Eska het volgende:![]()
![]()
*slaat arm om Eska heen en geeft een kusje op de neus*
Meid, je zit jezelf in de weg, alleen maar wachten op de dingen die komen gaan. Heel veel succes hetzij vannacht, hetzij morgen bij de gyn.
Is strippen tegenwoordig 'not done' ofzo?
En Bugs, jij ook sterkte, nog even volhouden.
*klopt op buik: Gertje!*
quote:Ow, moeilijk... wat vind je van Tegenvoetertje?
Op woensdag 13 augustus 2003 19:34 schreef Catootje het volgende:
SweETy en Gertje: een gouden duo...en hoe heet 'die van Gaoxing' ?*klopt op buik: Gertje!*
Foto´s van beeb!
Beeb heeft mijn wipneusje!
Verloskundige.. sja, alles was goed
Bloeddruk was goed.. (vond zelf de bovendruk van 140 wat hoog en m'n onderdruk van 60 wat laag.. maar 't zal wel).. Kindje had gymuurtje op de echo Het lag echt geen seconde stil.. De nekplooimeting was perfect, de lengte was hartstikke goed.. aan de knuistjes zagen we 2x vier vingertjes (de duimpjes zitten onder de vingertjes en zijn nog niet te zien) De kaakjes krijgen vorm, ruggengraatje lag er mooi bij, navelstrengetje..
Ik zag een heel lief wipneusje (dat moet ie van mij hebben ) en toen ie het genoeg vond en ging uitrusten van z'n uitsloverij, ging ie liggen met z'n armpje over z'n ogen.. Laat Jeroen dat nou ook altijd doen als ie gaat slapen!
Toeval? We zullen zien over een maand of zes.
Thuisbevalling gaat toch misschien niet door hier. De verloskundige was bekend met ons huis en ik mag zowieso niet boven in een slaapkamer bevallen omdat een eventuele brancard de draai van de trap niet kan maken.
Dan zou je dus met een bed in de huiskamer moeten gaan klooien.. Daarbij blijkt dat 50% van de vrouwen met een eerste bevalling toch uiteindelijk in het ziekenhuis terechtkomen.. (laat in de zwangerschap naar de gyn. doorverwezen of toch complicaties bij de bevalling).. Nog even over nadenken.
Heb me wel meteen vanmiddag aangemeld voor kraamhulp, dat moest ik nu wel doen..
Kaartte nog even het 'gevalletje werkgever' aan.. Eigenlijk was ze alleen maar verontwaardigd dat er zo moeilijk over gedaan werd. Ze leek zich te verheugen op een telefoontje
En verder gewoon over vier weken terugkomen. Dan lekker op zaterdag (geen gedoe met werkgevers enzo) en hier lekker om de hoek (is echt tien minuten lopen)..
Ik ben nu echt gewoon zwanger als ieder ander en mag nu van mezelf gaan genieten.. Moet 't nog wel regelmatig tegen mezelf zeggen "genieten en niet meer zoveel zorgen maken" maar dat zal vast binnenkort wel beter gaan.
Gelukkig is de temperatuur nu ook wat beter uit te houden.. kunnen we nu babyspullen gaan kijken/shoppen en babykamertje klussen Heb er zin in!
quote:Hermientje.
Op woensdag 13 augustus 2003 19:34 schreef Catootje het volgende:
SweETy en Gertje: een gouden duo...en hoe heet 'die van Gaoxing' ?*klopt op buik: Gertje!*
quote:Wat een lieffie!!!!
Op woensdag 13 augustus 2003 21:41 schreef Luckepuk het volgende:
(is het nu de bedoeling dat hier de echo´s ook kunnen? of is daar weer een apart topic voor? Ik kan hem niet vinden in dat geval dus daarom maar hier!)Foto´s van beeb!
Beeb heeft mijn wipneusje!
ET wat fijn dat je nu lekker bij de verloskundige loopt. En fijn dat alles goed was op de echo! Moeilijk hoor beslissen voor prenataal onderzoek. Ik was altijd heel stellig voor ik zwanger was, als er wat ernstig mis is dan denk ik dat we waarschijnlijk de zwangerschap af zullen breken. Maar toen ik eenmaal zwanger was was dat helemaal anders. Ik mocht nog een echo in het ziekenhuis laten maken met 20 weken maar dat wou ik helemaal niet meer. Ik wou niet weten of er iets mis was aan mijn kindje. Kindje zou hoe dan ook toch komen. Ik had natuurlijk ook een pretecho om die tijd dus ik kon toch al even gluren.
Eska gooi dat kind eruit! We zijn allemaal hartstikke nieuwsgierig (en jij voorop natuurlijk). Lijkt me echt geen pretje met dit weer zo overtijd te zijn. Sterkte nog eventjes.
Heb vanmiddag nog even de topics rond mijn bevalling gelezen. Jeutje wat een belangstelling toen. Toen ging er best wat langs me heen want het was allemaal al druk zat maar als ik het nu teruglees krijg ik weer tranen in mijn ogen. Wat een lieve reacties allemaal!
ik heb een zere kont van het fietsen, zere rug van het weet-ik-veel-wattus en heb steeds het gevoel dat ik in mn broek heb gepiest, maar dat komt van het gezweet, mn buik ligt ondertussen op schoot en alles plakt en zweet Ik heb weer genoeg warm weer gehad, doe mij maar een portie herfst.
Luckepuck, mooi beepje, zeg je het écht nog steeds niet? Ahhhhhhhh, toehoeeeeeeoeoeoeoeoe?
quote:Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord! Hebben jullie zo'n smalle trap dan?
Op woensdag 13 augustus 2003 22:05 schreef E.T. het volgende:
(..)
Thuisbevalling gaat toch misschien niet door hier.De verloskundige was bekend met ons huis en ik mag zowieso niet boven in een slaapkamer bevallen omdat een eventuele brancard de draai van de trap niet kan maken.
![]()
(..)
quote:het is meer de draai van de trap naar de gang. Beetje moeilijk uitleggen, maar links de trap zit muur met deur, tegenover de trap muur (die deur is de breedte van de gang op dat stuk) en rechts zit een traphekje.. Ik denk idd dat alleen een geheel verticale stand zou lukken om de draai te maken en zelfs dat wordt moeilijk... 't is echt een hele kleine klote draai..
Op woensdag 13 augustus 2003 22:36 schreef Grijs het volgende:[..]
Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord! Hebben jullie zo'n smalle trap dan?
Bij Daan ben ik thuisbevallen in een bovenwoning. De eerste trap had 3 bochten en de tweede trap had 2 bochten (de slaapkamer was op de 2e verdieping). Ik heb geen idee of dat problemen met de brancard had opgeleverd, want alles is goed gegaan.
Luckepuck, wat een heerlijke echo. Dat neusje is echt ontzettend schattig!
Genuivere en Bastardhost, jullie zijn toch niet al stiekum bevallen he
Karin: beeb heeft mijn wipneus en oortjes van papa(hopenlijk blijven die tijdens de bevalling onderweg niet ergens achter hangen....) En ja, we weten wat het wordt! Het was door het echobureau al bevestigd en nu ook nog eens door 2 onafhnakelijk echoscopisten! Dus we kunnen we redelijk vanuit gaan dat het klopt!
Moussy: Nope!
Vergeet is helemaal logician te feliciteren: prachtige fotoos, een heerlijke baby. Geniet ervan! Kom je snel naar het babietjes-topic, nu mogen WIJ je hebben!
quote:Je moet ook een werknaam hebben die op allebei kan slaan, iets als Kees (maar die is al door ons 'ingepikt'
Op woensdag 13 augustus 2003 17:22 schreef berney het volgende:[..]
Lotje vind ik wel leuk.
.Maar ze had het over blauwe sokjes laatst.
.
Dan is jeroentje misschien wel wat..
Swets, mooie verhalen! Zeg maar dat ze haar best moet blijven doen
Mooi gezicht he, als de kleine met de gymnastiek bezig is
quote:En 'Opneukertje' kan zeker ook niet
Op woensdag 13 augustus 2003 22:05 schreef E.T. het volgende:
sweETy.. bekt nog niet echt lekker .. (oma rolt van d'r stoel af als ik 't over sweETy heb..)
quote:Ik hoor het al - je bent weer verliefd
Verloskundige.. sja, alles was goed
Bloeddruk was goed.. (vond zelf de bovendruk van 140 wat hoog en m'n onderdruk van 60 wat laag.. maar 't zal wel).. Kindje had gymuurtje op de echoHet lag echt geen seconde stil.. De nekplooimeting was perfect, de lengte was hartstikke goed.. aan de knuistjes zagen we 2x vier vingertjes (de duimpjes zitten onder de vingertjes en zijn nog niet te zien) De kaakjes krijgen vorm, ruggengraatje lag er mooi bij, navelstrengetje..
Ik zag een heel lief wipneusje (dat moet ie van mij hebben) en toen ie het genoeg vond en ging uitrusten van z'n uitsloverij, ging ie liggen met z'n armpje over z'n ogen.. Laat Jeroen dat nou ook altijd doen als ie gaat slapen!
Toeval? We zullen zien over een maand of zes.
quote:Bij die 50% zitten ook de mensen met een smalle trap hoor
Thuisbevalling gaat toch misschien niet door hier.De verloskundige was bekend met ons huis en ik mag zowieso niet boven in een slaapkamer bevallen omdat een eventuele brancard de draai van de trap niet kan maken.
Dan zou je dus met een bed in de huiskamer moeten gaan klooien.. Daarbij blijkt dat 50% van de vrouwen met een eerste bevalling toch uiteindelijk in het ziekenhuis terechtkomen.. (laat in de zwangerschap naar de gyn. doorverwezen of toch complicaties bij de bevalling).. Nog even over nadenken.
quote:Is dat niet al wat laat?
Heb me wel meteen vanmiddag aangemeld voor kraamhulp, dat moest ik nu wel doen..
quote:Top
Kaartte nog even het 'gevalletje werkgever' aan.. Eigenlijk was ze alleen maar verontwaardigd dat er zo moeilijk over gedaan werd. Ze leek zich te verheugen op een telefoontje
quote:Dat geeft je (en ons!) een heel fijn gevoel! Genietze van deze heerlijke tijd (totdat de kleine pijntjes (schaambeen, banden, rug, ...) komen
En verder gewoon over vier weken terugkomen. Dan lekker op zaterdag (geen gedoe met werkgevers enzo) en hier lekker om de hoek (is echt tien minuten lopen)..Ik ben nu echt gewoon zwanger als ieder ander en mag nu van mezelf gaan genieten.. Moet 't nog wel regelmatig tegen mezelf zeggen "genieten en niet meer zoveel zorgen maken" maar dat zal vast binnenkort wel beter gaan.
Gelukkig is de temperatuur nu ook wat beter uit te houden.. kunnen we nu babyspullen gaan kijken/shoppen en babykamertje klussenHeb er zin in!
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:43 schreef E.T. het volgende:[..]
het is meer de draai van de trap naar de gang. Beetje moeilijk uitleggen, maar links de trap zit muur met deur, tegenover de trap muur (die deur is de breedte van de gang op dat stuk) en rechts zit een traphekje.. Ik denk idd dat alleen een geheel verticale stand zou lukken om de draai te maken en zelfs dat wordt moeilijk... 't is echt een hele kleine klote draai..
quote:* Bright gaat na wanneer de volle maan rond 29 september is
Op woensdag 13 augustus 2003 23:25 schreef phileine het volgende:
Isa is ook geboren met volle maan, en toen was het enorm druk in het ziekenhuis. Ik had de laatste verloskamer en ze liepen het hele weekend al op hun tandvlees.Vergeet is helemaal logician te feliciteren: prachtige fotoos, een heerlijke baby. Geniet ervan! Kom je snel naar het babietjes-topic, nu mogen WIJ je hebben!
De bevalling viel mee: Eerst braken Mama-bola's vliezen en een paar uur later begonnen de wee-en. Zo'n zes uur daarna trok Baby-bola voor het eerst haar grote scheur open.
Moeder en dochter maken het prima. Helaas heeft Mama-Bola wel een boel hechtingen, maar gelukkig alleen oppervlakkige scheuringen. Gisterenavond hebben we al weer samen in de tuin gegeten. Papa-Bola is een beetje moe, omdat Baby-bola het uitzonderzlijke talent heeft om precies te gaan huilen als haar vader net in slaap gevallen is.
Wrijft de slaap uit haar ogen...
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 14-08-2003 09:26]
Gefeliciteerd Papa-Bola en Mama-Bola
Felicitaties aan Vrouw Bola .
Luckepuck, jij ook van harte met de wipneusbaby: zeeeeeer aandoenlijk!
ET heeft al kraamhulp geregeld, jeezzzzz....ik nog niks, oeoeoeoe!! *snel aan de slag gaat* *lijsje maakt* *lijsje bij de telefoon legt* *lijsje bestaat uit: kraamzorg regelen, wat moet ik nog meer doen..???*
Danosa.....Je wordt ingepikt door 'gene zijde' meid *daar snel gaat lurke voor verse fotookes*
quote:
Tandenloos, bijna kaal, moddervet, dikke ogen en kromme benen: Baby-bola is het mooiste wezen op aarde
quote:Thx, gewijzigd (en dat jij dat juist moet zien
Op donderdag 14 augustus 2003 10:12 schreef pberends het volgende:[..]
En voor alle verontruste Fok!kers: Baby-Bola
heeft ook een gewone roepnaam.
Luckepuck, dat zijn echt duidelijke echo foto's. Ik was bang dat als ik ze in zou scannen ze zouden gaan verkleuren. Ik zal mijn hubby nog eens lief aankijken dan om het te proberen.
ET, lekker hoor dat alles er zo goed uitzag. Dat moet toch wel een geruststelling zijn voor je. Enne, ik heb me vandaag ziek gemeld omdat mijn lichaam even niet meer wilde.
Ik zit nu met de benen omhoog en denk aan mijn gezondheid en lichaam. Moet jij ook doen, maar dat komt vanzelf wel hoor. Je voelt zelf wel hoever je kunt gaan. Ik ga vandaag naar de dokter om te kijken of hij een briefje wil uitschrijven voor de nurse hier om minder te kunnen werken. Het word me allemaal te veel. Maar ja bij doen ze ook niet zo moeilijk. Ik hoop voor je dat jij dit ook voor elkaar kunt krijgen, want op je tenen moeten lopen is helemaal niks.
En hoe is het met alle nieuwe moeders, genieten jullie van je pasgeborene baby's. volgens mij wel, het is zo stil hier. Of jullie worden gewoon bezig gehouden door ze. Nou succes allemaal he, en foto's zijn altijd welkom.
quote:Mogen we het niet weten dan, we keuren hier toch altijd de naam ook
Op donderdag 14 augustus 2003 10:32 schreef Parabola het volgende:[..]
Thx, gewijzigd (en dat jij dat juist moet zien
)
En voor alle verontruste Fok!kers:
Baby-Bola
heeft ook een gewone roepnaam.
Kom nou we zijn zo nieuwsgieriiiiggggggg
Ik moet nu meteen aan Lois denken, daar was het ook al zo lekker aan het rommelen....kom es vertellen doen...
Alle andere te bevallen dames, sterkte maar weer, gelukkig is het minder warm!!!
Hier is nog alles hetzelfde, het rommelt behoorlijk en ik heb constant het gevoel dat ik ongelooflijk ongesteld ben maar gelukkig gebeurd er nog verder niks.
Even verderop in de straat woont een echtpaar met een zoontje die een paar weekjes in leeftijd scheelt met Eva. We waren dit keer weer gelijk zwanger, 1 dag na elkaar uitgerekend (zij op 5 september) en ik zag gistermiddag daar de vlag uitgehangen worden met blauwe ballonnen. Weer een zoon dus maar wel iets te vroeg.
Grappig hoor kunnen ze straks misschien allemaal samen spelen.
Luckepuck wat een zeldzaam mooie echofoto's! Prachtig!
Voor de rest lees ik alles maar ontbreekt mij vaak de puf om op iedereen te reageren. Zal wel met de laatste weekjes zwangerschap te maken hebben, volgens Jeroen ben ik ook ongekend dromerig lately. (normaliter ben ik al niet 1 van de heldersten dus ken je nagaan )
* Bright telt nog 8 babies voor Kees
Papa en mama-Bola. gefeliciteerd met baby-bola!
quote:Oeh dat had ik de laatste paar dagen voor ik beviel!
Op donderdag 14 augustus 2003 11:10 schreef Lois het volgende:
Hier is nog alles hetzelfde, het rommelt behoorlijk en ik heb constant het gevoel dat ik ongelooflijk ongesteld ben maar gelukkig gebeurd er nog verder niks.e b
Verder gaat alles prima hier, ben heerlijk uitgerust en heb nauwelijks
ergens last van, alleen af en toe maagkrampen omdat alles weer op
zijn plaats aan het "vallen" is, en wat bandenpijn, maar dat is een erg
goed teken volgens de verloskundige
Ik mag van dr zelfs al weer (voorzichtig) proberen te gaan fietsen als
ik dat wil!
Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor mijn B12 injectie, dus misschien
dat ik het eens ga proberen alhoewel het ook erg aanlokkelijk is om met
de bus te gaan omdat het wel fijn weer is voor een eerste wandelingetje
en we deze er mooi aanvast zouden kunnen plakken
Ik kon trouwens vanmorgen al weer een van mijn wijdere 'normale' broeken
aan, alleen zat het niet zo lekker toen ik een poosje zat dus heb ik
toch maar snel weer even een joggingsbroek gepakt, maar het gaat
sneller dan met Tom en dat is toch wel erg fijn!!!!!
Catootje: zullen wij eens wat afspreken? volgende week ofzo?
Denk dat ik ergens volgende maand wel een lading kleren voor je heb.
No Nick & Cynix: Waar zijn jullie?!!!
Annaleah: De showermouse is geweldig!!!! hardstikke bedankt voor je
kraampakket, en ontzettend leuk dat je langs bent geweest, snel maar
weer doen!!!
quote:Oeh dat wil ik helemaal niet weten
Op donderdag 14 augustus 2003 11:29 schreef Logician het volgende:Oeh dat had ik de laatste paar dagen voor ik beviel!
quote:spannend hoor...
Op donderdag 14 augustus 2003 11:10 schreef Lois het volgende:
Hier is nog alles hetzelfde, het rommelt behoorlijk en ik heb constant het gevoel dat ik ongelooflijk ongesteld ben maar gelukkig gebeurd er nog verder niks.
quote:* No Nick zit gewoon waar ze altijd zit alleen Cynix is een beetje euhm.. zoek
Op donderdag 14 augustus 2003 11:29 schreef Logician het volgende:[..]
No Nick & Cynix: Waar zijn jullie?!!!
Verder Parabola nog van harte!
Had er in mijn enthousiasme zowaar overheen gelezen
Lois, hold on to the beebie, want ik hoop zo voor je dat je thuis mag bevallen!! Jeroen zal wel weer een prachtig bord gemaakt hebben!
quote:jaaa, blubjes, dat kan ik me ook nog goed herinneren
Op donderdag 14 augustus 2003 11:42 schreef Belana het volgende:
Van die kleine plokjes, blubjes, hoe je het noemen wilt.... kan dat?
quote:Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat! (met een beetje geluk pak je binnenkort zelfs nog wat slaap
Op donderdag 14 augustus 2003 09:20 schreef Parabola het volgende:
Het is zo ver. Afgelopen dinsdagochtend (12-8) isBaby-bola
geboren. Bijna drie weken te vroeg, maar kerngezond en netjes op gewicht: ruim 7 pond.
De bevalling viel mee: Eerst braken Mama-bola's vliezen en een paar uur later begonnen de wee-en. Zo'n zes uur daarna trok Baby-bola voor het eerst haar grote scheur open.
Moeder en dochter maken het prima. Helaas heeft Mama-Bola wel een boel hechtingen, maar gelukkig alleen oppervlakkige scheuringen. Gisterenavond hebben we al weer samen
in de tuin gegeten. Papa-Bola is een beetje moe, omdat Baby-bola het uitzonderzlijke talent heeft om precies te gaan huilen als haar vader net in slaap gevallen is.
quote:Ja, dat kan heel goed
Op donderdag 14 augustus 2003 11:42 schreef Belana het volgende:
Ik denk dat ik af en toe de beebie voel, maar dat is een beetje het punt op het moment, je weet het niet zeker...
(ben komende zondag 17 weken)
Van die kleine plokjes, blubjes, hoe je het noemen wilt.... kan dat?
En nu is het nog leuk, wacht maar tot Beebie straks in je ribben port of een duikvlucht neemt op je blaas
quote:Ow, daar kan ik me iets bij voorstellen hoor....AUW?!?
Op donderdag 14 augustus 2003 11:53 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, dat kan heel goed
Ik voelde Christan met 18 weken voor het eerst en vanaf toen elke dag
En nu is het nog leuk, wacht maar tot Beebie straks in je ribben port of een duikvlucht neemt op je blaas
even een dagje niet gemeld maar we zijn er nog hoor. Kruimeltje zit nog altijd rustig in mijn buikje, maar de weg naar buiten is niet meer geblokkeerd
We hebben wel het gevoel dat mijn buikje een stukje compacter (kleiner) is geworden en in ieder geval is gezakt, ik heb echter nog niet het idee dat kruimel al staat te springen om te komen. Die vindt het nog wel een goed fitnesscentrum daarbinnnen, met regelmaat wordt ik uitgedeukt en gebruikt als boksbal
mooie echofoto's trouwens van lucepuck en lekker joh dat het allemaal weer goed gaat.
En ET gaat gewoon lekker naar de vk, nu lekker genieten hoor en als je het niet trekt gewoon minder werken, aan jezelf denken nu....
Een mooie babydochter voor papa en mama-bola. Van harte gefeliciteerd met jullie kleine .....(vul zelf naam in) en geniet van een heerlijke tijd samen.
Verder ben ik natuurlijk alweer van alles vergeten wat ik heb bijgelezen, zal de zwangerschapsdementie zijn, maar in ieder geval Eska nog heel veel sterkte en hopelijk is die kleine er nu....
ET & Swets wat fijn dat alles er zo goed uitziet. Cato, wanneer mag jij weer voor controle?
Lois, wat spannend zeg, dat 't al zo rommelt bij jou. ik hoop voor je dat je toch eerst de 37 weken kunt volmaken, nog 'n paar daagjes volhouden!
hier is 't eigenlijk andersom, ik zit juist te hopen dat zich tekenen van het begin van de bevalling gaan voordoen. ben er nu echt wel klaar voor. m'n buik is sinds 'n paar dagen wat lager gaan hangen, net of die er ook wat genoeg van heeft. skip beweegt nog voldoende en gisteren bij de controle zag alles er ook nog prima uit. afwachten dus maar weer.
Vanmorgen ben ik weer naar de verloskundige geweest en alles is nog steeds goed .
Volgens hun gegevens moest ik vandaag een prik krijgen, maar de assistente zei dat dat voor 30 weken niet vergoed wordt (ik ben 29 weken en 1 dag), dus is er een afspraak gemaakt over 2 weken i.p.v. over 3 weken.
Die prik krijg ik, geloof ik, vanwege de negatieve rhesusfactor. Ik weet alleen niet of er bloed geprikt wordt, of dat ik vloeistof ingespoten krijg, maar dat zie ik dan wel weer.
quote:Wij hebben ze niet ingescand(scanner is een beetje zoek ofzo...) Maar met de digitale camera hebben we er weer foto´s van gemaakt. Dit zijn dus foto´s van foto´s!
Op donderdag 14 augustus 2003 10:33 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Luckepuck, dat zijn echt duidelijke echo foto's. Ik was bang dat als ik ze in zou scannen ze zouden gaan verkleuren. Ik zal mijn hubby nog eens lief aankijken dan om het te proberen.
Overigens zijn de aanstaande papa en de aanstaande opa momenteel druk aan het schilderen hier.. de 18e komt De Behanger en de 19e komen de meubels en wordt het vloerbedekking gelegd.. hoebedoelje tijdsdruk!
quote:mmmmm, het duurt nog ff toch voor het november is....
Op donderdag 14 augustus 2003 16:21 schreef Luckepuk het volgende:Overigens zijn de aanstaande papa en de aanstaande opa momenteel druk aan het schilderen hier.. de 18e komt De Behanger en de 19e komen de meubels en wordt het vloerbedekking gelegd.. hoebedoelje tijdsdruk!
Lois, wat is dat adresje wat jij had in Santpoort ofzo, want ik denk dat ik zo langzaamaan maar eens een afspraak ga maken voor de pretecho...
quote:Nou dan krijgen ze het druk op het werk want Henk-Jan is er deze week ook niet
Op donderdag 14 augustus 2003 10:33 schreef Lewis.de.boxer het volgende:Enne, ik heb me vandaag ziek gemeld
Catootje, ik weet niet hoe het in Groningen met de kraamzorg gesteld is, maar hier in Utrecht schijnt er een flink tekort te zijn. Ik heb gisteren de VK gebeld om een afspraak te maken en ik moest van haar direct de kraamzorg al regelen. En ik ben pas 6 weken en 4 dagen. Ik vond het zelf wel erg vroeg, maar de kans is groot dat als ik later bel ik achter het net vis.
quote:Op zich duurt het nog wel ff inderdaad.. alleen worden de meubeltjes ipv half september nu al de 19e gebracht(was iets met planning en ander gedoe... kon iig niet half september meer en daarna werd me weer te laat voor me gevoel)
Op donderdag 14 augustus 2003 16:46 schreef Belana het volgende:[..]
mmmmm, het duurt nog ff toch voor het november is....
Maar ik ken het gevoel wel luckepuk, ik heb het het liefst ook nu al af...
Maar hier moet eerst de zolder af, zodat Ian daar zijn slaapkamer krijgt en daarna kan de babykamer.
Wat een werk he...
quote:Ik heb (ook utrecht) de kraamzorg geregeld toen ik in de 18e week was. Agis gebeld en die hebben me aangemeld bij Yunio Kraamzorg en ik was volgens Yunio nog ruim op tijd.
Op donderdag 14 augustus 2003 16:56 schreef Jambo het volgende:
Papa en mama Bola gefeliciteerd met baby Bola.Catootje, ik weet niet hoe het in Groningen met de kraamzorg gesteld is, maar hier in Utrecht schijnt er een flink tekort te zijn. Ik heb gisteren de VK gebeld om een afspraak te maken en ik moest van haar direct de kraamzorg al regelen. En ik ben pas 6 weken en 4 dagen. Ik vond het zelf wel erg vroeg, maar de kans is groot dat als ik later bel ik achter het net vis.
quote:Grijs, dan heb jij rhesusnegatief bloed, en je partner rhesuspositief. Als de baby ook positief bloed zou hebben (en die kans is groot) gaat jouw lichaam daar antistoffen tegen maken. Je krijgt met 30 weken een injectie met Anti-D (zo heet dat spul) om dat te voorkomen. Na de bevalling bepalen ze de bloedgroep van de baby en als die positief is, krijg je nog zo'n injectie.
Op donderdag 14 augustus 2003 15:02 schreef Grijs het volgende:
Die prik krijg ik, geloof ik, vanwege de negatieve rhesusfactor. Ik weet alleen niet of er bloed geprikt wordt, of dat ik vloeistof ingespoten krijg, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik heb dit zelf ook gehad, en Christan bleek inderdaad A+ te hebben. Wij wisten qltels bloedgroep niet (hij kon zijn kaart niet vinden ) en daarom moest ik ook aan de anti-D.
quote:023-5373860
Op donderdag 14 augustus 2003 16:48 schreef Belana het volgende:
Ow en Luckepuk, hele mooie echo idd!Lois, wat is dat adresje wat jij had in Santpoort ofzo, want ik denk dat ik zo langzaamaan maar eens een afspraak ga maken voor de pretecho...
Daar was ik ook Van harte aanbevolen!
Vandaag bleek op de echo dat het kindje in stuit ligt.... morgen word ik opgenomen, voor een k.s.
Ik had het me zó anders voorgesteld allemaal....
quote:Lieve lieve Eska, neem vanavond de tijd om eens rustig informatie over keizersnedes op te zoeken. Mijn eerste bevalling was een geplande keizersnede. Na die bevalling zei ik: ik wil, als ik ooit nog een kindje mag krijgen, weer een keizersnede. Het hoeft echt niet een drama te zijn!!! Natuurlijk is het iets heel anders dan je vantevoren had gedacht, maar probeer het positief te benaderen, dan ga je een stuk rustiger de bevalling in. Een keizersnede betekent bijvoorbeeld geen uitscheuringen of knip daar beneden, heel gemakkelijk nadien
Op donderdag 14 augustus 2003 19:03 schreef Eska het volgende:
Ik baal!Vandaag bleek op de echo dat het kindje in stuit ligt.... morgen word ik opgenomen, voor een k.s.
quote:Gedver!
Ik baal!Vandaag bleek op de echo dat het kindje in stuit ligt.... morgen word ik opgenomen, voor een k.s.
Sterkte morgen.
En Bugs ook.
* Grobbenkuiken denkt aan jullie morgen.
Tip: vraag of ze een arm los kunnen houden (kan niet altijd, ik lag met 2 armen vast - hou er rekening mee dat dat zo kan zijn) zodat je je kindje aan kunt raken zodra het geboren is.
Vraag ook of ze een ks-boek hebben, bij ons in het ziekenhuis hadden ze er een, daarin kun je lezen wat ze allemaal doen met jou en de baby. Ik zag het boek helaas pas achteraf, maar dat kwam omdat de ks onverwacht kwam.
Ook voor mij geldt: vraag maar als je iets wilt weten, en misschien heb je nog iets aan dit topic: Keizersnee-ervaringen
Hier ben ik vandaag zeeeer misselijk geweest niet leuk zeg..zo op dev alreep nog. Typen gaat em door de vermoeidheid niet goed meer af, ik sla vst veel emnsne over... Hmm, laatste zin kij ik niet kloppend
Ik ga gauw verder emt stofzuigen end weilen en dan ga ik plat....morgen ben ik vast wer wat helderder (maandag lili naar het ziekenhuis, ik probeer het te onthouden, ennda morgen eska...)
quote:Hoi Eska,
Sterkte morgen. Hopelijk valt 't mee.... (zal wel, onze ervaringen met k.s. waren alleen maar positief..)
quote:Lolbroek, jij hebt geen snee in je buik
Op donderdag 14 augustus 2003 19:29 schreef qltel het volgende:[..]
Hoi Eska,
Sterkte morgen. Hopelijk valt 't mee.... (zal wel, onze ervaringen met k.s. waren alleen maar positief..)
quote:En ik sluit me bij jullie aan.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:22 schreef Rewimo het volgende:
Lieve Eska, ik kan me alleen maar bij Spuuglokje aansluiten.
Ik had ook zoiets als ik ooit weer beval dan zo weer een keizersnede.
No problemos ondanks de nabloeding+ bloedtransfusie maar goed dat is dan bijzaak als je een wolk van een dochter in je armen hebt. .
heeeeel veel sterkte, suc6 en een kerngezonde baby gewenst voor morgen.
morgen is nog één nachtje slapen en dan is er wéér eentje van de lijst met zwangeren
quote:http://www.3dbabywatch.nl/ voor alles wat je wilt weten
Op donderdag 14 augustus 2003 16:48 schreef Belana het volgende:
Lois, wat is dat adresje wat jij had in Santpoort ofzo, want ik denk dat ik zo langzaamaan maar eens een afspraak ga maken voor de pretecho...
Ach Eska, ach meis wat vreselijk vervelend. Potverdorie ik kan me voorstellen dat je even heel wat teleurgestelde gevoelens moet wegslikken.
Probeer nog een beetje te slapen vannacht en wie weet hou je morgen je kindje al in je armen.
quote:We zijn al wat aan het lezen hiero. En fijn om te horen dat sommigen er zó goede ervaringen mee hebben. Maar het blijft toch een confrontatie, om pas zo laat te horen van de stuitligging, en dat het ineens allemaal anders moet verlopen...
Op donderdag 14 augustus 2003 19:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Lieve lieve Eska, neem vanavond de tijd om eens rustig informatie over keizersnedes op te zoeken.[...]
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:21 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Sterkte morgen.
En Bugs ook.
* Grobbenkuiken denkt aan jullie morgen.
[back to lurk-mode until further notice ]
Parabola, ook heel erg gefelicigelukwenst!!
Eska, ik heb ook ervaring met een geplande en een ongeplande keizersnee, en ik denk aan beide keren ondanks alles met plezier terug. Heel veel sterkte ermee.....
Jessie en Lois en Guinvere (en nu vergeet ik vast nog iemand) heel veel sterkte met de laatste loodjes
Ik vergeet vast weer een boel, hallo iedereen
quote:Stofzuigen kan morgen, dweilen ook.
Op donderdag 14 augustus 2003 19:25 schreef Catootje het volgende:
Eska, succes hoor!!! Ik duim voor je, het valt vast mee..Logician, je blijft me verbazen:fietsen (aaaaaaiiiaaaaaii) lopen....Fikse conditie heb je.
Hier ben ik vandaag zeeeer misselijk geweest
niet leuk zeg..zo op dev alreep nog. Typen gaat em door de vermoeidheid niet goed meer af, ik sla vst veel emnsne over... Hmm, laatste zin kij ik niet kloppend
Ik ga gauw verder emt stofzuigen end weilen en dan ga ik plat....morgen ben ik vast wer wat helderder (maandag lili naar het ziekenhuis, ik probeer het te onthouden, ennda morgen eska...)
Eska; heel veel sterkte! Máár, morgen zie je iig wel je kindje. (ik weet dat het geen zak helpt, maar ik doe mijn best..)
Goh, Lois, het begint weer al spannend voor jullie te worden! Ik hoop voor je dat de pruts nog een paar daagjes blijft zitten. Het zou wel heel fijn voor je zijn om deze keer lekker thuis te mogen bevallen. Het komt vast allemaal goed!
Maandag hebben wij weer een echo (ben dan 30 weken). Deze echo is extra omdat bij 20 weken de placenta nog teveel beneden bij de uitgang lag. Een gewone bevalling zou dan niet wenselijk zijn. Ik vind het toch wel spannend. Ik wil natuulijk gewoon een 'natuulijke' bevalling!
Maar de baby is pas vrij laat wat naar boven gekomen, dus ik ga er vanuit dat alles wel goed zal liggen nu.
Aan de andere kant vind ik het ook wel heel leuk om ons kindje nog even te zien maandag!
Eska, ik kan je geen ervaringen vertellen, maar wel heel veel sterkte wensen voor morgen en een wolk van een baby.
Eigenlijk toch goed dat ze er van tevoren achter zijn gekomen, maakt de routine uiteindelijk een stuk rustiger denk ik als ze niet een onverwachte ks moeten doen.
Mijn favoriete foto Die blik...
quote:Dankjewel!
Op donderdag 14 augustus 2003 17:45 schreef Rewimo het volgende:[..]
023-5373860
Echoburo Babywatch
Hagelingerweg 235 2071CG Santpoort-NoordDaar was ik ook
Van harte aanbevolen!
quote:Sterkte van Kbot en mijzelf!!!
quote:beloofd!
Op donderdag 14 augustus 2003 20:14 schreef Lois het volgende:en dan na de afspraak hier gelijk een bakkie komen doen en de video laten zien he? als tegenprestatie
![]()
Bixister, dan ben jij aan de beurt, dus doe is snel die druppels nemen want dan mag ik eindelijk volgens het lijstje
quote:Inderdaad, ik heb bloedgroep AB-negatief. De bloedgroep van K3 weet ik niet. Ik heb bij de zwangerschap van Daan ook rond de 30 weken een injectie gehad. Daans rhesusfactor is ook negatief, dus nog een injectie was niet nodig. Ik weet alleen niet of het bij een volgende zwangerschap precies hetzelfde gaat, omdat ik al zo'n injectie gehad heb en geen contact met rhesusfactor positief bloed heb gehad. Dat soort info. is vast wel ergens te vinden, maar het maakt me niet zoveel uit, ik merk het vanzelf wel.
Op donderdag 14 augustus 2003 17:43 schreef Rewimo het volgende:[..]
Grijs, dan heb jij rhesusnegatief bloed, en je partner rhesuspositief. Als de baby ook positief bloed zou hebben (en die kans is groot) gaat jouw lichaam daar antistoffen tegen maken. Je krijgt met 30 weken een injectie met Anti-D (zo heet dat spul) om dat te voorkomen. Na de bevalling bepalen ze de bloedgroep van de baby en als die positief is, krijg je nog zo'n injectie.
Ik heb dit zelf ook gehad, en Christan bleek inderdaad A+ te hebben. Wij wisten qltels bloedgroep niet (hij kon zijn kaart niet vinden
) en daarom moest ik ook aan de anti-D.
quote:Wij zijn ook via Agis verzekerd en die regelen inderdaad de kraamzorg voor je. Bij m'n vorige zwangerschap was dat ook zo (toen nog Anoz) en dat was best handig, je hoeft zelf nergens achteraan
Op donderdag 14 augustus 2003 17:06 schreef Luckepuk het volgende:[..]
Ik heb (ook utrecht) de kraamzorg geregeld toen ik in de 18e week was. Agis gebeld en die hebben me aangemeld bij Yunio Kraamzorg en ik was volgens Yunio nog ruim op tijd.
En Eska, veel succes morgen!
In alle hectiek vergat ik helemaal Parabola te feliciteren....bij deze dus alsnog gefeliciteerd!
Ik zal aan jullie denken morgen, aan allebei. Ik vind jullie een ENORM lief en leuk stel mensen en jullie verdienen het echt dat morgen alles helemaal voorspoedig gaat en dat je dan eindelijk echt kunt gaan beginnen genieten.
en dan is het de beurt aan Bixister
Eska en Bugs,
heel veel plezier met je nieuwe hummel.
quote:Over dei vergoeding wet ik niets, maar mijn vrouw heeft bloedgroep A rhesus negatief. Dus ze heeft ook bloed moeten prikken (in week 30) en de volgende keer (in week 32) heeft ze een prik gehad.
Op donderdag 14 augustus 2003 15:02 schreef Grijs het volgende:
Parabola, gefeliciteerd met jullie dochter!Vanmorgen ben ik weer naar de verloskundige geweest en alles is nog steeds goed
.
Volgens hun gegevens moest ik vandaag een prik krijgen, maar de assistente zei dat dat voor 30 weken niet vergoed wordt (ik ben 29 weken en 1 dag), dus is er een afspraak gemaakt over 2 weken i.p.v. over 3 weken.
ik wil je niet bang maken, maar toch even voor de duidelijkheid: die prik werd in de bovenspier van haar been gegeven, stelt op zich niet veel voor, maar als je spier verkrampt doet het wel even pijn. De VK spoot de vloeistof langzaam in, daar heet m'n vrouw niet veel van gemerkt
quote:Jeetje, dat lees ik nu! Nou, ik wens je vandaag heel veel sukses!
quote:Bij de volgende zwangerschap krijg je gewoon weer rond week 30-32 die prik hoor!
Op donderdag 14 augustus 2003 22:19 schreef Grijs het volgende:[..]
Inderdaad, ik heb bloedgroep AB-negatief. De bloedgroep van K3 weet ik niet. Ik heb bij de zwangerschap van Daan ook rond de 30 weken een injectie gehad. Daans rhesusfactor is ook negatief, dus nog een injectie was niet nodig. Ik weet alleen niet of het bij een volgende zwangerschap precies hetzelfde gaat, omdat ik al zo'n injectie gehad heb en geen contact met rhesusfactor positief bloed heb gehad. Dat soort info. is vast wel ergens te vinden, maar het maakt me niet zoveel uit, ik merk het vanzelf wel.
quote:Bah wat een tegevaller
Sterkte!
Edit: en iedereen bedankt voor de gelukswensen. Baby-Bola
was er erg blij mee!
[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 15-08-2003 09:54]
En vandaag is bixister uitgerekend.
Voor Eska geen pufjes, maar wel voor Bixister:
Na vandaag nog 7 babies??
en vandaag onze datum inderdaad. ben er nu ook wel echt aan toe. jessie, ik ben inmiddels al met de druppels begonnen. maar die vriendin had dat middel in pil-vorm, hoorde ik laatst; ik weet dus niet of ik wel dezelfde dosering gebruik. ik heb wel 't gevoel dat 't daar beneden wat rommelt, maar 't stelt nog niet veel voor hoor.
Lois, hoe is 't nu met jouw buik? houdt die zich weer een beetje rustig?
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:12 schreef bixister het volgende:
...
en vandaag onze datum inderdaad.ben er nu ook wel echt aan toe. jessie, ik ben inmiddels al met de druppels begonnen. maar die vriendin had dat middel in pil-vorm, hoorde ik laatst; ik weet dus niet of ik wel dezelfde dosering gebruik. ik heb wel 't gevoel dat 't daar beneden wat rommelt, maar 't stelt nog niet veel voor hoor.
...
Het zonnetje lacht, de lucht is blauw, BixBeebie kom maar gauw
Hier rommelt nog steeds niks Behalve als ik loop lijkt het of mijn botten aan de onderkant helemaal opzij gedrukt worden en dat doet verrot zeer. Ook me onderrug gaat dan pijn doen.
Goaxing hoe gaat die met jou???????????????????????
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:22 schreef moussy het volgende:
Als je vliezen breken, kan het dan ook zijn dat je na een plens(je), kleine beetjes verliest?
quote:OMG, dan mag ik wel in huis aan de gang gaan.Ik zit nog steeds met 5 kloterig badkamerkasten in mn woonkamer.... En duimen dat Zo mn blaas leegdrukt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:25 schreef Lois het volgende:[..]
!!
het op mn hand blaas trucje heb ik net al gedaan en toen liep er wat, nu niet meer
arghhhhhhhhhh nee... mn stoel is zeiknat......
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:28 schreef moussy het volgende:[..]
OMG, dan mag ik wel in huis aan de gang gaan.Ik zit nog steeds met 5 kloterig badkamerkasten in mn woonkamer.... En duimen dat Zo mn blaas leegdrukt.
het op mn hand blaas trucje heb ik net al gedaan en toen liep er wat, nu niet meer
arghhhhhhhhhh nee... mn stoel is zeiknat......
Succes Mous! Hou ons op de hoogte!! (enne, die afspraak van samen tegelijk bevallen laten we nu maar vallen hoor, ik krijg het hier spaans benauwd van}
Hoe live moet het verslag? Het vruchtwater staat in mn slippers
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:31 schreef moussy het volgende:Hoe live moet het verslag? Het vruchtwater staat in mn slippers
Heb je ook al weeen?
Spannend hoor. En schijt aan je badkamerkasten!!! Ga nou geen gekke dingen doen zoals sjouwen enzo. Bel de gyn en zet hem op. Dikke knuf
Lois jij ziet ook best wel weer op tegen de bevalling he merk ik uit je verhalen een beetje op. Ik ook hoor, maar wij gaan gewoon nu een hele simpele bevalling krijgen ok
Is het vruchtwater mooi helder?
Peet ook helemaal nerveus nu?
Rene op school?
Was jij niet uitgerekend op je eigen verjaardag?
Nou dat ga je vast niet meer halen als ik het zo hoor.
En ik heb zometeen een afspraak. Eigenlijk wil ik hier alleen maar lurken.
Zet 'em op!
Nou daar gaat ie dan:
Er zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water Er is geen kraamverbandje die op dit moment het water tegenhoud
en ik wilde net nog wel ff snel een boodschapie gaan doen
quote:spannend hoor , ow en je blijft er wel lekker gezellig onder zo te zien
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef moussy het volgende:
Zo, oma is gebeld voor René. Die thuis is. Ze zegt dat de baby gespuugd heeftEr zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water
Er is geen kraamverbandje die op dit moment het water tegenhoud
godallemachtig ik moet er helemaal van huilen, wat spannend
Karin, die ik snel heb gemaild, is ook al helemaal hyper en wenst je sterkte.
quote:Het is vroeg maar niet TE vroeg, Mous is 37 weken dus ze mag bevallen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:34 schreef Joene het volgende:
jeetjuh ...kindje te vroeg
Jessie ik zie als een berg op tegen de bevalling. Stom he? ik ga er gewoon vanuit dat je gelijk hebt en dat we nu een makkelijke bevalling krijgen.
Hier rommelt het nog lekker door, de rugpijn is wel weg maar ik heb weer iets nieuws (lekker zo'n klachtenlijstje ) als ik een paar passen gelopen heb (en lopen is echt overdreven, ik schuifel een beetje door de vele harde buiken) krijg ik enorme steken in mijn liezen, verlies alle kracht in mijn benen en zak zowat door mijn knieën.
Heeeeeeeeeel vreemd en ook een raar gezicht als buitenstaander volgens Jeroen.
quote:Lijkt me dat nu zelf ook wel overtuigd bent van het feit dat dit toch echt het begin is
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef moussy het volgende:Er zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water
quote:Om jullie een beetje moed in te spreken: mijn zus heeft over de eerste bevalling 3 dagen gedaan en de tweede maar iets van 4 uur
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:34 schreef jessie het volgende:
(..)
Lois jij ziet ook best wel weer op tegen de bevalling he merk ik uit je verhalen een beetje op. Ik ook hoor, maar wij gaan gewoon nu een hele simpele bevalling krijgen ok
Ik weet het niet meer
Zet 'm op, hè? GOGOGOGOGOGO!
quote:Blijf maar thuis. Je kan thuis nog gewoon je gangetje gaan, het kan nog uren duren. Bij Mama-Bola begonnen de wee-en pas goed ruim 5 uur nadat haar vliezen gebroken waren. Veel succes straks, binnen een etmaal heb je ws je
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef moussy het volgende:
Zo, oma is gebeld voor René. Die thuis is. Ze zegt dat de baby gespuugd heeftEr zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water
En Eska &Bugs.. ik hoop dat jullie alles achter de rug hebben, dat 't meegevallen is en dat jullie snel hier komen melden
Goh, ga je verdorie gewoon wat eerder bevallen. Dat doe je zeker ter compensatie voor al die babietjes die door de warmte te laat komen
Mouss, heel veel sukses met de bevalling en laat gelijk een Zo-foto zien
Mooi is dat, een live-verslag! 't Is net 'bevallingsverhalen'
edit: Heb je wel goed gedaan joh, de warmste warmte is voorbij
Zet hem op meiden!
Hou je haaks! Denk niet teveel aan ons want dan lukt het niet meer!
Ik heb net even wat tasjes ingepakt. Voor René 1, voor mij 1en voor Zo. Wat moet je in godsnaam meenemen Ik heb voor mezelf maar wat shirten ondergoed en een broek ingepakt. Voor Zo 2 stelletjes, een extra romper en zn jasje met muts. Douche rotzooi, tandenborstel,tandpasta en een haarborstel. Ben ik nog iets vergeten?
Jah, mn woonkamer is rommelig en ik wilde vandaag mn badkamervloer soppen
Weeën zijn er nog niet en de gyn is nog niet gebeld Mag Peet straks doen als ie thuis is. Ik heb wel veel druk op mn onderkant en wat harde buiken, maar das alles.
Succes meisje en we horen het wel vanavond van Peet hoop ik!
quote:Eh, drie minuten!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:17 schreef moussy het volgende:
en de 2de, mwoah, zit nog ff tijd tussen
Zou alvast maar water gaan koken of zo, dit wordt een stortbevalling als ik het zo hoor!
Mous, kun je Zo er even uitgooien voor ik straks van 4 tot 7 uur onderweg ben om Christan te halen en naar Roosendaal te treinen? Wachten tot na 7 uur mag ook
quote:Ik heb geen lezen, maar ik weet wel dat je niet 'op je ogen' moet persen, dus het persen 'laag' houden (onder het borstgedeelte), anders kunnen er kleine adertjes in je oogwit knappen ofzo.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:20 schreef Parabola het volgende:
en als je lenzen hebt, is het fijn om tijdens het persen over te stappen op een bril.
quote:Voor 4 uur??? Wat dacht je van 3 uur??
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Mous, kun je Zo er even uitgooien voor ik straks van 4 tot 7 uur onderweg ben om Christan te halen en naar Roosendaal te treinen? Wachten tot na 7 uur mag ook![]()
quote:Waaat??? Bikkel!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:17 schreef moussy het volgende:
en de 2de, mwoah, zit nog ff tijd tussen
digitale *auw auw auw* camera is leegeghaald en ingepakt en het gewone fototoestel zit ook inmiddels in mn tas.
quote:Ja, da's een goed idee. Met weeën om de 3 minuten mag dat geen probleem zijn trouwens
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:23 schreef Kleintje het volgende:[..]
Voor 4 uur??? Wat dacht je van 3 uur??
Dan heeft ze in dat uurtje nog de tijd om het hele verslag en de foto's te posten, dan hoef je niets te missen
quote:Drie weeën in één post? Oeioei!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:24 schreef moussy het volgende:
*auw auw auw*
quote:Ja, ons allemaal!!!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:25 schreef Lois het volgende:
Vergeet je telefoonlijstje/boekje niet van mensen die je wilt bellen na de bevalling (tip van Karin).
quote:Zo brutaal durfde ik niet te wezen maar ik bedoel het wel ja
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:26 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, ons allemaal!!!
quote:Vergeet de webcam niet dan
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:27 schreef Kleintje het volgende:
Neem je een laptop mee om daar verder te gaan met een live verslag?
Die loopt samen met René te hyperen
quote:doe maar niet hoor
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:29 schreef Rewimo het volgende:[..]
Vergeet de webcam niet dan
quote:Moet er niet gewoon iemand van ons mee om te helpen? Wie weet komt Peter wel niet op tijd!
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:29 schreef Rewimo het volgende:[..]
Vergeet de webcam niet dan
eehh... misschien iets van druivesuikers ofzo ook meenemen?? (vergeet peter niet mee te nemen!!!)
*online blijft nu* *eigenlijk beebjeskamer moet schilderen*
Zet hem op hoor!!
quote:jah, omdat ik onder controle loop bij de gyn.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Moet je perse naar het ziekenhuis trouwens?
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:33 schreef moussy het volgende:
Woejjjj, ik mag zelf beslissen wanneer ik naar het ziekenhuis toe ga. Nog niet dus
quote:Zit daar een beetje rustig te zitten op het natte Speeltuinbankje, tssss
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:33 schreef moussy het volgende:
Woejjjj, ik mag zelf beslissen wanneer ik naar het ziekenhuis toe ga. Nog niet dus
quote:ik neem um gewoon mee
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:35 schreef Grijs het volgende:[..]
Volgens mij krijgt Peter je niet eens achter de computer weg als je al aan het bevallen bent!
Ik moet komen van de gyn ... bweeeeeehhhhh !!
quote:*geeft Moussy schop onder zwangere kont*
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:38 schreef moussy het volgende:
Ik ga eerst nog even een broodje eten![]()
Heb honger
Zeg, daar hebben wij allemaal geen tijd voor hoor, opschieten en bevallen jij!
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 15-08-2003 14:39]
quote:Misschien iets van broodjes ook meenemen? Eigen broodjes is toch altijd lekkerder dan ziekenhuisvoer vind ik...
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:38 schreef moussy het volgende:
Ik ga eerst nog even een broodje eten![]()
Heb honger
Zet m op!! Hopelijk wordt het een mooie gebeurtenis voor jullie
Succes, en en en...!!! Nou gewoon HEEL erg veel succes dan maar
*streng kijkt*
Peet, inpakken die handel, dat broodje eet ze maar in de auto dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |