Gisterenavond had ik niets te doen, de maan was zichtbaar dus ik heb een aantal foto's geschoten. Hier is het resultaat.
Liefst alleen zelfgemaakte foto's svp
quote:Ansel Adams hangt in 3-luik boven mijn bed. Wel een erg mooie foto!!
Op zondag 10 augustus 2003 22:00 schreef Lithion het volgende:
Sorry, geen zelfgemaakte foto, maar in dit topic kan gewoon de foto van Ansel Adams niet ontbreken; misschien wel de bekendste maanfoto.
quote:Hmmzz... beetje erg zwart eigenlijk
Op zondag 10 augustus 2003 21:51 schreef Sarconim het volgende:
[afbeelding]Gisterenavond had ik niets te doen, de maan was zichtbaar dus ik heb een aantal foto's geschoten. Hier is het resultaat.
Liefst alleen zelfgemaakte foto's svp
quote:en waar zouden we die dan van moeten kennen? Ik had hem volgens mij nog nooit gezien?!
Sorry, geen zelfgemaakte foto, maar in dit topic kan gewoon de foto van Ansel Adams niet ontbreken; misschien wel de bekendste maanfoto.
Link ivm grootte
quote:Ja mooi maar niet geweldig..
quote:Grootte.
Wat ik me even afvraag maken jullie die foto's met een digicam of met een gewone?? Want anders schaf ik helemaal zo'n ding aan!!
...
quote:Die tweede vind ik het best
Op zondag 10 augustus 2003 22:55 schreef Vectra het volgende:
Afgelopen zomer ben ik in St. Petersburg geweest en heb ik onderstaande foto's gemaakt tijdens een heldere avond:
quote:Ik heb ze zelf met een digitale genomen (geleend van een vriend van me). Ben ter plekke een beetje aan het spelen gegaan met de instellingen, want ik ben echt een n00b op fotografie gebied. Het voordeel van een digitale camera is dan natuurlijk dat je meteen het resultaat van je instellingen ziet
Op zondag 10 augustus 2003 23:01 schreef sweetgirly het volgende:
Wow!! Mooi zeg die foto's...vooral die van Sint Petersburg met dat stadje ervoor.Wat ik me even afvraag maken jullie die foto's met een digicam of met een gewone?? Want anders schaf ik helemaal zo'n ding aan!!
...
quote:Dat was de eerste foto van de maan die ik die avond maakte. Heb hem alleen handmatig wat donkerder gezet, omdat het in de zomer in St. Petersburg pas erg laat (na 00.00) pas donker wordt
Op zondag 10 augustus 2003 23:02 schreef Dagobert het volgende:[..]
Die tweede vind ik het best
je ziet daar zowel de maan als de stad mooi
quote:Bedankt voor je reactie!! Ja ik zal ook wel een noob zijn met die dingen in het begin (hoop tenminste niet voor altijd)..Baal alleen dat ze zo duur zijn, maar ik wil graag een fototoestel en tja tegenwoordig is zo'n digi dan wel héél handig. En inderdaad zie je gelijk wat je geschoten hebt, ook een voordeel vind ik dat je net zo veel foto's kan maken als jezelf wilt, bij een gewone is het maar afwachten of dat ene fotootje wel gelukt is..
Op zondag 10 augustus 2003 23:03 schreef Vectra het volgende:
Ik heb ze zelf met een digitale genomen (geleend van een vriend van me). Ben ter plekke een beetje aan het spelen gegaan met de instellingen, want ik ben echt een n00b op fotografie gebied. Het voordeel van een digitale camera is dan natuurlijk dat je meteen het resultaat van je instellingen ziet
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:03 schreef Wrinex het volgende:
[afbeelding]alleen niet zelf gemaakt
quote:hey sweetgirly
Op zondag 10 augustus 2003 23:13 schreef sweetgirly het volgende:[..]
Bedankt voor je reactie!! Ja ik zal ook wel een noob zijn met die dingen in het begin (hoop tenminste niet voor altijd)..Baal alleen dat ze zo duur zijn, maar ik wil graag een fototoestel en tja tegenwoordig is zo'n digi dan wel héél handig. En inderdaad zie je gelijk wat je geschoten hebt, ook een voordeel vind ik dat je net zo veel foto's kan maken als jezelf wilt, bij een gewone is het maar afwachten of dat ene fotootje wel gelukt is..
...
tegenwoordig is zo'n digi zeker handig,
maar een goede is gelijk ook erg duur
bestond die voordeel maar,
het ligt toch wel aan het aantal mb geheugen hoeveel foto's erop kunnen. foto's met hoge resoluties nemen veel ruimte in.
quote:die tweede is best mooi...
Op zondag 10 augustus 2003 22:55 schreef Vectra het volgende:
Afgelopen zomer ben ik in St. Petersburg geweest en heb ik onderstaande foto's gemaakt tijdens een heldere avond:
ik was van plan om die volle maan van E.T. met dat fietsje ervoor te posten, maar aangezien ik die niet zelf geschoten heb post ik hem maar niet
quote:Bedankt voor het compliment! Was er zelf ook wel erg tevreden over..... ik liep door de stad en werd door iemand geattendeerd op de grootte van de maan, en MOEST het gewoon fotograferen
Op zondag 10 augustus 2003 23:27 schreef HeyFreak het volgende:[..]
die tweede is best mooi...
ik was van plan om die volle maan van E.T. met dat fietsje ervoor te posten, maar aangezien ik die niet zelf geschoten heb post ik hem maar niet
quote:Hey widowmaker
Op zondag 10 augustus 2003 23:24 schreef widowmaker het volgende:
hey sweetgirlytegenwoordig is zo'n digi zeker handig,
maar een goede is gelijk ook erg duur
bestond die voordeel maar,
het ligt toch wel aan het aantal mb geheugen hoeveel foto's erop kunnen. foto's met hoge resoluties nemen veel ruimte in.
Thnx voor je reactie!! Ja balen dat je voor een goede ook gelijk een hoop geld betaald..maja aan de andere kant is dat wel logisch natuurlijk. Misschien wacht ik toch maar ff, want ik wil het liefst een goeie en daar zal ik toch nog even beter voor moeten sparen..helaas.
...
quote:Misschien komt het omdat ik weinig verstand heb van fotografie, maar heb deze foto echt nog noooooooooooit gezien
quote:Nah, ik tot voor kort ook niet, maar hij schijnt in de fotografiewereld nogal bekend te zijn. Er is echt vakmanschap aan te pas gekomen om deze foto te maken, zowel bij het maken van de foto zelf als bij het ontwikkelen en afdrukken.
Op maandag 11 augustus 2003 15:40 schreef Vectra het volgende:
Misschien komt het omdat ik weinig verstand heb van fotografie, maar heb deze foto echt nog noooooooooooit gezien
quote:Ik geloof je onmiddelijk. Het is inderdaad ook een mooie foto, maar het zei me gewoon niets zei de fotografie n00b
Op maandag 11 augustus 2003 15:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Nah, ik tot voor kort ook niet, maar hij schijnt in de fotografiewereld nogal bekend te zijn. Er is echt vakmanschap aan te pas gekomen om deze foto te maken, zowel bij het maken van de foto zelf als bij het ontwikkelen en afdrukken.
quote:sarconim ben ik ;-)
Op zondag 10 augustus 2003 22:12 schreef al3ktic0n het volgende:
is het ooit mogelijk om een maan zonder enige overbelichting te fotograveren!?
en uhhmmm sarconim, welke lens heb je hiervoor gebruikt?
Er is een Sony DSC-f505 gebruik ... mijn zoom stond vol uit dus er kon geen stuk landschap bij anders was de maan amper te zien.
Ps wunk das pas een tele-lens
quote:Ansel Adams is echt een koning van de zwartwitfotografie. Ook lid van de Group f/64 trouwens. De mannen die ALLES ragscherp wilden hebben.
Op maandag 11 augustus 2003 15:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Nah, ik tot voor kort ook niet, maar hij schijnt in de fotografiewereld nogal bekend te zijn. Er is echt vakmanschap aan te pas gekomen om deze foto te maken, zowel bij het maken van de foto zelf als bij het ontwikkelen en afdrukken.
quote:Voor meer info over deze beste man (1902-1984) zie http://www.zpub.com/sf/history/adams.html
Op maandag 11 augustus 2003 23:54 schreef TheMarco het volgende:[..]
Ansel Adams is echt een koning van de zwartwitfotografie. Ook lid van de Group f/64 trouwens. De mannen die ALLES ragscherp wilden hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-08-2003 01:07]
uit
85mm 1.3sec f/10 -4.0 EV ISO1250
quote:Toch vind ik dat die foto wel iets heeft! Hij is weliswaar niet 100% scherp, maar ik vind juist dat dat bijdraagt aan een mysterieus sfeertje
Op dinsdag 12 augustus 2003 22:54 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]Met die cam die ik heb kun je amper iets in het donken
quote:zo... jij bent orgineel
Op woensdag 13 augustus 2003 15:56 schreef -CRASH- het volgende:
UH.... Barts MOON
[afbeelding]
quote:Toch al zeker 5x voorbij gekomen
Op woensdag 13 augustus 2003 16:21 schreef Re het volgende:[..]
zo... jij bent orgineel
Deze vorige week geschoten in oostenrijk. Vond em nog behoorlijk gelukt voor mijn simpele digicam waar bijna niets in te stellen is. Niet bewerkt verder... (alleen uitgesneden).
quote:Heb je die zelf gemaakt????
Op zondag 17 augustus 2003 12:41 schreef mbvt het volgende:
Geen volle maan, maar vooruit...
[afbeelding]
Zo ja
quote:Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten
Op zondag 17 augustus 2003 17:56 schreef Vectra het volgende:[..]
Heb je die zelf gemaakt????
Zo ja
quote:Thanks
[afbeelding]
Canon EOS 10D met Canon EF 100-400L IS (op 400mm ingezoomd), verder iets van 1/50e, f/8 bij ISO 200.
edit: oja, het is wel een 100% crop, dus iedere pixel op het scherm was er 1 op de sensor.
Gemaakt vanuit Zwijndrecht Veerplein richting Dordrecht Hooikade
Gemaakt met een Fuji Finepix S304
quote:woow hijs mooi rood!
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:10 schreef Cybercopje het volgende:
[afbeelding]Gemaakt vanuit Zwijndrecht Veerplein richting Dordrecht Hooikade
Gemaakt met een Fuji Finepix S304
Hmm vonnet wel een goed idee maar ik zie hier geen Maan
quote:Hij stond ook op statief maar ik stoote tegen mijn statief aan en net in een stoeptegelgleufje dus vandaar
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:22 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
jammer dat je hem niet op een statief had gezet dan was de animatie beter geweestHmm vonnet wel een goed idee maar ik zie hier geen Maan
quote:wow nice! idd een erg mooie foto!
[afbeelding]
quote:erg mooie foto maar iets te licht.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:38 schreef Binkster het volgende:
[afbeelding]was de 12de geloof ik
gedaan met Fuji Finepix F601Z
Die krater linksonder is mooi te zien !quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:17 schreef dop het volgende:
[afbeelding]
Goeie fr.oosquote:Op zondag 19 december 2004 22:30 schreef fr.oosje het volgende:
zo ook maar eens geprobeerd
[afbeelding]
en in de zomer te heet, en moet je te lang op blijven op hem te kunnen makenquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:03 schreef Robertje het volgende:
Cool...ga het ook maar weer eens proberen. Nu is het te koud.
Met koud weer kun je de mooiste (scherpste) foto's van de maan maken.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:03 schreef Robertje het volgende:
Cool...ga het ook maar weer eens proberen. Nu is het te koud.
Vandaag even paar geschoten en met toeval ook 1quote:
Een vogel! Stoer man!quote:Op zondag 26 december 2004 18:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vandaag even paar geschoten en met toeval ook 1![]()
[afbeelding]
Dat ken ik alquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:46 schreef AMD64 het volgende:
Ik ben het is achtergekomen met de zon.
Als je rond 12:00 naar binnenvallend licht bekijkt in je woonkamer. (kruising licht/schaduw) even een klein potloodje aftekent. En dan om 12;05 weer kijken. Dan zie je ook al verschil!
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:19 schreef Schanulleke het volgende:
Dat je met een interval van 1 minuut al zo veel plaatsverandering ziet!
Dat had ik zeker niet verwacht!
Naar aanleiding van de links op je pagina: kom jij uit Heiloo?
Hee, da's toevallig! In welke buurt woonde je?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:42 schreef Schanulleke het volgende:
Ah ok.
Ik kom oorspronkelijk ook uit die plaats. Mijn ouders wonen er nog steeds, ik ga er zo weer even naartoe.
Blijft een mooi dorpje
Maar niet die van vandaagquote:
Maak je de foto's hierboven waar de maan goed op te zien is door een telescoop ?quote:Op woensdag 26 januari 2005 02:15 schreef Holgerson het volgende:
Halve maan vind ik het mooiste, veel diepte, bergen en kraters, vooral door een telescoop
Die is schitterend !!!!quote:Op woensdag 26 januari 2005 02:15 schreef Holgerson het volgende:
Nog wat maan footoows van de afgelopen week
De maan van vorige week
GOH... wat ben jij orgineelquote:
Ik heb de mijne bij foto Konijnenberg vandaan, je hebt er natuurlijk wel nog een conversion lense adapter bij nodig. Ik heb nu nog de originele van Canon erbij, maar als het goed is krijg ik deze week nog de lensmate adapter binnen. Dan heb ik voor m'n groothoek en voor m'n teleconverter een eigen adapter, dat wisselt een stuk simpelerquote:Op dinsdag 15 februari 2005 08:58 schreef exile0000 het volgende:
waar heb je die Raynox teleconvertor gekocht?
En Jupiter erboven.quote:
Coolquote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En Jupiter erboven.
In het zuidwesten van Australië is zelfs een bedekking van de planeet te zien.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 04:02 schreef -CRASH- het volgende:
Eentje van ongeveer een 40 minuten geleden.
[afbeelding]
Morgil, ik hou van jouw manier van fotograferen. Ik heb nog nooit een lelijke foto van jou gezien.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:10 schreef Morgil het volgende:
De volle maan door de takken heen:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
En een gelukstreffer:
[afbeelding]
Sluitertijd moet je juist kort houden, anders is ie bewogen.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:59 schreef Crashcat het volgende:
Alleen de sluitertijd gaat niet langer dan 4 sec van mijn F-100.
Wat kan ik eigenlijk aan overbelichting doen? F waarde wat lager of hoger zetten?
[[url=http://www.xs4all.nl/~looi/Vids/maan-small.jpg]afbeelding][/url]
Enig kleurverschil valt ook te verklaren door de mate van vervuiling van de atmosfeer. In een warme periode (zoals nu) zal er meer stof rondhangen dan in de winter, wardoor je (volgens mij) een wat geliger beeld krijgt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 03:23 schreef Gizz het volgende:
[..]
Sluitertijd moet je juist kort houden, anders is ie bewogen.
Diafragma veranderen zal weinig zin hebben, aangezien je camera dan gaat compenseren met de sluitertijd omdat hij denkt dat dit de juiste belichting is. Belichtingscompensatie moet dus naar beneden gedraaid worden (of je moet manual gaan schieten).
Even voor veel mensen in dit topic: let eens op je witbalans! Bij de een is de maan knalgeel, bij de ander spierwit en ik zie zelfs een knalblauwe. Dit lijkt me toch niet helemaal juist, aangezien de maan door steeds dezelfde lichtbron beschenen wordt en onze atmosfeer niet zulke extreme veranderingen in kleur veroorzaakt
Heb jij geluk, pearle heeft deze week goeie acties....quote:
quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:27 schreef g1id het volgende:
[..]
Heb jij geluk, pearle heeft deze week goeie acties....![]()
ben persoonlijk meer onder de indruk van die van GenesiZ, mooi man!quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:27 schreef g1id het volgende:
[..]
Heb jij geluk, pearle heeft deze week goeie acties....![]()
Turn the picture...quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:23 schreef The_Terminator het volgende:
Zie de maan schijnt door de bomen...
[[url=http://fok.phserver.net/maan_23_6_05/IMG_5198_th.jpg]afbeelding][/url]
Leuk zo'n grote maan![]()
That's correct.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Turn the picture...
ze staan onderste boven.
Zeker gemaakt door een telescope
Ik vind eigenlijk alleen de 2de mooi, de rest is te onscherp.quote:Op donderdag 23 juni 2005 01:23 schreef The_Terminator het volgende:
Zie de maan schijnt door de bomen...
.....
Leuk zo'n grote maan![]()
Ik kan niet meer zeggen dan dat het een gruuwlijke mooie foto is. Heb je mischien de exif data?quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:21 schreef Mr_Parker het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst eens die grote bol in de lucht geprobeerd vast te leggen.
Na een paar pogingen op "auto" over gestapt op handmatig. Het koste een aantal pogingen maar uiteindelijk heb ik er dan toch een waar ik best een beetje trots op ben voor een eerste avond proberen.
[[url=http://members.home.nl/rik.rozeboom/maant.jpg]afbeelding][/url]
Foto is klikbaar voor grotere verise.
Commentaar mag gegeven worden.
Foto is gecroped...
Dankje,quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:38 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik kan niet meer zeggen dan dat het een gruuwlijke mooie foto is. Heb je mischien de exif data?
WOW!! Erg gaaf deze!quote:
Bedaktquote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:27 schreef Mr_Parker het volgende:
Hierbij de exif dat van mijn foto (zie +/- 6 posts naar bocven), let wel ik heb hem dus wel gecroped.
Nikon D70
2005/06/19 00:18:40.7
Compressed RAW (12-bit)
Image Size: Large (3008 x 2000)
Lens: 70-300mm F/4-5.6 G
Focal Length: 300mm
Exposure Mode: Manual
Metering Mode: Center-Weighted
1/800 sec - F/5.6
Exposure Comp.: +4.7 EV
Sensitivity: ISO 1600
Optimize Image: Normal
White Balance: Auto -1
AF Mode: Manual
Flash Sync Mode: Not Attached
Auto Flash Comp: 0 EV
Color Mode: Mode Ia (sRGB)
Tone Comp.: Auto
Hue Adjustment: 0°
Saturation: Normal
Sharpening: Auto
En ook nog met iriserende wolkenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:16 schreef Kaj_A het volgende:
Bijna 2 jaar terug eens gemaakt, toen nog met een fujifilm s3000.
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerder een betere auto focus.quote:Op maandag 19 september 2005 17:47 schreef Dennis-1993 het volgende:
Yamada powercam 9600: 2x optiische zoom en 4x digital zoom gebruikt.. misschien met een wat vastere hand
Da's te zien jaquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:36 schreef cybermvm het volgende:
Ik ben ook wel eens bezig geweest met maken van maanfoto's
Dit is een foto van 2 jaar terug.. Gemaakt met een 3mp sony cybershot door de eyepiece van mijn telescoop.
[afbeelding]
komt goed in de buurtquote:Op maandag 19 september 2005 19:08 schreef Jayvon het volgende:
De maan is niet wit maar oranje en de lucht is niet blauw maar grijs ...blijven proberen![]()
[[url=http://img148.imageshack.us/img148/8224/fokmaan4gz.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img129.imageshack.us/img129/4420/fokmaan23ky.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zoiets is wel vakerquote:Op donderdag 22 september 2005 15:56 schreef fr.oosje het volgende:
hhm knip en plak?
Even met levels spelen nog? Beetje raar dat de lucht grijs isquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:24 schreef -CRASH- het volgende:
De Maan vanmorgen om 07:33
[afbeelding]
Camera - Olympus C765 UltraZoom
10 X optische zoom
ISO - 400
1/400
F3.7
Nee .ziet er goed uit ...dus hoeft er niets aan verandert te worden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:00 schreef Gizz het volgende:
[..]
Even met levels spelen nog? Beetje raar dat de lucht grijs is
Als er wolken zijn savonds/snachts...quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:11 schreef Duvel het volgende:
[afbeelding]
Helaas bewogen de wolken bij deze heldere maan. Genomen in Umbrië, afgelopen zomer.
Ja, wat dat betreft was het mooier geweest als het een wolkenloze hemel was geweest. Ik geloof dat de belichtingstijd iets van 15 seconden was, dus dan worden die wolken vanzelf vaag.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:07 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als er wolken zijn savonds/snachts...
en je gebruikt een lange sluitertijd.
Dan krijg je dat altijd...
En zelf vond ik het een niet zo geslaagde foto....quote:Op maandag 7 november 2005 07:33 schreef danko het volgende:
hele mooie foto!
doordat de maan niet volledig scherp is en je het contrast van de bomen nog goed genoeg ziet geeft het een duistere sfeer mee.
(bijna sinterklaas)
Mooie foto...quote:Op donderdag 24 november 2005 18:40 schreef MmadviewW het volgende:
paar dagen terug gemaakt: canon powershot a510 op een (redelijk simpele) telescoop
[afbeelding]
was btw wel een gedoe om precies door dat kijkgaatje van de telescoop een foto te maken![]()
Woopsquote:Op donderdag 24 november 2005 20:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mooie foto...
Maar hij staat op z'n kop.
Maar dat komt door de telescoop die je hebt.
Niks woopsquote:
Volgens mij venus erbovenquote:Op zaterdag 5 november 2005 17:53 schreef -CRASH- het volgende:
Vers van de pers
Zie de Maan shijnt door de bomen.......
[afbeelding]
Deze foto heb ik een tijd terug gepost hiero. Er zit zo'n hele vage cirkel om de maan heen.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:59 schreef -calimero- het volgende:
[afbeelding]
De maan met vage cirkel er om heen. 22 jan. 2004.
quote:Op zondag 13 november 2005 20:53 schreef -CRASH- het volgende:
Niet echt een Maan foto..
Een Maan Halo..
20:01
[afbeelding]
De Maan en Zon HALO ontstaat als er sluierbewolking is, die bestaat uit ijskristallen.quote:Op woensdag 7 december 2005 23:11 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Deze foto heb ik een tijd terug gepost hiero. Er zit zo'n hele vage cirkel om de maan heen.
Maar de foto hieromder, van -CRASH- heeft dat dus ook.
Wat is dat precies?
[..]
dank jequote:Op vrijdag 9 december 2005 18:20 schreef Gizz het volgende:
Diafragma naar beneden (waar je lens het scherpst is, F/8 waarschijnlijk), dan kan je sluitertijd naar beneden en is je maan niet zo blurry
Hee, je loopt een paar dagen vóór!quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef everkaik het volgende:
Hier "mijn" maan (onbewerkt):
[afbeelding]
Tja ik ben helderziend, vandaarquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:22 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Hee, je loopt een paar dagen vóór!![]()
Wel een lekker scherp maantje, welke 400mm lens heb je gebruikt?
Hoe kom je aan een ISO waarde van 640?quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:38 schreef everkaik het volgende:
[..]
Tja ik ben helderziend, vandaar![]()
Met de Nikkor AFS VR 70-200 f/2.8G i.c.m. TC-20E II
Mooi!quote:Op maandag 7 november 2005 21:01 schreef webspider het volgende:
[afbeelding]
Vanavond geschoten met mn nieuwe Sigma 70-300![]()
very nicequote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:20 schreef izkander het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
maanfotootjes![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef everkaik het volgende:
Hier heb ik nog de maan van deze nacht:
[afbeelding]
Deze foto was met mijn Nikon D200, TC20E II converter en de 70-200 VRquote:Op zondag 15 januari 2006 00:37 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
prachtig, wat voor een lens & camera heb je gebruikt?
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 13 maart 2006 21:56 schreef -CRASH- het volgende:
Wil je morgen de 14 een mooie maan fotograferen......
Nou dan heb je geluk. Er komt morgenavond namelijk een
maansverduistering in de bijschaduw. (begin 22:22 einde 03:14)
So get youre camera's ready.
Please Klick
Of slechte jpg compressie , zou de orginelen wel eens willen zien ....quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:10 schreef DinoPK het volgende:
Dat meen je niet? Dat is toch een vrij behoorlijke camera, deze foto's lijken wel met zo'n bart smit 15 euro wegwerp digicam genomen te zijn?
Wat waren je settings? De hoeveelheid ruis is enorm, je camera heeft 10x optische zoom wat ik hier ook niet echt terugzie. Er is iets óf goed mis met je instellingen, of je camera lijkt mij niet echt 100%
bronquote:Uitgegeven: 7 september 2006 15:27
Laatst gewijzigd: 7 september 2006 15:57
AMSTERDAM - Ruimteliefhebbers kunnen donderdagavond anderhalf uur genieten van een gedeeltelijke maansverduistering. Het fenomeen zal plaatsvinden tussen 20.05 uur en 21.38 uur. Dat meldt Kennislink donderdag.
Om 20.51 zal de maximale verduistering plaatsvinden; ongeveer 19 procent. De maan komt echter pas rond 20.15 op, waardoor het hemellichaam tijdens het maximale effect nog vrij laag zal staan.
Diezelfde nacht gebeurt er nog iets bijzonders. De maan trekt vrijdagochtend door het zogeheten perigeum. De afstand tussen de aarde en de maan is dan het kortst: 357.174 kilometer. Meer over het perigeum lees je op Kennislink.
Helaas kan ik vanavond niet, ik had graag een poging willen wagen... Vooral ook omdat het volle maan is...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:55 schreef CompuMess het volgende:
Gedeeltelijke maansverduistering te zien in Nederland
[..]
bron
Bovendien is het vanavond maansverduistering.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:08 schreef WurM het volgende:
[..]
Helaas kan ik vanavond niet, ik had graag een poging willen wagen... Vooral ook omdat het volle maan is...
Dank je!quote:Op donderdag 7 september 2006 21:37 schreef snakelady het volgende:
hier was het te bewolkt.
Prachtige foto HansHeino
Erg mooie detailsquote:Op vrijdag 8 september 2006 03:07 schreef Marc H het volgende:
Damn, te laat...
Wel een mooie nacht voor maanfotos
[afbeelding]
Ik wist dat ik nog iets miste... een extenderquote:wat gecropped, canon 30D+ Sigma 50-500+2x extender= 1600mm
Dat is mij ook opgevallen. .quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:36 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
[exif on board - statief helaas niet.]
De maan was niet alleen gedeeltelijk verduisterd, maar ook nog eens flink groot!
(stond namelijk erg dicht bij de Aarde)
Had toch ook met de buiging van het licht te maken? Het licht van de maan komt namelijk veel vlakker op de dampkring terecht. Ik kan me voorstellen dat dat ook zijn effect heeft?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef WurM het volgende:
Er stond hier een keer een volle maan aan de hemel die angstaanjagend groot was. Het heeft er ook mee te maken hoe laag de maan staat, stond toen in de krant.
Als je horizontaal kijkt, maken je hersenen alles groter, omdat ze weten dat 'kleine' dingen in het echt veel groter zijn. Je hersenen vergroten het plaatje dan onbewust... Als je omhoog kijkt weten ze niet dat wat je ziet officieel groter is, dus wordt het plaatje niet vergroot... Daar kwam het op neer
Netjes scherp!quote:Op maandag 11 december 2006 18:25 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]
ook maar even mijn bijdrage leveren. geschoten op 4-dec-2006 met mijn Canon EOS 350D met tamron 18-200mm lens.
De maan was helder te zien....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:56 schreef Xilantof het volgende:
Aan de foto te zien was het ook best mistig. Dit kan een behoorlijke dooddoener zijn.
Had je een lange sluitertijd bij het maken van de foto?
Dan blijft er maar 1 ding over... Te lang belicht alsnog.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 09:20 schreef Werewolf het volgende:
[..]
De maan was helder te zien....
Nee, geen lange sluitertijd.....
Dat moet het dan geweest zijn?
Ik had juist een korte sluitertijd. Geen lange gedaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dan blijft er maar 1 ding over... Te lang belicht alsnog.
Probeer de volgende keer (nog) een kortere sluitertijd.
Dat begreep ik al.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:15 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik had juist een korte sluitertijd. Geen lange gedaan.
Volgende keer beter
Kheb met alle ISO waarden gewerkt...quote:Op zondag 4 maart 2007 02:21 schreef colourAgga het volgende:
@Het-Gele-Teken: kun je hem niet wat croppen? Dan zien we er nog wat van!
Wat plaatst iedereen zijn foto's wat klein. En Crash, je exposure boeit me niet zoveel, als de foto maar leuk isWaarom trouwens 1600 ISO
De maan rent niet weg hoor?
[afbeelding]
Met mijn langste lens gemaakt, ik ben niet zo'n tele-man
Blijft de vraag waarom? Dacht je dat 1600 een beter resultaat zou geven dan 100? Je kan toch het beste altijd je ISO zo laag mogelijk houden i.v.m. ruis/korrelquote:Op zondag 4 maart 2007 03:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kheb met alle ISO waarden gewerkt...
En de onderste foto was met 1600
voor de fun ...... experimentere .... zoek maar uit.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:06 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Blijft de vraag waarom? Dacht je dat 1600 een beter resultaat zou geven dan 100? Je kan toch het beste altijd je ISO zo laag mogelijk houden i.v.m. ruis/korrel
(Tenzij je hele mooie grofkorrelige film gebruikt)
hierboven staat van mij een foto van de maan.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:06 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Blijft de vraag waarom? Dacht je dat 1600 een beter resultaat zou geven dan 100? Je kan toch het beste altijd je ISO zo laag mogelijk houden i.v.m. ruis/korrel
(Tenzij je hele mooie grofkorrelige film gebruikt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |