En Jupiter erboven.quote:
Coolquote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En Jupiter erboven.
In het zuidwesten van Australië is zelfs een bedekking van de planeet te zien.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 04:02 schreef -CRASH- het volgende:
Eentje van ongeveer een 40 minuten geleden.
[afbeelding]
Morgil, ik hou van jouw manier van fotograferen. Ik heb nog nooit een lelijke foto van jou gezien.quote:Op donderdag 23 december 2004 11:10 schreef Morgil het volgende:
De volle maan door de takken heen:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
En een gelukstreffer:
[afbeelding]
Sluitertijd moet je juist kort houden, anders is ie bewogen.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:59 schreef Crashcat het volgende:
Alleen de sluitertijd gaat niet langer dan 4 sec van mijn F-100.
Wat kan ik eigenlijk aan overbelichting doen? F waarde wat lager of hoger zetten?
[[url=http://www.xs4all.nl/~looi/Vids/maan-small.jpg]afbeelding][/url]
Enig kleurverschil valt ook te verklaren door de mate van vervuiling van de atmosfeer. In een warme periode (zoals nu) zal er meer stof rondhangen dan in de winter, wardoor je (volgens mij) een wat geliger beeld krijgt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 03:23 schreef Gizz het volgende:
[..]
Sluitertijd moet je juist kort houden, anders is ie bewogen.
Diafragma veranderen zal weinig zin hebben, aangezien je camera dan gaat compenseren met de sluitertijd omdat hij denkt dat dit de juiste belichting is. Belichtingscompensatie moet dus naar beneden gedraaid worden (of je moet manual gaan schieten).
Even voor veel mensen in dit topic: let eens op je witbalans! Bij de een is de maan knalgeel, bij de ander spierwit en ik zie zelfs een knalblauwe. Dit lijkt me toch niet helemaal juist, aangezien de maan door steeds dezelfde lichtbron beschenen wordt en onze atmosfeer niet zulke extreme veranderingen in kleur veroorzaakt
Heb jij geluk, pearle heeft deze week goeie acties....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |