Helaas kan ik vanavond niet, ik had graag een poging willen wagen... Vooral ook omdat het volle maan is...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:55 schreef CompuMess het volgende:
Gedeeltelijke maansverduistering te zien in Nederland
[..]
bron
Bovendien is het vanavond maansverduistering.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:08 schreef WurM het volgende:
[..]
Helaas kan ik vanavond niet, ik had graag een poging willen wagen... Vooral ook omdat het volle maan is...
Dank je!quote:Op donderdag 7 september 2006 21:37 schreef snakelady het volgende:
hier was het te bewolkt.
Prachtige foto HansHeino
Erg mooie detailsquote:Op vrijdag 8 september 2006 03:07 schreef Marc H het volgende:
Damn, te laat...
Wel een mooie nacht voor maanfotos
[afbeelding]
Ik wist dat ik nog iets miste... een extenderquote:wat gecropped, canon 30D+ Sigma 50-500+2x extender= 1600mm
Dat is mij ook opgevallen. .quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:36 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
[exif on board - statief helaas niet.]
De maan was niet alleen gedeeltelijk verduisterd, maar ook nog eens flink groot!
(stond namelijk erg dicht bij de Aarde)
Had toch ook met de buiging van het licht te maken? Het licht van de maan komt namelijk veel vlakker op de dampkring terecht. Ik kan me voorstellen dat dat ook zijn effect heeft?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:37 schreef WurM het volgende:
Er stond hier een keer een volle maan aan de hemel die angstaanjagend groot was. Het heeft er ook mee te maken hoe laag de maan staat, stond toen in de krant.
Als je horizontaal kijkt, maken je hersenen alles groter, omdat ze weten dat 'kleine' dingen in het echt veel groter zijn. Je hersenen vergroten het plaatje dan onbewust... Als je omhoog kijkt weten ze niet dat wat je ziet officieel groter is, dus wordt het plaatje niet vergroot... Daar kwam het op neer
Netjes scherp!quote:Op maandag 11 december 2006 18:25 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]
ook maar even mijn bijdrage leveren. geschoten op 4-dec-2006 met mijn Canon EOS 350D met tamron 18-200mm lens.
De maan was helder te zien....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:56 schreef Xilantof het volgende:
Aan de foto te zien was het ook best mistig. Dit kan een behoorlijke dooddoener zijn.
Had je een lange sluitertijd bij het maken van de foto?
Dan blijft er maar 1 ding over... Te lang belicht alsnog.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 09:20 schreef Werewolf het volgende:
[..]
De maan was helder te zien....
Nee, geen lange sluitertijd.....
Dat moet het dan geweest zijn?
Ik had juist een korte sluitertijd. Geen lange gedaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 10:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dan blijft er maar 1 ding over... Te lang belicht alsnog.
Probeer de volgende keer (nog) een kortere sluitertijd.
Dat begreep ik al.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:15 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik had juist een korte sluitertijd. Geen lange gedaan.
Volgende keer beter
Kheb met alle ISO waarden gewerkt...quote:Op zondag 4 maart 2007 02:21 schreef colourAgga het volgende:
@Het-Gele-Teken: kun je hem niet wat croppen? Dan zien we er nog wat van!
Wat plaatst iedereen zijn foto's wat klein. En Crash, je exposure boeit me niet zoveel, als de foto maar leuk isWaarom trouwens 1600 ISO
De maan rent niet weg hoor?
[afbeelding]
Met mijn langste lens gemaakt, ik ben niet zo'n tele-man
Blijft de vraag waarom? Dacht je dat 1600 een beter resultaat zou geven dan 100? Je kan toch het beste altijd je ISO zo laag mogelijk houden i.v.m. ruis/korrelquote:Op zondag 4 maart 2007 03:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kheb met alle ISO waarden gewerkt...
En de onderste foto was met 1600
voor de fun ...... experimentere .... zoek maar uit.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:06 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Blijft de vraag waarom? Dacht je dat 1600 een beter resultaat zou geven dan 100? Je kan toch het beste altijd je ISO zo laag mogelijk houden i.v.m. ruis/korrel
(Tenzij je hele mooie grofkorrelige film gebruikt)
hierboven staat van mij een foto van de maan.quote:Op zondag 4 maart 2007 03:06 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Blijft de vraag waarom? Dacht je dat 1600 een beter resultaat zou geven dan 100? Je kan toch het beste altijd je ISO zo laag mogelijk houden i.v.m. ruis/korrel
(Tenzij je hele mooie grofkorrelige film gebruikt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |