Ik heb hem hier (met dank aan escape) liggen. En een erg fijn album! Lekker psychedelic net zoals het debuut. Het valt me zeker niet tegen.
Wat is jullie mening over deze cd?
De officiele release is op 25 augustus.
Tracklist:
code:Oja, in de OOR van deze 2 weken zit een 7" single hoes, die je bij verschillende platenzaken kan inruilen voor een echte single mits je het hele album koopt. Wat ik natuurlijk als fan ga doen.01 - Stop
02 - Six Barrel Shotgun
03 - We're All In Love
04 - In Like The Rose
05 - Ha Ha High Babe
06 - Generation
07 - Shade Of Blue
08 - US Government
09 - And I'm Aching
10 - Suddenly
11 - Rise Or Fall
12 - Heart And Soul
Oh jah, die single die je krijgt na het inruilen, da's een vinyltje neem ik aan?
[edit] Staat nu aan, eerste nummer klinkt goed
Concert, concert ??? In UK bedoel je
quote:Melkweg 28 aug
Op zondag 10 augustus 2003 15:18 schreef A-wing het volgende:
Concert, concert ??? In UK bedoel je
quote:Ja sorry, net ook gezien, stond niet op de BRMC site; op de site van de melkweg staat 'voorverkoop gestart' maar als jij zegt dat het uitverkocht is zal je daar wel een reden voor hebben... jammer maar ach ja live is leuk maar ook niet de hele wereld.
Op zondag 10 augustus 2003 15:30 schreef Echoes het volgende:[..]
Melkweg 28 aug
quote:Ah kijk, een omstreden uitspraak
Na eerst alles gejat te hebben van JAMC
Jesus & Mary Chain - 1985 - Psychocandy
Jesus & Mary Chain - 1987 - Darklands
Jesus & Mary Chain - 1988 - Barbed Wire Kisses
Jesus & Mary Chain - 1989 - Automatic
Jesus & Mary Chain - 1992 - Honey's Dead
Jesus & Mary Chain - 1994 - Stoned And Dethroned
Jesus & Mary Chain - 1995 - Hate Rock 'n' Roll
Jesus & Mary Chain - 1998 - Munki
Overigens staat op ww.3voor12.n het hele nieuwe album online. Erg fijn. Kun je hem eens een aantal keren horen voor je hem al dan niet koopt. Ik vond hem de eerste keer wat tegenvallen, maar begin nu toch hopeloos verslaafd te raken aan die plaat. Lekker hoorrrrr.
Jatten van Oasis vind ik overdreven, overtreffen van Oasis op een zwarte manier vind ik een betere omschrijving.
En over dat concert: ik kan er helaas niet heen (zit dan op Pukkelpop), maar ik zou in zo´n geval gewoon even naar de Melkweg bellen. Ik heb zoiets ook een ker gehad met het concert van Interpol aldaar, wat volgens Ticketservice uitverkocht was en volgens de Melkweg site niet. De vrouw die ik aan de telefoon had zei dat ik een uurtje geduld moest hebben, dan kwamen er weer tickets in de vvk bij ticketservice, wat ook zo was.
quote:ook al
Op zaterdag 16 augustus 2003 03:08 schreef Burger_Queen het volgende:
BRMC
quote:jammer
Op zaterdag 16 augustus 2003 17:06 schreef Burger_Queen het volgende:
Nee (blut)
ent kost maar 15 eurotje
quote:iemand mailde dat hij wel via ticketservice kaartjes had besteld. (telefonisch dan neem ik aan).
Op zaterdag 16 augustus 2003 17:09 schreef Vork het volgende:
Het zou kunnen zijn dat dit doorgaans op internet dan aan wordt gegeven met uitverkocht terwijl er in weze nog wel een paar kaartjes kunnen zijn.
quote:Dan zal het wel een foutje zijn geweest, want oz erg hard zal dat niet lopen gok ik.
Op zaterdag 16 augustus 2003 17:24 schreef Echoes het volgende:
iemand mailde dat hij wel via ticketservice kaartjes had besteld. (telefonisch dan neem ik aan).
Dus..wie weet. Maar denk het niet, stond 2 uur na voorverkoop al dat ze niet meer beschikbaar waren.
quote:of allang te downloaden via IRC.
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:51 schreef metalbazzz het volgende:
volledig te beluisteren bij de luisterpaal van 3voor12 http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 11:02 schreef Seborik het volgende:
Neehee.
onee dat mocht niet heh
quote:Goh, jij hebt vast de 3voor12-column van Nanne Tepper gelezen...
Op zondag 10 augustus 2003 15:29 schreef inspiral het volgende:
Na eerst alles gejat te hebben van JAMC is nu Oasis aan de beurt geweest. Ik vond het album ZWAAR tegenvallen en dat is tot nu toe nog niet veranderd.
quote:Je stelt je aan, je kan geen vuurwerkshow verwachten van zo'n band. Ik vond de sfeer van het optreden op lowlands erg goed passen bij de muziek.
Op maandag 18 augustus 2003 11:05 schreef barkingstar het volgende:
ik zag ze op Pinkpop, vond ze een beetje verveeld overkomen. Kan een pose zijn, maar ziet er erg suf uit. Verder speelden ze niet zo best, veel herrie, weinig wol.....
Ik had er nogal wat van verwacht, doordat ik wat artikelen over ze had gelezen, maar het werd dus niks.
Ik heb de nieuwe cd gedeeltelijk beluisterd, het klinkt ok maar jammergenoeg niet veel vernieuwends. Het is te snel om een oordeel te vellen, maar ik hoop dat het geen slap aftreksel is van het debuut.
Er is zooooveel muziek in de loop der jaren uitgebracht. Er is vast altijd wel een band waarmee je het kunt vergelijken. En dat is heus niet gelijk gejat dan.
quote:Ehm, ik heb ze ook niet met een andere band vergeleken of gezegd dat ze iets gejat hebben? Het was een vergelijking tussen de eerste en de nieuwe cd, waarmee ik bedoelde dat ik de nieuwe cd erg op het debuut vind lijken. Het lijkt mij niet meer dan normaal om te verwachten dat een band zichzelf verbeterd in de loop der jaren, een band kan zichzelf heus wel omhoog werken in eigen genre.
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:21 schreef Echoes het volgende:
moet een cd dan altijd vernieuwend zijn? Als de stijl van de 1ste cd hun muziekstijl/keuze/smaak is. En als je daar goed in ben. Dan ga je toch door daarmee?Er is zooooveel muziek in de loop der jaren uitgebracht. Er is vast altijd wel een band waarmee je het kunt vergelijken. En dat is heus niet gelijk gejat dan.
quote:Tvond je van de eerste plaat dan?
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:26 schreef Zander het volgende:
Gisteren de hele cd op de luisterpaal van 3 voor 12 geluisterd. Best een aardig achtergrondmuziekje, maar ik ga er geen geld aan uitgeven, want daar is 't allemaal een beetje te doorsnee en te middelmatig voor.
De eerste plaat verraste toch wat meer, de nieuwe plaat heeft niet de "ahhh briljant" momenten die ik op de eerste nog wel tegenkwam
Goede tweede plaat, maar helaas overtreffen ze hun debuut niet. Al blijft het natuurlijk wel een van de betere "nieuwe" rocknroll bands van de laatste jaren.
Sommige nummers waren ietwat saai, maar over het algemeen klonk het allemaal best goed. Tis geen superband, maar dat had ik ook niet verwacht. Kortom, mooi avondje 'psychedelische' rock
quote:wat? zijn dat speeldata voor dit jaar?
Op dinsdag 9 september 2003 15:43 schreef MCH het volgende:
19 nov. 013 Tilburg
28 nov. Paradiso Amsterdam
quote:ja
Op dinsdag 9 september 2003 19:17 schreef Echoes het volgende:[..]
wat? zijn dat speeldata voor dit jaar?
quote:In de LiveXS van een advertentie van hun nieuwe cd.
Op woensdag 10 september 2003 22:22 schreef Echoes het volgende:
hoe weet je dat? kon het nergens vinden
28 augustus was ik ook naar Melkweg, erg leuk optreden toen. Dus in Paradiso nog een keer proberen..
wat een geldklopperij is dat, net als Melkweg..
quote:In principe ¤2,50 kost dat als ik me niet vergis.
nog lidmaatschap die je moet kopen voor Paradiso
quote:* A-wing gaat er wel heen als het goed is
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:51 schreef Echoes het volgende:
hmmzz...weinig reacties hiero? Niemand die er heen gaat of ze goed vind. Tis toch lekkere rock hoor. Geen poespas. Ze doen gewoon hun dingetje erg goed.
Heb alleen die nieuwe plaat nog niet (Da Capo had 'em nog niet op vinyl). Maar eerste album beviel me erg goed net als hun eerste tour hiero waarvan ik dire shows heb mogen meemaken. Licht van achteren, drummer Jago met een stralende krans van zweetdruppeltjes om zich heen, andere beide heren aan weerskanten met hun bewegende silhouet uitgelicht, Red eyes and Tears spelend, zeer goed rockmoment was dat
maar ja ik zie wel hoe ze nou zijn
quote:misschien handig om es te gaan lezen
Op woensdag 22 oktober 2003 10:39 schreef Efez het volgende:
BRMC
Binnenkort (ik geloof 20 november) in Paradiso... Ik ga binnen nu en een paar uur m'n kaartje halen... Nog meer fokkers die komen?
quote:oeps...
Op woensdag 22 oktober 2003 12:18 schreef Echoes het volgende:[..]
misschien handig om es te gaan lezen
quote:Nee, vandaag vergeten te halen...
Op woensdag 22 oktober 2003 16:34 schreef Echoes het volgende:
heb je al kaartjes? Ik heb nog een kaartje over namelijk.
Red Eyes And Tears
Veel Rock n Roll toegewenst allen voor vanavond, en als je me toevallig zoekt, ik ben die geflipte idioot die vooraan staat te Camels roken met zn ogen dicht. Fuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Heeyyy yaaaa!!!
Can't wait..
U kunt me herkennen aan mijn Brant bjork shirt ( en een bolle rechterwang,lang leve de verstandskiezen
)
Efez
Overigens vond ik het voorprogramma Fireside ook weer erg goed. Mooi voorprogramma dus.
*hoezo stoned*
quote:Hmm, heb jij wel goed gekeken? Deze opmerking slaat kant nog wal. Maar ach, ieder zn mening. Ik vind Fireside in elk geval een te gekke band, en als je wil weten of wat meer kunnen dan een "paar powerakkoorden" , luister dan eens naar Elite.
Op vrijdag 21 november 2003 15:54 schreef Echoes het volgende:
voorpgrogramma sloeg echt nergens op. Amateurs die alleen een paar powerakkoorden kennen.
Maar oh, wat waren de Black Rebels goed! Ik geniet er nog van na. Jammie.
quote:Robert Turner = bassplayer
Op vrijdag 21 november 2003 20:47 schreef TimoBasso het volgende:
iemand ook gezien dat Peter Hayes (bass player) bijna op zijn bek ging*hoezo stoned*
quote:Twas gewoon abnormaal
Op vrijdag 21 november 2003 17:44 schreef ullie het volgende:
Dat was weer een enorme wall of sound. M'n oren piepen nog.
quote:eh, ik speel zelf ook gitaar, dus ik zie heus wel wat ze spelen en erg intelligent zag het er niet uit.
Op vrijdag 21 november 2003 22:31 schreef green_machine het volgende:[..]
Hmm, heb jij wel goed gekeken? Deze opmerking slaat kant nog wal. Maar ach, ieder zn mening. Ik vind Fireside in elk geval een te gekke band, en als je wil weten of wat meer kunnen dan een "paar powerakkoorden" , luister dan eens naar Elite.
quote:Nou, grappig dan. Ik speel ook gitaar en denk er toch echt anders over dan jij. Ach wtf, het was een briljante avond en thats it.
Op zaterdag 22 november 2003 01:12 schreef Echoes het volgende:[..]
eh, ik speel zelf ook gitaar, dus ik zie heus wel wat ze spelen en erg intelligent zag het er niet uit.
quote:Okey.. you made a point
Op vrijdag 21 november 2003 23:28 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
Robert Turner = bassplayer
Het enige mindere vond ik de ietwat trieste jongetjes achter me, maar goed dat is een detail..
quote:Ze spelen beide zowel bass als gitaar.
Op vrijdag 21 november 2003 23:28 schreef hyperfuzz het volgende:
Robert Turner = bassplayer
Andere keren dat ik ze live heb gezien wisselden ze vaker van instrument. Anyway, beetje problemen in de band. De drummer is er tijdelijk even uit, maar hij is altijd weer welkom. Derde album is ook op komst, maar nog geen nieuwe platenmaatschappij.quote:Op woensdag 26 november 2003 20:50 schreef green_machine het volgende:
nou ja, Robert Turner speelde welgeteld 1 nummer op gitaar, is ie nu meteen de gitarist? Ik hou het op bassist ok?
Ik kan er ook niet bij dat ze zo ondergewaardeerd zijn. Het zal er wrs aan liggen dat dit soort muziek niet meer zo bijster populair is? Of laat de bekendheid enkel in de Lage Landen te wensen over en zijn ze in de VS wel geliefd?quote:Op maandag 30 april 2007 20:59 schreef BlackRebel het volgende:
is dit echt het enige BRMC-topic? ongelooflijk, ze verdienen echt wel veel meer...
ik vond baby 81 in eerste instantie tegenvallen, maar na meer luisterbeurten wordt ie echt steeds beter... (maar Howl is nog steeds beter...)
Ja, bij het einde dus met nrs: Red Eyes and tears, spread your love enzovoorts gebeurde dat weer...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:54 schreef Batsnek het volgende:
Damn, echt 1 van de beste concerten die ik gezien heb; bij t nummer weapon of choice ging iedereen he-le-maal los; en dat hield voor een uur aan ofzo. Echt supergaaf.
Diaan73 en ikquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:01 schreef Echoes het volgende:
ik heb ook kaartjes voor het concert in Rijssen, gaan er nog meer?
Echo Records? Kunnen zij dat niet meer betalen? Lijkt me erg sterk want die hebben wel een paar succesvolle artiesten onder contract en een groot bedrijf achter zich in de vorm van de Chrysalis Group. Zou het wel jammer vinden als die gast er niet bij is om mee te bouwen aan de wall of soundquote:Op zondag 18 november 2007 12:07 schreef BlackRebel het volgende:
jammergenoeg speelt Spike (de vierde man) niet meer mee met de liveconcerten... erg jammer, het schijnt dat de recordcompany het niet meer kon betalen ?!?
Die pubertjes waar je het over hebt waren studenten uit Amsterdam, dat vertelden ze namelijk tegen iemand die naast me stond. Verder waren ze voor het begin van het optreden alles aan het afkraken met betrekking tot het oosten van het land. Ze waren op dat moment ook overduidelijk al onder invloed van alcohol en andere zooi. Net goed dat er eentje later door de security uit werd gezet. Overigens gebeurt dit bij concerten in Amsterdam even goed. Daar heb je bij concerten van bands in dit genre ook altijd wel een paar van die onbenullen rondlopen die menen dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk mensen tegen de vlakte te beuken.quote:Op zondag 25 november 2007 17:25 schreef BlackRebel het volgende:
American X en Heart & Soul waren echt de hoogtepunten, maar het geluid was in het begin inderdaad niet echt super, ik had het idee dat Robert wat ziek was ofzo, in ieder geval erg verkouden...
Maar wat een baggerpubliek. Ik weet nu waarom ik nooit naar een uithoek van Nederland ga om zo'n concert te zien. De lokale schoolkids die op hun saaie vrijdagavond (wat kun je anders doen in dat gat) naar Lucky gaan om een concert te verzieken. Bah, wat een onvolwassen gedrag en ik was echt blij dat een van die pubertjes door de security eruit werd gemikt. Sowieso werd er veel te veel gepraat in de zaal waardoor nummers als Mercy en Complicated Situation niet tot hun recht kwamen. Wat deden die mensen daar?!? en wat doet een band als BRMC daar?!
Jammer.
Dat daar iedereen zo irritant liep te doen, was inderdaad fokking klote! Je werd vol gebeukt. Hele voorprogramma enzo rustig daarna, kwamen allemaal van die vage dronken figuren naar voren die alles gingen lopen verzieken:(quote:Op zondag 25 november 2007 20:12 schreef Steffie het volgende:
Nou ik kan zo een aantal concerten opnoemen. Alle keren dat ik Feeder in Amsterdam heb gezien. Verder staat me nog een concert van Kaiser Chiefs in Paradiso bij van een jaar geleden. En Franz Ferdinand in de HMH een paar jaar geleden op het hoogtepunt van de hype. Allemaal in Amsterdam. Altijd is natuurlijk gechargeerd, maar zo uitzonderlijk als jij het doet voorkomen is het in mijn beleving echt niet.
Was jij degene die op het laatst nog om Rifles verzocht?
Topquote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:00 schreef Junkie het volgende:
BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB @ Paradiso
maandag 23 juni 2008
hoofdprogramma: 20.30 uur
voorprogramma: 19.30 uur
zaal open: 19.00 uur
entree: 16,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 23 februari.
LastFM Event
![]()
![]()
Dat EP-tje is binnenkort in mijn bezit.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:00 schreef Radioheader het volgende:
Is dit trouwens vanwege die nieuwe ep. American X: Baby 81 sessions ofzo...
http://en.wikipedia.org/wiki/American_X:_Baby_81_Sessions_EP
quote:BRMC AT PARADISO
Feb 9, 2008 Netherlands
BRMC return to the Paradiso later this year on June 23rd.
Tickets go on sale on February 23rd and will be available from paradiso.nl
http://www.blackrebelmotorcycleclub.com/shows/quote:UPCOMING LIVE DATES
Feb 9, 2008 Germany, Netherlands, United States
The band have confirmed a series of dates in 2008 with more to be announced very soon.
BRMC will return to Europe to play Germany's Hurricane and Southside festivals as well as a headline show at Amsterdam's Paradiso.
In August, they return to the US to play Harley-Davidson 105th Anniversary Celebration at Summerfest Grounds in Milwaukee, WI.
Het geluid van de zang was inderdaad niet al te best. Bij het voorprogramma ook al niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:09 schreef Radioheader het volgende:
Ik vond het gisteren ook supervet, alleen het geluid vond ik niet zo ok. Je verstond de zang vet vaak niet en je miste toch ook wel een beetje de 4e man, die er vorig jaar wel was.
Yep. Een vriend van me had afgelopen zondag hetzelfde. Hij vroeg aan mij hoe jong die drummer wel niet was.quote:Was de drummer trouwens die Leah Shapiro...? Het leek gewoon een gast te zijn.
Daardoor hadden ze veel meer geluid, bij bijvoorbeeld weapons of choice vond ik het een beetje leeg klinken. Met de vierde man trokken ze echt een muur van geluid op. Ik miste dat toch wel een beetje. Maarja verder prima concert alleen jammer van die puntjesquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:15 schreef Echoes het volgende:
4e man was meer nodig tijdens de concerten van het Howl album. Die waren wat meer akoestisch en hadden een 2e gitarist nodig.
Maar missen doe j'm niet
woeps mij fout, keek alleen even naar de datum en dacht dat dat album net uit was, maar hij was 1 nov. al uitgekomenquote:
Ik zeg toch ook niet dat ze die nummers live moeten gaan spelen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:26 schreef BlackRebel het volgende:
@peaceman:
nee, de nummers van 'The Effects of 333' zullen ze nooit live spelen...
Ze hebben wel al een reeks andere nieuwe nummers die ze momenteel live spelen en ze werken hard aan materiaal voor een nieuw album. Dus wie weet zien we ze nog op festivalletjes dit jaar... (al hebben ze net twee jaar nonstop touren achter de rug),
Ook komt er ergens dit jaar de langverwachte live DVD uit
quote:PARTNERSHIP WITH VAGRANT TO RELEASE LIVE DVD
Sep 7, 2009 International
Three-Disc Set To Be Released November 10, 2009
Fifth Studio Album Due Out Next Spring
Los Angeles, CA (September 8, 2009) - Vagrant Records is pleased to announce their partnership with Black Rebel Motorcycle Club to release Live, a 2-DVD, 1 CD set on November 10, 2009 on the band’s own Abstract Dragon label.
The DVD features over two hours of live concert footage from three sold out shows in Berlin, Dublin and Glasgow. The footage documents the end of the band’s 2007 tour in support of Baby 81, their most recent full-length release. The live audio was mixed by BRMC’s own Peter Hayes and the gritty cinematography keeps the band’s music front and center while viewers experience the show both from the stage and from the audience’s perspective.
Over ninety minutes of unadorned, intimate behind-the-scenes footage is captured on the second bonus DVD along with additional performance footage. Viewers accompany BRMC as they record songs from Howl, see the making of the “Weapon of Choice” video, and witness inspired, impromptu off-stage performances.
The package is rounded out by a bonus audio CD featuring 14 songs from the concert film and a gorgeous 48-page booklet of previously unseen backstage and candid photos of the band. The full tracklisting and cover art will be revealed in the coming weeks.
The Los Angeles, CA-based group is currently at The Station House studio in Hollywood finishing work on their fifth studio album. This will be the band's first recording with drummer Leah Shapiro and is expected to have a March 2010 release.
"We lived and breathed this record for 6 months out in one the coldest Philadelphia winters in history. Every track on there was frozen to our bones, and chipped off one sliver at a time" - Robert Been
BRMC fans can go to http://www.blackrebelmotorcycleclub.com now to download a free remix of “666 Conducer” (from Baby 81) as well as view an exclusive video from The Effects of 333, the band’s 2008 self-released instrumental album.
Dat is wel vet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:24 schreef Felixa het volgende:
Vanaf 12 oktober is de dvd te pre-orderen.![]()
[ afbeelding ]
Waar is ie te pre-orderen? Die shop op de officiele site doet het niet. Komt ie ook uit in Nederland?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:24 schreef Felixa het volgende:
Vanaf 12 oktober is de dvd te pre-orderen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Black Rebel Motorcycle Club is set to release their fifth studio album, Beat The Devil's Tattoo, on March 8th (UK/Europe/Japan/Australia et al), March 9th (US/Canada) and March 16th (Germay). This release signifies the band’s first full-length on their own Abstract Dragon label, in partnership with Vagrant Records and Co-Op Music Group. The band wrote and recorded most of the album at The Basement Studio in Philadelphia, PA – the same room where they wrote and recorded “Howl” as well as some work in their hometown Los Angeles. Beat The Devil’s Tattoo also marks the first album with drummer Leah Shapiro.
The trio is primed to embark on a North American headline tour upon release, kicking off February 26 in Sacramento and culminating at New York City’s Webster Hall on April 8. Pre-sale for all shows will start Wednesday, December 2 including a show at Slim’s in their original hometown of San Francisco, CA on release day.
quote:May 13 Amsterdam, NL Paradiso (on sale 5.12.09)
Hehe, bedankt manquote:
Lowlands,quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:05 schreef BlackRebel het volgende:
Inmiddels zijn er ook concerten bevestigd voor Utrecht op 24 augustus en Zwolle op 25 augustus.
Ikben erbij in Utrecht! En mijn rockvriendin ookquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:05 schreef BlackRebel het volgende:
Inmiddels zijn er ook concerten bevestigd voor Utrecht op 24 augustus en Zwolle op 25 augustus.
quote:BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB: EEN DONKER EN STOMEND PARADIJS :: 14-5-2010
Bijna zeven jaar geleden betrad Black Rebel Motorcycle Club voor het eerst de planken van Paradiso. Sindsdien zijn ze er vaste klant. Vanavond staat het drietal, met verse drumster, voor de vijfde maal in de hoofdstelijke concertzaal. Niet voor niets komt de band graag terug en zien wij ze net zo lief eens per jaar optreden. Een gedreven Black Rebel Motorcycle Club verandert de kerk vanavond in een grote, rokende, stomende en donkere garage.
Van het hypnotiserende, gitzwarte begin tot stroboscopen en crowdsurders; aan variatie ligt het niet vanavond. Van nieuw materiaal als Beat The Devil's Tattoo tot oude knallers als Whatever Happened To My Rock 'n Roll: het gaat erin als zoete koek. Twee uur lang lijkt Paradiso wel gebouwd voor dit concert. Dat deze band nog nooit tot een groter publiek is doorgebroken mag eigenlijk al een raadsel heten, want zo gedreven en enthousiast zie je ze niet vaak op een podium staan. Of ze nu zwaar in zichzelf gekeerd staan te rocken, of joviaal geintjes met elkaar uithalend over het podium springen, het werkt allebei. Complimenten ook aan Leah Shapiro, die er tien jaar later bijkwam, maar meespeelt alsof ze het drietal in hoogst eigen persoon bij elkaar heeft gebracht.
Een kleine smet op de avond is een akoestisch nummer zo halverwege, dat en niet werkt in een druk kletsende zaal en eigenlijk helemaal niet sterk is. Ook het mierzoete "jullie hebben ons altijd gesteund en we komen hier zo graag" praatje daarvoor had beter achterwege kunnen blijven. Waarom niet gewoon twee uur beuken en het podium afstappen? De mystieke en bijzondere sfeer die er tot dat moment hing was bijzonder en had -mits het hele optreden volgehouden- kunnen zorgen voor een echt memorabel optreden. Maargoed, wie maalt daarom als luttele minuten later alle spijkerbroeken in de zaal bijna kapot trillen van de vernietigend harde bass.
Black Rebel Motorcycle Club staat dan ook altijd nog aan de top van de hedendaagse garagerock. De release van Beat The Devil's Tattoo is hier misschien wel een beetje onopgemerkt voorbijgegaan, maar nummers als Aya en Long Way Down zijn gewoon zeer waardevolle toevoegingen aan het repetoire, zo blijkt vanavond. Dat een concert in Paradiso de komende jaren vaste prik blijft, want hier lusten we er nog wel een paar van.
Ik kan me natuurlijk vergissen, en het gemist hebben omdat ik zo in de wolken was van het concert, maar Long Way Down hebben ze volgens mij echt niet gespeeld.quote:[...]maar nummers als Aya en Long Way Down zijn gewoon zeer waardevolle toevoegingen aan het repetoire, zo blijkt vanavond.[...]
quote:De show van Black Rebel Motorcycle Club in @TivoliUtrecht gaat door. Er zijn nog kaarten beschikbaar via tivoli.nl
Ben je al uitgeslapen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:31 schreef MaJo het volgende:
Het was gaaf!morgen een uitgebreide reactie, nu eerst slapen
Vond ik ook irritant inderdaad. Ik was er ook in Hedon, en op wat filmende en fotograferende mensen na was het een fantastische avond. Erg goed en mooi optreden, de bassist had het er duidelijk moeilijk mee, maar hij gaf alles.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:37 schreef MaJo het volgende:
Ja sorry, Lowlands gaarheid![]()
Het was echt een fantastisch optreden wat ruim 2 uur duurde. Ik vond het alleen zwaar irritant dat mensen door de langzame stukken heen gingen lullen. Op een gegeven moment zong de bassist in zijn eentje een ballad, die hij volgens mij voor zijn vorige week overleden vader zong, en dan er gewoon doorheen lullen, respectloos
Hoe was het in zwolle?
Liep hij op het eind nou huilend van het podium?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:27 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Vond ik ook irritant inderdaad. Ik was er ook in Hedon, en op wat filmende en fotograferende mensen na was het een fantastische avond. Erg goed en mooi optreden, de bassist had het er duidelijk moeilijk mee, maar hij gaf alles.Ongelooflijk rauw en hard, m'n oren suizen nog steeds.
Ik dacht t ook, weet t niet zeker natuurlijk. Hoe dan ook was het een prachtige afsluiting.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Liep hij op het eind nou huilend van het podium?
quote:Debuut en nieuwsteOp woensdag 27 oktober 2010 19:09 schreef Norrage het volgende:
Jezus, weer zo'n band die ik al die tijd links heb laten liggen! Ben nu Howl aan het luisteren, wat goed zeg!
What is next? Hun selftitled? Hun nieuwste? Ben onder de indruk. Country, rauw, rock...mondharmonica's...donker...Erg fijn, precies mijn smaak
quote:October 29th, 2010
NEW BRMC ‘LIVE FROM LONDON’ DVD COMING SOON!
Topic(s): DVD, Live from London, London, Release,
On April 23rd, 2010 BRMC sold out the historic Forum in London. To capture the night, 8 HD cameras were brought in and the footage will be released as “Live In London” on November 1st.
The disc will be available for purchase with this years album “Beat The Devil’s Tattoo” at all HMV stores in the UK. It can also be ordered on Amazon.com and Play.com
BRMC fans around the world can order the DVD straight from the band website starting Friday November 5th and can have the option of adding an exclusive shirt with their order along with the option of getting the audio as mp3 files.
“Live in London” was mixed by long time collaborator/co-producer Michael Been, the final project he worked on with the band.
The DVD will also be for sale at all BRMC headline shows throughout Europe and the UK.
The track listing for “Live In London” is
War Machine
Mama Taught Me Better
Red Eyes and Tears
Bad Blood
Beat The Devil’s Tattoo
Shade of Blue
Ain’t No Easy Way
Aya
Berlin
Weapon of Choice
Annabel Lee
Awake
Whatever Happened To My Rock n’ Roll (Punk Song)
Conscience Killer
Six Barrel Shotgun
Spread Your Love
Shuffle Your Feet
Shadow’s Keeper
Dat is echt onluisterbaar.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 01:03 schreef Norrage het volgende:
Ik moet gewoon alles uitchecken geloof ik...behalve deze volgens mij:
http://pitchfork.com/reviews/albums/12544-the-effects-of-333/
Nou zegt pitchfork niet zoveel, maar als ze de andere albums gewoon 7s geven en deze niet dan zegt dat volgens mij wel wat?Meestal haten ze gewoon 1 bepaalde groep/artiest en is alles automatisch slecht...maar hier?
Jammer dat ze niet wat noordelijker komen maar misschien doen ze dat na hun 5de rondje door Europa met dit album. Het blijven natuurlijk echte tourbeesten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:37 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Spelen ze niet in de Vera? Had ze graag weer eens in de buurt gezien.
twitter:ParadisoAdam twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 10:35:12Black Rebel Motorcycle Club is terug op ma 6/7, zaterdag in de voorverkoop: http://t.co/zFM3BawbqY @BRMCofficial http://t.co/KSUDVLUbJD reageer retweet
Yep. Tent is goed afgebroken!quote:Op maandag 6 juli 2015 15:55 schreef Felixa het volgende:
Wie gaan er nog meer naar Paradiso vanavond?
Op de valreep toch weer uitverkocht.
Echt heel creatief zijn de drumpartijen van BRMC nooit echt geweest. Leah, de drummer, heeft overigens enkele maanden geleden een hersenoperatie ondergaan vanwege Chiari Malformations. Heeft daarna veel dingen opnieuw moeten leren. Ze heeft sindsdoen pas slechts een handvol concerten gedaan.. Diep respect voor haar.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:45 schreef crossover het volgende:
Holy shit dat was gaaf ja! Naar mijn smaak speelde ze iets te veel rustige nummers. Verder wel heel strak gespeeld, mede dankzij de drummer. Zij had wat weinig creativiteit (en leek zich niet echt te vermaken) maar speelde in een rete strak tempo.
Ah dat wist ik niet. Dat verklaart haar iets houterige slag misschien wel. Ik heb zelf ook gedrumd en zulke dingen vallen me op. Maar toch zelden zulke strakke partijen gehoord.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 08:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Echt heel creatief zijn de drumpartijen van BRMC nooit echt geweest. Leah, de drummer, heeft overigens enkele maanden geleden een hersenoperatie ondergaan vanwege Chiari Malformations. Heeft daarna veel dingen opnieuw moeten leren. Ze heeft sindsdoen pas slechts een handvol concerten gedaan.. Diep respect voor haar.
Lees bijvoorbeeld dit mooie interview:
http://soundcheck.wnyc.or(...)ycle-club-interview/
Ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, het klinkt alsof het weer als vanouds goed was.
Haha facking vet om dit terug te zienquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |