abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:13:10 #101
156717 RudolfRockem
alshetmaarROCKT
pi_51364095
Ik vind t toch best wel n lekkere cd hoor!
pi_51488241
Ik ben benieuwd naar morgen.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:24:52 #103
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_51517779
Ben erg nieuwsgierig of ze net als de vorige keer in de Melkweg een lang optreden geven.
pi_51519034
Ja ik ben er ook bij, heb er zin in. Ik vind All you do is talk de beste plaat van de nieuwe cd trouwens, heerlijk nummer!
  maandag 16 juli 2007 @ 14:13:42 #105
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_51521194
Ik heb er ook zin in, is het eigenlijk uitverkocht?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  dinsdag 17 juli 2007 @ 01:03:50 #106
11697 Junkie
pi_51544647
't was weer echt FANTASTISCH!!! Echt te gaaf gewoon!
pi_51545394
jammer dat ik dit nu pas lses, had me wel wat geleken om hier met mijn vriendin naar toe te gaan, die is vind die eerste cd's iig helemaal te gek.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:29:16 #108
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_51560576
Wat een fantastisch concert! Echt heerlijk, ze speelden keihard en alle lekkere nr's kwamen voorbij. Ook nog een fantastische toegift, een echte! Veel mensen gingen toen al weg, die hebben wel veel gemist....:P The Black Angels vielen wel zwaar tegen!
pi_51563707
Damn, echt 1 van de beste concerten die ik gezien heb; bij t nummer weapon of choice ging iedereen he-le-maal los; en dat hield voor een uur aan ofzo. Echt supergaaf.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:56:52 #110
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_51567143
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:54 schreef Batsnek het volgende:
Damn, echt 1 van de beste concerten die ik gezien heb; bij t nummer weapon of choice ging iedereen he-le-maal los; en dat hield voor een uur aan ofzo. Echt supergaaf.
Ja, bij het einde dus met nrs: Red Eyes and tears, spread your love enzovoorts gebeurde dat weer...
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:21:16 #111
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_51579221
Echt een mega vet concert! Echt nog veel beter dan ik had verwacht.

Heerlijke afwisseling tussen de rustige en de stevige nummers. Hoe heet het eerste nummer dat alleen gespeeld werd ook alweer?

Die Bob Dylan cover (The Lonesome Death Of Hattie Carroll, toch?) was ook schitterend, zijn stem leek er zelf op.
Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
> GO NORTH
You have been pwned by a grue
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:51:11 #112
22162 Steffie
Supernova
pi_51581160
Fault Line bedoel je denk ik.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:33:48 #113
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_51583945
Dankje ik ga eens luisteren.
Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
> GO NORTH
You have been pwned by a grue
pi_51601816
Ja was zeker top, lekker rocken. Geweldige band, ze worden alsmaar beter live! Ze hebben wel erg veel goede nummers hoor,
pi_52052549
wanneer komt er eens een DVD uit. 4 albums maar geen live dvd.
een samenwerking met Richard Ashcroft lijkt me ook wel puik klinken.
pi_52295175
zo, terug van vakantie... inderdaad een waanzinnig optreden... hoogtepunten vond ik windows, lonesome death en uiteraard de geweldige toegifts..

die black angels had ik ook wel echt meer van verwacht...
Spread your love like a fever!
pi_52313177
in nov komen ze 2keer naar Nederland, Den Haag en Rijssen (!!)
pi_52324011
of all places.... maar ik ben er uiteraard wel weer bij
pi_53573052
ik heb ook kaartjes voor het concert in Rijssen, gaan er nog meer?
Tis wel een takke end rijden, maar heb het er voor over
  zondag 30 september 2007 @ 07:37:46 #120
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_53582836
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:01 schreef Echoes het volgende:
ik heb ook kaartjes voor het concert in Rijssen, gaan er nog meer?
Diaan73 en ik
pi_53613846
me
pi_54546575
iemand eigenlijk al enig idee of er een voorprogramma in Rijssen zal zijn? Op de Myspace-pagina van BRMC staat wel mooi: TBA, maar helaas denk ik dat dat eerder To Be Announced betekent dan The Black Angels, aangezien die niet meer touren in Europa
pi_54649899
geen idee, boeit me ook niet zo eigenlijk. Meestal is het voorprogramma nutteloos en kut. Het is maar zelden gebeurt dat ik een leuke verassing te horen kreeg.
pi_54690711
jammergenoeg speelt Spike (de vierde man) niet meer mee met de liveconcerten... erg jammer, het schijnt dat de recordcompany het niet meer kon betalen ?!?

Plus, ze hebben een nieuwe EP uitgebracht: American X, the Baby81 sessions... binnenkort te koop via hun website of op hun concerten, maar ik vrees dat ze komend weekend nog niet te koop zijn
  dinsdag 20 november 2007 @ 19:02:41 #125
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_54744041
eind deze week is het zover!
pi_54744700
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:07 schreef BlackRebel het volgende:
jammergenoeg speelt Spike (de vierde man) niet meer mee met de liveconcerten... erg jammer, het schijnt dat de recordcompany het niet meer kon betalen ?!?
Echo Records? Kunnen zij dat niet meer betalen? Lijkt me erg sterk want die hebben wel een paar succesvolle artiesten onder contract en een groot bedrijf achter zich in de vorm van de Chrysalis Group. Zou het wel jammer vinden als die gast er niet bij is om mee te bouwen aan de wall of sound
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_54745713
nou ja, ze konden het waarschijnlijk wel betalen, maar hadden het er niet meer voor over.... ze verdienen zeker niet genoeg aan BRMC, de geldwolven.... maar nee, Spike schijnt echt naar huis te zijn, erg jammer.... Het schuiftrombone-acontuur van Peter zal dan ook wel voorbij zijn

en het voorprogramma in Rijssen is een of ander Indiebandje uit Zwolle, The Horse Company.
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:04:12 #128
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_54816211
Het was gaaf!
pi_54823635
wat een bagger geluid zeg!
Robert speelde in het begin ook erg rommelig en met veel foutjes.
Later werd het allemaal wel iets beter, maar dit was absoluut 1 van mijn mindere BRMC concerten, grotendeels door het geluid.
American X was gaaf
pi_54828664
American X en Heart & Soul waren echt de hoogtepunten, maar het geluid was in het begin inderdaad niet echt super, ik had het idee dat Robert wat ziek was ofzo, in ieder geval erg verkouden...

Maar wat een baggerpubliek. Ik weet nu waarom ik nooit naar een uithoek van Nederland ga om zo'n concert te zien. De lokale schoolkids die op hun saaie vrijdagavond (wat kun je anders doen in dat gat) naar Lucky gaan om een concert te verzieken. Bah, wat een onvolwassen gedrag en ik was echt blij dat een van die pubertjes door de security eruit werd gemikt. Sowieso werd er veel te veel gepraat in de zaal waardoor nummers als Mercy en Complicated Situation niet tot hun recht kwamen. Wat deden die mensen daar?!? en wat doet een band als BRMC daar?!

Jammer.
  zondag 25 november 2007 @ 18:08:39 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_54829902
Vreemd ik heb me er niet zo aan geergerd... ik heb me reuze vermaakt en me ook niet zo af laten leiden door randzaken.
Ik vind Lucky een leuk tentje. Dat ze Dommelsch schenken is minder, maar ja, so be it. Geluid was niet super, maar ach, dat komt op meer plekken voor (Paradiso).
Teveel gepraat tijdens concerten komt overal voor. Vaak genoeg meegemaakt. In 013, Melkweg, Paradiso enz, enz. Dat kan je moeilijk wijten aan de locatie, lijkt mij. Je moet gewoon je proberen er van af te sluiten.

En dan nog... Of het een uithoek is, ligt er maar net aan waar je woont he?! Waar jij woont is voor mij een uithoek
pi_54830013
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:25 schreef BlackRebel het volgende:
American X en Heart & Soul waren echt de hoogtepunten, maar het geluid was in het begin inderdaad niet echt super, ik had het idee dat Robert wat ziek was ofzo, in ieder geval erg verkouden...

Maar wat een baggerpubliek. Ik weet nu waarom ik nooit naar een uithoek van Nederland ga om zo'n concert te zien. De lokale schoolkids die op hun saaie vrijdagavond (wat kun je anders doen in dat gat) naar Lucky gaan om een concert te verzieken. Bah, wat een onvolwassen gedrag en ik was echt blij dat een van die pubertjes door de security eruit werd gemikt. Sowieso werd er veel te veel gepraat in de zaal waardoor nummers als Mercy en Complicated Situation niet tot hun recht kwamen. Wat deden die mensen daar?!? en wat doet een band als BRMC daar?!

Jammer.
Die pubertjes waar je het over hebt waren studenten uit Amsterdam, dat vertelden ze namelijk tegen iemand die naast me stond. Verder waren ze voor het begin van het optreden alles aan het afkraken met betrekking tot het oosten van het land. Ze waren op dat moment ook overduidelijk al onder invloed van alcohol en andere zooi. Net goed dat er eentje later door de security uit werd gezet. Overigens gebeurt dit bij concerten in Amsterdam even goed. Daar heb je bij concerten van bands in dit genre ook altijd wel een paar van die onbenullen rondlopen die menen dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk mensen tegen de vlakte te beuken.

Vind het een kortzichtige reactie van je.

Heart + Soul was een perfect einde van een voor mij geslaagd optreden

[ Bericht 1% gewijzigd door Steffie op 25-11-2007 18:24:09 ]
pi_54830986
studenten uit Amsterdam... daar had ik wel iets meer intelligentie van verwacht dan. Het was duidelijk dat ze niet voor de muziek kwamen. Dat ik me er aan kon ergeren was omdat ik er met mijn neus bovenop stond, en ik sta graag vooraan, juist om van dat geklets af te zijn. Bij de andere BRMC-concerten die ik in Paradiso/Melkweg heb meegemaakt heb ik echt het gevoel gehad dat ik met andere fans van de bloedmooie muziek aan het genieten was. Daar is geen plaats voor dit soort ongeregeldheden. Misschien omdat het eerder is uitverkocht, en omdat locals dan niet meer de kans hebben om het concert uit te kiezen als hun 'op-het-laatste-moment-uitgekozen-vrijdagavond besteding'.

Dat er altijd van dit soort onbenullen rondlopen ben ik dus niet met je eens, ik heb ze zelden meegemaakt bij alle concerten waar ik naartoe ben geweest.

Al met al is elke gelegenheid om BRMC te aanschouwen een hoogtepunt, en gelukkig heeft dat het ruimschoots goed gemaakt.

edit: overigens zijn reacties uit een publiek vaak welk belangrijk voor het verloop van een show, en het was duidelijk dat zowel Robert als Peter zich irriteerden aan het gedrag van deze personen. Het was dus geen wonder dat ze niet vroegen om verzoeknummers (wat toch wel regelmatig terugkomt in hun show).

[ Bericht 14% gewijzigd door BlackRebel op 25-11-2007 18:57:32 ]
pi_54833012
Nou ik kan zo een aantal concerten opnoemen. Alle keren dat ik Feeder in Amsterdam heb gezien. Verder staat me nog een concert van Kaiser Chiefs in Paradiso bij van een jaar geleden. En Franz Ferdinand in de HMH een paar jaar geleden op het hoogtepunt van de hype. Allemaal in Amsterdam. Altijd is natuurlijk gechargeerd, maar zo uitzonderlijk als jij het doet voorkomen is het in mijn beleving echt niet.

Was jij degene die op het laatst nog om Rifles verzocht?
pi_54834309
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:12 schreef Steffie het volgende:
Nou ik kan zo een aantal concerten opnoemen. Alle keren dat ik Feeder in Amsterdam heb gezien. Verder staat me nog een concert van Kaiser Chiefs in Paradiso bij van een jaar geleden. En Franz Ferdinand in de HMH een paar jaar geleden op het hoogtepunt van de hype. Allemaal in Amsterdam. Altijd is natuurlijk gechargeerd, maar zo uitzonderlijk als jij het doet voorkomen is het in mijn beleving echt niet.

Was jij degene die op het laatst nog om Rifles verzocht?
Dat daar iedereen zo irritant liep te doen, was inderdaad fokking klote! Je werd vol gebeukt. Hele voorprogramma enzo rustig daarna, kwamen allemaal van die vage dronken figuren naar voren die alles gingen lopen verzieken:(
pi_54835205
Ik vond het zaaltje trouwens best ok, je had overal goed zicht en voor geluid moet het ook een prima tent zijn geweest lijkt me. Waar het nou aan lag dat het niet klonk snap ik niet. Het was wel ontzettend hard, maar ik heb oordoppen speciaal voor muzikanten en die filteren de hoge schelle tonen enzo weg. Normaal heb ik dan een heel mooi strak geluid, maar nu hoorde ik de zang niet en alleen een overdreven dreunde bassdrum en basgitaar. Ik vermoed dat het misschien slechte microfoons waren, maar ik heb geen idee. Heb het echt nog nooit meegemaakt. Ik stond in het begin naast de mengtafel en een aantal kanalen deed het ook niet goed. Baggerapparatuur dus daaro.
Dat black rebel in Lucky speelde was omdat die eigenaar ze wilde hebben volgens een artikel. Die gasten zullen ook wel gedacht hebben, waar the fuck zijn we nu belandt!
hopen dat ze snel weer terug komen..
  zondag 25 november 2007 @ 22:24:26 #137
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_54836583
Lucky is bezig om zichzelf wat meer op de kaart proberen te krijgen. Vooral ook omdat je in het oosten niet heel veel (goede) zalen hebt. Op zich een goede zaak. Beth Hart heeft er al diverse uitverkochte concerten gegeven. BRMC was echter ook niet uitverkocht. Daarom was het balkon ook niet open. Misschien dat dat ook scheelt. (?)
Het zal idd voor BRMC best raar zijn geweest, aan de andere kant heb ik ooit Living Colour in Helmond gezien... Ik vermoed dat zij ook niet bij thuiskomst hebben verteld over het geweldige Helmond
  maandag 26 november 2007 @ 00:34:15 #138
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 18:00:12 #139
11697 Junkie
pi_56606610
BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB @ Paradiso
maandag 23 juni 2008
hoofdprogramma: 20.30 uur
voorprogramma: 19.30 uur
zaal open: 19.00 uur
entree: 16,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 23 februari.

LastFM Event

pi_56621348
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 18:00 schreef Junkie het volgende:
BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB @ Paradiso
maandag 23 juni 2008
hoofdprogramma: 20.30 uur
voorprogramma: 19.30 uur
zaal open: 19.00 uur
entree: 16,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Voorverkoop vanaf zaterdag 23 februari.

LastFM Event

Top ff kijken of ik ga, en of ik nog wat gasten kan regelen
pi_56633722
Is dit trouwens vanwege die nieuwe ep. American X: Baby 81 sessions ofzo...

http://en.wikipedia.org/wiki/American_X:_Baby_81_Sessions_EP
  zondag 10 februari 2008 @ 02:19:44 #142
11697 Junkie
pi_56637329
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:00 schreef Radioheader het volgende:
Is dit trouwens vanwege die nieuwe ep. American X: Baby 81 sessions ofzo...

http://en.wikipedia.org/wiki/American_X:_Baby_81_Sessions_EP
Dat EP-tje is binnenkort in mijn bezit.
Moet nog eventjes me bestelling bij Boudisque afwachten...

Verder zou ik het niet weten. Maar ik vondt dit net op de website.
quote:
BRMC AT PARADISO
Feb 9, 2008 Netherlands
BRMC return to the Paradiso later this year on June 23rd.

Tickets go on sale on February 23rd and will be available from paradiso.nl
quote:
UPCOMING LIVE DATES
Feb 9, 2008 Germany, Netherlands, United States
The band have confirmed a series of dates in 2008 with more to be announced very soon.

BRMC will return to Europe to play Germany's Hurricane and Southside festivals as well as a headline show at Amsterdam's Paradiso.

In August, they return to the US to play Harley-Davidson 105th Anniversary Celebration at Summerfest Grounds in Milwaukee, WI.
http://www.blackrebelmotorcycleclub.com/shows/
pi_56667381
yup, dat is hun EP, zitten wel wat leuke nummertjes op... Zoals UK Ultra -> een alternatieve uitvoering van US Government...
plus een korte film met American X als soundtrack, maar de film past bij lange na niet bij het nummer, jammergenoeg.
pi_56906540
Ik heb die EP net gekocht. Zag hem bij ´t Oor in Hilversum voor 10 euro en dat kon ik natuurlijk niet laten liggen
pi_56924533
Kaartjes zijn binnen!
pi_57157889
mijn kaarjes ook!
pi_57472167
24 juni spelen ze ook in de Oosterpoort in Groningen
pi_59251510
Sad news, bericht van Nick Jago:

Hey everybody that reads this,
I just had dinner with rob and pete and well, im not in the band anymore. They are going into rehersals tommorow with leah, she just finished touring with the raveonettes and is super nice and cool. They presented it to me like they need a break, i took it as i am fired again and to be honoust with you i respect thier descision. I dont make it easy for them, i hope to be able to play with them again in the futre as a reuinion as there is really no bad feeling other than we all wanna be happy and rite now we are not. Maybe playing drums for brmc all the time is not my calling and there is something else im supposed to do. we will see, Im sorry to all ther fans and know that the drums are in good hands with leah.
find her at http://www.myspace.com/deadcombosound
My best
hope to see you soon.

Nick
  dinsdag 24 juni 2008 @ 01:43:03 #149
20720 brother52
Dus..........
pi_59642784
Ik ben net terug uit paradiso waar ze weer 2,5 uur hebben staan spelen.
Het was weer geweldig, betere sfeer dan gister op Hurricane waar ze ook erg goed waren maar ze mochten daar maar een uur spelen en stonden in de brandende zon. Ze komen toch beter tot hun recht in kleine zaaltjes.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_59645034
Ik vond het ook geweldig gisteren.
Da's nog 's waar voor je geld: EUR 16,- en dan 2,5 uur spelen - fantastisch!
Lekker enthousiast publiek ook, behalve de gebruikelijke door-praters aan de bar...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:09:29 #151
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_59646658
Ik vond het gisteren ook supervet, alleen het geluid vond ik niet zo ok. Je verstond de zang vet vaak niet en je miste toch ook wel een beetje de 4e man, die er vorig jaar wel was.
Was de drummer trouwens die Leah Shapiro...? Het leek gewoon een gast te zijn.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:19:05 #152
20720 brother52
Dus..........
pi_59656844
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:09 schreef Radioheader het volgende:
Ik vond het gisteren ook supervet, alleen het geluid vond ik niet zo ok. Je verstond de zang vet vaak niet en je miste toch ook wel een beetje de 4e man, die er vorig jaar wel was.
Het geluid van de zang was inderdaad niet al te best. Bij het voorprogramma ook al niet.
Ik heb geen enkel moment een 4e man gemist maar ik heb ze dan ook alleen maar met z'n 3-en zien spelen.
quote:
Was de drummer trouwens die Leah Shapiro...? Het leek gewoon een gast te zijn.
Yep. Een vriend van me had afgelopen zondag hetzelfde. Hij vroeg aan mij hoe jong die drummer wel niet was.
Ik heb hem maar verteld dat het een drumster is en dat verklaarde veel.
pi_59712834
wat een concert zeg! 2,5 uur. Vet veel nummers van het eerste album en zelfs wat B sides van de Howl sessions. Zie maar weinig bands die zoveel nummers van vroeger spelen. Ze hebben ook gewoon 4 albums op hetzelde goede niveau gemaakt waar ze uit kunnen putten voor liedjes.
't Geluid stond echt ontzettend had, zelfs met oordopjes haha. En de zang kwam daardoor inderdaad niet goed uit de verf.
Geweldig ook die akoestische solo nummers. Dat Peter en Robert elkaar afwisselden. De drumster vond ik ook een vooruitgang trouwens, toch wel iets gevarieerder dan Nick.
Al met al blijft het een van de leukste bands om live te zien. Voor weinig geld een vette avond met onwijze muziek! Volgende keer ben ik er weer bij.
pi_59713268
Ik zag ze in Groningen, en het was erg goed! Tweede keer dat ik ze zag, en ze waren lekker op dreef. De drumster was ook tof! Van de Raveonettes geloof ik. Wat was de rol van die vierde man eigenlijk?
  donderdag 26 juni 2008 @ 20:10:48 #155
20720 brother52
Dus..........
pi_59713515
In paradiso en op Hurricane was er geen 4e man bij. Ik heb dus geen idee.
pi_59713598
4e man was meer nodig tijdens de concerten van het Howl album. Die waren wat meer akoestisch en hadden een 2e gitarist nodig.
Maar missen doe j'm niet
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:38:32 #157
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_59721468
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:15 schreef Echoes het volgende:
4e man was meer nodig tijdens de concerten van het Howl album. Die waren wat meer akoestisch en hadden een 2e gitarist nodig.
Maar missen doe j'm niet
Daardoor hadden ze veel meer geluid, bij bijvoorbeeld weapons of choice vond ik het een beetje leeg klinken. Met de vierde man trokken ze echt een muur van geluid op. Ik miste dat toch wel een beetje. Maarja verder prima concert alleen jammer van die puntjes
pi_59748798
de platenmaatschappij vond de vierde man, Spike, op een gegeven moment te duur worden en besloot dat ie niet meer mee mocht op tour naar Europa... (was tijdens de Baby81-tour).

Leah was de drummer van een band genaamd 'Dead Combo' die de afgelopen tour het voorprogramma van The Raveonettes was
pi_63719868
En, iemand het nieuwe album al gehoord?
pi_63802638
uiteraard

tja.. van een echt album kan je in mijn ogen niet spreken. Het is een zijprojectje van Robert en Peter waar ze de afgelopen jaren naast hun reguliere werk aan gewerkt hebben. Het is dus iets compleet anders dan hun normale muziek. Pure instrumentale ambient nummers.. het kostte voor mij even tijd om er aan te wennen maar uiteindelijk vind ik het wel een geslaagd album..maar je moet er van houden
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:58:23 #161
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_64861753
*schop*

iemand de nieuwe van hun al gehoord? het is een soort noise/industrial plaat geworden,
mischien niet voor de fans, maar ik vind zelf dat ze er aardig goed mee weg komen

het album is overigens niet in de winkel te koop maar kan alleen via hun website gekocht worden voor ¤6
hier dus
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:53:53 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64863762
Hopelijk gaan ze ook weer touren dan. Goede liveband!
pi_64880268
@Gehenna: post boven je

@peaceman:
nee, de nummers van 'The Effects of 333' zullen ze nooit live spelen...

Ze hebben wel al een reeks andere nieuwe nummers die ze momenteel live spelen en ze werken hard aan materiaal voor een nieuw album. Dus wie weet zien we ze nog op festivalletjes dit jaar... (al hebben ze net twee jaar nonstop touren achter de rug),

Ook komt er ergens dit jaar de langverwachte live DVD uit
pi_64883081
een dvd wordt wel eens tijd ja. Een dvd van de Howl tour had me vet geleken. Wat een concert was dat destijds id oude zaal vd melkweg.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:32:02 #165
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_64883536
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:26 schreef BlackRebel het volgende:
@Gehenna: post boven je
woeps mij fout, keek alleen even naar de datum en dacht dat dat album net uit was, maar hij was 1 nov. al uitgekomen
Robert Moog died for our synths
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:26:18 #166
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64888853
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:26 schreef BlackRebel het volgende:

@peaceman:
nee, de nummers van 'The Effects of 333' zullen ze nooit live spelen...

Ze hebben wel al een reeks andere nieuwe nummers die ze momenteel live spelen en ze werken hard aan materiaal voor een nieuw album. Dus wie weet zien we ze nog op festivalletjes dit jaar... (al hebben ze net twee jaar nonstop touren achter de rug),

Ook komt er ergens dit jaar de langverwachte live DVD uit
Ik zeg toch ook niet dat ze die nummers live moeten gaan spelen? Ik hoop gewoon dat ze weer op tournee gaan én ik zeg dat ik het een goede liveband vind.
pi_66680709
die tour zit er weer aan te komen... net als de DVD en de band is op het moment in de studio voor het 5e album

"Following the online exclusive release of The Effects Of 333, Peter, Rob and Leah have entered the studio to start recording BRMC's 5th Studio Album. The tentative plan is to release the album later this year with tour dates to follow.

In other news, the band have recently completely their first ever live DVD, with audio mixed by Peter Hayes, recorded in Glasgow, Berlin and Dublin during the Baby 81 world tour. The DVD will see a release later this spring and more information on the release will be coming soon.

Exclusive to members of the site, close friend to the band, Billy Nicorgski, has shot a selection of pre-production photos of the band from The Cobbs studio in Philadelphia. These photos will be available in the Gallery later this week and a notice will go out when those photos are available. "
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:09:44 #168
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_66694679
Goed nieuws dus!
pi_67000511
eindelijk een DVD
pi_72543719
DVD komt uit op 10 november en een nieuwe CD in maart 2010.
quote:
PARTNERSHIP WITH VAGRANT TO RELEASE LIVE DVD
Sep 7, 2009 International

Three-Disc Set To Be Released November 10, 2009

Fifth Studio Album Due Out Next Spring

Los Angeles, CA (September 8, 2009) - Vagrant Records is pleased to announce their partnership with Black Rebel Motorcycle Club to release Live, a 2-DVD, 1 CD set on November 10, 2009 on the band’s own Abstract Dragon label.

The DVD features over two hours of live concert footage from three sold out shows in Berlin, Dublin and Glasgow. The footage documents the end of the band’s 2007 tour in support of Baby 81, their most recent full-length release. The live audio was mixed by BRMC’s own Peter Hayes and the gritty cinematography keeps the band’s music front and center while viewers experience the show both from the stage and from the audience’s perspective.

Over ninety minutes of unadorned, intimate behind-the-scenes footage is captured on the second bonus DVD along with additional performance footage. Viewers accompany BRMC as they record songs from Howl, see the making of the “Weapon of Choice” video, and witness inspired, impromptu off-stage performances.

The package is rounded out by a bonus audio CD featuring 14 songs from the concert film and a gorgeous 48-page booklet of previously unseen backstage and candid photos of the band. The full tracklisting and cover art will be revealed in the coming weeks.

The Los Angeles, CA-based group is currently at The Station House studio in Hollywood finishing work on their fifth studio album. This will be the band's first recording with drummer Leah Shapiro and is expected to have a March 2010 release.

"We lived and breathed this record for 6 months out in one the coldest Philadelphia winters in history. Every track on there was frozen to our bones, and chipped off one sliver at a time" - Robert Been

BRMC fans can go to http://www.blackrebelmotorcycleclub.com now to download a free remix of “666 Conducer” (from Baby 81) as well as view an exclusive video from The Effects of 333, the band’s 2008 self-released instrumental album.
pi_72543974
Ok, gelukkig. M'n vrienden en ik waren al aan het speculeren wat er nu weer aan de hand was.Kijk wel uit naar die DVD, want het is een fantastische live band. Hopelijk snel weer een tour, kunnen ze Paradiso weer platspelen!!
pi_72550216
Ooooh... dat klinkt veelbelovend
pi_73290174
Vanaf 12 oktober is de dvd te pre-orderen.

donderdag 1 oktober 2009 @ 22:42:45 #174
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73290929
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:24 schreef Felixa het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is wel vet.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:43:44 #175
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_73295242
Geweldige band Zal die dvd ook zeker checken.
pi_73298882
Oe tof, ik zet hem ook op m'n lijstje.
pi_73319726
Jammer dat mijn favo nummer Windows er niet op staat... maarach, je kan niet alles hebben. De band kennende wordt het high quality, anders beginnen ze er niet aan
pi_73323726
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:24 schreef Felixa het volgende:

[ afbeelding ]
Waar is ie te pre-orderen? Die shop op de officiele site doet het niet. Komt ie ook uit in Nederland?
pi_73389565
Op dit moment is de dvd al voor te bestellen bij Amazon (.co.uk en .de).
pi_74101824
Weet iemand of ie nog verkocht gaat worden in Nederland.
En is dit de gewone cd+dvd versie, anders bestel ik hem gewoon op de site. Dollar staat laag, maar als ik hem in Nederland kan kopen vind ik het chiller.
pi_74102573
Ja, die komt ook gewoon hier in de winkels te liggen.

*kon niet wachten en heeft hem al gepre-ordered*
pi_75137432
quote:
Black Rebel Motorcycle Club is set to release their fifth studio album, Beat The Devil's Tattoo, on March 8th (UK/Europe/Japan/Australia et al), March 9th (US/Canada) and March 16th (Germay). This release signifies the band’s first full-length on their own Abstract Dragon label, in partnership with Vagrant Records and Co-Op Music Group. The band wrote and recorded most of the album at The Basement Studio in Philadelphia, PA – the same room where they wrote and recorded “Howl” as well as some work in their hometown Los Angeles. Beat The Devil’s Tattoo also marks the first album with drummer Leah Shapiro.

The trio is primed to embark on a North American headline tour upon release, kicking off February 26 in Sacramento and culminating at New York City’s Webster Hall on April 8. Pre-sale for all shows will start Wednesday, December 2 including a show at Slim’s in their original hometown of San Francisco, CA on release day.
quote:
May 13 Amsterdam, NL Paradiso (on sale 5.12.09)
pi_75138524
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:25 schreef BlackRebel het volgende:

[..]

[..]

Hehe, bedankt man Ga ik zeker heen!!
pi_75184443
Oe, hier ben ik zeker ook weer bij!
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:27:31 #185
11697 Junkie
pi_75308356
Vandaag bestellen!
pi_75310958
Kaartjes in the pocket.
Heb er nu al zin in!
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:07:31 #187
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_75311907
Yeah ben er ook bij, Oosterpoort was geweldig vorige keer.
pi_75445920
Ik heb de DVD ook binnen gekregen. Vind het een erg mooie productie. De manier van filmen en editen vind ik erg verfrissend vergeleken met andere concertregistraties. De manier van editing past ook erg goed bij de muziek. Op het officiele forum las ik van verschillende mensen slechte verhalen over de geluidskwaliteit, maar ook daar valt mij helemaal niets negatiefs aan op. Klinkt echt heel goed (ook al is het hier en daar duidelijk nabewerkt). Kortom, zeer de moeite waard deze DVD.

Kaartjes voor Paradiso heb ik afgelopen zaterdag ook gekocht.
pi_75451923
Het beeldmateriaal is onovertroffen. Qua grafische vormgeving zit er duidelijk de hand van Tessa Angus in, die ook al zeeer regelmatig de officiele fotoshoot's van de band doet.
Qua geluid klinken vooral enkele filmpjes op de tweede DVD slecht, zoals Devil's Waitin'. De band heeft daar al excuses over aangeboden, er zou iets misgegaan zijn bij het persen ofzo.

Sommige mensen klagen ook over de geluidskwaliteit van de audio cd, en hoewel ik begrijp wat ze bedoelen, vind ik dit gewoon bij het geheel passen, het hoeft allemaal niet zo megagelikt te zijn. Als je je bedenkt dat ze dit allemaal in eigen beheer hebben gedaan en uitgebracht vind ik dat ze een superjob hebben geleverd.

Heb zin in Paradiso
pi_75452872
Oh ok. De tweede dvd heb ik nog niet bekeken. De DVD met beelden van de drie concerten als wel twee keer en daar is op het geluid echt niets aan te merken. Audio CD ook nog niet afgespeeld, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze daarvoor een andere master hebben gebruikt dan voor de DVD. Overigens vind ik die Audio CD minder recht doen aan de live ervaring dan de DVD, aangezien er veel te veel nummers ontbreken. Het allerliefst zie ik gewoon een concertregistratie van een enkele avond zonder dat er geknipt is in de setlist.
pi_77104920
De nieuwe single heeft vannacht in de USA zijn radiopremiere gehad:

Klinkt erg veelbelovend.
pi_77104984
Goede band zeg.
pi_77107242
Klinkt weer lekker zeg!
pi_78473738
http://www.nodepression.c(...)ebel-motorcycle-club

Staat een nieuwe track. Klinkt weer lekker donker en hard.
pi_78475376
Bekijk deze YouTube-video

Leuke promo van het nieuwe album
pi_78992315
De nieuwe cd is gelekt en staat nu op internet! Volgens de eerste verhalen is ie supergoed en superrauw!
pi_78992932
Oe! Even zoeken.
pi_78999821
Nu al ontzettend benieuwd naar de live uitvoering van Aya. Wat een geweldig liedje. Rest is inderdaad ook goed de moeite waard.
pi_79003400
Het is wel duidelijk een album dat moet groeien... Er staan een aantal nummers op die live wel geweldig zullen zijn, maar ook wel wat nummers waar ik nog niet direct een klik mee heb, zoals war machine.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:37:53 #200
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_79010378
Klinkt te gek op het eerste gehoor, het nieuwe album.

Waarom is B.R.M.C. zo duur op vinyl trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')