abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:16:44 #201
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_79070383
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:57:53 #202
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_79267356
Klinkt weer lekker donker
pi_79703988
Nieuwe album is f*cking brilliant! BRMv back to their roots!. Ik kijk nu al uit naar 13 mei in Paradiso.
pi_80869817
Inmiddels zijn er ook concerten bevestigd voor Utrecht op 24 augustus en Zwolle op 25 augustus.
Spread your love like a fever!
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:11:12 #205
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_80879918
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:05 schreef BlackRebel het volgende:
Inmiddels zijn er ook concerten bevestigd voor Utrecht op 24 augustus en Zwolle op 25 augustus.
Lowlands,
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_80879952
Ze zijn bezet tijdens lowlands.
pi_80892536
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:05 schreef BlackRebel het volgende:
Ikben erbij in Utrecht! En mijn rockvriendin ook
pi_80901183
Ik in Paradiso, geweldige liveband.
pi_81183288
Zin in donderdag!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81185763
ik ga ook!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_81217651
De reacties op deze tour zijn lovend. We kunnen een daverende show verwachten donderdag. Ik heb nu het nieuwste album weer aan en die is toch wel geweldig goed.
pi_81402339
Godskolere, wat een fantastische liveband is dit toch!!
Heb echt een superavond gehad met een prachtig eind met die lasers.
En wat kan die meid drummen!
Een minpuntje; dat ze Heart & Soul niet hebben gespeeld.
pi_81418450
Daaaaaaaaaaaaaamn wat een concert !!!!!

Alleen jammer:P Ik zat op het balkon recht boven de gitarist (goeie plek) en ik kon steeds op zijn pedalboard lezen welk preseteffect hij aanzette (dus ik wist welk nummer ze gingen spelen voordat het begon).

Verder speelden ze echt alle nummers die ik wilde, behalve helaas 'as sure as the sun'.

Was een van de betere shows van de afgelopen jaren die ik gezien heb
pi_81422286
Recensie van oor.nl
quote:
BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB: EEN DONKER EN STOMEND PARADIJS :: 14-5-2010
Bijna zeven jaar geleden betrad Black Rebel Motorcycle Club voor het eerst de planken van Paradiso. Sindsdien zijn ze er vaste klant. Vanavond staat het drietal, met verse drumster, voor de vijfde maal in de hoofdstelijke concertzaal. Niet voor niets komt de band graag terug en zien wij ze net zo lief eens per jaar optreden. Een gedreven Black Rebel Motorcycle Club verandert de kerk vanavond in een grote, rokende, stomende en donkere garage.

Van het hypnotiserende, gitzwarte begin tot stroboscopen en crowdsurders; aan variatie ligt het niet vanavond. Van nieuw materiaal als Beat The Devil's Tattoo tot oude knallers als Whatever Happened To My Rock 'n Roll: het gaat erin als zoete koek. Twee uur lang lijkt Paradiso wel gebouwd voor dit concert. Dat deze band nog nooit tot een groter publiek is doorgebroken mag eigenlijk al een raadsel heten, want zo gedreven en enthousiast zie je ze niet vaak op een podium staan. Of ze nu zwaar in zichzelf gekeerd staan te rocken, of joviaal geintjes met elkaar uithalend over het podium springen, het werkt allebei. Complimenten ook aan Leah Shapiro, die er tien jaar later bijkwam, maar meespeelt alsof ze het drietal in hoogst eigen persoon bij elkaar heeft gebracht.

Een kleine smet op de avond is een akoestisch nummer zo halverwege, dat en niet werkt in een druk kletsende zaal en eigenlijk helemaal niet sterk is. Ook het mierzoete "jullie hebben ons altijd gesteund en we komen hier zo graag" praatje daarvoor had beter achterwege kunnen blijven. Waarom niet gewoon twee uur beuken en het podium afstappen? De mystieke en bijzondere sfeer die er tot dat moment hing was bijzonder en had -mits het hele optreden volgehouden- kunnen zorgen voor een echt memorabel optreden. Maargoed, wie maalt daarom als luttele minuten later alle spijkerbroeken in de zaal bijna kapot trillen van de vernietigend harde bass.

Black Rebel Motorcycle Club staat dan ook altijd nog aan de top van de hedendaagse garagerock. De release van Beat The Devil's Tattoo is hier misschien wel een beetje onopgemerkt voorbijgegaan, maar nummers als Aya en Long Way Down zijn gewoon zeer waardevolle toevoegingen aan het repetoire, zo blijkt vanavond. Dat een concert in Paradiso de komende jaren vaste prik blijft, want hier lusten we er nog wel een paar van.
pi_81423301
quote:
[...]maar nummers als Aya en Long Way Down zijn gewoon zeer waardevolle toevoegingen aan het repetoire, zo blijkt vanavond.[...]
Ik kan me natuurlijk vergissen, en het gemist hebben omdat ik zo in de wolken was van het concert, maar Long Way Down hebben ze volgens mij echt niet gespeeld.

Het was inderdaad weer een memorabel avondje, en ik vond Sympathetic Noose wel mooi in de set passen. Ze hebben eigenlijk geen van mijn echte favorieten gespeeld (American X, Windows, Heart&Soul), maar dat deed absoluut geen afbreuk aan het feit dat het gewoon een gruwelijk lekker concert was. Ik was zelf aangenaam verrast door de toevoeging Half State aan de setlist. Dat speelden ze tot nu toe nog niet heel vaak live. Verder erg mooi om Aya, Annabel Lee en Open Invitation live te horen.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlackRebel op 14-05-2010 17:17:51 ]
pi_81427582
Ooh wat was dit goed! Wat een show, wat een band. Idd prima setlist, voor mij deden de nieuwe nummers het gisteren. Aya, Shadows keeper, Half state en Conscience killer waren 4 absolute hoogtepunten. Long way down hebben ze idd niet gedaan. Ik vond dat praatje in het midden juist wel iets hebben. Ze zijn altijd erg geliefd geweest in Paradiso, nu geven ze daar een blijk van waardering van.
pi_85493333
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85493533
Oei. :{
pi_85502386
Oei, dat is naar nieuws.
Been was ook een grootheid in zijn tijd, zanger en gitarist van The Call.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:54:33 #220
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_85504563
-O-
pi_85573569
Ik ben net terug van pukkelpop. Erg naar dit, en ook de zelfmoord van de zanger van ou est le swimming pool..
Ik ga ook naar tivoli, maar zal 't wel doorgaan?
pi_85603288
Tivoli tweet net dat het concert doorgaat.

quote:
De show van Black Rebel Motorcycle Club in @TivoliUtrecht gaat door. Er zijn nog kaarten beschikbaar via tivoli.nl
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 00:31:58 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_85672692
Het was gaaf! O+ morgen een uitgebreide reactie, nu eerst slapen :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_85691527
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:31 schreef MaJo het volgende:
Het was gaaf! O+ morgen een uitgebreide reactie, nu eerst slapen :D
Ben je al uitgeslapen? :P
Vanavond naar Zwolle, ik hoop dat het net zo 'gaaf' als gisteren wordt. :D
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 20:37:54 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_85744352
Ja sorry, Lowlands gaarheid :@ :')

Het was echt een fantastisch optreden wat ruim 2 uur duurde. Ik vond het alleen zwaar irritant dat mensen door de langzame stukken heen gingen lullen. Op een gegeven moment zong de bassist in zijn eentje een ballad, die hij volgens mij voor zijn vorige week overleden vader zong, en dan er gewoon doorheen lullen, respectloos :r

Hoe was het in zwolle?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')