Lowlands,quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:05 schreef BlackRebel het volgende:
Inmiddels zijn er ook concerten bevestigd voor Utrecht op 24 augustus en Zwolle op 25 augustus.
Ikben erbij in Utrecht! En mijn rockvriendin ookquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:05 schreef BlackRebel het volgende:
Inmiddels zijn er ook concerten bevestigd voor Utrecht op 24 augustus en Zwolle op 25 augustus.
quote:BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB: EEN DONKER EN STOMEND PARADIJS :: 14-5-2010
Bijna zeven jaar geleden betrad Black Rebel Motorcycle Club voor het eerst de planken van Paradiso. Sindsdien zijn ze er vaste klant. Vanavond staat het drietal, met verse drumster, voor de vijfde maal in de hoofdstelijke concertzaal. Niet voor niets komt de band graag terug en zien wij ze net zo lief eens per jaar optreden. Een gedreven Black Rebel Motorcycle Club verandert de kerk vanavond in een grote, rokende, stomende en donkere garage.
Van het hypnotiserende, gitzwarte begin tot stroboscopen en crowdsurders; aan variatie ligt het niet vanavond. Van nieuw materiaal als Beat The Devil's Tattoo tot oude knallers als Whatever Happened To My Rock 'n Roll: het gaat erin als zoete koek. Twee uur lang lijkt Paradiso wel gebouwd voor dit concert. Dat deze band nog nooit tot een groter publiek is doorgebroken mag eigenlijk al een raadsel heten, want zo gedreven en enthousiast zie je ze niet vaak op een podium staan. Of ze nu zwaar in zichzelf gekeerd staan te rocken, of joviaal geintjes met elkaar uithalend over het podium springen, het werkt allebei. Complimenten ook aan Leah Shapiro, die er tien jaar later bijkwam, maar meespeelt alsof ze het drietal in hoogst eigen persoon bij elkaar heeft gebracht.
Een kleine smet op de avond is een akoestisch nummer zo halverwege, dat en niet werkt in een druk kletsende zaal en eigenlijk helemaal niet sterk is. Ook het mierzoete "jullie hebben ons altijd gesteund en we komen hier zo graag" praatje daarvoor had beter achterwege kunnen blijven. Waarom niet gewoon twee uur beuken en het podium afstappen? De mystieke en bijzondere sfeer die er tot dat moment hing was bijzonder en had -mits het hele optreden volgehouden- kunnen zorgen voor een echt memorabel optreden. Maargoed, wie maalt daarom als luttele minuten later alle spijkerbroeken in de zaal bijna kapot trillen van de vernietigend harde bass.
Black Rebel Motorcycle Club staat dan ook altijd nog aan de top van de hedendaagse garagerock. De release van Beat The Devil's Tattoo is hier misschien wel een beetje onopgemerkt voorbijgegaan, maar nummers als Aya en Long Way Down zijn gewoon zeer waardevolle toevoegingen aan het repetoire, zo blijkt vanavond. Dat een concert in Paradiso de komende jaren vaste prik blijft, want hier lusten we er nog wel een paar van.
Ik kan me natuurlijk vergissen, en het gemist hebben omdat ik zo in de wolken was van het concert, maar Long Way Down hebben ze volgens mij echt niet gespeeld.quote:[...]maar nummers als Aya en Long Way Down zijn gewoon zeer waardevolle toevoegingen aan het repetoire, zo blijkt vanavond.[...]
quote:De show van Black Rebel Motorcycle Club in @TivoliUtrecht gaat door. Er zijn nog kaarten beschikbaar via tivoli.nl
Ben je al uitgeslapen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:31 schreef MaJo het volgende:
Het was gaaf!morgen een uitgebreide reactie, nu eerst slapen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |