Nu, op dit moment, op deze verkoelende zaterdagnacht, geniet ik van Substrata, in mijn ogen het lekkerste stukje ambient ooit gemaakt
Biosphere liefhebbers hier?
De eerste releases, Microgravity en Patashnik, vond ik erg fijne releases. Maar met Cirque (ik kom er net achter dat ik die CD ook heb, was ik totaal vergeten) en vooral Polar Sequences samen met Higher Intelligence Agency ben ik de interesse wat verloren. Het werd me allemaal wat te ijl en leeg. Substrata en Shenzou moet ik nog horen, die ken ik nog niet.
quote:Neen, hoewel er in Solaris nummers zitten die misschien een drumm&bass variant ervan zouden kunnen zijn.
Op zondag 10 augustus 2003 01:14 schreef Retro het volgende:
Lijkt Biosphere een beetje op Photek e.d? Dan ga ik het zeker eens proberen.
quote:substrata werd in een engels blad als beste ambient plaat ooit gekozen, zelfs voor alles van brian eno. Zeker luisteren.
Op zondag 10 augustus 2003 01:16 schreef Weakling het volgende:
Ik ben Biosphere al een paar jaar uit het oog (oor eigenlijk) verloren ...De eerste releases, Microgravity en Patashnik, vond ik erg fijne releases. Maar met Cirque (ik kom er net achter dat ik die CD ook heb, was ik totaal vergeten) en vooral Polar Sequences samen met Higher Intelligence Agency ben ik de interesse wat verloren. Het werd me allemaal wat te ijl en leeg. Substrata en Shenzou moet ik nog horen, die ken ik nog niet.
Ik ben ook een mega biosphere fan, heb hem een keer live gezien, heb alle platen... alles werelds!
Wat doet onze beste noorderling Biosphere ... men neme een sample van lengte X ... daar plakken we om de 8 of 16 maten een sample bij van lengte X of een factor 2 of 4 langer of korter ... als het wat druk wordt halen we een andere sample weg ... het enige andere wat we verder nog doen is af en toe de volumeknop van een sample bedienen om 'm meer naar de voorgrond of achtergrond te zetten.
Wat een ontzettend op 1 formule gebaseerd album zeg ... doe dan potdomme wat met je samples man ... nee, we laten ze op dezelfde snelheid, dezelfde pitch, dezelfde lengte, dezelfde alles, een heel nummer lang door lopen en zetten er een sample bij of halen er eentje vanaf ... dit is mijn veel te simplistisch en fantasieloos gedaan ...
Score op een schaal van 0 to 10 ... een min 1 ... zo slecht vond ik 'm ... ambient en rustig is okay, maar gebruik dan tenminste je fantasie bij het opbouwen van je sample lagen.
quote:Er is niets te vergelijken met Biosphere ... ook voor de hand liggend.
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:23 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelf ook aangegrepen door de muziek van Biosphere. Is er vergelijkbare muziek? Nu geen voor de hand liggen ambientnamen noemen maar écht iets vergelijkbaars
Maar als je namen wilt hebben die in de buurt komen, dan moet je (naar mijn smaak) onderscheidt maken tussen Biosphere uit zijn beginperiode en nu. Ik vind dat zijn muziek steeds verder vereenvoudigd, verstilt, uitgekleed etc is geworden in de loop der jaren.
Oftewel: ben je aangegrepen door Biosphere Old Style (Microgravity Patashnik) of Biosphere New Style (Shenzou Substrata)?
quote:Ik bedoel 'new style' - al vind Patashnik ook erg goed.
Op zondag 5 oktober 2003 00:18 schreef Weakling het volgende:[..]
Er is niets te vergelijken met Biosphere ... ook voor de hand liggend.
Maar als je namen wilt hebben die in de buurt komen, dan moet je (naar mijn smaak) onderscheidt maken tussen Biosphere uit zijn beginperiode en nu. Ik vind dat zijn muziek steeds verder vereenvoudigd, verstilt, uitgekleed etc is geworden in de loop der jaren.
Oftewel: ben je aangegrepen door Biosphere Old Style (Microgravity Patashnik) of Biosphere New Style (Shenzou Substrata)?
quote:ik heb ook weleens lopen zoeken maar er is echt niks ala Biosphere. Qua sfeer vind ik Sigur Ross wel in de buurt komen maar is niet te vergelijken
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:23 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelf ook aangegrepen door de muziek van Biosphere. Is er vergelijkbare muziek? Nu geen voor de hand liggen ambientnamen noemen maar écht iets vergelijkbaars
quote:Yes en dat is te horen ook.
Op zondag 5 oktober 2003 18:26 schreef timbob het volgende:
ik ken eigenlijk alleen Patashnik van hun... ze komen zeker uit noorwegen toch?
quote:volgens mij hebben we hier met een liefhebber te maken...
Op maandag 18 augustus 2003 14:05 schreef Weakling het volgende:
Nou ...Wat doet onze beste noorderling Biosphere ... men neme een sample van lengte X ... daar plakken we om de 8 of 16 maten een sample bij van lengte X of een factor 2 of 4 langer of korter ... als het wat druk wordt halen we een andere sample weg ... het enige andere wat we verder nog doen is af en toe de volumeknop van een sample bedienen om 'm meer naar de voorgrond of achtergrond te zetten.
Wat een ontzettend op 1 formule gebaseerd album zeg ... doe dan potdomme wat met je samples man ... nee, we laten ze op dezelfde snelheid, dezelfde pitch, dezelfde lengte, dezelfde alles, een heel nummer lang door lopen en zetten er een sample bij of halen er eentje vanaf ... dit is mijn veel te simplistisch en fantasieloos gedaan ...
Score op een schaal van 0 to 10 ... een min 1 ... zo slecht vond ik 'm ... ambient en rustig is okay, maar gebruik dan tenminste je fantasie bij het opbouwen van je sample lagen.
-edit-
Ja dus.
quote:Bron
"Jenssen returned to Biosphere in 1994 with a second full-length, Patashnik, and a subsequent live tour, the success of which landed one of Jenssen's tracks ("Novelty Waves") in a Levi's commercial"
[Dit bericht is gewijzigd door bolivian op 10-02-2004 12:59]
quote:Ik ben absoluut en liefhebber, maar wel een kritische en deze plaat van Biosphere heeft me niet kunnen bekoren vanwege voornoemde redenen. Dat je het daar niet mee eens bent, dat kan, maar dat maakt van mij niet meteen iemand die per definitie niet van deze muziek houdt. Toch?
Op dinsdag 10 februari 2004 02:40 schreef MurW het volgende:[..]
volgens mij hebben we hier met een liefhebber te maken...
quote:Simplistisch, herhalend en minimaal kan zeker een prettige spanning in de muziek opleveren, alleen zat er voor mij in dit geval geen spanning in.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Simplistisch, herhalend, minimaal, allemaal waar maar ik vind dat shenzou toch echt wel spanning opwekt. En als je dan periodes gaat onderscheiden in jensen's carriere moet je microgravity toch wel helemaal afscheiden van de rest. Das 'gewoon' dansmuziek. Shenzou vind ik echt 100% ambient. Gisteren Steve Roach album geluisterd, dat lijkt er melodisch best op, alleen het mist de lage frequenties, dat vond ik wel weer erg saai ;-)
Daarnaast is ambient over het algemeen snel irritant langzaam en herhalend, maar dat ligt dan meer aan je eigen state of mind, misschien zijn we er nog wel te jong voor! Eno vind ik ook meestal niks..
Shenzou heeft bij mij zijn uitwerking gemist (helaas). Polar Sequences met HIA was wat dat betreft beter te pruimen.
Maar smaken verschillen inderdaad. Substrata vind ik weer geweldig, en delen van Cirque ook.
HIA&Biospheres "polar sequencies" vind ik ook erg goed. Je hebt vgs mij ook nog een deel 2.
Biosphere heeft ook een paar platen met Pete Namlook gemaakt, Fires of Orc 1 en 2, daar heb ik slechts een paar nummers van, de CD's zijn moeilijk meer te krijgen, maar die nummers klinken erg OK.
En dan heeft Pete Namlook ook weer een plaat met HIA gemaakt, SHADO, en die's echt héél fijn, het mooiste ambientnummer dat ik ken staat daar op ("Secret Location"). Maar goed, da's offtopic.
quote:Jaren 50 setting. Amerikaanse jongeman, jaar of 17 schat ik, gaat 's middags condooms halen voor z'n date diezelfde avond. Bij de apotheker krijgt hij een veelzeggende blik van de apotheker himself als de jongeman de gekochte condooms in dat kleine vakje bij de rechterbroekzak stopt.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:36 schreef timbob het volgende:[..]
hmm, welke reclame is dat dan?
zegt me nml niks...
Cut to: schemering, avond. Jongeman rijdt met zijn pick-up naar het huis van zijn vriendinnetje. Hij belt aan. De vader doet open. En guess what: de vader is de apotheker! Vriendinnetje glipt langs haar vader naar buiten, terwijl deze een bezorgde blik over de jongen laat gaan.
Rings any bells?
quote:kan ik me lichtelijk iets van herinneren ja.. in een ver ver verleden
Op dinsdag 10 februari 2004 17:05 schreef bolivian het volgende:[..]
Jaren 50 setting. Amerikaanse jongeman, jaar of 17 schat ik, gaat 's middags condooms halen voor z'n date diezelfde avond. Bij de apotheker krijgt hij een veelzeggende blik van de apotheker himself als de jongeman de gekochte condooms in dat kleine vakje bij de rechterbroekzak stopt.
Cut to: schemering, avond. Jongeman rijdt met zijn pick-up naar het huis van zijn vriendinnetje. Hij belt aan. De vader doet open. En guess what: de vader is de apotheker! Vriendinnetje glipt langs haar vader naar buiten, terwijl deze een bezorgde blik over de jongen laat gaan.
Rings any bells?
iig een stuk moeilijker dan Shenzou weer, maar ja t zijn natuurlijk remixes van Nordheim zijn album 'Electric' die ik nog niet ken...
Maar waarschijnlijk meer in het 'serieuzere' elektroacoustische muziek vakje valt.
over dit originele werk van Nordheim:
"The technical aspects alone are staggering; the wildly manipulated atmospheres sound as if they were created with the most advanced computer sound editors... of course, they weren't, having been recorded in 1968 - 1970. "
http://www.spiderbytes.com/ambientrance/nor-e.htm
[Dit bericht is gewijzigd door MurW op 10-02-2004 19:17]
Vooral Botanical Dimensions, Cloudwalker II en Cygnus A hoor ik graag.
quote:dat was zeker in den haag? daar was ik ook, vond het wel gaaf, maar je moest niet alleen naar die vent kijken
Op dinsdag 10 februari 2004 16:12 schreef Gert het volgende:
Ik vind Shenzou ook te saai. Heb Jensen zelfs Shenzou eens live zien 'doen', bracht-ie achter 1 laptopje doodstil zittend precies dezelfde muziek als op de CD ten gehore.
Maar er was wel een schermpje achter 'm geplaatst waarop spacey dia's vertoond werden, dus dat was wel helemaal te gek.Maar smaken verschillen inderdaad. Substrata vind ik weer geweldig, en delen van Cirque ook.
HIA&Biospheres "polar sequencies" vind ik ook erg goed. Je hebt vgs mij ook nog een deel 2.
Biosphere heeft ook een paar platen met Pete Namlook gemaakt, Fires of Orc 1 en 2, daar heb ik slechts een paar nummers van, de CD's zijn moeilijk meer te krijgen, maar die nummers klinken erg OK.
En dan heeft Pete Namlook ook weer een plaat met HIA gemaakt, SHADO, en die's echt héél fijn, het mooiste ambientnummer dat ik ken staat daar op ("Secret Location"). Maar goed, da's offtopic.
en die Fires of Orc heb ik een cd van, niet z'n beste werk naar mij mening.
Verrasend dat de naam Bel Canto nog niet is gevallen. Geir Jenssen maakte met Bel Canto 2 cd's voordat hij op het solo-pad ging : White-Out Conditions (1987) en Birds of Passage (1989).
Bel Canto bestond naast Jenssen uit zangeres Anneli Marian Drecker en bassist Nils Johansen.
uit allmusic :
quote:Ik heb in 1987 nog een concert van Bel Canto gezien. Zangeres Anneli Marian Drecker was toen net 16 jaar.
The atmospheric, melancholy, somewhat medieval soundscapes of Bel Canto (Italian for "beautiful song") mix an essentially synth-based, chamber-rock sound with a wide range of orchestral and folk instruments and have been compared to the Cocteau Twins. The group hails from Norway and consists of ethereal vocalist Anneli Marian Drecker, plus Nils Johansen and Geir Jenssen. The group claims to draw its inspiration from powerful energy fields, including those of the female and the earth's gravitational pull; additionally, their compositions sometimes draw on world music and the ambient experiments of Brian Eno. Bel Canto released its first album, White-Out Conditions, in 1987. After 1989's Birds of Passage, they recorded 1992's Shimmering, Warm and Bright and 1996's Magic Box.
Bel Canto linkje
... waar we kunnen lezen dat Anneli tegenwoordig in de Noorse Idols jury zit ...
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 10-02-2004 20:11]
Anyweg ... vanwege de "discussie" hiero eens opgezet ... da's echt 1000x interessanter dan Shenzou ... Substrata, zo hoort voor mij ambient (whatsinaname) te klinken.
quote:Bel Canto ja, die heb ik ook. Maar ik moet er nog wat meer van downloaden om een goed oordeel te kunnen geven.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:35 schreef fripper het volgende:Verrasend dat de naam Bel Canto nog niet is gevallen. Geir Jenssen maakte met Bel Canto 2 cd's voordat hij op het solo-pad ging : White-Out Conditions (1987) en Birds of Passage (1989).
Bel Canto bestond naast Jenssen uit zangeres Anneli Marian Drecker en bassist Nils Johansen.
uit allmusic :
[..]Ik heb in 1987 nog een concert van Bel Canto gezien. Zangeres Anneli Marian Drecker was toen net 16 jaar.
Bel Canto linkje
... waar we kunnen lezen dat Anneli tegenwoordig in de Noorse Idols jury zit ...
Overigens is Kobresia van Biosphere idd een van de mooiste liedjes van hun.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:29 schreef _Etter_ het volgende:
dat was zeker in den haag?
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:28 schreef hardscarf2 het volgende:
Een nieuw album van biosphere: Autour De La Lune.
Heeft iemand deze al geluisterd?
Hij is dus nog niet uit. Ik wacht in spanning afquote:Date of Release Jun 22, 2004
Allmusic.com zit er naast.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:53 schreef Disorder het volgende:
Volgens Allmusic.com:
[..]
Hij is dus nog niet uit. Ik wacht in spanning af
Ik ga het ook halen, ben erg benieuwd!!quote:Op zondag 6 juni 2004 12:38 schreef Disorder het volgende:
Ik luister nu naar Autour de la lune. Ik zit nu bij nummer 3 en ik vind 'm erg goed tot nu toe. Je hebt écht het gevoel in een capsule rond de maan te zweven. Erg, erg goed. Hopelijk is de rest van het album ook zo fijn.
Het album klinkt tot nu toe erg spannend, en zeer duister.
Ik vind van wel. Ik vind deze zelfs sterker in het opwekken van beelden. Het nadeel is nu dat ik 'm overdag luister. Het heeft nu al flink veel effect, maar dit album zal ongetwijfeld nog beter tot haar recht komen wanneer je 'm in het donker hoort. Ik krijg gewoon zin om vanavond de telescoop erbij te pakken om eens naar de maan te kijken wanneer ik 'Deviation' hoor.quote:Op zondag 6 juni 2004 12:52 schreef Redux het volgende:
Substrata is visueel erg beeldend. Deze ook?
De search functie ligt er nog steeds af en toe uit. Gewoon morgen nog een keer proberen. Ze zijn die servers aan 't onderhouden heb ik gehoord, dus het gaat nogal vaak mis de laatste tijd.quote:Op zondag 6 juni 2004 22:29 schreef Redux het volgende:
Ja kut, daar vind ik hem dus niet. :S
Vooral 's nachts hè? Ik vind het echt een juweeltje.quote:Op zondag 6 juni 2004 22:29 schreef Muziekstad2000 het volgende:
's nachts voor het eerst beluisterd en is zeer aangenaam voor de oren!![]()
Effe offtopic vraagje: Ook X-rated (Kink FM) luisteraar?quote:Op zondag 6 juni 2004 22:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
De search functie ligt er nog steeds af en toe uit. Gewoon morgen nog een keer proberen. Ze zijn die servers aan 't onderhouden heb ik gehoord, dus het gaat nogal vaak mis de laatste tijd.
[..]
Vooral 's nachts hè? Ik vind het echt een juweeltje.
Kink heeft een live stream hoor!quote:Op maandag 7 juni 2004 07:30 schreef Disorder het volgende:
Nee, dat luister ik eigenlijk nooit. Dat komt omdat ik eigenlijk nooit een radio in de buurt van m'n bed of de pc heb (waar ik dus het meeste zit). Wel luister ik af en toe naar the Dronezone van SomaFM. Een internet radiostation met nonstop ambient.
yep, en ik moet zeggen dat ik hem wel beter vind dan shenzhouquote:Op maandag 7 juni 2004 07:34 schreef HAL9000S het volgende:
Hij is dus niet in de stijl van shenzhou als ik het goed begrijp?
Ik heb Shenzhou ook even de tijd moeten gunnen. Ik vind 'm nu echt geweldig. Erg minimalistisch (soms slechts 1 laag van geluid), maar echt heerlijk om bij weg te dromen.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:19 schreef HAL9000S het volgende:
jammer...Shenzhou vond ik ronduit kut eigenlijk
Ja! Klinkt inderdaad behoorlijk duister. Goede tip.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 02:44 schreef HAL9000S het volgende:
Heb je herbst9 nog geluisterd?
Dat is grappig, bij Antennaria denk ik altijd aan de ruimte.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 02:48 schreef EgoTrippin het volgende:
Antennaria is nog steeds mijn favoriet! Eerst flink blowen en dan luisteren, je ziet zo een compleet onderzeelandschap voor je.
Wat een nobele daad!quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:11 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik ben altijd bereid om mensen te ontdoen van tegenvallende cd's (van biosphere dan) !
http://www.beatservice.no/news.aspquote:1. apr 2004
Two new Biosphere albums
Beatservice Records will release no less than two albums by Biosphere in 2004!
The first album, Autour de la Lune, is scheduled for release in the spring, and contains the music commisioned for French Radio last year. The second album, Karma Repair Kit (working title), is scheduled for release in the autumn. While "Autour" is a deep and minimalistic album, "Karma" is more in the "classical" Biosphere ambient/electronica style, picking up the thread from Cirque and Substrata.
Waar bestel je die?quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:23 schreef Disorder het volgende:
Jaaaaaa! We, ik en vier anderen van mijn school, hebben kaartjes voor Biosphere in het planetarium in Brussel, 30 oktober aanstaande. Biosphere muziek terwijl je naar projecties van het heelal kijkt. Woohoo!!
Hier dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier. Wees er snel bij. Er zijn 350 zitplaatsen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:26 schreef Redux het volgende:
[..]
Waar bestel je die?
Ik krijg de site nu niet open, maar kijk op die link die ik je gegeven heb. Dan staat er ergens op de site een emailadres voor reserveringen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:43 schreef Redux het volgende:
Hey disorder, hoe bestel ik die kaarten?
Je moet een mailtje sturen naar de Vaartkapoen site. Die regelt de organisatie. Anders wordt je via het mailadres van het planetarium weer doorgestuurt naar de Vaartkapoen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:28 schreef Redux het volgende:
Ah nee ok, dat heb ik gedaan. Ik heb een mailtje gestuurd naar planetarium@oma.be.
thx!
Ik heb een stuk of 3 onbekende nummers gehoord. Aangezien ik volgens mij alles van Biosphere al heb mag ik concluderen dat dit nieuwe nummers zijn. Of deze ook allemaal uitgebracht worden betwijfel ik. Het eerste nummer had veel weg van de stijl van Autour de la lune, maar dan wat dreigender. En ik hoorde dat het nieuwe album wat meer richting de Substrata kant opging. Ik hoorde nog twee andere onbekende nummers die op zich in die categorie te plaatsen zijn. Erg mooie nummers trouwens, net als dat eerste dreigende nummer. Erg mooi.quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:25 schreef _Etter_ het volgende:
nog nieuwe nummers gehoord?
Dat wordt dus nog even wachten op dat nieuwe album, zo te zien. Jammer.quote:Forthcoming
* BS083CD (title tba) CD (mar 2005 tbc)
idd jammer, want ik gok dat de cd al helemaal af is want anders kan hij toch niet zeggen hoe die klinkt....quote:Op donderdag 9 december 2004 16:25 schreef Disorder het volgende:
Van Biosphere's label website:
[..]
Dat wordt dus nog even wachten op dat nieuwe album, zo te zien. Jammer.
Op de LP versie staan:quote:01 Dissolving Clouds
02 Birds Fly By Flapping Their Wings
03 Warmed By The Drift
04 In Triple Time
05 From A Solid To A Liquid
06 Arafura
07 Fall In Fall Out
08 Daphnis
09 Altostratus
10 Sherbrooke
11 People Are Friends
Daarnaast staat er ook nog een eerder onuitgebracht nummer op, getiteld 'In the shape of a flute'.quote:02 Birds Fly By Flapping Their Wings
07 Fall In Fall Out
08 Daphnis
09 Altostratus
10 Sherbrooke
huhquote:Op donderdag 3 november 2005 13:39 schreef Disorder het volgende:
Als voorproefje op zijn nieuwe album heeft Biosphere een 6 track plaat uitgebracht met.. nummers van zijn nieuwe album. De titel is 'Dropsonde', en onder die naam zal straks ook het volledige cd album uit worden gebracht.
Ik snap er ook niet veel van. Maar het klinkt erg lekkerquote:Op donderdag 3 november 2005 20:13 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
huhDus eerst een EP met de helft van de nummers van de hele cd? wel een heel vaag commericieel verhaal!
^- Wat hij zegt, met de toevoeging dat ik wel zo'n beetje alles van Biosphere / Geir Jenssen heb wat er is... (en ja, dat is best een hoopquote:Op zondag 10 augustus 2003 01:16 schreef Weakling het volgende:
Ik ben Biosphere al een paar jaar uit het oog (oor eigenlijk) verloren ...
De eerste releases, Microgravity en Patashnik, vond ik erg fijne releases. Maar met Cirque (ik kom er net achter dat ik die CD ook heb, was ik totaal vergeten) en vooral Polar Sequences samen met Higher Intelligence Agency ben ik de interesse wat verloren. Het werd me allemaal wat te ijl en leeg. Substrata en Shenzou moet ik nog horen, die ken ik nog niet.
vind hem ook goed, alleen nummer een duurt iets te lang...quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:38 schreef Disorder het volgende:
Wie heeft de full version al gehoord? Hij is superlekkerMelancholisch, ontroerend en gewoon mooi. Doet me denken aan de zomer, maar dan met een duistere bijsmaak. Veel jazzy samples, lekker veel lage frequenties die pompend op de achtergrond meelopen, heel loungy.
Ik heb het idee dat deze plaat net als Autour de la lune weer veel wisselende reacties op zal wekken, omdat het toch wat swingender is dan zijn vorige albums. Maar als je niet vies bent van een ontspannen jazzloopje ga je dit wel lekker vinden heb ik het idee.
Echt een 'lekker achterover hangen, jointje erbij en genieten maar' plaat. Heel goed. Geir bedankt
Gaapquote:Op donderdag 18 mei 2006 08:30 schreef zodiakk het volgende:
Pff, zoveel brille in de muziek en dan zo'n ettertje (Disorder dus) die 'Dropsonde' afdoet als 'achteroverhangplaatje'. Schande. Over de Shenzou-haters zwijg ik maar.
Opzouten elite fag.quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:30 schreef zodiakk het volgende:
Pff, zoveel brille in de muziek en dan zo'n ettertje (Disorder dus) die 'Dropsonde' afdoet als 'achteroverhangplaatje'. Schande. Over de Shenzou-haters zwijg ik maar.
Nee, lekker op tijd meneer de mailinglist. Jezus tyfus.quote:Biosphere in Rotterdam, Holland
Thursday 9. November 2006
Lantaren 1 : Biosphere live (Touch) NOR, Pierre Bastien live (Rephlex) FR,
MachineFabriek live (Lampse/Lowlands) NL
Website: http://www.lantaren-venster.nl
Time: 20:30 tot 02:00
Location info: Gouvernestraat 133, Rotterdam
More info: http://www.rotterdamelectronicmusicfestival.com
Het is een verslag van een Russisch paragnost die een voorwerp beschrijft dat in een kamer verderop in een gebouw ligt. Ik zal kijken of ik de tekst zelf nog ergens kan vinden.quote:Op zondag 23 september 2007 15:31 schreef geelkuikentje het volgende:
Even een schopje hoor![]()
Ik zat nou te luisteren naar Kobresia van Substrata en ben nou eindelijk een keer benieuwd naar de vertaling wat gezegd wordt door een Rus (?) in dit nummer. Het begint rond 1:30. Had de cd al binnen via bittorrent maar heb hem besteld want ik vind de muziek te mooi. Die moet ik origineel hebben.
Ohjaquote:There will be no more Biosphere concerts in 2008.
I am tired of flying. I hate airports, security checks, unhealthy food, air conditioning, hotels, etc.
Back to nature!
tjaquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:37 schreef ehqo het volgende:
Ach, hij is zo vaak in de buurt geweest dat je je moet schamen als je hem nog niet gezien hebt terwijl je dat wel zou willen. Bovendien kan hij mooi inspiratie op doen voor, dan wel werken aan, een nieuw album.
Geen Nederlandse platenzaak, maar wel veel te vinden.quote:Op zondag 16 november 2008 20:50 schreef geelkuikentje het volgende:
Even weer een schopje. Zijn er nog Nederlandse platenzaken waar Biosphere CD's een beetje betaalbaar zijn? Bij Plato zie ik maar twee CD's. Substrata heb ik al en Dropsonde vind ik nog beetje duur eigenlijk.
Ik heb gister nog de CD Metavoid van Lustmord besteld (is nog geen eens een topic van, ik heb er niet zo veel verstand van dus ga hem ook niet maken). Vind ik ook wel relaxte muziek.
Als ik me niet vergis heb ik die laatst bij de Concerto in Amsterdam zien liggen.quote:Op maandag 17 november 2008 12:39 schreef J0ttem het volgende:
Yay, een Biosphere topic : D
Patashnik() staat in mijn album top5, had m een jaartje geleden op Ebay moeten halen omdat ik em nergens kon vinden(net als Microravity), en ironisch genoeg kwam een week daarnaa de reïssue uit -.-
En ik kan Shenzou nergens vinden ;___; iemand tips? (behalve Ebay : P)
Thx! Zojuist Fires of the Ork besteld. Sealedquote:Op maandag 17 november 2008 01:57 schreef ehqo het volgende:
[..]
Geen Nederlandse platenzaak, maar wel veel te vinden.
hmm substrata doet het hem toch voor mijquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:31 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Heel goed![]()
Nog voorkeur voor cd's of bepaalde nummers?
Antennaria vind ik ook wel lekker in 't gehoor liggen. Eigenlijk heel Substrataquote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:04 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
hmm substrata doet het hem toch voor mij![]()
Lievelingsnummer van ze = Kobresia
Het enige nummer dat ik minder vind is Sphere of No-Form.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:13 schreef ehqo het volgende:
Times When I Know You'll Be Sad vind ik een beetje jammer.
Op zich een mooi en sfeervol album, maar voor outerspace-drone muziek kies ik toch liever Grassow. Al is Autour meer dan alleen drones.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:12 schreef timbob het volgende:
En ik blijf autour de la lune ook geweldig vinden. Toch een beetje een vergeten album. Maar je hebt daar ook goed geluid en geduld voor nodig. Maar meer ambient dan dat vind je niet bij biosphere denk ik...
grappig idee, een print samen met muziek uitbrengen.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Substrata 2.1 is uitgekomen in juni 2010.
Iemand al gedownload?
Kut dit had ik destijds moeten weten, die had ik willen hebbenquote:Op maandag 28 juni 2010 23:29 schreef timbob het volgende:
[..]
grappig idee, een print samen met muziek uitbrengen.
Het blijft ook een erg mooie foto. al zou ik 'm denkik niet op A3 willen, dan is het zo groot, en gaat het mysterie er een beetje vanaf
Thx!!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:03 schreef timbob het volgende:
Schopje...
Het nieuwe album van Biosphere: N-Plants staat in de luisterpaal van 3voor12
Nu maar hopen dat hij binnenkort nederland aandoet.. hij is wel aan het touren.
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
Klinkt best goed. Eén keer gehoord nu.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:03 schreef timbob het volgende:
Schopje...
Track 4 (Ikata) en track 7 (Genkai) zijn zeer tof iig.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:00 schreef Absurditeit het volgende:
Substrata maar weer eens opgezet. Binnenkort N-Plants eens checken.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:03 schreef timbob het volgende:
Schopje...
Ik heb hem weleens gezien, in Den Haag.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:03 schreef timbob het volgende:
Dit ja. Heb 'm met een paar vrienden gezien in België en dat was het wel zo'n beetje. Leuke visuals, maar je ziet 'm niet meer doen dan dat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb hem weleens gezien, in Den Haag.
Hij zat op de grond achter z'n laptop, de muziek klonk nagenoeg hetzelfde als op cd, en er kwamen af en toe wat 'dromerige' beelden voorbij op een niet al te groot projectorscherm. Dat was het.
De live-ervaring voegde eigenlijk niks toe. Maar het kan leuk zijn voor fans die graag hun waardering voor de man willen laten blijken.
Ja ik vind m ook best goed. Niet z'n beste, maar best wel lekker. Op de bank liggen, in het donker, en dan wegspacen.quote:
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef geelkuikentje het volgende:
N-Plants vind ik toch wel lekker klinken. Het is geen Substrata maar daar lijkt het ook helemaal niet op.
Nu lees ik net dat Biosphere komt in de P60.
Is het Moving Buildings Festival tof? Ik heb er nog nooit van gehoord...
Websites maken zulke rare keuzes soms als ze een liedje bij een artiest neerzetten...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef geelkuikentje het volgende:
N-Plants vind ik toch wel lekker klinken. Het is geen Substrata maar daar lijkt het ook helemaal niet op.
Nu lees ik net dat Biosphere komt in de P60.
Is het Moving Buildings Festival tof? Ik heb er nog nooit van gehoord...
Beetje jammer dat het op een woensdag in de middag is, wel interessante line-up naast Biosphere.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:53 schreef geelkuikentje het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.uitinbrussel.be/evenement/fee-rie-n-2012
http://www.abconcerts.be/(...)bj-nilsen-29-08-2012
Zijn er nog mensen die hierheen gaan? Zou het wat zijn? Heb Biosphere nog nooit live gezien...
Is die alleen te koop als digitale download of ook als 'fysieke cd'?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:19 schreef Disorder het volgende:
Dat compilatie album is erg, erg, erg de moeite waard trouwens. Veel werk wat ik nog nooit eerder hoorde.
Bedankt voor je tip, ben het album aan het downloaden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:45 schreef Disorder het volgende:
Voor zover ik weet is het een digitaal album.
edit: http://biosphere.bandcamp.com/album/compilation-1991-2004
Graag gedaan. Denk dat Valchirie mijn favoriet van dat compilatie album is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:26 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip, ben het album aan het downloaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |