Nee, in Nederland kan je als gewone burger niet meer in de adelstand worden verheven. Graaf Whosvegas gaat dus niet door.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:35 schreef whosvegas het volgende:
Kun je tegenwoordig nog in de adelstand verheven worden?
Lijkt me wel cool: graaf Whosvegas
Er schijnen nog geen foto`s te zijn op internet van haarquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:20 schreef Natalie het volgende:
Heeft iemand trouwens al een foto gezien van Gravin Luana, de dochter van Prins Friso en Prinses Mabel?
Helaasquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee, in Nederland kan je als gewone burger niet meer in de adelstand worden verheven. Graaf Whosvegas gaat dus niet door.
Mwa, als je als burgermeisje met een prins trouwt, dan mag je je 'Prinses' noemen. Maatschappelijke gewoonte immers: als vrouw mag je de naam/titel van je echtgenoot voeren. Maar van adel is de vrouw dan niet.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:22 schreef whosvegas het volgende:
Helaas
Of je moet natuurlijk met een prins of princes trouwen
Da's de aanspreektitel voor dames met het predicaat 'Jonkvrouw'.quote:Op zondag 24 april 2005 11:07 schreef LibertarianX het volgende:
Wat is dan een Freule? Das toch ook adel?
Dus prins Whosvegas gaat ook niet door?quote:Als je als man met een prinses trouwt dan kom je d'r wat bekaaider af. Hoewel de regels mbt het aannemen van de naam van je partner tegenwoordig soepeler zijn en je als man ook de naam van je vrouw mag dragen, zijn er weinig die dat doen. Kortgezegd: als jij met een prinses trouwt, dan zal je je geen prins mogen noemen.
Hoe weet je dit soort dingen allemaal?quote:Op zondag 24 april 2005 11:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's de aanspreektitel voor dames met het predicaat 'Jonkvrouw'.
(geloof zelfs van oudsher voor omgehuwde dames met het predicaat, maar weet het niet zeker)
Je kan een titel kopen, net als die Prince de Lignac. Kwestie van genoeg knaken en een arme vorst.quote:Op zondag 24 april 2005 11:18 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dus prins Whosvegas gaat ook niet door?
Na een jaar of 5 hobbymatig met adel bezig te zijn geweest, heb je 't vanzelf door.quote:
Maar ja, wat moet je er nog meequote:
Het is Wttewaal, niet Wittewaal. (spreek uit: Utewaal)quote:Op zondag 24 april 2005 11:07 schreef LibertarianX het volgende:
Wat is dan een Freule? Das toch ook adel?
Ik herinner mij CHU-Kamerlid freule Wittewaal van Stoetwegen, met haar opmerking "Dit is gekkenwerk"
Ik heb ook zoiets in de familie, van Wterwijckquote:Op zondag 24 april 2005 16:05 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Het is Wttewaal, niet Wittewaal. (spreek uit: Utewaal)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |