At The Drive-In, een "nieuwe" wereldband.
Door sommige critici wordt hun laatste album "Relationship of command" vergeleken met "Nevermind" van Nirvana.
Ze hebben een geweldige live-reputatie, vergelijkingen met Sonic Youth, MC5 of Janes Addiction zijn volgens mij niet overdreven.
Check 'm out en oordeel zelf!
[Dit bericht is gewijzigd door tong80 op 08-03-2001 01:57]
quote:beste Tong80,
Op 08 maart 2001 01:14 schreef tong80 het volgende:
Vanavond in Lola da Musica, Ned-3, VPRO,At The Drive-In, een "nieuwe" wereldband.
Door sommige critici wordt hun laatste album "Relationship of command" vergeleken met "Nevermind" van Nirvana.Ze hebben een geweldige live-reputatie, vergelijkingen met Sonic Youth, MC5 of Janes Addiction zijn volgens mij niet overdreven.
na het lezen van dit onderwerp ben ik als een gek naar vpro.nl gesurft omdaar de tijden endergelijke te vinden. ik kwam alleen iets minder leuks tegen. hieronder vind de beschrijving van lola da musica vanavond.
sorry, ook ik had graag at the drive in gezien, maar ja. P.J. is ook niet vervelend.
19:58 - 20:38 Lola da Musica 2000-2001
Deze uitzending gaat, anders dan gepland, over PJ Harvey, aangezien de reportage over At The Drive-In geen doorgang kon vinden. Zangeres, songschrijver en bandleider Polly Jean Harvey geldt al een kleine tien jaar als een van de meest oorspronkelijke artiesten die het Verenigd Koninkrijk heeft voortgebracht. Haar eigenzinnigheid straalt niet alleen af van de platen die ze als PJ Harvey uitbracht, (eind vorig jaar verscheen haar meeste recente Stories from The City, Stories From The Sea), maar ook van haar spannende, hypnotiserende live-shows.
Okee, die afro's van die gasten zien er cool uit...
Hun live-reputatie zal ook wel gebaseerd zijn op een muzikaleluchtballon? Gelukkig net op tijd doorgeprikt! Anders hadden we op TV moeten aanschouwen hoe die was leeg gelopen.
Gelukkig hebben we Hoeba, Hoeba, Hop Hop van Danny Christian nog.
Mag hier nu een slotje op, hoe kan een mens zich vergissen, nogmaals mijn excuses.
[Dit bericht is gewijzigd door tong80 op 08-03-2001 14:39]
quote:Hey, 25 OOR-journalisten can't be wrong, dus géén slotje. Om opper-Beach Boy en zandbakdeskundige Brian Wilson eens te citeren: "I just wasn't made for these times."
Op 08 maart 2001 14:38 schreef tong80 het volgende:
Mag hier nu een slotje op, hoe kan een mens zich vergissen, nogmaals mijn excuses.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 08-03-2001 14:51]
En het is zeker geen dom geram op gitaren en een doorsnee gitaarband...
Wie ook origineel bezig zijn zijn Boy Hits Car. album is nog niet uit in NL, maar hey, daar hebben we napster voor.
quote:
Op 09 maart 2001 14:58 schreef FLIPNEUS het volgende:
Wanneer komt hij eigenlijk uit in Nederland?
quote:Ja, At The Drive-In hebbik al
Op 09 maart 2001 14:59 schreef Zanderrr het volgende:Is toch allang te krijgen, iig bij de 'betere' platenzaken als Plato en Plaatboef...
quote:ja ik dacht al, FL!PNEUS krijgt Alzheimer of zo, aangezien je die cd toch echt van me geleend had
Op 09 maart 2001 22:21 schreef FLIPNEUS het volgende:
Ja, At The Drive-In hebbik alMaar ik had het over Boy Hits Car, sorry voor de verwarring
quote:Tis inderdaad niet het beste album van 2000, dat IS en BLIJFT White Pony van de Deftones (met Pump Up The Valuum als goeie tweede (dit om johnny happy te houden
Op 10 maart 2001 19:39 schreef johnny_appleseed het volgende:
ja ik dacht al, FL!PNEUS krijgt Alzheimer of zo, aangezien je die cd toch echt van me geleend had
Maar inderdaad, vet overschat, maar ja critici zijn sowieso over het algemeen een stel kuddedieren, volgen keurig netjes de rest (alle pop is kut, en ik heb nog geen slechte review gelezen over at the drive-in en kid a, want die was volgens alle blaadjes ook geweldig, terwijl ik om mij heen toch duidelijk twee stemmen hoor, een groep die zegt geweldig en de andere juist dat het niks is).
Vind het zelf wel leuk, maar gaat vrij snel vervelen, en wat een schreeuwlelijk is die zanger zeg.
Oh en flip, er zijn ook een hoop cd's die hier juist eerder uitkomen...
[Dit bericht is gewijzigd door johnny_appleseed op 10-03-2001 20:29]
quote:Goed, is jouw mening. Mijn mening is anders, ik vind het juist een verfrissing op gitaargebied.
Op 08 maart 2001 10:59 schreef Zanderrr het volgende:
'Relationship of Command' van At the Drive-In is naar mijn mening misschien wel dé meest overschatte plaat van vorig jaar. Als ik de popjournalisten moest geloven was hier de nieuwe Nirvana voor de 21e eeuw opgestaan, maar na beluistering hoor ik alleen een rommelig gitaarbandje waarvan er 13 in een dozijn gaan. Wel aardig, niet meer. Maar goed, ik zal hier wel geen populaire mening verkondigen.Okee, die afro's van die gasten zien er cool uit...
Geef mij daarom jouw 12 gitaarbandjes die nu eens niet in het dozijn passen, dan kan ik horen wat ik blijkbaar tot nu toe gemist heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Goldtop op 19-03-2001 18:07]
Heb de CD pas sinds kort, en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik hem niet graag in zijn geheel draai. Daarvoor is het schreeuwlelijk-gehalte te hoog.
Maar de afzonderlijke nummers...geweldig! Ik heb in tijden niet zoiets gehoord! Ik vind ze dus absoluut WEL vernieuwend, omdat ze tussen een gitaarband en een punkband (GEEN pretpunk) in zitten.
Zodra ze toch weer naar Nederland komen ga ik zeker kijken.
Zojuist nog 2 kaarten kunnen bestellen. Denk dat er wat kaarten zijn vrijgekomen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt trouwens al uitverkocht?
Precies 15 jaar later, niet meer zo vet maar toch wel goed genoeg voor een Spotify playlist.quote:Op donderdag 8 maart 2001 11:52 schreef hoe-die-nie het volgende:
'one armed scissors' is wel een erg vet nummer..
Jezelf kunnen quoten in hetzelfde topic na precies 15 jaar is ook best vetquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Precies 15 jaar later, niet meer zo vet maar toch wel goed genoeg voor een Spotify playlist.
Haha, truequote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Jezelf kunnen quoten in hetzelfde topic na precies 15 jaar is ook best vet
Ha ha ha Record ?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Jezelf kunnen quoten in hetzelfde topic na precies 15 jaar is ook best vet
Ik zit ook 15 jaar op FOK! Weet nog dat het de nieuwste hype was.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:39 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Haha, true
Wat een jezustijd geleden.
Vertel eens meer. Hebben ze een nieuw album uit ? Klinken ze nog hetzelfde ?quote:
Jij bent in die 15 jaar hier wel wat actiever geweest dan ik.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zit ook 15 jaar op FOK! Weet nog dat het de nieuwste hype was.
quote:Op donderdag 8 maart 2001 01:14 schreef tong80 het volgende:
anavond in Lola da Musica, Ned-3, VPRO,
At The Drive-In, een "nieuwe" wereldband.
Door sommige critici wordt hun laatste album "Relationship of command" vergeleken met "Nevermind" van Nirvana.
Ze hebben een geweldige live-reputatie, vergelijkingen met Sonic Youth, MC5 of Janes Addiction zijn volgens mij niet overdreven.
[Dit bericht is gewijzigd door tong80 op 08-03-2001 01:57]
Het is dus gewoon tong80quote:'Wipers. En Dead Moon. Luister die platen', onderwijst Bixler de zaal.
Zeg dat welquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:21 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Jij bent in die 15 jaar hier wel wat actiever geweest dan ik.
Ha ha haquote:
Of een soortgelijk programma.quote:
Lang geleden dat ik kippenvel kreeg van een recensie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:52 schreef AgeEll het volgende:
Oor is lovend
http://oor.nl/#!/articles/alles_klopt_bij_at_the_drive_in/concert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |