abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:44:40 #1
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_11931725
Ik werd net op mijn vingers getikt door een Fokker omdat ik in Nederland woonachtige Duitsers als allochtonen bestempelde. Daar zakt mijn broek dus van af!

Zijn we zijn al zo ver heen dat we in onze anale fixatie op politieke correctheid, gaan discrimineren wie wel en niet allochtoon mag zijn?

Moeten we surinamers straks afro-nederlanders gaan noemen, turken worden turklanders, molukkers krijgen ook een eigen naam en ga zo maar door. Ik ben wit met blau ogen dus ik wordt dan een germaan-nederlander of zo.

Wat je dan bereikt is dat iedere groep in een ethnisch hokje wordt gedouwd en niemand meer Nederlander is. Nederlanders zijn Nederlanders en alle niet-Nederlanders in Nederland zijn allochtoon. Dat geldt ook voor duitsers, belgen, canadesen en chinezen.

Mijn stelling: flikker op met je politieke correctheid want het leidt alleen maar to meer hokjes en minder begrip.

Zo!

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_11931743
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:44 schreef MetalMessiah het volgende:
Ik werd net op mijn vingers getikt door een Fokker omdat ik in Nederland woonachtige Duitsers als allochtonen bestempelde. Daar zakt mijn broek dus van af!

Zijn we zijn al zo ver heen dat we in onze anale fixatie op politieke correctheid, gaan discrimineren wie wel en niet allochtoon mag zijn?

Moeten we surinamers straks afro-nederlanders gaan noemen, turken worden turklanders, molukkers krijgen ook een eigen naam en ga zo maar door. Ik ben wit met blau ogen dus ik wordt dan een germaan-nederlander of zo.

Wat je dan bereikt is dat iedere groep in een ethnisch hokje wordt gedouwd en niemand meer Nederlander is. Nederlanders zijn Nederlanders en alle niet-Nederlanders in Nederland zijn allochtoon. Dat geldt ook voor duitsers, belgen, canadesen en chinezen.

Mijn stelling: flikker op met je politieke correctheid want het leidt alleen maar to meer hokjes en minder begrip.

Zo!

Zo!

FOK!fotograaf dinsdag 22 juli 2003 @ 11:50:18 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11931870
Is het juist niet zo dat als je je niet politiek correct uit, je vaak van discriminatie veroordeelt wordt?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:50:47 #4
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_11931885
couldn't agree more...
Bombing EarDruMzZ
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:52:03 #5
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_11931915
Allochtoon volgens de wet is een ieder die niet in Nederland is geboren, of een ieder die wel in Nederland is geboren, maar waarvan een of allebei der ouders in het buitenland is geboren.

Dus Duitsers die woonachtig zijn in Nederland zijn ook allochtoon.

*No animals were harmed during the posting of this post*
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2003 @ 11:52:16 #6
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_11931919
Hmmm, topictitel vind ik wel een mooie stelling.
En waarom zou een duitser in nederland geen allochtoon kunnen heten? Het is altijd raar geweest, nederlanders mogen elkaar voor kaaskop en alles uitmaken, maar als je een turk gewoon turk noemt dan begint er iemand te piepen. Rare inconsequente wereld inderdaad.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:55:02 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_11931995
Je kunt prima allochtoon zijn en tegelijk Nederlander. Als je een Nederlander bent ben je nog geen autochtoon.
Prins Willem Alexander is bijvoorbeeld ook allochtoon omdat zijn vader niet uit Nederland komt.

Er is geen tegenstelling Nederlander <-> allochtoon.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  dinsdag 22 juli 2003 @ 11:55:21 #8
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_11932000
Politieke correctheid slaat nergens op.

Niet reeel, niet praktisch, niet correct.

/-=]
|o-0
~~~`
  FOK!fotograaf dinsdag 22 juli 2003 @ 12:00:03 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11932136
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:55 schreef DeWaasheid het volgende:
Politieke correctheid slaat nergens op.

Niet reeel, niet praktisch, niet correct.

En toch wordt je erop veroordeeld door anderen, mooi he?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_11932150
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 11:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hmmm, topictitel vind ik wel een mooie stelling.
En waarom zou een duitser in nederland geen allochtoon kunnen heten?
Omdat "allochtoon" in de praktijk toch een negatieve lading met zich mee lijkt te dragen en waarschijnlijk mogen we dan Duitsers, Fransen, Amerikanen, Japanners en dus eigenlijk de meer "welgestelde" allochtonen geen allochtonen noemen ook al voldoen ze aan de definitie.

Zoiets?

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2003 @ 12:06:38 #11
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_11932292
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 12:00 schreef thoth het volgende:

[..]

Omdat "allochtoon" in de praktijk toch een negatieve lading met zich mee lijkt te dragen en waarschijnlijk mogen we dan Duitsers, Fransen, Amerikanen, Japanners en dus eigenlijk de meer "welgestelde" allochtonen geen allochtonen noemen ook al voldoen ze aan de definitie.

Zoiets?

Ja dat zal wel kloppen. Toch zal ik een een buitenland ook alles naar mijn hoofd geslingerd krijgen, maar om me daar dan zo druk over te maken?
Probleem van politieke correctheid is dat er nooit echte goede besluiten worden genomen door een minister/2e kamer/1e kamer. Men is nl. vooral bezig met hun eigen status. Ze moeten straks immers nog burgermeester of zo kunnen worden.
pi_11933334
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Probleem van politieke correctheid is dat er nooit echte goede besluiten worden genomen door een minister/2e kamer/1e kamer. Men is nl. vooral bezig met hun eigen status. Ze moeten straks immers nog burgermeester of zo kunnen worden.

Euhm, wat heeft dat met Politieke correctheid te maken
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2003 @ 13:06:00 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_11933510
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 12:57 schreef populous het volgende:

[..]

Euhm, wat heeft dat met Politieke correctheid te maken

Zucht. iemand die politiek correct is die zoekt de middenmoot op, en dat levert altijd maar slappe compromissen op. Zo iemand is over het algemeen nooit stellig in een mening en zo wordt die door iedereen als braaf en netjes gezien. Dus is zijn toekomst gegarandeerd. Soms zijn er politieke leiders die geen blad voor de mond nemen en staan voor wat ze denken en zich ook uitspreken. Dat geldt voor links t/m rechts. Politieke kleur boeit dan niet. Als je stellig bent dan maak je je altijd bij iemand impopulair (links of rechts) en is je toekomst niet zo heel erg zeker. (je wordt vermoord of weggestopt in een funktie ver van nederland). De titel vind ik daarom zo mooi, het is nl. waar. De persoonlijke prestige is van invloed op het beleid en dat zou niet mogen.
Althans dat denk ik.
pi_11934755
Politiek Correct

Deze mensen zijn vaak nog erger dan neo-nazi's.

pi_11935474
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 13:54 schreef Refragmental het volgende:
Politiek Correct

Deze mensen zijn vaak nog erger dan neo-nazi's.

Bedankt voor je bijdrage en tot ziens
pi_11935629
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage en tot ziens

Ben nog lang niet weg hoor
Maar politiek correcten hebben vaak de neiging om anders denkenden het zwijgen op te leggen, net zoals de neo-nazi's dat deden.

Verder vind ik politiek correctheid een teken van zwakte.
Je moet zeggen wat je denkt.

pi_11935696
Ik snap de openingspost niet helemaal. Ik heb nog nooit gehoord dat je een Duitser (of iemand met een andere nationaliteit) wegens politieke correctheid geen allochtoon mag noemen.
pi_11936774
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ben nog lang niet weg hoor
Maar politiek correcten hebben vaak de neiging om anders denkenden het zwijgen op te leggen, net zoals de neo-nazi's dat deden.

Oh?
pi_11936928
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:27 schreef Kozzmic het volgende:
Ik snap de openingspost niet helemaal. Ik heb nog nooit gehoord dat je een Duitser (of iemand met een andere nationaliteit) wegens politieke correctheid geen allochtoon mag noemen.
Ik zou me zoiets evt wel voor kunnen stellen bij iemand van surinaamse komaf. Of 3e generatie immigrantenkinderen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 15:05:03 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11936934
quote:
Je broekt zakt af van een tik op je vingers?

Misschien helpt het als je de context geeft.

quote:

Noem je het discriminatie als iemand van 40 geen AOW krijgt?
quote:
Nu sla je door, of heb je voorbeelden van posts waarin dit gepleit wordt?
quote:
Daar heb je gelijk in.
quote:

Zo!

Alleen de vraag is wat je in de praktijk kan met die definities. En ik zal zo ff het andere topic napluizen of ik al antwoord heb op mijn vragen.

16 miljoen hokjes is wel een goed streven, ieder in zijn eigen hokjes. Want met een zwart-wit-visie van alleen autochtonen en allochtonen is niemand gediend.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11940874
quote:
Zo dit voorval al plaatsvond vind ik het wat opmerkelijk dat je je er wat van aan zou trekken.
quote:
Ik niet doch ik zie het verband met de term anale fixatie, gebruikt in de terminologie van Sigmund Freud doch daarin van een hele andere betekenis voorzien dan ook niet. Voor anderen kan ik natuurlijk niet spreken want dat zou slechts toeschrijving van gedrag zijn.
quote:
Ik bepaal gewoon zelf met welke term ik iemand omschrijf en laat dit nog wel eens uit vrije wil afhankelijk zijn van het gezelschap waarin ik verkeer.Het heeft bijvoorbeeld geen zin om me met termen van Nietzsche uit te drukken als het gezelschap in kwestie onbekend is met de man en zijn werken.
quote:
Ik zou daar ook niet naar streven naar etiketteren van mensen. Wie zou dat eigenlijk wel doen?
quote:
Van mij mag iedereen er een eigen werkelijheidsbeleving op na houden. Als ik een wijzend vingertje vervelend vindt dan meld ik dat diegene persoonlijk. Dat scheelt nogal eens het onnodig betrekken van stellingen.
quote:
Zo!
een belichting op een wat andere manier

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 22-07-2003 17:32]

salva cum reverentia
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2003 @ 17:36:20 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_11941100
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:26 schreef hoppe het volgende:

[..]
.Het heeft bijvoorbeeld geen zin om me met termen van Nietzsche uit te drukken als het gezelschap in kwestie onbekend is met de man en zijn werken.
[..]

zo die is goed! Doe mij eens zo'n uitdrukking van Nietzsche!?
  dinsdag 22 juli 2003 @ 17:58:28 #23
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11941670
quote:
En terecht, Duitsers zijn cool. .
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11941766
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 17:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

zo die is goed! Doe mij eens zo'n uitdrukking van Nietzsche!?

Wat dacht je van de uitdrukking Übermensch die jarenlang verkeerd gebruikt is door de Nazi's en vervolgens nog eens van een verkeerde politieke betekenis is voorzien door mensen die het nodig hadden anderen te etiketteren en/of van en foute politieke mening te beschuldigen.

Misschien zouden we het over de Pathos der Waarheid kunnen hebben doch ik vrees dat ook deze uitdrukking voorbij gaat aan het grootste deel van het gezelschap dat hier meeleest.

Kom op we gaan gauw weer 'op-de-draad', al heb ik nog wel ff wat 'binnendraadse' Nietzschiaanse duidingen gebruikt

salva cum reverentia
pi_11941848
quote:
Kun je die conversatie (of het belangrijkste deel ervan) hier misschien eens citeren? Dan kunnen wij even kijken in welke context het precies was.
Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')