Net over de grens in Noord Limburg ontstaat een nieuwe onweersbui, misschien dat de lucht daar zo onstabiel is dat men in de grensstreek nog wat gaat meepakken.
quote:Hmmmz... vaag... Zit je tegen de kust aan?? Want het lijkt erop dat het oostelijk er wat heftiger aan toe gaat.
Op woensdag 16 juli 2003 23:18 schreef ToXiCitY het volgende:
ik zit iets van 20 km onder Den Helder, maar echt zo veel zie ik nietaf en toe wat flitsen achter de bomen heel in de verte, en soms wat grote schichten
maar bijna geen regen en ook geen gedonder te horen, ik had er toch wel meer van verwacht
quote:Heb jij ook msn toevallig?
Op woensdag 16 juli 2003 23:21 schreef Againzender het volgende:
In de buurt van 't Gooi wordt nu opeens bliksem gedetecteerd.Net over de grens in Noord Limburg ontstaat een nieuwe onweersbui, misschien dat de lucht daar zo onstabiel is dat men in de grensstreek nog wat gaat meepakken.
quote:helemaal mee eens
Op woensdag 16 juli 2003 23:21 schreef yvonne het volgende:
Tralalalalala, Dordt, droog en warmGrrrrrrrrrrrrrr
quote:Hier kun je goed zien wat er allemaal nog aan zit te komen
Op woensdag 16 juli 2003 23:21 schreef Againzender het volgende:
In de buurt van 't Gooi wordt nu opeens bliksem gedetecteerd.Net over de grens in Noord Limburg ontstaat een nieuwe onweersbui, misschien dat de lucht daar zo onstabiel is dat men in de grensstreek nog wat gaat meepakken.
Check Duitsland Dat trek allemaal richting Noord Nederland!
Ik zet m'n computer maar eens uit.
quote:hij kan ook vanzelf een keer uitgaan
Op woensdag 16 juli 2003 23:25 schreef Cootz het volgende:
Hmm... het gaat hier nu toch wel behoorlijk onweren in Enschede...Ik zet m'n computer maar eens uit.
ik zet hem ook maar zo uit want het knalt hier goed
quote:Omdat het nacht wordt
Op woensdag 16 juli 2003 23:24 schreef Allantois het volgende:
Rotterdam half twaalf, geen druppel gevallen... het trekt heel langzaam een beetje dicht
quote:Nou, Enschede heeft weer eens geluk.. zo te zien gaat er echt ontzettend veel regen vallen..
Hmm... het gaat hier nu toch wel behoorlijk onweren in Enschede...Ik zet m'n computer maar eens uit.
quote:nope, toevallig niet
Op woensdag 16 juli 2003 23:23 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Heb jij ook msn toevallig?
Amsterdam betrekt weer....
quote:Het lijkt op een kreng van een bui daar!! Succes er mee, en unplug je computer!
quote:Net ff kritisch gekeken, ik zit idd meer in ZO richting te kijken dan pal Z.......
Op woensdag 16 juli 2003 23:18 schreef ToXiCitY het volgende:
ik zit iets van 20 km onder Den Helder, maar echt zo veel zie ik nietaf en toe wat flitsen achter de bomen heel in de verte, en soms wat grote schichten
maar bijna geen regen en ook geen gedonder te horen, ik had er toch wel meer van verwacht
{Datum: 16/7/03 23:20
METEO STATION HEEMSKERK NHHK
Temperatuur.
Maximum 33.4 °C om 16:00
Minimum 18.6 °C om 22:15
Wind Chill
18.7 C
Luchtvochtigheid
95 %
Neerslag van 00 tot 24 u
22.0 MM
Maand totaal
38.2 MM
Windrichting: WSW (251°)
Windsnelheid: 4.8 km/u
Max 38.6 km/u 19:00
Barometer
1006.6 mb
Rising
Verschil +0.5 mb/hr
Zon op 5:38 Zon onder 21:58 }
In de afgelopen paar uurtjes is er 22mm regen gevallen.
quote:Waar zie jij dat eigenlijk?
Op woensdag 16 juli 2003 23:33 schreef Againzender het volgende:
Psst, Oom_Agent, met een beetje mazzel krijgt Nijmegen zometeen ook nog wat onweer uit Duitsland, het lijkt zich naar het westen te verplaatsen!
quote:hier:
Op woensdag 16 juli 2003 23:34 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Waar zie jij dat eigenlijk?
Zuid en Midden Nederland misschien toch nog aan de beurt Er drijven nu buien binnen in het zuiden!!!
quote:Deze heb ik van blikseminslagen.com
Op woensdag 16 juli 2003 23:34 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Waar zie jij dat eigenlijk?
quote:Ah oke, ja het wordt hier helaas steeds minder met de activiteit
Op woensdag 16 juli 2003 23:37 schreef Againzender het volgende:[..]
Deze heb ik van blikseminslagen.com
En dan vooral een beetje letten op het tijdsverloop.
quote:
Noodweer in Zwitserland en Duitsland
BERN/WÜRZBURG/RASTATT - Het zuiden van Duitsland en delen van Zwitserland hebben woensdag te lijden gehad onder noodweer dat gepaard ging met zware windstoten en overvloedige neerslag. In Zwitserland kwam een 38-jarige vrouw om, zo meldde de lokale politie.De vrouw kwam op een camping in Jona in het kanton Sankt Gallen onder een kantelende woonwagen terecht en bezweek aan haar verwondigen, aldus de Zwitserse reddingsdiensten. Bij Zürich raakten drie kinderen gewond, van wie een ernstig, doordat een boom niet bestand bleek tegen de wind.
Daken werden van huizen gerukt en bomen werden ontworteld, waardoor vooral in de omgeving van Sankt Gallen wegen onbegaanbaar werden. Hagelstenen zo groot als golfballen werden gemeld uit het centrale deel van Zwitserland.
Ook Zuid-Duitsland kreeg het woensdag zwaar te verduren. Zware onweersbuien trokken door het gebied. Bomen werden ontworteld, kelders liepen onder en branden braken uit door blikseminslagen. De autoriteiten in Duitsland maakten geen melding van gewonden.
Bron: www.telegraaf.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |