Hier niks te beleven qua ontploffingen.
Ik wou dat het hier ook eens ging regenen, kan het een beetje afkoelen.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 22:10 schreef Oom_Agent het volgende:Mooi rood is niet lelijk
Het lijkt wel of de hele meuk hier boven mijn hoofd ontstaat, die donkere wolken blijven maar, en naar het noorden is de lucht ronduit zwart!
quote:Ga je nu per seconde vertellen hoe het weer is in N-H?
Op woensdag 16 juli 2003 22:14 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Onweerloop topic.Hier in N-H gaat het fijn verder. Ouderwets heerlijke onweers-avond.
Zou het nu dan _eindelijk_ gaan beginnnen?
En ik heb last van die mensen buiten Ik wil slapen. Heb in 4 dagen 6 uurtjes geslapen. Waarom nou geen regen en stille straten.
Stomme vierdaagse........
quote:Doe eens on-topic posten.
Op woensdag 16 juli 2003 22:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ga je nu per seconde vertellen hoe het weer is in N-H?
.
quote:Vore ligt idd bijna stil op de lijn Zandvoort-Amsterdam-Amersfoort-Zutphen - Winterswijk. Daar ontstaan steeds weer nieuwe buien. ( uitwaai, cq schoorsteeneffect) Ten noorden van deze lijn nog kans vannacht op zware onweersbuien.
Op woensdag 16 juli 2003 22:15 schreef Againzender het volgende:
Zo, 1 topic deze keerHet lijkt wel of de hele meuk hier boven mijn hoofd ontstaat, die donkere wolken blijven maar, en naar het noorden is de lucht ronduit zwart!
quote:Om 7 uur veel wolken, daarna woeien alle wolken naar N-H, nu is het weer wolkenloos.
Op woensdag 16 juli 2003 22:17 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Doe eens on-topic posten.
Ene vrouw met kinderen had echt geluk, die waren uit eten terwijl hun caravan doorboord werd door een boom.
quote:Yep stroming is nog steeds Zo in het N van het land. Wel leuk dat die onweerslijnen steeds weer iets lijken te verplaatsen.
Op woensdag 16 juli 2003 22:16 schreef Againzender het volgende:
Die bui boven Overijssel lijkt wetswaarts te verplaatsen, zie ik dat goed?? In dat geval krijgt Harderwijk zo de volle laag.
quote:* Loedertje aait oom agent ff
Op woensdag 16 juli 2003 22:16 schreef Oom_Agent het volgende:hier helemaal niks !!
En ik heb last van die mensen buiten
Ik wil slapen. Heb in 4 dagen 6 uurtjes geslapen. Waarom nou geen regen en stille straten.
quote:En hoe was dat eten?
Op woensdag 16 juli 2003 22:19 schreef schatje het volgende:
Die beelden van Frankrijk waren niet mis.Ene vrouw met kinderen had echt geluk, die waren uit eten terwijl hun caravan doorboord werd door een boom.
quote:Ryan3, zou je zo vriendelijk willen zijn gewoon ontopic te posten?
Op woensdag 16 juli 2003 22:20 schreef Ryan3 het volgende:[..]
En hoe was dat eten?
.
quote:Kan je niet effe wat naar mij toe afbuigen Grobbie?
Op woensdag 16 juli 2003 22:14 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Onweerloop topic.Hier in N-H gaat het fijn verder. Ouderwets heerlijke onweers-avond.
Vanuit Frankrijk onweer naar het noorden. Onweer nadert Belgie, hee laten we stoppen. Onweer nadert rivierengebied in NL. Hee......weet je wat. We beginnen gewoon weer !!!!
quote:Ach andere keren werden wij in noord Holland overgeslagen
Op woensdag 16 juli 2003 22:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Zie hier het onweerloze Belgie en Zuid NederlandVanuit Frankrijk onweer naar het noorden. Onweer nadert Belgie, hee laten we stoppen. Onweer nadert rivierengebied in NL. Hee......weet je wat. We beginnen gewoon weer !!!!
quote:Kom op Oom_Agent, even doorbikkellen!
Op woensdag 16 juli 2003 22:16 schreef Oom_Agent het volgende:hier helemaal niks !!
En ik heb last van die mensen buiten
Ik wil slapen. Heb in 4 dagen 6 uurtjes geslapen. Waarom nou geen regen en stille straten.
Het lijkt er op dat Groningen, Friesland en Drenthe er vandaag het beste vanaf komen: lijn 2 is nu halverwege Groningen/ Noord Friesland en met een beetje mazzel krijgen ze lijn 3 ook nog daar overheen.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 22:22 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ryan3, zou je zo vriendelijk willen zijn gewoon ontopic te posten?
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 22:19 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Om 7 uur veel wolken, daarna woeien alle wolken naar N-H, nu is het weer wolkenloos.
.
quote:* Grobbenkuiken kan zich nog topics herinneren waarin Zuid Nederland in de prijzen viel.
Op woensdag 16 juli 2003 22:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Zie hier het onweerloze Belgie en Zuid NederlandVanuit Frankrijk onweer naar het noorden. Onweer nadert Belgie, hee laten we stoppen. Onweer nadert rivierengebied in NL. Hee......weet je wat. We beginnen gewoon weer !!!!
quote:Nu eindelijk?? De halfverzopen kat van de buren kwam een uur geleden al zijn toevlucht bij me zoeken! (leeuwarden)
Op woensdag 16 juli 2003 22:16 schreef user_friendly het volgende:
Hier in friesland begint het nu ook eindelijk los te komen.
Echt afgekoelt is het nog niet btw.
quote:beeeeeeeeeeeh
Op woensdag 16 juli 2003 22:18 schreef dikkebanaan het volgende:
Héhé.. het is eindelijk begonnen met geiten!
quote:Tja, hoe dichter bij Dordt hoe rustiger het wordt vandaag.... misschien vannacht nog wat, je weet het nooit op dagen als dit.
Op woensdag 16 juli 2003 22:25 schreef Chapter_V het volgende:
pffff gewoon heel deel 16 moeten missen, maar even doorgespit, en tot de conclusie gekomen dat yvonne ook in de buurt woont, gezien het hier nog steeds een drama is, geen niks niks nikswaar moet ik nou pics van maken, het zag er zoveel belovend uit, trekt het open en zit je in de zon
Die maffe buienlijn ligt nog steeds over Amsterdam en in het zuiden wordt het donkerder. Zal er dan nog meer ontstaan. Geloof het niet
quote:idd erg mooi
Op woensdag 16 juli 2003 22:13 schreef Loedertje het volgende:
Je vergeet er eentje oom agent
[..]
Zo mooi!!!
M'n ouders (in Zutphen) hebben weer de volle laag gekregen... net als de vorige keer (AZC in tuin beland)...
Maar hier dus nog helemaal nada, noppes, niks. Snif
quote:Wel een héle mooie foto.
Op woensdag 16 juli 2003 22:28 schreef Oom_Agent het volgende:
*uit raam kijkt*Ja eindelijk !!!
![]()
*droom* *droom*
quote:kwam dat maar hier ja
Op woensdag 16 juli 2003 22:28 schreef Oom_Agent het volgende:
*uit raam kijkt*Ja eindelijk !!!
![]()
*droom* *droom*
quote:Zo zie je maar dat dit soort situaties moeilijk te voorspellen is met computers (op dit moment)
NEERSLAG:
(Onweers)buien, met name in Overijssel veel neerslag (wolkbreuk
> 25 mm/uur gemeld Ruurlosebroek), op Schiphol schade door
blikseminslag, in Lichtenvoorde hagel 2-3 cm. In Ruurlosebroek
werd ook een windhoos gemeld (19:04 UTC windstoten tot 127
km/uur = 70 knopen). Neerslagpatronen modellen niet goed
bruikbaar: grote verschillen, ook t.o.v. voorafgaande runs.
quote:Jullie gaan zo een flinke bak krijgen zo te zien, het is niet het zwaarste deel van die 'Overijsselse bui' maar kan toch redelijk wat neerslag uit komen.
Op woensdag 16 juli 2003 22:40 schreef Bernard het volgende:
Hier in Zwolle ook veel geflits.. Veel wolk <--> wolk ontladingen. nog geen regen
quote:Waar zit dat zwaarste deel dan?
Op woensdag 16 juli 2003 22:43 schreef Againzender het volgende:[..]
Jullie gaan zo een flinke bak krijgen zo te zien, het is niet het zwaarste deel van die 'Overijsselse bui' maar kan toch redelijk wat neerslag uit komen.
Sinds een paar minuten is het weer aardig gaan waaien, en begint het nu te regenen. Het gerommel komt nog niet echt dichterbij, maar je hoort het wel steeds meer en vaker achter elkaar.
quote:Dat moet volgens de beelden tussen Zwolle en Nunspeet in liggen (dit doe ik even uit mijn hoofd, ik heb geen kaart hier).
Op woensdag 16 juli 2003 22:44 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Waar zit dat zwaarste deel dan?
quote:ja dat klopt het grootste deel zit ook boven duitsland daar gaat het nu flink te keer, ik heb mooi uitzicht naar duitsland
Op woensdag 16 juli 2003 22:47 schreef Cootz het volgende:
Hier in Enschede was het net een half uurtje super windstil. In de verte hoorde je soms wat gerommel, maar daar bleek het ook wel bij.Sinds een paar minuten is het weer aardig gaan waaien, en begint het nu te regenen. Het gerommel komt nog niet echt dichterbij, maar je hoort het wel steeds meer en vaker achter elkaar.
quote:Ten hoogte van Slagharen - Coevorden ist donker en beetje regen met wind
Op woensdag 16 juli 2003 22:48 schreef Againzender het volgende:[..]
Dat moet volgens de beelden tussen Zwolle en Nunspeet in liggen (dit doe ik even uit mijn hoofd, ik heb geen kaart hier).
Ik ga hierbij wel uit van Duitse data, en wij zitten hier een beetje op de rand van hun ontvangst, maar vanavond bleken de beelden erg betrouwbaar.
quote:Het lijkt er op dat de buienlijn in Duitsland zich uitbreid naar het westen waardoor oost-Twente nog net wat onweer gaat meepakken nu.
Op woensdag 16 juli 2003 22:47 schreef Cootz het volgende:
Hier in Enschede was het net een half uurtje super windstil. In de verte hoorde je soms wat gerommel, maar daar bleek het ook wel bij.Sinds een paar minuten is het weer aardig gaan waaien, en begint het nu te regenen. Het gerommel komt nog niet echt dichterbij, maar je hoort het wel steeds meer en vaker achter elkaar.
quote:Tief een eind op.
Op woensdag 16 juli 2003 22:20 schreef Ryan3 het volgende:[..]
En hoe was dat eten?
.
quote:En heb je nog wat onweer? Deze lijn lijkt namelijk iets uit te doven.
Op woensdag 16 juli 2003 22:49 schreef -Mk- het volgende:
Het plenst
quote:Enschede: Net even een hele harde regenbui. Leek aardig lokaal, want nu valt het wel weer behoorlijk mee (beetje spetteren alleen). Steeds meer flitsen, maar onweer blijft ver weg. ( > 5 km)
Op woensdag 16 juli 2003 22:50 schreef Againzender het volgende:[..]
Het lijkt er op dat de buienlijn in Duitsland zich uitbreid naar het westen waardoor oost-Twente nog net wat onweer gaat meepakken nu.
[Dit bericht is gewijzigd door Cootz op 16-07-2003 22:54]
quote:Nope, hier niet, in de verte gerommel.
Op woensdag 16 juli 2003 22:52 schreef Againzender het volgende:[..]
En heb je nog wat onweer? Deze lijn lijkt namelijk iets uit te doven.
quote:Welke lijn is dat?
Op woensdag 16 juli 2003 22:52 schreef Againzender het volgende:[..]
En heb je nog wat onweer? Deze lijn lijkt namelijk iets uit te doven.
.
Gaat er nog wat komen vannacht? M'n pa heeft namelijk alles afgekoppeld, is dit erg overdreven? Of kan ik gewoon blijven computeren tot 1 uur
[Dit bericht is gewijzigd door -Mk- op 16-07-2003 22:56]
quote:klopt..het regent behoorlijk nu...8-)
Op woensdag 16 juli 2003 22:43 schreef Againzender het volgende:[..]
Jullie gaan zo een flinke bak krijgen zo te zien, het is niet het zwaarste deel van die 'Overijsselse bui' maar kan toch redelijk wat neerslag uit komen.
quote:ja ik heb het gevoel dat hiet ook weer dichterbij komt
Op woensdag 16 juli 2003 22:50 schreef Againzender het volgende:[..]
Het lijkt er op dat de buienlijn in Duitsland zich uitbreid naar het westen waardoor oost-Twente nog net wat onweer gaat meepakken nu.
Ik wil zo naar bed, en eigenlijk de ramen sluiten
Maar het buitje komt maar niet
Utreg
quote:Ik had het hier over wat ik de tweede lijn noemde, die ligt nu over de waddeneilanden/Friesland/Groningen
Op woensdag 16 juli 2003 22:54 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Welke lijn is dat?
Iemand al ervaring met http://www.weerbeeld.nl/weerbeeld/ ?
quote:Hier in Noord-Overijssel, Bij Coevorden, valt het allemaal nog mee
Op woensdag 16 juli 2003 22:58 schreef Againzender het volgende:[..]
Ik had het hier over wat ik de tweede lijn noemde, die ligt nu over de waddeneilanden/Friesland/Groningen
Mijn derde lijn ligt West Friesland-Flevoland-Overijssel hier komen aardig wat meldingen over zwaar weer vandaan.
En vanuit Duitsland lijkt nu over Twente een uitloper te komen die aansluiting zoekt met deze derde lijn.
Maar het drijft wat rondjes ofzo. Af en toe een goede knal, dan lijkt het weg te trekken en dan komt het weer terug.
quote:Ik zit in Alkmaar, dus het zal hier zo wel arriveren.
Op woensdag 16 juli 2003 23:05 schreef Summertime het volgende:
Hier in Beverwijk behoorlijk regen en onweer. Paar inslagen genoteerd. Jeu de Boules veld compleet onder water.
quote:Dat is diezelfde bui die ik hier had, raar ding, bewolking lijkt alle kanten op te draaien af en toe. Overigens lijkt het onweer bij Alkmaar een beetje in te zakken nu, klopt dat?
Op woensdag 16 juli 2003 23:02 schreef Roellio het volgende:
Het rommelt hier al 2 uur in "de verte"Maar het drijft wat rondjes ofzo.
Af en toe een goede knal, dan lijkt het weg te trekken en dan komt het weer terug.
[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 16-07-2003 23:08]
quote:Dat dacht ik ook, maar ik keek net uit het raam en het leek alsof ik tegen een knipperende TL-balk aan zat te kijken. Het flitst gigantisch, het knalt alleen niet.
Op woensdag 16 juli 2003 23:05 schreef Againzender het volgende:[..]
Dat is diezelfde bui die ik hier had, raar ding, bewolking lijkt alle kanten op te draaien af en toe. Overigens lijkt het onweer bij Alkmaar een beetje in te zakken nu, klopt dat?
Hoorn t/m Enkhuizen moeten nu de volle laag krijgen.
quote:Klopt wel ongeveer, ik heb mijn raam op het zuiden (Den Helder) en zie continu op een kilometer of 20 de meest schitterende verticale ontladingen. En niet een paar, om de paar seconden.
Op woensdag 16 juli 2003 23:05 schreef Againzender het volgende:[..]
Dat is diezelfde bui die ik hier had, raar ding, bewolking lijkt alle kanten op te draaien af en toe. Overigens lijkt het onweer bij Alkmaar een beetje in te zakken nu, klopt dat?
Hoorn t/m Enkhuizen moeten nu de volle laag krijgen.
Enschede
onbekend
Zaandam
Enschede
Dit zijn trouwens foto's van het onweer op dit moment (niet door mij gemaakt btw)
[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 16-07-2003 23:20]
quote:* DJKoster gaat de volgende keer richtin zijn broertje als het gaat onweren
Op woensdag 16 juli 2003 22:48 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
ja dat klopt het grootste deel zit ook boven duitsland daar gaat het nu flink te keer, ik heb mooi uitzicht naar duitsland
quote:Die bui is zo'n beetje boven Amsterdam ontstaan en daarna flink geactiveerd, hij trek inderdaad heel langzaam richting Den Helder.
Op woensdag 16 juli 2003 23:08 schreef AchJa het volgende:[..]
Klopt wel ongeveer, ik heb mijn raam op het zuiden (Den Helder) en zie continu op een kilometer of 20 de meest schitterende verticale ontladingen. En niet een paar, om de paar seconden.
Hen je toevallig foto's van de flitsen?
quote:Wow, waar is dit, weet je dat?
Op woensdag 16 juli 2003 23:13 schreef FBtje het volgende:
[afbeelding]Dit zijn trouwens foto's van het onweer op dit moment (niet door mij gemaakt btw)
quote:Nee, heb de digicam op het werk laten liggen
Op woensdag 16 juli 2003 23:14 schreef Againzender het volgende:[..]
Die bui is zo'n beetje boven Amsterdam ontstaan en daarna flink geactiveerd, hij trek inderdaad heel langzaam richting Den Helder.
Hen je toevallig foto's van de flitsen?
af en toe wat flitsen achter de bomen heel in de verte, en soms wat grote schichten
maar bijna geen regen en ook geen gedonder te horen, ik had er toch wel meer van verwacht
quote:Het staat nu bij de foto's
Op woensdag 16 juli 2003 23:15 schreef Againzender het volgende:[..]
Wow, waar is dit, weet je dat?
Grrrrrrrrrrrrrr
Net over de grens in Noord Limburg ontstaat een nieuwe onweersbui, misschien dat de lucht daar zo onstabiel is dat men in de grensstreek nog wat gaat meepakken.
quote:Hmmmz... vaag... Zit je tegen de kust aan?? Want het lijkt erop dat het oostelijk er wat heftiger aan toe gaat.
Op woensdag 16 juli 2003 23:18 schreef ToXiCitY het volgende:
ik zit iets van 20 km onder Den Helder, maar echt zo veel zie ik nietaf en toe wat flitsen achter de bomen heel in de verte, en soms wat grote schichten
maar bijna geen regen en ook geen gedonder te horen, ik had er toch wel meer van verwacht
quote:Heb jij ook msn toevallig?
Op woensdag 16 juli 2003 23:21 schreef Againzender het volgende:
In de buurt van 't Gooi wordt nu opeens bliksem gedetecteerd.Net over de grens in Noord Limburg ontstaat een nieuwe onweersbui, misschien dat de lucht daar zo onstabiel is dat men in de grensstreek nog wat gaat meepakken.
quote:helemaal mee eens
Op woensdag 16 juli 2003 23:21 schreef yvonne het volgende:
Tralalalalala, Dordt, droog en warmGrrrrrrrrrrrrrr
quote:Hier kun je goed zien wat er allemaal nog aan zit te komen
Op woensdag 16 juli 2003 23:21 schreef Againzender het volgende:
In de buurt van 't Gooi wordt nu opeens bliksem gedetecteerd.Net over de grens in Noord Limburg ontstaat een nieuwe onweersbui, misschien dat de lucht daar zo onstabiel is dat men in de grensstreek nog wat gaat meepakken.
Check Duitsland Dat trek allemaal richting Noord Nederland!
Ik zet m'n computer maar eens uit.
quote:hij kan ook vanzelf een keer uitgaan
Op woensdag 16 juli 2003 23:25 schreef Cootz het volgende:
Hmm... het gaat hier nu toch wel behoorlijk onweren in Enschede...Ik zet m'n computer maar eens uit.
ik zet hem ook maar zo uit want het knalt hier goed
quote:Omdat het nacht wordt
Op woensdag 16 juli 2003 23:24 schreef Allantois het volgende:
Rotterdam half twaalf, geen druppel gevallen... het trekt heel langzaam een beetje dicht
quote:Nou, Enschede heeft weer eens geluk.. zo te zien gaat er echt ontzettend veel regen vallen..
Hmm... het gaat hier nu toch wel behoorlijk onweren in Enschede...Ik zet m'n computer maar eens uit.
quote:nope, toevallig niet
Op woensdag 16 juli 2003 23:23 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Heb jij ook msn toevallig?
Amsterdam betrekt weer....
quote:Het lijkt op een kreng van een bui daar!! Succes er mee, en unplug je computer!
quote:Net ff kritisch gekeken, ik zit idd meer in ZO richting te kijken dan pal Z.......
Op woensdag 16 juli 2003 23:18 schreef ToXiCitY het volgende:
ik zit iets van 20 km onder Den Helder, maar echt zo veel zie ik nietaf en toe wat flitsen achter de bomen heel in de verte, en soms wat grote schichten
{Datum: 16/7/03 23:20
METEO STATION HEEMSKERK NHHK
Temperatuur.
Maximum 33.4 °C om 16:00
Minimum 18.6 °C om 22:15
Wind Chill
18.7 C
Luchtvochtigheid
95 %
Neerslag van 00 tot 24 u
22.0 MM
Maand totaal
38.2 MM
Windrichting: WSW (251°)
Windsnelheid: 4.8 km/u
Max 38.6 km/u 19:00
Barometer
1006.6 mb
Rising
Verschil +0.5 mb/hr
Zon op 5:38 Zon onder 21:58 }
In de afgelopen paar uurtjes is er 22mm regen gevallen.
quote:Waar zie jij dat eigenlijk?
Op woensdag 16 juli 2003 23:33 schreef Againzender het volgende:
Psst, Oom_Agent, met een beetje mazzel krijgt Nijmegen zometeen ook nog wat onweer uit Duitsland, het lijkt zich naar het westen te verplaatsen!
quote:hier:
Op woensdag 16 juli 2003 23:34 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Waar zie jij dat eigenlijk?
Zuid en Midden Nederland misschien toch nog aan de beurt Er drijven nu buien binnen in het zuiden!!!
quote:Deze heb ik van blikseminslagen.com
Op woensdag 16 juli 2003 23:34 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Waar zie jij dat eigenlijk?
quote:Ah oke, ja het wordt hier helaas steeds minder met de activiteit
Op woensdag 16 juli 2003 23:37 schreef Againzender het volgende:[..]
Deze heb ik van blikseminslagen.com
En dan vooral een beetje letten op het tijdsverloop.
quote:
Noodweer in Zwitserland en Duitsland
BERN/WÜRZBURG/RASTATT - Het zuiden van Duitsland en delen van Zwitserland hebben woensdag te lijden gehad onder noodweer dat gepaard ging met zware windstoten en overvloedige neerslag. In Zwitserland kwam een 38-jarige vrouw om, zo meldde de lokale politie.De vrouw kwam op een camping in Jona in het kanton Sankt Gallen onder een kantelende woonwagen terecht en bezweek aan haar verwondigen, aldus de Zwitserse reddingsdiensten. Bij Zürich raakten drie kinderen gewond, van wie een ernstig, doordat een boom niet bestand bleek tegen de wind.
Daken werden van huizen gerukt en bomen werden ontworteld, waardoor vooral in de omgeving van Sankt Gallen wegen onbegaanbaar werden. Hagelstenen zo groot als golfballen werden gemeld uit het centrale deel van Zwitserland.
Ook Zuid-Duitsland kreeg het woensdag zwaar te verduren. Zware onweersbuien trokken door het gebied. Bomen werden ontworteld, kelders liepen onder en branden braken uit door blikseminslagen. De autoriteiten in Duitsland maakten geen melding van gewonden.
Bron: www.telegraaf.nl
quote:Maar toch duikt er elke keer weer een bui op. De temperaturen liggen bijna overal nog rond of boven de 20 graden (Groningen zat om 23 uur nog op 26 graden!) dus er kan nog van alles gebeuren. Noodweer als in zuidwest Frankrijk gaat niet gebeuren, maar wat leuk zomers geknetter kan nog heel goed deze nacht.
Op woensdag 16 juli 2003 23:38 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Ah oke, ja het wordt hier helaas steeds minder met de activiteit
Hier in Amsterdam west net nog wat gespetter.
quote:Een mooi paars/roze lijntje wat over Twente trekt
Op woensdag 16 juli 2003 23:37 schreef FBtje het volgende:[..]
hier:
[afbeelding]Zuid en Midden Nederland misschien toch nog aan de beurt
Er drijven nu buien binnen in het zuiden!!!
quote:Altijd naar dat er dan toch weer slachtoffers zijn....
Op woensdag 16 juli 2003 23:41 schreef -Mk- het volgende:[..]
quote:Ik concentreer me wel even op het paarse lijntje daaronder
Op woensdag 16 juli 2003 23:45 schreef DJKoster het volgende:[..]
Een mooi paars/roze lijntje wat over Twente trekt
quote:Grappig, rond Zuid Limburg leken de signalen zo verspreid dat ik het op een storing van het systeem hield, maar kennelijk is er echt een onweersbui daar.
Op woensdag 16 juli 2003 23:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
ten zuiden van maastricht is weerlicht te zien. maar nog niks te horen.
en ook niks te zien op de radarbeelden ...
t wordt echt tijd voor afkoeling ...
BTW: alle vierdaagsegangers in Nijmegen die dit lezen: er komt nu een staart van een redelijk actieve onweersbui op jullie af!:
Ga naar binnen, en val Oom_Agent niet meer lastig
(serieus, er komt komt echt iets die kant op nu!!)
Bliksem
Ook in het zuiden van Flevoland en rond Amsterdam zijn forse buien gemeld. Er was ook sprake van een blikseminslag op Schiphol, maar volgens een woordvoerder van het vliegveld ging het slechts om een 'dip in het spanningsveld'.
Rustiger
Volgens het KNMI trekt het onweer weg naar het noordwesten en nemen de buien langzaam in hevigheid af.
RTLNIEUWS.nl
quote:Die bui gaat verder over Arnhem/Apeldoorn (volgens weeronline)
Op woensdag 16 juli 2003 23:49 schreef Againzender het volgende:[..]
Grappig, rond Zuid Limburg leken de signalen zo verspreid dat ik het op een storing van het systeem hield, maar kennelijk is er echt een onweersbui daar.
BTW: alle vierdaagsegangers in Nijmegen die dit lezen: er komt nu een staart van een redelijk actieve onweersbui op jullie af!:
Ga naar binnen, en val Oom_Agent niet meer lastig
(serieus, er komt komt echt iets die kant op nu!!)
quote:Op wetteronline.de is helemaal niks te zien
Op woensdag 16 juli 2003 23:49 schreef Againzender het volgende:[..]
Grappig, rond Zuid Limburg leken de signalen zo verspreid dat ik het op een storing van het systeem hield, maar kennelijk is er echt een onweersbui daar.
quote:Idd, op weeronline is er geen buienactiviteit te vinden aldaar
Op woensdag 16 juli 2003 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Op wetteronline.de is helemaal niks te zien
dus ķf er is geen neerslag maar alleen weerlicht ķf het systeem is kapot
quote:psies.
Op woensdag 16 juli 2003 23:55 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Idd, op weeronline is er geen buienactiviteit te vinden aldaar
er hangt wel duidelijk een wolk tegen de sint pietersberg aan. durft er niet overheen te komen
quote:Toch heeft er zich rond 23.30 een klein buitje ontwikkeld maar is niks geworden
Op donderdag 17 juli 2003 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht WEER met lege handen
quote:Kom op, jullie hebben toch de beker
Er zit wel een heel zwakke echo ten zuiden van Utrecht, misschien wordt dat nog wat?
quote:Kop op houd moed
Kijk eens wat er aan komt voor Utrecht.. 't is een gok, maar ik zeg dat Utrecht ook nog wat meekrijgt!
quote:Hmm nee denk het niet, die lijn die nu over Nijmegen heen ligt komt niet over utrecht
Op donderdag 17 juli 2003 00:08 schreef FBtje het volgende:[..]
Kop op houd moed
Kijk eens wat er aan komt voor Utrecht.. 't is een gok, maar ik zeg dat Utrecht ook nog wat meekrijgt!
[Dit bericht is gewijzigd door Just-Dennis op 17-07-2003 00:12]
quote:Da's zo gek nog niet wat je zegt, als het inderdaad een beetje blijft draaien kan het zomaar nog naar het westen trekken!
Op donderdag 17 juli 2003 00:08 schreef FBtje het volgende:[..]
Kop op houd moed
quote:Ja, hier in Amersfoort was er ook niets, maar dan ook zelf een drup regen of klapje onweer. En dat terwijl het om zeven uur nog 34 graden was. Het lijkt wel als ik er altijd naast zit.
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 17-07-2003 00:15]
quote:Ik bedoel de lijn daaronder bij Venlo in de buurt
Op donderdag 17 juli 2003 00:10 schreef Just-Dennis het volgende:[..]
Hmm nee denk het niet, die lijn die nu over Nijmegen heen ligt komt niet over utrecht
Die trekt meer over Arnhem en Apeldoorn heen
quote:Ah oke
Op donderdag 17 juli 2003 00:15 schreef FBtje het volgende:[..]
Ik bedoel de lijn daaronder bij Venlo in de buurt
quote:Jullie krijgen nu even de volle laag, maar daarna wordt het rustig (denk ik)
Op donderdag 17 juli 2003 00:13 schreef Gatalin het volgende:
Hier in Den Helder onweert het nu zo hard, ik durf niet eens naar bed te gaan...
onweer:
[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 17-07-2003 00:19]
quote:Ja inderdaad, ik zie het op de radarbeelden. Grrr, zit ik er weer naast.
Op donderdag 17 juli 2003 00:17 schreef Againzender het volgende:[..]
Jullie krijgen nu even de volle laag, maar daarna wordt het rustig (denk ik)
Die Duitse bui bij Nijmegen lijkt een beetje noord-noordoost te trekken, dus die is voor hetb oosten van het land.
quote:Ik denk dat ie niet eens de provincie Utrecht bereikt, hij buigt af naar het noorden.
Op donderdag 17 juli 2003 00:17 schreef FBtje het volgende:
Spannend he? Zal ie ten oosten van Utrecht gaan komen of er pal overheen
http://www-6.wetteronline.de/cgi-bin/radbild?END=f&CONT=euro&CREG=ddlnw&ZEIT=std&LANG=de
Ik ben voortstander om de Veluwe af te graven. Zo kunnen de buien ongehinderd door reizen naar hier.
quote:Dat zou ik normaal ook denken, maar na een dag waarop de temperatuur in Nederland tot 35 graden oploopt kijk ik nergens meer van op.
Op donderdag 17 juli 2003 00:20 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik denk dat ie niet eens de provincie Utrecht bereikt, hij buigt af naar het noorden.
http://www-6.wetteronline.de/cgi-bin/radbild?END=f&CONT=euro&CREG=ddlnw&ZEIT=std&LANG=de
Ik ben voortstander om de Veluwe af te graven. Zo kunnen de buien ongehinderd door reizen naar hier.
En het ergste: het onweert hier niet eens
Pffffff....eindelijk die dronken lui vanuit het cafe aan de overkant van de straat af
Helaas is het onweer zo voorbij.....
quote:Mooi moment om te gaan pitten, toch?
Op donderdag 17 juli 2003 00:23 schreef Oom_Agent het volgende:
Eindelijk onweer in de omgeving Nijmegen !!Pffffff....eindelijk die dronken lui vanuit het cafe aan de overkant van de straat af
Helaas is het onweer zo voorbij.....
net nog ff buiten zonder shirt geweest en het is compleet helder, mooie sterrenhemel
quote:OK dan.... die lijkt naar het westen uit te breiden? Eens kijken of die Amsterdam nog haalt, ik ga zo eens pitten (of niet, hangt van het weer af naturlijk)
Op donderdag 17 juli 2003 00:24 schreef FBtje het volgende:
Ik denk van wel:update 0:15
[afbeelding]
quote:ja ga het zo weer proberen. Inmiddels begint het weer te onweren ten zuiden. Ook weer gele stipjes op gelepunten.com
Op donderdag 17 juli 2003 00:25 schreef Againzender het volgende:[..]
Mooi moment om te gaan pitten, toch?
quote:Net wat ik zeg, hangt van het weer af
Op donderdag 17 juli 2003 00:29 schreef FBtje het volgende:
Blijf lekker op man.. is gaaf dit weer
quote:Klopt, het is weer stil hier....... Maar het ging even leuk
Op donderdag 17 juli 2003 00:17 schreef Againzender het volgende:[..]
Jullie krijgen nu even de volle laag, maar daarna wordt het rustig (denk ik)
Die Duitse bui bij Nijmegen lijkt een beetje noord-noordoost te trekken, dus die is voor hetb oosten van het land.
quote:Is het feest daar nu alweer afgelopen? het ging hier toch flink tekeer.. en hemelsbreed scheelt het niet zoveel
Op donderdag 17 juli 2003 00:39 schreef AchJa het volgende:[..]
Klopt, het is weer stil hier....... Maar het ging even leuk
quote:Yup het is afgelopen hier......... Idd, de afstand is niet zo groot. Maar ik had het idee dat het iets oostelijker ook wat erger ging dan hier.
Op donderdag 17 juli 2003 00:45 schreef Bhorka het volgende:[..]
Is het feest daar nu alweer afgelopen? het ging hier toch flink tekeer.. en hemelsbreed scheelt het niet zoveel
quote:Het is hier inderdaad ook NIET te houden.. Als het nu even ging regenen.. verkoelde het ook nog wat..
Op donderdag 17 juli 2003 00:52 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Hier, in Breda, nog helemaal nixt Word alsmaar benauwder, het is nu echt niet meer leuk! Ik ga Helga van Leur een dreigbrief sturen zodat ze beter weer maakt!
quote:Ik denk het wel.. Ik heb hier nog nix gehoord of gevoeld..
Op donderdag 17 juli 2003 00:55 schreef FBtje het volgende:
0:45Gaat het hele zooitje dan toch oostelijk van utrecht?
Ik ga pitten.. het wordt toch nix meer.. helaas..
quote:Muskee is een beetje over de pis omdat zijn onweer topics gesloten werden.......
Op donderdag 17 juli 2003 01:15 schreef FBtje het volgende:
Hoezo dat dan?
Ik moet zeggen dat het wel koeler is buiten, maar regen of onweer, ho maar. Zal straks eens ff richting Warnsveld bellen, kijken of mn ouders nog weggespoeld zijn
Normaal regent het altijd in Rotterdam en dan bel ik naar huis en dan zitten ze daar lekker in de zon en dan wil ik eens een keer een buitje... niks.
[Dit bericht is gewijzigd door XcUZ_Me op 17-07-2003 07:16]
quote:Baal er ook van ja
Op donderdag 17 juli 2003 07:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier in Eindhoven geen druppel regen, geen rommeltje en geen bliksemen bedankt! Nu maar hopen dat het zondag weer absurd heet wordt, dan heb ik nog hoop op wat buitjes dan..
quote:Nou, hier in Heerlen wel wolkjes, maar nog erg veel zon daartussen, niet waarschijnlijk dat het hier gaat regenen
Op donderdag 17 juli 2003 08:18 schreef Julynell het volgende:
Baal er ook van ja
Maar nu wordt het toch aardig donker buiten![]()
Misschien toch nog regen
De tweede keer was het echt goed raak. Alles in huis uit. aardlek eruit en stoppen kapot..
Ben ik even blij dat ik net 5 minuten daarvoor *ALLE* stekkers heb losgetrokken.
quote:Arme jij
Op donderdag 17 juli 2003 08:32 schreef Croga het volgende:[..]
Nou, hier in Heerlen wel wolkjes, maar nog erg veel zon daartussen, niet waarschijnlijk dat het hier gaat regenen
En binnen in het gebouw is de lucht nog net zo warm als gisteren :/
quote:Jeetje, dan schrik je je ook rot
Op donderdag 17 juli 2003 08:56 schreef Mkleinman64 het volgende:
Godgloeiende! De bliksem is tot twee keer toe ingeslagen minder dan 150m van mijn huis.De tweede keer was het echt goed raak. Alles in huis uit. aardlek eruit en stoppen kapot..
Ben ik even blij dat ik net 5 minuten daarvoor *ALLE* stekkers heb losgetrokken.
quote:Zat inderdaad rechtop in bed, heb nog zeker 1 uur snachts teveel adrenaline in me lijf gehad om te slapen.
Op donderdag 17 juli 2003 09:44 schreef Julynell het volgende:[..]
Jeetje, dan schrik je je ook rot
En heb je nu wel of niet *ALLE* stekkers eruit getrokken?
Ja. gelukkig wel. nog geen 5 min voor de inslag. alle 4 pcs los, kabelmodem los, hele audiomeubel los.
Die groep heeft het het zwaarste gehad (stop finaal doorgefikt). Weet natuurlijk niet of de blikseminslag dingen zou hebben beschadigd wanneer ik alles had laten zitten, ben blij dat ik dat niet uitgetest heb.
quote:Inderdaad, dat lijkt me geen pretje. Maar woon je dan ergens achteraf ofzo, dat die bliksem zo kortbij inslaat?
Op donderdag 17 juli 2003 10:08 schreef Mkleinman64 het volgende:[..]
Zat inderdaad rechtop in bed, heb nog zeker 1 uur snachts teveel adrenaline in me lijf gehad om te slapen.
Ja. gelukkig wel. nog geen 5 min voor de inslag. alle 4 pcs los, kabelmodem los, hele audiomeubel los.
Die groep heeft het het zwaarste gehad (stop finaal doorgefikt). Weet natuurlijk niet of de blikseminslag dingen zou hebben beschadigd wanneer ik alles had laten zitten, ben blij dat ik dat niet uitgetest heb.
Enne, hier nog steeds geen regen
quote:Nope, woon in Lelystad. Gisteravond tussen half 11 en 11 uur was het hier behoorlijk raak.
Op donderdag 17 juli 2003 10:10 schreef Julynell het volgende:[..]
Inderdaad, dat lijkt me geen pretje. Maar woon je dan ergens achteraf ofzo, dat die bliksem zo kortbij inslaat?
Enne, hier nog steeds geen regen
Niet leuk als je over een kwartier op de fiets moet gaan zitten
Helaas nog niet echt kunnen genieten van het echte werk.
(gisteren leek het er een paar keer even op dat het zou gaan gebeuren maar na een paar minuten zwakte dat ook weer af)
Maar goed, het is wel lekker koel buiten.. lekker alle ramen wijd open, nu is het in huis ook koel
quote:gewoon in elkaar gezakt of het zijn valse echo's
Op donderdag 17 juli 2003 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]waar gaat dat buiencomplex boven de waddenzee in een kwartier tijd naartoe??
quote:Dan hoort Rotterdam ook niet bij Nederland, want hier heeft t ook niet geonweert...
Op donderdag 17 juli 2003 16:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
geen 'last' van onweder gehad. Zo zie je maar dat Limburg niet echt bij Nederland hoort.
quote:dat is verdacht
Op donderdag 17 juli 2003 17:00 schreef XcUZ_Me het volgende:[..]
Dan hoort Rotterdam ook niet bij Nederland, want hier heeft t ook niet geonweert...
quote:Onweert hier idd bijna nooit, ik vermoed dan ook dat we op een ander werelddeel wonen.
Op donderdag 17 juli 2003 17:00 schreef XcUZ_Me het volgende:[..]
Dan hoort Rotterdam ook niet bij Nederland, want hier heeft t ook niet geonweert...
quote:Geloof t ook
Op donderdag 17 juli 2003 17:48 schreef Dauntless het volgende:[..]
Onweert hier idd bijna nooit, ik vermoed dan ook dat we op een ander werelddeel wonen.
quote:Ja hmm nou.
Op donderdag 17 juli 2003 00:08 schreef Againzender het volgende:[..]
Kom op, jullie hebben toch de beker
quote:Ruilen?
Op donderdag 17 juli 2003 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Ja hmm nou.
Heb IK daar NU iets aan???
*gaat ff plaatjes opslaan *
quote:Dat ken ik helemaal.
Op donderdag 17 juli 2003 08:56 schreef Mkleinman64 het volgende:
Godgloeiende! De bliksem is tot twee keer toe ingeslagen minder dan 150m van mijn huis.De tweede keer was het echt goed raak. Alles in huis uit. aardlek eruit en stoppen kapot..
quote:En dan vinden mensen het gek dat ik bang ben voor onweer
Op vrijdag 18 juli 2003 10:44 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Dat ken ik helemaal.
Zo was het bij mij paar weken terug (Zelfs nog geplaast)
Megaknal op een avond, blijkt er 5 x tegelijk te zijn ingeslagen rond onze buurt. Het waren 5 huizen de werden getroffen.
Vorig jaar was het 4x tegenlijk, 3 in huizen en 1 in een boot.
Inmiddels rommelt het al minder gezellig.
De wind trekt aan , de eerste dikke druppen vallen.
En onze lieve heer neemt foto's
[Dit bericht is gewijzigd door ondeugend op 20-07-2003 21:18]
quote:
Op zondag 20 juli 2003 21:08 schreef Againzender het volgende:
Ahum, Groningen heeft nu een flnke bak onweer zoals ik nu kan zien??!?!?
Er komt i.i.g. flink wat water naar beneden daar.
quote:Stadskanaal heeft zojuist een stevige onweersbui achter de kiezen. Redelijk wat bliksem en donder, ook redelijk wat regen maar verder niets spectaculairs, geen harde windstoten o.i.d.
Op zondag 20 juli 2003 21:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Er komt i.i.g. flink wat water naar beneden daar.
Morgenmiddag en avond weer een nieuwe kans.
quote:Ik begrijp jou helemaal.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:53 schreef Julynell het volgende:[..]
En dan vinden mensen het gek dat ik bang ben voor onweer
bang zijn is een understatement, word panisch als het onweert, al wordt dat de laatste tijd wat minder erg
Hier hebben we vrijwel geen regen gehad.
Ik was gister en eergister bij mijn vriendin alleen daar was het op een klein buitje na droog gebleven.
Net over de grens bij Limburg in Duitsland beginnen nu onweersbuien te ontstaan.
-edit-
De bui lijkt zich uit te breiden over de Veluwe
[Dit bericht is gewijzigd door Againzender op 21-07-2003 16:22]
quote:Jazeker, daar in het oosten zit dus onweer bij en lijkt te activeren.
Op maandag 21 juli 2003 16:21 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]Daar komt wat aan..
Ben eens benieuwd of dit nu echt richting Eindhoven komt. Ik zat lekker het journaal op rtl4 te kijken, een hoop gekraak en een gescrambled beeld en wég is het. Misschien een storing wegens onweer?
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 00:25 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]Het trekt er allemaal langs..
quote:Loopt zo'n lijn niet min of meer over Utrecht dan? Ik zie niks
Op dinsdag 22 juli 2003 04:17 schreef Oom_Agent het volgende:
Er heeft zich een lijn met onweersbuien gevormd van Groningen tot Midden Belgie. In Duitsland is het op sommige plaatsen al 10 uur achterelkaar aan het onweren. Tevens is er op sommige plaatsen al bijna 80 mm gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Flash op 22-07-2003 11:29]
weet nog dat er een aantal jaar (10) geleden vaker veel heftigere onweerbuien hier waren.
quote:Ik hoop het voor je! Ik zie weinig op de beelden eigenlijk, waar hoor je dat gerommel?
Op dinsdag 22 juli 2003 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
hoor ik nou wat gerommel in de verte?
quote:Mjaa was wishful thinking denk ik
Op dinsdag 22 juli 2003 15:19 schreef Againzender het volgende:[..]
Ik hoop het voor je! Ik zie weinig op de beelden eigenlijk, waar hoor je dat gerommel?
Dokkum
quote:Hehe, stelletje mazzelaars
Op woensdag 23 juli 2003 15:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
En ja hoor.
GJtjuh schopt em weer omhoog met.
Een flinke bui en onweerDokkum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |