Ik vind het een van de gaafste boeken die ik ken (in ieder geval het grappigste). Wie heeft dit boek ook gelezen, en wat vond je ervan?
Helaas kwam knor niet verder dan de eerste vier pagina's, maar ik denk dat die nog teveel verwacht dat het een verhaal a la startrek is ofzo.
Bizarre verhaallijn, schitterende dialogen, enorm droge vertelwijze maar vooral een heerlijke relativering van alles waar wij ons druk om maken.
Kan trouwens ook de orginele BBC radioshow (waarop het boek gebaseerd is) van harte aanbevelen...
quote:
"Six pints of bitter," said Ford Prefect to the barman... "And quickly please, the world's about to end." ... So the barman said, "Oh yes, sir? Nice weather for it," ... [A ship appeared above the earth with a booming voice that said] "As you will no doubt be aware, the plans for development of the outlying regions of the Galaxy require the building of a hyperspatial express route through your star system, and regrettably your planet is one of those scheduled for demolition. The process will take slightly less than two of your Earth minutes. Thank you." The PA died away. Uncomprehending terror settled on the watching people of Earth. ... Observing this, the [ship] turned on their PA again. It said: "There's no point in acting all surprised about it. All the planning charts and demolition orders have been on display in your local planning department in Alpha Centauri for fifty of your Earth years, so you've had plenty of time to lodge any formal complaint and it's far too late to start making a fuss about it now." The PA fell silent again ...
Ok, hij staat nu boven aan het 'volgende keer aanschaffen' lijstje!
T
quote:
Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the western spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun.
Orbiting this at a distance of roughly ninety-two million miles is an utterly insignificant little blue green planet whose ape- descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea.This planet has - or rather had - a problem, which was this: most of the people on it were unhappy for pretty much of the time. Many solutions were suggested for this problem, but most of these were largely concerned with the movements of small green pieces of paper, which is odd because on the whole it wasn't the small green pieces of paper that were unhappy.
And so the problem remained; lots of the people were mean, and most of them were miserable, even the ones with digital watches.
Many were increasingly of the opinion that they'd all made a big mistake in coming down from the trees in the first place. And some said that even the trees had been a bad move, and that no one should ever have left the oceans.
And then, one Thursday, nearly two thousand years after one man had been nailed to a tree for saying how great it would be to be nice to people for a change, one girl sitting on her own in a small cafe in Rickmansworth suddenly realized what it was that had been going wrong all this time, and she finally knew how the world could be made a good and happy place. This time it was right, it would work, and no one would have to get nailed to anything.
Sadly, however, before she could get to a phone to tell anyone about it, a terribly stupid catastrophe occurred, and the idea was lost forever.
This is not her story.
But it is the story of that terrible stupid catastrophe and some of its consequences.
It is also the story of a book, a book called The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy - not an Earth book, never published on Earth, and until the terrible catastrophe occurred, never seen or heard of by any Earthman.
Nevertheless, a wholly remarkable book.
In fact it was probably the most remarkable book ever to come out of the great publishing houses of Ursa Minor - of which no Earthman had ever heard either.
Not only is it a wholly remarkable book, it is also a highly successful one - more popular than the Celestial Home Care Omnibus, better selling than Fifty More Things to do in Zero Gravity, and more controversial than Oolon Colluphid's trilogy of philosophical blockbusters Where God Went Wrong, Some More of God's Greatest Mistakes and Who is this God Person Anyway?
In many of the more relaxed civilizations on the Outer Eastern Rim of the Galaxy, the Hitch Hiker's Guide has already supplanted the great Encyclopedia Galactica as the standard repository of all knowledge and wisdom, for though it has many omissions and contains much that is apocryphal, or at least wildly inaccurate, it scores over the older, more pedestrian work in two important respects.
First, it is slightly cheaper; and secondly it has the words Don't Panic inscribed in large friendly letters on its cover.
But the story of this terrible, stupid Thursday, the story of its extraordinary consequences, and the story of how these consequences are inextricably intertwined with this remarkable book begins very simply.
It begins with a house.
...
Ben erg benieuwd!!!
"The Colour of Magic"
Deze schrijver (Pratchett) was tot aan J.K. Rowling's Harry Potter veruit de populairste Engelse schrijver ooit, met precies dit boek en de delen die volgden.
Dezelfde absurde humor, van hetzelfde hoge nivo, maar in een heel andere setting (Fantasy)...
quote:Dat is toch deel 1 van de discworld reeks? Die heb ik inderdaad met zeer veel plezier gelezen. Ook de volgende delen zijn aan te bevelen.
Op 11 maart 2001 01:42 schreef Ettepet het volgende:
Iedereen die deze boeken met veel plezier heeft gelezen raad ik het volgende boek aan van Terry Pratchett:"The Colour of Magic"
Deze schrijver (Pratchett) was tot aan J.K. Rowling's Harry Potter veruit de populairste Engelse schrijver ooit, met precies dit boek en de delen die volgden.
Dezelfde absurde humor, van hetzelfde hoge nivo, maar in een heel andere setting (Fantasy)...
Het speelt zich af op een platte wereld, die op de rug van 4 olifanten wordt gedragen, die weer op een enorme schildpad rondjes lopen Dat verzin je ook niet...
Waarom zo absurd? Ach, goden houden ook wel van een grapje
quote:Het is inderdaad deel 1 van de Discworld-serie, en een hele leuke start voor nieuw leesplezier.
Op 11 maart 2001 12:36 schreef Schorpioen het volgende:
Dat is toch deel 1 van de discworld reeks? Die heb ik inderdaad met zeer veel plezier gelezen. Ook de volgende delen zijn aan te bevelen.
Heel erg leuk, die vent is ook helemaal mafFantastische anarchistische kolder is dat
Helaas is Pratchett net iets te productief geweest, in tegenstelling tot Douglas Adams, die ze zelfs een keertje 2 weken opgesloten hebben in een hotel om 'So Long, and Thanks for All the Fish' te schrijven.
Discworld-delen die ik me kan herinneren met veel plezier gelezen te hebben:
deel 1, "The Colour Of Magic"
deel 2, "The Light Fantastic"
deel 4, "Mort"
deel 5, "Sourcery"
deel 8, "Guards! Guards!"
mijn favoriete figuur is toch Marvin the Paranoid Android. geweldig. Alles ziet ie negatief, en iedereen die iets positiefs over hem zegt wordt helemaal depri na 5 min tegen hem praten
quote:Zelfs (gevechts)robots en politieschepen!
Op 12 maart 2001 04:26 schreef Vision het volgende:
mijn favoriete figuur is toch Marvin the Paranoid Android. geweldig. Alles ziet ie negatief, en iedereen die iets positiefs over hem zegt wordt helemaal depri na 5 min tegen hem praten
Of na per ongeluk 'een beetje lang' ergens achter te zijn gelaten:
"The first ten million years were the worst, and the second ten million, they were the worst too. The third ten million I didn't enjoy at all. After that I went into a bit of a decline."
. . .
"It's the people you meet in this job that really get you down,"
. . .
"The best conversation I had was over forty million years ago." (pauze) "And that was with a coffee machine."
. . .
"You don't like talking to me do you?"
*vlug verder lezen*
Heb gelijk maar deel 2 en 3 besteld, echt een aanrader!!!
quote:Told you so
Op 21 maart 2001 10:32 schreef Jarno het volgende:
En alweer uit!
Wat een vreselijk leuk boek zeg!!Heb gelijk maar deel 2 en 3 besteld, echt een aanrader!!!
quote:Nou hielp het gisteren wel dat ik gisteren 'zielig-want-net-getrokken-verstandskiezen' was, want anders had ik dus echt NOOIT tijd gehad om 'm in 1 keer uit te lezen. Maar nu was het een zeer welkome afleiding!
Op 21 maart 2001 15:33 schreef w.o.r. het volgende:
Told you so
Ben eigenlijk nooit zo'n fan van SF boeken, en stond dus ook een klein beetje wantrouwig tegenover deze titel, maar nogmaals: wat heb ik gelachen zeg (Ondanks de kaak).
Kan ik eindelijk mijn geleende exemplaar aan de eigenaar teruggeven
quote:Het is zo'n boekwinkel uit de * ) keten, deze tekens zie je altijd groot terugkomen in het logo van de winkel. Ik ken Donner in Rotterdam, ik dacht Scholte Wristers in Groningen, en Broese Wristers in Utrecht maar dat zijn de enige die ik ken...
Op 30 maart 2001 15:43 schreef w.o.r. het volgende:
Nog even over die Broese Winters... weet je welke andere winkels onder dit keten vallen (met name in Amsterdam)?
Wat betreft dat spel... klinkt goed! Er is ook een tekstadventure uit de jaren 80 dat helemaal op HHGTTG gebaseerd is. Heet 'Don't Panic' en is verrekte moeilijk - maar volgt redelijk strak het boek dus is te doen. Bovendien zo oud dat het abandonware is en dus vrij te downloaden. Aanrader!
Van die Dirk Gently boeken heb ik idd gehoord... heb ze nog niet gelezen omdat ik bang was dat het zou tegenvallen zo snel ha HHGTTG, maar ik zal gelijk eens kijken als ik de HHGTTG cheap edition heb opgespoord.
Bovendien is er ook een film gemaakt. Deze gaat over deel 1 en 2 en is ook zeker de moeite waard om te kijken.
quote:Ik heb die 5 delen ineen bij De Slechte gekocht, maar dat was al een aantal jaren geleden.
Op 30 maart 2001 15:43 schreef w.o.r. het volgende:
Nog even over die Broese Winters... weet je welke andere winkels onder dit keten vallen (met name in Amsterdam)?
quote:Ik vond net op de internet-site douglasadams.com een link waar je dit oude computerspel nog kunt spelen. Er staan zelfs allerlei handige tips bij, echt gaaf!!
Op 30 maart 2001 16:29 schreef w.o.r. het volgende:
Er is ook een tekstadventure uit de jaren 80 dat helemaal op HHGTTG gebaseerd is. Heet 'Don't Panic' en is verrekte moeilijk - maar volgt redelijk strak het boek dus is te doen. Bovendien zo oud dat het abandonware is en dus vrij te downloaden. Aanrader!
Bablefishes, intelligente deuren, de speurtocht naar echte thee , dat waren nog eens tijden...
Ik moet nog even een weekje ploeteren aan mijn scriptie, maar daarna ga ik eens even lekker HHGTTG-en .
*Een film? Die moet ik dus echt zien! Hoe heet ie? Is ie nog ergens te huur? Brits, mag ik hopen? En hoe oud is ie?
*Hoorspel? Ik was m ook al tegengekomen op Napster maar dacht eigenlijk dat het dezelfde was als de BBC-radio versie die ik al heb. Niet? Op mijn to-do-lijstje!
Verder zal ik me ook weer eens storten op het spelletje, want eerlijk gezegd was ik nog niet zo ver gekomen. Ettepet, plezier!
Oh ja, en voor andere geïnteresseerde A'dammers, dat logo (en Het Boek!) hebben ze hier bij Scheltema op het Koningsplein. Dertig gulden kost ie, zeiden ze aan de telefoon.
* w.o.r. gaat nu maar weer verder typen met dit heerlijke vooruitzicht...
Meesterlijk. Als je het spel online-spelen zat bent, kijk dan eens in de temporary internet files en download en Z-code interpreter (Frotz ofzo).
quote:De film heet ook gewoon the hitch hikers guide to the galaxy, is brits en is volgens mij eind jaren 80 gemaakt.
Op 08 april 2001 02:04 schreef w.o.r. het volgende:
*Een film? Die moet ik dus echt zien! Hoe heet ie? Is ie nog ergens te huur? Brits, mag ik hopen? En hoe oud is ie?
Ik denk niet dat je hem bij videoland zou kunnen vinden, maar misschien dat je het bij een bibliotheek zou kunnen vragen.
Bij amazon.co.uk kun je meer informatie vinden en ook eventueel bestellen.
M'n ouders hebben hem in Engeland gekocht dus ik weet niet of je hem in Nederland zal vinden, maar aangezien je in Amsterdam woont zou je in die engelse boekenwinkel (ben de naam vergeten) in de kalverstraat kunnen kijken. Die hebben best veel BBC series/films dacht ik.
succes!
Los Bastardos
quote:de overige delen zijn er ook als hoorspel, ik heb ze namelijk... helaas alleen op een cassetebandje
Op 07 april 2001 17:50 schreef the-russian het volgende:
Naastdat het een ontzettend gaaf boek is, ik heb dan welliswaar alleen de eerste 3 delen van de 5 gelezen. Maar er is ook een hoorspel van verkrijgbaar. Oftewel het eerste deel voorgelezen door vijf acteurs van BBC Radio. Dat is ook heel gaaf. Ik heb ze gevonden via Napster, zoeken op douglas adams. De overige delen zijn ook te vinden, maar zijn geen hoorspelen, maar gewoon plain voorgelezen.
Ik heb maar ff de search gebruikt en dit ouwe topic gevonden, aangezien mij vraag niet echt een eigen topic waar dis...
Ik wil binnenkort dus THGG gaan bestellen, in het Engels en het lieftst alle 5 (het zijn het er toch vijf?) delen in één boek. Ik heb ff rondgekeken op bol.com en boeken.nl, maar ik vind het niet echt duidelijk aangezien er wel 20 verschillende boeken zijn met die titel.
Klopt het dat ik gewoon The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy moet hebben?
bvd
Nick
quote:Deze moet je hebben:
Op donderdag 19 juni 2003 23:35 schreef _Nick_ het volgende:
Hoi,Ik heb maar ff de search gebruikt en dit ouwe topic gevonden, aangezien mij vraag niet echt een eigen topic waar dis...
Ik wil binnenkort dus THGG gaan bestellen, in het Engels en het lieftst alle 5 (het zijn het er toch vijf?) delen in één boek. Ik heb ff rondgekeken op bol.com en boeken.nl, maar ik vind het niet echt duidelijk aangezien er wel 20 verschillende boeken zijn met die titel.
Klopt het dat ik gewoon The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy moet hebben?
Is de goedkoopste die ik zo snel kon vinden, 14,41 incl verzendkosten.
Een trilogie in maar liefst 5 delen! Plus een bonusverhaal.
Oh ja, en HHGTTG
natuurlijk.
quote:Voeg Monty Python toe aan de Roald Dahl/Startrek cocktail en je zit aardig in de buurt
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef julekes het volgende:
Misschien dat ik deze vraag niet moet stellen in een Douglas Adams adoratie topic, maar ja, ik gok het er toch op.
Ik ben niet bepaald een liefhebber van het traditionele fsantasy genre, zeg elfen, tovenaar, en dat soort werk. Maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over dit boek. Kan iemand me iets duidelijker omschrijven in welk genre ik het moet plaatsen? Want op dit moment krijg ik een beetje de indruk dat het een soort kruising is tussen Roald Dahl en Startrek.
Ow ja, graag een snelle reactie, want ik heb wel een leuke engelse versie gespot voor een euro of 5 voor alle delen, dus much obliged en zo
5 euro voor alle delen is trouwens een must buy, geen twijfel meer mogelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 20-06-2003 02:20]
quote:De hoorspelen en de boeken gaan niet helemaal gelijk op, maar de hoorspelen strekken zich wel uit over meerdere boeken (de eerste twee of drie). Het bestaat overigens uit 12 delen van elk een half uur.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef IrfieJ het volgende:
ik heb ff naar het hoorspel aan het zoeken ... maar ik zie hier dat het 25 delen zijn ofzo.. is dat 1 boek?
ik ben wel vban plan om de boeken te lezen .. maar kan nu niet slapen en verveel me..
quote:soory heb het antwoord al gevonden..
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef IrfieJ het volgende:
ik heb ff naar het hoorspel aan het zoeken ... maar ik zie hier dat het 25 delen zijn ofzo.. is dat 1 boek?
ik ben wel vban plan om de boeken te lezen .. maar kan nu niet slapen en verveel me..
quote:denk je dat het minder leuk is als ik eerst het hoorspel hoor en daarna de boeken lees?
Op vrijdag 20 juni 2003 02:18 schreef Kwark het volgende:[..]
De hoorspelen en de boeken gaan niet helemaal gelijk op, maar de hoorspelen strekken zich wel uit over meerdere boeken (de eerste twee of drie). Het bestaat overigens uit 12 delen van elk een half uur.
[Dit bericht is gewijzigd door IrfieJ op 20-06-2003 02:28]
quote:fuck, monty python? ik sta morgen in de winkel
Op vrijdag 20 juni 2003 02:16 schreef Kwark het volgende:[..]
Voeg Monty Python toe aan de Roald Dahl/Startrek cocktail en je zit aardig in de buurt
.
5 euro voor alle delen is trouwens een must buy, geen twijfel meer mogelijk.
quote:Ikzelf heb eerst de boeken gelezen en pas toen ik al lang fan was de hoorspelen gekocht...maar eerlijk gezegd vraag ik me af of die hoorspelen wel zo leuk zijn als eerste kennismaking. Ze zijn wel héél erg brits, en zeker de eerste paar afleveringen zijn erg low budget.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:23 schreef IrfieJ het volgende:[..]
denk je dat het minder leuk is als ik eerst het hoorspel hoor en daarna het boek lees?
Dat gezegd hebbende: ze zijn curieus zat om eens te proberen. Hoorspel op, ogen dicht, liggen en je laten meeslepen .
quote:grappig, eigenlijk best een goede omschrijving zo
Op vrijdag 20 juni 2003 02:24 schreef julekes het volgende:[..]
fuck, monty python? ik sta morgen in de winkel
kan ik me geen buil aan vallen
yep, that's it
quote:okee zet ze nu op...
Op vrijdag 20 juni 2003 02:28 schreef Kwark het volgende:[..]
Ikzelf heb eerst de boeken gelezen en pas toen ik al lang fan was de hoorspelen gekocht...maar eerlijk gezegd vraag ik me af of die hoorspelen wel zo leuk zijn als eerste kennismaking. Ze zijn wel héél erg brits, en zeker de eerste paar afleveringen zijn erg low budget.
Dat gezegd hebbende: ze zijn curieus zat om eens te proberen. Hoorspel op, ogen dicht, liggen en je laten meeslepen
.
quote:Maar verder geen loslopende tovenaars en elven en zo?
Op vrijdag 20 juni 2003 02:30 schreef Kwark het volgende:[..]
grappig, eigenlijk best een goede omschrijving zo
. Monty Python voor de absoluut verwante humor, Roald Dahl voor de enorm rijke fantasie en bizarre plotwendingen, en Star Trek levert het klassieke space opera-sausje.
yep, that's it
quote:Niet één
Op vrijdag 20 juni 2003 02:32 schreef julekes het volgende:[..]
Maar verder geen loslopende tovenaars en elven en zo?
Enjoy, ik ga slapen
quote:Nee, maar wel iemand met 2 hoofden, de ontwerper van Noorwegen, een suicidale robot, een ruimteschip dat loopt op onwaarschijnlijkheid en niet te vergeten: the perfectly normal beast!
Op vrijdag 20 juni 2003 02:32 schreef julekes het volgende:[..]
Maar verder geen loslopende tovenaars en elven en zo?
En natuurlijk de Hitchhiker's Guide, dat overigens het volgende over de aarde zegt:
Earth: Mostly Harmless.
maar denk dat ik stop met luisteren en ga lezen watn dat is natuurlijk veel leuker..
quote:Zijn daar meer van en zo ja... WAAR? anders zie ik mezelf genoodzaakt om een duurdere aan te schaffen.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef julekes het volgende:
Misschien dat ik deze vraag niet moet stellen in een Douglas Adams adoratie topic, maar ja, ik gok het er toch op.
Ik ben niet bepaald een liefhebber van het traditionele fsantasy genre, zeg elfen, tovenaar, en dat soort werk. Maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over dit boek. Kan iemand me iets duidelijker omschrijven in welk genre ik het moet plaatsen? Want op dit moment krijg ik een beetje de indruk dat het een soort kruising is tussen Roald Dahl en Startrek.
Ow ja, graag een snelle reactie, want ik heb wel een leuke engelse versie gespot voor een euro of 5 voor alle delen, dus much obliged en zo
quote:Ze hadden em niet meer
Op maandag 23 juni 2003 17:54 schreef GM het volgende:
Een euro of vijf voor alle delen? Dat koop je toch gewoon? Als je het niets vindt (kan ik me niet voorstellen) geef je het gewoon kado.
en een deel 6 hebben ze van Adams' computer geplukt na zijn dood:
The Salmon of Doubt
(heb hem nog niet gelezen)
quote:kan je die ook ergens kopen???
Op vrijdag 25 juli 2003 16:16 schreef Ceased2Be het volgende:
5 delen in een bundel,en een deel 6 hebben ze van Adams' computer geplukt na zijn dood:
The Salmon of Doubt
(heb hem nog niet gelezen)
quote:Volgens mij is het niet los te koop. Maar het zijn maar 15 pagina's ofzo, dus je zou ook kunnen kijken of je het ergens op het internet kan vinden en die 15 pagina's daarvandaan lezen.
Op zondag 12 oktober 2003 13:21 schreef drelletje het volgende:[..]
kan je die ook ergens kopen???
de rest vin ik echt geniaal (ben er nu in bezig zegmaar)
quote:Echt 1 van de weinige waar ik om kon lachen!!
Op maandag 5 maart 2001 11:17 schreef Schorpioen het volgende:
Wat een geweldig verhaal is dat. Die Douglas Adams is geniaal, en heeft een waanzinnige dosis fantasie.
Waar zou hij zijn inspiratie vandaan halen?
Sommige dingen uit zijn boeken zijn zo fantastisch, dat verzin je gewoon niet.Ik vind het een van de gaafste boeken die ik ken (in ieder geval het grappigste). Wie heeft dit boek ook gelezen, en wat vond je ervan?
Na al het bovenstaande misschien toch weer eens proberen....of niet
Dus maar de Ultimate Guide gekocht, met een extra vijfde boek erbij, dat vijfde boek is ook heel erg goed. Jammer dat het bonus verhaal zo abrupt stopt, dat had een leuk begin van een lang verhaal kunnen zijn.
Lees hem in het Engels, in het Nederlands heet Ford Prefect bijvoorbeeld 'AMRO Bank' Slaat echt nergens op. En de zinsbouw is in het Engels echt brilliant ook met allemaal typisch Engelse elementen zoals thee, cricket en Queen Elisabeth sofas
Douglas Adams schrijft echt brilliante zinnen, die het ene moment lekker inelkaar overvloeien en het andere moment drie keer gelezen moeten worden 'It was almost but not totally unlike tea'. En lekker sarcastisch 'It wasn't half as much fun as a solid kick in the face'.
Adams weet totaal onmogelijke dingen wetenschappelijk aannemelijk te laten klinken (the impossibility drive, bistronomics, somebody else's problem field, recreational impossibilities: walking through mountains and flying).
Ook leuk hoe hij in latere boeken opeens vreemde gebeurtenissen in eerdere boeken verklaart
Erg jammer dat hij niet meer leeft, veel te vroeg gestorven. Hij had zelfs een internet forum waar je gewoon met hem kon kletsen.
EDIT:
Ook grappig hoe hij onmogelijke toevalligheden gewoon laat gebeuren omdat het leuk is en het toch fantasie is
Ik heb alle boeken helemaal op de plee uit gelezen, zoals het hoort
[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 12-10-2003 14:52]
En als je Douglas Adams zegt zegt iemand meteen ook altijd Terry Pratchett. Nou vond ik Hitchhiker dus helemaal supergeweldig, maar "The Colour of Magic" weer helemaal niets. Frappant.
Ik heb 'm een keer geleend van iemand en ik ben echt door het boek heen gevlogen. Ik ga 'm zeker ook nog wel een keer kopen.
Bovendien is het de inspiratie geweest voor m'n avatar + ondertitel
Pratchett is ook wel eens beschuldigd van jaloers zijn op Adams maar daar zei hij het volgende op:
quote:Zijn twee heel verschillende schrijvers, Adams is veel absurdistischer. Pratchett ligt mij iets beter maar HGTG lees ik ook nog geregeld.
Terry Pratchett in alt.fan.pratchett:
I don't think I've ever been critical of the money Douglas Adams makes, especially since, as has been tactfully pointed out, I myself have had to change banks having filled the first one up.
Ik heb zelfs ergens nog de adventure liggen van Infocom (geloof ik). Begin je helemaal in het donker, moet je eerst je ogen open doen en op zoek naar asprine. .
quote:Mooie avatar
Op maandag 20 oktober 2003 11:47 schreef beeblebrox het volgende:
hallo hoe gaat het?cool dat jullie mijn verhalen cool vinden
quote:Nee, Ford Prefect is een mooie naam:
Op zondag 12 oktober 2003 14:46 schreef Lamer_Deluxe het volgende:Lees hem in het Engels, in het Nederlands heet Ford Prefect bijvoorbeeld 'AMRO Bank'
Slaat echt nergens op.
NB: de URL van dit plaatje is http://www.studentgroups.ucla.edu/abs/douglasadams/fordprefect.jpg .
quote:veranderd!
Op maandag 20 oktober 2003 13:42 schreef Wolve000 het volgende:[..]
Mooie avatar
![]()
Alleeen jammer dat je galaxy verkeerd spelt in je profiel...
quote:aah ok zo ziet hij eruit, thnx...
Op maandag 20 oktober 2003 14:11 schreef freako het volgende:[..]
Nee, Ford Prefect is een mooie naam:
NB: de URL van dit plaatje is http://www.studentgroups.ucla.edu/abs/douglasadams/fordprefect.jpg
.
Overigens komt de verfilming eraan ... in 2005
.
quote:Ja, Ford Prefect is veel logischer, want het lijkt precies op een gewone naam, plus dat hij zich vergist had in de dominante levensvorm. Amro Bank slaat gewoon nergens op.
Op maandag 20 oktober 2003 14:11 schreef freako het volgende:
Nee, Ford Prefect is een mooie naam:NB: de URL van dit plaatje is http://www.studentgroups.ucla.edu/abs/douglasadams/fordprefect.jpg
.
Welke zitten er nou allemaal in de serie van The Guide?
Wat is trouwens het ISBN-nummer van de complete set? Hardcover/gebonden/paperback maakt niet zo veel uit eigenlijk.
Iemand HIER wel eens bij stilgestaan???
Op het moment dat het in het boek aan de orde kwam, legde ik meteen het verband.
[Dit bericht is gewijzigd door Shai-Hulud op 27-01-2004 19:05]
De hele serie is trouwens:
- The Hitchhikers Guide to the Galaxy
- The Restaurant at the End of the Universe
- Life, the Universe, and Everything
- So Long, and Thanks For All the Fish
- Mostly Harmless
Ik weet eigenlijk niet waar je ze samen kan kopen, zelf heb ik ze gewoon los gekocht in een 2e-hands engels boekwinkeltje in Amsterdam.
Misschien moet je even voor een band met alle 5 de delen kijken bij de American Bookstore?
quote:www.abc.nl voor de liefhebbers.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:04 schreef saaw het volgende:
Ik heb net de hitchhikers guide uit [gister begonnen] en ik vond hem echt geweldig!
Jammergenoeg heb ik vanavond geen tijd maar ik ga in ieder geval morgen aan de volgende beginnenDe hele serie is trouwens:
- Mostly HarmlessIk weet eigenlijk niet waar je ze samen kan kopen, zelf heb ik ze gewoon los gekocht in een 2e-hands engels boekwinkeltje in Amsterdam.
Misschien moet je even voor een band met alle 5 de delen kijken bij de American Bookstore?
quote:Doe eens even lief en geef het ISBN-nummer als je wil.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:04 schreef saaw het volgende:
Ik heb net de hitchhikers guide uit [gister begonnen] en ik vond hem echt geweldig!
Jammergenoeg heb ik vanavond geen tijd maar ik ga in ieder geval morgen aan de volgende beginnenDe hele serie is trouwens:
- Mostly HarmlessIk weet eigenlijk niet waar je ze samen kan kopen, zelf heb ik ze gewoon los gekocht in een 2e-hands engels boekwinkeltje in Amsterdam.
quote:ik heb allemaal verschillende uitgaven geloof ik, maargoed hier de isbn van de hele serie:
Op dinsdag 27 januari 2004 19:39 schreef TrenTs het volgende:
Doe eens even lief en geef het ISBN-nummer als je wil.
hitchhikers guide => 0-330-49119-9
restaurant at the end of the universe => 0-671-53264-2
life, the universe and everything => 0-345-39182-9
so long, and thanks for the fish => 0-671-74553-0
mostly harmless => 0-345-41877-8
quote:Oh ik dacht effe dat jij het ook in 1 grote bundel had.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:52 schreef saaw het volgende:[..]
ik heb allemaal verschillende uitgaven geloof ik, maargoed hier de isbn van de hele serie:
hitchhikers guide => 0-330-49119-9
restaurant at the end of the universe => 0-671-53264-2
life, the universe and everything => 0-345-39182-9
so long, and thanks for the fish => 0-671-74553-0
mostly harmless => 0-345-41877-8
Alle 5 boeken plus bonusverhaal "Young Zaphod plays it safe" (jammer dat dat verhaal zo kort is).
ISBN: 0-517-14925-7
quote:En hoe zit dat met Salmon Of Doubt?
Op dinsdag 27 januari 2004 21:40 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
"The ultimate hitchhiker's guide to the galaxy"Alle 5 boeken plus bonusverhaal "Young Zaphod plays it safe" (jammer dat dat verhaal zo kort is).
quote:Edited by Peter Guzzardi and with an introduction by Christopher Cerf, this bittersweet collection comprises letters, fragments of ideas for books, films and TV, ruminations on a diverse array of subjects and a good bit of a final unfinished novel by the author of The Hitchhiker's Guide to the Galaxy series, who died in May of last year
Op dinsdag 27 januari 2004 22:04 schreef TrenTs het volgende:
En hoe zit dat met Salmon Of Doubt?
Niet echt een compleet verhaal dus. Nog niet zo lang uit ook waarschijnlijk.
quote:Ah danku.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:57 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Edited by Peter Guzzardi and with an introduction by Christopher Cerf, this bittersweet collection comprises letters, fragments of ideas for books, films and TV, ruminations on a diverse array of subjects and a good bit of a final unfinished novel by the author of The Hitchhiker's Guide to the Galaxy series, who died in May of last year
quote:omg.. als het maar geen Mel-Brooks-achtige verkrachting wordt
Op zaterdag 8 november 2003 20:14 schreef Lithion het volgende:Overigens komt de verfilming eraan
... in 2005
.
quote:Of een LOTR-idee dat iedereen het ineens geweldig vind en al jaren fan is.
Op woensdag 28 januari 2004 00:17 schreef Jansman het volgende:[..]
omg.. als het maar geen Mel-Brooks-achtige verkrachting wordt
.
quote:Ik kijk nu die ene serie, maar ik moet zeggen datet heel leuk is!
Op woensdag 28 januari 2004 11:31 schreef TrenTs het volgende:[..]
Of een LOTR-idee dat iedereen het ineens geweldig vind en al jaren fan is.
quote:Ik wil Salmon of Doubt ook wel hebben als ik die omschrijving zo lees
Op dinsdag 27 januari 2004 23:33 schreef TrenTs het volgende:
Ah danku.Dan ga ik die morgen als eerste werk bestellen!
"Oh freddled gruntbuggly...
...thy micturations are to me- As plurdled gabbleblotchits on a lurgid bee.
Groop I implore thee, my foonting turlingdromes.
And hooptiously drangle me with crinkly bindlewurdles,
or I will rend thee in the gobberwarts with my blurglecruncheon, see if I don't."
- Prostetnic Vogon Jeltz -
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:31 schreef TrenTs het volgende:[..]
Of een LOTR-idee dat iedereen het ineens geweldig vind en al jaren fan is.
Mocht het zover komen, laat dan even genoteerd staan dat ik ook ècht al jaren fan was .
quote:Goed plan, kijken of ik m.n middelbare school boekverslag nog kan vinden en laten carbon-daten als bewijsmateriaal.
Op donderdag 5 februari 2004 13:00 schreef Kwark het volgende:[..]
.
Mocht het zover komen, laat dan even genoteerd staan dat ik ook ècht al jaren fan was
.
quote:YAAY!!!
Gewoon bij bol.com besteld.
Waarom er nu ineens paperback bij vermeld staat weet ik ook niet... Ik heb toch echt een hardcover.
[Dit bericht is gewijzigd door Shai-Hulud op 08-02-2004 12:44]
quote:Ik heb Salmon of Doubt vorig jaar november al gekregen voor mijn verjaardag, dus toch al een tijdje. Voornamelijk losse dingetjes, en een opzet voor een nieuw Dirk Gently boek, dat helaas niet meer afgemaakt zal worden.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:57 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Edited by Peter Guzzardi and with an introduction by Christopher Cerf, this bittersweet collection comprises letters, fragments of ideas for books, films and TV, ruminations on a diverse array of subjects and a good bit of a final unfinished novel by the author of The Hitchhiker's Guide to the Galaxy series, who died in May of last year
Leuk voor de fans, probeer ook eens zijn "Last chance to see". Hierin gaat Douglas op zoek naar zeldzame dieren, die met uitsterven worden bedreigd. Zijn betrokkenheid blijkt er duidelijk uit.
En vergeet deze niet: 25 mei: Towel day - Tribute to Douglas Adams!
quote:last chance tot see.... dat is een film/video of boek??
Op zondag 8 februari 2004 02:34 schreef Mark het volgende:[..]
Ik heb Salmon of Doubt vorig jaar november al gekregen voor mijn verjaardag, dus toch al een tijdje. Voornamelijk losse dingetjes, en een opzet voor een nieuw Dirk Gently boek, dat helaas niet meer afgemaakt zal worden.
Leuk voor de fans, probeer ook eens zijn "Last chance to see". Hierin gaat Douglas op zoek naar zeldzame dieren, die met uitsterven worden bedreigd. Zijn betrokkenheid blijkt er duidelijk uit.
En vergeet deze niet: 25 mei: Towel day - Tribute to Douglas Adams!
quote:Boek, met een aantal foto's
Op zondag 8 februari 2004 12:03 schreef drelletje het volgende:
last chance tot see.... dat is een film/video of boek??
quote:Ik heb net deel 1 uit. Nu wil ik de bundel kopen, maar ik weet niet welke versie.
Op zondag 8 februari 2004 01:58 schreef Shai-Hulud het volgende:
THHGTTG (moet ineens aan DNA denken...) had ik dus ook al. Maar sinds vanmorgen...[afbeelding]
[..]YAAY!!!
Met home made boekenlintje.Gewoon bij bol.com besteld.
Waarom er nu ineens paperback bij vermeld staat weet ik ook niet... Ik heb toch echt een hardcover.
Ja.. ik heb een jaar of 10 een paar in het NL gelezen..quote:Op maandag 5 maart 2001 15:41 schreef Schorpioen het volgende:
Is er ueberhaupt wel een nederlandse versie van? Ik heb hem nog nooit gezien in ieder geval.
Eeeew... Die walgelijke vertaling waar Ford Prefect opduikt als 'Amro Bank'quote:Op maandag 23 februari 2004 17:22 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ja.. ik heb een jaar of 10 een paar in het NL gelezen..
Speelde zich af in Schagen NH
oooh ja heb echt zin in die film!!!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:27 schreef Offy het volgende:
Ik kwam vandaag de trailer tegen!:
http://hitchhikermovie.free.fr/pages/trailerdownload.html
![]()
Vraag ik mij ook wel af eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 19:01 schreef Shai-Hulud het volgende:
Ik ben er net aan begonnen en zit nu dus halverwege, maar ik ga i.p.v. dat paperbackje dat ik nu heb maar eens the-whole-package-in-one aanschaffen...
Op het moment dat het in het boek aan de orde kwam, legde ik meteen het verband.
Nederlandse vertaling verliest wel wat aan waarde door de de zeer engelse grappen van Adams. Maar is wel oke. Alleen jammer dat ze Ford hebben veranderd in amro, daar hadden ze best wel een ander ford type wat hierbekend was voor kunnen gebruiken (of had 'm voor mijn part opel kadett genoemd).quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dit boek heb ik zelfs gelezen. Erg leuk, die Nederlandse vertaling. Moet men vaker doen.
Nou ja, dat heb je in feite in elke vertaling. Vond amro wel grappig gevonden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling verliest wel wat aan waarde door de de zeer engelse grappen van Adams. Maar is wel oke. Alleen jammer dat ze Ford hebben veranderd in amro, daar hadden ze best wel een ander ford type wat hierbekend was voor kunnen gebruiken (of had 'm voor mijn part opel kadett genoemd).
Ik vind die amro een te grote vrijheid van de vertaler. Hij wijkt gewoon te veel af van de grap die de originele auteur heeft bedacht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou ja, dat heb je in feite in elke vertaling. Vond amro wel grappig gevonden.
welke voetbalclub wordt in het origineel eigenlijk gebruikt??? Bij de nederlandse vertaling AZ '67 haha.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling verliest wel wat aan waarde door de de zeer engelse grappen van Adams. Maar is wel oke. Alleen jammer dat ze Ford hebben veranderd in amro, daar hadden ze best wel een ander ford type wat hierbekend was voor kunnen gebruiken (of had 'm voor mijn part opel kadett genoemd).
Het gaat daar over Cricket, niet over voetbal, afaikquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:21 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
welke voetbalclub wordt in het origineel eigenlijk gebruikt??? Bij de nederlandse vertaling AZ '67 haha.
De hoofdpersoon kwam ook uit alkmaar of Purmerend of zo![]()
As far as i know. Ik bedoel als ik het me goed voor de geest heb, in de hele serie speelt cricket een belangrijke rol, en wordt Socker nooit echt genoemd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:30 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
aah zoo!
afaik??
In Life, the universe and everything iig wel. In THHGTTG weet ik het niet precies meer, maar dat zal ook wel denk ik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat daar over Cricket, niet over voetbal, afaik
En hoe heet de schaakcomputer van IBM? Deep Blue. Heel veel termen uit HHGTTG zijn overgenomen in het nerdisctische IT wereldjequote:Op dinsdag 27 januari 2004 19:01 schreef Shai-Hulud het volgende:
Een Shutdown op een mainframe???quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:57 schreef Eijkb het volgende:
[..]
En hoe heet de schaakcomputer van IBM? Deep Blue. Heel veel termen uit HHGTTG zijn overgenomen in het nerdisctische IT wereldjewat natuurlijk alleen maar leuk is als je ze herkend.
Zo heb ik gewerkt op mainframes waar foutmeldingen allemaal op HHGTTG gebaseerd waren. Als je een shutdown gaf kreeg je zoiets terug als "So long and thanks for all the fish"![]()
Yep, die heb ik. Die illustraties zijn echt heel gaaf gedaan, geen tekeningen maar geensceneerde foto's met acteurs, mooie decors en de nodige trucage. Marvin is echt te gekquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:48 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
Heeft iemand deze gelezen eigenlijk? Zag hem een keer staan in een boekenwinkel.
En een hoorspel en een handoek en een.... Volgens de IMDB is dit de negende versie van het verhaal:quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:05 schreef Yosomite het volgende:
Wat ik in dit topic mis, THHGTTG is al eens uitgezonden als een TV serie.
quote:This will be ninth version of the "Hitchhiker's Guide". It previously appeared as a radio series, a record album, a novel, a television series, a computer game, a stage show, a comic book and a towel.
Das nog een extra reden om de film te gaan zien. Malkovich kan nu eenmaal goed een sterk karakter neerzetten, als het moet wat overdreven. Zoals zijn rollen in Johnny English, Con Air, Being John Malkovich.quote:John Malkovich's character, a religious leader, was created especially for the movie by Douglas Adams
Vraag ik me ook wel af wie dat gaat doen. Net als de vraag hoe ze de derde arm en dat extra hoofd van Zaphod in elkaar zetten. Ik hoop trouwens wel dat de engelse stijl van Adams blijft en het geen amerikaans gedoe wordt. Enne dat 'hippe' taalgebruik van Zaphod in de boeken is om te smullen dus dat moeten ze lekker behouden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:13 schreef Sessy het volgende:
Enneh Trillian dan? Tricia McMillian?
quote:Hand me the rap-rod, plate captain!
Zooey Deschanel (nooit van gehoord)quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:12 schreef Fixers het volgende:
Vraag ik me ook wel af wie dat gaat doen.
Ze heeft er wel het koppie voor, nu nog de manieren van lopen, praten, doen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Zooey Deschanel (nooit van gehoord)
http://www.imdb.com/name/nm0221046/
Ik begrijp wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:22 schreef Sessy het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die zo'n elvis-imiterende hippie voorstelt wanneer ze zaphod leest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of ze moeten dat schrappen in de filmEn weer een stukje onzinnige proza.
Nee. Je zult het gewoon moeten kopen (vies woord, zeker?) of het in de bibliotheek even gaan lenen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 06:05 schreef Oversight het volgende:
is het boek ergens online te lezen ?
Eeerm ik heb wel eens een website met het boek gezien hoorquote:Op zondag 29 augustus 2004 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Je zult het gewoon moeten kopen (vies woord, zeker?) of het in de bibliotheek even gaan lenen.
Ja, ga hem even lekker aanmoedigen. Laten we vooral met boeken dezelfde kant op gaan als met muziek: Veel illegaal downloaden op Internet en de uitgevers excuus geven de prijzen nog hoger te maken, zodat mensen die wel boeken kopen, daar de dupe van worden.quote:Op zondag 29 augustus 2004 09:25 schreef ChOas het volgende:
[..]
Eeerm ik heb wel eens een website met het boek gezien hoor
Het is in veel gevallen nog goedkoper ook om een boek te kopen ipv downloaden en printen. Veel teksten zijn beschikbaar, vrij en legaal, via Project Guthenberg. Deze boeken zijn altijd oude teksten die inmiddels vrij zijn van auteursrechten. In de regel betkent dat het boek minstens 100 jaar geleden moet zijn gepubliceerd.quote:Op zondag 29 augustus 2004 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, ga hem even lekker aanmoedigen. Laten we vooral met boeken dezelfde kant op gaan als met muziek: Veel illegaal downloaden op Internet en de uitgevers excuus geven de prijzen nog hoger te maken, zodat mensen die wel boeken kopen, daar de dupe van worden.
Een vijfdelige trilogie, dat is 't.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is het nou eigenlijk precies, een reeks?
Begonnen als trilogie en verlengd wegens daverend succes?quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een vijfdelige trilogie, dat is 't.
neuh gewoon een vijfdelige trilogie...quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Begonnen als trilogie en verlengd wegens daverend succes?
Je zal er geen spijt van hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben al bezig het te bestellen.
Nee, als hoorspel (geen gein)quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Begonnen als trilogie en verlengd wegens daverend succes?
Ik heb 'm ook maar besteld (The Ultimate Hitchhiker's Guide). 14,14 Euro bij Proxis.be, geen verzendkosten, mooie prijs.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben al bezig het te bestellen.
Yep, hoorspelen zijn lange tijd populair geweest in Enegeland, en zijn dat nog wel. Alle grote hoorspelen zijn nog te koop op cassette of CD bij de meeste boekhandels. Een grote hoeveelheid britse tv-series (vooral comedie) zijn ooit begonnen als hoorspel op BBC Radio (4 geloof ik) en zijn vanwege het succes omgewerkt naar tv.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, als hoorspel (geen gein)
Wel balen altijd als je hem helemaal uit hebtquote:Op donderdag 16 september 2004 12:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Het duurde even, maar het is gelukt. De Ultimate helemaal uitgelezen.
Schitterend verhaal.
Dat heb ik nog nietquote:Op zondag 7 november 2004 12:37 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Wel balen altijd als je hem helemaal uit hebt
Zit nog steeds in het derde verhaal, maar het wil niet meer echt opschietenquote:Op zondag 7 november 2004 12:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet![]()
Heel goed. Heeft iedereen ze al geluisterd? Snel doen dit is de echte bron. Het originele hoorspel! Dit geeft het boek meer substantie, omdat je voor de rest van de tijd de acteurs hoort praten als je het boek leest. De geluidseffecten zijn ook cool door hun simpelheid en cheesyness.quote:Op zondag 7 november 2004 05:24 schreef Oversight het volgende:
audiofiles gevonden :
http://www.grimstveit.no/jakob/files/audio/douglas_adams/H2G2/
En, heb je het binnen? Misschien was de server overbelast.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:46 schreef Dalai_Lama het volgende:
De link werkt niet meer...Vanmorgen nog wel
Edit: Hij doet het weer!Morgen meteen het boek halen
quote:Op zondag 7 november 2004 05:25 schreef Oversight het volgende:
meer gevonden:
http://www.grimstveit.no/jakob/files/audio/douglas_adams/
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:33 schreef Fixers het volgende:
Hier hebben ze een verkorte versie, voor wie het hele boek te lang vind:
http://www.rinkworks.com/bookaminute/b/adams.hitchhiker.shtml
PAst op zich nog wel in Adams' humor.
Oeh, kan je die op CD of DVD branden? Die wil ik wel!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:54 schreef Yosomite het volgende:
[..]
![]()
Voor de eventueel geïnteresseerde heb ik de tv serie, 6 afleveringen zo'n beetje 240 MB per aflevering.
Ik zoek eigenlijk een site waar ik ze neer kan zetten tot eenieders (download)vermaak.
D'r zijn een aantal mensen die ze willen hebben. En daarom zoek ik een ruimte waar ze vandaan gedownload kunnen worden. Ik heb wel een ftp server, maar dat is interessant voor kleine bestandjes, niet van dit soort bestanden.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oeh, kan je die op CD of DVD branden? Die wil ik wel!
Is voor 15 Euro te koop op ebay, op DVD in de verzamelaarsbox, waar met grote vriendelijke letters, "don´t panik" op staat.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:54 schreef Yosomite het volgende:
[..]
![]()
Voor de eventueel geïnteresseerde heb ik de tv serie, 6 afleveringen zo'n beetje 240 MB per aflevering.
Ik zoek eigenlijk een site waar ik ze neer kan zetten tot eenieders (download)vermaak.
is nog iemand geinteresseerd? anders flikker ik die login weer weg....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oeh, kan je die op CD of DVD branden? Die wil ik wel!
Meld!quote:Op maandag 24 januari 2005 11:06 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
is nog iemand geinteresseerd? anders flikker ik die login weer weg....
Mail komt vanavond...quote:Op maandag 24 januari 2005 11:37 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Mail me ff lord Vetinari. adres staat een paar posts hierboven
*blij*quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:22 schreef Mr._T-Rex het volgende:
@ Vetinari: anders post hier ff je mailadres (beetje verkapt, zodat je er geen spam op krijgt) dan mail ik je wel mail onderweg
@nein: mail verstuurd
* Fixers is druk bezig met het plannen van de komende maanden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 07:56 schreef Mark het volgende:
Kleine kick met wat links naar de film:
Trailer: http://hitchhikers.movies.go.com/main.html
Download (54 MB): http://bvim-qt.vitalstrea(...)ailer2_0197_3000.mov
Je hebt 't boek wel eens gelezen?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:31 schreef Sessy het volgende:
Met 'n handdoek? Hehehe... Zou je daar de bios mee inkomen ?
Daar kan ik wel wat van maken ja. Schooltassen staan vaak garant voor gooien met van alles en nog wat, bellen, sms en allerlei andere dingen die niets met de bioscoop te maken hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:38 schreef Sessy het volgende:
Ja ik heb het boek weleens gelezen... Maar mij en een paar vriendinnen wilden ze een keer al niet eens binnenlaten omdat we onze schooltassen bij zich hadden, zo'n handdoek lijkt me nog erger.
Aan de andere kant, in een handdoek verstop je geen popcorn.
Tuurlijk. Je kunt er zelfs mee naar conferenties dus een bios moet lukken.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:31 schreef Sessy het volgende:
Met 'n handdoek? Hehehe... Zou je daar de bios mee inkomen ?
25 mei: Towel day - Tribute to Douglas Adams!quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:18 schreef Yosomite het volgende:
Heerlijk genoten weer, van deel 1.
De handdoek deed me denken dat er ooit een towelday was, ter ere van Arthur Dent
of was het van mr Adams himself?
In duitsland overal goedkoop te krijgen, staat de originele engelse soundtrack ook opquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:57 schreef zeeuwse het volgende:
![]()
video verkeerd geprogrammeerd vorige week
nu kijk ik ook de rest maar niet meer, zodat ik eventueel ooit (?) helemaal 'vers' de hele serie kan kijken.
dvd-tje anyone? tegen betaling natuurlijk..
Ja, en wat voor een (ok vijf).quote:
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:03 schreef nein het volgende:
volgende maand in de bios trouwens.
Dat is een reisje waard.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:19 schreef Fixers het volgende:
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.
Staat er ergens in het boek dat Ford blank is? En dan nog: als je je door dit soort dingen laat leiden, zul je aan weinig boekverfilmingen lol hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik. Ford is een neger
En zijn derde arm hangt aan zijn borst in plaats van onder zijn 'gewone' linker arm. Ze hebben die hoofden wat minder in beeld dan in de boeken. Dat zal wel zijn om productietechnische redenen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:32 schreef deGVR het volgende:
Zaphod heeft wel degelijk twee hoofden, zoals in het boek. Ze zitten alleen niet naast elkaar, zoals in de televisieserie.
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
BLijkt maar weer dat ik er goed aan heb gedaan eerst het boek te lezen. Je kan zoveel toffe dingen niet verfilmen in een boek. De hele scene met de bulldozer is zelfs omver gegooid. Een van de tofste situaties in heel het boek.
Beetje een Fok! manier:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.
Ja, ik heb er voortaan altijd 1 bij me. Vooral voor het psychologische effectquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:09 schreef Mark het volgende:
Nouja, beter laat dan nooit. Weet je wel waar je handdoek is?
http://www.douglasadams.com/dna/980707-07-s.htmlquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:40 schreef deGVR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel de geesten van de grote Kahn en zijn krijgers door het hoofd van de verdwaasde voorman willen zien stampen.
Klopt...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik.
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:29 schreef Fixers het volgende:
Verder vindt ik dat ze behoorlijk trouw zijn gebeleven aan het boek, alleen wat details wat aangepast aan moderne film.
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?
The Hitchhiker's Guide To The Galaxy - de film , negeer de laatste 2 regels..
*zucht* dat weet ik. Er staat ook een 'knipoog' bij. En aangezien je niet de eerste bent die het weer niet goed leest heb ik er hier bij gezet: negeer de laatste 2 regels.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.
Nogmaals...lees alle punten in mijn 'spoiler'. Dat zijn allemaal compleet ERBIJ verzonnen scenes. Dat zijn GEEN aangepaste stukken boek om de film beter te laten lopen. Komt in het boek allemaal niet voor. Hoe kun je nu zeggen dat ze trouw gebleven zijn aan het boek als er niets uit het boek voorkomt behalve de eerste paar stukken?quote:Ik heb de film ook gezien, en weet dat het boek altijd beters is, bij iedere film, en ik vindt dat ze behoorlijk getrouw zijn gebleven aan het boek. Er zijn wel een aantal scene's vervangen en aangepast, mede omdat er een totaal nieuw personage is ingeschreven. Maar ik vraag me af of de openings grap uit het boek zou hebben gewerkt in een een film, een lange discussie/onderhandelingen om de voorman voor die buldozer te krijgen. In een film kan je het niet permiteren om dergelijk lange en saaie scenes te verwerken. Dan begint iedereen te klagen dat het saai en langdradig is.
Vergelijkbaar voorbeeld: de deuren op 'the heart of gold' in de film laten een gelukzalige zucht/kreun horen. Terwijl ze in het boek beginnen te babbelen als een oud wijf op een theekransje. In een boek is dat leuk, in de film wortd zoiets irritant. We hebben al immers Eddie de computer.
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef Brilaap het volgende:
Noob tvp. Ik ken er niks van, maar een vriend tipte mij over die film (moet hem nog steeds zien) en ben nu op zoek naar de boeken. Dus nee ik ben geen jarenlange fan en zo, maar houd van droge humor.
Ik heb het hele topic doorgelezen (ook voor het eerst...) en ga er morgen achteraanquote:Op zondag 31 juli 2005 23:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.
Te mooi om niet nog eens te gebruiken. In Starship Titanic hebben ze ook zo'n praatgrage liftbot die bloed irritant is. Alleen hangt die ook nog verhalen op uit zijn diensttijd....quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:22 schreef Swetsenegger het volgende:
De dialoog van Zaphod met de lift in het hoofdgebouw van The Hitchhikers Guide is werkelijk hilarisch. Vervolgens de dialoog van Marvin met de battlebot
"Yeah," said Zaphod, stepping into it, "what else do you do besides talk?"
"I go up," said the elevator, "or down."
""Good," said Zaphod, "we're going up."
"Or down," the elevator reminded him.
"yeah, okay, up please."
There was a moment of silence.
"Down's very nice," suggested the elevator hopefully.
"Oh yeah?"
"Super"
"Good," said Zaphod, "now will you take us up?"
"May I ask you," inquired the elevator in its sweetest, most reasonable voice, "if you've considered all the possibilities that down might offer you?"
Vervolgens gaat deze dialoog nog een pagina lang door
Om over die irritante papagaai nog maar te zwjgenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Fixers het volgende:
In Starship Titanic hebben ze ook zo'n praatgrage liftbot die bloed irritant is. Alleen hangt die ook nog verhalen op uit zijn diensttijd....
Ik heb het (originele) spel starship titanic. Pas sinds kort heb ik de link met the hitchhikers guide gelegdquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Te mooi om niet nog eens te gebruiken. In Starship Titanic hebben ze ook zo'n praatgrage liftbot die bloed irritant is. Alleen hangt die ook nog verhalen op uit zijn diensttijd....
verrekquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:42 schreef Mark het volgende:
Een spel van DNA: http://www.douglasadams.com/creations/067155025X.html
Ik heb hem ook origineel, al jaren fan
Typische DNA en Monty Python-humor, leuk!quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:40 schreef Brilaap het volgende:
http://www.starshiptitanic.com/novel/
wtf is dit?
42 is the answer to The Question. (about Life, The Universe and Everything!quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:51 schreef Brilaap het volgende:
Ik snap er geen jota van. Ik heb wat uitleg nodig denk ik. Wat is dat hele 42 nou pcies? En dat DNA? Ik heb de boeke al besteld, amar een beetje achtergrondkennis is nooit weg
Ah ok. lol dat 42 word vanzelf wel duidelijk als ik ga lezen denk ikquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
42 is the answer to The Question. (about Lift, The Universe and Everything!
DNA is Douglas Adams
edit: nonsens.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
doet dat spel het ook in XP?
Ik zal 'm vanavond weer eens installerenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
* Mark werkt thuis en heeft hem bij de hand:quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:56 schreef milagro het volgende:
Kan met niet herinneren dat die in de doos zat?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:04 schreef Mark het volgende:
[..]
[En natuurlijk het 3d-brilletje uit de officiele uitgave![]()
mooiquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal 'm vanavond weer eens installeren
quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Het officiele in-flight magazine das ook belangrijk ergens...
[..]
Kan met niet herinneren dat die in de doos zat?
Zal vanavond eens checken.
ben benieuwd dusquote:Is it possible that this game doesn't work on Windows XP? Because when I was playing it, some graphics didn't show at all. Instead on some spots where there should be some video clips there was only a blank black square. I also couldn't watch the TV in the first room I was given, blocking my advancing completely. Does anyone of you know if this has something to do with my platform? If not, then the game has to be broken...
But overall, the game is GREAT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |