- De held van het verhaal is altijd een weeskind, de hoofdfiguren uit Zelda, Golden Sun, Secret of Mana, de Final Fantasy's (geloof ik), hebben minstens een van hun ouders op mysterieuze wijze verloren. Tijdens het spelen komt de waarheid meestal boven water.
- De held van het verhaal slaapt bijna altijd aan het begin van het spel, en hij wordt altijd gewekt omdat er iets speciaals bezig is. Na 5 minuten wordt de vrede bruut verstoort in het dorpje.
- De held is bijna nooit ouder dan 18, de meeste zijn 16/17 jaar oud.
- Pas op! Als je voor de eerste op een boot stapt in een RPG, dan heb je geheid problemen. In Golden Sun wordt je aangevallen door beesten, en Seiken Densetsu 3 blijk je op een spookschip te zitten, in Zelda: Link's Awakening kom je al in de problemen door een boot, voordat het spel überhaupt begonnen is, enzovoorts.
- Bewoners van huisjes vinden het helemaal niet erg als je al hun waardevolle bezittingen steelt, en ze daarna onderwerpt aan een kruisverhoor over de man met het blauwe haar. Blijkbaar is dit best normaal in RPG-land .
- Huizen zijn van binnen altijd groter dan van buiten.
-Technologie is per definitie slecht. De slechterikken zijn technologisch het meest ontwikkeld en hebben de grootste machines, terwijl de held vaak uit een klein plattelandsdorpje komt, en vecht met een zwaardje.
-Mannen vechten met een zwaard, vrouwen met een staf of stok.
Maar ook andere spellen lijden hieraan:
-In FPS-games kan de held altijd tien keer zo vaak geraakt worden als vijanden.
- In vechtspellen zijn er een aantal vaste typetjes (hier is al eens een topic over geweest geloof ik).
- In platformgames heb je standaard een ijs, vuur, water en plantenwereld, en af en toe ook een lucht en aardewereld. Dit geld trouwens ook weer voor de RPG's.
-Munitie voor je wapen slingert altijd rond, hoe vreemd en zeldzaam je wapen ook is.
Maar er zijn vast meer clichés te vinden in games, zelf ben ik vooral gespecialiseerd in RPG's (al zeg ik het zelf), maar er zijn er vast ook een hele hoop te vinden in andere games. Welke clichés hebben jullie ontdekt in games?
Ik heb me bijvoorbeeld altijd geergerd aan River Raid op de Atari
je zit zelf in een vliegtuig, en botst, al vliegende, tegen overstekende BOTEN aan
Dit geld overigens niet voor RPG's.
lijkt een beetje op één van de vorige posts zie ik nu
Jij bent altijd de enige die de wereld kan redden. Op de hele planeet loopt er niemand rond die het ook wel kan.
quote:Bij GTA en Mafia: als de politie echt achter je aan zit, dan spawnen ze gewoon om de hoek
Op zondag 6 juli 2003 15:32 schreef DJKoster het volgende:
Je kan met een rotgang door een stad racen zonder dat er ook maar 1 politieagent achter je aankomt.. (GTA)
quote:Uitzondering: Gabriel Knight 2. Hier spreken er een paar Duits, 1tje zelfs helemaal geen Engels...
Op zondag 6 juli 2003 15:10 schreef GHansV het volgende:
Iedereen praat engels. Of je nou trol, engel, spin, draak, alien van planeet X of wat dan ook bent.
quote:Ik heb alle Zelda's gespeeld, maar ben volgens mij nog nooit iets over Links ouders gehoord of gezien.
Op zondag 6 juli 2003 14:27 schreef Lexie het volgende:
- De held van het verhaal is altijd een weeskind, de hoofdfiguren uit Zelda, Golden Sun, Secret of Mana, de Final Fantasy's (geloof ik), hebben minstens een van hun ouders op mysterieuze wijze verloren. Tijdens het spelen komt de waarheid meestal boven water.
quote:In OoT wordt verteld hoe Link door zijn moeder bij de Kokiri's wordt achtergelaten.
Op zondag 6 juli 2003 18:00 schreef Denni5 het volgende:[..]
Ik heb alle Zelda's gespeeld, maar ben volgens mij nog nooit iets over Links ouders gehoord of gezien.
In ALTTP woon je bij je oom, en in WW bij je oma.
Maar daar heeft Shigeru wat op gevonden getuige het introfilmpje van WW, elke Link leeft in een andere tijd.
Nog een over RPG's : hoe goed je ook je best doet, je kunt nooit over die kiezelsteen of stoel springen.. Geld vooral voor top-down RPG's.
quote:Indien de adventures in de middeleeuwen spelen is het natuurlijk vrij logisch
Op zondag 6 juli 2003 19:09 schreef Navelpluisje het volgende:
In adventures kun je met geen mogelijkheid aan een auto komen.
quote:
Op zondag 6 juli 2003 19:04 schreef Lexie het volgende:[..]
In OoT wordt verteld hoe Link door zijn moeder bij de Kokiri's wordt achtergelaten.
quote:In Sam and Max Hit the road bijvoorbeeld wel
Op zondag 6 juli 2003 19:09 schreef Navelpluisje het volgende:
Bijna geen spel is compleet zonder een ijs- en waterwereld.
In adventures kun je met geen mogelijkheid aan een auto komen.
quote:..en ook al lever je de grootste inspanning, je hebt ook nooit honger!
Op dinsdag 8 juli 2003 22:14 schreef starbuck het volgende:
Al drink je helemaal gek aan "potions" en andere gekke drankjes, je hoeft nooit naar de wc....
quote:Behalve in The Sims
Op dinsdag 8 juli 2003 22:19 schreef Fratz het volgende:[..]
..en ook al lever je de grootste inspanning, je hebt ook nooit honger!
quote:maar daarin moet je ook gewoon naar de wc...
Op dinsdag 8 juli 2003 22:42 schreef Denni5 het volgende:Behalve in The Sims
quote:Das toch niet echt een cliché? Muziek hoort toch wel in een spel, net zoals het in een film hoort, dat schept een stukje sfeer.
Op woensdag 9 juli 2003 18:06 schreef Maud_Dib het volgende:
Overal hoor je wel muziek.
Shoot em up: , ook al schiet je hem/haat verrot in de borst, je kan toch terugschieten
quote:In Mafia wel
Op dinsdag 8 juli 2003 22:58 schreef Vassili_Z het volgende:
...het kwade wint nooit (doordacht he)
quote:Psies, jij komt het land redden van het kwaad en je moet gewoon de volle mep betalen voor al die wapens en magic potions. Belachelijk gewoon
Op donderdag 10 juli 2003 15:37 schreef cupasoup het volgende:
Je bent altijd de enige held die het dorp kan redden..... en als beloning naaien ze je altijd een oor aan in de supply winkels.
Verkoopprijs is 1/3 van de koopprijs
leuk topic btw
quote:vrouwen zijn over het algemeen wel erg mooi in games
Op vrijdag 11 juli 2003 21:22 schreef Sharkdoggie het volgende:
vrouwlijke ninja's zijn altijd sexy
quote:kutspellen
Op zaterdag 12 juli 2003 15:47 schreef HomerJ het volgende:
Dat je als je een prinses redt nooit sex krijgt
quote:Ja, ze lijken af en toe veel te veel op de werkelijkheid
Op zaterdag 12 juli 2003 15:48 schreef Harmonius het volgende:[..]
kutspellen
quote:Heb jij ooit een prinses gered dan
Op zaterdag 12 juli 2003 15:50 schreef Lexie het volgende:[..]
Ja, ze lijken af en toe veel te veel op de werkelijkheid
.
Mannen zijn altijd verkleed in full plate mail of een of ander uber-pantser. Vrouwen in bikini achtige lederen pantserstukjes.
En ook in diablo uiteraard. De kleinste wezens laten enorme harnassen vallen. Sleutels zitten IN kistjes.
Je vriend is onbeschadigbaar door je eigen spreken e.g.z.m.d. Zie ook blizzardisms.
[Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 12-07-2003 21:59]
Er zijn in RPG's slaafjes die de hele tijd vlak achter je aan lopen
In de meeste klassiek platform- en actie spellen schijnen vijanden gewoon te ontploffen.
De meest voorkomende vijanden zijn vleermuizen en die ronde geleipudding.
In zo'n onzinspel als Megaman heb je 20 vervolgdelen: maar -censuur-, elk nieuw verhaal begint hij weer met dat straalpistooltje..en verder niets!
RPG's vind ik de grootste lulkoek verhalen:
Al ben je nog de grootste held van die hele fantasiewereld of de uitverkorene... toch moet je nog betalen voor die effectieve wapens (zwaarden, ha!!).
Elke rpg wereld heeft wel een woestijn die binnen loopafstand van een paradijs ligt.
Een rpg is in feite helemaal geen actie, je drukt op een knop en de rest gaat vanzelf.
Als iets wel heel erg cliché is dan is het wel zo dat in veel spellen telkens een extra ronde is waarbij je alle tussen- en hoofdbazen nog eens moet verslaan.
En zo niet dan zijn het wel doolhoven of een bepaald parcours waarbij je helemaal moet omlopen om het tempo in het spel nog wat uit te rekken.
De meeste doelverdedigers in voetbalspelletjes zijn van hele grote wereldklasse.
In autoracespelletjes kun je altijd iemand weer inhalen die een wel heel erg grote voorsprong op jou heeft gemaakt.
Ik ken er nog wel meer maar dan moet ik nog eerst mijn geheugen opfrissen.
die van loop van A naar B en vaar naar C en rij dan weer naar D situaties altijd precies goed lopen.
quote:Ik ken wel een stel spellen in die richting. Wat je ook qua bescherming aan hebt. (Al is het een middeleeuws harnas) Je loopt altijd even hard. De grootste monsters doen ook bijna altijd het meeste pijn.
Op vrijdag 18 juli 2003 17:43 schreef eenmeisje het volgende:
(rpg) ik vind t altijd maar vreemd dat de hoofdpersoon nooit moe wordt van het lopen/hardlopen/sprinten, en hij ook niet langzamer rent als hij 99 wapens, 99 potions, enz. in zn rugzak heeft en ook niet even langzamer loopt als hij een full-plate armor draagt. Nee, altijd rennen.
Als je bij het einde komt is er een grote verrassing: Wie staat daar.. je aartsrivaal
! Maarre, hoe is hij aan het einde van de dungeon gekomen zonder alle speciale en unieke voorwerpen? En waarom heeft hij geen sporen achter gelaten, en heeft hij geen schatkisten geplunderd?
Het Black Ops command centre in Halflife: Opposing Force is hier nog steeds de beste in.
BEETJE GOEDKOOP!!
quote:Voorheen hadden ze geen baan of andere activiteiten te doen.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:52 schreef tatsandarum het volgende:
Bij een aardig aantal RPG's begint het spel op het moment dat je hoofdpersoon wakker wordt.
quote:In mario 2 is luigi langer hoor
Op zondag 20 juli 2003 02:53 schreef Brett-Anderson het volgende:
Toen ik er bij super mario brothers achter kwam dat je het spel ook met zijn tweeën kon spelen, zag ik dat luigi er gewoon hetzelfde uitzag als mario, met als enige verschil dat zijn kleding groen/wit is.
Dit herhaalt zich ook in enkele vervolgdelen.BEETJE GOEDKOOP!!
quote:Het grootste is wel dat als je een nieuw spel koopt en dat in full detail wil spelen dat je potdomme altijd de duurste en snelste pc van dat moment nodig hebt
De grootste gameclichés!
de kleinste teamgenoten (zoals in FF9 Eiko & Vivi met hun Magie) kunnen de gemeenste schade aanrichten,
vechten met de vreemdste wapens ( Sora (Kingdom Hearts) met zijn sleutel, of Led (Septerra) met haar gereedschap sleutel)
Je tegenstander maakt altijd dezelfde beweging, sterker nog, dat doen ze allemaal. Alsof ze les van dezelfde hebben gehad.
Hoe verder je komt in de wereld, hoe duurder alles wordt. En jij bent de enige met genoeg geld om die dingen te kopen.
Lijken verdwijnen vanzelf na x seconde.
Niemand heeft familie, niemand vind het erg dat zijn teamgenoot net neergeschoten is.
Er is altijd wel wat te doen (je zal nooit een spel tegenkomen waar nix in gebeurd, hooguit een rpg waar je dingen moet triggeren).
C&C (en klonen): je zet ergens een barak neer en spontaan lopen er mensen uit, je koopt ze dus gewoon ipv dat je ze moet ronselen en trainen.
Settlers/AoE achtigen: door met een hamer op de grond te slaan onstaan er gebouwen.
Civ: je kan kiezen wat je wil gaan uitvinden en van tevoren weet je al wat je er allemaal mee kan.
Je moet een bepaald "level" zijn om sterke wapens te mogen kopen.
Niemand kijkt raar op in een rpg als je volledig bewapend met 6 man een vredig dorpje binnen komt lopen.
Eindbazen eten niet, die wachten gewoon oneindig lang in die ene kamer totdat je er langs komt. Een wc zal je ook niet vaak zien.
Hoe beter je wordt, hoe beter jouw tegenstanders altijd zijn. Het kost je altijd evenveel moeite per vijand om hem te verslaan, ook al heb je 100x beter wapens dan in het begin.
Tsja, zo kan je uren doorgaan
quote:Zelfde spel, je kunt zo hard als een auto rennen
Op dinsdag 22 juli 2003 21:20 schreef numero_uno het volgende:
GTA VC: je wilt een snelle auto je ziet een langzame auto je draait je om en die langzame is verdwenen
Eindbazen hebben meestal maar 3 of minder actie moves
quote:Idd. Ik maak zelf ook maps dan kom je erachter dat als je denkt 'Hmm hoe zal kan ik snel mn map een stukje groter maken' je een kamer bouwt, kwakt wat kratten erin, paar enemies hiding erachter, klaar..
Op zondag 20 juli 2003 01:00 schreef Gio het volgende:
Bij FPS'en: Kratten. Heel veel kratten (met zo af en toe een uitzondering in de vorm van een container).Het Black Ops command centre in Halflife: Opposing Force is hier nog steeds de beste in.
De final boss verandert altijd als je hem hebt verslagen in een nog grotere en soms daarna in een nog grotere boss.
Bij bijna alle autorace-games kost een botsing jou altijd vermogen, terwijl je tegenstanders gewoon doorkarren.
De weg houtdt altijd zomaar op aan de zijkanten. Je knalt dus altijd ergens tegenaan als je te ver op het gras doorrijdt.
Door olie/water rijden betekent dat je altijd de andere kant opstuurt.
1. De eindbaas woont altijd in een verschikkelijk somber kasteel.
2. Hoewel dit kasteel een architecturaal hoogstandje is, lijkt er nooit een aannnemer te zijn geweest die het heeft gebouwd.
3. Er is ook nooit een gemeente geweest die de grote eindbaas heeft gevraagd of hij wel een bouwvergunning had voor het 500 meter hoge kasteel.
quote:Tegenwoordig wel vaak dat je in z'n hoofd maar 1 kogel nodig hebt, borstkas iets meer en de rest echt veel
Op donderdag 24 juli 2003 01:24 schreef got.rice het volgende:
In FPS games bijv. als je bijv. iemand in z'n been schiet gaan ze nooooit mank lopen of als je iemand in z'n hart schiet gaatie nooit dood tenzij je je hele magazijn gebruikt
Je steelt alles wat er te stelen valt in een huis, en de bewoners merken niets.... ze geven vaak bijna allemaal netjes antwoord op je vragen.
Er is altijd wel een arme sloeber te vinden die jou als dank een hele dure magische voorwerp geeft.....
Als er een vrouw is die je moet redden, is ze altijd wel mooi, jong, slank, knap, lief, aardig, etc... je zal nooit eens een lelijke, dikke, verwende, arrogante zeug van een prinses moeten redden.
De hoofdpersoon is ook altijd (vaak) knap, intelligent, gespierd, etc
quote:Kratten zijn een teken van lack of creativity
Op zondag 20 juli 2003 01:00 schreef Gio het volgende:
Bij FPS'en: Kratten. Heel veel kratten (met zo af en toe een uitzondering in de vorm van een container).Het Black Ops command centre in Halflife: Opposing Force is hier nog steeds de beste in.
quote:Ja wtf moet een of ander woestijn dier met bv een towqn scroll ofzo
Op vrijdag 11 juli 2003 21:17 schreef Tain het volgende:
gedode monsters laten meestal wapens of munitie vallen die ze eigenlijk helemaal niet bij zich hadden (diablo2 tegenstander met zwaard laat een speer vallen bijv)
quote:Hehe, sleutels liggen IN kistjes.
Op donderdag 24 juli 2003 12:31 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Ja wtf moet een of ander woestijn dier met bv een towqn scroll ofzo
Bijvoorbeeld: diablo 2: de huurlingen van act 3 kunnen met gemak act 1 uitspelen.
Als je ergens doodgaat mag je niet verder, maar je tegenstanders die mogen dan nog met een losers ronde meedoen ofzo om later terug te komen. Bijvoorbeeld in de single player van UT of in spellen zoals mortal combat.
Sleutels passen vaak op heel veel verschillende deuren.
Computers zijn altijd heel intelligent.
Helden kunnen heel vaak niet zwemmen.
Andere games: De Townsfolk vertellen altijd wat je wilt weten. Je kan gewoon hun huizen looten en ze doen soms niks terug. Hun woordenschatkist is ook niet bepaalt groot. Bij battlefield: Als je door een tank de lucht in wordt gelanceerd en je doet snel je parachuut uit, kan het zijn dat je het gewoon overleeft. Je poppetje heeft oneindig parachuuts. Je kan soms je hele gun in iemand leegknallen en ze zijn nog niet dood. Als je bij een ammokrate staat kun je eeuwig granaten smijten.etc etc
RPG's:
In elk verhaal hoor je wel een soort kattengejank als muziek, een soort middeleeuwse deuntjes, maar nooit techno of hardrock.
Je hebt altijd blauwe schermen, vijanden kun je niet op een landkaart zien en werelden lijken verdacht veel op onze aarde.
In RPG's vecht iedereen net zo netjes als in Actievecht b-films; netjes een voor een, om de beurt.
En als het je beurt is om te hakken, kies je eerst een vijand uit, je loopt helemaal naar hem toe, geeft de baddie een flinke mep met je primitieve zwaard of knots en dan blijkt nog dat je hem gemist hebt!!!! *missed* terwijl je toch duidelijk zag dat-ie die klap op ving.
In de tijd van zwaarden en draken, kon iedereen met magie om gaan.
In het begin heb je een hp van 10 punten en gaat er bij elke klap 1 punt af.
Gevorderd heb je dan zeg maar 1000 punten en gaat er bij elke klap 100 van af...
Dat maakt voor mij toch *censuur* nonsense!!
Echt twee complete Samurai zwaarden, 45 medi packs, etc ....
quote:Ja voordat je een eindbaas vecht, krijg je altijd full ammo/armor/health
Op zaterdag 26 juli 2003 21:29 schreef Dragonetti het volgende:
een verzameling ammo / wapens / health voor je neus... hoeft niet altijd een aankondeging voor goed nieuws te zijn....
quote:vooral irritant als je een beetje zuinig hebt gedaan...
Op zondag 27 juli 2003 23:52 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Ja voordat je een eindbaas vecht, krijg je altijd full ammo/armor/health
Je begint tegen zwakke vijandjes met een houte zwaardje, en dan heb je eindelijk een bigass zwaard, worden de vijanden moeilijkerquote:Op maandag 17 mei 2004 16:19 schreef Slarioux het volgende:
Als je begint met je quest zijn je vijanden klein en zwak. Pas na een tijdje kom je grote beesten tegen.
Als je verliest de tegenstander een hacker c.q. een cheater noemen. (Whiners c.q cheat beschuldingen dus.)quote:Op maandag 17 mei 2004 20:23 schreef Keromane69 het volgende:
..en daar komt ie tijdens het spel achter. Stond al in de openingspost of daar ergens.
Cliche in online gamen:
- cheaters
- teamkillers
- weeners / votekickers
- chatters
- cheat beschuldigingen
- mensen die in een teamgame op eigen houtje het speelveld gaan verkennen
- mensen die ten onrechte de tag van een clan gebruiken
- mensen die zich druk maken over een map (bij roulerend syteem)
- mensen die voertuigen jatten cq onklaar maken cq misbruiken om bij bijv. een vliegtuig te komen
J wordt in het begin altijd je dorp uitgeschopt omdat er iets gebuerd is waar jij wat mee te maken had,al kon je er geen flikker aan doen ( rpg's).quote:Op donderdag 10 juli 2003 15:37 schreef cupasoup het volgende:
Welke RPG's speel jij?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:55 schreef thunderbunny het volgende:
[..]
J wordt in het begin altijd je dorp uitgeschopt omdat er iets gebuerd is waar jij wat mee te maken had,al kon je er geen flikker aan doen ( rpg's).
Dat laatste is toch ook realistisch. Als jij besluit om met een half vol magazijn je magazijn te gaan verwisselen. Ja dan gooi je idd een halfvol magazijn weg.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:51 schreef Pun het volgende:
alle wapens zijn full auto (je hoeft je muis knopje maar in te houden en je kunt lekker blijven schieten, ook al is het een gewoon pistool), zie je tegenwoordig wel steeds minder.
Als je reload midden in je magazijn, worden je kogels altijd weer toegevoegd aan alle andere ammo, net alsof je midden in de strijd met een paar extra armpjes de kogels netjes overlaad zodat je weer allemaal volle magazijnen hebt (voor zover mogelijk).
En als dat niet zo is, zie je bij veel spellen, dat als je reload, je de kogels die je nog in het magazijn had zitten kwijt bent, oftewel, je gooit een half vol magazijn weg.
Secret of Manaquote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:27 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Welke RPG's speel jij?
Oh ok. Ik ken verder geen RPG's waarin je in het begin je dorp uitgeschopt wordt.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:30 schreef Lexie het volgende:
[..]
Secret of Mana.
Als je niet goed bij je hoofd bent wel, waarom zou je zeg maar 20 goede kogels weggooien?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:28 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Dat laatste is toch ook realistisch. Als jij besluit om met een half vol magazijn je magazijn te gaan verwisselen. Ja dan gooi je idd een halfvol magazijn weg.
Uit 2 andere RPG's, je wordt zo ver mogelijk van de plek waar je het spel (bijna) uitspeelt 'neergezet', zodat je lekker lang mag reizen voor je er eenmaal bent.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:10 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Oh ok. Ik ken verder geen RPG's waarin je in het begin je dorp uitgeschopt wordt.
Jij hebt nog nooit Morrowind gespeeldquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef Lexie het volgende:
Het is trouwens wel leuk en aardig dat ieder dorpje een smid, een hotel en een itemshop heeft, maar waarom is er nooit een doodnormale kruidenier of klerenwinkel te vinden? Alsof de middenstand alleen aan voorbijtrekkende krijgers verdient, dat lijkt me nou niet echt een goed lopende zaak.
Wel, maar de uitzondering bevestigt de regelquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:08 schreef CasB het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit Morrowind gespeeld
Wat hij vind........dat vind ik ook!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:44 schreef Frankeinstein het volgende:
Ik vind dat er in games JUIST dingen moeten voorkomen die in het echt niet kunnen, anders zou het ook zo saai zijn
tenks men.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:06 schreef CyraxSnake het volgende:
Hier
http://www.zeldalegends.net/other/comics/#oot
En iedereen moet dit verplicht lezen!
En altijd een compleet assortiment aan magische spreuken in de diversie 'magic guilds'.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef Lexie het volgende:
Het is trouwens wel leuk en aardig dat ieder dorpje een smid, een hotel en een itemshop heeft, maar waarom is er nooit een doodnormale kruidenier of klerenwinkel te vinden? Alsof de middenstand alleen aan voorbijtrekkende krijgers verdient, dat lijkt me nou niet echt een goed lopende zaak.
De AI van een RTS speelt altijd vals omdat die simpelweg nog niet zo slim zijn...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 22:59 schreef mschol het volgende:
RTS:
je vijand kan in het begin altijd sneller bouwen als jijzelf..
RTS - C&C:
je kan van ore gebouwen bouwen
de AI is inprinciepe even slim de truuc is voor de speler om precies de goede mandier van bouwen te vinden..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:02 schreef Fliepke het volgende:
[..]
De AI van een RTS speelt altijd vals omdat die simpelweg nog niet zo slim zijn...
En volgens mij krijg je voor die ore credits en daar bouw je mee en niet perse met die erts...
Waar komen die kogels vanaf die eindeloos uit geweren komen?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:04 schreef mschol het volgende:
[..]
de AI is inprinciepe even slim de truuc is voor de speler om precies de goede mandier van bouwen te vinden..
in C&C: generals kan ik soms sneller bouwen als de AI..
zo kan je het idd opvatten maar dan nog waar komen die gebouwen vandaan dan uit de grond ?
Juist...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Waar komen die kogels vanaf die eindeloos uit geweren komen?
Waar komen al die materialen vanaf om een tank te bouwen?
Waar komen alle mensen vanaf om die dingen te bouwen?
Waar wonen al die mensen?
Dat is wel matig ja, gamestuurtjes hebben ook altijd maar 2 pedalen.quote:Op maandag 17 mei 2004 18:09 schreef menesis het volgende:
- Met racegames kun je wel handmatig schakelen, maar er is altijd een kabourtje die je helpt met de koppeling...
- Vrijwel niemand lijkt ooit echt moe te worden.....
- Eindbaas is altijd 10x zo groot als jijzelf
Bij een of andere UT mod werden die mags bewaard voor later.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:24 schreef Pun het volgende:
[..]
Als je niet goed bij je hoofd bent wel, waarom zou je zeg maar 20 goede kogels weggooien?
Je stopt gewoon dat magazijn terug bij waar dat je je andere magazijnen hebt.
Zeker bij games over het leger zou je dat soort dingen nooit mogen zien, aangezien dat je je magazijn zelfs nog bewaard als het leeg is (immers het is te hervullen).
De trut.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:59 schreef CyraxSnake het volgende:
... zijn moeder veranderde overigens in een boom omdat ze door het Kokiri Forest was gelopen en dat was nu eenmaal verboden.
Ik vond het anders wel mooi getekendquote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:45 schreef Fliepke het volgende:
Het verhaal is trouwens wel echt crap, of dat ligt aan die engelse vertaling en de matige plaatjes...
Met het is zeker geen cliche meer.
Operation Flashpoint doet dat wel goedquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:24 schreef Pun het volgende:
[..]
Als je niet goed bij je hoofd bent wel, waarom zou je zeg maar 20 goede kogels weggooien?
Je stopt gewoon dat magazijn terug bij waar dat je je andere magazijnen hebt.
Zeker bij games over het leger zou je dat soort dingen nooit mogen zien, aangezien dat je je magazijn zelfs nog bewaard als het leeg is (immers het is te hervullen).
*Pets*quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
Leuk topic.
In heel veel games wordt het nooit nacht!
(Behalve dan Animal Crossing..)
Might and Magic 6 en 7 wel.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
Leuk topic.
In heel veel games wordt het nooit nacht!
(Behalve dan Animal Crossing..)
en pokemon silver+gold en een paar versies van castlevania en in Ocarina of Timequote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
Leuk topic.
In heel veel games wordt het nooit nacht!
(Behalve dan Animal Crossing..)
Niet dat dat altijd zo gek veel uitmaakt, maar ok.quote:Op zondag 13 juni 2004 13:07 schreef CyraxSnake het volgende:
[..]
en pokemon silver+gold en een paar versies van castlevania en in Ocarina of Time
En Quest for Glory!quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:42 schreef Oksel het volgende:
Leuk topic.
In heel veel games wordt het nooit nacht!
(Behalve dan Animal Crossing..)
Dat ze dié nou eens porten naar de GBA in plaats van al die Mario's die ik al door en door kenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:23 schreef chibibo het volgende:
En Seiken Densetsu 3.
Morrowind heeft wel dag/nachtquote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:25 schreef Oksel het volgende:
Oeps. Uhm. In 99% van de games is het nooit nacht. Wel donker.
Excitebike voor de NES had er 1 (en een save functie), maar die deden het nietquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:32 schreef Lexie het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit zo het nut ingezien van quit game in console games? Het enige wat ik vaak mis is een load-optie.
je vergeet het breekijzerquote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:44 schreef Remqo het volgende:
Bij FPS games begin je meestal met een knullig pistooltje met 12 kogels, als je kogels op zijn kan je de badguys altijd nog aan met blote vuisten, kettingzagen en mattenkloppers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |