quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:57 schreef Bjoro het volgende:het is een aardig boek, ondanks het onderwerp toch een luchtig boek, leest makkelijk weg, maar inhoudelijk niet heel erg sterk ! (had iets meer diepgang verwacht !)
Allemaal korte stukjes door de nabestaanden/overlevenden verteld, gaat alleen maar over de voetballers en niet over de overige mensen.
Een hoog oh ja-gehalte en verder niets dan goeds over de doden.
Ik heb hem vorige week gekocht en in één ruk uitgelezen. Ik wilde voor het slapengaan even een pagina of 10 doorlezen om te kijken wat voor boek ik de volgende dag in de trein op weg naar huis na mijn tentamen kon gaan lezen, maar werd zodanig gegrepen door het verhaal dat ik het niet meer heb weggelegd. Het was boeiend van de eerste tot de laatste letter. De grote hoeveelheid klein en groot leed, de kleine maar pijnlijke details.
quote:
Wel imo een boek dat je gelezen moet hebben ivm het onderwerp.
Vind ik ook, al is het alleen maar omdat dit stukje vaderlandse (sic!) geschiedenis erg onderbelicht blijft, ja zelfs in de vergetelheid is geraakt. De ondertitel ("Het vergeten verhaal...") is daarom erg treffend.
In wat je zegt over Eindbestemming Zanderij wat betreft de oppervlakkigheid van het boek kan ik me toch wel een beetje vinden. Ik zou er graag meer over gelezen willen hebben, zoals hoe de rol van de regering was daags na de ramp. Ik denk echter dat de ondertitel erop wijst dat het doel van de auteur vooral was om de herinnering voort te laten leven, en niet een onderzoeksjournalistiek werk ervan te maken.
ik heb voor ik Eindbestemming Zanderij heb gelezen het boek van Robert Heukels (Ajax: De Godenzonen 10 jaar later) gelezen. Dit vond ik dan weer iets minder boeiend. De verhalen zijn allemaal wel mooi, leuk om te lezen, maar meer ook niet. Beetje logisch, allemaal.
Hellas Verona ben ik ook nog in bezig, vind het een beetje langdradig allemaal. Echt pakkend kan Tim Parks niet schrijven, naar mijn bescheiden mening
Edit: tijdens het lezen van Eindbestemming Zanderij kwam ik op het idee om voor een RBC-website waar ik af en toe bijdragen voor lever een artikel te schrijven voor Wendel Fräser, één van de slachtoffers, die ten tijde van de SLM-ramp bij RBC speelde, de club waar ik zou van hou
[ Bericht 7% gewijzigd door Omnifacer op 29-06-2005 01:35:52 ]