abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23744928
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:38 schreef Cart_man het volgende:
Bespaar je de moeite. Als je fictieve verhalen wilt lezen dan is Brimson leuk maar voor het waargebeurde zal je toch andere boeken moeten zoeken.

Boek over Antwerp schijnt wel goed te zijn.

Bedoel je Stamnummer 1? Die heb ik namelijk. Best leuk om te lezen, vooral enkele passages over Louis van Gaal.
pi_24462097
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:16 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Jammer, want dat boek over Robin Friday had ik ook gezien en was er wel nieuwsgierig naar of het wat was.
Heb m uiteindelijk toch binnengekregen. Wordt verteld adhv krantenartikelen en familie, teamgenoten etc. Wel leuke anekdotes, maar niet echt bijzonder. Op play.com is ie trouwens 6pond inc verzendkosten. Daar hebben ze wel meer goede aanbiedingen zie ik nou.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:15:30 #153
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_24468962
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:52 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Bedoel je Stamnummer 1? Die heb ik namelijk. Best leuk om te lezen, vooral enkele passages over Louis van Gaal.
Hehe, nee. Ben de titel van het boek vergeten, was iets met X-side erin.

Mijn recente aankoop is een boek dat City Psychos heet, gaat over supporters van de voetbalclub Hull City.

Vertellen ze van alles over hun uitjes.
A.M.A.B
pi_24471778
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 19:15 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hehe, nee. Ben de titel van het boek vergeten, was iets met X-side erin.

Mijn recente aankoop is een boek dat City Psychos heet, gaat over supporters van de voetbalclub Hull City.

Vertellen ze van alles over hun uitjes.
titel is ook X-side... heb het boek een half jaar geleden aangeschaft en vind het wel een boeiend boek.
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_24472229
Ik heb niet veel gelezen maar ik raad deze zeker aan

Een seizoen met Hellas Verona
Van Tim Parks
-------------------------------------------
Een grondige, meeslepende en hilarische analyse van het hoe en waarom de grootste passie van de Italianen en Italiekenner Tim Parks: voetbal.

Tim Parks gaat een heel seizoen naar elke wedstrijd van Hellas Verona,
Als hij uit gaat gaat hij ook mee met de hooliguns.
[14.gif]
  zondag 9 januari 2005 @ 00:48:01 #156
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_24476011
quote:
Op woensdag 1 december 2004 22:46 schreef Nyluzzz het volgende:
Ben al ongeveer anderhalf jaar bezig met de biografie van Diego Maradonna. Ik vind het werkelijk niet om door te komen.
Nog geen bladzijde verder gekomen, kutboek!
...drop it like it's hot...
pi_24476675
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:13 schreef Chen het volgende:
Ik heb niet veel gelezen maar ik raad deze zeker aan

Een seizoen met Hellas Verona
Van Tim Parks
-------------------------------------------
Een grondige, meeslepende en hilarische analyse van het hoe en waarom de grootste passie van de Italianen en Italiekenner Tim Parks: voetbal.

Tim Parks gaat een heel seizoen naar elke wedstrijd van Hellas Verona,
Als hij uit gaat gaat hij ook mee met de hooliguns.
boek heb ik ook maar moet er nog aan beginnen. lijkt me inderdaad een interessant boek
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  zondag 9 januari 2005 @ 02:55:55 #158
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_24478678
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:12 schreef superjoden het volgende:

[..]

boek heb ik ook maar moet er nog aan beginnen. lijkt me inderdaad een interessant boek
Leuk boek inderdaad zeker aan te raden!
pi_24922821
Iemand nog aanraders voor goede Engelstalige boeken? Moet wat te lezen hebben voor in de bus/trein. Verona is out of stock, ga Psycho bestellen, maar wil dr nog een paar bij.
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 februari 2005 @ 21:12:47 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_24925441
Among the Tugs blijft mijn favo.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24935333
ok tnx man
Iemand anders misschien?
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 13:36:28 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_24935389
Waarom kijk je zo sip. Het is een boek van Bill Buford waar ie infiltreert bij de harde kern van Manchester United. Erg meeslepend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 5 februari 2005 @ 13:48:14 #163
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_24935559
Allemaal gequote van ander forum. Zijn volgens mij wel wat oudere boeken.
quote:
- "Footbal Factory, Headhunters and England Away" van J. King.
De trilogie van John King heb ik ook gelezen, voor mensen die van sensatie verhalen houden over hooligans is dit boek niet bestemd, het is nl. "echte" literatuur. De boeken schetsen een beeld van een groep mannen uit London die graag naar de kroeg gaan met de "mates" en die toevallig ook fervente Chelsea fans zijn.Voor de liefhebbers van het genre voetbal-reisboek, de echte 'Groundhopper' dus, heb ik een aanrader:

- Charlie Connelly, "Stamping GRounds. Liechtenstein's Quest for the World Cup", Little, Brown, 2002, ISBN 0-316-85939-7 (9.99 Britse ponden).

Dit is boek dat wederom ietwat vergelijkbaar is met "The Miracle of Castel di Sangro" -- dwz een buitenlandse schrijver volgt een 'seizoen' lang een kleine ploeg. In dit geval volgt de Engelse auteur Connelly de WK 2002 kwalifikatiewedstrijden van Liechtenstein. Overigens doet hij dit niet door de gehele periode in het kleine landje (tussen Oostenrijk en Zwitserland) te gaan wonen, maar door af en toe voor de uit- en thuiswedstrijden over te komen.

Het boek geeft een prachtig beeld van de andere kant van het internationale voetbal, waar nog wordt gevoetbald voor de eer en de lol. Connelly maakt prachtig gebruik van de enorme schaalverschillen om de prestaties van de Liechtensteinse vriendenploeg duidelijk te maken -- zo spelen ze tegen Spanje voor 30,000 toeschouwers in Alicante. Dat klinkt niet indrukwekkend, maar wel als je bedenkt dat Liechtenstein slechts 32,000 inwoners telt (waarvan 1/3 nog buitenlander is ook!).

Als Connelly een ding doet, dan is het duidelijk maken waarom een 2-0 nederlaag verdiend als een zege kan worden gevierd. Daarbij beschrijft het boek mooi hoe in de kleine landen met (internationaal) voetbal wordt omgegaan. Het is een wereld van ons-kent-ons, semi-profs, en vriendschap. Zonder veel problemen raakt Connelly bevriend met enkele belangrijke spelers en bespreekt hij van alles en nog wat met de bondscoach en directeur van de nationale bond.

Het boek is goed geschreven, in een typische Britse stijl van zelfspot en verbazing over het buiten-Britse. Ik had persoonlijk wat moeite met de iets te gemaakte grappen in met name de eerste hoofdstukken, maar wellicht heeft dat met mijn momentele anti-Britse houding te maken. Ik weet niet of dit boek reeds in het Nederlands verkrijgbaar is, maar ik raad iedereen die redelijk goed Engels leest aan dit in het Engels te lezen, want veel zal in de vertaling verwateren.

Cijfer: 7+

-Fathers, Sons and Football uit, geschreven door Colin Schindler. Dit is ook de auteur van het boek Manchester United ruined my life, wat ik al eerder heb besproken. Schindler is een jood uit Manchester en een enorme MCFC-fan. Dit boek gaat over drie generaties voetballers uit een familie: Summerbee.George speelde in de jaren dertig voor o.a. Preston North End, maar zat primair op de bank en werd schandalig behandeld door de toen nog almachtige voetbalbazen. Zijn zoon Mike beleefde in de jaren zestig de hoogtijdagen van MCFC mee en was een goede vriend van George Best (ondanks de rivaliteit tussen City en United). Nick faalde bij MCFC en speelde grotendeels in de marge.

Al met al heeft het me maanden gekost om dit boek eindelijk uit te lezen. Op een of andere manier word ik niet meegesleept door Schindler's stijl -- had ik bij zijn andere boek ook al. Zijn verhalen over de persoonlijke levens van de Summerbee clan zijn ook niet zo sterk. Interessanter is het boek omdat het een goed overzicht geeft van de enorme veranderingen in het leven van profvoetballers in de vorige eeuw... van bijna-slaaf tot superster.

Een boek voor de geharde lezer, denk ik. 6.5
Ben zelf niet zo een lezer en gewoon geen geld om boeken aan te schaffen helaas. Verder schijnt Fever Pitch van Nick Hornby voor de echte voetbalsupporter en wedstrijdbezoeker ook een enorme aanrader te zijn.
pi_24936155
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:36 schreef tong80 het volgende:
Waarom kijk je zo sip. Het is een boek van Bill Buford waar ie infiltreert bij de harde kern van Manchester United. Erg meeslepend.

Heb m al gelezen en vond het net zon pulp als de boeken van de Brimsons.
Fever Pitch en Football Factory heb ik al. Zal eens zoeken voor Liechtenstein
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:23:06 #165
26251 Eilanden
pi_24936209
Voor diegenen die A season with Hellas Verona goed vinden is The Miracle of Castel di Sangro van Joe McGinness zeker ook aan te raden

Ik heb het al eerder genoemd, maar ik vond Left Foot in the Grave van Gary Nelson ook leuk. Een soort dagboek een seizoen lang over het wel en wee van het managen van een derde divisieclub
pi_24940333
Nou, ik heb Sangro besteld, samen met de bio's van Stuart Pearce en Gascoigne Gazza G8. Voor de schappelijke prijs van 26e.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 18:30:23 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_24940470
Ik weet niet hoe je Engels is maar Henk Spaan heeft laatst in het Parool het boek Garrincha gerecenseert en er een tien aan gegeven. Heb het nagevraagd bij de boekhandel maar hij is niet in het Nederlands vertaald. Als fan van Garrincha heb ik hem toch besteld.

zaterdag 5 februari 2005 @ 19:23:43 #168
26251 Eilanden
pi_24941303
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:30 schreef tong80 het volgende:
Ik weet niet hoe je Engels is maar Henk Spaan heeft laatst in het Parool het boek Garrincha gerecenseert en er een tien aan gegeven. Heb het nagevraagd bij de boekhandel maar hij is niet in het Nederlands vertaald. Als fan van Garrincha heb ik hem toch besteld.

Meeste voetbalboeken lees ik sowieso in het Engels, dus ik hoor graag je mening als je het gelezen hebt Tong!
pi_24941381
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:30 schreef tong80 het volgende:

Ook mijn boeken zijn in het Engels, muv Feyenoord.
Bedoel je deze: http://www.play.com/play247.asp?searchtype=bookall&searchstring=garrincha&page=search
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 19:38:00 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_24941544
Dat is hem ik krijg al kippenvel bij de vooraankondiging.

pi_25278006
Castel di Sangro vond ik ook een meeslepend boek. In 2 dagen uitgelezen. Bizar verhaal, dat die Amerikaan uberhaupt overal wordt bij betrokken, maar dat ie ook wel ff de opstelling wil bepalen. Alleen jammer dat de onderschriften bij de fotos het verloop al verklappen

Was ff aan het rondsurfen, ze trekken nu nog maar een paar honderd spettatori. Bonomi, Fusco en Spinesi speelden Serie A.
  zondag 27 februari 2005 @ 23:19:37 #172
26251 Eilanden
pi_25289642
Inderdaad is Castel een bizar verhaal, en ik heb net als jij het boek niet neer kunnen leggen
pi_25290883
Apart vond ik ook dat de auteur op het eind niet meer ff de link legde met Genovesi die de squadra na de uitwedstrijd nog als helden uitzwaaien, en die later door CdS eigenlijk worden verraden. Verona is weer op voorraad dus die ook maar meteen bestellen.
  maandag 28 februari 2005 @ 00:27:58 #174
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_25291037
na pak 'm beet 3 maanden eindelijk het boek "All 4-1" uit.
Het afgelopen UNBEATEN SEASON door de ogen van een supporter beschreven,superboek
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:38:39 #175
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25312094
quote:
Op zondag 27 februari 2005 05:06 schreef Erasmusch het volgende:
Castel di Sangro vond ik ook een meeslepend boek. In 2 dagen uitgelezen. Bizar verhaal, dat die Amerikaan uberhaupt overal wordt bij betrokken, maar dat ie ook wel ff de opstelling wil bepalen. Alleen jammer dat de onderschriften bij de fotos het verloop al verklappen

Was ff aan het rondsurfen, ze trekken nu nog maar een paar honderd spettatori. Bonomi, Fusco en Spinesi speelden Serie A.
die keeper van Chelski Cudicini heeft ook 2 jaar bij Castel gespeeld, hij kwam volgens mij toe Joe McGinnis al weg was !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  zondag 19 juni 2005 @ 21:35:54 #176
66130 Erasmusch
easy easy
pi_28072635
Intussen ook Verona gelezen. Geeft mooi inzicht in de Italiaanse beleving van voetbal. Maar vooral: Gazza, My Story! Wat een superboek. Nu maar 5pond inc verzenden op play.com en kan het iedereen aanraden voor de warme zomermaanden Net verkozen tot British Sports Book of the Year en hij heeft er nog ff een update achteraan geplakt tot april '05
Eerste deel gaat vooral over zn succes en alle practical jokes van m. Heeft ie net een sponsorcontract getekend twv 1mln pond voor Brut aftershave, komen ze bij de press launch.
Gazza, hoe lang gebruik je al Brut?
I don't
Welke aftershave gebruik je dan?
None.
Why's that?
Same reason I never wear any underpants; they give me a rash

Tweede deel gaat meer over waarom hij 'er niet alles uit heeft gehaald'. Depressies, blessures, scheiding, relatie met de tabloids, tics, obsessies, zelfmoordneigingen, verslavingen etc.... Niet al te vrolijk allemaal, maar goudeerlijk. Bestellen, nu!

Ook Psycho gelezen. Voor een deel dan. Kom er maar niet doorheen. Voornamelijk gelul over wat voor een gewone jongen het toch is gebleven en zn afkomst niet verloochend
  maandag 20 juni 2005 @ 15:48:09 #177
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28091814
Gisteren dat boek van Hugo Borst over Vaders & Zonen aan vader kado gedaan.

Eindbestemming Zanderij van Iwan Tol staat ook op mijn lijstje van deze zomer
256 goals !
  Trouwste user 2022 maandag 20 juni 2005 @ 18:16:07 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_28096052
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:48 schreef Bjoro het volgende:
Gisteren dat boek van Hugo Borst over Vaders & Zonen aan vader kado gedaan.
Leuk kado idd. Heb het vorige maand van SCH gehad.

maandag 27 juni 2005 @ 13:57:09 #179
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28271949
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:48 schreef Bjoro het volgende:

Eindbestemming Zanderij van Iwan Tol staat ook op mijn lijstje van deze zomer
donderdag bestelt via Bol.com, zaterdagochtend in huis, gisteravond had ik hem uit !

het is een aardig boek, ondanks het onderwerp toch een luchtig boek, leest makkelijk weg, maar inhoudelijk niet heel erg sterk ! (had iets meer diepgang verwacht !)
Allemaal korte stukjes door de nabestaanden/overlevenden verteld, gaat alleen maar over de voetballers en niet over de overige mensen.
Een hoog oh ja-gehalte en verder niets dan goeds over de doden.

Wel imo een boek dat je gelezen moet hebben ivm het onderwerp.
256 goals !
pi_28272289
Ik heb na een half jaar eindelijk 'Ik ben El Diego" uit, wat een worsteling om daar door te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')