de kritieken zijn een stuk positiever dan die van de joodse messiasquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:51 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik ben net in Tirza begonnen. Amper 20 pagina's, dus ik kan er nog niets zinnigs over zeggen. Na het wat onevenwichtige en teleurstellende De Joodse Messias hoop ik weer op een echt goed boek.
Ik vond de Joodse Messias ook heel leuk beginnen. In het begin van dit topic staat nog een heel positief stuk van mij toen ik net begonnen was, maar ondertussen kan er weinig enthousiasme meer voor opbrengen. Het einde leek ook vooral bedoeld om te shockeren. Vrij overbodig.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:25 schreef Puur het volgende:
De Joodse Messias vond ik een niet zo heel goed uitgewerkt boek. Een beetje haastwerk leek het wel. Terwijl het wel leuk had kunnen zijn. Tirza is wat mij betreft een stuk beter.
Zijn vroege romans zijn ook heel erg slapstick, die hangen letterlijk aan elkaar van vreemde gedachtenkronkels, terloopse grappen en zijdelingse opmerkingen. Alsof iemand vanachter het raam beschrijft hoe raar mensen zich in de regen gedragen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:16 schreef Verluste het volgende:
De heilige Antonio, Blauwe Maandagen en een verhalenbundel van m heb ik gelezen. Zijn humor begrijp ik wel, maar kan er niet om lachen omdat het ergens te tragisch is. Nadenken over de diepe gedachtes erachter en motto's loopt ook een beetje spaak omdat hij alles heel triviaal brengt. Het is me altijd afvragen wat hij nou werkelijk bedoelt. Dit heb ik niet met andere schrijvers.
quote:Grunberg undercover in Leids studentenleven
Na ‘embedded’ geweest te zijn in Afghanistan en Irak, heeft schrijver Arnon Grunberg ook het Leidse studentenleven doorstaan. Grunberg was de afgelopen weken gastschrijver aan de Universiteit Leiden. Hij sloot deze periode af door ‘undercover’ te gaan in een Leids studentenhuis.
Donderdag schrijft hij hierover in universiteitsblad Mare. De auteur van onder meer Fantoompijn en Tirza, twijfelde aanvankelijk of hij het Leidse avontuur wel aandurfde. "De kans bestond dat er met bier zou worden gegooid. Na Irak en Afghanistan klinkt het truttig, maar ik zag er tegenop om met bier te worden bekogeld", schrijft Grunberg in Mare.
Grunberg verbleef een nacht in een studentenhuis en ging mee naar een bierfeest bij de grootste studentenvereniging van Leiden. Hij verwachtte "geweld en zonde", maar het traditionele Leidse studentenleven bleek geen excessen met bier of seks voor de schrijver in petto te hebben.
hahaha te grappig echt waarquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:03 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam net nog een recent nieuwsbericht over Grunberg.tegen:
[..]
Zit je nu snel mijn vragen te pikken?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:38 schreef DaMart het volgende:
Een paar maanden geleden heb ik op Twitter 'De heilige Antonio' gewonnen. Wel een aardig boek, maar ook weer niet heel bijzonder. Hoe verhoudt dat boek zich tot de rest van zijn oeuvre?
Goeie schrijver. Leest prettig zonder lectuur te worden. Favo's : Blauwe maandagen, figuranten, fantoompijn. Ook een mooie is Reis rond de wereld. Over zijn crisisjaren. Autobiografisch.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zit je nu snel mijn vragen te pikken?![]()
![]()
Hoe vinden mensen Grunberg? Ik ben nu bezig met Huid en Haar en Onze oom ligt nog klaar.
Ik was liefhebber van Tirza en Huid en Haar bevalt me tot nu toe ook goed.
Zijn er meer liefhebbers en wat zijn de favorieten?
Ik ga de hele collectie af denk ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goeie schrijver. Leest prettig zonder lectuur te worden. Favo's : Blauwe maandagen, figuranten, fantoompijn. Ook een mooie is Reis rond de wereld. Over zijn crisisjaren. Autobiografisch.
Nee, nog niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ga de hele collectie af denk ik.
Heb je ook de boeken gelezen van Marek van der Jagt?
Als ik het me goed herinner was dat een boekenweekgeschenk. Ik vond het een erg leuk boek, maar niet heel lijvig. Het is bovendien heel vroeg werk van hem, dus misschien niet de Grunberg zoals je die van Tirza kent. Ik heb het idee dat hij in de loop der jaren een betere plotschrijver is geworden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:38 schreef DaMart het volgende:
Een paar maanden geleden heb ik op Twitter 'De heilige Antonio' gewonnen. Wel een aardig boek, maar ook weer niet heel bijzonder. Hoe verhoudt dat boek zich tot de rest van zijn oeuvre?
Vanaf 33:56:quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:29 schreef glasshole het volgende:
Arnon te gast bij Twan Huys in College Tour:
http://www.npo.nl/live
Ik kan weinig anders dan me hier bij aansluiten.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:20 schreef RaisinGirl het volgende:
Grunberg komt me soms zo vreselijk wereldvreemd over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |