Amsterdam als finishplaats heb ik ook niks meer van gezien... Misschien moeten de heren van de Raad van Bestuur van ABN AMRO even wat harder lobbyenquote:Van Zeilen.nl
NIEUWS
Jonge zeilers op tweede ABN Amro boot
By
8 november, 2004, 09:58:00
De tweede ABN Amro boot in de Volvo Ocean Race zal worden bemand door jonge zeilers in de leeftijd van 21 tot en met 30 jaar. Het wordt een internationale bemanning.
Team ABN Amro start een wereldwijde campagne om de zeilers aan te trekken. Kandidaten kunnen zich uitsluitend aanmelden via de speciale website: www.abnamro.com/com/about/team/team3.asp
Technisch directeur Roy Heiner zal samen met zijn medewerkers vier ervaren zeilers aantrekken, waaronder twee voor de sleutelpositie van schipper en navigator. Voor de resterende acht plaatsen wordt door middel van een open selectieproces kandidaten worden gezocht. Er zullen twee bemanningsleden worden geselecteerd uit elke thuismarkt van ABN AMRO, dat wil zeggen Nederland, Brazilië en de Verenigde Staten en nog eens twee uit alle inzendingen uit de rest van de wereld. Alle geselecteerde bemanningsleden krijgen een training van zes
maanden.
Het selectieproces bestaat uit drie fases. Om te beginnen zullen er met een interactieve vragenlijst op de bovengenoemde website 80 finalisten worden gekozen uit de aanmeldingen die wereldwijd worden ontvangen. Deze groep wordt vervolgens uitgenodigd voor de volgende fase: een praktijktest op locaties in de Verenigde Staten, Brazilië en Nederland. Tijdens deze tweede fase worden de zeilvaardigheden en de fysieke en mentale capaciteiten van de kandidaten beoordeeld. Uit deze groep zullen per regio vijf personen worden geselecteerd (20 wereldwijd). De derde en laatste stap van het selectieproces vindt plaats in Portugal, in maart 2005. Van de laatste 20 kandidaten blijven er 8 over die het 'high potential team' van de tweede boot van Team ABN Amro gaan vormen.
quote:Van Zeilen.nl
NIEUWS
Amsterdam etappeplaats Volvo Ocean Race
By
11 november, 2004, 12:42:00
In de net verschenen editie van het Volvo Ocean Race Magazine (nr. 15) staat Amsterdam op de kaart vermeld als etappeplaats.
Na de Atlantische oversteek van Amerika na Engeland loopt de daarop volgende etappe vanuit Zuid-Engeland om Ierland, Engeland en Schotland heen naar Amsterdam. De vloot houdt de Britse eilanden dus aan stuurboord, alvorens de Noordzee over te steken. Volgens de berichten worden de onderhandelingen over Amsterdam als etappeplaats voor kerst afgerond. De Volvo Ocean vloot doet vervolgens het Zweedse Gotenburg aan, om in St. Petersburg te finishen.
Ja hey, doorzeilen natuurlijk, de eerste winterwedstrijden zijn al achter de rug, dus ik vermaak me welquote:Op donderdag 11 november 2004 17:37 schreef m0nica het volgende:
Oh hemel.. t wordt weer winter![]()
Wat gaan jullie mede-zeilers doen nou t eigenlijk te koud is om te zeilen?! (behalve de diehards natuurlijk)
* -Carioca- zoekt wanhopig zeilvakantiefoto's op
Kijk, dat is de ware freakquote:Op donderdag 11 november 2004 21:53 schreef -Carioca- het volgende:
Ja hey, doorzeilen natuurlijk, de eerste winterwedstrijden zijn al achter de rug, dus ik vermaak me wel![]()
't is pas te koud als de ijslaag te dik is om doorheen te breken met een polyester romp![]()
Ja, is toeval, ik ken dat schip helemaal nietquote:Op vrijdag 12 november 2004 09:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Kijk, dat is de ware freak
is het trouwens toeval dat er in IJmuiden Seaport marina een Farr50 genaamd 'Carioca' ligt?
Lijkt mij dat die onderzeeër voorrang heeft.. Het is beroepsvaart (of een of andere miljonair heeft er een als speeltje) en hij is moeilijker wendbaar.. Maar aan de andere kant kan die natuurlijk ook wel weer snel onder water zakken zodat t zeilschip door kan varenquote:Op woensdag 24 november 2004 13:45 schreef -Carioca- het volgende:
Om er wat leven in te houden
Wie heeft er voorrang?
Voor degene met het goede antwoord zijn geen prijzen te winnen, we gaan voor de eeuwige roem![]()
[afbeelding]
dit is de shortrackcrew. Wel verassend dat honey aan boord zit aangezien die met roy disney ook een campagne aan het starten was.quote:Op woensdag 24 november 2004 15:43 schreef -Carioca- het volgende:
Jammer. Nu gaat er eens een aansprekende boot onder Nederlandse vlag de wereld rond, zit er geen Nederlander op:
Brad Jackson - Wachtleider (NZL) (New Zealand Endeavour/Merit Cup/Tyco)
Tony Mutter - Stuurman Trimmer (NZL) (Swedish Match/Team SEB)
David Endean - Trimmer Pitman (NZL) (Tyco)
Jan Dekker - Voordekker (RSA) (Merit Cup/Tyco)
Robert Greenhalgh - Stuurman Trimmer (UK)
Justin Slattery - Voordekker (IRE) (News Corp)
Stan Honey - Navigator (USA)
Sta je d´r zelf ergens op?quote:Op woensdag 24 november 2004 22:42 schreef m0nica het volgende:
Ik moet even wat met jullie delen..
Gewoon omdat ik het zo'n prachtige foto vind
[afbeelding]
uit eigen collectie![]()
quote:Op woensdag 24 november 2004 23:07 schreef -Carioca- het volgende:
Monica, je bent de spoiler vergeten![]()
Aangenomen! (Mits op 12 volt, anders trekt het boordnet het nietquote:Op woensdag 24 november 2004 23:10 schreef m0nica het volgende:
[..]
Oh shit, nou, dan mag jij gewoon door voor de magnetron
![]()
Als het goed is binnenkort duidelijkheid dusquote:AMSTERDAM (NED) – ABN AMRO heeft gisteren op 24 november de VOR crew van boot A bekend gemaakt. Dit is de boot die onder leiding van schipper Mike Sanderson vaart.
We keken voorbij de headline van de persmeeting, zochten naar de nationaliteiten en vroegen of er Nederlanders kans maakten om geselecteerd te worden voor de A boot. Mike Sanderson antwoordde voorzichtig: “De A boot zal uit een volledige internationale bemanning bestaan waar niet naar nationaliteit gekeken zal worden.” Jan Berent Heukensfeldt Jansen, Managing Director van TEAM ABN AMRO voegde hieraan toe:”Dit is een internationale bemanning die een internationale bank vertegenwoordigt…”
De reeds geselecteerde zeilers zijn:
Brad Jackson 36j. – Wachtleider (NZL)
“Man Overboard, That’s the kind of experience that stays with you forever.”
-Eerste Oceaan Race op 19 jarige leeftijd
-Deelnemer Withbread 1993-94, 1997-98 en VOR 2001-02
-2003 Trans Atlantic Speed record en 24uurs record (525nm) aan boord van MARI CHA IV
-Wachtleider – tacticus Pacific Cup MARI CHA IV
Tony Mutter 35j. – Stuurman Trimmer (NZL)
“I had a hairy moment when we lost the mast at 28 knots doing a Chinese jibe…”
-Nationaal kampioen NZL 1989, 1990 en 2000
-Hoogtepunten tussen 1990 en 2000 met Tony’s invloed met Abracadabra gedurende de America’s Cup 2000, Steinlager Cup Match Racing en vele recordpogingen
-Was ook teamlid van het SEB VOR syndicaat waar hij wachtleider was en verantwoordelijk voor de zeilen aan boord.
David Endean 24j. – Trimmer Pitman (NZL)
“Injury my knee was a frustrating because I couldn’t help the other guys”
-Jongste teamlid van Team ABN AMRO
-Zeilde met Team TYCO de 2001/02 VOR
-Was aan boord van ONE WORLD Challenge tijdens de Louis Vuitton Cup in 2003
-Alsook team van Team PINDAR
Jan Dekker 37j. – Jan Dekker (FRA)
“Jan Dekker carries a shark tooth. “It’s a good knife.”
-Winnaar van “THE RACE” aan boord van CLUB MED
-Twee America’s Cups achter de rug
-Twee VOR’s; 1997/98 aan boord van SILK CUT en 2001/2002 met Team TYCO
Robert Greenhalgh 27j. – Stuurman Trimmer (GBR)
“Losing the last beat of the 18ft skiff Wolrd Championship 200 yards from the finish is my wordt race experience ever.”
-4 x nationaal kampioen Skiff 18voet en 2 x Europees Kampioen
-Wereldkampioen Internationl 14 in 2003 en Europees Kampioen in 2004
-Europees Kampioen 1720 in 2004, alsook de nationals en Wereldkampioen 18ft Skiff
-Zijn eerst VOR Race nu met team ABN AMRO
Justin Slattery 29j. – Voordekker (IRL)
-Aan boord van YACHT NEWS CORPORATION tijdens de VOR 2001/02
-Won het Trans-Atlantic-record op NICORETTE en won de Gotland Runt Race, alsook het wereldrecord, alletwee op SKANDIA in hetzelfde jaar.
-In 2004 het Round the World Record gebroken aan boord van CHEYENNE een 125 voets catamaran
Stan Honey 49j. – Navigator (USA)
“My favourite piece of equipment is my 1940 Hezzenith sextant. But it’s to heavy so I’m taking a lesser plastic one in case of emergency
-Won als navigator de Admirals Cup, vele SORC’s, Bermuda Race, Antigua Race Week, Cork Race Week (2x), Miami to Montego Bay race, St Maarten Regatta, Chicago Mackinac en nog vele races in Mexico
-Genavigeerd tijdens 9 transpacific races en won er 9 als navigator
-navigator aan boord van PLAYSTATION en PYEWACKET
-Studeerde weerkunde aan de Yale University
-Mede-oprichter van Sportvision Inc., de marktleider in technologische vernieuwing op het gebied van Sport TV uitzendingen
Kort Nieuws
Ondertussen wordt er koortsachtig gezocht naar nog 4 meer kandidaten voor zowel het A als B team.
Statistieken tonen aan dat de scouting via het internet reeds 13.000 sollicitanten heeft opgebracht, vooral uit de landen NL, US, GBR en Brazillië, toevallig zijn dit ook de landen waar dat ABN AMRO een grote marktrol heeft. Enkele CV’s komen zelfs uit India wist Roy Heiner te vertellen.
Op 13 en 17 december starten de eerste watertesten voor het Performance Team (B-team).
Het A team zal als eerste de trainingen op hun nieuwe VOR 70 starten wanneer de ABN AMRO basis begin 2005 naar Portugal verhuist. Het Performance team zal haar training starten op een VOR 60 en stapt nadien over wanneer de tweede VOR 70 is gebouwd.
Glenn Bourke, CEO Volvo Ocean Race zal binnen een 6 tal weken bekend maken of Nederland een tussenstop krijgt, Amsterdam en Rotterdam wordt in overweging genomen.
Oohw.. okee.. Leek dr ff opquote:Op zaterdag 27 november 2004 17:31 schreef Farr40 het volgende:
nah niet echt over de kop. dit gebeurt wel eens vaker in skiffs zoals de 49er de wing tipt het water en dan graaft de boot zich in en maakt een soort radslag... over de kop gaan is gewoon met je neus in een dal duiken en dat de boot echt over je heen komt
Ik heb nog een Flying Junior liggen. Zeil er bijna niet mee en heb net een jouet 1080 gekocht dus zal er waarschijnlijk ook niet meer mee zeilen. Als je interesse hebt kan je me mailen op sjoerdsantema@hotmail.comquote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:08 schreef Keroppi het volgende:
Hallo ik had een vraagje,
Ik heb een aantal jaren achter elkaar zeillessen op een zeilschool gevolgd en ben zo tot kielboot III gekomen. Helaas woon ik in de randstad en ook nog eens op een plek waar geen goed vaarwater in de buurt was, dus tsja het zeilen schoot er een beetje bij in.
Maar nu gaan mijn ouders (ikzelf woon al weer een tijdje op kamers) naar een ander deel van Nederland verhuizen, waar (jawel) wel mooi vaarwater aanwezig is. Gecombineerd met het feit dat het na een paar uurtjes zeilen in de boot van een vriendin weer helemaal begon te kriebelen kon ik maar 1 ding denken: ik wil straks een eigen bootje.
Niet dat mijn ouders zo enorm vermogend zijn dat al mijn wensen direct worden ingewilligd, maar mijn vader is het zeilen ook weer aan het oppikken en mijn broertje heeft een jaartje zeilkamp in een optimistje en een jaar in een valk gedaan.
Maar welke boot, in het oerwoud van types is nou een beetje geschikt voor:
Een meisje (ik) die waarschijnlijk voornamelijk zelf gaat zeilen, misschien een enkele keer geescorteerd door broertje/vader. Ik wil dus een bootje wat een beetje goed in bedwang te houden valt (ik ben niet zo sterk
) en ook een beetje in je eentje te doen valt (ik zie mezelf bijvoorbeeld nog geen lagerwal in mijn eentje in een valk maken
).
Iemand kwam al met de opties Flying Junior of Flying Dutchman, nog andere suggesties?
Ohja en het moet waarschijnlijk wel vanwege de diepte een zwaardboot worden. Nu heb ik dus altijd les gehad in kielboten, zijn er hele erge verschillen?
Mooi ding, gefeliciteerd mênquote:Op zaterdag 11 december 2004 15:34 schreef Ludwig het volgende:
Kan niet wachten totdat ik het telefoontje krijg dat ik hem op kan halen. Ligt in Hellevoetsluis en moet naar Amsterdam gevaren worden. Is er iemand hier die ervaring heeft met die route?
Dankje!quote:Op zondag 12 december 2004 15:47 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Mooi ding, gefeliciteerd mên![]()
Wb die route, wat wil je doen, binnendoor of buitenom?
Jazeker, dat kan. Kijk op http://www.staandemast.nl. De site is op dit moment een beetje brak hier, maar het geeft wel een goed idee hoe de route loopt. Grofweg komt het erop neer dat je het beste van Hellevoetsluis via het Spui en de Oude Maas naar Dordrecht kan, en dan via Noord, Nieuwe Maas en Hollandsche IJssel naar Gouda; zo via de Gouwe naar de Westeinder, en zo via de Ringvaart van de Haarlemmermeer naar de Nieuwe Meer onder Amsterdam. Dan 's nachts in konvooi door Amsterdam.quote:Op zondag 12 december 2004 16:21 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Dankje!
Ik ga het liefst binnendoor. Heb nog geen ervaring op de zee. Hoorde iets over een staande mast route?
Klinkt als een leuke route! Nu nog naar iemand zoeken die mee wil varen. Om nou in je eentje te varen is ook niet zo gezellig....quote:Op zondag 12 december 2004 19:06 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Jazeker, dat kan. Kijk op http://www.staandemast.nl. De site is op dit moment een beetje brak hier, maar het geeft wel een goed idee hoe de route loopt. Grofweg komt het erop neer dat je het beste van Hellevoetsluis via het Spui en de Oude Maas naar Dordrecht kan, en dan via Noord, Nieuwe Maas en Hollandsche IJssel naar Gouda; zo via de Gouwe naar de Westeinder, en zo via de Ringvaart van de Haarlemmermeer naar de Nieuwe Meer onder Amsterdam. Dan 's nachts in konvooi door Amsterdam.
Het zal wel in de winter ingewikkeld worden met de brugbediening, denk ik. Er is in de zomer (hoe dat in de winter is weet ik niet) een groene golf, waarbij je bij voorkeur de avond tevoren door de spoorbrug bij Dordrecht gaat, en dan in Dordrecht overnacht. Je kunt dan 's ochtens vroeg vertrekken, ook afhankelijk hoe de stroom loopt (Getijdenwater tot aan Gouda, en dat scheelt enorm), dit ivm de spoorbruggen in Gouda, die maar 3 keer per dag draaien. Je bent dan 's avonds in Amsterdam en bent dan in de nacht op het IJ. Koop een almanak deel 2, en er is bij de ANWB een waterkaart verkrijgbaar (net zoals de andere ANWB-waterkaarten) waarop de hele route staat (ik geloof zelfs inclusief brugbedieningstijden, maar hoe actueel die zijn weet ik niet). Veel succes!
Dit klinkt als een subtile hint. Nou, je hebt mail.quote:Op maandag 13 december 2004 23:16 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Klinkt als een leuke route! Nu nog naar iemand zoeken die mee wil varen. Om nou in je eentje te varen is ook niet zo gezellig....
Ik zoek zeer zeker bemanning! Ik heb je gemaild maar misschien is het handiger als je even naar mijn hotmail mailt! sjoerdsantema@hotmail.comquote:Op dinsdag 14 december 2004 05:17 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Dit klinkt als een subtile hint. Nou, je hebt mail.
Edit: Nou, da´s lekker, de foutmelding komt nu pas binnen; Je hebt dus geen mail, maar als je bemanning zoekt, roep dat hier even, wie weet...
Medio volgende week. Eerder heb ik helaas geen tijd. Met wat voor boot heb je ervaring?quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb ervaring met die route, zowel binnendoor als buitenom. Beiden erg de moeite waard, alhoewel ik buitenom zelf leuker vind. En dan ook vanwege de tussenstop in Scheveningen ;-). Wanneer wilde je gaan varen?
Van alles en nog wat. Binnendoor kajuizeilboten tot een voet of 30 en buitenom van 25 voet tot 42 voet. Victoire, Jeanneau, Hallberg Rassey, Bavaria, etc., etc. Door de week kan ik mezelf helaas niet vrijmaken, anders had ik wel een stukje willen meevaren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:46 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Medio volgende week. Eerder heb ik helaas geen tijd. Met wat voor boot heb je ervaring?
Zo, ik had het even druk gisteravond, maar nu heb je mail op je hotmailadresquote:Op dinsdag 14 december 2004 20:40 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ik zoek zeer zeker bemanning! Ik heb je gemaild maar misschien is het handiger als je even naar mijn hotmail mailt! sjoerdsantema@hotmail.com
Op Sailinganarchy staat een onbevestigd bericht dat Skandia gezonken zou zijn?? Lekker dan. De bemanning zou vantevoren al van boord zijn gehaald.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:50 schreef Farr40 het volgende:
de skandia is nu helemaal kielloos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |