abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2004 @ 13:47:25 #201
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23096435
Wederom VAR nieuws:

(uit: Zeilen)

Volvo Ocean Race: zes boten
2 november, 2004

De organisatie van de Volvo Ocean Race heeft bekend gemaakt dat er nu zes boten in aanbouw zijn voor de race van 2005. Het jongste project is van het Zweedse Atlant-syndicaat. Dat wordt geleid door Richard Brisius and Johan Salen en heeft drie podiumplaatsen gerealiseerd in de afgelopen drie races. Ze worden geholpen door vijfvoudig Whitbread veteraan Magnus Olsson, in de afgelopen VOR aan boord van Assa Abloy.
Evenals de Assa destijds wordt de nieuwe boot gebouwd bij Green Marine in Lymington, onder leiding van Jason Carrington, eerder bouwbegeleider van –alweer- de Assa Abloy. Atlant heeft gekozen voor een Farr-ontwerp.

Met de komst van Atlant zijn er nu vijf syndicaten zeker.
-ABN Amro schrijft zoals bekend twee boten in. Voorlopig is alleen schipper Mike Sanderson bekend. Technisch directeur is Roy Heiner.
-Brasil 1 is een Braziliaans project onder leiding van Alan Adler en Torben Grael. Ze hebben zich verzekerd van voldoende sponsorkapitaal en bouwen een Bruce Farr ontwerp. Grael zeilde de Whitbread 1997-98 aan boord van de Innovation Kvaerner, is vijfvoudig olympisch medaillewinnaar en huidige olympisch Star-kampioen. Voorts is hij bekend als America’s Cup tacticus (Prada).
- Premier Challenge van Grant Warington. In Australië is Warington erg succesvol met zijn maxi-jacht Skandia. Hij zeilde zelf in de vorige Volvo Ocean een etappe op de Djuice Dragons. Don Jones, die de Skandia tekende, is de ontwerper van Premiere Challenge.
- Telefonica Movistar – Dit Spaanse syndicaat heeft een Nederlands tintje: Bouwe Bekking staat op de rol als schipper. Het team maakte als eerste deelname aan de VOR 2005/06 bekend. Dat had alles te maken met het feit dat de race in Spanje (Sanxenxo and Vigo) van start gaat. Team TM heeft Farr Yacht Design gekozen voor het ontwerp.

De Volvo Ocean Race begint volgend jaar 5 november in het Spaanse Sanxenxo met een proloog. Op 12 november start de eerste etappe vanuit Vigo. Het is voor het eerst dat deeze rond de wereld race (voorheen Whitbread) buiten Engeland start.
In totaal staan negen etappes op het programma. Daar komen kortebaan races in de etappeplaatsen bij.
Etappe 1 – Vigo, Spanje - Kaapstad
Etappe 2 – Kaapstad - Melbourne
Etappe 3 - Melbourne – Nieuw Zeeland
Etappe 4 - Nieuw Zeeland - Rio de Janeiro
Etappe 5 - Rio - Baltimore/Annapolis
Etappe 6 - Baltimore/Annapolis - New York
Etappe 7 - New York - Southampton
Etappe 8 - Southampton - Gothenburg
Etappe 9 - Gothenburg - finishplaats

Heb niets meer gehoord over Amsterdam als finishplaats?
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zaterdag 6 november 2004 @ 21:14:50 #202
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23128953
nee tuurlijk niet amsterdam is toch helemaal niet interesant welleens met een 70 voeter door het noordzeekanaal gevaren met al die pontjes en beroepsvaart... en daarbij iets veel belangrijkers dan de volvo met maar 6 teams en zonder topprofs(omdat die toch ac varen) vendee globe de start is morgen http://www.vendeeglobe.org


[ Bericht 1% gewijzigd door Farr40 op 06-11-2004 21:19:55 ]
  zondag 7 november 2004 @ 01:06:06 #203
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23133874
wow, vette actiefoto, dik in plane zeg. Dat lijkt me kicken om dat in zo'n boot te zitten
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_23161876
En nog meer VOR nieuws: Als een Fok!ker belangstelling heeft om mee te gaan; Het kan!
quote:
Van Zeilen.nl

NIEUWS
Jonge zeilers op tweede ABN Amro boot
By
8 november, 2004, 09:58:00

De tweede ABN Amro boot in de Volvo Ocean Race zal worden bemand door jonge zeilers in de leeftijd van 21 tot en met 30 jaar. Het wordt een internationale bemanning.

Team ABN Amro start een wereldwijde campagne om de zeilers aan te trekken. Kandidaten kunnen zich uitsluitend aanmelden via de speciale website: www.abnamro.com/com/about/team/team3.asp
Technisch directeur Roy Heiner zal samen met zijn medewerkers vier ervaren zeilers aantrekken, waaronder twee voor de sleutelpositie van schipper en navigator. Voor de resterende acht plaatsen wordt door middel van een open selectieproces kandidaten worden gezocht. Er zullen twee bemanningsleden worden geselecteerd uit elke thuismarkt van ABN AMRO, dat wil zeggen Nederland, Brazilië en de Verenigde Staten en nog eens twee uit alle inzendingen uit de rest van de wereld. Alle geselecteerde bemanningsleden krijgen een training van zes
maanden.

Het selectieproces bestaat uit drie fases. Om te beginnen zullen er met een interactieve vragenlijst op de bovengenoemde website 80 finalisten worden gekozen uit de aanmeldingen die wereldwijd worden ontvangen. Deze groep wordt vervolgens uitgenodigd voor de volgende fase: een praktijktest op locaties in de Verenigde Staten, Brazilië en Nederland. Tijdens deze tweede fase worden de zeilvaardigheden en de fysieke en mentale capaciteiten van de kandidaten beoordeeld. Uit deze groep zullen per regio vijf personen worden geselecteerd (20 wereldwijd). De derde en laatste stap van het selectieproces vindt plaats in Portugal, in maart 2005. Van de laatste 20 kandidaten blijven er 8 over die het 'high potential team' van de tweede boot van Team ABN Amro gaan vormen.
Amsterdam als finishplaats heb ik ook niks meer van gezien... Misschien moeten de heren van de Raad van Bestuur van ABN AMRO even wat harder lobbyen
  maandag 8 november 2004 @ 12:32:14 #205
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23162773
nou, ik heb me opgegeven maar of ik een kans maak
Ik heb alleen maar kielboot en zwaardboot ervaring en ik heb nooit op zee gevaren
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 8 november 2004 @ 16:19:30 #206
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23168014
tja ik ben weer's net te jong maar het word een project a'la holmatro dus of je moet echt heel veel talent hebben of een hele rijke papa hebben die wat in de watersport doet. maar wel een heel cewl initiatief, ben benieuwd wie het gaat leidden. Hans Horrevoet die Holmatro begeleide was wel relaxed
pi_23246549
Oh hemel.. t wordt weer winter
Wat gaan jullie mede-zeilers doen nou t eigenlijk te koud is om te zeilen?! (behalve de diehards natuurlijk )

* m0nica zoekt wanhopig zeilvakantiefoto's op
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_23252474
Misschien toch Amsterdam als etappeplaats! Dit komt uit het Volvo Ocean Race Magazine, en staat dus (nog)niet op internet, maar Zeilen meldt:
quote:
Van Zeilen.nl

NIEUWS
Amsterdam etappeplaats Volvo Ocean Race
By
11 november, 2004, 12:42:00

In de net verschenen editie van het Volvo Ocean Race Magazine (nr. 15) staat Amsterdam op de kaart vermeld als etappeplaats.

Na de Atlantische oversteek van Amerika na Engeland loopt de daarop volgende etappe vanuit Zuid-Engeland om Ierland, Engeland en Schotland heen naar Amsterdam. De vloot houdt de Britse eilanden dus aan stuurboord, alvorens de Noordzee over te steken. Volgens de berichten worden de onderhandelingen over Amsterdam als etappeplaats voor kerst afgerond. De Volvo Ocean vloot doet vervolgens het Zweedse Gotenburg aan, om in St. Petersburg te finishen.
pi_23252544
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:37 schreef m0nica het volgende:
Oh hemel.. t wordt weer winter
Wat gaan jullie mede-zeilers doen nou t eigenlijk te koud is om te zeilen?! (behalve de diehards natuurlijk )

* -Carioca- zoekt wanhopig zeilvakantiefoto's op
Ja hey, doorzeilen natuurlijk, de eerste winterwedstrijden zijn al achter de rug, dus ik vermaak me wel
't is pas te koud als de ijslaag te dik is om doorheen te breken met een polyester romp
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:48:08 #210
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_23260575
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:53 schreef -Carioca- het volgende:
Ja hey, doorzeilen natuurlijk, de eerste winterwedstrijden zijn al achter de rug, dus ik vermaak me wel
't is pas te koud als de ijslaag te dik is om doorheen te breken met een polyester romp
Kijk, dat is de ware freak

is het trouwens toeval dat er in IJmuiden Seaport marina een Farr50 genaamd 'Carioca' ligt?
'Nuff said
pi_23264056
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:48 schreef Doffy het volgende:

[..]

Kijk, dat is de ware freak

is het trouwens toeval dat er in IJmuiden Seaport marina een Farr50 genaamd 'Carioca' ligt?
Ja, is toeval, ik ken dat schip helemaal niet Hoewel ik deze zomer wel een aantal keer daar geweest ben... Zal eens opletten als ik er weer ben
pi_23540097
Om er wat leven in te houden
Wie heeft er voorrang?
Voor degene met het goede antwoord zijn geen prijzen te winnen, we gaan voor de eeuwige roem
  woensdag 24 november 2004 @ 14:55:29 #213
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23541677
-btw abn ambro heeft haar short distance bemanning bekend gemaakt http://www.nautica.it/go.php?press=W&recno=79
-btw² de transpac52 klasse blijft groeien. Met ingang van 2006 zullen zich twee nederlandse teams zich bij de mediterane vloot melden. namelijk de Sotto Voce van Arien van Vemde en Peter de Ridder met een mooie roze tp52 (www.transpac52.org)
pi_23542933
Jammer. Nu gaat er eens een aansprekende boot onder Nederlandse vlag de wereld rond, zit er geen Nederlander op:

Brad Jackson - Wachtleider (NZL) (New Zealand Endeavour/Merit Cup/Tyco)
Tony Mutter - Stuurman Trimmer (NZL) (Swedish Match/Team SEB)
David Endean - Trimmer Pitman (NZL) (Tyco)
Jan Dekker - Voordekker (RSA) (Merit Cup/Tyco)
Robert Greenhalgh - Stuurman Trimmer (UK)
Justin Slattery - Voordekker (IRE) (News Corp)
Stan Honey - Navigator (USA)
pi_23544482
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:45 schreef -Carioca- het volgende:
Om er wat leven in te houden
Wie heeft er voorrang?
Voor degene met het goede antwoord zijn geen prijzen te winnen, we gaan voor de eeuwige roem
[afbeelding]
Lijkt mij dat die onderzeeër voorrang heeft.. Het is beroepsvaart (of een of andere miljonair heeft er een als speeltje) en hij is moeilijker wendbaar.. Maar aan de andere kant kan die natuurlijk ook wel weer snel onder water zakken zodat t zeilschip door kan varen
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
  woensdag 24 november 2004 @ 20:57:23 #216
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23550847
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:43 schreef -Carioca- het volgende:
Jammer. Nu gaat er eens een aansprekende boot onder Nederlandse vlag de wereld rond, zit er geen Nederlander op:

Brad Jackson - Wachtleider (NZL) (New Zealand Endeavour/Merit Cup/Tyco)
Tony Mutter - Stuurman Trimmer (NZL) (Swedish Match/Team SEB)
David Endean - Trimmer Pitman (NZL) (Tyco)
Jan Dekker - Voordekker (RSA) (Merit Cup/Tyco)
Robert Greenhalgh - Stuurman Trimmer (UK)
Justin Slattery - Voordekker (IRE) (News Corp)
Stan Honey - Navigator (USA)
dit is de shortrackcrew. Wel verassend dat honey aan boord zit aangezien die met roy disney ook een campagne aan het starten was.

ik verwacht in de crew voor lange etappes wel wat nederlanders. maarja de weinige goede zeilers die nederland heeft varen AC dus die komen niet aan boord...

[ Bericht 3% gewijzigd door Farr40 op 24-11-2004 21:08:40 ]
pi_23553951
Ik moet even wat met jullie delen..

Gewoon omdat ik het zo'n prachtige foto vind


uit eigen collectie
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_23554446
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:42 schreef m0nica het volgende:
Ik moet even wat met jullie delen..

Gewoon omdat ik het zo'n prachtige foto vind

[afbeelding]
uit eigen collectie
Sta je d´r zelf ergens op?
pi_23554692
Hahahaha ja, zoek m0nica, wie me heeft gevonden mag door voor de magnetron

rechter foto, niet aan het roer, even relaxed aan de fok
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_23554767
Monica, je bent de spoiler vergeten
pi_23554852
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:07 schreef -Carioca- het volgende:
Monica, je bent de spoiler vergeten
Oh shit, nou, dan mag jij gewoon door voor de magnetron
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_23556136
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:10 schreef m0nica het volgende:

[..]

Oh shit, nou, dan mag jij gewoon door voor de magnetron
Aangenomen! (Mits op 12 volt, anders trekt het boordnet het niet )
Dat wordt nog leuk, komende wedstrijd, in het spirak "Haal jij de warme saucijzenbroodjes even boven"
  donderdag 25 november 2004 @ 09:52:41 #223
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23559975
btw:[quote: glen bourke] 'i can guarantee to you, that we will be coming to holland but, which port and uhm what the exact timing of that is, in the last 4 remaining ports of the race . I can not really look that down at this stage.'[/quote] maar ze komen toch
pi_23560925
Clubracer meldt vanmorgen:
quote:
AMSTERDAM (NED) – ABN AMRO heeft gisteren op 24 november de VOR crew van boot A bekend gemaakt. Dit is de boot die onder leiding van schipper Mike Sanderson vaart.
We keken voorbij de headline van de persmeeting, zochten naar de nationaliteiten en vroegen of er Nederlanders kans maakten om geselecteerd te worden voor de A boot. Mike Sanderson antwoordde voorzichtig: “De A boot zal uit een volledige internationale bemanning bestaan waar niet naar nationaliteit gekeken zal worden.” Jan Berent Heukensfeldt Jansen, Managing Director van TEAM ABN AMRO voegde hieraan toe:”Dit is een internationale bemanning die een internationale bank vertegenwoordigt…”

De reeds geselecteerde zeilers zijn:

Brad Jackson 36j. – Wachtleider (NZL)
“Man Overboard, That’s the kind of experience that stays with you forever.”
-Eerste Oceaan Race op 19 jarige leeftijd
-Deelnemer Withbread 1993-94, 1997-98 en VOR 2001-02
-2003 Trans Atlantic Speed record en 24uurs record (525nm) aan boord van MARI CHA IV
-Wachtleider – tacticus Pacific Cup MARI CHA IV

Tony Mutter 35j. – Stuurman Trimmer (NZL)
“I had a hairy moment when we lost the mast at 28 knots doing a Chinese jibe…”
-Nationaal kampioen NZL 1989, 1990 en 2000
-Hoogtepunten tussen 1990 en 2000 met Tony’s invloed met Abracadabra gedurende de America’s Cup 2000, Steinlager Cup Match Racing en vele recordpogingen
-Was ook teamlid van het SEB VOR syndicaat waar hij wachtleider was en verantwoordelijk voor de zeilen aan boord.

David Endean 24j. – Trimmer Pitman (NZL)
“Injury my knee was a frustrating because I couldn’t help the other guys”
-Jongste teamlid van Team ABN AMRO
-Zeilde met Team TYCO de 2001/02 VOR
-Was aan boord van ONE WORLD Challenge tijdens de Louis Vuitton Cup in 2003
-Alsook team van Team PINDAR

Jan Dekker 37j. – Jan Dekker (FRA)
“Jan Dekker carries a shark tooth. “It’s a good knife.”
-Winnaar van “THE RACE” aan boord van CLUB MED
-Twee America’s Cups achter de rug
-Twee VOR’s; 1997/98 aan boord van SILK CUT en 2001/2002 met Team TYCO

Robert Greenhalgh 27j. – Stuurman Trimmer (GBR)
“Losing the last beat of the 18ft skiff Wolrd Championship 200 yards from the finish is my wordt race experience ever.”
-4 x nationaal kampioen Skiff 18voet en 2 x Europees Kampioen
-Wereldkampioen Internationl 14 in 2003 en Europees Kampioen in 2004
-Europees Kampioen 1720 in 2004, alsook de nationals en Wereldkampioen 18ft Skiff
-Zijn eerst VOR Race nu met team ABN AMRO

Justin Slattery 29j. – Voordekker (IRL)
-Aan boord van YACHT NEWS CORPORATION tijdens de VOR 2001/02
-Won het Trans-Atlantic-record op NICORETTE en won de Gotland Runt Race, alsook het wereldrecord, alletwee op SKANDIA in hetzelfde jaar.
-In 2004 het Round the World Record gebroken aan boord van CHEYENNE een 125 voets catamaran

Stan Honey 49j. – Navigator (USA)
“My favourite piece of equipment is my 1940 Hezzenith sextant. But it’s to heavy so I’m taking a lesser plastic one in case of emergency
-Won als navigator de Admirals Cup, vele SORC’s, Bermuda Race, Antigua Race Week, Cork Race Week (2x), Miami to Montego Bay race, St Maarten Regatta, Chicago Mackinac en nog vele races in Mexico
-Genavigeerd tijdens 9 transpacific races en won er 9 als navigator
-navigator aan boord van PLAYSTATION en PYEWACKET
-Studeerde weerkunde aan de Yale University
-Mede-oprichter van Sportvision Inc., de marktleider in technologische vernieuwing op het gebied van Sport TV uitzendingen

Kort Nieuws
Ondertussen wordt er koortsachtig gezocht naar nog 4 meer kandidaten voor zowel het A als B team.
Statistieken tonen aan dat de scouting via het internet reeds 13.000 sollicitanten heeft opgebracht, vooral uit de landen NL, US, GBR en Brazillië, toevallig zijn dit ook de landen waar dat ABN AMRO een grote marktrol heeft. Enkele CV’s komen zelfs uit India wist Roy Heiner te vertellen.

Op 13 en 17 december starten de eerste watertesten voor het Performance Team (B-team).
Het A team zal als eerste de trainingen op hun nieuwe VOR 70 starten wanneer de ABN AMRO basis begin 2005 naar Portugal verhuist. Het Performance team zal haar training starten op een VOR 60 en stapt nadien over wanneer de tweede VOR 70 is gebouwd.

Glenn Bourke, CEO Volvo Ocean Race zal binnen een 6 tal weken bekend maken of Nederland een tussenstop krijgt, Amsterdam en Rotterdam wordt in overweging genomen.
Als het goed is binnenkort duidelijkheid dus
* -Carioca- stemt natuurliujk voor Rotterdam

Videootje zien? http://www.questmedia.nl/mov/pc_abnamro.wmv
pi_23589322
Pff.. ik vol goede moed klikken, hoop op een mooi filmpje, gaan ze allemaal zitten ouwehoeren
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:05:49 #226
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23609104
Gaatie bij dat eerste filmpje nou over de kop

Wel gaaf zeg..
* m0nica krijgt een onbedwingbare neiging tot catamaranzeilen
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:31:18 #228
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_23610357
nah niet echt over de kop. dit gebeurt wel eens vaker in skiffs zoals de 49er de wing tipt het water en dan graaft de boot zich in en maakt een soort radslag... over de kop gaan is gewoon met je neus in een dal duiken en dat de boot echt over je heen komt
pi_23611074
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:31 schreef Farr40 het volgende:
nah niet echt over de kop. dit gebeurt wel eens vaker in skiffs zoals de 49er de wing tipt het water en dan graaft de boot zich in en maakt een soort radslag... over de kop gaan is gewoon met je neus in een dal duiken en dat de boot echt over je heen komt
Oohw.. okee.. Leek dr ff op
Die catamarans duiken wel lekker heh..
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:34:13 #230
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23899233
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 23:08 schreef Keroppi het volgende:
Hallo ik had een vraagje,

Ik heb een aantal jaren achter elkaar zeillessen op een zeilschool gevolgd en ben zo tot kielboot III gekomen. Helaas woon ik in de randstad en ook nog eens op een plek waar geen goed vaarwater in de buurt was, dus tsja het zeilen schoot er een beetje bij in.

Maar nu gaan mijn ouders (ikzelf woon al weer een tijdje op kamers) naar een ander deel van Nederland verhuizen, waar (jawel) wel mooi vaarwater aanwezig is. Gecombineerd met het feit dat het na een paar uurtjes zeilen in de boot van een vriendin weer helemaal begon te kriebelen kon ik maar 1 ding denken: ik wil straks een eigen bootje.
Niet dat mijn ouders zo enorm vermogend zijn dat al mijn wensen direct worden ingewilligd, maar mijn vader is het zeilen ook weer aan het oppikken en mijn broertje heeft een jaartje zeilkamp in een optimistje en een jaar in een valk gedaan.

Maar welke boot, in het oerwoud van types is nou een beetje geschikt voor:

Een meisje (ik ) die waarschijnlijk voornamelijk zelf gaat zeilen, misschien een enkele keer geescorteerd door broertje/vader. Ik wil dus een bootje wat een beetje goed in bedwang te houden valt (ik ben niet zo sterk ) en ook een beetje in je eentje te doen valt (ik zie mezelf bijvoorbeeld nog geen lagerwal in mijn eentje in een valk maken ).

Iemand kwam al met de opties Flying Junior of Flying Dutchman, nog andere suggesties?

Ohja en het moet waarschijnlijk wel vanwege de diepte een zwaardboot worden. Nu heb ik dus altijd les gehad in kielboten, zijn er hele erge verschillen?
Ik heb nog een Flying Junior liggen. Zeil er bijna niet mee en heb net een jouet 1080 gekocht dus zal er waarschijnlijk ook niet meer mee zeilen. Als je interesse hebt kan je me mailen op sjoerdsantema@hotmail.com


Woensdag gekocht:




Kan niet wachten totdat ik het telefoontje krijg dat ik hem op kan halen. Ligt in Hellevoetsluis en moet naar Amsterdam gevaren worden. Is er iemand hier die ervaring heeft met die route?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_23920770
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:34 schreef Ludwig het volgende:

Kan niet wachten totdat ik het telefoontje krijg dat ik hem op kan halen. Ligt in Hellevoetsluis en moet naar Amsterdam gevaren worden. Is er iemand hier die ervaring heeft met die route?
Mooi ding, gefeliciteerd mên
Wb die route, wat wil je doen, binnendoor of buitenom?
  zondag 12 december 2004 @ 16:21:25 #232
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23921572
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:47 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

Mooi ding, gefeliciteerd mên
Wb die route, wat wil je doen, binnendoor of buitenom?
Dankje!

Ik ga het liefst binnendoor. Heb nog geen ervaring op de zee. Hoorde iets over een staande mast route?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_23925033
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:21 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Dankje!

Ik ga het liefst binnendoor. Heb nog geen ervaring op de zee. Hoorde iets over een staande mast route?
Jazeker, dat kan. Kijk op http://www.staandemast.nl. De site is op dit moment een beetje brak hier, maar het geeft wel een goed idee hoe de route loopt. Grofweg komt het erop neer dat je het beste van Hellevoetsluis via het Spui en de Oude Maas naar Dordrecht kan, en dan via Noord, Nieuwe Maas en Hollandsche IJssel naar Gouda; zo via de Gouwe naar de Westeinder, en zo via de Ringvaart van de Haarlemmermeer naar de Nieuwe Meer onder Amsterdam. Dan 's nachts in konvooi door Amsterdam.
Het zal wel in de winter ingewikkeld worden met de brugbediening, denk ik. Er is in de zomer (hoe dat in de winter is weet ik niet) een groene golf, waarbij je bij voorkeur de avond tevoren door de spoorbrug bij Dordrecht gaat, en dan in Dordrecht overnacht. Je kunt dan 's ochtens vroeg vertrekken, ook afhankelijk hoe de stroom loopt (Getijdenwater tot aan Gouda, en dat scheelt enorm), dit ivm de spoorbruggen in Gouda, die maar 3 keer per dag draaien. Je bent dan 's avonds in Amsterdam en bent dan in de nacht op het IJ. Koop een almanak deel 2, en er is bij de ANWB een waterkaart verkrijgbaar (net zoals de andere ANWB-waterkaarten) waarop de hele route staat (ik geloof zelfs inclusief brugbedieningstijden, maar hoe actueel die zijn weet ik niet). Veel succes!

[ Bericht 1% gewijzigd door -Carioca- op 12-12-2004 19:12:18 ]
  maandag 13 december 2004 @ 23:16:30 #234
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23955838
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:06 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

Jazeker, dat kan. Kijk op http://www.staandemast.nl. De site is op dit moment een beetje brak hier, maar het geeft wel een goed idee hoe de route loopt. Grofweg komt het erop neer dat je het beste van Hellevoetsluis via het Spui en de Oude Maas naar Dordrecht kan, en dan via Noord, Nieuwe Maas en Hollandsche IJssel naar Gouda; zo via de Gouwe naar de Westeinder, en zo via de Ringvaart van de Haarlemmermeer naar de Nieuwe Meer onder Amsterdam. Dan 's nachts in konvooi door Amsterdam.
Het zal wel in de winter ingewikkeld worden met de brugbediening, denk ik. Er is in de zomer (hoe dat in de winter is weet ik niet) een groene golf, waarbij je bij voorkeur de avond tevoren door de spoorbrug bij Dordrecht gaat, en dan in Dordrecht overnacht. Je kunt dan 's ochtens vroeg vertrekken, ook afhankelijk hoe de stroom loopt (Getijdenwater tot aan Gouda, en dat scheelt enorm), dit ivm de spoorbruggen in Gouda, die maar 3 keer per dag draaien. Je bent dan 's avonds in Amsterdam en bent dan in de nacht op het IJ. Koop een almanak deel 2, en er is bij de ANWB een waterkaart verkrijgbaar (net zoals de andere ANWB-waterkaarten) waarop de hele route staat (ik geloof zelfs inclusief brugbedieningstijden, maar hoe actueel die zijn weet ik niet). Veel succes!
Klinkt als een leuke route! Nu nog naar iemand zoeken die mee wil varen. Om nou in je eentje te varen is ook niet zo gezellig....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_23960358
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:16 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Klinkt als een leuke route! Nu nog naar iemand zoeken die mee wil varen. Om nou in je eentje te varen is ook niet zo gezellig....
Dit klinkt als een subtile hint. Nou, je hebt mail.

Edit: Nou, da´s lekker, de foutmelding komt nu pas binnen; Je hebt dus geen mail, maar als je bemanning zoekt, roep dat hier even, wie weet...

[ Bericht 15% gewijzigd door -Carioca- op 14-12-2004 12:37:53 ]
  dinsdag 14 december 2004 @ 20:40:39 #236
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23974884
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 05:17 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

Dit klinkt als een subtile hint. Nou, je hebt mail.

Edit: Nou, da´s lekker, de foutmelding komt nu pas binnen; Je hebt dus geen mail, maar als je bemanning zoekt, roep dat hier even, wie weet...
Ik zoek zeer zeker bemanning! Ik heb je gemaild maar misschien is het handiger als je even naar mijn hotmail mailt! sjoerdsantema@hotmail.com
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_23974982
Ik heb ervaring met die route, zowel binnendoor als buitenom. Beiden erg de moeite waard, alhoewel ik buitenom zelf leuker vind. En dan ook vanwege de tussenstop in Scheveningen . Wanneer wilde je gaan varen?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2004 20:46:40 ]
  dinsdag 14 december 2004 @ 20:46:02 #238
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23975000
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb ervaring met die route, zowel binnendoor als buitenom. Beiden erg de moeite waard, alhoewel ik buitenom zelf leuker vind. En dan ook vanwege de tussenstop in Scheveningen ;-). Wanneer wilde je gaan varen?
Medio volgende week. Eerder heb ik helaas geen tijd. Met wat voor boot heb je ervaring?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_23975096
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:46 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Medio volgende week. Eerder heb ik helaas geen tijd. Met wat voor boot heb je ervaring?
Van alles en nog wat. Binnendoor kajuizeilboten tot een voet of 30 en buitenom van 25 voet tot 42 voet. Victoire, Jeanneau, Hallberg Rassey, Bavaria, etc., etc. Door de week kan ik mezelf helaas niet vrijmaken, anders had ik wel een stukje willen meevaren.
pi_23984857
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:40 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ik zoek zeer zeker bemanning! Ik heb je gemaild maar misschien is het handiger als je even naar mijn hotmail mailt! sjoerdsantema@hotmail.com
Zo, ik had het even druk gisteravond, maar nu heb je mail op je hotmailadres
  zondag 26 december 2004 @ 13:41:04 #241
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24216901
Sydney-Hobart is vannacht begonnen. Live te volgen via:

http://rolexsydneyhobart.com/default.asp?key=521

Nog meer mensen die de race volgen?
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zondag 26 december 2004 @ 17:12:48 #242
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_24220052
jupp... . het word weer lekker heavy aangezien de wind binnenn drie uur aanneemt tot 35kn en van noordwest naar zuidwest draait (STRENGTH OF 30/40 KNOTS IN GALE
AREAS BUT LOCALLY REACHING 40/45KNOTS NEAR EASTERN BASS STRAIT AFTER 270600UTC)
  maandag 27 december 2004 @ 15:16:52 #243
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24236014
PEen paar foto's van de race:


Nicorette:


Konica Minolta:


start:



Stand op dit moment: (line honours)

1 .Konica Minolta
2. Skandia
3. Nicorette
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:26:34 #244
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24251471
De storm heeft zijn tol geëist:

Konica Minolta eruit na een ontmoeting met een “gi-normous wave". Ze hebben schade aan de hull.

Skandia heeft een probleem met de kantelkiel en zijn door de Tasmaanse kustwacht weggesleept.

Het lijkt er op dat dat Nicorette voor de 2e keer in successie de dubbel gaat pakken: line en handicap winnaar!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24252699
Het volledige Sydney Hobart verhaal met foto's van de titanstrijd onder de super maxis kan je volgen op www.clubracer.be

Ondertussen hebben meer dan 54 zeiljachten de strijdbijl begraven en zoeken beschutting.

28/12/04 SYDNEY-HOBERT: SKANDIA en KONICA MINOLTA uit de race
27/12/04 60ste Rolex Sydney Hobart Yacht Race van start
Met sportieve groeten,
ICE
Media services and regattanews administrator > www.clubracer.be
Founder > Clubracer Racing Team
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:50:54 #246
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_24252858
de skandia is nu helemaal kielloos.
pi_24253178
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:50 schreef Farr40 het volgende:
de skandia is nu helemaal kielloos.
Op Sailinganarchy staat een onbevestigd bericht dat Skandia gezonken zou zijn?? Lekker dan. De bemanning zou vantevoren al van boord zijn gehaald.
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:25:03 #248
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_24253568
bemanning zit al in hobart. maar ik denk niet dat ze gezonken is omdat ze waarschijnlijk ondersteboven ligt en de luiken vast wel afgesloten zijn door de bemanning voor ze van boord afgingen. Maar een ding is zeker de kantkiel heeft haar gevaren wederom getoont en daar zal ook nog wel menig woord over gesproken worden.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:37:16 #249
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_24260315
nicorette gefinished
LINE HONOURS
Nicorette Finished - 02:16:10:40
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:28:38 #250
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24315981
Aera is uitgeroepen tot overall winnaar.



Volgens veel deelnemers was deze aflevering van S-H de zwaarste sinds de tragische tocht van 1998.
Over die wedstrijd in 1998 is trouwens een fantastisch boek geschreven door Rob Mundle: Fatal Storm

zie: http://www.amazon.com/exe(...)/103-2998028-5714247
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')