Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?
Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=no
en wat plaatjes:



-edit-
plaatjes werken niet?
-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 23-06-2003 19:50]
Volvo tegelijk noemen in een zin met luxe en prestige...
Als je nou veiligheid en waar-voor-je-geld had genoemt...
Wat je zegt is erg subjectief... Ik denk bij mezelf: voor dat geld had je dus ook een BMW kunnen kopen (meer prestige, sneller (want sowieso betere wegligging), mooier enz..
Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
quote:Hij is in buitenmaten groter, maar voor een gezin met bagage niet. Omdat de V70 nou eenmaal een station is. Ideaal voor de zakenman met 3 kinderen en een caravan. Goedkoper is de alfa niet, hij is 4000 euro duurder.
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:--knip--
Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
Jammer dat een BMW het puur op specs niet wint (wel op uiterlijk), aangezien ik groot BMW fan ben.
Als het per se nieuw moet zijn, kijk eens naar de Nissan 350.
quote:Een supra? Ik ga geen supra vergelijken met een Volvo
Op maandag 23 juni 2003 19:49 schreef StefanP het volgende:
Een tweedehands supra. V70: zuig uitlaatgas.Als het per se nieuw moet zijn, kijk eens naar de Nissan 350.
Die alfa is idd een optie .
Een BMW 525 doet toch wel in veel opzichten onder aan een v70 t imho, niet echt een optie.
Je gaat toch ook geen Rolls vergelijken met een Ferrari. Tuurlijk is de laatste veel sneller, en geven ze allebei prestige, maar het is geen vergelijking op alle punten die genoemd zijn.
quote:jah die van me baas.
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef Roderick het volgende:
Audi RS4 of RS6 ? misschien een optie?
quote:Jongen, de dag dat welke BMW dan ook onder doet voor een volvo moet nog komen! Ik weet niet of je ooit in een BMW hebt gereden (al is het een 3 compact), maar daar kan volvo nooit aan tippen.. Zelfs als qua vermogen en acceleratie de volvo meer heeft, kan ik je garanderen dat die BMW 10 keer lekkerder rijdt (en een betere wegligging heeft, en je kan er veel leuker mee spelen vanwege de achterwielaandrijving)..
Op maandag 23 juni 2003 19:51 schreef TroyK het volgende:
Een BMW 525 doet toch wel in veel opzichten onder aan een v70 t imho, niet echt een optie.
Ik weet niet of je dit vraagt omdat jij of je vader ofzo een nieuwe auto nodig hebben... Maar specs zijn niet alles kan ik je uit ervaring vertellen..
quote:hey ik weet niet hoe je aan de foto komt, maar als jouw baas een bedrijf in radardetectoren heeft, dan pas geloof ik dat dat de foto van de auto van je baas is. dat is namelijk gewoon de foto van de tuf tuf club, en die auto staat ondertussen al een maand of 3 bij de Audi dealer in Hapert te koop. (hij is dus al niet meer van de die gast die in de detectorbranche zit, maar van VW Audi Van Mossel te Hapert...
Op maandag 23 juni 2003 19:53 schreef _GdR_ het volgende:[..]
jah die van me baas.
en OT de VW Passat 1.8T met chip @ 193pk (met garantie) is goedkoper en sneller als die V70
Volvo lijkt een luxe merk, maar is het niet. Daarom zijn ze qua specs gauw beter. Als je een wilt die qua specs beter is moet je een 530 Touring nemen. Maar die is weer veel duurder.
Best een leuk wagentje. Doet echt niet onder voor die Volvo; zeker
niet als het aankomt op vermogen en snelheid. 0-100Km/h => 7.9s
en 240pk. Nou nog effe tunen ![]()
Hij is wel 1500 eurotjes duurder, maar ja bij zulke bedragen boeit dat niet.
Nog een paar plaatjes om het af te ronden:
![]()
![]()
![]()
![]()
........volvo is gewoon goed
de echte volvo rijder neemt ook geen sedan
die neemt een station
want als je een sedan neemt........dan neem je een saab ![]()
een V70R misschien? zal wel wat duurder zijn maar dan heb je ook wat
allwheel drive, 300 pk
Top Speed 250.0 kph / 155.3 mph
0 - 60 mph 5.6 seconds
[Dit bericht is gewijzigd door VanDread op 23-06-2003 21:48]
quote:Subaru Impreza Prodrive
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
het gebied van :
- Prijs (43000 euro)
- acceleratie : 8.3 s
- grootte
- Luxe
- prestige
- top (225)Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=noen wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]-edit-
plaatjes werken niet?-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
quote:geef dan ook wat info ofzo
Op maandag 23 juni 2003 21:44 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Subaru Impreza Prodrive
quote:na zoeken..........ik ook niet echt........bmw een beetje.......dat was het
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Ook al zou er een vergelijkbare auto zijn met betere wegligging of wat dan ook, zou ik nog voor de V70 gaan.
Zo'n bloedgeile bak!
210 pk
230 km/h
8,3 s
![]()
Of..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Highline
193 pk
232 km/h
8,0 s
Ook niet misselijk dacht ik zo
quote:als je slim bent ga je dus voor die 1.8T met Chip, dan ga je nog harder ook, plus je hebt meer koppel.
Op maandag 23 juni 2003 22:28 schreef Mikkel het volgende:Of..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Highline
193 pk
232 km/h
8,0 sOok niet misselijk dacht ik zo
tis nog goedkoper ook, kan je de rest van het geld in dikke opties stoppen
quote:Ja maar met chip staat ie niet op autoweek carbase
Op maandag 23 juni 2003 22:32 schreef Ultimora het volgende:[..]
als je slim bent ga je dus voor die 1.8T met Chip, dan ga je nog harder ook, plus je hebt meer koppel.
tis nog goedkoper ook, kan je de rest van het geld in dikke opties stoppen
quote:En sneller stuk
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
quote:die kosten ook serieus nog veeeeeeel meer (reken op 30.000 eurotjes extra)
Op maandag 23 juni 2003 22:34 schreef febster het volgende:
Als je een V70 2.4 T (200pk), wilt kopen gewoon "ff" doorsparen voor een V70R, die zijn serieus nog veeeeeeel gaver
btw: de V70 2.4T wordt niet meer gemaakt, hij is vervangen voor de 2.5T en die heeft 210 pk
quote:3 woorden;
Op maandag 23 juni 2003 21:49 schreef VanDread het volgende:[..]
geef dan ook wat info ofzo
dit is natuurlijk RUK!
en zeker op die godgans enorme geweldig nutteloze quote van je
nofi .........maar hopelijk vat je het
Subaru Impreza Prodrive!
quote:3 woorden:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:30 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
3 woorden;
Subaru Impreza Prodrive!
Veel Te Klein!
quote:vergeleken met een V70 wel
Op dinsdag 24 juni 2003 00:32 schreef Threepio het volgende:[..]
3 woorden:
Veel Te Klein!
Volvo chassis
quote:Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
Op dinsdag 24 juni 2003 00:34 schreef johnwoo het volgende:
Nou lees ik op de eerste pagina dat een V70 een relatief slechte wegligging zou hebben... Ik geef eerlijk toe dat ik nog niet in een V70 heb gereden, maar het lijkt me dat de wegligging daarvan aardig overeenkomt met een S60, en geloof mij, de S60 heeft een heerlijke wegligging. Beter dan een BMW 5-serie, al rijdt het wel iets minder sportief. Maar met een Volvo kan je zo over drempels knallen en er niks van voelen, terwijl andere wagens hun schokdempers erop kapot zouden rijden. En toch is de wagen niet bepaald zacht geveerd, in bochten ligt ie lekker strak op de weg, hij deinst niet en helt niet over.
Neem je een exemplaar met Four-C, dan ligt de wegligging helemaal in een andere klasse dan de vergelijkbare modellen van de concurrentie (BMW, Mercedes, Audi).Volvo chassis
V8 7.3 liter Turbodiesel, 235 HP/179 kW
[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 24-06-2003 00:58]
quote:Is dat zo'n pickup geval
Op dinsdag 24 juni 2003 00:57 schreef Farao het volgende:
Chevrolet GMT 600 EVV8 7.3 liter Turbodiesel, 235 HP/179 kW
quote:neu...
Op dinsdag 24 juni 2003 01:00 schreef Threepio het volgende:[..]
Is dat zo'n pickup geval

en reken maar dat die snel zijn
quote:lol ik had het kunnen weten bij jou..
Op dinsdag 24 juni 2003 01:12 schreef Farao het volgende:[..]
neu...
en reken maar dat die snel zijn
Dag V70
quote:Alssie der is kom ik je wel ophalen
Op maandag 23 juni 2003 22:34 schreef febster het volgende:
Als je een V70 2.4 T (200pk), wilt kopen gewoon "ff" doorsparen voor een V70R, die zijn serieus nog veeeeeeel gaver
Maar volgens mij moet een BMW tegenwoordig redelijk te vergelijken zijn in luxe met een Volvo hoor. Dat verschil is tegenwoordig miniem.
quote:valt aardig mee, als je niet non stop plankt bij het stoplicht valt het echt 100% reuze mee. Ik rij regelmatig in een T5 met 250pk, en echt serieus, pas als je bij het stoplicht staat en je ramt het gaspedaal in... dan pas gaattie een beetje glijden. Voor de rest heb ik er nooit last van die voorwielaandrijving.
Op dinsdag 24 juni 2003 00:45 schreef Threepio het volgende:[..]
Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
quote:on the left een nieuwe V70 naar jouw smaak on the right een pauper mercedes die al van iemand anders is geweest...
Op dinsdag 24 juni 2003 01:33 schreef Visie het volgende:
Lekker boeiend topic... als ik 43000 euro had ging ik dus echt niet een volvo rijden.... koop dan een 2dehands bmw of merc of een leuk sport autotje! en hou geld over
ik weet het wel hoor
.
Maar een V70 met een redelijk leuk vermogen zijn echt gewoonweg super auto's
. Je kan er veel in kwijt, en je trekt lekker hard weg
.
quote:Je knalt met je 2e hands YZF R6 met 120 tegen een voorligger.
Op dinsdag 24 juni 2003 07:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Je neemt een 2e hands YZF R6 van 7500 euro.
Je gaat nu 270km/h en van 0 naar 100 in 3 secondenDag V70
NOFI
quote:De pot verwijt de ketel.... subjectief
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:
[b]Wat je zegt is erg subjectief...[/b[ Ik denk bij mezelf: voor dat geld had je dus ook een BMW kunnen kopen (meer prestige, sneller (want sowieso betere wegligging), mooier enz..
quote:Leuterleuterleuter.. De V70 is gewoon een hele fijne wagen, die ik persoonlijk fijner vind rijden dan menig BMW (en ja ik heb in heel wat modellen gereden die 3 compact van jou is bijvoorbeeld gewoon triest). Weinig tegen BMW overingens, daar maken ze ook schitterende wagens (behalve die spuuglelijke compact dan). Maar je kunt never nooit garanderen dat elke BMW lekkerder rijdt aangezien dat zeer subjectief is, je kunt hoogstens garanderen dat JIJ al die BMWs fijner vindt. Dus quatsch maar lekker verder jong. Overingens vind ik persoonlijk de volvo stoelen (vooral de sportstoelen) erg lekker zitten. (fijner dan de BMW stoel ja)
Op maandag 23 juni 2003 20:02 schreef _Kuch_ het volgende:[..]
Jongen, de dag dat welke BMW dan ook onder doet voor een volvo moet nog komen! Ik weet niet of je ooit in een BMW hebt gereden (al is het een 3 compact), maar daar kan volvo nooit aan tippen.. Zelfs als qua vermogen en acceleratie de volvo meer heeft, kan ik je garanderen dat die BMW 10 keer lekkerder rijdt (en een betere wegligging heeft, en je kan er veel leuker mee spelen vanwege de achterwielaandrijving)..
Ik weet niet of je dit vraagt omdat jij of je vader ofzo een nieuwe auto nodig hebben... Maar specs zijn niet alles kan ik je uit ervaring vertellen..
Over die 200+pk op de voorwielen, dat is inderdaad nogal veel waardoor de traction control nogal eens kan gaan ingrijpen bij voluit wegknallen. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van dat traction control systeem, maar dr zit (gelukkig) ook een knop op om die uit te zetten.
Mensen die geregeld in een Volvo gereden hebben weten dat het fijne, veilige en vlotte auto's zijn. Een BMW wordt regelmatig betrapt op 'nice outside, no inside', zeker bij de lagere series. Tuurlijk kun je dit alsnog tof vinden, maar de auto-critici vinden dat dan weinig waar voor je geld (prestige
). Verder is een Golf 4 met een 1.9TDI (125pk) al zo fucking rete snel dat ik me afvraag waar je nog meer pk's voor nodig hebt. Tuurlijk, dat stukje 0~100 kan sneller, maar met die Golf van 120 naar 150 doe je echt in een jiffy.. bovendien rijd ie 140 nog 1:25 met diesel ofzo.
Magoed.. er zijn vast andere auto's die die Volvo bijhouden en/of inhalen. Jippy.. echt stoer als je dat steeds kan bewijzen in die 5 meter dat je op schuift in de file
quote:de S60 T5 heeft 247 pk bij 5.200 toeren, maar die kan je niet vergelijken met een v70, de v70 is een station en de s60 een coupé
Op dinsdag 24 juni 2003 10:07 schreef ShaoliN het volgende:
S60 T5 zit op een top van 250. Het aantal pk's is geloof ik ook zo iets. En van 0 tot 100 in iets meer dan 7 seconde. Als ik tussen een V70 of S60 kon kiezen dan wist ik het wel.
quote:Ach, ik heb auto's gereden met 300+ pks op de voorwielen en zolang het niet glad is....en je kan autorijden, dan is er niets aan de hand hoor, het wordt pas tricky op nat en dan nog....200 pk, is echt niet al teveel voor zo'n grote auto hoor. een BMW M5 heeft 400 pk en achterwielaandrijving! Je wil niet weten hoeveel er in het sneeuwlandschap van Oostenrijk rondrijden!!!! Alleen al omdat er standaard ESP en ASR en weet ik veel hoe dat bij Volvo heet opzit is 200 pk echt geen enkel probleem voor 2 wielen. Ik las ook ergens dat een S60 een betere wegligging heeft dan een 5 serie!?!?!?! Heb je wel eens de kans gehad om uberhaubt te rijden met een 5??? Dan zou je namelijk weten dat het precies andersom is en ook altijd zo zal blijven. De oude 5 is de top in zijn klasse geweest en met de nieuwe staan ze way, way boven de rest.
Op dinsdag 24 juni 2003 00:45 schreef Threepio het volgende:[..]
Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
O ja, ff terugkomend op de topic, een volvo is een volvo en dan moet je ggen alfa kopen, hooguit een VW Passat V6 4-motion of een Saab 9.5
Volvo maakt best aardige auto's, maar ik hoef ze niet.
quote:V70 T5 automaat zit volgens het boekje in 7,9 seconde op de 100. En heeft ook een top van 250 (ik dacht dat het begrenst was
Op dinsdag 24 juni 2003 10:07 schreef ShaoliN het volgende:
S60 T5 zit op een top van 250. Het aantal pk's is geloof ik ook zo iets. En van 0 tot 100 in iets meer dan 7 seconde. Als ik tussen een V70 of S60 kon kiezen dan wist ik het wel.
Maar ik heb nog nooit een BMW mogen besturen, dus een erg goeie mening kan ik niet geven, maar dat een volvo lekker rijdt weet ik wel
.
quote:dus dan zijn alle stations lijkenauto`s volgens jou
Op dinsdag 24 juni 2003 10:31 schreef TheMax het volgende:
Lijkenauto!
quote:Ja, vind je het raar dat die volvo misschien wat beter rijdt. De 5-serie is al van 1995 weetjewel, er is aardig wat veranderd in de tussentijd. Check de nieuwe 5-serie reviews maar eens, die stelt weer een nieuwe standaard!
Op dinsdag 24 juni 2003 00:34 schreef johnwoo het volgende:
Nou lees ik op de eerste pagina dat een V70 een relatief slechte wegligging zou hebben... Ik geef eerlijk toe dat ik nog niet in een V70 heb gereden, maar het lijkt me dat de wegligging daarvan aardig overeenkomt met een S60, en geloof mij, de S60 heeft een heerlijke wegligging. Beter dan een BMW 5-serie, al rijdt het wel iets minder sportief. Maar met een Volvo kan je zo over drempels knallen en er niks van voelen, terwijl andere wagens hun schokdempers erop kapot zouden rijden. En toch is de wagen niet bepaald zacht geveerd, in bochten ligt ie lekker strak op de weg, hij deinst niet en helt niet over.
Neem je een exemplaar met Four-C, dan ligt de wegligging helemaal in een andere klasse dan de vergelijkbare modellen van de concurrentie (BMW, Mercedes, Audi).Volvo chassis
Bijdeweg: Die volvo is inderdaad wel een mooi bakkie en voor dat geld in die klasse denk ik wel een goede keus.
quote:kweet t niet zeker, maar ik meende dat de automaten gedowntuned waren, om dat ze de kracht niet aan kunnen, en ik ben ff te lui om naar de handbak te gaan kijken.. maaroged mischien iets om op te letten
Op dinsdag 24 juni 2003 10:37 schreef bleiblei het volgende:[..]
V70 T5 automaat zit volgens het boekje in 7,9 seconde op de 100. En heeft ook een top van 250 (ik dacht dat het begrenst was
). Al zegt imho een top bar en bar weinig gezien het feit dat je daar hier in Nederland toch geen gebruik van kunt maken. (Of de top moet net zoals bij een 206 1.4XS op 160 liggen
).
Maar ik heb nog nooit een BMW mogen besturen, dus een erg goeie mening kan ik niet geven, maar dat een volvo lekker rijdt weet ik wel
.
quote:Een automaat is altijd iets trager dan een handgeschakelde. Al moet je met een handgeschakelde wel perfect schakelen wil je die tijd halen, en is dat met een automaat iets makkelijker.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:45 schreef Ultimora het volgende:[..]
kweet t niet zeker, maar ik meende dat de automaten gedowntuned waren, om dat ze de kracht niet aan kunnen, en ik ben ff te lui om naar de handbak te gaan kijken.. maaroged mischien iets om op te letten
Is wel onzettend grappig als je voor het stoplicht staat naast een Golf Gti-tje ofzo...
Mijn pa heeft er ook nog een subwoofer achterin de kofferbak liggen, dus eerst muziek steeds stapje harder, kijken ze opzij, lachen ze je uit omdat je in een mega burgerlullenbak rijdt, en dan trek je ze der zonder enige moeite uit ook nog
...
Blijft geinig om te doen
.
of een:
-Audi A4 Avant 3.0 5V (¤ 45.990)
-Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 24V ST 220 (¤ 45.195)
-Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Dynamique (¤ 35.595 !), jammer genoeg alleen met automaat
-Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Sportline(¤ 42.205)
Dus er is eigenlijk concurrentie genoeg (al is die volvo prettig geprijsd) en komt het toch gewoon op persoonlijke smaak neer.
quote:Tegen een voorligger aanknallen
Op dinsdag 24 juni 2003 08:47 schreef Wokschotel het volgende:[..]
Je knalt met je 2e hands YZF R6 met 120 tegen een voorligger.
Dag RietvaerderNOFI
![]()
Ow, volgens mij zit een auto toch ook aardig in de prak dan.
Dag Wokschotel
quote:200pk op het voorwiel nee das lekker... dan wil ik echt 10x liever achterwiel of 4wiel aandrijving, en als je 2dehands een mooie zoekt hoeft dat echt niet onder te doen voor een gemiddelde V70
Op dinsdag 24 juni 2003 08:00 schreef bleiblei het volgende:[..]
on the left een nieuwe V70 naar jouw smaak on the right een pauper mercedes die al van iemand anders is geweest...
ik weet het wel hoor
.
Maar een V70 met een redelijk leuk vermogen zijn echt gewoonweg super auto's. Je kan er veel in kwijt, en je trekt lekker hard weg
.
quote:Hij moet is wat meer auto motor und sport lezen en top gear kijken die John Woo
Op dinsdag 24 juni 2003 10:41 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
Ja, vind je het raar dat die volvo misschien wat beter rijdt. De 5-serie is al van 1995 weetjewel, er is aardig wat veranderd in de tussentijd. Check de nieuwe 5-serie reviews maar eens, die stelt weer een nieuwe standaard!
Bijdeweg: Die volvo is inderdaad wel een mooi bakkie en voor dat geld in die klasse denk ik wel een goede keus.
quote:Volvo houdt de prijzen laag omdat ze een basic auto afleveren zonder iets erop! Als je een merc koop zit er meteen al vanalles op, hetzelfde geld bij VW, audi, bmw, etc.... ik zou zeggen pak is wat volvo folder erbij (ik heb ze toevallig hier liggen van de s40/v40 en de s60 en de V70)
Op dinsdag 24 juni 2003 11:02 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Ik zou trouwens zelf toch voor een 325i touring executive(¤ 46.600) van BMW gaan, of als je veel rijdt een 330d touring (¤ 48.200), van die laatste verdien je de meerprijs toch wel terug.(en een 3-serie is echt niet veel kleiner dan een V70)of een:
-Audi A4 Avant 3.0 5V (¤ 45.990)
-Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 24V ST 220 (¤ 45.195)
-Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Dynamique (¤ 35.595 !), jammer genoeg alleen met automaat
-Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Sportline(¤ 42.205)Dus er is eigenlijk concurrentie genoeg (al is die volvo prettig geprijsd) en komt het toch gewoon op persoonlijke smaak neer.
BTW ik heb in een V40/S60/V70 en C70 gereden maar heb uiteindelijk een bmw 330D gekocht
Maar ik ben het niet met je eens
.
Een C70 is overigens helemaal een geniale auto.
Als je niet een gewone saaie coupe met lelijke velgen etc. koopt.
Okeej, nog even dan:
Ik heb iig liever dit op de oprit dan een Z3 en een 330D (206 niet meegerekend).
[Dit bericht is gewijzigd door bleiblei op 24-06-2003 12:22]
quote:Goh wat zou je favoriete kleur toch zijn.....
Op dinsdag 24 juni 2003 12:16 schreef bleiblei het volgende:
mja mja mja....
ik hou me bek maar.
Maar ik ben het niet met je eens
![]()
.
Een C70 is overigens helemaal een geniale auto.
Als je niet een gewone saaie coupe met lelijke velgen etc. koopt.Okeej, nog even dan:
Ik heb iig liever dit op de oprit dan een Z3 en een 330D (206 niet meegerekend).
[afbeelding]
BTW jij hebt nog niet 330 gereden
ik wel die 2 linkse auto`s (206 heb ik ook wel eens in gereden dat was een 1.6 in rolland garros uitvoering, kan dat !?)
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 24-06-2003 12:29]
quote:klopt
Op dinsdag 24 juni 2003 12:25 schreef Visie het volgende:[..]
Goh wat zou je favoriete kleur toch zijn.....
BTW jij hebt nog niet 330 gereden
wanneer mag ik langskomen??
quote:Volgensmij is die V70/C70 die daar staan niet binnen de 43000 euro
Op dinsdag 24 juni 2003 12:28 schreef bleiblei het volgende:[..]
klopt
zwarte auto's zijn gewoon stijlvol en mooi...
al had ik geen inspraak op de kleur overigens.
wanneer mag ik langskomen??
quote:206 is 1.4XS ...
Op dinsdag 24 juni 2003 12:25 schreef Visie het volgende:[..]
Goh wat zou je favoriete kleur toch zijn.....
BTW jij hebt nog niet 330 gereden
ik wel die 2 linkse auto`s (206 heb ik ook wel eens in gereden dat was een 1.6 in rolland garros uitvoering, kan dat !?)
quote:Niet echt, maar dat heb ik ook niet gezegd, wel dat volvo's super autoos zijn
Op dinsdag 24 juni 2003 12:30 schreef Visie het volgende:[..]
Volgensmij is die V70/C70 die daar staan niet binnen de 43000 euro
quote:Nee want we hadden het over auto`s onder de 43000 euro ik heb een C70 2.4T gereden met sport onderstel en 17 inch velgen
Op dinsdag 24 juni 2003 12:30 schreef bleiblei het volgende:[..]
206 is 1.4XS ...
maareuh. ook die uitvoering? Dus verlaagd, sportonderstel, T5, cabrio??
quote:Ah, naja, die kunnen anders rijden. Maar je vond em niet lekker rijden
Op dinsdag 24 juni 2003 12:32 schreef Visie het volgende:[..]
Nee want we hadden het over auto`s onder de 43000 euro ik heb een C70 2.4T gereden met sport onderstel en 17 inch velgen
Maar ik kom hier overigens alleen maar om Volvo's te verdedigen omdat ik me kapot ergerde aan de 3 pagina's lange gezever over dat Volvo's kut zijn
...
quote:Jahoor reed prima! maar ik vond de 3 serie een fijner onderstel hebben en een krachtigere diesel. Die bmw paste gewoon beter bij mij.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:33 schreef bleiblei het volgende:[..]
Ah, naja, die kunnen anders rijden. Maar je vond em niet lekker rijden
???
(Ik zou het niet weten, C70 mag ik niet eens naar wijzen van mijn moeder)
Ik heb trouwens 2 auto`s terug het oude type V70 gereden (uit 98) dat was een T5R uitvoering donkerblauw metallic met alles erop en eraan.
quote:kicke
Op dinsdag 24 juni 2003 12:35 schreef Visie het volgende:[..]
Jahoor reed prima! maar ik vond de 3 serie een fijner onderstel hebben en een krachtigere diesel. Die bmw paste gewoon beter bij mij.
Ik heb trouwens 2 auto`s terug het oude type V70 gereden (uit 98) dat was een T5R uitvoering donkerblauw metallic met alles erop en eraan.
Mijn moeder heeft overigens liever dat hij een XC90 aanschaft
.
quote:Jij vergelijkt een z3 met een volvo c70 cabrio.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:16 schreef bleiblei het volgende:
mja mja mja....
ik hou me bek maar.
Maar ik ben het niet met je eens
![]()
.
Een C70 is overigens helemaal een geniale auto.
Als je niet een gewone saaie coupe met lelijke velgen etc. koopt.Okeej, nog even dan:
Ik heb iig liever dit op de oprit dan een Z3 en een 330D (206 niet meegerekend).
[afbeelding]
En de C70 staat bij mij in het rijtje van SLK, TT en Z3... en niet in het rijtje A4 Cabrio, 330 Cabrio ennnn CLK Cabrio.
1e: Saab 900 turbo
2e Chrysler Saratoga
3e Opel Ascona
4e Honda accord (nieuw)
5e Audi 80 tdi (nieuw)
6e Opel Omega (nieuw)
7e Golf VR6 (nieuw)
8e Volvo V70 T5R
9e Bmw 740i
10e Fiat Coupe 2.0 16v (nieuw)
11e VW passat tdi 110pk (nieuw, gechipt)
12e Alfa 156 1.9 JTD (nieuw en gechipt)
13e Audi A6 2.8 (2ehands)
14e Audi S3 (2dehands)
15e BMW 330D (nieuw)
Volgensmij mis ik nog een paar auto`s
want ik heb ook nog een nieuwe mercedes 190e gereden en een opel kadett ooit (heel kort maar), m`n renault alpine staat er ook niet tussen en een opel calibra.
Dus ik denk dat ik rond de 15 a 20 verschillende auto`s heb gehad
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 24-06-2003 12:47]
-
![]()
Maar goed, kben 20... dus dat komt wel goed
.
quote:laat me raden je eerste auto wordt een....... Volvo!?
Op dinsdag 24 juni 2003 12:45 schreef bleiblei het volgende:
pfffffff..... zitten wel erg gave tussen. mijn rijtje is erg leeg.
zeg maar zo leeg:-
Maar goed, kben 20... dus dat komt wel goed.
quote:Dan zou ik 'm toch plaatsen in het rijtje van de CLK enzovoort, vanwege zijn lengte en klasse.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:41 schreef bleiblei het volgende:
ja maar een Z3 is een kutauto (heb ik van horen zeggen) en een 330 is mooi..... dus vandaar...
een 330 is overigens nieuwer dan de C70.En de C70 staat bij mij in het rijtje van SLK, TT en Z3... en niet in het rijtje A4 Cabrio, 330 Cabrio ennnn CLK Cabrio.
quote:kan ik nie betalen...
Op dinsdag 24 juni 2003 12:46 schreef Visie het volgende:[..]
laat me raden je eerste auto wordt een....... Volvo!?
quote:volvo 440 ofzow!
Op dinsdag 24 juni 2003 12:48 schreef bleiblei het volgende:[..]
kan ik nie betalen...
dus ik denk meer iets richting een boodschappenblik
quote:Dan koop je een saab 900 !!!
Op dinsdag 24 juni 2003 12:48 schreef bleiblei het volgende:[..]
*rilll*
Ik ben trouwens helemaal weg van de nieuwe saab 9-3 dus misschien binnenkort is langs de saab dealer!
quote:die zijn gaaf
Op dinsdag 24 juni 2003 12:50 schreef Visie het volgende:[..]
Dan koop je een saab 900 !!!
Ik ben trouwens helemaal weg van de nieuwe saab 9-3 dus misschien binnenkort is langs de saab dealer!
quote:GTI of williams
Op dinsdag 24 juni 2003 12:51 schreef bleiblei het volgende:[..]
die zijn gaaf
...
neej meer richting een 205, of een ouwere clio ofzo.
ik zou voor een clio gaan denk ik, toch iets meer auto dan een 205
quote:Dat is de de R automaat.. Die is gedowntuned. De huidige (ingekochte) automaat kon het enorme koppel van de R niet aan. Een R automaat is dus echt een no go totdat er een nieuwe is die ze meen ik wel aan t ontwikkelen zijn. Alhoewel een R automaat IMHO altijd een no go is, maar wil je er toch een dan kun je beter nog een jaartje ofzo wachten.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:45 schreef Ultimora het volgende:[..]
kweet t niet zeker, maar ik meende dat de automaten gedowntuned waren, om dat ze de kracht niet aan kunnen, en ik ben ff te lui om naar de handbak te gaan kijken.. maaroged mischien iets om op te letten
quote:Zeker een ouwe gereden, die hadden een beetje een "vage" besturing. Sinds de 2002 (dacht ik of was t de 2003 update.. want de 2004 update is er ook al weer O_o) uitvoeringen gebruikt volvo stuurinrichtingen van het duitse ZF. Die zijn veeeeel prettiger, strakker, sportiever, veel beter. En.. Saillant detail, wie is er ook groot afnemer bij ZF. Inderdaad, BMW!
Op dinsdag 24 juni 2003 10:31 schreef lazlow het volgende:
Ik heb in zowel de Volvo als de BMW gereden en de BMW rijdt gewoon véél beter. Meer gevoel in 't stuur, beter afgeveerd, betere balans, betere zit positie en een veel beter onderstel.Volvo maakt best aardige auto's, maar ik hoef ze niet.
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 24-06-2003 13:10]
quote:Als je dezelfde onderdelen hebt wil het nog lang niet zeggen dat de auto hetzelfde is afgesteld! slaat echt helemaal nergens op! Sorry voor alle volvo fans (waaronder ik mezelf ook reken) ik moet toch eerlijk toch geven en dat is vanuit een objectief standpunt dat het onderstel van een BMW echt beter is misschien wel het beste wat je kan krijgen in een normale middenklasser... mensen die al wat langer tests lezen en tv kijken kunnen niet anders dan dit beamen...!
Op dinsdag 24 juni 2003 13:01 schreef DIJK het volgende:[..]
Dat is de de R automaat.. Die is gedowntuned. De huidige (ingekochte) automaat kon het enorme koppel van de R niet aan. Een R automaat is dus echt een no go totdat er een nieuwe is die ze meen ik wel aan t ontwikkelen zijn. Alhoewel een R automaat IMHO altijd een no go is, maar wil je er toch een dan kun je beter nog een jaartje ofzo wachten.
[..]Zeker een ouwe gereden, die hadden een beetje een "vage" besturing. Sinds de 2002 (dacht ik of was t de 2003 update.. want de 2004 update is er ook al weer O_o) uitvoeringen gebruikt volvo stuurinrichtingen van het duitse ZF. Die zijn veeeeel prettiger, strakker, sportiever, veel beter. En.. Saillant detail, wie is er ook groot afnemer bij ZF. Inderdaad, BMW!
Neem de Volvo V70 T5 (zitten alle opties al bijna standaard in) en ga een dagje naar http://www.mr-sweden-motorsport.de/ ![]()
Deze lui persen zonder moeite 300PK uit je blok na een paar aanpassingen o.a. turbodruk en luchtfilters.
De auto heeft dan al vol koppel bij 1350 RPM en DAN is ie snel.
Kennis van mij heeft hetzelfde gedaan met zijn S60 T5 en geloof me...
quote:Ga een dagje naar brabus die persen zonder moeite 640pk uit je benz maar wat dacht je dat dat allemaal koste!! en als ik een sportwagen wil koop ik geen volvo! dan koop ik wel een porsche of iets dergelijks..
Op dinsdag 24 juni 2003 13:18 schreef Ballebek het volgende:
Heel simpel antwoord;
Als je ECHT een knalbak wilt hebben en nog station ook:Neem de Volvo V70 T5 (zitten alle opties al bijna standaard in) en ga een dagje naar http://www.mr-sweden-motorsport.de/
Deze lui persen zonder moeite 300PK uit je blok na een paar aanpassingen o.a. turbodruk en luchtfilters.
De auto heeft dan al vol koppel bij 1350 RPM en DAN is ie snel.
Kennis van mij heeft hetzelfde gedaan met zijn S60 T5 en geloof me...
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 24-06-2003 13:22]
quote:Ik zeg ook zeker niet dat het hetzelfde is afgesteld.. Ik durf zelfs te beweren dat de laatste stuurinrichtingen van volvo FIJNER zijn dan die van BMW omdat ze een recenter model van ZF aangeleverd gekregen hebben. Overingens, geen kwaad woord over het onderstel van BMW, dat zijn hele mooie onderstellen en inderdaad misschien wel de mooiste. Maar hij hemelt ALLE punten op, en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals bijvoorbeeld de zitpositie, ik ken genoeg merken met een prettiger zitpositie. (audi bijv).
Op dinsdag 24 juni 2003 13:17 schreef Visie het volgende:[..]
Als je dezelfde onderdelen hebt wil het nog lang niet zeggen dat de auto hetzelfde is afgesteld! slaat echt helemaal nergens op! Sorry voor alle volvo fans (waaronder ik mezelf ook reken) ik moet toch eerlijk toch geven en dat is vanuit een objectief standpunt dat het onderstel van een BMW echt beter is misschien wel het beste wat je kan krijgen in een normale middenklasser... mensen die al wat langer tests lezen en tv kijken kunnen niet anders dan dit beamen...!
quote:dat kan je niet vergelijken want de zitpositie van mijn 330d is heel anders dan de zitpositie van m`n vaders 740d
Op dinsdag 24 juni 2003 13:21 schreef DIJK het volgende:[..]
Ik zeg ook zeker niet dat het hetzelfde is afgesteld.. Ik durf zelfs te beweren dat de laatste stuurinrichtingen van volvo FIJNER zijn dan die van BMW omdat ze een recenter model van ZF aangeleverd gekregen hebben. Overingens, geen kwaad woord over het onderstel van BMW, dat zijn hele mooie onderstellen en inderdaad misschien wel de mooiste. Maar hij hemelt ALLE punten op, en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals bijvoorbeeld de zitpositie, ik ken genoeg merken met een prettiger zitpositie. (audi bijv).
quote:Duh.. Je moet dan wel auto's in de zelfde klasse gaan vergelijken. Maar dat geldt voor al dit soort onderwerpen. En dan blijf ik bij mijn standpunt. Ik vind de Audi A8 bijvoorbeeld VEEL beter zitten dan de ook al loeicomfortabele 7 serie.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:23 schreef Visie het volgende:[..]
dat kan je niet vergelijken want de zitpositie van mijn 330d is heel anders dan de zitpositie van m`n vaders 740d
Dus ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken....
quote:Had ik ook gedaan, als ik nu voor dit geld een wagentje mocht uitzoeken (Wel een 330Cd trouwens)
Op dinsdag 24 juni 2003 11:23 schreef Visie het volgende:[..]
Volvo houdt de prijzen laag omdat ze een basic auto afleveren zonder iets erop! Als je een merc koop zit er meteen al vanalles op, hetzelfde geld bij VW, audi, bmw, etc.... ik zou zeggen pak is wat volvo folder erbij (ik heb ze toevallig hier liggen van de s40/v40 en de s60 en de V70)
BTW ik heb in een V40/S60/V70 en C70 gereden maar heb uiteindelijk een bmw 330D gekocht


190 pk @ 6500tpm
245 Nm @ 4000tpm
topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,7 s
lekkerrrrr
quote:ligt eraan welke uitvoering en of het een nieuwe a8 is of een nieuwe of oud 7 serie, mijn pa had hiervoor het laatste type 7 serie voordat de nieuwe uitkwam en die zat beter als de nieuwe 7 serie.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:31 schreef DIJK het volgende:[..]
Duh.. Je moet dan wel auto's in de zelfde klasse gaan vergelijken. Maar dat geldt voor al dit soort onderwerpen. En dan blijf ik bij mijn standpunt. Ik vind de Audi A8 bijvoorbeeld VEEL beter zitten dan de ook al loeicomfortabele 7 serie.
quote:*Ultimora gaat zich diep schamen, omdat hij dit merk moet gaan vertegenwoordigen, en volledig is vergeten...
Op dinsdag 24 juni 2003 13:58 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Er viel me trouwens nog een gruwelijk goed alternatief in als je van sportief houdt: MG ZT-T 190190 pk @ 6500tpm
245 Nm @ 4000tpmtopsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,7 slekkerrrrr
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24V Distinctive(¤ 38.265)

alhoewel ik hem voor de facelift mooier vond. ![]()
Of: Alfa Romeo 156 Sportwagon GTA 3.2 V6 24V ( ¤ 49.475)
Die tenminste(volgens mij) nog van het model voor de facelift
quote:Heb je dan wel eens in een fatsoenlijke auto met achterwielaandrijving gereden?? (BMW bijvoorbeeld) Dan zou je namelijk tot de conclusie komen dat het nog een heel stuk beter kan.. En met een bmw op drempels je schokbrekers stukrijden
Op dinsdag 24 juni 2003 07:58 schreef bleiblei het volgende:[..]
valt aardig mee, als je niet non stop plankt bij het stoplicht valt het echt 100% reuze mee. Ik rij regelmatig in een T5 met 250pk, en echt serieus, pas als je bij het stoplicht staat en je ramt het gaspedaal in... dan pas gaattie een beetje glijden. Voor de rest heb ik er nooit last van die voorwielaandrijving.
quote:ik rij heel voorzichtig over drempels, ik denk dat je een andere moet hebben
Op dinsdag 24 juni 2003 15:43 schreef _Kuch_ het volgende:[..]
Heb je dan wel eens in een fatsoenlijke auto met achterwielaandrijving gereden?? (BMW bijvoorbeeld) Dan zou je namelijk tot de conclusie komen dat het nog een heel stuk beter kan.. En met een bmw op drempels je schokbrekers stukrijden
(hoe neem jij drempels in godsnaam???)
Ik zal eens kijken wat ik kan regelen. Al denk ik dat ik niet heel erg denderend veel merk. Maar ik zal es rondvragen
.
quote:Da's toch een V8 Diesel?
Op dinsdag 24 juni 2003 01:12 schreef Farao het volgende:[..]
neu...
en reken maar dat die snel zijn
quote:zeg dan gewoon niks
Op dinsdag 24 juni 2003 17:06 schreef Ultralaser het volgende:
Mitsubitshi 3000GT
en nog een diesel ook
quote:jaah je hebt een lelijke tank
Op dinsdag 24 juni 2003 17:30 schreef j22flyingdownwind het volgende:
-edit- oohnee is geen familiebak
quote:moeilijk he lezen.....kijk eens 13 posts omhoog
Op dinsdag 24 juni 2003 16:20 schreef mvt het volgende:
MG ZT-T190
(plaatje is van een Rover 75 Tourer)
[afbeelding]
quote:Of je zegt gewoon nix als je niet weet wat er stond
Op dinsdag 24 juni 2003 17:47 schreef bleiblei het volgende:[..]
jaah je hebt een lelijke tank
.
whoeps TI vergeten nouw vooruit dan.
quote:Als jij dat ding verkoopt voor 43.000 euro ben ik je man
Op dinsdag 24 juni 2003 17:22 schreef GWD het volgende:
Wacht tot juli en koop de nieuwe 530d en chiptune die, 240pk en 600nm 6.4 sec 0-100en nog een diesel ook
quote:now we're talkin'
Op maandag 23 juni 2003 21:34 schreef VanDread het volgende:
volges mij heb je hier al genoeg over nagedacht en is dit dus nuttelooseen volvo is een volvo, ga die nou niet vergelijken en zeker niet hier waar het jeugd gehalte zeer hoog is en de 1e de beste zegt: IMPREZA of SUPRA
........volvo is gewoon goed
![]()
de echte volvo rijder neemt ook geen sedan
die neemt een station
want als je een sedan neemt........dan neem je een saab
een V70R misschien? zal wel wat duurder zijn maar dan heb je ook watallwheel drive, 300 pk
Top Speed 250.0 kph / 155.3 mph
0 - 60 mph 5.6 seconds
quote:Ik heb het al eens gezegd, maar de V70 R kost wel 'ff' 30.000 eurootjes meer (73.000 euro)
Op dinsdag 24 juni 2003 19:03 schreef Cirius het volgende:[..]
now we're talkin'
eindelijk iemand met verstand van volvo's....
misschien is een v40 t4 chiptune ook een optie is iets kleiner maar is wel heel snel...
quote:Haha
Op dinsdag 24 juni 2003 16:12 schreef bleiblei het volgende:[..]
ik rij heel voorzichtig over drempels, ik denk dat je een andere moet hebben
.
maar wat is dan een fatsoenlijke achterwielaangedreven auto??Ik zal eens kijken wat ik kan regelen. Al denk ik dat ik niet heel erg denderend veel merk. Maar ik zal es rondvragen
.
Mijn reactie was bedoelt voor johnwoo, sorry..
quote:detail...
Op dinsdag 24 juni 2003 19:14 schreef Threepio het volgende:[..]
Ik heb het al eens gezegd, maar de V70 R kost wel 'ff' 30.000 eurootjes meer (73.000 euro)
quote:En die is nog duurder ook
Op dinsdag 24 juni 2003 20:14 schreef bleiblei het volgende:[..]
detail...
.
valt me trouwens wel tegen van wat er een pagina terug verteld wordt over de R in combinatie met de automaat.
quote:Ik had hem nog ergens staan en ik had niet goed genoeg gekeken.
Op dinsdag 24 juni 2003 18:43 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
moeilijk he lezen.....kijk eens 13 posts omhoog
(7 vanaf jou post)
Andere auto's : Ford Mondeo in volledige trim en topmotor kom je ook erg ver mee. Qua ruimte in de kofferbak en vermogen zou de Opel Vectre Station 3.2 V6 die in Oktober uitkomt een leuke zijn
quote:een opel van bijna een ton gulden
Op dinsdag 24 juni 2003 21:15 schreef mvt het volgende:[..]
Ik had hem nog ergens staan en ik had niet goed genoeg gekeken.
Andere auto's : Ford Mondeo in volledige trim en topmotor kom je ook erg ver mee. Qua ruimte in de kofferbak en vermogen zou de Opel Vectre Station 3.2 V6 die in Oktober uitkomt een leuke zijn
quote:En de duurste Monterey was ook vrij prijzig.
Op dinsdag 24 juni 2003 21:25 schreef _VoiD_ het volgende:
De Opel Senator 3.0i 24V CD van tien jaar geleden was iets van 120k gulden. Dus auto's over de ton kenden ze al
quote:Verwacht je het nog niet (Een Senator is wel extreem lelijk overigens
Op dinsdag 24 juni 2003 21:25 schreef _VoiD_ het volgende:
De Opel Senator 3.0i 24V CD van tien jaar geleden was iets van 120k gulden. Dus auto's over de ton kenden ze al
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 21:31 schreef bleiblei het volgende:(Een Senator is wel extreem lelijk overigens
)
Specs:
5L V8 met 306 pk (iets meer pk's)
koppel 460 Nm @ 2700tpm (een beetje meer koppel)
lengte 5,16 m (iets groter dan die volvo)
topsnelheid 250 km/h (iets sneller dan die volvo)
acceleratie 0-100 km/h 6,5 s (wederom weer iets sneller dan die volvo)
De Prijs: ¤ 45.000,00 (maar daar krijg je nog wel wat vanaf ![]()


Ik vind dit persoonlijk VEEEL mooier dan zo'n volvo, het rijd een stuk prettiger, het is veel sneller (ff de begrenzer eraf en het rijd mischien nog wel harder) en het is een benz ![]()
EDIT: plaatjes
quote:Grote verschil met die Volvo is 180.000 km extra op de teller
Op dinsdag 24 juni 2003 22:56 schreef Darknezz het volgende:
Mercedes-Benz S-klasse S 500 Lang
quote:en het is benz... sjaah
Op dinsdag 24 juni 2003 23:07 schreef mvt het volgende:[..]
Grote verschil met die Volvo is 180.000 km extra op de teller
quote:En toch is die 5.0L V8 van MB maar slap, 306 pk
Op dinsdag 24 juni 2003 22:56 schreef Darknezz het volgende:
Mercedes-Benz S-klasse S 500 LangSpecs:
5L V8 met 306 pk (iets meer pk's)
koppel 460 Nm @ 2700tpm (een beetje meer koppel)
lengte 5,16 m (iets groter dan die volvo)
topsnelheid 250 km/h (iets sneller dan die volvo)
acceleratie 0-100 km/h 6,5 s (wederom weer iets sneller dan die volvo)
De Prijs: ¤ 45.000,00 (maar daar krijg je nog wel wat vanaf[afbeelding]
Ik vind dit persoonlijk VEEEL mooier dan zo'n volvo, het rijd een stuk prettiger, het is veel sneller (ff de begrenzer eraf en het rijd mischien nog wel harder) en het is een benzEDIT: plaatjes
quote:Ben ik het helemaal mee eens, totaal geen argumentatie voor, maar ben gewoon een Benz-hater.
Op dinsdag 24 juni 2003 23:17 schreef bleiblei het volgende:[..]
en het is benz... sjaah
.
Mischien krijg je er wel gratis een gouden ketting bij als je die mercedes koopt.
Die BMW's (waar ik zeer fan van ben, alle modellen, ook de compact. Die heeft mijn ma namelijk, en rijd elk GTI'tje van zijn sokkel) die genoemd worden zijn allemaal duurder. De 3-serie is vergelijkbaar maar volgens mij wel wat kleiner.
Over het verschil in rijden tussen BMW en Volvo kan je alleen subjectief zijn. Ieder zijn eigen voorkeur. BMW is over het algemeen wat sportiever. Daarnaast rijdt achterwielandrijving niet alleen sportief, maar ook erg rustig tijdens sturen.
Ik heb niet genoeg in Volvo's gereden om te zeggen hoe ik die vind, alleen een keer in een V40en een S60. En niet lang genoeg om er een goed oordeel over te geven, mede omdat ik toen net mijn rijbewijs had (nu nog steeds maar iets minder net).
Ik weet niet wat het is, maar ik vind Volvo gewoon super rijden; heb in veel verschillende bakken gereden maar Volvo is voor mij nog steeds Nummero Uno
quote:Mooie bak!!
Op dinsdag 24 juni 2003 22:56 schreef Darknezz het volgende:
Mercedes-Benz S-klasse S 500 LangSpecs:
5L V8 met 306 pk (iets meer pk's)
koppel 460 Nm @ 2700tpm (een beetje meer koppel)
lengte 5,16 m (iets groter dan die volvo)
topsnelheid 250 km/h (iets sneller dan die volvo)
acceleratie 0-100 km/h 6,5 s (wederom weer iets sneller dan die volvo)
De Prijs: ¤ 45.000,00 (maar daar krijg je nog wel wat vanaf[afbeelding]
Ik vind dit persoonlijk VEEEL mooier dan zo'n volvo, het rijd een stuk prettiger, het is veel sneller (ff de begrenzer eraf en het rijd mischien nog wel harder) en het is een benzEDIT: plaatjes
Straalt de klasse gewoon van af! Is ook een stuk groter dan de gemiddelde auto ![]()
Ik denk alleen dat de gemiddelde volvo rijder dit niet kan betalen!
quote:Op t kamp hier in de buurt hebben ze er ook 2
Op woensdag 25 juni 2003 01:17 schreef Visie het volgende:[..]
Mooie bak!!
![]()
Straalt de klasse gewoon van af! Is ook een stuk groter dan de gemiddelde auto
Ik denk alleen dat de gemiddelde volvo rijder dit niet kan betalen!
Tis inderdaad een sjieke bak, maar je bent wel erg matig om er zo een te kopen met zoveel kilometers.. Óf je kunt em betalen, of je laat em staan. Niet zo'n wannabee die dr een koopt met bijna 2 ton op de teller.
quote:.......nee de gemiddelde volvo rijder koopt ook geen V70 T5
Op woensdag 25 juni 2003 01:17 schreef Visie het volgende:[..]
Ik denk alleen dat de gemiddelde volvo rijder dit niet kan betalen!
en ik vind et eigenlijk wel een pooierbak! whahaha
quote:Je zal nog verbaasd opkijken hoeveel mensen zo`n auto nieuw kopen!!! (ik spreek uit ervaring)
Op woensdag 25 juni 2003 10:10 schreef VanDread het volgende:[..]
.......nee de gemiddelde volvo rijder koopt ook geen V70 T5
de gemiddelde BENZ rijder kan deze benz ook niet nieuw betalen
en we hebben het over nieuwe auto's zeker mbt leasen is het lastig 2e hands te leasen en je bijtelling gaat altijd nog over de NIEUW waarde van een autoen ik vind et eigenlijk wel een pooierbak! whahaha
quote:Ik zou het zo doen als ik het geld had! bij mercedes maakt het niet uit of er 3 of 4 of zelfs een miljoen kilometers op de teller staat die dingen rijden nog als nieuw! (als je een beetje een goeie uitzoekt)
Op woensdag 25 juni 2003 09:53 schreef DIJK het volgende:[..]
Op t kamp hier in de buurt hebben ze er ook 2
(nou ja geen lang dan)
Tis inderdaad een sjieke bak, maar je bent wel erg matig om er zo een te kopen met zoveel kilometers.. Óf je kunt em betalen, of je laat em staan. Niet zo'n wannabee die dr een koopt met bijna 2 ton op de teller.
quote:relatief gezien.......heel weinig.......
Op woensdag 25 juni 2003 11:35 schreef Visie het volgende:[..]
Je zal nog verbaasd opkijken hoeveel mensen zo`n auto nieuw kopen!!! (ik spreek uit ervaring)
quote:Nope...
Op dinsdag 24 juni 2003 23:24 schreef RaTz het volgende:[..]
En toch is die 5.0L V8 van MB maar slap, 306 pk
.
Dat oudere S-klasse's hadden zelfs nog meer pk's, 320 ofzo meen ik.
Maar toch vind ik zo'n S VEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLL mooier dan zo'n 'saaie' volvo station:)
quote:Die is een stuk duurder dan die Volvo, en ook langzamer:
Op woensdag 25 juni 2003 12:31 schreef MNeMoNiCS het volgende:
Ik zou gaan voor de Lexus IS300 SportCross, ik weet alleen niet precies wat ie kost
Wel een mooie bak natuurlijk:
quote:hij is kleiner, langzamer en ook nog es duurder!
Op woensdag 25 juni 2003 12:50 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
Die is een stuk duurder dan die Volvo, en ook langzamer:
¤ 51.000
8,4 s (0-100)Wel een mooie bak natuurlijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Der staat wel Toyota Lexus op!!
Op woensdag 25 juni 2003 17:42 schreef VanDread het volgende:[..]
hij is kleiner, langzamer en ook nog es duurder!
dan voel je je toch genaait
quote:Volgens mij is de standaarduitrusting van een Lexus al behoorlijk compleet terwijl je bij een volvo er van alles bij moet kopen.
Op woensdag 25 juni 2003 17:42 schreef VanDread het volgende:[..]
hij is kleiner, langzamer en ook nog es duurder!
dan voel je je toch genaait
quote:vertel... wat dan?
Op woensdag 25 juni 2003 18:14 schreef lazlow het volgende:[..]
Volgens mij is de standaarduitrusting van een Lexus al behoorlijk compleet terwijl je bij een volvo er van alles bij moet kopen.
quote:Nou moet ik je zeggen dat ik heeel zelden van auto's een stijve krijg... van deze dus ook niet....
Op woensdag 25 juni 2003 18:53 schreef some1else het volgende:
Wie bij het zien van deze Volvo geen stijve pik krijgt, is een auto hater![]()
Mocht ik binnen nu en 2 a 3 jaar goed binnenlopen (kans is euh...klein) dan staat er METEEN een S60R voor de deur...
quote:nou ja dus koop ik voor die 10.000 euro die ik over heb extras
Op woensdag 25 juni 2003 18:14 schreef lazlow het volgende:[..]
Volgens mij is de standaarduitrusting van een Lexus al behoorlijk compleet terwijl je bij een volvo er van alles bij moet kopen.
quote:Ja, en dat alles in combinatie met een gezellig Arabisch en/of Rap deuntje op de achtergrond! Feest!
Op dinsdag 24 juni 2003 01:33 schreef Visie het volgende:
Lekker boeiend topic... als ik 43000 euro had ging ik dus echt niet een volvo rijden.... koop dan een 2dehands bmw of merc of een leuk sport autotje! en hou geld over
quote:en naast die muziek......... ook nog es lastig leasen zo'n 2e hands bakkie
Op dinsdag 24 juni 2003 01:33 schreef Visie het volgende:
Lekker boeiend topic... als ik 43000 euro had ging ik dus echt niet een volvo rijden.... koop dan een 2dehands bmw of merc of een leuk sport autotje! en hou geld over
Dan maar een tweedehandsje:
aantal cilinders: 8, in V-vorm
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 3996 cm3
compressieverh. 10,7:1
max. vermogen 216 kW (294 pk)
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s
quote:Ja, dit is echt een ruime stationwagon.........
Op maandag 30 juni 2003 23:21 schreef TMoose het volgende:
Voor zo'n 43.000 euro?Dan maar een tweedehandsje:
Jaguar XK8:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]aantal cilinders: 8, in V-vorm
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 3996 cm3
compressieverh. 10,7:1
max. vermogen 216 kW (294 pk)
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Motor
Diesel
224 km/uur
0 - 100 in 9.3 seconden
125 kW (170 pk) bij 4200 tpm
max koppel 400 Nm bij 1600 tpm ![]()
5 cilinders
2685 cc
4 kleppen per cilinder
Achterwielaandrijving
compressieverhouding 18 : 1
brandstofsysteem did
verbruik in liter/100 km
7.1 gemiddeld (1 : 14.1)
9.7 in de stad (1 : 10.3)
5.6 120 km/uur (1 : 17.9)
Carrosserie
schijfremmen voor
schijfremmen achter
dd wielophanging voor
ml wielophanging achter
4.54 m lang
1.73 m breed
1.45 m hoog
2.71 m wielbasis
10.76 m draaicirkel
205/55 voorbanden
205/55 achterbanden
16 inch velg
62 liter brandstoftank
1455 kg eigen gewicht
max 720 kg laadvermogen
max 750 kg aanhanger ongeremd
max 1500 kg aanhanger geremd
Standaard uitrusting
abs
achterbank neerklapbaar
afdekhoes bagageruimte
airbag bestuurder
airbag passagier
airbags hoofd
airbags zij
antenne
armsteun achter
armsteun voor
audio voorbereiding
automatic climate control
bekleding stof
boordcomputer
centrale deurvergrendeling
cruise control
dakdragers
getint glas
gordelspanners
hoofdsteunen achter
hoogteverstelling stoel
ruitewisser achter
spiegels electrisch
spiegels verwarmd
stoelen electrische bediening
stuurbekrachtiging
stuur in hoogte verstelbaar
toerenteller
traction control
warmtewerend glas
zijruiten electrisch achter
zijruiten electrisch voor
Optioneel
airbags zij achter (¤ 550)
alarminstallatie (¤ 427)
koplampsproeiers (¤ 394)
lichtmetalen velgen (¤ 1035)
metallic lak (¤ 1141)
radio cassette (¤ 796)
radio/cd speler (¤ 977)
schuifdak electrisch (¤ 1659)
skiluik (¤ 370)
stoelen verwarmd (¤ 484)
navigatiesysteem (¤ 3030)
xenonverlichting (¤ 1355)
Prijzen
¤ 48.850,- catalogusprijs
¤ 43.171,- excl btw
¤ 13.283,- bpm
Pakketten
quote:Dat is een diesel met maar 170pk, en waarschijnlijk met wat minder ruimte als een v70.
Op zondag 13 juli 2003 00:59 schreef Guusie het volgende:
Mercedes C-combi 270cdi classic
quote:Maar het gaat om het optrek kracht om de KOPPEL en die is veel hoger, dus trekt hij bij 160 nog op, dat voel ik als mijn vader rijd... hij is alleen wat duurder, maar de topic starter moet ook ff kijken naar de Volvo V70 D5 dat is ook echt een geweldige auto!! moet je maar proberen!
Op zondag 13 juli 2003 03:12 schreef RaTz het volgende:[..]
Dat is een diesel met maar 170pk, en waarschijnlijk met wat minder ruimte als een v70.
quote:'t wordt er iig niet slechter op
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:55 schreef Guusie het volgende:
2.4t word inmiddels niet meer vekocht, dan moet je gaan kijken naar een 2.5 of 2.5t
200 pk
top van 235 kmh
acceleratie 0-100: 8.0 sec.
Vele extra's, geweldige vering en ontzettend veel ruimte en comfort
(laten we het nu niet over duurzaamheid en betrouwbaarheid gaan hebben he
)
quote:Ik zou zeggen chippie in de 2.4T en gaan, mijn pa heeft een C70 2.4T met (fabrieks) chip, blert zo de 250 voorbij. En de D5 moet je niet nemen, gewoon de 2.4D 130 pk ipv. 163, maar is zelfde blok. En met een chippie (a +/-1000Euro) krijgen ze alle bij 200 pk en pffff koppel.
Op maandag 14 juli 2003 17:15 schreef Guusie het volgende:[..]
Maar het gaat om het optrek kracht om de KOPPEL en die is veel hoger, dus trekt hij bij 160 nog op, dat voel ik als mijn vader rijd... hij is alleen wat duurder, maar de topic starter moet ook ff kijken naar de Volvo V70 D5 dat is ook echt een geweldige auto!! moet je maar proberen!
quote:Dat was al lang gezegd
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:55 schreef Guusie het volgende:
2.4t word inmiddels niet meer vekocht, dan moet je gaan kijken naar een 2.5 of 2.5t
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:22 schreef Threepio het volgende:
btw: de V70 2.4T wordt niet meer gemaakt, hij is vervangen voor de 2.5T en die heeft 210 pk
quote:2.5 zonder T? die zijn volgens mij nog steeds allemaal 2.4
Op zaterdag 2 augustus 2003 22:55 schreef Guusie het volgende:
2.4t word inmiddels niet meer vekocht, dan moet je gaan kijken naar een 2.5 of 2.5t
En hier ging het toch ook om...
inh. bagageruimte 540 - 1700 l ![]()
¤ 45.195
quote:Het ging ook over degelijkheid/betrouwbaarheid
Op zondag 3 augustus 2003 15:35 schreef Webz het volgende:
Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 24V ST 220
topsnelheid 238 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,7 sEn hier ging het toch ook om...
inh. bagageruimte 540 - 1700 l¤ 45.195
Volvo V70
86
Fiat Stilo
85
Ford Mondeo
85
Woei.... 1 punt verschil...
AWD, 300pk, 0-100 5.6sec en daarmee sneller dan BMW Z3 en Z4, verschillende chasis-instellingen(vanaf sept. ook op S80), erg mooi blauw/zilver wijzerplaten.
Helaas wel 88.500 voor het wat luxere model dat ik op het oog had, dus misschien even doorsparen?
ik weet wel dat die rs4 snel is, met zn V6 en dubbele uitlaat:
toen ik m met mijn vw polo-tje bij wou houden zocht ik de 2e versnelling en toen was ie al 50 meter voor me!
quote:HAHA precies! ik vind autoweek zowieso niet echt een goed/leuk blad... allemaal testen en het komt er 9/10 keer op neer dat ze al conclusie schrijven dat je moet kopen waar je voorkeur naar uitgaat... *ZUCHT* daarvoor koop ik toch niet een BLAD! ze moeten is een voorbeeld nemen aan Auto Motor Und Sport...(of engelsebladen) die testen te minste echt ipv autoweek die 1 dag met een auto gaat rondrijden....
Op zondag 3 augustus 2003 17:26 schreef Webz het volgende:
*Webz checkt autoweek betrouwbaarheidstest*Volvo V70
86
Fiat Stilo
85
Ford Mondeo
85Woei.... 1 punt verschil...
![]()
quote:Het zal wel allemaal even goed en betrouwbaar zijn, maar als ik de keuze heb tussen Ford en Volvo dan wordt het 100% ZEKER een volvo, daar hoef ik nog niet eens een seconde over na te denken...
Op donderdag 28 augustus 2003 23:27 schreef Threepio het volgende:
Ik denk btw dat ford en volvo qua betrouwbaarheid idd niet veel voor elkaar onder doen.... Was het niet de Focus die het betrouwbaarst was?
quote:RS4 zonder begrenzer (beetje gekieteld misschien) haalt de 300 wel
Op donderdag 28 augustus 2003 15:13 schreef DJRoberto1978 het volgende:
haalt zo'n rs4 echt 300 of is die foto ge-photo-shopt?ik weet wel dat die rs4 snel is, met zn V6 en dubbele uitlaat:
toen ik m met mijn vw polo-tje bij wou houden zocht ik de 2e versnelling en toen was ie al 50 meter voor me!
quote:de Volvo XC 70
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
Wat verslaat een V70 2.4 T (200pk) op...
quote:Weer een antwoord wat kort door de bocht is! Als je ergens veel werk in steekt wil het niet per definitie zeggen dat het ook beter is als wat iemand anders heeft gemaakt!
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:35 schreef KGBBeria het volgende:
Volvo is gewoon de stationcar...geen enkele fabrikant heeft zoveel werk verricht met dit type auto dus de V70 is gewoon de beste station die je kan krijgen, ik denk dat veel mensen mij steunen (vooral Volvo rijders)
quote:Een 3-serie touring is vergeleken met een V70 anders aardig aan de krappe kant
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:53 schreef aca het volgende:
Ik heb t niet zo op volvo's. Wat mij betreft voor dat geld eenzelfde soort BMW kopen (zoals eerder vermeld). En Ali of Sjonnie hebben echt geen 45.000 over voor een BMW van dat kaliber. Eerder 4 a 5000 voor een E36.
maar deze auto heeft wel minpunten:
- grote draaicirkel
- lomp
- meer comfort dan sportiviteit (moet je van houden)
- je hebt het gevoel met een te grote auto te rijden
mn vader heeft nu een BMW 320d touring. En dat was absoluut geen slechte keus geweest. Deze auto ligt heel strak op de weg en is ook zuinig. (dat ding heeft dan wel een sportonderstel en M velgen)
De ruimte doet niet zozeer onder die van de V70. De laadruimte van de V70 is laag en diep. Die van de BMW wat hoger en minder diep. Tsja, ik zou voor een BMW kiezen, maar wie ben ik...
Nee, dan hoor je BMW, Audi, VW...... bwahahahaha, sorry hoor.
Maar de meesten die met die merken aan komen modderen zijn van die figuren die BMW ofzo "stoer" vinden.
Nee dank je, doe mij die Volvo maar. Snel, mooi, relaxt...... gewoon een prachtige auto. En hij rijdt over 20 jaar waarschijnlijk nog steeds even relaxt en goed. Wat je van sommige merken niet kan zeggen.
(en btw, elk merk heeft zijn eigen voor- en nadelen. Dus iedereen vind zijn "eigen" merk weer beter. Gewoon kopen wat je wilt, en schijt hebben aan de rest)
quote:Nee, daarom zie je altijd de gemiddelde Ali of Sjonnie in een BMW5-serie rijden hé?
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:53 schreef aca het volgende:
Ik heb t niet zo op volvo's. Wat mij betreft voor dat geld eenzelfde soort BMW kopen (zoals eerder vermeld). En Ali of Sjonnie hebben echt geen 45.000 over voor een BMW van dat kaliber. Eerder 4 a 5000 voor een E36.
quote:Ik snap uberhaupt niet dat mensen volvo vergelijken met merken als bmw en mercedes... maargoed zal wel aan mij liggen...
Op zondag 21 september 2003 19:45 schreef Flex82 het volgende:
Mooi voorbeeld dat veel mensen Volvo niks vinden vanwege dat ouwelullen imago...Nee, dan hoor je BMW, Audi, VW...... bwahahahaha, sorry hoor.
Maar de meesten die met die merken aan komen modderen zijn van die figuren die BMW ofzo "stoer" vinden.Nee dank je, doe mij die Volvo maar. Snel, mooi, relaxt...... gewoon een prachtige auto. En hij rijdt over 20 jaar waarschijnlijk nog steeds even relaxt en goed. Wat je van sommige merken niet kan zeggen.
(en btw, elk merk heeft zijn eigen voor- en nadelen. Dus iedereen vind zijn "eigen" merk weer beter. Gewoon kopen wat je wilt, en schijt hebben aan de rest)
quote:Mijn nieuwe (die binnenkort binnenkomt) Dodge Ram 5.7L V8 345 pk
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
het gebied van :
- Prijs (43000 euro)
- acceleratie : 8.3 s
- grootte
- Luxe
- prestige
- top (225)Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=noen wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]-edit-
plaatjes werken niet?-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
0-100km 7 sec.
lederen interieur
elektrische stoelen met geheugen op keyless entry. Dit geheugen werkt ook op de spiegels en radio (infinity soundsystem met CD wisselaar en 240 Watt versterker.
20 inch velgen!
dualzone climatecontrol, je kunt links koelen en rechts verwarmen als het moet!
quote:Mooie en leuke auto maar als je veel kilometers moet rijden dan moet je er toch een gastank in gaan leggen!
Op zondag 21 september 2003 21:53 schreef 001 het volgende:[..]
Mijn nieuwe (die binnenkort binnenkomt) Dodge Ram 5.7L V8 345 pk
[afbeelding]
[afbeelding]0-100km 7 sec.
lederen interieur
elektrische stoelen met geheugen op keyless entry. Dit geheugen werkt ook op de spiegels en radio (infinity soundsystem met CD wisselaar en 240 Watt versterker.
20 inch velgen!
dualzone climatecontrol, je kunt links koelen en rechts verwarmen als het moet!
Om maar eens op een heel oud topic te reageren:quote:Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
het gebied van :
- Prijs (43000 euro)
- acceleratie : 8.3 s
- grootte
- Luxe
- prestige
- top (225)
quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:01 schreef WhoTheMan het volgende:
Mazda 6 MPS
True..quote:Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef Roderick het volgende:
en een flink stuk duurder....quote:Op zaterdag 18 november 2006 08:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
True..
Beide auto's maken gehakt van de Volvo.. RS4 heeft 420pk en is zeer luxe. De RS6 doe er met de Gallardo motor nog een beetje bovenop.
De S4 en de S6 zijn al sneller, laat staan de RS4 / RS6
Ze zijn er ook 2e hands, maar dan met wat meer kilometer. Dan nog zou ik liever de Audi hebben. Volvo is ZOOOOO out datedquote:
Dus ik dacht: "Kom maar op met die harde plasser". Doet je plaatje het niet!quote:Op woensdag 25 juni 2003 18:53 schreef some1else het volgende:
Wie bij het zien van deze Volvo geen stijve pik krijgt, is een auto hater
Afbeelding
Dat gaat absoluut op voor de auto's van voor de facelift. Met de laatste facelift hebben ze het onderstel grondig aangepastquote:Op vrijdag 17 november 2006 13:29 schreef j22flyingdownwind het volgende:
V70 is een érg mooie en lekkere auto, maar je moet erg op comfort gesteld zijn.
Het is een auto met Zweede bescheidenheid, Duitse betrouwbaarheid en Frans weggedrag. Ik vind ze persoonlijk erg sponsig rijden... maar als je daar van houdt (Y)
De Renault en Passat zitten duidelijk een klasse onder de V70, laat staan de Skoda Octavia. Dat is een ondergeschikte aan de Passat en wellicht enkel vergelijkbaar met de Laguna. Prima middenklassers hoor, daar niet van. Maar de V70 is duidelijk een stapje hoger, zeker qua prestige.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:14 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
De Renault en Passat zijn denk ik inderdaad de enige auto's die qua prijs en prestige bij de Volvo in de buurt zitten
Misschien nog een Skoda Octavia VRS Combi, dan heb je alleen niet de prestige, maar wel de snelheid en grootte.
Nee, scheelt slechts 1/4e nieuwprijs V70.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:10 schreef MikeyMan het volgende:
Ehm... De stap Passat ==> V70 is echt niet zo groot...
Volgens de officiele lezing van VAG (de eigenaar van oa Audi, Skoda, Seat en VW), zit Skoda TUSSEN VW en Audi en dus niet onder VW zoals jij zegt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:56 schreef j0rrit het volgende:
[..]
De Renault en Passat zitten duidelijk een klasse onder de V70, laat staan de Skoda Octavia. Dat is een ondergeschikte aan de Passat en wellicht enkel vergelijkbaar met de Laguna. Prima middenklassers hoor, daar niet van. Maar de V70 is duidelijk een stapje hoger, zeker qua prestige.
Weet niet of je al deze auto's wel eens gereden hebt? Verwacht van niet.
Marketingtechnisch interessant als je Skoda als A-merk wil profileren?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens de officiele lezing van VAG (de eigenaar van oa Audi, Skoda, Seat en VW), zit Skoda TUSSEN VW en Audi en dus niet onder VW zoals jij zegt.
Wat een nonsens zit je hier te vertellen. Ten eerste is de vergelijking met een Benz sowieso geen goede vergelijking. Kan je net zo goed zeggen dat je bij een Rolls meer krijgt. Wat je voor een simpele C-serie betaal kan je bij Volvo in een S80 rijden, wat een totaal andere klasse is. En als je dan de opties vergelijkt dan zit er niet eens zo veel verschil in. Met uitzondering dat je dan met de Volvo in een veel grotere auto rijdt. Ten tweede is het helemaal vreemd dat jij VW als voorbeeld neem. De Trendline van VW is zo kaal als het maar kan. Zeker als het gaat om de Polo of Golf. Ga je een beetje in dezelfde klasse zitten, dan kan je een simpele S40 vergelijken met een simpele Jetta. De Jetta heeft geen tractiecontrole, geen stabiliteitsregeling, geen lendesteun stoel, geen middenarmsteun en geen audioinstallatie. De rest is vrijwel gelijk, en dat noem jij completer?quote:Op dinsdag 24 juni 2003 11:23 schreef Visie het volgende:
Volvo houdt de prijzen laag omdat ze een basic auto afleveren zonder iets erop! Als je een merc koop zit er meteen al vanalles op, hetzelfde geld bij VW, audi, bmw, etc.... ik zou zeggen pak is wat volvo folder erbij (ik heb ze toevallig hier liggen van de s40/v40 en de s60 en de V70)
BTW ik heb in een V40/S60/V70 en C70 gereden maar heb uiteindelijk een bmw 330D gekocht
Als ze wat meer tijd steken in de Skoda, dan zal het misschien ook wel kunnen. Maar bij Skoda leven ze nog een paar jaren in het verleden. Denk ook niet dat de Superb de nieuwe Passat overtreft. De Passat is overigens ook een fractie duurder.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens de officiele lezing van VAG (de eigenaar van oa Audi, Skoda, Seat en VW), zit Skoda TUSSEN VW en Audi en dus niet onder VW zoals jij zegt.
Nee.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens de officiele lezing van VAG (de eigenaar van oa Audi, Skoda, Seat en VW), zit Skoda TUSSEN VW en Audi en dus niet onder VW zoals jij zegt.
Wat zegt dat? Vrijwel niks...quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:35 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Nee, scheelt slechts 1/4e nieuwprijs V70.![]()
Comfort, afwerking en souplesse zijn nogal van interpretatie afhankelijk. Vergelijkbare motoren zullen bij volkswagen echt niet meer danwel minder soepel zijn...quote:Ik rijd dagelijks in de nieuwe Passat en V70, en kan zodoende wel degelijk constateren dat er een relatief groot verschil zit in comfort, kwaliteit van afwerking en souplesse tussen beide modellen.
trage automaten? ik kan alleen maar oordelen over de automaten van volvo en audi, maar die vind ik persoonlijk toch wel vrij vlot. volkswagen automaat heb ik nog nooit gereden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ach zo heeft ieder merk z'n pro's en con's. Waar VW misschien bekend staat om luidruchtige diesels zal Volvo bekend staan om trage automaten.
Ik denk wel dat ze direct vergelijkbaar zijn. De passat oogt wel stukken kleiner vind ik, hoe de werkelijke maten van elkaar verschillen weet ik niet. Zal elkaar niet veel schelen gok ik....
Dat zegt dat je met een Passat-lease tarief geen V70 leasen kunt, en daarmee de V70 wel degelijk een klasse hoger ligt.quote:
Klasse duurder ja... En das een beetje een self fulfilling prophecy, vind je ook niet...quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:51 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Dat zegt dat je met een Passat-lease tarief geen V70 leasen kunt, en daarmee de V70 wel degelijk een klasse hoger ligt.
Het gaat hier om feiten, niet om "schijt hebben aan..."quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:59 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Klasse duurder ja... En das een beetje een self fulfilling prophecy, vind je ook niet...![]()
Daarnaast heb ik schijt aan leasemaatschappijen...
Enige feit hier is dat ie duurder is... Punt...quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:19 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Het gaat hier om feiten, niet om "schijt hebben aan..."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |