Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?
Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=no
en wat plaatjes:



-edit-
plaatjes werken niet?
-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 23-06-2003 19:50]
Volvo tegelijk noemen in een zin met luxe en prestige...
Als je nou veiligheid en waar-voor-je-geld had genoemt...
Wat je zegt is erg subjectief... Ik denk bij mezelf: voor dat geld had je dus ook een BMW kunnen kopen (meer prestige, sneller (want sowieso betere wegligging), mooier enz..
Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
quote:Hij is in buitenmaten groter, maar voor een gezin met bagage niet. Omdat de V70 nou eenmaal een station is. Ideaal voor de zakenman met 3 kinderen en een caravan. Goedkoper is de alfa niet, hij is 4000 euro duurder.
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:--knip--
Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
Jammer dat een BMW het puur op specs niet wint (wel op uiterlijk), aangezien ik groot BMW fan ben.
Als het per se nieuw moet zijn, kijk eens naar de Nissan 350.
quote:Een supra? Ik ga geen supra vergelijken met een Volvo
Op maandag 23 juni 2003 19:49 schreef StefanP het volgende:
Een tweedehands supra. V70: zuig uitlaatgas.Als het per se nieuw moet zijn, kijk eens naar de Nissan 350.
Die alfa is idd een optie .
Een BMW 525 doet toch wel in veel opzichten onder aan een v70 t imho, niet echt een optie.
Je gaat toch ook geen Rolls vergelijken met een Ferrari. Tuurlijk is de laatste veel sneller, en geven ze allebei prestige, maar het is geen vergelijking op alle punten die genoemd zijn.
quote:jah die van me baas.
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef Roderick het volgende:
Audi RS4 of RS6 ? misschien een optie?
quote:Jongen, de dag dat welke BMW dan ook onder doet voor een volvo moet nog komen! Ik weet niet of je ooit in een BMW hebt gereden (al is het een 3 compact), maar daar kan volvo nooit aan tippen.. Zelfs als qua vermogen en acceleratie de volvo meer heeft, kan ik je garanderen dat die BMW 10 keer lekkerder rijdt (en een betere wegligging heeft, en je kan er veel leuker mee spelen vanwege de achterwielaandrijving)..
Op maandag 23 juni 2003 19:51 schreef TroyK het volgende:
Een BMW 525 doet toch wel in veel opzichten onder aan een v70 t imho, niet echt een optie.
Ik weet niet of je dit vraagt omdat jij of je vader ofzo een nieuwe auto nodig hebben... Maar specs zijn niet alles kan ik je uit ervaring vertellen..
quote:hey ik weet niet hoe je aan de foto komt, maar als jouw baas een bedrijf in radardetectoren heeft, dan pas geloof ik dat dat de foto van de auto van je baas is. dat is namelijk gewoon de foto van de tuf tuf club, en die auto staat ondertussen al een maand of 3 bij de Audi dealer in Hapert te koop. (hij is dus al niet meer van de die gast die in de detectorbranche zit, maar van VW Audi Van Mossel te Hapert...
Op maandag 23 juni 2003 19:53 schreef _GdR_ het volgende:[..]
jah die van me baas.
en OT de VW Passat 1.8T met chip @ 193pk (met garantie) is goedkoper en sneller als die V70
Volvo lijkt een luxe merk, maar is het niet. Daarom zijn ze qua specs gauw beter. Als je een wilt die qua specs beter is moet je een 530 Touring nemen. Maar die is weer veel duurder.
Best een leuk wagentje. Doet echt niet onder voor die Volvo; zeker
niet als het aankomt op vermogen en snelheid. 0-100Km/h => 7.9s
en 240pk. Nou nog effe tunen ![]()
Hij is wel 1500 eurotjes duurder, maar ja bij zulke bedragen boeit dat niet.
Nog een paar plaatjes om het af te ronden:
![]()
![]()
![]()
![]()
........volvo is gewoon goed
de echte volvo rijder neemt ook geen sedan
die neemt een station
want als je een sedan neemt........dan neem je een saab ![]()
een V70R misschien? zal wel wat duurder zijn maar dan heb je ook wat
allwheel drive, 300 pk
Top Speed 250.0 kph / 155.3 mph
0 - 60 mph 5.6 seconds
[Dit bericht is gewijzigd door VanDread op 23-06-2003 21:48]
quote:Subaru Impreza Prodrive
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
het gebied van :
- Prijs (43000 euro)
- acceleratie : 8.3 s
- grootte
- Luxe
- prestige
- top (225)Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=noen wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]-edit-
plaatjes werken niet?-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
quote:geef dan ook wat info ofzo
Op maandag 23 juni 2003 21:44 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Subaru Impreza Prodrive
quote:na zoeken..........ik ook niet echt........bmw een beetje.......dat was het
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Ook al zou er een vergelijkbare auto zijn met betere wegligging of wat dan ook, zou ik nog voor de V70 gaan.
Zo'n bloedgeile bak!
210 pk
230 km/h
8,3 s
![]()
Of..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Highline
193 pk
232 km/h
8,0 s
Ook niet misselijk dacht ik zo
quote:als je slim bent ga je dus voor die 1.8T met Chip, dan ga je nog harder ook, plus je hebt meer koppel.
Op maandag 23 juni 2003 22:28 schreef Mikkel het volgende:Of..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Highline
193 pk
232 km/h
8,0 sOok niet misselijk dacht ik zo
tis nog goedkoper ook, kan je de rest van het geld in dikke opties stoppen
quote:Ja maar met chip staat ie niet op autoweek carbase
Op maandag 23 juni 2003 22:32 schreef Ultimora het volgende:[..]
als je slim bent ga je dus voor die 1.8T met Chip, dan ga je nog harder ook, plus je hebt meer koppel.
tis nog goedkoper ook, kan je de rest van het geld in dikke opties stoppen
quote:En sneller stuk
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
quote:die kosten ook serieus nog veeeeeeel meer (reken op 30.000 eurotjes extra)
Op maandag 23 juni 2003 22:34 schreef febster het volgende:
Als je een V70 2.4 T (200pk), wilt kopen gewoon "ff" doorsparen voor een V70R, die zijn serieus nog veeeeeeel gaver
btw: de V70 2.4T wordt niet meer gemaakt, hij is vervangen voor de 2.5T en die heeft 210 pk
quote:3 woorden;
Op maandag 23 juni 2003 21:49 schreef VanDread het volgende:[..]
geef dan ook wat info ofzo
dit is natuurlijk RUK!
en zeker op die godgans enorme geweldig nutteloze quote van je
nofi .........maar hopelijk vat je het
Subaru Impreza Prodrive!
quote:3 woorden:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:30 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
3 woorden;
Subaru Impreza Prodrive!
Veel Te Klein!
quote:vergeleken met een V70 wel
Op dinsdag 24 juni 2003 00:32 schreef Threepio het volgende:[..]
3 woorden:
Veel Te Klein!
Volvo chassis
quote:Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
Op dinsdag 24 juni 2003 00:34 schreef johnwoo het volgende:
Nou lees ik op de eerste pagina dat een V70 een relatief slechte wegligging zou hebben... Ik geef eerlijk toe dat ik nog niet in een V70 heb gereden, maar het lijkt me dat de wegligging daarvan aardig overeenkomt met een S60, en geloof mij, de S60 heeft een heerlijke wegligging. Beter dan een BMW 5-serie, al rijdt het wel iets minder sportief. Maar met een Volvo kan je zo over drempels knallen en er niks van voelen, terwijl andere wagens hun schokdempers erop kapot zouden rijden. En toch is de wagen niet bepaald zacht geveerd, in bochten ligt ie lekker strak op de weg, hij deinst niet en helt niet over.
Neem je een exemplaar met Four-C, dan ligt de wegligging helemaal in een andere klasse dan de vergelijkbare modellen van de concurrentie (BMW, Mercedes, Audi).Volvo chassis
V8 7.3 liter Turbodiesel, 235 HP/179 kW
[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 24-06-2003 00:58]
quote:Is dat zo'n pickup geval
Op dinsdag 24 juni 2003 00:57 schreef Farao het volgende:
Chevrolet GMT 600 EVV8 7.3 liter Turbodiesel, 235 HP/179 kW
quote:neu...
Op dinsdag 24 juni 2003 01:00 schreef Threepio het volgende:[..]
Is dat zo'n pickup geval

en reken maar dat die snel zijn
quote:lol ik had het kunnen weten bij jou..
Op dinsdag 24 juni 2003 01:12 schreef Farao het volgende:[..]
neu...
en reken maar dat die snel zijn
Dag V70
quote:Alssie der is kom ik je wel ophalen
Op maandag 23 juni 2003 22:34 schreef febster het volgende:
Als je een V70 2.4 T (200pk), wilt kopen gewoon "ff" doorsparen voor een V70R, die zijn serieus nog veeeeeeel gaver
Maar volgens mij moet een BMW tegenwoordig redelijk te vergelijken zijn in luxe met een Volvo hoor. Dat verschil is tegenwoordig miniem.
quote:valt aardig mee, als je niet non stop plankt bij het stoplicht valt het echt 100% reuze mee. Ik rij regelmatig in een T5 met 250pk, en echt serieus, pas als je bij het stoplicht staat en je ramt het gaspedaal in... dan pas gaattie een beetje glijden. Voor de rest heb ik er nooit last van die voorwielaandrijving.
Op dinsdag 24 juni 2003 00:45 schreef Threepio het volgende:[..]
Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
quote:on the left een nieuwe V70 naar jouw smaak on the right een pauper mercedes die al van iemand anders is geweest...
Op dinsdag 24 juni 2003 01:33 schreef Visie het volgende:
Lekker boeiend topic... als ik 43000 euro had ging ik dus echt niet een volvo rijden.... koop dan een 2dehands bmw of merc of een leuk sport autotje! en hou geld over
ik weet het wel hoor
.
Maar een V70 met een redelijk leuk vermogen zijn echt gewoonweg super auto's
. Je kan er veel in kwijt, en je trekt lekker hard weg
.
quote:Je knalt met je 2e hands YZF R6 met 120 tegen een voorligger.
Op dinsdag 24 juni 2003 07:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Je neemt een 2e hands YZF R6 van 7500 euro.
Je gaat nu 270km/h en van 0 naar 100 in 3 secondenDag V70
NOFI
quote:De pot verwijt de ketel.... subjectief
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:
[b]Wat je zegt is erg subjectief...[/b[ Ik denk bij mezelf: voor dat geld had je dus ook een BMW kunnen kopen (meer prestige, sneller (want sowieso betere wegligging), mooier enz..
quote:Leuterleuterleuter.. De V70 is gewoon een hele fijne wagen, die ik persoonlijk fijner vind rijden dan menig BMW (en ja ik heb in heel wat modellen gereden die 3 compact van jou is bijvoorbeeld gewoon triest). Weinig tegen BMW overingens, daar maken ze ook schitterende wagens (behalve die spuuglelijke compact dan). Maar je kunt never nooit garanderen dat elke BMW lekkerder rijdt aangezien dat zeer subjectief is, je kunt hoogstens garanderen dat JIJ al die BMWs fijner vindt. Dus quatsch maar lekker verder jong. Overingens vind ik persoonlijk de volvo stoelen (vooral de sportstoelen) erg lekker zitten. (fijner dan de BMW stoel ja)
Op maandag 23 juni 2003 20:02 schreef _Kuch_ het volgende:[..]
Jongen, de dag dat welke BMW dan ook onder doet voor een volvo moet nog komen! Ik weet niet of je ooit in een BMW hebt gereden (al is het een 3 compact), maar daar kan volvo nooit aan tippen.. Zelfs als qua vermogen en acceleratie de volvo meer heeft, kan ik je garanderen dat die BMW 10 keer lekkerder rijdt (en een betere wegligging heeft, en je kan er veel leuker mee spelen vanwege de achterwielaandrijving)..
Ik weet niet of je dit vraagt omdat jij of je vader ofzo een nieuwe auto nodig hebben... Maar specs zijn niet alles kan ik je uit ervaring vertellen..
Over die 200+pk op de voorwielen, dat is inderdaad nogal veel waardoor de traction control nogal eens kan gaan ingrijpen bij voluit wegknallen. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van dat traction control systeem, maar dr zit (gelukkig) ook een knop op om die uit te zetten.
Mensen die geregeld in een Volvo gereden hebben weten dat het fijne, veilige en vlotte auto's zijn. Een BMW wordt regelmatig betrapt op 'nice outside, no inside', zeker bij de lagere series. Tuurlijk kun je dit alsnog tof vinden, maar de auto-critici vinden dat dan weinig waar voor je geld (prestige
). Verder is een Golf 4 met een 1.9TDI (125pk) al zo fucking rete snel dat ik me afvraag waar je nog meer pk's voor nodig hebt. Tuurlijk, dat stukje 0~100 kan sneller, maar met die Golf van 120 naar 150 doe je echt in een jiffy.. bovendien rijd ie 140 nog 1:25 met diesel ofzo.
Magoed.. er zijn vast andere auto's die die Volvo bijhouden en/of inhalen. Jippy.. echt stoer als je dat steeds kan bewijzen in die 5 meter dat je op schuift in de file
quote:de S60 T5 heeft 247 pk bij 5.200 toeren, maar die kan je niet vergelijken met een v70, de v70 is een station en de s60 een coupé
Op dinsdag 24 juni 2003 10:07 schreef ShaoliN het volgende:
S60 T5 zit op een top van 250. Het aantal pk's is geloof ik ook zo iets. En van 0 tot 100 in iets meer dan 7 seconde. Als ik tussen een V70 of S60 kon kiezen dan wist ik het wel.
quote:Ach, ik heb auto's gereden met 300+ pks op de voorwielen en zolang het niet glad is....en je kan autorijden, dan is er niets aan de hand hoor, het wordt pas tricky op nat en dan nog....200 pk, is echt niet al teveel voor zo'n grote auto hoor. een BMW M5 heeft 400 pk en achterwielaandrijving! Je wil niet weten hoeveel er in het sneeuwlandschap van Oostenrijk rondrijden!!!! Alleen al omdat er standaard ESP en ASR en weet ik veel hoe dat bij Volvo heet opzit is 200 pk echt geen enkel probleem voor 2 wielen. Ik las ook ergens dat een S60 een betere wegligging heeft dan een 5 serie!?!?!?! Heb je wel eens de kans gehad om uberhaubt te rijden met een 5??? Dan zou je namelijk weten dat het precies andersom is en ook altijd zo zal blijven. De oude 5 is de top in zijn klasse geweest en met de nieuwe staan ze way, way boven de rest.
Op dinsdag 24 juni 2003 00:45 schreef Threepio het volgende:[..]
Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
O ja, ff terugkomend op de topic, een volvo is een volvo en dan moet je ggen alfa kopen, hooguit een VW Passat V6 4-motion of een Saab 9.5
Volvo maakt best aardige auto's, maar ik hoef ze niet.
quote:V70 T5 automaat zit volgens het boekje in 7,9 seconde op de 100. En heeft ook een top van 250 (ik dacht dat het begrenst was
Op dinsdag 24 juni 2003 10:07 schreef ShaoliN het volgende:
S60 T5 zit op een top van 250. Het aantal pk's is geloof ik ook zo iets. En van 0 tot 100 in iets meer dan 7 seconde. Als ik tussen een V70 of S60 kon kiezen dan wist ik het wel.
Maar ik heb nog nooit een BMW mogen besturen, dus een erg goeie mening kan ik niet geven, maar dat een volvo lekker rijdt weet ik wel
.
quote:dus dan zijn alle stations lijkenauto`s volgens jou
Op dinsdag 24 juni 2003 10:31 schreef TheMax het volgende:
Lijkenauto!
quote:Ja, vind je het raar dat die volvo misschien wat beter rijdt. De 5-serie is al van 1995 weetjewel, er is aardig wat veranderd in de tussentijd. Check de nieuwe 5-serie reviews maar eens, die stelt weer een nieuwe standaard!
Op dinsdag 24 juni 2003 00:34 schreef johnwoo het volgende:
Nou lees ik op de eerste pagina dat een V70 een relatief slechte wegligging zou hebben... Ik geef eerlijk toe dat ik nog niet in een V70 heb gereden, maar het lijkt me dat de wegligging daarvan aardig overeenkomt met een S60, en geloof mij, de S60 heeft een heerlijke wegligging. Beter dan een BMW 5-serie, al rijdt het wel iets minder sportief. Maar met een Volvo kan je zo over drempels knallen en er niks van voelen, terwijl andere wagens hun schokdempers erop kapot zouden rijden. En toch is de wagen niet bepaald zacht geveerd, in bochten ligt ie lekker strak op de weg, hij deinst niet en helt niet over.
Neem je een exemplaar met Four-C, dan ligt de wegligging helemaal in een andere klasse dan de vergelijkbare modellen van de concurrentie (BMW, Mercedes, Audi).Volvo chassis
Bijdeweg: Die volvo is inderdaad wel een mooi bakkie en voor dat geld in die klasse denk ik wel een goede keus.
quote:kweet t niet zeker, maar ik meende dat de automaten gedowntuned waren, om dat ze de kracht niet aan kunnen, en ik ben ff te lui om naar de handbak te gaan kijken.. maaroged mischien iets om op te letten
Op dinsdag 24 juni 2003 10:37 schreef bleiblei het volgende:[..]
V70 T5 automaat zit volgens het boekje in 7,9 seconde op de 100. En heeft ook een top van 250 (ik dacht dat het begrenst was
). Al zegt imho een top bar en bar weinig gezien het feit dat je daar hier in Nederland toch geen gebruik van kunt maken. (Of de top moet net zoals bij een 206 1.4XS op 160 liggen
).
Maar ik heb nog nooit een BMW mogen besturen, dus een erg goeie mening kan ik niet geven, maar dat een volvo lekker rijdt weet ik wel
.
quote:Een automaat is altijd iets trager dan een handgeschakelde. Al moet je met een handgeschakelde wel perfect schakelen wil je die tijd halen, en is dat met een automaat iets makkelijker.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:45 schreef Ultimora het volgende:[..]
kweet t niet zeker, maar ik meende dat de automaten gedowntuned waren, om dat ze de kracht niet aan kunnen, en ik ben ff te lui om naar de handbak te gaan kijken.. maaroged mischien iets om op te letten
Is wel onzettend grappig als je voor het stoplicht staat naast een Golf Gti-tje ofzo...
Mijn pa heeft er ook nog een subwoofer achterin de kofferbak liggen, dus eerst muziek steeds stapje harder, kijken ze opzij, lachen ze je uit omdat je in een mega burgerlullenbak rijdt, en dan trek je ze der zonder enige moeite uit ook nog
...
Blijft geinig om te doen
.
of een:
-Audi A4 Avant 3.0 5V (¤ 45.990)
-Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 24V ST 220 (¤ 45.195)
-Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Dynamique (¤ 35.595 !), jammer genoeg alleen met automaat
-Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Sportline(¤ 42.205)
Dus er is eigenlijk concurrentie genoeg (al is die volvo prettig geprijsd) en komt het toch gewoon op persoonlijke smaak neer.
quote:Tegen een voorligger aanknallen
Op dinsdag 24 juni 2003 08:47 schreef Wokschotel het volgende:[..]
Je knalt met je 2e hands YZF R6 met 120 tegen een voorligger.
Dag RietvaerderNOFI
![]()
Ow, volgens mij zit een auto toch ook aardig in de prak dan.
Dag Wokschotel
quote:200pk op het voorwiel nee das lekker... dan wil ik echt 10x liever achterwiel of 4wiel aandrijving, en als je 2dehands een mooie zoekt hoeft dat echt niet onder te doen voor een gemiddelde V70
Op dinsdag 24 juni 2003 08:00 schreef bleiblei het volgende:[..]
on the left een nieuwe V70 naar jouw smaak on the right een pauper mercedes die al van iemand anders is geweest...
ik weet het wel hoor
.
Maar een V70 met een redelijk leuk vermogen zijn echt gewoonweg super auto's. Je kan er veel in kwijt, en je trekt lekker hard weg
.
quote:Hij moet is wat meer auto motor und sport lezen en top gear kijken die John Woo
Op dinsdag 24 juni 2003 10:41 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
Ja, vind je het raar dat die volvo misschien wat beter rijdt. De 5-serie is al van 1995 weetjewel, er is aardig wat veranderd in de tussentijd. Check de nieuwe 5-serie reviews maar eens, die stelt weer een nieuwe standaard!
Bijdeweg: Die volvo is inderdaad wel een mooi bakkie en voor dat geld in die klasse denk ik wel een goede keus.
quote:Volvo houdt de prijzen laag omdat ze een basic auto afleveren zonder iets erop! Als je een merc koop zit er meteen al vanalles op, hetzelfde geld bij VW, audi, bmw, etc.... ik zou zeggen pak is wat volvo folder erbij (ik heb ze toevallig hier liggen van de s40/v40 en de s60 en de V70)
Op dinsdag 24 juni 2003 11:02 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Ik zou trouwens zelf toch voor een 325i touring executive(¤ 46.600) van BMW gaan, of als je veel rijdt een 330d touring (¤ 48.200), van die laatste verdien je de meerprijs toch wel terug.(en een 3-serie is echt niet veel kleiner dan een V70)of een:
-Audi A4 Avant 3.0 5V (¤ 45.990)
-Ford Mondeo Wagon 3.0 V6 24V ST 220 (¤ 45.195)
-Renault Laguna Grand Tour 3.0 V6 24V Dynamique (¤ 35.595 !), jammer genoeg alleen met automaat
-Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Sportline(¤ 42.205)Dus er is eigenlijk concurrentie genoeg (al is die volvo prettig geprijsd) en komt het toch gewoon op persoonlijke smaak neer.
BTW ik heb in een V40/S60/V70 en C70 gereden maar heb uiteindelijk een bmw 330D gekocht
Maar ik ben het niet met je eens
.
Een C70 is overigens helemaal een geniale auto.
Als je niet een gewone saaie coupe met lelijke velgen etc. koopt.
Okeej, nog even dan:
Ik heb iig liever dit op de oprit dan een Z3 en een 330D (206 niet meegerekend).
[Dit bericht is gewijzigd door bleiblei op 24-06-2003 12:22]
quote:Goh wat zou je favoriete kleur toch zijn.....
Op dinsdag 24 juni 2003 12:16 schreef bleiblei het volgende:
mja mja mja....
ik hou me bek maar.
Maar ik ben het niet met je eens
![]()
.
Een C70 is overigens helemaal een geniale auto.
Als je niet een gewone saaie coupe met lelijke velgen etc. koopt.Okeej, nog even dan:
Ik heb iig liever dit op de oprit dan een Z3 en een 330D (206 niet meegerekend).
[afbeelding]
BTW jij hebt nog niet 330 gereden
ik wel die 2 linkse auto`s (206 heb ik ook wel eens in gereden dat was een 1.6 in rolland garros uitvoering, kan dat !?)
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 24-06-2003 12:29]
quote:klopt
Op dinsdag 24 juni 2003 12:25 schreef Visie het volgende:[..]
Goh wat zou je favoriete kleur toch zijn.....
BTW jij hebt nog niet 330 gereden
wanneer mag ik langskomen??
quote:Volgensmij is die V70/C70 die daar staan niet binnen de 43000 euro
Op dinsdag 24 juni 2003 12:28 schreef bleiblei het volgende:[..]
klopt
zwarte auto's zijn gewoon stijlvol en mooi...
al had ik geen inspraak op de kleur overigens.
wanneer mag ik langskomen??
quote:206 is 1.4XS ...
Op dinsdag 24 juni 2003 12:25 schreef Visie het volgende:[..]
Goh wat zou je favoriete kleur toch zijn.....
BTW jij hebt nog niet 330 gereden
ik wel die 2 linkse auto`s (206 heb ik ook wel eens in gereden dat was een 1.6 in rolland garros uitvoering, kan dat !?)
quote:Niet echt, maar dat heb ik ook niet gezegd, wel dat volvo's super autoos zijn
Op dinsdag 24 juni 2003 12:30 schreef Visie het volgende:[..]
Volgensmij is die V70/C70 die daar staan niet binnen de 43000 euro
quote:Nee want we hadden het over auto`s onder de 43000 euro ik heb een C70 2.4T gereden met sport onderstel en 17 inch velgen
Op dinsdag 24 juni 2003 12:30 schreef bleiblei het volgende:[..]
206 is 1.4XS ...
maareuh. ook die uitvoering? Dus verlaagd, sportonderstel, T5, cabrio??
quote:Ah, naja, die kunnen anders rijden. Maar je vond em niet lekker rijden
Op dinsdag 24 juni 2003 12:32 schreef Visie het volgende:[..]
Nee want we hadden het over auto`s onder de 43000 euro ik heb een C70 2.4T gereden met sport onderstel en 17 inch velgen
Maar ik kom hier overigens alleen maar om Volvo's te verdedigen omdat ik me kapot ergerde aan de 3 pagina's lange gezever over dat Volvo's kut zijn
...
quote:Jahoor reed prima! maar ik vond de 3 serie een fijner onderstel hebben en een krachtigere diesel. Die bmw paste gewoon beter bij mij.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:33 schreef bleiblei het volgende:[..]
Ah, naja, die kunnen anders rijden. Maar je vond em niet lekker rijden
???
(Ik zou het niet weten, C70 mag ik niet eens naar wijzen van mijn moeder)
Ik heb trouwens 2 auto`s terug het oude type V70 gereden (uit 98) dat was een T5R uitvoering donkerblauw metallic met alles erop en eraan.
quote:kicke
Op dinsdag 24 juni 2003 12:35 schreef Visie het volgende:[..]
Jahoor reed prima! maar ik vond de 3 serie een fijner onderstel hebben en een krachtigere diesel. Die bmw paste gewoon beter bij mij.
Ik heb trouwens 2 auto`s terug het oude type V70 gereden (uit 98) dat was een T5R uitvoering donkerblauw metallic met alles erop en eraan.
Mijn moeder heeft overigens liever dat hij een XC90 aanschaft
.
quote:Jij vergelijkt een z3 met een volvo c70 cabrio.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:16 schreef bleiblei het volgende:
mja mja mja....
ik hou me bek maar.
Maar ik ben het niet met je eens
![]()
.
Een C70 is overigens helemaal een geniale auto.
Als je niet een gewone saaie coupe met lelijke velgen etc. koopt.Okeej, nog even dan:
Ik heb iig liever dit op de oprit dan een Z3 en een 330D (206 niet meegerekend).
[afbeelding]
En de C70 staat bij mij in het rijtje van SLK, TT en Z3... en niet in het rijtje A4 Cabrio, 330 Cabrio ennnn CLK Cabrio.
1e: Saab 900 turbo
2e Chrysler Saratoga
3e Opel Ascona
4e Honda accord (nieuw)
5e Audi 80 tdi (nieuw)
6e Opel Omega (nieuw)
7e Golf VR6 (nieuw)
8e Volvo V70 T5R
9e Bmw 740i
10e Fiat Coupe 2.0 16v (nieuw)
11e VW passat tdi 110pk (nieuw, gechipt)
12e Alfa 156 1.9 JTD (nieuw en gechipt)
13e Audi A6 2.8 (2ehands)
14e Audi S3 (2dehands)
15e BMW 330D (nieuw)
Volgensmij mis ik nog een paar auto`s
want ik heb ook nog een nieuwe mercedes 190e gereden en een opel kadett ooit (heel kort maar), m`n renault alpine staat er ook niet tussen en een opel calibra.
Dus ik denk dat ik rond de 15 a 20 verschillende auto`s heb gehad
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 24-06-2003 12:47]
-
![]()
Maar goed, kben 20... dus dat komt wel goed
.
quote:laat me raden je eerste auto wordt een....... Volvo!?
Op dinsdag 24 juni 2003 12:45 schreef bleiblei het volgende:
pfffffff..... zitten wel erg gave tussen. mijn rijtje is erg leeg.
zeg maar zo leeg:-
Maar goed, kben 20... dus dat komt wel goed.
quote:Dan zou ik 'm toch plaatsen in het rijtje van de CLK enzovoort, vanwege zijn lengte en klasse.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:41 schreef bleiblei het volgende:
ja maar een Z3 is een kutauto (heb ik van horen zeggen) en een 330 is mooi..... dus vandaar...
een 330 is overigens nieuwer dan de C70.En de C70 staat bij mij in het rijtje van SLK, TT en Z3... en niet in het rijtje A4 Cabrio, 330 Cabrio ennnn CLK Cabrio.
quote:kan ik nie betalen...
Op dinsdag 24 juni 2003 12:46 schreef Visie het volgende:[..]
laat me raden je eerste auto wordt een....... Volvo!?
quote:volvo 440 ofzow!
Op dinsdag 24 juni 2003 12:48 schreef bleiblei het volgende:[..]
kan ik nie betalen...
dus ik denk meer iets richting een boodschappenblik
quote:Dan koop je een saab 900 !!!
Op dinsdag 24 juni 2003 12:48 schreef bleiblei het volgende:[..]
*rilll*
Ik ben trouwens helemaal weg van de nieuwe saab 9-3 dus misschien binnenkort is langs de saab dealer!
quote:die zijn gaaf
Op dinsdag 24 juni 2003 12:50 schreef Visie het volgende:[..]
Dan koop je een saab 900 !!!
Ik ben trouwens helemaal weg van de nieuwe saab 9-3 dus misschien binnenkort is langs de saab dealer!
quote:GTI of williams
Op dinsdag 24 juni 2003 12:51 schreef bleiblei het volgende:[..]
die zijn gaaf
...
neej meer richting een 205, of een ouwere clio ofzo.
ik zou voor een clio gaan denk ik, toch iets meer auto dan een 205
quote:Dat is de de R automaat.. Die is gedowntuned. De huidige (ingekochte) automaat kon het enorme koppel van de R niet aan. Een R automaat is dus echt een no go totdat er een nieuwe is die ze meen ik wel aan t ontwikkelen zijn. Alhoewel een R automaat IMHO altijd een no go is, maar wil je er toch een dan kun je beter nog een jaartje ofzo wachten.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:45 schreef Ultimora het volgende:[..]
kweet t niet zeker, maar ik meende dat de automaten gedowntuned waren, om dat ze de kracht niet aan kunnen, en ik ben ff te lui om naar de handbak te gaan kijken.. maaroged mischien iets om op te letten
quote:Zeker een ouwe gereden, die hadden een beetje een "vage" besturing. Sinds de 2002 (dacht ik of was t de 2003 update.. want de 2004 update is er ook al weer O_o) uitvoeringen gebruikt volvo stuurinrichtingen van het duitse ZF. Die zijn veeeeel prettiger, strakker, sportiever, veel beter. En.. Saillant detail, wie is er ook groot afnemer bij ZF. Inderdaad, BMW!
Op dinsdag 24 juni 2003 10:31 schreef lazlow het volgende:
Ik heb in zowel de Volvo als de BMW gereden en de BMW rijdt gewoon véél beter. Meer gevoel in 't stuur, beter afgeveerd, betere balans, betere zit positie en een veel beter onderstel.Volvo maakt best aardige auto's, maar ik hoef ze niet.
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 24-06-2003 13:10]
quote:Als je dezelfde onderdelen hebt wil het nog lang niet zeggen dat de auto hetzelfde is afgesteld! slaat echt helemaal nergens op! Sorry voor alle volvo fans (waaronder ik mezelf ook reken) ik moet toch eerlijk toch geven en dat is vanuit een objectief standpunt dat het onderstel van een BMW echt beter is misschien wel het beste wat je kan krijgen in een normale middenklasser... mensen die al wat langer tests lezen en tv kijken kunnen niet anders dan dit beamen...!
Op dinsdag 24 juni 2003 13:01 schreef DIJK het volgende:[..]
Dat is de de R automaat.. Die is gedowntuned. De huidige (ingekochte) automaat kon het enorme koppel van de R niet aan. Een R automaat is dus echt een no go totdat er een nieuwe is die ze meen ik wel aan t ontwikkelen zijn. Alhoewel een R automaat IMHO altijd een no go is, maar wil je er toch een dan kun je beter nog een jaartje ofzo wachten.
[..]Zeker een ouwe gereden, die hadden een beetje een "vage" besturing. Sinds de 2002 (dacht ik of was t de 2003 update.. want de 2004 update is er ook al weer O_o) uitvoeringen gebruikt volvo stuurinrichtingen van het duitse ZF. Die zijn veeeeel prettiger, strakker, sportiever, veel beter. En.. Saillant detail, wie is er ook groot afnemer bij ZF. Inderdaad, BMW!
Neem de Volvo V70 T5 (zitten alle opties al bijna standaard in) en ga een dagje naar http://www.mr-sweden-motorsport.de/ ![]()
Deze lui persen zonder moeite 300PK uit je blok na een paar aanpassingen o.a. turbodruk en luchtfilters.
De auto heeft dan al vol koppel bij 1350 RPM en DAN is ie snel.
Kennis van mij heeft hetzelfde gedaan met zijn S60 T5 en geloof me...
quote:Ga een dagje naar brabus die persen zonder moeite 640pk uit je benz maar wat dacht je dat dat allemaal koste!! en als ik een sportwagen wil koop ik geen volvo! dan koop ik wel een porsche of iets dergelijks..
Op dinsdag 24 juni 2003 13:18 schreef Ballebek het volgende:
Heel simpel antwoord;
Als je ECHT een knalbak wilt hebben en nog station ook:Neem de Volvo V70 T5 (zitten alle opties al bijna standaard in) en ga een dagje naar http://www.mr-sweden-motorsport.de/
Deze lui persen zonder moeite 300PK uit je blok na een paar aanpassingen o.a. turbodruk en luchtfilters.
De auto heeft dan al vol koppel bij 1350 RPM en DAN is ie snel.
Kennis van mij heeft hetzelfde gedaan met zijn S60 T5 en geloof me...
[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 24-06-2003 13:22]
quote:Ik zeg ook zeker niet dat het hetzelfde is afgesteld.. Ik durf zelfs te beweren dat de laatste stuurinrichtingen van volvo FIJNER zijn dan die van BMW omdat ze een recenter model van ZF aangeleverd gekregen hebben. Overingens, geen kwaad woord over het onderstel van BMW, dat zijn hele mooie onderstellen en inderdaad misschien wel de mooiste. Maar hij hemelt ALLE punten op, en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals bijvoorbeeld de zitpositie, ik ken genoeg merken met een prettiger zitpositie. (audi bijv).
Op dinsdag 24 juni 2003 13:17 schreef Visie het volgende:[..]
Als je dezelfde onderdelen hebt wil het nog lang niet zeggen dat de auto hetzelfde is afgesteld! slaat echt helemaal nergens op! Sorry voor alle volvo fans (waaronder ik mezelf ook reken) ik moet toch eerlijk toch geven en dat is vanuit een objectief standpunt dat het onderstel van een BMW echt beter is misschien wel het beste wat je kan krijgen in een normale middenklasser... mensen die al wat langer tests lezen en tv kijken kunnen niet anders dan dit beamen...!
quote:dat kan je niet vergelijken want de zitpositie van mijn 330d is heel anders dan de zitpositie van m`n vaders 740d
Op dinsdag 24 juni 2003 13:21 schreef DIJK het volgende:[..]
Ik zeg ook zeker niet dat het hetzelfde is afgesteld.. Ik durf zelfs te beweren dat de laatste stuurinrichtingen van volvo FIJNER zijn dan die van BMW omdat ze een recenter model van ZF aangeleverd gekregen hebben. Overingens, geen kwaad woord over het onderstel van BMW, dat zijn hele mooie onderstellen en inderdaad misschien wel de mooiste. Maar hij hemelt ALLE punten op, en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals bijvoorbeeld de zitpositie, ik ken genoeg merken met een prettiger zitpositie. (audi bijv).
quote:Duh.. Je moet dan wel auto's in de zelfde klasse gaan vergelijken. Maar dat geldt voor al dit soort onderwerpen. En dan blijf ik bij mijn standpunt. Ik vind de Audi A8 bijvoorbeeld VEEL beter zitten dan de ook al loeicomfortabele 7 serie.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:23 schreef Visie het volgende:[..]
dat kan je niet vergelijken want de zitpositie van mijn 330d is heel anders dan de zitpositie van m`n vaders 740d
Dus ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |