Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?
Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=no
en wat plaatjes:

-edit-
plaatjes werken niet?
-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 23-06-2003 19:50]
Volvo tegelijk noemen in een zin met luxe en prestige...
Als je nou veiligheid en waar-voor-je-geld had genoemt...
Wat je zegt is erg subjectief... Ik denk bij mezelf: voor dat geld had je dus ook een BMW kunnen kopen (meer prestige, sneller (want sowieso betere wegligging), mooier enz..
Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
quote:Hij is in buitenmaten groter, maar voor een gezin met bagage niet. Omdat de V70 nou eenmaal een station is. Ideaal voor de zakenman met 3 kinderen en een caravan. Goedkoper is de alfa niet, hij is 4000 euro duurder.
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:--knip--
Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
Jammer dat een BMW het puur op specs niet wint (wel op uiterlijk), aangezien ik groot BMW fan ben.
Als het per se nieuw moet zijn, kijk eens naar de Nissan 350.
quote:Een supra? Ik ga geen supra vergelijken met een Volvo
Op maandag 23 juni 2003 19:49 schreef StefanP het volgende:
Een tweedehands supra. V70: zuig uitlaatgas.Als het per se nieuw moet zijn, kijk eens naar de Nissan 350.
Die alfa is idd een optie .
Een BMW 525 doet toch wel in veel opzichten onder aan een v70 t imho, niet echt een optie.
Je gaat toch ook geen Rolls vergelijken met een Ferrari. Tuurlijk is de laatste veel sneller, en geven ze allebei prestige, maar het is geen vergelijking op alle punten die genoemd zijn.
quote:jah die van me baas.
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef Roderick het volgende:
Audi RS4 of RS6 ? misschien een optie?
quote:Jongen, de dag dat welke BMW dan ook onder doet voor een volvo moet nog komen! Ik weet niet of je ooit in een BMW hebt gereden (al is het een 3 compact), maar daar kan volvo nooit aan tippen.. Zelfs als qua vermogen en acceleratie de volvo meer heeft, kan ik je garanderen dat die BMW 10 keer lekkerder rijdt (en een betere wegligging heeft, en je kan er veel leuker mee spelen vanwege de achterwielaandrijving)..
Op maandag 23 juni 2003 19:51 schreef TroyK het volgende:
Een BMW 525 doet toch wel in veel opzichten onder aan een v70 t imho, niet echt een optie.
Ik weet niet of je dit vraagt omdat jij of je vader ofzo een nieuwe auto nodig hebben... Maar specs zijn niet alles kan ik je uit ervaring vertellen..
quote:hey ik weet niet hoe je aan de foto komt, maar als jouw baas een bedrijf in radardetectoren heeft, dan pas geloof ik dat dat de foto van de auto van je baas is. dat is namelijk gewoon de foto van de tuf tuf club, en die auto staat ondertussen al een maand of 3 bij de Audi dealer in Hapert te koop. (hij is dus al niet meer van de die gast die in de detectorbranche zit, maar van VW Audi Van Mossel te Hapert...
Op maandag 23 juni 2003 19:53 schreef _GdR_ het volgende:[..]
jah die van me baas.
en OT de VW Passat 1.8T met chip @ 193pk (met garantie) is goedkoper en sneller als die V70
Volvo lijkt een luxe merk, maar is het niet. Daarom zijn ze qua specs gauw beter. Als je een wilt die qua specs beter is moet je een 530 Touring nemen. Maar die is weer veel duurder.
Best een leuk wagentje. Doet echt niet onder voor die Volvo; zeker
niet als het aankomt op vermogen en snelheid. 0-100Km/h => 7.9s
en 240pk. Nou nog effe tunen ![]()
Hij is wel 1500 eurotjes duurder, maar ja bij zulke bedragen boeit dat niet.
Nog een paar plaatjes om het af te ronden:
![]()
![]()
![]()
![]()
........volvo is gewoon goed
de echte volvo rijder neemt ook geen sedan
die neemt een station
want als je een sedan neemt........dan neem je een saab ![]()
een V70R misschien? zal wel wat duurder zijn maar dan heb je ook wat
allwheel drive, 300 pk
Top Speed 250.0 kph / 155.3 mph
0 - 60 mph 5.6 seconds
[Dit bericht is gewijzigd door VanDread op 23-06-2003 21:48]
quote:Subaru Impreza Prodrive
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
het gebied van :
- Prijs (43000 euro)
- acceleratie : 8.3 s
- grootte
- Luxe
- prestige
- top (225)Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Om de boel samen te vatten:
Welke auto kan de volvo op de bovenstaande punten overtreffen?Voor degenen die de auto nog niet kennen:
even wat specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=22768&cache=noen wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]-edit-
plaatjes werken niet?-edit- plaatjes werken weer. der moest http:// voor.
.
quote:geef dan ook wat info ofzo
Op maandag 23 juni 2003 21:44 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Subaru Impreza Prodrive
quote:na zoeken..........ik ook niet echt........bmw een beetje.......dat was het
Op maandag 23 juni 2003 19:35 schreef TroyK het volgende:
Ik heb eens zitten kijken naar wat auto's die ook degelijk, luxieus en sportief zijn. Bijvoorbeeld: een passat W8 , een Mercedes E of C , een Saab 9-5 Aero etc. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden in die prijsklasse met zoveel opties en snelheid. ( de bovengenoemde punten)
Ook al zou er een vergelijkbare auto zijn met betere wegligging of wat dan ook, zou ik nog voor de V70 gaan.
Zo'n bloedgeile bak!
210 pk
230 km/h
8,3 s
![]()
Of..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Highline
193 pk
232 km/h
8,0 s
Ook niet misselijk dacht ik zo
quote:als je slim bent ga je dus voor die 1.8T met Chip, dan ga je nog harder ook, plus je hebt meer koppel.
Op maandag 23 juni 2003 22:28 schreef Mikkel het volgende:Of..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Highline
193 pk
232 km/h
8,0 sOok niet misselijk dacht ik zo
tis nog goedkoper ook, kan je de rest van het geld in dikke opties stoppen
quote:Ja maar met chip staat ie niet op autoweek carbase
Op maandag 23 juni 2003 22:32 schreef Ultimora het volgende:[..]
als je slim bent ga je dus voor die 1.8T met Chip, dan ga je nog harder ook, plus je hebt meer koppel.
tis nog goedkoper ook, kan je de rest van het geld in dikke opties stoppen
quote:En sneller stuk
Op maandag 23 juni 2003 19:42 schreef _Kuch_ het volgende:Zal ik je dan ook nog maar 1 alternatief geven: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v. Sneller, groter, evenveel prestige, goedkoper.
quote:die kosten ook serieus nog veeeeeeel meer (reken op 30.000 eurotjes extra)
Op maandag 23 juni 2003 22:34 schreef febster het volgende:
Als je een V70 2.4 T (200pk), wilt kopen gewoon "ff" doorsparen voor een V70R, die zijn serieus nog veeeeeeel gaver
btw: de V70 2.4T wordt niet meer gemaakt, hij is vervangen voor de 2.5T en die heeft 210 pk
quote:3 woorden;
Op maandag 23 juni 2003 21:49 schreef VanDread het volgende:[..]
geef dan ook wat info ofzo
dit is natuurlijk RUK!
en zeker op die godgans enorme geweldig nutteloze quote van je
nofi .........maar hopelijk vat je het
Subaru Impreza Prodrive!
quote:3 woorden:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:30 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
3 woorden;
Subaru Impreza Prodrive!
Veel Te Klein!
quote:vergeleken met een V70 wel
Op dinsdag 24 juni 2003 00:32 schreef Threepio het volgende:[..]
3 woorden:
Veel Te Klein!
Volvo chassis
quote:Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
Op dinsdag 24 juni 2003 00:34 schreef johnwoo het volgende:
Nou lees ik op de eerste pagina dat een V70 een relatief slechte wegligging zou hebben... Ik geef eerlijk toe dat ik nog niet in een V70 heb gereden, maar het lijkt me dat de wegligging daarvan aardig overeenkomt met een S60, en geloof mij, de S60 heeft een heerlijke wegligging. Beter dan een BMW 5-serie, al rijdt het wel iets minder sportief. Maar met een Volvo kan je zo over drempels knallen en er niks van voelen, terwijl andere wagens hun schokdempers erop kapot zouden rijden. En toch is de wagen niet bepaald zacht geveerd, in bochten ligt ie lekker strak op de weg, hij deinst niet en helt niet over.
Neem je een exemplaar met Four-C, dan ligt de wegligging helemaal in een andere klasse dan de vergelijkbare modellen van de concurrentie (BMW, Mercedes, Audi).Volvo chassis
V8 7.3 liter Turbodiesel, 235 HP/179 kW
[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 24-06-2003 00:58]
quote:Is dat zo'n pickup geval
Op dinsdag 24 juni 2003 00:57 schreef Farao het volgende:
Chevrolet GMT 600 EVV8 7.3 liter Turbodiesel, 235 HP/179 kW
quote:neu...
Op dinsdag 24 juni 2003 01:00 schreef Threepio het volgende:[..]
Is dat zo'n pickup geval

en reken maar dat die snel zijn
quote:lol ik had het kunnen weten bij jou..
Op dinsdag 24 juni 2003 01:12 schreef Farao het volgende:[..]
neu...
en reken maar dat die snel zijn
Dag V70
quote:Alssie der is kom ik je wel ophalen
Op maandag 23 juni 2003 22:34 schreef febster het volgende:
Als je een V70 2.4 T (200pk), wilt kopen gewoon "ff" doorsparen voor een V70R, die zijn serieus nog veeeeeeel gaver
Maar volgens mij moet een BMW tegenwoordig redelijk te vergelijken zijn in luxe met een Volvo hoor. Dat verschil is tegenwoordig miniem.
quote:valt aardig mee, als je niet non stop plankt bij het stoplicht valt het echt 100% reuze mee. Ik rij regelmatig in een T5 met 250pk, en echt serieus, pas als je bij het stoplicht staat en je ramt het gaspedaal in... dan pas gaattie een beetje glijden. Voor de rest heb ik er nooit last van die voorwielaandrijving.
Op dinsdag 24 juni 2003 00:45 schreef Threepio het volgende:[..]
Een V70 heeft opzich geen slechte wegligging, maar heeft wel voorwielaandrijving. En dat is met 200+ pk's nogal tricky. Ik zou hem dus gewoon met AWD bestellen
quote:on the left een nieuwe V70 naar jouw smaak on the right een pauper mercedes die al van iemand anders is geweest...
Op dinsdag 24 juni 2003 01:33 schreef Visie het volgende:
Lekker boeiend topic... als ik 43000 euro had ging ik dus echt niet een volvo rijden.... koop dan een 2dehands bmw of merc of een leuk sport autotje! en hou geld over
ik weet het wel hoor
.
Maar een V70 met een redelijk leuk vermogen zijn echt gewoonweg super auto's
. Je kan er veel in kwijt, en je trekt lekker hard weg
.
quote:Je knalt met je 2e hands YZF R6 met 120 tegen een voorligger.
Op dinsdag 24 juni 2003 07:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Je neemt een 2e hands YZF R6 van 7500 euro.
Je gaat nu 270km/h en van 0 naar 100 in 3 secondenDag V70
NOFI
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |