abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43865868
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:10 schreef MikeyMan het volgende:
Ehm... De stap Passat ==> V70 is echt niet zo groot...
Nee, scheelt slechts 1/4e nieuwprijs V70. Ik rijd dagelijks in de nieuwe Passat en V70, en kan zodoende wel degelijk constateren dat er een relatief groot verschil zit in comfort, kwaliteit van afwerking en souplesse tussen beide modellen.
pi_43868943
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:56 schreef j0rrit het volgende:

[..]

De Renault en Passat zitten duidelijk een klasse onder de V70, laat staan de Skoda Octavia. Dat is een ondergeschikte aan de Passat en wellicht enkel vergelijkbaar met de Laguna. Prima middenklassers hoor, daar niet van. Maar de V70 is duidelijk een stapje hoger, zeker qua prestige.

Weet niet of je al deze auto's wel eens gereden hebt? Verwacht van niet.
Volgens de officiele lezing van VAG (de eigenaar van oa Audi, Skoda, Seat en VW), zit Skoda TUSSEN VW en Audi en dus niet onder VW zoals jij zegt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_43870005
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Volgens de officiele lezing van VAG (de eigenaar van oa Audi, Skoda, Seat en VW), zit Skoda TUSSEN VW en Audi en dus niet onder VW zoals jij zegt.
Marketingtechnisch interessant als je Skoda als A-merk wil profileren?

Denk eens logisch na in prijsvolgorde binnen dezelfde categorie? Skoda, VW, Audi.
pi_43870732
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 11:23 schreef Visie het volgende:
Volvo houdt de prijzen laag omdat ze een basic auto afleveren zonder iets erop! Als je een merc koop zit er meteen al vanalles op, hetzelfde geld bij VW, audi, bmw, etc.... ik zou zeggen pak is wat volvo folder erbij (ik heb ze toevallig hier liggen van de s40/v40 en de s60 en de V70)
BTW ik heb in een V40/S60/V70 en C70 gereden maar heb uiteindelijk een bmw 330D gekocht
Wat een nonsens zit je hier te vertellen. Ten eerste is de vergelijking met een Benz sowieso geen goede vergelijking. Kan je net zo goed zeggen dat je bij een Rolls meer krijgt. Wat je voor een simpele C-serie betaal kan je bij Volvo in een S80 rijden, wat een totaal andere klasse is. En als je dan de opties vergelijkt dan zit er niet eens zo veel verschil in. Met uitzondering dat je dan met de Volvo in een veel grotere auto rijdt. Ten tweede is het helemaal vreemd dat jij VW als voorbeeld neem. De Trendline van VW is zo kaal als het maar kan. Zeker als het gaat om de Polo of Golf. Ga je een beetje in dezelfde klasse zitten, dan kan je een simpele S40 vergelijken met een simpele Jetta. De Jetta heeft geen tractiecontrole, geen stabiliteitsregeling, geen lendesteun stoel, geen middenarmsteun en geen audioinstallatie. De rest is vrijwel gelijk, en dat noem jij completer?
pi_43870879
quote:

[..]

Als ze wat meer tijd steken in de Skoda, dan zal het misschien ook wel kunnen. Maar bij Skoda leven ze nog een paar jaren in het verleden. Denk ook niet dat de Superb de nieuwe Passat overtreft. De Passat is overigens ook een fractie duurder.
pi_43959571
Zit Skoda niet ergens tussen VW en Lada in?
'99 MB E320 CDI T-model
pi_43960899
quote:

[..]

Nee.
Skoda staat niet tussen VW en Audi in, maar is duidelijk onder VW gepositioneerd.
Er zijn namelijk 2 groepen binnen Volkswagen AG:

Audi-groep met de volgende merken:
- Lamborghini
- Audi
- Seat

Volkswagen-groep met de volgende merken:
- Bugatti
- Bentley
- Volkswagen
- Skoda
- Volkswagen Commercial Vehicles

Dat is de officiele lezing zoals die nu is, en elke groep heeft z'n eigen directeur. Sinds Pischetsrieder (baas van Volkswagen AG) vervangen is door Winterkorn (voorheen directeur van Audi) is het plan om het spul als volgt te groeperen:

een Volume-groep bestaande uit:
- Volkswagen (inc. Commerical Vehicles)
- Seat
- Skoda

en een Premium-groep bestaande uit:
- Bugatti
- Bentley
- Lamborghini
- Audi

Daarnaast is het ook prima aan de verkoop prijzen van de Skoda's te zien, ze zijn duidelijk goedkoper dan vergelijkbare VW modellen. (Jetta-Octavia, Polo-Fabia bijvoorbeeld)
Een Octiavia is goedkoper dan een Jetta, en een Fabia is goekoper dan een Polo.
V10
pi_43961281
Je kunt het ook (zeer) duidelijk zien aan de auto zelf hoor
't Oogt en voelt toch allemaal een tikje goedkoper aan als VW. Maargoed VW ligt op dit moment volgens mij ook wel op een ongekend hoog niveau in zijn klasse...
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:09:28 #209
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43962103
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:35 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Nee, scheelt slechts 1/4e nieuwprijs V70.
Wat zegt dat? Vrijwel niks...
quote:
Ik rijd dagelijks in de nieuwe Passat en V70, en kan zodoende wel degelijk constateren dat er een relatief groot verschil zit in comfort, kwaliteit van afwerking en souplesse tussen beide modellen.
Comfort, afwerking en souplesse zijn nogal van interpretatie afhankelijk. Vergelijkbare motoren zullen bij volkswagen echt niet meer danwel minder soepel zijn...

Kwaliteitsverschil vind ik persoonlijk (wederom afhankelijk van uitvoering natuurlijk...) ook erg meevallen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43963138
Ach zo heeft ieder merk z'n pro's en con's. Waar VW misschien bekend staat om luidruchtige diesels zal Volvo bekend staan om trage automaten.

Ik denk wel dat ze direct vergelijkbaar zijn. De passat oogt wel stukken kleiner vind ik, hoe de werkelijke maten van elkaar verschillen weet ik niet. Zal elkaar niet veel schelen gok ik....
'99 MB E320 CDI T-model
pi_43963312
Een Passat Variant (nieuwe model) is 6 cm langer dan een V70. De V70 heeft wel een 5 cm langere wielbasis.
V10
pi_43963419
Is geen significant verschil dus. Duidt er w.s. op dat de Passat wat meer laadruimte heeft en de Volvo wat ruimer is op de achterbank
'99 MB E320 CDI T-model
pi_43965329
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ach zo heeft ieder merk z'n pro's en con's. Waar VW misschien bekend staat om luidruchtige diesels zal Volvo bekend staan om trage automaten.

Ik denk wel dat ze direct vergelijkbaar zijn. De passat oogt wel stukken kleiner vind ik, hoe de werkelijke maten van elkaar verschillen weet ik niet. Zal elkaar niet veel schelen gok ik....
trage automaten? ik kan alleen maar oordelen over de automaten van volvo en audi, maar die vind ik persoonlijk toch wel vrij vlot. volkswagen automaat heb ik nog nooit gereden.
pi_43965449
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:09 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Wat zegt dat? Vrijwel niks...
Dat zegt dat je met een Passat-lease tarief geen V70 leasen kunt, en daarmee de V70 wel degelijk een klasse hoger ligt.
pi_43965482
Lease...
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:59:56 #216
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43965766
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:51 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Dat zegt dat je met een Passat-lease tarief geen V70 leasen kunt, en daarmee de V70 wel degelijk een klasse hoger ligt.
Klasse duurder ja... En das een beetje een self fulfilling prophecy, vind je ook niet...

Daarnaast heb ik schijt aan leasemaatschappijen...
©DiscoveryChannel
pi_43966378
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:59 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Klasse duurder ja... En das een beetje een self fulfilling prophecy, vind je ook niet...

Daarnaast heb ik schijt aan leasemaatschappijen...
Het gaat hier om feiten, niet om "schijt hebben aan..."
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:22:17 #218
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43966475
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:19 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Het gaat hier om feiten, niet om "schijt hebben aan..."
Enige feit hier is dat ie duurder is... Punt...

Zegt totaal niks over andere factoren...
©DiscoveryChannel
pi_43966882
Dus de Opel Vectra, die in wezen even groot is qua volume (waar jullie naar schijnen te kijken), valt binnen dezelfde klasse als de Mercedes E Estate? De V70 daarentegen valt eerder samen met de A6 en dergelijke. Of wil je de A6 en Passat ook gelijk noemen? Zo ja, waarom rijden alle Passat rijders niet met die Audi dan?

*mompelt iets met appels en peren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')