abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_759877
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
pi_760014
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.

[Dit bericht is gewijzigd door texelonia op 21-02-2001 11:47]

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_760027
Hier kun je ook wel wat vinden, denk ik...
New York
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 februari 2001 @ 13:02:30 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_760187
quote:
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.
Als dat een hotel van de 'Best Western'-keten was heb ik daar ook gelogeerd. Prima plek, prima hotel, niet goedkoop, maar zeker ook niet belachelijk duur. Als ik het goed onthouden heb tussen de 200 en 300 per nacht. Geregeld via de NBBS (sowieso handig om via de NBBS iets te regelen, want die hebben redelijk goede kwaliteit hotels, en zijn niet duurder dan ter plekke wat regelen). Goedkoopste waar ik ooit (toen ik minder te spenderen had) in NewYork gezeten heb was YMCA VanderBilt. Prima plek, maar niet 'romantisch'of zo. Zou er niet met mijn vrouw naar to gaan.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2001 @ 17:05:19 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_761068
Ik ben anderhalf jaar geleden naar new york geweest, heb geen info over hotels (wij zaten tegenover madison square garden), maar misschien wel een leuke tip voor in new york. Je zou eens moeten gaan kijken bij Big Apple Tours. Kost geloof ik niet al te veel. Zijn rondritten door new york, waarbij je door heel new york kan opstappen. Zeer voordelig en leerzaam/leuk alternatief voor de taxi's. Krijg je meteen wat inside info van echte new yorkers. Zeer aan te raden.
pi_781432
quote:
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was.
2 jaar geleden in hetzelfde hotel verbleven. Toen was het 110 gulden per persoon per nacht (2 persoonskamer). Je zit dan wel in Manhatan, ongeveer naast Madison Square Garden, dus niet het minste stukje New York.
Het hotel heeft een hele leuke bar, en er komen heel veel Britten, dus er zijn super drinkavonden te beleven

Als stad is New York ge-wel-dig!
Burgemeester Giuliani heeft er met zijn 0-tolerance beleid een soort geregiseerde show van proberen te maken, maar ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel. Je moet dan natuurlijk niet naar wijken als The Bronx ofzo gaan.....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2001 @ 21:49:58 #8
862 Arcee
Look closer
pi_781574
quote:
Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!
In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.
quote:
ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.
Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_788390
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Het YMCA komt daar nog het dichtst bij in de buurt.
Je hoeft echter niet perse in het centrum te zitten je kunt overal naartoe een taxi nemen en voor 10 dollar kom je echt een heel eind.
> Nederland: het cirus is open <
  maandag 5 maart 2001 @ 02:22:18 #10
9426 V-man
whassup?
pi_792311
quote:
Op 03 maart 2001 10:27 schreef Tremor het volgende:
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Klopt ... is vaak gewoon echt duur ... weet niet wat je te besteden hebt maar ter vergelijk, jeugdherberg kostte al iets van 50 dollar, dus das 110-120 piek per nacht .... en dan is er ook vaak nog geen plek ook ...

Goed zoeken, nog meer surfen en meer geluk hebben alsdat ik had denk ik

hmm .....
pi_796588
Als je goedkoop wil overnachten moet je bijvoorbeeld in New Jersey overnachten, aan de andere kant van de Hudson rivier. Het lijkt me echter niet dat je dat wilt. Als je dan toch naar New York gaat, zal ik maar wat minder op de centen letten, zeker met de huidige dollarkoers. Goedkoop zal het niet worden, maar ongetwijfeld wel erg leuk!
O+. Ripley. O+.
pi_796625
Ik ben al meerder keren in new york geweest... In chelsea een wijk in manhatten heb je een jeugdherberg waar je voor 24 dollar of zo kan slapen.. Met zijn 8 op een kamer.. Veel goedkoper lukt je denk ik niet. Ik heb ook het Habitat hotel gezeten. Zit op 7th en 54th ofzo.. 5 minuten van times square. Was 100 dollar de nacht.. Voor twee bedden. Was schoon en netjes. Maar je moet niet verwachten dan je daar de hele dag op de kamer moet gaan zitten. Daar is het niet echt geschikt voor. Maar wie wil ook binnen blijven in new york!! Het is echt geweldig. Lekker shoppen in china town om 11 uur s'avonds op een zondag. Boodschappen doen om 4 uur s'nacht. The city that never sleeps! Met je knieen in de lucht heerlijk japans eten op madison en 44th Ik wil nog een keer...hehe
  woensdag 7 maart 2001 @ 12:32:02 #13
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_799393
(Nog) Geen ervaring mee, maar heb wel een site voor je met allerlei hostels.
http://www.hostels.com/us.ny.ny.html
Zitten wel wat aardige adressen tussen.
Fijne vakantie!
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:37:31 #14
10767 Beethoven
roll over...
pi_825021
quote:
Op 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
Met de huidige stand van de dollar zijn hotels niet echt te betalen. Afgelopen jaar heb ik in het Chelsea Hostel gezeten. Volgens mij zo'n 24 dollar per nacht en er hangt voor Amerikaanse begrippen een zeer goede sfeer
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:48:48 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_825049
goh, afgelopen jaar zat ik op een camping (rv park) in new jersey en dat was vijftig dollar per nacht. En het enige wat het eigenlijk was, was een parkeerplaats.
Verwacht idd niet goedkoop uit te komen, de prijzen die ik hier lees vallen me heel erg mee en zullen dan wel de goedkoopste zijn.
Voor de rest idd de gaafste stad waar ik geweest ben, maar eigenlijk alleen Manhatten. En echt veilig voelde ik me ook niet 's nachts, maar het was idd beter dan Rotterdam (lekker moeilijk).

[edit] en wat je dan zeker in New York moet doen is vlak voor middernacht (dus als het goed donker is), de top of the world observatory doen, dat is dus op het dak van het WTC staan, dat is goedkoper dan the Empire State Building en veel mooier. Je staat geheid een uur lang met je bek wagenweid open. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 14-03-2001 23:51]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7588707
Om maar geen nieuw topic te openen...dus stel mijn vraag hier wel even Wil dus in zomer 2003 naar the Big Apple.

Anyway, wat is één van de betere dierentuinen in NY? Ik ben nu een beetje wat info aan het zoeken over The Bronx Zoo, maar heb het niet helemaal met die omgeving

pi_7589443
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7589543
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 23:46 schreef Dezz het volgende:
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
I know, maar ik was eigenlijk meer op zoek naar persoonlijke ervaringen
pi_7720177
Wil graag een city-trip naar New York maken rond juni/juli 2003. Als totale newbie op het gebied van reizen hoop ik met jullie hulp wat verder te komen. Ik heb al veel informatie kunnen verzamelen (ook wat betreft reisbureau's en eerdere topics hier), maar ben nog niet helemaal tevreden. Hier wat informatie:

Periode: Juni/juli 2003 - Tussen de 7-14 dagen (dus voldoende tijd)
Plaats: New York (Aankomst en vertrek op JFK)
Budget: 1500-1800 euro (eronder mag natuurlijk altijd)
Absolute musts: Ik heb geen zin om me aan een 'planning' vast te houden en wil liever zelf bepalen wat ik ga bezoeken en wanneer. Dus niet van die arrangementen waarbij je verplicht op de bus moet stappen om die locatie te bezoeken en dan binnen een bepaalde periode weer verder moet om iets anders te bekijken. Ik wil het liefste zelf reizen met metro / taxi.

Nu heb ik daarvoor een paar vragen (vooral aan de mensen die NY al hebben bezocht en ervaringen willen delen):

-Welk reisbureau heeft alle zaakjes netjes op orde en is wat betreft prijs/kwaliteit verhouding oké?
-Zijn er onder de users voorkeuren voor wat betreft vliegmaatschappij?
-Hotels? Zelf heb ik al gekeken naar hotels zoals Skyline en Hotel Pennsylvania. Het gaat overigens om een één persoonskamer (voor mij alleen), maar schijnbaar zijn tweepersoonskamers meestal voordeliger?!
-Tot slot, wat is één van de betere dierentuinen om te bezoeken. Heb wel wat info gevonden over The Bronx Zoo, maar die omgeving ligt mij niet helemaal

Ben tot nu toe redelijk geïnteresseerd in Jan Doets America Tours (tot nu toe mijn voorkeur), Special Traffic en exit-reizen.nl (in mindere mate).

Las dat er al meerdere users zijn die NY vaak bezocht hebben, ik zou stukken verder komen met jullie tips en ervaringen, dus hopelijk hebben jullie wat antwoorden op mijn vragen...

zondag 5 januari 2003 @ 17:16:17 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7721891
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
pi_7722514
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.

http://www.jandoets.nl

ps ik ben best wel jaloers, ik zou zo terug gaan. Ben ook van plan na m'n studie daar een tijdje te gaan wonen

veel plezier

pi_7722609
In deze heb ik overnacht voor een week en geloof me hij is goedkoop, Bowery's Whitehouse Hotel of NY. Maar je moet je niet teveel verwachten van de slaapgedeeltes, het zijn namelijk iets van 40 hokken op 1 verdieping 3mx3m ofzo. Je hebt soms wat last van mensen in andere hokken, snurken bv, maar dat overleef je vast wel.

Succes

daarnaast nog ff je zit in Greenwich Village en das een perfecte plaats om overal heen te gaan met metro of lopend.

maandag 6 januari 2003 @ 17:03:54 #23
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_7741223
Ik heb het idee dat er best goedkoop overnacht kan worden in New York. Kijk eens bij die site die eerder genoemd werd, over hostels in NY. Staan al aardige bij (ook dat Whitehouse gedoe van de post hierboven) voor 25 dollar per nacht. Daar moet je uiteraard helemaal niets luxe van verwachten, maar who gives a ***. Je zit toch meer buiten dan binnen.
pi_7743751
quote:
Op zondag 5 januari 2003 17:16 schreef PLAE@ het volgende:
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
Voor 1000-1100 euro zit je in NY met hotel erbij. De rest gebruik ik om de dagen mee door te komen. Zal waarschijnlijk rond de 6-8 dagen worden (mocht ik het naar me zin hebben dan plak ik er nog een dagje extra aan vast).
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:01 schreef bolus het volgende:
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.
Was al mijn voorkeur, hoor wel goeie verhalen over Jan Doets. Skyline hotel lijkt mij overigens wel goed genoeg, en inderdaad ben je meer buiten dan binnen.

Nog aanraders of tips wat betreft vliegmaatschappijen? Heb nu KLM/Northwest in het oog, maar kan eventueel ook nog met Delta Airlines, Singapore Airlines of British Airways.

FOK!fossiel maandag 6 januari 2003 @ 18:58:18 #25
8443 cptmarco
it's captain...
pi_7743851
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een paar nachten in het Skyline Hotel gezeten en daar is absoluut niets mis mee.

Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.

pi_7744095
Ik ben afgelopen oktober een aantal dagen in NY geweest, we hebben geslapen in een hostel, dat voorzover wij konden vinden het goedkoopst http://www.hinewyork.org/, we betaalden ongeveer 40 dollar per nacht.

Verder werd ons door een aantal mensen in NY afgeraden om na 11 uur met de metro te gaan maar gewoon een taxi te pakken die ook bijna nix kost.

Ik ben in de zoo geweest bij central park, dat stelde niet heel veel voor, de zoo in Washington was wel erg stoer.

Het is ook een aanrader om naar een sportwedstrijd te gaan, wij zijn naar een ijshockey wedstrijd van de Rangers geweest, erg leuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Fluxi op 06-01-2003 19:12]

www.narf.nl
I think, therefor i Mac.
pi_7744097
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:58 schreef cptmarco het volgende:
Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.
Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK
pi_7744158
Vliegen was trouwens het goedkoopst met portugal air oid maar dan vlieg je wel via Lisabon en dat kost je 2 uur, wij hebben met air france gevlogen via Parijs, is een stuk goedkoper dan klm en je land gewoon op jfk.
www.narf.nl
I think, therefor i Mac.
  maandag 6 januari 2003 @ 20:35:31 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7746058
En lang van te voren je vliegtickets reserveren kan ook veel schelen

succes

pi_7746303
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:08 schreef Klingon het volgende:

[..]

Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK

Singapore Airlines is toch meestal iets meer goedkoper dan KLM, en bovendien hebben die ook een betere service, o.a. personal video system met Nintendo.Voordeel bij hun is ook dat je in de ochtend aankomt en laat in de avond daar vandaan vertrekt.
Newark is bovendien veel minder druk dan JFK, afhandeling verloopt dus veel sneller.En je bent zo in het centrum met de bus, $12,50 voor een ticket.
pi_7788031
Vliegt singapoor airlines via schiphol of moet je dan naar een andere europese luchthaven?
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_7788077
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:35 schreef Cervix het volgende:
Vliegt singapoor airlines via schiphol of moet je dan naar een andere europese luchthaven?
Schiphol, en ze vliegen ook rechtstreeks naar Chicago.
pi_7789538
En ook vanaf Brussel trouwens.
pi_7794811
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:37 schreef schatje het volgende:

[..]

Schiphol, en ze vliegen ook rechtstreeks naar Chicago.

Kijk dat is wel beter zeker als ze ook nog is goedkoper zijn.
Nou alleen nog wat goede goedkope hotels vinden............
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_7794911
Neem in ieder geval voldoende geld mee, NY is heel erg duur
En de hotels waar ik heb geslapen daar heb je niet veel aan, die waren errug duur (roomservice met verse aardbeien terwijl je in het bubbelbad ligt, mmmm).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 januari 2003 @ 12:25:09 #36
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_7795000
Twee keer in YMCA gezeten. De eerste keer dicht bij UN gebouw, 2e keer aan Central park. Super eenvoudig, geen luxe, maar ja, wie gaat er nou op z'n hotelkamer zitten als ie in NEW YORK is?
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_7795494
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Neem in ieder geval voldoende geld mee, NY is heel erg duur
En de hotels waar ik heb geslapen daar heb je niet veel aan, die waren errug duur (roomservice met verse aardbeien terwijl je in het bubbelbad ligt, mmmm).
Mijn zus woont er, geen last van dure hotels.
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:06:37 #38
5590 Robino
pi_7927381
Zo, de kogel is bijna door de kerk. Waarschijnlijk gaan we in mei een week naar New York voor 600 euro. Daar zit alles bij (belasting, calamiteiten, etc.) behalve de transfer luchthaven-hotel en v.v.
6 dagen, 4 nachten in hotel.

Beoogde hotels:
- Belleclare hotel aan Broadway
- Quality hotel aan Broadway

Iemand ervaring mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 16-01-2003 12:34]

pi_8020860
Was in november nog in New York voor zaken en wij verblijvn altijd in Hotel Pennsylvania, het zit recht tegenover Madison Square Garden en Penn Station. Je kan zo vanaf JFK met de metro naar Penn Station (USD 1,50 enkeltje) straat oversteken en je bent in het hotel. Sommige kamers zien er nog oud uit, maar je bent er toch alleen maar om te slapen voor de rest van de dag ben je toch "buiten". Ontbijt kennen ze niet maar er zit een lekkere verse bakker op een paar honderd meter. Wij boeken het altijd via OAD, volgens mij de goedkoopste inclusief vlucht.

Veel plezier.

succes is een keuze
pi_9180109
Schopje ivm een paar vraagjes:

1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
2) Benieuwd naar de mening van de mede-fokkers: zou jij naar New York gaan wanneer er een oorlog in Irak gaande zou zijn?
3) Hoorde laatst dat het goedkoper was om te vliegen van Dusseldorf - JFK, dan Schiphol - JFK. Weet iemand hier meer van?
4) Hoe zit het met de zogenaamde Maestro pinautomaten in New York? Zijn die een beetje te vinden of is het handiger geld op te nemen met een creditcard? (Heb er al wel één trouwens).

Volgens mij had ik nu wel alles Ben iig benieuwd.

maandag 17 maart 2003 @ 16:27:27 #41
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_9182787
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef Klingon het volgende:

1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
2) Benieuwd naar de mening van de mede-fokkers: zou jij naar New York gaan wanneer er een oorlog in Irak gaande zou zijn?
3) Hoorde laatst dat het goedkoper was om te vliegen van Dusseldorf - JFK, dan Schiphol - JFK. Weet iemand hier meer van?
4) Hoe zit het met de zogenaamde Maestro pinautomaten in New York? Zijn die een beetje te vinden of is het handiger geld op te nemen met een creditcard? (Heb er al wel één trouwens).

1. Ja, koop een wereldstekker...dan zit je goed. Check ff of je mobiel ook op GSM 1900 netwerken werkt...anders heb je er niet veel aan.

2. Ja, ik ga zelf eind augustus...tickets heb ik al geboekt.

3. Naar New York zijn altijd wel cheape tickets te vinden, ook vanaf Schiphol als je maar vroeg genoeg boekt. BTW het is handiger om op Newark (EWR) te vliegen. Even ver van Manhattan als JFK, maar met betere verbinding naar Manhattan.

4. Er zijn genoeg pinautomaten met Maestro functie. Dus pinnen kan gewoon, worden wel transactiekosten voor berekend door de bank...maar gelp opnemen met cc is duurder.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_9189495
New York is echt geweldig! Ik zou niet weten in welk hotel je moet zitten, maar ik kan je wel vertellen dat je toch wel een geweldige tijd gaat beleven.

Mijn ouders hebben een appartement in New York, dus ik zit er regelmatig. Ik ben gewoon verslaafd aan die stad. Het is ook gewoon precies als in films, de mensen, de gebouwen, de sfeer, de drukte etc.

pi_9203155
Als je New York wil gaan bekijken (musea, gebouwen, central park) moet je dan een hotel hebben in Manhattan of zijn andere wijken met openbaar vervoer ook goed te doen en zo, ja welke wijken?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:45:45 #44
5590 Robino
pi_9203995
Joechei, vanaf 2 juni zit ik ook in New York
We zitten wel bovenaan de Upper West Side, dus wel een end weg van de hot spots, maar met de metro ben je er zo.
Echt gaaf
We zitten in Quality Hotel on Broadway, en gaan met Singapore Airlines naar Newark (=sneller en goedkopere transfer dan JFK).

En we komen 's ochtends aan, en gaan 's avonds pas weg.
Dat kan alleen met Singapore airlines, ook iets om rekening mee te houden! Anders gaan er al 2 dagen van je reistijd af.

En hoe zijn je ouders aan woonruimte gekomen, Ramses?

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:50:00 #45
34586 kepler
No bounce, no play
pi_9204135
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef Klingon het volgende:

1- zoals gezegd heb je een adapter nodig
2- jazeker, de kans dat bv de rotterdams haven wordt getroffen door een aanslag is volgens mij evengroot. Oftewel je bent nergens veilig. Aangezien NY goed wordt bewaakt wijken de terroristen eerder uit naar onwaarschijnlijke doelen.
3- geen idee
4- genoeg, maar kost wel 10 gulden (5 euro ofzo) per opname. Verstandiger zijn travellers cheques, die zijn en verzekerd en kan je bijna overal gebruiken en kosten minder geld.

Veel plezier, voor mij duurt het nog 4,5 maanden

The line is a dot to you!
pi_9242006
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:15 schreef mbn het volgende:
Als je New York wil gaan bekijken (musea, gebouwen, central park) moet je dan een hotel hebben in Manhattan of zijn andere wijken met openbaar vervoer ook goed te doen en zo, ja welke wijken?
Manhattan ligt het meest voor de hand. Je kunt met de metro ook in de andere wijken komen, maar dan zit je ten eerste veel verder van alle belangrijke attracties af en ten tweede weet ik niet of het zo verstandig is om je als toerist in die buurten te vertonen. Zeker 's avonds en 's nachts.

Er zijn natuurlijk in Queens, Brooklyn en Harlem best fatsoenlijke buurten, maar verdiep je daar wel even goed in voordat je daar iets uitkiest! Er zijn daar namelijk ook heeeele slechte buurten.

woensdag 19 maart 2003 @ 21:48:14 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9243681
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:55 schreef ramses het volgende:

Mijn ouders hebben een appartement in New York, dus ik zit er regelmatig. Ik ben gewoon verslaafd aan die stad. Het is ook gewoon precies als in films, de mensen, de gebouwen, de sfeer, de drukte etc.

mevrouw van den Vollaerde

hobby's: hockey, paardrijden en wil advocate worden.........toe maar.

zit vast flink in de slappe was

trouwen?

woensdag 19 maart 2003 @ 23:20:38 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_9246545
Als m'n college de reis niet canceled dan zit ik in NY vanaf 24 mei. Heb d'r nu al zin in! Lijkt me echt een geweldige stad!
.
  donderdag 20 maart 2003 @ 17:02:36 #49
25523 Courage
The cowardly dog...
pi_9262809
Ik vlieg 6 april naar New York. Aangezien Hotels in New York erg duur zijn, huur ik een appartement voor de tijd dat ik er ben.. Wanneer je met z'n 2en bent ben je voordeliger uit. Kijk maar eens op http://www.radiocityapartments.com. Dit is het appartementencomplex waar ik verblijf. Dan heb je een aparte woonkamer/slaapkamer/keuken/badkamer voor maar ongeveer $75,- per persoon (inc tax) als je met z'n 2en bent.. kortom veel goedkoper dan een hotel en veel luxer..
Bovendien zit dit complex midden in Manhattan..
Zoals gezegd vlieg ik 6 april heen.. kan nu al niet wachten...
I don't want the world to see me cause I don't think that they'd understand,
When everything's made to be broken, I just want you to know who I am...
pi_9446154
IK wil binnenkort naar New York gaan en zeker een paar museums bezoeken. Welke museums zou ik absoluut naar toe moeten?
Ik heb al bedacht:
- Museum of Natural History
- Guggenheim
- Metropolitan museum of art
Meer?
pi_9452567
Museum of Modern Art: wordt op dit moment compleet verbouwd, maar heeft een tijdelijke dependance in Queens. Qua collectie iig zeer de moeite waard.

Whitney Museum of American Art: in de upper east side in een mooi pand van Marcel Breuer. Vooral moderne kunst van bijv Hopper, O'Keeffe, etc.

Guggenheim is iid echt niet te missen. Het bekende pand van Frank Lloyd Wright, maar ook de dependance in SoHo heeft soms aardige tentoonstellingen. Daar vlakbij is ook nog een museum voor hedendaagse kunst warvan de naam me even ontschoten is. En als je toch in SoHo en Tribeca komt, loop dan ook eens een gallerie binnen.

pi_9467527
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 09:50 schreef mbn het volgende:
IK wil binnenkort naar New York gaan en zeker een paar museums bezoeken. Welke museums zou ik absoluut naar toe moeten?
Ik heb al bedacht:
- Guggenheim
- Metropolitan museum of art
Meer?
The Cloisters, het Guggenheim vond ik trouwens erg tegenvallen, het enige wat ik er mooi van vond was het gebouw. Er was toen ik er was een tentoonstelling van wat zij 'Chinese Kunst' noemden en ik 'Chinese ambachten' zou hebben genoemd.
pi_9469415
quote:
Op zondag 30 maart 2003 18:04 schreef HiZ het volgende:
The Cloisters, het Guggenheim vond ik trouwens erg tegenvallen, het enige wat ik er mooi van vond was het gebouw. Er was toen ik er was een tentoonstelling van wat zij 'Chinese Kunst' noemden en ik 'Chinese ambachten' zou hebben genoemd.
De wisseltentoonstellingen in de spiraalvormige oudbouw moeten maar net naar je smaak zijn, maar uiteraard rechtvaardigt het gebouw alleen al een bezoek. De permanente collectie in de nieuwbouw is ook van een hele redelijke kwaliteit.
pi_9607593
Nog een New York vraagje.
Hoe kom je het makkelijkst (en niet te duur) van vliegveld (John F Kennedy of NewArk) naar Manhattan?
Las dat metro wel goedkoop en snel is, maar dat het in het begin zeer ingewikkeld is om uit te vogelen waarheen een metro gaat. Heb zowel in Amsterdam als in Barcelona met de metro gereisd en vond het toen erg makkelijk.
En hoe lang duurt het. ik las 90 minuten. Vindt dat nogal lang voor een afstand van maar 15 km.
pi_9616377
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst (en niet te duur) van vliegveld (John F Kennedy of NewArk) naar Manhattan?
Las dat metro wel goedkoop en snel is, maar dat het in het begin zeer ingewikkeld is om uit te vogelen waarheen een metro gaat. Heb zowel in Amsterdam als in Barcelona met de metro gereisd en vond het toen erg makkelijk.
En hoe lang duurt het. ik las 90 minuten. Vindt dat nogal lang voor een afstand van maar 15 km.
Er rijdt ook een shuttlebus naar (o.a.) Grand Central Station. Dan kun je vanaf daar verder met metro of taxi.
pi_9718196
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Inderdaad is de shuttle bus het handigste. Stopt geloof ik bij de arrivals en op meerder plaatsen op t vliegveld. Op Grand central stap je uit en kun je verder reizen met metro of taxi.
Als je veel baggage hebt en je moet gewoon in manhattan zijn, neem een taxi. niet duur en relaxter als in een volle metro met al je zooi.

De metro werkt in ny net zo makkelijk als in elke andere stad. zorg wel dat je weet waar je heen gaat/moet, en stap niet zomaar in een express metro zonder dat je weet waar die uitkomt. voordat je het weet zit je in the bronx en das niet zo fijn.

pi_9759773
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:00 schreef Babelicious het volgende:
Als je veel baggage hebt en je moet gewoon in manhattan zijn, neem een taxi. niet duur en relaxter als in een volle metro met al je zooi.
Wat ook wel aardig is om een keer te doen - en niet veel duurder dan een taxi: je van Manhattan per limo terug laten brengen naar het vliegveld. Ook nog hatstikke handig; je wordt opgehaald op de afgesproken tijd en je hoeft dus niet op zoek te gaan naar die ene beschikbare taxi.
  maandag 14 april 2003 @ 11:06:06 #58
9756 Dentist
Toept over...
pi_9765068
Beste manier om van vliegveld naar centrum te komen is met de shuttle. Relatief goedkoop en zeker als je de weg nog niet weet een goed alternatief.

Verder, musea. Ik zou de MOMAQns skippen, viel erg tegen. Guggenheim waren ze aan het verbouwen, maar zou best al voorbij kunnen zijn nu (denk het niet, was er in januari), maar heeft wel een mooie expositie van de winnaar van de Hugo Boss Award. Museum of Natural History is ook een aanrader (gratis toegang), evenals het Museum of American History (als je van indianen houdt). The Met is natuurlijk een must, maar kies vantevoren uit welke afdeling je wil zien en blijf daarbij, anders word je murw gemuseumd.

Verder, waar je absoluut heen moet (en niet zo van, ga daar maar heen, maar nee : DIT MAG JE NIET MISSEN), de Blue Man Group. Het kost wat, maar dan krijg je ook zeker de beste theaterervaring ooit. Deze show is van begin tot eind uniek en je zal er geen spijt van krijgen, gegarandeerd! (is een off-broadway show). Als je meer theater wil, moet je op Times Square naar de TKTS-stand gaan ('s ochtends vroeg), daar verkopen ze discount tickets voor broadway-shows.

Eten : Haal een Zagat's guide to NY, het is dé gids tot culinair NY en maakt goed onderscheid tussen goed/slecht in een stad met duizenden restaurants. Het is verstandig om vooral bij de wat betere eettenten vantevoren te reserveren, dat scheelt een hoop gezeur. Een tent waar je zeker heen moet is Carmine's. Supersfeer en echt lekker eten, tegen een goede prijs. Bestel niet teveel, want ze serveren 'family-sized'-porties (1 gerecht per 3/4 personen is meer dan genoeg). Verder moet je natuurlijk een burger gaan halen bij de Corner Bistro (W 4 and Hudson (West Village), de beste burger van NY (let wel : hier staat tot 's nachts een rij voor de burgers..) en tevens een gezellige kroeg.

En natuurlijk naar de Garden om een wedstrijd van de Lakers/Rangers te bekijken. Een must!

Ohja, als je naar het Empire State Building gaat, ga dan 's avonds (is volgens mij tot een uur of 11 open).. Het uitzicht is KILLER!

enjoy.

maandag 14 april 2003 @ 11:27:32 #59
9756 Dentist
Toept over...
pi_9765485

NY by Night vanaf het Empire State Building

Statue of liberty. Hoef je niet heen te gaan om het te bekijken, een boottochtje erlangs is genoeg (duurt 2 uur en je ziet de hele stad van de rivierenkant)

[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 14-04-2003 12:12]

maandag 14 april 2003 @ 15:07:02 #60
5590 Robino
pi_9770450
Jammer dat je die kranen op de achtergrond ziet bij het SOL (Jersey?).
  maandag 14 april 2003 @ 15:51:37 #61
9756 Dentist
Toept over...
pi_9771475
Overigens kan je tickets voor de Blue Man Group en The Garden via www.ticketmaster.com bestellen, da's wel zo handig, aangezien de BMG praktisch elke avond is uitverkocht.
pi_9783811
Bedankt Dentist. Ben helemaal enthousiast. Ga volgende week boeken en z na 8 mei vertrekken. Laat het hier nog wel even weten en laat de tips maar komen.
pi_9784241
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:54 schreef mbn het volgende:
Bedankt Dentist. Ben helemaal enthousiast. Ga volgende week boeken en z na 8 mei vertrekken. Laat het hier nog wel even weten en laat de tips maar komen.
Ow je zult je toch sowieso niet vervelen. Nog een bepaald iets waar je tips over zou willen? En de oude NYC topics al doorgelezen?
  dinsdag 15 april 2003 @ 09:25:05 #64
5590 Robino
pi_9786596
Ik ga 6 dagen in juni.

Dingen die we absoluut willen zien:
- Empire State Building (liefst bij schemer)
- Central Park (picknick!)
- Rockefeller Center
- Times Square
- We willen Broadway helemaal aflopen
- Ground Zero
- Wall Street
- Vrijheidsbeeld
- Chrysler Building
- Cruisen met de metro
- en nog tig dingen meer.

Iemand nog tips?

pi_9787085
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Ow je zult je toch sowieso niet vervelen. Nog een bepaald iets waar je tips over zou willen? En de oude NYC topics al doorgelezen?

Ik ben nu zo'n beetje aan het kijken wanneer en hoe lanng. Ik ga denk ik 12 dagen, dat ik er dus 10 dagen echt ben. Die andere topics waren interessant. Bedoelde tips zoals de Blue Man Group. Dingen die bijzonder zijn, maar niet honderd keer worden genoemd in de reisgidsen.
Tot nu toe wil ik gaan bekijken:
- Empire State Building
- Central Park
- Rockefeller Center
- Times Square
- Wall Street
- Vrijheidsbeeld
- Chrysler Building
- Guggenheim
- Metropolitan
- een theater voorstelling (Blue Man Group?)
en zo heb ik nog wel een paar dingen, waar ik nu niet opkom. Moet eens een echt lijstje gaan aanleggen.
  dinsdag 15 april 2003 @ 11:39:00 #66
9756 Dentist
Toept over...
pi_9789288
Nog ff een andere tip.. Deel je dag goed in. Dwz, niet meer dan 2 musea op een dag, of andere intensieve dingen. NY is sowieso al een redelijk intense stad, die veel energie vraagt. De verleiding is vaak heel groot om te veel te doen.

Koop ook een handig kaartje van de subway en/of de stad (het liefst een beetje handzame waar beiden opstaan. Dat scheelt enorm veel loopwerk.

En laat me even weten wat je van de BMG vond

dinsdag 15 april 2003 @ 12:25:39 #67
5590 Robino
pi_9790427
Als jullie nog een leuk boekje zoeken, kijk dan bij bol.com naar deze:

"New York Metro city guide:
ISBN: 90-18-01447-8
Prijs: 9,95

Is een miniformaat reisboekje van de ANWB met allerlei tips op het gebied van attracties, eten, uitgaan en niet te missen spots.
Er staat bij elke attractie ook nog eens beschreven hoe je er met de metro kan komen, en er zit een uitvouwbare metrokaart in het boekje. Aanrader!

pi_9790731
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:39 schreef Dentist het volgende:
En laat me even weten wat je van de BMG vond
Zijn de voorstellingen vaak uitverkocht, want ik zie dat ik niet online kan bestellen (heb zelf geen crefit card) en er staat een leuke aanbieding voor studenten, maar dan kan je je kaartje slechts 1 uur voor de voorstelling kopen op dinsdag en donderdag.
  dinsdag 15 april 2003 @ 12:50:26 #69
17114 Pistol_Pete
pi_9790873
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:25 schreef Robino het volgende:
Als jullie nog een leuk boekje zoeken, kijk dan bij bol.com naar deze:

"New York Metro city guide:
ISBN: 90-18-01447-8
Prijs: 9,95

Is een miniformaat reisboekje van de ANWB met allerlei tips op het gebied van attracties, eten, uitgaan en niet te missen spots.
Er staat bij elke attractie ook nog eens beschreven hoe je er met de metro kan komen, en er zit een uitvouwbare metrokaart in het boekje. Aanrader!

ik heb net de Lonely Planet van NY ontvangen. En tis een full color edition . Ziet er hetzelfde uit als elke andere LP alleen met wat meer foto's en het is gedrukt op mooier papier.
pi_9793263
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 09:52 schreef mbn het volgende:
en zo heb ik nog wel een paar dingen, waar ik nu niet opkom. Moet eens een echt lijstje gaan aanleggen.
Standup comedy?
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:29:27 #71
9756 Dentist
Toept over...
pi_9794868
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:41 schreef mbn het volgende:

[..]

Zijn de voorstellingen vaak uitverkocht, want ik zie dat ik niet online kan bestellen (heb zelf geen crefit card) en er staat een leuke aanbieding voor studenten, maar dan kan je je kaartje slechts 1 uur voor de voorstelling kopen op dinsdag en donderdag.

Wij zijn 's ochtends langs het theater gelopen en hebben gewoon gevraagd of er nog kaarten waren. Die waren er nog. Ik hoorde later pas dat het bijna elke avond uitverkocht is.

Anders mail je ze gewoon even, ik neem aan dat ze vast wel iets met kaarten kunnen doen als je zegt dat je speciaal uit Nederland komt om ze te zien

Owja, nog een andere tip, die ik ooit kreeg, van iemand die het meegemaakt heeft. Als je geld op zak hebt, zorg ervoor dat je naast het geld in je portemonnee (in je binnenzak) ook een 20 dollar biljet los in je zak hebt. Mochten er problemen zijn, dan is 20 dollar net genoeg (niet teveel, niet te weinig) om niet echt in de problemen te komen en toch jou en het geld in je portemonnee te beschermen.

pi_9804638
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:29 schreef Dentist het volgende:

Owja, nog een andere tip, die ik ooit kreeg, van iemand die het meegemaakt heeft. Als je geld op zak hebt, zorg ervoor dat je naast het geld in je portemonnee (in je binnenzak) ook een 20 dollar biljet los in je zak hebt. Mochten er problemen zijn, dan is 20 dollar net genoeg (niet teveel, niet te weinig) om niet echt in de problemen te komen en toch jou en het geld in je portemonnee te beschermen.

Bedoel je te zeggen dat je met die 20 dollar weer ergens terug kan komen of dat je met die 20 dollar een 'overvaller' kan afkopen?

Ga mijn reis pas echt volgende week plannen. Dit weekend eerst met mijn ouders praten. Ik wil alleen naar New York. Hun zienten eerste alleen reizen niet zitten en denk dat New York dit nog een tikkeltje erger maakt. Ondanks dat ik volwassen en zelfstandig ben, wil ik het niet hebben dat zij 2 weken in spanning zitten, omdat ik plezier ben gaan maken. Dan kies ik wel wat anders omte gaan doen. Maar ik denk dat ik ze er dit weekend wel van kan overtuigen dat het niks engs is. Dat gaat toch beter persoonlijk als over de telefoon. (plus dat mijn zus er even zal zijn, die een paar maanden naar Australie is geweest)

woensdag 16 april 2003 @ 00:08:39 #73
25523 Courage
The cowardly dog...
pi_9806118
Hey mensen,

Ik zit momenteel in New York (internetcafe op 42nd).. en geloof me.. 't is hier fantastisch!!
ben hier inmiddels 9 dagen, en morgen ga ik weer terug naar huis.. oko wel zin in, want ik mis m'n vriendin toch ook wel....
Als je je wilt vervoeren in New York, raadt ik aan om een metrocard te kopen, die kun je in ieder metrostation kopen, en de metro is hier echt wel veilig..
ook een aanrader is om hop on/off buskaartjes te kopen.. leuke manier om veel dingen te zien.. onderhandel dan wel ff met zo'n persoon, dan kun je d'r nog wel een extradag gratis bij krijgen..
Wat ook leuk is om te doen is de Manhattan TV tour.. je komt dan langs veel bekende tv locaties.. erg grappig om te zien waar Ross, monica en de rest van Friends hun gebouw staat..
Natuurlijk moet je ook ground zero, statue of liberty, wallstreet, greenwich village, chinatown, etc bekijken..
hmm.. mijn tijd is hier op.. :S

ga snel uitoggen hierzo...
had nog zoveel mer tips...

groeten vanuit New York!!!

I don't want the world to see me cause I don't think that they'd understand,
When everything's made to be broken, I just want you to know who I am...
  woensdag 16 april 2003 @ 10:43:42 #74
9756 Dentist
Toept over...
pi_9810869
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:54 schreef mbn het volgende:

[..]

Bedoel je te zeggen dat je met die 20 dollar weer ergens terug kan komen of dat je met die 20 dollar een 'overvaller' kan afkopen?

Het tweede. Het is net genoeg voor een 'overvaller' om tevreden te zijn en niet verder te zoeken en net weinig genoeg om niet over in te zitten als je het kwijtraakt.
quote:
Ga mijn reis pas echt volgende week plannen. Dit weekend eerst met mijn ouders praten. Ik wil alleen naar New York. Hun zienten eerste alleen reizen niet zitten en denk dat New York dit nog een tikkeltje erger maakt. Ondanks dat ik volwassen en zelfstandig ben, wil ik het niet hebben dat zij 2 weken in spanning zitten, omdat ik plezier ben gaan maken. Dan kies ik wel wat anders omte gaan doen. Maar ik denk dat ik ze er dit weekend wel van kan overtuigen dat het niks engs is. Dat gaat toch beter persoonlijk als over de telefoon. (plus dat mijn zus er even zal zijn, die een paar maanden naar Australie is geweest)
NY is vrij veilig, zeker rond de grote plekken. Ik zat in een hotel 30m van Times Square en op elke hoek van de kruisingen stonden na 17.00u minimaal 2 agenten. De Zero-tolerance schijnt te werken en ik heb me dan ook geen moment onveilig gevoeld. Mocht je ergens afgelegen heengaan, neem dan na een uurtje of 8 gewoon een taxi. Die dingen zijn té goedkoop om je onveilig te voelen in de metro. Bovendien loop je de kans om een 65 jarige Italiaanse taxichauffeur te ontmoeten die je de hele verandering van de stad sinds WOII kan vertellen
pi_9817643
Ik ben net met mijn vader 2 dagen (effectief) geweest en dat was erg gaaf. Wij hadden een hotel in een zijstraat van Broadway. Was op zich wel duur maar voor new Yorkse maatstaven ook weer niet echt. Ben alleen de exacte prijs vergeten. (tussen de 125 en 160 dollar)
Vanaf nu weer zonder auto
  woensdag 16 april 2003 @ 16:11:29 #76
5590 Robino
pi_9818735
Hoeveelste straat zat je?
pi_10025299
Ticket is geboekt. Ik ga van 14 mei tot 23 mei naar New York.
Ik vlieg op New Ark en kom daar om 13.35 aan. Genoeg tijd om op bagage te wachtenm en vervoer naar Manhattan te zoeken dus.
Hotelreservering is onderweg en hoop dat die doorgaat. Dan zit ik in het YMCA Vanderbilt.
pi_10025746
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:09 schreef mbn het volgende:
Ik vlieg op New Ark en kom daar om 13.35 aan. Genoeg tijd om op bagage te wachtenm en vervoer naar Manhattan te zoeken dus.
Hotelreservering is onderweg en hoop dat die doorgaat. Dan zit ik in het YMCA Vanderbilt.
Ha, volgens mij heb ik daar ook een keer geslapen.

Is Upper West side toch?

pi_10026243
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Ha, volgens mij heb ik daar ook een keer geslapen.

Is Upper West side toch?

Nee dat is een andere YMCA genaamd West Side. Vanderbilt zit Midtown, dicht bij de VN.
pi_10039342
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:09 schreef mbn het volgende:
Fantastisch, neem een shuttle naar manhattan en heb een goede tijd in mijn favoriete stad. heb er jarenlang gewoond, is echt een superplaats.
have fun!!!!
I am an American.
pi_10041184
quote:
Op zondag 27 april 2003 02:21 schreef xerxesc het volgende:

[..]

Fantastisch, neem een shuttle naar manhattan en heb een goede tijd in mijn favoriete stad. heb er jarenlang gewoond, is echt een superplaats.
have fun!!!!

Nog tips over wat ik zeker moet zien (naast alle toeristische trekpleisters) en wat niet te doen?
pi_10041292
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:06 schreef mbn het volgende:

[..]

Nee dat is een andere YMCA genaamd West Side. Vanderbilt zit Midtown, dicht bij de VN.

Ow ja, nou dat is ook al wel jaren geleden ondertussen.

De laatste keer sliep ik bij mn broertje in zijn appartement. Ideaal.

pi_10060852
quote:
Op zondag 27 april 2003 10:05 schreef mbn het volgende:

[..]

Nog tips over wat ik zeker moet zien (naast alle toeristische trekpleisters) en wat niet te doen?

www.timeoutny.com

dit is een website waar je veel info kunt vinden. Ik was altijd in de East Village. Laat me weten wat je wilt doen, wat voor clubs, restaurants (wat voor eten/cuisine). Wat je zeker moet zien is de wijk Williamsburg in Brooklyn, Lijn L, first stop Lorimer. Central Park, natuurlijk, WAshington Square by NYU (Greenwich Village en een paar avenues east ben je in de East Village). De Piers, Park Slope (Brooklyn - F train, get off at 7th Ave in Brooklyn). Naar AStoria in Queens = super grieks neighborhood. NYC is fantastisch wanneer je loopt, je ziet zoveel. draag lichte kleding want in Juni is het al heet...

Veel Plezier, and welcome to the USA!!!!

I am an American.
pi_10070105
quote:
Op woensdag 28 februari 2001 21:49 schreef Arcee het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!<HR></BLOCKQUOTE>In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.<HR></BLOCKQUOTE>Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
nou ik heb er snacht's ook rond gelopen 0400 en ook toen was het erg rustig
"If you feel like you're in control, you're not going fast enough."
pi_10118411
Ik ben er 2 jaar terug geweest bij kennissen in New Jersey. Ideaal busje pakken en half uurtje later op 42nd street staan.

Ik wil eigenlijk deze zomer ook weer heen zeker nu ik dit topic heb doorgelezen. Ik ben helemaal op die stad

"Wie een kuil graaft voor een ander is geen egoïst"
pi_10650386
Dentist bedankt voor je tip over de Blue Man Group. Ben er naar toe geweest en vond ze geweldig. Echt een leuke voorstelling.

Ben net terug uit New York. Ik zal morgen eens kijken of ik een uitgebreid reisverslag kan tikken.

Ben 9 dagen in New York geweest en het was geweldig. Ik heb de meeste toeristische trekpleisters gedaan en ben zwaar onder de indruk van New York.

zondag 25 mei 2003 @ 17:26:15 #87
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_10669816
tip: ga naar een broadway show!! Ik vond het echt helemaal geweldig! Ben naar de lion king geweest, wil je geld besparen en het toch goed zien neem staanplaatsen. De mensen voor mij hadden $100 betaald en ik $20 enige verschil ik stond zij zaten. Heb geen last gehad van koppen voor mn hoofd en ook het staan van 2,5uur viel heel erg mee.

[Dit bericht is gewijzigd door xxsaskiaxx op 25-05-2003 18:52]

Ti voglio bene!
  vrijdag 30 mei 2003 @ 11:19:41 #88
9756 Dentist
Toept over...
pi_10769125
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 17:48 schreef mbn het volgende:
Dentist bedankt voor je tip over de Blue Man Group. Ben er naar toe geweest en vond ze geweldig. Echt een leuke voorstelling.
Fijn om te horen dat anderen er net zo enthousiast over zijn... Vond het van begin tot eind echt heel erg origineel en goed. Van de balletjes gooien (erg moeilijk) tot het einde met KLF knallend in een zee van papier.. Echt extreem cool
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:36:39 #89
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11217900
Hmmm, New York lijkt me misschien wel wat.
Nu nog iemand vinden die ook mee wilt, in je eentje gaan is bijna 2x zo duur.
The Internets, I needs it..
pi_11227707
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hmmm, New York lijkt me misschien wel wat.
Nu nog iemand vinden die ook mee wilt, in je eentje gaan is bijna 2x zo duur.
wie wil er nou niet naar New York?
  donderdag 19 juni 2003 @ 23:40:41 #91
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11234953
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:50 schreef k_man het volgende:

[..]

wie wil er nou niet naar New York?

Je kan beter vragen waarom zou iemand met mij naar NY willen
The Internets, I needs it..
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:37:16 #92
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11675040
Ik wil binnenkort gaan en ik zie nu op jandoets z'n website twee hotels staan:
- Manhattan Express Habitat Hotel
- Washington Square Hotel in het hart van Green Village

De tweede is bijna 150€ duurder voor 6 dagen. Weet iemand iets van deze hotels toevallig ? Ik wil graag een beetje bereikbaar zitten (voor o.a. Manhattan).

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:40:40 #93
16715 Mylene
*schatje*
pi_11675104
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:37 schreef elcastel het volgende:
Ik wil binnenkort gaan en ik zie nu op jandoets z'n website twee hotels staan:
- Manhattan Express Habitat Hotel
- Washington Square Hotel in het hart van Green Village

De tweede is bijna 150€ duurder voor 6 dagen. Weet iemand iets van deze hotels toevallig ? Ik wil graag een beetje bereikbaar zitten (voor o.a. Manhattan).

Eerste zit midtown en de tweede downtown.

Downtown Manhattan is het leukste, zitten de hipste winkels.

woensdag 9 juli 2003 @ 23:47:28 #94
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11675226
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Eerste zit midtown en de tweede downtown.

Downtown Manhattan is het leukste, zitten de hipste winkels.

Nog meer tips toevallig ? Wat voor hippe winkels en wat MOET ik even gaan bekijken (behalve Empire).
Ik heb dit idee opgedaan in de kroeg, ik ga met 1 vriend. Ik ben dus totaal niet voorbereid, leek me wel spontaan, maar ik vrees dat ik op deze manier dingen ga vergeten.
Ik moet even langs Wall Street ook, kan je daar naar binnen ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_11675521
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:
Nee, tenzij de ongeveer 200 agenten allemaal met vakantie zijn en de anti-terreur bescherming totaal is verdwenen.

New York is echt heel leuk en als je wat zoekt hier op fok heb je belangrijkste dingen om te doen zo gevonden.
Ik zou nu zo weer een keer naar New York willen. (ben 2 maanden geleden geweest)

pi_11675648
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nog meer tips toevallig ? Wat voor hippe winkels en wat MOET ik even gaan bekijken (behalve Empire).
Ik heb dit idee opgedaan in de kroeg, ik ga met 1 vriend. Ik ben dus totaal niet voorbereid, leek me wel spontaan, maar ik vrees dat ik op deze manier dingen ga vergeten.

Downtown Broadway is de centrale straat zeg maar, daar heb je bijvoorbeeld Urban Outfitters, Ricky's, Canal Jeans, Victoria Secret's, Sephora en Dean & DeLuca.

Ik zou dan bij Union Square uitstappen (subway), daar zie je dan vervolgens aan de overkant Virgin MegaStore, en vervolgens helemaal uitlopen totdat je in ChinaTown terecht komt, ook erg leuk.

Een andere dag zou je zijstraatjes in kunnen lopen, kom je ook leuke winkels tegen, bijvoorbeeld Patricia Field te East 8th street.

donderdag 10 juli 2003 @ 00:12:35 #97
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11675748
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk
Ik heb ook gehoord dat je de Statue Of Liberty niet in komt.

ik ga eerst wel even dat huiswerk maken

pi_11675832
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 00:12 schreef elcastel het volgende:
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk

Wall Street kan ik je niet mee helpen.
pi_11675841
Ik vertrek overmorgen naar New York samen met mijn moeder. 7 dagen, we vliegen met Singapore Airlines en verblijven in het Pensylvania Hotel. Ik weet niet wat het heeft gekost, want mijn moeder heeft mij getrakteerd . Ik laat nog wel weten hoe ik het heb gehad, maar volgens mij wordt het fantastisch!
Verdedigt 's lands grenzen met een schattig hoedje en Jean-Paul Gaultier make-up.
  donderdag 10 juli 2003 @ 00:24:32 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_11675974
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 00:17 schreef YabYum het volgende:
Ik vertrek overmorgen naar New York samen met mijn moeder. 7 dagen, we vliegen met Singapore Airlines en verblijven in het Pensylvania Hotel. Ik weet niet wat het heeft gekost, want mijn moeder heeft mij getrakteerd . Ik laat nog wel weten hoe ik het heb gehad, maar volgens mij wordt het fantastisch!
Singapore Airlines roeleert vet, heb je je eigen videoscherm waar je ook Nintendo op kunt spelen.

Als je op Newark aankomt kun je het beste met de bus naar het centrum gaan, kaartje kost 10 dollar, en vertrek bussen is bij de uitgang aan de rechtse kant.

pi_11679199
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 00:12 schreef elcastel het volgende:

De laatste keer dat ik in New York was, was voor de aanslagen van 11 september, maar toen kon je zowel Wall Street als het Vrijheidsbeeld gewoon bezoeken. Dus als dat nu niet meer kan is dat nieuw.

Bij het Vrijheidsbeeld was het wel enorm druk, terwijl het uitzicht niks bijzonders schijnt te zijn. Toen ik de rij zag heb ik er maar van afgezien.

pi_11680495
Ik heb ook in het hotel New Yorker gezeten, op 34th street and 8th Ave geloof ik. Het was toen (in 1997) niet zo duur, maar ik geloof dat het tegenwoordig best prijzig is. Ze hebben een website, kijk daar eens. Verder zou ik qua ligging van het hotel niet boven de 100st straat gaan zoeken. De 'top' van Central Park zou ik aanhouden als bovengrens, niet verder uptown gaan.
  donderdag 10 juli 2003 @ 17:44:03 #103
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11689873
Ik ben net even bij het reisbureau langsgegaan en we hebben een lijst opgesteld (overigens is het topdruk en inderdaad erg duur).
1- Novotel
2- Washington Jefferson Hotel
3- Skyline Hotel
De volgorde is ook de volgorde in keuze (en tevens van duur naar goedkoper). Ze liggen allemaal vlak bij elkaar op West 57st als ik het zo goed zie op de kaart (da's pal onder Central Park).

Singapore Airlines kan ik shaken, die waren al een tijdje op, maar ik ken wat stewardessen bij de KLM, dus dat kan weer helpen bij betere plekken (nooduitgang ofzo). Last Minute is zo goed als uitgesloten, als ze vrijkomen zijn ze al weg (wachtlijsten).

Al met al kost dit nu zo'n 850¤ (reis KLM/Northwest en verblijf), dat moet kunnen en als ik het goed zie, dan zit ik daar wel goed. (6 dagen)

Ik heb nu dus ook de eerste boekjes in huis en ik heb niet eens de rust om ze in te zien. De Statue wil je niet in schijnt (als het al mag), maar er zijn plenty rondvaarten om Manhattan en Liberty Island. Dergelijke uitstapjes kan ik trouwens al in Nederland boeken, dus dat scheelt ook weer (niet in prijs !).

De lijst met bezienswaardigheden wordt steeds langer, volgens mij moet je er maar gewoon heen gaan en dan maar zien. In ieder geval voor die tijd nog flink in Compact Flash kaartjes investeren, ik wil miljarden foto's maken

Ik word al gek als ik er aan denk en zal de komende dagen nog wel wat vraagjes hebben, in ieder geval alvast bedankt voor de reactie's, ik ben al een heel stuk wijzer !

donderdag 10 juli 2003 @ 18:42:02 #104
16715 Mylene
*schatje*
  donderdag 10 juli 2003 @ 18:55:14 #105
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11690833
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 18:42 schreef schatje het volgende:
Je kan ook rechtstreeks een hotel boeken.

Zie: http://www.hotelguide.com/html/main_body.cfm?CFID=12232557&CFTOKEN=18403042.

Oke dit klinkt heel primitief: ik ben al sinds 1995 niet meer op zomervakantie geweest en heb maar 1 keer gevlogen (Salou).
Ik ben bewust naar JanDoets gegaan, da's een Amerika specialist. Zodoende boek ik dus een pakketje en weet ik dat er voor me is nagedacht.
Ik ben net wel voor de grap naar Dreizen geweest ook, daar was bijna niks meer te krijgen (alle vluchten vol) en was het goedkoopste 1170¤ voor 6 dagen.
Die vriend van me komt zo langs als het goed is en geeft dan groen licht (hoop ik), dan ga ik maandag de boel regelen, het wordt dan dus waarschijnlijk:
- Washington Jefferson Hotel
- 810¤ voor 6 dagen
- vlucht KLM/Northwest
- 6 rittenkaart metro
- Entree Empire State Building

Dus vanwege mijn onbekendheid in de reisbranche heb ik gekozen voor handje vast zeg maar.
Washington Jefferson Hotel is op 51e st in Hells Kitchen, tien minuten lopen vanaf Times Square. Nou nou nou en op pagina 1 van mijn brochure staan al genoeg links en tips om 3 jaar bezig te zijn.

zaterdag 12 juli 2003 @ 23:49:04 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_11735880
New York, fantastische stad 3 keer op vakantie geweest nu, in december ga ik weer, kerstsfeer checken. Jammer dat Singapore Airlines vol is. Het grote voordeel van SA is dat je vroeg heen (10.20 aankomst in NY) en laat terug vliegt (21.20 vertrek NYC). Dat scheelt met de rekenmethodes die reisbureaus erop na houden in het slechtste geval 2 dagen (vaak kom je laat aan en ga je vroeg weg).

Leuke dingen om te doen:
- Circle Line Cruise (en dan de full island versie, waarbij je in 3 uur tijd om het eiland en langs Statue Of Liberty heen vaart)
www.circleline.com

- Helicopter Vlucht (15 minuten, fantastisch uitzicht!)
http://www.libertyhelicopters.com/

- Als je van dierentuinen houdt: Bronx Zoo, of ook leuk, het Aquarium op Coney Island (ouderwets pretpark)
http://www.bronxzoo.com/
http://www.nyaquarium.com/

- Het Empire State Building op; ziekelijk hoog, erg mooi uitzicht.
http://www.esbnyc.com

- Canal Street, China Town; winkels met fake merkkleding, grappig om rond te sjokken.

- Neem de metro naar Brooklyn en loop terug over de Brooklyn Bridge! Dit vind ik zelf het coolste in NY Zo mooi...

Mocht je je vervelen, ga naar Queens, Flushing Park, daar staat de Unisphere, wereldtentoonstelling 19-zoveel:

[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 12-07-2003 23:54]

Haters everywhere but I don't really care.
pi_11736458
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:49 schreef matthijst het volgende:
. Jammer dat Singapore Airlines vol is. Het grote voordeel van SA is dat je vroeg heen (10.20 aankomst in NY) en laat terug vliegt (21.20 vertrek NYC). Dat scheelt met de rekenmethodes die reisbureaus erop na houden in het slechtste geval 2 dagen (vaak kom je laat aan en ga je vroeg weg).
Voor de Kerst hadden ze de afgelopen jaren zelfs steeds aanbiedingen waarbij je voor een aantrekkelijk bedrag op die manier één dag op en neer kon om inkopen te doen. Dat kost je dan dus alleen de vlucht en je hebt toch vrijwel een hele dag de tijd.
quote:
Mocht je je vervelen, ga naar Queens, Flushing Park, daar staat de Unisphere, wereldtentoonstelling 19-zoveel:
[afbeelding]
Ach die staat ook bij Columbus Square, maar bij het exemplaar wat jij noemt is ook het Queens Museum waar ze een gedetailleerde maquette van de hele stad hebben en die wel fraai is. En verder Flushing Meadows, het stadion van de Mets en de parachutespringtorens.
  zondag 13 juli 2003 @ 00:17:22 #108
28167 matthijst
pi_11736544
Klopt, die bij Columbus Circle is een erg verkleinde versie; was eerst daar geweest, toen toch maar de "echte" opgezocht

[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 13-07-2003 00:33]

zondag 13 juli 2003 @ 12:25:35 #109
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11741559
Oke, nou ik lig er uit, reisgenoot haakt af en alleen lijkt me niks. Ik heb al wat andere mensen getipt, maar dat wordt op korte termijn niks meer, wordt dus waarschijnlijk volgend voorjaardat ik ga.

Balen dus ... (ik had alles al voor elkaar en net niet geboekt).
pi_11742036
quote:
Op zondag 13 juli 2003 12:25 schreef elcastel het volgende:
Oke, nou ik lig er uit, reisgenoot haakt af en alleen lijkt me niks. Ik heb al wat andere mensen getipt, maar dat wordt op korte termijn niks meer, wordt dus waarschijnlijk volgend voorjaardat ik ga.

Balen dus ... (ik had alles al voor elkaar en net niet geboekt).
Kom op zeg NY is ook leuk in je eentje, ik ben er afgelopen 2 jaar in totaal 3 maand opvakantie geweest waarvan 2 maand alleen (Toen ben ik ook nog een tijdje naar DC geweest). NY is ook leuk als je er alleen bent....
  zondag 13 juli 2003 @ 23:49:03 #111
28167 matthijst
pi_11752505
Ben er nooit alleen geweest, maar zou er ook geen moeite mee hebben. Walkman en de kop en gaan.
pi_11821962
Voor een weekje NYC zoeken we een beetje relaxed hotel.. dus niet een met stapelbedden en/of gedeelde douce... Ook is een ontbijt wel relaxed als dat er is.. iemand toevallig ervaring opgedaan met de volgende hotels ?

- Bentley Hotel 500 EAST 62 STREET
- Amsterdam Court Hotel 226 WEST 50 STREET
- Marcel 201 EAST 24 STREET

Of andere tips..

Relax
  woensdag 16 juli 2003 @ 23:20:33 #113
28167 matthijst
pi_11823251
Pennsylvania.
Midden in Manhattan. $340.70 voor 4 nachten op het moment.
http://www.hotelpenn.com/special.htm
pi_11827646
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 23:20 schreef matthijst het volgende:
Pennsylvania.
Midden in Manhattan. $340.70 voor 4 nachten op het moment.
http://www.hotelpenn.com/special.htm
Hier hebben we ook aan zitten denken maar misschien gaan we toch voor wat meer luxe.. maar we gaan 7 nachten dus zal pennsylvania toch nog wat duurder worden..
Relax
  woensdag 10 september 2003 @ 20:48:47 #115
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_13079360
YOEHOE

Ik ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
vlucht is maar 255 euro en hotel is 40 euro per nacht.
Twee personen 1070. Heerlijk. Ik denk dat ik er ook nog een New York
City Pass bij doe. www.newyorkcitypass.com . Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten en zit 2 blokken van central park en 7 blokken vanaf Historian Museum en 1 blok vanaf Broadway. Gaat leuk worden.

Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_13080452
quote:
Op woensdag 10 september 2003 20:48 schreef trigt013 het volgende:
YOEHOE

City Pass bij doe. www.newyorkcitypass.com . Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten en zit 2 blokken van central park en 7 blokken vanaf Historian Museum en 1 blok vanaf Broadway. Gaat leuk worden.

Jammer voor je dat je zo kort gaat, want New York is absoluut wel wat langer de tijd waard. Je zal nu moeten kiezen welke dingen je wil doen, dus als ik jou was zou ik je goed informeren.
Broadway is een erg lange straat en zo te horen zal je wel een stukje verder van het deel van broadway wat wij vooral kennen (met de theaters) afzitten. Echter als je gewoon een metro kaart koopt is alles goed te doen.
Als ik jou was zou ik geen city pass kopen, daarvoor is je verblijf te kort. Het Guggenheim, Museum of Modern Art en de Intrepid kan je veter overslaan. Als je van musea houdt zou ik zeker wel naar het Metropolitan Museum of art en het American Museum of Natural History gaan.
Verder Times Square, een theater voorstelling, het Financial District (bij voorkeur op een weekdag), Fifth Avenue en voor de rest kijken hoeveel tijd je nog hebt.
  woensdag 10 september 2003 @ 21:35:19 #117
34974 trigt013
pi_13080917
wij hebben 6 complete dagen. Wij komen aan om 10:10 en vertrekken zes dagen later om 21:15. Citypass is drie complete dagen geldig en daarin zit ook een metrokaart voor drie dagen. En heel veel bezienswaardigheden die wij willen zien.
pi_13081644
quote:
Op woensdag 10 september 2003 21:22 schreef mbn het volgende:
Het Guggenheim, Museum of Modern Art en de Intrepid kan je veter overslaan.
Nou ja! Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè?

Het wereldberoemde gebouw van het Guggenheim en de collectie mag je absoluut niet missen en het MoMA is één van de allerbelangrijkste musea voor moderne kunst wereldwijd.

pi_13081792
quote:
Op woensdag 10 september 2003 20:48 schreef trigt013 het volgende:
YOEHOE

waar heb je die ticket geboekt?
Is het een combinatiereis? hotel
Ik wil er ook graag heen maar k heb een kennis er wonen..... Scheelt toch flink in de prijs...
pi_13081813
quote:
Op woensdag 10 september 2003 21:35 schreef trigt013 het volgende:
wij hebben 6 complete dagen. Wij komen aan om 10:10 en vertrekken zes dagen later om 21:15. Citypass is drie complete dagen geldig en daarin zit ook een metrokaart voor drie dagen. En heel veel bezienswaardigheden die wij willen zien.
Ah, ik had het blijkbaar over een andere citypass (http://citypass.net/cgi-bin/citypass/city_fly?mv_arg=ny&rand=4222). Je hebt inderdaad gunstige vluchttijden, maar er is zo ontzettende veel te doen in New York. Ik heb met gemak er 10 dagen in gevuld.
Tip: houdt voor jezelf ook een beetje rekening met het tijdsverschil. De dag nadat ik was geland (landde om 12 uur) ben ik gewoon lang doorgegaan en had ik tortaal niet het gevoel moe te zijn (totdat ik op bed lag). Echter de dag erna was ik echt 's middags om 4 uur uur al uitgeput.
Maar New York is echt een hele gave plaats om naar toe te gaan. Zoveel te doen, zoveel gave dingen, je komt echt ogen tekort. Veel plezier gewenst alvast.
pi_13082321
quote:
Op woensdag 10 september 2003 21:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou ja! Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè?

Het wereldberoemde gebouw van het Guggenheim en de collectie mag je absoluut niet missen en het MoMA is één van de allerbelangrijkste musea voor moderne kunst wereldwijd.

Ja, bedankt voor het compliment.

Het museum of modern art is voorlopig vanwege verbouwingen gesloten en die hebben voorlopig een dependance in Queens, maar wat ze daar van de collectie lieten zien (in totaal iets van 30 a 40 werken) viel mij echt tegen.
Het Guggenheim viel mij enorm tegen (kwam ook door de tijdelijke tentoonstelling) en had ik liever alleen even van buiten bekeken achteraf.

Ik vind het gave museums maar als ik 5 of 6 dagen zou gaan zou ik liever 2 dagen besteden aan het Metropolitan en het Natuurhistorisch museum. Maar goed dat is dan misschien mijn smaak.

pi_13086377
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Tip: houdt voor jezelf ook een beetje rekening met het tijdsverschil. De dag nadat ik was geland (landde om 12 uur) ben ik gewoon lang doorgegaan en had ik tortaal niet het gevoel moe te zijn (totdat ik op bed lag). Echter de dag erna was ik echt 's middags om 4 uur uur al uitgeput.
Hmmm, de meeste mensen hebben de jetlag pas na terugkomst als ze deze kant op gaan. En bij reizen naar Azië dus juist terplekke.
pi_13089133
Anderhalf jaar geleden ben ik ook 6 dagen in NYC geweest met een vriendin. Hotels zijn relatief duur. Wij hebben idd ook in een youth hostel gezeten. Het YMCA West Center...midden in Manhattan en 3 meter van Central Park voor maar 25 dollar per nacht. Ideaal..! Kamers zijn klein maar de herberg zag er schoon verder uit en douches ook, groot ook. Verder incl ontbijt, sportcentrum en zwembad (hier moet je echter wel weer apart voor betalen). Ik zou je dus gewoon een jeugdherberg aanraden, that is, als je echt NY zelf wil bekijken en overnachting en comfort een bijzaak is..Suc6 met t maken van je keus!
  donderdag 11 september 2003 @ 10:31:17 #124
17114 Pistol_Pete
pi_13089134
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:17 schreef mbn het volgende:

Het Guggenheim viel mij enorm tegen (kwam ook door de tijdelijke tentoonstelling) en had ik liever alleen even van buiten bekeken achteraf.

Ik ben juist zeer te spreken over het Guggenheim. De huidige tentoonstellingenen (Kadinsky, Malevich en Picasso to Pollock) zijn echt de moeite waard van het bekijken. Het fijne van het Guggenheim is dat je er gewoon in een paar uurtjes de hele collectie kan zien. Tip voor mensen die nog moeten gaan, ga vooral 's ochtends naar het Guggenheim dan is het er lekker rustig

Het Metropolitan is ook echt mooi, maar om dat te bekijken moet je minimaal 4 dagen uittrekken. Als je in het Metropolitan bent moet je zeker even naar het Roof Garden Cafe gaan voor het schitterende uitzicht. Ben je maar even in het Metropolitan dan is het gedeelte met Egyptische kunst een must see. Het lijkt wel of de Amerikanen heel Egypte van hun kunstschatten hebben beroofd.

Het natuurhistorisch museum is ook wel een bezoekje waard, maar als je ooit nog eens naar Washington, DC gaat zou ik het natuurhistorisch museum van NY overslaan en naar die in Washington gaan.

pi_13089254
En die in Washington DC is natuurlijk gratis toegankelijk

Ik heb beide natuurhistorische musea bekeken en vond ook die in Washington leuker. Daarnaast is een dag of 3-4-5 museumhoppen in Washington altijd leuk (Smithsonian musea allemaal op The Mall en allemaal vrij toegankelijk).

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 11 september 2003 @ 22:33:08 #126
28167 matthijst
pi_13107163
quote:
Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten ... we hebben 6 volle dagen
Van 29-2 kan nooit 6 volle dagen zijn lijkt me.
Het is 5 volle dagen als je de 2e pas terugvliegt. je komt de volgende ochtend in Nederland aan, das je 6e dag.

Ga zelf van 3-8 december. Kerstsfeer bekieken. Is 5 volle dagen/4 nachten, maandagochtend terug.

Singapore Air --> Nintendo rules

vrijdag 12 september 2003 @ 11:28:36 #127
39401 Calitomnication
Dream Of Calitomnication
pi_13114401
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Van 29-2 kan nooit 6 volle dagen zijn lijkt me.
Het is 5 volle dagen als je de 2e pas terugvliegt. je komt de volgende ochtend in Nederland aan, das je 6e dag.

Ga zelf van 3-8 december. Kerstsfeer bekieken. Is 5 volle dagen/4 nachten, maandagochtend terug.

Singapore Air --> Nintendo rules

Ben er zelf 1 maand geleden geweest. Ook met Singapore Airlines .
Van A'dam naar Newark. Dan van Newark met de Taxi naar Manhattan. Geweldige stad, ben echt verliefd geworden en wil er gewoon heen.
[b]I Survived Historical Blackou[/b]t New York City, August 14th, 2003
  vrijdag 19 september 2003 @ 16:39:51 #128
34974 trigt013
pi_13292327
Klopt, 5 volle dagen en een zesde fictieve dag
  vrijdag 19 september 2003 @ 19:05:50 #129
28167 matthijst
pi_13296112
"fictieve dag"

Die moeten ze bij reisbureaus 's in de folders zetten
pi_13340759
D-Reizen... 5 dagen 3 nachten met KLM van AMST naar NY-JFK overnacht in hotel thirty-thirty (30 east 30 street) kei goedkoop, minder dan 500 euro incl vlucht hotel tax verzekering transfer.
moesten wel zelf eten. bnijv in empire state building is leuk.

euro dollar koers is gungstig voor ons nu hoor ;-)

ga binnenkort nog es!

pi_13358495
Ik ben er vorig jaar in September 1 week geweest, tijdens een 3 weekse rondreis in noord oost USA.

27 december vertrekken we weer naar New York en gaan 3 januari weer terug. We slapen in Hotel Pennsylvania tegenover Penn Station.

Ik heb er ontzettend veel zin in.

maandag 22 september 2003 @ 18:36:03 #132
28167 matthijst
pi_13365295
Ga ook naar Hotel Pennsylvania, zwaar populair hotel opeens; zit voor veel weekenden in december al vol. Had vorige week woensdag geboekt, nu is er al geen kamer meer te krijgen voor het weekend van 6-7 december. Terwijl ze er toch 1700 hebben
pi_13414110
quote:
Op donderdag 11 september 2003 10:31 schreef karin22 het volgende:
Anderhalf jaar geleden ben ik ook 6 dagen in NYC geweest met een vriendin. Hotels zijn relatief duur. Wij hebben idd ook in een youth hostel gezeten. Het YMCA West Center...midden in Manhattan en 3 meter van Central Park voor maar 25 dollar per nacht. Ideaal..! Kamers zijn klein maar de herberg zag er schoon verder uit en douches ook, groot ook. Verder incl ontbijt, sportcentrum en zwembad (hier moet je echter wel weer apart voor betalen). Ik zou je dus gewoon een jeugdherberg aanraden, that is, als je echt NY zelf wil bekijken en overnachting en comfort een bijzaak is..Suc6 met t maken van je keus!
Ik zit er ook over te denken om in een hostel te overnachten. Nu mijn reisgenoot defintief niet meegaat wordt het ineens een flink stuk duurder als je alleen gaat. Met deze herberg zou ik dat dan kunnen compenseren. Hoe hebben jullie dit hostel geboekt? En hoe is het met de veiligheid? zijn er ook kluisjes?
Meer info hierover is erg welkom!
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_13444829
Zopas terug uit NYC

Aan te raden hostel:

Jazz on the Park Hostel
3 m van Central Park

Aan de westside 106st St

- gratis ontbijt
- 20$ per nacht
- gemakkelijke metroverbinding
- live optredens
- gezellige sfeer
- je ontmoet er heel gemakkelijk mensen
- vriendelijke staff
- propere kamers

etc
Heel leuk hostel!!

pi_13687866
quote:
Op donderdag 25 september 2003 21:27 schreef muismatje het volgende:
Zopas terug uit NYC

Aan te raden hostel:

Jazz on the Park Hostel
3 m van Central Park

Aan de westside 106st St

- gratis ontbijt
- 20$ per nacht
- gemakkelijke metroverbinding
- live optredens
- gezellige sfeer
- je ontmoet er heel gemakkelijk mensen
- vriendelijke staff
- propere kamers

etc
Heel leuk hostel!!

Kun je me vertellen via welke weg je dit hostel geboekt hebt?
Ik wilde nl via hun site een reservering plaatsen maar omdat ik (nog) geen creditcard heb ging dat dus niet, vandaar mijn vraag.

[Dit bericht is gewijzigd door eight op 06-10-2003 14:08]

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_13700012
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:59 schreef eight het volgende:

[..]

Kun je me vertellen via welke weg je dit hostel geboekt hebt?
Ik wilde nl via hun site een reservering plaatsen maar omdat ik (nog) geen creditcard heb ging dat dus niet, vandaar mijn vraag.

Ik heb dat via hun site gedaan... Kan je hen anders geen emailtje sturen?
Of als je alleen bent, kan je daar ook gewoon toestuiken en ze hebben steeds wel een bed over hoor. Het is een vrij uitgebreid Hostel.
  maandag 6 oktober 2003 @ 22:57:45 #137
68726 Versie1
Goede winden..
pi_13702254
Regelmatig in New York geweest. Hier enkele dingen die niet in de gidsen staan en daarom juist extra de moeite waard zijn. Voor meer info moet je even googelen op basis van de onderstaande info.

Aardige dingen om te doen:
- Naar het marriot op time square. Ga daar een borrel drinken op 'the view'. Panorama restaurant wat niet duur is en waar je een drankje hapje kunt doen en in 1 uur een rondje draaid. Je ziet dus de gehele skyline.

- Boek via internet een ticket voor een basketball wedstrijd van de Nicks of een baseball game van de Yankies.

- Ga naar een gospol kerk in de bronx en woon een mis bij. Wereld ervaring.

- Regel een ticket voor een klassiek concert in de boot 'the barche' aan de overkant van de brooklyn bridge. De bekenden der aarde treden daar op met als decor de skyline. Maximaal +/- 50 mensen aan boord.

Tot zover even wat me nu te binnen schiet.\
Veel plezier

dinsdag 7 oktober 2003 @ 10:05:50 #138
17114 Pistol_Pete
pi_13707378
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:57 schreef Versie1 het volgende:
- Boek via internet een ticket voor een basketball wedstrijd van de Nicks of een baseball game van de Yankies.
Zeker als je binnenkort gaat. MLB play-offs met de Yankees tegen de Red Sox. De klassieker in de VS. Zal wel moeilijk worden om daar kaartjes voor te krijgen
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:22:03 #139
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_13711984
Voor hostels in New York... check http://www.hostels.com/us.ny.ny.html

heb zelf een keer geboekt via internet (ik geloof ook via deze site) en is goed bevallen. ik zat zelf met een maat ergens rond 107th volgens mij. we hoefden geen luxe kamer, omdat we toch van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op pad waren (als je er dan toch ben... ) new york is errug goed bevallen iig!!

pi_13714180
heeft iemand http://www.basiqair.com al genoemd? volgens mij zijn zij het die vliegen voor 199 op NY

veel plezier!

Let's check out that wave, before it checks out us!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:44:54 #141
17114 Pistol_Pete
pi_13714459
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:33 schreef granuaile het volgende:
heeft iemand http://www.basiqair.com al genoemd? volgens mij zijn zij het die vliegen voor 199 op NY

veel plezier!

basiqair vliegt alleen binnen Europa
Frankrijk (Bordeaux, Nice en Marseille)
Spanje (Alicante, Barcelona, Madrid, Malaga, Palma de Mallorca en Sevilla)
Italië (Milaan, Napels en Pisa)
Portugal (Faro)
Engeland (Londen Stansted)
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:57:24 #142
63541 Tesla
Spannend !
pi_13714772
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:18 schreef liempie het volgende:
Ik ben er vorig jaar in September 1 week geweest, tijdens een 3 weekse rondreis in noord oost USA.

27 december vertrekken we weer naar New York en gaan 3 januari weer terug. We slapen in Hotel Pennsylvania tegenover Penn Station.

Ik heb er ontzettend veel zin in.

Dat hotel ben ik ook geweest. De locatie is perfect op 5th Av. tegenover Madison Square Garden. Vlakbij Times Square. De lobby van het hotel is ook mooi.

Maar dan die kamers, gangen en liften...
Gelukkig is er een uitgebreide receptie waar je kunt klagen.

Fokkerdefok.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:59:56 #143
17114 Pistol_Pete
pi_13714858
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:57 schreef Tesla het volgende:

[..]

Dat hotel ben ik ook geweest. De locatie is perfect op 5th Av. tegenover Madison Square Garden. Vlakbij Times Square. De lobby van het hotel is ook mooi.

Maar dan die kamers, gangen en liften...
Gelukkig is er een uitgebreide receptie waar je kunt klagen.

[mierenneukmode]
7th Av. om precies te zijn
[/mierenneukmode]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:02:04 #144
63541 Tesla
Spannend !
pi_13714919
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:59 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

[mierenneukmode]
7th Av. om precies te zijn
[/mierenneukmode]

Klopt. Ik was de tel even kwijt.
Fokkerdefok.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:27:02 #145
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_13715620
Weet iemand waar je nu goedkoop tickets kan krijgen voor new york? we willen 18 of 17 decmber tot de 23 of 24e. Iemand tips? We hebben geen hotel of hostel nodig. We kunnen namelijk altijd in een appartement terecht van friends
Ti voglio bene!
  Moderator dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:29:20 #146
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_13715697
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:27 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Weet iemand waar je nu goedkoop tickets kan krijgen voor new york? we willen 18 of 17 decmber tot de 23 of 24e. Iemand tips? We hebben geen hotel of hostel nodig. We kunnen namelijk altijd in een appartement terecht van friends
De goedkoopste tickets gaan via Ijsland met de Ijslandse vliegmaatschappij. Moet je wel even overstappen in Reykjavik, maar goedkoper dan dat kom je niet in de VS.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_13715807
quote:
Misschien heb je dan kans dat je een paar extra daagjes mag blijven (al dan niet op het vliegveld) want dan is er misschien weer net zoveel sneeuw als vorig jaar rond de kerst..
Was echt veel man..niemand reed bijna rond op straat op kerst...
Was best gevaarlijk
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:34:52 #148
17114 Pistol_Pete
pi_13715845
quote:
suc6 met zoeken, maar ik denk dat het lastig gaat worden om goedkoop naar NY te vliegen vlak voor kerstmis.
probeer eens: www.vliegwinkel.nl
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:10:43 #149
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_13716850
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:29 schreef Mike het volgende:

[..]

De goedkoopste tickets gaan via Ijsland met de Ijslandse vliegmaatschappij. Moet je wel even overstappen in Reykjavik, maar goedkoper dan dat kom je niet in de VS.

op welke site moet ik dan kijken?
Ti voglio bene!
  Moderator dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:52:34 #150
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_13718138
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:10 schreef xxsaskiaxx het volgende:

[..]

op welke site moet ik dan kijken?

Ik zou gewoon eens langsgaan bij een reisbureau...daar kunnen ze alles in een keer via de computer checken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_13725868
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:29 schreef Mike het volgende:

[..]

Je mag overstappen in Reykjavik...

Ik heb dat ook een keer gedaan en er toen meteen een stopover van drie nachten Reykjavik aan geknoopt. Erg goed bevallen.

woensdag 8 oktober 2003 @ 06:26:34 #152
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_13732356
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:08 schreef Klingon het volgende:

[..]

Vanaf JFK ben je zelfs soms langer onderweg om in Manhattan te komen dan vanaf Newark. Verder boeit het vliegveld toch niet? Je land er en neemt een taxi naar de stad. En Singapore Airlines is gewoon zéér relaxt vliegen. En wat KLM betreft... Ik heb het niet zo op die fransen...
  woensdag 8 oktober 2003 @ 06:40:17 #153
62182 Georges
That's the shit
pi_13732373
Ik ben in '99 in NYgeweest. Waanzinnige stad, echt een aanrader voor wie er nog niet geweest is. Ik heb daar familie wonen dus hotelkosten had ik gelukkig niet.
Manhattan is erg duur. Ik ben een keer wat wezen drinken in een cafe en betaalde voor een biertje 5 dollar. Alles is duur daar eigenlijk dus hou daar rekening mee in je budget.

Tip: zorg dat je de metrolijnen goed door hebt anders kun je zomaar verkeerd uitkomen. Ik kwam een keer per ongeluk in de Bronx terecht
Er was zelfs een politieagent daar die me vroeg wat ik hier deed en me aanraadde om snel zuidwaarts te gaan.

Aanraders zijn de standaard toeristische plaatsen, maar ook de show van Letterman, ben ik toen ook geweest. Leuk om een keer gezien te hebben.
O ennuh NY is groot, dus denk niet dat loop ik ff
Ik dacht ik loop wel ff door Central Park, was er dacht ik ruim 1,5 uur mee bezig.

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_13745806
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 06:40 schreef Georges het volgende:
Aanraders zijn de standaard toeristische plaatsen, maar ook de show van Letterman, ben ik toen ook geweest. Leuk om een keer gezien te hebben.
O ennuh NY is groot, dus denk niet dat loop ik ff
Ik dacht ik loop wel ff door Central Park, was er dacht ik ruim 1,5 uur mee bezig.
ik was in november 2002 in NY en toen was er een wachttijd van 9 maanden (!) voor tickets vd Letterman show.

Over dat lopen: als je wel een beetje een lopertje ben, zou ik toch ook wel veel te voet doen hoor. Ik ben de eerste dag vanaf 107 gewoon naar de zuidpunt gelopen.... heel veel gezien. 't Is idd een teringend, maar je krijgt wel een fantastische indruk van het leven in de stad. Als je heel de week alles met de metro doet dan mis je toch ook wel een hoop onverwachte dingetjes...

Ennuh, vanaf Newark ben je met de bus in 3 kwartier (volgens mij) in hartje NYC, dus da's echt niet verkeerd. 't Ligt zeker geen teringend weg iig.

woensdag 8 oktober 2003 @ 18:25:40 #155
62182 Georges
That's the shit
pi_13745983
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:17 schreef [Efink] het volgende:

[..]

ik was in november 2002 in NY en toen was er een wachttijd van 9 maanden (!) voor tickets vd Letterman show.

Over dat lopen: als je wel een beetje een lopertje ben, zou ik toch ook wel veel te voet doen hoor. Ik ben de eerste dag vanaf 107 gewoon naar de zuidpunt gelopen.... heel veel gezien. 't Is idd een teringend, maar je krijgt wel een fantastische indruk van het leven in de stad. Als je heel de week alles met de metro doet dan mis je toch ook wel een hoop onverwachte dingetjes...

Ennuh, vanaf Newark ben je met de bus in 3 kwartier (volgens mij) in hartje NYC, dus da's echt niet verkeerd. 't Ligt zeker geen teringend weg iig.

Jeetje wat lang zeg, die wachttijd voor Letterman. Ik kon nog dezelfde dag terecht voor kaarten van die dag, moest alleen wel vroeg zijn.

Van de 107ste naar de zuidpunt dat is echt een eind, hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb daar toen 60 straten gelopen en dat vond ik al veel.

pi_13748364
quote:
Op woensdag 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
'Het' Centrum?

Hotel seventeen on 17th street, budgethotel, en ok.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_13816016
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:25 schreef Georges het volgende:

[..]
Van de 107ste naar de zuidpunt dat is echt een eind, hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb daar toen 60 straten gelopen en dat vond ik al veel.

gewoon, heel de dag gelopen en alles gezien maar we zijn dan ook niet echt vies van een wandelingetje haha. ik gok totaal 15 km ?
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:01 schreef Manono het volgende:
'Het' Centrum?
lol, idd... het centrum meet tientallen vierkante kilometers
pi_14091675
Als je naar NY gaat ook zeker naar een broadwayshow gaan! Ik ben naar Lion king geweestin Amsterdam theater! Echt geweldig!!!! en ook maar voor $15 hadden staanplaatsen. Eerst dachten we K*t maar volgensmij zagen wij het een stuk beter dan het grootste gedeelte in de zaal. En 3uur staan..tja tis een beetje lang maar opzich best te doen, teminst ik had nergens last van daarna
Ben trouwens nog steed opzoek naar goekope tickets maar he tgaat volgensmij nie mee rlukken
Ti voglio bene!
pi_14091884
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 22:20 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ben trouwens nog steed opzoek naar goekope tickets maar he tgaat volgensmij nie mee rlukken
KLM heeft ze in de aanbieding nu.
pi_15689843
Ok, ik heb het topic doorgelezen, en vooral de musuemtips ga ik denk ik wel wat aan hebben...

Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten. .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_15690996
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:21 schreef sweek het volgende:
Ok, ik heb het topic doorgelezen, en vooral de musuemtips ga ik denk ik wel wat aan hebben...

Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten. .

Ik ben er afgelopen zomer geweest, maar het viel wel mee met die 'onveiligheid'. Alleen in metro stations wordt af en toe wat omgeroepen dat er zakenrollers zijn. Natuurlijk in de drukke straten van Manhatten moet je niet open en bloot met een tasje of iets dergelijks gaan lopen. Maar het is imo niet onveiliger dan in Amsterdam
  vrijdag 26 december 2003 @ 00:25:55 #162
28167 matthijst
pi_15708115
Ben net terug. New York was afgelopen jaar de veiligste grote stad van de VS! Voel met eigenlijk nergens onveilig daar
pi_15844488
lurkpost
Life sucks
pi_15855458
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 00:25 schreef matthijst het volgende:
Ben net terug. New York was afgelopen jaar de veiligste grote stad van de VS! Voel met eigenlijk nergens onveilig daar
Ga eens naar de South Bronx...
pi_15855510
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:21 schreef sweek het volgende:

Manhattan is wel veilig, maar daarbuiten blijft het toch oppassen. Bepaalde stukken van Queens (Flushing Meadows e.o. bijv), Brooklyn (direct aan de overkant van de Brooklyn Bridge ligt een erg mooi wijkje) en Harlem zijn ook wel te doen.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 23:14:33 #166
28167 matthijst
pi_15914288
Ach, je moet gewoon niet zo angstig zijn. Tenzij je bejaard bent.
Met de metro naar de Bronx Zoo geweest, dan zit je d'r als enige blanke...
Ook bij dat Flushing gebeuren geweest....

OK, ik ga niet diep in de nacht ergens in een knakenbuurt rondsjokken, maar dat doe ik hier in Nederland ook niet...

vrijdag 2 januari 2004 @ 23:17:11 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15914364
nu denk ik aan de torens
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_15914548
Vergeleken met andere steden in de VS is New York erg veilig. In de Bronx weinig blanken, maar zelfs daar valt het relatief erg mee. In Brooklyn kom je ook nog weleens een wagentje tegen met een rijtje machinegeweer kogels, maar ook daar viel het mij mee.

Moet je naar South Central in LA gaan. :\

woensdag 7 januari 2004 @ 19:01:45 #169
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_16045399
Sta op het punt via OAD hotel + vlucht voor 6 dagen te boeken.

Nu mijn vraag: ze geven de optie voor het kopen van de New York Pass (3 dagen voor 95 euro). Gratis veel attracties + uitjes (ESB, UN boottochten, musea) + gratis openbaar vervoer + korting resaurants.

Iemand wel eens gebruik gemaakt van deze Pass en bespaar je hiermee echt veel geld (en tijd, want je hoeft niet mee in de rij te staan voor de kassa) ?

pi_16046980
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Keijs het volgende:
Sta op het punt via OAD hotel + vlucht voor 6 dagen te boeken.

Nu mijn vraag: ze geven de optie voor het kopen van de New York Pass (3 dagen voor 95 euro). Gratis veel attracties + uitjes (ESB, UN boottochten, musea) + gratis openbaar vervoer + korting resaurants.

Iemand wel eens gebruik gemaakt van deze Pass en bespaar je hiermee echt veel geld (en tijd, want je hoeft niet mee in de rij te staan voor de kassa) ?

Ik vind het vrij duur, maar het ligt er ook aan welke musea erin zitten. Een optie die je in New York kan kopen is deze: http://citypass.net/cgi-bin/citypass/city_fly?mv_arg=ny&rand=6936
Kan je het een beetje vergelijken.
Bij attracties was ik in mei meestal niet lang kwijt met het wachten om kaartjes te kunnen kopen. De langste rijen stonden meestal bij ingangscontrole (kijken of je geen bom bij je hebt).
pi_16183688
Ben ook al weer een tijdje terug...

Wat beviel me? Eigenlijk alles wel uiteindelijk, maar toch vooral de rustigere gebieden van Manhattan... Midtown was echt te druk. Soho was een heel leuk wijkje bijvoorbeeld.
Wat heb ik gezien? Ik denk zo'n beetje alle dingen die je als toerist ziet... . Battery Park, Castle Clinton, Statue of Liberty, Ellis Island, Brooklyn Bridge, Wall Street, NY Stock Exchange, Little Italy, Chinatown, Greenwich Village, East Village, Astor Place, Flatiron Building, Empire State, Times Square, Rockefeller Center, Grand Central, Carnegie Hall, Central Park een groot gedeelte (Strawberry Fields ook), Metropolitan Museum of Art, United Nations, een Broadway show en een filmpje... Enige wat ik nog wel had willen zien was de Bronx Zoo, en het Guggenheim museum...
Alle foto's

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 12-01-2004 14:04]

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16201308
Geweldige stad!

Het enige wat me eigenlijk tegenviel was Wall Street. Vond ik weinig bijzonder. Oh ja, dat geldt ook voor het Vrijheidsbeeld.

's Nachts bleek de metro niet meer bij onze street te stoppen, dus kwamen we midden in Harlem terecht. Dat viel op zich wel mee, maar er liepen op dat metrostation een hoop agenten met machinegeweren rond.

Ik vind het alleen jammer dat ik de Twin Towers niet meer heb kunnen zien. Bij het zien van Ground Zero kan je je echt niet voorstellen dat er ooit 2 van zulke gigantische gebouwen hebben gestaan. Het Empire State Building is indrukwekkend, maar als je hem op schaal vergelijkt met de Twin Towers zijn die laatsten toch echt een flink stuk hoger (als je de mast van het ESB meetelt is die wel hoger).

Misschien een tip: neem de ferry vanuit Battery Park naar Staten Island. Kost niks, en je vaart langs het Vrijheidsbeeld. Bovendien krijg je vanaf het water dan dat fantastische uitzicht op downtown Manhattan.

[Dit bericht is gewijzigd door Kontiki op 12-01-2004 22:16]

maandag 12 januari 2004 @ 22:21:07 #173
34586 kepler
No bounce, no play
pi_16201580
Geniale stad

Ik ben er nu twee geweest in de zomer, ben nu van plan om een keer in de kerstvakantie te gaan. Christmas shopping, Nieuw Jaar op Times Square!

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:09:51 #175
34586 kepler
No bounce, no play
pi_16329699
Heel verhaal getypt net, was het topic dicht

Hier dus nog een keer: wat moet je echt zien/doen in NY

De GRATIS ferry naar Staten Island, mooi uitzicht van de skyline en van het vrijheidsbeeld.

Een stand-up comedy in Manhatten

Toy's 'r Us op Times Square (GROOOOT)

Een (amateur) honkbalwedstrijd in Central Park, stuk goedkoper dan de profs en je kan er leuke vrouwen ontmoeten

Fith avenue, een of andere sjiek warenhuis. Ben ff de naam kwijt...

Een ritje in de metro/taxi

Macy's, het grootste warenhuis ter wereld (HEEEEL GROOOOOT). Ligt vlakbij het Empire State

Chinatown, goedkope DVD's kopen

Eten in zo'n burgertent (en niet McDonalds )

Naar de bios op Times Square (>30 Zalen )

Meer kan ik voorlopig niet verzinnen

zaterdag 17 januari 2004 @ 00:11:25 #176
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16329756
Zal ik wat toevoegen uit een eerder topic:
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 02:40 schreef ScudRaket het volgende:
Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, Century 21, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van ) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat )
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zaterdag 17 januari 2004 @ 16:05:48 #177
28167 matthijst
pi_16342798
Brooklyn Bridge

Vrijheidsbeeld kan je weer heen volgens mij. Bootje voer begin december iig weer : )

December in New York is echt cool; allemaal kerstverlichting enzo...
En als je mazzel hebt een pak sneeuw

zaterdag 17 januari 2004 @ 17:54:23 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_16345579
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 02:40 schreef ScudRaket het volgende:
Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, Century 21, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van ) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat )
Het vrijheidsbeeld is gewoon open ben er van de zomer geweest. Kost iets van 12 Dollar, en je wordt flink gecontroleerd. Maar je kan er wel naar toe en om heen lopen. In het vrijheidsbeeld mag je echter niet meer.

Ook valt dat internetten best mee, voor 3 Dollar konden wij een half uur internetten. Gewoon zo'n grote internetwinkel op Times square zoeken!

Verder zijn de NY'rs inderdaad heel vriendelijk

pi_16346576
Geweldig! Iedereen bedankt voor de reacties!! Ik denk dat ik mijn weekje wel vol krijg op deze manier Naast alle dingen die school heeft geregeld.... We gaan bijvoorbeeld naar MTV!! Erg leuk. Ben vorig jaar ook bij MTV in London geweest. Daar mochten we publiek zijn bij een live programma. Danni Minogue (??) trad op.. 'T was nogal nep allemaal, hard lachen om grappen die je niet snapt of gewoon niet leuk zijn, maar ok.. dat namen we maar op de koop toe
Ik heb er erg veel zin in! Over een week zit ik in NY City!!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 19:50:00 #180
28167 matthijst
pi_16348481
MTV zit op Times Square, da's wel cool. Je kan vanaf Times Square de gasten boven zien zitten....

Flushing Meadows is ook wel cool. Vond zelf de Unisphere erg mooi om te zien:

En zorg dat je met de metro naar de eerste halte over de Brooklyn Bridge gaat en dan terug lopen

zaterdag 17 januari 2004 @ 21:17:21 #181
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16350508
Ik bedoelde ook dat je niet meer IN het Vrijheidsbeeld kon komen.
Verdere tip is Radio City Music Hall in een zijstraat van Times Square.
En een wedstrijd van de Yankees vond ik ook wel indrukwekkend, al was het alleen maar om de rare dingen die daar gebeuren: midden in de wedstrijd gaat iedereen staan en het volkslied zingen

BTW: volgens mij ligt Flushing Meadows niet ver van JFK, en kom je er zelfs langs als je naar Manhattan rijdt

pi_16351350
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:17 schreef ScudRaket het volgende:
Verdere tip is Radio City Music Hall in een zijstraat van Times Square.
Leuk inderdaad, een heel mooi theater. Van buiten lijkt het best klein, maar binnen is het gigantisch! Zit in het Rockefeller Center, naast de NBC studios.

Trouwens, als je door New York loopt zie je nog behoorlijk wat Nederlandse invloeden. Op het stadhuis staat zelfs een enorm logo van Amsterdam!

Flushing --> Vlissingen, dollar --> daalder, en de bekenden als Harlem --> Haarlem, Brooklyn --> Breukelen, Wallstreet --> was een grote muur gebouwd door Nederlandse kolonisten etc.
Ergens bij Brooklyn zag ik een plaats op de kaart staan die New Utrecht heette

Geinig hoor, die historie

[Dit bericht is gewijzigd door Kontiki op 17-01-2004 21:50]

zaterdag 17 januari 2004 @ 22:39:53 #183
9756 Dentist
Toept over...
pi_16352773
Je weet ook dat met de natives in de film "Gangs of New York" de Nederlanders worden bedoeld?
pi_16353784
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:39 schreef Dentist het volgende:
Je weet ook dat met de natives in de film "Gangs of New York" de Nederlanders worden bedoeld?
Hmm is dat zo? Of degenen met Nederlandse voorouders? Gangs of New York speelt zich in de 19e eeuw af, toen kon je al niet meer spreken over Nederlanders e.d. toch?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:28:30 #185
9756 Dentist
Toept over...
pi_16354128
Natives waren de 1e settlers, dus ja, gewoon Nederlanders (misschien 2e generatie).. Was wel grappig, dit vertelde een 60+ jarige Italiaanse taxi-chauffeur ons, die in de jaren 30 in NY was komen wonen en de hele stad had zien veranderen. Leukste taxi-rit die ik ooit gehad heb
pi_16614154
Even een vraagje, heb helaas geen tijd om het hele forum door te lezen.

Ben in 2002 naar NYC geweest, in juli. Daar was ik een hele week en zat 300 meter van het ESB af. Ben naar the Bronx Zoo geweest, ESB, 42 street, Central Park, Times Square dat museum met die dino's (ben de naam even kwijt) etc.

Nu wil ik eind februari weer gaan, maar dan een paar daagjes last minute. Weet iemand of dat goedkoper is? Zag net nog een aanbieding voor 3 dagen voor 340 euro incl. vlucht en hotel. Heeft iemand ervaring met een goed hotel (op basis van logies) wat niet te ver van het centrum vandaan ligt maar toch veilig is?

En waar moet ik volgens jullie echt nog naartoe gaan?

Welke maatschappijen zijn voordelig, en kan ik niet beter via internet h.e.e.a boeken? Alvast bedankt!

dinsdag 27 januari 2004 @ 07:55:39 #187
28167 matthijst
pi_16617457
Ben zelf in Hotel Pennsylvania geweest de laatste keer, ook 300 meter van ESB, dus misschien zat jij daar ook wel: http://www.hotelpenn.com
3 nachten komt op $306 -> ¤244. Vlucht met Singapore Air kost ¤448. Niet het goedkoopst, maar wel vet goeie service (TV met 10 films, 30 tv zenders on demand in je stoel) en het belangrijkste: je komt donderdag ochtend om 10:10 aan in New York en je vliegt pas zondagavond om 21:15 weer terug! Andere maatschappijen zijn dan wel ¤100,- goedkoper maar dan kom je laat in de middag aan en vertrek je ook weer vroeg. Op basis van 1p: ¤692. Op basis van 2p: ¤570.

NB: inclusief luchthavenbelasting, goede maatschappij, goed hotel en zeer gunstige vluchten. Vooral de vluchttijden moet je op letten bij aanbiedingen!

edit: http://www.new-york.nl/main.php?tripID=215
Kan je 4 nachten voor ¤708 op basis van 1p. Of ¤547 op basis van 2p.
Zelfde hotel, vliegen met KLM. Dan zou ik Singapore Air vliegen, alleen al omdat die veel comfortabeler zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 27-01-2004 08:11]

dinsdag 27 januari 2004 @ 07:56:25 #188
28167 matthijst
pi_16617459
foutje.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 08:10:24 #189
28167 matthijst
pi_16617531
sjezus. editen en quoten door elkaar
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:33:07 #190
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_16618410
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:05 schreef matthijst het volgende:
Brooklyn Bridge

Vrijheidsbeeld kan je weer heen volgens mij. Bootje voer begin december iig weer : )

December in New York is echt cool; allemaal kerstverlichting enzo...
En als je mazzel hebt een pak sneeuw

Leuk die sneeuw in Battery Park!
Zo trof ik dat monument halverwege november 2003 aan:

Dat bootje ging in november ook al hoor. Maar het vrijheidsbeeld zelf is gesloten.

The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:37:38 #191
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_16618477
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:50 schreef matthijst het volgende:
MTV zit op Times Square, da's wel cool. Je kan vanaf Times Square de gasten boven zien zitten....
Bedoel je dit raam?
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:07:58 #192
28167 matthijst
pi_16721158
Yep, helemaal rechts in dat gebouw. Zie:

En close-up:

pi_16790313
quote:
Op woensdag 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Naar een hotel moet je dus ABSOLUUT NIET gaan zoeken als je een klein budget hebt en toch op vakantie wil in the big apple! Toen ik voor de eerste keen in NY kwam heb ik geslapen bij de YMCA, welleens waar niet het meest romantische plekje om te overnachten maar wel het meest voordelig...

New Yorkers zijn niet echt makkelijk om vrienden mee te maken, maar als je dat eenmaal gelukt is zijn ze ook erg gastvrij, dus als ik zelf in NY ben ga ik gewoon "friend hoppen" voordelig en erg lux ;-)...

Ik hoop dat je r wat aan hebt.

greetz E-T

Mr. New York

zondag 1 februari 2004 @ 20:46:40 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_16790550
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:41 schreef E-T het volgende:

[..]

Naar een hotel moet je dus ABSOLUUT NIET gaan zoeken als je een klein budget hebt en toch op vakantie wil in the big apple! Toen ik voor de eerste keen in NY kwam heb ik geslapen bij de YMCA, welleens waar niet het meest romantische plekje om te overnachten maar wel het meest voordelig...

http://www.hostels.com/en/us.ny.ny.html

en www.expedia.nl

ligt er idd aan wat je budget is, maar volgens mij moet je wel rekenen op 40 euro per persoon per nacht. Maar dan heb je wel je eigen kamer in manhattan

zondag 1 februari 2004 @ 21:12:01 #195
28167 matthijst
pi_16791849
Hmm, die hostels zijn */- $30 pp per nacht voor een 6-persoons gezamenlijke slaapzaal. Dan zou ik liever voor ¤80 per kamer per nacht in hotel Pennsylvania gaan zitten! Op 7th ave, tegenover Madison Square Garden en praktisch naast Macy's. Of in hotel New Yorker op 8th & 34th, afhankelijk welke op dat moment goedkoper is...
In Pennsylvania heb je voor dat geld een gerenoveerde kamer, zien er echt super uit nu.

[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 01-02-2004 21:23]

zondag 1 februari 2004 @ 22:05:25 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_16794586
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:12 schreef matthijst het volgende:
Hmm, die hostels zijn */- $30 pp per nacht voor een 6-persoons gezamenlijke slaapzaal. Dan zou ik liever voor ¤80 per kamer per nacht in hotel Pennsylvania gaan zitten! Op 7th ave, tegenover Madison Square Garden en praktisch naast Macy's. Of in hotel New Yorker op 8th & 34th, afhankelijk welke op dat moment goedkoper is...
In Pennsylvania heb je voor dat geld een gerenoveerde kamer, zien er echt super uit nu.
je moet gewoon ff goed zoeken, er zijn namelijk heeeel veeel hotels in NYC. Gewoon doorzoeken en grote kans dat je tegen een aanbieding of een goedkope kamer aanloopt
  maandag 2 februari 2004 @ 01:08:36 #197
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_16804762
New York.. daar ben ik over een paar dagen. 4 februari tot de 7e of 8e. Beetje kort, maar ik heb niet meer tijd. Ik denk dat ik m'n bed in Big Apple hostel (ofzo) boek. Geen idee waar dat is in NY, maar in San Francisco zeiden ze dat dat wel okay was.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 12:56:29 #198
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17252105
ik ga begin juni naar new york toe... klopt het dat de prijzen die op internet staan vaak per kamer per nacht zijn, en niet per persoon per nacht?

en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  dinsdag 17 februari 2004 @ 13:17:44 #199
34586 kepler
No bounce, no play
pi_17252641
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 12:56 schreef Paul_Brummen het volgende:
ik ga begin juni naar new york toe... klopt het dat de prijzen die op internet staan vaak per kamer per nacht zijn, en niet per persoon per nacht?

tram de metro kost 1,50 dollar per rit geloof ik. Of 6 dollar voor vrij reizen de hele dag.

En die prijzen, je moet gewoon goedkijken naar de prijzen. Bij de een is het p.p per nacht, bij de ander per kamer

pi_17253804
quote:

De tram kost niets, want bestaat ook niet

Maar inderdaad, tegenwoordig koop je een metrokaart met magneetstrip. Die kan je dan opladen. Hele dag vrij kost 7 dollar (juni 2003), en per rit iets van 1,50.

Dat kan je bijschrijven op je kaart, of eventueel gewoon een nieuwe kaart kopen.

Vroegah hadden ze tokens.

dinsdag 17 februari 2004 @ 16:16:47 #201
28167 matthijst
pi_17257758
De tram bestaat wel degelijk in NYC, kost $1,50. Zelf helaas niet ingeweest wegens angstige vriendin.
http://www.rioc.com/transportation.html

dinsdag 17 februari 2004 @ 17:06:04 #202
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17259244
ok dan !!!

bedankt allemaal

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  dinsdag 17 februari 2004 @ 19:46:04 #203
34586 kepler
No bounce, no play
pi_17264713
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:16 schreef matthijst het volgende:
De tram bestaat wel degelijk in NYC, kost $1,50. Zelf helaas niet ingeweest wegens angstige vriendin.
http://www.rioc.com/transportation.html

[afbeelding]

vette shit

maar tis geen echte tram natuurlijk

pi_17266824
Ja hee dat is een kabelbaan, jij speelt vals!
  woensdag 18 februari 2004 @ 00:48:39 #205
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17274472
quote:

Ik zit in mei als het goed is in New York.

Hotels in de US boek je bijna allemaal per kamer. Heb amerikanen in de familie en die vertelden zelfs dat je gewoon een kamer kan boeken en vervolgens er met een man of 8 in mag. Zolang je het netjes en rustig houd tenminste.

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_17385155
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:10:07 #207
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_17385694
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
Denk dat je in Soho dan wel goed zit
  vrijdag 27 februari 2004 @ 11:23:31 #208
69307 Pat-man
pi_17390049
quote:
Kan je beter ff buiten de stad gaan kijken. Zitten vaak outlet centers of hele grote malls. Scheelt echt gigantisch in de prijs en daar heb je alle merken per winkel naast elkaar zitten.

Had je 't wel ff willen wijzen, maar dan ben jij al weer weg Zit er zelf namelijk 15 mei voor 2 dagen.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_17390301
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat we te veel te doen hebben in de week dat we er zijn om buiten de stad te gaan. Ik heb wel gehoord dat op Lexiton Avenue veel winkels zitten, is het leuk om daar te shoppen. En op welk deel van 5th Avenue zitten de winkels (tussen welke straten).
Trouwens over die CD winkels, ik ga zeker kijken in SoHo, maar ik heb ook ergens gehoord dat er in The Village veel van dat soort oude rommelwinkels zitten. Klopt dat?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:44:30 #210
28167 matthijst
pi_17391530
Als je Broadway afloopt van 34th street naar Battery Park kom je ladingen kledingwinkels tegen!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 16:10:45 #211
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_17395245
Voor goedkope merkkleding: Century 21, naast Ground Zero. Alles voor 50% van wat je hier betaalt
pi_17397594
*net een reis geboekt heeft

29 april tot 4 mei
Life sucks
  zaterdag 28 februari 2004 @ 17:26:01 #213
54770 QweetNix
~~Witte Tonnie~~
pi_17411814
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 12:44 schreef matthijst het volgende:
Als je Broadway afloopt van 34th street naar Battery Park kom je ladingen kledingwinkels tegen!
Klopt als een bus. Vanaf Chinatown omhooglopend kom je o.a. Orange tegen. Is een goedkope winkel (Ralph Lauren, CK, DKNY voor zelfs minder dan 50% dan hier). Met CK gooien ze je werkelijk dood (voor een spijkerbroek ongeveer $27-$30 ex tax).
Happy shoppin'!
Jesus saves... Mack get's the rebound and SCOOOOOOORS!!!
pi_17424080
Zou graag in de zomervakantie reisje van 2w naar NY doen, wel ben ik nog maar 20j, is dit aan te raden ? ga ik volop van ales kunnen genieten ?
alvast bedankt voor reacties.
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 29 februari 2004 @ 15:10:50 #215
28167 matthijst
pi_17426656
Twee weken is vrij lang denk ik?
Dag of 9 lijkt me al mooi.
20 maakt weinig uit, denk alleen dat je geen alcohol kunt kopen, al neem ik aan dat je niet voor de alcohol nar NY gaat...
pi_17426713
bwa zo opt gemak cocktail drinken zou wel leuk zijn, maar zoals je zegt dat is niet het belangrijkste, maar waar zou je dan nog mensen kunnen ontmoeten en gesprek mee doen ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_17444837
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:14 schreef P4nic het volgende:
bwa zo opt gemak cocktail drinken zou wel leuk zijn, maar zoals je zegt dat is niet het belangrijkste, maar waar zou je dan nog mensen kunnen ontmoeten en gesprek mee doen ?
Bezoek een sportwedstrijd. Honkbal bijv. Is zelfs leuk als je niet van sport houdt (zoals ondergetekende).
pi_17479152
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:14 schreef P4nic het volgende:
Als je in een jeugdhostel/herberg zit maak je heel makkelijk allerlei nieuwe contacten omdat bijna iedereen daar alleen is!
Toen ik in Australie en later in Engeland in jeugdherbergen verbleef was het i.i.g. wel zo.
Life sucks
pi_17479470
Metro is trouwens niet meer 1.50 maar 2 dollar ondertussen... het handigste is een unlimited ride card, daarmee kun je bijvoorbeeld een week alle bussen en metro's berijden voor 21 dollar.
Die "tram" heb ik niet gezien, had ik best wel eens willen proberen! .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17504496
hallo daar mede fok'ers

ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn

alsvast bedankt
-Luxxx
pi_17504713
Ik ben 2x in New York geweest, en 1e keer overnacht in het Habitat Hotel, zonder toilet en douche op de kamer maar wel op de gang die overigens elk uur schoon worden gemaakt...je hoeft er alleen maar te slapen dus 2 bedden en een wastafeltje op de kamer en klerenkast en TV is meer dan genoeg.
De 2e keer sliep ik in het Wellington Hotel, iets sjieker, en met douche en toielt op de kamer, maar wel een stuk duurder...
Waar je goed kan shoppen is ongetwijfeld MACY'S! Alle merken! En niet de exclusieve lijn van de merken maar gewoon de basickleding...en helemaal NIET duur! Mijn koffer was 5 kg zwaarder toen ik terugkwam!
Ook heb je genoeg "low budget shops" en daar heb je ook leuke dingen voor weinig geld!
NYC is helemaal niet zo duur! Zelfs nog wat goedkoper dan hier! Maargoed dat komt ook omdat de dollar nu gunstig staat!
Ook zeker een aanrader is waar het oude WTC gestaan heeft! Erg indrukwekkend!
Ik ben er een week geweest de 1e keer, heb er toen 9 dagen gezeten en dat is serieus meer dan genoeg! Dan heb je voldoende tijd om iets te doen, zelf te ondernemen...We hebben toen 1 dag gehad dat we een tour door NYC hadden en dan kom je ook overal! Heel leuk!!
Aanrader is ook een creditcard maar dat spreekt voor zich...
OAD is een goeie operator, en zorg gewoon dat je een wat goedkoper hotel hebt! Heel makkelijk te boeken!
Succes!
EL
  vrijdag 5 maart 2004 @ 00:06:41 #222
28167 matthijst
pi_17506507
Vind 9 dagen ook ideaal. Nu 4x geweest, Dacht 2x10, 1x9 en de laatste keer in december 5 dagen kerstshoppen
9 dagen is leuk te vullen met activiteiten. Maar als je veel langer dan dat gaat kan je je nog wel eens gaan vervelen, tenminste, dat vind ik. Vooral omdat het flinke afstanden zijn die je loopt; van 33rd straat, 5th avenue aflopen naar Central Park, of de andere kant op, naar Battery Park zijn leuke stukken. Al kan je de metro natuurlijk ook pakken.

Wij zaten 2x in Hotel New Yorker (34th/8th) en 2x in Hotel Pennsylvania (33rd/7th). Beiden zeer gunstig gelegen, midden in Manhattan, 1 blok van Macy's en het Empire State Building. Supermarkt ook op 1 blok. http://www.hotelpenn.com prijzen zijn per kamer en vallen echt enorm mee!

Oh ja: zorg dat je met Singapore Airlines vliegt!
Die vliegen vroeg heen (geloof rond 11:00 in NYC landen) en laat terug (21:15 ofzo). Heb je maximaal de tijd. En je hebt vette service aan board: eigen tv in de stoel, met 10 films en 30 tv series ofzo. Lekker relaxed vliegen en niet duur....
  vrijdag 5 maart 2004 @ 00:16:14 #223
69307 Pat-man
pi_17506708
Ik ga 2 dagen naar NY. Wat kan ik in die 2 dagen het beste bekijken???? Wil zowiezo GroundZero zien...

vrijdag 5 maart 2004 @ 07:46:59 #224
28167 matthijst
pi_17508874
2 volle dagen, uitgaande van een hotel op 33rd street bijvoorbeeld:

Dag 1: ' ochtends 7th Ave aflopen naar Times Square, doorsteken naar 5th Ave. 5th Ave aflopen naar Central Park (en FAO Schwarz, als die nog niet failliet zijn) (Chrysler Building op 42nd Street!). Terug over 5th Ave.
Om 12:30 een Full Circle cruise doen van Circle Line (zie je meteen alle bruggen en het vrijheidsbeeld). 's avonds wat eten en daarna het Empire State Building op. Daarna nog even Times Square bij avond bekijken

Dag 2: bezoek Macy's. Loop vervolgens Broadway af tot aan Battery Park. Onderweg kom je langs gigantisch veel kledingzaken. En uiteraard langs Wall Street en de WTC site. Zorg dat je op Canal Street (China Town) even heen en weer loopt: erg vermaklijk, allemaal imitatie rolexes en andere zooi. Loop in Battery Park naar het WTC Memorial en ga desnoods naar het vrijheidsbeeld toe met een bootje (lang wachten).
Neem de metro naar de eerste halt in Brooklyn en loop terug over de brug (bij mooi weer). Als je dan nog tijd over hebt zou je naar de South Street Seaport kunnen gaan ( http://www.nyctourist.com/seaport1.htm ); ligt er vlak bij. Geinig om die oude boten te zien liggen naast grote wolkenkrabbers. In het winkelcentrum dat erbij zit kun je boven aan de achterkant buiten zitten, met uitzicht op de Brooklyn Bridge...

vrijdag 5 maart 2004 @ 17:27:03 #225
69307 Pat-man
pi_17519600
Wow....

Thnx, moeten op deze manier wel 2 leuke dagen worden!!!
  ESF Reporter vrijdag 5 maart 2004 @ 18:22:13 #226
87554 Cee
Welluk?
pi_17520765
Een 'lichttour' op een dubbeldekker-bus van de Gray Line is ook erg tof. Je stapt op Times Square op en je kunt de skyline 'by night' zien vanaf Brooklyn.
Ik zou ook proberen Ellis Island mee te pikken, is eigenlijk veel interessanter dan het Vrijheidsbeeld, vond ik tenminste... Veel plezier alvast! Ben erg jaloers.
pi_17534032
Ik wil even weten hoe het met de wachttijden bij atracties zit in New York. Ik ben daar eind april, begin mei. Is het er dan druk, en is het aan te raden kaartjes voor attracites zoals het ESB etc. van te voren op internet te kopen, of zo'n soort toeristenkaart, die je toegang geeft tot diverse attracties?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 15:11:55 #228
28167 matthijst
pi_17534856
Als je kaarten voor ESB vantevoren kan kopen is dat natuurlijk sowieso makkelijk, scheelt iig een stuk rij voor de kaartjes. Daarna sta je in de rij voor de lift....
pi_17537145
Heeft er iemand ervaring met deze "voordeelpassen":
www.newyorkpass.com en
www.citypass.com ?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 18:39:53 #230
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17538523
ik ga 1 mei naar NYC, en blijf er 6 dagen. Kan niet w8ten.

Komt er nog een vervolg van max and the city? Vond het wel een leuke docu...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zaterdag 6 maart 2004 @ 18:56:16 #231
28167 matthijst
pi_17538840
Hij zei ooit van wel.... Dat hij dat boek wilde schrijven en dan door wilde met de serie...

Kika New York, dat was vroeger ook cooooooooooooooool
pi_17541351
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 22:40 schreef Luxxx het volgende:
hallo daar mede fok'ers

ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn

alsvast bedankt
-Luxxx
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 22:40 schreef Luxxx het volgende:
hallo daar mede fok'ers

alsvast bedankt
-Luxxx
Hay Luxxx!
Ik ben vanmorgen terug gekomen uit New York. Wij zijn naar een comedy club geweest genaamd "comic strip". We kochten daar, van een daar gemaakte vriend, meerdere kaartjes voor de comedy club (dat was relatief gezien goedkoper) maar hebben ze dus niet opgemaakt. Ze kosten normaliter 38 dollar per stuk (2 personen op 1 kaartje)
Ze zijn geldig tot januari 2005, maar ik verwacht niet tot die tijd weer naar New York te gaan haha, dus je mag deze wel hebben. Je moet er wel minimaal voor 12 dollar per persoon aan drankjes besteden.

Het was een leuke comedy club, klein maar gezellig, met veel interactie met het publiek. We werden als Hollanders ook lekker op een leuke manier op de hak gezet
De kaartjes kun je voor elke voorstelling gebruiken, uit m'n hoofd 2 voorstellingen per avond en op zaterdag en zondag zijn er drie voorstellingen. Er zijn verschillende comedians op 1 avond die ieder hun stukje doen. Site: http://www.comicstriplive.com/

Als je (of wie dan ook) interesse hebt in onze kaartjes (we hebben er nog 3 voor 2 personen per kaartje) kun je mailen op femkestasse@hotmail.com

Groetjes!
Femke
pi_17567064
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:39 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga 1 mei naar NYC, en blijf er 6 dagen. Kan niet w8ten.

Komt er nog een vervolg van max and the city? Vond het wel een leuke docu...
Ik ga 26 maart al ! ik heb er ook rete-veel zin in, ga met mijn vriendin, ik wist geen beter cadeau voor haar verjaardag.... (en mezelf )
  maandag 8 maart 2004 @ 13:39:46 #234
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17573136
quote:
Op maandag 8 maart 2004 01:22 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik ga 26 maart al ! ik heb er ook rete-veel zin in, ga met mijn vriendin, ik wist geen beter cadeau voor haar verjaardag.... (en mezelf )
cool. Hoeveel dagen?

Eerst zouden we in een 3 sterern hotel zitten ergens bij 100th street , das ongeveer halverwege centeral park. Maar die was al volgeboekt, en ook de 2 alternative hotels die we hadden gekozen. Gelukkig was er nog ene hotel op 43rd street, 150 meter van times square echt relaxt Je betaalt alleen voor dit 2 sterren hotel net zoveel als het 3 sterren hotel op `100th street. Maar ach, je slaapt toch alleen maar in het hotel dus het maakt niet veel uit..
pi_17575056
Hebben jullie ervaring met clubs enzo in New York? In de tijd dat ik er ben wil ik nog wel een keer uitgaan naar een relaxede club.
Life sucks
  maandag 8 maart 2004 @ 19:02:33 #236
69307 Pat-man
pi_17580566
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:39 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

cool. Hoeveel dagen?

Eerst zouden we in een 3 sterern hotel zitten ergens bij 100th street , das ongeveer halverwege centeral park. Maar die was al volgeboekt, en ook de 2 alternative hotels die we hadden gekozen. Gelukkig was er nog ene hotel op 43rd street, 150 meter van times square echt relaxt Je betaalt alleen voor dit 2 sterren hotel net zoveel als het 3 sterren hotel op `100th street. Maar ach, je slaapt toch alleen maar in het hotel dus het maakt niet veel uit..
Wat was die prijs als ik vragen mag??? en de naam van 't hotel??? Wel naar tevredenheid?? Is zekerz een mooie lokatie!! Was er ook nog een beetje met de auto te komen?? Wil die namlijk niet buiten de stad laten staan.
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:09 schreef mr.marcus het volgende:
Hebben jullie ervaring met clubs enzo in New York? In de tijd dat ik er ben wil ik nog wel een keer uitgaan naar een relaxede club.
Is idd een hele goede vraag!!! Wil ik ook graag antwoord op hebben!!
pi_17582320
quote:
SoHo is zeker the place to be! Veel kledingwinkels daar. Ik stond echt verbaasd van de grootte van de winkels. Hier in Nederland zijn veel kleine winkels. Daar heb je in iedere winkel echt teringveel! SoHo heeft trouwens ook aardig wat cd winkels. Verder moet je natuurlijk "eventjes" naar Macy's. Reken er maar op dat je hier een halve dag kunt rondlopen, tenminste als je ook kleding gaat passen. Bij Macy's in de buurt zijn overigens ook heel veel kledingwinkels te vinden.

Greenwich Village (ik geloof ook wel East en West Village genoemd) is erg geschikt om te gaan stappen. Wat betreft het shoppen daar weet ik het eigenlijk niet zo.
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:46 schreef P4nic het volgende:
Zou graag in de zomervakantie reisje van 2w naar NY doen, wel ben ik nog maar 20j, is dit aan te raden ? ga ik volop van ales kunnen genieten ?
alvast bedankt voor reacties.
Misschien dat je wat clubs niet in kunt komen (stripclubs bijvoorbeeld) en volgens mij ben je dan nog te jong om alcoholische dranken te kopen. Grote kans dat je bij iedere discotheek je ID moet laten zien. Zorg er in elk geval voor dat je deze bij hebt als je uitgaat, want als ze er om vragen en je hebt het niet, dan kom je ook zeker niet binnen.

Mijn grote aanrader qua overnachting: HOTEL WOLCOTT (http://www.wolcott.com/ , 4 West 31st Street). We zaten eerst in Bowery's Whitehouse Hotel, maar dit was meen ik $32 per nacht per persoon voor een 2 persoonskamer. De kamer was 4 meter breed, met twee bedden. De haren van de vorige gebruikers zaten nog in de dekbedden en kussens, het gordijn was een kapot gescheurde kartonnen doos, enz. De airco hing op de gang, waardoor de muur niet doorliep tot aan het plafond, hierdoor was alles lekker gehorig en kon je precies horen wat op de plee plaatsvond. Wij zeiden van te voren ook dat het hostel niet zo belangrijk is want je slaapt er toch alleen, maar het is toch wel heerlijk dat als je 's avonds na een vermoeiende dag, lekker op je bed kan liggen, misschien tv kan kijken, of een muziekje draaien, warm kan douchen, een enigszins nette douche hebt en enigszins nette plees hebt. Kortom, op de eerste dag zijn we al meteen ff gaan kijken naar een ander hotel en deze vonden we 150 meter van de ingang van het Empire State Building, tegen een betaalbare prijs. In eerste instantie zaten we op een 2 persoonskamer. Daarvoor betaalden we $41 dollar per nacht per persoon. Een paar dagen later kwamen nog 2 vrienden van ons en konden we naar een 4 persoonskamer waar we $37 dollar per nacht per persoon betaalden. Macy's ligt nabij, Times Square ook, Empire State Building kijk je tegenaan vanuit je hotel kamer, eigen douche/bad/toilet op de kamer, tv, koelkast, goeie lui achter de balie van het hotel. Volgende keer dat ik naar NY ga, ga ik zeker weer hierheen. Ik zal later nog ff wat foto's van onze kamer plaatsen.

Verder wat tips om te doen/bezichtigen:

- ga naar Sunset Boulevard aan de andere kant van de Brooklyn Bridge, zorg dat je zo rond zonsondergang daar bent. Het uitzicht op de hoge gebouwen van het financial district van Manhattan met de ondergaande zon op de achtergrond maakt het zeer de moeite waard. Vervolgens kun je via de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan lopen, wat zeer mooie foto's oplevert.
- een bezoek aan Central Park is ook zwaar relaxed, in de zomer tenminste. Ik weet niet hoe het nu is, maar in de zomer is het park, met name in het weekend, bomvol met mensen die aan het zonnen, sporten, dansen, muziekspelen zijn. We hebben daar nog een aantal potjes voetbal gespeeld met de lokale voetbalheden. Je weet wie er heeft gewonnen
- chinatown is wel wazig, leuk om uit eten te gaan
- Times Square bij avond is mooi, één grote lichtbol (wij zijn in de club BB Kings naar een optreden van rapper Common geweest, zwaar relaxed, hele sjieke club)
Bigheadz R.I.P.
  maandag 8 maart 2004 @ 20:39:15 #238
28167 matthijst
pi_17582841
Kan je wat van die zonsondergangsfoto's posten misschien?
  maandag 8 maart 2004 @ 21:14:27 #239
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_17584027
YEAH, JESUSTHEPIMP! Ik wil daar nog aan bijvoegen dat de 'hottest' clubs van tijd tot tijd veranderen. Er zijn vele gebieden in Manhattan waar er verschillende clubs bij elkaar zitten. Als je naar één zo'n gebied gaat dan moet je gewoon aan de mooie meisjes op straat vragen waar je moet wezen. Dat deden wij tenminste of niet Jesus! Ik weet wel dat je bij één van die aangeprezen clubs we een fles wodka van 250 dollar moesten betalen om binnen te kunnen komen....
Die Glatze Arschlog
  maandag 8 maart 2004 @ 21:39:56 #240
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_17584834
JesusThePimp heeft de goeie foto's. Ik was verantwoordelijk voor het filmen . Ben nu pas begonnen met het editen van de 9 uur aan film
Maar hier twee foto's van mijn videocamera.

Uitzicht vanuit het beste hotel in Manhattan!

Uitzicht vanaf de Empire State Building. Je staat ff in de rij, maar dan heb je ook een uitzicht...
Die Glatze Arschlog
  maandag 8 maart 2004 @ 21:41:37 #241
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17584915
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:02 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Wat was die prijs als ik vragen mag??? en de naam van 't hotel??? Wel naar tevredenheid?? Is zekerz een mooie lokatie!! Was er ook nog een beetje met de auto te komen?? Wil die namlijk niet buiten de stad laten staan.
[..]

Is idd een hele goede vraag!!! Wil ik ook graag antwoord op hebben!!
ben nog niet geweest naam van het hotel: carter hotel: http://www.hotelcarter.com/

Prijs is volgens mij iets van 40 euro of 40 dollar kweet niet meer. Maar hotel is geboekt via een reisbureau inclusief ticket, is volgens mij goedkoper. 500 euro voor vlucht en 2 nachten slapen maar we hebben bijgeboekt. Ik weet niet op hoeveel we zijn gekomen p.p. Ik heb het namelijk niet geregeld, ik zal het eens een keer vragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door The.PhantoM op 08-03-2004 21:47:38 ]
pi_17586354
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:39 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

cool. Hoeveel dagen?
Ik vertrek op 26 maart en kom op 1 april terug, wel kort, maar we gaan het ook krachtig maken.... !
Gelukkig kom ik 'sochtend aan daar 10.10 amerikaanse tijd en vertrek ik 's avonds rond 20:30 dus heb er de 'volle' dagen voor

Hotel Pennsylvania op 33rd street (vlak bij empire state) 3 sterren. Goed betaalbaar.
pi_17586427
Wat foto's van de zonsondergang en het Wolcott Hotel (wat je op de foto ziet is trouwens 1/3 van de kamer)

Ons uitzicht vanuit de hotelkamer

2 van de 4 bedden in de kamer

Lower Manhattan vanaf de Brooklyn Bridge

Zonsondergang vanaf Brooklyn bekeken

Uitzicht vanaf het Empire State Building
Bigheadz R.I.P.
  maandag 8 maart 2004 @ 22:34:03 #244
69307 Pat-man
pi_17586536
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ben nog niet geweest naam van het hotel: carter hotel: http://www.hotelcarter.com/

Prijs is volgens mij iets van 40 euro of 40 dollar kweet niet meer. Maar hotel is geboekt via een reisbureau inclusief ticket, is volgens mij goedkoper. 500 euro voor vlucht en 2 nachten slapen maar we hebben bijgeboekt. Ik weet niet op hoeveel we zijn gekomen p.p. Ik heb het namelijk niet geregeld, ik zal het eens een keer vragen.
40 euro zou wel cheap wezen!!! Ik zit net op de site te kijken en die geeft voor 15 t/m 17 mei een bedrag van $ 200,- aan. Dus da's wel heel duur. Maar de locatie is wel heel mooi!!!
  maandag 8 maart 2004 @ 23:32:53 #245
28167 matthijst
pi_17588432
Coole foto's....
Gvd, wil er heeeeeeeen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:03:41 #246
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17600186
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:34 schreef Pat-man het volgende:

[..]

40 euro zou wel cheap wezen!!! Ik zit net op de site te kijken en die geeft voor 15 t/m 17 mei een bedrag van $ 200,- aan. Dus da's wel heel duur. Maar de locatie is wel heel mooi!!!
ja ik heb het gevraagd: 700 euro pp en dat is inclusief vlucht, luchthaven belasting + 6 dagen hotel (carter hotel)

hotel is ongeveer 30 euro per nacht
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:09:54 #247
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17600329
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:22 schreef JesusThePimp het volgende:

[..]

SoHo is zeker the place to be! Veel kledingwinkels daar. Ik stond echt verbaasd van de grootte van de winkels. Hier in Nederland zijn veel kleine winkels. Daar heb je in iedere winkel echt teringveel! SoHo heeft trouwens ook aardig wat cd winkels. Verder moet je natuurlijk "eventjes" naar Macy's. Reken er maar op dat je hier een halve dag kunt rondlopen, tenminste als je ook kleding gaat passen. Bij Macy's in de buurt zijn overigens ook heel veel kledingwinkels te vinden.

Greenwich Village (ik geloof ook wel East en West Village genoemd) is erg geschikt om te gaan stappen. Wat betreft het shoppen daar weet ik het eigenlijk niet zo.
[..]

Misschien dat je wat clubs niet in kunt komen (stripclubs bijvoorbeeld) en volgens mij ben je dan nog te jong om alcoholische dranken te kopen. Grote kans dat je bij iedere discotheek je ID moet laten zien. Zorg er in elk geval voor dat je deze bij hebt als je uitgaat, want als ze er om vragen en je hebt het niet, dan kom je ook zeker niet binnen.

Mijn grote aanrader qua overnachting: HOTEL WOLCOTT (http://www.wolcott.com/ , 4 West 31st Street). We zaten eerst in Bowery's Whitehouse Hotel, maar dit was meen ik $32 per nacht per persoon voor een 2 persoonskamer. De kamer was 4 meter breed, met twee bedden. De haren van de vorige gebruikers zaten nog in de dekbedden en kussens, het gordijn was een kapot gescheurde kartonnen doos, enz. De airco hing op de gang, waardoor de muur niet doorliep tot aan het plafond, hierdoor was alles lekker gehorig en kon je precies horen wat op de plee plaatsvond. Wij zeiden van te voren ook dat het hostel niet zo belangrijk is want je slaapt er toch alleen, maar het is toch wel heerlijk dat als je 's avonds na een vermoeiende dag, lekker op je bed kan liggen, misschien tv kan kijken, of een muziekje draaien, warm kan douchen, een enigszins nette douche hebt en enigszins nette plees hebt. Kortom, op de eerste dag zijn we al meteen ff gaan kijken naar een ander hotel en deze vonden we 150 meter van de ingang van het Empire State Building, tegen een betaalbare prijs. In eerste instantie zaten we op een 2 persoonskamer. Daarvoor betaalden we $41 dollar per nacht per persoon. Een paar dagen later kwamen nog 2 vrienden van ons en konden we naar een 4 persoonskamer waar we $37 dollar per nacht per persoon betaalden. Macy's ligt nabij, Times Square ook, Empire State Building kijk je tegenaan vanuit je hotel kamer, eigen douche/bad/toilet op de kamer, tv, koelkast, goeie lui achter de balie van het hotel. Volgende keer dat ik naar NY ga, ga ik zeker weer hierheen. Ik zal later nog ff wat foto's van onze kamer plaatsen.

Verder wat tips om te doen/bezichtigen:

- ga naar Sunset Boulevard aan de andere kant van de Brooklyn Bridge, zorg dat je zo rond zonsondergang daar bent. Het uitzicht op de hoge gebouwen van het financial district van Manhattan met de ondergaande zon op de achtergrond maakt het zeer de moeite waard. Vervolgens kun je via de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan lopen, wat zeer mooie foto's oplevert.
- een bezoek aan Central Park is ook zwaar relaxed, in de zomer tenminste. Ik weet niet hoe het nu is, maar in de zomer is het park, met name in het weekend, bomvol met mensen die aan het zonnen, sporten, dansen, muziekspelen zijn. We hebben daar nog een aantal potjes voetbal gespeeld met de lokale voetbalheden. Je weet wie er heeft gewonnen
- chinatown is wel wazig, leuk om uit eten te gaan
- Times Square bij avond is mooi, één grote lichtbol (wij zijn in de club BB Kings naar een optreden van rapper Common geweest, zwaar relaxed, hele sjieke club)
thnx voor de tips. Ik ga zeker eens een kijkje nemen op sunset boulevard. CP, china town en times square natuurljik ook maar wist niet dat je zo'n mooi uitzicht had vanaf sunset boulevard.

Voor de rest wil ik op het ESB, chrysler building bekijken, ground zero, 5th ave , batterypark, financial center, brooklyn bridge, bryant park, madison square, grand central... te veel om optenoemen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 19:27:24 #248
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17605267
is er iemand wel eens op coney island geweest? En zoja, was het de moeite waard?
pi_17605728
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

thnx voor de tips. Ik ga zeker eens een kijkje nemen op sunset boulevard. CP, china town en times square natuurljik ook maar wist niet dat je zo'n mooi uitzicht had vanaf sunset boulevard.

Voor de rest wil ik op het ESB, chrysler building bekijken, ground zero, 5th ave , batterypark, financial center, brooklyn bridge, bryant park, madison square, grand central... te veel om optenoemen
Volgens mij heb ik me trouwens vergist over de naam van die boulevard. Ik geloof dat ie niet Sunset Boulevard heet, de echte naam weet ik niet meer, maar het is in principe heel simpel te bereiken, Brooklyn Bridge over en naar de rivier lopen. Of gewoon een taxi nemen en vragen naar een mooi plaatsje net aan de andere kant van de brug.

Volgens mij kun je het Chrysler Building niet op, maar dat hoeft ook niet als je op het ESB bent geweest. Is meen ik het hoogste gebouw van NY. Financial center en ground zero zijn dus mooi te combineren, maar ik vond ground zero zelf in principe weinig aan. Wat je ziet is een grote bouwput met hekken erom heen. Indrukwekkender vind ik enkele gebouwen die erom heen staan waar je nog kunt zien dat er andere gebouwen tegen aan zijn gevallen, gebouwen met compleet weggeslagen delen. Verder zijn er natuurlijk veel mensen die willen profiteren van de aanslag, en dus allerlei dingen aan het verkopen zijn. Daar zie je dus de meest afschuwelijke foto's en videobeelden voorbij komen.

Verder heb je ook St. Patrick's Cathedral wat wel leuk is om te zien. Een kerk die toch nog redelijk groot is tussen de nog grotere gebouwen in. Bryant Park is ook wel grappig, maar vrij klein, stelt eigenlijk niet zo veel voor, tenminste niet vergeleken met CP. De Disney store is wel leuk, Niketown is wel cool, ik was trouwens ook in Madison Square Garden geweest. Ik ben er zo naar binnen gelopen, werd ff bij de deur gecontroleerd op bommen, kon weer mijn weg vervolgen, liep met de meute mee, kwam in het stadion zelf, en er bleek één of ander gospel optreden gaande. Echt vet om te zien, al die mensen: hallelujah! praise da lord! save jesus! grappig om te zien, totdat me gevraagd werd op een stoeltje te gaan zitten, waarop ik zei dat ik prima stond, toen vroegen ze naar mijn kaartje, die ik dus niet had, waarna ik vriendelijk verzocht werd buiten naar de here Jesus op zoek te gaan.

Ook wel cool: New York Public Library. Daar moet je vooral heel hard schreeuwen. Museam of Modern Art schijnt cool te zijn, maar hij zat toen wij er waren tijdelijk ergens anders, toen zijn we dus niet meer geweest. Guggenheim museam schijnt cool te zijn, maar bij ons was ie al gesloten. Wallstreet en New York Stock Exchange zijn trouwens ook wel cool. De extreme beveiliging daar slaat echt alles. Opzich wel grappig om daar door de straten te gaan rennen en heel hard te roepen: TALIBAN TALIBAN, OSAMA IS MY HERO, A BOMB IS IN MY ASS!!!!! wedden dat je anaal gepenetreerd wordt! Verder is Little Italy wel cool, zeker om te eten. Als het weer het toelaat is het leuk om in de drukste straat op een terras te zitten. Alleen geloof me: dure prijzen, betekent niet dat de kwantiteit van het eten ook rechtevenredig is, sterker nog, hoe duurder, hoe kleiner het prutje wordt dat je op je bord krijgt.

En zo zijn er eigenlijk nog duizenden dingen te doen!
Bigheadz R.I.P.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:21:49 #250
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17609861
ny'ers zijn eigenlijk best wel rechtstreeks

vind het wel een gaaf bord.

[edit]

phat, je kan h'm ook nog online bestellen . Ik wil best wel zo'n bord. En een straatbord van een of andere straat in ny lijkt me ook wel leuk voor in me kamer

* The.PhantoM is nyc fan
pi_17624449
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:28 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik vertrek op 26 maart en kom op 1 april terug, wel kort, maar we gaan het ook krachtig maken.... !
Gelukkig kom ik 'sochtend aan daar 10.10 amerikaanse tijd en vertrek ik 's avonds rond 20:30 dus heb er de 'volle' dagen voor

Hotel Pennsylvania op 33rd street (vlak bij empire state) 3 sterren. Goed betaalbaar.
Zat vol
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ik heb nu ook Carter geboekt
Life sucks
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:15:53 #252
28167 matthijst
pi_17624799
Coney Island zelf was toen ik er was niet veel te beleven (half augustus); een beetje verlaten pretpark. Gingen wat schoolkinderen heen. Is toch al gauw 45-60 minuten met de metro vanaf Midtown Manhattan. Op zich wel leuk als je tijd over hebt, gewoon om het een keer gezien te hebben. En als je er dan toch bent kan je meteen naar het New York Aquarium : )

woensdag 10 maart 2004 @ 22:23:41 #253
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17633637
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:01 schreef mr.marcus het volgende:
ik heb nu ook Carter geboekt
Wanneer ga je?
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef matthijst het volgende:
Coney Island zelf was toen ik er was niet veel te beleven (half augustus); een beetje verlaten pretpark. Gingen wat schoolkinderen heen. Is toch al gauw 45-60 minuten met de metro vanaf Midtown Manhattan. Op zich wel leuk als je tijd over hebt, gewoon om het een keer gezien te hebben. En als je er dan toch bent kan je meteen naar het New York Aquarium : )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga in mei, maar dat zal er waarschijnlijk ook wel niet veel te doen zijn.... Lijkt me wel mooi om alles s'avonds draaiend te zien.
pi_17644641
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:23 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Wanneer ga je?
[..]

Ik ga in mei, maar dat zal er waarschijnlijk ook wel niet veel te doen zijn.... Lijkt me wel mooi om alles s'avonds draaiend te zien.
Ik ga 28 april tot 5 mei
Life sucks
  maandag 15 maart 2004 @ 14:23:37 #255
69307 Pat-man
pi_17730363
Wie kent er een goedkoop hotel/motel in New York???
  maandag 15 maart 2004 @ 20:56:42 #256
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_17739909
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:23 schreef Pat-man het volgende:
Lees de thread eens door zou ik zeggen ....
  ESF Reporter maandag 15 maart 2004 @ 21:09:19 #257
87554 Cee
Welluk?
pi_17740323
Ik kan 't Pennsylvania Hotel ook aanraden. Als je niet tevreden bent over je kamer kunnen ze zo een andere regelen, bij mij was dat in 't hoogseizoen. D'r liep een muis rond op onze eerste kamer 6-hoog. Toen voelde ik me pas echt in New York.

Trouwens, geeneen hotel is 'goedkoop'. Eerder 'minder duur dan de rest'.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:46:47 #258
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17741467
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:09 schreef Cee het volgende:
een dorm wel maar het is maar wat je wilt
  maandag 15 maart 2004 @ 23:29:59 #259
69307 Pat-man
pi_17744155
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:56 schreef Keijs het volgende:

[..]

Lees de thread eens door zou ik zeggen ....
Heb ik al gedaan!! En als jij dit nou ook had gedaan had je gezien dat ik hier al vaker heb gepost!!!
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:09 schreef Cee het volgende:
Ik kan 't Pennsylvania Hotel ook aanraden. Als je niet tevreden bent over je kamer kunnen ze zo een andere regelen, bij mij was dat in 't hoogseizoen. D'r liep een muis rond op onze eerste kamer 6-hoog. Toen voelde ik me pas echt in New York.

Daar was ik inderdaad ook al achter. (helaas ) Wat heb je voor Pennsylvania per n8 moeten betalen??? En dit hotel ligt zeker in het centrum???

Iemand ook ervaringen met hotels buiten New York, zodat het iets goedkoper is maar nog wel te bereiken???
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:42:33 #260
28167 matthijst
pi_17750421
Pennsylvania is een erg mooi hotel voor een goeie prijs; een deel van de kamers in net gerenoveerd en zien er super uit nu. Ook erg ruim.. Betaalde in december $659 voor 4 nachten (prijs per kamer), dus iets van €130 per nacht -> €65 pppn.
Je kan trouwens met een AAA-lidmaatschap aardig wat korting krijgen ($100+), dus misschien handig om even een ANWB lidmaatschap aan te vragen (€10,- per jaar ofzo).

Zou zelf nooit in een dorm of YMCA of al die andere goedkoop-maar-deel-je-kamer-en-of-douche hotels gaan: lijkt me ranzig, wil na een dag sjouwen gewoon op m'n kamer kunnen chillen en een beetje in bad hangen, zonder door andermans schaamhaar in het putje te moeten worstelen
pi_17752798
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef matthijst het volgende:
Coney Island zelf was toen ik er was niet veel te beleven (half augustus); een beetje verlaten pretpark.
Dat is nou juist de lol ervan. Het heeft zo'n apart sfeertje met al die attracties die helemaal uit de tijd zijn, waarvan de verf begint af te bladderen en waarvan de veiligheid nogal twijfelachtig lijkt. Ik vind Coney Island fantastisch. Zeker op ee zondagmiddag met mooi weer, als de onderkant van de smaenleving daar zich komt volstoppen met hotdogs. En mis de freakshow niet!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:09:51 #262
28167 matthijst
pi_17753165
Toen was er letterlijk niks te doen, zie foto's met gesloten kraampjes
Of ik was er te vroeg, dat zou ook kunnen.... Op TV ziet het er inderdaad altijd wel cool uit.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:42:59 #263
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17765047
is er trouwens ook nog de moeite waard op buiten manhattan te kijken? queens of brooklyn, bx ofzo?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:54:12 #264
28167 matthijst
pi_17765369
Bronx Zoo is wel leuk; grootste "stad"-dierentuin van de VS
Queens is Flushing Meadows leuk: tennisstadion en deze:

Van de wereldtentoonstelling in '64(?)
Brooklyn nooit geweest, alleen even snel over de brug.
Staten Island ben ik naar de Wu-Tang Store geweest, wel leuk met de Ferry, en je ziet nog 's wat.
pi_17766964
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 14:50 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Ik ga 28 april tot 5 mei
Ook met singapore airlines?? Ik vlieg 's avonds op de 5e terug naar nederland, en kom de 6e aan
We vertrekken pas zondag de 2e.. we zijn er dus 4 hele dagen.
pi_17771858
Hehehehe volgende week vrijdag vliegt mijn tuig naar New york. En reken maar dat ik nu al geen zin meer in mijn werk heb
pi_17782252
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:56 schreef s3n het volgende:

[..]

Ook met singapore airlines?? Ik vlieg 's avonds op de 5e terug naar nederland, en kom de 6e aan
We vertrekken pas zondag de 2e.. we zijn er dus 4 hele dagen.
Nope met KLM...
14.00 uur heen vliegen en 18.00 uur terug... wel kut tijden dus vergeleken met singapore airlines. (bovendien geen eigen tv'tjes )
Life sucks
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:50:49 #268
88173 MikePeek
I am the cow!
pi_17818510
Ik ga 21 juni t/m 30 juni naar New York, met Singapore Airlines. Heb een kamer geboekt/gereserveerd in het American Dream Hostel (eigen kamertje, geen dorm), heeft iemand daar ervaring mee? Kzit toch een beetje te twijfelen of ik iets duurder ga zitten, Pennsylvania ofzo... Maar da's wel meteen veel meer geld.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:55:04 #269
83046 Nino
carpe diem!
pi_17818556
Vlieg 2x per jaar naar NYC, met Singapore Airlines wel te verstaan. Hebben idd veel betere vluchttijden dan KLM, win je een dag mee. Tip voor een goed hotel: The Roosevelt is al jaren onze vaste stek. Goed hotel, perfecte ligging en mooie kamers.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:38:55 #270
69307 Pat-man
pi_17823282
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:55 schreef Nino het volgende:
Tip voor een goed hotel: The Roosevelt is al jaren onze vaste stek. Goed hotel, perfecte ligging en mooie kamers.
Mag ook wel voor $200 per n8!!! Iemand niet iets goedkopers??? Misschien buiten New York???
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:16:49 #271
83046 Nino
carpe diem!
pi_17824184
$ 200 per nacht als je rechtstreeks bij het hotel boekt idd. Wees wijzer en boek een pakketje bij je reisburo of een Jan Doets oid. Gaat dit nog boven je budget, probeer dan een YMCA oid.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:27:01 #272
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17824453
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:38 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Mag ook wel voor $200 per n8!!! Iemand niet iets goedkopers??? Misschien buiten New York???
ik ga in mei, carter hotel, ongeveer 40 euro per nacht... www.carterhotel.com
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:55:52 #273
69307 Pat-man
pi_17828210
Ik ga ook in mei. Zal het eens even gaan bekijken. Heb je rechtstreeks bij het hotel geboekt of via reisbureau ofzow???

-edit-

Ik kom op 100 dollar per n8 uit.
Wat doe ik fout???

[ Bericht 26% gewijzigd door Pat-man op 19-03-2004 17:01:06 (Na bekijken hotel:) ]
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:01:47 #274
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17829568
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:55 schreef Pat-man het volgende:
Ik ga ook in mei. Zal het eens even gaan bekijken. Heb je rechtstreeks bij het hotel geboekt of via reisbureau ofzow???

-edit-

Ik kom op 100 dollar per n8 uit.
Wat doe ik fout???
reisbureau . kweet niet precies hoe en wat, ik heb het zelf namelijk niet geregeld.
pi_17844467
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:23 schreef Pat-man het volgende:
Zoals iemand anders al zei...lees het topic eens ff goed. Suggesties genoeg.

Maar mijn suggestie is dus Hotel Wolcott. Perfect! prijzen liggen rond de $40 per nacht. Met meer dan 2 man wordt dit nog iets goedkoper. Midden op Manhattan, 200 meter van het Empire State Building.
Bigheadz R.I.P.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 22:33:03 #276
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17855792
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:55 schreef Nino het volgende:
Vlieg 2x per jaar naar NYC, met Singapore Airlines wel te verstaan. Hebben idd veel betere vluchttijden dan KLM, win je een dag mee. Tip voor een goed hotel: The Roosevelt is al jaren onze vaste stek. Goed hotel, perfecte ligging en mooie kamers.
nouja, ik vlieg met klm en kom aan om 2 uur smiddags en vertrek uit new york s'avonds. Dus is toch niet zo slecht. Singapore airlines is ook veel duurder ofniet?
  zondag 21 maart 2004 @ 00:16:44 #277
28167 matthijst
pi_17858750
Singapore Airlines is in mei ¤298. KLM is ¤329.
  zondag 21 maart 2004 @ 00:27:04 #278
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_17859029
Bijkomend voordeel van Singapore airlines: vroeg aankomen (10.10u) en laat vertrekken (21.40u) Plus het entertainment aan boord schijnt OK te zijn (knappe stewardessen en ieder z'n eigen TV in de stoel).

Vlieg zelf woensdag naar New York en maandagochtend weer thuis. Via Jan Doets in het Park Central Hotel. Bij mekaar inclusief belastingen, verzekeringen, de hele ratsmodee 750 euro. Vond dat wel een redelijke prijs voor 6-daagse reis.. New York is nou eenmaal niet goedkoop.
  zondag 21 maart 2004 @ 00:51:12 #279
83046 Nino
carpe diem!
pi_17859549
SIA-vlucht vertrekt rond 08:00 uur vanaf Schiphol en komt idd rond een uurtje of 10:00 uur aan op Newark. Retourvlucht is rond 21:30 uur. Voordeel is dus dat je 'volle' dagen te besteden hebt in NYC. Entertainment-programma is uitstekend, service dito. Dan heb ik nog niet eens de service aan boord ter sprake gebracht, iets waar die arrogante KLM-dozen nog een voorbeeld aan kunnen nemen!
  zondag 21 maart 2004 @ 11:16:42 #280
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_17862993
quote:
Op zondag 21 maart 2004 00:16 schreef matthijst het volgende:
ohw, dat weet ik dat tenminste voor de volgende keer. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik naar nyc ga.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:08:41 #281
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_17924567
quote:
Op zondag 21 maart 2004 00:16 schreef matthijst het volgende:
Helaas stopt Singapore per juli met deze service....

Vlieg met ze morgen naar de Grote Appel, can't wait...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:28:12 #282
28167 matthijst
pi_17925291
Per juli vliegen ze de andere kant langs naar New York, of niet?
pi_17925400
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:08 schreef Keijs het volgende:

[..]

Helaas stopt Singapore per juli met deze service....

Vlieg met ze morgen naar de Grote Appel, can't wait...
Wuh? .
Singapore Airlines is echt ontzettend lekker vliegen... ze mogen echt niet stoppen. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17983099
Is er een bioscoop in NY die je moet hebben gezien?
Lijkt me namelijk wel leuk om dan in NY premiere van Troy te kunnen zien.
Life sucks
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:28:05 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_17984720
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 14:20 schreef mr.marcus het volgende:
Is er een bioscoop in NY die je moet hebben gezien?
Lijkt me namelijk wel leuk om dan in NY premiere van Troy te kunnen zien.
er zitten 2 hele grote bioscopen op Times Square. Ik ben naar Loews geweest, met iets van 30 zalen geloof ik. En je hebt de ruimte in de stoelen
  vrijdag 26 maart 2004 @ 20:48:15 #286
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_17991460
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:28 schreef kepler het volgende:

[..]

er zitten 2 hele grote bioscopen op Times Square. Ik ben naar Loews geweest, met iets van 30 zalen geloof ik. En je hebt de ruimte in de stoelen
Inderdaad, super chill
.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 23:03:38 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_17994490
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 20:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

Inderdaad, super chill
En iedereen leeft zich helemaal in in de film, klappen en schreeuwen. Dat is echt cool
pi_18001770
Ik ben ook naar één van die bioscopen geweest op Times Square... grappig om te zien hoe echt heel wat mensen wegliepen toen er een naaktscene op het beeld te zien was. Ze konden er gewoon echt niet tegen. .
Maar de stoelen waren ruim, en je had veel zalen, en dus ook films. Qua prijs moet je op 10 dollar rekenen. Het is geen Metropolis ofzo hoor, maar wel heel leuk. .
Reserveren is overdag in ieder geval niet nodig, 's avonds (en in het weekend vooral) zal dat misschien wel zo zijn.

Er is trouwens volgens mij ook een bioscoop die de vorm heeft van een amfitheater... wet alleen niet zo snel welke dat is.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18019421
Weet iemand waar het gebouw in New York is wat als shot word gebruikt voor de buitenkant van het appartement van Monica en Chandler in de serie Friends?
  zondag 28 maart 2004 @ 23:37:22 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_18031637
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:15 schreef sjef345 het volgende:
Weet iemand waar het gebouw in New York is wat als shot word gebruikt voor de buitenkant van het appartement van Monica en Chandler in de serie Friends?
nou, rond Central Park lijkt elk gebouw er wel op
maar waar het precies is, geen idee
pi_18039282
quote:
Op zondag 28 maart 2004 23:37 schreef kepler het volgende:

[..]

nou, rond Central Park lijkt elk gebouw er wel op
maar waar het precies is, geen idee
Je kunt toch zo'n Friends tour doen?
Life sucks
pi_18044361
Er is wel een TV-tour, maar dat is van alle series die zich in New York afspelen. Ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in Friends. Leuk voor op de foto, thuis.
pi_18158806
over uitgaan in NY heb ik in UVT ff een topicje geopend
Uitgaan in New York
Life sucks
pi_18164748
Ben net 2 dagen terug uit New York

Hier wat afraders:

- Hotel Pennsylvania (waardeloos personeel, verf blakerd van de muren, sloten vallen 'vanzelf' op deuren zodat je buitengesloten bent, schoonmakers die niet komen opdagen, na 2 nachten uitgecheckt zijn terwijl je voor 6 nachten hebt geboekt, spinnewebben op de kamer, badkuip waar je een hond nog niet in wast, verrot rolgordijn die je met allerlei 'nico' manieren moest dichtmaken en houden)
- Chinatown (ook zaterdags, de dag van de markt, zonde van je tijd en voeten)
- National American Hystorical Natural Museam (ofzoiets, is in ieder geval bij Central Park en ontzettend boring, maar was de laatste mogelijkheid om onze New York pass terug te verdienen)

Voor de rest is alles gigantisch, geweldig volk, goed gevoel voor humor, nooit beroerd om te helpen en erg geduldig. Empire State Building 's nachts is ook wel degelijk een aanrader !
Wat me opvalt is dat het met de burger king en mcdonalds daar andersom is in vergelijking met hier: De mac is beter.
Central Park is ook erg relaxt om effe door heen te sjouwen, erg rustig na dagen drukte om je heen.
Neem goede wandelschoenen mee als je erheen gaat, veel kun je wel met de Metro doen hoor, maar is ook weer zonde, want zoals eerder gezegd door een andere fokker, dan mis je de onverwachte dingen.
De fabels over de koffie daar valleen ook mee, want bij iedere koffie tent (incl. in het hotel) was de koffie goed te drinken (hoewel er niets boven een zelf gezette bak gaat).
Snoep, koek en zooi is best prijzig daar, maar niet van schrikken want je krijgt er meer als dat je hier gewent bent.

New York, zeker de moeite waard, maar ik heb in een week tijd alles gezien wat ik wilde zien, voor ik daar weer naar toe ga, wil ik eerst andere delen van Amerika gezien hebben.

blablablablabla

pi_18164808
o ja, het vrijheidsbeeld word in juli weer deels opengesteld voor het publiek, je kunt dan in ieder geval in het stenen gedeelte onder het beeld, je mag echter nog niet in het beeld zelf komen.

Maar voor die tijd moeten er allerlei veiligheids-aanpassingen gedaan worden.
Was daar op CNN toen ik er was ......
  zondag 4 april 2004 @ 01:40:08 #296
28167 matthijst
pi_18165283
Hmm, Pennsylvania vond ik een prima hotel, maar dan moet je wel een gerenoveerde superior room boeken "Normale", ongerenoveerde kamers zijn inderdaad slecht.

China Town vond ik juist wel cool, maar dan moet je er wel van houden om je te vermaken met het kijken naar imitatie zooi of echte sieraden.
  zondag 4 april 2004 @ 01:45:27 #297
53770 mr.marcus
techneau!
pi_18165344
Pennsylvania Hotel is toch dat Hotel wat er van de voorkant kei-relaxed uitziet?
Life sucks
  zondag 4 april 2004 @ 02:12:09 #298
28167 matthijst
pi_18165620
  zondag 4 april 2004 @ 02:26:42 #299
53770 mr.marcus
techneau!
pi_18165708
Ja dat plaatje ja! Vind ik er wel chill uitzien.
Ik had trouwesn bijna daar gezeten het zat vol gelukkig dan maar.
Maar nu zit ik in Carter en daar heb ik ook geen hoge pet van op.
Life sucks
pi_18177487
@ Matthijst

Volgens mij kun je inderdaad wel beter in die gerenoveerde kamers zitten, als ik het zo bekijk. Huiskamer van de familie Flodder ziet er nog beter uit dan de kamer waar wij in zaten.

Was overigens NA het vragen van een nieuwe kamer, want over de eerste kamer zal ik maar niet beginnen..........

Verder is New York gewoon een geweldige ervaring ! Iedereen die twijfelt .... hoeft niet meer, gewoon naar toe gaan !
  zondag 4 april 2004 @ 20:06:56 #301
62182 Georges
That's the shit
pi_18177650
Zijn die hotels niet erg duur in Manhattan?
  zondag 4 april 2004 @ 21:32:18 #302
53770 mr.marcus
techneau!
pi_18179959
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:06 schreef Georges het volgende:
Zijn die hotels niet erg duur in Manhattan?
je hebt ze in alle prijsklasses hoor
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')