[Dit bericht is gewijzigd door texelonia op 21-02-2001 11:47]
quote:Als dat een hotel van de 'Best Western'-keten was heb ik daar ook gelogeerd. Prima plek, prima hotel, niet goedkoop, maar zeker ook niet belachelijk duur. Als ik het goed onthouden heb tussen de 200 en 300 per nacht. Geregeld via de NBBS (sowieso handig om via de NBBS iets te regelen, want die hebben redelijk goede kwaliteit hotels, en zijn niet duurder dan ter plekke wat regelen). Goedkoopste waar ik ooit (toen ik minder te spenderen had) in NewYork gezeten heb was YMCA VanderBilt. Prima plek, maar niet 'romantisch'of zo. Zou er niet met mijn vrouw naar to gaan.
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.
quote:2 jaar geleden in hetzelfde hotel verbleven. Toen was het 110 gulden per persoon per nacht (2 persoonskamer). Je zit dan wel in Manhatan, ongeveer naast Madison Square Garden, dus niet het minste stukje New York.
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was.
Als stad is New York ge-wel-dig!
Burgemeester Giuliani heeft er met zijn 0-tolerance beleid een soort geregiseerde show van proberen te maken, maar ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel. Je moet dan natuurlijk niet naar wijken als The Bronx ofzo gaan.....
quote:In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.
Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!
quote:Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.
quote:Klopt ... is vaak gewoon echt duur ... weet niet wat je te besteden hebt maar ter vergelijk, jeugdherberg kostte al iets van 50 dollar, dus das 110-120 piek per nacht .... en dan is er ook vaak nog geen plek ook ...
Op 03 maart 2001 10:27 schreef Tremor het volgende:
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Goed zoeken, nog meer surfen en meer geluk hebben alsdat ik had denk ik
quote:Met de huidige stand van de dollar zijn hotels niet echt te betalen. Afgelopen jaar heb ik in het Chelsea Hostel gezeten. Volgens mij zo'n 24 dollar per nacht en er hangt voor Amerikaanse begrippen een zeer goede sfeer
Op 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
[edit] en wat je dan zeker in New York moet doen is vlak voor middernacht (dus als het goed donker is), de top of the world observatory doen, dat is dus op het dak van het WTC staan, dat is goedkoper dan the Empire State Building en veel mooier. Je staat geheid een uur lang met je bek wagenweid open. [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 14-03-2001 23:51]
Anyway, wat is één van de betere dierentuinen in NY? Ik ben nu een beetje wat info aan het zoeken over The Bronx Zoo, maar heb het niet helemaal met die omgeving
quote:I know, maar ik was eigenlijk meer op zoek naar persoonlijke ervaringen
Op zaterdag 28 december 2002 23:46 schreef Dezz het volgende:
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
Periode: Juni/juli 2003 - Tussen de 7-14 dagen (dus voldoende tijd)
Plaats: New York (Aankomst en vertrek op JFK)
Budget: 1500-1800 euro (eronder mag natuurlijk altijd)
Absolute musts: Ik heb geen zin om me aan een 'planning' vast te houden en wil liever zelf bepalen wat ik ga bezoeken en wanneer. Dus niet van die arrangementen waarbij je verplicht op de bus moet stappen om die locatie te bezoeken en dan binnen een bepaalde periode weer verder moet om iets anders te bekijken. Ik wil het liefste zelf reizen met metro / taxi.
Nu heb ik daarvoor een paar vragen (vooral aan de mensen die NY al hebben bezocht en ervaringen willen delen):
-Welk reisbureau heeft alle zaakjes netjes op orde en is wat betreft prijs/kwaliteit verhouding oké?
-Zijn er onder de users voorkeuren voor wat betreft vliegmaatschappij?
-Hotels? Zelf heb ik al gekeken naar hotels zoals Skyline en Hotel Pennsylvania. Het gaat overigens om een één persoonskamer (voor mij alleen), maar schijnbaar zijn tweepersoonskamers meestal voordeliger?!
-Tot slot, wat is één van de betere dierentuinen om te bezoeken. Heb wel wat info gevonden over The Bronx Zoo, maar die omgeving ligt mij niet helemaal
Ben tot nu toe redelijk geïnteresseerd in Jan Doets America Tours (tot nu toe mijn voorkeur), Special Traffic en exit-reizen.nl (in mindere mate).
Las dat er al meerdere users zijn die NY vaak bezocht hebben, ik zou stukken verder komen met jullie tips en ervaringen, dus hopelijk hebben jullie wat antwoorden op mijn vragen...
ps ik ben best wel jaloers, ik zou zo terug gaan. Ben ook van plan na m'n studie daar een tijdje te gaan wonen
veel plezier
Succes
daarnaast nog ff je zit in Greenwich Village en das een perfecte plaats om overal heen te gaan met metro of lopend.
quote:Voor 1000-1100 euro zit je in NY met hotel erbij. De rest gebruik ik om de dagen mee door te komen. Zal waarschijnlijk rond de 6-8 dagen worden (mocht ik het naar me zin hebben dan plak ik er nog een dagje extra aan vast).
Op zondag 5 januari 2003 17:16 schreef PLAE@ het volgende:
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
quote:Was al mijn voorkeur, hoor wel goeie verhalen over Jan Doets. Skyline hotel lijkt mij overigens wel goed genoeg, en inderdaad ben je meer buiten dan binnen.
Op zondag 5 januari 2003 18:01 schreef bolus het volgende:
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.
Nog aanraders of tips wat betreft vliegmaatschappijen? Heb nu KLM/Northwest in het oog, maar kan eventueel ook nog met Delta Airlines, Singapore Airlines of British Airways.
Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.
Verder werd ons door een aantal mensen in NY afgeraden om na 11 uur met de metro te gaan maar gewoon een taxi te pakken die ook bijna nix kost.
Ik ben in de zoo geweest bij central park, dat stelde niet heel veel voor, de zoo in Washington was wel erg stoer.
Het is ook een aanrader om naar een sportwedstrijd te gaan, wij zijn naar een ijshockey wedstrijd van de Rangers geweest, erg leuk.
[Dit bericht is gewijzigd door Fluxi op 06-01-2003 19:12]
quote:Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK
Op maandag 6 januari 2003 18:58 schreef cptmarco het volgende:
Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.
quote:Singapore Airlines is toch meestal iets meer goedkoper dan KLM, en bovendien hebben die ook een betere service, o.a. personal video system met Nintendo.Voordeel bij hun is ook dat je in de ochtend aankomt en laat in de avond daar vandaan vertrekt.
Op maandag 6 januari 2003 19:08 schreef Klingon het volgende:[..]
Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK
quote:Schiphol, en ze vliegen ook rechtstreeks naar Chicago.
Op woensdag 8 januari 2003 22:35 schreef Cervix het volgende:
Vliegt singapoor airlines via schiphol of moet je dan naar een andere europese luchthaven?
quote:Kijk dat is wel beter zeker als ze ook nog is goedkoper zijn.
Op woensdag 8 januari 2003 22:37 schreef schatje het volgende:[..]
Schiphol, en ze vliegen ook rechtstreeks naar Chicago.
quote:Mijn zus woont er, geen last van dure hotels.
Op donderdag 9 januari 2003 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Neem in ieder geval voldoende geld mee, NY is heel erg duur
En de hotels waar ik heb geslapen daar heb je niet veel aan, die waren errug duur (roomservice met verse aardbeien terwijl je in het bubbelbad ligt, mmmm).
Beoogde hotels:
- Belleclare hotel aan Broadway
- Quality hotel aan Broadway
Iemand ervaring mee?
[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 16-01-2003 12:34]
Veel plezier.
1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
2) Benieuwd naar de mening van de mede-fokkers: zou jij naar New York gaan wanneer er een oorlog in Irak gaande zou zijn?
3) Hoorde laatst dat het goedkoper was om te vliegen van Dusseldorf - JFK, dan Schiphol - JFK. Weet iemand hier meer van?
4) Hoe zit het met de zogenaamde Maestro pinautomaten in New York? Zijn die een beetje te vinden of is het handiger geld op te nemen met een creditcard? (Heb er al wel één trouwens).
Volgens mij had ik nu wel alles Ben iig benieuwd.
quote:1. Ja, koop een wereldstekker...dan zit je goed. Check ff of je mobiel ook op GSM 1900 netwerken werkt...anders heb je er niet veel aan.
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef Klingon het volgende:
Schopje ivm een paar vraagjes:1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
2) Benieuwd naar de mening van de mede-fokkers: zou jij naar New York gaan wanneer er een oorlog in Irak gaande zou zijn?
3) Hoorde laatst dat het goedkoper was om te vliegen van Dusseldorf - JFK, dan Schiphol - JFK. Weet iemand hier meer van?
4) Hoe zit het met de zogenaamde Maestro pinautomaten in New York? Zijn die een beetje te vinden of is het handiger geld op te nemen met een creditcard? (Heb er al wel één trouwens).
Volgens mij had ik nu wel allesBen iig benieuwd.
2. Ja, ik ga zelf eind augustus...tickets heb ik al geboekt.
3. Naar New York zijn altijd wel cheape tickets te vinden, ook vanaf Schiphol als je maar vroeg genoeg boekt. BTW het is handiger om op Newark (EWR) te vliegen. Even ver van Manhattan als JFK, maar met betere verbinding naar Manhattan.
4. Er zijn genoeg pinautomaten met Maestro functie. Dus pinnen kan gewoon, worden wel transactiekosten voor berekend door de bank...maar gelp opnemen met cc is duurder.
Mijn ouders hebben een appartement in New York, dus ik zit er regelmatig. Ik ben gewoon verslaafd aan die stad. Het is ook gewoon precies als in films, de mensen, de gebouwen, de sfeer, de drukte etc.
En we komen 's ochtends aan, en gaan 's avonds pas weg.
Dat kan alleen met Singapore airlines, ook iets om rekening mee te houden! Anders gaan er al 2 dagen van je reistijd af.
En hoe zijn je ouders aan woonruimte gekomen, Ramses?
quote:1- zoals gezegd heb je een adapter nodig
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef Klingon het volgende:
Schopje ivm een paar vraagjes:1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
Volgens mij had ik nu wel allesBen iig benieuwd.
Veel plezier, voor mij duurt het nog 4,5 maanden
quote:Manhattan ligt het meest voor de hand. Je kunt met de metro ook in de andere wijken komen, maar dan zit je ten eerste veel verder van alle belangrijke attracties af en ten tweede weet ik niet of het zo verstandig is om je als toerist in die buurten te vertonen. Zeker 's avonds en 's nachts.
Op dinsdag 18 maart 2003 13:15 schreef mbn het volgende:
Als je New York wil gaan bekijken (musea, gebouwen, central park) moet je dan een hotel hebben in Manhattan of zijn andere wijken met openbaar vervoer ook goed te doen en zo, ja welke wijken?
Er zijn natuurlijk in Queens, Brooklyn en Harlem best fatsoenlijke buurten, maar verdiep je daar wel even goed in voordat je daar iets uitkiest! Er zijn daar namelijk ook heeeele slechte buurten.
quote:mevrouw van den Vollaerde
Op maandag 17 maart 2003 20:55 schreef ramses het volgende:
Mijn ouders hebben een appartement in New York, dus ik zit er regelmatig. Ik ben gewoon verslaafd aan die stad. Het is ook gewoon precies als in films, de mensen, de gebouwen, de sfeer, de drukte etc.
hobby's: hockey, paardrijden en wil advocate worden.........toe maar.
zit vast flink in de slappe was
trouwen?
Whitney Museum of American Art: in de upper east side in een mooi pand van Marcel Breuer. Vooral moderne kunst van bijv Hopper, O'Keeffe, etc.
Guggenheim is iid echt niet te missen. Het bekende pand van Frank Lloyd Wright, maar ook de dependance in SoHo heeft soms aardige tentoonstellingen. Daar vlakbij is ook nog een museum voor hedendaagse kunst warvan de naam me even ontschoten is. En als je toch in SoHo en Tribeca komt, loop dan ook eens een gallerie binnen.
quote:The Cloisters, het Guggenheim vond ik trouwens erg tegenvallen, het enige wat ik er mooi van vond was het gebouw. Er was toen ik er was een tentoonstelling van wat zij 'Chinese Kunst' noemden en ik 'Chinese ambachten' zou hebben genoemd.
Op zaterdag 29 maart 2003 09:50 schreef mbn het volgende:
IK wil binnenkort naar New York gaan en zeker een paar museums bezoeken. Welke museums zou ik absoluut naar toe moeten?
Ik heb al bedacht:
- Museum of Natural History
- Guggenheim
- Metropolitan museum of art
Meer?
quote:De wisseltentoonstellingen in de spiraalvormige oudbouw moeten maar net naar je smaak zijn, maar uiteraard rechtvaardigt het gebouw alleen al een bezoek. De permanente collectie in de nieuwbouw is ook van een hele redelijke kwaliteit.
Op zondag 30 maart 2003 18:04 schreef HiZ het volgende:
The Cloisters, het Guggenheim vond ik trouwens erg tegenvallen, het enige wat ik er mooi van vond was het gebouw. Er was toen ik er was een tentoonstelling van wat zij 'Chinese Kunst' noemden en ik 'Chinese ambachten' zou hebben genoemd.
quote:Er rijdt ook een shuttlebus naar (o.a.) Grand Central Station. Dan kun je vanaf daar verder met metro of taxi.
Op zaterdag 5 april 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Nog een New York vraagje.
Hoe kom je het makkelijkst (en niet te duur) van vliegveld (John F Kennedy of NewArk) naar Manhattan?
Las dat metro wel goedkoop en snel is, maar dat het in het begin zeer ingewikkeld is om uit te vogelen waarheen een metro gaat. Heb zowel in Amsterdam als in Barcelona met de metro gereisd en vond het toen erg makkelijk.
En hoe lang duurt het. ik las 90 minuten. Vindt dat nogal lang voor een afstand van maar 15 km.
quote:Inderdaad is de shuttle bus het handigste. Stopt geloof ik bij de arrivals en op meerder plaatsen op t vliegveld. Op Grand central stap je uit en kun je verder reizen met metro of taxi.
Op zaterdag 5 april 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Nog een New York vraagje.
Hoe kom je het makkelijkst (en niet te duur) van vliegveld (John F Kennedy of NewArk) naar Manhattan?
Las dat metro wel goedkoop en snel is, maar dat het in het begin zeer ingewikkeld is om uit te vogelen waarheen een metro gaat. Heb zowel in Amsterdam als in Barcelona met de metro gereisd en vond het toen erg makkelijk.
En hoe lang duurt het. ik las 90 minuten. Vindt dat nogal lang voor een afstand van maar 15 km.
De metro werkt in ny net zo makkelijk als in elke andere stad. zorg wel dat je weet waar je heen gaat/moet, en stap niet zomaar in een express metro zonder dat je weet waar die uitkomt. voordat je het weet zit je in the bronx en das niet zo fijn.
quote:Wat ook wel aardig is om een keer te doen - en niet veel duurder dan een taxi: je van Manhattan per limo terug laten brengen naar het vliegveld. Ook nog hatstikke handig; je wordt opgehaald op de afgesproken tijd en je hoeft dus niet op zoek te gaan naar die ene beschikbare taxi.
Op vrijdag 11 april 2003 14:00 schreef Babelicious het volgende:
Als je veel baggage hebt en je moet gewoon in manhattan zijn, neem een taxi. niet duur en relaxter als in een volle metro met al je zooi.
Verder, musea. Ik zou de MOMAQns skippen, viel erg tegen. Guggenheim waren ze aan het verbouwen, maar zou best al voorbij kunnen zijn nu (denk het niet, was er in januari), maar heeft wel een mooie expositie van de winnaar van de Hugo Boss Award. Museum of Natural History is ook een aanrader (gratis toegang), evenals het Museum of American History (als je van indianen houdt). The Met is natuurlijk een must, maar kies vantevoren uit welke afdeling je wil zien en blijf daarbij, anders word je murw gemuseumd.
Verder, waar je absoluut heen moet (en niet zo van, ga daar maar heen, maar nee : DIT MAG JE NIET MISSEN), de Blue Man Group. Het kost wat, maar dan krijg je ook zeker de beste theaterervaring ooit. Deze show is van begin tot eind uniek en je zal er geen spijt van krijgen, gegarandeerd! (is een off-broadway show). Als je meer theater wil, moet je op Times Square naar de TKTS-stand gaan ('s ochtends vroeg), daar verkopen ze discount tickets voor broadway-shows.
Eten : Haal een Zagat's guide to NY, het is dé gids tot culinair NY en maakt goed onderscheid tussen goed/slecht in een stad met duizenden restaurants. Het is verstandig om vooral bij de wat betere eettenten vantevoren te reserveren, dat scheelt een hoop gezeur. Een tent waar je zeker heen moet is Carmine's. Supersfeer en echt lekker eten, tegen een goede prijs. Bestel niet teveel, want ze serveren 'family-sized'-porties (1 gerecht per 3/4 personen is meer dan genoeg). Verder moet je natuurlijk een burger gaan halen bij de Corner Bistro (W 4 and Hudson (West Village), de beste burger van NY (let wel : hier staat tot 's nachts een rij voor de burgers..) en tevens een gezellige kroeg.
En natuurlijk naar de Garden om een wedstrijd van de Lakers/Rangers te bekijken. Een must!
Ohja, als je naar het Empire State Building gaat, ga dan 's avonds (is volgens mij tot een uur of 11 open).. Het uitzicht is KILLER!
enjoy.
Statue of liberty. Hoef je niet heen te gaan om het te bekijken, een boottochtje erlangs is genoeg (duurt 2 uur en je ziet de hele stad van de rivierenkant)
[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 14-04-2003 12:12]
quote:Ow je zult je toch sowieso niet vervelen. Nog een bepaald iets waar je tips over zou willen? En de oude NYC topics al doorgelezen?
Op maandag 14 april 2003 23:54 schreef mbn het volgende:
Bedankt Dentist. Ben helemaal enthousiast. Ga volgende week boeken en z na 8 mei vertrekken. Laat het hier nog wel even weten en laat de tips maar komen.
Dingen die we absoluut willen zien:
- Empire State Building (liefst bij schemer)
- Central Park (picknick!)
- Rockefeller Center
- Times Square
- We willen Broadway helemaal aflopen
- Ground Zero
- Wall Street
- Vrijheidsbeeld
- Chrysler Building
- Cruisen met de metro
- en nog tig dingen meer.
Iemand nog tips?
quote:Ik ben nu zo'n beetje aan het kijken wanneer en hoe lanng. Ik ga denk ik 12 dagen, dat ik er dus 10 dagen echt ben. Die andere topics waren interessant. Bedoelde tips zoals de Blue Man Group. Dingen die bijzonder zijn, maar niet honderd keer worden genoemd in de reisgidsen.
Op dinsdag 15 april 2003 00:21 schreef k_man het volgende:[..]
Ow je zult je toch sowieso niet vervelen. Nog een bepaald iets waar je tips over zou willen? En de oude NYC topics al doorgelezen?
Koop ook een handig kaartje van de subway en/of de stad (het liefst een beetje handzame waar beiden opstaan. Dat scheelt enorm veel loopwerk.
En laat me even weten wat je van de BMG vond
"New York Metro city guide:
ISBN: 90-18-01447-8
Prijs: 9,95
Is een miniformaat reisboekje van de ANWB met allerlei tips op het gebied van attracties, eten, uitgaan en niet te missen spots.
Er staat bij elke attractie ook nog eens beschreven hoe je er met de metro kan komen, en er zit een uitvouwbare metrokaart in het boekje. Aanrader!
quote:Zijn de voorstellingen vaak uitverkocht, want ik zie dat ik niet online kan bestellen (heb zelf geen crefit card) en er staat een leuke aanbieding voor studenten, maar dan kan je je kaartje slechts 1 uur voor de voorstelling kopen op dinsdag en donderdag.
Op dinsdag 15 april 2003 11:39 schreef Dentist het volgende:
En laat me even weten wat je van de BMG vond
quote:ik heb net de Lonely Planet van NY ontvangen. En tis een full color edition
Op dinsdag 15 april 2003 12:25 schreef Robino het volgende:
Als jullie nog een leuk boekje zoeken, kijk dan bij bol.com naar deze:"New York Metro city guide:
ISBN: 90-18-01447-8
Prijs: 9,95Is een miniformaat reisboekje van de ANWB met allerlei tips op het gebied van attracties, eten, uitgaan en niet te missen spots.
Er staat bij elke attractie ook nog eens beschreven hoe je er met de metro kan komen, en er zit een uitvouwbare metrokaart in het boekje. Aanrader!
quote:Standup comedy?
Op dinsdag 15 april 2003 09:52 schreef mbn het volgende:
en zo heb ik nog wel een paar dingen, waar ik nu niet opkom. Moet eens een echt lijstje gaan aanleggen.
quote:Wij zijn 's ochtends langs het theater gelopen en hebben gewoon gevraagd of er nog kaarten waren. Die waren er nog. Ik hoorde later pas dat het bijna elke avond uitverkocht is.
Op dinsdag 15 april 2003 12:41 schreef mbn het volgende:[..]
Zijn de voorstellingen vaak uitverkocht, want ik zie dat ik niet online kan bestellen (heb zelf geen crefit card) en er staat een leuke aanbieding voor studenten, maar dan kan je je kaartje slechts 1 uur voor de voorstelling kopen op dinsdag en donderdag.
Anders mail je ze gewoon even, ik neem aan dat ze vast wel iets met kaarten kunnen doen als je zegt dat je speciaal uit Nederland komt om ze te zien
Owja, nog een andere tip, die ik ooit kreeg, van iemand die het meegemaakt heeft. Als je geld op zak hebt, zorg ervoor dat je naast het geld in je portemonnee (in je binnenzak) ook een 20 dollar biljet los in je zak hebt. Mochten er problemen zijn, dan is 20 dollar net genoeg (niet teveel, niet te weinig) om niet echt in de problemen te komen en toch jou en het geld in je portemonnee te beschermen.
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:29 schreef Dentist het volgende:Owja, nog een andere tip, die ik ooit kreeg, van iemand die het meegemaakt heeft. Als je geld op zak hebt, zorg ervoor dat je naast het geld in je portemonnee (in je binnenzak) ook een 20 dollar biljet los in je zak hebt. Mochten er problemen zijn, dan is 20 dollar net genoeg (niet teveel, niet te weinig) om niet echt in de problemen te komen en toch jou en het geld in je portemonnee te beschermen.
Ga mijn reis pas echt volgende week plannen. Dit weekend eerst met mijn ouders praten. Ik wil alleen naar New York. Hun zienten eerste alleen reizen niet zitten en denk dat New York dit nog een tikkeltje erger maakt. Ondanks dat ik volwassen en zelfstandig ben, wil ik het niet hebben dat zij 2 weken in spanning zitten, omdat ik plezier ben gaan maken. Dan kies ik wel wat anders omte gaan doen. Maar ik denk dat ik ze er dit weekend wel van kan overtuigen dat het niks engs is. Dat gaat toch beter persoonlijk als over de telefoon. (plus dat mijn zus er even zal zijn, die een paar maanden naar Australie is geweest)
Ik zit momenteel in New York (internetcafe op 42nd).. en geloof me.. 't is hier fantastisch!!
ben hier inmiddels 9 dagen, en morgen ga ik weer terug naar huis.. oko wel zin in, want ik mis m'n vriendin toch ook wel....
Als je je wilt vervoeren in New York, raadt ik aan om een metrocard te kopen, die kun je in ieder metrostation kopen, en de metro is hier echt wel veilig..
ook een aanrader is om hop on/off buskaartjes te kopen.. leuke manier om veel dingen te zien.. onderhandel dan wel ff met zo'n persoon, dan kun je d'r nog wel een extradag gratis bij krijgen..
Wat ook leuk is om te doen is de Manhattan TV tour.. je komt dan langs veel bekende tv locaties.. erg grappig om te zien waar Ross, monica en de rest van Friends hun gebouw staat..
Natuurlijk moet je ook ground zero, statue of liberty, wallstreet, greenwich village, chinatown, etc bekijken..
hmm.. mijn tijd is hier op.. :S
ga snel uitoggen hierzo...
had nog zoveel mer tips...
groeten vanuit New York!!!
quote:Het tweede. Het is net genoeg voor een 'overvaller' om tevreden te zijn en niet verder te zoeken en net weinig genoeg om niet over in te zitten als je het kwijtraakt.
Op dinsdag 15 april 2003 22:54 schreef mbn het volgende:[..]
Bedoel je te zeggen dat je met die 20 dollar weer ergens terug kan komen of dat je met die 20 dollar een 'overvaller' kan afkopen?
quote:NY is vrij veilig, zeker rond de grote plekken. Ik zat in een hotel 30m van Times Square en op elke hoek van de kruisingen stonden na 17.00u minimaal 2 agenten. De Zero-tolerance schijnt te werken en ik heb me dan ook geen moment onveilig gevoeld. Mocht je ergens afgelegen heengaan, neem dan na een uurtje of 8 gewoon een taxi. Die dingen zijn té goedkoop om je onveilig te voelen in de metro. Bovendien loop je de kans om een 65 jarige Italiaanse taxichauffeur te ontmoeten die je de hele verandering van de stad sinds WOII kan vertellen
Ga mijn reis pas echt volgende week plannen. Dit weekend eerst met mijn ouders praten. Ik wil alleen naar New York. Hun zienten eerste alleen reizen niet zitten en denk dat New York dit nog een tikkeltje erger maakt. Ondanks dat ik volwassen en zelfstandig ben, wil ik het niet hebben dat zij 2 weken in spanning zitten, omdat ik plezier ben gaan maken. Dan kies ik wel wat anders omte gaan doen. Maar ik denk dat ik ze er dit weekend wel van kan overtuigen dat het niks engs is. Dat gaat toch beter persoonlijk als over de telefoon. (plus dat mijn zus er even zal zijn, die een paar maanden naar Australie is geweest)
quote:Ha, volgens mij heb ik daar ook een keer geslapen.
Op zaterdag 26 april 2003 12:09 schreef mbn het volgende:
Ticket is geboekt. Ik ga van 14 mei tot 23 mei naar New York.
Ik vlieg op New Ark en kom daar om 13.35 aan. Genoeg tijd om op bagage te wachtenm en vervoer naar Manhattan te zoeken dus.
Hotelreservering is onderweg en hoop dat die doorgaat. Dan zit ik in het YMCA Vanderbilt.
Is Upper West side toch?
quote:Nee dat is een andere YMCA genaamd West Side. Vanderbilt zit Midtown, dicht bij de VN.
Op zaterdag 26 april 2003 12:37 schreef k_man het volgende:[..]
Ha, volgens mij heb ik daar ook een keer geslapen.
Is Upper West side toch?
quote:Fantastisch, neem een shuttle naar manhattan en heb een goede tijd in mijn favoriete stad. heb er jarenlang gewoond, is echt een superplaats.
Op zaterdag 26 april 2003 12:09 schreef mbn het volgende:
Ticket is geboekt. Ik ga van 14 mei tot 23 mei naar New York.
Ik vlieg op New Ark en kom daar om 13.35 aan. Genoeg tijd om op bagage te wachtenm en vervoer naar Manhattan te zoeken dus.
Hotelreservering is onderweg en hoop dat die doorgaat. Dan zit ik in het YMCA Vanderbilt.
quote:Nog tips over wat ik zeker moet zien (naast alle toeristische trekpleisters) en wat niet te doen?
Op zondag 27 april 2003 02:21 schreef xerxesc het volgende:[..]
Fantastisch, neem een shuttle naar manhattan en heb een goede tijd in mijn favoriete stad. heb er jarenlang gewoond, is echt een superplaats.
have fun!!!!
quote:Ow ja, nou dat is ook al wel jaren geleden ondertussen.
Op zaterdag 26 april 2003 13:06 schreef mbn het volgende:[..]
Nee dat is een andere YMCA genaamd West Side. Vanderbilt zit Midtown, dicht bij de VN.
De laatste keer sliep ik bij mn broertje in zijn appartement. Ideaal.
quote:www.timeoutny.com
Op zondag 27 april 2003 10:05 schreef mbn het volgende:[..]
Nog tips over wat ik zeker moet zien (naast alle toeristische trekpleisters) en wat niet te doen?
dit is een website waar je veel info kunt vinden. Ik was altijd in de East Village. Laat me weten wat je wilt doen, wat voor clubs, restaurants (wat voor eten/cuisine). Wat je zeker moet zien is de wijk Williamsburg in Brooklyn, Lijn L, first stop Lorimer. Central Park, natuurlijk, WAshington Square by NYU (Greenwich Village en een paar avenues east ben je in de East Village). De Piers, Park Slope (Brooklyn - F train, get off at 7th Ave in Brooklyn). Naar AStoria in Queens = super grieks neighborhood. NYC is fantastisch wanneer je loopt, je ziet zoveel. draag lichte kleding want in Juni is het al heet...
Veel Plezier, and welcome to the USA!!!!
quote:nou ik heb er snacht's ook rond gelopen 0400 en ook toen was het erg rustig
Op woensdag 28 februari 2001 21:49 schreef Arcee het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!<HR></BLOCKQUOTE>In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.<HR></BLOCKQUOTE>Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
Ik wil eigenlijk deze zomer ook weer heen zeker nu ik dit topic heb doorgelezen. Ik ben helemaal op die stad
Ben net terug uit New York. Ik zal morgen eens kijken of ik een uitgebreid reisverslag kan tikken.
Ben 9 dagen in New York geweest en het was geweldig. Ik heb de meeste toeristische trekpleisters gedaan en ben zwaar onder de indruk van New York.
[Dit bericht is gewijzigd door xxsaskiaxx op 25-05-2003 18:52]
quote:Fijn om te horen dat anderen er net zo enthousiast over zijn... Vond het van begin tot eind echt heel erg origineel en goed. Van de balletjes gooien (erg moeilijk) tot het einde met KLF knallend in een zee van papier.. Echt extreem cool
Op zaterdag 24 mei 2003 17:48 schreef mbn het volgende:
Dentist bedankt voor je tip over de Blue Man Group. Ben er naar toe geweest en vond ze geweldig. Echt een leuke voorstelling.
quote:wie wil er nou niet naar New York?
Op donderdag 19 juni 2003 13:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hmmm, New York lijkt me misschien wel wat.
Nu nog iemand vinden die ook mee wilt, in je eentje gaan is bijna 2x zo duur.
quote:Je kan beter vragen waarom zou iemand met mij naar NY willen
Op donderdag 19 juni 2003 19:50 schreef k_man het volgende:[..]
wie wil er nou niet naar New York?
De tweede is bijna 150€ duurder voor 6 dagen. Weet iemand iets van deze hotels toevallig ? Ik wil graag een beetje bereikbaar zitten (voor o.a. Manhattan).
quote:Eerste zit midtown en de tweede downtown.
Op woensdag 9 juli 2003 23:37 schreef elcastel het volgende:
Ik wil binnenkort gaan en ik zie nu op jandoets z'n website twee hotels staan:
- Manhattan Express Habitat Hotel
- Washington Square Hotel in het hart van Green VillageDe tweede is bijna 150€ duurder voor 6 dagen. Weet iemand iets van deze hotels toevallig ? Ik wil graag een beetje bereikbaar zitten (voor o.a. Manhattan).
Downtown Manhattan is het leukste, zitten de hipste winkels.
quote:Nog meer tips toevallig ? Wat voor hippe winkels en wat MOET ik even gaan bekijken (behalve Empire).
Op woensdag 9 juli 2003 23:40 schreef schatje het volgende:[..]
Eerste zit midtown en de tweede downtown.
Downtown Manhattan is het leukste, zitten de hipste winkels.
quote:Nee, tenzij de ongeveer 200 agenten allemaal met vakantie zijn en de anti-terreur bescherming totaal is verdwenen.
Op woensdag 9 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:
Ik moet even langs Wall Street ook, kan je daar naar binnen ?
New York is echt heel leuk en als je wat zoekt hier op fok heb je belangrijkste dingen om te doen zo gevonden.
Ik zou nu zo weer een keer naar New York willen. (ben 2 maanden geleden geweest)
quote:Downtown Broadway is de centrale straat zeg maar, daar heb je bijvoorbeeld Urban Outfitters, Ricky's, Canal Jeans, Victoria Secret's, Sephora en Dean & DeLuca.
Op woensdag 9 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:[..]
Nog meer tips toevallig ? Wat voor hippe winkels en wat MOET ik even gaan bekijken (behalve Empire).
Ik heb dit idee opgedaan in de kroeg, ik ga met 1 vriend. Ik ben dus totaal niet voorbereid, leek me wel spontaan, maar ik vrees dat ik op deze manier dingen ga vergeten.
Ik moet even langs Wall Street ook, kan je daar naar binnen ?
Ik zou dan bij Union Square uitstappen (subway), daar zie je dan vervolgens aan de overkant Virgin MegaStore, en vervolgens helemaal uitlopen totdat je in ChinaTown terecht komt, ook erg leuk.
Een andere dag zou je zijstraatjes in kunnen lopen, kom je ook leuke winkels tegen, bijvoorbeeld Patricia Field te East 8th street.
ik ga eerst wel even dat huiswerk maken
quote:Wall Street kan ik je niet mee helpen.
Op donderdag 10 juli 2003 00:12 schreef elcastel het volgende:
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk
Ik heb ook gehoord dat je de Statue Of Liberty niet in komt.ik ga eerst wel even dat huiswerk maken
quote:Singapore Airlines roeleert vet, heb je je eigen videoscherm waar je ook Nintendo op kunt spelen.
Op donderdag 10 juli 2003 00:17 schreef YabYum het volgende:
Ik vertrek overmorgen naar New York samen met mijn moeder. 7 dagen, we vliegen met Singapore Airlines en verblijven in het Pensylvania Hotel. Ik weet niet wat het heeft gekost, want mijn moeder heeft mij getrakteerd. Ik laat nog wel weten hoe ik het heb gehad, maar volgens mij wordt het fantastisch!
Als je op Newark aankomt kun je het beste met de bus naar het centrum gaan, kaartje kost 10 dollar, en vertrek bussen is bij de uitgang aan de rechtse kant.
quote:De laatste keer dat ik in New York was, was voor de aanslagen van 11 september, maar toen kon je zowel Wall Street als het Vrijheidsbeeld gewoon bezoeken. Dus als dat nu niet meer kan is dat nieuw.
Op donderdag 10 juli 2003 00:12 schreef elcastel het volgende:
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk
Ik heb ook gehoord dat je de Statue Of Liberty niet in komt.ik ga eerst wel even dat huiswerk maken
Bij het Vrijheidsbeeld was het wel enorm druk, terwijl het uitzicht niks bijzonders schijnt te zijn. Toen ik de rij zag heb ik er maar van afgezien.
Singapore Airlines kan ik shaken, die waren al een tijdje op, maar ik ken wat stewardessen bij de KLM, dus dat kan weer helpen bij betere plekken (nooduitgang ofzo). Last Minute is zo goed als uitgesloten, als ze vrijkomen zijn ze al weg (wachtlijsten).
Al met al kost dit nu zo'n 850¤ (reis KLM/Northwest en verblijf), dat moet kunnen en als ik het goed zie, dan zit ik daar wel goed. (6 dagen)
Ik heb nu dus ook de eerste boekjes in huis en ik heb niet eens de rust om ze in te zien. De Statue wil je niet in schijnt (als het al mag), maar er zijn plenty rondvaarten om Manhattan en Liberty Island. Dergelijke uitstapjes kan ik trouwens al in Nederland boeken, dus dat scheelt ook weer (niet in prijs !).
De lijst met bezienswaardigheden wordt steeds langer, volgens mij moet je er maar gewoon heen gaan en dan maar zien. In ieder geval voor die tijd nog flink in Compact Flash kaartjes investeren, ik wil miljarden foto's maken
Ik word al gek als ik er aan denk en zal de komende dagen nog wel wat vraagjes hebben, in ieder geval alvast bedankt voor de reactie's, ik ben al een heel stuk wijzer !
Zie: http://www.hotelguide.com/html/main_body.cfm?CFID=12232557&CFTOKEN=18403042.
quote:Oke dit klinkt heel primitief: ik ben al sinds 1995 niet meer op zomervakantie geweest en heb maar 1 keer gevlogen (Salou).
Op donderdag 10 juli 2003 18:42 schreef schatje het volgende:
Je kan ook rechtstreeks een hotel boeken.Zie: http://www.hotelguide.com/html/main_body.cfm?CFID=12232557&CFTOKEN=18403042.
Dus vanwege mijn onbekendheid in de reisbranche heb ik gekozen voor handje vast zeg maar.
Washington Jefferson Hotel is op 51e st in Hells Kitchen, tien minuten lopen vanaf Times Square. Nou nou nou en op pagina 1 van mijn brochure staan al genoeg links en tips om 3 jaar bezig te zijn.
Leuke dingen om te doen:
- Circle Line Cruise (en dan de full island versie, waarbij je in 3 uur tijd om het eiland en langs Statue Of Liberty heen vaart)
www.circleline.com
- Helicopter Vlucht (15 minuten, fantastisch uitzicht!)
http://www.libertyhelicopters.com/
- Als je van dierentuinen houdt: Bronx Zoo, of ook leuk, het Aquarium op Coney Island (ouderwets pretpark)
http://www.bronxzoo.com/
http://www.nyaquarium.com/
- Het Empire State Building op; ziekelijk hoog, erg mooi uitzicht.
http://www.esbnyc.com
- Canal Street, China Town; winkels met fake merkkleding, grappig om rond te sjokken.
- Neem de metro naar Brooklyn en loop terug over de Brooklyn Bridge! Dit vind ik zelf het coolste in NY Zo mooi...
Mocht je je vervelen, ga naar Queens, Flushing Park, daar staat de Unisphere, wereldtentoonstelling 19-zoveel:
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 12-07-2003 23:54]
quote:Voor de Kerst hadden ze de afgelopen jaren zelfs steeds aanbiedingen waarbij je voor een aantrekkelijk bedrag op die manier één dag op en neer kon om inkopen te doen. Dat kost je dan dus alleen de vlucht en je hebt toch vrijwel een hele dag de tijd.
Op zaterdag 12 juli 2003 23:49 schreef matthijst het volgende:
. Jammer dat Singapore Airlines vol is. Het grote voordeel van SA is dat je vroeg heen (10.20 aankomst in NY) en laat terug vliegt (21.20 vertrek NYC). Dat scheelt met de rekenmethodes die reisbureaus erop na houden in het slechtste geval 2 dagen (vaak kom je laat aan en ga je vroeg weg).
quote:Ach die staat ook bij Columbus Square, maar bij het exemplaar wat jij noemt is ook het Queens Museum waar ze een gedetailleerde maquette van de hele stad hebben en die wel fraai is. En verder Flushing Meadows, het stadion van de Mets en de parachutespringtorens.
Mocht je je vervelen, ga naar Queens, Flushing Park, daar staat de Unisphere, wereldtentoonstelling 19-zoveel:
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 13-07-2003 00:33]
quote:Kom op zeg NY is ook leuk in je eentje, ik ben er afgelopen 2 jaar in totaal 3 maand opvakantie geweest waarvan 2 maand alleen (Toen ben ik ook nog een tijdje naar DC geweest). NY is ook leuk als je er alleen bent....
Op zondag 13 juli 2003 12:25 schreef elcastel het volgende:
Oke, nou ik lig er uit, reisgenoot haakt af en alleen lijkt me niks. Ik heb al wat andere mensen getipt, maar dat wordt op korte termijn niks meer, wordt dus waarschijnlijk volgend voorjaardat ik ga.
Balen dus ... (ik had alles al voor elkaar en net niet geboekt).
- Bentley Hotel 500 EAST 62 STREET
- Amsterdam Court Hotel 226 WEST 50 STREET
- Marcel 201 EAST 24 STREET
Of andere tips..
quote:Hier hebben we ook aan zitten denken maar misschien gaan we toch voor wat meer luxe.. maar we gaan 7 nachten dus zal pennsylvania toch nog wat duurder worden..
Op woensdag 16 juli 2003 23:20 schreef matthijst het volgende:
Pennsylvania.
Midden in Manhattan. $340.70 voor 4 nachten op het moment.
http://www.hotelpenn.com/special.htm
Ik ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
vlucht is maar 255 euro en hotel is 40 euro per nacht.
Twee personen 1070. Heerlijk. Ik denk dat ik er ook nog een New York
City Pass bij doe. www.newyorkcitypass.com . Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten en zit 2 blokken van central park en 7 blokken vanaf Historian Museum en 1 blok vanaf Broadway. Gaat leuk worden.
quote:Jammer voor je dat je zo kort gaat, want New York is absoluut wel wat langer de tijd waard. Je zal nu moeten kiezen welke dingen je wil doen, dus als ik jou was zou ik je goed informeren.
Op woensdag 10 september 2003 20:48 schreef trigt013 het volgende:
YOEHOEIk ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
City Pass bij doe. www.newyorkcitypass.com . Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten en zit 2 blokken van central park en 7 blokken vanaf Historian Museum en 1 blok vanaf Broadway. Gaat leuk worden.
quote:Nou ja! Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè?
Op woensdag 10 september 2003 21:22 schreef mbn het volgende:
Het Guggenheim, Museum of Modern Art en de Intrepid kan je veter overslaan.
Het wereldberoemde gebouw van het Guggenheim en de collectie mag je absoluut niet missen en het MoMA is één van de allerbelangrijkste musea voor moderne kunst wereldwijd.
quote:waar heb je die ticket geboekt?
Op woensdag 10 september 2003 20:48 schreef trigt013 het volgende:
YOEHOEIk ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
quote:Ah, ik had het blijkbaar over een andere citypass (http://citypass.net/cgi-bin/citypass/city_fly?mv_arg=ny&rand=4222). Je hebt inderdaad gunstige vluchttijden, maar er is zo ontzettende veel te doen in New York. Ik heb met gemak er 10 dagen in gevuld.
Op woensdag 10 september 2003 21:35 schreef trigt013 het volgende:
wij hebben 6 complete dagen. Wij komen aan om 10:10 en vertrekken zes dagen later om 21:15. Citypass is drie complete dagen geldig en daarin zit ook een metrokaart voor drie dagen. En heel veel bezienswaardigheden die wij willen zien.
quote:Ja, bedankt voor het compliment.
Op woensdag 10 september 2003 21:58 schreef k_man het volgende:[..]
Nou ja! Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè?
Het wereldberoemde gebouw van het Guggenheim en de collectie mag je absoluut niet missen en het MoMA is één van de allerbelangrijkste musea voor moderne kunst wereldwijd.
Het museum of modern art is voorlopig vanwege verbouwingen gesloten en die hebben voorlopig een dependance in Queens, maar wat ze daar van de collectie lieten zien (in totaal iets van 30 a 40 werken) viel mij echt tegen.
Het Guggenheim viel mij enorm tegen (kwam ook door de tijdelijke tentoonstelling) en had ik liever alleen even van buiten bekeken achteraf.
Ik vind het gave museums maar als ik 5 of 6 dagen zou gaan zou ik liever 2 dagen besteden aan het Metropolitan en het Natuurhistorisch museum. Maar goed dat is dan misschien mijn smaak.
quote:Hmmm, de meeste mensen hebben de jetlag pas na terugkomst als ze deze kant op gaan. En bij reizen naar Azië dus juist terplekke.
Op woensdag 10 september 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Tip: houdt voor jezelf ook een beetje rekening met het tijdsverschil. De dag nadat ik was geland (landde om 12 uur) ben ik gewoon lang doorgegaan en had ik tortaal niet het gevoel moe te zijn (totdat ik op bed lag). Echter de dag erna was ik echt 's middags om 4 uur uur al uitgeput.
quote:Ik ben juist zeer te spreken over het Guggenheim. De huidige tentoonstellingenen (Kadinsky, Malevich en Picasso to Pollock) zijn echt de moeite waard van het bekijken. Het fijne van het Guggenheim is dat je er gewoon in een paar uurtjes de hele collectie kan zien. Tip voor mensen die nog moeten gaan, ga vooral 's ochtends naar het Guggenheim dan is het er lekker rustig
Op woensdag 10 september 2003 22:17 schreef mbn het volgende:Het Guggenheim viel mij enorm tegen (kwam ook door de tijdelijke tentoonstelling) en had ik liever alleen even van buiten bekeken achteraf.
Het Metropolitan is ook echt mooi, maar om dat te bekijken moet je minimaal 4 dagen uittrekken. Als je in het Metropolitan bent moet je zeker even naar het Roof Garden Cafe gaan voor het schitterende uitzicht. Ben je maar even in het Metropolitan dan is het gedeelte met Egyptische kunst een must see. Het lijkt wel of de Amerikanen heel Egypte van hun kunstschatten hebben beroofd.
Het natuurhistorisch museum is ook wel een bezoekje waard, maar als je ooit nog eens naar Washington, DC gaat zou ik het natuurhistorisch museum van NY overslaan en naar die in Washington gaan.
Ik heb beide natuurhistorische musea bekeken en vond ook die in Washington leuker. Daarnaast is een dag of 3-4-5 museumhoppen in Washington altijd leuk (Smithsonian musea allemaal op The Mall en allemaal vrij toegankelijk).
quote:Van 29-2 kan nooit 6 volle dagen zijn lijkt me.
Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten ... we hebben 6 volle dagen
Ga zelf van 3-8 december. Kerstsfeer bekieken. Is 5 volle dagen/4 nachten, maandagochtend terug.
Singapore Air --> Nintendo rules
quote:Ben er zelf 1 maand geleden geweest. Ook met Singapore Airlines
Op donderdag 11 september 2003 22:33 schreef matthijst het volgende:[..]
Van 29-2 kan nooit 6 volle dagen zijn lijkt me.
Het is 5 volle dagen als je de 2e pas terugvliegt. je komt de volgende ochtend in Nederland aan, das je 6e dag.Ga zelf van 3-8 december. Kerstsfeer bekieken. Is 5 volle dagen/4 nachten, maandagochtend terug.
Singapore Air --> Nintendo rules
euro dollar koers is gungstig voor ons nu hoor ;-)
ga binnenkort nog es!
27 december vertrekken we weer naar New York en gaan 3 januari weer terug. We slapen in Hotel Pennsylvania tegenover Penn Station.
Ik heb er ontzettend veel zin in.
quote:Ik zit er ook over te denken om in een hostel te overnachten. Nu mijn reisgenoot defintief niet meegaat wordt het ineens een flink stuk duurder als je alleen gaat. Met deze herberg zou ik dat dan kunnen compenseren. Hoe hebben jullie dit hostel geboekt? En hoe is het met de veiligheid? zijn er ook kluisjes?
Op donderdag 11 september 2003 10:31 schreef karin22 het volgende:
Anderhalf jaar geleden ben ik ook 6 dagen in NYC geweest met een vriendin. Hotels zijn relatief duur. Wij hebben idd ook in een youth hostel gezeten. Het YMCA West Center...midden in Manhattan en 3 meter van Central Park voor maar 25 dollar per nacht. Ideaal..! Kamers zijn klein maar de herberg zag er schoon verder uit en douches ook, groot ook. Verder incl ontbijt, sportcentrum en zwembad (hier moet je echter wel weer apart voor betalen). Ik zou je dus gewoon een jeugdherberg aanraden, that is, als je echt NY zelf wil bekijken en overnachting en comfort een bijzaak is..Suc6 met t maken van je keus!
Aan te raden hostel:
Jazz on the Park Hostel
3 m van Central Park
Aan de westside 106st St
- gratis ontbijt
- 20$ per nacht
- gemakkelijke metroverbinding
- live optredens
- gezellige sfeer
- je ontmoet er heel gemakkelijk mensen
- vriendelijke staff
- propere kamers
etc
Heel leuk hostel!!
quote:Kun je me vertellen via welke weg je dit hostel geboekt hebt?
Op donderdag 25 september 2003 21:27 schreef muismatje het volgende:
Zopas terug uit NYCAan te raden hostel:
Jazz on the Park Hostel
3 m van Central ParkAan de westside 106st St
- gratis ontbijt
- 20$ per nacht
- gemakkelijke metroverbinding
- live optredens
- gezellige sfeer
- je ontmoet er heel gemakkelijk mensen
- vriendelijke staff
- propere kamersetc
Heel leuk hostel!!
[Dit bericht is gewijzigd door eight op 06-10-2003 14:08]
quote:Ik heb dat via hun site gedaan... Kan je hen anders geen emailtje sturen?
Op maandag 6 oktober 2003 13:59 schreef eight het volgende:[..]
Kun je me vertellen via welke weg je dit hostel geboekt hebt?
Ik wilde nl via hun site een reservering plaatsen maar omdat ik (nog) geen creditcard heb ging dat dus niet, vandaar mijn vraag.
Aardige dingen om te doen:
- Naar het marriot op time square. Ga daar een borrel drinken op 'the view'. Panorama restaurant wat niet duur is en waar je een drankje hapje kunt doen en in 1 uur een rondje draaid. Je ziet dus de gehele skyline.
- Boek via internet een ticket voor een basketball wedstrijd van de Nicks of een baseball game van de Yankies.
- Ga naar een gospol kerk in de bronx en woon een mis bij. Wereld ervaring.
- Regel een ticket voor een klassiek concert in de boot 'the barche' aan de overkant van de brooklyn bridge. De bekenden der aarde treden daar op met als decor de skyline. Maximaal +/- 50 mensen aan boord.
Tot zover even wat me nu te binnen schiet.\
Veel plezier
quote:Zeker als je binnenkort gaat. MLB play-offs met de Yankees tegen de Red Sox. De klassieker in de VS. Zal wel moeilijk worden om daar kaartjes voor te krijgen
Op maandag 6 oktober 2003 22:57 schreef Versie1 het volgende:
- Boek via internet een ticket voor een basketball wedstrijd van de Nicks of een baseball game van de Yankies.
heb zelf een keer geboekt via internet (ik geloof ook via deze site) en is goed bevallen. ik zat zelf met een maat ergens rond 107th volgens mij. we hoefden geen luxe kamer, omdat we toch van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op pad waren (als je er dan toch ben... ) new york is errug goed bevallen iig!!
veel plezier!
quote:basiqair vliegt alleen binnen Europa
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:33 schreef granuaile het volgende:
heeft iemand http://www.basiqair.com al genoemd? volgens mij zijn zij het die vliegen voor 199 op NYveel plezier!
quote:Dat hotel ben ik ook geweest. De locatie is perfect op 5th Av. tegenover Madison Square Garden. Vlakbij Times Square. De lobby van het hotel is ook mooi.
Op maandag 22 september 2003 14:18 schreef liempie het volgende:
Ik ben er vorig jaar in September 1 week geweest, tijdens een 3 weekse rondreis in noord oost USA.27 december vertrekken we weer naar New York en gaan 3 januari weer terug. We slapen in Hotel Pennsylvania tegenover Penn Station.
Ik heb er ontzettend veel zin in.
Maar dan die kamers, gangen en liften...
Gelukkig is er een uitgebreide receptie waar je kunt klagen.
quote:[mierenneukmode]
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:57 schreef Tesla het volgende:[..]
Dat hotel ben ik ook geweest. De locatie is perfect op 5th Av. tegenover Madison Square Garden. Vlakbij Times Square. De lobby van het hotel is ook mooi.
Maar dan die kamers, gangen en liften...
![]()
Gelukkig is er een uitgebreide receptie waar je kunt klagen.
quote:Klopt. Ik was de tel even kwijt.
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:59 schreef Pistol_Pete het volgende:[..]
[mierenneukmode]
7th Av. om precies te zijn
[/mierenneukmode]
quote:De goedkoopste tickets gaan via Ijsland met de Ijslandse vliegmaatschappij. Moet je wel even overstappen in Reykjavik, maar goedkoper dan dat kom je niet in de VS.
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:27 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Weet iemand waar je nu goedkoop tickets kan krijgen voor new york? we willen 18 of 17 decmber tot de 23 of 24e. Iemand tips? We hebben geen hotel of hostel nodig. We kunnen namelijk altijd in een appartement terecht van friends
quote:Misschien heb je dan kans dat je een paar extra daagjes mag blijven (al dan niet op het vliegveld) want dan is er misschien weer net zoveel sneeuw als vorig jaar rond de kerst..
Weet iemand waar je nu goedkoop tickets kan krijgen voor new york? we willen 18 of 17 decmber tot de 23 of 24e. Iemand tips? We hebben geen hotel of hostel nodig. We kunnen namelijk altijd in een appartement terecht van friends
quote:suc6 met zoeken, maar ik denk dat het lastig gaat worden om goedkoop naar NY te vliegen vlak voor kerstmis.
quote:op welke site moet ik dan kijken?
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:29 schreef Mike het volgende:[..]
De goedkoopste tickets gaan via Ijsland met de Ijslandse vliegmaatschappij. Moet je wel even overstappen in Reykjavik, maar goedkoper dan dat kom je niet in de VS.
quote:Ik zou gewoon eens langsgaan bij een reisbureau...daar kunnen ze alles in een keer via de computer checken.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:10 schreef xxsaskiaxx het volgende:[..]
op welke site moet ik dan kijken?
quote:Je mag overstappen in Reykjavik...
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:29 schreef Mike het volgende:[..]
De goedkoopste tickets gaan via Ijsland met de Ijslandse vliegmaatschappij. Moet je wel even overstappen in Reykjavik, maar goedkoper dan dat kom je niet in de VS.
Ik heb dat ook een keer gedaan en er toen meteen een stopover van drie nachten Reykjavik aan geknoopt. Erg goed bevallen.
quote:Vanaf JFK ben je zelfs soms langer onderweg om in Manhattan te komen dan vanaf Newark. Verder boeit het vliegveld toch niet? Je land er en neemt een taxi naar de stad. En Singapore Airlines is gewoon zéér relaxt vliegen. En wat KLM betreft... Ik heb het niet zo op die fransen...
Op maandag 6 januari 2003 19:08 schreef Klingon het volgende:[..]
Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK
Tip: zorg dat je de metrolijnen goed door hebt anders kun je zomaar verkeerd uitkomen. Ik kwam een keer per ongeluk in de Bronx terecht
Er was zelfs een politieagent daar die me vroeg wat ik hier deed en me aanraadde om snel zuidwaarts te gaan.
Aanraders zijn de standaard toeristische plaatsen, maar ook de show van Letterman, ben ik toen ook geweest. Leuk om een keer gezien te hebben.
O ennuh NY is groot, dus denk niet dat loop ik ff
Ik dacht ik loop wel ff door Central Park, was er dacht ik ruim 1,5 uur mee bezig.
quote:ik was in november 2002 in NY en toen was er een wachttijd van 9 maanden (!) voor tickets vd Letterman show.
Op woensdag 8 oktober 2003 06:40 schreef Georges het volgende:
Aanraders zijn de standaard toeristische plaatsen, maar ook de show van Letterman, ben ik toen ook geweest. Leuk om een keer gezien te hebben.
O ennuh NY is groot, dus denk niet dat loop ik ff
Ik dacht ik loop wel ff door Central Park, was er dacht ik ruim 1,5 uur mee bezig.
Over dat lopen: als je wel een beetje een lopertje ben, zou ik toch ook wel veel te voet doen hoor. Ik ben de eerste dag vanaf 107 gewoon naar de zuidpunt gelopen.... heel veel gezien. 't Is idd een teringend, maar je krijgt wel een fantastische indruk van het leven in de stad. Als je heel de week alles met de metro doet dan mis je toch ook wel een hoop onverwachte dingetjes...
Ennuh, vanaf Newark ben je met de bus in 3 kwartier (volgens mij) in hartje NYC, dus da's echt niet verkeerd. 't Ligt zeker geen teringend weg iig.
quote:Jeetje wat lang zeg, die wachttijd voor Letterman. Ik kon nog dezelfde dag terecht voor kaarten van die dag, moest alleen wel vroeg zijn.
Op woensdag 8 oktober 2003 18:17 schreef [Efink] het volgende:[..]
ik was in november 2002 in NY en toen was er een wachttijd van 9 maanden (!) voor tickets vd Letterman show.
Over dat lopen: als je wel een beetje een lopertje ben, zou ik toch ook wel veel te voet doen hoor. Ik ben de eerste dag vanaf 107 gewoon naar de zuidpunt gelopen.... heel veel gezien. 't Is idd een teringend, maar je krijgt wel een fantastische indruk van het leven in de stad. Als je heel de week alles met de metro doet dan mis je toch ook wel een hoop onverwachte dingetjes...
Ennuh, vanaf Newark ben je met de bus in 3 kwartier (volgens mij) in hartje NYC, dus da's echt niet verkeerd. 't Ligt zeker geen teringend weg iig.
Van de 107ste naar de zuidpunt dat is echt een eind, hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb daar toen 60 straten gelopen en dat vond ik al veel.
quote:'Het' Centrum?
Op woensdag 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
Hotel seventeen on 17th street, budgethotel, en ok.
quote:gewoon, heel de dag gelopen en alles gezien
Op woensdag 8 oktober 2003 18:25 schreef Georges het volgende:[..]
Van de 107ste naar de zuidpunt dat is echt een eind, hoe lang heb je daar over gedaan?
Ik heb daar toen 60 straten gelopen en dat vond ik al veel.
quote:lol, idd... het centrum meet tientallen vierkante kilometers
Op woensdag 8 oktober 2003 20:01 schreef Manono het volgende:
'Het' Centrum?![]()
quote:KLM heeft ze in de aanbieding nu.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:20 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ben trouwens nog steed opzoek naar goekope tickets maar he tgaat volgensmij nie mee rlukken
Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten. .
quote:Ik ben er afgelopen zomer geweest, maar het viel wel mee met die 'onveiligheid'. Alleen in metro stations wordt af en toe wat omgeroepen dat er zakenrollers zijn. Natuurlijk in de drukke straten van Manhatten moet je niet open en bloot met een tasje of iets dergelijks gaan lopen. Maar het is imo niet onveiliger dan in Amsterdam
Op donderdag 25 december 2003 11:21 schreef sweek het volgende:
Ok, ik heb het topic doorgelezen, en vooral de musuemtips ga ik denk ik wel wat aan hebben...Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten.
.
quote:Ga eens naar de South Bronx...
Op vrijdag 26 december 2003 00:25 schreef matthijst het volgende:
Ben net terug. New York was afgelopen jaar de veiligste grote stad van de VS! Voel met eigenlijk nergens onveilig daar
quote:Manhattan is wel veilig, maar daarbuiten blijft het toch oppassen. Bepaalde stukken van Queens (Flushing Meadows e.o. bijv), Brooklyn (direct aan de overkant van de Brooklyn Bridge ligt een erg mooi wijkje) en Harlem zijn ook wel te doen.
Op donderdag 25 december 2003 11:21 schreef sweek het volgende:
Ok, ik heb het topic doorgelezen, en vooral de musuemtips ga ik denk ik wel wat aan hebben...Hoe zit het nu eigenlijk met veiligheid volgens jullie? Hebben jullie ook nog goede tips op dat gebied? Moet je nou echt zo veel beter opletten dan in bvb. Amsterdam?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, vertrek morgen, en zal hier wel een reisverslagje posten.
.
OK, ik ga niet diep in de nacht ergens in een knakenbuurt rondsjokken, maar dat doe ik hier in Nederland ook niet...
Moet je naar South Central in LA gaan. :\
Nu mijn vraag: ze geven de optie voor het kopen van de New York Pass (3 dagen voor 95 euro). Gratis veel attracties + uitjes (ESB, UN boottochten, musea) + gratis openbaar vervoer + korting resaurants.
Iemand wel eens gebruik gemaakt van deze Pass en bespaar je hiermee echt veel geld (en tijd, want je hoeft niet mee in de rij te staan voor de kassa) ?
quote:Ik vind het vrij duur, maar het ligt er ook aan welke musea erin zitten. Een optie die je in New York kan kopen is deze: http://citypass.net/cgi-bin/citypass/city_fly?mv_arg=ny&rand=6936
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef Keijs het volgende:
Sta op het punt via OAD hotel + vlucht voor 6 dagen te boeken.Nu mijn vraag: ze geven de optie voor het kopen van de New York Pass (3 dagen voor 95 euro). Gratis veel attracties + uitjes (ESB, UN boottochten, musea) + gratis openbaar vervoer + korting resaurants.
Iemand wel eens gebruik gemaakt van deze Pass en bespaar je hiermee echt veel geld (en tijd, want je hoeft niet mee in de rij te staan voor de kassa) ?
Wat beviel me? Eigenlijk alles wel uiteindelijk, maar toch vooral de rustigere gebieden van Manhattan... Midtown was echt te druk. Soho was een heel leuk wijkje bijvoorbeeld.
Wat heb ik gezien? Ik denk zo'n beetje alle dingen die je als toerist ziet... . Battery Park, Castle Clinton, Statue of Liberty, Ellis Island, Brooklyn Bridge, Wall Street, NY Stock Exchange, Little Italy, Chinatown, Greenwich Village, East Village, Astor Place, Flatiron Building, Empire State, Times Square, Rockefeller Center, Grand Central, Carnegie Hall, Central Park een groot gedeelte (Strawberry Fields ook), Metropolitan Museum of Art, United Nations, een Broadway show en een filmpje... Enige wat ik nog wel had willen zien was de Bronx Zoo, en het Guggenheim museum...
Alle foto's
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 12-01-2004 14:04]
Het enige wat me eigenlijk tegenviel was Wall Street. Vond ik weinig bijzonder. Oh ja, dat geldt ook voor het Vrijheidsbeeld.
's Nachts bleek de metro niet meer bij onze street te stoppen, dus kwamen we midden in Harlem terecht. Dat viel op zich wel mee, maar er liepen op dat metrostation een hoop agenten met machinegeweren rond.
Ik vind het alleen jammer dat ik de Twin Towers niet meer heb kunnen zien. Bij het zien van Ground Zero kan je je echt niet voorstellen dat er ooit 2 van zulke gigantische gebouwen hebben gestaan. Het Empire State Building is indrukwekkend, maar als je hem op schaal vergelijkt met de Twin Towers zijn die laatsten toch echt een flink stuk hoger (als je de mast van het ESB meetelt is die wel hoger).
Misschien een tip: neem de ferry vanuit Battery Park naar Staten Island. Kost niks, en je vaart langs het Vrijheidsbeeld. Bovendien krijg je vanaf het water dan dat fantastische uitzicht op downtown Manhattan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kontiki op 12-01-2004 22:16]
Ik ben er nu twee geweest in de zomer, ben nu van plan om een keer in de kerstvakantie te gaan. Christmas shopping, Nieuw Jaar op Times Square!
Hier dus nog een keer: wat moet je echt zien/doen in NY
De GRATIS ferry naar Staten Island, mooi uitzicht van de skyline en van het vrijheidsbeeld.
Een stand-up comedy in Manhatten
Toy's 'r Us op Times Square (GROOOOT)
Een (amateur) honkbalwedstrijd in Central Park, stuk goedkoper dan de profs en je kan er leuke vrouwen ontmoeten
Fith avenue, een of andere sjiek warenhuis. Ben ff de naam kwijt...
Een ritje in de metro/taxi
Macy's, het grootste warenhuis ter wereld (HEEEEL GROOOOOT). Ligt vlakbij het Empire State
Chinatown, goedkope DVD's kopen
Eten in zo'n burgertent (en niet McDonalds
)
Naar de bios op Times Square (>30 Zalen )
Meer kan ik voorlopig niet verzinnen
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 02:40 schreef ScudRaket het volgende:
Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, Century 21, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat
)
Vrijheidsbeeld kan je weer heen volgens mij. Bootje voer begin december iig weer : )
December in New York is echt cool; allemaal kerstverlichting enzo...
En als je mazzel hebt een pak sneeuw
quote:Het vrijheidsbeeld is gewoon open
Op donderdag 15 januari 2004 02:40 schreef ScudRaket het volgende:
Ground Zero is een aanrader: Ze zullen dan aan het bouwen begonnen zijn van het nieuwe WTC, het vrijheidsbeeld kan je op je buik schrijven, dat is sinds 9-11 gesloten. Neem echter wel de boot naar Ellis Island, dat is de plaats waar alle migranten eerst kwamen om toegelaten te worden in de VS. Andere tips zijn: Soho (ik meen rond 1st street) Chinatown, en als je van goedkope kleren houdt, Century 21, een shop naast Ground Zero (50% goedkoper dan in NL).
Naast het vrijheidsbeeld is ook de NYSE gesloten sinds 9-11.
Aanraders zijn verder Guggenheim Museum of Modern Art en Broadway (Kaartjes zijn 's ochtends voor gereduceerd tarief te koop op Times Square; let wel op de gigantische rij, dus vroeg erbij zijn).
Let alleen wel op dat NY een vreselijk dure stad is, en je zoveel mogelijk naar malls moet gaan. In de kleine winkels betaal je snel 3 dollar voor een fles water. Ook betaal je voor een half uurtje i-netten 10 dollar.
Daar komt bij dat New-Yorkers buitengewoon vriendelijk zijn. Toen ik in een museum aan het rondwandelen was, kwam er een bewaker naar me toe: "You are coming from the Netherlands, I can hear you are talking Dutch." En vervolgens werden we uitgenodigd voor een feestje n.a.v. koninginnendag ergens in een pub. (NB: ik was niet eens 21 maar daar maakten ze niet echt een probleem van ) Ook maken ze zomaar een praatje met je in de bus, of zelfs bij de paspoortcontrole op het vliegveld (een half uur met een halve Koreaan over voetbal en Guus Hiddink gepraat )
Ook valt dat internetten best mee, voor 3 Dollar konden wij een half uur internetten. Gewoon zo'n grote internetwinkel op Times square zoeken!
Verder zijn de NY'rs inderdaad heel vriendelijk
Flushing Meadows is ook wel cool. Vond zelf de Unisphere erg mooi om te zien:
En zorg dat je met de metro naar de eerste halte over de Brooklyn Bridge gaat en dan terug lopen
BTW: volgens mij ligt Flushing Meadows niet ver van JFK, en kom je er zelfs langs als je naar Manhattan rijdt
quote:Leuk inderdaad, een heel mooi theater. Van buiten lijkt het best klein, maar binnen is het gigantisch! Zit in het Rockefeller Center, naast de NBC studios.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:17 schreef ScudRaket het volgende:
Verdere tip is Radio City Music Hall in een zijstraat van Times Square.
Trouwens, als je door New York loopt zie je nog behoorlijk wat Nederlandse invloeden. Op het stadhuis staat zelfs een enorm logo van Amsterdam!
Flushing --> Vlissingen, dollar --> daalder, en de bekenden als Harlem --> Haarlem, Brooklyn --> Breukelen, Wallstreet --> was een grote muur gebouwd door Nederlandse kolonisten etc.
Ergens bij Brooklyn zag ik een plaats op de kaart staan die New Utrecht heette
Geinig hoor, die historie
[Dit bericht is gewijzigd door Kontiki op 17-01-2004 21:50]
quote:Hmm is dat zo? Of degenen met Nederlandse voorouders? Gangs of New York speelt zich in de 19e eeuw af, toen kon je al niet meer spreken over Nederlanders e.d. toch?
Op zaterdag 17 januari 2004 22:39 schreef Dentist het volgende:
Je weet ook dat met de natives in de film "Gangs of New York" de Nederlanders worden bedoeld?
Ben in 2002 naar NYC geweest, in juli. Daar was ik een hele week en zat 300 meter van het ESB af. Ben naar the Bronx Zoo geweest, ESB, 42 street, Central Park, Times Square dat museum met die dino's (ben de naam even kwijt) etc.
Nu wil ik eind februari weer gaan, maar dan een paar daagjes last minute. Weet iemand of dat goedkoper is? Zag net nog een aanbieding voor 3 dagen voor 340 euro incl. vlucht en hotel. Heeft iemand ervaring met een goed hotel (op basis van logies) wat niet te ver van het centrum vandaan ligt maar toch veilig is?
En waar moet ik volgens jullie echt nog naartoe gaan?
Welke maatschappijen zijn voordelig, en kan ik niet beter via internet h.e.e.a boeken? Alvast bedankt!
NB: inclusief luchthavenbelasting, goede maatschappij, goed hotel en zeer gunstige vluchten. Vooral de vluchttijden moet je op letten bij aanbiedingen!
edit: http://www.new-york.nl/main.php?tripID=215
Kan je 4 nachten voor ¤708 op basis van 1p. Of ¤547 op basis van 2p.
Zelfde hotel, vliegen met KLM. Dan zou ik Singapore Air vliegen, alleen al omdat die veel comfortabeler zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 27-01-2004 08:11]
quote:Leuk die sneeuw in Battery Park!
Op zaterdag 17 januari 2004 16:05 schreef matthijst het volgende:
Brooklyn BridgeVrijheidsbeeld kan je weer heen volgens mij. Bootje voer begin december iig weer : )
December in New York is echt cool; allemaal kerstverlichting enzo...
En als je mazzel hebt een pak sneeuw
Dat bootje ging in november ook al hoor. Maar het vrijheidsbeeld zelf is gesloten.
quote:Bedoel je dit raam?
Op zaterdag 17 januari 2004 19:50 schreef matthijst het volgende:
MTV zit op Times Square, da's wel cool. Je kan vanaf Times Square de gasten boven zien zitten....
quote:Naar een hotel moet je dus ABSOLUUT NIET gaan zoeken als je een klein budget hebt en toch op vakantie wil in the big apple! Toen ik voor de eerste keen in NY kwam heb ik geslapen bij de YMCA, welleens waar niet het meest romantische plekje om te overnachten maar wel het meest voordelig...
Op woensdag 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
New Yorkers zijn niet echt makkelijk om vrienden mee te maken, maar als je dat eenmaal gelukt is zijn ze ook erg gastvrij, dus als ik zelf in NY ben ga ik gewoon "friend hoppen" voordelig en erg lux ;-)...
Ik hoop dat je r wat aan hebt.
greetz E-T
Mr. New York
quote:http://www.hostels.com/en/us.ny.ny.html
Op zondag 1 februari 2004 20:41 schreef E-T het volgende:[..]
Naar een hotel moet je dus ABSOLUUT NIET gaan zoeken als je een klein budget hebt en toch op vakantie wil in the big apple! Toen ik voor de eerste keen in NY kwam heb ik geslapen bij de YMCA, welleens waar niet het meest romantische plekje om te overnachten maar wel het meest voordelig...
ligt er idd aan wat je budget is, maar volgens mij moet je wel rekenen op 40 euro per persoon per nacht. Maar dan heb je wel je eigen kamer in manhattan
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 01-02-2004 21:23]
quote:je moet gewoon ff goed zoeken, er zijn namelijk heeeel veeel hotels in NYC. Gewoon doorzoeken en grote kans dat je tegen een aanbieding of een goedkope kamer aanloopt
Op zondag 1 februari 2004 21:12 schreef matthijst het volgende:
Hmm, die hostels zijn */- $30 pp per nacht voor een 6-persoons gezamenlijke slaapzaal. Dan zou ik liever voor ¤80 per kamer per nacht in hotel Pennsylvania gaan zitten! Op 7th ave, tegenover Madison Square Garden en praktisch naast Macy's. Of in hotel New Yorker op 8th & 34th, afhankelijk welke op dat moment goedkoper is...
In Pennsylvania heb je voor dat geld een gerenoveerde kamer, zien er echt super uit nu.
en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
quote:tram
Op dinsdag 17 februari 2004 12:56 schreef Paul_Brummen het volgende:
ik ga begin juni naar new york toe... klopt het dat de prijzen die op internet staan vaak per kamer per nacht zijn, en niet per persoon per nacht?en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
En die prijzen, je moet gewoon goedkijken naar de prijzen. Bij de een is het p.p per nacht, bij de ander per kamer
quote:De tram kost niets, want bestaat ook niet
en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
Maar inderdaad, tegenwoordig koop je een metrokaart met magneetstrip. Die kan je dan opladen. Hele dag vrij kost 7 dollar (juni 2003), en per rit iets van 1,50.
Dat kan je bijschrijven op je kaart, of eventueel gewoon een nieuwe kaart kopen.
Vroegah hadden ze tokens.
quote:vette shit
Op dinsdag 17 februari 2004 16:16 schreef matthijst het volgende:
De tram bestaat wel degelijk in NYC, kost $1,50. Zelf helaas niet ingeweest wegens angstige vriendin.
http://www.rioc.com/transportation.html
maar tis geen echte tram natuurlijk
quote:Ik zit in mei als het goed is in New York.
ik ga begin juni naar new york toe... klopt het dat de prijzen die op internet staan vaak per kamer per nacht zijn, en niet per persoon per nacht?en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?
Hotels in de US boek je bijna allemaal per kamer. Heb amerikanen in de familie en die vertelden zelfs dat je gewoon een kamer kan boeken en vervolgens er met een man of 8 in mag. Zolang je het netjes en rustig houd tenminste.
Denk dat je in Soho dan wel goed zitquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
Kan je beter ff buiten de stad gaan kijken. Zitten vaak outlet centers of hele grote malls. Scheelt echt gigantisch in de prijs en daar heb je alle merken per winkel naast elkaar zitten.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
Klopt als een bus. Vanaf Chinatown omhooglopend kom je o.a. Orange tegen. Is een goedkope winkel (Ralph Lauren, CK, DKNY voor zelfs minder dan 50% dan hier). Met CK gooien ze je werkelijk dood (voor een spijkerbroek ongeveer $27-$30 ex tax).quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:44 schreef matthijst het volgende:
Als je Broadway afloopt van 34th street naar Battery Park kom je ladingen kledingwinkels tegen!
Bezoek een sportwedstrijd. Honkbal bijv. Is zelfs leuk als je niet van sport houdt (zoals ondergetekende).quote:Op zondag 29 februari 2004 15:14 schreef P4nic het volgende:
bwa zo opt gemak cocktail drinken zou wel leuk zijn, maar zoals je zegt dat is niet het belangrijkste, maar waar zou je dan nog mensen kunnen ontmoeten en gesprek mee doen ?
Als je in een jeugdhostel/herberg zit maak je heel makkelijk allerlei nieuwe contacten omdat bijna iedereen daar alleen is!quote:Op zondag 29 februari 2004 15:14 schreef P4nic het volgende:
bwa zo opt gemak cocktail drinken zou wel leuk zijn, maar zoals je zegt dat is niet het belangrijkste, maar waar zou je dan nog mensen kunnen ontmoeten en gesprek mee doen ?
quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:40 schreef Luxxx het volgende:
hallo daar mede fok'ers
ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn
alsvast bedankt
-Luxxx
Hay Luxxx!quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:40 schreef Luxxx het volgende:
hallo daar mede fok'ers
ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn
alsvast bedankt
-Luxxx
Ik ga 26 maart al ! ik heb er ook rete-veel zin in, ga met mijn vriendin, ik wist geen beter cadeau voor haar verjaardag.... (en mezelfquote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:39 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga 1 mei naar NYC, en blijf er 6 dagen. Kan niet w8ten.
Komt er nog een vervolg van max and the city? Vond het wel een leuke docu...
cool. Hoeveel dagen?quote:Op maandag 8 maart 2004 01:22 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik ga 26 maart al ! ik heb er ook rete-veel zin in, ga met mijn vriendin, ik wist geen beter cadeau voor haar verjaardag.... (en mezelf)
Wat was die prijs als ik vragen mag??? en de naam van 't hotel??? Wel naar tevredenheid?? Is zekerz een mooie lokatie!! Was er ook nog een beetje met de auto te komen?? Wil die namlijk niet buiten de stad laten staan.quote:Op maandag 8 maart 2004 13:39 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool. Hoeveel dagen?
Eerst zouden we in een 3 sterern hotel zitten ergens bij 100th street , das ongeveer halverwege centeral park. Maar die was al volgeboekt, en ook de 2 alternative hotels die we hadden gekozen. Gelukkig was er nog ene hotel op 43rd street, 150 meter van times square echt relaxtJe betaalt alleen voor dit 2 sterren hotel net zoveel als het 3 sterren hotel op `100th street. Maar ach, je slaapt toch alleen maar in het hotel dus het maakt niet veel uit..
Is idd een hele goede vraag!!! Wil ik ook graag antwoord op hebben!!quote:Op maandag 8 maart 2004 15:09 schreef mr.marcus het volgende:
Hebben jullie ervaring met clubs enzo in New York? In de tijd dat ik er ben wil ik nog wel een keer uitgaan naar een relaxede club.
SoHo is zeker the place to be! Veel kledingwinkels daar. Ik stond echt verbaasd van de grootte van de winkels. Hier in Nederland zijn veel kleine winkels. Daar heb je in iedere winkel echt teringveel! SoHo heeft trouwens ook aardig wat cd winkels. Verder moet je natuurlijk "eventjes" naar Macy's. Reken er maar op dat je hier een halve dag kunt rondlopen, tenminste als je ook kleding gaat passen. Bij Macy's in de buurt zijn overigens ook heel veel kledingwinkels te vinden.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Misschien dat je wat clubs niet in kunt komen (stripclubs bijvoorbeeld) en volgens mij ben je dan nog te jong om alcoholische dranken te kopen. Grote kans dat je bij iedere discotheek je ID moet laten zien. Zorg er in elk geval voor dat je deze bij hebt als je uitgaat, want als ze er om vragen en je hebt het niet, dan kom je ook zeker niet binnen.quote:Op zondag 29 februari 2004 12:46 schreef P4nic het volgende:
Zou graag in de zomervakantie reisje van 2w naar NY doen, wel ben ik nog maar 20j, is dit aan te raden ? ga ik volop van ales kunnen genieten ?
alvast bedankt voor reacties.
ben nog niet geweestquote:Op maandag 8 maart 2004 19:02 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Wat was die prijs als ik vragen mag??? en de naam van 't hotel??? Wel naar tevredenheid?? Is zekerz een mooie lokatie!! Was er ook nog een beetje met de auto te komen?? Wil die namlijk niet buiten de stad laten staan.
[..]
Is idd een hele goede vraag!!! Wil ik ook graag antwoord op hebben!!![]()
Ik vertrek op 26 maart en kom op 1 april terug, wel kort, maar we gaan het ook krachtig maken.... !quote:Op maandag 8 maart 2004 13:39 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool. Hoeveel dagen?
40 euro zou wel cheap wezen!!! Ik zit net op de site te kijken en die geeft voor 15 t/m 17 mei een bedrag van $ 200,- aan. Dus da's wel heel duur. Maar de locatie is wel heel mooi!!!quote:Op maandag 8 maart 2004 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ben nog niet geweestnaam van het hotel: carter hotel: http://www.hotelcarter.com/
Prijs is volgens mij iets van 40 euro of 40 dollar kweet niet meer. Maar hotel is geboekt via een reisbureau inclusief ticket, is volgens mij goedkoper. 500 euro voor vlucht en 2 nachten slapen maar we hebben bijgeboekt. Ik weet niet op hoeveel we zijn gekomen p.p. Ik heb het namelijk niet geregeld, ik zal het eens een keer vragen.
ja ik heb het gevraagd: 700 euro pp en dat is inclusief vlucht, luchthaven belasting + 6 dagen hotel (carter hotel)quote:Op maandag 8 maart 2004 22:34 schreef Pat-man het volgende:
[..]
40 euro zou wel cheap wezen!!! Ik zit net op de site te kijken en die geeft voor 15 t/m 17 mei een bedrag van $ 200,- aan. Dus da's wel heel duur. Maar de locatie is wel heel mooi!!!![]()
thnx voor de tips. Ik ga zeker eens een kijkje nemen op sunset boulevard. CP, china town en times square natuurljik ook maar wist niet dat je zo'n mooi uitzicht had vanaf sunset boulevard.quote:Op maandag 8 maart 2004 20:22 schreef JesusThePimp het volgende:
[..]
SoHo is zeker the place to be! Veel kledingwinkels daar. Ik stond echt verbaasd van de grootte van de winkels. Hier in Nederland zijn veel kleine winkels. Daar heb je in iedere winkel echt teringveel! SoHo heeft trouwens ook aardig wat cd winkels. Verder moet je natuurlijk "eventjes" naar Macy's. Reken er maar op dat je hier een halve dag kunt rondlopen, tenminste als je ook kleding gaat passen. Bij Macy's in de buurt zijn overigens ook heel veel kledingwinkels te vinden.
Greenwich Village (ik geloof ook wel East en West Village genoemd) is erg geschikt om te gaan stappen. Wat betreft het shoppen daar weet ik het eigenlijk niet zo.
[..]
Misschien dat je wat clubs niet in kunt komen (stripclubs bijvoorbeeld) en volgens mij ben je dan nog te jong om alcoholische dranken te kopen. Grote kans dat je bij iedere discotheek je ID moet laten zien. Zorg er in elk geval voor dat je deze bij hebt als je uitgaat, want als ze er om vragen en je hebt het niet, dan kom je ook zeker niet binnen.
Mijn grote aanrader qua overnachting: HOTEL WOLCOTT (http://www.wolcott.com/ , 4 West 31st Street). We zaten eerst in Bowery's Whitehouse Hotel, maar dit was meen ik $32 per nacht per persoon voor een 2 persoonskamer. De kamer was 4 meter breed, met twee bedden. De haren van de vorige gebruikers zaten nog in de dekbedden en kussens, het gordijn was een kapot gescheurde kartonnen doos, enz. De airco hing op de gang, waardoor de muur niet doorliep tot aan het plafond, hierdoor was alles lekker gehorig en kon je precies horen wat op de plee plaatsvond. Wij zeiden van te voren ook dat het hostel niet zo belangrijk is want je slaapt er toch alleen, maar het is toch wel heerlijk dat als je 's avonds na een vermoeiende dag, lekker op je bed kan liggen, misschien tv kan kijken, of een muziekje draaien, warm kan douchen, een enigszins nette douche hebt en enigszins nette plees hebt. Kortom, op de eerste dag zijn we al meteen ff gaan kijken naar een ander hotel en deze vonden we 150 meter van de ingang van het Empire State Building, tegen een betaalbare prijs. In eerste instantie zaten we op een 2 persoonskamer. Daarvoor betaalden we $41 dollar per nacht per persoon. Een paar dagen later kwamen nog 2 vrienden van ons en konden we naar een 4 persoonskamer waar we $37 dollar per nacht per persoon betaalden. Macy's ligt nabij, Times Square ook, Empire State Building kijk je tegenaan vanuit je hotel kamer, eigen douche/bad/toilet op de kamer, tv, koelkast, goeie lui achter de balie van het hotel. Volgende keer dat ik naar NY ga, ga ik zeker weer hierheen. Ik zal later nog ff wat foto's van onze kamer plaatsen.
Verder wat tips om te doen/bezichtigen:
- ga naar Sunset Boulevard aan de andere kant van de Brooklyn Bridge, zorg dat je zo rond zonsondergang daar bent. Het uitzicht op de hoge gebouwen van het financial district van Manhattan met de ondergaande zon op de achtergrond maakt het zeer de moeite waard. Vervolgens kun je via de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan lopen, wat zeer mooie foto's oplevert.
- een bezoek aan Central Park is ook zwaar relaxed, in de zomer tenminste. Ik weet niet hoe het nu is, maar in de zomer is het park, met name in het weekend, bomvol met mensen die aan het zonnen, sporten, dansen, muziekspelen zijn. We hebben daar nog een aantal potjes voetbal gespeeld met de lokale voetbalheden. Je weet wie er heeft gewonnen![]()
- chinatown is wel wazig, leuk om uit eten te gaan
- Times Square bij avond is mooi, één grote lichtbol (wij zijn in de club BB Kings naar een optreden van rapper Common geweest, zwaar relaxed, hele sjieke club)
Volgens mij heb ik me trouwens vergist over de naam van die boulevard. Ik geloof dat ie niet Sunset Boulevard heet, de echte naam weet ik niet meer, maar het is in principe heel simpel te bereiken, Brooklyn Bridge over en naar de rivier lopen. Of gewoon een taxi nemen en vragen naar een mooi plaatsje net aan de andere kant van de brug.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
thnx voor de tips. Ik ga zeker eens een kijkje nemen op sunset boulevard. CP, china town en times square natuurljik ook maar wist niet dat je zo'n mooi uitzicht had vanaf sunset boulevard.
Voor de rest wil ik op het ESB, chrysler building bekijken, ground zero, 5th ave, batterypark, financial center, brooklyn bridge, bryant park, madison square, grand central... te veel om optenoemen
Zat volquote:Op maandag 8 maart 2004 22:28 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik vertrek op 26 maart en kom op 1 april terug, wel kort, maar we gaan het ook krachtig maken.... !
Gelukkig kom ik 'sochtend aan daar 10.10 amerikaanse tijd en vertrek ik 's avonds rond 20:30 dus heb er de 'volle' dagen voor
Hotel Pennsylvania op 33rd street (vlak bij empire state) 3 sterren. Goed betaalbaar.
ik heb nu ook Carter geboektquote:Op maandag 8 maart 2004 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ben nog niet geweestnaam van het hotel: carter hotel: http://www.hotelcarter.com/
Prijs is volgens mij iets van 40 euro of 40 dollar kweet niet meer. Maar hotel is geboekt via een reisbureau inclusief ticket, is volgens mij goedkoper. 500 euro voor vlucht en 2 nachten slapen maar we hebben bijgeboekt. Ik weet niet op hoeveel we zijn gekomen p.p. Ik heb het namelijk niet geregeld, ik zal het eens een keer vragen.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:01 schreef mr.marcus het volgende:
ik heb nu ook Carter geboekt
Ik ga in mei, maar dat zal er waarschijnlijk ook wel niet veel te doen zijn.... Lijkt me wel mooi om alles s'avonds draaiend te zien.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef matthijst het volgende:
Coney Island zelf was toen ik er was niet veel te beleven (half augustus); een beetje verlaten pretpark. Gingen wat schoolkinderen heen. Is toch al gauw 45-60 minuten met de metro vanaf Midtown Manhattan. Op zich wel leuk als je tijd over hebt, gewoon om het een keer gezien te hebben. En als je er dan toch bent kan je meteen naar het New York Aquarium : )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga 28 april tot 5 meiquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:23 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Wanneer ga je?
[..]
Ik ga in mei, maar dat zal er waarschijnlijk ook wel niet veel te doen zijn.... Lijkt me wel mooi om alles s'avonds draaiend te zien.
Lees de thread eens door zou ik zeggen ....quote:Op maandag 15 maart 2004 14:23 schreef Pat-man het volgende:
Wie kent er een goedkoop hotel/motel in New York???
een dorm welquote:Op maandag 15 maart 2004 21:09 schreef Cee het volgende:
Trouwens, geeneen hotel is 'goedkoop'. Eerder 'minder duur dan de rest'.
Heb ik al gedaan!! En als jij dit nou ook had gedaan had je gezien dat ik hier al vaker heb gepost!!!quote:Op maandag 15 maart 2004 20:56 schreef Keijs het volgende:
[..]
Lees de thread eens door zou ik zeggen ....
Daar was ik inderdaad ook al achter. (helaasquote:Op maandag 15 maart 2004 21:09 schreef Cee het volgende:
Ik kan 't Pennsylvania Hotel ook aanraden. Als je niet tevreden bent over je kamer kunnen ze zo een andere regelen, bij mij was dat in 't hoogseizoen. D'r liep een muis rond op onze eerste kamer 6-hoog. Toen voelde ik me pas echt in New York.
Trouwens, geeneen hotel is 'goedkoop'. Eerder 'minder duur dan de rest'.
Dat is nou juist de lol ervan. Het heeft zo'n apart sfeertje met al die attracties die helemaal uit de tijd zijn, waarvan de verf begint af te bladderen en waarvan de veiligheid nogal twijfelachtig lijkt. Ik vind Coney Island fantastisch. Zeker op ee zondagmiddag met mooi weer, als de onderkant van de smaenleving daar zich komt volstoppen met hotdogs. En mis de freakshow niet!quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef matthijst het volgende:
Coney Island zelf was toen ik er was niet veel te beleven (half augustus); een beetje verlaten pretpark.
Ook met singapore airlines?? Ik vlieg 's avonds op de 5e terug naar nederland, en kom de 6e aanquote:Op donderdag 11 maart 2004 14:50 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Ik ga 28 april tot 5 mei
Nope met KLM...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:56 schreef s3n het volgende:
[..]
Ook met singapore airlines?? Ik vlieg 's avonds op de 5e terug naar nederland, en kom de 6e aan
We vertrekken pas zondag de 2e.. we zijn er dus 4 hele dagen.
Mag ook wel voor $200 per n8!!! Iemand niet iets goedkopers??? Misschien buiten New York???quote:Op vrijdag 19 maart 2004 09:55 schreef Nino het volgende:
Tip voor een goed hotel: The Roosevelt is al jaren onze vaste stek. Goed hotel, perfecte ligging en mooie kamers.
ik ga in mei, carter hotel, ongeveer 40 euro per nacht... www.carterhotel.comquote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:38 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Mag ook wel voor $200 per n8!!! Iemand niet iets goedkopers??? Misschien buiten New York???
reisbureauquote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:55 schreef Pat-man het volgende:
Ik ga ook in mei. Zal het eens even gaan bekijken. Heb je rechtstreeks bij het hotel geboekt of via reisbureau ofzow???
-edit-
Ik kom op 100 dollar per n8 uit.
Wat doe ik fout???
Zoals iemand anders al zei...lees het topic eens ff goed. Suggesties genoeg.quote:Op maandag 15 maart 2004 14:23 schreef Pat-man het volgende:
Wie kent er een goedkoop hotel/motel in New York???
nouja, ik vlieg met klm en kom aan om 2 uur smiddags en vertrek uit new york s'avonds. Dus is toch niet zo slecht. Singapore airlines is ook veel duurder ofniet?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 09:55 schreef Nino het volgende:
Vlieg 2x per jaar naar NYC, met Singapore Airlines wel te verstaan. Hebben idd veel betere vluchttijden dan KLM, win je een dag mee. Tip voor een goed hotel: The Roosevelt is al jaren onze vaste stek. Goed hotel, perfecte ligging en mooie kamers.
ohw, dat weet ik dat tenminste voor de volgende keer. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik naar nyc ga.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:16 schreef matthijst het volgende:
Singapore Airlines is in mei ¤298. KLM is ¤329.
Helaas stopt Singapore per juli met deze service....quote:Op zondag 21 maart 2004 00:16 schreef matthijst het volgende:
Singapore Airlines is in mei ¤298. KLM is ¤329.
Wuh?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:08 schreef Keijs het volgende:
[..]
Helaas stopt Singapore per juli met deze service....
Vlieg met ze morgen naar de Grote Appel, can't wait...
er zitten 2 hele grote bioscopen op Times Square. Ik ben naar Loews geweest, met iets van 30 zalen geloof ik. En je hebt de ruimte in de stoelenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:20 schreef mr.marcus het volgende:
Is er een bioscoop in NY die je moet hebben gezien?
Lijkt me namelijk wel leuk om dan in NY premiere van Troy te kunnen zien.
Inderdaad, super chillquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:28 schreef kepler het volgende:
[..]
er zitten 2 hele grote bioscopen op Times Square. Ik ben naar Loews geweest, met iets van 30 zalen geloof ik. En je hebt de ruimte in de stoelen
En iedereen leeft zich helemaal in in de film, klappen en schreeuwen. Dat is echt coolquote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Inderdaad, super chill
nou, rond Central Park lijkt elk gebouw er wel opquote:Op zondag 28 maart 2004 13:15 schreef sjef345 het volgende:
Weet iemand waar het gebouw in New York is wat als shot word gebruikt voor de buitenkant van het appartement van Monica en Chandler in de serie Friends?
Je kunt toch zo'n Friends tour doen?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:37 schreef kepler het volgende:
[..]
nou, rond Central Park lijkt elk gebouw er wel op![]()
maar waar het precies is, geen idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |