quote:Curb your enthusiasm
Amerikaanse (USA) comedyserie. Met: Larry David, Cheryl Hines, Jeff Garlin, Richard Lewis, Susie Essman e.a. Serie waarin het dagelijkse leven van Larry David, scenarist van de sitcom Seinfeld en degene waarop het personage George Constanza is geïnspireerd, centraal staat. David maakt de kijker deelgenoot van de tenenkrommende en pijnlijke situaties waarin hij iedere keer weer, vaak onbedoeld, verzeild weet te raken. Het eindigt meestal met ruzie waarbij een wanhopige David zich in alle onschuld afvraagt wat hij nu weer heeft fout gedaan. Hoe harder hij zijn best doet het weer goed te maken, hoe wanhopiger de situatie wordt. De situaties waarin David verzeild raakt zijn vaak zo gênant, dat je als kijker de neiging hebt je handen voor je ogen te slaan. Telkens wanneer je denkt dit kan niet erger, gooit Larry David er een schepje bovenop. Een man die het bloed onder je nagels vandaan haalt, maar toch je sympathie blijft houden. De gevleugelde uitspraak The man you love to hate (hiermee werd regisseur Erich von Stroheim bedoelt) is zeer zeker ook op Larry David van toepassing. Curb your enthusiasm is daarmee onuitstaanbaar grappig en werkt niet alleen op de zenuwen, maar ook uitbundig op de lachspieren. De serie is los uit de hand gefilmd en het geluid is met opzet een beetje blikkerig. De dialogen zijn grotendeels geïmproviseerd. De acteurs werkten slechts met een grove samenvatting van de plot. Daardoor zie je regelmatig een personage zijn best doen niet in de lach te schieten om een onverwachte opmerking van Larry David of vooral niet verbaasd te reageren bij het zien van een nieuw, onverwacht personage. Afl.: Ted & Mary.
Ja. Hopelijk dat George ook nog een keer langs komt, dat zou echt grappig zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:51 schreef k_man het volgende:
Wel leuk om 'Elaine' erin terug te zien.
Jason Alexander (George) komt inderdaad ook nog eens langs in een van de afleveringen.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ja. Hopelijk dat George ook nog een keer langs komt, dat zou echt grappig zijn.
En het personage van George is gebaseerd op... Larry David!quote:Op maandag 18 oktober 2004 00:06 schreef Dada het volgende:
Jason Alexander (George) komt inderdaad ook nog eens langs in een van de afleveringen.
Nou kijk je koopt zo’n DVD natuurlijk puur voor de serie, dus als je daar van houdt dan moet je hem gewoon kopen. De extra’s zijn leuk. Vooral de HBO Special, zeg maar de Pilot aflevering, is erg leuk (en bevat stukjes interview met Jerry Seinfeld en Jason Alexander). Er hadden wel wat meer audiocommentaren bij mogen zitten (nu alleen bij afl. 1).quote:Op maandag 18 oktober 2004 08:02 schreef ufx het volgende:
Dada: is de DVD het kopen waard? Hem 'em namelijk zien liggen voor 50 euro, maar vond het behoorlijk wat geld voor 1 seizoen. Wellicht als er wat eurootjes af gaan dat hij dan alsnog in m'n collectie komt.
Thanks! Ik ga de review eens doorlezen. Ik wist overigens niet dat er interviews met Jason en Jerry op stonden. Dat maakt het inderdaad al waard om te kopenquote:Op maandag 18 oktober 2004 18:35 schreef Dada het volgende:
[..]
Nou kijk je koopt zo’n DVD natuurlijk puur voor de serie, dus als je daar van houdt dan moet je hem gewoon kopen. De extra’s zijn leuk. Vooral de HBO Special, zeg maar de Pilot aflevering, is erg leuk (en bevat stukjes interview met Jerry Seinfeld en Jason Alexander). Er hadden wel wat meer audiocommentaren bij mogen zitten (nu alleen bij afl. 1).
Voor meer over de Regio 2 DVD uitgave van Curb Your Enthusiasm: Serie 1: klik hier voor de DVD.nl recensie
Let wel: Stukjes interview. Het zijn stukjes interview die deel uitmaken van de HBO Special. Dus niet aparte "chapters" met interviews.quote:Op maandag 18 oktober 2004 23:31 schreef ufx het volgende:
Ik wist overigens niet dat er interviews met Jason en Jerry op stonden.
Hehe ja, dat had ik inderdaad begrepenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 00:32 schreef Dada het volgende:
[..]
Let wel: Stukjes interview. Het zijn stukjes interview die deel uitmaken van de HBO Special. Dus niet aparte "chapters" met interviews.
Zelfs de stem vond ik erg lijken. Dacht eerst dat hij een broer (ofzo) van Candy was. Bleek niet zo te zijn, anders had het wel op imdb.com gestaan.quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:04 schreef ufx het volgende:
Hij lijkt er inderdaad erg veel op
In CYE wordt dit nooit letterlijk gezegd, maar elke keer als het over George gaat, zegt iemand dat het toch zo'n sukkel van een personage is en dan maakt Larry zich helemaal kwaadquote:Op maandag 18 oktober 2004 18:30 schreef k_man het volgende:
[..]
En het personage van George is gebaseerd op... Larry David!
Is het echt de kwaliteit van de DVD die tegenvalt (artifacts enzo) of is het gewoon de matige beeldkwaliteit van de serie uberhaupt die opvalt? Want CYE is met goedkope videocamera's opgenomen om het wat extra realisme mee te geven en dat levert natuurlijk niet het meest sjieke beeld op.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:17 schreef Opie het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat de beeldkwaliteit van de CYE dvd's echt gigantisch tegenvalt.
Niet zozeer de artifacts, maar de conversie van de originele Amerikaase NTSC versie naar een Europese tv standaard.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het echt de kwaliteit van de DVD die tegenvalt (artifacts enzo) of is het gewoon de matige beeldkwaliteit van de serie uberhaupt die opvalt? Want CYE is met goedkope videocamera's opgenomen om het wat extra realisme mee te geven en dat levert natuurlijk niet het meest sjieke beeld op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
En met een aantal dingen ben ik het toch zeker wel eens met Larry. Het grote verschil tussen Larry en mij is dat ik er verder niet op in zou gaan, of gewoon niet over zou beginnen. Maar 'LD' is een man van principes (tenminste, in CYE. Ik vraag me af wat voor leven die vent in het echt heeftquote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:21 schreef SilverBullet het volgende:
Heb pas de serie ontdekt, en ik zie wel overeenkomsten met Seinfeld. Echt leuk hoe hij van alles zo een probleem maakt
Het was ook zeker een leuke einde, maar ik had meer het gevoel dat er nog meer aan zat te komen. Ik had nog niet het gevoel dat dit het einde was.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:17 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vond het juist hilarisch afgekapt haha
Dat ze te kort zijn komt omdat ze zo leuk zijn
Ja, dat maakt het ook erg tof vind ik. Aan de ene kant haalt die man je het bloed onder de nagels vandaan, maar toch wil je zien wat 'ie nu weer gaat meemaken. Ik heb meerdere keren een uitzending halverwege stop gezet om even een rondje te gaan lopenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:02 schreef Croupouque het volgende:
Ik word altijd ontzettend nerveus van deze serie, maar het is tegelijkertijd zo grappig!
Ik heb nu serieus een knallende hoofdpijn. Hij bedoelt het allemaal goed, maar het is zo frustrerend om naar te kijken...en toch kijk ik er naar. Het is bijna hetzelfde als het plaatsvervangende schaamte-gevoel dat ik krijg bij The office.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het ook erg tof vind ik. Aan de ene kant haalt die man je het bloed onder de nagels vandaan, maar toch wil je zien wat 'ie nu weer gaat meemaken. Ik heb meerdere keren een uitzending halverwege stop gezet om even een rondje te gaan lopen
Ja idd.. erg knap als je dat gevoel bij mensen kunt oproepen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:06 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ik heb nu serieus een knallende hoofdpijn. Hij bedoelt het allemaal goed, maar het is zo frustrerend om naar te kijken...en toch kijk ik er naar. Het is bijna hetzelfde als het plaatsvervangende schaamte-gevoel dat ik krijg bij The office.
haahaquote:You fat fuck! And you bald piece of shit! Where's the fucking head?
Vind je? Ik erger me juist aan zijn omgevingquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:46 schreef IntelliEye het volgende:
.
Die Larry, wat een frusterende kerel!
Er zitten echt afleveringen tussen waar ik het liefst het beeldscherm in zou klimmen en 'm eens een flinke trap verkopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:46 schreef IntelliEye het volgende:
Die Larry, wat een frusterende kerel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik!quote:Op maandag 16 januari 2006 09:02 schreef Sammy3000 het volgende:
Heb gisteren alle beschrijvingen van de CYE afleveringen gelezen op tv.com, maar kom er niet achter welke aflevering ik zoek. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.
In welke aflevering (of seizoen) heeft Larry kaartjes voor de eerste rij gekregen voor een basketball wedstrijd en heeft hij "een aanvaring" met een speler die later ook nog eens fan blijkt te zijn van Seinfeld? (wat vaag omschreven, maar wil mensen die de aflvering nog niet zagen niet teveel zeggen.
Wie helpt??
Inderdaad een erg vreemde aflevering, maar wel weer de moeite waard vond ik. Of het typisch joodse humor is weet ik eigenlijk niet, aangezien erg veel (comedy)series in de VS door joodse mensen wordt gemaakt. Ik denk gewoon dat het typisch Larry David isquote:Op woensdag 25 januari 2006 02:03 schreef 18konijn het volgende:
Terrorist Attack was inderdaad geweldig maar de aflevering daarna over de dood van Larry's moeder vond ik nogal merkwaardig... Een vader die niet tegen zijn zoon vertelt dat zijn moeder is overleden???
Net iets te weird als je het mij vraagt (joodse humor?) maar misschien heb ik het niet helemaal begrepen?
Hoe het ook zij, dit blijft een sublieme serie. Nog zes te gaan van seizoen drie.
Het was idd de Varaquote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:48 schreef Takje het volgende:
Vara? Meen dat het VPRO was eigenlijk. Anders hulde voor de Vara! (voor deze ene keer dan)
Dan vraag ik me af hoe veel situaties hij weer in z'n hoofd heeft gehaald tijdens z'n vakantiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:48 schreef Mike het volgende:
Vorige week is bekend geworden dat er nog minimaal 1 seizoen bij komt.![]()
Het leek er even op dat het vorige seizoen het laatste zou zijn. Larry David had geen inspiratie meer, maar een lange vakantie heeft 'm blijkbaar goed gedaan.
In de UK is ie nu uit. Hopelijk komt er ook een R2NL uitgave ...quote:Op zondag 10 september 2006 20:08 schreef AstroStart het volgende:
En wanneer komt de regio 2 dvd uit van het 5e seizoen?
Regio 1 is sinds 1 augustus 2006 al uit...
Yikes! Ik vind dat Paul de Leeuw redelijk leuke programma's maakt, maar ik zie 'm toch echt niet in een bewerking van Curb. Dan hoop ik toch dat ie de rollen aan iemand anders over laat. Geloof nooit dat Paul het zo straight (no pun intended) en kwetsend terwijl het niet kwetsend bedoeld is kan spelen als Larry David zelf. Daarvoor is ie mij toch iets te veel een showmannetje.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:41 schreef Sammy3000 het volgende:
Las van de week een artikel waarin stond dat Paul de Leeuw plannen heeft om een Nederlandse bewerking te maken van "Curb".
De VARA zou al akkoord zijn gegaan...
Is het weer op tv?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:13 schreef SunChaser het volgende:
van de week de pilot gezien. Is wel grappig, maar nog wel erg gespeeld. Het gaat lekker nergens over. Seinfelfd ben ik geen fan van overigens.
Tof, zal ook eens kijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:13 schreef Umm-Qasr het volgende:
Geweldige serie. Zag bij de Media Markt elk seizoen voor 20 euro p.s. liggen. Die ga ik maar eens snel halen ...![]()
Larry David bedenkt wel een script in grote lijnen, maar dat vertelt 'ie verder niemandquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:22 schreef MrData het volgende:
Helemaal als je bedenkt er helemaal geen script is, maar dat ze alle teksten gewoon improviseren.
Ja er is een gedetailleerde plot beschrijving. Maar de teksten zelf zijn geimproviseerd. Bekijk de extra's op de dvd's maarquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Larry David bedenkt wel een script in grote lijnen, maar dat vertelt 'ie verder niemand
Nee, het is zeker niet helemaal uitgeschreven. Kijk maar eens op de HBO-site, waar diverse interviews staan over de werkwijze van Larry David bij de opnamen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:48 schreef BB-boy het volgende:
Volgens mij is het helemaal uitgeschreven hoor.
Het wordt wel beter ja, net het eerste seizoen uitgekeken. Vooral de laatstequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:54 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond de pilot doordat er geen script is wel wat zwak, neem aan dat de serie beter wordt? Pilots zijn zelden goed
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:34 schreef Mike het volgende:
Ik vond dit stukje echt geweldig:
http://www.youtube.com/watch?v=KTV1xtcUD0o
Heb je daarmee alle seizoenen gekocht? Je moet t zien als een goede investering ...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:13 schreef BB-boy het volgende:
Vandaag de bak leeggehaald bij de MM.
106 euro armer, maar een hoop humor rijker! ()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:15 schreef MrData het volgende:
Moet nog in de VS zelfs uitgezonden worden, dacht in September begint 't pas.
Larry David had eerst geen zin meer, dus het leek einde verhaal. Maar anderhalf jaar later gaan ze dan toch weer beginnen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:21 schreef Patch het volgende:
damn...
hebben die daar een lange tussenstop gehad ofzo?
Ik dacht dat ik seizoen 5 al een jaartje had...
geweldig! over 3 weken alquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:39 schreef Mike het volgende:
[..]
9 september is de eerste aflevering.
Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik Curb Your Enthusiasm in het schema zag staan.quote:
Moet ik onthouden. (bij deze dus)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:13 schreef BB-boy het volgende:
Vandaag de bak leeggehaald bij de MM.
106 euro armer, maar een hoop humor rijker! ()
Dank voor de tipquote:Op donderdag 6 september 2007 22:25 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
Larry David bij Letterman gisteravond
En hij staat al op mijn PC en ga hem vanavond lekker kijkenquote:
quote:Season 7 (2008) – In early November of 2007, The New York Post, as well as an Entourage actor, confirmed that Larry David has agreed to make at least two more seasons of Curb Your Enthusiasm. This means at least 20 more new episodes in the next 2-3 years.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:07 schreef Vale17 het volgende:
Wanneer is de release van seizoen 6 regio 2?
Regio 1 zal waarschijnlijk rond de 28 januari te bestellen zijn..
Volgens mij een stuk leuker dan seizoen vijf, dat ik niet eens uit heb kunnen kijken omdat ik het zo flauw begon te vinden...quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:33 schreef NoCigar het volgende:
Net seizoen 6 gekocht! Ben benieuwd.
Is al een hele tijd gewoon verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:54 schreef Patch het volgende:
Ik heb seizoen 6 nog niet zien liggen in de winkels...
Als het maar geen seizoen 5-kwaliteit gaat worden.quote:Op maandag 21 september 2009 19:26 schreef Mr.Silencer het volgende:
De eerste aflevering is nou niet echt geweldig te noemen.
Hopelijk is de volgende beter.
Vooral dat 'ie door middel van signalen duidelijk probeert te krijgen wat die hoogte nou precies was, echt Seinfeldesque (vgl. met The Jacket)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:04 schreef Wepeel2 het volgende:
Dat gezeur van larry over de hoogte van de fooi....
Nee joh aflevering 4 was geweldig.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:02 schreef NoCigar het volgende:
Ik vond deze afl. dan weer wat minder.
Hij droeg zo'n lelijke roze cowboy hoed, gemaakt door de vrouw van de neef van Larry. Die neef was erbij, en hij had geen geheimen voor zijn vrouw.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:02 schreef Wepeel2 het volgende:
Net pas The Black Swan gezien. Erg toffe aflevering.En de eerste keer dat 'the stare' van Larry dit seizoen te zien was.
Alleen wat me niet helemaal duidelijk werd: hoe kon die man van die grafsteen op de hoogte zijn van de actie van Larry? Volgens mij heb ik iets gemist.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:38 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hij droeg zo'n lelijke roze cowboy hoed, gemaakt door de vrouw van de neef van Larry. Die neef was erbij, en hij had geen geheimen voor zijn vrouw.
Zag bij 'het gesprek' (quote:Op maandag 16 november 2009 21:48 schreef Wepeel2 het volgende:
Gisteren naar Whatever Works gegaan. Zeker een aanrader voor de Curb fans. Larry speelt een karakter dat qua frustratie redelijk dicht tegen zijn karakter uit Curb aan zit. Hoewel de hoofdpersoon uit Whatever Works wellicht een nog negatievere kijk op de wereld heeft.
Hoe dan ook: gewoon gaan zien als je Curb leuk vindt.
Nou, Larry David speelt een prominente rol, maar het is wel degelijk een film van Woody Allen natuurlijk. Het script had 'ie begin jaren '70 al geschreven, lijkt me niet dat 'ie toen Larry David al kendequote:Op dinsdag 17 november 2009 18:39 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Zag bij 'het gesprek' () een of andere kneus die film recenseren. Hij had 't alleen over Woody Allen, terwijl het volgens mij juist meer een film is van Larry David. Wil em ook gaan zien iig.
Helemaal mee eens. Had er weinig van verwacht (vond de trailer niet zo leuk) maar heb een aantal keer hard moeten lachen.quote:Op maandag 16 november 2009 21:48 schreef Wepeel2 het volgende:
Gisteren naar Whatever Works gegaan. Zeker een aanrader voor de Curb fans. Larry speelt een karakter dat qua frustratie redelijk dicht tegen zijn karakter uit Curb aan zit. Hoewel de hoofdpersoon uit Whatever Works wellicht een nog negatievere kijk op de wereld heeft.
Hoe dan ook: gewoon gaan zien als je Curb leuk vindt.
Ik denk niet dat er nog meer Curb komt na dit eerlijk gezegd.quote:Op maandag 23 november 2009 22:48 schreef Gimmick het volgende:
Goed seizoen einde, wel een beetje einde-einde. Benieuwd of er nog een nieuw seizoen komt, rek raakt er wel een beetje uit vrees ik. Seinfeld was een leuke noodgreep, maar wel een noodgreep.
ook hier ergens in NL? Of alleen in de US? Ik wil die box ookquote:Op zondag 2 mei 2010 16:49 schreef PimD het volgende:
De box ligt nu overal in de uitverkoop, bij Play.com is ie 38 euro en bij Amazon 29 pond. Net dus maar even besteld. Zes seizoenen CYE verdeeld over 13 dvd's. Dat is nog geen 3 euro per dvd![]()
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:10 schreef PimD het volgende:
Volgens mij is er nog niks bekend over seizoen 8 he?
quote:August 7 2010
"Curb Your Enthusiasm," executives said, has no end in sight provided Larry David wants to continue the show, which should return next year.
Het zou gaan om slechts 1 aflevering, voor zover er nu bekend is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:05 schreef CaptainCab het volgende:
Volgens mij is het al een tijd bekend dat seizoen 8 er komt. Ging Ricky Gervais er ook niet in meespelen?
Seizoen 1 was het nog wat zoeken. Dat waren ook maar 5 afleveringen natuurlijk. Seizoen 2 t/m 4 waren ijzersterk. Seizoen 5 was heel matig. De laatste 2 seizoenen waren inderdaad weer erg sterk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:40 schreef Boomlaars het volgende:
Sharon
De aflevering met het poppenhoofd vind ik ook een van de betereHet meesterlijke van deze serie is dat het moment van verval nog niet in zicht is, ik vond de laatste 2 seizoenen zelfs tot de beste van de serie behoren.
Ja je hebt gelijk. Heb het net even opgezocht op tv.comquote:Op zondag 30 januari 2011 19:42 schreef Boomlaars het volgende:
Het seizoen waar hij in de laatste episode naar de hemel gaat is bedroevend slecht. Overigens is S01 gewoon 10 afleveringen. Eigenlijk 11 met de pilot.
Ik vind dat soort afleveringen juist hartstikke leuk. Hoe cheesier, hoe beter!quote:Op zondag 30 januari 2011 19:42 schreef Boomlaars het volgende:
Het seizoen waar hij in de laatste episode naar de hemel gaat is bedroevend slecht.
Die aflevering is best grappig, maar dat seizoen is echt niet goed te noemen. Gelukkig ging het niveau na dat seizoen weer snel omhoog.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat soort afleveringen juist hartstikke leuk. Hoe cheesier, hoe beter!
Dat was wel briljant ja. Jammer dat dat blijkbaar alweer het einde van het seizoen was...quote:
Nog niet aangekondigd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:17 schreef DUK het volgende:
Seizoen voorbij? Komt er nog een nieuwe (seizoen)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |