Wat een zeldzaam domme opmerkingquote:Op donderdag 29 mei 2003 13:19 schreef Skull het volgende:
Ik zeg maar zo Seedorf en Kluivert waren ook talenten, en nu kunnen ze niet eens een penalty nemen. Mwahahaha.
Dat maakt niet uitquote:Op zondag 17 juni 2007 17:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar wel een opmerking die al 4 jaar oud is![]()
Met Van the Man heb ik geen trauma meerquote:Op zondag 17 juni 2007 18:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Toen hadden we nog een penaltytrauma. Kan je nagaan
Hij is nu 18 jaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:50 schreef jojomen4 het volgende:
Hoe oud is die jongen nu? En wanneer gaat ie de stap maken naar Europa?
|quote:
Drenthe is 20 jaar. Dat is dus al 2 jaar ouderquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:13 schreef ik.ben.lief het volgende:
[..]
|
Wordt dus niets meer. Drenthe is maar 1 jaar ouder dan hij, en die speelt de sterren al van de hemel.
copa libertadores niet?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Robinho heeft nooit de CL gewonnen
Fabregas was op zijn 18e geen international
2004/05 Arsenal FC Engeland Premier League 34 2quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Robinho heeft nooit de CL gewonnen
Fabregas was op zijn 18e geen international
2e, my bad. Echter is een kampioenschap en 2e in de CL wel indrukwekkerder dan Adu,quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Verdorie, m'n reken kunsten laten me idd wat in de steek. Minstens gelijk aan adu danquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat 2e seizoen van Cesk telt niet mee
Dat is zeker waar, maar het is aan de andere kant niet te vergelijken omdat het niveau in de VS kut is ....quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze waren beide uitblinker op het WK onder 17 in 2003, alleen was Adu 2 jaar jonger.
Adu is nu ook op zijn 18e uitblinker op WK onder 20. Weinig spelers die hem dat na doen
Dat was maar één keer in nederland, toen was hij echt jong. Voor de rest is hij ouder geworden en heeft elk jeugd 11tal wel meer jongere spelers en is het verschil gemiddeld gezien niet zo groot.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij blinkt uit op jeugdtoernooien terwijl hij vaak tegen jongens speelt die 2 a 4 jaar ouder zijn dan hij
Tjah 100 wedstrijden VS (doen ze daar ook veel internationaal zoals de CL?) of 50 voor arsenal in de PL, CL, FA etc...quote:Het niveau in de VS houdt niet over, maar hij neemt die 100 wedstrijden ervaring wel mee. Veel spelers van zijn leeftijd, op een enkele uitzondering na, spelen op hun 18e nog in het 2e
Fabregas is volgens wiki van 4 mei 1987 dus eind van het seizoen 2006 19 geworden, Dan is 50 wedstrijden een goeie, hele voorzichtige, schatting ...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cesk zat nog niet aan de 50 wedstrijden voor Arsenal voor zijn 18e. Ook had hij nog geen interlands gespeeld.
Nu is hij nog steeds jong, in 2003 en 2005 was hij echt jong, nu is hij jong
Noem eens 10 spelers op die op hun 15e hun debut in de EPL gemaakt hebben?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:58 schreef Mindstate het volgende:
DAM, je hebt toch zelf ook wel door dat die jongen zo ongelooflijk gehyped is. Wow hij is op zijn 16de gedebuteerd! Het is wel de MLS waar we over praten, wat dichter in de buurt komt van het Championship dan van de Premiership
Ja maar wat is die league nou helemaal? Berhalter was internationalquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Noem eens 10 spelers op die op hun 15e hun debut in de EPL gemaakt hebben?
op dat toernooi in Nederland was hij zowat de jongste speler, dat is dus niet echt maatgevend. Het zou goed voor hem zijn om naar Europa te komen denk ik, tijd om zich te bewijzen. En dan zou ik als ik hem was naar een club als PSV gaan omdat hij daar meer speeltijd krijgt dan bij Chelsea o.i.d.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:51 schreef Devano het volgende:
Is het niet zo dat hij vooral in de VS wordt gehyped? Voor VS normen is hij misschien heel getalenteerd, voor Europese begrippen misschien gemiddeld. Als hij echt zo'n enorm talent was, werd hij wel vaker concreet in verband gebracht met Europese topclubs, toch?
Ik heb hem een paar jaar geleden een aantal wedstrijden zien spelen op het WK -20 in Nederland, was toen niet echt onder de indruk. Ook bij het zien van de bekende compilatie filmpjes sla ik niet bepaald stijl achterover. Maar goed, aan de hand van zo weinig materiaal kan ik hem niet echt beoordelen.
Beter niet naar PSV, daar verkracht Ronald Koeman zijn talent.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op dat toernooi in Nederland was hij zowat de jongste speler, dat is dus niet echt maatgevend. Het zou goed voor hem zijn om naar Europa te komen denk ik, tijd om zich te bewijzen. En dan zou ik als ik hem was naar een club als PSV gaan omdat hij daar meer speeltijd krijgt dan bij Chelsea o.i.d.
Ik dacht dat dat juist z'n kracht was.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op dat toernooi in Nederland was hij zowat de jongste speler, dat is dus niet echt maatgevend.
ik zeg dan ook een club als PSV.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter niet naar PSV, daar verkracht Ronald Koeman zijn talent.
Dan noem je ook eenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind Bojan beter.
Zitten weinig indrukwekkende acties tussen idd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
kijk dit filmpje en zie eens wat een verdomd idiote verdedigers er in Amerika zijn, die lui bakken er helemaal niks van, een gemiddelde europese voetballer is een topper daar!
http://www.youtube.com/watch?v=sjw5xpwk-WI
Dan kan ik ook wel, daar hoef je geen Adu voor te heten om dat te kunnenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
kijk dit filmpje en zie eens wat een verdomd idiote verdedigers er in Amerika zijn, die lui bakken er helemaal niks van, een gemiddelde europese voetballer is een topper daar!
http://www.youtube.com/watch?v=sjw5xpwk-WI
quote:Freddy Adu, Het grootste Amerikaanse talent aller tijden, staat op het punt om te verkassen naar Portugal. Benfica zou al in een vergevorderd stadium zijn in de onderhandelingen over de 18-jarige aanvaller.
Afgelopen zondag speelde de club van Adu, het in de Major League Soccer uitkomende Real Salt Lake, een oefenduel tegen Everton. De international ontbrak echter, volgens CNNSI omdat hij in gesprek zou zijn geweest met Benfica.
Voor de speler zelf is de overstap naar een Europese competitie een droom die uitkomt. De in Ghana geboren Amerikaan heeft er nimmer doekjes om gewonden dat hij ooit richting de bakermat van het voetbal wilde verkassen.
Als gewezen supertalent debuteerde Adu op veertienjarige leeftijd in het profvoetbal. Nadat hij drie jaar bij DC United speelde, verhuisde hij begin dit jaar naar Salt Lake City, waar hij één keer het net wist te treffen in elf optredens.
Klopt, maar dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:20 schreef M0NTANA het volgende:
Landon Donovan was lang niet zo'n talent als Freddy Adu,
Dat is een onjuiste graadmeter.quote:wie had er ooit van Donovan gehoord op zijn veertiende?
Bij Adu is het toch wel zeker? Is hij in de VS geboren, of op het Afrikaanse continent?quote:Hoewel dat natuurlijk altijd in twijfel getrokken wordt, net als bijvoorbeeld Obafemi Martins.
Adu is in Ghana geboren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:23 schreef Flashwin het volgende:
Bij Adu is het toch wel zeker? Is hij in de VS geboren, of op het Afrikaanse continent?
Ah dan zal het altijd onzeker blijven jaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Adu is in Ghana geboren.
Hij kwam op zijn 6e of 16e naar Amerika toe ofzoiets.
In amerika zit geen niveau in het voetbal, verdedigen houdt daar in dat je een beetje dom met je been zwaait in de richting van de bal in de hoop een tikje te kunnen geven. Ik heb sinds ik dat filmpje hierboven heb gepost genoeg filmpjes bekeken van dat voetbal in Amerika en het voetbal van Adu, ik moet zeggen dat Adu daar een goede voetballer is, maar hier is hij helemaal niks vergeleken met types als Messi die 3 goals weet te maken in een wedstrijd tegen Real Madrid waar Cannavaro en Carlos het doel bewaken of Krkic met zijn doelpuntgemiddelde van 3.0 en ingezet in het nationale team van spanje u-19, u-20 en u-21 volgend jaar debuterend in het blaugrana!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:29 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ah dan zal het altijd onzeker blijven ja![]()
De reden dat Adu zo groot wordt gemaakt in Amerika is omdat de VS nog geen spelers met bovengemiddelde techniek hebben geproduceerd. Adu kan trucjes, dus is hij speciaal. Hier zou hij gewoon een van de velen zijn en zou de nadruk meer worden gelegd op verbeteren van zijn teamspeler vaardigheden.
In de VS is hij gelijk de nieuwe Pele(wat een regelrechte belediging is aan de meester hemzelf btw )
Ik heb echt het idee alsof hij al jaaaren meeloopt. Ben erg benieuwd waar hij over een jaar of 5 zou staan.quote:Eindelijk naar Europa
Door TIJANI GOULLET
ROTTERDAM/ LISSABON - Vele clubs hengelden de afgelopen jaren naar het Amerikaanse wonderkind, maar het is Benfica dat Freddy Adu gisteren definitief vastlegde. De Portugese club betaalt 1,5 miljoen euro aan de Amerikaanse voetbalbond MLS, de eigenaar van de transferrechten. De MLS heeft ook bedongen dat de bond meedeelt wanneer de aanvallende middenvelder wordt doorverkocht. En dat is wel de bedoeling aangezien een investeringsmaatschappij Adu, die de laatste maanden onder contract stond bij Real Salt Lake, bij Benfica heeft ondergebracht.
Hij was pas veertien jaar toen hij zijn eerste profcontract ondertekende bij DC United. Alles rondom de in Ghana geboren middenvelder werd daarna een ware hype. De druk op de schouders van het jongetje was immens, want hij werd omgedoopt tot ’de nieuwe Pelé’. Hoewel Adu - die toen al als puber miljoenen verdiende dankzij lucratieve sponsordeals - al op 16-jarige leeftijd debuteerde voor de Verenigde Staten, maakte hij die status nimmer waar. ,,Die druk hebben wij hem niet opgelegd, dat heeft de media gedaan,’’ zei Ivan Gazidis van de MLS gisteren. ,,Desondanks is hij in de afgelopen jaren een betere speler geworden. En vergeet niet: hij is nog maar 18 jaar.’’
Het vertrek van de middenvelder vindt een maand na zijn achttiende verjaardag plaats. Door de FIFA-reglementen mocht hij niet eerder de overstap naar Europa maken. Bij het WK-Jeugd gaf PSV-scout Piet de Visser hem toen een gratis tip: ,,Zodra Adu 18 jaar is, moet hij meteen naar Europa, om een gedegen voetbalopleiding te krijgen. Hier leert hij meer dan in de Amerikaanse competitie. Hij kan geweldig voetballen, maar hij is nog een ruwe diamant.’’
De Visser zei het niet zonder eigenbelang, want PSV wilde hem toen al naar Eindhoven halen. Adu had indertijd een relatie met de Nederlandse tennisster Stephanie Herz. PSV wilde daar gebruik van maken, maar mede door zijn jonge leeftijd kwam het er niet van.
Ook andere Europese topclubs hadden met de reglementen te maken. Alex Ferguson zei vorig jaar dat Manchester United al jaren achter het wonderkind aan zit. Ook Chelsea en Celtic toonden interesse - ondanks zijn mindere ontwikkeling.
Afgelopen maand kon Adu zich weer uitleven onder zijn leeftijdsgenoten. Op het WK onder 20 jaar in Canada leidde hij de Verenigde Staten naar de kwartfinale. Hij scoorde drie keer en had vier assists.
Bij Benfica zal Adu, die al met zijn nieuwe club meetrainde, met nog meer druk te maken krijgen. De Portugese topclub werd in de laatste dertien jaar slechts één keer kampioen. Afgelopen seizoen werd Benfica derde. Hierdoor kan de Amerikaan - weliswaar in de voorronde - over twee weken gelijk aan de slag in Europa’s meest prestigieuze clubtoernooi: de Champions League.
Hij geld als speler van buiten de EU. Maw, flinke salariskosten voor iemand waar je niet zeker van bent.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
Als zo'n speler hooguit maar 2 miljoen kost, waarom is hij dan niet veel eerder gehaald door PSV/Ajax/AZ of Feyenoord?
342.000 Euro toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:30 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Hij geld als speler van buiten de EU. Maw, flinke salariskosten voor iemand waar je niet zeker van bent.
In ieder geval elke euro teveel voor een speler die nog niet veel heeft laten zien buiten de MLS. Dat jeugd WK in Nederland was het een aanfluiting, al zat Piet Visser wel met een stijve. Maar dat zit die altijd als die jeugdige jonge mannen op een voetbalveld ziet staan.quote:
Afgelopen Jeugd WK heeft hij zich toch zeker goed hersteld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
In ieder geval elke euro teveel voor een speler die nog niet veel heeft laten zien buiten de MLS. Dat jeugd WK in Nederland was het een aanfluiting, al zat Piet Visser wel met een stijve. Maar dat zit die altijd als die jeugdige jonge mannen op een voetbalveld ziet staan.![]()
Dat is dan ook al behoorlijk wat recenter.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Afgelopen Jeugd WK heeft hij zich toch zeker goed hersteld.
Dus representatieverquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:34 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Dat is dan ook al behoorlijk wat recenter.
Klopt. Toch blijft het gokelement nog teveel aanwezig. Hij heeft gewoon tegen dat het een Amerikaan betreft. De grootste Amerikaanse spelers allertijden (Lala's, Wynalda etc.) is nog niet Ajaxmateriaal. Klinkt misschien stom maar zo werkt het wel een beetje.quote:
Wat heeft dat er mee te maken? Hij kon net zo goed voor Ghana uitkomen hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:42 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Klopt. Toch blijft het gokelement nog teveel aanwezig. Hij heeft gewoon tegen dat het een Amerikaan betreft. De grootste Amerikaanse spelers allertijden (Lala's, Wynalda etc.) is nog niet Ajaxmateriaal. Klinkt misschien stom maar zo werkt het wel een beetje.
Mja, ik redeneerde puur uit gevoel. Finland is trouwens een gerenomeerder land dan USA qua voetbalgebied. Maar dat zal meer door het feit komen dat ze in Europa ballen. Ik neem gewoon heel die MLS niet serieus.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Hij kon net zo goed voor Ghana uitkomen hoor.
Dus andere finnen zijn goed genoeg voor Ajax omdat Jari een held is/was![]()
Ik lees eigenlijk alleen in Nederlandse media dit stukje over een investeringsmaatschappij die er tussen zou zitten, vraag me af welke investeringsmaatschappij het hier om gaat.quote:En dat is wel de bedoeling aangezien een investeringsmaatschappij Adu, die de laatste maanden onder contract stond bij Real Salt Lake, bij Benfica heeft ondergebracht.
Heeft een halfuurtje gespeeld tegen Kopenhagen in de voorronde CL. Voor de rest nog helemaal niet.quote:Op zondag 23 september 2007 20:35 schreef sjimz het volgende:
Hoe doet hij het bij benfica?
Daar zijn ze het in de VS ook met je eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:53 schreef sjimz het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat de MLS totaal niet serieus te nemen is.
Hij is officieel 18 jaar ...quote:
eens...ik weet nog dat in het plaatselijke Stadsniews hier in Tilburg een artikel stond over Marcel Meeuwis...de nieuwe Cruijff of Van Basten stond op 't punt van doorbrekenquote:Op woensdag 28 mei 2003 18:37 schreef tong80 het volgende:
ik wist niet dat het topic al zo oud wasquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |