quote:Hij wil al jaren de politiek in. Jammer dat hij geen president kan worden omdat hij niet van Amerikaanse afkomst is. Hij zou een goede kans maken imho.
Arnold Schwarzenegger is seriously considering running for California governor after the summer release of his new movie, Terminator 3: Rise Of The Machines. The Hollywood action hero says the only thing standing in his way is if his family objects to his political move. He explains, "When I get to that point that I say, 'I want to run,' I will have that conversation with my family and with my close friends." He says the advice of his wife Maria Shriver - a relative of America's political Kennedy clan - will be especially significant. He adds, "She has to give the green light and feel comfortable with it because she moved away from Washington to get away from all that kind of stuff. I'm not thinking about it now, but I might start thinking about after Terminator 3 is released. So much has to be done for marketing, publicity, commercial tie-ins, and the merchandising."...
De Oostenrijkse acteur, Arnold Schwarzenegger, is nu nog te zien in 'Terminator 3: Rise of the Machines', maar de ster heeft ook politieke aspiraties. Na de primiere van z'n nieuwste film (zomer 2003) overweegt Arnie om zich kandidaat te stellen voor het gouverneursschap van California.
De acteur koestert al langer de ambitie de politiek in te gaan en na alle promotieactiviteiten van Terminator 3 wil hij zijn droom in vervulling laten gaan. "Maar mijn vrouw moet nog wel het groene licht geven", aldus Schwarzenegger.
quote:Ja, dan kun je er ook geen president worden.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:33 schreef maka het volgende:
kan je er ook geen president worden als je er 40 jaar woont ofzo?
Anyway, dit plaatje komt nu wel erg goed van pas:
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 27-05-2003 23:01]
quote:Misschien kan hij dan een coup plegen?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:07 schreef Yipo_Palaffis het volgende:
Eén geluk, hij kan nooit president van de VS worden.
Maar ben ook wel benieuwd naar zijn programma.
quote:En ik vraag me af hoeveel vuile was de tegenpartij (democraten?) naar boven haalt van Arnie. dat hij anabolen slikte en dat zijn pappie Nazi was weten we inmiddels al.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:10 schreef Disorder het volgende:
Het zal me niets verbazen als hij straks juist met heel veel vredelievende, vriendelijke standpunten komt.
quote:alle niet-oostenrijkers Amerika uit?
Het zal me niets verbazen als hij straks juist met heel veel vredelievende, vriendelijke standpunten komt.
quote:Schwarzenegger heeft zich allang gedistanieerd van de Nazi's.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:16 schreef Nyrem het volgende:
alle niet-oostenrijkers Amerika uit?
quote:Het is natuurlijk wel een Europeaan.
Weg met Gray Davis!
In 2006 zijn er weer gouverneursverkiezingen in CA volgens mij.....
quote:Nee, een Amerikaanse president dient in Amerika geboren te zijn. Eenzelfde beperking geldt trouwens ook voor het Nederlandse premierschap heb ik begrepen.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:33 schreef maka het volgende:
kan je er ook geen president worden als je er 40 jaar woont ofzo?
quote:lintjes knippen/niks?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Wie praat mij even bij. Wat doet een gouveneur en wat is zijn status?
ik roep natuurlijk ook maar wat
quote:De Verenigde Staten zijn officieel een "Federale Republiek van 50 Staten", waarbij elke staat afzonderlijk geregeerd wordt, en daarom ook eigen wetten en belastingen kent. Er zijn tevens federale wetten die voor de gehele VS gelden en niet door een staatswet opzij gezet kunnen worden.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Wie praat mij even bij. Wat doet een gouveneur en wat is zijn status?
Elke staat heeft een eigen parlement (huis van afgevaardigden) en een senaat. De gouverneur is in principe eenzelfde type functie als die van president, alleen over 1 van de 50 staten. De gouverneur heeft net als een president ook een vice-gouverneur. Ook zijn heeft een staats-regering de beschikking over diverse ministerposten.
De gouverneur wordt op eenzelfde manier gekozen als de president. Net als de president is de gouverneur lid van een bepaalde partij (meestal de Democraten of de Republikijnen) en heeft een termijn van 4 jaar. Gouverneurs worden meestal 2 jaar na de presidentsverkiezingen gekozen. De presidentsverkiezingen waren in 2000 en komen in 2004. De gouverneursverkiezingen waren in 2002 en komen weer in 2006.
quote:Als Bush president kan worden, dan kan de Terminator dit ook wel worden lijkt me.
Op woensdag 28 mei 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Dus een gouveneur heeft veel macht over/in een staat? En je moet eerst gouveneur zijn voordat je president wordt toch?
quote:Ik denk dat ze nooit tevreden zijn. Als je ondertussen binnen bent. (zoals Arnie en Will) dan ga je toch rustig genieten van je pensioen. Er zijn weinig acteurs in staat om een of een staat of een land te besturen volgens mij. Al was die ene kerel van predator volgens mij wel Senator ofzo.
Op woensdag 28 mei 2003 09:12 schreef SunChaser het volgende:
Wat is dat toch met acteurs en politiek? Will Smith heeft bijvoorbeeld gezegd de eerste zwarte president van de VS te worden.
quote:Wel eens van Ronald Reagan gehoord? Oke, hij kon het niet, maar dat was voor de Amerikanen geen belemmering hem 2 ambtstermijnen als president te geven, na wat termijnen als gouverneur.
Op woensdag 28 mei 2003 09:23 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ik denk dat ze nooit tevreden zijn. Als je ondertussen binnen bent. (zoals Arnie en Will) dan ga je toch rustig genieten van je pensioen. Er zijn weinig acteurs in staat om een of een staat of een land te besturen volgens mij. Al was die ene kerel van predator volgens mij wel Senator ofzo.
quote:Reagan
Op woensdag 28 mei 2003 09:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Wel eens van Ronald Reagan gehoord? Oke, hij kon het niet, maar dat was voor de Amerikanen geen belemmering hem 2 ambtstermijnen als president te geven, na wat termijnen als gouverneur.
quote:Volgens mij bedoel je deze gozer, Jesse Ventura:
Op woensdag 28 mei 2003 09:23 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Al was die ene kerel van predator volgens mij wel Senator ofzo.
En ja, ik meen me ook te herinneren dat hij iets met politiek doet.
quote:Die ja
Op woensdag 28 mei 2003 10:24 schreef Disorder het volgende:[..]
Volgens mij bedoel je deze gozer, Jesse Ventura:
En ja, ik meen me ook te herinneren dat hij iets met politiek doet.
quote:Jesse Ventura was gouverneur van Minnesota, maar hij heeft zich niet herkiesbaar gesteld na 1 termijn.
Op woensdag 28 mei 2003 10:31 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Die ja
.
quote:Nee, je hoeft geen gouverneur te zijn geweest om president te worden. Uit ervaring worden meestal echter de gouverneurs geselecteerd als potentiele presidentskandidaten (door de diverse partijen), omdat ze dus al een behoorlijk potje politieke ervaring hebben opgebouwd op die manier.
Op woensdag 28 mei 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Dus een gouveneur heeft veel macht over/in een staat? En je moet eerst gouveneur zijn voordat je president wordt toch?
Ross Perot bijvoorbeeld (Independent Party of zoiets) is nooit gouverneur geweest, maar wel presidents kandidaat. Hij is nu te oud om nog te runnen volgens mij
Voor zijn aantreden had California een handelsoverschot van 15 miljard per jaar. Nu een schuld van 34 miljard.... hij snijdt ontzettend in het 'educational system' en zorgt voor een geweldige werkeloosheid.
DUMP DAVIS!!!
(zo dat is even wat geraaskaal voor de mensen in Nederland... de mensen in Amerika weten waar ik het over hebt)
http://www.recallgraydavis.com/
http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=32786
go Arnie!
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 29-05-2003 08:03]
Arnold be back!
quote:Ronald Reagan was een matig acteur. Maar daarnaast was hij een vakbondsman en politiek actief. Hij is dan ook langer goeverneur van Californie geweest dan acteur. En aangezien hij aan het hoofd heeft gestaan van een regering die het einde van de Koude Oorlog heeft gebracht denk ik niet dat wij Europeanen veel reden te klagen hebben over zijn presidentschap.
Op woensdag 28 mei 2003 09:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Wel eens van Ronald Reagan gehoord? Oke, hij kon het niet, maar dat was voor de Amerikanen geen belemmering hem 2 ambtstermijnen als president te geven, na wat termijnen als gouverneur.
quote:ow ja? bron?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:17 schreef SunChaser het volgende:[..]
Schwarzenegger heeft zich allang gedistanieerd van de Nazi's.
quote:http://www.mid-day.com/smd/play/2003/march/46822.htm
Op donderdag 29 mei 2003 11:13 schreef Ulx het volgende:[..]
ow ja? bron?
-knip-
quote:
In 1990, I revealed in my book, Arnold: The Unauthorised Biography, how Gustav had been a member of the Nazi Party. But, until now, the exact nature of his wartime activities has never been revealed.Even Gustavs wife Aurelia, to whom he was married from 1945 until his death in 1972, professed to know nothing about his war record, not even where he was stationed.
Since then Arnold, who was never close to his father, has made his hatred of the Nazi era absolutely clear, donating about £3 million to the headquarters of Simon Wiesenthal, the famed Nazi hunter.
Action hero Arnold Schwarzenegger has confirmed he is vying to become Governor of California. With current Governor Gray Davis facing difficulties, the Hollywood star's political ambitions with the Republican Party could be expedited. But his political adviser, George Gorton, insists the hardman actor's statement does not represent a change in his thinking. Gorton says, "The bottom line fact is he hasn't decided whether he's going to run or not if the recall qualifies, and he's so terribly busy right now." He adds the 55-year-old actor would decide whether to run after the July 2nd opening of eagerly awaited movie sequel Terminator 3: Rise Of The Machines, and only if it becomes clear the recall will qualify for the ballot. Supporters must collect nearly 900,000 valid signatures to make that happen. Gorton confirmed Schwarzenegger has been having discussions with political insiders and potential supporters. He says, "Mostly he's been focusing on two things, and one is the movie and the other is Inner-City Games, but occasionally he's pulled into conversation with key people."
Arnold Schwarzenegger is expected to announce either today (Thursday) or tomorrow that he will not run for governor of California in the upcoming Oct. 7 recall election, Daily Variety reported today. The trade publication said that the actor will likely endorse former Los Angeles Mayor Richard Riordan. Numerous publications have reported that Schwarzenegger was dissuaded from running by his wife, Maria Shriver. Meanwhile, today's Los Angeles Times reported that two weeks ago Schwarzenegger phoned Ivan Reitman, who directed him in Twins, Kindergarten Cop, and Junior, and asked him to direct a family comedy called Big Sir. Reitman reportedly has not yet responded.
quote:Dus we kunnen concentratiekampen,goelags en andere extremisme verwachten?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:41 schreef Yipo_Palaffis het volgende:
Het is natuurlijk wel een Europeaan.
Denk dat het wel mee zal vallen hoor, Arnie heeft er niet echt zo'n zin in aangezien hij weinig eer kan behalen aan deze job op het moment, Cali staat er slecht voor en hij zal en een reeks impopulaire maatregelingen moeten nemen om de staat weer er boven op te gaan helpen.
Julie moeten er natuurlijk wel rekening mee houden dat arnie lang niet zo dom als de karakters die hij in zijn films speelt. Schwarzenegger is al heel erg lang politiek actief voor liefdadigheids instellingen, en hij heeft volgens mij ook wel goede contacten met goede mensen. Ik denk dat mr. Schwarzenegger best wel een goed politicus zou kunnen zijn.
quote:Vind je het erg als ik daar toch anders over denk?
Op donderdag 29 mei 2003 08:40 schreef HiZ het volgende:[..]
Ronald Reagan was een matig acteur. Maar daarnaast was hij een vakbondsman en politiek actief. Hij is dan ook langer goeverneur van Californie geweest dan acteur. En aangezien hij aan het hoofd heeft gestaan van een regering die het einde van de Koude Oorlog heeft gebracht denk ik niet dat wij Europeanen veel reden te klagen hebben over zijn presidentschap.
Economisch was het een drama, in de internationale politiek heeft hij het ook niet al te best gedaan (hij steunde bijvoorbeeld Sadam Hoessein in de jaren 80) en de muur is gesloopt door Gorbatsjov en niet door Reagen.
quote:Ja hoor vast , in de VS hebben ze niet zo'n hoge standaard als het gaat om politici dus hij zal het vast goed doen daar.
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:19 schreef Jouke het volgende:
Ik zou zeggen go arnie !!Julie moeten er natuurlijk wel rekening mee houden dat arnie lang niet zo dom als de karakters die hij in zijn films speelt. Schwarzenegger is al heel erg lang politiek actief voor liefdadigheids instellingen, en hij heeft volgens mij ook wel goede contacten met goede mensen. Ik denk dat mr. Schwarzenegger best wel een goed politicus zou kunnen zijn.
quote:Hij heeft de investeringen gedaan voor de groei van de jaren 90, de aartsvijand helemaal kapot gemaakt tegen een minimum aan kosten qua levens en die muur was zonder zijn beleid er vandaag nog gewoon geweest.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:10 schreef dazzle123 het volgende:
Vind je het erg als ik daar toch anders over denk?Economisch was het een drama, in de internationale politiek heeft hij het ook niet al te best gedaan (hij steunde bijvoorbeeld Sadam Hoessein in de jaren 80) en de muur is gesloopt door Gorbatsjov en niet door Reagen.
Reagie
quote:Onzin natuurlijk. Zonder Reagen had Gorbatsjov ook zijn perestroika doorgevoerd. Daar had Reagen helemaal geen zak mee te maken. Glasnost en perestroika waren ideeen van Gorbatsjov en van niemand anders.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:16 schreef BAZZA het volgende:[..]
Hij heeft de investeringen gedaan voor de groei van de jaren 90, de aartsvijand helemaal kapot gemaakt tegen een minimum aan kosten qua levens en die muur was zonder zijn beleid er vandaag nog gewoon geweest.
Reagie
En die investeringen dat is natuurlijk ook een wassen neus. Ik bedoel tot waar voer je die terug? Lag dat aan Bush senior? Lag dat aan Carter? Lag dat aan Reagen? Het is wel heel makkelijk om op zo'n manier goede sier te maken met prestaties van anderen. Feit is dat pas vanaf 92 de economie van de VS weer begon te herstellen. Toevallig op het moment dat Clinton aan de macht kwam en op het moment dat Reagen al 4 jaar pleitte was.
quote:Stierenpoep, hij voerde die maatregelen alleen in omdat de economie op zijn gat lag en ze de VS qua defensie investeringen niet meer konden bijbenen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:30 schreef dazzle123 het volgende:
Onzin natuurlijk. Zonder Reagen had Gorbatsjov ook zijn perestroika doorgevoerd. Daar had Reagen helemaal geen zak mee te maken. Glasnost en perestroika waren ideeen van Gorbatsjov en van niemand anders.
quote:Ja, de groei was volledig dankzij tech doorbraken die het gevolg waren van massale investeringen in chips en de doorbraak van het internet etc.
En die investeringen dat is natuurlijk ook een wassen neus. Ik bedoel tot waar voer je die terug? Lag dat aan Bush senior? Lag dat aan Carter? Lag dat aan Reagen? Het is wel heel makkelijk om op zo'n manier goede sier te maken met prestaties van anderen. Feit is dat pas vanaf 92 de economie van de VS weer begon te herstellen. Toevallig op het moment dat Clinton aan de macht kwam en op het moment dat Reagen al 4 jaar pleitte was.
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 01-08-2003 18:49]
quote:Dat is dus echt geen onzin he?
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:30 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Onzin natuurlijk. Zonder Reagen had Gorbatsjov ook zijn perestroika doorgevoerd. Daar had Reagen helemaal geen zak mee te maken. Glasnost en perestroika waren ideeen van Gorbatsjov en van niemand anders.
Dat was nooit toen gebeurd zonder het economische spelletje vd Reagen-administratie.
quote:Is dat zo?
Op vrijdag 1 augustus 2003 17:23 schreef Kaalhei het volgende:
Voordeel:
-Getrouwd met een Kennedy
Dat wist ik niet eens .
Dat doet het iid heeeel goed in de VS ja.
quote:Mag ik even lachen. De ontwikkelingen in de ICT komen niet door de investeringen uit de jaren 80. Hoe graag jij dat ook wilt horen. Als er al investeringen verantwoordelijk zijn voor de enorme groei in de ICT dan stammen die uit de jaren 50/60 en niet uit de jaren 80. De microprocessor is niet uitgevonden in de jaren 80 en ook het internet niet. Je verhaaltje klinkt als de wens is de vander van de gedachte. Je wilt graag horen dat Reagen goed was en Clinton slecht. De realiteit is dat Clinton profiteerde van bepaalde ontwikkelingen en dat hij daar geluk mee had. Maar Reagen heeft die ontwikkelingen niet in gang gezet dat heeft de pc industrie gedaan. Clinton moet bedrijven als Intel, Motorolla, Apple, IBM etc etc bedanken en niet meneer Reagen. Het enige wat Reagen achterliet was een enorme staatsschuld.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:42 schreef BAZZA het volgende:[..]
Stierenpoep, hij voerde die maatregelen alleen in omdat de economie op zijn gat lag en ze de VS qua defensie investeringen niet meer konden bijbenen.
[..]Ja, de groei was volledig dankzij tech doorbraken die het gevolg waren van massale investeringen in chips en de doorbraak van het internet etc.
Niet omdat Clinton nou toevallig op zijn stoel ging zitten, hij had gewoon de curve mee dat was alles.
Of wil je gewoon lekker langleve het simplisme "reagen is slecht en clinton is goed" uitdragen? kijk liever naar de achtergronden.
En de perestroika en de glasnost had weinig met economische motieven te maken. Gorbatsjov vond dat deze maatregelen genomen moesten worden omdat hij daar zelf van overtuigd was omdat hij vond dat er meer openheid moest komen. Gorbatsjov heeft die hervormingen doorgevoerd en niet meneer Reagen.
quote:Dat is wat de Amerikanen je willen doen geloven ja. Lees de volgende links eens zou ik zo zeggen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:49 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is dus echt geen onzin he?
Reagen heeft het defensiebudget vd VS zo enorm laten stijgen dat hij daarmee eigenhandig de Soviet-Unie failliet heeft laten gaan. De USSR kon het economisch niet meer bijbenen en klapte in elkaar.Dat was nooit toen gebeurd zonder het economische spelletje vd Reagen-administratie.
http://www.ptb.be/international/article.phtml?section=A2AAABBN&object_id=532
quote:Goede bron zeg
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:01 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dat is wat de Amerikanen je willen doen geloven ja. Lees de volgende links eens zou ik zo zeggen.
Cuba, waar het volk zijn dromen heeft waargemaakt
De Belgische PvdA. Dezelfde communisten die met Jahjah in Resist gingen zitten en jij voert dit aan als bron? .
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 01-08-2003 19:05]
quote:Ja de Communisten en hun partij zullen het wel beter weten
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:01 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dat is wat de Amerikanen je willen doen geloven ja. Lees de volgende links eens zou ik zo zeggen.
quote:Dat zijn ze wel. Duh.
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:54 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Mag ik even lachen. De ontwikkelingen in de ICT komen niet door de investeringen uit de jaren 80. Hoe graag jij dat ook wilt horen. Als er al investeringen verantwoordelijk zijn voor de enorme groei in de ICT dan stammen die uit de jaren 50/60 en niet uit de jaren 80. De microprocessor is niet uitgevonden in de jaren 80 en ook het internet niet.
Lees nog wat commi propaganda van de Pvda.be en ga lekker Marx citeren zoals op die site massaal gebeurd man!
En lees vooral geen echte geschiedenisboeken! En jij speelde in 1960 al op je Atari computer zeker?
quote:Met een communist in discussie gaan is hetzelfde als met een Moslim.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:05 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Goede bron zeg[afbeelding]
Cuba, waar het volk zijn dromen heeft waargemaakt![]()
De Belgische PvdA. Dezelfde communisten die met Jahjah in Resist gingen zitten en jij voert dit aan als bron?
.
quote:Ja hij heeft wel zijn echte gezicht laten zien ja.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:07 schreef BAZZA het volgende:[..]
Met een communist in discussie gaan is hetzelfde als met een Moslim.
Volledig onzinnig, op Dazzle reageer ik niet meer, doe eens serieus zeg
Mijn god, de belgische PvdA als bron aannemen .
Je kan net zo goed nazis vragen of de holocaust heeft plaatsgevonden!
quote:Goed bron is niet echt geweldig geef ik toe. Het was het eerste wat ik vond via google.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ja de Communisten en hun partij zullen het wel beter weten
leuke link ook
Maar ik zou niet weten waarom de Sovjet Unie er nu niet nog zou zijn zonder Gorbatsjov. De leiders van Noord Korea zitten er ook nog steeds. En Sadam zat na een boycot van 10 jaar ook nog sterk in het zadel en ook Castro zit nog waar hij zit.
Feit blijft dat de politiek van Gorbatsjov de Sovjet Unie hebben afgebroken en de politiek van hervormingen en openheid waren zijn verdienstte en niet die van Reagen.
quote:Jongen ik had nier eens door waar die site van was ik kwam erop via google. Willen we wel even normaal blijven doen? Of moet ik jou even uit gaan maken voor nazi of zo?
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:09 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ja hij heeft wel zijn echte gezicht laten zien ja.
Mijn god, de belgische PvdA als bron aannemen
.
Je kan net zo goed nazis vragen of de holocaust heeft plaatsgevonden!
quote:Eh ik wil niet lullig doen hoor knulletje maar in de jaren 80 stonden er al pc's in bedrijven op het bureau. Ik weet niet of je de geschiedenis van de pc kent maar IBM en Apple introduceerden al eind jaren 70 hun eerste personal computers voor thuis. Knap hoor dat Reagen vervolgens verantwoordelijk was voor die ontwikkelingen terwijl hij nog niet eens president was.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:07 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat zijn ze wel. Duh.
Lees nog wat commi propaganda van de Pvda.be en ga lekker Marx citeren zoals op die site massaal gebeurd man!
En lees vooral geen echte geschiedenisboeken! En jij speelde in 1960 al op je Atari computer zeker?
quote:Misschien moet je voortaan eens je bronnen bekijken voordat je ze neerzet dan.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:12 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Jongen ik had nier eens door waar die site van was ik kwam erop via google. Willen we wel even normaal blijven doen? Of moet ik jou even uit gaan maken voor nazi of zo?
De PvdA is een extreem-linkse/communistische bende rotzooischoppers uit Belgie. Nogal logisch dat die het communisme verheerlijken en de feitelijke gebeurtenissen (het failliet maken vd USSR door de VS, wat de USSR zelf toegeeft) ontkennen.
Ik noem je geen nazi, maar ik geef slechts aan dat die bron in deze kwestie zo onjuist is dat het hetzelfde is als nazis als bewijs gebruiken dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden.
quote:Landen zoals N-K en Irak zijn niet vergelijkbaar met het immense wereldrijk vd Sovjet-Unie. In kleinere landen kan je wel blijven zitten ja, in een rijk dat 40% vd landmassa vd aarde besloeg met een kwart miljard inwoners en afstanden van 10.000 km kan dat niet...
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:11 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Goed bron is niet echt geweldig geef ik toe. Het was het eerste wat ik vond via google.
Maar ik zou niet weten waarom de Sovjet Unie er nu niet nog zou zijn zonder Gorbatsjov. De leiders van Noord Korea zitten er ook nog steeds. En Sadam zat na een boycot van 10 jaar ook nog sterk in het zadel en ook Castro zit nog waar hij zit.
Feit blijft dat de politiek van Gorbatsjov de Sovjet Unie hebben afgebroken en de politiek van hervormingen en openheid waren zijn verdienstte en niet die van Reagen.
quote:Dan moet je dat op een normale manier aangeven en op zo'n trieste manier.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:14 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik noem je geen nazi, maar ik geef slechts aan dat die bron in deze kwestie zo onjuist is dat het hetzelfde is als nazis als bewijs gebruiken dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden.
quote:Als ik een knulletje ben, ben jij het ook want we zijn uit hetzelfde bouwjaar.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:14 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Eh ik wil niet lullig doen hoor
En de 1e PCs kwamen in 1978 en de ontwikkeling begon echt in de jaren 80 ja.
quote:Reagan
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:49 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Dat is dus echt geen onzin he?
Reagen heeft het defensiebudget vd VS zo enorm laten stijgen dat hij daarmee eigenhandig de Soviet-Unie failliet heeft laten gaan. De USSR kon het economisch niet meer bijbenen en klapte in elkaar.Dat was nooit toen gebeurd zonder het economische spelletje vd Reagen-administratie.
De Sovjets hebben hun eigen ondergang geregeld. Zij gaven namelijk 15 tot 20% van het Bruto Nationaal Produkt (Gross National Product) uit aan defensie gedurende de jaren 80, terwijl dit in de Verenigde Staten 5 tot 7% was in dezelfde periode.
Dit geld werd voornamelijk besteed aan kwantiteit (meer tanks, meer soldaten, meer raketten, meer munitie, meer van alles dan de VS) waar de VS haar geld uitgaf aan kwaliteit (de ontwikkeling van de tomahawk kruisraket, de stealth fighter/bomber).
In dezelfde periode had de USSR een graanprobleem. Er werd te weinig graan verbouwd, en in plaats van meer grond vruchtbaar te maken (wat heel goed kon) werd dat geld dus besteed aan defensie. Het volk moest dus gedurende de jaren 80 op rantsoen. Dit terwijl de partijbonzen en partijleden konden genieten van luxe, en westerse producten.
Toen in 1985 Mikhail Gorbatchev aan de macht kwam wilde hij de USSR helemaal niet omver gooien. Hij zag toekomst in een communistische staat, maar deze moest wel drastisch hervormt worden, en dat kon alleen door de uitgaven naar defensie drastisch in te krimpen. Reagan was toen al 3 jaar president. Uiteindelijk creeerde Gorbachev NET genoeg "openheid" voor Boris Yeltsin om de macht te kunnen grijpen en het communisme omver te werpen.
Een ander probleem was dat iets van 40% van de bevolking in de Sovjet-Unie nier russisch was, maar bestond uit Letten, Esten, Wit-Russen, Oekrainers, en vele andere culturen. Deze mensen hebben altijd al negatieve gevoelens gehad bij de Russische overheersing en stonden dus als eerste in de rij om meer eigen zeggenschap te krijgen.
Ik heb er trouwens ook een leuk documentje over gevonden:
quote:JIJ komt met een communistische bron!
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:19 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dan moet je dat op een normale manier aangeven en op zo'n trieste manier.
quote:De ontwikkeling begon volgens mij zelfs al voor WO2. In de jaren 80 waren de pc's er allang. Wij hadden er thuis al eentje staan in 1986. Knap dat Reagen daar verantwoordelijk voor was. In de jaren 90 ging de ontwikkeling trouwens keihard door zonder al die geweldige overheidsinvesteringen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Als ik een knulletje ben, ben jij het ook want we zijn uit hetzelfde bouwjaar.
En de 1e PCs kwamen in 1978 en de ontwikkeling begon echt in de jaren 80 ja.
quote:Dat had overigens ook te maken met een oorlog in Afghanistan.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:20 schreef maartena het volgende:[..]
Reagan
De Sovjets hebben hun eigen ondergang geregeld. Zij gaven namelijk 15 tot 20% van het Bruto Nationaal Produkt (Gross National Product) uit aan defensie gedurende de jaren 80, terwijl dit in de Verenigde Staten 5 tot 7% was in dezelfde periode.
quote:Waarom zit het regime in China er dan nog?
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:16 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Landen zoals N-K en Irak zijn niet vergelijkbaar met het immense wereldrijk vd Sovjet-Unie. In kleinere landen kan je wel blijven zitten ja, in een rijk dat 40% vd landmassa vd aarde besloeg met een kwart miljard inwoners en afstanden van 10.000 km kan dat niet...
quote:Een computer bestond tijdens WOII, de Eniac wordt als de 1e gezien (uit 1946).
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:24 schreef dazzle123 het volgende:[..]
De ontwikkeling begon volgens mij zelfs al voor WO2. In de jaren 80 waren de pc's er allang. Wij hadden er thuis al eentje staan in 1986. Knap dat Reagen daar verantwoordelijk voor was. In de jaren 90 ging de ontwikkeling trouwens keihard door zonder al die geweldige overheidsinvesteringen.
quote:Omdat die niet failliet zijn gemaakt door een tegenstander van formaat zoals de VS.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:29 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Waarom zit het regime in China er dan nog?
quote:En dus voor de tijd van Reagen als president heel goed.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Een computer bestond tijdens WOII, de Eniac wordt als de 1e gezien (uit 1946).
Echter de 1e microprocessoren zaten in de de ZX-1 in 1978. En toen kwam ook IBM met zijn spullen.
quote:China was net zo arm. Zelfs nog armer dan de Sovjet Unie. Ze hebben alleen later andere keuzes gemaakt. Ze hebben economische hervormingen door gevoerd zonder de macht af te staan. De Sovjet Unie had ook nog kunnen bestaan als de toenmalige partijleider had gekozen voor keiharde repressie. (niet dat ik niet blij ben dat hij dat niet gedaan heeft natuurlijk)
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Omdat die niet failliet zijn gemaakt door een tegenstander van formaat zoals de VS.
quote:De ontwikkeling ervan is wel degelijk enorm gepushd door het defensiebudget. Ook het internet is een direct uitvloeisel hiervan. Het is opgezet als communicatie tussen de defensiecomputers.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:32 schreef dazzle123 het volgende:[..]
En dus voor de tijd van Reagen als president heel goed.
quote:Alleen dan hadden ze kunnen blijven bestaan ja, maar dan waren ze net zo arm als China nu is (en China is HEEEEL arm...).
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:35 schreef dazzle123 het volgende:[..]
China was net zo arm. Zelfs nog armer dan de Sovjet Unie. Ze hebben alleen later andere keuzes gemaakt. Ze hebben economische hervormingen door gevoerd zonder de macht af te staan. De Sovjet Unie had ook nog kunnen bestaan als de toenmalige partijleider had gekozen voor keiharde repressie. (niet dat ik niet blij ben dat hij dat niet gedaan heeft natuurlijk)
De USSR is failliet gemaakt door de defensieuitgaven vd VS. Dat is de enige juiste weergave vd feiten.
quote:Internet stamt uit de jaren 60. En nogmaals in de jaren 90 ging de ontwikkeling misschien nog wel sneller ZONDER overheidsinvesteringen. Het is volkomen belachelijk om de economische groei in de jaren 90 op het conto van Reagen te schuiven.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:36 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
De ontwikkeling ervan is wel degelijk enorm gepushd door het defensiebudget. Ook het internet is een direct uitvloeisel hiervan. Het is opgezet als communicatie tussen de defensiecomputers.
Maar natuurlijk is het slechts toeval dat op het moment dat Clinton aan de macht komt de economie weer begint te draaien. Reagen was toen al 4 jaar pleitte nogmaals.
quote:Ze zijn misschien failliet gemaakt (wat ook niet helemaal waar is natuurlijk aangezien een kapitalistisch systeem superieur is aan een communistisch systeem dus vroeg of laat waren ze zowiezo failliet gegaan) maar Gorbatsjov heeft de stekker d'r uit getrokken. Had hij dat niet gedaan dan was de Sovjet Unie er misschien nog wel geweest.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Alleen dan hadden ze kunnen blijven bestaan ja, maar dan waren ze net zo arm als China nu is (en China is HEEEEL arm...).
De USSR is failliet gemaakt door de defensieuitgaven vd VS. Dat is de enige juiste weergave vd feiten.
quote:je hoeft niet in de VS te wonen om politiek ontwikkeld te zijn.
Op donderdag 29 mei 2003 07:57 schreef Vampier het volgende:
(zo dat is even wat geraaskaal voor de mensen in Nederland... de mensen in Amerika weten waar ik het over hebt)
quote:Voor de rijken?
Op donderdag 29 mei 2003 07:57 schreef Vampier het volgende:
Gray Davis (huidige 'gouverneur') heeft een recall boven zijn hoofd hangen. Zijn ratting is 3.4 van de 10..... hij duwt er onmogelijke wetten doorheen die de economie naar de klote helpt..... en is er maar voor 1 doelgroep.... en dat is niet voor de Amerikanen kan ik je vertellen.
Ik denk trouwens niet dat Arnie het beter gaat doen, heeft hij uberhaupt verstand van politiek?
Bij welke partij gaat Arnie eik? Of wordt hij independent?
quote:Je spreekt jezelf nogal tegen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Alleen dan hadden ze kunnen blijven bestaan ja, maar dan waren ze net zo arm als China nu is (en China is HEEEEL arm...).
quote:hij's toch ronduit republikein
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:53 schreef ghettoman het volgende:[..]
Voor de rijken?
Ik denk trouwens niet dat Arnie het beter gaat doen, heeft hij uberhaupt verstand van politiek?
Bij welke partij gaat Arnie eik? Of wordt hij independent?
quote:
01/08 Pornokoning Flint ambieert gouverneurschap Californië
Larry Flynt, de beroemde Amerikaanse pornokoning en persmagnaat, wil zich kandidaat stellen voor het gouverneurschap van Californië. Volgens de democraat zijn de inwoners van Californië progressief genoeg en stoort het hen niet om een uitgever van pornografie aan het hoofd van hun staat te verkiezen.
De verkiezingen in Californië vinden plaats op 15 oktober. Die verkiezingen gaan echter alleen door als Gray Davis, de huidige gouverneur van Californië, op 7 oktober weggestemd wordt door de inwoners van de deelstaat.
Davis is momenteel minder populair dan ooit. Zijn tegenstanders verwijten hem Californië op de rand van het bankroet te hebben gedreven en verantwoordelijk te zijn voor het recorddeficit van 38 miljard dollar en voor de vele stroompannes.De Oostenrijkse acteur en republikein, Arnold Schwarzenegger, liet eerder verstaan zich ook kandidaat te stellen voor het gouverneurschap van Californië. Hij trok zich onlangs terug.
Of Clint Eastwood die zelf vroeger burgermeester was...
een verkiezingstrijd tussen de Terminator en Dirty Harry lijkt mij het einde
quote:Dat kon toch niet? Vanwege in Oostenrijk geboren zijn en zo...
Op woensdag 6 augustus 2003 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
...Ik denk dat als ie eenmaal gouverneur is van Amerika's machtigste staat de stap naar het presidentsschap niet zo'n grote meer is!!
quote:wetten zijn er om veranderd te worden!
Op woensdag 6 augustus 2003 20:23 schreef Short_stop het volgende:[..]
Dat kon toch niet? Vanwege in Oostenrijk geboren zijn en zo...
quote:lol, goed punt!
Op woensdag 6 augustus 2003 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
wetten zijn er om veranderd te worden!
quote:Ook niet als je Arnold Schwarzenegger heet?
Op woensdag 6 augustus 2003 21:52 schreef BAZZA het volgende:
In de grondwet kan je volgens mij niet echt iets fundamenteel veranderen.
Een gouverneur of president is niet in staat om eigenhandig een verandering te maken in de grondwet.
Persoonlijk denk ik dat de wet die zegt dat een Amerikaans president in de U.S. geboren dient te zijn NIET zal worden aangepast.
Vanavond is het trouwens zover: In de "Tonight Show" met Jay Leno laat ie weten of ie ervoor gaat. Voor zaterdag moeten alle candidaten aangemeldt zijn.
Mijn gok is dat ie het NIET doet..... Van wat ik begrepen heb is ie politiek heel erg goed trouwens.
20 minuten geleden aangekondigd op de radio hier:
Arnold Schwarzenegger heeft zich WEL verkiesbaar gesteld als gouverneur van California.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,93985,00.html
http://www.cnn.com/2003/ALLPOLITICS/08/06/candidates.announce/index.html
VS
Why Should Gray Davis Be Recalled?
Four Simple Reasons
California Deficit Worst In United States
Under Gray Davis, California went from a surplus to a record $34.8 Billion deficit - more than the deficits of all other states combined.
California Taxes Going Up
Last October, Gray Davis told Californians he would not raise taxes. Now he is trying to raise taxes by over $8 Billion!
California Bankrupt
When companies go bankrupt, the CEO takes the blame. In covering up deficits and cooking the books in Enron-type accounting, Gray Davis has brought the state to bankruptcy.
Davis Hid The Facts From Voters Last November
Because California voters were deceived by Davis last November, they did not have a chance to learn how bad things were. Davis understated the deficit, understated state spending, and misled the public about the state of our economy. Now the facts are in, and Davis deserves to be recalled for misleading the public.
1.6 Million Petitions Collected, now awaiting certification. Davis will face the voters!
Mijnheer heeft VEEL belangrijke bedrijven weggejaagd uit California (belasting omhoog) waardoor de werkeloosheid door het dak geschoten is. Van een 5 biljard omzet naar een 44 biljard verlies, 1000-den leraren ontslagen.... bezuinigingen en nog eens bezuinigingen. En hij was vanplan om alle illegalen een rijbewijs te geven (een rijbewijs aan illegalen die geen verzekering kunnen betalen!!)
quote:Ben je Amerikaans staatsburger dan? Ik mag ook niet stemmen hoor
Op donderdag 7 augustus 2003 02:36 schreef BAZZA het volgende:
Oh leuk!![]()
Wanneer kan men stemmen? misschien kan ik ook op Arnold stemmen op vakantie.
Toch wel leuk als je later aan de kleinkinderen kan vertellen dat je op Arnold stemde als jonge kerel
quote:Larry Flint wordt hier absoluut niet serieus genomen.... maar goed, iedereen mag zich inschrijven. Dat deed meneer Ratelband ook in Nederland toch met zijn politiek partijtje?
Op donderdag 7 augustus 2003 06:40 schreef Priem het volgende:
Lijkt me helemaal geinig als hij verliest van Larry Flint !
Maar goed, hij is qua persoon waarschijnlijk wel iemand die zijn uiterste best gaat doen geen steekpenningen aan te nemen.
quote:Ja die gozer is Amerikaans staats hamburger
Op donderdag 7 augustus 2003 06:23 schreef maartena het volgende:[..]
Ben je Amerikaans staatsburger dan? Ik mag ook niet stemmen hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 07-08-2003 07:13]
quote:
,,Het was een hele moeilijke beslissing, één van de moeilijkste die ik in mijn hele leven heb gemaakt'', zei de ster uit de filmcyclus 'Terminator'. Kennissen van Schwarzenegger hadden eerder laten doorschemeren dat hij van de kanidatuur zou afzien. Zij meenden te weten dat zijn vrouw Maria Shriver, journaliste en Democrate, bang was voor de invloed die een politieke carrière op het stel en hun vier kinderen zou hebben.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 08:16 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]In meer dan 1 betekenis
Mocht jij ook je handtekening zetten voor de recall ballot?
quote:kon het niet laten
Op donderdag 7 augustus 2003 08:19 schreef Sidekick het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 07-08-2003 08:27]
quote:Dat is geen antwoord.
Op donderdag 7 augustus 2003 08:20 schreef Vampier het volgende:[..]
kon het niet laten
quote:Neej.... ben geen Amerikaans staatsburger
Op donderdag 7 augustus 2003 08:19 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:En dan straks zeker een Totall Recount?
Op donderdag 7 augustus 2003 08:16 schreef Vampier het volgende:
In meer dan 1 betekenis
quote:Deze dus:
Gary Coleman on California ballot
(CNN) -- Gary Coleman, child star of the sitcom "Diff'rent Strokes," has placed his name among a host of other celebrities in the running for California governor.
quote:Ja, hoe kan ik me aanmelden?
Op donderdag 7 augustus 2003 06:23 schreef maartena het volgende:
Ben je Amerikaans staatsburger dan? Ik mag ook niet stemmen hoor
quote:Jammer. Flint is lang niet gek. Financieel gezien heeft hij het voor zichzelf iig goed gedaan en hij heeft al decennia lang blijk gegeven van een duidelijke politieke betrokkenheid en een zich geprofileerd als een sterke persoonlijkheid die eerlijk is in zijn meningen en er ook 100 procent achter staat.
Op donderdag 7 augustus 2003 06:52 schreef maartena het volgende:[..]
Larry Flint wordt hier absoluut niet serieus genomen....
Ik zge niet dat hij de ideale gouverneur is, maar wel dat ie een stuk serieuzer te nemen is dan een flink stel van die mafkezen die mee doen.
quote:Er zijn overigens 2 topics op het moment over de recall in Californië, deze die eigenlijk meer over de politieke aspiraties van Schwarzenegger gaat, en Californië wil gouverneur via referendum dumpen die meer algemeen is. Ik laat ze vooralsnog beide open, maar stel voor de meer algemene discussie over de recall in het andere topic te houden.
Arnold Schwarzenegger wil Californië redden
AMSTERDAM - Arnold Schwarzenegger wil toch gouverneur worden van Californië. ''Het was de moeilijkste beslissing van mijn leven,'' aldus de ster van onder meer de Terminator-films. ''Behalve dan die dag in 1979 toen ik besloot tot een bikini wax.''
Geheel in showbusiness-stijl kondigde Schwarzenegger gisteren zijn kandidatuur aan in het televisieprogramma van Jay Leno. Hij is de grootste kanshebber van de Republikeinen, hetgeen aanvankelijk niet naar de zin was van zijn echtgenote, Maria Shriver. Zij is een nicht van senator Edward Kennedy en een vooraanstaande Democrate. ''Maria heeft besloten dat ze voor het eerst van haar leven op een Republikein zal stemmen,'' aldus Schwarzenegger.De 56-jarige immigrant uit Oostenrijk legde uit waarom hij het kwakkelende Californië wil besturen en genezen. ''Toen ik hier voor het eerst kwam, in 1968, was dit de geweldigste staat van de wereld. Nu is de toestand rampzalig. Politici zijn het contact met het volk kwijtgeraakt. Daar wil ik iets aan doen.''
De kiezers van Californië besluiten op 7 oktober, of de huidige Democratische gouverneur Gray Davis moet worden afgezet en, zo ja, wie hem moet opvolgen. Davis is pas een goed jaar geleden herkozen, maar heeft er volgens veel Californiërs een potje van gemaakt.
Met de gematigde conservatief Schwarzenegger als kanshebber, wordt de strijd in Californië een mediaspektakel, waar de hele wereld naar kijkt. Enkele opvallende figuren waren al kandidaat, zoals porno-uitgever Larry Flynt
Veel publiciteit kreeg ook kandidate Mary Carey, een 22-jarige porno-actrice die overal in de staat valt te bewonderen op enorme reclameborden. De conservatieve columniste Ariana Huffington mikt op kiezers die Schwarzenegger niet rechts genoeg vinden. Op dat terrein ondervindt ze veel concurrentie van haar ex-man, het vroegere Congreslid Michael Huffington. Ariana Huffington emigreerde op latere leeftijd uit Griekenland naar Los Angeles. Haar Engels met zwaar Grieks accent is populair bij de talrijke komieken die de gouverneursrace verslaan of er zelf aan meedoen, zoals Leo Gallagher.
Schwarzenegger geldt als een 'conservatief met compassie'. Hij bepleit een harde hand tegen de misdaad, maar op andere terreinen is hij eerder een liberaal. Zo wil hij niet tornen aan rechten van homoseksuelen en aan het recht op abortus, zoals andere Republikeinen.
Ook tv-presentator Jerry Springer had lang een politieke carrière overwogen, als senator van de staat Ohio. Maar gisteren besloot hij toch niet mee te doen.
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1060233770500.html
(ik zal dit artikel ook in het andere topic plaatsen)
Ach, ze hebben al een professionele worstelaar en worstel commentator als gouverneur (Ventura) dus een acteur meer of minder moet kunnen, toch?
quote:haha ja, in total recall zit de grap van "president Schwarzenegger" idd... heel scherp..
Op donderdag 7 augustus 2003 08:20 schreef Vampier het volgende:[..]
kon het niet laten
quote:En een C-acteur als president gehad, vergeet die vooral niet
Op donderdag 7 augustus 2003 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
Only in America....(godzijdank)Ach, ze hebben al een professionele worstelaar en worstel commentator als gouverneur (Ventura) dus een acteur meer of minder moet kunnen, toch?
maja, moet ie eerst maar es naar California verhuizen....
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 07-08-2003 20:25]
quote:*kuch* Emile Ratelband *kuch*
Op donderdag 7 augustus 2003 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
Only in America....(godzijdank)
Niet alleen in Amerika.....
quote:Je dient je te registreren als kiezer. Je dient hiervoor wel een adres te hebben in California waarnaar de registratiepapieren kunnen worden opgestuurd. Kiezersregistratieformulieren kun onderhand overal krijgen, zelfs bij de DMV heb ik ze gezien
Op donderdag 7 augustus 2003 12:13 schreef BAZZA het volgende:
Ja, hoe kan ik me aanmelden?
Heb nog nooit gestemt voor een lokale verkiezing
Mijn vrouw is trouwens geregistreerd Democraat, maar ik acht de kans erg aanwezig dat ze op de Republikijnse Governator zoals ie hier al genoemd wordt gaat stemmen. Ze stemt namelijk nooit naar partij, maar naar de persoon. Arnold heeft trouwens altijd veel gedaan met politiek, en ik denk dat ie qua kwaliteiten best een goede gouverneur kan worden.
Die andere jojo's zoals Larry Flint en Gary Coleman worden echt niet serieus genomen. Gary had al aangekondigd dat ie mischien wel op Arnold zou stemmen.
Gray Davis is exit... hoe erg hij zich er ook tegen verzet.... er zijn zelfs politiciy die hem steunen. De Ad Melkert van America noem ik hem al
quote:Of van die pornoster, die belasting wou op borstimplantaten.
Op donderdag 7 augustus 2003 06:40 schreef Priem het volgende:
Nou, het is officieel hè? Ben benieuwd..Lijkt me helemaal geinig als hij verliest van Larry Flint !
quote:Intressant, mijn broer heeft een huis in Cali dus dat zou wel moeten kunnen...
Op donderdag 7 augustus 2003 18:22 schreef maartena het volgende:
Je dient je te registreren als kiezer. Je dient hiervoor wel een adres te hebben in California waarnaar de registratiepapieren kunnen worden opgestuurd. Kiezersregistratieformulieren kun onderhand overal krijgen, zelfs bij de DMV heb ik ze gezien
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 07-08-2003 23:11]
Bedankt Maarten.
quote:Je moet een resident en staatburger zijn om je hier bij de DMV te registreren.
Op donderdag 7 augustus 2003 22:23 schreef BAZZA het volgende:[..]
Intressant, mijn broer heeft een huis in Cali dus dat zou wel moeten kunnen...
op Arnold stemmen lijkt me een leuk experiment
quote:Even registreren dus als ik op vakantie ben
Op vrijdag 8 augustus 2003 01:35 schreef Vampier het volgende:Je moet een resident en staatburger zijn om je hier bij de DMV te registreren.
Action man Arnold Schwarzenegger is prepared for the mud-slinging that will accompany his race to become California Governor - because he knows he's the best man for the job. The movie star accepts his past will be dragged into the present by current Governor Gray Davis, along with claims he lacks political experience and he's a womanizer - and he's ready for all the nastiness. He says, "We all know that Gray Davis knows how to run a dirty campaign better than anyone but he doesn't know how to run a state. There's a great vision that I have for California. We can turn this around. We can pay off the debt and we can bring businesses back to California. We can make it the shining state, the golden state, again." Arnie insists his vast fortune will help him stay honest should he become Governor. He adds, "No one can pay me off. I have plenty of money, trust me."
Hij zal het wel winnen. Jammer maar helaas.
Ik hoop dat mevrouw S. met haar democratische stanpunten nog even roet in het eten kan gooien.
J.
quote:Kun je dat ook onderbouwen?
Op zondag 10 augustus 2003 23:28 schreef Juan Zueco het volgende:
Jammer maar helaas.
quote:Wat weten we nu eigenlijk van Schwarzenegger? En dan bedoel ik zijn politieke standpunten, ideeen en visie. Helemaal niets toch?
Op maandag 11 augustus 2003 00:00 schreef SunChaser het volgende:[..]
Kun je dat ook onderbouwen?
Volgens mij werd eerder dit topic nog het 'argument' "Only in America" weerlegd door te stellen dat we hier ook een poppenkast hebben gehad met Ratelband, maar die was eigenlijk niet zichtbaar (in de peilingen). Dat is nu anders, nu we Schwarzenegger zien winnen op naam en faam. En een toefje "de huidige gouverneur is fout" "ik ga het beter doen" en de andere gebruikelijke cliches die elke US-politicus gebruikt.
quote:Dat is natuurlijk ook een smerige manier van campagne voeren. Al op voorhand de tegenstander gaan beschuldigen van een dirty campaign. Verder zie ik enkel wat holle frasen als I have a great vision en We can make it the golden state again. Wat wil Arnie eigenlijk met California?
Op zondag 10 augustus 2003 22:08 schreef SunChaser het volgende:
Arnie Ready for Nasty Political Battle
Action man Arnold Schwarzenegger is prepared for the mud-slinging that will accompany his race to become California Governor - because he knows he's the best man for the job. The movie star accepts his past will be dragged into the present by current Governor Gray Davis, along with claims he lacks political experience and he's a womanizer - and he's ready for all the nastiness. He says, "We all know that Gray Davis knows how to run a dirty campaign better than anyone but he doesn't know how to run a state. There's a great vision that I have for California. We can turn this around. We can pay off the debt and we can bring businesses back to California. We can make it the shining state, the golden state, again." Arnie insists his vast fortune will help him stay honest should he become Governor. He adds, "No one can pay me off. I have plenty of money, trust me."
quote:Staat leuk op z'n cv en is een net zo'n leuk opstapje naar het Presidentschap vermoed ik zo.
Op maandag 11 augustus 2003 09:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat is natuurlijk ook een smerige manier van campagne voeren. Al op voorhand de tegenstander gaan beschuldigen van een dirty campaign. Verder zie ik enkel wat holle frasen als I have a great vision en We can make it the golden state again. Wat wil Arnie eigenlijk met California?
quote:Dan moet er nog een regel worden gewijzigd.
Op maandag 11 augustus 2003 09:44 schreef Maerycke het volgende:[..]
Staat leuk op z'n cv en is een net zo'n leuk opstapje naar het Presidentschap vermoed ik zo.
quote:De werkgelegenheid en de economie opkrikken.
Op maandag 11 augustus 2003 09:43 schreef Kozzmic het volgende:Wat wil Arnie eigenlijk met California?
quote:Tsja, dat willen we allemaal wel natuurlijk....
Op maandag 11 augustus 2003 09:47 schreef SunChaser het volgende:[..]
De werkgelegenheid en de economie opkrikken.
Feit is trouwens dat de economische problemen in ieder geval niet alleen aan de huidige gouverneur te wijten zijn. De recessie hits Californië extra hard, omdat een belangrijk gedeelte van de economie op het drijfzand van de IT-wereld steunde. En juist daar vallen de grote klappen op het moment. Of Schwarzenegger dat even oplost waag ik te betwijfelen, maar ja, als Californië over een paar jaar nog steeds een economische puinhoop is dan kan hij dat natuurlijk altijd zijn voorganger verwijten.
Trouwens, de verkiezingen zijn pas over 3 jaar. Is dit allemaal nodig zo vroeg?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 11-08-2003 09:58]
quote:That's politics
Op maandag 11 augustus 2003 09:56 schreef SunChaser het volgende:
Ik zag al op het nieuws dat de huidige gouveneur niet de schuld is van alles. Gaat het goed dan dragen ze je op handen, gaat het slecht dan geven ze jou de schuld.
quote:Nee, zie Californië wil gouverneur via referendum dumpen.
Op maandag 11 augustus 2003 09:58 schreef SunChaser het volgende:
quote:Kijk eens naar de topictitel.
Op maandag 11 augustus 2003 09:58 schreef SunChaser het volgende:
Trouwens, de federale verkiezingen zijn al over anderhalf jaar.
Edit: betere grammatica
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |