Wie kent de heren of gaat ze leren kennen?
Ga deze mannen beluisteren!
Lijkt er op of wij de enige 2 zijn op dit toch niet kleine forum die de heren kennen...
quote:Geen slechte vergelijking.
Op zaterdag 31 mei 2003 19:56 schreef grif het volgende:
Heb 'm ook, leuke cd! Soort kruising tussen Skik (voor mij als amsterdammer klinkt drents en noors echt wel hetzelfde), Nick Cave en Tom Waits.
Tindersticks on speed of Calexico on speed kan ook nog wel, vind ik!
Afgelopen donderdag hun optreden in Atak (Enschede) gezien. Erg leuk, te gekke live-show. Erg grappig was de reactie van de zanger toen hij vroeg of er nog Noren in de zaal waren en z'n 30% antwoordde (er is een hele kudde Noren aan het studeren op het HBO alhier)
quote:En 'De Kift'
Op zondag 1 juni 2003 15:45 schreef methodmich het volgende:
Tindersticks on speed of Calexico on speed kan ook nog wel, vind ik!
quote:En Stuurbaard Bakkebaard als je het mij vraagt....
Op zaterdag 14 juni 2003 02:04 schreef Lawine het volgende:[..]
En 'De Kift'
Te gekke cd! Check ook "evig pint"; deze cd is in noorwegen nog NA "Ompa..." verschenen, maar hier nog niet uit....
quote:Nee, niets anders....veel van hetzelfde, maar dat vind ik bij deze band geen probleem aangezien ze al best iets unieks doen.
Op zondag 15 juni 2003 11:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Is die ook leuk dan? Is hij anders? Beter?
Hij klinkt wel beter geproduceerd trouwens!
quote:Dat is je geraden Vork! Ik kom controleren of je geweest bent! Kun je zien aan het feit of je direct daarna de cd hebt gekocht of niet.. tenzij hij uitverkocht is op de avond zelf (Wat ik had
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:35 schreef Vork het volgende:
Gezien alle reacties denk ik dat ik het optreden op Lowlands iig niet mag missen!
quote:Nou niet echt. Ten eerste is Kaizers Orchestra een stuk serieuzer. En ze spelen geen covers
Op dinsdag 2 september 2003 10:59 schreef Frollo het volgende:
Dus mijn vraag: is KO ook te vergelijken met Eläkeläiset?
quote:Gaan we doen
Op dinsdag 2 september 2003 11:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ga maar luisteren zou ik zeggen.
quote:Ik wilde ze heel graag zien maar het ging helaas niet.. Wilde teveel tegelijk zien.
Op donderdag 12 juni 2003 15:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Wow, dat was echt een waanzinnig cool concert! Echt heeeel stoer! Iedereen die naar Lowlands gaat, KIJKEN! Ik ben de volgende keer dat ze komen in ieder geval weer van de partij!
quote:Natuurlijk was ik er ook weer, en vond het wederom geweldig
Op zaterdag 31 januari 2004 11:55 schreef Cheese het volgende:
Heb ze donderdag in Vera gezien, echt geweldig man! Energieke gasten, staan ze daar in een mooi shirt, stropdas (en gasmasker) te spelen, en dan met vette mokers op die bakken te slaan! Heerlijk hels kabaal.
Ik heb veel goeds over ze gehoord.
Gisteren dus gezien in 013. Zelden een band zó strak horen spelen live. De pianist is geniaal. Hij speelt niet eens op een piano maar op een oud harmonium, voorzien van een schemerlamp en diverse WOII attributen. De bassist speelt op een acoustische bas, ook lekker hoor!
Het deed me af en toe erg denken aan oude punk-ska.
Footootje gisteren gemaakt, is dus van de bewuste pianist. Ik ga in ieder geval een CD scoren van deze band. En hun toerlist in de gaten houden want het is zeker de moeite waard om nog eens te gaan.
Nogmaals pianist
Overzichtfoto
Sfeerfoto
en nog een...
Zo, dat was het. Sorry voor hier en daar een beetje brakke foto, maar ik wil nooit flitsen, en uit de hand is het een beetje moeilijk soms.
[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 02-02-2004 01:45]
De officiele website is www.kaizers.no. Daar las ik dat ze nog een cd hebben, naast Ompa Til Du Dør. Moet ik maar eens even scoren ergens.
Op de Duitse fansite http://www.save-me-kaizer.de/ staat een hoop info, met tientallen foto's. Dit vind ik wel een toffe
quote:Live zijn ze inderdaad stukken leuker omdat ze heel erg goed op het publiek in weten te spelen en de stukken waarin meegezongen kan worden (zoals bij de Gipsy nummers (ze hebben er live nog een op het repetoire staan geloof ik) wat dan ook iedereen doet
Op maandag 2 februari 2004 09:56 schreef Z het volgende:
Ik heb ze gister gezien in het Patronaat in Haarlem. Vond het een leuk optreden, dat in tegenstelling tot de CD want die kan me niet echt boeien. Ik vind voor al de 'Gipsy' nummers (zoals zij dat zelf noemen) leuk om live te horen. Oftewel, ga ze live zien! Das leuker dan de CD luiteren...
Dat is nou zonde
Maar dat kwartiertje dat ik op Lowlands heb gehoord was al erg goed. Volgende x beter...
quote:VOlgens mij treden we een keer op 10 per jaar in Nederland op, dus lang hoef je waarschijnlijk niet te wachten!
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef marsterretje het volgende:
Kijk, ik had deze week de cd geluisterd (super!)
en kwam er ook deze week achter dat ze in Nederland op traden.Dat is nou zonde
Maar dat kwartiertje dat ik op Lowlands heb gehoord was al erg goed. Volgende x beter...
[Dit bericht is gewijzigd door Dissident op 03-02-2004 20:06]
quote:Idem.
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef marsterretje het volgende:
Kijk, ik had deze week de cd geluisterd (super!)
en kwam er ook deze week achter dat ze in Nederland op traden.Dat is nou zonde
De cd is wat donkerder en melancholieker van aard dan het debuut, met wat meer beladen meeslepende tracks. Ik heb zelf het gevoel dat het een soort rustpunt is, na de energie eerste cd, waarna de 3e cd weer de hel los laat barsten.
Een 7.5, voorlopig .
Ik denk het wel. Concerten van die gasten zijn meesterlijk!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:10 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Het is niet helemaal mijn muziek geloof ik, ik vind de nieuwe CD helemaal niet zo bijzonder maar omdat mijn vrienden allemaal roepen dat ze live zoveel beter zijn dan op de plaat ga ik toch maar mee naar het concert. Ter voorbereiding bij 3 voor 12 een live-opname bekeken en beluisterd, die klonk als een slappe imitatie van de Pogues. Wellicht ben ik na het concert helemaal 'om', nu geloof ik de hype nog niet zo.
En nu ik het heb ontdekt, ben je helemaal binnenquote:Op donderdag 26 februari 2004 17:26 schreef methodmich het volgende:
Gaaf hoor, nooit gedacht dat dit topic nog eens in de buurt van 50 replies zou komen! Doet me goed.
Inderdaad. Breng muziek aan de man die het bij vele mannen kan brengen. SCH dus.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:18 schreef SCH het volgende:
[..]
En nu ik het heb ontdekt, ben je helemaal binnen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:21 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad. Breng muziek aan de man die het bij vele mannen kan brengen. SCH dus.
Ik wil wel naar ze.....quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:31 schreef SCH het volgende:
Het laatste nummer van de CD is echt briljant, met die viool aan het eind ---> kippenvel.
Maar ook het 4e nummer mag er zijn. Gaat er nog iemand naar de Melkweg?
www.kaizers.noquote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:53 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Zijn er ergens recensies te lezen?
Daar zit je toch echt fout broeder:quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:58 schreef methodmich het volgende:
Evig Pint is uit 2002, Ompa uit 2003.
Evig Pint is alleen slechts in 2004 pas gedistribueerd in Europa.
Zouden hier in Nederland ook nog singles komen? Ik zag dat er in ieder geval wel een videoclip van 'Evig Pint' was op www.planet.nl.quote:van de Kaizers Orchestra site
The band's debut album, Ompa Til Du Dør, got rave reviews in Norway and sold 90,000 copies, making it the highest selling rock debut album ever issued in the Norwegian language. It also went down with a storm in Denmark, with around 9,000 sales. In 2001, Kaizers won virtually every award going for rock album of the year, with the Norwegian Grammy as the highest accolade. Despite a hectic schedule in the past year, the guys have still managed to
record a second album, entitled "Evig Pint", which was released in Norway on 3 February 2003. The first single "Di Grind" is already a hit and the reviews of the album were again very good.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:31 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Daar zit je toch echt fout broeder:
[..]
I rest my case.quote:Ja, het kan inderdaad zo zijn dat je Evig Pint al eeuwen op je harde schijf of in je iPod had staan. Mogelijk had je zelfs de importkanalen voortreffelijk gebruikt. Toch is de tweede Kaizer-plaat nu pas officieel verkrijgbaar in de Benelux, nadat vorig jaar het Ompa Til Du Dør-offensief was gestart. De eerste plaat dus.
Ik heb geen pop-encyclopedie helaas, en inderdaad op Evig Pint staat 2002, maar dat zal wel het releasejaar van Noorwegen zijn, terwijl 2003 het release jaar voor de Europese versie van Ompa was.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kijk achter op je album zou ik zeggen: daar staat 2002. Kijk anders in de Popencyclopedie en zie dat ook daar Evig Pint gewoon als debuutalbum staat.
Kijk op allmusic.com en zie hetzelfde...
En zie: http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=5411
rest my case.
Nou ja, waar we het in ieder geval over eens kunnen zijn, is dat ergens in 2005 hun derde album uitkomt en ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.quote:They are inclined to found a proper band and, believing that "blood, snot and punches" does not sound serious enough, the need for a new band name arises. Finally, they come up with the name "gnom". The CD "Mys" is recorded with the musicians Helge Risa, Rune Solheim und Rolf Prestø in 1998.
......
In the course of the new musical changes involving oil drums, the band again feels that a new name is needed. In the end the name "Kaizers Orchestra" is accepted by everybody. The new EP that is recorded contains four songs: The old gnom song "Bastard" the three new songs "Bøn fra hælvete", "Katastrofen" und "Dekk bord".
....
After numerous concerts in Norway a CD is recorded. In cooperation with Jørgen Træen the band records 16 song within six days in the Duper Studios. This is only possible because of the professional team in the studio. Twelve of the recorded songs find their way onto the album "Ompa til du dør", with which the Gentlemen Kaizer achieve their final breakthrough on the Norwegian market. With 90.000 copies sold, the album is the best selling rock debut album in Norwegian language. Until now the band has been busy with pocketting every possible music award in Norway and with giving concerts throughout the country. Right now, the goal is to become known on the continent, which seems to be working already. European reviews and audiences are totally euphoric about the band that sings in Norwegian and that turns every grim face into a smiling one. The second CD "Evig Pint" which has already been released in Norway is going to hit the European market at the beginning of 2004.
...
Ja idd, zoals afgelopen zaterdag in de Melkweg. Alweer een groot feest. Toch vind ik de nieuwe nummers iets minder, het is meer doorsnee rock, wil niet zeggen dat ze direct slecht zijn, maar misschien moet ik er gewoon aan wennen.quote:Op maandag 2 februari 2004 11:21 schreef Z het volgende:
VOlgens mij treden we een keer op 10 per jaar in Nederland op, dus lang hoef je waarschijnlijk niet te wachten!
Zekers! en ze maken bdw een 3e cd he. En er is al een nummer van te horen op http://3voor12.vpro.nl http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=10206781quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:52 schreef methodmich het volgende:
Kaizers Orchestra wint steeds meer zieltjes!
nope... wou wel maar k moest mountainbiken... en tjah dat is een zwaaaaaare verslaving voor mij dus kon ik niet gaanquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:09 schreef annoh het volgende:
geen tivoli reacties?
Is er uberhaupt IEMAND naar tivoli gegaan?
Ja ik, zie undersign zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:09 schreef annoh het volgende:
geen tivoli reacties?
Is er uberhaupt IEMAND naar tivoli gegaan?
nieuwe cd??quote:Op woensdag 1 september 2004 08:32 schreef annoh het volgende:
alleen kaizers stond niet op lowlands.....
beetje jammer, maar het was dus een leuk concert.
Ik vind het wel raar dat ze een cd gaan noemen naar een eerder uitgebracht nummer...
begin volgend jaarquote:Op woensdag 1 september 2004 15:18 schreef drelletje het volgende:
[..]
nieuwe cd??
Deze solo dus? Is niet echt kaizers... Wel leuk! (beetje vernederend)quote:
3 oktober 2005 spelen ze ook in Tivoli, Utrecht. Ben tevreden met de nieuwe cd.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:14 schreef Boeman het volgende:
2 concerten in Nederland en 2 in België, en ik ga/wil/moet naar die in Grunn
16-09-2005:
Amsterdam, NL, Melkweg
17-09-2005:
Groningen, NL, Oosterpoort
18-09-2005:
Leffinge, B, Leffingeleuren
19-09-2005:
Brussels, B, Botanique
oeh hebben ze een nieuw album .. ze komen 3 october naar tivoli maar even kaartjes voor halen danquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik vind het nieuwe album best tof eigenlijk. Favoriet is tot nu toe het derde nummer denk ik. Heb nog geen kaartjes, maar ben wel van plan om naar hun concert in Grun te Goan.
D'oosterpoortquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik vind het nieuwe album best tof eigenlijk. Favoriet is tot nu toe het derde nummer denk ik. Heb nog geen kaartjes, maar ben wel van plan om naar hun concert in Grun te Goan.
Ongetwijfeld. Maar die cd ben ik niet van plan te kopen. De nieuwe wellicht nog, dus ik hoop dat dat boekje ook teksten in het engels bevat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
In het boekje van Evig Pint.
Kom. We gaan meeten en bier drinken, als rechtgeaarde ONZ'ers.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:
album klinkt leuk idd maar eens aanschaffen dan en kaartjes halen voor tivoli
Primaquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:10 schreef Stofje het volgende:
[..]
Kom. We gaan meeten en bier drinken, als rechtgeaarde ONZ'ers.
Als je Maestro koopt, zit daar een software stukje op. Via dat stukje software kom je op een speciaal gedeelte van de Kaizers Orchestra site. Daar staan Engelse teksten. Nog niet uitgeprobeerd overigens, maar dat begreep ik uit het boekjequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:57 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar die cd ben ik niet van plan te kopen. De nieuwe wellicht nog, dus ik hoop dat dat boekje ook teksten in het engels bevat.
bedankt Man_in_a_shed voor de internetlink.![]()
3 october tivoli ? ga je mee .. tis op een maandag dus het antwoord zal wel nee zijnquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:58 schreef paarse_paashaas het volgende:
net begonnen met de nieuwe cd te luisteren, klinkt erg lekker!
nee joh, ik rij graag dat hele tering stuk heen en terug in mn eentje voor een concertje , terwijl ik de volgende dag moet werken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
3 october tivoli ? ga je mee .. tis op een maandag dus het antwoord zal wel nee zijn
tja je vind het leuk of niet ! .. je kan wel bij mij crashen ..maar dan moet je smorgens vroeg dat tering eind rijden !quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:03 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
nee joh, ik rij graag dat hele tering stuk heen en terug in mn eentje voor een concertje , terwijl ik de volgende dag moet werken.
ja nog leuker, belachelijk vroeg opstaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja je vind het leuk of niet ! .. je kan wel bij mij crashen ..maar dan moet je smorgens vroeg dat tering eind rijden !
quote:Op zondag 28 augustus 2005 18:48 schreef Stofje het volgende:
Wordt mooi weekje. Maandag Kaizers Orchestra in Utrecht, dinsdag Le Peuple de l'Herbre in Haarlem. Woensdag vrij vragen, Haarlem is wel een end weg 's nachts. Maar BB, we gaan bier dirnken en olievaten checken, wat mij betreft
![]()
jaquote:Op zondag 18 september 2005 12:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
"Sneller sounds a lot like schneller and that's all your fault!"
Het was inderdaad echt geweldig! Ben Boeman ook nog tegengekomen. Ompa til du dor!
eenschquote:Op zondag 18 september 2005 16:06 schreef de_Druif het volgende:
Ik was gister ook in de Oosterpoort en vond het super leuk![]()
Kaizers zijn gewoon géweldig![]()
De band poseerde op een bepaald moment voor enkele foto-momenten, dus iemand moet fantastische foto's hebben.quote:Op zondag 18 september 2005 16:41 schreef Boeman het volgende:
[..]
eensch
heeft iemand nog fotos gemaakt?
ik stond wel vooraan maar had geen camera bij me...quote:Op maandag 19 september 2005 16:07 schreef Sjappos het volgende:
[..]
De band poseerde op een bepaald moment voor enkele foto-momenten, dus iemand moet fantastische foto's hebben.
Een briljante show in de Oosterpoort inderdaad. Ik moest erg lachen om het 'any questions till sofar', waarop Janove enkele vragen ging beantwoorden.
Dat voorprogramma met Geoff "I'm a goddamn happy Jew" Berner kon ik ook wel waarderen.
Eigenlijk moeten we nu ook gewoon de hele week in bed blijven, want de week is nu toch niet meer te toppen. Of eigenlijk moeten we de rest van het jaar gewoon wegslapen, tot Kaizers Orchestra volgend jaar weer terug komt; want zo goed als gisterenavond wordt het toch niet meer in de tussentijd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow wat een cool optreden in tivoli gisteren .. zoals de zanger ook zei één van de leukste maandagen in tijden
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we nu ook gewoon de hele week in bed blijven, want de week is nu toch niet meer te toppen. Of eigenlijk moeten we de rest van het jaar gewoon wegslapen, tot Kaizers Orchestra volgend jaar weer terug komt; want zo goed als gisterenavond wordt het toch niet meer in de tussentijd.
Jazeker inclusief stagedive van de zanger maar eerst heeft hij nog een rondje door het publiek gerend met de gitarist op zn schouders !quote:
Nee het was meer dan aardigquote:
Tis gewoon een goede band!quote:
quote:
dr hing later een papier bij de merchendise dat je een bod uit kon brengen op die vatenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:31 schreef Stofje het volgende:
Godver, ik kon dit topic niet meer terugvinden! Maar inderdaad, super optreden, zijn 3 of 4 keer teruggekomen. Die olievaten zijn volgens mij nu echt dood. We ontwaarden: Het gasmasker, de olievaten, de Duitse helmen. Wat voor potret had de pianist eigenlijk op zijn standaard? Ook een verwijzing naar WO II?
Het voorprogramma was overigens hilarisch. Jezus, wat een gast
En jou heb ik niet gezienquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dr hing later een papier bij de merchendise dat je een bod uit kon brengen op die vaten
haha ik jou ook niet en ik heb nog nooit een foto van je gezien dusquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:54 schreef Stofje het volgende:
[..]
En jou heb ik niet gezien!
Ik heb je ook maar één keer op een vage foto gezien, dus dat is ook niet zo verrassend.
Was er ook al 1 die had 60 euro geboden op zo'n vatquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dr hing later een papier bij de merchendise dat je een bod uit kon brengen op die vaten
Is dat niet een portret van Martin Luther King?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:31 schreef Stofje het volgende:
Wat voor potret had de pianist eigenlijk op zijn standaard? Ook een verwijzing naar WO II?
Als je een slaapplaats hebt, ben ik je man... Serieus, zo irritant, laatste treinen naar Utrecht gaan té vroeg.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:54 schreef Grobbel het volgende:
Nog meer mensen die aanstaande maandag naar hun optreden in Doornroosje gaan?
zo'n tof optreden als die maandag in utrecht wordt het toch nietquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef Stofje het volgende:
[..]
Als je een slaapplaats hebt, ben ik je man... Serieus, zo irritant, laatste treinen naar Utrecht gaan té vroeg.
Dat was een geweldig optreden inderdaad... Maar toch, zou ze graag weer willen zienquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zo'n tof optreden als die maandag in utrecht wordt het toch niet
Fuk, komen ze vanavond in Nijmegen, ben ik notabene om zelf op te treden met mijn theaterclubjequote:Op maandag 13 maart 2006 12:21 schreef MrTorture het volgende:
Ja, ik ga vanavond naar NijmegenHeb er zin in
Dan kom je naar mij kijken in de Wammusquote:Op maandag 13 maart 2006 12:25 schreef Stofje het volgende:
Uitverkocht. Jammer, helaas.
Daar had ik dan weer geen probleem meequote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
Het middengedeelte met bandvoorstelling en daaropvolgende rustigere nummers was net iets te lang
Ik weet bijna zeker dat dat gepland was. Logo was nog steeds blauw verlicht, licht in de zaal ging niet vol aan, en achtergrond muziekje was te zacht. Pas na de tweede toegift ging alles in de zaal pas echt aan.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
een opvallend* tweede toegift,
* zou best kunnen dat ze dit al tijdenlang bij hun optredens zo doen hoor, al leek het niet ingestudeerd. Was de eerste keer dat ik het ze zag doen, in elk geval.
ze keken me heel raar aan toen ik er naar vroegquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
vanaf heden bij de plantenzaak
Dat lijkt me vetquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Eindelijk dan live materiaal van Kaizers Orchestra! Een live dubbel cd, getiteld 'Live at Vega' en een Dvd getiteld 'Viva la Vega' (van hetzelfde concert) ligt vanaf heden bij de plantenzaak en het werd (wat mij betreft) tijd ook!
De Dvd staat nog vol leuke extras en de cd is gewoon het live concert. Gek genoeg is de cd wel een stukje duurder dan de DVD, maar ze klinken allebei erg goed! Kaizers is natuurlijk ook primair een live band, dus daarom is dit volgens mij wel verplichte kost voor de liefhebber.
Edit:
Ik zag Boeman nog heel vaag in een van de extra's. Heb mezelf (nog) niet kunnen spotten, maar er zaten een paar opnames van hun concert in de Oosterpoort (staat er niet bij vermeld trouwens..) in een van de filmpjes.
Ik via de Boudisque-site. Maar wel gek idd dat de CD 5 euro duurder is dan de DVD.quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:15 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Goed plan! Ik heb hem zowaar bij de Media Markt gehaald. Was niet de bedoeling, ik wilde hem eigenlijk braaf bij de Plato halen. Maar ik ging een scanner halen (mijn oude was overleden) en toen lag hij daar voor mijn neus. Heb wel braaf de cd gekocht bij de Plato (ik heb niet meer bij Intratuin gekeken of de plantenzaken ze ook hadden...)
Dat is toch ergens eind van de zomer?quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:55 schreef MrTorture het volgende:
Ze spelen ook op Huntenpop in Varsselder-Veldhunten bij Ulft bij Doetinchem, net niet in Duitsland, voor degenen die niet al te ver van huis willen gaan en dichter bij Varsselder-Veldhunten wonen dan bij een van de andere festivals.
Jezus wat een zin
11 en 12 augustus dacht ik. En ik kan je aanraden er heen te gaan. Huntenpop is het beste (kleinschalige) festival van Nederland!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:13 schreef Boeman het volgende:
[..]
Dat is toch ergens eind van de zomer?
quote:Kaizers Orchestra: Viva La Vega door Gunter Van Assche
De grootste livesensatie uit het hoge Noorden verovert je huiskamer
Bijna tweehonderd dagen per jaar staat het Noorse vijftal Kaizers Orchestra op het podium - netjes in het pak gestoken, gasmaskers op en olievaten in de aanslag. Dit vreemde gezelschap brengt een vrolijke mix van kaduke polka, blues en punk. Op het podium komt die zigeuneresprit nog het best over, dus een souvenir aan een van hun liveoptredens kon niet uitblijven. Vorig jaar speelden de ketelmuzikanten in het Deense La Vega, een concert dat nu op twee platen en een live-dvd is beland.
Die dvd is waardevoller dan de platen: Kaizers Orchestra biedt immers vooral een visueel spektakel. Op de opnamekwaliteit valt weinig aan te merken (al is de rauwe show nogal netjes in beeld gebracht), maar vooral de goede klank rechtvaardigt een aanschaf. Kaizers Orchestra vulde de dvd ook met aangename extra's: vier clips, een blik achter de schermen en beelden van de opnames van hun laatste plaat Maestro. Alleen de diavoorstelling is zo saai dat zelfs de grootste fan er maar één keer plezier aan heeft. Maar de liveshow was toch al genoeg om ons te overtuigen. Of om zanger Janove Ottesen in La Vega te citeren: "Fuck it: let the party begin!" (Universal)
Nou die Terje heeft een nogal 'uniek' hoofd vind ikquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:34 schreef Stofje het volgende:
Hoe herkén je die mensen. Ik ben echt heel erg fan van die jongens, maar er zou bij mij geen belletje rinkelen als ik ze tegen zou komen bij een concert.
Ze zijn hard bezig met een nieuwe cd die begin 2008 uit moet komen, dus waarschijnlijk daarna.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:09 schreef StupidByNature het volgende:
Damn, wanneer gaan deze gasten weer touren??? Ze staan bovenaan op mijn "to see" lijst!
In het clubcircuit is het net wat leuker vind ik. De zanger is fantastisch met publiek, waardoor er ´iets´ ontstaat tijdens concerten. Klinkt wellicht zweverig, maar het concert in de kleine zaal van de Melkweg vorig jaar wasquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:43 schreef StupidByNature het volgende:
Bedankt voor de info, maar ja, dikke 2 jaar wachten![]()
![]()
![]()
Ik sukkel, had ook naar KO moeten gaan op Pinkpop een aantal jaar geleden en niet naar KoRn of zo
Ach, ik vind het maf dat ze slechts twee concerten doen (Paard en Paradiso). Ik verwacht er nog wel wat optredens bij eigenlijk... Dus wie weet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb hem ook maar gedownload en ik vind hem wel tof. Ik heb ergens gelezen dat de internationale release date 20 maart is. Jammer trouwens dat ze niet weer in Groningen komen, wat ik wel had verwacht. Ze hebben er per slot van rekening hun eerste stapjes buiten Noorwegen in Groningen gezet.
Ik ga naar het Paardquote:Op maandag 24 maart 2008 11:42 schreef Duizendpootje het volgende:
whoehoooeee wie gaan er volgende week dinsdag allemaal naar Paradiso??![]()
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Gisteren had Janove het ook over de "first guitarplayer and the second guitarplayer"... Nja, op zich niet heel belangrijk verderquote:Op woensdag 2 april 2008 20:17 schreef Duizendpootje het volgende:
Stofje, in je recensie zet je dat de kaizers een bassist hebben maar is dat zo?
ik dacht zelf namelijk een contrabas en 2 gitaristen..
verder ben ik het heeelemaal eens met het begin, waar is onze geliefde Gypsy nou!
Zijn er niet nog kaartjes?quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef StupidByNature het volgende:
Damn, ik moet beter opletten... Al twee jaar probeer ik ze te zien te krijgen, steeds lukt het niet, of volg ik hun tour net even niet...
Huh in Tivoli? Het publiek op het podium? Heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 19 november 2008 01:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Man, het was vanavond echt supertof! De band had er overduidelijk zin in en ze waren veel maffe dingen aan het doen tussendoor. Was echt grappig.
Beste moment was wel toen het voltallige publiek op het podium stond (op enkele mensen na), en Janove en de twee gitaristen in de zaal stonden te spelen. Echt hilarisch. Ze hebben ongeveer anderhalf uurt gespeeld (misschien net iets langer), maar het was echt te moeite waard. Beste concert wat ik de afgelopen jaren van hun gezien heb, al waren de eerste twee keer in Vera toch wel het allertofst.
Ah.quote:Op zaterdag 22 november 2008 19:26 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik was in de Oosterpoort in Groningen.
Ja hele voorste rijen waren allemaal Noren, toffe lui.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:05 schreef Stofje het volgende:
Was weer een vet concert, was er gisteren ook. Een van de beteren die ik van ze zag, maar dat kwam ook omdat de helft van de zaal met Noren gevuld was en omdat Janove ze wijsmaakte dat Noorwegen van Denemarken won met 3-2.
Moet zeggen dat ik het voorprogramma ook een relaxte dude vond. Hij deed het leukquote:Op zondag 27 maart 2011 15:09 schreef Stofje het volgende:
WE'RE GONNA BEAT THE DUTCH!
Tuurlijk Janove.
Gisteren zelf niet geweest, maar een concert van de Kaizers valt of staat bij het humeur van de zanger. Ze spelen altijd gewoon aardig en het is altijd best goed, maar als de zanger zeer nadrukkelijk met het publiek aan de slag gaat, wordt het ineens echt erg vet. Heb de band zelf een keer of 15 gezien (quote:Op zondag 11 maart 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik had gisteren mijn Kaizers Orchestra ontmaagding. Ik ben geen kenner van ze, en ook nog niet echt fan, maar dit zou toch wel heel erg vet moeten zijn. Maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegenMaar de sfeer was fantastisch met fanatiek Noors publiek en met een knettergekke band.
Maar ik had er dus meer verwacht.
Als ik nu thuis nog wat platen opzet, vooral die live registratie, vind ik dat toch veel beter. Maar ik zal wel een van de enige zijn
quote:Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah goeie, ik zal hem straks eens opzetten.
http://www.platekompaniet(...)tra/?id=00010201#DVDquote:Op maandag 26 november 2012 12:23 schreef Stofje het volgende:
Ze hebben vorig jaar een dvd uitgebracht: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_i_Oslo_Spektrum. Hun vorige dvd vond ik echt alleraardigst. Deze is alleen te verkrijgen bij vage Noorse webshops, dat durf ik toch niet aan. Zelfs een torrent / download is niet te vinden (nee, mag niet, weet ik, maar het valt op dat ze dus ook niet bestaan). Wel jammer, heeft iemand een tip?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |