abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10716899
Eén van de leukste platen van dit jaar, ongetwijfeld. Kaizers Orchestra heeft hem gemaakt met Ompa Til Du Dor. Het zijn Noren, die een soort feest / hoempa muziek spelen, gezongen in het Noors. Klinkt vaag als omschrijving en ook op plaat, maar is absoluut zeer interessant.

Wie kent de heren of gaat ze leren kennen?

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10736057
Muziekforum...
www.thuisuiteten.nl
pi_10739766
Tjezus, koopt iedereen alleen maar braaf wat er in de Album Top 100 staat of wat onder "alternatief maar verantwoord" (lees: Coldplay, Radiohead) valt???

Ga deze mannen beluisteren!

www.thuisuiteten.nl
pi_10744939
ik heb ooit weleens een nummer van ze gedownload ... oh wacht .. dit wist jij al ... iig .. ik wil wel hun album hebben .. binnenkort maar weer eens flink cd shoppen ... :-) :-)
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_10756166
Dat wist ik al inderdaad, maar evengoed bedankt voor je reactie!

Lijkt er op of wij de enige 2 zijn op dit toch niet kleine forum die de heren kennen...

www.thuisuiteten.nl
pi_10792330
Joepie! ik heb hun album vandaag gekocht, en dat dankzij deze topic
pi_10793851
Heb 'm ook, leuke cd! Soort kruising tussen Skik (voor mij als amsterdammer klinkt drents en noors echt wel hetzelfde), Nick Cave en Tom Waits.
Never try to outstubborn a cat.
pi_10805799
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 19:56 schreef grif het volgende:
Heb 'm ook, leuke cd! Soort kruising tussen Skik (voor mij als amsterdammer klinkt drents en noors echt wel hetzelfde), Nick Cave en Tom Waits.
Geen slechte vergelijking.

Tindersticks on speed of Calexico on speed kan ook nog wel, vind ik!

www.thuisuiteten.nl
pi_10984853
Ik ga woensdag naar hun concert in Vera! Nu al zin in!
pi_11060314
Wow, dat was echt een waanzinnig cool concert! Echt heeeel stoer! Iedereen die naar Lowlands gaat, KIJKEN! Ik ben de volgende keer dat ze komen in ieder geval weer van de partij!
  zaterdag 14 juni 2003 @ 02:03:45 #11
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_11100418
Handig die zoek functie Ik was eigenlijk van plan er een topic over te open.

Afgelopen donderdag hun optreden in Atak (Enschede) gezien. Erg leuk, te gekke live-show. Erg grappig was de reactie van de zanger toen hij vroeg of er nog Noren in de zaal waren en z'n 30% antwoordde (er is een hele kudde Noren aan het studeren op het HBO alhier)

Koffie, zwart, geen suiker
  zaterdag 14 juni 2003 @ 02:04:52 #12
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_11100426
quote:
Op zondag 1 juni 2003 15:45 schreef methodmich het volgende:
Tindersticks on speed of Calexico on speed kan ook nog wel, vind ik!
En 'De Kift'
Koffie, zwart, geen suiker
pi_11119612
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 02:04 schreef Lawine het volgende:

[..]

En 'De Kift'

En Stuurbaard Bakkebaard als je het mij vraagt....

Te gekke cd! Check ook "evig pint"; deze cd is in noorwegen nog NA "Ompa..." verschenen, maar hier nog niet uit....

pi_11119781
Is die ook leuk dan? Is hij anders? Beter?
pi_11130437
quote:
Op zondag 15 juni 2003 11:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Is die ook leuk dan? Is hij anders? Beter?
Nee, niets anders....veel van hetzelfde, maar dat vind ik bij deze band geen probleem aangezien ze al best iets unieks doen.

Hij klinkt wel beter geproduceerd trouwens!

pi_12365827
Een absolute geweldige live band... gaat dat live zien eind augustus/begin september als ze een aantal optredens in NL geven!!!!!
pi_12369156
Komen ze alweer deze kant op? Ze zijn net geweest? (Je hoort mij natuurlijk niet klagen!!). Zoals de persoon voor mij al zei.. ga dat zien! Ze zijn echt geweldig!
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 17:35:59 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_12385166
Gezien alle reacties denk ik dat ik het optreden op Lowlands iig niet mag missen!
pi_12391677
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:35 schreef Vork het volgende:
Gezien alle reacties denk ik dat ik het optreden op Lowlands iig niet mag missen!
Dat is je geraden Vork! Ik kom controleren of je geweest bent! Kun je zien aan het feit of je direct daarna de cd hebt gekocht of niet.. tenzij hij uitverkocht is op de avond zelf (Wat ik had )
pi_12748234
Dit is echt een fantastische CD die ze afgeleverd hebben, lekker meebleren in het Noors, ook al weet je niet precies waar het over gaat!
Gewoon hoempa'en tot je erbij neervalt! Hoog tempo meespringen op allerlei instrumenten, echt een alternatief dweilorkesten-cd'tje. Heerlijk.
pi_12888655
zaterdag ga ik ze live zien @ Zinin festival in Utrecht...
  dinsdag 2 september 2003 @ 10:59:48 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_12888754
Ik lees alleen vergelijkingen met Tom Waits, Stuurboord Bakkebaard, Skik etc., maar als ik denk aan hoempa, denk ik eerst en vooral aan het Finse Eläkeläiset
Dus mijn vraag: is KO ook te vergelijken met Eläkeläiset?
pi_12888925
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 10:59 schreef Frollo het volgende:
Dus mijn vraag: is KO ook te vergelijken met Eläkeläiset?
Nou niet echt. Ten eerste is Kaizers Orchestra een stuk serieuzer. En ze spelen geen covers . Ten tweede vind ik de term Hoemparock de muziek van Kaizers niet helemaal dekken. Ze gebruiken net zo goed tangroritmes. Maar dat gezegd zitten er wel wat overeenkomsten in. Ga maar luisteren zou ik zeggen. Ik zelf vind Eläkeläiset geweldig, dus wie weet vind je KO ook goed?
  dinsdag 2 september 2003 @ 13:09:35 #24
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_12891114
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 11:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ga maar luisteren zou ik zeggen.
Gaan we doen
pi_12896268
Kaizers Orchestra komt naar je toe deze zomer
pi_12897143
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Wow, dat was echt een waanzinnig cool concert! Echt heeeel stoer! Iedereen die naar Lowlands gaat, KIJKEN! Ik ben de volgende keer dat ze komen in ieder geval weer van de partij!
Ik wilde ze heel graag zien maar het ging helaas niet.. Wilde teveel tegelijk zien.
pi_16736748
Heb ze donderdag in Vera gezien, echt geweldig man! Energieke gasten, staan ze daar in een mooi shirt, stropdas (en gasmasker) te spelen, en dan met vette mokers op die bakken te slaan! Heerlijk hels kabaal.
Topconcert, het publiek vond het fantastisch, en we hebben ze ook 3 keer voor een toegift terug gekregen. En de zanger heeft net een dochtertje gekregen, die hij Vera genoemd heeft, wat het natuurlijk goed doet daar in Grunn .
Toch wel zeldzaam, dat je als anderstalige band de boel uitverkoopt. (ik las dat ze vooral populair zijn in landen met ook een vreemd taaltje)
pi_16739164
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:55 schreef Cheese het volgende:
Heb ze donderdag in Vera gezien, echt geweldig man! Energieke gasten, staan ze daar in een mooi shirt, stropdas (en gasmasker) te spelen, en dan met vette mokers op die bakken te slaan! Heerlijk hels kabaal.
Natuurlijk was ik er ook weer, en vond het wederom geweldig . Gaat dat zien!
pi_16739191
Ik heb ze op Lowlands 2003 gezien.
Leuke muziek, leuke act.
De zanger werd na een tijdje wel licht irritant toen 'ie een half uur lang de mensen "I LOVE KAIZERS ORCHESTRA" liet schreeuwen, maar dat deed niet af aan 't geheel.
Zeker leuke band.
pi_16741799
In ieder geval leuk dat dit topic uiteindelijk toch nog aardig loopt, na een stroeve start.
www.thuisuiteten.nl
pi_16742365
Ik heb de eer om morgen te werken als technici (stage) morgen in het Patronaat waar ze zullen optreden.

Ik heb veel goeds over ze gehoord.

Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_16743739
Ga ze over een paar uur in de 013 zien
Eens kijken of ze live wel cool zijn want op CD vindt ik ze veeeel te traag voor hoempa (geef mij maar Eläkeläiset) !!
pi_16770586
Geweldige band!!

Gisteren dus gezien in 013. Zelden een band zó strak horen spelen live. De pianist is geniaal. Hij speelt niet eens op een piano maar op een oud harmonium, voorzien van een schemerlamp en diverse WOII attributen. De bassist speelt op een acoustische bas, ook lekker hoor!

Het deed me af en toe erg denken aan oude punk-ska.

Footootje gisteren gemaakt, is dus van de bewuste pianist. Ik ga in ieder geval een CD scoren van deze band. En hun toerlist in de gaten houden want het is zeker de moeite waard om nog eens te gaan.

Nogmaals pianist

Overzichtfoto

Sfeerfoto

en nog een...

Zo, dat was het. Sorry voor hier en daar een beetje brakke foto, maar ik wil nooit flitsen, en uit de hand is het een beetje moeilijk soms.

[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 02-02-2004 01:45]

pi_16776297
Ik zit ook nog steeds na te genieten van donderdag! Ah, heerlijk was dat.

De officiele website is www.kaizers.no. Daar las ik dat ze nog een cd hebben, naast Ompa Til Du Dør. Moet ik maar eens even scoren ergens.

Op de Duitse fansite http://www.save-me-kaizer.de/ staat een hoop info, met tientallen foto's. Dit vind ik wel een toffe

pi_16799277
Jaaaaa een vergelijking met Elekelaiset!! Geweldige band is dat, daar wil ik echt graag cd's van hebben. Super! Ik had het Kaizers Orchestra echt heel graag willen zien, maarja, mijn zus trouwde net die dag. :S Anders was ik echt wel naar Vera geweest..
pi_16801390
Inderdaad blij dat meer mensen deze geweldige band beginnen te ontdekken. Ze hebben idd een tweede cd, 'Evig Pint' , maar die komt hier pas rond februari/maart uit. Dus daar hoef je nu nog niet naar te zoeken. Maar de eerste cd is ook zeer zeker de moeite waard.
pi_16808403
Ik heb ze gister gezien in het Patronaat in Haarlem. Vond het een leuk optreden, dat in tegenstelling tot de CD want die kan me niet echt boeien. Ik vind voor al de 'Gipsy' nummers (zoals zij dat zelf noemen) leuk om live te horen. Oftewel, ga ze live zien! Das leuker dan de CD luiteren...
Aldus.
  maandag 2 februari 2004 @ 09:58:51 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16808428
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:56 schreef Z het volgende:
Ik heb ze gister gezien in het Patronaat in Haarlem. Vond het een leuk optreden, dat in tegenstelling tot de CD want die kan me niet echt boeien. Ik vind voor al de 'Gipsy' nummers (zoals zij dat zelf noemen) leuk om live te horen. Oftewel, ga ze live zien! Das leuker dan de CD luiteren...
Live zijn ze inderdaad stukken leuker omdat ze heel erg goed op het publiek in weten te spelen en de stukken waarin meegezongen kan worden (zoals bij de Gipsy nummers (ze hebben er live nog een op het repetoire staan geloof ik) wat dan ook iedereen doet ).
pi_16809439
Kijk, ik had deze week de cd geluisterd (super!)
en kwam er ook deze week achter dat ze in Nederland op traden.

Dat is nou zonde

Maar dat kwartiertje dat ik op Lowlands heb gehoord was al erg goed. Volgende x beter...

pi_16809865
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef marsterretje het volgende:

Dat is nou zonde

Maar dat kwartiertje dat ik op Lowlands heb gehoord was al erg goed. Volgende x beter...

VOlgens mij treden we een keer op 10 per jaar in Nederland op, dus lang hoef je waarschijnlijk niet te wachten!
Aldus.
pi_16858620
Hoe heb je dat nu kunnen missen mar*? Volgende keer zal ik het je laten weten...
Ik ben in september vorig jaar eigenlijk vrij toevallig naar een optreden gegaan, en tsja, dat bleek verslavend... Ben afgelopen weekend (nouja vanaf donderdag) naar 3 concerten geweest (vera, 013 en patronaat) en ik kijk nu alweer uit naar meer... Hallelujah!

[Dit bericht is gewijzigd door Dissident op 03-02-2004 20:06]

Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 20:12:52 #42
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_16859038
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:00 schreef marsterretje het volgende:

Dat is nou zonde

Idem.
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
pi_17269090
Ik heb de nieuwe cd "Evig Pint" geluisterd, verkregen via wat minder legale kanalen maar goed . (Ik hoop dat het "eeuwig bier" betekent, maar dat zal wishful thinking zijn). Evig Pint haalt imho niet het niveau van Ompa Til Du Dør, qua feeststemming. Er staan niet zo veel energieke nummers op, maar nog steeds mooi desalniettemin.

De cd is wat donkerder en melancholieker van aard dan het debuut, met wat meer beladen meeslepende tracks. Ik heb zelf het gevoel dat het een soort rustpunt is, na de energie eerste cd, waarna de 3e cd weer de hel los laat barsten.
Een 7.5, voorlopig .

pi_17319498
Een rustpunt? Mmh, nou dan laat ik dit rustpunt even passeren en mag je de 3e CD weer voor mij branden. Er moet gewoon meer met die koevoet op die olievaten geramd worden.
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
pi_17344999
Wat ik van de tweede cd gehoord heb vond ik best goed eigenlijk hoor! Ik zou hem gewoon kopen.. branden
pi_17345408
Ik hoorde ze in oktober 2002 voor het eerst geloof ik, erg leuk!!
I bet you are flying inside.
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:21:31 #47
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_17351800
Ik heb ze begin deze maand ook gezien in het Patronaat. Bijzonder gave live-band. Ik kende de muziek helemaal niet, maar iemand vroeg of ik zin had om mee te gaan en na wat stukjes gelezen te hebben op Internet, was ik geintrigeerd. Absoluut geen spijt van gehad. Eén van de leukste optredens waar ik sinds lange tijd geweest ben. Het rockte echt, die harde metalen geluiden komen live echt veel beter tot hun recht als op de cd. Aanrader, mensen!

En ze staan op Pinkpop dit jaar.
pi_17361854
zeker aanrader, zie ookr ecensies en fotos op www.muzikantenweb.nl
pi_17377538
Gaaf hoor, nooit gedacht dat dit topic nog eens in de buurt van 50 replies zou komen! Doet me goed.
www.thuisuiteten.nl
pi_17396488
Ik was vandaag bij de Plato en daar wisten ze te melden dat de nieuwe Kaizers Orchestra op 15 maart zou uitkomen .
pi_17847279
En ik heb hem gisteren gekocht. Alleen naar de winkel. Ik heb hem nog niet kunnen beluisteren, maar wat ik er al van gehoord had was erg goed. Dus allen naar de winkel!
pi_17847821
Evig Pint!
www.thuisuiteten.nl
pi_17847949
Het is niet helemaal mijn muziek geloof ik, ik vind de nieuwe CD helemaal niet zo bijzonder maar omdat mijn vrienden allemaal roepen dat ze live zoveel beter zijn dan op de plaat ga ik toch maar mee naar het concert. Ter voorbereiding bij 3 voor 12 een live-opname bekeken en beluisterd, die klonk als een slappe imitatie van de Pogues. Wellicht ben ik na het concert helemaal 'om', nu geloof ik de hype nog niet zo.
pi_17848746
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:10 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Het is niet helemaal mijn muziek geloof ik, ik vind de nieuwe CD helemaal niet zo bijzonder maar omdat mijn vrienden allemaal roepen dat ze live zoveel beter zijn dan op de plaat ga ik toch maar mee naar het concert. Ter voorbereiding bij 3 voor 12 een live-opname bekeken en beluisterd, die klonk als een slappe imitatie van de Pogues. Wellicht ben ik na het concert helemaal 'om', nu geloof ik de hype nog niet zo.
Ik denk het wel. Concerten van die gasten zijn meesterlijk!
Black out the windows, it's party time!
pi_17855946
Heb van de week op de 3voor12-site hun cd in de luisterpaal zitten beluisteren en het klonk best aardig. Had (volgens mij ook via de 3voor12-site) meegekregen dat ze live een zeer strakke act neer weten te zetten. Kon ze daarvoor eigenlijk alleen van naam.
pi_17862333
Dat van die strakke concerten kan ik alleen maar beamen .
pi_18002820
Het laatste nummer op de nieuwe cd: jezus, ik heb bijna gehuild man, wat een pracht, de laatste 3 minuten - die viool.

Voor de rest een wonderschone plaat, zeg ik na 1,5 keer luisteren. Ik ben diep diep diep onder de indruk. Die taal is geweldig - misschien dat ik wel naar de Melkweg ga volgende week.
pi_18002851
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 17:26 schreef methodmich het volgende:
Gaaf hoor, nooit gedacht dat dit topic nog eens in de buurt van 50 replies zou komen! Doet me goed.
En nu ik het heb ontdekt, ben je helemaal binnen
pi_18003631
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

En nu ik het heb ontdekt, ben je helemaal binnen
Inderdaad. Breng muziek aan de man die het bij vele mannen kan brengen. SCH dus.
www.thuisuiteten.nl
pi_18004622
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:21 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad. Breng muziek aan de man die het bij vele mannen kan brengen. SCH dus.
Bij mijn eigen man is het al aardig gelukt in middels.
pi_18004696
Zie je wel, dat gaat goed!

SCH ömpat nu ook til ie dört.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:29:38 #62
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18004715
Ja die zijn wel oke.ik ken ze van lowlands pure lol,staan nu ook op 3voor12 luisteren zou ik zeggen
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:30:18 #63
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18004733
3voor12.vpro.nl --> luisterpaal --> naar benede klikken enzo en dan zie je evip pint (ofzow)

Geniale plaat!
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_18004756
Het laatste nummer van de CD is echt briljant, met die viool aan het eind ---> kippenvel.

Maar ook het 4e nummer mag er zijn. Gaat er nog iemand naar de Melkweg?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:31:19 #65
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:33:32 #66
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18004799
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:31 schreef SCH het volgende:
Het laatste nummer van de CD is echt briljant, met die viool aan het eind ---> kippenvel.

Maar ook het 4e nummer mag er zijn. Gaat er nog iemand naar de Melkweg?
Ik wil wel naar ze.....
Maar precies de zelfde tijd in Paradiso: tombola. met veel coole bandjes maar dus ook the shins waar ik voor ga..
Helaaaas
pi_18004880
En dat terwijl Evig Pint minder is dan opvolger Ompa Til Du Dör.
www.thuisuiteten.nl
pi_18004948
Voorganger bedoel je. De recensenten vinden dat niet trouwens. Die prijzen juist de eigenzinnigheid, dat ze niet voortborduren op iets wat succes heeft gebracht. Anders dus.
pi_18005132
Ik vind hem toch ook wel heel anders van sfeer dan de eerste. Ik hoor veel mensen zeggen dat het heel erg op de vorige lijkt, maar dat vind ik best wel meevallen. Natuurlijk is het niet zo'n verrassing als de eerste keer, maar dat kan ook niet. Zijn er ergens recensies te lezen?

Hij is gewoon wat minder vrolijk, maar daarom niet minder mooi.
pi_18005223
Evig Pint is uit 2002, Ompa uit 2003.

Evig Pint is alleen slechts in 2004 pas gedistribueerd in Europa.
www.thuisuiteten.nl
pi_18005477
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:53 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Zijn er ergens recensies te lezen?
www.kaizers.no
pi_18005735
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:58 schreef methodmich het volgende:
Evig Pint is uit 2002, Ompa uit 2003.

Evig Pint is alleen slechts in 2004 pas gedistribueerd in Europa.
Daar zit je toch echt fout broeder:
quote:
van de Kaizers Orchestra site
The band's debut album, Ompa Til Du Dør, got rave reviews in Norway and sold 90,000 copies, making it the highest selling rock debut album ever issued in the Norwegian language. It also went down with a storm in Denmark, with around 9,000 sales. In 2001, Kaizers won virtually every award going for rock album of the year, with the Norwegian Grammy as the highest accolade. Despite a hectic schedule in the past year, the guys have still managed to
record a second album, entitled "Evig Pint", which was released in Norway on 3 February 2003. The first single "Di Grind" is already a hit and the reviews of the album were again very good.
Zouden hier in Nederland ook nog singles komen? Ik zag dat er in ieder geval wel een videoclip van 'Evig Pint' was op www.planet.nl.
pi_18006415
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:31 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Daar zit je toch echt fout broeder:
[..]

Kijk achter op je album zou ik zeggen: daar staat 2002. Kijk anders in de Popencyclopedie en zie dat ook daar Evig Pint gewoon als debuutalbum staat.

Kijk op allmusic.com en zie hetzelfde...

En zie: http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=5411

Openingsregels van de recensie van good old Norbert:
quote:
Ja, het kan inderdaad zo zijn dat je Evig Pint al eeuwen op je harde schijf of in je iPod had staan. Mogelijk had je zelfs de importkanalen voortreffelijk gebruikt. Toch is de tweede Kaizer-plaat nu pas officieel verkrijgbaar in de Benelux, nadat vorig jaar het Ompa Til Du Dør-offensief was gestart. De eerste plaat dus.
I rest my case.
www.thuisuiteten.nl
pi_18007295
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 19:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kijk achter op je album zou ik zeggen: daar staat 2002. Kijk anders in de Popencyclopedie en zie dat ook daar Evig Pint gewoon als debuutalbum staat.

Kijk op allmusic.com en zie hetzelfde...
En zie: http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=5411
rest my case.
Ik heb geen pop-encyclopedie helaas, en inderdaad op Evig Pint staat 2002, maar dat zal wel het releasejaar van Noorwegen zijn, terwijl 2003 het release jaar voor de Europese versie van Ompa was.

En wat Allmusic.com betreft. http://www.allmusic.com/c(...)2&sql=Ajc6gtratklmx. Kijk onderaan en je ziet daar 2001 staan. Dus dat gaat zowieso niet op.

Dat stukje recensie wat je aanhaalt is gewoon een kwestie van hoe je het bekijkt. 'Eerste album' zou eerder op Ompa slaan, aangezien dat in de zin ervoor staat. Bovendien zegt hun officiele site zelf dat Ompa het debuut was, en Evig Pint de opvolger. Daarnaast zou het zeer onlogisch zijn om eerste Evig Pint te maken en dan Ompa, als je alleen al luistert naar de manier waarop het album geproduceerd is.

Nog meer links:
http://www.ifrance.com/di(...)kaizersorchestra.htm
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Kaizers-Orchestra

Meer?

edit: Oh ja, en in het stukje wat je zelf aanhaalt word Evig Pint toch echt 'tweede plaat' genoemd.
pi_18020903
Ik blijf er toch bij dat Evig Pint gewoon het debuut is. Bedenk dat ze in Noorwegen al jarig bezig waren. Het was sowieso bekend dat Ompa niet de eerste plaat is. Dat vertelde Jan Ove ook in Rotown, bij het optreden aldaar.

2002 is het releasejaar in Noorwegen uiteraard, maar daar hebben we het ook over. Nu pas gedistribueerd. Vreemd is dat niet. Gebeurt met meer platen. Ik zal echter eens gaan rond gaan vragen naar een sluitend antwoord.
www.thuisuiteten.nl
pi_18021046
Ik heb gisteren wat stukkies gelezen MM en daar hebben ze het steeds over Evig Pint als tweede plaat, dat ie niet een kopie is van het debuut enzo. Maar ik weet het niet, maakt mij ook niet zoveel uit. Hij is skoan
pi_18021483
Dat is het belangrijkste. Ik ga echter even navraag doen bij enkele popjourno's.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 28 maart 2004 @ 15:28:26 #78
25780 -
socialist
pi_18021697
van de officiele website www.kaizers.no:
Kaizers Orchestras second album, Evig Pint is hitting it off in Holland.

ik vond trouwens ompa till du dor beter dan evig pint, maar hij kan er prima mee door. en ik ga naar het concert in hof ter lo in antwerpen!! heb ze al gezien in januari in tilburg en live zijn ze gewoon nog veel beter dan op cd.
pi_18021972
Ik had Ompa til du dor al eens geluisterd... vond het wel bijzonder maar niet echt heel boeiend... de vlam sloeg pas in de pan toen ik ze live zag
Ik ga ze aankomende zondag voor de 4de keer zien en het verveeltt geen moment!!!

pi_18022606
Jij bent niet snel overtuigd he . Nou ja, dan maar een stukje geschiedenis.
quote:
They are inclined to found a proper band and, believing that "blood, snot and punches" does not sound serious enough, the need for a new band name arises. Finally, they come up with the name "gnom". The CD "Mys" is recorded with the musicians Helge Risa, Rune Solheim und Rolf Prestø in 1998.
......
In the course of the new musical changes involving oil drums, the band again feels that a new name is needed. In the end the name "Kaizers Orchestra" is accepted by everybody. The new EP that is recorded contains four songs: The old gnom song "Bastard" the three new songs "Bøn fra hælvete", "Katastrofen" und "Dekk bord".
....
After numerous concerts in Norway a CD is recorded. In cooperation with Jørgen Træen the band records 16 song within six days in the Duper Studios. This is only possible because of the professional team in the studio. Twelve of the recorded songs find their way onto the album "Ompa til du dør", with which the Gentlemen Kaizer achieve their final breakthrough on the Norwegian market. With 90.000 copies sold, the album is the best selling rock debut album in Norwegian language. Until now the band has been busy with pocketting every possible music award in Norway and with giving concerts throughout the country. Right now, the goal is to become known on the continent, which seems to be working already. European reviews and audiences are totally euphoric about the band that sings in Norwegian and that turns every grim face into a smiling one. The second CD "Evig Pint" which has already been released in Norway is going to hit the European market at the beginning of 2004.
...
Nou ja, waar we het in ieder geval over eens kunnen zijn, is dat ergens in 2005 hun derde album uitkomt en ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.

bron: http://www.save-me-kaizer.de/x_index.html
  maandag 5 april 2004 @ 11:25:25 #81
3878 Vork
Manisch creatief
pi_18188661
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:21 schreef Z het volgende:
VOlgens mij treden we een keer op 10 per jaar in Nederland op, dus lang hoef je waarschijnlijk niet te wachten!
Ja idd, zoals afgelopen zaterdag in de Melkweg. Alweer een groot feest. Toch vind ik de nieuwe nummers iets minder, het is meer doorsnee rock, wil niet zeggen dat ze direct slecht zijn, maar misschien moet ik er gewoon aan wennen.

Wat wel echt leuk was, was de toegift, ''The Grand Gypsy Finale", waarin ze nog dik 20 minuten aan 'Gypsy music' ten gehore brachten. Dit werk is ook op een live EP verschenen die iig bij de concerten wordt verkocht, maar ik moest nog thuis zien te komen, dus die heb ik maar even laten schieten.

Maar het moge duidelijk zijn, Kaizers Orchestra is een echte live band en als je ze dan live hebt mogen aanschouwen valt de cd die eerstkomende dagen na zo'n concert toch welweer een beetje tegen .
pi_18192976
Gisteren gezien in doornroosje , in een woord fantastisch + ik heb nu zo'n olievat welke tijdens het concert als veredeld drumstel gebruikt wordt/werd
pi_18198079
Ah, dus jij gaat een Nederlands equivalent oprichten!
www.thuisuiteten.nl
pi_18201081
Tsja wellicht, echter vrees ik dat ik niet kan tippen aan de kunsten van deze Noren! wat een overweldigende show was het gisteren
  maandag 5 april 2004 @ 23:14:27 #85
3878 Vork
Manisch creatief
pi_18208162
Ze begonnen overigens met hele nette deukloze olievaten en aan het eind van de avond waren die dingen toch zo misvormd. Nee daar wordt niet lullig mee omgesprongen.
pi_18208303
Ik was ook in doornroosje. Ik ben niet zo razend enthousiast als vele anderen (onder wie ook degenen met wie ik was). Ik heb me wel vermaakt hoor, ze brengen het leuk, stelletje mafkezen, leuke act, aanstekelijk enthousiasme....maar ik vind de nummers toch maar wat rechttoe-rechtaan veel van hetzelfde. Met af en toe een welkome uitzondering, gelukkig. Maar over het algemeen was ik niet enorm overtuigd van het creatief talent van de heren, een feestje bouwen kunnen we allemaal wel. Kwalitatief vond ik dan eerlijk gezegd het voorprogramma Stuurbaard Bakkebaard beter. Die hadden het publiek lang niet zo dolenthousiast als K.O., maar ik vond hen overall wel interessantere dingen doen.

Dit klinkt wellicht wat negatief, ik wil niet zeggen dat ik geen leuke avond heb gehad, ik ben alleen niet zo juichend als de anderen.

Die idioot die ze mee hadden gebracht als extra voorprogramma vond ik overigens hilarisch. Erlkonig....
pi_19518224
Ze stonden vandaag op pinkpop, en ik heb het gezien op de 3voor12 webtv. Damn, wat een geweldige band!
  zondag 30 mei 2004 @ 20:46:29 #88
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_19520061
een tijdje geleden leren kennen
heerlijk om naar te luisteren
(-&gt; The Black Winged Mistress &lt;-) bescherm de dieren tegen de beesten!
  zondag 30 mei 2004 @ 23:28:58 #89
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_19524114
godverdomme!!!
Ik heb ze gemist
ARGH!!!!!!!
damn kutzooi fuck etc.

Hopelijk komen ze op 3voor12 te staan..... ik ga ze wel ff smeken hehe
  zondag 30 mei 2004 @ 23:49:49 #90
92122 Elister
Pabo Meesteres
pi_19524723
Ik heb ze net "ontdekt" en ik vind ze erg gaaf!
En ik kan ook al niet rekenen!
pi_19546235
Zijn ze nog op de tv geweest?
Het optreden zal wel weer een feest geworden zijn, de Kaizers kennende.
Op 3voor12 waren ze ook lovend, hoewel er wel bij gezegd werd dat ze elk optreden "hetzelfde trucje" uithalen. Naja, wat mij betreft mogen ze!
  maandag 31 mei 2004 @ 21:36:43 #92
3878 Vork
Manisch creatief
pi_19546449
Mwah, ik heb ze twee keer gezien nu en wat betreft dat zelfde truukje viel dat nog wel mee. Natuurlijk het digieren van het publiek, het voorstellen van de bandleden en het meezingen zat er nog wel in op eenzelfde wijze, maar de nummers waren soms toch wat veranderd en ze hebben natuurlijk een nieuwe cd. Als je een concert van ze (los van een festival bezsoekt dan krijg je wrs. te maken met The Grand Gypsy Finale, om het maar eens over een goede toegift te hebben .
pi_19552700
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar die 15 seconden van de heren Kaizer uit de Ned3 compilatie op TV klonken toch wel VET op mijn surround installatie (met vol volume uiteraard). Schandalig dat er niet meer uitgezonden werd van hun vette live-act; the sugababes zijn tegenwoordig belangrijker (is Dolf ziek of zo?)
pi_19566823
Kaizers Orchestra wint steeds meer zieltjes!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:38:37 #95
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_19591680
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:52 schreef methodmich het volgende:
Kaizers Orchestra wint steeds meer zieltjes!
Zekers! en ze maken bdw een 3e cd he. En er is al een nummer van te horen op http://3voor12.vpro.nl http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=10206781

Daar staat ook het pinkpop optreden. En 2 filmpjes (helaas niet pp...)
Het nieuwe nummer is ook weer anders van stijl dan wat je hoort op evig pint en ompa til du dør.
pi_19615936
Ik heb het optreden van Pinkpop op tv en via de 3voor12 site gevolgd en ik weet i.i.g. zeker dat ik daarvan nog wel een concert ga bijwonen in de nabije toekomst!!
pi_19748105
NU op 3voor12 webtv
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:19:00 #98
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_19753793
pssst ze komen op pukkelpop!
(misschien lowlands!)
*hoophoophoop*
I'm just a girl in the world.
pi_20484935
Ik zie net dat ze op 18 augustus hier in Tivoli komen spelen

Ik neem aan dat ze toch in Nederland zijn voor lowlands? Op die festivals zie je me niet maar nu ze hier op het hoekkie komen, hoeraaaaaaaaaaaaaa
pi_20488209
Zeker gaan kijken SCH, al is het maar voor die olievaten!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:20:05 #101
18992 2nosedT
Music-addict
pi_20740442
*heeft kaartjes voor Tivoli*
ha hoe vet zou het zijn als ze op lowlands komen.. kan ik ze 2x in een weekend bewonderen
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:26:13 #102
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_20773249
Ahhh ze moeten echt op lowlands komen!
Anders zou echt té flauw zijn..
Ik kan namelijk 18 augustus niet want dan ben ik nog op vakantie!
pi_20776786
Weinig kans dat je ze dit jaar op lowlands zal zien, aangezien ze er vorig jaar ook al stonden.
pi_21603087
En van je *kick* ! (lang leve de zoekfunktie)

Ik zit er nu naar te luisteren, wat een leuke plaat is dat!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:09:24 #105
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_21660716
geen tivoli reacties?
Is er uberhaupt IEMAND naar tivoli gegaan?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:53:58 #106
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_21662937
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:09 schreef annoh het volgende:
geen tivoli reacties?
nope... wou wel maar k moest mountainbiken... en tjah dat is een zwaaaaaare verslaving voor mij dus kon ik niet gaan
pi_21674007
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:09 schreef annoh het volgende:
geen tivoli reacties?
Ja ik, zie undersign zou ik zeggen.
  woensdag 1 september 2004 @ 08:32:51 #108
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_21677721
alleen kaizers stond niet op lowlands.....
beetje jammer, maar het was dus een leuk concert.

Ik vind het wel raar dat ze een cd gaan noemen naar een eerder uitgebracht nummer...
  woensdag 1 september 2004 @ 15:18:48 #109
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_21684890
quote:
Op woensdag 1 september 2004 08:32 schreef annoh het volgende:
alleen kaizers stond niet op lowlands.....
beetje jammer, maar het was dus een leuk concert.

Ik vind het wel raar dat ze een cd gaan noemen naar een eerder uitgebracht nummer...
nieuwe cd??
pi_21701156
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:18 schreef drelletje het volgende:

[..]

nieuwe cd??
begin volgend jaar
pi_21701401
Jawel.. hier dan mijn Tivoli reactie:
erg vette show. je kon ook een bod doen op een van de olievaten. Heb gelijk bij binnenkomst maar 20 euro op vat 1 gezet (in de hoop dat het de linker zou zijn die vaak ook het meest in elkaar geramd is - gezien de zanger daar een nummer lang op ramt), maar het mocht niet baten. Iemand kwam er met 25 euro overheen en het zou toch niet gepast hebben in mn marbella
anyway.. show was weer geweldig ze speelde ook een nieuw nummer welke erg vet was. Show was wel wat minder dan de laatste keer dat ik ze in de melkweg zag.. maar toch hebben de mannen het erg goed gedaan.
Wel jammer was dat ze - geloof ik - een andere toetsenist (of eigenlijk harmoniumist oid) hadden. een of ander jong ventje met acne. Die vorige had veel meer charisma.. beetje jammer, hij probeerde hem te immiteren ofzow.
Owja en het Utrechtse duo wat in het voorprogramma stond was redelijk vaag. Het laatste nummer van hun vond ik daarentegen erg vet
pi_24378836
Voor de fans: op de Luisterpaal is het solo-album van Janove Ottesen te beluisteren.
Heb zelf nog maar twee nrs gehoord, eerste wat me opviel was dat hij in het Engels zingt. Verder vind ik het tot nu toe nog bepaald niet op Kaizers Orchestra lijken. Nou ben ik bepaald geen KO-fan, maar wat hij met de band doet vind ik tot nu toe een stuk leuker dan dit soloproject. Maar goed, dit baseer ik dus op slechts twee nummers
  maandag 3 januari 2005 @ 23:39:35 #113
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_24381529
i weet niet echt wat ik er van moet vinden... Wel leuke muziek... maar de naam. Zie mijn profiel maar Damn Nu word ik wanhopig
  maandag 3 januari 2005 @ 23:42:23 #114
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_24381606
quote:
Op donderdag 2 september 2004 09:52 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

begin volgend jaar
Deze solo dus? Is niet echt kaizers... Wel leuk! (beetje vernederend)
pi_24389643
Solo-album is wel sterk ja!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:07:17 #116
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24393482
Wat een goede plaat zeg! Misschien moet ik Kaizers Orchestra toch maar een tweede kans geven.....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_24394233
De band is wel heel anders hoor!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:59:23 #118
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24394533
Weet ik! Ik heb ze een keer live een sublieme show zien weggeven. Toen ik na het optreden hun album luisterde vond ik dat een beetje een anti-climax, het pakte me totaal niet. Ik weet niet of dat nu aan het indrukwekkende live-optreden lag, of aan de kwaliteit van de muziek.

Dit album van Janove Ottesen pakte me echter wel vanaf de eerste luisterbeurt bij de strot. Wat ik bij het Keizerlijk Orkest niet hoorde, hoor ik nu wel; de man kan gewoon fantastische songs schrijven. Het wakkert m'n interesse naar z'n andere werk, hoe anders dat dan ook mag zijn, dus aan....
pi_24395089
Ik zou dan met Ompa beginnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_24395527
hee volgens mij waren ze op de parkfeesten in venlo en heb ik ze toen gezien!!!!!!!!!!!!!!!

ik vond het iig erg coole muziek
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:10:20 #121
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24414067
Net samen met "Francis' Lonely Nights" "Ompa Til Du Dör" gekocht. Na 2 luisterbeurten moet ik toch echt concluderen dat Kaizers Orchestra typisch zo'n band is die je live moet zien. Als ik het op plaat hoor verlang ik er naar om in een dampende zaal te staan, intens genietend van een subliem optreden. Hoezeer deze sympathieke band ook z'n best doet het enthousiasme ook op plaat over te brengen, het blijft voor mij surogaat.
pi_24417586
Daar heb je wel gelijk in, dat geldt bijvoorbeeld ook voor artiesten als Arno Hintjes en Stuurboord Bakkebaard.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:24:45 #123
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_24420250
De cd is misschien niet zo opzwepend als hun live-shows, maar op plaat hoor je wel goed dat het behoorlijke songs zijn die puik zijn gearrangeerd.
De overgang tussen live muziek en muziek op cd is soms lastig te verteren.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:15:38 #124
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24421517
Het is een keer wat anders. En dat mag ik wel! Lekker Noors ook nog, en dan van die 'aparte' muziek. Ik vind het wel fijne muziek! Wel eventjes wennen ja, en niet altijd verantwoord, maar dat is met (bijna) iedere artiest zo.

Dat soloproject heb ik ook gehoord ja, van Janove nog wat. Het is engels, wel apart, want hij heeft ooit gezegd amper Engels te spreken. Maar ja, Ik heb ook niet echt het idee dat Jim (om zomaar, geheel willekeurig iemand te nemen ) het Engels beheerst. Dus dat hoeft niet zoveel te zeggen

Maar KO
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_24500619
Best mooi solo-album, niet echt verbijsterend maar wel erg aangenaam. Singer-songwriter - met KO trekjes maar niet vergelijkbaar, soms bijna Iers aandoend.

Zijn stem komt hier wel geweldig in uit.
pi_24502067
Ik ben groot liefhebber van Kaizers Orchestra, maar ik vreesde wel een beetje, dat ze niet meer echt iets nieuws konden doen na Ompa en Evig Pint. Deze solo cd geeft me meteen ook meer vertrouwen in nieuwe Kaizers Orchestra platen.

Wat de kritieken op Kaizers Orchestra cd's betreft, kan ik dat voor een klein deel bevestigen. De energie van een live optreden mis je gewoon op een cd, maar dat kun je voor heel veel bans wel zeggen. Zoals iemand hier ook al zei, als je goed naar de cd's luistert hoor je wel dat de nummers echt heel erg goed inelkaar zitten en ik vind persoonlijk dat KO op cd's ook op een andere manier goed op plaat staat. En ik vind Evig Pint trouwens ook best een mooie plaat. Iets minder vrolijk, maar daar houd ik ook wel van.

Misschien is het een verschil als je Kaizers Orchestra leert kennen via cd of via een optreden. Ik kende hun eerste cd al, voordat ik ze voor het eerst live zag.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:58:03 #127
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24514800
Totaal geen kaizers Orchestra, maar ik vind het een zeer geslaagd solo-album. Mooie liedje.
pi_24520238
Ja, zeker mooie nummers, hoewel het her en der wat platgetreden paadjes zijn. Enkele uitschieters naar boven maken dat dan wel weer meer dan goed.
www.thuisuiteten.nl
pi_24902360
Ik vind het echt een mooie cd van Ottesen. Afwisselend, leuke niet al te beladen teksten en zijn stem komt inderdaad goed uit. Hier en daar een klein (noors) accent, maar dat maakt het des te charmanter.
Ik heb sowieso een zwak voor zangers die hoog kunnen uithalen, heerlijk vind ik dat.
pi_24938115
Hmm, ik zal het solo album ook maar eens gaan luisteren
Mijn favo nummers van KO zijn: Evig Pint, Ressistansen en 170
Koning.
pi_24939436
Het lijkt erop dat vooral NL en Belgie zijn CD oppikken, gezien de resultaten van een google search op Janove Ottesen.

Z'n website is trouwens www.janove.com
pi_24983303
Heeee nog meer Kaizers orchestra liefhebber!!!

Wat een gave muziek. Ben al bij verschillende concerten geweest, maar ze blijven leuk!
pi_28662317
In Augustus komt hun nieuwe plaat uit, 'Maestro'. Ik heb voorafgaande EP kunnen beluisteren en het klinkt goed! Ben erg benieuwd naar de plaat.

http://www.universal-rock.de/index.php?content=artist_media&artistID=69775&menu=media

Hier is de nieuwe video in ieder geval te zien.
pi_28676350
Oe, spannend. Benieuwd of je invloeden van Jan Oves soloplaat merkt.
www.thuisuiteten.nl
pi_28677119
Weet je wat het grappige is? Ik heb toevallig op het internet een collectie rarities van Kaizers en voorgangers gevonden en dan merk je dat het eigenlijk andersom is. De acoustische folk invloed was er al eerder, voordat de 'Kaizers' sound opkwam. Hun eerste echte album, onder de naam 'Gnom' bevat vooral veel acoustische gitaren en piano's.

Het laatste nummer op die cd, 'Bastard' is het allereerste begin van de potten en pannen sounds van Kaizers Orchestra en een flinke stijlbreuk met de rest. In die collectie zat verder ook nog een onuitgebracht solo album van Janove in het Noors en meer fraais. Het geeft in ieder geval wel een interessante blik in de ontstaansgeschiedenis van de band en de sound.

Afgaande op de EP 'Maestro' (4 nummers) zou ik niet echt zeggen dat er veel solo album invloeden zijn, afgezien van wat meer rustige stukken tussen al het feestgeweld. Desalniettemin klinkt het wel lekker.
  zondag 10 juli 2005 @ 17:56:57 #136
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_28686140
meastro is relaxt
pi_28766483
Goed nummer, wederom. Lijkt wel een beetje op de rest, maar dat is niet erg.
http://www.combilozen.nl
Check de KoSte bundel! uit en bestel deze dan ook gelijk :o
pi_28827349
Ik vind het nummer toch wel wat anders eigenlijk. Okee, de stijl is een beetje hetzelfde, maar het is toch allemaal wat funkier en zo. Het is geen Coldplay in ieder geval .
pi_29811450
Maestro is uit . Vandaag gehaald en nu in de cd speler! Klinkt leuk, en anders gelukkig!
pi_29811718
Kee wat is hun toerschema in nederland?
pi_29818306
Bij OOR was men niet zo tevreden. Moet hem zelf nog luisteren, ben benieuwd.
www.thuisuiteten.nl
pi_29829737
Oor moet niet zeuren .
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:14:01 #143
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_29843121
2 concerten in Nederland en 2 in België, en ik ga/wil/moet naar die in Grunn

16-09-2005:
Amsterdam, NL, Melkweg

17-09-2005:
Groningen, NL, Oosterpoort

18-09-2005:
Leffinge, B, Leffingeleuren

19-09-2005:
Brussels, B, Botanique
  Licht Ontvlambaar zondag 21 augustus 2005 @ 19:52:15 #144
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:32:32 #145
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_29922112
Weet iemand al hoe het nieuwe album is?? Ben benieuwd
pi_29928775
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:14 schreef Boeman het volgende:
2 concerten in Nederland en 2 in België, en ik ga/wil/moet naar die in Grunn

16-09-2005:
Amsterdam, NL, Melkweg

17-09-2005:
Groningen, NL, Oosterpoort

18-09-2005:
Leffinge, B, Leffingeleuren

19-09-2005:
Brussels, B, Botanique
3 oktober 2005 spelen ze ook in Tivoli, Utrecht. Ben tevreden met de nieuwe cd.

Is dat kortaf, of wa
pi_29931575
Ik vind het nieuwe album best tof eigenlijk. Favoriet is tot nu toe het derde nummer denk ik. Heb nog geen kaartjes, maar ben wel van plan om naar hun concert in Grun te Goan .
  Moderator woensdag 24 augustus 2005 @ 20:08:12 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29931606
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik vind het nieuwe album best tof eigenlijk. Favoriet is tot nu toe het derde nummer denk ik. Heb nog geen kaartjes, maar ben wel van plan om naar hun concert in Grun te Goan .
oeh hebben ze een nieuw album .. ze komen 3 october naar tivoli maar even kaartjes voor halen dan !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:04:20 #149
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_29979316
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:07 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
D'oosterpoort
pi_29982342
Al had ik toch liever de Vera gehad. Wat kleiner en de helft goedkoper .
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:43:44 #151
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29983138
Wat een fijne plaat deze nieuwe. Tot dusverre vond ik het op cd wel ok, maar niet echt super. Maar deze plaat kan ik echt keer op keer draaien. Heerlijk.

Zijn er ook nog ergens songteksten in het engels te vinden?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_30005892
In het boekje van Evig Pint.
www.thuisuiteten.nl
pi_30010086
http://www.kaizers.de/x_kontroll.php

Alleen werken de links naar de vertaling van het nieuwe album nog niet.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:31:45 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30010136
album klinkt leuk idd maar eens aanschaffen dan en kaartjes halen voor tivoli
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:57:59 #155
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30011028
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
In het boekje van Evig Pint.
Ongetwijfeld. Maar die cd ben ik niet van plan te kopen. De nieuwe wellicht nog, dus ik hoop dat dat boekje ook teksten in het engels bevat.

bedankt Man_in_a_shed voor de internetlink.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_30011523
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:
album klinkt leuk idd maar eens aanschaffen dan en kaartjes halen voor tivoli
Kom. We gaan meeten en bier drinken, als rechtgeaarde ONZ'ers.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:14:44 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30011697
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:10 schreef Stofje het volgende:

[..]

Kom. We gaan meeten en bier drinken, als rechtgeaarde ONZ'ers.
Prima !
pi_30012233
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:57 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar die cd ben ik niet van plan te kopen. De nieuwe wellicht nog, dus ik hoop dat dat boekje ook teksten in het engels bevat.

bedankt Man_in_a_shed voor de internetlink.
Als je Maestro koopt, zit daar een software stukje op. Via dat stukje software kom je op een speciaal gedeelte van de Kaizers Orchestra site. Daar staan Engelse teksten. Nog niet uitgeprobeerd overigens, maar dat begreep ik uit het boekje .
pi_30013455
net begonnen met de nieuwe cd te luisteren, klinkt erg lekker!
Scheren is voor schapen!
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:59:30 #160
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30013508
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:58 schreef paarse_paashaas het volgende:
net begonnen met de nieuwe cd te luisteren, klinkt erg lekker!
3 october tivoli ? ga je mee .. tis op een maandag dus het antwoord zal wel nee zijn
pi_30013665
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

3 october tivoli ? ga je mee .. tis op een maandag dus het antwoord zal wel nee zijn
nee joh, ik rij graag dat hele tering stuk heen en terug in mn eentje voor een concertje , terwijl ik de volgende dag moet werken.
Scheren is voor schapen!
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:04:27 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30013714
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:03 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

nee joh, ik rij graag dat hele tering stuk heen en terug in mn eentje voor een concertje , terwijl ik de volgende dag moet werken.
tja je vind het leuk of niet ! .. je kan wel bij mij crashen ..maar dan moet je smorgens vroeg dat tering eind rijden !
pi_30013751
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tja je vind het leuk of niet ! .. je kan wel bij mij crashen ..maar dan moet je smorgens vroeg dat tering eind rijden !
ja nog leuker, belachelijk vroeg opstaan.

verplaats dat concert naar de dinsdag, en ik denk erover!
Scheren is voor schapen!
pi_30058084
Wordt mooi weekje. Maandag Kaizers Orchestra in Utrecht, dinsdag Le Peuple de l'Herbre in Haarlem. Woensdag vrij vragen, Haarlem is wel een end weg 's nachts . Maar BB, we gaan bier dirnken en olievaten checken, wat mij betreft
  Moderator maandag 29 augustus 2005 @ 13:50:23 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30070950
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:48 schreef Stofje het volgende:
Wordt mooi weekje. Maandag Kaizers Orchestra in Utrecht, dinsdag Le Peuple de l'Herbre in Haarlem. Woensdag vrij vragen, Haarlem is wel een end weg 's nachts . Maar BB, we gaan bier dirnken en olievaten checken, wat mij betreft
pi_30073187
Kaartjes voor Kaizers zijn ook binnen. Heb er zin in!
  zondag 4 september 2005 @ 17:49:03 #167
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30263681
Heb het album nu ook en bevalt me prima (niet dat ik het nog niet heb gehoord )

pi_30691202
Concert gister in de Oosterpoort was iig steengoed!
pi_30691728
"Sneller sounds a lot like schneller and that's all your fault!"

Het was inderdaad echt geweldig! Ben Boeman ook nog tegengekomen. Ompa til du dor!
  zondag 18 september 2005 @ 16:03:09 #170
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30698145
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:29 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
"Sneller sounds a lot like schneller and that's all your fault!"

Het was inderdaad echt geweldig! Ben Boeman ook nog tegengekomen. Ompa til du dor!
ja

was mijn eerste Kaizers show, maar het was geweldig.
Ik stond 10 cm van het rechter olievat af, moest dat ding telkens terugduwen omdat hij bijna van het podium afsuikerde.

Stonden er ook een paar dronken mongolen in het publiek die constant aan het eikelen waren.

"we want more!' "we want the album"
Hoor je Janove hun onverstaanbare gebrouwel nadoen en met ze ouwehoren
  Moderator zondag 18 september 2005 @ 16:04:00 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30698170
oeh dat beloofd dus veel voor 3 oct
pi_30698246
Ik was gister ook in de Oosterpoort en vond het super leuk
Kaizers zijn gewoon géweldig
'Koop een taart en vier het'
  zondag 18 september 2005 @ 16:41:30 #173
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30699439
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:06 schreef de_Druif het volgende:
Ik was gister ook in de Oosterpoort en vond het super leuk
Kaizers zijn gewoon géweldig
eensch

heeft iemand nog fotos gemaakt?
  zondag 18 september 2005 @ 18:01:14 #174
84048 NvM
Nevermind
pi_30701815
Voor het concert in de Oosterpoort had ik nog niet veel materiaal van Kaizers Orchestra gehoord, maar het was een geweldige show en Maestro is mijn cd speler niet weer uitgeweest!
pi_30728809
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:41 schreef Boeman het volgende:

[..]

eensch

heeft iemand nog fotos gemaakt?
De band poseerde op een bepaald moment voor enkele foto-momenten, dus iemand moet fantastische foto's hebben.
Een briljante show in de Oosterpoort inderdaad. Ik moest erg lachen om het 'any questions till sofar', waarop Janove enkele vragen ging beantwoorden.
Dat voorprogramma met Geoff "I'm a goddamn happy Jew" Berner kon ik ook wel waarderen.
  maandag 19 september 2005 @ 16:48:18 #176
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30730230
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:07 schreef Sjappos het volgende:

[..]

De band poseerde op een bepaald moment voor enkele foto-momenten, dus iemand moet fantastische foto's hebben.
Een briljante show in de Oosterpoort inderdaad. Ik moest erg lachen om het 'any questions till sofar', waarop Janove enkele vragen ging beantwoorden.
Dat voorprogramma met Geoff "I'm a goddamn happy Jew" Berner kon ik ook wel waarderen.
ik stond wel vooraan maar had geen camera bij me...
dus is er iemand die wel fotos heeft gemaakt en die die met mij wil delen??

Bij Berner vond ik de teksten en zn show an sich wel leuk, alleen de muziek kon me niet echt boeien.
  maandag 19 september 2005 @ 16:51:30 #177
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_30730334
Ik ben er volgens mij bij 3 oktober! Heb ze gezien op LL 2 jaar geleden, en wat een band! Of, zoals de zanger zei aan het eind van het optreden: " Who's your new favourite band??"

[ Bericht 2% gewijzigd door Tu5 op 19-09-2005 16:56:49 ]
Hoogbevaagd
  maandag 19 september 2005 @ 16:55:30 #178
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_30730458
dubbel..

[ Bericht 97% gewijzigd door Tu5 op 19-09-2005 16:56:23 (dubbelpost) ]
Hoogbevaagd
  maandag 19 september 2005 @ 16:55:55 #179
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_30730473
dubbel....WTF???
Hoogbevaagd
pi_30744797
Ik vond het voorprogramma best mooi eigenlijk. Prima te pruimen en hij wist de aandacht goed vast te houden.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:52:27 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31167411
Wow wat een cool optreden in tivoli gisteren .. zoals de zanger ook zei één van de leukste maandagen in tijden
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:01:33 #182
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_31167590
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow wat een cool optreden in tivoli gisteren .. zoals de zanger ook zei één van de leukste maandagen in tijden
Eigenlijk moeten we nu ook gewoon de hele week in bed blijven, want de week is nu toch niet meer te toppen. Of eigenlijk moeten we de rest van het jaar gewoon wegslapen, tot Kaizers Orchestra volgend jaar weer terug komt; want zo goed als gisterenavond wordt het toch niet meer in de tussentijd.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:04:25 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31167647
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we nu ook gewoon de hele week in bed blijven, want de week is nu toch niet meer te toppen. Of eigenlijk moeten we de rest van het jaar gewoon wegslapen, tot Kaizers Orchestra volgend jaar weer terug komt; want zo goed als gisterenavond wordt het toch niet meer in de tussentijd.
! idd ...
pi_31167989
Dus het was goed? .
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:51:26 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31170102
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:20 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Dus het was goed? .
Jazeker inclusief stagedive van de zanger maar eerst heeft hij nog een rondje door het publiek gerend met de gitarist op zn schouders !
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:57:14 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31170269
Dus het was wel aardig?
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:06:31 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31170525
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:57 schreef peaceman het volgende:
Dus het was wel aardig?
Nee het was meer dan aardig
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:13:27 #188
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31170725
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee het was meer dan aardig
Tis gewoon een goede band!
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:26:15 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31171064
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:13 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tis gewoon een goede band!
pi_31174838
Godver, ik kon dit topic niet meer terugvinden! Maar inderdaad, super optreden, zijn 3 of 4 keer teruggekomen . Die olievaten zijn volgens mij nu echt dood. We ontwaarden: Het gasmasker, de olievaten, de Duitse helmen. Wat voor potret had de pianist eigenlijk op zijn standaard? Ook een verwijzing naar WO II?

Het voorprogramma was overigens hilarisch. Jezus, wat een gast
pi_31175333
hehe, gisteren ook in tivoli geweest. Was zeker wel goed. Vooral dat rondje rennen en die Joodse voorprogrammagast Stupid Heb me zeker wel vermaakt gister
O+ BlaBlub O+
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:51:47 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31175468
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:31 schreef Stofje het volgende:
Godver, ik kon dit topic niet meer terugvinden! Maar inderdaad, super optreden, zijn 3 of 4 keer teruggekomen . Die olievaten zijn volgens mij nu echt dood. We ontwaarden: Het gasmasker, de olievaten, de Duitse helmen. Wat voor potret had de pianist eigenlijk op zijn standaard? Ook een verwijzing naar WO II?

Het voorprogramma was overigens hilarisch. Jezus, wat een gast
dr hing later een papier bij de merchendise dat je een bod uit kon brengen op die vaten
pi_31175560
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dr hing later een papier bij de merchendise dat je een bod uit kon brengen op die vaten
En jou heb ik niet gezien !

Ik heb je ook maar één keer op een vage foto gezien, dus dat is ook niet zo verrassend.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:58:04 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31175672
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:54 schreef Stofje het volgende:

[..]

En jou heb ik niet gezien !

Ik heb je ook maar één keer op een vage foto gezien, dus dat is ook niet zo verrassend.
haha ik jou ook niet en ik heb nog nooit een foto van je gezien dus
pi_31177033
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was er ook al 1 die had 60 euro geboden op zo'n vat
O+ BlaBlub O+
pi_31196490
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:31 schreef Stofje het volgende:
Wat voor potret had de pianist eigenlijk op zijn standaard? Ook een verwijzing naar WO II?
Is dat niet een portret van Martin Luther King?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:54:50 #197
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35946983
Nog meer mensen die aanstaande maandag naar hun optreden in Doornroosje gaan?
pi_35952872
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:54 schreef Grobbel het volgende:
Nog meer mensen die aanstaande maandag naar hun optreden in Doornroosje gaan?
Als je een slaapplaats hebt, ben ik je man... Serieus, zo irritant, laatste treinen naar Utrecht gaan té vroeg.
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 21:39:08 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35953011
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef Stofje het volgende:

[..]

Als je een slaapplaats hebt, ben ik je man... Serieus, zo irritant, laatste treinen naar Utrecht gaan té vroeg.
zo'n tof optreden als die maandag in utrecht wordt het toch niet
pi_35953045
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

zo'n tof optreden als die maandag in utrecht wordt het toch niet
Dat was een geweldig optreden inderdaad... Maar toch, zou ze graag weer willen zien .
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 21:44:04 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35953228
Ik ook wel maar ze komen niet in de buurt ( lees: niet naar amerika)
  maandag 13 maart 2006 @ 12:21:50 #202
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_35986685
Ja, ik ga vanavond naar Nijmegen Heb er zin in
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_35986712
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:21 schreef MrTorture het volgende:
Ja, ik ga vanavond naar Nijmegen Heb er zin in
Fuk, komen ze vanavond in Nijmegen, ben ik notabene om zelf op te treden met mijn theaterclubje
pi_35986777
Uitverkocht. Jammer, helaas.
pi_35986827
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:25 schreef Stofje het volgende:
Uitverkocht. Jammer, helaas.
Dan kom je naar mij kijken in de Wammus
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:22:00 #206
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36020292
heb ze een tijd geleden in de oosterpoort gezien

die vaten blijven leuk
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:40:30 #207
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36020885
Was een prima optreden gisterenavond, alhoewel het de vorige keer ietsje beter was. Het middengedeelte met bandvoorstelling en daaropvolgende rustigere nummers was net iets te lang (Jaevel av en tango blijft een vreemde eend in de bijt), maar verder niks te klagen. Strak optreden, leuke interactie met het publiek en een opvallend* tweede toegift, toen de band na 10 minuten scanderen, met de lichten en de achtergrondmuziek weer aan, toch nog een keer terugkwam om een nummer te zingen met enkel orgelbegeleiding.

* zou best kunnen dat ze dit al tijdenlang bij hun optredens zo doen hoor, al leek het niet ingestudeerd. Was de eerste keer dat ik het ze zag doen, in elk geval.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:55:13 #208
26777 MrTorture
pi_36025445
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
Het middengedeelte met bandvoorstelling en daaropvolgende rustigere nummers was net iets te lang
Daar had ik dan weer geen probleem mee Vond het echt goed te doen Wat vond je van Micke?
Vis een optie?
pi_36030271
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
een opvallend* tweede toegift,

* zou best kunnen dat ze dit al tijdenlang bij hun optredens zo doen hoor, al leek het niet ingestudeerd. Was de eerste keer dat ik het ze zag doen, in elk geval.
Ik weet bijna zeker dat dat gepland was. Logo was nog steeds blauw verlicht, licht in de zaal ging niet vol aan, en achtergrond muziekje was te zacht. Pas na de tweede toegift ging alles in de zaal pas echt aan.

Ik heb genoten
  woensdag 15 maart 2006 @ 00:21:04 #210
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36043461
Micke was wel een leuke opwarmact, maar stond te ver van achteren om echt in zijn handpoppenspel mee te gaan. Muzikaal wel okay.
pi_37067521
Eindelijk dan live materiaal van Kaizers Orchestra! Een live dubbel cd, getiteld 'Live at Vega' en een Dvd getiteld 'Viva la Vega' (van hetzelfde concert) ligt vanaf heden bij de plantenzaak en het werd (wat mij betreft) tijd ook!

De Dvd staat nog vol leuke extras en de cd is gewoon het live concert. Gek genoeg is de cd wel een stukje duurder dan de DVD, maar ze klinken allebei erg goed! Kaizers is natuurlijk ook primair een live band, dus daarom is dit volgens mij wel verplichte kost voor de liefhebber .

Edit:

Ik zag Boeman nog heel vaag in een van de extra's . Heb mezelf (nog) niet kunnen spotten, maar er zaten een paar opnames van hun concert in de Oosterpoort (staat er niet bij vermeld trouwens..) in een van de filmpjes.

[ Bericht 11% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 19-04-2006 10:29:47 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:47:19 #212
26777 MrTorture
pi_37079901
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
vanaf heden bij de plantenzaak
ze keken me heel raar aan toen ik er naar vroeg
Vis een optie?
pi_37088833
Da's Noors! Het is eigenlijk Plåntenzåøk, maar ik was te lui om al de leestekens te gebruiken . D'r is trouwens geen excuus waarom een plantenzaak deze cd/dvd niet ook zou kunnen en moeten leveren. Nu hij eenmaal verkrijgbaar is, zou hij ook óveral verkrijgbaar moeten zijn. Zowel in Noorse Plåntenzåken als in de Intratuin.
pi_37154539
Bedankt voor de tip Direct gekocht, hele gave dvd. Erg toffe vormgeving, ben er erg blij mee.
pi_37157229
Ja hij is inderdaad prachtige gefilmd en vormgegeven. Enig minpuntje vind ik dat ze het geklets van Janove tussendoor niet hebben vertaald. Maar voor de rest ook goed concert en veel leuke extra's ook, waaronder een making of 'Maestro' docu, 4 videoclips en een gekke tour docu, die voor de helft gevuld wordt met het in en uitpakken van koffers en plastic zakken met sokken .
pi_37157265
Wel ernstig slechte Engelse vertaling . "Do'nt", bijvoorbeeld. Maar daar kan ik de humor wel van inzien .
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:40:19 #217
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37160998
ze komen op parkpop en op rock werchter, dus dat wordt weer 2x uit dak gaan
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:19:26 #218
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37162125
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Eindelijk dan live materiaal van Kaizers Orchestra! Een live dubbel cd, getiteld 'Live at Vega' en een Dvd getiteld 'Viva la Vega' (van hetzelfde concert) ligt vanaf heden bij de plantenzaak en het werd (wat mij betreft) tijd ook!

De Dvd staat nog vol leuke extras en de cd is gewoon het live concert. Gek genoeg is de cd wel een stukje duurder dan de DVD, maar ze klinken allebei erg goed! Kaizers is natuurlijk ook primair een live band, dus daarom is dit volgens mij wel verplichte kost voor de liefhebber .

Edit:

Ik zag Boeman nog heel vaag in een van de extra's . Heb mezelf (nog) niet kunnen spotten, maar er zaten een paar opnames van hun concert in de Oosterpoort (staat er niet bij vermeld trouwens..) in een van de filmpjes.
Dat lijkt me vet

Ik ga ook maar eens naar die CD/DVD opzoek. Waar heb jij hem gehaald?

*edit: ach, heb de DVD maar vast besteld

[ Bericht 6% gewijzigd door Boeman op 21-04-2006 15:37:28 ]
pi_37174101
Goed plan! Ik heb hem zowaar bij de Media Markt gehaald. Was niet de bedoeling, ik wilde hem eigenlijk braaf bij de Plato halen. Maar ik ging een scanner halen (mijn oude was overleden ) en toen lag hij daar voor mijn neus. Heb wel braaf de cd gekocht bij de Plato (ik heb niet meer bij Intratuin gekeken of de plantenzaken ze ook hadden...)
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:18:47 #220
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37174186
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:15 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Goed plan! Ik heb hem zowaar bij de Media Markt gehaald. Was niet de bedoeling, ik wilde hem eigenlijk braaf bij de Plato halen. Maar ik ging een scanner halen (mijn oude was overleden ) en toen lag hij daar voor mijn neus. Heb wel braaf de cd gekocht bij de Plato (ik heb niet meer bij Intratuin gekeken of de plantenzaken ze ook hadden...)
Ik via de Boudisque-site. Maar wel gek idd dat de CD 5 euro duurder is dan de DVD.
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:55:56 #221
26777 MrTorture
pi_37175034
Ze spelen ook op Huntenpop in Varsselder-Veldhunten bij Ulft bij Doetinchem, net niet in Duitsland, voor degenen die niet al te ver van huis willen gaan en dichter bij Varsselder-Veldhunten wonen dan bij een van de andere festivals.

Jezus wat een zin
Vis een optie?
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:13:35 #222
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37175516
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:55 schreef MrTorture het volgende:
Ze spelen ook op Huntenpop in Varsselder-Veldhunten bij Ulft bij Doetinchem, net niet in Duitsland, voor degenen die niet al te ver van huis willen gaan en dichter bij Varsselder-Veldhunten wonen dan bij een van de andere festivals.

Jezus wat een zin
Dat is toch ergens eind van de zomer?
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:30:52 #223
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37181003
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:13 schreef Boeman het volgende:

[..]

Dat is toch ergens eind van de zomer?
11 en 12 augustus dacht ik. En ik kan je aanraden er heen te gaan. Huntenpop is het beste (kleinschalige) festival van Nederland!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_37207263
Voor de mensen die nog overtuigd moeten worden van de pracht van de dvd:

Live streaming video: Blitzregn Baby

Quicktime Teaser 'Making of Maestro

Quicktime korte trailer voor de DVD

En nog een kleine recensie:
quote:
Kaizers Orchestra: Viva La Vega door Gunter Van Assche

De grootste livesensatie uit het hoge Noorden verovert je huiskamer

Bijna tweehonderd dagen per jaar staat het Noorse vijftal Kaizers Orchestra op het podium - netjes in het pak gestoken, gasmaskers op en olievaten in de aanslag. Dit vreemde gezelschap brengt een vrolijke mix van kaduke polka, blues en punk. Op het podium komt die zigeuneresprit nog het best over, dus een souvenir aan een van hun liveoptredens kon niet uitblijven. Vorig jaar speelden de ketelmuzikanten in het Deense La Vega, een concert dat nu op twee platen en een live-dvd is beland.

Die dvd is waardevoller dan de platen: Kaizers Orchestra biedt immers vooral een visueel spektakel. Op de opnamekwaliteit valt weinig aan te merken (al is de rauwe show nogal netjes in beeld gebracht), maar vooral de goede klank rechtvaardigt een aanschaf. Kaizers Orchestra vulde de dvd ook met aangename extra's: vier clips, een blik achter de schermen en beelden van de opnames van hun laatste plaat Maestro. Alleen de diavoorstelling is zo saai dat zelfs de grootste fan er maar één keer plezier aan heeft. Maar de liveshow was toch al genoeg om ons te overtuigen. Of om zanger Janove Ottesen in La Vega te citeren: "Fuck it: let the party begin!" (Universal)
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:44:09 #225
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37398537
Ik heb hem nu al een paar dagen binnen, en wat een fijne DVD

Ik sta er idd zelf ook op , maar dat drukt de pret niet. Ook de documentaire van de Prekestolen is mooi. Wist helemaal niet dat ze daar een concert gegeven hebben
  woensdag 28 juni 2006 @ 17:57:16 #226
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_39328160
Kwam gister bij het concert van Wolfmother in de Melkweg 2 'kaizers' tegen .
Te weten:

Terje

en

Øyvind
.

Was wel aardig, beetje gepraat nog, ze waren nog in NL vanwege Parkpop.
pi_39338772
Hoe herkén je die mensen . Ik ben echt heel erg fan van die jongens, maar er zou bij mij geen belletje rinkelen als ik ze tegen zou komen bij een concert.
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:19:33 #228
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_39340453
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:34 schreef Stofje het volgende:
Hoe herkén je die mensen . Ik ben echt heel erg fan van die jongens, maar er zou bij mij geen belletje rinkelen als ik ze tegen zou komen bij een concert.
Nou die Terje heeft een nogal 'uniek' hoofd vind ik . En als er dan ook nog eens een man met baard bij staat die sterk doet denken aan de bassist van de Kaizers Orchestra, ja dan is het snel duidelijk. En oja, ze praatten ook nog Noors .
pi_45276738
Kaizers Orchestraaaaaaaaaaaa
ik ben dol op die mannen en die muziek!
echt geweldig
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:14:34 #230
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52451909
Even een keidikke kick.

Hun optreden op Sziget was zooo vet. Liepen een beetje te lamballen na een dikke onweersbui en dachten van "Kom, we gaan even bij KO kijken, begint toch zo" en daar dus gaan staan en helemaal los gegaan.
Wát een in interactie met het publiek, niet normaal
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:51:13 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52474433
hij was weer leuk op Sziget inderdaad
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:09:28 #232
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_53180409
Damn, wanneer gaan deze gasten weer touren??? Ze staan bovenaan op mijn "to see" lijst!
pi_53180931
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:09 schreef StupidByNature het volgende:
Damn, wanneer gaan deze gasten weer touren??? Ze staan bovenaan op mijn "to see" lijst!
Ze zijn hard bezig met een nieuwe cd die begin 2008 uit moet komen, dus waarschijnlijk daarna.
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:43:44 #234
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_53181282
Bedankt voor de info, maar ja, dikke 2 jaar wachten

Ik sukkel, had ook naar KO moeten gaan op Pinkpop een aantal jaar geleden en niet naar KoRn of zo
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:19:12 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53184198
ohja, toen stond ik wel vooraan die keer, nu weet ik het weer
pi_53188555
Ik heb ze gezien op Rock am Ring 2004, een erg leuke band!
pi_53195200
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:43 schreef StupidByNature het volgende:
Bedankt voor de info, maar ja, dikke 2 jaar wachten

Ik sukkel, had ook naar KO moeten gaan op Pinkpop een aantal jaar geleden en niet naar KoRn of zo
In het clubcircuit is het net wat leuker vind ik. De zanger is fantastisch met publiek, waardoor er ´iets´ ontstaat tijdens concerten. Klinkt wellicht zweverig, maar het concert in de kleine zaal van de Melkweg vorig jaar was . Hij liet de mannen en vrouwen in een canon zingen. Was erg apart en mooi .

Maar 2 jaar wachten, binnen een jaar staan ze gewoon weer in Nederland hoor...
pi_53209117
leuke live band...Het enige minpunt vind ik dat ze live altijd het zelfde kunstje doen. Ik heb ze denk ik 5 jaar geleden op lowlands voor het eerst gezien..paar jaar later in de melkweg..en afgelopen zomer weer op sziget.. Op sziget waren ze weer te gek..Maar qua show deden ze bijna precies hetzelfde als wanneer ik ze op lowlands zag
pi_56664402
Okay, even een kick na een half jaar.

* Kaizers Orchestra live:
1 april in Paradiso;
2 april in het Paard van Troje.

Maar vreemd. 18 februari komt het nieuwe album uit, 'Maskineri'. Maar de enige plaats waar ik dat kan vinden is de site van Kaizers Orchestra itself . Universal, die het album naar Nederland zou moeten brengen, weet bij monde van een marketingstagiaire niet eens dat er een nieuw album aankomt . Ikniesnapnie, dus. . Iemand anders wellicht informatie?
pi_56677967
hmm ik heb geen idee..
weet alleen wel dat ik dan jarig ben!
ennnnn dat ik 1 april van de partij ben!
pi_56817955
Zo, ben 'm nu aan het luisteren. Het is volgens mij iets rustiger dan voorgaande albums, maar ik vermoed dat ik 'm wel tof ga vinden.
pi_56891248
Ik heb hem ook maar gedownload en ik vind hem wel tof. Ik heb ergens gelezen dat de internationale release date 20 maart is. Jammer trouwens dat ze niet weer in Groningen komen, wat ik wel had verwacht. Ze hebben er per slot van rekening hun eerste stapjes buiten Noorwegen in Groningen gezet.
pi_56896650
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb hem ook maar gedownload en ik vind hem wel tof. Ik heb ergens gelezen dat de internationale release date 20 maart is. Jammer trouwens dat ze niet weer in Groningen komen, wat ik wel had verwacht. Ze hebben er per slot van rekening hun eerste stapjes buiten Noorwegen in Groningen gezet.
Ach, ik vind het maf dat ze slechts twee concerten doen (Paard en Paradiso). Ik verwacht er nog wel wat optredens bij eigenlijk... Dus wie weet.
pi_57575769
whoehoooeee wie gaan er volgende week dinsdag allemaal naar Paradiso??
pi_57598494
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:42 schreef Duizendpootje het volgende:
whoehoooeee wie gaan er volgende week dinsdag allemaal naar Paradiso??
Ik ga naar het Paard . Ik heb iig al twee kaartjes gekocht .
pi_57779565
wat waren ze weer GEWELDIG!!!!!!
  woensdag 2 april 2008 @ 15:05:31 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57780640
mhoaw, heb ze gister in de paradiso gezien, en als ik eerlijk ben vond ik ze vrij slecht.

Kaizers Orchestra staat garant voor een goede show, mooie lichteffecten en performance, maar ik vond de nieuwe liedjes ronduit bagger als ik eerlijk ben Al het spectakel moest echt uit de oude nummers komen, en die werden eigenlijk zonder inspiratie gezongen...het publiek had er bij bak et halleluja veel meer zin in dan de band leek het wel.

Die nieuwe cd lijkt ook veel meer op een 'normale' band, veel rustiger en meer gitaar en minder hoempa pa. Dat is op zich niet erg, maar dan gaat het wel meer irriteren dat je er niks van verstaat en dat de zang niet optimaal is. Eigenlijk kon maar 1 nieuw nummer echt indruk maken.

Wel even een compliment voor de lichtshow
  woensdag 2 april 2008 @ 15:09:17 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57780724
even als aanvulling: ik was soms zelfs echt verveeld tijdens sommige nieuwe liedjes, en als ik iets niet verwacht van Kaizers Orchestra is dat het wel. Al met al een telleurstelling dus in mijn ogen. Maar het is de moeite waard om het oude materiaal nog eens langs te horen komen.
pi_57782922
ik vond het zeker geen teleurstelling!
ik moet zeggen dat die nieuwe cd mij ook niet veel doet (op het nummer Bastard sønn na!)
maar de oude nummers, heerlijk!!
echt, Maestro, Resistansen, Ompa til du dør, Kontroll på Kontinentet, Blitzregn Baby, Kgb..
ik vind ze HEERLIJK!
dus voor mij was het wel volop genieten!
pi_57783855
Ik ga nu richting Den Haag, maar een vriend van me heeft gisteren afgezegd en die zou eigenlijk rijden, dus dat wordt treinen... Dat is over het algemeen best kut, aangezien mijn laatste trein om 22:51 richting Breda vertrekt. Spelen ze lang, of beginnen ze vroeg? Komen de vette nummers (Resistansen, Ompa til du dor, etc) een beetje snel? . Ik hoop dat ik niet al te veel hoef te missen iig...

Ik heb trouwens de nieuwe Kaizers gerecenseerd voor Festivalinfo, voor de geinteresseerden...
pi_57787610
Stofje, in je recensie zet je dat de kaizers een bassist hebben maar is dat zo?
ik dacht zelf namelijk een contrabas en 2 gitaristen..
verder ben ik het heeelemaal eens met het begin, waar is onze geliefde Gypsy nou!
  donderdag 3 april 2008 @ 13:21:50 #252
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57803149
de cd staat nu ook op de luisterpaal.
pi_57803262
Wat een tegenvallende show . Het voorprogramma was wel erg grappig, maar KO speelde vrij kort (1 uur en een kwartier) en was nogal onverwacht ineens afgelopen... Ze speelden 'Resistansen' niet eens . Zanger maakte echt geen contact met het publiek, op het moment na dat ie het publiek 'nogal stil' noemde.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:30:01 #254
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57803313
Beetje het gevoel wat ik dus ook had in Paradiso...al was het publiek in paradiso op zich wel lekker bezig
pi_57809575
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:17 schreef Duizendpootje het volgende:
Stofje, in je recensie zet je dat de kaizers een bassist hebben maar is dat zo?
ik dacht zelf namelijk een contrabas en 2 gitaristen..
verder ben ik het heeelemaal eens met het begin, waar is onze geliefde Gypsy nou!
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Gisteren had Janove het ook over de "first guitarplayer and the second guitarplayer"... Nja, op zich niet heel belangrijk verder . Ik ben nog steeds teleurgesteld over het optreden. Ik heb net maar even Live @ Vega opgezet, om m'n enthousiasme over KO weer terug te krijgen en het komt langzaam weer .
pi_57813197
Ik vond het publiek in Paradiso wel erg leuk!
en opzich had Janove ook best leuk contact met het publiek..
was het erg vol in Den Haag?
en hoeveel mensen kunnen er in dat paard?
ik wil best nog een keertje haha!
pi_58091217
Duizendpootjemevrouw! Sorry, late reactie . Den Haag was redelijk vol, maar lang niet uitverkocht. Kunnen denk ik zo'n 1200 mensen in ofzo?

Ik vind het nieuwe album eigenlijk steeds beter worden. Luister het kreng echt nog heel vaak en begin de cd echt steeds beter te waarderen. In de Metro stond pas geleden een interviewtje met Janove Ottesen en daaruit bleek dat ze over één nummer twijfelden. Ze hadden een punknummer en een ballad en ze kozen voor de ballad, 'Med En Gong Eg Nar Bann'. Ik vind dat direct ook het slechtste nummer van de cd, hadden ze maar voor dat punknummer gekozen, dan was Maskineri waarempel een echt geweldige cd .
  woensdag 16 april 2008 @ 23:58:24 #258
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_58101816
Ik ben gisteren met een aantal Noren en Denen naar KO in Berlijn geweest. Het was een geweldig live optreden. Het is altijd grappig dat Duitsers tegen elkaar aan gaan beuken als ze het naar hun zin hebben. Daar werd KO blijkbaar zo vrolijk van dat ze een encore van 6 nummers speelden.

Het was superleip en onvergetelijk, maar dit was dan ook de eerste keer dat ik ze zag.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:59:17 #259
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63312585
Yep, ik ga deze overslaan. Met pijn in het hart .
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:18:31 #261
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63324284
Damn, ik moet beter opletten... Al twee jaar probeer ik ze te zien te krijgen, steeds lukt het niet, of volg ik hun tour net even niet...
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:59:13 #262
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63325689
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef StupidByNature het volgende:
Damn, ik moet beter opletten... Al twee jaar probeer ik ze te zien te krijgen, steeds lukt het niet, of volg ik hun tour net even niet...
Zijn er niet nog kaartjes?
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:11:51 #263
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63332316
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:59 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Zijn er niet nog kaartjes?
Ik heb morgen avonddienst
pi_63335419
Man, het was vanavond echt supertof! De band had er overduidelijk zin in en ze waren veel maffe dingen aan het doen tussendoor. Was echt grappig.

Beste moment was wel toen het voltallige publiek op het podium stond (op enkele mensen na), en Janove en de twee gitaristen in de zaal stonden te spelen. Echt hilarisch . Ze hebben ongeveer anderhalf uurt gespeeld (misschien net iets langer), maar het was echt te moeite waard. Beste concert wat ik de afgelopen jaren van hun gezien heb, al waren de eerste twee keer in Vera toch wel het allertofst.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:40:30 #265
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63432293
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Man, het was vanavond echt supertof! De band had er overduidelijk zin in en ze waren veel maffe dingen aan het doen tussendoor. Was echt grappig.

Beste moment was wel toen het voltallige publiek op het podium stond (op enkele mensen na), en Janove en de twee gitaristen in de zaal stonden te spelen. Echt hilarisch . Ze hebben ongeveer anderhalf uurt gespeeld (misschien net iets langer), maar het was echt te moeite waard. Beste concert wat ik de afgelopen jaren van hun gezien heb, al waren de eerste twee keer in Vera toch wel het allertofst.
Huh in Tivoli? Het publiek op het podium? Heb ik wat gemist?
pi_63434749
Er zijn meer concertzalen in Nederland . Ik was in de Oosterpoort in Groningen. Ook leuk....
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:50:11 #267
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63436888
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 19:26 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik was in de Oosterpoort in Groningen.
Ah.

In Tivoli vond ik ze niet heel sterk. Op Janovar en Rune na was de hele band knetterstoned en ze speelden bijna alleen maar b-sides: Geen Evig Pint, geen Knekker Deg en Bastard Sonn, geen Maskineri, geen KGB, geen container. Bah.

Wel leuk dat wij ze na afloop in de kroeg tegen kwamen en we een tijdje biertjes hebben gedronken met Terje en Rune.
pi_69922286
Ze zijn geweldig! Zodra ze weer een keer in Nl zijn ben ik van de partij!
pi_70127284
ik heb ook wel weer zin in een kaizer concertje!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 09:52:56 #270
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_94666939
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_94674297
Was weer een vet concert, was er gisteren ook. Een van de beteren die ik van ze zag, maar dat kwam ook omdat de helft van de zaal met Noren gevuld was en omdat Janove ze wijsmaakte dat Noorwegen van Denemarken won met 3-2 :').
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 15:08:23 #272
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_94674371
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:05 schreef Stofje het volgende:
Was weer een vet concert, was er gisteren ook. Een van de beteren die ik van ze zag, maar dat kwam ook omdat de helft van de zaal met Noren gevuld was en omdat Janove ze wijsmaakte dat Noorwegen van Denemarken won met 3-2 :').
Ja hele voorste rijen waren allemaal Noren, toffe lui.
pi_94674401
WE'RE GONNA BEAT THE DUTCH!

Tuurlijk Janove :*.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 15:11:40 #274
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_94674461
quote:
6s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:09 schreef Stofje het volgende:
WE'RE GONNA BEAT THE DUTCH!

Tuurlijk Janove :*.
Moet zeggen dat ik het voorprogramma ook een relaxte dude vond. Hij deed het leuk :Y
pi_94675173
Ja, supergrappig inderdaad. Leuk dat het publiek ook meedeed.
pi_95258500
Niet te vergeten dat deze jongens prachtige teksten schrijven, voor niet Noorssprekers de moeite waard om de teksten een door een vertaalmachine te laten vertalen om een indruk te krijgen. Errug poëtisch.
pi_95258980
jammer dat ik er niet bij kon zijn in Paradiso. Violeta is ook een prachtige plaat met een mooi verhaa,l doet soms een beetje Beatles of Klaatu-achtig aan. Prachtig toch dat zangerige Rogaland dialect
  Moderator zaterdag 9 april 2011 @ 14:31:34 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95259454
hoempa tot de dood!
pi_101213435
Vanavond in de Hedon te Zwolle, op 11-11-11 komt het tweede deel van de trilogie uit.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:23:48 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101213736
Ik had er wel heen gewild maar helaas laat de financiele situatie het niet toe, en de persoon die me Kaizers Orchestra heeft leren kennen en waarmee ik ooit eerder een concert gezien had kon ook niet mee dus sla ik over
pi_101214070
Ik ga wel, we hebben vier kaarten gewonnen. Er waren nogal wat prijsvragen omtrent dit optreden...
pi_108963182
Ik had gisteren mijn Kaizers Orchestra ontmaagding. Ik ben geen kenner van ze, en ook nog niet echt fan, maar dit zou toch wel heel erg vet moeten zijn. Maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen :@ Maar de sfeer was fantastisch met fanatiek Noors publiek en met een knettergekke band.

Maar ik had er dus meer verwacht.

Als ik nu thuis nog wat platen opzet, vooral die live registratie, vind ik dat toch veel beter. Maar ik zal wel een van de enige zijn :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108963308
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik had gisteren mijn Kaizers Orchestra ontmaagding. Ik ben geen kenner van ze, en ook nog niet echt fan, maar dit zou toch wel heel erg vet moeten zijn. Maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen :@ Maar de sfeer was fantastisch met fanatiek Noors publiek en met een knettergekke band.

Maar ik had er dus meer verwacht.

Als ik nu thuis nog wat platen opzet, vooral die live registratie, vind ik dat toch veel beter. Maar ik zal wel een van de enige zijn :)
Gisteren zelf niet geweest, maar een concert van de Kaizers valt of staat bij het humeur van de zanger. Ze spelen altijd gewoon aardig en het is altijd best goed, maar als de zanger zeer nadrukkelijk met het publiek aan de slag gaat, wordt het ineens echt erg vet. Heb de band zelf een keer of 15 gezien ( :@ ), waarvan hooguit 2 of 3 keer écht héél erg tof en de rest 'wel aardig'.
pi_118843013
Violeta Violeta III is sinds 2 november uit. Ben 'm momenteel voor het eerst aan het luisteren en ik geloof dat ik 'm weer ouderwets vet vind :o. De hoempapa is weer goed aanwezig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 november 2012 @ 12:22:13 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118843241
Ah goeie, ik zal hem straks eens opzetten.
pi_118846725
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah goeie, ik zal hem straks eens opzetten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_118955905
en 28 februari in de Melkweg :)
pi_118962066
Hij bevalt me echt prima, wat jullie? Melkweg, ga ik zeker overwegen!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 november 2012 @ 23:46:54 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118963489
Melkweg ben ik sowieso wel.
pi_119109875
Ompa til du dør gekocht, zit ook de Engelse songteksten bij, weet ik ook eindelijk waar ze over zingen. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_119634384
Ze hebben vorig jaar een dvd uitgebracht: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_i_Oslo_Spektrum. Hun vorige dvd vond ik echt alleraardigst. Deze is alleen te verkrijgen bij vage Noorse webshops, dat durf ik toch niet aan. Zelfs een torrent / download is niet te vinden (nee, mag niet, weet ik, maar het valt op dat ze dus ook niet bestaan). Wel jammer, heeft iemand een tip?
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 23:27:57 #292
45833 crew  Fogel
pi_119733938
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 12:23 schreef Stofje het volgende:
Ze hebben vorig jaar een dvd uitgebracht: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_i_Oslo_Spektrum. Hun vorige dvd vond ik echt alleraardigst. Deze is alleen te verkrijgen bij vage Noorse webshops, dat durf ik toch niet aan. Zelfs een torrent / download is niet te vinden (nee, mag niet, weet ik, maar het valt op dat ze dus ook niet bestaan). Wel jammer, heeft iemand een tip?
http://www.platekompaniet(...)tra/?id=00010201#DVD
Is gewoon een goede en betrouwbare webshop, met ook een aantal fysieke winkels.

CDon.no zal het vast ook hebben (maar misschien is .se goedkoper, dat mag je zelf uitzoeken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')