abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 21:44:04 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35953228
Ik ook wel maar ze komen niet in de buurt ( lees: niet naar amerika)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 maart 2006 @ 12:21:50 #202
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_35986685
Ja, ik ga vanavond naar Nijmegen Heb er zin in
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_35986712
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:21 schreef MrTorture het volgende:
Ja, ik ga vanavond naar Nijmegen Heb er zin in
Fuk, komen ze vanavond in Nijmegen, ben ik notabene om zelf op te treden met mijn theaterclubje
pi_35986777
Uitverkocht. Jammer, helaas.
pi_35986827
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:25 schreef Stofje het volgende:
Uitverkocht. Jammer, helaas.
Dan kom je naar mij kijken in de Wammus
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:22:00 #206
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36020292
heb ze een tijd geleden in de oosterpoort gezien

die vaten blijven leuk
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:40:30 #207
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36020885
Was een prima optreden gisterenavond, alhoewel het de vorige keer ietsje beter was. Het middengedeelte met bandvoorstelling en daaropvolgende rustigere nummers was net iets te lang (Jaevel av en tango blijft een vreemde eend in de bijt), maar verder niks te klagen. Strak optreden, leuke interactie met het publiek en een opvallend* tweede toegift, toen de band na 10 minuten scanderen, met de lichten en de achtergrondmuziek weer aan, toch nog een keer terugkwam om een nummer te zingen met enkel orgelbegeleiding.

* zou best kunnen dat ze dit al tijdenlang bij hun optredens zo doen hoor, al leek het niet ingestudeerd. Was de eerste keer dat ik het ze zag doen, in elk geval.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:55:13 #208
26777 MrTorture
pi_36025445
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
Het middengedeelte met bandvoorstelling en daaropvolgende rustigere nummers was net iets te lang
Daar had ik dan weer geen probleem mee Vond het echt goed te doen Wat vond je van Micke?
Vis een optie?
pi_36030271
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Grobbel het volgende:
een opvallend* tweede toegift,

* zou best kunnen dat ze dit al tijdenlang bij hun optredens zo doen hoor, al leek het niet ingestudeerd. Was de eerste keer dat ik het ze zag doen, in elk geval.
Ik weet bijna zeker dat dat gepland was. Logo was nog steeds blauw verlicht, licht in de zaal ging niet vol aan, en achtergrond muziekje was te zacht. Pas na de tweede toegift ging alles in de zaal pas echt aan.

Ik heb genoten
  woensdag 15 maart 2006 @ 00:21:04 #210
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36043461
Micke was wel een leuke opwarmact, maar stond te ver van achteren om echt in zijn handpoppenspel mee te gaan. Muzikaal wel okay.
pi_37067521
Eindelijk dan live materiaal van Kaizers Orchestra! Een live dubbel cd, getiteld 'Live at Vega' en een Dvd getiteld 'Viva la Vega' (van hetzelfde concert) ligt vanaf heden bij de plantenzaak en het werd (wat mij betreft) tijd ook!

De Dvd staat nog vol leuke extras en de cd is gewoon het live concert. Gek genoeg is de cd wel een stukje duurder dan de DVD, maar ze klinken allebei erg goed! Kaizers is natuurlijk ook primair een live band, dus daarom is dit volgens mij wel verplichte kost voor de liefhebber .

Edit:

Ik zag Boeman nog heel vaag in een van de extra's . Heb mezelf (nog) niet kunnen spotten, maar er zaten een paar opnames van hun concert in de Oosterpoort (staat er niet bij vermeld trouwens..) in een van de filmpjes.

[ Bericht 11% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 19-04-2006 10:29:47 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:47:19 #212
26777 MrTorture
pi_37079901
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
vanaf heden bij de plantenzaak
ze keken me heel raar aan toen ik er naar vroeg
Vis een optie?
pi_37088833
Da's Noors! Het is eigenlijk Plåntenzåøk, maar ik was te lui om al de leestekens te gebruiken . D'r is trouwens geen excuus waarom een plantenzaak deze cd/dvd niet ook zou kunnen en moeten leveren. Nu hij eenmaal verkrijgbaar is, zou hij ook óveral verkrijgbaar moeten zijn. Zowel in Noorse Plåntenzåken als in de Intratuin.
pi_37154539
Bedankt voor de tip Direct gekocht, hele gave dvd. Erg toffe vormgeving, ben er erg blij mee.
pi_37157229
Ja hij is inderdaad prachtige gefilmd en vormgegeven. Enig minpuntje vind ik dat ze het geklets van Janove tussendoor niet hebben vertaald. Maar voor de rest ook goed concert en veel leuke extra's ook, waaronder een making of 'Maestro' docu, 4 videoclips en een gekke tour docu, die voor de helft gevuld wordt met het in en uitpakken van koffers en plastic zakken met sokken .
pi_37157265
Wel ernstig slechte Engelse vertaling . "Do'nt", bijvoorbeeld. Maar daar kan ik de humor wel van inzien .
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:40:19 #217
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37160998
ze komen op parkpop en op rock werchter, dus dat wordt weer 2x uit dak gaan
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:19:26 #218
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37162125
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Eindelijk dan live materiaal van Kaizers Orchestra! Een live dubbel cd, getiteld 'Live at Vega' en een Dvd getiteld 'Viva la Vega' (van hetzelfde concert) ligt vanaf heden bij de plantenzaak en het werd (wat mij betreft) tijd ook!

De Dvd staat nog vol leuke extras en de cd is gewoon het live concert. Gek genoeg is de cd wel een stukje duurder dan de DVD, maar ze klinken allebei erg goed! Kaizers is natuurlijk ook primair een live band, dus daarom is dit volgens mij wel verplichte kost voor de liefhebber .

Edit:

Ik zag Boeman nog heel vaag in een van de extra's . Heb mezelf (nog) niet kunnen spotten, maar er zaten een paar opnames van hun concert in de Oosterpoort (staat er niet bij vermeld trouwens..) in een van de filmpjes.
Dat lijkt me vet

Ik ga ook maar eens naar die CD/DVD opzoek. Waar heb jij hem gehaald?

*edit: ach, heb de DVD maar vast besteld

[ Bericht 6% gewijzigd door Boeman op 21-04-2006 15:37:28 ]
pi_37174101
Goed plan! Ik heb hem zowaar bij de Media Markt gehaald. Was niet de bedoeling, ik wilde hem eigenlijk braaf bij de Plato halen. Maar ik ging een scanner halen (mijn oude was overleden ) en toen lag hij daar voor mijn neus. Heb wel braaf de cd gekocht bij de Plato (ik heb niet meer bij Intratuin gekeken of de plantenzaken ze ook hadden...)
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:18:47 #220
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37174186
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:15 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Goed plan! Ik heb hem zowaar bij de Media Markt gehaald. Was niet de bedoeling, ik wilde hem eigenlijk braaf bij de Plato halen. Maar ik ging een scanner halen (mijn oude was overleden ) en toen lag hij daar voor mijn neus. Heb wel braaf de cd gekocht bij de Plato (ik heb niet meer bij Intratuin gekeken of de plantenzaken ze ook hadden...)
Ik via de Boudisque-site. Maar wel gek idd dat de CD 5 euro duurder is dan de DVD.
  vrijdag 21 april 2006 @ 23:55:56 #221
26777 MrTorture
pi_37175034
Ze spelen ook op Huntenpop in Varsselder-Veldhunten bij Ulft bij Doetinchem, net niet in Duitsland, voor degenen die niet al te ver van huis willen gaan en dichter bij Varsselder-Veldhunten wonen dan bij een van de andere festivals.

Jezus wat een zin
Vis een optie?
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:13:35 #222
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37175516
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 23:55 schreef MrTorture het volgende:
Ze spelen ook op Huntenpop in Varsselder-Veldhunten bij Ulft bij Doetinchem, net niet in Duitsland, voor degenen die niet al te ver van huis willen gaan en dichter bij Varsselder-Veldhunten wonen dan bij een van de andere festivals.

Jezus wat een zin
Dat is toch ergens eind van de zomer?
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:30:52 #223
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37181003
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:13 schreef Boeman het volgende:

[..]

Dat is toch ergens eind van de zomer?
11 en 12 augustus dacht ik. En ik kan je aanraden er heen te gaan. Huntenpop is het beste (kleinschalige) festival van Nederland!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_37207263
Voor de mensen die nog overtuigd moeten worden van de pracht van de dvd:

Live streaming video: Blitzregn Baby

Quicktime Teaser 'Making of Maestro

Quicktime korte trailer voor de DVD

En nog een kleine recensie:
quote:
Kaizers Orchestra: Viva La Vega door Gunter Van Assche

De grootste livesensatie uit het hoge Noorden verovert je huiskamer

Bijna tweehonderd dagen per jaar staat het Noorse vijftal Kaizers Orchestra op het podium - netjes in het pak gestoken, gasmaskers op en olievaten in de aanslag. Dit vreemde gezelschap brengt een vrolijke mix van kaduke polka, blues en punk. Op het podium komt die zigeuneresprit nog het best over, dus een souvenir aan een van hun liveoptredens kon niet uitblijven. Vorig jaar speelden de ketelmuzikanten in het Deense La Vega, een concert dat nu op twee platen en een live-dvd is beland.

Die dvd is waardevoller dan de platen: Kaizers Orchestra biedt immers vooral een visueel spektakel. Op de opnamekwaliteit valt weinig aan te merken (al is de rauwe show nogal netjes in beeld gebracht), maar vooral de goede klank rechtvaardigt een aanschaf. Kaizers Orchestra vulde de dvd ook met aangename extra's: vier clips, een blik achter de schermen en beelden van de opnames van hun laatste plaat Maestro. Alleen de diavoorstelling is zo saai dat zelfs de grootste fan er maar één keer plezier aan heeft. Maar de liveshow was toch al genoeg om ons te overtuigen. Of om zanger Janove Ottesen in La Vega te citeren: "Fuck it: let the party begin!" (Universal)
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:44:09 #225
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37398537
Ik heb hem nu al een paar dagen binnen, en wat een fijne DVD

Ik sta er idd zelf ook op , maar dat drukt de pret niet. Ook de documentaire van de Prekestolen is mooi. Wist helemaal niet dat ze daar een concert gegeven hebben
  woensdag 28 juni 2006 @ 17:57:16 #226
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_39328160
Kwam gister bij het concert van Wolfmother in de Melkweg 2 'kaizers' tegen .
Te weten:

Terje

en

Øyvind
.

Was wel aardig, beetje gepraat nog, ze waren nog in NL vanwege Parkpop.
pi_39338772
Hoe herkén je die mensen . Ik ben echt heel erg fan van die jongens, maar er zou bij mij geen belletje rinkelen als ik ze tegen zou komen bij een concert.
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:19:33 #228
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_39340453
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:34 schreef Stofje het volgende:
Hoe herkén je die mensen . Ik ben echt heel erg fan van die jongens, maar er zou bij mij geen belletje rinkelen als ik ze tegen zou komen bij een concert.
Nou die Terje heeft een nogal 'uniek' hoofd vind ik . En als er dan ook nog eens een man met baard bij staat die sterk doet denken aan de bassist van de Kaizers Orchestra, ja dan is het snel duidelijk. En oja, ze praatten ook nog Noors .
pi_45276738
Kaizers Orchestraaaaaaaaaaaa
ik ben dol op die mannen en die muziek!
echt geweldig
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:14:34 #230
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52451909
Even een keidikke kick.

Hun optreden op Sziget was zooo vet. Liepen een beetje te lamballen na een dikke onweersbui en dachten van "Kom, we gaan even bij KO kijken, begint toch zo" en daar dus gaan staan en helemaal los gegaan.
Wát een in interactie met het publiek, niet normaal
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:51:13 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52474433
hij was weer leuk op Sziget inderdaad
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:09:28 #232
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_53180409
Damn, wanneer gaan deze gasten weer touren??? Ze staan bovenaan op mijn "to see" lijst!
pi_53180931
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:09 schreef StupidByNature het volgende:
Damn, wanneer gaan deze gasten weer touren??? Ze staan bovenaan op mijn "to see" lijst!
Ze zijn hard bezig met een nieuwe cd die begin 2008 uit moet komen, dus waarschijnlijk daarna.
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:43:44 #234
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_53181282
Bedankt voor de info, maar ja, dikke 2 jaar wachten

Ik sukkel, had ook naar KO moeten gaan op Pinkpop een aantal jaar geleden en niet naar KoRn of zo
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:19:12 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53184198
ohja, toen stond ik wel vooraan die keer, nu weet ik het weer
pi_53188555
Ik heb ze gezien op Rock am Ring 2004, een erg leuke band!
pi_53195200
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:43 schreef StupidByNature het volgende:
Bedankt voor de info, maar ja, dikke 2 jaar wachten

Ik sukkel, had ook naar KO moeten gaan op Pinkpop een aantal jaar geleden en niet naar KoRn of zo
In het clubcircuit is het net wat leuker vind ik. De zanger is fantastisch met publiek, waardoor er ´iets´ ontstaat tijdens concerten. Klinkt wellicht zweverig, maar het concert in de kleine zaal van de Melkweg vorig jaar was . Hij liet de mannen en vrouwen in een canon zingen. Was erg apart en mooi .

Maar 2 jaar wachten, binnen een jaar staan ze gewoon weer in Nederland hoor...
pi_53209117
leuke live band...Het enige minpunt vind ik dat ze live altijd het zelfde kunstje doen. Ik heb ze denk ik 5 jaar geleden op lowlands voor het eerst gezien..paar jaar later in de melkweg..en afgelopen zomer weer op sziget.. Op sziget waren ze weer te gek..Maar qua show deden ze bijna precies hetzelfde als wanneer ik ze op lowlands zag
pi_56664402
Okay, even een kick na een half jaar.

* Kaizers Orchestra live:
1 april in Paradiso;
2 april in het Paard van Troje.

Maar vreemd. 18 februari komt het nieuwe album uit, 'Maskineri'. Maar de enige plaats waar ik dat kan vinden is de site van Kaizers Orchestra itself . Universal, die het album naar Nederland zou moeten brengen, weet bij monde van een marketingstagiaire niet eens dat er een nieuw album aankomt . Ikniesnapnie, dus. . Iemand anders wellicht informatie?
pi_56677967
hmm ik heb geen idee..
weet alleen wel dat ik dan jarig ben!
ennnnn dat ik 1 april van de partij ben!
pi_56817955
Zo, ben 'm nu aan het luisteren. Het is volgens mij iets rustiger dan voorgaande albums, maar ik vermoed dat ik 'm wel tof ga vinden.
pi_56891248
Ik heb hem ook maar gedownload en ik vind hem wel tof. Ik heb ergens gelezen dat de internationale release date 20 maart is. Jammer trouwens dat ze niet weer in Groningen komen, wat ik wel had verwacht. Ze hebben er per slot van rekening hun eerste stapjes buiten Noorwegen in Groningen gezet.
pi_56896650
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb hem ook maar gedownload en ik vind hem wel tof. Ik heb ergens gelezen dat de internationale release date 20 maart is. Jammer trouwens dat ze niet weer in Groningen komen, wat ik wel had verwacht. Ze hebben er per slot van rekening hun eerste stapjes buiten Noorwegen in Groningen gezet.
Ach, ik vind het maf dat ze slechts twee concerten doen (Paard en Paradiso). Ik verwacht er nog wel wat optredens bij eigenlijk... Dus wie weet.
pi_57575769
whoehoooeee wie gaan er volgende week dinsdag allemaal naar Paradiso??
pi_57598494
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:42 schreef Duizendpootje het volgende:
whoehoooeee wie gaan er volgende week dinsdag allemaal naar Paradiso??
Ik ga naar het Paard . Ik heb iig al twee kaartjes gekocht .
pi_57779565
wat waren ze weer GEWELDIG!!!!!!
  woensdag 2 april 2008 @ 15:05:31 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57780640
mhoaw, heb ze gister in de paradiso gezien, en als ik eerlijk ben vond ik ze vrij slecht.

Kaizers Orchestra staat garant voor een goede show, mooie lichteffecten en performance, maar ik vond de nieuwe liedjes ronduit bagger als ik eerlijk ben Al het spectakel moest echt uit de oude nummers komen, en die werden eigenlijk zonder inspiratie gezongen...het publiek had er bij bak et halleluja veel meer zin in dan de band leek het wel.

Die nieuwe cd lijkt ook veel meer op een 'normale' band, veel rustiger en meer gitaar en minder hoempa pa. Dat is op zich niet erg, maar dan gaat het wel meer irriteren dat je er niks van verstaat en dat de zang niet optimaal is. Eigenlijk kon maar 1 nieuw nummer echt indruk maken.

Wel even een compliment voor de lichtshow
  woensdag 2 april 2008 @ 15:09:17 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57780724
even als aanvulling: ik was soms zelfs echt verveeld tijdens sommige nieuwe liedjes, en als ik iets niet verwacht van Kaizers Orchestra is dat het wel. Al met al een telleurstelling dus in mijn ogen. Maar het is de moeite waard om het oude materiaal nog eens langs te horen komen.
pi_57782922
ik vond het zeker geen teleurstelling!
ik moet zeggen dat die nieuwe cd mij ook niet veel doet (op het nummer Bastard sønn na!)
maar de oude nummers, heerlijk!!
echt, Maestro, Resistansen, Ompa til du dør, Kontroll på Kontinentet, Blitzregn Baby, Kgb..
ik vind ze HEERLIJK!
dus voor mij was het wel volop genieten!
pi_57783855
Ik ga nu richting Den Haag, maar een vriend van me heeft gisteren afgezegd en die zou eigenlijk rijden, dus dat wordt treinen... Dat is over het algemeen best kut, aangezien mijn laatste trein om 22:51 richting Breda vertrekt. Spelen ze lang, of beginnen ze vroeg? Komen de vette nummers (Resistansen, Ompa til du dor, etc) een beetje snel? . Ik hoop dat ik niet al te veel hoef te missen iig...

Ik heb trouwens de nieuwe Kaizers gerecenseerd voor Festivalinfo, voor de geinteresseerden...
pi_57787610
Stofje, in je recensie zet je dat de kaizers een bassist hebben maar is dat zo?
ik dacht zelf namelijk een contrabas en 2 gitaristen..
verder ben ik het heeelemaal eens met het begin, waar is onze geliefde Gypsy nou!
  donderdag 3 april 2008 @ 13:21:50 #252
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57803149
de cd staat nu ook op de luisterpaal.
pi_57803262
Wat een tegenvallende show . Het voorprogramma was wel erg grappig, maar KO speelde vrij kort (1 uur en een kwartier) en was nogal onverwacht ineens afgelopen... Ze speelden 'Resistansen' niet eens . Zanger maakte echt geen contact met het publiek, op het moment na dat ie het publiek 'nogal stil' noemde.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:30:01 #254
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57803313
Beetje het gevoel wat ik dus ook had in Paradiso...al was het publiek in paradiso op zich wel lekker bezig
pi_57809575
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:17 schreef Duizendpootje het volgende:
Stofje, in je recensie zet je dat de kaizers een bassist hebben maar is dat zo?
ik dacht zelf namelijk een contrabas en 2 gitaristen..
verder ben ik het heeelemaal eens met het begin, waar is onze geliefde Gypsy nou!
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Gisteren had Janove het ook over de "first guitarplayer and the second guitarplayer"... Nja, op zich niet heel belangrijk verder . Ik ben nog steeds teleurgesteld over het optreden. Ik heb net maar even Live @ Vega opgezet, om m'n enthousiasme over KO weer terug te krijgen en het komt langzaam weer .
pi_57813197
Ik vond het publiek in Paradiso wel erg leuk!
en opzich had Janove ook best leuk contact met het publiek..
was het erg vol in Den Haag?
en hoeveel mensen kunnen er in dat paard?
ik wil best nog een keertje haha!
pi_58091217
Duizendpootjemevrouw! Sorry, late reactie . Den Haag was redelijk vol, maar lang niet uitverkocht. Kunnen denk ik zo'n 1200 mensen in ofzo?

Ik vind het nieuwe album eigenlijk steeds beter worden. Luister het kreng echt nog heel vaak en begin de cd echt steeds beter te waarderen. In de Metro stond pas geleden een interviewtje met Janove Ottesen en daaruit bleek dat ze over één nummer twijfelden. Ze hadden een punknummer en een ballad en ze kozen voor de ballad, 'Med En Gong Eg Nar Bann'. Ik vind dat direct ook het slechtste nummer van de cd, hadden ze maar voor dat punknummer gekozen, dan was Maskineri waarempel een echt geweldige cd .
  woensdag 16 april 2008 @ 23:58:24 #258
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_58101816
Ik ben gisteren met een aantal Noren en Denen naar KO in Berlijn geweest. Het was een geweldig live optreden. Het is altijd grappig dat Duitsers tegen elkaar aan gaan beuken als ze het naar hun zin hebben. Daar werd KO blijkbaar zo vrolijk van dat ze een encore van 6 nummers speelden.

Het was superleip en onvergetelijk, maar dit was dan ook de eerste keer dat ik ze zag.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:59:17 #259
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63312585
Yep, ik ga deze overslaan. Met pijn in het hart .
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:18:31 #261
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63324284
Damn, ik moet beter opletten... Al twee jaar probeer ik ze te zien te krijgen, steeds lukt het niet, of volg ik hun tour net even niet...
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:59:13 #262
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63325689
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef StupidByNature het volgende:
Damn, ik moet beter opletten... Al twee jaar probeer ik ze te zien te krijgen, steeds lukt het niet, of volg ik hun tour net even niet...
Zijn er niet nog kaartjes?
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:11:51 #263
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63332316
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:59 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Zijn er niet nog kaartjes?
Ik heb morgen avonddienst
pi_63335419
Man, het was vanavond echt supertof! De band had er overduidelijk zin in en ze waren veel maffe dingen aan het doen tussendoor. Was echt grappig.

Beste moment was wel toen het voltallige publiek op het podium stond (op enkele mensen na), en Janove en de twee gitaristen in de zaal stonden te spelen. Echt hilarisch . Ze hebben ongeveer anderhalf uurt gespeeld (misschien net iets langer), maar het was echt te moeite waard. Beste concert wat ik de afgelopen jaren van hun gezien heb, al waren de eerste twee keer in Vera toch wel het allertofst.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:40:30 #265
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63432293
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Man, het was vanavond echt supertof! De band had er overduidelijk zin in en ze waren veel maffe dingen aan het doen tussendoor. Was echt grappig.

Beste moment was wel toen het voltallige publiek op het podium stond (op enkele mensen na), en Janove en de twee gitaristen in de zaal stonden te spelen. Echt hilarisch . Ze hebben ongeveer anderhalf uurt gespeeld (misschien net iets langer), maar het was echt te moeite waard. Beste concert wat ik de afgelopen jaren van hun gezien heb, al waren de eerste twee keer in Vera toch wel het allertofst.
Huh in Tivoli? Het publiek op het podium? Heb ik wat gemist?
pi_63434749
Er zijn meer concertzalen in Nederland . Ik was in de Oosterpoort in Groningen. Ook leuk....
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:50:11 #267
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_63436888
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 19:26 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik was in de Oosterpoort in Groningen.
Ah.

In Tivoli vond ik ze niet heel sterk. Op Janovar en Rune na was de hele band knetterstoned en ze speelden bijna alleen maar b-sides: Geen Evig Pint, geen Knekker Deg en Bastard Sonn, geen Maskineri, geen KGB, geen container. Bah.

Wel leuk dat wij ze na afloop in de kroeg tegen kwamen en we een tijdje biertjes hebben gedronken met Terje en Rune.
pi_69922286
Ze zijn geweldig! Zodra ze weer een keer in Nl zijn ben ik van de partij!
pi_70127284
ik heb ook wel weer zin in een kaizer concertje!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 09:52:56 #270
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_94666939
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_94674297
Was weer een vet concert, was er gisteren ook. Een van de beteren die ik van ze zag, maar dat kwam ook omdat de helft van de zaal met Noren gevuld was en omdat Janove ze wijsmaakte dat Noorwegen van Denemarken won met 3-2 :').
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 15:08:23 #272
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_94674371
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:05 schreef Stofje het volgende:
Was weer een vet concert, was er gisteren ook. Een van de beteren die ik van ze zag, maar dat kwam ook omdat de helft van de zaal met Noren gevuld was en omdat Janove ze wijsmaakte dat Noorwegen van Denemarken won met 3-2 :').
Ja hele voorste rijen waren allemaal Noren, toffe lui.
pi_94674401
WE'RE GONNA BEAT THE DUTCH!

Tuurlijk Janove :*.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 15:11:40 #274
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_94674461
quote:
6s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:09 schreef Stofje het volgende:
WE'RE GONNA BEAT THE DUTCH!

Tuurlijk Janove :*.
Moet zeggen dat ik het voorprogramma ook een relaxte dude vond. Hij deed het leuk :Y
pi_94675173
Ja, supergrappig inderdaad. Leuk dat het publiek ook meedeed.
pi_95258500
Niet te vergeten dat deze jongens prachtige teksten schrijven, voor niet Noorssprekers de moeite waard om de teksten een door een vertaalmachine te laten vertalen om een indruk te krijgen. Errug poëtisch.
pi_95258980
jammer dat ik er niet bij kon zijn in Paradiso. Violeta is ook een prachtige plaat met een mooi verhaa,l doet soms een beetje Beatles of Klaatu-achtig aan. Prachtig toch dat zangerige Rogaland dialect
  Moderator zaterdag 9 april 2011 @ 14:31:34 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95259454
hoempa tot de dood!
pi_101213435
Vanavond in de Hedon te Zwolle, op 11-11-11 komt het tweede deel van de trilogie uit.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:23:48 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101213736
Ik had er wel heen gewild maar helaas laat de financiele situatie het niet toe, en de persoon die me Kaizers Orchestra heeft leren kennen en waarmee ik ooit eerder een concert gezien had kon ook niet mee dus sla ik over
pi_101214070
Ik ga wel, we hebben vier kaarten gewonnen. Er waren nogal wat prijsvragen omtrent dit optreden...
pi_108963182
Ik had gisteren mijn Kaizers Orchestra ontmaagding. Ik ben geen kenner van ze, en ook nog niet echt fan, maar dit zou toch wel heel erg vet moeten zijn. Maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen :@ Maar de sfeer was fantastisch met fanatiek Noors publiek en met een knettergekke band.

Maar ik had er dus meer verwacht.

Als ik nu thuis nog wat platen opzet, vooral die live registratie, vind ik dat toch veel beter. Maar ik zal wel een van de enige zijn :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108963308
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik had gisteren mijn Kaizers Orchestra ontmaagding. Ik ben geen kenner van ze, en ook nog niet echt fan, maar dit zou toch wel heel erg vet moeten zijn. Maar het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen :@ Maar de sfeer was fantastisch met fanatiek Noors publiek en met een knettergekke band.

Maar ik had er dus meer verwacht.

Als ik nu thuis nog wat platen opzet, vooral die live registratie, vind ik dat toch veel beter. Maar ik zal wel een van de enige zijn :)
Gisteren zelf niet geweest, maar een concert van de Kaizers valt of staat bij het humeur van de zanger. Ze spelen altijd gewoon aardig en het is altijd best goed, maar als de zanger zeer nadrukkelijk met het publiek aan de slag gaat, wordt het ineens echt erg vet. Heb de band zelf een keer of 15 gezien ( :@ ), waarvan hooguit 2 of 3 keer écht héél erg tof en de rest 'wel aardig'.
pi_118843013
Violeta Violeta III is sinds 2 november uit. Ben 'm momenteel voor het eerst aan het luisteren en ik geloof dat ik 'm weer ouderwets vet vind :o. De hoempapa is weer goed aanwezig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 november 2012 @ 12:22:13 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118843241
Ah goeie, ik zal hem straks eens opzetten.
pi_118846725
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah goeie, ik zal hem straks eens opzetten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_118955905
en 28 februari in de Melkweg :)
pi_118962066
Hij bevalt me echt prima, wat jullie? Melkweg, ga ik zeker overwegen!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 november 2012 @ 23:46:54 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_118963489
Melkweg ben ik sowieso wel.
pi_119109875
Ompa til du dør gekocht, zit ook de Engelse songteksten bij, weet ik ook eindelijk waar ze over zingen. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_119634384
Ze hebben vorig jaar een dvd uitgebracht: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_i_Oslo_Spektrum. Hun vorige dvd vond ik echt alleraardigst. Deze is alleen te verkrijgen bij vage Noorse webshops, dat durf ik toch niet aan. Zelfs een torrent / download is niet te vinden (nee, mag niet, weet ik, maar het valt op dat ze dus ook niet bestaan). Wel jammer, heeft iemand een tip?
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 23:27:57 #292
45833 crew  Fogel
pi_119733938
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 12:23 schreef Stofje het volgende:
Ze hebben vorig jaar een dvd uitgebracht: http://en.wikipedia.org/wiki/Live_i_Oslo_Spektrum. Hun vorige dvd vond ik echt alleraardigst. Deze is alleen te verkrijgen bij vage Noorse webshops, dat durf ik toch niet aan. Zelfs een torrent / download is niet te vinden (nee, mag niet, weet ik, maar het valt op dat ze dus ook niet bestaan). Wel jammer, heeft iemand een tip?
http://www.platekompaniet(...)tra/?id=00010201#DVD
Is gewoon een goede en betrouwbare webshop, met ook een aantal fysieke winkels.

CDon.no zal het vast ook hebben (maar misschien is .se goedkoper, dat mag je zelf uitzoeken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')