abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 18 mei 2003 @ 18:37:24 #1
2628 Karin
pi_10516103
Vervolg van Nachtlens.

Vind het erg jammer dat het bij mijn afwijking niet mogelijk is maar ik hoor graag jullie ervaringen.

pi_10522707
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:49 schreef Cooper het volgende:
Ik had ook nog voor 5 maanden daglenzen liggen.
Maar ik was het dus ook zat dat ik s avond last van mijn ogen kreeg. Droge ogen etc. Ik heb ze verkocht op marktplaats.nl.
Oh wat slim, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn. Ik zou er zelf ook nooit opkomen om daar lenzen te gaan kopen trouwens.
pi_10522975
Idd beetje jammer dat het ook weer niet voor mijn sterkte is
Wilde ook lenzen voor een lange tijd.
Ik naar de oogarts voor zachte lenzen, werd meteen afgekeurd 'ja met een cylinder van 3.5 aan beide ogen kan je alleen harde lenzen'. Moest ze zelf betalen, tyfusduur. Maar goed, had die lenzen. Ging eerste maand goed, maar tijdje daarna kwamen de problemen. Elke 5 minuten wat in mn oog en met indoen echt HEEL veel pijn.. teheran
ben na een paar maanden gekapt, het ging echt niet meer. Nu ben ik weer trug gestapt op mn bril. Ben doodsbang voor laseroperatie (+voor de prijs ervan ) en dacht dat die nachtlenzen misschien wat zouden zijn.. beetje jammer weer :/ (hehe niet dat die nachtlenzen zo goedkoop zijn )
pi_10524902
quote:
Op zondag 18 mei 2003 22:52 schreef Tink het volgende:
Idd beetje jammer dat het ook weer niet voor mijn sterkte is
Wilde ook lenzen voor een lange tijd.
Ik naar de oogarts voor zachte lenzen, werd meteen afgekeurd 'ja met een cylinder van 3.5 aan beide ogen kan je alleen harde lenzen'. Moest ze zelf betalen, tyfusduur. Maar goed, had die lenzen. Ging eerste maand goed, maar tijdje daarna kwamen de problemen. Elke 5 minuten wat in mn oog en met indoen echt HEEL veel pijn.. teheran
ben na een paar maanden gekapt, het ging echt niet meer. Nu ben ik weer trug gestapt op mn bril. Ben doodsbang voor laseroperatie (+voor de prijs ervan ) en dacht dat die nachtlenzen misschien wat zouden zijn.. beetje jammer weer :/ (hehe niet dat die nachtlenzen zo goedkoop zijn )
goh, deel 2 van dit topic?
Ik ben nu 3 weken aan deze lenzen.
Ik kan echt iedereen aanraden die beneden -4,50 met geringe cylinder zit deze lenzen aanbevelen. Het is echt zonder het risico van Lasik en de toekomst ziet er ook helder uit met de enzymen die in ontwikkeling zijn.
Nachtlenzen zijn echt een openbaring voor mij.

Trouwens bij deze wil ik user Oce ff gigantische bedanken voor de aanbeveling van een opticien.

[Dit bericht is gewijzigd door Tombias op 19-05-2003 00:31]

pi_10526312
*
pi_10527772
Hmm, na een paar posts te hebben gelezen is mijn interesse toch gewekt nu
Maar ik heb nu even geen tijd om het hele vorige topic door te lezen.
Welke sites kan ik meer informatie vinden over prijzen e.d. ?
Beide ogen van mij zijn -1.50 en -2 volgens mij, alleen heb ik wel een cylindrische afwijking, is dat erg met nachtlenzen ?
pi_10527965
quote:
Op maandag 19 mei 2003 10:35 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, na een paar posts te hebben gelezen is mijn interesse toch gewekt nu
Maar ik heb nu even geen tijd om het hele vorige topic door te lezen.
Welke sites kan ik meer informatie vinden over prijzen e.d. ?
Beide ogen van mij zijn -1.50 en -2 volgens mij, alleen heb ik wel een cylindrische afwijking, is dat erg met nachtlenzen ?
Als de afwijking niet te groot is dan is dat geen probleem. Maar daar kan je opticien wel over oordelen. Je sterkte is geschikt in iedergeval voor deze lenzen. Een paar nachtlenzen kost rond de 300 euro daar bij komen nog alleen het eerste jaar aanpas kosten. Dit koste mij destijds 70 euro.

Websites:
www.nachtlens.nl
www.google.nl

maandag 19 mei 2003 @ 12:56:26 #8
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10530774
quote:
Op maandag 19 mei 2003 00:25 schreef Tombias het volgende:

[..]

Trouwens bij deze wil ik user Oce ff gigantische bedanken voor de aanbeveling van een opticien.

Graag gedaan! Bevalt goed bij Hans dus?

On-topic: zelf nu enkele malen geprobeerd een nacht lenzen in en een nacht lenzen uit, maar het bevalt achteraf toch niet. Eerste keer dat ik ze 's nachts uit had, had ik ze daarvoor ruim een maand elke nacht in gehad. Toen ging het de hele dag goed na ze niet ingehad te hebben 'snachts. Nu meerdere malen geprobeerd. 1ste dag nadat ik ze de hele nacht ingehad heb zie ik gewoon prima, dan de nacht niet in en slapen. 's ochtends zie ik vrij goed, maar merk toch dat het in de loop van de dag echt terug loopt. Zie dan rond het middaguur merkbaar slechter, 's avonds helemaal.

Conclusie; na een lange tijd lenzen 's nachts continue ingehad te hebben gaat het best goed om ze een keer een nachtje uit te hebben; maar structureel nacht in, nacht uit, nacht in, nacht uit... nee dat bevalt me minder, achja; boeien. Ze bevallen perfect verder en 's nachts merk je 't toch niet dat je ze in hebt

Porch Monkey 4 Life!
pi_10532146
quote:
Op maandag 19 mei 2003 12:56 schreef oCe het volgende:

[..]

Graag gedaan! Bevalt goed bij Hans dus?

Conclusie; na een lange tijd lenzen 's nachts continue ingehad te hebben gaat het best goed om ze een keer een nachtje uit te hebben; maar structureel nacht in, nacht uit, nacht in, nacht uit... nee dat bevalt me minder, achja; boeien. Ze bevallen perfect verder en 's nachts merk je 't toch niet dat je ze in hebt

Hans is iemand die je echt alles in details vertelt en daar neemt hij ook de tijd voor. Hij is niet voor niks leerbedrijf.

Het dragen van de lenzen voor het slapen en na het wakker worden, voel ik ze ook hast niet meer. In het begin wel maar ik was ook zachte lenzen gewend dus dat is een hele overgang. Niet dat het vervelend was of zeer deed hoor maar gewoon het gevoel dat er een grote druppel op je oog drijft.

Ik zou het zeer vervelend vinden als ik terug moest naar andere lenzen.
Dan zou ik zeker laseren als eerste keuze overwegen.

pi_10579676
Tjee, het valt nog niet mee om in Utrecht een opticien te vinden die nachtlenzen verkoopt. Het zou slim zijn als de producent van die dingen een lijst met verkoopadressen op het internet zou gooien.

Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html

Klinkt als hetzelfde principe, alleen het woord nachtlens wordt niet genoemd. Ze hebben het hier over autocorrectieve lenzen, van Natural Vision. Is er iemand hier die daar bekend mee is? Na al die positieve ervaringen met nachtlenzen wil ik niet in zee gaan met een slechter equivalent, ik wil gewoon zeker weten dat de kwaliteit goed is.

Ik heb deze website uit de Gouden Gids trouwens, hij stond bij een opticien uit Utrecht dus en deze opticien staat zowel in de rubriek van opticiens die zijn aangesloten bij de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), als bij de NUVO (Nederlandse Unie van Optiekbedrijven).

pi_10579851
Wat is er mis met een mooie bril? Lenzen beschadigen je ogen. En over een tijdje loopt je toch weer met en bril op je neusje.
Mijn log op [url]http://www.brillie.org[/url]
pi_10579904
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 10:09 schreef rooierooie het volgende:
Tjee, het valt nog niet mee om in Utrecht een opticien te vinden die nachtlenzen verkoopt. Het zou slim zijn als de producent van die dingen een lijst met verkoopadressen op het internet zou gooien.

Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html

Klinkt als hetzelfde principe, alleen het woord nachtlens wordt niet genoemd. Ze hebben het hier over autocorrectieve lenzen, van Natural Vision. Is er iemand hier die daar bekend mee is? Na al die positieve ervaringen met nachtlenzen wil ik niet in zee gaan met een slechter equivalent, ik wil gewoon zeker weten dat de kwaliteit goed is.

Ik heb deze website uit de Gouden Gids trouwens, hij stond bij een opticien uit Utrecht dus en deze opticien staat zowel in de rubriek van opticiens die zijn aangesloten bij de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), als bij de NUVO (Nederlandse Unie van Optiekbedrijven).

Ik heb destijds een mailtje gestuurt aan info@nkl.nl van de website www.nachtlens.nl. Die gaven mij zo een aantal adress in mijn buurt.
pi_10580042
Thanks Tombias!
pi_10580106
Ik lees net in het vorige topic dat een afwijking van -4 al kantje boord is om nachtlenzen te dragen? Jammer voor me.
C’est Davie :o)
pi_10580422
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 10:31 schreef rooierooie het volgende:
Thanks Tombias! [afbeelding]
Geen dank, ik hoop dat je wat vindt en hou ons op de hoogte!
pi_10580627
Ik heb nu al bericht terug, maar er is in heel Utrecht nog geeneen opticien die nachtlenzen verkoopt. Nou jaaaaaaa:
quote:
Onze topografie is niet zo goed en in Utrecht is nog geen opticien die de
nachtlenzen aanmeet. Ik heb voor u de volgende zaken gevonden:

Reyer Lafeber Opticien uit De Meern
Van Eyken Optiek uit Bunnik
Hoflake Optiek uit Hoevelaken
Rodermond Optiek uit Zeist
Ik ga er echt niet helemaal voor naar een andere plaats, dat is superonhandig met al die controles.
pi_10580688
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 10:57 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb nu al bericht terug, maar er is in heel Utrecht nog geeneen opticien die nachtlenzen verkoopt. Nou jaaaaaaa:
[..]

Ik ga er echt niet helemaal voor naar een andere plaats, dat is superonhandig met al die controles.

Misschien kun je een opticien in je buurt overhalen?
pi_10581613
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 10:09 schreef rooierooie het volgende:

Dit klinkt hetzelfde als de nachtlenzen. ze werken in principe hetzelfde.
Wat er ook bij staat is dat je deze lenzen ook 's nachts kunt dragen en overdag niks nodig hebt.
pi_10582754
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 11:00 schreef Tombias het volgende:
Misschien kun je een opticien in je buurt overhalen?
Ik heb een paar opticiens gebeld met de vraag of ze nachtlenzen verkopen en ze zeiden allemaal "nog niet". Maar ik wil ze nu, nu, nu!
pi_10582772
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 11:47 schreef Tombias het volgende:
Dit klinkt hetzelfde als de nachtlenzen. ze werken in principe hetzelfde.
Wat er ook bij staat is dat je deze lenzen ook 's nachts kunt dragen en overdag niks nodig hebt.
Ja, dat is zo. En het is dus wel een goede opticien. Hmmm, denk, peins... Ik denk dat ik ze maar eens even ga bellen vandaag.
pi_10582862
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 12:44 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. En het is dus wel een goede opticien. Hmmm, denk, peins... Ik denk dat ik ze maar eens even ga bellen vandaag.

Mijn opticien vertelde mij dat er twee fabrikanten in nederland waren.
Namelijk NKL en een ander. Dat zal dan wel dat Natural Vision zijn.
  woensdag 21 mei 2003 @ 14:42:23 #22
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10585307
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 12:48 schreef Tombias het volgende:

[..]

Mijn opticien vertelde mij dat er twee fabrikanten in nederland waren.
Namelijk NKL en een ander. Dat zal dan wel dat Natural Vision zijn.

Dan zou Natural Vision de lens zijn met de gaatjes erin, om nog meer vocht door te laten stromen. Maar die dingen schijnen minder fijn te zitten en als extra nadeel hebben dat je ze -door die gaatjes- niet als gewone lens kan gebruiken, just in case. Wat met de nachtlens die wij hebben wel kan...
Porch Monkey 4 Life!
pi_10585417
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:42 schreef oCe het volgende:

[..]

Dan zou Natural Vision de lens zijn met de gaatjes erin, om nog meer vocht door te laten stromen. Maar die dingen schijnen minder fijn te zitten en als extra nadeel hebben dat je ze -door die gaatjes- niet als gewone lens kan gebruiken, just in case. Wat met de nachtlens die wij hebben wel kan...

Ik dacht dat NKL juist de fabrikant was met de gaatjes.
pi_10586085
Als je dat stukje leest op de site waar ik die link van had geplaatst, dan lijkt het inderdaad zo dat die lenzen van Natural Vision juist heel goed ook "gewoon" gedragen kunnen worden.
pi_10588235
Hihi, ik heb net die opticien gebeld die die Natural Vision lenzen verkoopt. Ik dacht, ik zeg gewoon hoe het ging: dat ik op het internet heb gezocht naar informatie over nachtlenzen en dat ik uiteindelijk ook op hun website terechtkwam en ik vroeg of die autocorrectieve lenzen (acc-lenzen) van hen nou hetzelfde doen als die nachtlenzen.

Toen begon die vrouw een heel verhaal op te hangen over dat de media die verhalen over nachtlenzen enorm opgeklopt hebben. Ik vroeg of die acc-lenzen nou net zo werken, toen zei ze dat dat per persoon heel verschillend is, dat het bij sommige mensen pas na een jaar werkt, bij andere na een half jaar. Dat antwoord verbaasde me nogal na jullie ervaringen hier. Ik vroeg of het niet ook zo is dat het bij weer andere mensen na een week al kan werken. Toen zei ze voor de zesde keer ofzo dat het bij iedereen weer anders is en dat het in de media nogal opgeklopt wordt. Waarop ik weer zei dat ik op het internet gebruikerservaringen heb gelezen van mensen die nachtlenzen dragen en bij wie het meteen na een paar dagen al werkt. Daar reageerde ze op door te zeggen dat de media alleen maar de positieve verhalen laten horen. Waarop ik nog maar weer eens zei dat het gewoon op een forum was waar mensen gewoon op kunnen schrijven wat ze willen, zonder dat daar een redactie de negatieve ervaringen eruit zit te filteren ofzo, en daar reageerde ze weer zo kribbig op. Kortom, Natural Vision , ik wacht wel op die echte Nachtlenzen. Tjemig zeg, wat een raar mens.

pi_10601789
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:38 schreef rooierooie het volgende:
Hihi, ik heb net die opticien gebeld die die Natural Vision lenzen verkoopt. Ik dacht, ik zeg gewoon hoe het ging: dat ik op het internet heb gezocht naar informatie over nachtlenzen en dat ik uiteindelijk ook op hun website terechtkwam en ik vroeg of die autocorrectieve lenzen (acc-lenzen) van hen nou hetzelfde doen als die nachtlenzen.

Toen begon die vrouw een heel verhaal op te hangen over dat de media die verhalen over nachtlenzen enorm opgeklopt hebben. Ik vroeg of die acc-lenzen nou net zo werken, toen zei ze dat dat per persoon heel verschillend is, dat het bij sommige mensen pas na een jaar werkt, bij andere na een half jaar. Dat antwoord verbaasde me nogal na jullie ervaringen hier. Ik vroeg of het niet ook zo is dat het bij weer andere mensen na een week al kan werken. Toen zei ze voor de zesde keer ofzo dat het bij iedereen weer anders is en dat het in de media nogal opgeklopt wordt. Waarop ik weer zei dat ik op het internet gebruikerservaringen heb gelezen van mensen die nachtlenzen dragen en bij wie het meteen na een paar dagen al werkt. Daar reageerde ze op door te zeggen dat de media alleen maar de positieve verhalen laten horen. Waarop ik nog maar weer eens zei dat het gewoon op een forum was waar mensen gewoon op kunnen schrijven wat ze willen, zonder dat daar een redactie de negatieve ervaringen eruit zit te filteren ofzo, en daar reageerde ze weer zo kribbig op. Kortom, Natural Vision , ik wacht wel op die echte Nachtlenzen. Tjemig zeg, wat een raar mens.

Klinkt vreemd. Ik heb aankomende dinsdag weer een controle bij de opticien en ik zal het hem vragen over Natural Vision.
Heb je ook nog andere opticiens gevraagd?
Misschien dat er nog wel meer opticiens in jouw buurt zijn die die lenzen verkopen.
  donderdag 22 mei 2003 @ 19:02:25 #27
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10613931
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:38 schreef rooierooie het volgende:

Mijn opticien heeft me al wel eens verteld dat er veel andere opticiens skeptisch zijn ten opzichte van de Nachtlens. Dit is vooral omdat het ingaat tegen alles waar ze altijd voor geleerd hebben; iets corrigeren door een extra lens toe te voegen. Niets iets corrigeren door echt iets aan het oog te veranderen. Plus, je moet exact weten wat je doet. Als de kromming van de lens ook maar iets anders is dan de kromming van je oog, dan is het effect weg of niet goed. Dat zou sommige negatieve ervaringen kunnen verklaren. Omdat ze simpelweg niet goed genoeg weten waarmee ze bezig zijn, of er te makkelijk over denken.

En Tombias kan denk ik wel beamen dat ik in iedergeval geen media-figuur ben, die het verhaal opklopt. Hij heeft immers op mijn aanraden bij dezelfde opticien dezelfde nachtlenzen gehaald. Zijn ervaringen kan je hier lezen: alleen maar positief.

Laat die opticien die je gebeld hebt maar lekker links liggen dus.

Porch Monkey 4 Life!
pi_10614602
Ik weet dat veel opticiens sceptisch zijn, maar deze vrouw werkt bij een opticien die een soortgelijk produkt verkoopt. Maar ze zat bijna anti-reclame te maken voor wat ze zelf verkoopt, terwijl ze er uitgebreid op hun website mee adverteren. Dus dat Natural Vision laat ik inderdaad maar lekker zitten. De paar opticiens die ik nog meer gebeld heb, heb ik gevraagd of ze nachtlenzen verkopen en ze zeiden allemaal "nee, nóg niet". Ik heb het verder niet met ze gehad over Natural Vision lenzen, alleen dus met deze ene opticien omdat die ermee adverteerde op z'n website.
pi_10624300
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 19:43 schreef rooierooie het volgende:
Ik weet dat veel opticiens sceptisch zijn, maar deze vrouw werkt bij een opticien die een soortgelijk produkt verkoopt. Maar ze zat bijna anti-reclame te maken voor wat ze zelf verkoopt, terwijl ze er uitgebreid op hun website mee adverteren. Dus dat Natural Vision laat ik inderdaad maar lekker zitten. De paar opticiens die ik nog meer gebeld heb, heb ik gevraagd of ze nachtlenzen verkopen en ze zeiden allemaal "nee, nóg niet". Ik heb het verder niet met ze gehad over Natural Vision lenzen, alleen dus met deze ene opticien omdat die ermee adverteerde op z'n website.
Misschien is ze bang dat ze het te druk krijgt.
Lens optieken is trouwens een keten. Dus ze krijgt zo ie zo wel uitbetaald via de hoofdvestiging.
  maandag 26 mei 2003 @ 16:30:37 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10689670
Ik heb zachte lenzen geprobeerd, maar die kreeg ik nauwelijks in.

Nachtlenzen zijn die kleiner en harder, net als gewone harde lenzen?

pi_10704540
quote:
Op maandag 26 mei 2003 16:30 schreef Ixnay het volgende:

Ze zitten tussen zachte en harde in qua formaat.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:04:46 #32
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10706715
quote:

Kwestie van oefenen en volhouden. Mijn vriendin heeft ook sinds een aantal weken zachte lenzen en dat ging in het begin ook met veel moeite en met eindeloos proberen. Nu gaat het in een paar seconden, zonder problemen. Klinkt simpel, maarja, ergens is het dat ook. De aanhouder wint
Porch Monkey 4 Life!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:48:02 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10707512
En nachtlenzen zijn dus hard?

Ik denk het wel, want ze moeten je lens vervormen.

dinsdag 27 mei 2003 @ 13:50:16 #34
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10709071
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:48 schreef Ixnay het volgende:
En nachtlenzen zijn dus hard?

Ik denk het wel, want ze moeten je lens vervormen.

ja. je kan ze het beste vergelijken met gewone harde lenzen.
Porch Monkey 4 Life!
pi_10709722
quote:
Ik stond er in het begin ook een uur eerder voor op, ik vond het inzetten van die zachte lenzen ook heel moeilijk.

Ik kan het het beste staand voor een spiegel die aan de muur hangt (dus niet voorovergebogen boven een spiegel op tafel ofzo, want door je houding draai je je ogen dan al snel half onder je ooglid). Zorg dat je vingers en de huid rondom je ogen droog zijn. Als je rechts bent, zet de lens dan op het puntje van je rechterwijsvinger. Trek met je rechter ringvinger je onderste ooglid omlaag en met een vinger van je andere hand je bovenste ooglid omhoog. Ook al heeft je oog de neiging om te knipperen, op deze manier kan dat gewoonweg niet. Probeer een beetje te staren, als het ware 'door de spiegel heen'. Zodra je naar de lens zelf gaat zitten kijken, ga je knipperen als-ie te dichtbij komt. Door zo te staren blijft je oog rustig. Zet je lens op je oog en kijk vervolgens een aantal keren naar links en naar rechts en van boven naar beneden. Hierdoor verdwijnt de lucht onder de lens. Laat je onderste ooglid los, kijk weer naar links en rechts en boven en beneden en laat dan ook het bovenste ooglid los.

Op een gegeven moment kun je het gewoon supersnel, dan heb je zelfs geen spiegel meer nodig.

pi_10710179
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:15 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Ik stond er in het begin ook een uur eerder voor op, ik vond het inzetten van die zachte lenzen ook heel moeilijk.

Ik kan het het beste staand voor een spiegel die aan de muur hangt (dus niet voorovergebogen boven een spiegel op tafel ofzo, want door je houding draai je je ogen dan al snel half onder je ooglid). Zorg dat je vingers en de huid rondom je ogen droog zijn. Als je rechts bent, zet de lens dan op het puntje van je rechterwijsvinger. Trek met je rechter ringvinger je onderste ooglid omlaag en met een vinger van je andere hand je bovenste ooglid omhoog. Ook al heeft je oog de neiging om te knipperen, op deze manier kan dat gewoonweg niet. Probeer een beetje te staren, als het ware 'door de spiegel heen'. Zodra je naar de lens zelf gaat zitten kijken, ga je knipperen als-ie te dichtbij komt. Door zo te staren blijft je oog rustig. Zet je lens op je oog en kijk vervolgens een aantal keren naar links en naar rechts en van boven naar beneden. Hierdoor verdwijnt de lucht onder de lens. Laat je onderste ooglid los, kijk weer naar links en rechts en boven en beneden en laat dan ook het bovenste ooglid los.

Op een gegeven moment kun je het gewoon supersnel, dan heb je zelfs geen spiegel meer nodig.

Ik geef nog altijd de voorkeur om zittend achter mijn bureau boven een grote spiegel mijn lenzen in te doen.
pi_10717222
Vanmiddag een controle gehad.
Mijn linkerlens plat niet genoeg af dus daar zie ik minder mee.
Waarschijnlijk krijg ik binnenkort daarvoor een nieuwe lens.
pi_10718394
Interessant . Een klasgenoot wees me op het bestaan van deze lenzen, en ik kon het nauwelijks geloven. Een lens die je beter zicht geeft zonder 'm te dragen. Klonk voor mijn als een grap, mar ze bestaan dus echt. Mijn vraag is nu: tot welke sterkte gaan deze wonderlensjes, en wat mag het kosten

Het zou voor mij ideaal zijn, wat harde en zachte lenzen eindigde allebei in tranen

pi_10720954
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:43 schreef InsomnianDancer het volgende:
Mijn vraag is nu: tot welke sterkte gaan deze wonderlensjes, en wat mag het kosten
Je zóu kunnen overwegen om het topic te lezen.
  woensdag 28 mei 2003 @ 00:14:44 #40
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10723609
Die zachte lenzen klapte bij mij dubbel, als ik ze had uitgedaan.

En toen ik ze een minuut inhad, had ik een half uur koppijn.

Ik heb ze ook nooit gebruikt, alleen ff geprobeerd.

pi_10726131
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:14 schreef Ixnay het volgende:
Die zachte lenzen klapte bij mij dubbel, als ik ze had uitgedaan.

En toen ik ze een minuut inhad, had ik een half uur koppijn.

Ik heb ze ook nooit gebruikt, alleen ff geprobeerd.

Nachtlenzen zijn hard. Dus dat zou je kunnen proberen.
Tenminste als je sterkte niet hoger is dan -4,50 en niet te veel cylinder
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:55:27 #42
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10729844
-0,75 en -1,50
Cylinder weet ik niet.
pi_10730752
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:55 schreef Ixnay het volgende:
-0,75 en -1,50
Cylinder weet ik niet.
Qua scherpte zeker geschikt.
Als je niet weet of je een cylinder hebt dan heb je het ook vast niet anders had je het wel van je opticien ooit gehoord.
pi_10738720
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 22:32 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Je zóu kunnen overwegen om het topic te lezen.

Sorry, gemakzucht

pi_10783350
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 18:22 schreef InsomnianDancer het volgende:

[..]

Sorry, gemakzucht

Kan ik me voorstellen het zijn vaak lappen met tekst.
Vraag gerust als je iets wilt weten maar geen zin hebt om deel 1 en zo door te lezen.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 00:30:00 #46
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10783459
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:38 schreef Tombias het volgende:

[..]

Qua scherpte zeker geschikt.
Als je niet weet of je een cylinder hebt dan heb je het ook vast niet anders had je het wel van je opticien ooit gehoord.

Ik had wel iets van cilinder. Maar ik weet niet meer hoeveel.
pi_10785610
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 00:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik had wel iets van cilinder. Maar ik weet niet meer hoeveel.

Maar 1 manier om daar achter te komen.......
  zaterdag 31 mei 2003 @ 07:52:28 #48
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10785629
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 07:35 schreef Tombias het volgende:

[..]

Maar 1 manier om daar achter te komen.......

Naar de opticien...

Maar wat mag je hooguit voor een cilinder hebben.

Ik denk niet dat ik veel cilinder heb, want ik kan zonder bril/lenzen en een sterkte van -0,75/1,50 goed zien.

pi_10786804
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 07:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Naar de opticien...

Maar wat mag je hooguit voor een cilinder hebben.

Ik denk niet dat ik veel cilinder heb, want ik kan zonder bril/lenzen en een sterkte van -0,75/1,50 goed zien.

Gering, dacht ik, Precies weet ik het niet, anders bel je ff naar een opticien die ze verkoopt.

Ik heb ook een kleine cylinder maar dat was geen probleem.

Dan weet je het precies.

zondag 1 juni 2003 @ 01:34:00 #50
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10799125
Bij welke opticien hebben ze nachtlenzen?

Of mag dat hier niet geplaatst worden?

pi_10804353
quote:
Op zondag 1 juni 2003 01:34 schreef Ixnay het volgende:
Bij welke opticien hebben ze nachtlenzen?

Of mag dat hier niet geplaatst worden?

Geen idee. Het gebeurd wel en de moderator heeft er nog niks overgezegd.
Ik heb ze uit Deventer bij de Keizerslanden Optiek.
Maar in Nijverdal zit er ook een Oudelaar of iets in de buurt.
In deventer waren stukken goedkoper.
pi_10822594
Kennis van mij gaat ook beginnen met de nachtlenzen.
Ik ben benieuwd.
pi_11072900
Afgelopen nacht voor de 1e nacht gedragen! (na het proefgedoe vorige week)... zicht is daarna van -2 naar -1 zo'n beetje, zodat ik met daglenzen de dag wel vol kon maken..

Ben benieuwd hoe het morgen is, dus na 2 nachten... Als het goed is zou het resultaat na 3 nachten al heel behoorlijk moeten zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik krijg altijd last van m'n ogen als ik met lenzen in achter de computer zit, helemaal rood en geirriteerd... Dat moet dus tot de verleden tijd gaan behoren!

Ben benieuwd....

pi_11078756
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 22:54 schreef Jape het volgende:
Afgelopen nacht voor de 1e nacht gedragen! (na het proefgedoe vorige week)... zicht is daarna van -2 naar -1 zo'n beetje, zodat ik met daglenzen de dag wel vol kon maken..

Ben benieuwd hoe het morgen is, dus na 2 nachten... Als het goed is zou het resultaat na 3 nachten al heel behoorlijk moeten zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik krijg altijd last van m'n ogen als ik met lenzen in achter de computer zit, helemaal rood en geirriteerd... Dat moet dus tot de verleden tijd gaan behoren!

Ben benieuwd....

Veel succes!
Ik hoop dat je net zoveel plezier aan deze lens beleefd als ik.
pi_11082955
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:44 schreef Tombias het volgende:
Veel succes!
Ik hoop dat je net zoveel plezier aan deze lens beleefd als ik.
Nu alleen rechts, die heeft het goed gedaan vannacht, mn linkerlens is een beetje in een hoekje van mn oog geschoven , dus die heeft zn werk niet goed gedaan, lekker vaag.. hopelijk gaat het vannacht beter!
pi_11086857
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 12:31 schreef Jape het volgende:

[..]

Nu alleen rechts, die heeft het goed gedaan vannacht, mn linkerlens is een beetje in een hoekje van mn oog geschoven , dus die heeft zn werk niet goed gedaan, lekker vaag.. hopelijk gaat het vannacht beter!

Hoe heb je dit nu opgelost? Je kunt geen bril dragen, anders ziet je rechteroog niet scherp, maar zonder bril ziet links weer niets.

Heb je vandaag links de lens gebruikt? (Dus weer netjes in't midden van je oog geplaatst en de hele dag gedragen)?

vrijdag 13 juni 2003 @ 16:22:28 #57
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11089653
weet iemand een goede opticiën in amsterdam, die nachtlenzen heeft? (hoofddorp mag ook )
zit er namelijk ook over na te denken.
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_11092327
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:49 schreef Bright het volgende:

Hoe heb je dit nu opgelost? Je kunt geen bril dragen, anders ziet je rechteroog niet scherp, maar zonder bril ziet links weer niets.

Klopt, ik heb een paar setjes -1 daglenzen meekregen (had ik gisteren iig nodig), waarvan ik er nu links 1tje draag.. rechts is niet helemaal 0.0, maar zo zie ik goed genoeg.. hopen dat het morgen beter in orde is...
pi_11124735
Gisteren, na 3 nachten, de hele dag zonder lenzen gelopen (heel fijn ivm veel zand op Almere-Strand), m'n zicht werd pas na een uur of 9 's avonds echt onscherp. Dus dat gaat best aardig

Vandaag is het ook wel weer redelijk geloof ik

pi_11142288
quote:
Op zondag 15 juni 2003 16:26 schreef Jape het volgende:
Gisteren, na 3 nachten, de hele dag zonder lenzen gelopen (heel fijn ivm veel zand op Almere-Strand), m'n zicht werd pas na een uur of 9 's avonds echt onscherp. Dus dat gaat best aardig

Vandaag is het ook wel weer redelijk geloof ik

Da's mooi! Klinkt iig. goed.
Ik heb ook informatie opgevraagd bij m'n opti. Zij doen het ook, maar dat kost 350 euro per jaar en het eerste jaar ook nog eens geld om aan te passen.
Dit alles is nog zonder vloeistof. Dus elk jaar ong. 30 euro exclusief vloeistof per maand - dit is wel heel erg duur, ook al zit het comfortabel.

Hoeveel heb jij eraan uitgegeven?

Verder is het niet te controleren of het bij een persoon aanslaat; bij de een duurt het inderdaad 9 uur, bij de ander slechts 4 uur, etc. Dan heb je dus mooi een probleem als je midden op de dag slechter zicht krijgt.
Ook zegt m'n opti dat het eigenlijk maar tot -3.5 geschikt is, dus niet tot -4.5 zoals anderen (en websites) schrijven. Ik heb -4 en -4.25, maar waarschijnlijk kan dat iets omlaag, -3.75 en -4.00 of zoiets, maar dat is dan toch nog teveel.

Bij het passen moet je de paslens even inhouden en dan wordt gecontroleerd of je minimaal 1 punt beter kijkt. Is dat niet zo, dan beginnen ze er al niet eens aan.

pi_11142650
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:22 schreef Bright het volgende:
Hoeveel heb jij eraan uitgegeven?
in eens ¤ 125,- voor de aanpaskosten
en vanaf nu per maand ¤ 30,- .. dat is inclusief alle vloeistoffen en verzekering (vervangen lenzen voor 60 euro)... klinkt wel iets goedkoper

Ik zit overigens bij Van der Leeuw in Delft (staan erg goed aangeschreven)

pi_11144438
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:36 schreef Jape het volgende:

[..]

in eens ¤ 125,- voor de aanpaskosten
en vanaf nu per maand ¤ 30,- .. dat is inclusief alle vloeistoffen en verzekering (vervangen lenzen voor 60 euro)... klinkt wel iets goedkoper

Ik zit overigens bij Van der Leeuw in Delft (staan erg goed aangeschreven)

Da's toch wel een stuk goedkoper ... Ik moet daar maar eens informeren, of deze prijs doorgeven aan mijn opticien (in Bilthoven)

Heeft iemand nog meer prijzen van deze lenzen? Misschien moeten we maar even een staatje maken:
Van der Leeuw (Delft): ¤ 30,- per maand incl. vloeistof, ¤ 125,- 1-malig

of liever alles per jaar:

* EDIT: Aanvullingen op deze lijst

Van der Leeuw (Delft): ¤ 360,- all-in + ¤ 125,- 1-malig
Meijer Optiek (Bilthoven): ¤ 350,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Keizerslanden optiek (Deventer): ¤ 300,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Citylens: ¤ 364,- (incl. LSB-pas) excl. vloeistof + ¤ 69,-- 1-malig

De prijs van Citylens komt uit de prijslijst; heeft iemand hier ervaring mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 17-06-2003 11:13]

pi_11147276
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef Bright het volgende:
Dat bedenk ik net, scheelt niet eens zoveel eigenlijk
pi_11147291
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef Bright het volgende:

[..]

Da's toch wel een stuk goedkoper ... Ik moet daar maar eens informeren, of deze prijs doorgeven aan mijn opticien (in Bilthoven)

Heeft iemand nog meer prijzen van deze lenzen? Misschien moeten we maar even een staatje maken:
Van der Leeuw (Delft): ¤ 30,- per maand incl. vloeistof, ¤ 125,- 1-malig

Keizerslanden optiek Deventer
Het eerste jaar 370 euro exclusief vloeistof.
De volgende jaren 70 euro minder.
pi_11163801
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:15 schreef Tombias het volgende:

[..]

Keizerslanden optiek Deventer
Het eerste jaar 370 euro exclusief vloeistof.
De volgende jaren 70 euro minder.

Thnx; 'k heb'm toegevoegd. Ook Citylens trouwens, alleen heb ik daar geen ervaring mee.
pi_11182428
Als het meezit dan krijg ik a.s. donderdag een nieuwe linker lens omdat de huidige net niet genoeg corrigeert.
Ik heb er weinig last van maar met meten kwam het boven water.
Moet zeggen als ik mijn rechteroog dicht doe dan zie ik het verschil wel duidelijk. Ben benieuwd hoe het er uit ziet na twee correcte lenzen.
pi_11182451
Bij mij gaat het wel goed, maar ik heb het idee dat mn oog (of ogen) nu +0,5 zijn of iets dergelijks (normaal -2,0), want als ik buiten loop zie ik alles gewoon goed scherp, maar binnen op "muur" afstand zegmaar een tikje wazig.. wel apart

Donderdag afspraak bij de opticien, dan gaan we eens even meten

pi_11187459
Ik wil ook nachlenzen, boehoeee...
pi_11187904
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 00:02 schreef Jape het volgende:
Bij mij gaat het wel goed, maar ik heb het idee dat mn oog (of ogen) nu +0,5 zijn of iets dergelijks (normaal -2,0), want als ik buiten loop zie ik alles gewoon goed scherp, maar binnen op "muur" afstand zegmaar een tikje wazig.. wel apart

Donderdag afspraak bij de opticien, dan gaan we eens even meten

Hmmm... komt me bekend voor; ik heb nu paslenzen (maandlenzen!) en op afstand kijk ik met m'n linkeroof en dichtbij met m'n rechter. Betekent dat dat m'n linkeroog te sterk is gecorrigeerd?
Het afstemmen van de sterkte ging trouwens helemaal niet; rechts zou ik 1.25 punt minder slecht zijn, maar dat klopt niet, dus ik heb m'n 'oude' lens rechts weer ingedaan. Links zou het 1 punt minder slecht zijn en dat klopt denk ik wel aardig.
Ik zou nu dus -3.75 links en -4.25 rechts hebben. Dat is eigenlijk teveel voor die nachtlenzen
pi_11235939
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:52 schreef Bright het volgende:

[..]

Hmmm... komt me bekend voor; ik heb nu paslenzen (maandlenzen!) en op afstand kijk ik met m'n linkeroof en dichtbij met m'n rechter. Betekent dat dat m'n linkeroog te sterk is gecorrigeerd?
Het afstemmen van de sterkte ging trouwens helemaal niet; rechts zou ik 1.25 punt minder slecht zijn, maar dat klopt niet, dus ik heb m'n 'oude' lens rechts weer ingedaan. Links zou het 1 punt minder slecht zijn en dat klopt denk ik wel aardig.
Ik zou nu dus -3.75 links en -4.25 rechts hebben. Dat is eigenlijk teveel voor die nachtlenzen

Jep, je opticien heeft het niet goed opgemeten.
pi_11238126
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Tombias het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt doordat ik eigenlijk altijd droge ogen heb. Ik zie dan soms als het ware dubbel, alsof je door dubbelglas kijkt. Dat vertroebelt het beeld natuurlijk.Misschien de volgende keer net ervoor even wat vloeistof gebruiken, zodat ze wat vochtiger zijn; ik zal het de volgende keer erover hebben (dinsdag a.s.)
iig. is de benodigde sterkte teveel; ik had -4.25 rechts. Ook al zou dat -3.75 worden, dan gaat het nog niet...
pi_11336340
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Tombias het volgende:

[..]

Zou kunnen - zoals ik al schreef. Soms zorgen de lenzen ervoor dat het zicht weg is. Afgelopen week heb ik er extra op gelet en het blijkt dat ik heel vaak met 1 oog kijk, hoewel het niet steeds dezelfde is. Blijkbaar zit op dat moment de lens van dat oog beter dan van het andere oog.

Misschien toch maar daglenzen ipv. maandlenzen? Of zijn die nachtlenzen dan toch de oplossing, ondanks dat mijn sterkte eigenlijk teveel is (-3.75 en -4.25)?

Kan iemand mij vertellen of die sterkte idd teveel is? Volgens de beschrijving kan het tot -4.5, maar de opticien zegt tot -3.5 ...

Ik moet vandaag voor een herhalingscontrole naar de opticien. Juist omdat ze de sterktes ook niet vertrouwden (zoals blijkt ook terrecht)

Heeft iemand nog tips? Moet ik nog speciaal ergens om te vragen?

pi_11341614
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 10:24 schreef rooierooie het volgende:
Ik wil ook nachlenzen, boehoeee...
Wel... wat let je?

Iemand nog tips voor bij de opti?

pi_11363142
Bij de opti bleek dat ik aan beide ogen -3.75 heb. Dat zou al dicht in de buurt komen voor die nachtlenzen.
Maandlenzen kosten EUR63 per lens per 1/2 jaar, dus EUR252
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik. Ik vind het alleen vervelend als 's avonds het zicht zoveel afneemt.
pi_11364966
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:51 schreef Bright het volgende:
Bij de opti bleek dat ik aan beide ogen -3.75 heb. Dat zou al dicht in de buurt komen voor die nachtlenzen.
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik. Ik vind het alleen vervelend als 's avonds het zicht zoveel afneemt.
Het zicht neemt alleen in het begin(de eerste 2 dagen) in de avond af.(Tenminste bij mij).
Ik kan nu best een nacht overslaan en toch scherp zien de volgende dag. Die volgende dag neemt de sterkte wel af aan het eind van de avond.
pi_11367734
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 12:18 schreef Tombias het volgende:

[..]

Het zicht neemt alleen in het begin(de eerste 2 dagen) in de avond af.(Tenminste bij mij).
Ik kan nu best een nacht overslaan en toch scherp zien de volgende dag. Die volgende dag neemt de sterkte wel af aan het eind van de avond.

Alleen die 1e week is iig. lastig ivm. autorijden, beeldschermkijken, etc.

Jij had die lenzen voor EUR300 elk jaar en voor het 1e jaar nog EUR70 erbij ivm. controles, right? Heb je ook een adres, website oid. van die Keizerslanden optiek in Deventer? Hebben ze ook andere filialen? (Liefst rond Houten/Utrecht)

pi_11376495
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 14:17 schreef Bright het volgende:

[..]

Alleen die 1e week is iig. lastig ivm. autorijden, beeldschermkijken, etc.

Jij had die lenzen voor EUR300 elk jaar en voor het 1e jaar nog EUR70 erbij ivm. controles, right? Heb je ook een adres, website oid. van die Keizerslanden optiek in Deventer? Hebben ze ook andere filialen? (Liefst rond Houten/Utrecht)

Ik weet niet of ze nog meer filialen hebben. Ik denk het niet.
Hij zit op Karel de Groteplein 22. Dat is een klein winkelcentrum.
Anders bel je hem, 0570-624139.
pi_11401606
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 13:31 schreef Bright het volgende:
Wel... wat let je?
Wat mij let is dat ik in Utrecht woon en dat er volgens de fabrikant van die nachtlenzen nog geen enkele opticien in Utrecht is die ze verkoopt.
pi_11411265
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 22:45 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Wat mij let is dat ik in Utrecht woon en dat er volgens de fabrikant van die nachtlenzen nog geen enkele opticien in Utrecht is die ze verkoopt.

Wel, in Bilthoven zit een zaak waar ze die verkopen: Meijers optiek op de Julianalaan (Kun je vast via 't telefoonboek/internet opzoeken) dus da's dichtbij genoeg. Alleen is die per jaar wel EUR50 duurder dan die in Deventer. Aan de andere kand, ik heb ook geen zin om steeds naar Deventer te gaan...

Ik heb besloten om bij Meijers een aanvraag te doen, 'k weet alleen nog niet wanneer (ivm. de wen-week)

Vraag aan de gebruikers:
Is het mogelijk om de nacht van vrijdag op zaterdag te beginnen, om dan maandag goed te kunnen kijken?
Mocht dan maandagmiddag het zicht slechter worden, kan ik die lenzen dan vast indoen, als ik thuis ben weer uitdoen en vervolgens 's nachts weer gewoon dragen?

pi_11411488
Bilthoven is voor mij wel wat anders dan Utrecht. (Ik heb geen auto.)

Maar in De Meern blijkt er ook één te zitten, dat is qua afstand wel te doen, ik heb woensdagochtend een afspraak!

Wel duur hoor, zeker in vergelijking met de prijzen die hier door anderen allemaal worden genoemd. Het opmeten kost 180 euro en de lenzen 360 euro.

pi_11412347
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 13:25 schreef rooierooie het volgende:
Bilthoven is voor mij wel wat anders dan Utrecht. (Ik heb geen auto.)

Maar in De Meern blijkt er ook één te zitten, dat is qua afstand wel te doen, ik heb woensdagochtend een afspraak!

Wel duur hoor, zeker in vergelijking met de prijzen die hier door anderen allemaal worden genoemd. Het opmeten kost 180 euro en de lenzen 360 euro.

Zo, het opmeten is duur! Misschien een treinreisje? (Bilthoven is makkelijk met de trein te doen; Meijers zit niet ver van 't station vandaan)

btw: moet de opticien eerst weten welke sterkte je hebt alvorens ze gaan testen ed.? Ze zijn nu al een maand bezig om de juiste sterkte te vinden en die is eindelijk gevonden (tenminste, in 2x). Ik zou het vervelend vinden als blijkt dat ze al die moeite voor niets hebben gedaan.

pi_11412504
Hoeveel kost het opmeten daar? En de lenzen kosten daar dus 252 euro per jaar?
pi_11413280
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:16 schreef rooierooie het volgende:
Hoeveel kost het opmeten daar? En de lenzen kosten daar dus 252 euro per jaar?
Zie enkele posts hiervoor:

Keizerslanden optiek (Deventer): ¤ 300,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Citylens: ¤ 364,- (incl. LSB-pas) excl. vloeistof + ¤ 69,-- 1-malig

Dus 350 eurootjes per jaar (1 paar lenzen elk jaar) en 70 euro voor het passen en meten. Hoe je aan 252 euro komt begrijp ik niet, ik wilde maar dat dat zo was!

pi_11413412
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:56 schreef Bright het volgende:
Hoe je aan 252 euro komt begrijp ik niet, ik wilde maar dat dat zo was!
Dat had je zelf geschreven:
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:51 schreef Bright het volgende:
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik.
Maar misschien bedoelde je wat anders?
pi_11413482
Oh, je had het daar over gewone lenzen, denk ik? Sorry, had het even niet goed gelezen. (heb blijkbaar betere lenzen nodig )
pi_11418193
Nou, twijfel alom. Ik heb die zaak in Bilthoven gebeld. Daar kost het opmeten 78 euro. Eerst zei ze nog 100 euro, maar nadat ik zei dat ik op het internet van iemand 70 euro had gehoord ging ze nog eens kijken. Scheelt een hoop geld inderdaad en Bilthoven is ongeveer even ver als De Meern inderdaad. Maar dat gesprek met die dure mevrouw, zeg maar, verliep véél prettiger dan dat gesprek met de goedkope Bilthoven-miep. Maar misschien had ik alleen maar gewoon de invalkracht die de telefoon aanneemt aan de lijn, ik weet het niet. Ik moest echt trekken om er iets uit te krijgen, ze gaf me nauwelijks informatie.

Ik heb wel gewoon met hen ook alvast een afspraak gemaakt, dan kan ik één van beide afbellen als ik heb besloten wat ik doe. Ik heb die dure mevrouw ook weer gebeld om haar mijn dilemma gewoon eerlijk voor te leggen, maar ze was met een klant bezig en belt me als het goed is nog terug met een verklaring voor dat hoge bedrag.

Een vraagje aan Bright: heb jij daar in Bilthoven nu al een afspraak gehad? Vind jij dat jij daar goed geholpen wordt? En die 78 euro, wat krijg je daar bij hen allemaal voor?

Ook nog zoiets, die mevrouw in De Meern zei tegen me dat ik tot woensdag m'n gewone zachte lenzen niet meer mag dragen, om m'n ogen tot rust te laten komen voor de oogmeting. Maar die van Bilthoven repte daar met geen woord over. Toen ik het zelf dan maar ter sprake bracht zei ze dat dat helemaal niet nodig was en dat ik gewoon met m'n zachte lenzen in naar de afspraak kon komen. Hoe was dat bij anderen hier op hun eerste afspraak?

Ik ben echt hevig in dubio. Ik vind het verschil in prijs wel érrug hoog, maar ik vond dat ik aan de telefoon echt veel beter en prettiger te woord werd gestaan door de dure zaak.

pi_11457800
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 19:31 schreef rooierooie het volgende:
Nou, twijfel alom. Ik heb die zaak in Bilthoven gebeld. Daar kost het opmeten 78 euro. Eerst zei ze nog 100 euro, maar nadat ik zei dat ik op het internet van iemand 70 euro had gehoord ging ze nog eens kijken. Scheelt een hoop geld inderdaad en Bilthoven is ongeveer even ver als De Meern inderdaad.
Ik zal morgen ff kjiken op het papiertje dat ik heb meegekregen, daar staan de bedragen op gespecificeerd.
Mocht blijken dat je de lenzen niet kunt dragen (bijv. door de oogbolling), dan betaal je alleen dat deel van die 70 euro dat inmiddels is gepasseerd. Uit mijn hoofd zijn het de volgende punten:
- oogsterktemeting
- oogcontrole
- bolling en passen
- nacontroles
quote:
Maar dat gesprek met die dure mevrouw, zeg maar, verliep véél prettiger dan dat gesprek met de goedkope Bilthoven-miep. Maar misschien had ik alleen maar gewoon de invalkracht die de telefoon aanneemt aan de lijn, ik weet het niet. Ik moest echt trekken om er iets uit te krijgen, ze gaf me nauwelijks informatie.
Ongetwijfeld de verkeerde gehad. Voor mij moesten ze de prijs ook nakijken, maar ik heb het direct op papier laten zetten. Er is daar iig 1 persoon die ervaring met deze lenzen heeft. De andere die ook lenscontroles ed. doet volgens mij niet. Ik dacht dat er daar 2 of 3 mensen zijn die lenzen behandelen. De anderen zitten meer voor de brillen, monturen etc.
quote:
Ik heb wel gewoon met hen ook alvast een afspraak gemaakt, dan kan ik één van beide afbellen als ik heb besloten wat ik doe. Ik heb die dure mevrouw ook weer gebeld om haar mijn dilemma gewoon eerlijk voor te leggen, maar ze was met een klant bezig en belt me als het goed is nog terug met een verklaring voor dat hoge bedrag.
En ongetwijfeld nooit teruggebeld? Tja, dat doet bijna geen enkele zaak helaas
quote:
Een vraagje aan Bright: heb jij daar in Bilthoven nu al een afspraak gehad? Vind jij dat jij daar goed geholpen wordt? En die 78 euro, wat krijg je daar bij hen allemaal voor?
Zoals in dit topic al staat: ze zijn bij mij al een maand bezig om de goede lenzen te vinden. Een jaar eerder heb ik ook zo'n maand of zo gehad, daarbij werd gecontroleerd hoe die dag/nachtlenzen mij afgingen. (Helaas: niet goed; m'n oog raakt erdoor teveel geirriteerd), heeft me toen ook niets gekost. Ik heb toen een half jaar dag/nacht lenzen genomen en gebruikt, da's het enige dat ik betaald heb.
Voor deze versie (de maandlenzen van 63 euro per stuk per half jaar dus ) betaal ik ook nog niets.
quote:
Ook nog zoiets, die mevrouw in De Meern zei tegen me dat ik tot woensdag m'n gewone zachte lenzen niet meer mag dragen, om m'n ogen tot rust te laten komen voor de oogmeting. Maar die van Bilthoven repte daar met geen woord over. Toen ik het zelf dan maar ter sprake bracht zei ze dat dat helemaal niet nodig was en dat ik gewoon met m'n zachte lenzen in naar de afspraak kon komen. Hoe was dat bij anderen hier op hun eerste afspraak?
Volgens mij willen ze in Bilthoven eerst je sterkte etc. bekijken. Je krijgt daar dus niet direct een paslens mee. Ik denk dat daar enkele controles aan vooraf gaan, incl. een praatje.
quote:
Ik ben echt hevig in dubio. Ik vind het verschil in prijs wel érrug hoog, maar ik vond dat ik aan de telefoon echt veel beter en prettiger te woord werd gestaan door de dure zaak.
Ik zou gewoon naar Bilthoven gaan, daar wel met de juiste persoon praten (Ik weet niet hoe ze heet, maar het is een vriendelijk meisje, blond. Niet het getinte tengere meisje, dat wel erg aardig is, maar volgens mij heeft ze geen ervaring met deze lenzen)
en alleen door haar alles laten opmeten.

Als ik op tijd een afspraak maak, dan betaal ik voor de afgelopen controles etc. inclusief 2 maanden maandlenzen ook niets, dus ik vind dat ze mij erg goed helpen. Ik zal proberen vandaag nog een afspraak te maken.

pi_11459430
Ah, hartstikke goed, bedankt Bright voor je uitgebreide antwoord. Omdat beide opticiens vandaag dicht zijn wilde ik zaterdag al een beslissing nemen over wie ik zou afbellen en ik heb dus gekozen voor Bilthoven. Ik ben inderdaad niet teruggebeld door die andere en ze hadden daar vrijdag gezegd dat als de nachtlenzen bij mij niet zouden aanslaan, dat ik die 180 euro kwijt zou zijn. Kloink. Dat vind ik wel een groot risico.

Het meisje dat ik aan de lijn had, had een buitenlandse naam, dus dat zal dan vast niet het blonde nachtlenzen-meisje zijn geweest.

Ik ben zéér benieuwd. Kreeg jij op je tweede afspraak die paslenzen mee?

[Dit bericht is gewijzigd door rooierooie op 30-06-2003 13:55]

pi_11461552
quote:
Op maandag 30 juni 2003 11:04 schreef rooierooie het volgende:
Ah, hartstikke goed, bedankt Bright voor je uitgebreide antwoord. Omdat beide opticiens vandaag dicht zijn wilde ik zaterdag al een beslissing nemen over wie ik zou afbellen en ik heb dus gekozen voor Bilthoven. Ik ben inderdaad niet teruggebeld door die andere en ze hadden daar vrijdag gezegd dat als de nachtlenzen bij mij niet zouden aanslaan, dat ik die 180 euro kwijt zou zijn. Kloink. Dat vind ik wel een groot ricisico.

Het meisje dat ik aan de lijn had, had een buitenlandse naam, dus dat zal dan vast niet het blonde nachtlenzen-meisje zijn geweest.

Mooie naam; die houden we erin
quote:
Ik ben zéér benieuwd. Kreeg jij op je tweede afspraak die paslenzen mee?
Ik ben nog niet zover; ik heb nu maandlenzen van de juiste sterkte. Nu wilde ik een afspraak maken, maar idd zijn ze vandaag dicht - fijn dat je dat nog ff doorgaf
Dus, morgen dan maar een afspraak maken. Maar mijn ervaring is, dat ze daar zo voorzichtig zijn, dat ze je gewoon niet direct de paslenzen meegeven. Bij die dag/nacht-lenzen hebben ze ook eerst 2 of 3 keer gecontroleerd. Toen ik ze kreeg moest ik de volgende ochtend al terug voor controle en de weken erna ook regelmatig.
Alleen voor die voorzichtigheid ga ik al liever daarnaartoe dan bijv. een onbekende opti (ook al kunnen die goed zijn hoor!) voor een klein beetje geld minder.
pi_11463124
Ik heb al weer even niet gereageerd hier, maar het gaat nu wel best met m'n lenzen.. wel beetje gevoelige oogjes, maar heb wel goed zicht overdag

Heb het idee dat ik bij minder licht ('s nachts enzo) minder goed zie, wel gewoon ver enzo, maar met erg veel schittering rond lichtbronnen, wat erg hinderlijk is, zal ook maar geen auto gaan rijden 's nachts.

Donderdag weer een afspraa bij de opticien, dan zullen we wel weer zien.. en ben benieuwd hoe het gaat vanaf volgende week woensdag, op vakantie

pi_11463494
Bright, is er nou iets met jouw ogen dan waardoor het zo moeilijk voor ze is om de juiste sterkte te bepalen (omdat je schreef dat het vorig jaar ook al zo moeizaam ging), of kan ik dit ook verwachten, dat het zo lang gaat duren? Ik ben nog gewoon aan het werk de komende weken en het is voor mij best lastig om iedere keer op gewone werkdagen naar Bilthoven te gaan. Ik heb ook overwogen om er in m'n vakantie mee te beginnen, maar ja, ik wil ze in mijn vakantie juist zo graag al hebben, hè?

Die vier metingen die jij hierboven noemde, worden die tijdens vier verschillende afspraken gedaan? Nacontroles uiteraard wel, maar die andere drie?

pi_11463762
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:24 schreef rooierooie het volgende:
Bright, is er nou iets met jouw ogen dan waardoor het zo moeilijk voor ze is om de juiste sterkte te bepalen (omdat je schreef dat het vorig jaar ook al zo moeizaam ging), of kan ik dit ook verwachten, dat het zo lang gaat duren? Ik ben nog gewoon aan het werk de komende weken en het is voor mij best lastig om iedere keer op gewone werkdagen naar Bilthoven te gaan. Ik heb ook overwogen om er in m'n vakantie mee te beginnen, maar ja, ik wil ze in mijn vakantie juist zo graag al hebben, hè?

Die vier metingen die jij hierboven noemde, worden die tijdens vier verschillende afspraken gedaan? Nacontroles uiteraard wel, maar die andere drie?

Vorig jaar hebben we eens goed laten testen of die dag/nachtlenzen werkten. Dat vergt een intensieve controle omdat niet iedereen ertegen kan. Ik dus helaas ook niet op de lange duur.

Dit jaar was het om de sterkte te bepalen, waarvan ik echt niet gedacht had dat die veranderd was. Maar ik heb altijd hele droge ogen, dus ik denk dat het komt doordat ik dan dubbel zie en dus niet echt de scherpte kan worden bepaald. Daardoor viel het mij ook niet op dat ik inmiddels eigenlijk te sterke lenzen had.

Ik weet niet welke delen tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd, ik kreeg wel te horen dat het enkele controles/metingen vooraf zou gaan duren. Ik kan je alleen maar aanraden om nogmaals naar Meijers te bellen en te vragen naar dat meisje die daar verstand van heeft.

pi_11464204
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:38 schreef Bright het volgende:
en te vragen naar dat meisje die daar verstand van heeft.
Mag ik je even corrigeren: je bedoelt het blonde nachtlenzen-meisje.
pi_11480527
quote:
Op maandag 30 juni 2003 15:00 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Mag ik je even corrigeren: je bedoelt het blonde nachtlenzen-meisje.

het blonde nachtlenzen-meisje

Ik heb hier de prijzen en aanpassingen:
Aanmeting (eur 27,50)
Instructie (eur 17,00)
2x controle (2x eur 17,00)
totaal dus eur 78,50, verdeeld in vier delen (aanmeting, instructie, controles)
Voorwaarden (overgetypt van 't blaadje):

Indien u eerst een proefaanpassing heeft laten doen, worden de kosten daarvan in mindering gebracht.

Bij geen succes, binnen 2 maanden, na volledige (her-)aanpassing, wordt de helft van de (her-)aanpaskosten in rekening gebracht, met uitzondering van bifocaal en multifocaal, hierbij worden de volledige (her-)aanpaskosten in rekening gebracht.

Dan is er nog een service abonnement van eur 32,50 per jaar: 10% korting op vloeistof, 30% korting op speciale vormstabiele contactlenzen (volgens gelijk recept), 50% korting op reserve of nageleverde standaard vormstabiele contactlenzen (volgens gelijk recept)
Controles etc. zijn gratis.
Bij heraanmeten van standaard contactlenzen gelden de volledige contactlensprijzen, aanmeetkosten worden niet in rekening gebracht.

Wel, voldoende info om de dag mee rond te komen
Volgens mij zijn die lenzen gewoon 'vormstabiele contactlenzen'. Helaas niet standaard, omdat die per persoon moeten worden gemaakt.

ps: volgens mij kun je na een jaar nog wel eens proberen om die korting (30%) te krijgen op de nachtlenzen voor dat volgende jaar, aangenomen dat die nog van dezelfde sterkte zijn. Dat scheelt toch al eur 105, dus de moeite waard om te proberen.

pi_11480678
Ah, thanks!

Ik ben ziek, het ziet er naar uit dat ik de afspraak van morgen moet afbellen. Grmbl.

pi_11484923
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 09:21 schreef rooierooie het volgende:
Ah, thanks!

Ik ben ziek, het ziet er naar uit dat ik de afspraak van morgen moet afbellen. Grmbl.

Da's nu spijtig
Het andere meisje kan de lenscontrole etc. ook doen. Ze heet Fatma (ik heb gebeld voor een controle en weet dit dus inmiddels)
Ik weet niet hoe laat je morgen (waarschijnlijk) zou komen, maar ik ben iig. om 16:30 uur aan de beurt. Hopelijk gaat alles dan naar wens.
Ik hou't forum op de hoogte!
pi_11487970
Oeps, zij is dus degene die ik aan de lijn had...

Ik zou 's morgens om 9.30 uur aan de beurt zijn...

pi_11489832
Ik heb de afspraak voor morgen in Bilthoven afgezegd, word ik daarnet ook opeens teruggebeld door die mevrouw van de opticien in De Meern. Ik heb haar het hele verhaal uitgelegd van die hoge opmeetkosten en dat het bij bijna alle opticiens rond de 70 euro kost en zij was hogelijk verbaasd. Zij krijgen een richtprijs geadviseerd en zij verbaasde zich erover dat zoveel opticiens daar zo ver onder gaan zitten blijkbaar. Ze was blij dat ik haar hierop attendeerde, zei ze, en ze zou het met de baas van hun opticien gaan opnemen.

Ik vond het wederom een prettig gesprek en ik heb gezegd dat ik al een afspraak in Bilthoven voor morgen had, maar dat ik die vanwege ziekte heb moeten afzeggen en dat ik, mochten zij inderdaad besluiten iets aan die prijs te gaan doen, er wel in geïnteresseerd ben om daar over gebeld te worden. Ik denk dat ik het hele nachtlenzenverhaal toch maar verplaats naar de laatste week van mijn vakantie, dan ben ik gewoon thuis en dan is het veeeeel makkelijker voor mij om zo vaak op controle te komen. Ben benieuwd of ze daar in De Meern alsnog de prijs omlaag gaan doen.

pi_11507619
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:18 schreef rooierooie het volgende:
Oeps, zij is dus degene die ik aan de lijn had...

Ik zou 's morgens om 9.30 uur aan de beurt zijn...

Ach, ze is wel aardig. Ik heb al enkele controles met haar gehad en ze lijkt me wel professioneel. De leeftijd doet'r dan niet toe. Ze heeft ook de vereiste papieren, dus ...
Nou ja, ik hou je iig. op de hoogte.
Moet ik nog zeggen dat ze de prijzen omlaag moeten doen ivm. concurrentie? De lensprijs is trouwens wel al iets lager dan bij de Meern.
  woensdag 2 juli 2003 @ 13:25:59 #100
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11508430
ik ben het ook al een weekkie aan het proberen. maar het wil niet echt lukken. heb al 2 setjes geprobeerd, maar gaf niet de gewenste correctie. waarschijnlijk nog een laatste poging en dan is het voorbij..
(is trouwens echt een goede opticien, alles elke keer goed opgemeten. met zo'n elektronisch ding, en nog een keer op de ouderwetse manier)
blijf hopen. maar lijkt niet te "pakken" bij mij
pi_11509587
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:53 schreef Bright het volgende:
Ach, ze is wel aardig. Ik heb al enkele controles met haar gehad en ze lijkt me wel professioneel. De leeftijd doet'r dan niet toe. Ze heeft ook de vereiste papieren, dus ...
Nou ja, ik hou je iig. op de hoogte.
Moet ik nog zeggen dat ze de prijzen omlaag moeten doen ivm. concurrentie? De lensprijs is trouwens wel al iets lager dan bij de Meern.
Het gaat me ook niet om de leeftijd hoor. Het gesprek met haar verliep gewoon heel stroef, maar dat kan ook best een momentopname geweest zijn.

En wat die prijs betreft, je mag het altijd proberen natuurlijk.

pi_11511446
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:25 schreef DarkChylde het volgende:
ik ben het ook al een weekkie aan het proberen. maar het wil niet echt lukken. heb al 2 setjes geprobeerd, maar gaf niet de gewenste correctie. waarschijnlijk nog een laatste poging en dan is het voorbij..
(is trouwens echt een goede opticien, alles elke keer goed opgemeten. met zo'n elektronisch ding, en nog een keer op de ouderwetse manier)
blijf hopen. maar lijkt niet te "pakken" bij mij
Welke sterkte heb je nu? (Brilsterkte!)

Ik ben nu net gebeld door Meijers met een waarschuwing: ze heeft voor de zekerheid de leverancier gebeld en die adviseerd om alleen aan te passen tot een brilsterkte van -3.50. Dat zou dus een lenssterkte van -3.25 zijn. Ik heb nu al -3.75, dus volgens het advies blijf ik een half punt slechter kijken

Volgens de leverancier zelf kan een gebruiker worden gecorrigeerd tot -4.00. Ik neem aan dat dat ook een brilsterkte is. Het advies aan de consument is dus anders dan aan de opticiens

Ik wil eigenlijk de leverancier hierop aanspreken, want dat is bedrog: eerst lekekr klanten lokken en dan zeggen dat het wel kan, maar dan blijf je met een -0.50 probleem zitten. Ik zou dus ook na perfecte correctie met een sterkte van -0.25 tot -0.50 blijven kijken

Ben dus wel een beetje boos op de leverancier, niet op Meijers. Ik heb de afspraak maar even laten zitten.

EDIT: Bij Citylens zeggen ze dat het werkt tot zelfs -4.50. In verschillende dagbladen staat 'tot ongeveer -4.00 tot -4.50'
Ik weet het echt niet meer ....... Ik heb een mailtje naar de leverancier gestuurd, ik zal zien wat daaruit komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 02-07-2003 15:35]

pi_11512154
Als antwoord van de leverancier kreeg ik dit:
quote:
Het is inderdaad een beetje afhankelijk per persoon tot welke sterkte maximaal, wij houden zelf aan tot ongeveer een sterkte van -4,00. Het ligt ook aan de wel of niet aanwezige cylinder. U zou denk ik toch het beste even kunnen informeren bij de opticien.
Dus nu zeggen ze weer tot -4.00 ... zucht
pi_11515969
Jeetje, wat onduidelijk zeg.
pi_11528747
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 18:02 schreef rooierooie het volgende:
Jeetje, wat onduidelijk zeg.
En dus weer een bericht gestuurd:
quote:
Op welke manier ligt het aan een cylinder? Moet die dan meer of minder zijn? Ik heb wel enige cylinder, maar heb daar met normale lenzen nooit last van gehad. Ik heb dan ook geen lenzen met cylinder.
Verder staat in verschillende publicaties een sterkte tot -4.50. (Bijvoorbeeld tijdens een interview met Citylens) Zou dat niet moeten worden gecorrigeerd? Op deze wijze worden veel mensen achteraf teleurgesteld en dat is vast uw bedoeling niet.

Die -4.00 die u aangeeft is een brilsterkte, neem ik aan? Dat houdt dus in dat in mijn geval met 2x -3.75 lenssterkte waarschijnlijk wel een lens mogelijk is?

Dank u voor de snelle antwoorden.
Met het antwoord wordt het:
quote:
Sommige mensen hebben met een sterkte van -4,50 hele goede resultaten, maar bij deze sterkte is het niet met zekerheid te zeggen. De informatie of de cylinder wel of niet van belang is kunt u door u opticien laten bekijken. (De cylinder is in zoverre van invloed dat deze als het ware bij de sterkte opgeteld moet worden.) U schrijft over verschillende publicaties waarin de sterkte van -4,00 genoemd wordt, dit zijn denk ik geen publikaties van NKL zelf.

Met vriendelijke groet,

Tanja
NKL Contactlenzen
Tja, ze zegt dus nog steeds niet of het nu bril- of lenssterkte is. Ik had oorspronkelijk lenssterkte -4.00 en -4.25, maar dat is nu -3.75 en -3.75 dus welke brilsterkte is dat dan? Ik weet het ook niet...
Ze ontkennen het niet, maar geven ook geen bevestiging, dus wederom een bericht gestuurd:
quote:
Dank u voor deze informatie. Ik zal contact opnemen met mijn opticien, uw bevindingen doorgeven en een afspraak maken om mijn ogen te testen of uw lenzen ook voor mij van toepassing zijn.

Het is wel jammer dat u niet kunt aangeven of de kans op een goed zicht met mijn lenssterkte van -3.75 hoog is of niet. Ook geeft u niet aan of de sterktes die door u worden genoemd lens- of brilsterktes aangeven.

Het is - voor zover ik weet - juist dat de publicaties meestal folders, websites en interviews met opticiens betreft. Echter, ik ben zoveel onafhankelijke publicaties hierover tegengekomen, dat het mij lijkt dat toch zeker -4.00 brilsterkte geschikt zou moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

pi_11542692
Volgens mij verschilt het gewoon per persoon ofzo...Kan het bij de één nog wel met -4 en bij de ander al niet meer bij -3,75. Zo klinkt het tenminste. Misschien ligt het ook aan andere faktoren náást je oogafwijking, bijvoorbeeld de vorm van je oog ofzo zodat het licht weer net vanuit een andere hoek in je oog valt? Als je dan al in de buurt van die grens zit, dan kom je misschien in totaal toch over die grens, ook al valt je officiële afwijking nog onder die grens. Nou ja, ik roep ook maar wat, ik kan er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen hahaha.
pi_11552414
Nou, ik zal toch maar weer een afspraak maken om in ieder geval te testen of ik geschikt ben... Daarna zien we wel weer verder (geen woordspeling bedoeld )

ps rooierooie, heb je nu nog een afspraak ergens lopen?

pi_11555707
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 08:13 schreef Bright het volgende:
ps rooierooie, heb je nu nog een afspraak ergens lopen?
Nee, ik heb besloten even te wachten tot de laatste week van mijn vakantie (laatste week van augustus). Kan die opticien in De Meern meteen mooi nog even leuk beslissen om met de prijs omlaag te gaan.
pi_11566307
Gisteren had ik dus weer controle bij de opticien, en volgens die gast zag alles er hartstikke goed uit! correct van min 2 tot haast +0,25... weinig op aan te merken dus, hoornvlies zag er ook allemaal goed uit.

Heb alleen nog last van halo's, als er minder licht is, omdat dan je pupillen wijder zijn en dan een groter oppervlak gebruikt wordt waarvan de buitenste rand niet geheel afgevlakt is.. daardoor zie je een schittering rond lichtbronnen, wat nogal hinderlijk is.. maar verder helemaal top dus...

in oktober weer terug voor de volgende controle

pi_11567281
ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar ik zag um hier niet bijstaan.
Hoelang werken nachtlenzen nou eigenlijk precies, want ze zeggen dat het 1 a 2 dagen werkt en soms zelfs 3 maar van de meeste is het eigenlijk 8 uur en hoelang moet je ze daarbij in hebben, want eigenlijk is het dan vrij duur als ut maar zo'n korte werking heeft
pi_11567525
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:32 schreef wobje het volgende:
ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar ik zag um hier niet bijstaan.
Hoelang werken nachtlenzen nou eigenlijk precies, want ze zeggen dat het 1 a 2 dagen werkt en soms zelfs 3 maar van de meeste is het eigenlijk 8 uur en hoelang moet je ze daarbij in hebben, want eigenlijk is het dan vrij duur als ut maar zo'n korte werking heeft
zover ik weet werken ze 1 a 2 dagen, en moet je ze gedurende de nacht tenminste 4 uur inhouden. dus zelfs met een korte nacht van een uur of 6 kun je de rest van de dag prima zien
pi_11567731
oh dat zou wel mooi zijn

maar ik hoor ook van mensen uit eigen ervaring dat soms in de loop van de middag of avond al minder gaan zien, dus ik hoopte eigenlijk dat er hier wat mensen zijn met eigen meningen...

pi_11567785
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:59 schreef wobje het volgende:
maar ik hoor ook van mensen uit eigen ervaring dat soms in de loop van de middag of avond al minder gaan zien, dus ik hoopte eigenlijk dat er hier wat mensen zijn met eigen meningen...
nou, dat had ik dus de eerste paar dagen, dat het 's avonds duidelijk minder is... maar ik zie nu de hele dag (en nacht) gewoon prima, met uitzondering van die halo's die ik eerder beschreef...
pi_11568226
ok dan weet ik alvast wat meer

ik maak namelijk op zaterdag nog wel lange dagen en dat is ut tog wel minder als je in de avond in de kroeg staat en je biertje kwijt ben doordat je nix meer ziet...

maandag 7 juli 2003 @ 16:14:55 #115
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11621463
ik heb 3x 3.5 met links een cylinder van -0.5 en rechts een van -1.25
(ongeveer, weet het niet precies meer).

maar ik zat ook al op het randje voor de correcties. de software waarschuwde al dat het misschien niet zou gaan, omdat ik aan het maximun zat. zal van de week maar weer eens langsgaan om te kijken of het nog te doen is voor mijn....
maar het is erg raar om zonder lenzen bril weer te kunnen zien
ik merkte nu pas weer hoe weinig ik zie zonder bril/lenzen. 't is toch het eerste wat 's ochtends in /op doet.

pi_11639077
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:14 schreef DarkChylde het volgende:

maar ik zat ook al op het randje voor de correcties. de software waarschuwde al dat het misschien niet zou gaan, omdat ik aan het maximun zat. zal van de week maar weer eens langsgaan om te kijken of het nog te doen is voor mijn....
ik merkte nu pas weer hoe weinig ik zie zonder bril/lenzen. 't is toch het eerste wat 's ochtends in /op doet.

Heb jij dan 3 ogen?
Ik neem aan dat jij -3.5 hebt met een flinke cylinder. De cylinder verklaart misschien de halo's.
Maar dan zit ik toch niet zo ver van jou vandaan. Ik wil dus wel graag op de hoogte blijven van je vorderingen.
Is die voor deze week de laatste mogelijkheid, of zit je nu al op een goede correctie?
  dinsdag 8 juli 2003 @ 14:33:26 #117
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11642157
ja, maar mijn derde oog is mijn innerlijke oog, en afwijking daarvan is moelijk te meten en niet te corrigeren

ik zit idd op de max. het is je sterkte icm je cylinder. ik krijg vanavond weer een setje en dan morgen weer meten. heb er alleen niet veel hoop meer op.. denk dat het voor mij voorlopig niet is weggelegd.

maar hier geld ook, zelf proberen. het zal niet bij iedereen even goed of slecht werken. mocht het nu niet werken, dan kijk ik over een jaartje wel weer. ze verbeteren toch alles continu

pi_11642225
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 14:33 schreef DarkChylde het volgende:
ja, maar mijn derde oog is mijn innerlijke oog, en afwijking daarvan is moelijk te meten en niet te corrigeren

ik zit idd op de max. het is je sterkte icm je cylinder. ik krijg vanavond weer een setje en dan morgen weer meten. heb er alleen niet veel hoop meer op.. denk dat het voor mij voorlopig niet is weggelegd.

maar hier geld ook, zelf proberen. het zal niet bij iedereen even goed of slecht werken. mocht het nu niet werken, dan kijk ik over een jaartje wel weer. ze verbeteren toch alles continu

Hoeveel kost je dat dan? Die aanpaskosten moet je toch zelf betalen? Betaal je dan niet voor die paslenzen? Of moet je elke keer weer bijlappen?
pi_11705276
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:14 schreef DarkChylde het volgende:

Eigenlijk zit je dus links met -4.0 en rechts met -4.75 als je de cilinder meerekent?

Ik heb iig. weer een afspraak gemaakt voor zaterdag 19 juli ... Even geduld dus, maar ik zet toch maar door; met een fout van -0.25 is beter te leven dan zo vaak dubbel zien, alsof je door dubbel glas kijkt...
Ik neem aan dat alles volledig zal kunnen worden gecorrigeerd. (Zo, 4 werkwoorden achter elkaar )

vrijdag 11 juli 2003 @ 14:43:12 #120
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11708201
nee, ik betaal de eerste keer 150 euro aanpaskosten en dan 300 per jaar voor de lenzen. maar als het mislukt hoef ik maar een kleine bijdrage te betalen (25-50 euro).
voor de pas lenzen enzo hoef ik dus niet nog eens apart te betalen.
heb nu een setje gekregen voor een paar dagen.
gister was er verbetering, maar niet genoeg.
vandaag was het al beter. bril was 's ochtends te sterk, alleen kon zonder bril nog net niet genoeg zien.
hoop dat morgen ochten toch wel bijna goed zie
pi_11756004
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 14:43 schreef DarkChylde het volgende:
nee, ik betaal de eerste keer 150 euro aanpaskosten en dan 300 per jaar voor de lenzen. maar als het mislukt hoef ik maar een kleine bijdrage te betalen (25-50 euro).
voor de pas lenzen enzo hoef ik dus niet nog eens apart te betalen.
heb nu een setje gekregen voor een paar dagen.
gister was er verbetering, maar niet genoeg.
vandaag was het al beter. bril was 's ochtends te sterk, alleen kon zonder bril nog net niet genoeg zien.
hoop dat morgen ochten toch wel bijna goed zie
Hoe'st het nu dit weekend gegaan? Ben je al aan de lenzen gewend? Na drie dagen moet je toch al redelijk kunnen zien, ook al zal het misschien nog niet de hele dag duren?
  maandag 14 juli 2003 @ 10:47:00 #122
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11757127
nou het valt best tegen, heb ze nou al een dag of 5, maar ik blijf op ong min 1 hangen. das net te weinig. ben wel al gewend aan het in en uit doen. en het slapen met de lenzen.
morgenochten heb ik weer een afspraak, en als de correctie dan niet goed, dan kap ik er voorlopig mee, en probeer ik het over een paar jaar wel weer
(normaal gesproken als je na de eerst 2 keer niet genoeg correctie krijgt, dan stoppen ze ermee. het is dus een uitzondering dat ze bij mij zo lang door zijn gegaan)
  woensdag 16 juli 2003 @ 11:16:05 #123
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11804418
ik ben nu definitief gestopt en weer over op gewone lenzen.
suc6 en het is zeker het proberen waard
pi_11805673
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:59 schreef wobje het volgende:
oh dat zou wel mooi zijn

Ik heb mijn lenzen nu zo'n 3 maand en ik kan bijna 2 dagen scherp zien. Bij de tweede dag ga ik tegen de avond beduidend minder zien.
pi_11805797
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 20:21 schreef wobje het volgende:
ok dan weet ik alvast wat meer

ik maak namelijk op zaterdag nog wel lange dagen en dat is ut tog wel minder als je in de avond in de kroeg staat en je biertje kwijt ben doordat je nix meer ziet...

Je moet er wel rekening mee houden dat de eerste 2 dagen je in de avond minder gaat zien. Zeker de eerste dag daarna wordt het steeds beter. Dus je zou er mee kunnen beginnen als je 2 dagen vrij hebt.
pi_11853215
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:16 schreef DarkChylde het volgende:
ik ben nu definitief gestopt en weer over op gewone lenzen.
suc6 en het is zeker het proberen waard
Da's niet leuk! Ik ga het morgen proberen - m'n eerste afspraakje met het nachtlenzenmeisje
Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen. Helaas is ze 's middags niet aanwezig, waardoor pas zaterdag kan worden getest ipv. vrijdagmiddag.

Ik neem aan dat ze eerst meten en dat pas enkele dagen later de lenzen klaar zijn? Dan zou ik ze eigenlijk vrijdagmiddag moeten ophalen en dan die nacht al indoen.

pi_11890168
Woehoe zelfs met een nacht overslaan doen mn oogjes het prima
pi_11928785
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:43 schreef Jape het volgende:
Woehoe zelfs met een nacht overslaan doen mn oogjes het prima
Ik hoop dat het ook bij mij zo gaat.

Zaterdag dus geweest. Wel, ongeveer een half uur 'zand in mijn ogen' gehad; ik ben harde lenzen niet gewend en het lijkt net alsof er een fixe korrel zand in m'n ogen zat. Maar goed, links zat de paslens prima, rechts verschoof die iets naar boven.
Na die tijd lenzen uitgedaan en ik zag weer vaag. Dus, ik dacht dat het neit werkte. Totdat ik dus m'n bril weer opzette. Die was dus plotseling veel te sterk
Woensdag zullen de lenzen er ongeveer zijn. Donderdag ophalen en instructie, dan kan ik vrijdagnacht beginnen en zaterdag voor controle terug.
Ik krijg nog een paas lenzen van -2 mee, zodat ik die overdag kan gebruiken tijdens de gewen-periode.
Voor je het vraagt: Ja, je mag dus overdag gewoon lenzen dragen.

iig. houd ik jullie gewoon op de hoogte (Dit wordt net zo'n soort lenzen-dagboekje )

pi_11949415
Tjeetje Bright, wat ben jij al lang bezig joh!
pi_11954758
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 23:15 schreef rooierooie het volgende:
Tjeetje Bright, wat ben jij al lang bezig joh!
nee, duurde gewoon een tijd eer ik werkelijk ging (durfde?)
Alleen werd ik gister opgebeld dat door de vakantietijd de lenzen door de fabrikant pas volgende week worden opgestuurd. Dat betekent dus pas volgende week vrijdag beginnen
Nou ja, ik zal wel weer moeten wachten ...
  donderdag 24 juli 2003 @ 15:22:21 #131
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_11987341
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 09:42 schreef Bright het volgende:

[..]

Da's niet leuk! Ik ga het morgen proberen - m'n eerste afspraakje met het nachtlenzenmeisje
Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen. Helaas is ze 's middags niet aanwezig, waardoor pas zaterdag kan worden getest ipv. vrijdagmiddag.

Ik neem aan dat ze eerst meten en dat pas enkele dagen later de lenzen klaar zijn? Dan zou ik ze eigenlijk vrijdagmiddag moeten ophalen en dan die nacht al indoen.

en veel plezier met het nachtlenzenmeisje
(pickupline: goh, pas na die nachtlenzen kan ik je schoonheid echt waarderen )
pi_12042971
Hoi,

Mijn dochter van 15 heeft nu 9 nachten de nachtlenzen, Zij had -6.75 en -5.75. Gisteren gingen we voor de metingen, en zij staat nu op 0.50 aan beide ogen.
Ze heeft wel speciale nachtlezen nodig, omdat ze zo sterk bijziend was, maar, na een week kan ze het overdag zonder lenzen stellen.
Ze is uiterst tevreden.
Eigenlijk kwam ik op jullie forum terecht omdat ik toch een beetje ongerust ben over eventuele bijwerkingen, bv. oogontsteking ofzo. Het lijkt dat menig onder jullie toch al een tijdje de nachtlenzen dragen, heeft er iemand van jullie ondertussen enig probleem gehad?
Wij wonen wel in België, en zijn naar Antwerpen gegaan voor de nachtlenzen.

groetjes
Nadine

pi_12043577
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:37 schreef Dinne het volgende:
Hoi,

Mijn dochter van 15 heeft nu 9 nachten de nachtlenzen, Zij had -6.75 en -5.75. Gisteren gingen we voor de metingen, en zij staat nu op 0.50 aan beide ogen.
Ze heeft wel speciale nachtlezen nodig, omdat ze zo sterk bijziend was, maar, na een week kan ze het overdag zonder lenzen stellen.
Ze is uiterst tevreden.
Eigenlijk kwam ik op jullie forum terecht omdat ik toch een beetje ongerust ben over eventuele bijwerkingen, bv. oogontsteking ofzo. Het lijkt dat menig onder jullie toch al een tijdje de nachtlenzen dragen, heeft er iemand van jullie ondertussen enig probleem gehad?

groetjes
Nadine

Soms hebben mijn lenzen waarschijnlijk niet goed gezeten en zie ik iets minder overdag.
Maar zoals ik vannochtend wakker werd waren er geen problemen en zag ik net zo goed met de lenzen als wanneer ik ze uit deed.

Als ik een avondje heb doorgezakt dan wil ik de volgende dag ook nog weleens slecht beeld hebben.Maar dat kan ook van de korte nacht zijn geweest.

pi_12068326
quote:
Op zondag 18 mei 2003 22:42 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Oh wat slim, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn. Ik zou er zelf ook nooit opkomen om daar lenzen te gaan kopen trouwens.

Ik zou nooit lenzen via internet kopen of via een drogist ofzo...
Gewoon lekker via de opticien doen en regelmatig op controle gaan!
Het is misschiet wat duurder, maar je hebt maar 1 paar ogen en daar moet je je hele leven mee doen...
Wees er dus zuinig op!
Fake it till you make it...
pi_12112399
Ik hoorde nu net van een collega dat over die nachtlenzen op het nieuws slechte berichten waren, dat het je oog onherstelbaar kon beschadigen. Heeft iemand daarvan gehoord? Zoja, welke bron?
pi_12129710
Uit de Telegraaf van een week geleden (24 juli)
quote:
Wachtlijst voor nachtlenzen

Bijziend Nederland bekeert zich massaal tot de nachtlens. Voor de nieuwe vinding, die het oog tijdens de slaap zo sterk corrigeert dat de eigenaar overdag ook zonder hulpmiddelen scherp ziet, bestaan inmiddels lange wachtlijsten.

Ondanks de relatief hoge prijs van gemiddeld 350 euro is de slaaplens, met een levensduur van een jaar, een doorslaand succes voor de opticiens. Sinds de introductie begin dit jaar vlogen er al duizenden over de toonbank.

Voor een dag scherp zicht hoeft de zuurstofdoorlatende lens slechts zes uur per nacht te worden gedragen. De vinding is vooral populair bij mensen die vanwege stoffig werk of veelvuldige oogirritaties af willen van hun traditionele harde of zachte 'kunstvliesjes'.

Lenzengigant CityLens, met vestigingen in Rotterdam en Den Haag, kan de vraag naar de noviteit amper behappen. "We hebben een wachtlijst tot oktober", aldus directielid S. Pols. Met name het aanmeten van de nachtlens, die heel precies de oogbol moet omsluiten, is een tijdrovende klus.

"Na zorgvuldige meetprocessen komen sommige klanten vijf keer terug voordat alles helemaal perfect is. Dat vergt zoveel tijd dat wachtlijsten ontstaan, maar die investering is zeer belangrijk voor een goed resultaat."

CityLens verbaast zich over het succes van de nieuwe techniek. "In de praktijk blijkt het systeem geschikt te zijn voor acht van de tien klanten. Vooraf waren de ramingen veel pessimistischer", aldus Pols. Veel belangstellenden zijn volgens hem huiverig voor de ingrijpende laserbehandelingen, waarbij het zicht via een operatief sneetje in het oog wordt verbeterd. "De mensen achten de nachtlens, die inderdaad totaal ongevaarlijk is, veiliger."

De Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO) spreekt over de nachtlens als een 'innovatie die zeer welkom is voor de branche'. Overigens tekent zegsman C. Gottenbos aan dat lang niet alle opticiens de lucratieve techniek kunnen leveren. "Er is speciale en prijzige apparatuur voor nodig en de techniek moet middels cursussen eigen worden gemaakt."

Bron: Telegraaf

pi_12209721
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 00:00 schreef rooierooie het volgende:
Uit de Telegraaf van een week geleden (24 juli)
[..]
tnx
Zaterdag de lenzen opgehaald, nu komt eerst de gewenperiode... Zondag moest ik ze 2 uur inhouden, maandag t/m woensdag steeds langer. Maar woensdag op controle en dan kan ik dus niet...
Ik ben nog niet begonnen en probeer om donderdag een afspraak te maken.
Vanavond voor 2 uurtjes de lenzen in ... Wish me luck
ps: na 10 minuten dragen werd een stand van -1.00 gemeten... Is dat goed?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:05:36 #138
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_12300584
Ik heb ze nu ruim 2 maand denk ik; misschien wel langer, zie daarvoor voornamelijk het 1ste nachtlens topic op dit forum.

Bevalt nog steeds perfect, doe ze wel elke nacht in. Als ik een nacht oversla dan zie ik de 2de dag goed, maar aan het einde v/d middag wordt 't zicht minder, dus gewoon indoen. Merk er toch niets van bij het slapen, heb alleen wel regelmatig -zeker met dit warme weer- dat ze 'sochtends vrij vast zitten. Dan moet ik echt moeite doen om ze uit te krijgen, soms doet het zelfs zeer. Maar dat komt omdat ik extreem droge ogen heb; zeer weinig traanvocht.

Kan ze nog steeds iedereen aanraden!

Porch Monkey 4 Life!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:27:05 #139
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_12301104
quote:
Op zondag 27 juli 2003 10:37 schreef Dinne het volgende:
Hoi,

Ze is uiterst tevreden.

groetjes
Nadine

Dus het kan wel met een grotere sterkte ? Ik heb zelf -5,5 op 1 oog. De ander -4 geloof ik.

Opticien zei al dat hte tot -4 ongeveer kon. Maar nu lees ik dus -6.75. Hoe zit dit precies da?

Groetjes

Wallahjeweettog
pi_12357954
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:27 schreef EmjaY het volgende:

[..]

Dus het kan wel met een grotere sterkte ? Ik heb zelf -5,5 op 1 oog. De ander -4 geloof ik.

Opticien zei al dat hte tot -4 ongeveer kon. Maar nu lees ik dus -6.75. Hoe zit dit precies da?

Groetjes

Mijn opti vond dat het boven de -4 eigenlijk niet echt 'veilig' zou kunnen zijn (heel voorzichtig gesteld dus). Ze vond het 'niet natuurlijk' om je oog zover plat te maken. Maar ja, het is zowiezo niet natuurlijk.

Een update: ik was zover om de lenzen een dag te dragen (zou daarna 's nachts mogen), maar ze zitten niet recht in het midden (wist ik al), dus er zijn net nieuwe besteld... Ik heb gister wel een of andere infectie aan m'n linkeroog opgelopen, dus vandaag met bril...
Gelukkig gaat het nu al beter (nadat ik vanochtend m'n soepoog bijna niet openkreeg ). Ik denk dat het een combinatie is van zwemmen en een maandlens die al ruim 2 maanden oud is...

Als de bestelde nachtlenzen d'r zijn (woensdag?) kan ik ze gaan ophalen en nogmaals testen ... Updates volgen.....

pi_12452409
Sjongejonge, het zit me niet echt mee. Ik dacht, laat ik nu dan eindelijk m'n afspraak voor nachtlenzen gaan maken. Die opticien in De Meern is niet van plan om te zakken in prijs dus toch maar Bilthoven gebeld. Blijkt dat ze er tot januari mee stoppen omdat twee medewerksters die die nachtlenzen doen met zwangerschapsverlof gaan. Boehoeee. Ze hebben me wel twee adressen gegeven van opticiens hier in de buurt die ook nachtlenzen verkopen. Eentje is Lens in Utrecht, maar die verkopen een ander merk, die heb ik al eens aan de telefoon gehad en die reageerden toen heel raar (heb ik zelfs hier in dit topic beschreven nog volgens mij) en eentje in Nieuwegein en daar kosten de nachtlenzen inclusief opmeten 495 euro. Dus ben ik alsnog bijna net zoveel kwijt als daar in De Meern. Grmbl. Maar ik wil nu niet nog langer wachten, dus morgenochtend om 11 uur heb ik een afspraak.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 13:14:32 #142
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_12453967
Weet iemand hoeveel uur je scherp kan zien nadat je de lens uitgedaan hebt? Misschien stomme vraag, maar ik weet het niet.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_12461111
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:14 schreef jojomen4 het volgende:
Weet iemand hoeveel uur je scherp kan zien nadat je de lens uitgedaan hebt? Misschien stomme vraag, maar ik weet het niet.
Ik weet het (nog) niet uit ervaring, maar ik heb er nu wel veel over gelezen hier en volgens mij ligt het ergens tussen de 24 en de 48 uur, toch? Veel mensen kunnen een nachtje overslaan maar gaan dan in de loop van de tweede dag weer slechter zien.
pi_12572119
Nou, m'n laatste update voor de nachtlens...
Gister is gebleken dat mijn hoornvlies te flexibel is. Daardoor krijg ik een cilinder van -5 en dat is niet de bedoeling.
De opti zei dat dit bij bijna de helft van de mensen is (hmm...) dus ze konden dit niet bij mij adviseren. (Is dit wel zo? Je hoort daar niets over)
Ze stoppen ermee, maar zei wel dat iemand anders misschien wel verder zou gaan.

Nou ja, ik krijg alles op iets van 38 euro terug. We gaan nu maar maandlenzen controleren (Dus krijg weer een testsetje, m'n zoveelste). Inmiddels heb ik al voor die 38 euro maandlenzen gekregen, dus financieel is't wel goed.

Ik baal er wel van; ben er toch wel een tijd mee bezig geweest en had echt de hoop dat het zou gaan...
Maar kop op; ik heb tenminste nog ogen waarmee ik kan zien

pi_12624716
Na al deze fantastische verhalen gelezen te hebben dacht ik laat ik het ook eens proberen. Ik kan op m'n werk geen lenzen dragen omdat de lucht te droog is, ik heb de schurft aan een bril, laseren tsja kweet het nog niet zo, dus dit leek me de ideale oplossing.

Ik heb het dus ook geprobeert, maar het lijkt er op dat het bij mij ook niet gaat werken. Mijn hoornvlies is dus te stug
Het gevolg hiervan is dus dat er onvoldoende en een onregelmatige afvlakking plaats vindt.
Na de eerste keer een nacht de paslenzen ingehad te hebben zat ik op +0,75 en +0,25 (heb van mezelf -1,25 en -1,25). Zo rond 12:00 uur had ik met het rechter oog behoorlijk scherp zicht en zo rond 19:00 uur was het linkeroog behoorlijk scherp alhoewel ik wel behoorlijk last van schaduws in het zicht had.
Afgelopen nacht een ander stel paslenzen ingehad. Nu zie ik met beide ogen vrij scherp, maar wederom behoorlijke schaduws in het zicht. Als ik mee kijk op de computer bij de opticien zie ik dat het oog net boven het centrum wel iets afgevlakt is,net daaronders eigenlijk nauwelijks en aan de onderkant wel weer iets. Het andere oog laat een beetje hetzelfde beeld zien.
Als ik met het linker oog bijvoorbeeld naar een lamp kijk zie ik een schaduw aan rechter zijde en met het rechteroog een schaduw aan de linkerzijde.

De opticien wil nu over een week nog één nieuwe nul-meting doen alleen dan op de ochtend (vorige was tegen het einde van de middag). Als dit erg afwijkt van de eerste nul-meting wil hij nog een poging wagen, maar anders is het jammer maar helaas..

[Dit bericht is gewijzigd door Yeahhh op 22-08-2003 10:41]

pi_12628603
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:23 schreef Yeahhh het volgende:
Na al deze fantastische verhalen gelezen te hebben dacht ik laat ik het ook eens proberen. Ik kan op m'n werk geen lenzen dragen omdat de lucht te droog is, ik heb de schurft aan een bril, laseren tsja kweet het nog niet zo, dus dit leek me de ideale oplossing.
...
Heb jij dan misschien ook een cylinder gekregen door die lenzen? Bij mij hadden ze het iig. over te zacht hoornvlies, waardoor ik een cylinder van -5 of zo kreeg. In het midden ging het wel goed.
pi_12631064
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:01 schreef Bright het volgende:
[..]
Heb jij dan misschien ook een cylinder gekregen door die lenzen? Bij mij hadden ze het iig. over te zacht hoornvlies, waardoor ik een cylinder van -5 of zo kreeg. In het midden ging het wel goed.
Nope, mijn hoornvlies is dus juist te stug (het tegenovergestelde dus).. Hierdoor lijkt het (voorlopig) niet goed mogelijk om een goede afvlakking te krijgen. De paslenzen die ik vannacht in had (voor de kenners 9.35), zijn nu al zo ongeveer (na 4 uur) uitgewerkt na 1 nacht dragen. De vorige (9.40) heb ik 1,5 dag de werking van gemerkt. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat die dus behoorlijk overcorrigeerden. Na één nacht dragen zat ik aardig in de plus.
Ik heb ook ergens gelezen dat de kans succes bij mensen bij een relatief plat hoornvlies of een zeer bol hoornvlies beduidend minder is. Ik heb dus een vrij plat hoornvlies. De paslenzen voor mij zaten dus ook niet in de standaard set van de opticien en moesten dus besteld worden.
pi_12746939
Morgenmiddag kan ik mijn paslenzen ophalen. Woehoe, ben zéér benieuwd. Donderdagochtend dus meteen weer terug naar de opticien om te kijken hoe m'n ogen erop gereageerd hebben. *duim duim*
pi_12751168
Mijn verhaaltje:

Ik gebruik nu zo'n 5 jaar lenzen (alle zachte). Ik ben begonnen met de lenzen van Pearl en Hans Anders. Op een of andere manier werden mijn ogen 'allergisch' van die lenzen na een jaar. Tweede keer vernieuwen ging meestal nog, maar de derde keer ging het meestal zeer rottig en veel last van droge ogen. Ik ben toen eindelijk naar een échte opticien gegaan, waar ik voor permanent lenzen ben gegaan. Heerlijk, een maand in en niets meer aan doen. Ook hier kreeg ik last van. Het bleek dat mijn ogen weinig 'schoonmaken', hierdoor blijft er meer vuil aan de lenzen zitten, ook al gebruik het beste type permanentlens (dat dus al standaard een zeer hoge kwaliteit is, anders mocht je het niet permanent in je oog houden). Vanwege dat minder reinigende vermogen ben ik dus overgestapt naar de daglens. Elke dag nieuwe lenzen zorgt er dus voor dat je lens compleet schoon is bij het indoen en hier had ik dus vrijwel geen last van, alleen tegen het einde van de avond begonnen ze wel eens droog aan te voelen. Bovendien heb ik me laten vertellen dat je lenzen eigenlijk 14 uur max in mag laten per etmaal. En dat overschreed ik wel eens.
Dus ik ben nu maar voor de nachtlens gegaan. Ik had dus dat het wel eens door mijn hoofd spookte dat mocht ik ergens met de auto zijn en ik verlies een lens of er gebeurd wat mee, dat ik dan nooit een bril of reservelenzen bij me heb. Het gevoel om onafhankelijk gedurende dag te zijn leek me wel wat, bovendien werk in een omgeving waarbij ik zeer vaak naar laptops kijk en er vaak airco's zijn.. Ik las in deel een dat daar een uur getest werd en dan daarna twee uur, etc. Bij mijn opticien was het foto's maken van de oogbol en oefenen met het inzetten en uithalen (ik heb nog nooit harde lenzen gedragen, deze 'paslenzen' zijn hard en groter dan de standaard harde lens, maar kleiner dan zachte). Nu heb ik een nacht er mee gehad. Een groot drama, ze zaten voor geen meter, kijken ging alleen wazig en af en toe zag ik heel even helder. Net alsof ik met een dikke druppel oogvocht in mijn ogen bleef lopen. Mijn ogen zagen er vanochtend rood uit. De opticien had bij het meegeven al gezegd dat ik ze in moest houden en dan de volgende ochtend naar hem toe moest komen, om foto's te maken en te controleren en zo. Helaas kon ik met die lenzen in absoluut geen auto rijden! Mijn vader opgetrommeld om me daar te brengen. Ik had echt het gevoel dat ik zo dadelijk het slechte nieuws te horen zou krijgen dat ik niet geschikt was voor nachtlenzen!
Toen ik daar kwam moest de opticien wel lachen, omdat dit bij iedereen zo gebeurde, alleen wisselt het nog hoe ernstig het is. Tijdens het bekijken met de microscoop haalde hij de lenzen eruit en ik zag helemaal perfect. Foto's gemaakt en de oogbol vertooonde inderdaad de gewenste vervlakking. Hij gaf daarbij ook nog de uitleg dat het in principe gaat om het onder waterdruk (traanfilm) wegdrukken van huidcellen van de hoornvlies naar de buitenrand van de pupil. Je moet je dat voorstellen als een steen in het water waarbij de rimpel naar de buitenkant van je pupil. Dit is niet schadelijk, aangezien je elke week (!) je hoornvlies vervangt door normale huidvernieuwing, zoals dat met heel je lichaam gebeurd. Hij gaf ook aan dat de eerste nacht het ergst is en dat het nog erger was doordat ik na het waker worden die dingen in moest houden. Het inhouden zou minder erg worden over meerdere nachten, maar was nu nog op zijn ergst. Mijn ogen zijn nu ieder naar nul (van -2 en -2,25) teruggebracht binnen 1 nacht. De echte lenzen zijn besteld en vrijdag kan ik ze waarschijnlijk halen. Het is echt wonderlijk dat je zonder lenzen in zo scherp kan kijken. Alleen jammer dat ik geen lenzen nu meer heb, omdat hij die paslenzen weer ingenomen heeft. Na het lezen van dit topic verwacht ik dat mij zicht vanmiddag zal verslechteren en dat ik dan weer naar bril over zal moeten schakelen en donderdag helaas ook. En dan vrijdagnacht weer het gevoel van de eerste nacht? Waarschijnlijk (alhoewel ik hoorde dat de 'echte' lenzen beter zitten...), maar ik mag ze zaterdagochtend gelijk uitdoen dus dat scheelt al. Al met al ben ik zeer enthousiast en het gevoel zoals ik dat nu voor zo'n anderhalf uur heb gehad dat kijken zonder ook maar iets in of op geweldig is , maakt het meer dan goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Armadax op 27-08-2003 11:30]

pi_12753015
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:48 schreef Armadax het volgende:
Al met al ben ik zeer enthousiast en het gevoel zoals ik dat nu voor zo'n anderhalf uur heb gehad dat kijken zonder ook maar iets in of op geweldig is , maakt het meer dan goed!
Klinkt goed allemaal. Maar waarom duurde het maar anderhalf uur dat je goed kon kijken zonder iets in of op? Ik zou denken dat je die dag wel zo'n beetje de hele dag goed zou moeten hebben kunnen zien, toch?
pi_12754784
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:08 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Klinkt goed allemaal. Maar waarom duurde het maar anderhalf uur dat je goed kon kijken zonder iets in of op? Ik zou denken dat je die dag wel zo'n beetje de hele dag goed zou moeten hebben kunnen zien, toch?

Lijkt me doordat hij ze nu anderhalf uur uit heeft (schreef z'n bericht 's ochtends).
Hij heeft wel geluk, ik helaas niet
pi_12758076
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:08 schreef rooierooie het volgende:
Dat klopt ook, ik begin nu wat minder op verrre afstanden te zien (half vier 's-middags) en in binnenshuis wat minder te zien. Ik heb me laten vertellen doordat de pupil bij minder licht groter is dan het gebied dat nu door één nacht al aangepast is. Dat ik anderhalf uur noemde, kwam doordat ik dat bericht rond die tijd plaatste...
Misschien ook leuk te melden dat de opticien mijn zichtvermogen vanmorgen zonder lenzen in op 125% meette...
pi_12758093
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:23 schreef Bright het volgende:
Lijkt me doordat hij ze nu anderhalf uur uit heeft (schreef z'n bericht 's ochtends).
Hij heeft wel geluk, ik helaas niet
O haha, ja zo bedoelde hij het natuurlijk.

Ja, balen dat het bij jou niet werkt, joh. (En dat leuke blonde nachtlenzenmeisje blijkt dus ook nog zwanger te zijn! )

pi_12758194
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:25 schreef Armadax het volgende:
Dat klopt ook, ik begin nu wat minder op verrre afstanden te zien (half vier 's-middags) en in binnenshuis wat minder te zien. Ik heb me laten vertellen doordat de pupil bij minder licht groter is dan het gebied dat nu door één nacht al aangepast is. Dat ik anderhalf uur noemde, kwam doordat ik dat bericht rond die tijd plaatste...
Misschien ook leuk te melden dat de opticien mijn zichtvermogen vanmorgen zonder lenzen in op 125% meette...
Wauw, grappig zeg.

Maar ik moet dus ernstig rekening houden met rooie, pijnlijke ogen vannacht en morgenochtend...

pi_12764535
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:29 schreef rooierooie het volgende:

Wauw, grappig zeg.

Maar ik moet dus ernstig rekening houden met rooie, pijnlijke ogen vannacht en morgenochtend...

Ik zou daar maar nog even niet zo zwaar aan tillen. Voor jou hoeft het helemaal niet zoals bij mij te zijn. Zoals gezegd, mijn ogen zijn een stuk droger en gevoeliger dan gemiddeld..
pi_12766377
Ik heb ook altijd snel last van droge ogen, dat is juist de reden dat ik deze nachtlenzen zo graag wil.

Maar ik ben dus geweest en daar bij de opticien heb ik ze al even in gehad en dat ging best aardig. Even wennen weer, harde lenzen als je zachte lenzen gewend bent, en de eerste minuten zag ik er echt heel slecht door, maar een paar minuten later merkte ik al dat als ik me concentreerde, dat ik m'n ogen kon scherpstellen. Maar dan moest ik er wel echt moeite voor doen.

Maar goed, ik heb ze nu mee en over een uurtje of twee doe ik ze in.

pi_12778360
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:26 schreef rooierooie het volgende:

[..]

O haha, ja zo bedoelde hij het natuurlijk.

Ja, balen dat het bij jou niet werkt, joh. (En dat leuke blonde nachtlenzenmeisje blijkt dus ook nog zwanger te zijn! )

lol - nee, die andere is zwanger, die korte buitenlandse, ze is wel erg aardig
Ik baal hier stierlijk van ... Heb nog een geluk dat ze bijna alle kosten terugstorten (Moest ong. 38 euro betalen, maar kreeg alweer een setje testlenzen mee, weer een ander merk, want we gaan nu gewoon daarmee verder)

Tja, als je dan leest dat iemand 125% kan zien... dan vind ik mijzelf ook een beetje zielig, al helemaal als ik wil gaan zwemmen
Maar met de lenzen die ik nu weer heb, moet ik ook boven de 100% zitten (is ook hard nodig, omdat het zicht al wordt belemmerd door het vuil/droogte op/van de lens zelf)

pi_12779335
Tegen mij zeiden ze dat beide medewerksters die de nachtlenzen bij hen doen binnenkort met zwangerschapsverlof gaan..... Doet er niet toe. Die testlenzen die je nu hebt, dat zijn dus weer normale lenzen?

Ik heb vannacht dus voor het eerst nachtlenzen in gehad (paslenzen). Viel me niet tegen, ik heb er gewoon heerlijk mee geslapen. Bij de opticien bleek dat m'n oog toch lang niet genoeg was afgevlakt, dus ze gaan weer nieuwe berekeningen maken en er moeten nieuwe paslenzen besteld worden. De lens zat helemaal niet vast op m'n oog. Nou hoeft hij er ook niet helemaal vacuüm op te zitten, maar bij mij bewoog hij teveel.

Maar m'n oogsterkte was toch al wel teruggebracht van -2 aan beide ogen tot -0,5 en -0,75. Voor mijn gevoel zie ik al heel goed. Dit is precies de sterkte die ik ooit jaren geleden had toen ik voor het eerst een bril kreeg. Ik had toen nooit gemerkt dat ik eigenlijk niet zo goed kon zien totdat ik een keer voor de grap de bril van een huisgenootje opzette (die toevallig ook precies die sterkte bleek te hebben) en zowat omviel van verbazing omdat ik met die bril echt duidelijk beter bleek te zien dan zonder, terwijl je meestal als je door de bril van iemand anders kijkt geen klap ziet.

Ik heb in ieder geval wel goeie hoop.

pi_12797059
Je kan ook nachtlezen krijgen in Groningen, bij eyewish ofzo? (einde herestraat)
Kosten : 1e jaar + aanmeeting + 1 vloeistoffles = +- ¤450
opvolgendejaren = +- ¤335
pi_12826077
Ik heb vannacht weer andere paslenzen in gehad. Ik zat vanochtend op -0,25 en -0,75. Nu gaan de definitieve lenzen besteld worden, die zal ik over een week ofzo kunnen ophalen en die moet ik dan een week lang 's nachts gaan dragen. Daarna weer bij de opticien langs om alles op te laten meten. Mocht er dan toch nog iets niet goed zijn, dan kan dat gewoon weer aangepast worden, dus 'definitief' is ook maar een relatief begrip.
pi_12947111
Heeft iemand al meer ervaringen met de lenzen?
Ik heb ze nu bijna een week, maar ik moet zeggen dat de kwaliteit van mijn zicht nog behoorlijk tegenvalt. Binnenshuis wil het nogal vaak wat troebeler worden en vooral lichtpunten zijn irritant met de halo's?
Heeft iemand een idee of dit een slecht teken is na bijna een week, of dat dit ook nog bij kan trekken?
pi_13025088
Ik heb een soortgelijke vraag. Ik heb nu sinds vrijdag m'n definitieve lenzen. Ik zie er echt heel goed mee en ben er dan ook heel blij mee. Maar er is één minpuntje: met m'n rechteroog zie ik een beetje dubbel. Niet heel extreem, maar als ik bijvoorbeeld in de Albert Heijn over die vloer met al die kleine tegeltjes loop, dan is het wel heel irritant want langs elke rand van elke tegel zie ik een smal schaduwstreepje lopen. Zo is het met alles, ik zie bijna overal links ervan een heel smal schaduwrandje lopen. Is dit iets wat nog kan verdwijnen? Ik had dit niet met m'n twee paar paslenzen die ik ook gedragen heb. Maar ik draag deze lenzen nu al drie nachten en ondanks dat het zicht in de loop van die drie dagen beter is geworden is dat dubbelzien gebleven.
pi_13025537
quote:
Op donderdag 4 september 2003 21:40 schreef Armadax het volgende:
Heeft iemand al meer ervaringen met de lenzen?
Ik heb ze nu bijna een week, maar ik moet zeggen dat de kwaliteit van mijn zicht nog behoorlijk tegenvalt. Binnenshuis wil het nogal vaak wat troebeler worden en vooral lichtpunten zijn irritant met de halo's?
Heeft iemand een idee of dit een slecht teken is na bijna een week, of dat dit ook nog bij kan trekken?
Die halo's horen in ieder geval na verloop van tijd te verdwijnen, maar dat kan gerust zo'n 6 weken duren. Bij mij zijn ze nu na een paar maanden nog steeds wel aanwezig, maar niet echt hinderlijk. Binnenkort eens in het donker autorijden, kijken of het dan storend is.
pi_13243611
Nou, ik ben echt superblij met m'n nachtlenzen. In het begin zag ik wel wat dubbel zoals ik hierboven al schreef, maar dat is nu alweer over. Afgelopen zaterdag moest ik na ze een week 's nachts gedragen te hebben op controle komen. Daar zagen ze dat de lenzen bij mij 's nachts niet helemaal recht voor mijn pupillen zitten, waardoor een randje pupil minder sterk gecorrigeerd werd als de rest. Doordat je door je hele pupil kijkt, keek als het ware door twee pupilgedeeltes, waardoor ik een soort schaduwrandje overal langs zag. Maar nu ik de lenzen wat langer heb gedragen is dat stukje pupil inmiddels toch meegecorrigeerd.

M'n linkeroog bleek zaterdag een iets te grote plusafwijking te hebben. Op zich is een kleine plusafwijking 's ochtends normaal, daar heb je eigenlijk geen last van, en het zorgt ervoor dat je juist langer scherp ziet. Maar bij mij was die iets te sterk (+1 terwijl +0,5 acceptabel is) en ze gaan nog kijken wat ze daaraan kunnen doen.

Maar verder vind ik ze echt een verademing!

pi_14263190
Ik ben er nog steeds zooooo blij mee, ik kan er maar niet over uit dat dit bestaat en werkt. Ik wil nóóit meer terug naar gewone lenzen of een bril ofzo.

Ik kan ze ook heel goed een nacht overslaan merk ik nu, dan zie ik nog steeds gewoon prima op de tweede dag.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:32:07 #166
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_14288832
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:07 schreef rooierooie het volgende:
Ik ben er nog steeds zooooo blij mee, ik kan er maar niet over uit dat dit bestaat en werkt. Ik wil nóóit meer terug naar gewone lenzen of een bril ofzo.

Ik kan ze ook heel goed een nacht overslaan merk ik nu, dan zie ik nog steeds gewoon prima op de tweede dag.

Hoeveel uur zie je overdag dan scherp zonder de lens in te hebben?

En waar heb je ze gekocht voor hoeveel geld? Dank je alvast!

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_14289451
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:32 schreef jojomen4 het volgende:
Hoeveel uur zie je overdag dan scherp zonder de lens in te hebben?

En waar heb je ze gekocht voor hoeveel geld? Dank je alvast!

Zeker als ik de lenzen iedere nacht draag zie ik gewoon de hele dag scherp, ik merk niet dat ze slechter worden in de loop van de dag ofzo. Als ik ze een paar nachten goed gedragen heb, kan ik ze ook rustig eens een nacht niet in doen en dan ook de tweede dag goed zien. De afgelopen paar dagen had ik ze echter iets te weinig gedragen, echt om de nacht en de nachten waarin ik ze wel droeg waren relatief kort. Ik merkte vandaag dat ik daarom iets minder scherp zag, maar dat is dus eigenlijk eigen schuld.

Ik heb ze in Nieuwegein gekocht (zie ook eerder in dit topic al hoor) en ik heb er 495 euro voor betaald. 360 voor de lenzen zelf en 130 voor het opmeten. Dat laatste vond ik vooraf wel duur, maar nu ik heb gezien hoeveel tijd ze in me gestoken hebben en hoe goed ze ervoor gezorgd hebben dat ik nu echt de lenzen heb die bij mij werken, vind ik het toch wel een terecht bedrag. Deze opmeetkosten zijn ook eenmalig, die hoef ik volgend jaar (de lenzen gaan een jaar mee) niet meer te betalen.

pi_16892067
Ik heb mijn lenzen nu binnenkort een jaar. Dus de kosten komen er weer aan. Ben nog steeds zeer te vrede.
De effecten in het begin zoals halo's etc. heb ik niet meer.
Echt een uitkomst.

Ik wacht nog steeds op de uitontwikkeling van de injecties zodat je de lenzen alleen in het begin in hoeft. Een soort vervanging voor laseren. (zie een aantal pagina''s terug). Alleen is het dan omkeerbaar en zijn verslechteringen van het oog makkelijk aanpasbaar.

Ben benieuwd wanneer dat op de markt komt.

pi_16928808
Ik ben er ook ontzettend blij mee. Ik ben al bijna vergeten hoe het was om altijd zo te klooien met die rotlenzen. In het begin vond ik ze wel vervelend zitten en deed ik ze echt pas op het allerlaatste moment in vlak voordat ik het licht uitdeed, zeg maar, maar nu zet ik ze gewoon in en ga rustig nog wat tv kijken ofzo. Wat een uitvinding, die nachtlenzen.

Dat van die injecties was me even ontgaan, geloof ik. Hoe werkt dat dan precies?

pi_16994913
quote:
Dat van die injecties was me even ontgaan, geloof ik. Hoe werkt dat dan precies?

THE FUTURE.
An enzyme, which temporarily softens the cornea, is under development. When this is applied after a course of OrthoK, the change in shape will become Permanent! However, this is likely to take about 10 years to become available.
http://www.orthok.co.uk/orthok.htm

Maar dit is ook weer omkeerbaar. Das dus ook een voordeel tegenover laseren.

[Dit bericht is gewijzigd door Tombias op 08-02-2004 23:46]

pi_17223857
Ik heb -4. Vorige week de nachtlens voor het eerst een nacht in gehad. Er moest iets aangepast worden en nu heb ik ze gisteren weer "voor het eerst na een week" een nacht in gehad. Vanmorgen met lensen in op controle. Eén oog is met 1,25 verbeterd en de ander met 1,50 punt Dus heb ik nu ongeveer -2,5. Is dit een goed teken? Ik mag ze nu de hele week inhouden. Woensdag en zaterdag controle
pi_17229024
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:09 schreef emper het volgende:
Ik heb -4. Vorige week de nachtlens voor het eerst een nacht in gehad. Er moest iets aangepast worden en nu heb ik ze gisteren weer "voor het eerst na een week" een nacht in gehad. Vanmorgen met lensen in op controle. Eén oog is met 1,25 verbeterd en de ander met 1,50 punt Dus heb ik nu ongeveer -2,5. Is dit een goed teken? Ik mag ze nu de hele week inhouden. Woensdag en zaterdag controle
Met -4 duurt het alleen wat langer voor je op 0.00 zit.
Veel suc6 er mee.
pi_17268005
dank je. ik hoop het! vanacht weer nachtlens in gehad (nu dus 2 nachten) ik merk niet veel verschil met gisteren. Maar misschien verwacht ik wonderen (namelijk dat ik morgen scherp zie :-) morgen weer naar de optien voor controle. Ben benieuwd!
pi_17708578
Met een oogdruppel in je lenzen in doen en dan na 2 uur je nachtlenzen weer uit.
Vervolgends duurt het 2 weken voordat je je lenzen weer 2 uur moet in doen.

Dit verhaaltje hoorde ik vorig weekend.
Mooi alternatief voor laseren. Vooral omdat het omkeerbaar is. En als je oog slechter wordt is het een kwestie van een andere lens.

Ik hoop dat dit snel op de nederlandse markt komt
pi_17708639
Ik moet binnenkort weer naar de opticien en ik wil erg graag nachtlenzen omdat harde lenzen me echt totaal niet meer bevallen. Zeker omdat ik aan waterpolo doe, zou dit voor mij de ideale uitkomst zijn. Maar t probleem is dat ik nogal rare ogen heb (links -2 met een sterke cylinderafwijking, en rechts -5 met een iets mindere cylinderafwijking) Weet iemand hoever ze al zijn? want vorig jaar kwam ik nog niet in aanmerking voor nachtlenzen.
pi_17709555
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:06 schreef Tombias het volgende:
Met een oogdruppel in je lenzen in doen en dan na 2 uur je nachtlenzen weer uit.
Vervolgends duurt het 2 weken voordat je je lenzen weer 2 uur moet in doen.

Dit verhaaltje hoorde ik vorig weekend.
Mooi alternatief voor laseren. Vooral omdat het omkeerbaar is. En als je oog slechter wordt is het een kwestie van een andere lens.

Ik hoop dat dit snel op de nederlandse markt komt
Hè? Leg dit nog eens uit. Heb je het nu over de nachtlenzen die jij en ik nu al dragen of weer over een ander soort nachtlenzen?
pi_17712301
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:58 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Hè? Leg dit nog eens uit. Heb je het nu over de nachtlenzen die jij en ik nu al dragen of weer over een ander soort nachtlenzen?
Nee, is dezelfde nachtlens maar dan met speciale druppels die de cornea stugger maakt.
Dus druppel in oog lens erop, 2 uurtjes of een nacht in.
En daarna +/-2 weken geen lenzen meer in.
pi_17712662
quote:
Op zondag 14 maart 2004 18:06 schreef Tombias het volgende:
Nee, is dezelfde nachtlens maar dan met speciale druppels die de cornea stugger maakt.
Dus druppel in oog lens erop, 2 uurtjes of een nacht in.
En daarna +/-2 weken geen lenzen meer in.
Dat klinkt goed, en waar is dat al wel vekrijgbaar dan?
pi_17724141
quote:
Op zondag 14 maart 2004 18:23 schreef Flamey het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, en waar is dat al wel vekrijgbaar dan?
Geen idee.
Wat ik hoorde is het in nederland nog niet goedgekeurd.
pi_17724854
Nou, ben zéér benieuwd! Al vind ik het helemaal niet zo erg om de nachtlenzen 's nachts te dragen hoor.
pi_17743094
quote:
Op maandag 15 maart 2004 10:04 schreef rooierooie het volgende:
Nou, ben zéér benieuwd! Al vind ik het helemaal niet zo erg om de nachtlenzen 's nachts te dragen hoor.
Ik ook niet ben er zeer te vrede mee.
Maar 2 weken 's avonds niks in is ook prettig, lijkt mij
pi_17743393
Uiteraard, als je de keuze hebt tussen iedere nacht dragen of één keer per twee weken dan weet ik het ook wel natuurlijk. Zul je zien dat die vloeistof ook weer reteduur wordt...
pi_17749986
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:55 schreef rooierooie het volgende:
Uiteraard, als je de keuze hebt tussen iedere nacht dragen of één keer per twee weken dan weet ik het ook wel natuurlijk. Zul je zien dat die vloeistof ook weer reteduur wordt...
Daar kun je opwachten.
Misschien is laseren dan net zo duur.
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:52:06 #184
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_17803879
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:18 schreef Tombias het volgende:

[..]

Daar kun je opwachten.
Misschien is laseren dan net zo duur.
Hey Tombias!

nog steeds blij met de nachtlenzen? Ik moet zelf binnenkort geloof ik al aan m'n nieuwe paar, het eerste jaar zit er bijna op zo uit m'n hoofd. Ben er zelf nog steeds supergelukkig mee, echt perfect! Kan 't iedereen aanraden. Heb ze gewoon iedere nacht in, zie elke dag de hele dag perfect. Af en toe een nacht overslaan kan wel, zie die 2de dag dan ook zonder probleem. Echter ik neem liever het zekere voor het onzekere, dus elke nacht in, merk er toch niets van 'snachts. Nachtlenzen!
Porch Monkey 4 Life!
pi_17815507
* Websmurf gaat binnenkort ook maar weer 's langs de opticien denkt hij

ik hoor/lees hier alleen maar goede verhalen, en aangezien mijn (harde) lenzen naar het einde van de dag (heel de dag in de airco) toch wel gaan irriteren lijkt me dit een betere oplossing
pi_17835909
Ik heb m'n nachtlenzen nog niet eens een half jaar maar ik kan me nu al bijna niet meer herinneren hoe ik hiervoor altijd zat te klooien met die rotlenzen. Alsof ik nooit anders heb gehad dan nachtlenzen.
pi_17838612
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:52 schreef oCe het volgende:

[..]

Hey Tombias!

nog steeds blij met de nachtlenzen? Ik moet zelf binnenkort geloof ik al aan m'n nieuwe paar, het eerste jaar zit er bijna op zo uit m'n hoofd. Ben er zelf nog steeds supergelukkig mee, echt perfect! Kan 't iedereen aanraden. Heb ze gewoon iedere nacht in, zie elke dag de hele dag perfect. Af en toe een nacht overslaan kan wel, zie die 2de dag dan ook zonder probleem. Echter ik neem liever het zekere voor het onzekere, dus elke nacht in, merk er toch niets van 'snachts. Nachtlenzen!
Jep bevalt perfect nog steeds!
Laatst kruidvat vloeistof gebruikt. Toen werdt het beeld niet echt geweldig. Dus die rotzooi heb ik weggegooid heb nu weer Unique Ph
pi_17846147
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 00:05 schreef Websmurf het volgende:
* Websmurf gaat binnenkort ook maar weer 's langs de opticien denkt hij

ik hoor/lees hier alleen maar goede verhalen, en aangezien mijn (harde) lenzen naar het einde van de dag (heel de dag in de airco) toch wel gaan irriteren lijkt me dit een betere oplossing
Krijg je geen spijt van.
  maandag 22 maart 2004 @ 15:05:57 #189
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_17888362
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 02:40 schreef Tombias het volgende:

[..]

Jep bevalt perfect nog steeds!
Laatst kruidvat vloeistof gebruikt. Toen werdt het beeld niet echt geweldig. Dus die rotzooi heb ik weggegooid heb nu weer Unique Ph
Hmmm ok, hou 't zelf ook gewoon bij die Unique Ph, is misschien wat duurder, maar neem liever geen risico. Voor mijn ogen zijn er geen alternatieven meer, dus wil dit niet door een andere vloeistof verpesten Sowieso, ookal was er een alternatief, dan had ik nog steeds voor de nachtlens gekozen.
Porch Monkey 4 Life!
pi_17927601
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:05 schreef oCe het volgende:

[..]

Hmmm ok, hou 't zelf ook gewoon bij die Unique Ph, is misschien wat duurder, maar neem liever geen risico. Voor mijn ogen zijn er geen alternatieven meer, dus wil dit niet door een andere vloeistof verpesten Sowieso, ookal was er een alternatief, dan had ik nog steeds voor de nachtlens gekozen.
In dit geval is goedkoop koop, dus duur koop geworden.
Nu nog de extra toepassingen met nachtlenzen, de speciale vloeistof op de nederlandse markt.
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:06:29 #191
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_17934189
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:37 schreef Tombias het volgende:

[..]

In dit geval is goedkoop koop, dus duur koop geworden.
Nu nog de extra toepassingen met nachtlenzen, de speciale vloeistof op de nederlandse markt.
hmmm, onderzoek naar dat enzym gebeuren zou nog jaren duren toch?
Porch Monkey 4 Life!
pi_17934834
Unique Ph zit bij mij gewoon in het pakket, als het opraakt kan ik gewoon gratis bijhalen bij de opticien, mag ook wel, voor al dat geld natuurlijk
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:00:49 #193
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_17954631
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:39 schreef Jape het volgende:
Unique Ph zit bij mij gewoon in het pakket, als het opraakt kan ik gewoon gratis bijhalen bij de opticien, mag ook wel, voor al dat geld natuurlijk
en wat heb jij totaal betaald voor de lenzen met alles erop en eraan als ik vragen mag? Doe zelf zo'n 1.5 tot 2 maand met een flesje Unique Ph, a 10 euro; dus ik klaag niet
Porch Monkey 4 Life!
pi_17954914
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:00 schreef oCe het volgende:

en wat heb jij totaal betaald voor de lenzen met alles erop en eraan als ik vragen mag? Doe zelf zo'n 1.5 tot 2 maand met een flesje Unique Ph, a 10 euro; dus ik klaag niet
Het stond ergens bovenaan in dit topic:

Ik heb in het begin ¤ 125,- betaald voor de aanpaskosten, en sindsdien per maand ¤30,-. Dat is dus inclusief vloeistoffen, controle en verzekering (raak ik ze kwijt, krijg ik voor 60 euro nieuwe lenzen)
pi_18057552
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:13 schreef Jape het volgende:

[..]

Het stond ergens bovenaan in dit topic:

Ik heb in het begin ¤ 125,- betaald voor de aanpaskosten, en sindsdien per maand ¤30,-. Dat is dus inclusief vloeistoffen, controle en verzekering (raak ik ze kwijt, krijg ik voor 60 euro nieuwe lenzen)
Das niet overdreven duur. Komt allemaal op bijna op hetzelfde uit als ik 6 flesjes per jaar gebruik.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 15:53:07 #196
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_18064066
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:07 schreef Tombias het volgende:

[..]

Das niet overdreven duur. Komt allemaal op bijna op hetzelfde uit als ik 6 flesjes per jaar gebruik.
en aangezien (ik in iedergeval) zo'n 2 maand met zo'n flesje doe, maakt 't qua prijs niets uit dus
Porch Monkey 4 Life!
pi_21284270
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:53 schreef oCe het volgende:

[..]

en aangezien (ik in iedergeval) zo'n 2 maand met zo'n flesje doe, maakt 't qua prijs niets uit dus
He Oce,

Heb jij al nieuwe?
pi_23388484
Gegroet...moet zeggen dat ik dit topic zeer interessant vind, omdat ikzelf erg aan het twijfelen ben of ik wel of geen nachtlenzen moet nemen....Vraag me af hoe het de nachtlens-dragers inmiddels vergaat en of iemand misschien ervaring heeft met nieuwe varianten op de nachtlens of contactlens? (afgezonderd van laseren dan)
pi_23389582
Ik heb ze nu ruim een jaar, ik heb vorige maand mijn nieuwe paar opgehaald. Die zitten meteen weer prettiger dan het oude paar, dus vervanging was ook echt wel nodig. Ik ben nog steeds ontzéttend blij met m'n nachtlenzen. Ik ben al bijna vergeten hoe het was om de hele dag te klooien met die snertlenzen (ik had met gewone lenzen altijd heel snel last van droge ogen en moest m'n lenzen om de klipklap schoonmaken). Voor mij nooit meer iets anders!

In het begin sloeg ik nog weleens een nachtje over, ik moest namelijk wel even wennen aan harde lenzen, nachtlenzen zijn namelijk harde lenzen dus als je zachte lenzen gewend bent is het even wennen in het begin. Maar nu heb ik nergens last meer van en ik draag ze gewoon iedere nacht. Je ziet namelijk toch wel ietsje slechter als je een nacht overslaat, terwijl als je ze iedere nacht draagt dan zie je echt haarscherp.
  woensdag 17 november 2004 @ 23:08:52 #200
106856 MociN
Live your own legend
pi_23390560
Hey mijn opticiën heeft mij ook wel eens een foldertje gegeven over nachtlenzen, maar ik was er toch een beetje huiverig voor. Mijn maandlenzen (zachte) bevallen prima, maar soms dan heb je er wel eens last van en vooral als je ogen helemaal uitgedroogd zijn. Ik denk dat ik ook maar eens een keertje nachtlenzen ga proberen. Heb je overdag tenminste nergens last van.
  woensdag 17 november 2004 @ 23:23:12 #201
60297 Bartje71
Wat denk je zelf?
pi_23390956
Werken de lenzen ook als je niet slaapt?
Dus als je ze bv een nacht vergeten bent, kun je ze dan gewoon overdag indoen als "gewone" lens? En corrigeren ze dan ook?
  woensdag 17 november 2004 @ 23:37:11 #202
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23391363
Volgens mij worden je ogen dan in de loop van de dag slechter en krijg je je oorspronkelijke sterkte weer terug.
Als je niet zo'n erge sterkte hebt -1 ofzo, hoef je ze maar om de dag in te doen.
pi_23397697
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:58 schreef perzplektief85 het volgende:
Gegroet...moet zeggen dat ik dit topic zeer interessant vind, omdat ikzelf erg aan het twijfelen ben of ik wel of geen nachtlenzen moet nemen....Vraag me af hoe het de nachtlens-dragers inmiddels vergaat en of iemand misschien ervaring heeft met nieuwe varianten op de nachtlens of contactlens? (afgezonderd van laseren dan)
10x beter dan daglenzen! Echt, ik werk achter een beeldscherm onder de airco en heb nu geen last van droge ogen meer...
's Nachts is het misschien even wennen, hoewel dat meevalt. Ik heb in de badkamer een flesje met druppeltjes, want als ik 's morgens wakker wordt, zijn m'n ogen vrij droog (niet geirriteerd, da's wer anders!!) dus gebruik ik even 2 druppels.
Ik heb er niet mee gedoucht, dus hoe dat gaat, weet ik niet.
Mijn conclusie: echt goed! Zelfs een nacht 'vergeten' (lees: geen zin) is niet zo erg; de volgende dag kan ik het scherm nog prima zien!

Bartje, de lenzen kun je overdags in doen want door de lenzen kan je prima kijken. Echter, niet overdags EN 's nachts, anders krijgen je ogen te weinig zuurstof op den duur en dan beschadigen ze.
Gebruik ze 's nachts, zodat je ogen overdag alle zuurstof krijgen die ze nodig hebben.

Ixnay, ik heb -4 en -4.25 en kan best eens een nachtje overslaan en de volgende dag nog prima beeldschermwerk doen. Inderdaad gaan mijn ogen dan achteruit; 's avonds krijg ik pas wat moeite met de verkeersborden.
pi_23409068
Mijn nieuwe nachtlenzen hebben trouwen twee verschillende kleuren. De Linker is bLauw, de Rechter paaRs, zodat je je niet kunt vergissen. Maar het gekke is dat je niks van die kleuren ziet als je ze inhebt. Ik zie er gewoon normaal door en mijn ogen krijgen er ook geen andere kleur door.
pi_23418590
Rooierooie, dat klopt; is inderdaad bedoeld om je niet te vergissen...
Die 'paarse' lijkt meer rood te zijn, dus een hulpmiddel is: Rood=Rechts. Lijkt me makkelijker dan paaRs
pi_23418702
Ik vind 'em in de verste verte niet rood, hoor.
pi_23418715
lol - 'k heb ook m'n lenzen nog niet in als ik ze in het doosje zie, dus misschien ligt het daar wel aan

Oh ja - ik heb een wit doosje met een blauw/groen dekseltje rechts ... Juist, lekker makkelijk met een blauw/groene lens die links in moet
pi_23501848
Bedankt voor alle reacties, ga zeker eens proberen of nachtlenzen ook voor mij werken....zit zelf ook veel achter computers, heb vaak irriterende ogen en mijn opticien raadde me ook aan harde lenzen te nemen ivm vaatingroei....maar m'n opticien bied helaas geen nachtlenzen aan. Heeft iemand misschien nog een tip voor een goede opticien in Utrecht die dit wel heeft? Ben zelf een beetje huiverig voor de "grote" bedrijven, omdat ik daar nogal slechte ervaring mee heb....
pi_23504472
Ik woon in Utrecht en toen ik met nachtlenzen wilde beginnen was er helemaal geeneen opticien in Utrecht die ze verkocht. Maar dat is dus al wel een jaar geleden, dus misschien dat er inmiddels wel opticiens te vinden zijn. Ik heb toen gewoon naar de producent een mailtje gestuurd (op www.nachtlens.nl) met de vraag of ze mij een lijstje met verkoopadressen wilden mailen. In ieder geval heb ik ze in Nieuwegein gekocht bij opticien Vermaas in het City Plaza winkelcentrum (de tram stopt er voor de deur). Ik betaal daar 365 euro voor de nachtlenzen zelf en de eerste keer betaal je 130 euro opmeetkosten. Dat vond ik aanvankelijk wel duur, er zijn namelijk ook opticiens die daar 70 euro voor vragen (maar ook die er 180 euro voor vragen, dus tja) maar eerlijk is eerlijk, ze hebben ook hartstikke veel tijd in me gestoken en rustten niet totdat ze precies de goede lenzen hadden gevonden voor mijn ogen. In de voorgaande topics heb ik al m'n ervaringen wel beschreven, volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door rooierooie op 22-11-2004 23:01:52 ]
pi_23509513
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:07 schreef rooierooie het volgende:
Mijn nieuwe nachtlenzen hebben trouwen twee verschillende kleuren. De Linker is bLauw, de Rechter paaRs, zodat je je niet kunt vergissen. Maar het gekke is dat je niks van die kleuren ziet als je ze inhebt. Ik zie er gewoon normaal door en mijn ogen krijgen er ook geen andere kleur door.
Bij mij is de rechter blauw en de linker paars... uh-oh
pi_23512758
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:51 schreef rooierooie het volgende:
Ik woon in Utrecht en toen ik met nachtlenzen wilde beginnen was er helemaal geeneen opticien in Utrecht die ze verkocht. Maar dat is dus al wel een jaar geleden, dus misschien dat er inmiddels wel opticiens te vinden zijn. Ik heb toen gewoon naar de producent een mailtje gestuurd (op www.nachtlens.nl) met de vraag of ze mij een lijstje met verkoopadressen wilden mailen. In ieder geval heb ik ze in Nieuwegein gekocht bij opticien Vermaas in het City Plaza winkelcentrum (de tram stopt er voor de deur). Ik betaal daar 365 euro voor de nachtlenzen zelf en de eerste keer betaal je 130 euro opmeetkosten. Dat vond ik aanvankelijk wel duur, er zijn namelijk ook opticiens die daar 70 euro voor vragen (maar ook die er 180 euro voor vragen, dus tja) maar eerlijk is eerlijk, ze hebben ook hartstikke veel tijd in me gestoken en rustten niet totdat ze precies de goede lenzen hadden gevonden voor mijn ogen. In de voorgaande topics heb ik al m'n ervaringen wel beschreven, volgens mij.
Ik zit bij De Kok opticien en dat bevalt me prima! Lekker rustig en verstand van zaken...
Ik weet niet of ik hier een adres mag geven (policy?) maar anders haalt een modje het maar weer weg:
De Kok Optiek
Amsterdamsestraatweg 319
3551 CJ Utrecht
(030) 244 15 95
pi_23513798
Ok...thanx...Ben vanmiddag bij Lens geweest, zit op oudkerkhof, maar die zeggen dat ze maximaal bij ongeveer -2 nachtlenzen doen, omdat het resultaat anders niet optimaal is. Heb zelf een sterkte van -3.75 aan beide kanten....Daarom een nieuwe vraag: Heeft er iemand nachtlenzen met een sterkte van -3,5 of hoger(lager?iig: nog blinder dan -3,5 ) en in hoeverre werken nachtlenzen/wanneer ga je slechter zien/hoe zit het als je 's avonds( 's nachts) ergens heengaat...
Het zijn misschien veel vragen, maar ik hecht erg veel waarde aan gebruikerservaring en het is toch een dure grap....
pi_23514014
maximaal -2? Ik heb ongeveer -2, en mijn opticien zei dat het tot -3,5 of -4 ofzo wel te doen was.

Misschien is er meer over bekend inmiddels, maar als het maar tot -2 gaat is de doelgroep ineens een heel stuk kleiner!
pi_23515017
Perzplektief, mijn advies is: ga NIET naar die zaak aan het Oude Kerkhof. De lenzen die zij verkopen zijn niet de officiële nachtlenzen waar alle andere mensen het in dit topic over hebben. Zie ook pagina 1 van dit topic, daar heb ik nog geschreven over een telefoongesprek dat ik destijds met iemand van die zaak heb gehad, dat was echt een heel bizar en irritant telefoongesprek. Ik zou als ik jou was dan echt naar die zaak gaan die Bright noemt of anders naar mijn opticien in Nieuwegein.

Verder heb -2 en zie gewoon de hele dag scherp, ook 's avonds laat nog. Ik draag ze iedere nacht, als ik een nacht oversla zie ik de volgende dag wel iets onscherper.

[ Bericht 15% gewijzigd door rooierooie op 23-11-2004 14:01:07 ]
pi_23515368
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:02 schreef perzplektief85 het volgende:
Ok...thanx...Ben vanmiddag bij Lens geweest, zit op oudkerkhof, maar die zeggen dat ze maximaal bij ongeveer -2 nachtlenzen doen, omdat het resultaat anders niet optimaal is. Heb zelf een sterkte van -3.75 aan beide kanten....Daarom een nieuwe vraag: Heeft er iemand nachtlenzen met een sterkte van -3,5 of hoger(lager?iig: nog blinder dan -3,5 ) en in hoeverre werken nachtlenzen/wanneer ga je slechter zien/hoe zit het als je 's avonds( 's nachts) ergens heengaat...
Het zijn misschien veel vragen, maar ik hecht erg veel waarde aan gebruikerservaring en het is toch een dure grap....
-2 is echt onzin! Ze gaan allemaal minimaal tot -4 en sommigen hebben ervaring tot -4.5. Ik heb zelf -4.0 en -4.25 en het gaat erg goed.
De eerstvolgende dag gaat prima en de dag erna gaat nog best redelijk, in ieder geval genoeg om achter een 19" monitor op resolutie 1600x1200 te werken.
Dus een nachtje overslaan kan echt wel (bij mij). Het duurde alleen wel twee weken voordat het optimaal was. En gedurende de eerste 2 maanden zijn beide lenzen vervangen omdat ze toch niet goed zaten. (Dat doet Kok trouwens heel goed; niet beide ogen tegelijk, maar gewoon eerst de ene en dan de ander, want de dag na het vervangen van type zag ik met dat oog duidelijk minder)
pi_23517270
Heb je verhaaltje ff gelezen rooierooie.....over je ervaring met Lens...en nu je het zegt; Bij mij begon die vrouw ook een verhaal over de aandacht van de media en de hype eromheen....hmm...
pi_23517714
Natural Vision is gewoon een ander produkt, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, waarom zou je als er ook opticiens in de buurt zijn die wel de echte nachtlenzen verkopen en waar al wat mensen hier goede ervaringen mee hebben?
pi_23522045
Ok, bedankt voor de tip Bright. Ben bij de door jouw genoemde opticien geweest en heb n afspraak gemaakt...ze twijfelde wel of mijn pupillen misschien te groot zijn (hmz) maar daar kom ik na die meting wel achter....hoop zelf wel erg dat ik het sowieso kan gaan proberen, omdat ik van mijn maandlenzen af wil...Ben zelf overigens ook blij dat het een "kleinere" opticien is...die geven je veel meer aandacht en durven tenminste ook de nadelen van alle mogelijkheden te noemen...heb ik bij de "grotere opticiens" nog niet gehad...ik hou jullie wel op de hoogte...
pi_23534472
perzplektief85, dat je pupillen groot zijn, is niet verwonderlijk als het (bijna!) winter is en slecht weer ... 's Zomers zijn ze veel kleiner. Maar inderdaad ben ik gewaarschuwd dat er een halo-effect kan optreden als ik in het donker naar een lichtpuntje kijkt. Ach, dat had ik toch al en ik maak me er niet druk om ... Ook 's winters kun je zo'n halo-effect krijgen, maar of je er last van hebt, is puur je eigen perceptie.
En inderdaad, ze vertellen ook eerlijk de nadelen (voornaamste is inderdaad de halo)
pi_23535624
Ik zag in het begin dubbel. Niet overdreven dat ik twee personen zag in plaats van één ofzo maar ik zag alle lijntjes dubbel. Dus als ik in de Albert Heijn kwam, werd ik helemaal duizelig van de tegeltjes op de vloer. Dat kwam doordat de lenzen bij mij niet helemaal recht op mijn pupil zitten. In het begin was daardoor een deel van mijn pupil wel gecorrigeerd en een klein stukje niet. Je kijkt dan als het ware met één oog door twee pupillen waardoor je dubbel gaat zien. Maar nadat ik mijn lenzen langer droeg, werd de omgeving rondom de lens 'meegetrokken' in de correctie en na een tijdje had ik er geen last meer van. Toen ik vorige maand m'n nieuwe lenzen net had, had ik er ook weer even een heel klein beetje last van, maar dat duurde maar heel kort.
pi_23550185
Bij welke landelijke lenzen/brillen toko kan je eigenlijk nachtlenzen halen???
Ik heb al zitten kijken op hansanders en eyewish maar kon nergens vinden dat je daar nachtlenzen kan halen. Ben wel benieuwd.
pi_23553975
Ik kan niet direct antwoord geven op je vraag, maar wil je wel aanraden dat, als je overweegt nachtlenzen te nemen, je het beste naar een wat kleinere opticien kan gaan....ik las ook ergens dat je er bepaalde meetapparaten voor moet hebben en dat veel grote opticiens dit nog niet hebben...
pi_23559154
rooierooie, ik zag eerst ook dubbel. Maar na een ander type lens (een andere vorm) ging het prima...

Ik heb eerst een proef met die NKL-lenzen gehad, maar die dingen zitten slecht en je gaat er niet lekker van kijken. Vervolgens zei mijn toenmalige opticien dat mijn ogen te zacht waren.
Daar had Kok opticien nog nooit van gehoord en ook bij de fabrikant niet. Kok werkt ook niet met NKL, maar met andere lenzen.

Je kunt ook hier kijken voor wat meer informatie, maar die lenzen die ik heb, staan er niet bij...
  donderdag 25 november 2004 @ 15:07:00 #224
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23566611
Ik schakel ook over op nachtlenzen in de toekomst. Mijn opticien zei dat ik precies binnen het bereik val, ik heb -3,5 aan beide ogen dus dat zit wel goed. De prijs is alleen nog wat hoog vind ik zelf, maar goed, voor wat hoort wat. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen zodra ik nachtlenzen heb.

Ogen laten laseren zit er hier voorlopig niet in, dat risico durf ik niet te nemen. Dan moet er eerst nog een jaar of 5-10 ervaring zijn met die techniek.

Liever lenzen dan blind door het leven gaan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23639937
Sorry dat ik geen zin en tijd heb om 2 hele topics door te spitten op zoek naar antwoord op mijn vragen, maar hopelijk wilt er iemand antwoord geven:

- Hoelang doe je met die lenzen? Gaan ze echt jaren mee of moet je elk jaar een nieuw paar a 300 euro kopen...
- Je kunt pas na een paar dagen echt goed zien, in de tussentijd zie je dus niet goed, maar je bril/lenzen gebruiken werkt dan ook niet lijkt me. Klopt dat? Moet je dus eigenlijk de eerste dagen maar niet autorijden en zo? Of valt dat allemaal wel mee?
- Als je die dingen inhebt, kan je dan ook wat zien? Of moet je 's ochtends op de tast naar de badkamer om ze uit te doen? :p

tnx for the answers
pi_23644412
quote:
Op maandag 29 november 2004 11:52 schreef gewooneenuser het volgende:
Sorry dat ik geen zin en tijd heb om 2 hele topics door te spitten op zoek naar antwoord op mijn vragen, maar hopelijk wilt er iemand antwoord geven:

- Hoelang doe je met die lenzen? Gaan ze echt jaren mee of moet je elk jaar een nieuw paar a 300 euro kopen...
Je hebt een soort van abonnement. voor 30 euro per maand heb je de halfjaarlijkse controle, vloeistoffen en eens in de zoveel tijd een nieuw stel lenzen. Alleen aan het begin betaal je eenmalig de aanpaskosten, zover ik weet. Ik heb ze inmiddels 1,5 jaar en ik heb na een jaar nieuwe lenzen gehad.
quote:
- Je kunt pas na een paar dagen echt goed zien, in de tussentijd zie je dus niet goed, maar je bril/lenzen gebruiken werkt dan ook niet lijkt me. Klopt dat? Moet je dus eigenlijk de eerste dagen maar niet autorijden en zo? Of valt dat allemaal wel mee?
Wat je kunt doen, als je bijvoorbeeld -2 hebt, om dan -1 daglenzen te regelen.. als het effect nog niet volledig is kan je met die lenzen wel een dagje vooruit.
quote:
- Als je die dingen inhebt, kan je dan ook wat zien? Of moet je 's ochtends op de tast naar de badkamer om ze uit te doen? :p
Nee, je kunt er gewoon mee zien Alleen ze zitten niet erg relaxt (harde lenzen), dus 's ochtends doe ik ze zo snel mogelijk uit (zodra mijn ogen het licht in de badkamer kunnen verdragen)
pi_23645542
Ik betaal het bedrag gewoon in één keer. En ze gaan inderdaad maar één jaar mee, dus het zijn wel duurdere lenzen dan gewone lenzen. Ik vroeg me trouwens vantevoren af of het nou echt nodig zou zijn om de lenzen na een jaar te vervangen, maar toen het jaar bijna om was, was ik blij dat ik een nieuw paar kreeg, ik merkte echt dat ze iets minder goed corrigeerden dan in het begin. Met het nieuwe paar was dat meteen weer over.

In het begin moest ik er heel erg aan wennen dat het harde lenzen waren en sloeg ik graag af en toe eens een nachtje over, maar inmiddels heb ik er echt geen last meer van. Als ik bijvoorbeeld in bed nog wat tv wilde kijken, deed ik m'n nachtlenzen het liefst pas op het allerlaatste moment vlak voordat ik ging slapen in, maar nu doe ik ze gewoon meteen als ik naar bed ga al in. Je kunt met die lenzen dus inderdaad gewoon normaal zien, net als met gewone harde lenzen. Het verschil is dat ondertussen je ogen gecorrigeerd worden.

Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp en waar m'n opticien ook geen antwoord op had is hoe het kan dat je ook 's ochtends door die lenzen gewoon normaal kunt zien, terwijl je ogen dan al helemaal gecorrigeerd zijn en op 0 staan. Je zou denken dat je dan dus heel wazig door die lenzen zou moeten kijken maar dat is niet zo. Ra ra, hoe kan dat?? Iemand die het weet?

Die paar dagen dat je in de testperiode zit zijn inderdaad wel lastig. Ik heb het in m'n vakantie gedaan en ik rijd geen auto, dus dat scheelt.
pi_23662513
RooieRooie, dat je ogen steeds worden gecorrigeerd, is logisch... Dat je erdoorheen kunt blijven kijken ook.
Je oog heeft correctie nodig, dat wordt door de lens gegeven. Voor je oog is dus de buitenzijde (de 'buitenkant' van de lens) keurig 0. De oogzijde is niet 0 (maar, als het ware tegengesteld aan wat je oog nodig heeft), maar omdat er tussen oog en lens alleen vloeistof zit, breekt dat het licht niet verder.
Het maakt dus ook niet uit of je oog al (deels) is gecorrigeerd, omdat het licht tusen lens en oog niet verder wordt afgebogen.

Snappie? (Beter uitleggen lukt me ook niet)
pi_23662530
Trouwens, ik kreeg standaard al wat daglenzen voor enkele dagen mee; -2 en -1, d8 ik; te beginnen met 1 dag -2 en daarna op -1 overgaan; ik had na afloop zelfs een setje over, omdat ik al scherp genoeg zag.
Bij mijn opti (De Kok, dus) wordt het dus automatisch gegeven (Je kunt even zeggen dat je moet autorijden of zo, mochten ze het vergeten).
pi_23674140
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 08:36 schreef Bright het volgende:
RooieRooie, dat je ogen steeds worden gecorrigeerd, is logisch... Dat je erdoorheen kunt blijven kijken ook.
Je oog heeft correctie nodig, dat wordt door de lens gegeven. Voor je oog is dus de buitenzijde (de 'buitenkant' van de lens) keurig 0. De oogzijde is niet 0 (maar, als het ware tegengesteld aan wat je oog nodig heeft), maar omdat er tussen oog en lens alleen vloeistof zit, breekt dat het licht niet verder.
Het maakt dus ook niet uit of je oog al (deels) is gecorrigeerd, omdat het licht tusen lens en oog niet verder wordt afgebogen.

Snappie? (Beter uitleggen lukt me ook niet)
Sorrie, ik snap er helemaal niks van, haha. Wat bedoel je met buitenzijde en oogzijde?
pi_23687324
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:06 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Sorrie, ik snap er helemaal niks van, haha. Wat bedoel je met buitenzijde en oogzijde?
'Oogzijde' is de holle kant van de lens die (bijna) tegen het oog aan zit. De 'buitenzijde' is de bolle kant van de lens.
Natuurkunde gehad? Ik neem aan dat je weleens door een aquarium hebt gekeken? Als je schuin kijkt door de voorkant en dan verder door de zijkant, dan merk je dat het licht wordt afgebogen. Maar als het water eruit is, is het afbuigen heel anders. Dat komt doordat het water de voorkant en de zijkant 'verbindt', zodat een soort prismavorm ontstaat. - Zucht, hoe leg ik dit nu weer uit ...

Stel dat je schuin door een ruit kijkt. Het licht wordt dan iets 'verplaatst', omdat het twee keer wordt gebroken (1x aan de kant waat je zelf staat en 1x aan de andere kant). Deze twee keren heffen elkaar precies op, zodat het plaatje alleen iets wordt verplaatst. Als er nog zo'n ruit, maar dan wat schuiner staat, ook dan geldt dat het licht iets wordt verplaatst, maar verder niet verbogen.
Maar, als er water tussen het glas zit, dan wordt het licht vanuit de ruit naar het water en verder vanuit het water naar de ruit niet verbogen. Dus alleen beide buitenkanten verbuigen het licht. Omdat de ruiten niet loodrecht op elkaar staan, is de verbuiging niet corrigerend genoeg om het plaatje iets te verplaatsen, zodat je de verbuiging ziet.
Zo, tot zover de natuurkunde van 10 jaar geleden
pi_23687363
Misschien dat dit iets duidelijker maakt: Het licht komt van rechtsboven en je kijkt linksbeneden.
Eerst het aquarium zonder water:

Daarna met water erin:

Zoals je ziet, 'geleid' het water het licht zonder de breking tussen glas en water. Daarom is het beeld heel anders.
Met een lens wordt hier handig gebruik van gemaakt: het licht breekt niet extra richting oog, maar wel aan de buitenzijde. Dus, hoe erg de lens ook je oog doet afvlakken, het vocht ertussen blijft altijd het licht geleiden zonder breking. De afstand van de buitenzijde van de lens en de achterzijde van het oog blijft ten allen tijde gelijk, ergo, je blijft scherp zien.
QED
pi_23710362
Ik was mijn natuurkundeleraars ergste nachtmerrie, zo iemand die je alles vijf keer moet uitleggen en dan snap ik het nog niet. Maar ik geloof je op je woord, Bright, 't is dus gewoon een kwestie van natuurkunde. Bedankt voor je uitleg, in ieder geval!
pi_23713203
Rooierooie, dat brekingsgedoe is heel gemakkelijk als je het even vertaalt:
Het glas is gras
De lucht is asfalt
Het licht is een karretje dat je moet voortduwen.

Als het karretje vanaf het asfalt schuin tegen en op het gras wordt geduwd, dan wil het al iets naar het gras afbuigen, omdat het wiel aan 1 kant het gras eerder raakt dat het wiel aan de andere kant. Dus je beweegt in een iets andere richting.
Ga je weer van het gras naar het asfalt, dan raakt een wiel het asfalt iets eerder, waardoor dat wiel iets soepeler beweegt, dus je beweegt weer in een iets andere richting.
Als je dit herhaalt, moet je je voorstellen dat je zand strooit op het stuk asfalt tussen 2 grasstroken in. Als het duwen op het zand even moeilijk is als op het gras, merk je niet dat je van het gras overgaat in het zand.
Zo heb ik het altijd goed kunnen onthouden
(Dat was een derde keer; nog 2x te gaan )

[ Bericht 0% gewijzigd door Bright op 02-12-2004 15:14:36 ]
pi_23720807
Hahaha, hier heb je het alleen maar ondoorgrondelijker mee gemaakt. Laten we het er maar op houden dat ik je gewoon geloof.
pi_23728667
Haha....geweldige poging Bright...hier nog een natuurkunde-onkunner(echter wel nederlandse taal verkrachter). Ik heb ook geprobeerd je verhaal te begrijpen, maar denk dat dit maar voor enkelen is weggelegd...Ontopic: Mijn nachtlenzen zijn inmiddels besteld...hoor 1 dezer dagen wanneer ze binnen zijn gekomen
pi_23730992
lol - zal ik nog 2 pogingen doen, dan?
Nah, doe maar niet
En toch!
Nah, echt niet ...
Perzplektief85, suk6 met de lenzen! Is dit de eerste keer dat je harde lenzen draagt? Dan zal je nog even moeten oefenen met het in- en uitzetten (met hulp van de opti, natuurlijk); het is niet zo moeilijk hoor ... Deze lenzen zijn ook iets groter dan 'gewone' harde lenzen.
pi_23732788
Harde lenzen vind ik juist veel makkelijker om in te zetten dan zachte lenzen. Met zachte lenzen moest ik in het begin wel een uur eerder opstaan toen ik ze voor het eerst een maandje uitprobeerde. Daarna een hele poos geen lenzen gedragen, toen toch maar weer eens aan begonnen, maar dan met harde lenzen. En die ploepte ik zo in één keer in m'n ogen.

Houd er in ieder geval wel rekening mee dat harde lenzen in het begin echt niet lekker zitten. Dat duurt wel een paar weken voordat je daaraan gewend bent.
pi_23735772
Hmm ... binnen een week was ik wel aan de lenzen gewend; ze zaten meteen al redelijk en twee dagen later kreeg ik al geen tranende ogen of zo meer, voelde ik ze wel zitten.
Nu voel ik ze alleen als ik weer eens per ongeluk teveel in m'n ogen wrijf.
pi_23830925
Heb vannacht voor het eerst m'n lenzen in gehad...en je voelt ze wel goed zitten idd....maar toen ik eenmaal in slaap was gevallen waren er geen problemen verder....
Mijn sterkte is afgenomen tot -2 en -1,25....(eerst beide -3,75) Hoe lang duurde het bij jullie voordat je op je goede sterkte zat? En neemt de mate waarin je de lenzen voelt nog af? Zat er vanmorgen mee in de bus...en kon m'n ogen moeilijk open houden...
pi_23834246
Ik voel de lenzen sowieso niet als ik m'n ogen dicht heb. En ja, je went echt aan die lenzen hoor, op een gegeven moment voel je ze helemaal niet meer. Je kunt het vergelijken met het dragen van een ring, als je voor het eerst een ring gaat dragen, dan voel je hem de hele tijd om je vinger zitten. Maar na verloop van tijd voel je niks meer van die ring, je schuift hem om en het lijkt alsof hij in het niets verdwijnt, je voelt hem gewoon niet meer, zo werkt het met lenzen ook een beetje. Maar er kan bij harde lenzen zeker wel een maand overheen gaan voordat je aan ze gewend bent. En verder voel je het bij harde lenzen gewoon vrij snel als er een beetje vuil achter zit, ik ben gisteravond nog een keer m'n bed uitgegaan om één lens goed schoon te maken, omdat ik hem blééf voelen. Na het schoonmaken voelde ik hem niet meer.

Ik weet niet meer hoe lang het bij mij duurde voordat ik op de juiste sterkte zat, 2 of 3 nachten volgens mij, maar ik heb maar -2.

[ Bericht 14% gewijzigd door rooierooie op 08-12-2004 16:10:16 ]
pi_23834300
dubbel...

[ Bericht 98% gewijzigd door rooierooie op 08-12-2004 16:10:02 ]
pi_23849071
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:08 schreef perzplektief85 het volgende:
Heb vannacht voor het eerst m'n lenzen in gehad...en je voelt ze wel goed zitten idd....maar toen ik eenmaal in slaap was gevallen waren er geen problemen verder....
Mijn sterkte is afgenomen tot -2 en -1,25....(eerst beide -3,75) Hoe lang duurde het bij jullie voordat je op je goede sterkte zat? En neemt de mate waarin je de lenzen voelt nog af? Zat er vanmorgen mee in de bus...en kon m'n ogen moeilijk open houden...
Prima - en je hoeft verder niet meer met die lenzen in de bus hoor; zodra je wakker wordt kunnen ze uit...
Ik heb altijd een extra flesje inzetvloeistof in de badkamer, zodra ik wakker wordt, gebruik ik die eerst even, dan komen ze weer lekker los te zitten; 5 minuten later doe ik ze pas uit. Zodoende hoef ik niet eerst nog 5 minuten met half-dichte ogen te lopen.
En binnenkort voel je ze nauwelijks meer, hoor!
Ik denk dat ik er een week over heb gedaan om rond 0 te komen, maar na 3 nachten kon ik al prima zien met -0.5 of zo. Alleen heeft het een en ander iets langer geduurd omdat ik nog nieuwe (betere pasvorm) lenzen heb gekregen.
pi_23850394
Ik heb totaal geen last van m'n lenzen 's ochtends. Ik voel ze niet, het is alsof ik geen lenzen in heb zelfs en ik krijg ze heel makkelijk uit.
pi_23851532
Ik had altijd al droge ogen. Daarom kon ik ook geen lenzen meer hebben overdags. Maar ook toen ik gewoon door het leven ging met een bril waren mijn ogen 's ochtends enorm droog. Het heeft dus waarschijnlijk weinig met de nachtlenzen te maken.

Maar na gedruppeld te hebben, is er geen probleem meer - het komt ook weleens voor dat ik weer even moet nadenken, voordat ik wegga, of ik wel werkelijk mijn lenzen heb uitgedaan, omdat ik ze niet voel.
Bedankt voor de aanpassing
pi_23853741
Ik denk dat nachtlenzen op zich schadelijker zijn dan een laserbehandeling. Je gaat je ogen op een manier "misvormen" om toch weer goed te zien. Dag in dag uit. De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). Een bril is natuurlijk altijd het minste risico.
Een vriend van mij is opticien en die voert de nachtlenzen absoluut niet!! Te veel risico op beschadiging!
pi_23853986
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[...]De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). [...]
Bronverwijzing?
pi_23854186
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:58 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Bronverwijzing?
Pfiieuw, moet ik effe zoeken.Heeft o.a. in een magazine gestaan. Vraag het ook eens aan je oogarts!
pi_23871757
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ik denk dat nachtlenzen op zich schadelijker zijn dan een laserbehandeling. Je gaat je ogen op een manier "misvormen" om toch weer goed te zien. Dag in dag uit. De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). Een bril is natuurlijk altijd het minste risico.
Een vriend van mij is opticien en die voert de nachtlenzen absoluut niet!! Te veel risico op beschadiging!
Ik denk dat je het hier eerder hebt over de eerste generatie nachtlenzen; de huidige lenzen zijn veel beter dan de eerdere versies. Daarnaast is het ongetwijfeld beter dan zachte daglenzen.
Daarnaast: je hebt het niet over gebrek aan zuurstof, terwijl juist dat het grootste probleem met lenzen is.
Ook heb je het over een vervorming? Dat is flauwekul; ons lichaam is deels gevormd omdat het in een bepaalde vorm is geduwd, gekneed, etc. Als je een bril draagt, wordt je gezicht (neus en achter je oren) ook veranderd door de vleugeltjes en de poten van de bril.
Het hoornvlies is enigszins flexibel en dat is expres zo, zodat eventuele problemen (lees: iets in je oog krijgen) beter kunnen worden opgevangen in plaats van dat je oog zou breken. Deze natuurlijke flexibiliteit wordt in dit geval gebruikt om je oog - pak'm beet een halve milimeter te corrigeren.
Ik ben heel benieuwd naar je bron - jammer dat die er niet bij staat, want zonder degelijke bron geloof ik hier niet veel van. De eerste woorden suggereren er al naar dat je geen bron hebt ...
pi_23889675
Heb inmiddels de nachtlenzen 3 dagen gedragen en draag overdag nog wel daglenzen om echt goed scherp te kunnen zien, maar ik merk wel dat ik af en toe dubbel zie en dat vooral lichtbronnen nogal vel zijn. Overdag is dit goed te doen, maar vooral 's avonds is dit nogal heftig. Ik ben in ieder geval wel zeker van een leuke kerst/oud en nieuw op deze manier, maar vroeg me toch af of jullie dit ook hadden?
pi_23899218
Nee, ik heb geen last gehad van licht. Maar het is wel een bekend bijverschijnsel van nachtlenzen en als ik me niet vergis is het iets dat na verloop van tijd verdwijnt.
pi_23924017
Hmm, ok...ik vertrouw erop ...zal het ook ff aan m'n opticien vragen.
Maar heb eigenlijk ook nog een vraagje aan bright, want toen ik dit topic nog eens doorspitte, zei jij ergens dat je ogen te zacht waren voor nachtlenzen? of althans, te flexibel? Hoe kan het dat je nu wel nachtlenzen kan dragen?
pi_23961184
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef perzplektief85 het volgende:
Hmm, ok...ik vertrouw erop ...zal het ook ff aan m'n opticien vragen.
Maar heb eigenlijk ook nog een vraagje aan bright, want toen ik dit topic nog eens doorspitte, zei jij ergens dat je ogen te zacht waren voor nachtlenzen? of althans, te flexibel? Hoe kan het dat je nu wel nachtlenzen kan dragen?
Ha - dat was volgens mij een opticien zonder veel verstand van zaken, want de opti waar ik nu bij zit had hier echt nog nooit van gehoord.
Ook in het lab (Had hij speciaal gebeld hiervoor) kenden ze het niet. Kortom: lul-verhaal. Het had te maken met het probleem dat je dan 's ochtends prima ziet, maar 's avonds al problemen hebt omdat het oog te snel weer in z'n oude vorm teruggaat.
Het bevalt me prima
pi_24003602
Ik heb nu bijna 1,5 jaar nachtlenzen en absoluut geen spijt.
Deze lenzen zijn echt helemaal top.
pi_24005814
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:42 schreef Tombias het volgende:
Ik heb nu bijna 1,5 jaar nachtlenzen en absoluut geen spijt.
Deze lenzen zijn echt helemaal top.
Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'
pi_24025669
quote:
Op donderdag 16 december 2004 08:35 schreef Bright het volgende:

[..]

Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'
Geen goeiedaglenzen
  woensdag 22 december 2004 @ 18:06:55 #257
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24142094
eh mensen,
ik heb lenzen gehad harde en die vond ik niet super (in de zomer snel stof erin met als resultaat irritatie) er niet mee kunnen zwemmen. enz. enz. nu hoor ik hier over de nachtlenzen. dit lijkt me echt superfijn. nu wil ik graag wat info. want dit topic loopt al langere tijd. dus wat kost het op dit moment? en wordt het vergoed door de verzekering?
alvast bedankt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_24148466
Het wordt niet vergoed door je verzekering en ze kosten 365 euro. Je doet er een jaar mee. Je betaalt de eerste keer bovendien ook nog opmeetkosten omdat het opmeten veel meer tijd kost dan bij normale lenzen. Je moet in de eerste twee weken vrij vaak terugkomen voor controle. Die opmeetkosten kunnen per opticien erg verschillen, er zijn er die er rond de 70 voor vragen, ik moest bij de mijne 130 euro betalen en ik ken ook een opticien bij wie het 170 euro kost. Verder raad ik je aan om als je een keer tijd hebt toch dit topic door te lezen, daar word je echt wijzer van!
pi_24156942
Ik ben net terug van de opticien (Eyewish Delft). Alles is opgemeten en gelukkig zijn mijn ogen geschikt om nachtlenzen te gaan proberen. Volgende week krijg ik ze Ik hoop echt dat alles goed gaat! Mijn normale lenzen die kan ik nog maar een paar uurtjes per dag in

De kosten bij Eyewish: eerste jaar 495 euro en daarna 345 euro (exl vloeistof).

Trouwens bij CZ vergoeden ze nachtlenzen wel! Ik heb nu een verzekering waarbij 200 euro per 2 jaar wordt vergoed
  donderdag 23 december 2004 @ 13:36:22 #260
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24157735
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:55 schreef dazzle79 het volgende:
Ik ben net terug van de opticien (Eyewish Delft). Alles is opgemeten en gelukkig zijn mijn ogen geschikt om nachtlenzen te gaan proberen. Volgende week krijg ik ze Ik hoop echt dat alles goed gaat! Mijn normale lenzen die kan ik nog maar een paar uurtjes per dag in

De kosten bij Eyewish: eerste jaar 495 euro en daarna 345 euro (exl vloeistof).

Trouwens bij CZ vergoeden ze nachtlenzen wel! Ik heb nu een verzekering waarbij 200 euro per 2 jaar wordt vergoed
edit ik zie bij iza. maar ik zal es ff gaan informeren. eigenlijk raar als gewone lenzen wel worden vergoed en deze niet? al is het maar gedeeltelijk. 500 euro is tog best veel voor lenzen. vooral dat je elk jaar nieuwe moet kopen is matig.
pi_24159077
Hmm ... 'k zal ook nog maar eens gaan informeren
(Ik vergeet dat steeds)
pi_24162527
Ik zat ook nog te twijfelen om een verzekering bij ONVZ te nemen die brillenglazen en contactlenzen voor 100% vergoed, maar na te informeren kreeg ik dit terug:

Nachtlenzen vallen niet onder de dekking van de verzekering omdat deze lenzen niet versterkend zijn maar alleen corrigerend.

Kortom een lul verhaal, maar goed wat de boer niet kent eet die niet
  donderdag 23 december 2004 @ 21:20:02 #263
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24166667
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:40 schreef dazzle79 het volgende:
Ik zat ook nog te twijfelen om een verzekering bij ONVZ te nemen die brillenglazen en contactlenzen voor 100% vergoed, maar na te informeren kreeg ik dit terug:

Nachtlenzen vallen niet onder de dekking van de verzekering omdat deze lenzen niet versterkend zijn maar alleen corrigerend.

Kortom een lul verhaal, maar goed wat de boer niet kent eet die niet
ehm en als de opticien nu eens gewoon op de rekening zet. lenzen en niet of het nachtlenzen zijn. dan lijkt er mij geen probleem. even een vraagje. is er iemand hier die nachtlenzen heeft. en die gehaald heeft in de buurt van tilburg. ik woon zelf namelijk in hilvarenbeek. en om er voor naar utrecht te moeten das wel erg ver :p
pi_24166742
Je kunt ook naar het e-mailadres dat op www.nachtlens.nl staat mailen en vragen om verkoopadressen bij jou in de buurt.
  donderdag 23 december 2004 @ 23:22:10 #265
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24169821
thnx.
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:18:00 #266
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24178941
1188
1221
600
1185
dit zijn verschillende bedragen bij 4 opticiens in tilburg. als je kijkt wat nachtlenzen kosten als je ze 3 jaar wilt. dus aangemeten controles vloeistof alles erin. drie zitten erg dicht bij elkaar terwijl er 1tje toch veel minder vraagt. iemand een verklaring? ze zijn allemaal verkopers van nachtlens van www.nachtlens.nl dus geen andere leverancier (als die er al is)
pi_24250719
B_BOY, houd je er wel rekening mee dat er verschillende nachtlenzen zijn? Er zijn ook lenzen die de naam nachtlens eigenlijk niet mogen dragen, maar toch doen - dei verpesten de markt omdat ze dus wel slecht voor je ogen zijn!
(ook al zijn ze bij die website vermeld)
Welke is dan die 'goedkope'?
pi_24254302
Ik neem aan dat B_BOY bedoelt dat hij de namen van deze opticiens van www.nachtlens.nl heeft gekregen, dan zullen het toch wel de echte nachtlenzen zijn die ze verkopen...?
pi_24270968
Dat zou je verwachten ... Maar er zijn ook meer opticiens die nachtlenzen verkopen; nachtlens.nl heeft maar 1 merk en is naar mijn opinie dus niet echt representatief.
Daarnaast kan ik het niet geloven dat die ene opticien slechts de helft (ongeveer) rekent; dat gaat er bij mij echt niet in - dus ofwel heeft die het verkeerd begrepen, ofwel gebruikt die andere materialen.
Reden om wat huiverig te zijn: Op die site worden alleen de lenzen van NKL bedoeld - daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee; ze passen slecht, er wordt eerst een ongeveer-lens aangemeten, die slecht zit, je oog niet lekker vervormd en meer problemen geeft. Pas als met die lens blijkt dat je ertegen kunt, (bijv. niet te harde of te zachte ogen, waar mijn opti dus nog nooit van heeft gehoord!), dan kun je je echte lenzen laten passen.

Ik kreeg direct specifiek voor mijn ogen gemaakte lenzen en die zaten de allereerste keer al prima - je voelde ze wel, maar geen idee dat er zandkorrels in mijn ogen waren gestrooid.

Volgens mij heb ik trouwens de DreamLite-lenzen van Procornea. (En die anderen zijn de Nachtlens van NKL; NKL heeft de term Nachtlens geclaimd, waardoor het zoeken naar zo'n nachtlens automatisch naar hen verwijst, terwijl er zo'n 4 soorten/merken zijn! Jammer dat zoiets mag!!)

[ Bericht 25% gewijzigd door Bright op 29-12-2004 08:13:44 ]
pi_24295977
Vannacht voor het eerst de lenzen in gehad! Wel ff wennen als je zachte lenzen gewend bent, maar slapen ging prima. Vannochtend naar de opticien en daar werd alles gecontroleerd en mocht ik ze uit doen. En ik kon (en kan nog steeds) scherp zien!!! Mijn hoornvlies is nog niet helemaal gevormd zoals het hoort, maar dat kan ook nog niet na 1 dag. Ik zie nu in ieder geval al vanaf half 10 scherp echt erg gaaf!!!

Ik heb dus wel gewoon NKL nachtlenzen, maar mijn opticien heeft dus gelijk de officiele besteld en niet een paar testlenzen.
pi_24298410
hmm ... Ik ben wel benieuwd of het gebruikelijk is om niet eerst lenzen te gebruiken die 'zo ongeveer zijn wat je nodig hebt', dus zoals ik bij die opticien in Bilthoven
pi_24300122
Ik heb ook eerst testlenzen gehad voordat de echte lenzen pas besteld werden.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:05:25 #273
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_25160247
Net terug van de opticien om m'n ogen (nou ja, eigenlijk ook want ik heb maar 1 nachtlens nodig, 1 van m'n ogen is een lui oog maar wordt gecorrigeerd door m'n goede oog) op te laten meten. Alles goed en nachtlens is er waarschijnlijk binnen 3 a 4 dagen dus vrijdag heb ik hem Heb nu met m'n zachte lensen -1.75. Na het opmeten zei m'n opticien dat ik -2.25 moet wegwerken. Zijn m'n ogen nu gewoon zoveel slechter geworden of wordt er altijd iets meer weggewerkt dan je eigenlijk hebt
pi_25160768
Niet dat ik weet hoor, ik denk dat je ogen gewoon slechter zijn geworden dan.
pi_25212045
Dutchdevil, de manier van aangeven van de sterkte van die nachtlenzen gaat op een heel andere manier. Je kunt daarmee ook niet zonder meer zeggen dat jij -2.25 zou hebben. Wat wel kan, is dat je een cylinder hebt, iets dat met die zachte lens niet werd gecorrigeerd, maar met deze nachtlens wel. Dus eigenlijk in het midden -1.75 en aan de rand -2.25, bijvoorbeeld.

ps: een nachtlens is per definitie altijd 0; het ligt er maar aan wat je wilt aangeven
pi_25341054
Wat zijn nou normale prijzen voor nachtlenzen?
Ik ben vandaag naar de opticien geweest en heb me eerste lenzen gekregen die ik straks even in moet doen.
Ik moet er ¤350,- per jaar ervoor gaan betalen en eenmalig ¤150,-
pi_25342244
xiles, da's een prima prijs hoor!

ps: misschien voor sommigen hier interessant, maar je kunt de kosten van deze lenzen misschien opgeven aan de belasting als je nog meer ziektekosten (of ziektekostenpremies) hebt; misschien dat je (mede) hierdoor boven je grens uitkomt; i.i.g. zijn wij, lensdragers, voor de belasting 'chronisch ziek' en mogen we dus iets van 750 euro's extra opvoeren (je drempel wordt dan dus eigenlijk wat lager)... Helaas gaat dit voor mij niet op, maar het was het onderzoek wel waard
pi_25459009
Volgend jaar kom ik er misschien overheen.
Ik heb mijn nachtlenzen nu 2 jaar. En krijg a.s. april nieuwe.

Link met de toekomst van nachtlenzen in combinatie met corneaplasty...

http://www.supervisioncenter.com/future_corneaplasty.htm
pi_25488007
Ik heb vanacht me eerste op de maat gemaakte nachtlenzen aangehad.
En ben net terug van de opticien, mijn linker lens heeft er iets ernaast gezeten waar hij hoort te zitten .
Ik merk wel dat ik iets beter zie dan normaal, maar nog niet helemaal optimaal.
Ik moet volgende week weer terug. Ik hoop dat ik geen problemen krijg met die linker lens, die ik ook al iets moeilijker inkreeg, die komt altijd eerst rechtonderin me oog te zitten.
pi_25499406
het is nu weer 's avonds en ik zie nu duidelijk minder dan vanochtend
pi_25509136
hmm ik weet niet waardoor het komt, maar ik zie op sommige momenten wazig/dubbel.
pi_25511628
Wazig/dubbel zien is zeker in het begin niet uitgesloten.
Maar ook later kun je het blijven houden als het donker is. Dat komt omdat je pupil dan maximaal groot is en je daardoor 'tegen' de rand van de verbuiging van je oog aankijkt. Daardoor heb je een soort halo-effect of schittering om alle lichte voorwerpen in het donker. (Bijv. de achterlichtjes van de auto's lijken net sterretjes)

Daarnaast kun je ook nog hebben dat je 2 brandpunten krijgt i.p.v. 1. Dan heb je bijv. een asferische lens nodig (al naar gelang hoe je erop reageert), want uiteraard zie je ook overdags dubbel met 2 brandpunten. Dit is goed te zien als je je op 1 zwart punt concentreert. Je ziet dan naast dat punt hetzelfde punt, waarschijnlijk iets minder zwart.
pi_25518206
Wazig/dubbel zicht had ik in het begin met mijn linkerlens maar na een maand was dat weg.
Schijnt ook nog soms voor te komen bij vervanging van oude nachtlenzen door nieuwe. Alleen dan veel korter. Gewenning dus.

Nog een leuke link naar een goede beschrijving van nachtlenzen:
http://www.optiek.com/orthokeratologie.html
pi_25518672
Hey hartstikke bedankt voor de uitleg, want ik vond al vreemd dat ik buiten alles scherp kon zien en binnen niet. Dit is nogal vervelend ik moest vandaag een paar toetsen maken, in het begin zag ik de tekst nogal wazig, maar na tijdje ging het wel. Vind het ook wel jammer dat de opticien niks over de halo-effect heeft verteld.
Nu dus hopen dat het niet blijvend bij me is.
pi_25545652
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 11:04 schreef xileS het volgende:
ik moest vandaag een paar toetsen maken, in het begin zag ik de tekst nogal wazig, maar na tijdje ging het wel. Vind het ook wel jammer dat de opticien niks over de halo-effect heeft verteld.
Nu dus hopen dat het niet blijvend bij me is.
De toets gehaald?
Halo-effect is niet blijvend. Duurt alleen een tijdje voordat je eraf bent.
pi_25558779
effect is wel blijvend in het donker, in ieder geval wel bij mij, maar ik stoor me er niet aan.

Als ik me concentreer op zo'n lichtppuntje in het donker, dan verdwijnt het effect, omdat bij concentratie je pupil kleiner wordt.

Overigens, gisteren weer bij de opti geweest voor de volgende 3-maandelijkse controle... Gelukkig ook nu weer alles ok. Misschien dat voor rechts bij de volgende controle eens wordt geprobeerd om een iets bollere lens te gebruiken, want zo 1x per week zit die lens 's nachts niet helemaal goed, waardor ik de volgende dag met dat oog een beetje dubbel zie. (iets boller [de E-factor] zorgt ervoor dat de lens iets strakker komt te zitten)
pi_25565980
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:45 schreef Bright het volgende:
effect is wel blijvend in het donker, in ieder geval wel bij mij, maar ik stoor me er niet aan.

Als ik me concentreer op zo'n lichtppuntje in het donker, dan verdwijnt het effect, omdat bij concentratie je pupil kleiner wordt.

Overigens, gisteren weer bij de opti geweest voor de volgende 3-maandelijkse controle... Gelukkig ook nu weer alles ok. Misschien dat voor rechts bij de volgende controle eens wordt geprobeerd om een iets bollere lens te gebruiken, want zo 1x per week zit die lens 's nachts niet helemaal goed, waardor ik de volgende dag met dat oog een beetje dubbel zie. (iets boller [de E-factor] zorgt ervoor dat de lens iets strakker komt te zitten)
Heb jij de NKL lenzen of die van het andere merk(ben ff de naam kwijt)?
pi_25656820
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:20 schreef Tombias het volgende:
[..]
Heb jij de NKL lenzen of die van het andere merk(ben ff de naam kwijt)?
Nee, daar kon ik niet tegen; blijkbaar was mijn oog te zacht
Ik heb Dreamlite bij Kok optiek: http://www.kokoptiek.nl/index2.htm en dat bevalt prima. Inmiddels al 9 maanden of zo.
pi_25746321
Eerste keer dat ik dit topic zie. Ik heb ook nachtlenzen en die zijn prima!
pi_25823578
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:20 schreef Rest het volgende:
Eerste keer dat ik dit topic zie. Ik heb ook nachtlenzen en die zijn prima!
Haha - zeker weten dat je lenzen goed zijn? inkoppertje
pi_25823949
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 07:42 schreef Bright het volgende:

[..]

Haha - zeker weten dat je lenzen goed zijn? inkoppertje
pi_26350972
Volgende week na twee jaar weer nieuwe nachtllenzen!
Met een kleine correctie aan de linkerlens.
pi_26858872
Hoi,

Na al die positieve verhale gelezen te hebben over nachtlenzen, ben ik vandaag naar de opticien geweest voor info.
Hij begon meteen de sterkte te meten en kwan uit op een twijvel-sterkte. Links -4,5 met cilinder van -1 en rechts -4,75. Maar goed hij zei een tevreden klant te hebben met nachtlenzen en een sterkte van -5,50, dus............ er is nog hoop!!
Na de bolling van de ogen gemeten te hebben heeft hij alle gegevens genoteerd en worden deze 2 lenzen besteld om te gaan proberen. Hij heeft namelijk wel een voorraadje aan pas-nachtlenzen in huis, maar niet van deze sterkte.
Deze week nog zullen ze binnen zijn, en dan maar hopen dat het allemaal mee gaat zitten. Ben die zachte lenzen namelijk beu. Altijd last van droge ogen als ik buiten kom, in het voorjaar hooikoorts, dus jeukende, rode ogen. Nee.........het liefst vandaag nog nachtlenzen.
Nou, ik houd jullie wel op de hoogte van mijn bevindingen. Tot over een weekje of zo!
pi_26919946
Ben ik weer,

hier even een update. Ben net gebeld door de opticien dat de paslenzen binnen zijn. Ga ze morgen ophalen. Ben erg benieuwd gezien de nogal grote sterkte.
Wederom houd ik jullie op de hoogte
pi_26943691
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:42 schreef Frank68 het volgende:
Ben ik weer,

hier even een update. Ben net gebeld door de opticien dat de paslenzen binnen zijn. Ga ze morgen ophalen. Ben erg benieuwd gezien de nogal grote sterkte.
Wederom houd ik jullie op de hoogte
Veel suc6. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Mijn nieuwe lenzen zijn na een maand nog niet binnen
Ik hoop dat de lenzenboer vandaag belt.
pi_26944912
Hoi,

ben net terug van de opticien, en heb de lenzen!! Ik draag al weer een hele tijd zachte lenzen, dus was weer erg wennen dacht ik. Nou........valt dus erg mee!! Heb ze nu een 1/2 uurtje in (kreeg ze gewoon mee met de boodschap"kom morgen ochtend maar meteen langs met je lenzen nog in"), dus wilde het natuurlijk wel even uitproberen hoe dat ook al weer voelt.
Ik moet zeggen, je voelt ze natuurlijk wel zitten, maar het valt me 100% mee!! Ik vroeg nog aan die opticien (andere man dan bij de meting) of dat ik er ook de eerste keer dat ik ze in heb redelijk mee zou kunnen zien. Nee was het antwoord, gezien jouw sterkte kan dat nog wel even gaan duren. Nou ook dat is dus veel beter dan verwacht. Buiten het feit dat het wat vreemd blijft voelen, zie ik nu beter dan met mijn zachte lenzen.
Dus so far..so good. Ik hoop echt dat dit gaat lukken, lijkt me zo ideaal. Goed, ik ga ze nu maar weer eens uitdoen, en eens even kijken of er al een verandering in scherpte zichtbaar is.
Morgen post ik wel weer de gang van zaken.
pi_26951711
Ben ik weer,

nog even een tussenstand: nadat ik de lenzen vanmiddag zo'n 1,5 uur gedragen had, en mijn zachte lenzen weer in had, merkte ik wel een verschil. Ik zag wat dubbel, en later trok dat bij naar zeer scherp zicht. Dus tot nu toe alles nog goed, maar ja.........eerst maar eens even morgenochtend afwachten. Heb voor de zekerheid mijn Pa maar even gevraagd of hij wil rijden morgenochtend naar de opticien, even er vanuit gaande dat het zicht morgenochtend met lenzen niet goed is.
Morgen als ik terug ben van de opticien post ik weer de bevindingen.
pi_26968385
Hoi,

kom net terug van de opticien. De afgelopen nacht voor het eerst de lenzen in gehad.
Hij heeft eerst gekeken hoe de passing was, en die was prima. Hij kon wel goed zien dat de lenzen nog lang niet klaar waren met hun werk. Hij zag allemaal nog luchtbelletjes onder de lenzen zitten.
Daarna de sterkte opgenomen, en deze is nu uitgekomen op -3,00 voor beide ogen. Dat is ongeveer -2,00 winst na 1 nacht. Zeker niet slecht volgens hem.
Na 2 paar zachte lenzen van -3,00 en -2,00 meegekregen te hebben weer vertrokken (met -3,00 op mijn ogen).
Volgende week weer terug komen, en dus gewoon doorgaan met de huidige nachtlenzen.
pi_26974141
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 10:26 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,

kom net terug van de opticien. De afgelopen nacht voor het eerst de lenzen in gehad.
Hij heeft eerst gekeken hoe de passing was, en die was prima. Hij kon wel goed zien dat de lenzen nog lang niet klaar waren met hun werk. Hij zag allemaal nog luchtbelletjes onder de lenzen zitten.
Daarna de sterkte opgenomen, en deze is nu uitgekomen op -3,00 voor beide ogen. Dat is ongeveer -2,00 winst na 1 nacht. Zeker niet slecht volgens hem.
Na 2 paar zachte lenzen van -3,00 en -2,00 meegekregen te hebben weer vertrokken (met -3,00 op mijn ogen).
Volgende week weer terug komen, en dus gewoon doorgaan met de huidige nachtlenzen.
klinkt veelbelovend
pi_26975462
Ik draag mijn nachtlenzen al maanden en maanden iedere nacht, dus zie altijd haarscherp. Twee weken geleden één keer door omstandigheden een nachtje overgeslagen. Viel me de volgende dag reuze mee, ik zag nog steeds vrij goed. Maar gek genoeg heb ik de afgelopen twee weken constant last gehad van één oog waarmee ik telkens heel onscherp zie. Ik heb toch sterk de indruk dat dat veroorzaakt is door die ene nacht geen nachtlenzen dragen. Dat doe ik dus ook nooit meer.
pi_27001930
Hoi rooierooie,

even een vraagje; welke sterkte heb jij eigenlijk en hoeveel dagen duurde het voordat je zonder lenzen goed zicht had?
Ik weet wel dat het bij mij van ver moet komen (-5,00), maar heb het idee dat het een beetje langzaam gaat. Heb nu de 2e nacht erop zitten, en merk wel wat verschil, maar toch net zo heel veel meer.
Volgens de verhalen ziet bijna iedereen binnen een week scherp genoeg om zonder lenzen de dag door te komen.
En dan nog een vraag; zou het kwaad kunnen als ik deze lenzen ook overdag draag(of een gedeelte ervan)?. Ik heb er beregoed zicht mee, en ze iriteren helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')