Vind het erg jammer dat het bij mijn afwijking niet mogelijk is maar ik hoor graag jullie ervaringen.
quote:Oh wat slim, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn. Ik zou er zelf ook nooit opkomen om daar lenzen te gaan kopen trouwens.
Op zondag 18 mei 2003 17:49 schreef Cooper het volgende:
Ik had ook nog voor 5 maanden daglenzen liggen.
Maar ik was het dus ook zat dat ik s avond last van mijn ogen kreeg. Droge ogen etc. Ik heb ze verkocht op marktplaats.nl.
quote:goh, deel 2 van dit topic?
Op zondag 18 mei 2003 22:52 schreef Tink het volgende:
Idd beetje jammer dat het ook weer niet voor mijn sterkte is
Wilde ook lenzen voor een lange tijd.
Ik naar de oogarts voor zachte lenzen, werd meteen afgekeurd 'ja met een cylinder van 3.5 aan beide ogen kan je alleen harde lenzen'. Moest ze zelf betalen, tyfusduur. Maar goed, had die lenzen. Ging eerste maand goed, maar tijdje daarna kwamen de problemen. Elke 5 minuten wat in mn oog en met indoen echt HEEL veel pijn.. teheran
ben na een paar maanden gekapt, het ging echt niet meer. Nu ben ik weer trug gestapt op mn bril. Ben doodsbang voor laseroperatie (+voor de prijs ervan) en dacht dat die nachtlenzen misschien wat zouden zijn.. beetje jammer weer :/ (hehe niet dat die nachtlenzen zo goedkoop zijn
)
Trouwens bij deze wil ik user Oce ff gigantische bedanken voor de aanbeveling van een opticien.
[Dit bericht is gewijzigd door Tombias op 19-05-2003 00:31]
quote:Als de afwijking niet te groot is dan is dat geen probleem. Maar daar kan je opticien wel over oordelen. Je sterkte is geschikt in iedergeval voor deze lenzen. Een paar nachtlenzen kost rond de 300 euro daar bij komen nog alleen het eerste jaar aanpas kosten. Dit koste mij destijds 70 euro.
Op maandag 19 mei 2003 10:35 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, na een paar posts te hebben gelezen is mijn interesse toch gewekt nu
Maar ik heb nu even geen tijd om het hele vorige topic door te lezen.
Welke sites kan ik meer informatie vinden over prijzen e.d. ?
Beide ogen van mij zijn -1.50 en -2 volgens mij, alleen heb ik wel een cylindrische afwijking, is dat erg met nachtlenzen ?
Websites:
www.nachtlens.nl
www.google.nl
quote:Graag gedaan! Bevalt goed bij Hans dus?
Op maandag 19 mei 2003 00:25 schreef Tombias het volgende:[..]
Trouwens bij deze wil ik user Oce ff gigantische bedanken voor de aanbeveling van een opticien.
On-topic: zelf nu enkele malen geprobeerd een nacht lenzen in en een nacht lenzen uit, maar het bevalt achteraf toch niet. Eerste keer dat ik ze 's nachts uit had, had ik ze daarvoor ruim een maand elke nacht in gehad. Toen ging het de hele dag goed na ze niet ingehad te hebben 'snachts. Nu meerdere malen geprobeerd. 1ste dag nadat ik ze de hele nacht ingehad heb zie ik gewoon prima, dan de nacht niet in en slapen. 's ochtends zie ik vrij goed, maar merk toch dat het in de loop van de dag echt terug loopt. Zie dan rond het middaguur merkbaar slechter, 's avonds helemaal.
Conclusie; na een lange tijd lenzen 's nachts continue ingehad te hebben gaat het best goed om ze een keer een nachtje uit te hebben; maar structureel nacht in, nacht uit, nacht in, nacht uit... nee dat bevalt me minder, achja; boeien. Ze bevallen perfect verder en 's nachts merk je 't toch niet dat je ze in hebt
quote:Hans is iemand die je echt alles in details vertelt en daar neemt hij ook de tijd voor. Hij is niet voor niks leerbedrijf.
Op maandag 19 mei 2003 12:56 schreef oCe het volgende:[..]
Graag gedaan! Bevalt goed bij Hans dus?
Conclusie; na een lange tijd lenzen 's nachts continue ingehad te hebben gaat het best goed om ze een keer een nachtje uit te hebben; maar structureel nacht in, nacht uit, nacht in, nacht uit... nee dat bevalt me minder, achja; boeien. Ze bevallen perfect verder en 's nachts merk je 't toch niet dat je ze in hebt
Het dragen van de lenzen voor het slapen en na het wakker worden, voel ik ze ook hast niet meer. In het begin wel maar ik was ook zachte lenzen gewend dus dat is een hele overgang. Niet dat het vervelend was of zeer deed hoor maar gewoon het gevoel dat er een grote druppel op je oog drijft.
Ik zou het zeer vervelend vinden als ik terug moest naar andere lenzen.
Dan zou ik zeker laseren als eerste keuze overwegen.
Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html
Klinkt als hetzelfde principe, alleen het woord nachtlens wordt niet genoemd. Ze hebben het hier over autocorrectieve lenzen, van Natural Vision. Is er iemand hier die daar bekend mee is? Na al die positieve ervaringen met nachtlenzen wil ik niet in zee gaan met een slechter equivalent, ik wil gewoon zeker weten dat de kwaliteit goed is.
Ik heb deze website uit de Gouden Gids trouwens, hij stond bij een opticien uit Utrecht dus en deze opticien staat zowel in de rubriek van opticiens die zijn aangesloten bij de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), als bij de NUVO (Nederlandse Unie van Optiekbedrijven).
quote:Ik heb destijds een mailtje gestuurt aan info@nkl.nl van de website www.nachtlens.nl. Die gaven mij zo een aantal adress in mijn buurt.
Op woensdag 21 mei 2003 10:09 schreef rooierooie het volgende:
Tjee, het valt nog niet mee om in Utrecht een opticien te vinden die nachtlenzen verkoopt. Het zou slim zijn als de producent van die dingen een lijst met verkoopadressen op het internet zou gooien.Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html
Klinkt als hetzelfde principe, alleen het woord nachtlens wordt niet genoemd. Ze hebben het hier over autocorrectieve lenzen, van Natural Vision. Is er iemand hier die daar bekend mee is? Na al die positieve ervaringen met nachtlenzen wil ik niet in zee gaan met een slechter equivalent, ik wil gewoon zeker weten dat de kwaliteit goed is.
Ik heb deze website uit de Gouden Gids trouwens, hij stond bij een opticien uit Utrecht dus en deze opticien staat zowel in de rubriek van opticiens die zijn aangesloten bij de OVN (Optometristen Vereniging Nederland), als bij de NUVO (Nederlandse Unie van Optiekbedrijven).
quote:Geen dank, ik hoop dat je wat vindt en hou ons op de hoogte!
Op woensdag 21 mei 2003 10:31 schreef rooierooie het volgende:
Thanks Tombias! [afbeelding]
quote:Ik ga er echt niet helemaal voor naar een andere plaats, dat is superonhandig met al die controles.
Onze topografie is niet zo goed en in Utrecht is nog geen opticien die de
nachtlenzen aanmeet. Ik heb voor u de volgende zaken gevonden:
Reyer Lafeber Opticien uit De Meern
Van Eyken Optiek uit Bunnik
Hoflake Optiek uit Hoevelaken
Rodermond Optiek uit Zeist
quote:Misschien kun je een opticien in je buurt overhalen?
Op woensdag 21 mei 2003 10:57 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb nu al bericht terug, maar er is in heel Utrecht nog geeneen opticien die nachtlenzen verkoopt. Nou jaaaaaaa:
[..]Ik ga er echt niet helemaal voor naar een andere plaats, dat is superonhandig met al die controles.
quote:Dit klinkt hetzelfde als de nachtlenzen. ze werken in principe hetzelfde.
Op woensdag 21 mei 2003 10:09 schreef rooierooie het volgende:
Tjee, het valt nog niet mee om in Utrecht een opticien te vinden die nachtlenzen verkoopt. Het zou slim zijn als de producent van die dingen een lijst met verkoopadressen op het internet zou gooien.Ik heb wel dít gevonden: http://www.lensvisie.nl/pages/natural%20vision/scherp_zien.html
quote:Ik heb een paar opticiens gebeld met de vraag of ze nachtlenzen verkopen en ze zeiden allemaal "nog niet". Maar ik wil ze nu, nu, nu!
Op woensdag 21 mei 2003 11:00 schreef Tombias het volgende:
Misschien kun je een opticien in je buurt overhalen?
quote:Ja, dat is zo. En het is dus wel een goede opticien. Hmmm, denk, peins... Ik denk dat ik ze maar eens even ga bellen vandaag.
Op woensdag 21 mei 2003 11:47 schreef Tombias het volgende:
Dit klinkt hetzelfde als de nachtlenzen. ze werken in principe hetzelfde.
Wat er ook bij staat is dat je deze lenzen ook 's nachts kunt dragen en overdag niks nodig hebt.
quote:Mijn opticien vertelde mij dat er twee fabrikanten in nederland waren.
Op woensdag 21 mei 2003 12:44 schreef rooierooie het volgende:[..]
Ja, dat is zo. En het is dus wel een goede opticien. Hmmm, denk, peins... Ik denk dat ik ze maar eens even ga bellen vandaag.
quote:Dan zou Natural Vision de lens zijn met de gaatjes erin, om nog meer vocht door te laten stromen. Maar die dingen schijnen minder fijn te zitten en als extra nadeel hebben dat je ze -door die gaatjes- niet als gewone lens kan gebruiken, just in case. Wat met de nachtlens die wij hebben wel kan...
Op woensdag 21 mei 2003 12:48 schreef Tombias het volgende:[..]
Mijn opticien vertelde mij dat er twee fabrikanten in nederland waren.
Namelijk NKL en een ander. Dat zal dan wel dat Natural Vision zijn.
quote:Ik dacht dat NKL juist de fabrikant was met de gaatjes.
Op woensdag 21 mei 2003 14:42 schreef oCe het volgende:[..]
Dan zou Natural Vision de lens zijn met de gaatjes erin, om nog meer vocht door te laten stromen. Maar die dingen schijnen minder fijn te zitten en als extra nadeel hebben dat je ze -door die gaatjes- niet als gewone lens kan gebruiken, just in case. Wat met de nachtlens die wij hebben wel kan...
Toen begon die vrouw een heel verhaal op te hangen over dat de media die verhalen over nachtlenzen enorm opgeklopt hebben. Ik vroeg of die acc-lenzen nou net zo werken, toen zei ze dat dat per persoon heel verschillend is, dat het bij sommige mensen pas na een jaar werkt, bij andere na een half jaar. Dat antwoord verbaasde me nogal na jullie ervaringen hier. Ik vroeg of het niet ook zo is dat het bij weer andere mensen na een week al kan werken. Toen zei ze voor de zesde keer ofzo dat het bij iedereen weer anders is en dat het in de media nogal opgeklopt wordt. Waarop ik weer zei dat ik op het internet gebruikerservaringen heb gelezen van mensen die nachtlenzen dragen en bij wie het meteen na een paar dagen al werkt. Daar reageerde ze op door te zeggen dat de media alleen maar de positieve verhalen laten horen. Waarop ik nog maar weer eens zei dat het gewoon op een forum was waar mensen gewoon op kunnen schrijven wat ze willen, zonder dat daar een redactie de negatieve ervaringen eruit zit te filteren ofzo, en daar reageerde ze weer zo kribbig op. Kortom, Natural Vision , ik wacht wel op die echte Nachtlenzen. Tjemig zeg, wat een raar mens.
quote:Klinkt vreemd. Ik heb aankomende dinsdag weer een controle bij de opticien en ik zal het hem vragen over Natural Vision.
Op woensdag 21 mei 2003 16:38 schreef rooierooie het volgende:
Hihi, ik heb net die opticien gebeld die die Natural Vision lenzen verkoopt. Ik dacht, ik zeg gewoon hoe het ging: dat ik op het internet heb gezocht naar informatie over nachtlenzen en dat ik uiteindelijk ook op hun website terechtkwam en ik vroeg of die autocorrectieve lenzen (acc-lenzen) van hen nou hetzelfde doen als die nachtlenzen.Toen begon die vrouw een heel verhaal op te hangen over dat de media die verhalen over nachtlenzen enorm opgeklopt hebben. Ik vroeg of die acc-lenzen nou net zo werken, toen zei ze dat dat per persoon heel verschillend is, dat het bij sommige mensen pas na een jaar werkt, bij andere na een half jaar. Dat antwoord verbaasde me nogal na jullie ervaringen hier. Ik vroeg of het niet ook zo is dat het bij weer andere mensen na een week al kan werken. Toen zei ze voor de zesde keer ofzo dat het bij iedereen weer anders is en dat het in de media nogal opgeklopt wordt. Waarop ik weer zei dat ik op het internet gebruikerservaringen heb gelezen van mensen die nachtlenzen dragen en bij wie het meteen na een paar dagen al werkt. Daar reageerde ze op door te zeggen dat de media alleen maar de positieve verhalen laten horen. Waarop ik nog maar weer eens zei dat het gewoon op een forum was waar mensen gewoon op kunnen schrijven wat ze willen, zonder dat daar een redactie de negatieve ervaringen eruit zit te filteren ofzo, en daar reageerde ze weer zo kribbig op. Kortom, Natural Vision
, ik wacht wel op die echte Nachtlenzen. Tjemig zeg, wat een raar mens.
quote:Mijn opticien heeft me al wel eens verteld dat er veel andere opticiens skeptisch zijn ten opzichte van de Nachtlens. Dit is vooral omdat het ingaat tegen alles waar ze altijd voor geleerd hebben; iets corrigeren door een extra lens toe te voegen. Niets iets corrigeren door echt iets aan het oog te veranderen. Plus, je moet exact weten wat je doet. Als de kromming van de lens ook maar iets anders is dan de kromming van je oog, dan is het effect weg of niet goed. Dat zou sommige negatieve ervaringen kunnen verklaren. Omdat ze simpelweg niet goed genoeg weten waarmee ze bezig zijn, of er te makkelijk over denken.
Op woensdag 21 mei 2003 16:38 schreef rooierooie het volgende:
Hihi, ik heb net die opticien gebeld die die Natural Vision lenzen verkoopt. Ik dacht, ik zeg gewoon hoe het ging: dat ik op het internet heb gezocht naar informatie over nachtlenzen en dat ik uiteindelijk ook op hun website terechtkwam en ik vroeg of die autocorrectieve lenzen (acc-lenzen) van hen nou hetzelfde doen als die nachtlenzen.Toen begon die vrouw een heel verhaal op te hangen over dat de media die verhalen over nachtlenzen enorm opgeklopt hebben. Ik vroeg of die acc-lenzen nou net zo werken, toen zei ze dat dat per persoon heel verschillend is, dat het bij sommige mensen pas na een jaar werkt, bij andere na een half jaar. Dat antwoord verbaasde me nogal na jullie ervaringen hier. Ik vroeg of het niet ook zo is dat het bij weer andere mensen na een week al kan werken. Toen zei ze voor de zesde keer ofzo dat het bij iedereen weer anders is en dat het in de media nogal opgeklopt wordt. Waarop ik weer zei dat ik op het internet gebruikerservaringen heb gelezen van mensen die nachtlenzen dragen en bij wie het meteen na een paar dagen al werkt. Daar reageerde ze op door te zeggen dat de media alleen maar de positieve verhalen laten horen. Waarop ik nog maar weer eens zei dat het gewoon op een forum was waar mensen gewoon op kunnen schrijven wat ze willen, zonder dat daar een redactie de negatieve ervaringen eruit zit te filteren ofzo, en daar reageerde ze weer zo kribbig op. Kortom, Natural Vision
, ik wacht wel op die echte Nachtlenzen. Tjemig zeg, wat een raar mens.
En Tombias kan denk ik wel beamen dat ik in iedergeval geen media-figuur ben, die het verhaal opklopt. Hij heeft immers op mijn aanraden bij dezelfde opticien dezelfde nachtlenzen gehaald. Zijn ervaringen kan je hier lezen: alleen maar positief.
Laat die opticien die je gebeld hebt maar lekker links liggen dus.
quote:Misschien is ze bang dat ze het te druk krijgt.
Op donderdag 22 mei 2003 19:43 schreef rooierooie het volgende:
Ik weet dat veel opticiens sceptisch zijn, maar deze vrouw werkt bij een opticien die een soortgelijk produkt verkoopt. Maar ze zat bijna anti-reclame te maken voor wat ze zelf verkoopt, terwijl ze er uitgebreid op hun website mee adverteren. Dus dat Natural Vision laat ik inderdaad maar lekker zitten. De paar opticiens die ik nog meer gebeld heb, heb ik gevraagd of ze nachtlenzen verkopen en ze zeiden allemaal "nee, nóg niet". Ik heb het verder niet met ze gehad over Natural Vision lenzen, alleen dus met deze ene opticien omdat die ermee adverteerde op z'n website.
Nachtlenzen zijn die kleiner en harder, net als gewone harde lenzen?
quote:Ze zitten tussen zachte en harde in qua formaat.
Op maandag 26 mei 2003 16:30 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb zachte lenzen geprobeerd, maar die kreeg ik nauwelijks in.Nachtlenzen zijn die kleiner en harder, net als gewone harde lenzen?
quote:Kwestie van oefenen en volhouden. Mijn vriendin heeft ook sinds een aantal weken zachte lenzen en dat ging in het begin ook met veel moeite en met eindeloos proberen. Nu gaat het in een paar seconden, zonder problemen. Klinkt simpel, maarja, ergens is het dat ook. De aanhouder wint
Ik heb zachte lenzen geprobeerd, maar die kreeg ik nauwelijks in.Nachtlenzen zijn die kleiner en harder, net als gewone harde lenzen?
quote:ja. je kan ze het beste vergelijken met gewone harde lenzen.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:48 schreef Ixnay het volgende:
En nachtlenzen zijn dus hard?Ik denk het wel, want ze moeten je lens vervormen.
quote:Ik stond er in het begin ook een uur eerder voor op, ik vond het inzetten van die zachte lenzen ook heel moeilijk.
Ik heb zachte lenzen geprobeerd, maar die kreeg ik nauwelijks in.
Ik kan het het beste staand voor een spiegel die aan de muur hangt (dus niet voorovergebogen boven een spiegel op tafel ofzo, want door je houding draai je je ogen dan al snel half onder je ooglid). Zorg dat je vingers en de huid rondom je ogen droog zijn. Als je rechts bent, zet de lens dan op het puntje van je rechterwijsvinger. Trek met je rechter ringvinger je onderste ooglid omlaag en met een vinger van je andere hand je bovenste ooglid omhoog. Ook al heeft je oog de neiging om te knipperen, op deze manier kan dat gewoonweg niet. Probeer een beetje te staren, als het ware 'door de spiegel heen'. Zodra je naar de lens zelf gaat zitten kijken, ga je knipperen als-ie te dichtbij komt. Door zo te staren blijft je oog rustig. Zet je lens op je oog en kijk vervolgens een aantal keren naar links en naar rechts en van boven naar beneden. Hierdoor verdwijnt de lucht onder de lens. Laat je onderste ooglid los, kijk weer naar links en rechts en boven en beneden en laat dan ook het bovenste ooglid los.
Op een gegeven moment kun je het gewoon supersnel, dan heb je zelfs geen spiegel meer nodig.
quote:Ik geef nog altijd de voorkeur om zittend achter mijn bureau boven een grote spiegel mijn lenzen in te doen.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:15 schreef rooierooie het volgende:[..]
Ik stond er in het begin ook een uur eerder voor op, ik vond het inzetten van die zachte lenzen ook heel moeilijk.
Ik kan het het beste staand voor een spiegel die aan de muur hangt (dus niet voorovergebogen boven een spiegel op tafel ofzo, want door je houding draai je je ogen dan al snel half onder je ooglid). Zorg dat je vingers en de huid rondom je ogen droog zijn. Als je rechts bent, zet de lens dan op het puntje van je rechterwijsvinger. Trek met je rechter ringvinger je onderste ooglid omlaag en met een vinger van je andere hand je bovenste ooglid omhoog. Ook al heeft je oog de neiging om te knipperen, op deze manier kan dat gewoonweg niet. Probeer een beetje te staren, als het ware 'door de spiegel heen'. Zodra je naar de lens zelf gaat zitten kijken, ga je knipperen als-ie te dichtbij komt. Door zo te staren blijft je oog rustig. Zet je lens op je oog en kijk vervolgens een aantal keren naar links en naar rechts en van boven naar beneden. Hierdoor verdwijnt de lucht onder de lens. Laat je onderste ooglid los, kijk weer naar links en rechts en boven en beneden en laat dan ook het bovenste ooglid los.
Op een gegeven moment kun je het gewoon supersnel, dan heb je zelfs geen spiegel meer nodig.
Het zou voor mij ideaal zijn, wat harde en zachte lenzen eindigde allebei in tranen
quote:Je zóu kunnen overwegen om het topic te lezen.
Op dinsdag 27 mei 2003 20:43 schreef InsomnianDancer het volgende:
Mijn vraag is nu: tot welke sterkte gaan deze wonderlensjes, en wat mag het kosten
En toen ik ze een minuut inhad, had ik een half uur koppijn.
Ik heb ze ook nooit gebruikt, alleen ff geprobeerd.
quote:Nachtlenzen zijn hard. Dus dat zou je kunnen proberen.
Op woensdag 28 mei 2003 00:14 schreef Ixnay het volgende:
Die zachte lenzen klapte bij mij dubbel, als ik ze had uitgedaan.En toen ik ze een minuut inhad, had ik een half uur koppijn.
Ik heb ze ook nooit gebruikt, alleen ff geprobeerd.
quote:Qua scherpte zeker geschikt.
Op woensdag 28 mei 2003 11:55 schreef Ixnay het volgende:
-0,75 en -1,50
Cylinder weet ik niet.
quote:Sorry, gemakzucht
Op dinsdag 27 mei 2003 22:32 schreef rooierooie het volgende:[..]
Je zóu kunnen overwegen om het topic te lezen.
quote:Kan ik me voorstellen het zijn vaak lappen met tekst.
Op woensdag 28 mei 2003 18:22 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
Sorry, gemakzucht
quote:Ik had wel iets van cilinder. Maar ik weet niet meer hoeveel.
Op woensdag 28 mei 2003 12:38 schreef Tombias het volgende:[..]
Qua scherpte zeker geschikt.
Als je niet weet of je een cylinder hebt dan heb je het ook vast niet anders had je het wel van je opticien ooit gehoord.
quote:Maar 1 manier om daar achter te komen.......
Op zaterdag 31 mei 2003 00:30 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ik had wel iets van cilinder. Maar ik weet niet meer hoeveel.
quote:Naar de opticien...
Op zaterdag 31 mei 2003 07:35 schreef Tombias het volgende:[..]
Maar 1 manier om daar achter te komen.......
Maar wat mag je hooguit voor een cilinder hebben.
Ik denk niet dat ik veel cilinder heb, want ik kan zonder bril/lenzen en een sterkte van -0,75/1,50 goed zien.
quote:Gering, dacht ik, Precies weet ik het niet, anders bel je ff naar een opticien die ze verkoopt.
Op zaterdag 31 mei 2003 07:52 schreef Ixnay het volgende:[..]
Naar de opticien...
Maar wat mag je hooguit voor een cilinder hebben.
Ik denk niet dat ik veel cilinder heb, want ik kan zonder bril/lenzen en een sterkte van -0,75/1,50 goed zien.
Ik heb ook een kleine cylinder maar dat was geen probleem.
Dan weet je het precies.
quote:Geen idee. Het gebeurd wel en de moderator heeft er nog niks overgezegd.
Op zondag 1 juni 2003 01:34 schreef Ixnay het volgende:
Bij welke opticien hebben ze nachtlenzen?Of mag dat hier niet geplaatst worden?
Ben benieuwd hoe het morgen is, dus na 2 nachten... Als het goed is zou het resultaat na 3 nachten al heel behoorlijk moeten zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik krijg altijd last van m'n ogen als ik met lenzen in achter de computer zit, helemaal rood en geirriteerd... Dat moet dus tot de verleden tijd gaan behoren!
Ben benieuwd....
quote:Veel succes!
Op donderdag 12 juni 2003 22:54 schreef Jape het volgende:
Afgelopen nacht voor de 1e nacht gedragen! (na het proefgedoe vorige week)... zicht is daarna van -2 naar -1 zo'n beetje, zodat ik met daglenzen de dag wel vol kon maken..Ben benieuwd hoe het morgen is, dus na 2 nachten... Als het goed is zou het resultaat na 3 nachten al heel behoorlijk moeten zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, want ik krijg altijd last van m'n ogen als ik met lenzen in achter de computer zit, helemaal rood en geirriteerd... Dat moet dus tot de verleden tijd gaan behoren!
Ben benieuwd....
quote:Nu alleen rechts, die heeft het goed gedaan vannacht, mn linkerlens is een beetje in een hoekje van mn oog geschoven
Op vrijdag 13 juni 2003 09:44 schreef Tombias het volgende:
Veel succes!
Ik hoop dat je net zoveel plezier aan deze lens beleefd als ik.
quote:Hoe heb je dit nu opgelost? Je kunt geen bril dragen, anders ziet je rechteroog niet scherp, maar zonder bril ziet links weer niets.
Op vrijdag 13 juni 2003 12:31 schreef Jape het volgende:[..]
Nu alleen rechts, die heeft het goed gedaan vannacht, mn linkerlens is een beetje in een hoekje van mn oog geschoven
, dus die heeft zn werk niet goed gedaan, lekker vaag.. hopelijk gaat het vannacht beter!
Heb je vandaag links de lens gebruikt? (Dus weer netjes in't midden van je oog geplaatst en de hele dag gedragen)?
quote:Klopt, ik heb een paar setjes -1 daglenzen meekregen (had ik gisteren iig nodig), waarvan ik er nu links 1tje draag.. rechts is niet helemaal 0.0, maar zo zie ik goed genoeg.. hopen dat het morgen beter in orde is...
Op vrijdag 13 juni 2003 14:49 schreef Bright het volgende:Hoe heb je dit nu opgelost? Je kunt geen bril dragen, anders ziet je rechteroog niet scherp, maar zonder bril ziet links weer niets.
Vandaag is het ook wel weer redelijk geloof ik
quote:Da's mooi! Klinkt iig. goed.
Op zondag 15 juni 2003 16:26 schreef Jape het volgende:
Gisteren, na 3 nachten, de hele dag zonder lenzen gelopen (heel fijn ivm veel zand op Almere-Strand), m'n zicht werd pas na een uur of 9 's avonds echt onscherp. Dus dat gaat best aardigVandaag is het ook wel weer redelijk geloof ik
Hoeveel heb jij eraan uitgegeven?
Verder is het niet te controleren of het bij een persoon aanslaat; bij de een duurt het inderdaad 9 uur, bij de ander slechts 4 uur, etc. Dan heb je dus mooi een probleem als je midden op de dag slechter zicht krijgt.
Ook zegt m'n opti dat het eigenlijk maar tot -3.5 geschikt is, dus niet tot -4.5 zoals anderen (en websites) schrijven. Ik heb -4 en -4.25, maar waarschijnlijk kan dat iets omlaag, -3.75 en -4.00 of zoiets, maar dat is dan toch nog teveel.
Bij het passen moet je de paslens even inhouden en dan wordt gecontroleerd of je minimaal 1 punt beter kijkt. Is dat niet zo, dan beginnen ze er al niet eens aan.
quote:in eens ¤ 125,- voor de aanpaskosten
Op maandag 16 juni 2003 14:22 schreef Bright het volgende:
Hoeveel heb jij eraan uitgegeven?
Ik zit overigens bij Van der Leeuw in Delft (staan erg goed aangeschreven)
quote:Da's toch wel een stuk goedkoper ... Ik moet daar maar eens informeren, of deze prijs doorgeven aan mijn opticien (in Bilthoven)
Op maandag 16 juni 2003 14:36 schreef Jape het volgende:[..]
in eens ¤ 125,- voor de aanpaskosten
en vanaf nu per maand ¤ 30,- .. dat is inclusief alle vloeistoffen en verzekering (vervangen lenzen voor 60 euro)... klinkt wel iets goedkoperIk zit overigens bij Van der Leeuw in Delft (staan erg goed aangeschreven)
Heeft iemand nog meer prijzen van deze lenzen? Misschien moeten we maar even een staatje maken:
Van der Leeuw (Delft): ¤ 30,- per maand incl. vloeistof, ¤ 125,- 1-malig
of liever alles per jaar:
* EDIT: Aanvullingen op deze lijst
Van der Leeuw (Delft): ¤ 360,- all-in + ¤ 125,- 1-malig
Meijer Optiek (Bilthoven): ¤ 350,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Keizerslanden optiek (Deventer): ¤ 300,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Citylens: ¤ 364,- (incl. LSB-pas) excl. vloeistof + ¤ 69,-- 1-malig
De prijs van Citylens komt uit de prijslijst; heeft iemand hier ervaring mee?
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 17-06-2003 11:13]
quote:Dat bedenk ik net, scheelt niet eens zoveel eigenlijk
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef Bright het volgende:
of liever alles per jaar:
quote:Keizerslanden optiek Deventer
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef Bright het volgende:[..]
Da's toch wel een stuk goedkoper ... Ik moet daar maar eens informeren, of deze prijs doorgeven aan mijn opticien (in Bilthoven)
Heeft iemand nog meer prijzen van deze lenzen? Misschien moeten we maar even een staatje maken:
Van der Leeuw (Delft): ¤ 30,- per maand incl. vloeistof, ¤ 125,- 1-maligof liever alles per jaar:
quote:Thnx; 'k heb'm toegevoegd. Ook Citylens trouwens, alleen heb ik daar geen ervaring mee.
Op maandag 16 juni 2003 17:15 schreef Tombias het volgende:[..]
Keizerslanden optiek Deventer
Het eerste jaar 370 euro exclusief vloeistof.
De volgende jaren 70 euro minder.
Donderdag afspraak bij de opticien, dan gaan we eens even meten
quote:Hmmm... komt me bekend voor; ik heb nu paslenzen (maandlenzen!) en op afstand kijk ik met m'n linkeroof en dichtbij met m'n rechter. Betekent dat dat m'n linkeroog te sterk is gecorrigeerd?
Op woensdag 18 juni 2003 00:02 schreef Jape het volgende:
Bij mij gaat het wel goed, maar ik heb het idee dat mn oog (of ogen) nu +0,5 zijn of iets dergelijks (normaal -2,0), want als ik buiten loop zie ik alles gewoon goed scherp, maar binnen op "muur" afstand zegmaar een tikje wazig.. wel apartDonderdag afspraak bij de opticien, dan gaan we eens even meten
quote:Jep, je opticien heeft het niet goed opgemeten.
Op woensdag 18 juni 2003 10:52 schreef Bright het volgende:[..]
Hmmm... komt me bekend voor; ik heb nu paslenzen (maandlenzen!) en op afstand kijk ik met m'n linkeroof en dichtbij met m'n rechter. Betekent dat dat m'n linkeroog te sterk is gecorrigeerd?
Het afstemmen van de sterkte ging trouwens helemaal niet; rechts zou ik 1.25 punt minder slecht zijn, maar dat klopt niet, dus ik heb m'n 'oude' lens rechts weer ingedaan. Links zou het 1 punt minder slecht zijn en dat klopt denk ik wel aardig.
Ik zou nu dus -3.75 links en -4.25 rechts hebben. Dat is eigenlijk teveel voor die nachtlenzen
quote:Ik denk dat dat komt doordat ik eigenlijk altijd droge ogen heb. Ik zie dan soms als het ware dubbel, alsof je door dubbelglas kijkt. Dat vertroebelt het beeld natuurlijk.Misschien de volgende keer net ervoor even wat vloeistof gebruiken, zodat ze wat vochtiger zijn; ik zal het de volgende keer erover hebben (dinsdag a.s.)
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Tombias het volgende:[..]
Jep, je opticien heeft het niet goed opgemeten.
quote:Zou kunnen - zoals ik al schreef. Soms zorgen de lenzen ervoor dat het zicht weg is. Afgelopen week heb ik er extra op gelet en het blijkt dat ik heel vaak met 1 oog kijk, hoewel het niet steeds dezelfde is. Blijkbaar zit op dat moment de lens van dat oog beter dan van het andere oog.
Op vrijdag 20 juni 2003 00:26 schreef Tombias het volgende:[..]
Jep, je opticien heeft het niet goed opgemeten.
Misschien toch maar daglenzen ipv. maandlenzen? Of zijn die nachtlenzen dan toch de oplossing, ondanks dat mijn sterkte eigenlijk teveel is (-3.75 en -4.25)?
Kan iemand mij vertellen of die sterkte idd teveel is? Volgens de beschrijving kan het tot -4.5, maar de opticien zegt tot -3.5 ...
Ik moet vandaag voor een herhalingscontrole naar de opticien. Juist omdat ze de sterktes ook niet vertrouwden (zoals blijkt ook terrecht)
Heeft iemand nog tips? Moet ik nog speciaal ergens om te vragen?
quote:Wel... wat let je?
Op woensdag 18 juni 2003 10:24 schreef rooierooie het volgende:
Ik wil ook nachlenzen, boehoeee...
Iemand nog tips voor bij de opti?
quote:Het zicht neemt alleen in het begin(de eerste 2 dagen) in de avond af.(Tenminste bij mij).
Op woensdag 25 juni 2003 10:51 schreef Bright het volgende:
Bij de opti bleek dat ik aan beide ogen -3.75 heb. Dat zou al dicht in de buurt komen voor die nachtlenzen.
Maandlenzen kosten EUR63 per lens per 1/2 jaar, dus EUR252
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik. Ik vind het alleen vervelend als 's avonds het zicht zoveel afneemt.
quote:Alleen die 1e week is iig. lastig ivm. autorijden, beeldschermkijken, etc.
Op woensdag 25 juni 2003 12:18 schreef Tombias het volgende:[..]
Het zicht neemt alleen in het begin(de eerste 2 dagen) in de avond af.(Tenminste bij mij).
Ik kan nu best een nacht overslaan en toch scherp zien de volgende dag. Die volgende dag neemt de sterkte wel af aan het eind van de avond.
Jij had die lenzen voor EUR300 elk jaar en voor het 1e jaar nog EUR70 erbij ivm. controles, right? Heb je ook een adres, website oid. van die Keizerslanden optiek in Deventer? Hebben ze ook andere filialen? (Liefst rond Houten/Utrecht)
quote:Ik weet niet of ze nog meer filialen hebben. Ik denk het niet.
Op woensdag 25 juni 2003 14:17 schreef Bright het volgende:[..]
Alleen die 1e week is iig. lastig ivm. autorijden, beeldschermkijken, etc.
Jij had die lenzen voor EUR300 elk jaar en voor het 1e jaar nog EUR70 erbij ivm. controles, right? Heb je ook een adres, website oid. van die Keizerslanden optiek in Deventer? Hebben ze ook andere filialen? (Liefst rond Houten/Utrecht)
quote:Wat mij let is dat ik in Utrecht woon en dat er volgens de fabrikant van die nachtlenzen nog geen enkele opticien in Utrecht is die ze verkoopt.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:31 schreef Bright het volgende:
Wel... wat let je?
quote:Wel, in Bilthoven zit een zaak waar ze die verkopen: Meijers optiek op de Julianalaan (Kun je vast via 't telefoonboek/internet opzoeken) dus da's dichtbij genoeg. Alleen is die per jaar wel EUR50 duurder dan die in Deventer. Aan de andere kand, ik heb ook geen zin om steeds naar Deventer te gaan...
Op donderdag 26 juni 2003 22:45 schreef rooierooie het volgende:[..]
Wat mij let is dat ik in Utrecht woon en dat er volgens de fabrikant van die nachtlenzen nog geen enkele opticien in Utrecht is die ze verkoopt.
Ik heb besloten om bij Meijers een aanvraag te doen, 'k weet alleen nog niet wanneer (ivm. de wen-week)
Vraag aan de gebruikers:
Is het mogelijk om de nacht van vrijdag op zaterdag te beginnen, om dan maandag goed te kunnen kijken?
Mocht dan maandagmiddag het zicht slechter worden, kan ik die lenzen dan vast indoen, als ik thuis ben weer uitdoen en vervolgens 's nachts weer gewoon dragen?
Maar in De Meern blijkt er ook één te zitten, dat is qua afstand wel te doen, ik heb woensdagochtend een afspraak!
Wel duur hoor, zeker in vergelijking met de prijzen die hier door anderen allemaal worden genoemd. Het opmeten kost 180 euro en de lenzen 360 euro.
quote:Zo, het opmeten is duur! Misschien een treinreisje? (Bilthoven is makkelijk met de trein te doen; Meijers zit niet ver van 't station vandaan)
Op vrijdag 27 juni 2003 13:25 schreef rooierooie het volgende:
Bilthoven is voor mij wel wat anders dan Utrecht.(Ik heb geen auto.)
Maar in De Meern blijkt er ook één te zitten, dat is qua afstand wel te doen, ik heb woensdagochtend een afspraak!
Wel duur hoor, zeker in vergelijking met de prijzen die hier door anderen allemaal worden genoemd. Het opmeten kost 180 euro en de lenzen 360 euro.
btw: moet de opticien eerst weten welke sterkte je hebt alvorens ze gaan testen ed.? Ze zijn nu al een maand bezig om de juiste sterkte te vinden en die is eindelijk gevonden (tenminste, in 2x). Ik zou het vervelend vinden als blijkt dat ze al die moeite voor niets hebben gedaan.
quote:Zie enkele posts hiervoor:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:16 schreef rooierooie het volgende:
Hoeveel kost het opmeten daar? En de lenzen kosten daar dus 252 euro per jaar?
Keizerslanden optiek (Deventer): ¤ 300,- excl. vloeistof + ¤ 70,- 1-malig
Citylens: ¤ 364,- (incl. LSB-pas) excl. vloeistof + ¤ 69,-- 1-malig
Dus 350 eurootjes per jaar (1 paar lenzen elk jaar) en 70 euro voor het passen en meten. Hoe je aan 252 euro komt begrijp ik niet, ik wilde maar dat dat zo was!
quote:Dat had je zelf geschreven:
Op vrijdag 27 juni 2003 14:56 schreef Bright het volgende:
Hoe je aan 252 euro komt begrijp ik niet, ik wilde maar dat dat zo was!
quote:Maar misschien bedoelde je wat anders?
Op woensdag 25 juni 2003 10:51 schreef Bright het volgende:
Maandlenzen kosten EUR63 per lens per 1/2 jaar, dus EUR252
Het prijsverschil is wel hoog, maar wel de moeite waard denk ik.
Ik heb wel gewoon met hen ook alvast een afspraak gemaakt, dan kan ik één van beide afbellen als ik heb besloten wat ik doe. Ik heb die dure mevrouw ook weer gebeld om haar mijn dilemma gewoon eerlijk voor te leggen, maar ze was met een klant bezig en belt me als het goed is nog terug met een verklaring voor dat hoge bedrag.
Een vraagje aan Bright: heb jij daar in Bilthoven nu al een afspraak gehad? Vind jij dat jij daar goed geholpen wordt? En die 78 euro, wat krijg je daar bij hen allemaal voor?
Ook nog zoiets, die mevrouw in De Meern zei tegen me dat ik tot woensdag m'n gewone zachte lenzen niet meer mag dragen, om m'n ogen tot rust te laten komen voor de oogmeting. Maar die van Bilthoven repte daar met geen woord over. Toen ik het zelf dan maar ter sprake bracht zei ze dat dat helemaal niet nodig was en dat ik gewoon met m'n zachte lenzen in naar de afspraak kon komen. Hoe was dat bij anderen hier op hun eerste afspraak?
Ik ben echt hevig in dubio. Ik vind het verschil in prijs wel érrug hoog, maar ik vond dat ik aan de telefoon echt veel beter en prettiger te woord werd gestaan door de dure zaak.
quote:Ik zal morgen ff kjiken op het papiertje dat ik heb meegekregen, daar staan de bedragen op gespecificeerd.
Op vrijdag 27 juni 2003 19:31 schreef rooierooie het volgende:
Nou, twijfel alom. Ik heb die zaak in Bilthoven gebeld. Daar kost het opmeten 78 euro. Eerst zei ze nog 100 euro, maar nadat ik zei dat ik op het internet van iemand 70 euro had gehoord ging ze nog eens kijken. Scheelt een hoop geld inderdaad en Bilthoven is ongeveer even ver als De Meern inderdaad.
quote:Ongetwijfeld de verkeerde gehad. Voor mij moesten ze de prijs ook nakijken, maar ik heb het direct op papier laten zetten. Er is daar iig 1 persoon die ervaring met deze lenzen heeft. De andere die ook lenscontroles ed. doet volgens mij niet. Ik dacht dat er daar 2 of 3 mensen zijn die lenzen behandelen. De anderen zitten meer voor de brillen, monturen etc.
Maar dat gesprek met die dure mevrouw, zeg maar, verliep véél prettiger dan dat gesprek met de goedkope Bilthoven-miep. Maar misschien had ik alleen maar gewoon de invalkracht die de telefoon aanneemt aan de lijn, ik weet het niet. Ik moest echt trekken om er iets uit te krijgen, ze gaf me nauwelijks informatie.
quote:En ongetwijfeld nooit teruggebeld? Tja, dat doet bijna geen enkele zaak helaas
Ik heb wel gewoon met hen ook alvast een afspraak gemaakt, dan kan ik één van beide afbellen als ik heb besloten wat ik doe. Ik heb die dure mevrouw ook weer gebeld om haar mijn dilemma gewoon eerlijk voor te leggen, maar ze was met een klant bezig en belt me als het goed is nog terug met een verklaring voor dat hoge bedrag.
quote:Zoals in dit topic al staat: ze zijn bij mij al een maand bezig om de goede lenzen te vinden. Een jaar eerder heb ik ook zo'n maand of zo gehad, daarbij werd gecontroleerd hoe die dag/nachtlenzen mij afgingen. (Helaas: niet goed; m'n oog raakt erdoor teveel geirriteerd), heeft me toen ook niets gekost. Ik heb toen een half jaar dag/nacht lenzen genomen en gebruikt, da's het enige dat ik betaald heb.
Een vraagje aan Bright: heb jij daar in Bilthoven nu al een afspraak gehad? Vind jij dat jij daar goed geholpen wordt? En die 78 euro, wat krijg je daar bij hen allemaal voor?
quote:Volgens mij willen ze in Bilthoven eerst je sterkte etc. bekijken. Je krijgt daar dus niet direct een paslens mee. Ik denk dat daar enkele controles aan vooraf gaan, incl. een praatje.
Ook nog zoiets, die mevrouw in De Meern zei tegen me dat ik tot woensdag m'n gewone zachte lenzen niet meer mag dragen, om m'n ogen tot rust te laten komen voor de oogmeting. Maar die van Bilthoven repte daar met geen woord over. Toen ik het zelf dan maar ter sprake bracht zei ze dat dat helemaal niet nodig was en dat ik gewoon met m'n zachte lenzen in naar de afspraak kon komen. Hoe was dat bij anderen hier op hun eerste afspraak?
quote:Ik zou gewoon naar Bilthoven gaan, daar wel met de juiste persoon praten (Ik weet niet hoe ze heet, maar het is een vriendelijk meisje, blond. Niet het getinte tengere meisje, dat wel erg aardig is, maar volgens mij heeft ze geen ervaring met deze lenzen)
Ik ben echt hevig in dubio. Ik vind het verschil in prijs wel érrug hoog, maar ik vond dat ik aan de telefoon echt veel beter en prettiger te woord werd gestaan door de dure zaak.
Als ik op tijd een afspraak maak, dan betaal ik voor de afgelopen controles etc. inclusief 2 maanden maandlenzen ook niets, dus ik vind dat ze mij erg goed helpen. Ik zal proberen vandaag nog een afspraak te maken.
Het meisje dat ik aan de lijn had, had een buitenlandse naam, dus dat zal dan vast niet het blonde nachtlenzen-meisje zijn geweest.
Ik ben zéér benieuwd. Kreeg jij op je tweede afspraak die paslenzen mee?
[Dit bericht is gewijzigd door rooierooie op 30-06-2003 13:55]
quote:Mooie naam; die houden we erin
Op maandag 30 juni 2003 11:04 schreef rooierooie het volgende:
Ah, hartstikke goed, bedankt Bright voor je uitgebreide antwoord. Omdat beide opticiens vandaag dicht zijn wilde ik zaterdag al een beslissing nemen over wie ik zou afbellen en ik heb dus gekozen voor Bilthoven. Ik ben inderdaad niet teruggebeld door die andere en ze hadden daar vrijdag gezegd dat als de nachtlenzen bij mij niet zouden aanslaan, dat ik die 180 euro kwijt zou zijn. Kloink. Dat vind ik wel een groot ricisico.Het meisje dat ik aan de lijn had, had een buitenlandse naam, dus dat zal dan vast niet het blonde nachtlenzen-meisje zijn geweest.
quote:Ik ben nog niet zover; ik heb nu maandlenzen van de juiste sterkte. Nu wilde ik een afspraak maken, maar idd zijn ze vandaag dicht - fijn dat je dat nog ff doorgaf
Ik ben zéér benieuwd. Kreeg jij op je tweede afspraak die paslenzen mee?
Heb het idee dat ik bij minder licht ('s nachts enzo) minder goed zie, wel gewoon ver enzo, maar met erg veel schittering rond lichtbronnen, wat erg hinderlijk is, zal ook maar geen auto gaan rijden 's nachts.
Donderdag weer een afspraa bij de opticien, dan zullen we wel weer zien.. en ben benieuwd hoe het gaat vanaf volgende week woensdag, op vakantie
Die vier metingen die jij hierboven noemde, worden die tijdens vier verschillende afspraken gedaan? Nacontroles uiteraard wel, maar die andere drie?
quote:Vorig jaar hebben we eens goed laten testen of die dag/nachtlenzen werkten. Dat vergt een intensieve controle omdat niet iedereen ertegen kan. Ik dus helaas ook niet
Op maandag 30 juni 2003 14:24 schreef rooierooie het volgende:
Bright, is er nou iets met jouw ogen dan waardoor het zo moeilijk voor ze is om de juiste sterkte te bepalen (omdat je schreef dat het vorig jaar ook al zo moeizaam ging), of kan ik dit ook verwachten, dat het zo lang gaat duren? Ik ben nog gewoon aan het werk de komende weken en het is voor mij best lastig om iedere keer op gewone werkdagen naar Bilthoven te gaan. Ik heb ook overwogen om er in m'n vakantie mee te beginnen, maar ja, ik wil ze in mijn vakantie juist zo graag al hebben, hè?Die vier metingen die jij hierboven noemde, worden die tijdens vier verschillende afspraken gedaan? Nacontroles uiteraard wel, maar die andere drie?
Dit jaar was het om de sterkte te bepalen, waarvan ik echt niet gedacht had dat die veranderd was. Maar ik heb altijd hele droge ogen, dus ik denk dat het komt doordat ik dan dubbel zie en dus niet echt de scherpte kan worden bepaald. Daardoor viel het mij ook niet op dat ik inmiddels eigenlijk te sterke lenzen had.
Ik weet niet welke delen tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd, ik kreeg wel te horen dat het enkele controles/metingen vooraf zou gaan duren. Ik kan je alleen maar aanraden om nogmaals naar Meijers te bellen en te vragen naar dat meisje die daar verstand van heeft.
quote:Mag ik je even corrigeren: je bedoelt het blonde nachtlenzen-meisje.
Op maandag 30 juni 2003 14:38 schreef Bright het volgende:
en te vragen naar dat meisje die daar verstand van heeft.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 15:00 schreef rooierooie het volgende:[..]
Mag ik je even corrigeren: je bedoelt het blonde nachtlenzen-meisje.
Ik heb hier de prijzen en aanpassingen:
Aanmeting (eur 27,50)
Instructie (eur 17,00)
2x controle (2x eur 17,00)
totaal dus eur 78,50, verdeeld in vier delen (aanmeting, instructie, controles)
Voorwaarden (overgetypt van 't blaadje):
Indien u eerst een proefaanpassing heeft laten doen, worden de kosten daarvan in mindering gebracht.
Bij geen succes, binnen 2 maanden, na volledige (her-)aanpassing, wordt de helft van de (her-)aanpaskosten in rekening gebracht, met uitzondering van bifocaal en multifocaal, hierbij worden de volledige (her-)aanpaskosten in rekening gebracht.
Dan is er nog een service abonnement van eur 32,50 per jaar: 10% korting op vloeistof, 30% korting op speciale vormstabiele contactlenzen (volgens gelijk recept), 50% korting op reserve of nageleverde standaard vormstabiele contactlenzen (volgens gelijk recept)
Controles etc. zijn gratis.
Bij heraanmeten van standaard contactlenzen gelden de volledige contactlensprijzen, aanmeetkosten worden niet in rekening gebracht.
Wel, voldoende info om de dag mee rond te komen
Volgens mij zijn die lenzen gewoon 'vormstabiele contactlenzen'. Helaas niet standaard, omdat die per persoon moeten worden gemaakt.
ps: volgens mij kun je na een jaar nog wel eens proberen om die korting (30%) te krijgen op de nachtlenzen voor dat volgende jaar, aangenomen dat die nog van dezelfde sterkte zijn. Dat scheelt toch al eur 105, dus de moeite waard om te proberen.
quote:Da's nu spijtig
Op dinsdag 1 juli 2003 09:21 schreef rooierooie het volgende:
Ah, thanks!Ik ben ziek, het ziet er naar uit dat ik de afspraak van morgen moet afbellen. Grmbl.
Ik vond het wederom een prettig gesprek en ik heb gezegd dat ik al een afspraak in Bilthoven voor morgen had, maar dat ik die vanwege ziekte heb moeten afzeggen en dat ik, mochten zij inderdaad besluiten iets aan die prijs te gaan doen, er wel in geïnteresseerd ben om daar over gebeld te worden. Ik denk dat ik het hele nachtlenzenverhaal toch maar verplaats naar de laatste week van mijn vakantie, dan ben ik gewoon thuis en dan is het veeeeel makkelijker voor mij om zo vaak op controle te komen. Ben benieuwd of ze daar in De Meern alsnog de prijs omlaag gaan doen.
quote:Ach, ze is wel aardig. Ik heb al enkele controles met haar gehad en ze lijkt me wel professioneel. De leeftijd doet'r dan niet toe. Ze heeft ook de vereiste papieren, dus ...
Op dinsdag 1 juli 2003 15:18 schreef rooierooie het volgende:
Oeps, zij is dus degene die ik aan de lijn had...Ik zou 's morgens om 9.30 uur aan de beurt zijn...
quote:Het gaat me ook niet om de leeftijd hoor. Het gesprek met haar verliep gewoon heel stroef, maar dat kan ook best een momentopname geweest zijn.
Op woensdag 2 juli 2003 12:53 schreef Bright het volgende:
Ach, ze is wel aardig. Ik heb al enkele controles met haar gehad en ze lijkt me wel professioneel. De leeftijd doet'r dan niet toe. Ze heeft ook de vereiste papieren, dus ...
Nou ja, ik hou je iig. op de hoogte.
Moet ik nog zeggen dat ze de prijzen omlaag moeten doen ivm. concurrentie? De lensprijs is trouwens wel al iets lager dan bij de Meern.
En wat die prijs betreft, je mag het altijd proberen natuurlijk.
quote:Welke sterkte heb je nu? (Brilsterkte!)
Op woensdag 2 juli 2003 13:25 schreef DarkChylde het volgende:
ik ben het ook al een weekkie aan het proberen. maar het wil niet echt lukken. heb al 2 setjes geprobeerd, maar gaf niet de gewenste correctie. waarschijnlijk nog een laatste poging en dan is het voorbij..
(is trouwens echt een goede opticien, alles elke keer goed opgemeten. met zo'n elektronisch ding, en nog een keer op de ouderwetse manier)
blijf hopen. maar lijkt niet te "pakken" bij mij
Ik ben nu net gebeld door Meijers met een waarschuwing: ze heeft voor de zekerheid de leverancier gebeld en die adviseerd om alleen aan te passen tot een brilsterkte van -3.50. Dat zou dus een lenssterkte van -3.25 zijn. Ik heb nu al -3.75, dus volgens het advies blijf ik een half punt slechter kijken
Volgens de leverancier zelf kan een gebruiker worden gecorrigeerd tot -4.00. Ik neem aan dat dat ook een brilsterkte is. Het advies aan de consument is dus anders dan aan de opticiens
Ik wil eigenlijk de leverancier hierop aanspreken, want dat is bedrog: eerst lekekr klanten lokken en dan zeggen dat het wel kan, maar dan blijf je met een -0.50 probleem zitten. Ik zou dus ook na perfecte correctie met een sterkte van -0.25 tot -0.50 blijven kijken
Ben dus wel een beetje boos op de leverancier, niet op Meijers. Ik heb de afspraak maar even laten zitten.
EDIT: Bij Citylens zeggen ze dat het werkt tot zelfs -4.50. In verschillende dagbladen staat 'tot ongeveer -4.00 tot -4.50'
Ik weet het echt niet meer ....... Ik heb een mailtje naar de leverancier gestuurd, ik zal zien wat daaruit komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Bright op 02-07-2003 15:35]
quote:Dus nu zeggen ze weer tot -4.00 ... zucht
Het is inderdaad een beetje afhankelijk per persoon tot welke sterkte maximaal, wij houden zelf aan tot ongeveer een sterkte van -4,00. Het ligt ook aan de wel of niet aanwezige cylinder. U zou denk ik toch het beste even kunnen informeren bij de opticien.
quote:En dus weer een bericht gestuurd:
Op woensdag 2 juli 2003 18:02 schreef rooierooie het volgende:
Jeetje, wat onduidelijk zeg.
quote:Met het antwoord wordt het:
Op welke manier ligt het aan een cylinder? Moet die dan meer of minder zijn? Ik heb wel enige cylinder, maar heb daar met normale lenzen nooit last van gehad. Ik heb dan ook geen lenzen met cylinder.
Verder staat in verschillende publicaties een sterkte tot -4.50. (Bijvoorbeeld tijdens een interview met Citylens) Zou dat niet moeten worden gecorrigeerd? Op deze wijze worden veel mensen achteraf teleurgesteld en dat is vast uw bedoeling niet.
Die -4.00 die u aangeeft is een brilsterkte, neem ik aan? Dat houdt dus in dat in mijn geval met 2x -3.75 lenssterkte waarschijnlijk wel een lens mogelijk is?
Dank u voor de snelle antwoorden.
quote:Tja, ze zegt dus nog steeds niet of het nu bril- of lenssterkte is. Ik had oorspronkelijk lenssterkte -4.00 en -4.25, maar dat is nu -3.75 en -3.75 dus welke brilsterkte is dat dan? Ik weet het ook niet...
Sommige mensen hebben met een sterkte van -4,50 hele goede resultaten, maar bij deze sterkte is het niet met zekerheid te zeggen. De informatie of de cylinder wel of niet van belang is kunt u door u opticien laten bekijken. (De cylinder is in zoverre van invloed dat deze als het ware bij de sterkte opgeteld moet worden.) U schrijft over verschillende publicaties waarin de sterkte van -4,00 genoemd wordt, dit zijn denk ik geen publikaties van NKL zelf.
Met vriendelijke groet,
Tanja
NKL Contactlenzen
quote:
Dank u voor deze informatie. Ik zal contact opnemen met mijn opticien, uw bevindingen doorgeven en een afspraak maken om mijn ogen te testen of uw lenzen ook voor mij van toepassing zijn.Het is wel jammer dat u niet kunt aangeven of de kans op een goed zicht met mijn lenssterkte van -3.75 hoog is of niet. Ook geeft u niet aan of de sterktes die door u worden genoemd lens- of brilsterktes aangeven.
Het is - voor zover ik weet - juist dat de publicaties meestal folders, websites en interviews met opticiens betreft. Echter, ik ben zoveel onafhankelijke publicaties hierover tegengekomen, dat het mij lijkt dat toch zeker -4.00 brilsterkte geschikt zou moeten zijn.
Met vriendelijke groet,
ps rooierooie, heb je nu nog een afspraak ergens lopen?
quote:Nee, ik heb besloten even te wachten tot de laatste week van mijn vakantie (laatste week van augustus). Kan die opticien in De Meern meteen mooi nog even leuk beslissen om met de prijs omlaag te gaan.
Op vrijdag 4 juli 2003 08:13 schreef Bright het volgende:
ps rooierooie, heb je nu nog een afspraak ergens lopen?
Heb alleen nog last van halo's, als er minder licht is, omdat dan je pupillen wijder zijn en dan een groter oppervlak gebruikt wordt waarvan de buitenste rand niet geheel afgevlakt is.. daardoor zie je een schittering rond lichtbronnen, wat nogal hinderlijk is.. maar verder helemaal top dus...
in oktober weer terug voor de volgende controle
quote:zover ik weet werken ze 1 a 2 dagen, en moet je ze gedurende de nacht tenminste 4 uur inhouden. dus zelfs met een korte nacht van een uur of 6 kun je de rest van de dag prima zien
Op vrijdag 4 juli 2003 19:32 schreef wobje het volgende:
ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar ik zag um hier niet bijstaan.
Hoelang werken nachtlenzen nou eigenlijk precies, want ze zeggen dat het 1 a 2 dagen werkt en soms zelfs 3 maar van de meeste is het eigenlijk 8 uur en hoelang moet je ze daarbij in hebben, want eigenlijk is het dan vrij duur als ut maar zo'n korte werking heeft
maar ik hoor ook van mensen uit eigen ervaring dat soms in de loop van de middag of avond al minder gaan zien, dus ik hoopte eigenlijk dat er hier wat mensen zijn met eigen meningen...
quote:nou, dat had ik dus de eerste paar dagen, dat het 's avonds duidelijk minder is... maar ik zie nu de hele dag (en nacht) gewoon prima, met uitzondering van die halo's die ik eerder beschreef...
Op vrijdag 4 juli 2003 19:59 schreef wobje het volgende:
maar ik hoor ook van mensen uit eigen ervaring dat soms in de loop van de middag of avond al minder gaan zien, dus ik hoopte eigenlijk dat er hier wat mensen zijn met eigen meningen...
ik maak namelijk op zaterdag nog wel lange dagen en dat is ut tog wel minder als je in de avond in de kroeg staat en je biertje kwijt ben doordat je nix meer ziet...
maar ik zat ook al op het randje voor de correcties. de software waarschuwde al dat het misschien niet zou gaan, omdat ik aan het maximun zat. zal van de week maar weer eens langsgaan om te kijken of het nog te doen is voor mijn....
maar het is erg raar om zonder lenzen bril weer te kunnen zien
ik merkte nu pas weer hoe weinig ik zie zonder bril/lenzen. 't is toch het eerste wat 's ochtends in /op doet.
quote:Heb jij dan 3 ogen?
Op maandag 7 juli 2003 16:14 schreef DarkChylde het volgende:
ik heb 3x 3.5 met links een cylinder van -0.5 en rechts een van -1.25
(ongeveer, weet het niet precies meer).maar ik zat ook al op het randje voor de correcties. de software waarschuwde al dat het misschien niet zou gaan, omdat ik aan het maximun zat. zal van de week maar weer eens langsgaan om te kijken of het nog te doen is voor mijn....
ik merkte nu pas weer hoe weinig ik zie zonder bril/lenzen. 't is toch het eerste wat 's ochtends in /op doet.
ik zit idd op de max. het is je sterkte icm je cylinder. ik krijg vanavond weer een setje en dan morgen weer meten. heb er alleen niet veel hoop meer op.. denk dat het voor mij voorlopig niet is weggelegd.
maar hier geld ook, zelf proberen. het zal niet bij iedereen even goed of slecht werken. mocht het nu niet werken, dan kijk ik over een jaartje wel weer. ze verbeteren toch alles continu
quote:Hoeveel kost je dat dan? Die aanpaskosten moet je toch zelf betalen? Betaal je dan niet voor die paslenzen? Of moet je elke keer weer bijlappen?
Op dinsdag 8 juli 2003 14:33 schreef DarkChylde het volgende:
ja, maar mijn derde oog is mijn innerlijke oog, en afwijking daarvan is moelijk te meten en niet te corrigerenik zit idd op de max. het is je sterkte icm je cylinder. ik krijg vanavond weer een setje en dan morgen weer meten. heb er alleen niet veel hoop meer op.. denk dat het voor mij voorlopig niet is weggelegd.
maar hier geld ook, zelf proberen. het zal niet bij iedereen even goed of slecht werken. mocht het nu niet werken, dan kijk ik over een jaartje wel weer. ze verbeteren toch alles continu
quote:Eigenlijk zit je dus links met -4.0 en rechts met -4.75 als je de cilinder meerekent?
Op maandag 7 juli 2003 16:14 schreef DarkChylde het volgende:
ik heb 3x 3.5 met links een cylinder van -0.5 en rechts een van -1.25
(ongeveer, weet het niet precies meer).maar ik zat ook al op het randje voor de correcties. de software waarschuwde al dat het misschien niet zou gaan, omdat ik aan het maximun zat. zal van de week maar weer eens langsgaan om te kijken of het nog te doen is voor mijn....
Ik heb iig. weer een afspraak gemaakt voor zaterdag 19 juli ... Even geduld dus, maar ik zet toch maar door; met een fout van -0.25 is beter te leven dan zo vaak dubbel zien, alsof je door dubbel glas kijkt...
Ik neem aan dat alles volledig zal kunnen worden gecorrigeerd. (Zo, 4 werkwoorden achter elkaar )
quote:Hoe'st het nu dit weekend gegaan? Ben je al aan de lenzen gewend? Na drie dagen moet je toch al redelijk kunnen zien, ook al zal het misschien nog niet de hele dag duren?
Op vrijdag 11 juli 2003 14:43 schreef DarkChylde het volgende:
nee, ik betaal de eerste keer 150 euro aanpaskosten en dan 300 per jaar voor de lenzen. maar als het mislukt hoef ik maar een kleine bijdrage te betalen (25-50 euro).
voor de pas lenzen enzo hoef ik dus niet nog eens apart te betalen.
heb nu een setje gekregen voor een paar dagen.
gister was er verbetering, maar niet genoeg.
vandaag was het al beter. bril was 's ochtends te sterk, alleen kon zonder bril nog net niet genoeg zien.
hoop dat morgen ochten toch wel bijna goed zie
quote:Ik heb mijn lenzen nu zo'n 3 maand en ik kan bijna 2 dagen scherp zien. Bij de tweede dag ga ik tegen de avond beduidend minder zien.
Op vrijdag 4 juli 2003 19:59 schreef wobje het volgende:
oh dat zou wel mooi zijnmaar ik hoor ook van mensen uit eigen ervaring dat soms in de loop van de middag of avond al minder gaan zien, dus ik hoopte eigenlijk dat er hier wat mensen zijn met eigen meningen...
quote:Je moet er wel rekening mee houden dat de eerste 2 dagen je in de avond minder gaat zien. Zeker de eerste dag daarna wordt het steeds beter. Dus je zou er mee kunnen beginnen als je 2 dagen vrij hebt.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:21 schreef wobje het volgende:
ok dan weet ik alvast wat meerik maak namelijk op zaterdag nog wel lange dagen en dat is ut tog wel minder als je in de avond in de kroeg staat en je biertje kwijt ben doordat je nix meer ziet...
quote:Da's niet leuk! Ik ga het morgen proberen - m'n eerste afspraakje met het nachtlenzenmeisje
Op woensdag 16 juli 2003 11:16 schreef DarkChylde het volgende:
ik ben nu definitief gestopt en weer over op gewone lenzen.
suc6 en het is zeker het proberen waard
Ik neem aan dat ze eerst meten en dat pas enkele dagen later de lenzen klaar zijn? Dan zou ik ze eigenlijk vrijdagmiddag moeten ophalen en dan die nacht al indoen.
quote:Ik hoop dat het ook bij mij zo gaat.
Op zondag 20 juli 2003 13:43 schreef Jape het volgende:
Woehoe zelfs met een nacht overslaan doen mn oogjes het prima
Zaterdag dus geweest. Wel, ongeveer een half uur 'zand in mijn ogen' gehad; ik ben harde lenzen niet gewend en het lijkt net alsof er een fixe korrel zand in m'n ogen zat. Maar goed, links zat de paslens prima, rechts verschoof die iets naar boven.
Na die tijd lenzen uitgedaan en ik zag weer vaag. Dus, ik dacht dat het neit werkte. Totdat ik dus m'n bril weer opzette. Die was dus plotseling veel te sterk
Woensdag zullen de lenzen er ongeveer zijn. Donderdag ophalen en instructie, dan kan ik vrijdagnacht beginnen en zaterdag voor controle terug.
Ik krijg nog een paas lenzen van -2 mee, zodat ik die overdag kan gebruiken tijdens de gewen-periode.
Voor je het vraagt: Ja, je mag dus overdag gewoon lenzen dragen.
iig. houd ik jullie gewoon op de hoogte (Dit wordt net zo'n soort lenzen-dagboekje )
quote:nee, duurde gewoon een tijd eer ik werkelijk ging (durfde?)
Op dinsdag 22 juli 2003 23:15 schreef rooierooie het volgende:
Tjeetje Bright, wat ben jij al lang bezig joh!
quote:en veel plezier met het nachtlenzenmeisje
Op vrijdag 18 juli 2003 09:42 schreef Bright het volgende:[..]
Da's niet leuk! Ik ga het morgen proberen - m'n eerste afspraakje met het nachtlenzenmeisje
![]()
Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen. Helaas is ze 's middags niet aanwezig, waardoor pas zaterdag kan worden getest ipv. vrijdagmiddag.Ik neem aan dat ze eerst meten en dat pas enkele dagen later de lenzen klaar zijn? Dan zou ik ze eigenlijk vrijdagmiddag moeten ophalen en dan die nacht al indoen.
Mijn dochter van 15 heeft nu 9 nachten de nachtlenzen, Zij had -6.75 en -5.75. Gisteren gingen we voor de metingen, en zij staat nu op 0.50 aan beide ogen.
Ze heeft wel speciale nachtlezen nodig, omdat ze zo sterk bijziend was, maar, na een week kan ze het overdag zonder lenzen stellen.
Ze is uiterst tevreden.
Eigenlijk kwam ik op jullie forum terecht omdat ik toch een beetje ongerust ben over eventuele bijwerkingen, bv. oogontsteking ofzo. Het lijkt dat menig onder jullie toch al een tijdje de nachtlenzen dragen, heeft er iemand van jullie ondertussen enig probleem gehad?
Wij wonen wel in België, en zijn naar Antwerpen gegaan voor de nachtlenzen.
groetjes
Nadine
quote:Soms hebben mijn lenzen waarschijnlijk niet goed gezeten en zie ik iets minder overdag.
Op zondag 27 juli 2003 10:37 schreef Dinne het volgende:
Hoi,Mijn dochter van 15 heeft nu 9 nachten de nachtlenzen, Zij had -6.75 en -5.75. Gisteren gingen we voor de metingen, en zij staat nu op 0.50 aan beide ogen.
Ze heeft wel speciale nachtlezen nodig, omdat ze zo sterk bijziend was, maar, na een week kan ze het overdag zonder lenzen stellen.
Ze is uiterst tevreden.
Eigenlijk kwam ik op jullie forum terecht omdat ik toch een beetje ongerust ben over eventuele bijwerkingen, bv. oogontsteking ofzo. Het lijkt dat menig onder jullie toch al een tijdje de nachtlenzen dragen, heeft er iemand van jullie ondertussen enig probleem gehad?
Wij wonen wel in België, en zijn naar Antwerpen gegaan voor de nachtlenzen.groetjes
Nadine
Als ik een avondje heb doorgezakt dan wil ik de volgende dag ook nog weleens slecht beeld hebben.Maar dat kan ook van de korte nacht zijn geweest.
quote:Ik zou nooit lenzen via internet kopen of via een drogist ofzo...
Op zondag 18 mei 2003 22:42 schreef rooierooie het volgende:[..]
Oh wat slim, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn. Ik zou er zelf ook nooit opkomen om daar lenzen te gaan kopen trouwens.
quote:
Wachtlijst voor nachtlenzenBijziend Nederland bekeert zich massaal tot de nachtlens. Voor de nieuwe vinding, die het oog tijdens de slaap zo sterk corrigeert dat de eigenaar overdag ook zonder hulpmiddelen scherp ziet, bestaan inmiddels lange wachtlijsten.
Ondanks de relatief hoge prijs van gemiddeld 350 euro is de slaaplens, met een levensduur van een jaar, een doorslaand succes voor de opticiens. Sinds de introductie begin dit jaar vlogen er al duizenden over de toonbank.
Voor een dag scherp zicht hoeft de zuurstofdoorlatende lens slechts zes uur per nacht te worden gedragen. De vinding is vooral populair bij mensen die vanwege stoffig werk of veelvuldige oogirritaties af willen van hun traditionele harde of zachte 'kunstvliesjes'.
Lenzengigant CityLens, met vestigingen in Rotterdam en Den Haag, kan de vraag naar de noviteit amper behappen. "We hebben een wachtlijst tot oktober", aldus directielid S. Pols. Met name het aanmeten van de nachtlens, die heel precies de oogbol moet omsluiten, is een tijdrovende klus.
"Na zorgvuldige meetprocessen komen sommige klanten vijf keer terug voordat alles helemaal perfect is. Dat vergt zoveel tijd dat wachtlijsten ontstaan, maar die investering is zeer belangrijk voor een goed resultaat."
CityLens verbaast zich over het succes van de nieuwe techniek. "In de praktijk blijkt het systeem geschikt te zijn voor acht van de tien klanten. Vooraf waren de ramingen veel pessimistischer", aldus Pols. Veel belangstellenden zijn volgens hem huiverig voor de ingrijpende laserbehandelingen, waarbij het zicht via een operatief sneetje in het oog wordt verbeterd. "De mensen achten de nachtlens, die inderdaad totaal ongevaarlijk is, veiliger."
De Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO) spreekt over de nachtlens als een 'innovatie die zeer welkom is voor de branche'. Overigens tekent zegsman C. Gottenbos aan dat lang niet alle opticiens de lucratieve techniek kunnen leveren. "Er is speciale en prijzige apparatuur voor nodig en de techniek moet middels cursussen eigen worden gemaakt."
Bron: Telegraaf
quote:tnx
Op donderdag 31 juli 2003 00:00 schreef rooierooie het volgende:
Uit de Telegraaf van een week geleden (24 juli)
[..]
Bevalt nog steeds perfect, doe ze wel elke nacht in. Als ik een nacht oversla dan zie ik de 2de dag goed, maar aan het einde v/d middag wordt 't zicht minder, dus gewoon indoen. Merk er toch niets van bij het slapen, heb alleen wel regelmatig -zeker met dit warme weer- dat ze 'sochtends vrij vast zitten. Dan moet ik echt moeite doen om ze uit te krijgen, soms doet het zelfs zeer. Maar dat komt omdat ik extreem droge ogen heb; zeer weinig traanvocht.
Kan ze nog steeds iedereen aanraden!
quote:Dus het kan wel met een grotere sterkte ? Ik heb zelf -5,5 op 1 oog. De ander -4 geloof ik.
Op zondag 27 juli 2003 10:37 schreef Dinne het volgende:
Hoi,Mijn dochter van 15 heeft nu 9 nachten de nachtlenzen, Zij had -6.75 en -5.75. Gisteren gingen we voor de metingen, en zij staat nu op 0.50 aan beide ogen.
Ze is uiterst tevreden.
Wij wonen wel in België, en zijn naar Antwerpen gegaan voor de nachtlenzen.groetjes
Nadine
Opticien zei al dat hte tot -4 ongeveer kon. Maar nu lees ik dus -6.75. Hoe zit dit precies da?
Groetjes
quote:Mijn opti vond dat het boven de -4 eigenlijk niet echt 'veilig' zou kunnen zijn (heel voorzichtig gesteld dus). Ze vond het 'niet natuurlijk' om je oog zover plat te maken. Maar ja, het is zowiezo niet natuurlijk.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:27 schreef EmjaY het volgende:[..]
Dus het kan wel met een grotere sterkte ? Ik heb zelf -5,5 op 1 oog. De ander -4 geloof ik.
Opticien zei al dat hte tot -4 ongeveer kon. Maar nu lees ik dus -6.75. Hoe zit dit precies da?
Groetjes
Een update: ik was zover om de lenzen een dag te dragen (zou daarna 's nachts mogen), maar ze zitten niet recht in het midden (wist ik al), dus er zijn net nieuwe besteld... Ik heb gister wel een of andere infectie aan m'n linkeroog opgelopen, dus vandaag met bril...
Gelukkig gaat het nu al beter (nadat ik vanochtend m'n soepoog bijna niet openkreeg ). Ik denk dat het een combinatie is van zwemmen en een maandlens die al ruim 2 maanden oud is...
Als de bestelde nachtlenzen d'r zijn (woensdag?) kan ik ze gaan ophalen en nogmaals testen ... Updates volgen.....
quote:Ik weet het (nog) niet uit ervaring, maar ik heb er nu wel veel over gelezen hier en volgens mij ligt het ergens tussen de 24 en de 48 uur, toch? Veel mensen kunnen een nachtje overslaan maar gaan dan in de loop van de tweede dag weer slechter zien.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:14 schreef jojomen4 het volgende:
Weet iemand hoeveel uur je scherp kan zien nadat je de lens uitgedaan hebt? Misschien stomme vraag, maar ik weet het niet.
Nou ja, ik krijg alles op iets van 38 euro terug. We gaan nu maar maandlenzen controleren (Dus krijg weer een testsetje, m'n zoveelste). Inmiddels heb ik al voor die 38 euro maandlenzen gekregen, dus financieel is't wel goed.
Ik baal er wel van; ben er toch wel een tijd mee bezig geweest en had echt de hoop dat het zou gaan...
Maar kop op; ik heb tenminste nog ogen waarmee ik kan zien
Ik heb het dus ook geprobeert, maar het lijkt er op dat het bij mij ook niet gaat werken. Mijn hoornvlies is dus te stug
Het gevolg hiervan is dus dat er onvoldoende en een onregelmatige afvlakking plaats vindt.
Na de eerste keer een nacht de paslenzen ingehad te hebben zat ik op +0,75 en +0,25 (heb van mezelf -1,25 en -1,25). Zo rond 12:00 uur had ik met het rechter oog behoorlijk scherp zicht en zo rond 19:00 uur was het linkeroog behoorlijk scherp alhoewel ik wel behoorlijk last van schaduws in het zicht had.
Afgelopen nacht een ander stel paslenzen ingehad. Nu zie ik met beide ogen vrij scherp, maar wederom behoorlijke schaduws in het zicht. Als ik mee kijk op de computer bij de opticien zie ik dat het oog net boven het centrum wel iets afgevlakt is,net daaronders eigenlijk nauwelijks en aan de onderkant wel weer iets. Het andere oog laat een beetje hetzelfde beeld zien.
Als ik met het linker oog bijvoorbeeld naar een lamp kijk zie ik een schaduw aan rechter zijde en met het rechteroog een schaduw aan de linkerzijde.
De opticien wil nu over een week nog één nieuwe nul-meting doen alleen dan op de ochtend (vorige was tegen het einde van de middag). Als dit erg afwijkt van de eerste nul-meting wil hij nog een poging wagen, maar anders is het jammer maar helaas..
[Dit bericht is gewijzigd door Yeahhh op 22-08-2003 10:41]
quote:Heb jij dan misschien ook een cylinder gekregen door die lenzen? Bij mij hadden ze het iig. over te zacht hoornvlies, waardoor ik een cylinder van -5 of zo kreeg. In het midden ging het wel goed.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:23 schreef Yeahhh het volgende:
Na al deze fantastische verhalen gelezen te hebben dacht ik laat ik het ook eens proberen. Ik kan op m'n werk geen lenzen dragen omdat de lucht te droog is, ik heb de schurft aan een bril, laseren tsja kweet het nog niet zo, dus dit leek me de ideale oplossing.
...
quote:Nope, mijn hoornvlies is dus juist te stug (het tegenovergestelde dus).. Hierdoor lijkt het (voorlopig) niet goed mogelijk om een goede afvlakking te krijgen. De paslenzen die ik vannacht in had (voor de kenners 9.35), zijn nu al zo ongeveer (na 4 uur) uitgewerkt na 1 nacht dragen. De vorige (9.40) heb ik 1,5 dag de werking van gemerkt. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat die dus behoorlijk overcorrigeerden. Na één nacht dragen zat ik aardig in de plus.
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:01 schreef Bright het volgende:
[..]
Heb jij dan misschien ook een cylinder gekregen door die lenzen? Bij mij hadden ze het iig. over te zacht hoornvlies, waardoor ik een cylinder van -5 of zo kreeg. In het midden ging het wel goed.
Ik gebruik nu zo'n 5 jaar lenzen (alle zachte). Ik ben begonnen met de lenzen van Pearl en Hans Anders. Op een of andere manier werden mijn ogen 'allergisch' van die lenzen na een jaar. Tweede keer vernieuwen ging meestal nog, maar de derde keer ging het meestal zeer rottig en veel last van droge ogen. Ik ben toen eindelijk naar een échte opticien gegaan, waar ik voor permanent lenzen ben gegaan. Heerlijk, een maand in en niets meer aan doen. Ook hier kreeg ik last van. Het bleek dat mijn ogen weinig 'schoonmaken', hierdoor blijft er meer vuil aan de lenzen zitten, ook al gebruik het beste type permanentlens (dat dus al standaard een zeer hoge kwaliteit is, anders mocht je het niet permanent in je oog houden). Vanwege dat minder reinigende vermogen ben ik dus overgestapt naar de daglens. Elke dag nieuwe lenzen zorgt er dus voor dat je lens compleet schoon is bij het indoen en hier had ik dus vrijwel geen last van, alleen tegen het einde van de avond begonnen ze wel eens droog aan te voelen. Bovendien heb ik me laten vertellen dat je lenzen eigenlijk 14 uur max in mag laten per etmaal. En dat overschreed ik wel eens.
Dus ik ben nu maar voor de nachtlens gegaan. Ik had dus dat het wel eens door mijn hoofd spookte dat mocht ik ergens met de auto zijn en ik verlies een lens of er gebeurd wat mee, dat ik dan nooit een bril of reservelenzen bij me heb. Het gevoel om onafhankelijk gedurende dag te zijn leek me wel wat, bovendien werk in een omgeving waarbij ik zeer vaak naar laptops kijk en er vaak airco's zijn.. Ik las in deel een dat daar een uur getest werd en dan daarna twee uur, etc. Bij mijn opticien was het foto's maken van de oogbol en oefenen met het inzetten en uithalen (ik heb nog nooit harde lenzen gedragen, deze 'paslenzen' zijn hard en groter dan de standaard harde lens, maar kleiner dan zachte). Nu heb ik een nacht er mee gehad. Een groot drama, ze zaten voor geen meter, kijken ging alleen wazig en af en toe zag ik heel even helder. Net alsof ik met een dikke druppel oogvocht in mijn ogen bleef lopen. Mijn ogen zagen er vanochtend rood uit. De opticien had bij het meegeven al gezegd dat ik ze in moest houden en dan de volgende ochtend naar hem toe moest komen, om foto's te maken en te controleren en zo. Helaas kon ik met die lenzen in absoluut geen auto rijden! Mijn vader opgetrommeld om me daar te brengen. Ik had echt het gevoel dat ik zo dadelijk het slechte nieuws te horen zou krijgen dat ik niet geschikt was voor nachtlenzen!
Toen ik daar kwam moest de opticien wel lachen, omdat dit bij iedereen zo gebeurde, alleen wisselt het nog hoe ernstig het is. Tijdens het bekijken met de microscoop haalde hij de lenzen eruit en ik zag helemaal perfect. Foto's gemaakt en de oogbol vertooonde inderdaad de gewenste vervlakking. Hij gaf daarbij ook nog de uitleg dat het in principe gaat om het onder waterdruk (traanfilm) wegdrukken van huidcellen van de hoornvlies naar de buitenrand van de pupil. Je moet je dat voorstellen als een steen in het water waarbij de rimpel naar de buitenkant van je pupil. Dit is niet schadelijk, aangezien je elke week (!) je hoornvlies vervangt door normale huidvernieuwing, zoals dat met heel je lichaam gebeurd. Hij gaf ook aan dat de eerste nacht het ergst is en dat het nog erger was doordat ik na het waker worden die dingen in moest houden. Het inhouden zou minder erg worden over meerdere nachten, maar was nu nog op zijn ergst. Mijn ogen zijn nu ieder naar nul (van -2 en -2,25) teruggebracht binnen 1 nacht. De echte lenzen zijn besteld en vrijdag kan ik ze waarschijnlijk halen. Het is echt wonderlijk dat je zonder lenzen in zo scherp kan kijken. Alleen jammer dat ik geen lenzen nu meer heb, omdat hij die paslenzen weer ingenomen heeft. Na het lezen van dit topic verwacht ik dat mij zicht vanmiddag zal verslechteren en dat ik dan weer naar bril over zal moeten schakelen en donderdag helaas ook. En dan vrijdagnacht weer het gevoel van de eerste nacht? Waarschijnlijk (alhoewel ik hoorde dat de 'echte' lenzen beter zitten...), maar ik mag ze zaterdagochtend gelijk uitdoen dus dat scheelt al. Al met al ben ik zeer enthousiast en het gevoel zoals ik dat nu voor zo'n anderhalf uur heb gehad dat kijken zonder ook maar iets in of op geweldig is , maakt het meer dan goed!
[Dit bericht is gewijzigd door Armadax op 27-08-2003 11:30]
quote:Klinkt goed allemaal. Maar waarom duurde het maar anderhalf uur dat je goed kon kijken zonder iets in of op? Ik zou denken dat je die dag wel zo'n beetje de hele dag goed zou moeten hebben kunnen zien, toch?
Op woensdag 27 augustus 2003 10:48 schreef Armadax het volgende:
Al met al ben ik zeer enthousiast en het gevoel zoals ik dat nu voor zo'n anderhalf uur heb gehad dat kijken zonder ook maar iets in of op geweldig is , maakt het meer dan goed!
quote:Lijkt me doordat hij ze nu anderhalf uur uit heeft (schreef z'n bericht 's ochtends).
Op woensdag 27 augustus 2003 12:08 schreef rooierooie het volgende:[..]
Klinkt goed allemaal. Maar waarom duurde het maar anderhalf uur dat je goed kon kijken zonder iets in of op? Ik zou denken dat je die dag wel zo'n beetje de hele dag goed zou moeten hebben kunnen zien, toch?
quote:Dat klopt ook, ik begin nu wat minder op verrre afstanden te zien (half vier 's-middags) en in binnenshuis wat minder te zien. Ik heb me laten vertellen doordat de pupil bij minder licht groter is dan het gebied dat nu door één nacht al aangepast is. Dat ik anderhalf uur noemde, kwam doordat ik dat bericht rond die tijd plaatste...
Op woensdag 27 augustus 2003 12:08 schreef rooierooie het volgende:
Klinkt goed allemaal. Maar waarom duurde het maar anderhalf uur dat je goed kon kijken zonder iets in of op? Ik zou denken dat je die dag wel zo'n beetje de hele dag goed zou moeten hebben kunnen zien, toch?
quote:O haha, ja zo bedoelde hij het natuurlijk.
Op woensdag 27 augustus 2003 13:23 schreef Bright het volgende:
Lijkt me doordat hij ze nu anderhalf uur uit heeft (schreef z'n bericht 's ochtends).
Hij heeft wel geluk, ik helaas niet
Ja, balen dat het bij jou niet werkt, joh. (En dat leuke blonde nachtlenzenmeisje blijkt dus ook nog zwanger te zijn! )
quote:Wauw, grappig zeg.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:25 schreef Armadax het volgende:
Dat klopt ook, ik begin nu wat minder op verrre afstanden te zien (half vier 's-middags) en in binnenshuis wat minder te zien. Ik heb me laten vertellen doordat de pupil bij minder licht groter is dan het gebied dat nu door één nacht al aangepast is. Dat ik anderhalf uur noemde, kwam doordat ik dat bericht rond die tijd plaatste...
Misschien ook leuk te melden dat de opticien mijn zichtvermogen vanmorgen zonder lenzen in op 125% meette...
Maar ik moet dus ernstig rekening houden met rooie, pijnlijke ogen vannacht en morgenochtend...
quote:Ik zou daar maar nog even niet zo zwaar aan tillen. Voor jou hoeft het helemaal niet zoals bij mij te zijn. Zoals gezegd, mijn ogen zijn een stuk droger en gevoeliger dan gemiddeld..
Op woensdag 27 augustus 2003 15:29 schreef rooierooie het volgende:Wauw, grappig zeg.
Maar ik moet dus ernstig rekening houden met rooie, pijnlijke ogen vannacht en morgenochtend...
Maar ik ben dus geweest en daar bij de opticien heb ik ze al even in gehad en dat ging best aardig. Even wennen weer, harde lenzen als je zachte lenzen gewend bent, en de eerste minuten zag ik er echt heel slecht door, maar een paar minuten later merkte ik al dat als ik me concentreerde, dat ik m'n ogen kon scherpstellen. Maar dan moest ik er wel echt moeite voor doen.
Maar goed, ik heb ze nu mee en over een uurtje of twee doe ik ze in.
quote:lol - nee, die andere is zwanger, die korte buitenlandse, ze is wel erg aardig
Op woensdag 27 augustus 2003 15:26 schreef rooierooie het volgende:[..]
O haha, ja zo bedoelde hij het natuurlijk.
Ja, balen dat het bij jou niet werkt, joh. (En dat leuke blonde nachtlenzenmeisje blijkt dus ook nog zwanger te zijn!
)
Tja, als je dan leest dat iemand 125% kan zien... dan vind ik mijzelf ook een beetje zielig, al helemaal als ik wil gaan zwemmen
Maar met de lenzen die ik nu weer heb, moet ik ook boven de 100% zitten (is ook hard nodig, omdat het zicht al wordt belemmerd door het vuil/droogte op/van de lens zelf)
Ik heb vannacht dus voor het eerst nachtlenzen in gehad (paslenzen). Viel me niet tegen, ik heb er gewoon heerlijk mee geslapen. Bij de opticien bleek dat m'n oog toch lang niet genoeg was afgevlakt, dus ze gaan weer nieuwe berekeningen maken en er moeten nieuwe paslenzen besteld worden. De lens zat helemaal niet vast op m'n oog. Nou hoeft hij er ook niet helemaal vacuüm op te zitten, maar bij mij bewoog hij teveel.
Maar m'n oogsterkte was toch al wel teruggebracht van -2 aan beide ogen tot -0,5 en -0,75. Voor mijn gevoel zie ik al heel goed. Dit is precies de sterkte die ik ooit jaren geleden had toen ik voor het eerst een bril kreeg. Ik had toen nooit gemerkt dat ik eigenlijk niet zo goed kon zien totdat ik een keer voor de grap de bril van een huisgenootje opzette (die toevallig ook precies die sterkte bleek te hebben) en zowat omviel van verbazing omdat ik met die bril echt duidelijk beter bleek te zien dan zonder, terwijl je meestal als je door de bril van iemand anders kijkt geen klap ziet.
Ik heb in ieder geval wel goeie hoop.
quote:Die halo's horen in ieder geval na verloop van tijd te verdwijnen, maar dat kan gerust zo'n 6 weken duren. Bij mij zijn ze nu na een paar maanden nog steeds wel aanwezig, maar niet echt hinderlijk. Binnenkort eens in het donker autorijden, kijken of het dan storend is.
Op donderdag 4 september 2003 21:40 schreef Armadax het volgende:
Heeft iemand al meer ervaringen met de lenzen?
Ik heb ze nu bijna een week, maar ik moet zeggen dat de kwaliteit van mijn zicht nog behoorlijk tegenvalt. Binnenshuis wil het nogal vaak wat troebeler worden en vooral lichtpunten zijn irritant met de halo's?
Heeft iemand een idee of dit een slecht teken is na bijna een week, of dat dit ook nog bij kan trekken?
M'n linkeroog bleek zaterdag een iets te grote plusafwijking te hebben. Op zich is een kleine plusafwijking 's ochtends normaal, daar heb je eigenlijk geen last van, en het zorgt ervoor dat je juist langer scherp ziet. Maar bij mij was die iets te sterk (+1 terwijl +0,5 acceptabel is) en ze gaan nog kijken wat ze daaraan kunnen doen.
Maar verder vind ik ze echt een verademing!
Ik kan ze ook heel goed een nacht overslaan merk ik nu, dan zie ik nog steeds gewoon prima op de tweede dag.
quote:Hoeveel uur zie je overdag dan scherp zonder de lens in te hebben?
Op donderdag 30 oktober 2003 23:07 schreef rooierooie het volgende:
Ik ben er nog steeds zooooo blij mee, ik kan er maar niet over uit dat dit bestaat en werkt.Ik wil nóóit meer terug naar gewone lenzen of een bril ofzo.
Ik kan ze ook heel goed een nacht overslaan merk ik nu, dan zie ik nog steeds gewoon prima op de tweede dag.
En waar heb je ze gekocht voor hoeveel geld? Dank je alvast!
quote:Zeker als ik de lenzen iedere nacht draag zie ik gewoon de hele dag scherp, ik merk niet dat ze slechter worden in de loop van de dag ofzo. Als ik ze een paar nachten goed gedragen heb, kan ik ze ook rustig eens een nacht niet in doen en dan ook de tweede dag goed zien. De afgelopen paar dagen had ik ze echter iets te weinig gedragen, echt om de nacht en de nachten waarin ik ze wel droeg waren relatief kort. Ik merkte vandaag dat ik daarom iets minder scherp zag, maar dat is dus eigenlijk eigen schuld.
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:32 schreef jojomen4 het volgende:
Hoeveel uur zie je overdag dan scherp zonder de lens in te hebben?En waar heb je ze gekocht voor hoeveel geld? Dank je alvast!
Ik heb ze in Nieuwegein gekocht (zie ook eerder in dit topic al hoor) en ik heb er 495 euro voor betaald. 360 voor de lenzen zelf en 130 voor het opmeten. Dat laatste vond ik vooraf wel duur, maar nu ik heb gezien hoeveel tijd ze in me gestoken hebben en hoe goed ze ervoor gezorgd hebben dat ik nu echt de lenzen heb die bij mij werken, vind ik het toch wel een terecht bedrag. Deze opmeetkosten zijn ook eenmalig, die hoef ik volgend jaar (de lenzen gaan een jaar mee) niet meer te betalen.
Ik wacht nog steeds op de uitontwikkeling van de injecties zodat je de lenzen alleen in het begin in hoeft. Een soort vervanging voor laseren. (zie een aantal pagina''s terug). Alleen is het dan omkeerbaar en zijn verslechteringen van het oog makkelijk aanpasbaar.
Ben benieuwd wanneer dat op de markt komt.
Dat van die injecties was me even ontgaan, geloof ik. Hoe werkt dat dan precies?
quote:Maar dit is ook weer omkeerbaar. Das dus ook een voordeel tegenover laseren.
Dat van die injecties was me even ontgaan, geloof ik. Hoe werkt dat dan precies?
THE FUTURE.
An enzyme, which temporarily softens the cornea, is under development. When this is applied after a course of OrthoK, the change in shape will become Permanent! However, this is likely to take about 10 years to become available.
http://www.orthok.co.uk/orthok.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Tombias op 08-02-2004 23:46]
quote:Met -4 duurt het alleen wat langer voor je op 0.00 zit.
Op maandag 16 februari 2004 15:09 schreef emper het volgende:
Ik heb -4. Vorige week de nachtlens voor het eerst een nacht in gehad. Er moest iets aangepast worden en nu heb ik ze gisteren weer "voor het eerst na een week" een nacht in gehad. Vanmorgen met lensen in op controle. Eén oog is met 1,25 verbeterd en de ander met 1,50 punt Dus heb ik nu ongeveer -2,5. Is dit een goed teken? Ik mag ze nu de hele week inhouden. Woensdag en zaterdag controle
Hè? Leg dit nog eens uit. Heb je het nu over de nachtlenzen die jij en ik nu al dragen of weer over een ander soort nachtlenzen?quote:Op zondag 14 maart 2004 15:06 schreef Tombias het volgende:
Met een oogdruppel in je lenzen in doen en dan na 2 uur je nachtlenzen weer uit.
Vervolgends duurt het 2 weken voordat je je lenzen weer 2 uur moet in doen.
Dit verhaaltje hoorde ik vorig weekend.
Mooi alternatief voor laseren. Vooral omdat het omkeerbaar is. En als je oog slechter wordt is het een kwestie van een andere lens.
Ik hoop dat dit snel op de nederlandse markt komt
Nee, is dezelfde nachtlens maar dan met speciale druppels die de cornea stugger maakt.quote:Op zondag 14 maart 2004 15:58 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hè? Leg dit nog eens uit. Heb je het nu over de nachtlenzen die jij en ik nu al dragen of weer over een ander soort nachtlenzen?
Dat klinkt goed, en waar is dat al wel vekrijgbaar dan?quote:Op zondag 14 maart 2004 18:06 schreef Tombias het volgende:
Nee, is dezelfde nachtlens maar dan met speciale druppels die de cornea stugger maakt.
Dus druppel in oog lens erop, 2 uurtjes of een nacht in.
En daarna +/-2 weken geen lenzen meer in.
Geen idee.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:23 schreef Flamey het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, en waar is dat al wel vekrijgbaar dan?
Ik ook niet ben er zeer te vrede mee.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:04 schreef rooierooie het volgende:
Nou, ben zéér benieuwd! Al vind ik het helemaal niet zo erg om de nachtlenzen 's nachts te dragen hoor.
Daar kun je opwachten.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:55 schreef rooierooie het volgende:
Uiteraard, als je de keuze hebt tussen iedere nacht dragen of één keer per twee weken dan weet ik het ook wel natuurlijk.Zul je zien dat die vloeistof ook weer reteduur wordt...
Hey Tombias!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:18 schreef Tombias het volgende:
[..]
Daar kun je opwachten.![]()
Misschien is laseren dan net zo duur.
Jep bevalt perfect nog steeds!quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:52 schreef oCe het volgende:
[..]
Hey Tombias!
nog steeds blij met de nachtlenzen? Ik moet zelf binnenkort geloof ik al aan m'n nieuwe paar, het eerste jaar zit er bijna op zo uit m'n hoofd. Ben er zelf nog steeds supergelukkig mee, echt perfect! Kan 't iedereen aanraden. Heb ze gewoon iedere nacht in, zie elke dag de hele dag perfect. Af en toe een nacht overslaan kan wel, zie die 2de dag dan ook zonder probleem. Echter ik neem liever het zekere voor het onzekere, dus elke nacht in, merk er toch niets van 'snachts. Nachtlenzen!![]()
Krijg je geen spijt van.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:05 schreef Websmurf het volgende:
* Websmurf gaat binnenkort ook maar weer 's langs de opticien denkt hij
ik hoor/lees hier alleen maar goede verhalen, en aangezien mijn (harde) lenzen naar het einde van de dag (heel de dag in de airco) toch wel gaan irriteren lijkt me dit een betere oplossing
Hmmm ok, hou 't zelf ook gewoon bij die Unique Ph, is misschien wat duurder, maar neem liever geen risico. Voor mijn ogen zijn er geen alternatieven meer, dus wil dit niet door een andere vloeistof verpestenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 02:40 schreef Tombias het volgende:
[..]
Jep bevalt perfect nog steeds!
Laatst kruidvat vloeistof gebruikt. Toen werdt het beeld niet echt geweldig. Dus die rotzooi heb ik weggegooid heb nu weer Unique Ph
In dit geval is goedkoop koop, dus duur koop geworden.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:05 schreef oCe het volgende:
[..]
Hmmm ok, hou 't zelf ook gewoon bij die Unique Ph, is misschien wat duurder, maar neem liever geen risico. Voor mijn ogen zijn er geen alternatieven meer, dus wil dit niet door een andere vloeistof verpestenSowieso, ookal was er een alternatief, dan had ik nog steeds voor de nachtlens gekozen.
hmmm, onderzoek naar dat enzym gebeuren zou nog jaren duren toch?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:37 schreef Tombias het volgende:
[..]
In dit geval is goedkoop koop, dus duur koop geworden.
Nu nog de extra toepassingen met nachtlenzen, de speciale vloeistof op de nederlandse markt.
en wat heb jij totaal betaald voor de lenzen met alles erop en eraan als ik vragen mag? Doe zelf zo'n 1.5 tot 2 maand met een flesje Unique Ph, a 10 euro; dus ik klaag nietquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:39 schreef Jape het volgende:
Unique Ph zit bij mij gewoon in het pakket, als het opraakt kan ik gewoon gratis bijhalen bij de opticien, mag ook wel, voor al dat geld natuurlijk
Het stond ergens bovenaan in dit topic:quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:00 schreef oCe het volgende:
en wat heb jij totaal betaald voor de lenzen met alles erop en eraan als ik vragen mag? Doe zelf zo'n 1.5 tot 2 maand met een flesje Unique Ph, a 10 euro; dus ik klaag niet
Das niet overdreven duur. Komt allemaal op bijna op hetzelfde uit als ik 6 flesjes per jaar gebruik.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:13 schreef Jape het volgende:
[..]
Het stond ergens bovenaan in dit topic:
Ik heb in het begin ¤ 125,- betaald voor de aanpaskosten, en sindsdien per maand ¤30,-. Dat is dus inclusief vloeistoffen, controle en verzekering (raak ik ze kwijt, krijg ik voor 60 euro nieuwe lenzen)
en aangezien (ik in iedergeval) zo'n 2 maand met zo'n flesje doe, maakt 't qua prijs niets uit dusquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:07 schreef Tombias het volgende:
[..]
Das niet overdreven duur. Komt allemaal op bijna op hetzelfde uit als ik 6 flesjes per jaar gebruik.
He Oce,quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:53 schreef oCe het volgende:
[..]
en aangezien (ik in iedergeval) zo'n 2 maand met zo'n flesje doe, maakt 't qua prijs niets uit dus
10x beter dan daglenzen! Echt, ik werk achter een beeldscherm onder de airco en heb nu geen last van droge ogen meer...quote:Op woensdag 17 november 2004 21:58 schreef perzplektief85 het volgende:
Gegroet...moet zeggen dat ik dit topic zeer interessant vind, omdat ikzelf erg aan het twijfelen ben of ik wel of geen nachtlenzen moet nemen....Vraag me af hoe het de nachtlens-dragers inmiddels vergaat en of iemand misschien ervaring heeft met nieuwe varianten op de nachtlens of contactlens? (afgezonderd van laseren dan)
Bij mij is de rechter blauw en de linker paars... uh-ohquote:Op donderdag 18 november 2004 20:07 schreef rooierooie het volgende:
Mijn nieuwe nachtlenzen hebben trouwen twee verschillende kleuren. De Linker is bLauw, de Rechter paaRs, zodat je je niet kunt vergissen. Maar het gekke is dat je niks van die kleuren ziet als je ze inhebt. Ik zie er gewoon normaal door en mijn ogen krijgen er ook geen andere kleur door.
Ik zit bij De Kok opticien en dat bevalt me prima! Lekker rustig en verstand van zaken...quote:Op maandag 22 november 2004 22:51 schreef rooierooie het volgende:
Ik woon in Utrecht en toen ik met nachtlenzen wilde beginnen was er helemaal geeneen opticien in Utrecht die ze verkocht. Maar dat is dus al wel een jaar geleden, dus misschien dat er inmiddels wel opticiens te vinden zijn. Ik heb toen gewoon naar de producent een mailtje gestuurd (op www.nachtlens.nl) met de vraag of ze mij een lijstje met verkoopadressen wilden mailen. In ieder geval heb ik ze in Nieuwegein gekocht bij opticien Vermaas in het City Plaza winkelcentrum (de tram stopt er voor de deur). Ik betaal daar 365 euro voor de nachtlenzen zelf en de eerste keer betaal je 130 euro opmeetkosten. Dat vond ik aanvankelijk wel duur, er zijn namelijk ook opticiens die daar 70 euro voor vragen (maar ook die er 180 euro voor vragen, dus tja) maar eerlijk is eerlijk, ze hebben ook hartstikke veel tijd in me gestoken en rustten niet totdat ze precies de goede lenzen hadden gevonden voor mijn ogen. In de voorgaande topics heb ik al m'n ervaringen wel beschreven, volgens mij.
-2 is echt onzin! Ze gaan allemaal minimaal tot -4 en sommigen hebben ervaring tot -4.5. Ik heb zelf -4.0 en -4.25 en het gaat erg goed.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:02 schreef perzplektief85 het volgende:
Ok...thanx...Ben vanmiddag bij Lens geweest, zit op oudkerkhof, maar die zeggen dat ze maximaal bij ongeveer -2 nachtlenzen doen, omdat het resultaat anders niet optimaal is. Heb zelf een sterkte van -3.75 aan beide kanten....Daarom een nieuwe vraag: Heeft er iemand nachtlenzen met een sterkte van -3,5 of hoger(lager?iig: nog blinder dan -3,5) en in hoeverre werken nachtlenzen/wanneer ga je slechter zien/hoe zit het als je 's avonds( 's nachts) ergens heengaat...
Het zijn misschien veel vragen, maar ik hecht erg veel waarde aan gebruikerservaring en het is toch een dure grap....
Je hebt een soort van abonnement. voor 30 euro per maand heb je de halfjaarlijkse controle, vloeistoffen en eens in de zoveel tijd een nieuw stel lenzen. Alleen aan het begin betaal je eenmalig de aanpaskosten, zover ik weet. Ik heb ze inmiddels 1,5 jaar en ik heb na een jaar nieuwe lenzen gehad.quote:Op maandag 29 november 2004 11:52 schreef gewooneenuser het volgende:
Sorry dat ik geen zin en tijd heb om 2 hele topics door te spitten op zoek naar antwoord op mijn vragen, maar hopelijk wilt er iemand antwoord geven:
- Hoelang doe je met die lenzen? Gaan ze echt jaren mee of moet je elk jaar een nieuw paar a 300 euro kopen...
Wat je kunt doen, als je bijvoorbeeld -2 hebt, om dan -1 daglenzen te regelen.. als het effect nog niet volledig is kan je met die lenzen wel een dagje vooruit.quote:- Je kunt pas na een paar dagen echt goed zien, in de tussentijd zie je dus niet goed, maar je bril/lenzen gebruiken werkt dan ook niet lijkt me. Klopt dat? Moet je dus eigenlijk de eerste dagen maar niet autorijden en zo? Of valt dat allemaal wel mee?
Nee, je kunt er gewoon mee zienquote:- Als je die dingen inhebt, kan je dan ook wat zien? Of moet je 's ochtends op de tast naar de badkamer om ze uit te doen? :p
Sorrie, ik snap er helemaal niks van, haha. Wat bedoel je met buitenzijde en oogzijde?quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:36 schreef Bright het volgende:
RooieRooie, dat je ogen steeds worden gecorrigeerd, is logisch... Dat je erdoorheen kunt blijven kijken ook.
Je oog heeft correctie nodig, dat wordt door de lens gegeven. Voor je oog is dus de buitenzijde (de 'buitenkant' van de lens) keurig 0. De oogzijde is niet 0 (maar, als het ware tegengesteld aan wat je oog nodig heeft), maar omdat er tussen oog en lens alleen vloeistof zit, breekt dat het licht niet verder.
Het maakt dus ook niet uit of je oog al (deels) is gecorrigeerd, omdat het licht tusen lens en oog niet verder wordt afgebogen.
Snappie? (Beter uitleggen lukt me ook niet)
'Oogzijde' is de holle kant van de lens die (bijna) tegen het oog aan zit. De 'buitenzijde' is de bolle kant van de lens.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:06 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Sorrie, ik snap er helemaal niks van, haha. Wat bedoel je met buitenzijde en oogzijde?
quote:Op woensdag 8 december 2004 13:08 schreef perzplektief85 het volgende:
Heb vannacht voor het eerst m'n lenzen in gehad...en je voelt ze wel goed zitten idd....maar toen ik eenmaal in slaap was gevallen waren er geen problemen verder....
Mijn sterkte is afgenomen tot -2 en -1,25....(eerst beide -3,75) Hoe lang duurde het bij jullie voordat je op je goede sterkte zat? En neemt de mate waarin je de lenzen voelt nog af? Zat er vanmorgen mee in de bus...en kon m'n ogen moeilijk open houden...
Bronverwijzing?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[...]De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). [...]
Pfiieuw, moet ik effe zoeken.Heeft o.a. in een magazine gestaan. Vraag het ook eens aan je oogarts!quote:
Ik denk dat je het hier eerder hebt over de eerste generatie nachtlenzen; de huidige lenzen zijn veel beter dan de eerdere versies. Daarnaast is het ongetwijfeld beter dan zachte daglenzen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ik denk dat nachtlenzen op zich schadelijker zijn dan een laserbehandeling. Je gaat je ogen op een manier "misvormen" om toch weer goed te zien. Dag in dag uit. De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). Een bril is natuurlijk altijd het minste risico.
Een vriend van mij is opticien en die voert de nachtlenzen absoluut niet!! Te veel risico op beschadiging!
Ha - dat was volgens mij een opticien zonder veel verstand van zaken, want de opti waar ik nu bij zit had hier echt nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef perzplektief85 het volgende:
Hmm, ok...ik vertrouw erop...zal het ook ff aan m'n opticien vragen.
Maar heb eigenlijk ook nog een vraagje aan bright, want toen ik dit topic nog eens doorspitte, zei jij ergens dat je ogen te zacht waren voor nachtlenzen? of althans, te flexibel? Hoe kan het dat je nu wel nachtlenzen kan dragen?
Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'quote:Op donderdag 16 december 2004 00:42 schreef Tombias het volgende:
Ik heb nu bijna 1,5 jaar nachtlenzen en absoluut geen spijt.
Deze lenzen zijn echt helemaal top.
Geen goeiedaglenzenquote:Op donderdag 16 december 2004 08:35 schreef Bright het volgende:
[..]
Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'
edit ik zie bij iza. maar ik zal es ff gaan informeren. eigenlijk raar als gewone lenzen wel worden vergoed en deze niet? al is het maar gedeeltelijk. 500 euro is tog best veel voor lenzen. vooral dat je elk jaar nieuwe moet kopen is matig.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:55 schreef dazzle79 het volgende:
Ik ben net terug van de opticien (Eyewish Delft). Alles is opgemeten en gelukkig zijn mijn ogen geschikt om nachtlenzen te gaan proberen. Volgende week krijg ik zeIk hoop echt dat alles goed gaat! Mijn normale lenzen die kan ik nog maar een paar uurtjes per dag in
De kosten bij Eyewish: eerste jaar 495 euro en daarna 345 euro (exl vloeistof).
Trouwens bij CZ vergoeden ze nachtlenzen wel! Ik heb nu een verzekering waarbij 200 euro per 2 jaar wordt vergoed
ehm en als de opticien nu eens gewoon op de rekening zet. lenzen en niet of het nachtlenzen zijn. dan lijkt er mij geen probleem. even een vraagje. is er iemand hier die nachtlenzen heeft. en die gehaald heeft in de buurt van tilburg. ik woon zelf namelijk in hilvarenbeek. en om er voor naar utrecht te moeten das wel erg ver :pquote:Op donderdag 23 december 2004 17:40 schreef dazzle79 het volgende:
Ik zat ook nog te twijfelen om een verzekering bij ONVZ te nemen die brillenglazen en contactlenzen voor 100% vergoed, maar na te informeren kreeg ik dit terug:
Nachtlenzen vallen niet onder de dekking van de verzekering omdat deze lenzen niet versterkend zijn maar alleen corrigerend.
Kortom een lul verhaal, maar goed wat de boer niet kent eet die niet
De toets gehaald?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:04 schreef xileS het volgende:
ik moest vandaag een paar toetsen maken, in het begin zag ik de tekst nogal wazig, maar na tijdje ging het wel. Vind het ook wel jammer dat de opticien niks over de halo-effect heeft verteld.
Nu dus hopen dat het niet blijvend bij me is.
Heb jij de NKL lenzen of die van het andere merk(ben ff de naam kwijt)?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:45 schreef Bright het volgende:
effect is wel blijvend in het donker, in ieder geval wel bij mij, maar ik stoor me er niet aan.
Als ik me concentreer op zo'n lichtppuntje in het donker, dan verdwijnt het effect, omdat bij concentratie je pupil kleiner wordt.
Overigens, gisteren weer bij de opti geweest voor de volgende 3-maandelijkse controle... Gelukkig ook nu weer alles ok. Misschien dat voor rechts bij de volgende controle eens wordt geprobeerd om een iets bollere lens te gebruiken, want zo 1x per week zit die lens 's nachts niet helemaal goed, waardor ik de volgende dag met dat oog een beetje dubbel zie. (iets boller [de E-factor] zorgt ervoor dat de lens iets strakker komt te zitten)
Nee, daar kon ik niet tegen; blijkbaar was mijn oog te zachtquote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:20 schreef Tombias het volgende:
[..]
Heb jij de NKL lenzen of die van het andere merk(ben ff de naam kwijt)?
Haha - zeker weten dat je lenzen goed zijn? inkoppertjequote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:20 schreef Rest het volgende:
Eerste keer dat ik dit topic zie. Ik heb ook nachtlenzen en die zijn prima!
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:42 schreef Bright het volgende:
[..]
Haha - zeker weten dat je lenzen goed zijn? inkoppertje
Veel suc6. Ben benieuwd naar je ervaringen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:42 schreef Frank68 het volgende:
Ben ik weer,
hier even een update. Ben net gebeld door de opticien dat de paslenzen binnen zijn. Ga ze morgen ophalen. Ben erg benieuwd gezien de nogal grote sterkte.
Wederom houd ik jullie op de hoogte
klinkt veelbelovendquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:26 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,
kom net terug van de opticien. De afgelopen nacht voor het eerst de lenzen in gehad.![]()
Hij heeft eerst gekeken hoe de passing was, en die was prima. Hij kon wel goed zien dat de lenzen nog lang niet klaar waren met hun werk. Hij zag allemaal nog luchtbelletjes onder de lenzen zitten.
Daarna de sterkte opgenomen, en deze is nu uitgekomen op -3,00 voor beide ogen. Dat is ongeveer -2,00 winst na 1 nacht. Zeker niet slecht volgens hem.
Na 2 paar zachte lenzen van -3,00 en -2,00 meegekregen te hebben weer vertrokken (met -3,00 op mijn ogen).
Volgende week weer terug komen, en dus gewoon doorgaan met de huidige nachtlenzen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |