Ha - dat was volgens mij een opticien zonder veel verstand van zaken, want de opti waar ik nu bij zit had hier echt nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef perzplektief85 het volgende:
Hmm, ok...ik vertrouw erop...zal het ook ff aan m'n opticien vragen.
Maar heb eigenlijk ook nog een vraagje aan bright, want toen ik dit topic nog eens doorspitte, zei jij ergens dat je ogen te zacht waren voor nachtlenzen? of althans, te flexibel? Hoe kan het dat je nu wel nachtlenzen kan dragen?
Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'quote:Op donderdag 16 december 2004 00:42 schreef Tombias het volgende:
Ik heb nu bijna 1,5 jaar nachtlenzen en absoluut geen spijt.
Deze lenzen zijn echt helemaal top.
Geen goeiedaglenzenquote:Op donderdag 16 december 2004 08:35 schreef Bright het volgende:
[..]
Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'
edit ik zie bij iza. maar ik zal es ff gaan informeren. eigenlijk raar als gewone lenzen wel worden vergoed en deze niet? al is het maar gedeeltelijk. 500 euro is tog best veel voor lenzen. vooral dat je elk jaar nieuwe moet kopen is matig.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:55 schreef dazzle79 het volgende:
Ik ben net terug van de opticien (Eyewish Delft). Alles is opgemeten en gelukkig zijn mijn ogen geschikt om nachtlenzen te gaan proberen. Volgende week krijg ik zeIk hoop echt dat alles goed gaat! Mijn normale lenzen die kan ik nog maar een paar uurtjes per dag in
De kosten bij Eyewish: eerste jaar 495 euro en daarna 345 euro (exl vloeistof).
Trouwens bij CZ vergoeden ze nachtlenzen wel! Ik heb nu een verzekering waarbij 200 euro per 2 jaar wordt vergoed
ehm en als de opticien nu eens gewoon op de rekening zet. lenzen en niet of het nachtlenzen zijn. dan lijkt er mij geen probleem. even een vraagje. is er iemand hier die nachtlenzen heeft. en die gehaald heeft in de buurt van tilburg. ik woon zelf namelijk in hilvarenbeek. en om er voor naar utrecht te moeten das wel erg ver :pquote:Op donderdag 23 december 2004 17:40 schreef dazzle79 het volgende:
Ik zat ook nog te twijfelen om een verzekering bij ONVZ te nemen die brillenglazen en contactlenzen voor 100% vergoed, maar na te informeren kreeg ik dit terug:
Nachtlenzen vallen niet onder de dekking van de verzekering omdat deze lenzen niet versterkend zijn maar alleen corrigerend.
Kortom een lul verhaal, maar goed wat de boer niet kent eet die niet
De toets gehaald?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:04 schreef xileS het volgende:
ik moest vandaag een paar toetsen maken, in het begin zag ik de tekst nogal wazig, maar na tijdje ging het wel. Vind het ook wel jammer dat de opticien niks over de halo-effect heeft verteld.
Nu dus hopen dat het niet blijvend bij me is.
Heb jij de NKL lenzen of die van het andere merk(ben ff de naam kwijt)?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:45 schreef Bright het volgende:
effect is wel blijvend in het donker, in ieder geval wel bij mij, maar ik stoor me er niet aan.
Als ik me concentreer op zo'n lichtppuntje in het donker, dan verdwijnt het effect, omdat bij concentratie je pupil kleiner wordt.
Overigens, gisteren weer bij de opti geweest voor de volgende 3-maandelijkse controle... Gelukkig ook nu weer alles ok. Misschien dat voor rechts bij de volgende controle eens wordt geprobeerd om een iets bollere lens te gebruiken, want zo 1x per week zit die lens 's nachts niet helemaal goed, waardor ik de volgende dag met dat oog een beetje dubbel zie. (iets boller [de E-factor] zorgt ervoor dat de lens iets strakker komt te zitten)
Nee, daar kon ik niet tegen; blijkbaar was mijn oog te zachtquote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:20 schreef Tombias het volgende:
[..]
Heb jij de NKL lenzen of die van het andere merk(ben ff de naam kwijt)?
Haha - zeker weten dat je lenzen goed zijn? inkoppertjequote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:20 schreef Rest het volgende:
Eerste keer dat ik dit topic zie. Ik heb ook nachtlenzen en die zijn prima!
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:42 schreef Bright het volgende:
[..]
Haha - zeker weten dat je lenzen goed zijn? inkoppertje
Veel suc6. Ben benieuwd naar je ervaringen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:42 schreef Frank68 het volgende:
Ben ik weer,
hier even een update. Ben net gebeld door de opticien dat de paslenzen binnen zijn. Ga ze morgen ophalen. Ben erg benieuwd gezien de nogal grote sterkte.
Wederom houd ik jullie op de hoogte
klinkt veelbelovendquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:26 schreef Frank68 het volgende:
Hoi,
kom net terug van de opticien. De afgelopen nacht voor het eerst de lenzen in gehad.![]()
Hij heeft eerst gekeken hoe de passing was, en die was prima. Hij kon wel goed zien dat de lenzen nog lang niet klaar waren met hun werk. Hij zag allemaal nog luchtbelletjes onder de lenzen zitten.
Daarna de sterkte opgenomen, en deze is nu uitgekomen op -3,00 voor beide ogen. Dat is ongeveer -2,00 winst na 1 nacht. Zeker niet slecht volgens hem.
Na 2 paar zachte lenzen van -3,00 en -2,00 meegekregen te hebben weer vertrokken (met -3,00 op mijn ogen).
Volgende week weer terug komen, en dus gewoon doorgaan met de huidige nachtlenzen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |