abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23899218
Nee, ik heb geen last gehad van licht. Maar het is wel een bekend bijverschijnsel van nachtlenzen en als ik me niet vergis is het iets dat na verloop van tijd verdwijnt.
pi_23924017
Hmm, ok...ik vertrouw erop ...zal het ook ff aan m'n opticien vragen.
Maar heb eigenlijk ook nog een vraagje aan bright, want toen ik dit topic nog eens doorspitte, zei jij ergens dat je ogen te zacht waren voor nachtlenzen? of althans, te flexibel? Hoe kan het dat je nu wel nachtlenzen kan dragen?
pi_23961184
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:12 schreef perzplektief85 het volgende:
Hmm, ok...ik vertrouw erop ...zal het ook ff aan m'n opticien vragen.
Maar heb eigenlijk ook nog een vraagje aan bright, want toen ik dit topic nog eens doorspitte, zei jij ergens dat je ogen te zacht waren voor nachtlenzen? of althans, te flexibel? Hoe kan het dat je nu wel nachtlenzen kan dragen?
Ha - dat was volgens mij een opticien zonder veel verstand van zaken, want de opti waar ik nu bij zit had hier echt nog nooit van gehoord.
Ook in het lab (Had hij speciaal gebeld hiervoor) kenden ze het niet. Kortom: lul-verhaal. Het had te maken met het probleem dat je dan 's ochtends prima ziet, maar 's avonds al problemen hebt omdat het oog te snel weer in z'n oude vorm teruggaat.
Het bevalt me prima
pi_24003602
Ik heb nu bijna 1,5 jaar nachtlenzen en absoluut geen spijt.
Deze lenzen zijn echt helemaal top.
pi_24005814
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:42 schreef Tombias het volgende:
Ik heb nu bijna 1,5 jaar nachtlenzen en absoluut geen spijt.
Deze lenzen zijn echt helemaal top.
Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'
pi_24025669
quote:
Op donderdag 16 december 2004 08:35 schreef Bright het volgende:

[..]

Het zijn dan ook echte 'Goede-nacht-lenzen'
Geen goeiedaglenzen
  woensdag 22 december 2004 @ 18:06:55 #257
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24142094
eh mensen,
ik heb lenzen gehad harde en die vond ik niet super (in de zomer snel stof erin met als resultaat irritatie) er niet mee kunnen zwemmen. enz. enz. nu hoor ik hier over de nachtlenzen. dit lijkt me echt superfijn. nu wil ik graag wat info. want dit topic loopt al langere tijd. dus wat kost het op dit moment? en wordt het vergoed door de verzekering?
alvast bedankt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_24148466
Het wordt niet vergoed door je verzekering en ze kosten 365 euro. Je doet er een jaar mee. Je betaalt de eerste keer bovendien ook nog opmeetkosten omdat het opmeten veel meer tijd kost dan bij normale lenzen. Je moet in de eerste twee weken vrij vaak terugkomen voor controle. Die opmeetkosten kunnen per opticien erg verschillen, er zijn er die er rond de 70 voor vragen, ik moest bij de mijne 130 euro betalen en ik ken ook een opticien bij wie het 170 euro kost. Verder raad ik je aan om als je een keer tijd hebt toch dit topic door te lezen, daar word je echt wijzer van!
pi_24156942
Ik ben net terug van de opticien (Eyewish Delft). Alles is opgemeten en gelukkig zijn mijn ogen geschikt om nachtlenzen te gaan proberen. Volgende week krijg ik ze Ik hoop echt dat alles goed gaat! Mijn normale lenzen die kan ik nog maar een paar uurtjes per dag in

De kosten bij Eyewish: eerste jaar 495 euro en daarna 345 euro (exl vloeistof).

Trouwens bij CZ vergoeden ze nachtlenzen wel! Ik heb nu een verzekering waarbij 200 euro per 2 jaar wordt vergoed
  donderdag 23 december 2004 @ 13:36:22 #260
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24157735
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:55 schreef dazzle79 het volgende:
Ik ben net terug van de opticien (Eyewish Delft). Alles is opgemeten en gelukkig zijn mijn ogen geschikt om nachtlenzen te gaan proberen. Volgende week krijg ik ze Ik hoop echt dat alles goed gaat! Mijn normale lenzen die kan ik nog maar een paar uurtjes per dag in

De kosten bij Eyewish: eerste jaar 495 euro en daarna 345 euro (exl vloeistof).

Trouwens bij CZ vergoeden ze nachtlenzen wel! Ik heb nu een verzekering waarbij 200 euro per 2 jaar wordt vergoed
edit ik zie bij iza. maar ik zal es ff gaan informeren. eigenlijk raar als gewone lenzen wel worden vergoed en deze niet? al is het maar gedeeltelijk. 500 euro is tog best veel voor lenzen. vooral dat je elk jaar nieuwe moet kopen is matig.
pi_24159077
Hmm ... 'k zal ook nog maar eens gaan informeren
(Ik vergeet dat steeds)
pi_24162527
Ik zat ook nog te twijfelen om een verzekering bij ONVZ te nemen die brillenglazen en contactlenzen voor 100% vergoed, maar na te informeren kreeg ik dit terug:

Nachtlenzen vallen niet onder de dekking van de verzekering omdat deze lenzen niet versterkend zijn maar alleen corrigerend.

Kortom een lul verhaal, maar goed wat de boer niet kent eet die niet
  donderdag 23 december 2004 @ 21:20:02 #263
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24166667
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:40 schreef dazzle79 het volgende:
Ik zat ook nog te twijfelen om een verzekering bij ONVZ te nemen die brillenglazen en contactlenzen voor 100% vergoed, maar na te informeren kreeg ik dit terug:

Nachtlenzen vallen niet onder de dekking van de verzekering omdat deze lenzen niet versterkend zijn maar alleen corrigerend.

Kortom een lul verhaal, maar goed wat de boer niet kent eet die niet
ehm en als de opticien nu eens gewoon op de rekening zet. lenzen en niet of het nachtlenzen zijn. dan lijkt er mij geen probleem. even een vraagje. is er iemand hier die nachtlenzen heeft. en die gehaald heeft in de buurt van tilburg. ik woon zelf namelijk in hilvarenbeek. en om er voor naar utrecht te moeten das wel erg ver :p
pi_24166742
Je kunt ook naar het e-mailadres dat op www.nachtlens.nl staat mailen en vragen om verkoopadressen bij jou in de buurt.
  donderdag 23 december 2004 @ 23:22:10 #265
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24169821
thnx.
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:18:00 #266
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24178941
1188
1221
600
1185
dit zijn verschillende bedragen bij 4 opticiens in tilburg. als je kijkt wat nachtlenzen kosten als je ze 3 jaar wilt. dus aangemeten controles vloeistof alles erin. drie zitten erg dicht bij elkaar terwijl er 1tje toch veel minder vraagt. iemand een verklaring? ze zijn allemaal verkopers van nachtlens van www.nachtlens.nl dus geen andere leverancier (als die er al is)
pi_24250719
B_BOY, houd je er wel rekening mee dat er verschillende nachtlenzen zijn? Er zijn ook lenzen die de naam nachtlens eigenlijk niet mogen dragen, maar toch doen - dei verpesten de markt omdat ze dus wel slecht voor je ogen zijn!
(ook al zijn ze bij die website vermeld)
Welke is dan die 'goedkope'?
pi_24254302
Ik neem aan dat B_BOY bedoelt dat hij de namen van deze opticiens van www.nachtlens.nl heeft gekregen, dan zullen het toch wel de echte nachtlenzen zijn die ze verkopen...?
pi_24270968
Dat zou je verwachten ... Maar er zijn ook meer opticiens die nachtlenzen verkopen; nachtlens.nl heeft maar 1 merk en is naar mijn opinie dus niet echt representatief.
Daarnaast kan ik het niet geloven dat die ene opticien slechts de helft (ongeveer) rekent; dat gaat er bij mij echt niet in - dus ofwel heeft die het verkeerd begrepen, ofwel gebruikt die andere materialen.
Reden om wat huiverig te zijn: Op die site worden alleen de lenzen van NKL bedoeld - daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee; ze passen slecht, er wordt eerst een ongeveer-lens aangemeten, die slecht zit, je oog niet lekker vervormd en meer problemen geeft. Pas als met die lens blijkt dat je ertegen kunt, (bijv. niet te harde of te zachte ogen, waar mijn opti dus nog nooit van heeft gehoord!), dan kun je je echte lenzen laten passen.

Ik kreeg direct specifiek voor mijn ogen gemaakte lenzen en die zaten de allereerste keer al prima - je voelde ze wel, maar geen idee dat er zandkorrels in mijn ogen waren gestrooid.

Volgens mij heb ik trouwens de DreamLite-lenzen van Procornea. (En die anderen zijn de Nachtlens van NKL; NKL heeft de term Nachtlens geclaimd, waardoor het zoeken naar zo'n nachtlens automatisch naar hen verwijst, terwijl er zo'n 4 soorten/merken zijn! Jammer dat zoiets mag!!)

[ Bericht 25% gewijzigd door Bright op 29-12-2004 08:13:44 ]
pi_24295977
Vannacht voor het eerst de lenzen in gehad! Wel ff wennen als je zachte lenzen gewend bent, maar slapen ging prima. Vannochtend naar de opticien en daar werd alles gecontroleerd en mocht ik ze uit doen. En ik kon (en kan nog steeds) scherp zien!!! Mijn hoornvlies is nog niet helemaal gevormd zoals het hoort, maar dat kan ook nog niet na 1 dag. Ik zie nu in ieder geval al vanaf half 10 scherp echt erg gaaf!!!

Ik heb dus wel gewoon NKL nachtlenzen, maar mijn opticien heeft dus gelijk de officiele besteld en niet een paar testlenzen.
pi_24298410
hmm ... Ik ben wel benieuwd of het gebruikelijk is om niet eerst lenzen te gebruiken die 'zo ongeveer zijn wat je nodig hebt', dus zoals ik bij die opticien in Bilthoven
pi_24300122
Ik heb ook eerst testlenzen gehad voordat de echte lenzen pas besteld werden.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:05:25 #273
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_25160247
Net terug van de opticien om m'n ogen (nou ja, eigenlijk ook want ik heb maar 1 nachtlens nodig, 1 van m'n ogen is een lui oog maar wordt gecorrigeerd door m'n goede oog) op te laten meten. Alles goed en nachtlens is er waarschijnlijk binnen 3 a 4 dagen dus vrijdag heb ik hem Heb nu met m'n zachte lensen -1.75. Na het opmeten zei m'n opticien dat ik -2.25 moet wegwerken. Zijn m'n ogen nu gewoon zoveel slechter geworden of wordt er altijd iets meer weggewerkt dan je eigenlijk hebt
pi_25160768
Niet dat ik weet hoor, ik denk dat je ogen gewoon slechter zijn geworden dan.
pi_25212045
Dutchdevil, de manier van aangeven van de sterkte van die nachtlenzen gaat op een heel andere manier. Je kunt daarmee ook niet zonder meer zeggen dat jij -2.25 zou hebben. Wat wel kan, is dat je een cylinder hebt, iets dat met die zachte lens niet werd gecorrigeerd, maar met deze nachtlens wel. Dus eigenlijk in het midden -1.75 en aan de rand -2.25, bijvoorbeeld.

ps: een nachtlens is per definitie altijd 0; het ligt er maar aan wat je wilt aangeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')