10x beter dan daglenzen! Echt, ik werk achter een beeldscherm onder de airco en heb nu geen last van droge ogen meer...quote:Op woensdag 17 november 2004 21:58 schreef perzplektief85 het volgende:
Gegroet...moet zeggen dat ik dit topic zeer interessant vind, omdat ikzelf erg aan het twijfelen ben of ik wel of geen nachtlenzen moet nemen....Vraag me af hoe het de nachtlens-dragers inmiddels vergaat en of iemand misschien ervaring heeft met nieuwe varianten op de nachtlens of contactlens? (afgezonderd van laseren dan)
Bij mij is de rechter blauw en de linker paars... uh-ohquote:Op donderdag 18 november 2004 20:07 schreef rooierooie het volgende:
Mijn nieuwe nachtlenzen hebben trouwen twee verschillende kleuren. De Linker is bLauw, de Rechter paaRs, zodat je je niet kunt vergissen. Maar het gekke is dat je niks van die kleuren ziet als je ze inhebt. Ik zie er gewoon normaal door en mijn ogen krijgen er ook geen andere kleur door.
Ik zit bij De Kok opticien en dat bevalt me prima! Lekker rustig en verstand van zaken...quote:Op maandag 22 november 2004 22:51 schreef rooierooie het volgende:
Ik woon in Utrecht en toen ik met nachtlenzen wilde beginnen was er helemaal geeneen opticien in Utrecht die ze verkocht. Maar dat is dus al wel een jaar geleden, dus misschien dat er inmiddels wel opticiens te vinden zijn. Ik heb toen gewoon naar de producent een mailtje gestuurd (op www.nachtlens.nl) met de vraag of ze mij een lijstje met verkoopadressen wilden mailen. In ieder geval heb ik ze in Nieuwegein gekocht bij opticien Vermaas in het City Plaza winkelcentrum (de tram stopt er voor de deur). Ik betaal daar 365 euro voor de nachtlenzen zelf en de eerste keer betaal je 130 euro opmeetkosten. Dat vond ik aanvankelijk wel duur, er zijn namelijk ook opticiens die daar 70 euro voor vragen (maar ook die er 180 euro voor vragen, dus tja) maar eerlijk is eerlijk, ze hebben ook hartstikke veel tijd in me gestoken en rustten niet totdat ze precies de goede lenzen hadden gevonden voor mijn ogen. In de voorgaande topics heb ik al m'n ervaringen wel beschreven, volgens mij.
-2 is echt onzin! Ze gaan allemaal minimaal tot -4 en sommigen hebben ervaring tot -4.5. Ik heb zelf -4.0 en -4.25 en het gaat erg goed.quote:Op dinsdag 23 november 2004 13:02 schreef perzplektief85 het volgende:
Ok...thanx...Ben vanmiddag bij Lens geweest, zit op oudkerkhof, maar die zeggen dat ze maximaal bij ongeveer -2 nachtlenzen doen, omdat het resultaat anders niet optimaal is. Heb zelf een sterkte van -3.75 aan beide kanten....Daarom een nieuwe vraag: Heeft er iemand nachtlenzen met een sterkte van -3,5 of hoger(lager?iig: nog blinder dan -3,5) en in hoeverre werken nachtlenzen/wanneer ga je slechter zien/hoe zit het als je 's avonds( 's nachts) ergens heengaat...
Het zijn misschien veel vragen, maar ik hecht erg veel waarde aan gebruikerservaring en het is toch een dure grap....
Je hebt een soort van abonnement. voor 30 euro per maand heb je de halfjaarlijkse controle, vloeistoffen en eens in de zoveel tijd een nieuw stel lenzen. Alleen aan het begin betaal je eenmalig de aanpaskosten, zover ik weet. Ik heb ze inmiddels 1,5 jaar en ik heb na een jaar nieuwe lenzen gehad.quote:Op maandag 29 november 2004 11:52 schreef gewooneenuser het volgende:
Sorry dat ik geen zin en tijd heb om 2 hele topics door te spitten op zoek naar antwoord op mijn vragen, maar hopelijk wilt er iemand antwoord geven:
- Hoelang doe je met die lenzen? Gaan ze echt jaren mee of moet je elk jaar een nieuw paar a 300 euro kopen...
Wat je kunt doen, als je bijvoorbeeld -2 hebt, om dan -1 daglenzen te regelen.. als het effect nog niet volledig is kan je met die lenzen wel een dagje vooruit.quote:- Je kunt pas na een paar dagen echt goed zien, in de tussentijd zie je dus niet goed, maar je bril/lenzen gebruiken werkt dan ook niet lijkt me. Klopt dat? Moet je dus eigenlijk de eerste dagen maar niet autorijden en zo? Of valt dat allemaal wel mee?
Nee, je kunt er gewoon mee zienquote:- Als je die dingen inhebt, kan je dan ook wat zien? Of moet je 's ochtends op de tast naar de badkamer om ze uit te doen? :p
Sorrie, ik snap er helemaal niks van, haha. Wat bedoel je met buitenzijde en oogzijde?quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:36 schreef Bright het volgende:
RooieRooie, dat je ogen steeds worden gecorrigeerd, is logisch... Dat je erdoorheen kunt blijven kijken ook.
Je oog heeft correctie nodig, dat wordt door de lens gegeven. Voor je oog is dus de buitenzijde (de 'buitenkant' van de lens) keurig 0. De oogzijde is niet 0 (maar, als het ware tegengesteld aan wat je oog nodig heeft), maar omdat er tussen oog en lens alleen vloeistof zit, breekt dat het licht niet verder.
Het maakt dus ook niet uit of je oog al (deels) is gecorrigeerd, omdat het licht tusen lens en oog niet verder wordt afgebogen.
Snappie? (Beter uitleggen lukt me ook niet)
'Oogzijde' is de holle kant van de lens die (bijna) tegen het oog aan zit. De 'buitenzijde' is de bolle kant van de lens.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:06 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Sorrie, ik snap er helemaal niks van, haha. Wat bedoel je met buitenzijde en oogzijde?
quote:Op woensdag 8 december 2004 13:08 schreef perzplektief85 het volgende:
Heb vannacht voor het eerst m'n lenzen in gehad...en je voelt ze wel goed zitten idd....maar toen ik eenmaal in slaap was gevallen waren er geen problemen verder....
Mijn sterkte is afgenomen tot -2 en -1,25....(eerst beide -3,75) Hoe lang duurde het bij jullie voordat je op je goede sterkte zat? En neemt de mate waarin je de lenzen voelt nog af? Zat er vanmorgen mee in de bus...en kon m'n ogen moeilijk open houden...
Bronverwijzing?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[...]De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). [...]
Pfiieuw, moet ik effe zoeken.Heeft o.a. in een magazine gestaan. Vraag het ook eens aan je oogarts!quote:
Ik denk dat je het hier eerder hebt over de eerste generatie nachtlenzen; de huidige lenzen zijn veel beter dan de eerdere versies. Daarnaast is het ongetwijfeld beter dan zachte daglenzen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:46 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Ik denk dat nachtlenzen op zich schadelijker zijn dan een laserbehandeling. Je gaat je ogen op een manier "misvormen" om toch weer goed te zien. Dag in dag uit. De kans op schade aan je oog door (nacht)lenzen is groter dan een laserbehandeling(blijkt uit onderzoek). Een bril is natuurlijk altijd het minste risico.
Een vriend van mij is opticien en die voert de nachtlenzen absoluut niet!! Te veel risico op beschadiging!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |