quote:Dat is gelijk een spoiler
Op vrijdag 16 mei 2003 10:35 schreef Patch het volgende:
Eerste nieuwtje:
Z Review reports that British comedian Rowan Atkinson ("Blackadder", "Mr. Bean") is being considered to play the one and only Lord Voldemort in the fourth "Harry Potter" film, whilst "One Foot in the Grave" star Richard Wilson is up for gardener Frank Bryce who appears in the first scene in the book.
quote:klopt! hij bromt ook in RatRace, The Tall Guy, BlackAdder, Thin Blue Line, Johnny English....
Op vrijdag 16 mei 2003 10:53 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Lijkt me lastig voor Atkinson, spreuken uitspreken - ik ben benieuwd of hij dat ook zal brommen, als gewoonlijk
quote:Nee, Rowan Atkinson als Lord Voldemort....
Op vrijdag 16 mei 2003 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
Mr.Bean als Lord Voldemort
quote:*duh*
Op vrijdag 16 mei 2003 11:11 schreef Patch het volgende:
Nee, Rowan Atkinson als Lord Voldemort....
*zucht*
Sorry hoor, lijkt me helemaal niks.
Ik ben dan geen vrouw maarreh...in deel 2 zag Voldemort er toch best knap uit als tiener nietwaar? En dan is die nu opeens zo lelijk, beetje vaag idee.
Dus dat moet ie uitstekend kunnen.
quote:Tja, da's de invloed van het kwaad he?
Op vrijdag 16 mei 2003 11:14 schreef Blast het volgende:
--Pas op: Kan lichte spoiler zijn voor sommigen--
Ik ben dan geen vrouw maarreh...in deel 2 zag Voldemort er toch best knap uit als tiener nietwaar? En dan is die nu opeens zo lelijk, beetje vaag idee.
quote:dan heb je het boek niet gelezen... toch?
Op vrijdag 16 mei 2003 11:14 schreef Blast het volgende:
--Pas op: Kan lichte spoiler zijn voor sommigen--
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 16-05-2003 11:16]
quote:Beetje het Darth Vader effect
Op vrijdag 16 mei 2003 11:14 schreef Twoflower het volgende:[..]
Tja, da's de invloed van het kwaad he?
Edit: Beetje vaag omschreven de 1e keer.
Tom Riddle is Voldemort, maar dan in zijn jonge jaren (16 jaar) een beeld van vroeger, een herinnering. En ik weet dus ook dat de huidige Voldemort zit ondergedoken in een ander land.
Maarreh, wat bedoel je nou precies met je reply?
quote:Michael Gambon
Op vrijdag 16 mei 2003 11:29 schreef Quintony het volgende:
Wie is er trouwens gecast voor Dumberdore in deel 3 en verder?
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind Atkinson nou niet echt overkomen als het evil-type dat Voldemort is... lijkt me moeilijk voor te stellen... en als het ook zo wordt...nèh...volgens mij is dat niet goed voor de geloofwaardigheid...
quote:idd !
Op vrijdag 16 mei 2003 11:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
[afbeelding] is toch vrij beangstigend.
quote:Zeker nooit blackadder gezien? Geweldige serie, terwijl ik een bloedhekel aan die irritante mister Bean heb
Op vrijdag 16 mei 2003 11:29 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind Atkinson nou niet echt overkomen als het evil-type dat Voldemort is... lijkt me moeilijk voor te stellen... en als het ook zo wordt...nèh...volgens mij is dat niet goed voor de geloofwaardigheid...
"I have a cunning plan"
.
quote:Ghehe
Op vrijdag 16 mei 2003 11:26 schreef Patch het volgende:
Voldemort zag er toch niet zo gezond uit in "The Goblet of Fire"?
Nu ik dit weer terug in mijn geheugen heb, ja Atkinson is geschikt voor de rol, ook qua uiterlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Blast op 16-05-2003 11:40]
quote:my thoughts exactly
Op vrijdag 16 mei 2003 11:39 schreef Blast het volgende:[..]
Ghehe
Sorry, my mistake. Zat zo in me kop met deel 2 dat ik daar niet eens aan had gedacht. En ik vond deel 4 nog wel de op 1 na beste van de delen die uit zijn
* Blast schaamt zichNu ik dit weer terug in mijn geheugen heb, ja Atkinson is geschikt voor de rol, ook qua uiterlijk
quote:Jatterd!
Op vrijdag 16 mei 2003 11:38 schreef Ripley het volgende:[..]
Zeker nooit blackadder gezien? Geweldige serie, terwijl ik een bloedhekel aan die irritante mister Bean heb
"I have a cunning plan"
.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:45 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Jatterd!
Lijkt me niks dit
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 16-05-2003 22:55]
Die knul die Marten Vilijn speelt is trouwens wel cool. Meer eik
Hoe gaan ze trouwens heel boek 4 in 1 film proppen
quote:boek 4 = 2 films...
Op vrijdag 16 mei 2003 22:08 schreef ChrisJX het volgende:
Rowan Atkinson als Voldemort???? In Blackadder wastie cool hoor, maarre.... Voldemort??? Dan is Lucius Malfoy angstaanjagender...Die knul die Marten Vilijn speelt is trouwens wel cool. Meer
eik
quote:Ben erg benieuwd wie dat gaat worden....
Op donderdag 13 november 2003 13:50 schreef Patch het volgende:
Verhaal actrice voor Cho Chang
quote:Heeft U toevallig een plaatje van Marten?
Op vrijdag 16 mei 2003 22:08 schreef ChrisJX het volgende:
Rowan Atkinson als Voldemort???? In Blackadder wastie cool hoor, maarre.... Voldemort??? Dan is Lucius Malfoy angstaanjagender...Die knul die Marten Vilijn speelt is trouwens wel cool. Meer
eik
quote:http://www.imdb.com/gallery/ss/0295297/Ss/0295297/HP2SP-2935.jpg?path=pgallery&path_key=Coulson,%20Christian
Op donderdag 13 november 2003 14:55 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Heeft U toevallig een plaatje van Marten?
&
http://www.christiancoulson.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 13-11-2003 15:01]
quote:Ik heb ooit eens een hele mooie gevonden van de acteur
Op donderdag 13 november 2003 14:55 schreef BlaatschaaP het volgende:Heeft U toevallig een plaatje van Marten?
Blackadder is natuurlijk geen Mr. Bean, maar ik vraag me toch af of dat als Lord Voldemort wel gaat lukken...
Hoe willen ze deel 4 trouwens verfilmen? Dat lukt toch nooit, qua tijd?
quote:Ik had 'm toevallig net al gevonden en ik ben 't zeer zeker eens met ChrisJX
Op donderdag 13 november 2003 15:00 schreef Patch het volgende:[..]
&
http://www.christiancoulson.com/
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:50 schreef Patch het volgende:
Thousands of hopefuls from around the world have been dying to play the part of the Hufflepuff Quidditch Keeper and the production office has been innundated with requests and tapes.
Ten tweede begrijp ik niet dat ze Voldermort niet gewoon door de enige mogelijke man laten spelen die dat kan: Chistopher Walken natuurlijk!!!!
Logischhh
quote:ieuw!
Op vrijdag 16 mei 2003 11:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
[afbeelding] is toch vrij beangstigend.
quote:Ja, maar ze hebben alle Quidditch scenes eruit gehaald [in film 3 dan]. Dus Cho komt er niet in voor.
Op zondag 23 november 2003 00:23 schreef kamagurka het volgende:
Cho zat toch al in boek drie..?
quote:Waarom dat dan??
Op zondag 23 november 2003 11:26 schreef sleepflower het volgende:[..]
Ja, maar ze hebben alle Quidditch scenes eruit gehaald [in film 3 dan]. Dus Cho komt er niet in voor.
quote:Als ze zijn stem niet veranderen is het alsnog gedoemd te mislukken...
Op dinsdag 25 november 2003 14:03 schreef Patch het volgende:
Atkinson kan best Voldemort spelen.
Je zal absoluut geen greintje terug zien van Atkinsons uiterlijk.
Dat weet je als je de boeken hebt gelezen...
Het gaat voornamelijk om zijn acteertalenten en intonatie (stem zal ook wel veranderd worden)
"Yessss harry, that's a cunning plan". Ik denk dat iedereen boven de 20 iig dubbel ligt dan
quote:Dat zou by far de beste keus zijn. Maar ik vond die rol van Wormstaart in deel 3 ook perfect passen bij Steve Buscemi.
Op zondag 23 november 2003 00:23 schreef kamagurka het volgende:
Cho zat toch al in boek drie..?Ten tweede begrijp ik niet dat ze Voldermort niet gewoon door de enige mogelijke man laten spelen die dat kan: Chistopher Walken natuurlijk!!!!
Logischhh
quote:Denk dat diegene die nu gekozen is het ook best goed gaat doen.
Op dinsdag 25 november 2003 14:09 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Dat zou by far de beste keus zijn. Maar ik vond die rol van Wormstaart in deel 3 ook perfect passen bij Steve Buscemi.
quote:Tot nu toe is het inderdaad niet tegengevallen qua acteurs, dat is waar.
Op dinsdag 25 november 2003 14:12 schreef Patch het volgende:[..]
Denk dat diegene die nu gekozen is het ook best goed gaat doen.
En zolang het aan JK Rowling ligt hoeven we geen Amerikaanse acteurs te verwachten.
Op een paar kleine uitzonderingen na....
(zie imdb.com & trivia)
Movies:
PoA- June 2004
GoF- November 2005
OotP- June 2007
6th- November 2008
7th- June 2010
quote:En de films vanaf GoF allemaal in twee delen? (De Matrix & Kill-Bill-truck?)
Op donderdag 27 november 2003 09:32 schreef Patch het volgende:
Release data van de boeken en films:
Books:
6th- approx Fall 2005
7th- approx Spring 2008Movies:
PoA- June 2004
GoF- November 2005
OotP- June 2007
6th- November 2008
7th- June 2010
quote:Meer Kill Bill truc dan Matrix truc, maar idd ja...
Op donderdag 27 november 2003 11:53 schreef Woodpecker het volgende:[..]
En de films vanaf GoF allemaal in twee delen? (De Matrix & Kill-Bill-truck?)
quote:Stelletje geldwolven
Op donderdag 27 november 2003 12:38 schreef Patch het volgende:[..]
Meer Kill Bill truc dan Matrix truc, maar idd ja...
Rowan Atkinson is trying to overcome the depression caused by the critical mauling of his last film by becoming a villain - he's playing Lord Voldemort in the new Harry Potter film. The British 48-year-old star had to check into a rehabilitation clinic in America after last year's Johnny English was slammed by critics - even though it did relatively good business at the box office. However, the rubber-faced funnyman has decided to expand his repertoire by signing up for the part of evil Voldemort in the upcoming The Goblet Of Fire, which is due for release in 2005. A source comments, "Its a very major career change for Rowan. He has been looking to spread his wings and branch out into other roles. "He doesn't want to be the nice guy or the rubber-faced chap forever." Atkinson's character has previously appeared only as a spirit, but is brought by to life by "death eaters" in the Goblet Of Fire, which will follow this year's third Potter installment, The Prisoner Of Azkaban.
quote:Wat wordt het nou??
Update 20:10De BBC meldt inmiddels dat Atkinson de rol van Voldemort, in tegenstelling tot eerdere speculaties in de pers, niet zal spelen. Atkinsons agent Janette Linden zei: "There's no truth whatsoever that Rowan will be in the next Harry Potter movie."
Wat mij betreft is inderdaaad Christopher Walken een betere keus...
- Raenius
quote:Zou kunnen, maar:
Op donderdag 8 januari 2004 10:10 schreef Raenius het volgende:
Ik hoop dat het laatste waar is!Wat mij betreft is inderdaaad Christopher Walken een betere keus...
- Raenius
Atkinson = goede keus.
quote:Inderdaad. En met de special effects die er toch wel gaan komen.....is het een goede acteur voor de rol.....
Op donderdag 8 januari 2004 11:10 schreef Patch het volgende:[..]
Atkinson = goede keus.
True Romance
Prophecy
Etc...
- Raenius
quote:Nou.. jij als kenner en criticus, wat is jouw suggestie omtrent een geschikte, Britse acteur nu Rowan Atkinson van de baan is?
Op donderdag 8 januari 2004 21:46 schreef Patch het volgende:
Ze zullen Walken nooit casten vanwege zijn afkomst.
quote:Ten eerste: Er zijn wel vaker rumours / welles / nietes et cetera uitspattingen geweest of een acteur of actrice wel of niet zou worden. Zelfs 100-en malen ontkent door de acteur / actrice / manager / regisseur et cetera en uiteindelijk werd de acteur / actrice het toch.
Op donderdag 8 januari 2004 21:51 schreef minilotje het volgende:[..]
Nou.. jij als kenner en criticus, wat is jouw suggestie omtrent een geschikte, Britse acteur nu Rowan Atkinson van de baan is?
Ik gok dat het een onbekende Brit wordt die Voldemort gestalte zal geven. Helaas dus geen Amerikaan vanwege de "British actors only" policy....
Andere eventuele kanididaten die al eens eerder opgedoken zijn: Vinnie Jones, Bill Nighy en Christopher Lee
domme, vlug in elkaar gezette foto trouwens:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2004010318,00.html
3 Promo's:
http://www.mugglenet.com/pics/jppromo1.shtml
http://www.mugglenet.com/pics/jppromo2.shtml
http://www.mugglenet.com/pics/jppromo3.shtml
quote:Hm. In het algemeen komt dit inderdaad wel voor maar het is een fenomeen dat we tot nu toe nog niet echt gezien hebben bij de Harry Potter-films. De invulling van vrijwel elke rol (hoofdrollen maar ook kleine, onbelangrijke dingetjes) was steeds al lang van te voren bekend, en ik zou ook eigenlijk niet weten waarom Atkinson dit - tegen de Pottertraditie in - zo vreselijk stellig zou ontkennen.
Op donderdag 8 januari 2004 22:01 schreef Patch het volgende:
Ten eerste: Er zijn wel vaker rumours / welles / nietes et cetera uitspattingen geweest of een acteur of actrice wel of niet zou worden. Zelfs 100-en malen ontkent door de acteur / actrice / manager / regisseur et cetera en uiteindelijk werd de acteur / actrice het toch.
Ja daar hadden ze het op het messageboard van imdb ook over.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:40 schreef Mister-Me het volgende:
Er gaat ook al een tjidje het gerucht dat Ralph Fiennes de rol van voldermort op zich gaat nemen...
[img]http://www.reimeika.ca/marco/data/ralph_fiennes.jpg[/mg]
Weet niet of er al bekent is gemaakt dat dit wel eens echt zou zijn of slechts een gerucht...
Dat zou wel cool zijn, Ralph Fiennes is superquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:40 schreef Mister-Me het volgende:
Er gaat ook al een tjidje het gerucht dat Ralph Fiennes de rol van voldermort op zich gaat nemen...
Weet niet of er al bekent is gemaakt dat dit wel eens echt zou zijn of slechts een gerucht...
http://katie-leung.com/quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:07 schreef Strolie75 het volgende:
Ik had Voldermort en Mad Eye Moody me eigenlijk heel anders voorgesteld…Heeft iemand een foto van die Katie Leung?
Ik vond het overigens minder dat ze weer de hele technische ploeg van de eerste twee delen hebben gebruikt.Ik vond de stijl van deel 3 helemaal geweldig.
![]()
Nee, dan zie ik steeds Mr. Bean voor me. En Ralph Fiennes heeft al in meerdere films bewezen dat hij een creepy personage kan spelen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:08 schreef Koningin het volgende:
Jammer, ik had Atkinson wel leuk gevonden!
Waar haal je die foto's vandaan?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:07 schreef Strolie75 het volgende:
Ik had Voldermort en Mad Eye Moody me eigenlijk heel anders voorgesteld…
www.empireonline.co.uk staan er een paar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:07 schreef -DailaLama- het volgende:
Waar haal je die foto's vandaan?
beetje raar om zo te denken als je weet dat Dumbledore al leraar was toen Voldemort/Riddle nog leerling was op die school....quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:32 schreef catfish het volgende:
Christopher Lee vind ik meer gepast eigenlijk aangezien ik altijd de indruk heb in de boeken dat Voldemort en Perkamentus +/- van de zelfde leeftijd zijn (de beste tovenaar is altijd een oud iemand vind ik) en Lee heeft in LotR en Star Wars Ep2 duidelijk bewezen dat hij een echte slechterik kan spelen
Hij zou wel van dezelfde leeftijd moeten zijn als Hagrid toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:26 schreef philipnorth het volgende:
[..]
beetje raar om zo te denken als je weet dat Dumbledore al leraar was toen Voldemort/Riddle nog leerling was op die school....
Dus zelfde leeftijd: neuh niet echt.
Fiennes is wel een goede keuze denk ik, ben erg benieuwd.
Die leeftijden daar zijn ook erg krom.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:19 schreef SlamD het volgende:
[..]
Hij zou wel van dezelfde leeftijd moeten zijn als Hagrid toch?
Ehh... wie was ook alweer een van de twee uitvinders van de steen der wijzen / philosopers-stone? En wat kon die steen ook alweer produceren?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:43 schreef BrianMay het volgende:
Die leeftijden daar zijn ook erg krom.
Want in "Chamber of Secret" Zie je in het dagboek dat Hagrid ongeveer zo oud was als Harry. Dus zeg maar zo'n jaar of 13. En dat is 50 jaar geleden. Dus Hagrid is nu ongeveer 63? (net als Voldemort dus)
En Dumbledore gaf al les 50 jaar geleden, en zag er toen al uit of ie 'n jaar of 70 was. Dan zou ie nu dus 130 moeten zijn.
Nah, wat de leeftijden heeft JK niet echt goed d'r best gedaan
Ik heb ook m'n bedenkingen, nu ik zie wie de film gaat regisseren. Echt jammer dat ze dan waarschijnlijk niet met die duistere lijn door gaan. Er zit een oorlog aan te komen in toverland, dan maak je er toch geen vrolijk sprookje van lijkt mequote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
De film wordt ruk, dat weet ik nu al. Maar Fiennes als Voldemort, erg okay![]()
.
Je kunt die boeken ook lastig in een film proppen vind ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:17 schreef RiDo78 het volgende:
Ach we zullen wel zien wat het wordt... ik vind de boeken sowieso toch beter.
Maar dan kan voldemort toch onmogelijk de broer van Harry zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:43 schreef BrianMay het volgende:
[..]
Want in "Chamber of Secret" Zie je in het dagboek dat Hagrid ongeveer zo oud was als Harry. Dus zeg maar zo'n jaar of 13. En dat is 50 jaar geleden. Dus Hagrid is nu ongeveer 63? (net als Voldemort dus)
En Dumbledore gaf al les 50 jaar geleden, en zag er toen al uit of ie 'n jaar of 70 was. Dan zou ie nu dus 130 moeten zijn.
Dumbledore is 150, Tovenaars worden ouder dan Muggles, maar Harry weet dat nog niet. (Interview met Jk)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:43 schreef BrianMay het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat hij dat is?quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:45 schreef RaymanNL het volgende:
Maar dan kan voldemort toch onmogelijk de broer van Harry zijn
Ja dat weet ik niet, op één of andere manier denk ik dat de hele tijd al, maar ik heb het volgens mij zelf bedacht, of ik heb het verkeerd begrepen ofzow, iig is het neit zoquote:Op maandag 29 november 2004 19:19 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat hij dat is?![]()
Lijkt mij ook niet, hij is zowiezo al veel ouder dan Harry.......quote:Op maandag 29 november 2004 22:13 schreef FritsFlits het volgende:
Harry is geen familie van Voldie-poo.
"Harry...... i'm.... your.... father"quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:50 schreef Koningin het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet, hij is zowiezo al veel ouder dan Harry.......
ze gaan trouwen in deel 8quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:41 schreef Dafje33 het volgende:
Waar ik nu benieuwd naar ben is hoe de relatie tussen Snape en Harry nu precies zit.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
"Harry...... i'm.... your.... father"
geeft toch niet?quote:Op maandag 27 december 2004 22:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die Ron ziet er knap belachelijk uit in dat pakkie. Je ziet overigens wel dat Radcliffe in rap tempo ouder wordt... hij is absoluut niet meer het jonge knaapje uit de eerste films...
Waarom zou dit de laatste film zijn? Ik vind het wel kloppen met de verhaallijn, ze zien er uit als de tieners die ze spelen.quote:Op maandag 27 december 2004 23:45 schreef RayMania het volgende:
Denken jullie dat dit de laatste film is met Daniel Radcliffe en de anderen?
Lijkt me wel raar eerlijk gezegd als deel 5, 6 en 7 door anderen worden gespeeld.
Helaas nog niet... ik post ze hier meteen als ik ze zie...quote:
Deel 5 zou nog wel kunnen, maar deel 6 en 7 (moet nog geschreven worden) duurt gewoon te lang en dan zijn ze rond de 19.quote:Op woensdag 29 december 2004 13:24 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Waarom zou dit de laatste film zijn? Ik vind het wel kloppen met de verhaallijn, ze zien er uit als de tieners die ze spelen.
Het boek, welteverstaan...quote:Op woensdag 29 december 2004 16:42 schreef FritsFlits het volgende:
Deel zes komt volgend jaar uit
[spammode]quote:Op maandag 3 januari 2005 18:51 schreef BBQ-kip het volgende:
Enig idee wanneer deel 4 uitkomt in de bios? (ga niet het hele topic doorlezen hoor, sorry)
16 juli om pecies te zijn. Het wordt vast een mooie zomer.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:42 schreef FritsFlits het volgende:
Deel zes komt volgend jaar uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De keuze om namen van de produktiecrew te gebruiken was noodgedwongen, omdat advocaten vreesden dat willekeurige namen nabestaanden van echte personen van streek konden maken. "De medewerkers vonden het wel grappig, ze krijgen zo een zeer ongebruikelijk eerbetoon", liet een insider weten.
'Harry Potter and the Goblet of Fire' zal naar verwachting vanaf donderdag 17 november 2005 in de Nederlandse bioscopen te zien zijn.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
Gelukkig weer in het goede gedeelte van het jaar.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:25 schreef Patch het volgende:
'Harry Potter and the Goblet of Fire' zal naar verwachting vanaf donderdag 17 november 2005 in de Nederlandse bioscopen te zien zijn.
Ik vind het juist wel fijn dat het boek (deel 6) in de zomer uitgebracht wordt. Heerlijk op een bankje in de schaduw van een boom Harry Potter lezen. Was het alvast maar zover!quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
Gelukkig weer in het goede gedeelte van het jaar.
Vorig jaar in de zomer vond ik het maar niets....
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:12 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel fijn dat het boek (deel 6) in de zomer uitgebracht wordt. Heerlijk op een bankje in de schaduw van een boom Harry Potter lezen. Was het alvast maar zover!
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:20 schreef Mvnl het volgende:
[..]ik geloof dat Augustina t meer over de film had... (en dan gaat mijn voorkeur toch ook wel echt uit naar de winter)
Dit bedoelen we met zijn 3-en!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:21 schreef Augustina het volgende:
[..]
Dus het boek in de zomer, de film in de winter. Perfect toch?!![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:17 schreef Patch het volgende:
151 foto's : http://www.mugglenet.com/gallery/categories.php?cat_id=39
Ik vind het juist mooi om te zien hoe de acteurs meegroeien met de films!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:32 schreef Neoktheone het volgende:
Wel is duidelijk dat Daniel Radcliff dadelijk toch echt te oud lijkt om nog Harry te kunnen spelen... Hoewel het nog wel zou kunnen. Bij de laatste film is hij een jaar of 20 en Harry zou dan 17 zijn...
Vind ik wel kunnen eigenlijk... make up doet wonderen enzoquote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:32 schreef Neoktheone het volgende:
Hahaha, idd, beetje amateuristisch.
Wel is duidelijk dat Daniel Radcliff dadelijk toch echt te oud lijkt om nog Harry te kunnen spelen... Hoewel het nog wel zou kunnen. Bij de laatste film is hij een jaar of 20 en Harry zou dan 17 zijn...
Same here, ik ben bang dat daardoor tegen zal vallen. Na het lezen van de boeken ben ik de films weer gaan kijken en ik stoorde me soms aan dingen die veranderd waren. Vooral deel drie loopt af en toe heel anders. Ik begrijp dat dat moet, maar toch...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 15:40 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Vind ik wel kunnen eigenlijk... make up doet wonderen enzo
Ben wel erg benieuwd naar de film, deel 3 vond ik namelijk heel erg goed, maar toen had ik het boek niet vantevoren gelezen, en nu wel...
quote:Op zondag 23 november 2003 00:23 schreef kamagurka het volgende:
Cho zat toch al in boek drie..?
Ten tweede begrijp ik niet dat ze Voldermort niet gewoon door de enige mogelijke man laten spelen die dat kan: Chistopher Walken natuurlijk!!!!
Logischhh
Nee ik niet. Fleur is 1/4 veila en het koppie van dit meisje is makkelijk te transformeren naar een vogel-kop, mocht dat nodig zijn. En toch ziet ze er niet onaardig uit voor een meid van haar leeftijd.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:24 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[afbeelding]
Ik had me Fleur wel echt heel anders voorgesteld...
Nee, ik vind haar er ook leuk uit zien hoor, daar niet van, maar in mijn hoofd zag Fleur er heel arrogant uit, en dit meisje niet (of het komt door de foto, dat kan natuurlijk ook)quote:Op maandag 28 maart 2005 22:55 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Nee ik niet. Fleur is 1/4 veila en het koppie van dit meisje is makkelijk te transformeren naar een vogel-kop, mocht dat nodig zijn. En toch ziet ze er niet onaardig uit voor een meid van haar leeftijd.
Gaan de films dan niet meer zozeer per boek?quote:Op maandag 28 maart 2005 22:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Is er ook al duidelijk waar nu de scheiding komt tussen film 4 en 5?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beetje op Harry Potter figuren geilen!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik stelde me haar voor als een mooie griet, dus die had donkerbruine haren. Mijn fantasie wil iets anders dan de schrijfster
Mjah, ik zag in 3 de potentie voor Hermione al, maar in deel 4 ziet Emma er wel heel leuk hoorquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:23 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Een beetje op Harry Potter figuren geilen!![]()
Ja, dat had ik nou ook. Vanaf drie had ik zoiets van: "Nou, dat ziet er zeker niet verkeerd uit". En dat is niet minder gewordenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:28 schreef Roa het volgende:
[..]
Mjah, ik zag in 3 de potentie voor Hermione al, maar in deel 4 ziet Emma er wel heel leuk hoor![]()
op mijn verjaardagquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:30 schreef Apoc2003 het volgende:
13 Mei:
-laatste lesdag
-heracles kan kampioen worden
-trailer HP
Fuck, ze wordt ook mooier met de jaarquote:
quote:Op maandag 2 mei 2005 19:44 schreef Mikkie het volgende:
Godverju, dat vind ik dan weer niet kunnen. Mensen die de dvd kopen betalen dik om die film te zien, komt één of ander commercieel televisiestation met nóg andere beelden...
quote:Op maandag 2 mei 2005 19:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Godverju, dat vind ik dan weer niet kunnen. Mensen die de dvd kopen betalen dik om die film te zien, komt één of ander commercieel televisiestation met nóg andere beelden...
Deel 6 van de boekenserie komt gelukkig in juni uit!!!quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gisteren is bekend geworden dat het 18 november is.
Duurt inderdaad veel te lang, maar heb er wel alweer onwijs zin in
16 juli toch?quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:03 schreef Tarak het volgende:
[..]
Deel 6 van de boekenserie komt gelukkig in juni uit!!!
Oh....quote:
Dat is zeker de engelse versie? Dan moeten we nog ongeveer 3 maanden wachten voor de nederlandse versiequote:Op donderdag 5 mei 2005 12:22 schreef RiDo78 het volgende:
Ik haal m 's nachts bij de boekhandel. :-)
Seriously? That's great news, i've almost reread The Goblet of Fire, to start on the Order of the Phoenix after that, would be nice not to wait very long after thatquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Correctie: 16 juli inderdaad, zoals hierboven ook al vermeld
Ik heb 'm ook al maanden geleden bij Bol gepreordered... dus als 't goed is valt 'ie de 16e op de mat
Hehe, heb m ook bij BOL gepre-ordered, met die leuke codes die jij gafquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Correctie: 16 juli inderdaad, zoals hierboven ook al vermeld
Ik heb 'm ook al maanden geleden bij Bol gepreordered... dus als 't goed is valt 'ie de 16e op de mat
Zo heet Hogwarths toch in het nederlands ? Zweinstein..dus dat was GEEN fout..Dat jij nou alles in het engels kent..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het waren dezelfde beelden als bij CBBC Newsround.
Stukje dat hij danst met Parvati, stukje Hermione en Ron op de tribune, stukje Harry zwemmend, stukje harry op buckbeak en interviewtje met Daniel over Harry met meisjes..
Winston maakte wel een HUGE fout: hij noemde hogwarts SWINESTEIN...
Hij sprak het op zijn Engels uit... was duidelijk te horen..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:49 schreef Smittend het volgende:
[..]
Zo heet Hogwarths toch in het nederlands ? Zwijnstein..dus dat was GEEN fout..Dat jij nou alles in het engels kent..![]()
Hij zal het wel op zijn kakkerse accent gezegt hebben..het is ook zo'n juppy..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Hij sprak het op zijn Engels uit... was duidelijk te horen..
Vandaar dat het foutwas...
Zweinstein in het Nederlands weet ik ook wel![]()
Yupquote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:00 schreef Smittend het volgende:
[..]
Hij zal het wel op zijn kakkerse accent gezegt hebben..het is ook zo'n juppy..![]()
Hij was geloof ik ook best zenuwachtig..RTL-Boulevard is live dacht ik...
Harry kan zijn haar niet knippen, dat weet je toch? Het groeit even hard weer aan.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:57 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vind m erg goed die teaser.
Het doet zn werk goed...
En kan Daniel Radcliffe AUB zn haar knippen?
Nee hoor, die verwijzing was toen z'n haar er belachelijk uitzag en de volgende dag weer zat zoals het normaal zat. Er wordt nergens gezegt dat het totaal niet geknipt kan wordenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:54 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Harry kan zijn haar niet knippen, dat weet je toch? Het groeit even hard weer aan.
ow ja, die komt vandaag uit.... Maar moet natuurlijk rekening houden met tijdsverschillen en zo...quote:
Ze noemen hem op de site ook "trailer". Maar hij is ook wel wat lang voor een teaser. Ehm. Trealer dan maar?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Want is een half jaar voor de première niet een beetje vroeg voor een officiële, volledige trailer
In het Nederlands is 't idd omgetoverd tot 'Kruml'. Belachelijkquote:Op maandag 16 mei 2005 20:49 schreef RiDo78 het volgende:
Het was toch Krum, niet Kruml?
* RiDo78 duikt even z'n boekenkastje in...
Edit: in het engels iig. Krum. In het NL weet ik het niet.
vooral het tonks/tops fiascoquote:Op maandag 16 mei 2005 22:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Welke gek heeft dat verzonnen
Echt waar, die vertaling van namen naar het Nederlands is tenenkrommend. Eerste en zéér belangrijke reden om de boeken in het Engels te lezen.
Nee maar het leest fijn om telkens de engelse namen te lezen in een nederlands boekquote:Op maandag 16 mei 2005 22:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Echt waar, die vertaling van namen naar het Nederlands is tenenkrommend. Eerste en zéér belangrijke reden om de boeken in het Engels te lezen.
óf dan lees je de nederlandse boeken toch nietquote:Op maandag 16 mei 2005 23:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je leest toch óf het Engelse boek met de Engelse namen, óf het NL boek met de NL-namen?
Helemaal mee eensquote:Op maandag 16 mei 2005 22:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
kloptquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:53 schreef Neoktheone het volgende:
Is Carlo de Nederlandse versie van Cedric (ik dacht uit de teaser ook al te halen dat die gozer Cedric was)
Ik ook. De namen in het Nederlands zijn wat infantieler, maar over het algemeen wel leuker. Ik lees de boeken eerst in het Engels omdat ze nou eenmaal eerder uitkomen dan de vertalingen, maar de Nederlandse versie is absoluut leuker.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:42 schreef polly_rulez het volgende:
ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de vertaling naar het nederlands juist erg goed gedaan
Mee eens. Ik lees net zo makkelijk de Engelse boeken als de Nederlandse. En van sommige boeken heb ik gewoon de beide versies in bezit. Toch lezen de Engelse boeken het prettigst.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:10 schreef Mikkie het volgende:
Het is het laatste denk ik
Ik lees sowieso alle boeken in het Engels en niet in het Nederlands, maar ik bedoelde... dat stel dat je kan kiezen... dat je allebei de series hebt en ze volledig gelijkwaardig zijn qua moeilijkheid om te lezen en alles...dat ik dan voor de Engelse versies zou gaan, omdat daar tenminste de normale namen gehanteerd worden ipv die belabberde NL-vertalingen van die namen.
Ze heeft een eigen topic: Hermelien Griffel / Hermione Granger / Emma Watsonquote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:07 schreef wolfrolf het volgende:
Emma Watson is liev
[afbeelding]
Ze telt alweer 15 lentes
Volgens mij slaat dat op de cover. Je hebt ook een 'volwassenen' voorkant van het boek, zodat volwassen minder voor schut lopen met een kinder boek ofzoquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:16 schreef Bonneke het volgende:
Hee, even een vraagje, ik weet dat ik hier in het verkeerde topic zitten maar omdat jullie het hier ook over boek deeltje 6 hebben gooi ik hem hier even neer.
Ik zit op de Bruna site te kijken om het boek te pre-orderen, maar daar staat er dus achter "Childrens version"... Wat houd dit in, komt er ook nog een "Adult version" of hebben ze het gewoon verzonnen... Het is ook de enige die er staat maar op Bol.com staat dat er volgens mij niet achter en wil natuurlijk wel de goede bestellen!
Dat heeft met de cover te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:16 schreef Bonneke het volgende:
Hee, even een vraagje, ik weet dat ik hier in het verkeerde topic zitten maar omdat jullie het hier ook over boek deeltje 6 hebben gooi ik hem hier even neer.
Ik zit op de Bruna site te kijken om het boek te pre-orderen, maar daar staat er dus achter "Childrens version"... Wat houd dit in, komt er ook nog een "Adult version" of hebben ze het gewoon verzonnen... Het is ook de enige die er staat maar op Bol.com staat dat er volgens mij niet achter en wil natuurlijk wel de goede bestellen!
Kijk voor meer over dit boek in dit topic: Harry Potter and the Halfblood Prince deel #3quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:16 schreef Bonneke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |