Kom op! Natuurlijk kun je er wél zijn voor je moeder. Jullie voelen dan toch hetzelfde verdriet? Het zal een hele steun voor haar zijn om het te delen met je.quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:01 schreef CoolGuy het volgende:
Great, lees ik de laatste posts in dit topic en ineens barst ik in tranen uit. Het is al weer lang geleden dat ik gehuild heb sinds we het weten van mijn vader. Ik weet niet wat wij zonder hem moeten, vooral mijn moeder niet. En ik kan haar niet opvangen want ik zit dan ook met mijn verdriet.
Ik moest net ook bijna janken, want ik zat ook voetbal te kijken. Pffff.....4-0 verlies voor PSVquote:Ik had net nog even bij em gezeten, want hij was voetbal aan t kijken beneden. Gezellig gepraat en zo, niet eens over zijn ziekte. Maar gewoon, dat ik net bij em zat en dat er een tijd zal komen waarop dat niet meer kan, doet nu ineens zo ontzettend veel pijn weer. Normaal ook, maar ik heb de hele tijd normaal kunnen functioneren, en nu ineens stort ik in, terwijl ik me niet eens echt groot heb gehouden de afgelopen tijd. Het was niet doen alsof, het ging gewoon zo.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:01 schreef CoolGuy het volgende:
Great, lees ik de laatste posts in dit topic en ineens barst ik in tranen uit. Het is al weer lang geleden dat ik gehuild heb sinds we het weten van mijn vader. Ik weet niet wat wij zonder hem moeten, vooral mijn moeder niet. En ik kan haar niet opvangen want ik zit dan ook met mijn verdriet.
[quote]
dat dacht ik dus ook, mijn ouders waren net 25 jaar getrouwd... Ik kon me echt niet voorstellen hoe mijn moeder het zou moeten redden zonder mijn vader. Tuurlijk het is heel zwaar voor je moeder (en voor jouw ook natuurlijk), maar uiteindelijk komt het echt wel goed. Je hoeft je moeder ook niet op te vangen, gewoon zorgen dat in je haar buurt bent; dat is al genoeg.
klinkt als een cliche maar probeer zoveel mogelijk te genieten van de dagelijkse dingen!quote:Ik had net nog even bij em gezeten, want hij was voetbal aan t kijken beneden. Gezellig gepraat en zo, niet eens over zijn ziekte. Maar gewoon, dat ik net bij em zat en dat er een tijd zal komen waarop dat niet meer kan, doet nu ineens zo ontzettend veel pijn weer. Normaal ook, maar ik heb de hele tijd normaal kunnen functioneren, en nu ineens stort ik in, terwijl ik me niet eens echt groot heb gehouden de afgelopen tijd. Het was niet doen alsof, het ging gewoon zo.
Mijn pa is de beste.
mooi geschreven! Precies zoals ik met de ziekte/dood van mijn vader ben omgegaan. Maar iedereen doet dit op zijn eigen manier natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 23:15 schreef Hihat het volgende:
Je vertwijfeling snap ik wel, maar ook zonder je vader is het leven mooi. Na een tijdje. Ik moet ook afscheid gaan nemen van mijn vader, dat wil ik niet, maar het is niet anders. Ik richt me vooral op de dingen die ik straks nog wél heb. En dat is héél veel. En op de leuke herinneringen aan mijn vader. En dat zijn er ook héél veel. Er zullen er alleen niet veel meer bij komen. Maar de tijd die er nog is gaan we wel even dubbel en dwars goed besteden! Treuren doe ik daarna wel. Eventjes. En dan weer kop omhoog, kin vooruit en dóórgaan, gesterkt door herinneringen. Hij zou ook niet anders willen. Natuurlijk ga ik hem missen, ik mis hem nu al en zal nog lastig genoeg worden. Maar zo is het leven. En ik ben niet bang voor het leven.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:08 schreef Lionfish het volgende:
Ik heb onlangs te horen gekregen dat ik na 2,5 jaar van behandelingen en herstel nu eindelijk schoon ben. Ik heb Hodgkin gehad
Ik heb het van vrij dichtbij meegemaakt: de moeder van mijn beste vriendin is nu bijna 5 maanden geleden aan kanker overleden. Natuurlijk was iedereen eerst flink geschrokken en geschokt. Maar als je zag hoe de familie er mee omging, kon ik niet anders dan er bewondering voor hebben. Zo enorm sterk en er tot het laatst toe open over praten, grapjes over kunnen maken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:45 schreef krakkemieke het volgende:
Devils anddust: wat ga je zeggen als iemand je vertelt dat X kanker heeft? zeg dan wat je denkt, ook al is het %&)(I+ zooi.
oh my god,quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:13 schreef pirke64 het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Is er nieuws van Dutchie? Please laat het goed gaan....
Zelf helaas ook ervaring, mijn vader is bijna 2 jaar geleden geopereerd aan dikke darm kanker.
Het liep allemaal heel anders als voorzien... een samenvatting:
- 12 maart 2003 (zijn 65 verjaardag) operatie, alles goed verlopen en geen complicaties.
- Echter na enkele dagen blijft de buik te hard en komen er ernstige koortsaanvallen.
- Longontsteking wordt geconstateerd.
- Blijkt toch niet het geval te zijn, volgens artsen KAN het geen lekkage zijn van de aan elkaar gezette darmen omdat de symptonen dan anders zouden zijn.
- 18 maart, geen uitzaaiingen gevonden in weggenomen weefsel... hoera!
- 19 maart met spoed naar ziekenhuis geroepen, het bleek toch een lekkage te zijn die nu al 7 dagen de hele buikholte vergiftigde.
- Spoedoperatie, bloeddruk 45/25, hartslag >200, stoma aangebracht
- Overgebracht naar Intensive care, toestand onstabiel, hartproblemen.
- 3e operatie, buik kan niet meer gesloten worden, nog steeds darmlekkage!
- Problemen met alle organen, vooral lever en nieren werken erg slecht.
- Overplaatsing naar IC ander groter ziekenhuis voor dialyse
- 4e operatie om lekkage op te zoeken.
- Ernstige bloeding, 18 liter !!! bloed en vocht toegediend in 1 dag (ongelooflijk maar waar).
- 5e operatie
- Een hele tijd van onzekerheid....
- Zeer langzaam herstel met open wond en beademing...
- DIalyse kan gestopt worden omdat nieren werk weer oppikken.
- Na 5 weken IC overplaatsing naar eerste ziekenhuis om verder op te knappen.
- Weken later naar huis, daar nog 3 maanden op bed gelegen.
- Uiteindelijk nogmaals geopereerd om stoma weg te halen en verklevingen te beperken omdat deze gevaar opleverden.
- Na verwijdering stoma kwamen darmen niet meer op gang, weer een spoedoperatie gepland.
- Net op tijd, echt minuten voor operatie begonnen de darmen te werken...
- Twee weken later naar huis.
Dit is een korte opsomming, er is nog veel meer gebeurd in die onzekere weken. Het is nu bijna twee jaar geleden maar ik denk er nog dagelijks aan. Je gaat er anders door leven!
Het is uiteindelijk goed gekomen, wel kan mijn vader nog maar zo'n 25% van wat hij voorheen kon. Hij had nooit ergens last van en kon alles.... nu heeft hij constant pijn en heeft voor veel dingen hulp nodig. Toch geniet hij weer van het leven samen met mijn moeder. Hij knutselt weer wat, ze wandelen veel en zijn samen gelukkigmet elkaar.
Zo zie je maar dat je moet leven van dag tot dag en moet genieten van elkaar, deel de goede momenten en houd van elkaar. Dat heb ik ervan geleerd.
Ook wil ik met mijn verhaal aangeven dat hoe hopeloos een situatie er ook uit kan zien er altijd toch een omwenteling kan komen. Mijn vader was practisch opgegeven, niemand zag meer een uitweg.
Toch heeft hij het gered en daar ben ik dankbaar voor, heel dankbaar.
Dat was mijn verhaal, dat wel in dit topic past.
Moraal.... geef de moed nooit op en ben goed en sterk voor elkaar!
Veel sterkte voor een ieder die dat nodig heeft !
Wat een verhaal, ben er stil vanquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:15 schreef Lionfish het volgende:
Zoals beloofd hier mijn verhaal, ik heb het op een gegeven moment een beetje moeten inkorten anders werd het wel erg lang:
-knip-
pfff. Als een geliefde die ziekte heeft is het erg, maar als je het zelf hebtquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:15 schreef Lionfish het volgende:
Zoals beloofd hier mijn verhaal, ik heb het op een gegeven moment een beetje moeten inkorten anders werd het wel erg lang:
Sluit ik me bij aan! Mooi dat je die strijd hebt gewonnen. Heel mooi!quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:57 schreef kepler het volgende:
[..]
pfff. Als een geliefde die ziekte heeft is het erg, maar als je het zelf hebt
heftig verhaal, mooi dat je er bovenop bent gekomen
ja dat dokters wat aan kunnen klungelen is mij helaas ook bekend, maar wat mijn moeder me heeft geflikt kan ik nu (na 15 jaar) nog steeds niet bevatten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:07 schreef nein het volgende:
[..]
oh my god,
Dit is dus bijna hetzelfde wat ik afgelopen zomer heb meegemaakt met mijn vader.
De hele loop van dit verhaal is bijna hetzelfde. Echter, mijn vader heeft het niet overleefd![]()
Operatie aan papil van vater in de aalvleesklier. Daar zat een tumor die de galtoevoer blokkeerde, zo kwamen we erachter dat hij kanker had, anders hadden we het pas later opgemerkt. Maar door de geelzucht die ontstaan was door die blokkade was mn vader erg verzwakt de operatie ingegaan.
Operatie verliep perfect, eerste dag weer geintjes maken met personeel op de afdeling, die vonden m zelf verdacht gezond eigenlijk.
Na een paar dagen kreeg hij koorts, werd stilletjes, ziekjes..artsen kwamen erachter dat er gal lekte. Spoedoperatie.
Na de spoedoperatie raakt hij in een septische shock, alle organen vallen uit, krijgt tientallen liters vocht toegediend om bloeddruk op peil te houden. Daarna 24/7 dialyse.
Nadien is hij niet meer van de IC afgekomen en krijgen we het hele darm-probleem verhaal inclusief geen uitzaaiingen, talloze operaties en bloedingen die niet meer stoppen dat pirke64's vader ook heeft meegemaakt.
Mijn vader;s darmen begonnen uiteindelijk te lekken, en er ontstonden constant gaten in de darmen, warschijnlijk vanwege de vochttoedining van de septische shock, weefsel wordt daar enorm zacht en breekbaar van. Z'n bloeddruk ging weer omlaag ondanks grootste adrenaline toediening, hij ging weer een septische shock krijgen, wat hij nooit zou overleven. De artsen hebben toen wij er 'klaar voor waren' 'de behandeling stopgezet', en toen is hij binnen 5 minuten overleden.
Wat apart eigenlijk, toen pirke dit verhaal schreef in maart 2005 was m'n vader nog niet eens ziek, dit verhaal van mij speelt zich af in juni/juli.
Verschrikkelijk verhaal. Alleen je laatste opmerking, over je moeder....ik vind het jammer. Ik ken als buitenstaander de situatie dus niet, de verhoudingen tussen je ouders en jou...maar ik zit nu in de situatie dat mijn pa kanker heeft. Ik zou bijna willen zeggen...reken het je moeder niet te erg aan. Zij hield ook van je vader, en misschien kon en wilde ze het niet inzien dat het zo slecht ging, misschien heeft ze je geprobeerd te behoeden voor die kennis dat je vader het niet zou overleven. Dat je nog zo lang mogelijk 'normaal' kon leven, en dat de wetenschap dat hij dood zou gaan (wat ik dus heb) niet op je dagelijkse leven zou drukken.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 07:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja dat dokters wat aan kunnen klungelen is mij helaas ook bekend, maar wat mijn moeder me heeft geflikt kan ik nu (na 15 jaar) nog steeds niet bevatten.
mijn vader was al een jaar thuis met klachten. moe en lusteloos. dokter hield het op overspannenheid.
na een jaar werd er eens nader onderzoek gedaan in het ziekenhuis en hij mocht meteen blijven met een zware bloedarmoede en na wat bloedtransfusies voelde hij zich een stuk beter.
bij doorzoeken bleek een tumor in zijn darmen te zitten waardoor hij een stoma zou krijgen.
volgens de dokter was de tumor prima operabel en had hij veel kans dit te overleven.
gematigd optimisme hadden we toen nog: het zou wel goed komen.
operatie geschiedt en de dokter meldt alles verwijderd te hebben en wij worden gefeliciteerd: het is gelukt en hij wordt op zijn stoma na, weer helemaal de oude. hij hoeft zelfs geen bestraling.
de stoma moest elke dag gecontroleerd worden of het goed vastgroeide, maar kennelijk werd dat een paar keer vergeten want binnen een week lag mijn vader weer op de operatietafel:
de stoma had losgelaten, was in de buikholte terechtgekomen, had gelekt en had allerlei ontstekingen veroorzaakt. resultaat weer een operatie van 6 uur en een buikvliesontsteking.
vervolgens als complicatie hiervan een dubbele longembolie, vervolgens trombose in twee benen.
en ondertussen bij een scan blijkt hij zo vol met uitzaaiingen te zitten dat er geen houden meer aan is. hij is toch nog thuis gekomen en men heeft nog een chemokuur geprobeerd, die als resultaat had dat hij een hersenbloeding kreeg, waardoor hij ook nog eens halfzijdig verlamd raakte.
weer naar het ziekenhuis om te kijken of er nog wat te redden viel.
niet dus en na 4 dagen is hij overleden.
dat de artsen al blunder op blunder gestapeld hebben is tot daar aan toe, maar mijn moeder heeft dus al die tijd geweigerd te zeggen dat hij dood zou gaan, terwijl ik het keer op keer vroeg.
ik heb zelfs een keer naar haar staan schreeuwen dat ze toch moest zien dat het verschrikkelijk verkeerd ging, maar toen nog ontkende ze.
en ze wist het. maar ze mocht het niet zeggen van de dokter zei ze achteraf.
pas 4 dagen voor zijn dood kreeg ik te horen dat het fout was en dat hij dood zou gaan.
ik ben echt elke dag bij hem op bezoek geweest hoor en eigenlijk heb ik mezelf niets te verwijten, maar toch, als ik eerder had geweten dat het zoooo fout zou gaan, had ik heel anders geleefd.
we hebben het nu trouwens over maar 4 maanden tussen eerste keer ziekenhuis en overlijden.
als ik geweten had hoe het werkelijk zat had ik kunnen kiezen om minder te werken en meer tijd met hem door te brengen. nu ging mijn leven gewoon door en paste ik het ziekenhuisbezoek er gewoon in.
dit is iets waar ik me tot de dag van vandaag schuldig over voel en boos.
tussen mijn moeder en mij is het nooit meer goed gekomen overigens.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb net het hele topic doorgelezen en de tranen stromen over m'n wangen. Ik vind iedereen hier zo enorm sterk en krachtig en wil iedereen toewensen dat ze dat ook blijven.
Misschien een beetje een onzinnige post, maar ik had na het lezen van het topic het gevoel dat ik IETS moest zeggen...
Alweer iemandquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:09 schreef RubyAnn_TuesdaY het volgende:
Wat een verhalen allemaal, ik word er helemaal stil van...
Ik heb zelf 3 weken geleden te horen gekregen dat ik ook kanker heb. Botkanker in me rechterknie. Na een half jaar van onzekerheid is dan eindelijk de diagnose gesteld.
Volgende week wordt ik geopereerd, ze gaan proberen het meeste weg te halen. Ik heb er op zich wel vertrouwen!
Verder herken ik het gevoel van dat één iemand alles op z'n dak krijgt heel erg. Een paar jaar geleden heb ik ME gehad en toen ik eindelijk weer kon sporten heb ik mijn scheen- en kuitbeen op meerdere plaatsen gebroken (dat blijkt nu ook samen te hangen met die kanker). En nu dit dus weer.
Maargoed, we blijven positief!!![]()
Kan die ME ook iets te maken hebben gehad met de huidige diagnose?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:09 schreef RubyAnn_TuesdaY het volgende:
Wat een verhalen allemaal, ik word er helemaal stil van...
Ik heb zelf 3 weken geleden te horen gekregen dat ik ook kanker heb. Botkanker in me rechterknie. Na een half jaar van onzekerheid is dan eindelijk de diagnose gesteld.
Volgende week wordt ik geopereerd, ze gaan proberen het meeste weg te halen. Ik heb er op zich wel vertrouwen!
Verder herken ik het gevoel van dat één iemand alles op z'n dak krijgt heel erg. Een paar jaar geleden heb ik ME gehad en toen ik eindelijk weer kon sporten heb ik mijn scheen- en kuitbeen op meerdere plaatsen gebroken (dat blijkt nu ook samen te hangen met die kanker). En nu dit dus weer.
Maargoed, we blijven positief!!![]()
Nou, even een update. Goed en slecht nieuws te melden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:15 schreef Hihat het volgende:
Nou, dan zal ik me ook maar melden hier. De stand van zaken:
- 1 juni 2005 gaat mijn vader (net een maand 60 jaar oud) naar de huisarts wegens buikpijn
- Huisarts stuurt hem direct door wegens verdenking van een blindedarmontsteking
- In het ziekenhuis moet hij meteen blijven, het is in ieder geval géén blindedarmontsteking
- De volgende dag komt de diagnose: dikkedarmkanker in vergevorderd stadium
- Weer een dag later wordt hij geopereerd en vertoeft een paar dagen op de Intensive Care
- Er worden uitzaaiingen in lever en lymfeklieren geconstateerd
- In augustus begint zijn eerste chemokuur
- Tot en met december blijft hij kuren volgen (6 stuks). De uitzaaiingen worden niet kleiner, maar ook niet groter.
- In januari 2006 wordt een lichte groei van de uitzaaiingen geconstateerd
- Vervolg chemokuren (3 stuks)
- In maart 2006 wordt een sterke toename van de uitzaaiingen geconstateerd, ook nieuwe uitzaaiingen in de longen.
Vorige week donderdag is de bijl gevallen. Mijn vader is opgegeven. Er worden alleen nog paleatieve kuren gegeven (levensverlenging, pijnbestrijding). Niemand durft een verwachting uit te spreken over de tijd die hem nog rest. Hij ziet er goed uit, kan nog redelijk veel. Aan de buitenkant niks mis mee op het eerste gezicht. Maar van binnen is hij een tijdbom. En die bom mag de eerste twee maanden niet af gaan, want dan word ik zelf voor het eerst vader. En dat móet hij nog meemaken...
Met zo'n instelling ben je vast ook prachtig zonder haar, hoor!quote:Op zondag 28 mei 2006 20:01 schreef Tharalom het volgende:
Wat een topic.. Haalt veel bij me naar boven.. Ook ik heb kanker. Borstkanker en ben 25 jaar.
...Tis best zwaar, maar op mijn 'goede dagen' doe ik veel leuke dingen. Het leven gaat hoe dan ook door. En ik wil eruit halen wat erin zit! Het kaal worden vond ik wel heel erg, maar dat los ik nu op met petjes en sjaaltjes. Een pruik wil ik niet.
We hebben hetzelfde traject doorlopen een tijd geleden, met goede afloop. Die chemo kan best meevallen hoor. Ziek worden heeft niet iedereen last van en helemaal kaal wordt ook niet iedereen. Dunner zal het haar wel worden. Maar ook al is dat wel zo; eigenlijk is het alleen preventief, dus je zou kunnen zeggen dat je moeder al genezen is wat toch al die vreselijke onzekerheid wegneemt. Ik zie het wel helemaal goedkomen met jullie.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:59 schreef Gripper het volgende:
Wat fijn dat ik dit eens in de AT zie opduiken, ook even een ei kwijt
Mijn ma heeft borstkanker. Afgelopen februari geconstateerd, en toen is het erg snel gegaan, operatie goed geslaagd en met behoud van d'r borst, en nu is ze vorige week begonnen aan een preventieve bestraling. Lichamelijk niet zwaar, maar wel elke dag heen en weer naar Arnhem voor een bestraling van een minuut, dat vindt ze nogal vervelend. En om er echt zeker van te zijn dat alles weg is moet ze ook nog chemo, vanaf pinksteren. Daar ziet ze het meeste tegenop, kaal & ziek worden. Dat duurt lang: tot oktober. En daarna ben je zo moe en uitgeput, dat je nog wel een jaartje mag rekenen om weer helemaal bij te komen....
Maar nu is het nog lekker weer en gaat alles prima.
Gisteravond kwam ze even bij me langs voor een bakkie, lekker met de fiets. En ik was zo trots op d'r, zo gezond als ze er uit ziet! Ze voelt zich dan ook prima, het is dat je weet dat dit nodig is, misschien preventief, misschien zit er ook nog wel wat, maar ze voelt zich helemaal niet ziek.
Geestelijk kan ze het volgens mij beter aan dan ooit, ze is een jaar of 8 geleden flink overspannen geweest. Ze is daar uiteindelijk geestelijk veel sterker van geworden, en m'n pa & broertje & ik zijn er natuurlijk ook nog. Dus, we hebben alle hoop op een goede afloop!![]()
Heftig zeg.. Die haren krijg je na de chemo in ieder geval zo weer terug. Ik maak uit je verhaal wel op dat het nu goed gaat, geen uitzaaiingen enzo? Superveel sterkte gewenst!quote:Op zondag 28 mei 2006 20:01 schreef Tharalom het volgende:
Wat een topic.. Haalt veel bij me naar boven.. Ook ik heb kanker. Borstkanker en ben 25 jaar.
Ben twee keer geopereerd, bij de eerste operatie is alleen de tumor weggenomen want de artsen waren er vanovertuigd dat deze goedaardig was. Dat bleek niet zo te zijn, en een week later hebben ze al mijn lymfeklieren verwijderd. Daarna ben ik 33 keer bestraald en ben nu bezig met mijn chemokuren. Moet er nog vier. Daarna krijg ik nog een vijf jaar durende hormoonkuur.
Mijn moeder heeft ook borstkanker, en ze zijn nu aan het onderzoeken of het al dan niet erfelijk is. Tis best zwaar, maar op mijn 'goede dagen' doe ik veel leuke dingen. Het leven gaat hoe dan ook door. En ik wil eruit halen wat erin zit! Het kaal worden vond ik wel heel erg, maar dat los ik nu op met petjes en sjaaltjes. Een pruik wil ik niet.
Heel veel sterkte voor iedreen die zelf ziek is of iemand in de familie- of vriendenkrig heeft die ziek is.![]()
Door zulke lieve reacties is het kaal zijn ineens een stuk minder erg!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:56 schreef Hihat het volgende:
[..]
Met zo'n instelling ben je vast ook prachtig zonder haar, hoor!
Nee, gelukkig waarschijnlijk geen uitzaaiingen, ik was er op tijd bij. Mijn klieren zagen er goed uit. (Maar goed dat ik doorgezet heb, en aangedrongen heb om de tumor te laten verwijderen want volgens de artsen was het volstrekt goedaardig en was een operatie niet nodigquote:Op maandag 29 mei 2006 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Heftig zeg.. Die haren krijg je na de chemo in ieder geval zo weer terug. Ik maak uit je verhaal wel op dat het nu goed gaat, geen uitzaaiingen enzo? Superveel sterkte gewenst!
Dank je, zulke opbeurende berichtjes doen altijd goed! (waar is die schouderklop smiley als je m nodig hebt, eenquote:Op maandag 29 mei 2006 13:26 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
We hebben hetzelfde traject doorlopen een tijd geleden, met goede afloop. Die chemo kan best meevallen hoor. Ziek worden heeft niet iedereen last van en helemaal kaal wordt ook niet iedereen. Dunner zal het haar wel worden. Maar ook al is dat wel zo; eigenlijk is het alleen preventief, dus je zou kunnen zeggen dat je moeder al genezen is wat toch al die vreselijke onzekerheid wegneemt. Ik zie het wel helemaal goedkomen met jullie.
Absoluut ja. Ik weet ook zeker dat dat veel heeft bijgedragen aan de uiteindelijke genezing van mijn moeder. Ik heb daar heel veel respect voor, misschien wel temeer omdat ik denk dat ik het zelf niet in me zou hebben. Fantastisch dat ook jouw moeder de moed erin weet te houden en wie weet wacht er nog ergens wel een wondertje.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:09 schreef Tharalom het volgende:
Positief zijn en blijven is echt een van de belangrijkste "medicijnen" !
Dat geeft zó veel meer kwaliteit van leven, vooral als je weet dat je niet meer beter wordt.
Ook in het programma ´Over mijn lijk´ van BNN komt dat heel duidelijk naar voren. Ik heb daar diep respect voor, vind het echt heel moedig en sterk.
Knap hoor van je moederquote:Op maandag 29 mei 2006 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Absoluut ja. Ik weet ook zeker dat dat veel heeft bijgedragen aan de uiteindelijke genezing van mijn moeder. Ik heb daar heel veel respect voor, misschien wel temeer omdat ik denk dat ik het zelf niet in me zou hebben. Fantastisch dat ook jouw moeder de moed erin weet te houden en wie weet wacht er nog ergens wel een wondertje.
Hey kerel, ik zie dat jij in het topic over mijn vader ook gereageerd hebt. Ik kan helaas pagina 3 van dat topic om een of andere reden niet openen, dus ik kan niet zien wat je gepost hebt. Ik begrijp nu dat jij een kind bent van gebruikster Jominro...quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:29 schreef Michellll het volgende:
ik weet nog steeds niet hoe ik er mee om moet gaan
mijn moeder is 4 april een jaar overleden en er is geen minuut van de dag dat ik niet aan haar denk
Weet het even niet meer.........
de pijn is wel minder geworden maar de gedachten spoken altijd rond zoals jij zegt het is gewoon zijn tijd nodig ik wens jou iig heel veel sterktequote:Op donderdag 22 maart 2007 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hey kerel, ik zie dat jij in het topic over mijn vader ook gereageerd hebt. Ik kan helaas pagina 3 van dat topic om een of andere reden niet openen, dus ik kan niet zien wat je gepost hebt. Ik begrijp nu dat jij een kind bent van gebruikster Jominro...
Dat topic heb ik destijds gevolgd ja. Verschrikkelijk zeg. En het staat mij helaas ook te wachten. Jouw moeder is alweer bijna een jaar dood...wat vliegt de tijd als je het zo bekijkt. Ik denk dat je niet bang moet zijn voor wat je voelt. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, er is geen goede of foute manier.
Hoe je er mee om moet gaan? Dat weet ik ook niet, maar bedenk je het volgende eens: je moeder is nu helaas bijna een jaar dood, maar je post hier, je leeft zelf nog dus je hebt geen stomme dingen gedaan. Je ademt door en je eet ook, dus op de een of andere manier ga je er toch mee om, nietwaar?![]()
Van wat ik altijd hoor -ik weet het zelf (nog) niet- is dat het vanzelf minder wordt. De pijn wordt minder, het gemis blijft, maar ik denk dat er een moment gaat komen dat je aan je moeder kunt denken zonder direct in tranen uit te barsten. Dat heeft misschien nog wat tijd nodig, maar dat moment zal komen.
Sterkte kerel![]()
Ik zie dit topic weer eens opduiken in mn AT, da's lang geleden...quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:59 schreef Gripper het volgende:
Dus, we hebben alle hoop op een goede afloop!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |