Overigens, even voor de eerlijkheid:
Dit boek staat natuurlijk wél tjokvol tips en weetjes die vreselijk handig zijn voor verliezers zoals ik.
quote:Die heb ik ook gelezen die zijn kewl
Op maandag 12 mei 2003 09:53 schreef koston het volgende:
Gisteren De Straatvechter van John Grisham uitgelezen, ik denk dat ik vanavond begin in Crisis Four van Andy McNab
Op met moment lees ik zelf deze post
En mijn stage verslag.
Sight weer een fout
De vervalste wereld van Willem Frederik Hermans - G.F.H. Raat (wetenschappelijke verhandeling over Paranoia)
En als ik die uit heb, heb ik nog een stuk of 8 boeken liggen om te lezen
Hèhèhèhèhèhèhèhèhèh.
.
quote:Deze moet even vereeuwigd worden. Gaat u verder.
Op maandag 12 mei 2003 17:22 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Kaas (van Bordewijk geloof ik)
Shopaholic van S. Kinsella
Het rood staan / schulden deel is niet zo herkenbaar, maar het shoppen wel! Ik ben lichtelijk shopverslaafd
Ik heb hem bijna uit, dit is gewoon een boek dat je in een dag uitleest (heenreis trein + hoorcollege + terugreis trein)
Ik lee nu American Psycho...
Ik moet nog 65 blz maar ik wil niet meer.... Ik heb net het hoofdstuk van de rat, de pijp en de brie gehad en ik vind het zo gruwelijk worden dat ik wil stoppen met lezen... brrr...
quote:Heel leuk boek
Op maandag 12 mei 2003 19:34 schreef ramses het volgende:
Niet echt literatuur, maar o zo leuk voor in de trein en o zo herkenbaar...Shopaholic van S. Kinsella
Het rood staan / schulden deel is niet zo herkenbaar, maar het shoppen wel! Ik ben lichtelijk shopverslaafd
Ik heb hem bijna uit, dit is gewoon een boek dat je in een dag uitleest (heenreis trein + hoorcollege + terugreis trein)
quote:Weet jij hoeveel bladzijden dit boek heeft? Ik was namelijk net bij Bol aan het kijken om het boek te bestellen, maar ze hebben twee versies, een met 192 en een ander met 477 pagina's.
Op maandag 12 mei 2003 20:49 schreef Vortexx het volgende:
Shopaholic heb ik afgelopen zomer gelzen, was in 1 dag uit, en een lekker wegleesboek...Ik lee nu American Psycho...
Ik moet nog 65 blz maar ik wil niet meer.... Ik heb net het hoofdstuk van de rat, de pijp en de brie gehad en ik vind het zo gruwelijk worden dat ik wil stoppen met lezen... brrr...
Wat een geweldig verhaal van wat een geweldige schrijfster is dit toch...
quote:Poppy Z. Brite
Op dinsdag 13 mei 2003 11:31 schreef ranja het volgende:
Voor de 6e keer ofzo Dolende zielen - Poppy Z BriteWat een geweldig verhaal van wat een geweldige schrijfster is dit toch...
En nog wel een paar, maar daar kom ik zo snel niet op...
quote:De sfeer die zij in haar boeken weet neer te zetten... dat is geweldig.
Op dinsdag 13 mei 2003 11:38 schreef Maerycke het volgende:[..]
Poppy Z. Brite
Ik vind haar verhalen nooit zo soepel lopen eigenlijk, maar dat is uiteraard geheel persoonlijk.
de oneven hoofdstukken vormen een Discworld-verhaal, de even hoofdstukken geven een wetenschappelijke kijk op de gang van zaken op Discworld en Roundworld (Aarde)
Op dit moment lees ik The Fires of Heaven van Robert Jordan (5de deel in The Wheel of Time series). Mooi boek.
quote:Willem Elschot
edit: Oh, hehe, je had het al gepost...
Nooit meer slapen - WFH
ontdekking van de hemel - HM
siegfried - HM
Zit in een HM periode geloof ik...
quote:Fan???
Op donderdag 15 mei 2003 22:28 schreef InDenial het volgende:
Op dit moment ben ik nu en dan bezig in: de compositie van de wereld - Harry Mulisch , maar ik kom er niet echt doorheen en ik denk dat het iets te hoog gegrepen isOndertussen heb ik ook nog de volgende boeken gelezen:
Nooit meer slapen - WFH
ontdekking van de hemel - HM
siegfried - HMZit in een HM periode geloof ik...
quote:Fan wil ik het niet noemen. Als ik een boek lees en ik denk mwoah goed boek, dan lees ik meer van een schrijver. Toevallig is dat deze keer HM.
Op vrijdag 16 mei 2003 08:41 schreef Lyrthion het volgende:[..]
Fan???
Een andere keer kan dat weer een andere schrijver zijn, zoals Chaim Potok of John Grisham.
Best wel een leuk boek.
En voor in de hangmat in de tuin: Max in the city van max westerman
leuke luchtige verhaaltjes
quote:die verhandeling is echt supercool! Wat studeer jij?
Op maandag 12 mei 2003 10:26 schreef Muggenlip het volgende:
Paranoia - Willem Frederik HermansDe vervalste wereld van Willem Frederik Hermans - G.F.H. Raat (wetenschappelijke verhandeling over Paranoia)
Ik lees Pelican Bay van Nelleke Noordervliet
[Dit bericht is gewijzigd door err op 19-05-2003 20:25]
Nu aan het lezen: Neil Gaiman - Neverwhere
heeft iemand Liefde in tijden van cholera gelezen? Is die net zo mooi of...?
(Her) Begonnen met: Het Bureau, deel 1 : Mijnheer Beerta - Voskuil
Ik heb 2 series Grote Lijsters gekocht, dus ik ben m'n kennis van de Nederlandse literatuur wat aan het opvijzelen, ik heb net Een vlucht regenwulpen van Maarten 't Hart uit. .
En het schiet maar niet op. Ik ben hem nu praktisch al 8 maanden aan het lezen maar het schiet niet op, komt doordat ik steeds moet stoppen i.v.m tentamens en nu eindexamens . Zeer goed boek, natuurlijk, maar je raakt het plot wel makkelijk kwijt als je het een weekje of 2 niet leest. Nou ja, misschien na de eindexamens, eindelijk
Echt een goed boek, aanrader
quote:Check, is ook erg mooi. Heeft niet het magische van Honderd jaar eenzaamheid, maar is een echt , iets realistischer, magistraal mooi liefdesverhaal.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:34 schreef Peregrijn het volgende:
heeft iemand Liefde in tijden van cholera gelezen? Is die net zo mooi of...?
quote:Hé, alsnog een reactie. Dank je
Op vrijdag 23 mei 2003 18:11 schreef julekes het volgende:[..]
Check, is ook erg mooi. Heeft niet het magische van Honderd jaar eenzaamheid, maar is een echt , iets realistischer, magistraal mooi liefdesverhaal.
On-topic: Ben nog steeds bezig in "Het bureau - Voskuil". Dit is nog maar het eerste deel, dus ik ben nog wel even bezig. Ik vind het wel leuk, maar het ontwikkelt zich zo traag. Vond ik in "Bij nader inzien" Maarten nog sympathiek, ik ga me nu echter steeds meer aan hem ergeren. De vraag is dan ook of ik dit alle zeven delen vol hou.
Zou op zich wel zonde zijn om het niet te lezen, want ik heb ze allemaal in de kast staan. Ik zet dan ook nog maar even door.
quote:Ik vroeg me al af wie ermee zou komen. Volgens mij is het wel degelijk correct Nederlands. Het is de levensbeschrijving van Carmiggelt.
Op dinsdag 27 mei 2003 18:38 schreef Koekepan het volgende:
Simon Carmiggelt heeft helemaal geen biografieën geschreven.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 27-05-2003 18:44]
quote:Inderdaad. Als hij het zelf schrijft heet het een autobiografie.
Op dinsdag 27 mei 2003 18:40 schreef Gellius het volgende:
Ik vroge me al af wie ermee zou komen. Volgens mij is het wel degelijk correct Nederlands. Het is de levensbeschrijving van Carmiggelt.
quote:En als het over Batuwu_Griekgriek en Ollie gaat is het een hagiografie.
Op dinsdag 27 mei 2003 18:42 schreef Isabeau het volgende:[..]
Inderdaad. Als hij het zelf schrijft heet het een autobiografie.
De scheepsjongens van Bontekoe
erg leuk geschreven boek
Moet ik nog lezen heb ze wel al gekocht :
Paul Coelho : De Alchemist
Paul Coelho : De strijders van het licht
quote:"JouW topic."
Op vrijdag 30 mei 2003 19:51 schreef rutja het volgende:
jou topic.... Helaass......
Lees eerst maar eens een schóólboek, voordat je nog eens reageert.
Voor studie:
P. Burke - The Renaissance
Knecht - de literatuur van de Romeinen
quote:Henry is dood.
Op maandag 12 mei 2003 19:26 schreef Koekepan het volgende:
Ik lees The Secret History.
.
"It's funny," said Francis, "I have a hard time believing he is really dead. I mean--I know there's no way he could have faked dying--but, you know, if anybody could figure out how to come back, it's him. It's kind of like Sherlock Holmes. Going over the Reichenbach Falls. I keep expecting to find that it was all a trick, that he'll turn up any day now with some kind of elaborate explanation."
Niet goed geschreven, een beetje plat ook, maar toch wel erg boeiend. .
Voer voor optimisten.
quote:Dat zorgt voor een passend contrast.
Op maandag 2 juni 2003 17:32 schreef Glacius het volgende:
Ronald Giphart - Ik omhels je met duizend armen.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 17:59 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat zorgt voor een passend contrast.
Oh, en een zooitje studieboeken
Ook een aanrader: Iced, het dagboek van een crackverslaafde, van Ray Shell, een waargebeurd verhaal over ( de titel zegt het al: een crackverslaafde) Het is zo goed geschreven dat ik het bijna in een adem uitlas.
Maar goed om ff on-topic te blijven, ik ben nu begonnen in Broodje Gezond van Bart Chabot, over Herman Brood natuurlijk
quote:Goeie Keus!
Op donderdag 5 juni 2003 11:24 schreef sweek het volgende:
In The Country of Last Things van Paul Auster.
Ik ben zo'n pagina of 130 ver en ik vind het tot nu toe een heel mooi boek en hij heeft een goed verhaal neergeschreven in een leuke schrijfstijl.Wil zeker nog wel meer van hem gaan lezen...
On-topic:
Isaac Bashevis Singer - Shosha.
Ben nu bezig met Dean Koonz - Fantomen
Heb hiervoor The Hobbit en LotR in het engels gelezen.
quote:goede keuze
Op donderdag 5 juni 2003 14:44 schreef OxiMoron het volgende:
Ben nu bezig met Dean Koonz - FantomenHeb hiervoor The Hobbit en LotR in het engels gelezen.
quote:Wel meteen wat wierrook en energie-driehoeken meegenomen van de new-age winkel?
Op donderdag 29 mei 2003 19:07 schreef Goodfellow het volgende:
Lees nu : James Redfield - Het geheim van ShambhalaMoet ik nog lezen heb ze wel al gekocht :
Paul Coelho : De Alchemist
Paul Coelho : De strijders van het licht
Ik ben ooit per ongeluk in De Alchemist begonnen. Op de helft werden de zwevende schaapherders, het 'magisch realisme' en de geestarme spiritualiteit me wat teveel, en heb ik het boek heel snel terug naar de bibliotheek gebracht.
Momenteel: drie Simenons in 1 uitgave.
Net uit: John Fante - Wait Until Spring, Bandini
J.S Foer - Everything is Illuminated
Leuk boek, en las lekker weg.
Beetje apart geschreven, maar op zich een goed boek.
Ben nu bezig in "Waarom mannen niet luisteren en vrouwen geen kaart kunnen lezen"
Goed boek !!
Voor de tweede keer, de vorige keer kwam ik tot de helft en toen begon Giphart mij te vervelen...
quote:is van Willem Elschot
quote:Daarna heb ik Executive Orders van Clancy gelezen, en nu ben ik bezig in Debt Of Honor. Ja, ik ben de serie in omgekeerde volgorde aan het lezen dus, maar dat is toevallig zo gebeurd.
Op maandag 14 april 2003 18:18 schreef freako het volgende:
Tom Clancy - The bear and the dragonTot nu toe wel leuk. Leuk boek voor in de trein.
Oh, en Rainbow Six ligt al klaar, was zo goedkoop bij De Slegte dat ik hem niet kon laten liggen.
en
Resurrection Day van Glenn Meade.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 12-06-2003 08:37]
Een biografie door Martin Clarke. Leuk boek. Vond ik bij De Slegte voor iets van 5 euro..
the Power of Positive Thinking (Norman Vincent Peale)
binnenkort ff boek lenen van een vriend van me over Spinoza en Nietsche etc...
quote:... een half ons gemengde filosofie. Doe maar wat.
Op donderdag 12 juni 2003 12:01 schreef travisyouth het volgende:
....over Spinoza en Nietsche etc...
quote:jaa...die wil ik ook nog ns lezen....is het iets??
Op donderdag 12 juni 2003 02:02 schreef ullie het volgende:
The Catcher in the Rye van Salinger.
Ik ga nu beginnen met secret history van Donna tart
quote:zeer goed boek.
Op maandag 12 mei 2003 11:30 schreef pebbje het volgende:
De eerste wet van de magie, Terry Goodkind
Of moet ik met Lijmen beginnen?
quote:Ja, dat is iets ja
Op donderdag 12 juni 2003 15:32 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
jaa...die wil ik ook nog ns lezen....is het iets??
Helaas heeft mijn vriend niet het derde en laatste deel van deze serie (nog niet), dus ik denk dat ik morgen ofzo 'Duin' begin te lezen.
quote:hey! Die heb ik net uit!! Het is echt een goed boek. Ik was wederom volledig verzonken in het verhaal.
Op donderdag 12 juni 2003 15:32 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
jaa...die wil ik ook nog ns lezen....is het iets??
Ik ga nu beginnen met secret history van Donna tart
Ik ben nu druk bezig met Laten wij Aanbidden van Ann-Marie MacDonald. Ook niet geheel vervelend
En van een hele andere orde is het boek van Picknet, Prince en Prior: Hess. Deze gaat mee in mijn koffer voor op vakantie.
quote:Is dat familie van?
Op maandag 16 juni 2003 13:35 schreef Jantjeuh het volgende:
Book Of Lost Tales 1 van Christopher Tolkien.
quote:Nee, dat is geen familie van Harrie Mulisch
Op maandag 16 juni 2003 15:33 schreef Martin_Jager het volgende:[..]
Is dat familie van?
quote:Ja, de zoon.
Op maandag 16 juni 2003 15:33 schreef Martin_Jager het volgende:[..]
Is dat familie van?
Ook heb ik The Kings Buccanneer van Feist naast mijn bed liggen, in het Engels, hier wacht ik echter nog even mee, omdat ik het al in het Nederlands gelezen heb.
quote:Ga ik op vakantie eens lekker herlezen.... de hele Tandeloze Tijd denk ik maar eens opnieuw. Ook al heb ik Advocaat v/d Hanen al drie x gelezen.
Op maandag 16 juni 2003 09:24 schreef aldostuta het volgende:
Ben gister begonnen in Vallende Ouders van Van der Heijden, wederom een zeer goed boek
edit: alles na de drie puntjes
quote:Uit.
Op maandag 16 juni 2003 15:52 schreef YPPY het volgende:
"Ik heet Anne, zei ze, Anne Frank" van Jaqueline van Maarsen.
Volgende boek gaat vast over China.
quote:Anne McCaffrey..
Op dinsdag 17 juni 2003 08:33 schreef Xilantof het volgende:
de witte draak... van
euhm....
ben ff de auteur kwijt...
ben al bijna klaar...
nog iets van 50 blz ofzo..
daarna heb ik al weer een ander boek liggen, engelstalig
"the ill-made mute" (zoiets, kan het niet op zoeken zit op school)
Zelf lees ik de Aardzee boeken van Ursula LeGuin.. bijna uit gelukkig wegens vermoeiend en oudbollig taalgebruik. Gelukkig is het verhaal wel aardig.
quote:Kan jij mij misschien dan uitleggen waarom deel drie van de Tandeloze tijd later uitgebracht is dan deel vier?
Op maandag 16 juni 2003 22:26 schreef Muggenlip het volgende:[..]
Ga ik op vakantie eens lekker herlezen.... de hele Tandeloze Tijd denk ik maar eens opnieuw. Ook al heb ik Advocaat v/d Hanen al drie x gelezen.
edit: alles na de drie puntjes
deze sage laat je niet los , je wilt gewoon doorlezen.
En na de Deverry saga komt de Westland Cyclus en daarna nog 3 boeken (drankenmagier d8 ik)
Fijn boek. .
Beter bekend als The Art of War.
In de Engelse vertaling van Lionel Giles, M.A.
quote:Gaaf boek! Ik heb het ook gelezen.
Op dinsdag 17 juni 2003 00:32 schreef Meiske78 het volgende:
Nicci French - Het veilige huis
* Subhuman leest nu Tomas Ross - De broederschap
Ik had het boekje De klokkenluider van hem erbij gekregen toen ik een ander boek kocht en die vond ik wel gaaf, dus nu heb ik deze geleend van de bibliotheek.
En ik ben net begonnen in Mohammed, van Karen Armstrong.
quote:Hey, daar wil ik binnekort ook aan beginnen
Op dinsdag 17 juni 2003 11:09 schreef Maeksm het volgende:
Kep eindelijk weer tijd voor boeken. Ik ga vanavond beginnen met "De wereld van Sofie" door Jostein Gaarder.
quote:Waag je eens aan een Boek en zie hoe je het bezittelijk gebruik onder de knie zult krijgen.
Op zondag 22 juni 2003 15:31 schreef Intosia het volgende:
Inhoud van de 'spellen' share op me andere pc.
quote:van de slechte
Op woensdag 18 juni 2003 16:06 schreef zodiakk het volgende:
Homerus' Illias & Odysee.
quote:vond het boek van Anne McCaffrey niet echt super bijzonder.
Op dinsdag 17 juni 2003 10:21 schreef Maerycke het volgende:[..]
Anne McCaffrey..
Zelf lees ik de Aardzee boeken van Ursula LeGuin.. bijna uit gelukkig wegens vermoeiend en oudbollig taalgebruik. Gelukkig is het verhaal wel aardig.
nu ga ik beginnen in een engels talig boek, twijfel alleen nog. The ill'made mute of Invasion (magic the gathering story boek)
Het verhaal van een Franse antropoloog, Bizot, die als enige gevangene uit de westerse wereld de Rode Khmer overleefde. Ik moet zeggen dat ik over het algemeen niet echt warm loop voor dit soort verhalen, maar dit is een intrigerend en indringend boek. Een aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door larrios op 29-06-2003 01:40]
quote:Jouw nickname.
Op zondag 29 juni 2003 01:34 schreef larrios het volgende:
Net uit: Le Portail - François Bizot.Het verhaal van een Franse antropoloog, Bizot, die als enige gevangene uit de westerse wereld de Rode Khmer overleefde. Ik moet zeggen dat ik over het algemeen niet echt warm loop voor dit soort verhalen, maar dit is een intrigerend en indringend boek. Een aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door DaMart op 29-06-2003 16:16]
quote:En jouw onderschrift.
Op zondag 29 juni 2003 11:55 schreef OAWVGPM het volgende:[..]
Jouw nickname.
Deel uit de Discworld serie, ik kon alleen de game, deze lees ik als eerste, maar vind het erg leuk
Op dit moment *om zich heen kijkt
William Gibson & Bruce Sterling: The Difference Engine
Dante: Goddelijke Komedie
China Miéville: Perdido Street Station
Allebei leuke boeken, maar bij ze allebei zou het einde toch ietsje beter kunnen.... vooral dat van De Voorzitter viel me erg tegen.
The Secret History is echt een heel mooi en goed geschreven boek, met heel leuke referenties naar het oude Griekenland, een boeiend en spannend verhaal, en echt een leuke schrijfstijl waarin de gevoelens van vooral het hoofdpersonage echt heel goed tot zijn recht komen. .
Chaos en Rumoer van Joost Zwagerman is de volgende. .
quote:Is die een beetje leesbaar? Die heb ik hier nog liggen, daar moet ik nog steeds aan beginnen.
Op dinsdag 1 juli 2003 14:05 schreef sweek het volgende:
Donna Tartt - The Secret History
Ontopic: ik ben nog steeds bezig met Jippus et Jannica. Die ben ik aan het vertalen, maar mijn Latijn is niet zo goed. Verder ben ik ook bezig in A world of Winnie the Pooh.
en is niemand hier Harry Potter aan het lezen?
quote:Ja hoor, goed te doen.
Op dinsdag 1 juli 2003 14:10 schreef mamamiep het volgende:[..]
Is die een beetje leesbaar? Die heb ik hier nog liggen, daar moet ik nog steeds aan beginnen.
laatst gelezen: de kleine vriend van donna tart; na het geweldige de verborgen geschiedenis had ik hoge verwachtingen van dit boek..man, wat viel dat tegen zeg..
echt heel saai en langdradig :0
Namens de jury,
Henk Vonhoff.
(En het is verveelt.)
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 02-07-2003 20:08]
Je moet toch wat in deze barre tijden.
Een boek met ballen. .
Daarom kan ik vandaag pas beginnen aan Blackwood Farm, het nieuwste Vampire Chronicle boek van Anne Rice.
Als ik die uit heb begin ik aan Sagittarius whorl, deel drie uit de Rampart worlds - trilogie van Julian May
Ik lees heus wel eens iets anders dan science fiction/fantasy,dit was wat ik toevallig thuis heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |