abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40135504
Tim jonge! Na de vakantie moet je er zeker bij zijn man! Kunnen we samen trainen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 03:27:11 #103
119217 Fluxing
Life as a flux
pi_40786852
hmmmmz kan iemand me helpen omgeving Utrecht (de stad Utrecht)? Ik ben pas verhuisd vanuit het zuiden dus ben totaal niet bekend hier, en wil in Utrecht mijn judotrainingen voortzetten, maar kom niet verder dan clubs waar je 2 keer per week een uurtje kan trainen. vind ik toch net wat te weinig, was meer in de richting van 5 a 6 uur judotraining aan het zoeken, weet iemand een goede judoschool?? (heb al het hele internet afgezocht maar geen duidelijke of bevredigende informatie gevonden).
pi_40796566
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 03:27 schreef Fluxing het volgende:
hmmmmz kan iemand me helpen omgeving Utrecht (de stad Utrecht)? Ik ben pas verhuisd vanuit het zuiden dus ben totaal niet bekend hier, en wil in Utrecht mijn judotrainingen voortzetten, maar kom niet verder dan clubs waar je 2 keer per week een uurtje kan trainen. vind ik toch net wat te weinig, was meer in de richting van 5 a 6 uur judotraining aan het zoeken, weet iemand een goede judoschool?? (heb al het hele internet afgezocht maar geen duidelijke of bevredigende informatie gevonden).
Leusden zit er één.
Theo!
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_41255151
Dan ga je toch een keertje kijken in Nieuwegein
pi_44862102
Ik kick dit topic maar
Ben zelf een judoka, 3e van Nederland geweest
Effe vraagje weet iemand wanneer het studenten NK is??

[ Bericht 18% gewijzigd door Originele_Naam op 30-12-2006 17:45:15 ]
pi_44863688
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:30 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik kick dit topic maar
Ben zelf een judoka, 3e van Nederland geweest
Effe vraagje weet iemand wanneer het studenten NK is??
Euhm ik geloof dat het vorig jaar in December was.
pi_44864151
Is het niet elk jaar?
pi_44864197
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:30 schreef Originele_Naam het volgende:
Is het niet elk jaar?
Is het de moeite waard?
pi_44864241
Ach staat wel leuk op je lijst met prestatie's en bovendien kan je dan misschien naar universiade
pi_45011002
Het NSK is denk ik in maart in Nijmegen. Helemaal zeker is dat niet - ligt een beetje aan de organisatie.
pi_45012886
24 juni hoorde paar dagen geleden
pi_45046849
Dan heb jij goede connecties
pi_45047032
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:04:04 #115
107445 Jajong
Hadouken!
pi_45047096
Ga dit jaar denk ik via de Hanzehogeschool beginnen met Judo, vroeger gedaan.. Train nu MMA, Kickboxen en BJJ, Judo kan daar ook wel bij
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:05:12 #116
107445 Jajong
Hadouken!
pi_45047131
Oh en hoeveel worpen kan je in 30 seconden doen?

http://www.youtube.com/watch?v=pFM-xRKbSec

Veel.
pi_45798439
STJN wint 'Judo Team Challenge'
Door Bram (Chiel-Montagne) op maandag 29 januari 2007 15:42
Bron: judoinside.com

Het team van Stichting Top Judo Nijmegen (STJN) heeft zaterdag in het Duitse Bottrop de 'Judo Team Challenge' gewonnen. In de finale waren de Nijmegenaren met 5-2 te sterk voor Frankfurt. De grootste verrassing kwam echter in de halve finale, waarin STJN Nederlands kampioen Kenamju met 4-2 aftroefde. Het Haarlemse werd uiteindelijk nog wel derde.

Twaalf topteams uit heel Europa waren op het evenement afgekomen. De Nederlandse afvaardiging bestond uit STJN en Kenamju. Beide clubs waren op volle sterkte de grens overgestoken. Niet gek, want de winnaar van het toernooi zou een cheque ter waarde van 2000 euro mee naar huis nemen. Voor de nummer drie was 1000 euro opzij gelegd.

In de voorronden kenden beide Nederlandse zeventallen geen problemen. Ook de kwartfinales werden uiteindelijk vrij eenvoudig winnend afgesloten en dus stond er voor de halve finale een herhaling gepland van de finale om het Nederlands kampioenschap. Dit keer trok STJN aan het langste eind. Mede door een fantastische ippon van zwaargewicht Grim Vuijsters, die daarvoor beloond werd met de stijlprijs van de dag.

In de finale zorgden Jeroen Mooren (twee keer waza-ari), Robby van Laarhoven en Tijke van de Loo voor vier ippons! Grim Vuijsters zorgde zelfs voor het vijfde punt door zijn partij met waza-ari te winnen. Einduitslag: 5-2. In de voorronden had STJN het Frankfurtse team al met dezelfde cijfers klop gegeven.

Het team van Stichting Top Judo Nijmegen wist in december vorig jaar ook al het sterke teamtoernooi ‘Coupe de Sartouville’ (Frankrijk), een van de belangrijkste internationale krachtmetingen voor clubteams, in de wacht te slepen.

Teamopstellingen:

Stichting Top Judo Nijmegen:

-60 kg. Jeroen Mooren
-66 Martijn van Oostrum / Chiel Willems
-73 Lesley van Haren / Ferenc Arts
-81 Robby van Laarhoven
-90 Tijke van de Loo / Marvin de la Croes
-100 Danny Meeuwsen
+100 Grim Vuijsters

Kenamju:

-60 Leon Borgstede / Sjoerd Diemel
-66 Dex Elmont
-73 Sjoerd Blankenvoort
-81 Koen van Nol
-90 Ziggy Tabacznik
-100 Elco van der Geest
+100 Dennis van der Geest / Jelle van de Berg
pi_46326905
misschien hoort het hier niet thuis maar toch maar de vraag.

Heb vanaf mijn 6e altijd op judo gezeten maar ben wegens studie gestopt. Nu wil ik graag weer beginnen. Ik woon momenteel in Utrecht en vroeg me af of iemand nog een goede school weet ?

Tips etc allemaal welkom
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_46380032
In Utrecht heb je in ieder geval rond de honderd Anton Geesink clubs. Bovendien kan je eens een kijkje nemen in Nieuwegein, bij de bondstraining .
  zondag 18 februari 2007 @ 12:40:53 #120
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46421585
"honderd Anton Geesink clubs" ?

Het schooltje van Geesink bestaat al jaren niet meer en de dojo is ook niet meer van hem heb ik begrepen. Er wordt nog wel gejudoed 3 keer per week door EUJJS maar dat is gewoon recreatief.

De Voltreffer in Nieuwegein is goed, Makaay in Utrecht is ook wel goed. Helaas voor echte top clubs zul je iets verder moeten als bijvoorbeeld Leusden.
Cogitans sollicitus est
pi_46428512
Of Nijmegen
pi_46428540
Jeroen Mooren (-60 kg.) heeft de worldcup van Boedapest op zijn naam geschreven. In de finale versloeg hij zijn directe Nederlandse concurrent Ruben Houkes.

Voor de judoka van Stichting Top Judo Nijmegen (Stjn) is het de eerste wereldbekerzege. Op weg naar de finale versloeg hij achtereenvolgens Fukuoka (Jpn), Hammer (Hon), Kudyakov (Rus) en Gascard (Bel).

In de eindstrijd tegen Houkes ging het lange tijd gelijk op. Uiteindelijk was het Mooren die een koka (kleinste score) wist te scoren en zo de partij naar zich toetrok.

Houkes (Kenamju) wint met het zilver zijn zevende medaille op een wereldbekerwedstrijd. Mooren heeft er nu twee.

Voor de volledige uitslag:
http://www.eujudo.com/result.php?group=118

Filmpje van de halve finale van Mooren:
http://www.judovision.org/judovision.org/index.php?mode=viewid&post_id=226
  zondag 18 februari 2007 @ 16:59:11 #123
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46431111
Misschien wel een mooi vraagje voor de judoka's hier:

Wat zijn je ervaringen met verschillende merken judopakken.

Ik heb nu twee Championship pakken van Adidas. Ze zitten heerlijk en behoorlijk dik en stug (zeker de ene die nog van voor het IJF restricties is) maar ze slijten echt verschrikkelijk snel (ok ik was ze wel gewoon op 60 en ze gaan de droogtrommel in, maar toch...).. Ik ben 173 lang en zou eigenlijk 175 of zelfs 180 moeten hebben qua maat om netjes te voldoen aan de lengteregels. Niet dat die voor mij persoonlijk zo boeiend zijn, ik doe vooral Jiu-Jitsu overigens.

Ik ben op zoek naar nieuwe pakken dus ben wel nieuwsgierig naar wat andere judoka's hier dragen.
Cogitans sollicitus est
pi_46668258
Voor Jiu-Jitsu heb je toch hele ander pakken nodig? Minder stug in ieder geval.

Judopakken moet je trouwens niet in de droger stoppen. Gewoon buiten aan de waslijn hangen of, zoals nu, in een drooghok of iets dergelijks.

Heb momenteel ook een adidas. Heerlijk pak, alleen vormt het zich niet ideaal naar mijn lichaam. Dat had ik vroeger met white tiger bijvoorbeeld wel. De beste pakken zijn naar mijn mening nog altijd Mizuno's. Zeker om in te trainen.
pi_46716984
Ik heb ook wel eens topstar gehad.
Ik heb nu gewoon Norris.
Prima pak en als je naar de trainingsstage in Oleron gaat dan zijn ze 20 euro ofzo

Een koopje dus!
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:42:49 #126
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46774410
Speciale Jiu-Jitsu pakken zijn gewoon oplichting hoor. En die meuk voor BJJ met alle opdruk zijn echt te erg voor woorden.

En ik weet dat de droger niet ideaal is, maar anders duurt het bijna twee dagen voor ze droog zijn, en dan zijn ze meteen ook zo hard als een plank en zo ruw als schuurpapier.

Mizuno's vind ik gewoon te duur.
Cogitans sollicitus est
pi_46774943
http://www.essimo.nl goede kwaliteitpakken voor weinig geld
pi_46837477
Ik heb een site opgezet waar allemaal judofilmpjes verzameld worden.. Leuk om te kijken hoe de topatleten het doen;)

http://www.judovision.org

Groeten!
Edwin
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:31:30 #129
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46846074
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:01 schreef McCormick99 het volgende:
Ik heb een site opgezet waar allemaal judofilmpjes verzameld worden.. Leuk om te kijken hoe de topatleten het doen;)

http://www.judovision.org

Groeten!
Edwin
Leuke site!

En deze actie van Huizinga is echt schitterend!
Cogitans sollicitus est
pi_46854136
mooie site zeg, binenkort sta ik er ook op
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:54:10 #131
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_48171554
zo, tijd voor een subtiel schopje

Ben afgelopen vrijdag weer begonnen met judo (op mijn 24e).. heb vroeger (toen ik 7 jaar was) een jaartje of twee gejudo't.

Zat er echt helemaal doorheen. Mijn conditie was echt te slecht. Ben nu dus ook al drie dagen gestopt met roken (rookte alweer bijna 10 jaar). hoop dat ik het volhou.

ik train trouwens bij judoclub hercules in Echt (mid Limburg)
  woensdag 11 april 2007 @ 02:37:16 #132
107445 Jajong
Hadouken!
pi_48203308
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef Tobz het volgende:

[..]

Leuke site!

En deze actie van Huizinga is echt schitterend!
Een rollende inverted omoplata o.i.d.

Nice..
  woensdag 11 april 2007 @ 02:48:00 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48203384
Ik word door Cor van der Geest in zijn aso-auto nog regelmatig van de weg gedrukt in ons dorp.

Maar als ik Cor zie, blijf ik terug denken aan mijn maatje Willem Ruska.
Jammer dat hij nog steeds niet als beste judoka ooit van Nederland wordt beschouwt.

Ze hebben het altijd over Geesink en v.d. Geest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 11 april 2007 @ 08:19:33 #134
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_48204447
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:54 schreef Dacide het volgende:
zo, tijd voor een subtiel schopje

Ben afgelopen vrijdag weer begonnen met judo (op mijn 24e).. heb vroeger (toen ik 7 jaar was) een jaartje of twee gejudo't.

Zat er echt helemaal doorheen. Mijn conditie was echt te slecht. Ben nu dus ook al drie dagen gestopt met roken (rookte alweer bijna 10 jaar). hoop dat ik het volhou.

ik train trouwens bij judoclub hercules in Echt (mid Limburg)
Zo, das ff balen. Gister tweede les gehad.
Zit nu thuis met fikse schouderblessure.

gister begonnen met simpele doch essentiele zaken als valbreken, judorol etc etc.

bij de judorol ging het dus fout. In eerste instantie ging het wel lekker. Toen ik echter sneller en harder wilde proberen ramde ik mijn schouder eigenlijk vol in de mat in plaats van dat ik er netjes overheen rolde. Dit is links en rechts gebeurt

zit nu thuis.. dadlijk dokter bellen of de fysio. kan niks meer met mijn armen. zelf tshirt uit en aandoen ging zelfs niet

echt balen dit.
pi_48211449
quote:
Op woensdag 11 april 2007 02:48 schreef golfer het volgende:
Ik word door Cor van der Geest in zijn aso-auto nog regelmatig van de weg gedrukt in ons dorp.

Jammer dat hij nog steeds niet als beste judoka ooit van Nederland wordt beschouwt.

Man kijk naar Mark Huizinga, buiten de judowereld zie je alleen vd. Geest op tv terwijl Mark een veel betere judoka is, zoniet een van de beste mannen na Geesink.
pi_48221821
quote:
Op woensdag 11 april 2007 02:48 schreef golfer het volgende:

Ik vind dat Huizinga die titel heeft.
pi_48441267
Binnen de judowereld wordt Dennis van der Geest nou niet echt beschouwd als een van de betere Nederlandse judoka ooit. Terecht, want dat is ie simpelweg bij lange na niet.

Huizinga daarentegen heeft toch inmiddels wel bewezen in het rijtje Geesink en Ruska te passen. Mijn mening is dat ie daar zelfs al boven staat. Wat een techniek en klasse heeft die man. Laat hem ook zo'n videoband maken als Jeon en Koga .

Die rol van Huizinga op dat filmpje komt mij als STJN'er trouwens wel bekend voor
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:19:32 #138
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_48441731
hebben jullie ook echt favoriete all time judoka's

Voor mij is het toch echt pawel nastula uit Polen...
en voor yoshida heb ik ook wel een zwak, maar dat is meer omdat ik hem een mooie karaktervolle vechter in pride vind.
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:22:19 #139
122997 zquing
Drama Junk
pi_48441843
na een jaar gestopt te zijn geweest ben ik weer van plan te beginnen in september
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_51522648
Schopje

Ik judo al vanaf mn 5e (ben nu 17). Ik heb nu bruine band, ben flink aan het trainen om zwarte band te halen. Veel met de kata aan het oefenen. Gaat wel lekker, alleen met de kata-guruma heb ik nog wat problemen. Maar ja, ik heb geen haast (moet toch nog 2 jaar wachten )......
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juli 2007 @ 18:31:53 #141
159915 -Menn0-
MNO
pi_51566539
Zin om weer op de mat te staan maar het is nu vakantie tot eind augustus
,,/
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 februari 2010 @ 17:10:03 #142
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77706853
Maar eens een schop als het zin heeft .

Grand slam Parijs
Elisabeth Willebrordse moet voor brons. De halve finale ging verloren na zeven seconden, foutje van haar, ze werd over genomen en lag op dr rug.

Anicka Emden zit in de finale en won de halve finale in de verlenging op Yuko.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_77706921
Ik ben benieuwd hoe het op die internationale toernooien gaat met de nieuwe regels m.b.t. het 'onder de gordel' judoën.

Ik begreep dat op het eerste grote landelijke toernooi veel partijen beslist zijn door dat soort fouten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_77706958
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:10 schreef borisz het volgende:
Maar eens een schop als het zin heeft .

Grand slam Parijs
Elisabeth Willebrordse moet voor brons. De halve finale ging verloren na zeven seconden, foutje van haar, ze werd over genomen en lag op dr rug.

Anicka Emden zit in de finale en won de halve finale in de verlenging op Yuko.
Zeer knap van Anicka om van Ueno te winnen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 februari 2010 @ 17:18:14 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77707085
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het op die internationale toernooien gaat met de nieuwe regels m.b.t. het 'onder de gordel' judoën.

Ik begreep dat op het eerste grote landelijke toernooi veel partijen beslist zijn door dat soort fouten.
quote:
PARIJS - Voor het oog van de wereld keert de judosport komend weekeinde in Frankrijk terug in de tijd.

Ingrijpende nieuwe regels moeten de worsteltechnieken uit de sport zien te krijgen. Op het grootste toernooi ter wereld, de Grand Slam van Parijs, worden deelnemers direct gediskwalificeerd als ze naar het been pakken en een tiltechniek maken.

"Te drastisch", zeggen bondscoach Maarten Arens, trainer Cor van der Geest en een aantal Nederlandse judoka' s. "Fantastisch", vindt de voorzitter van de internationale scheidsrechterscommissie, Nuenenaar Jan Snijders, die in belangrijke mate heeft bijgedragen aan de wijzigingen. "We moeten het judo beschermen tegen andere sporten zoals samboworstelen", vindt hij. "Benenpakkerij is afschuwelijk om naar te kijken. We moeten terug naar de basis."

Officieel gelden de nieuwe regels vanaf 1 januari dit jaar, maar de judowereld heeft er al aan kunnen wennen. Scheidsrechters experimenteerden er bijna een hal fjaar mee, onder meer op de Grand Slam van Tokyo. Eén keer onder de band pakken werd licht bestraft. Ging de judoka opnieuw in de fout, dan volgde diskwalificatie.

Die eerste waarschuwing is er nu uitgehaald. Grijpen naar de broek betekent einde wedstrijd. Behalve als er sprake is van een overnametechniek of een combinatie van technieken.

"Erg onduidelijk", vindt Arens. De regels zijn volgens hem te snel ingevoerd en de judoka's zijn overgeleverd aan de eigen interpretatie van de scheidsrechter. "Daar ben ik niet blij mee. Op deze manier maakt de judowereld het zichzelf lastig. Ik ben op een aantal toernooien geweest waar de nieuwe reglementen werden getest. Overal zag ik wat anders. Het is gewoon te ingrijpend."

Arens vergelijkt het bestraffen van het pakken naar de broek met het afschaffen van buitenspel in het voetbal. Trainer Cor van der Geest van judoclub Kenamju uit Haarlem doet daar een schepje bovenop. "Je mag niet meer buitenspel lopen. Doe je dat wel, dan krijg je de rode kaart en moet je de wedstrijd verlaten. In de voetbalwereld zou niemand dat begrijpen. Ik snap heel goed dat ze het worstelen eruit willen hebben. Dat iedereen naar de benen pakt, vind ik ook verschrikkelijk. Maar het is absoluut niet goed om iemand dan direct te diskwalificeren. Dat moet je alleen doen als iets tegen de geest van het judo ingaat of als er een gevaar ontstaat voor de judoka's. Twintig jaar lang hoorde pakken bij de benen erbij en ineens mag het niet meer. Nogal drastisch. Nee, ik ben niet enthousiast."

Het afschaffen van grijpen onder de band lijkt vooral voor judoka's uit voormalige Sovjetrepublieken een nadelige maatregel. Georgiërs, Kazachen, Azerbeidzjanen: ze staan bekend om de tiltechnieken waarbij een of twee benen pakken noodzakelijk is.

Verdwijnen deze landen nu helemaal uit de judowereld? Snijders denkt van niet. "Die worstellanden passen zich aan. Ze kunnen ook zonder tiltechnieken goed judoën."

Arens geeft toe dat de wijzigingen voor de doorgaans technisch judoënde Nederlanders niet ongunstig is. "Anderen zullen er meer last van hebben. Maar ook wij zullen ons moeten aanpassen. Henk Grol is bijvoorbeeld zijn belangrijke eerste actie naar het been kwijt."

Grol zelf denkt dat hij daarom nog wel een keer de fout ingaat. "Aanpassen vergt tijd, daar doe je niets aan. Het zal even lastig zijn. Maar op het WK in Rotterdam heb ik het ook zonder tiltechnieken gedaan omdat ik geblesseerd was aan mijn knie. Ik werd daar tweede, dus een enorm groot probleem is het niet."

Oud-wereldkampioen Guillaume Elmont zal voorlopig in ieder geval profiteren van de nieuwe regels. "Door een polsblessure ben ik gestopt met het pakken naar de benen en het tillen. Bij mij zit het dus al niet meer in het systeem. Anderen zullen er aan moeten wennen."
http://www.ed.nl/sport/article6201520.ece

We zullen het meemaken, heb er in de halve finale net nog niks van gezien.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 februari 2010 @ 18:30:06 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77709153
Emane wint van van Emden in de finale op Ippon. Toch een mooie prestatie
quote:
De overige Nederlandse judoka's konden geen potten breken. Neal Kamer (-66 kg) en Benji Nortan (-73 kg) strandden in de eerste ronde, Jeroen Mooren (-60 kg), Birgit Ente (-48 kg), Kitty Bravik (-52 kg), Michelle Diemeer (-57 kg) en Dani Libosan (-57 kg) in de tweede ronde en Dex Elmont (-73 kg) in de kwartfinales
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 februari 2010 @ 18:57:32 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77737688
quote:
Grim Vuijsters is tweede geworden in de klasse boven honderd kilogram op het Grand Slam-toernooi van Parijs. Vuijsters verloor in de finale van de Fransman Teddy Rinier. In de klasse tot 100 kilogram was de zege voor 'judobelg' Elco van der Geest, die in de finale de Rus Sergei Samoilovich wist te verslaan.
pi_78170082
Dit weekeinde lekker dicht bij huis de Grand Prix van Dusseldorf. De moeite waard om een kijkje te nemen, denk ik.
pi_82193484
Subtiel schopje want er moeten vast en zeker meer judoka's op FOK! zitten.
Ikzelf heb over een paar weken examen voor mijn 1e kyu en dan door naar de dan-graden (mits judo-partner enzo uiteraard ).

Ik heb eerst Judo beoefend van 6 tot ongeveer mijn 13e. Toen gestopt omdat mijn trainingspartner weg ging en ik ook niet echt meer gemotiveerd was. Vorig jaar met 22 weer begonnen en toen ook maar meteen de 2e kyu behaald. Dus of het mogelijk is om 10 jaar te stoppen en weer verder te gaan? Dat gaat perfect (mits motivatie uiteraard )
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 16:15:44 #150
159915 -Menn0-
MNO
pi_82194202
Ja zit echt wel in je systeem, verleer je niet meer teminste ik niet
,,/
pi_82197304
Ik heb eigenlijk vanaf mijn 6e tot nu (20) non-stop gejudo'd Alleen een jaartje ertussenuit geweest, omdat ik in het buitenland woonde en er daar niet bepaald de mogelijkheid tot judoën was.

Ben momenteel bezig om de kata voor de 1e dan onder de knie te krijgen. Is nog lastiger dan je denkt
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 17:22:10 #152
159915 -Menn0-
MNO
pi_82197328
Vanaf m'n 5e tot nu (22) Damn wat een tijd...
,,/
pi_82206802
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben momenteel bezig om de kata voor de 1e dan onder de knie te krijgen. Is nog lastiger dan je denkt
Zoals mijn vriendin tegen me zei;
Eerst zie je op tegen het werk wat je moet verzetten (Want het is wel een shitload. Niet alleen het kata maar ook het vrije gedeelte)
Tijdens de trainingen heb je zoiets van "Ga weg met je kata Guruma"
En na een succesvol dan-examen denk je het was het allemaal dubbel en dwars waard.

Of dat klopt kan ik niet zeggen aangezien dat traject voorlopig nog niet voor mij weggelegd is maar ik kan me best voorstellen dat het zo voelt
pi_82207547
Ach, je kunt op latere leeftijd ook beginnen (ik ben anderhalf jaar geleden begonnen, vroeger nooit aan judo gedaan)

Maar het helpt wel mee hoe de sfeer in de sportschool is, wie je leraar is en wat er allemaal omheen hangt, althans; voor mij. Jammer dat m'n judo-maatje vaak weg is, dat scheelt ook met het wennen (ook al moet je het eigenlijk met iedereen kunnen doen) aan alle worpen, zowel links als rechts.
Eind van het jaar voor de 3e kyu.
pi_82208720
Wel mooi dat jullie vanaf het begin alles links en rechts oefenen. Bij mijn huidige club hoort dat ook zo maar bij de club waar ik begonnen ben was eerst alles (en dan bedoel ik ook echt alles) rechts en dan aan links denken waardoor mijn O soto gari links echt heel infantiel uitziet .
pi_82209023
Mja, het is wel prettig, maar toch is links nog steeds veel onwenniger dan rechts. Maar goed: zo lang doe ik het niet

Pas sinds een paar maanden heb ik bijvoorbeeld het gevoel dat ik éindelijk lekker val. Dat scheelt wel in het plezier, zeg maar
pi_82209055
Eigenlijk ben ik pas sinds ik bij de senioren zit (jaar of 4 geleden nu) over links gaan trainen, dus bij mij ziet over links eigenlijk alles er vrij dubieus uit
Hoewel dat door de kata toch al een stuk beter is geworden.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:48 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Zoals mijn vriendin tegen me zei;
Eerst zie je op tegen het werk wat je moet verzetten (Want het is wel een shitload. Niet alleen het kata maar ook het vrije gedeelte)
Tijdens de trainingen heb je zoiets van "Ga weg met je kata Guruma"
En na een succesvol dan-examen denk je het was het allemaal dubbel en dwars waard.

Of dat klopt kan ik niet zeggen aangezien dat traject voorlopig nog niet voor mij weggelegd is maar ik kan me best voorstellen dat het zo voelt
Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert. Als je 1 stapje verkeerd zet is het al fout en kan je niet meer slagen. Ik heb zelf de meeste moeite met de harai goshi trouwens. Kata Guruma lukt mij wel goed en dat terwijl m'n trainingsmaatje zo'n 15cm kleiner is dan ik
pi_82209520
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:.
[..]

Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert.
Mja, nu ben ik geen ervaringsdeskundige, maar we hebben een redelijk grote club met ervaren mensen (en een zeer actieve leraar bij de JBN/NVJJL), dus ik krijg wel het e.e.a. mee, maar dat ligt volgens mij ook wel aan de examinator.
pi_82210308
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, nu ben ik geen ervaringsdeskundige, maar we hebben een redelijk grote club met ervaren mensen (en een zeer actieve leraar bij de JBN/NVJJL), dus ik krijg wel het e.e.a. mee, maar dat ligt volgens mij ook wel aan de examinator.
Ik heb het natuurlijk nog nooit voor een jury gedaan, maar bij mij lopen er ook een aantal mensen rond die 2e dan of zelfs nog hoger zijn en daar begrijp ik van dat het toch wel erg streng is hoor. Examen voor de 1e dan valt nog relatief mee, maar als je opgaat voor de 2e dan, dan wordt er toch erg precies opgelet.

Er zitten ook 2 worpen in waarbij uke begint met een slag en zelfs over alleen al dat slaan heb ik al vele discussies gehad met mijn leraar en de andere judoka's.
pi_82214796
We hadden het toch ook over 1e dan-examens? Daar ging jíj toch voor op?
pi_82215242
Nou, voorlopig nog niet hoor Maar daar ben ik wel voor aan het trainen ja. En dan zijn ze inderdaad minder streng.

Maar je hoort over 1 worp zoveel verschillende verhalen, dat is gewoon verwarrend. En in een randori maakt dat weinig uit, daar moet je tegenstander gewoon op de grond komen, maar in de kata is dat nog best vervelend
pi_82219543
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Probleem met de kata zijn niet zo zeer de worpen die erin zitten, maar meer dat alles heel nauw luistert. Als je 1 stapje verkeerd zet is het al fout en kan je niet meer slagen.
Dat valt wel heel erg mee. Tuurlijk wordt er naar de perfectie gestreeft maar vziw en heb gezien tijdens het examen van mijn vriendin is het niet per definitie een ramp als je voet op 30 graden staat ipv 45 bij bijvoorbeeld de uke o toshi. Des te hoger de dan-graad des te hoger de perfectie natuurlijk

Over die kata's gesproken. Ikzelf heb afgelopen week 2 boeken besteld die ik nog wel wil gaan doornemen (Of dat nu of over een jaar of 2 dat weet ik nog niet natuurlijk ). Te weten;
Judo Formal Techniques - Is de Kodokan manier om de kata's uit te voeren (Staat ook veel over etiquette langs de mat in)
Busen Judo Kata - Je raadt het al de Busen manier van kata's.

Ben benieuwd of de boeken zo goed als dat er beweerd wordt
pi_82232999
Ik overdrijf inderdaad een beetje
Maar het is wel zo dat ik veel verschillende verhalen hoor over 1 worp. Zeker bij uki goshi. De een zegt: sla vanaf de zijkant. De ander zegt: sla gewoon van boven. De een zegt: bij het slaan is het 1 stap en dan bijsluiten, de ander zegt: het zijn 2 stappen en dan bijsluiten. Ik word er soms een beetje gek van
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2010 @ 20:08:22 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_82755424
quote:
TALLINN - De talentvolle judoka Kim Polling heeft in Tallinn haar eerste wereldbekerzege in haar loopbaan gevierd.

De 19-jarige judoka van Kenamju was de sterkste in de klasse tot 70 kilogram. In de zwaardere klassen zat het evenement er zondag voor Iris Lemmen (-78 kg) en Gerdien Kupers (+78 kg) snel op. Ze verloren hun eerste duel.
Polling, eerder vijfde in de wereldbekerwedstrijd in Warschau, won zondag al haar partijen op ippon. Ze startte met een zege op de Italiaanse Jennifer Pitzanti en rekende vervolgens af met de Estse Anna Ovtsarenko en de Française Marie Pasquet.
In de halve finale was Polling te sterk voor de Poolse Katarzyna Klys. De Nederlandse vloerde in de eindstrijd de Française Clarisse Habricot. In dezelfde klasse eindigde Linda Bolder als zevende.
Snelle uitschakeling
De Nederlandse judoka's die zaterdag op de mat kwamen in Tallinn waren snel uitgeschakeld.
Voor Michelle Diemeer, uitkomend in de categorie tot 57 kilogram, was de kans op kwalificatiepunten voor de Olympische Spelen al na één partij voorbij. Ze verloor van de Duitse Hanna Brück met twee waza-ari's.
Esther Stam (-63 kg) kwam tweemaal in actie. Ze versloeg de Kazachstaanse Aigerim Kidirbajeva op ippon, maar werd vervolgens door de Duitse Claudia Ahrens op de rug gegooid
pi_82776997
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:08 schreef borisz het volgende:

[..]
Netjes, netjes. Alle partijen op Ippon winnen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:53:33 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87610585
quote:
Bij de grand prix-wedstrijden in Rotterdam heeft judoka Elisabeth Willeboordse goud veroverd in de klasse tot 63 kilogram. In de finale versloeg ze de Sloveense Ursula Zolnir met een yuko.

In de halve eindstrijd had Willeboordse landgenote Anicka van Emden nog verslagen in de extra tijd.

In de klasse tot 70 kilogram was er brons voor Linda Bolder. In de halve eindstrijd verloor ze met een ippon van de Italiaanse Erica Barbiera.
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:07:47 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87621062
En ook goud voor Guillaume Elmont in de klasse -81. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 oktober 2010 @ 18:04:23 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_87639260
Goud voor Grol :)

Eerste goud sinds 2008.

[ Bericht 13% gewijzigd door borisz op 17-10-2010 18:49:33 ]
pi_87644455
Nu een keer lelijk eerste, in plaats van mooi tweede.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:31:21 #170
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_88145658
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:33:17 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88145713
NIce :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:34:14 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88145735
Knap werk van de dames. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:11:00 #173
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_88931769
Ik heb me altijd al af gevraagt wat Judoka's van Braziliaans Jiu Jitsu vinden. Zelf heb ik beide sporten beoefent en vind BJJ dus echt 10x leuker. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar Judo is in ieder geval niet de zelfverdedigingssport om je te kunnen verdedigen.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_88934630
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:11 schreef noksala het volgende:
Ik heb me altijd al af gevraagt wat Judoka's van Braziliaans Jiu Jitsu vinden. Zelf heb ik beide sporten beoefent en vind BJJ dus echt 10x leuker. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar Judo is in ieder geval niet de zelfverdedigingssport om je te kunnen verdedigen.
Judo is, wat mij betreft, dan ook geen verdedigingssport. De 'cultuur' binnen de sport, respect voor een ander (het gaat niet puur om het vechten zelf, maar eigenlijk ook zoals je in het leven staat).

Er zit een idee achter.
  donderdag 25 november 2010 @ 02:49:21 #175
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_89124391
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Judo is, wat mij betreft, dan ook geen verdedigingssport. De 'cultuur' binnen de sport, respect voor een ander (het gaat niet puur om het vechten zelf, maar eigenlijk ook zoals je in het leven staat).

Er zit een idee achter.
Laat me raden... Je bent ooit aagemeld bij een Judobont, maar heb zelf nooit naar de achtergrond van Judo gezocht.

Als je het wel deed kwam je erachter dat Judo is verzonnen door een klein zielig mannetje genaamd Jigoro. Hij was het sukkeltje vroeger, altijd gepest enzo je kent het wel. Tot hij een Jiu jitsu school vond, en de technieken kon gebruiken om zichzelf te verdedigen. Het was erg zwaar voor hem en had veel pijn steeds. Toch bleef hij doorgaan, want beter pijn dan een pestleven. Nadat hij de zwarte band behaalde besloot hij een nieuwe vorm te maken genaamd Judo, omdat hij Jiu Jitsu te hard vond. Hij heeft alleen het klemmen en werpen eruit gehaalt, en er een soft soepje van geprobeert te maken.

Als ik nu zeg dat Judo in princiepe een pussiesport is, geef je me dan gelijk na de waarheid gezien te hebben?

Oja en de Judoka's die het verhaal niet herkennen of geloven moeten zich onmiddelijk uitschrijven.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_89124985
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 02:49 schreef noksala het volgende:

[..]

een Judobont
Is dat de vacht van een Judobeer?
  donderdag 25 november 2010 @ 11:40:37 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89129817
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 02:49 schreef noksala het volgende:

Judobont, maar heb
in princiepe

onmiddelijk
Tja...teveel klappen op het hoofd maken je er niet slimmer op. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!fotograaf donderdag 25 november 2010 @ 13:36:19 #178
159915 -Menn0-
MNO
pi_89133380
Judo is een vechtkunst die in wedstrijd vorm beoefent kan worden.
,,/
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 december 2010 @ 11:40:35 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89867984
quote:
Edith Bosch heeft bij het grand slam- toernooi in Tokio zilver behaald in de klasse tot 70 kilogram.

De 30-jarige Amersfoortse won eerst met waza-ari van de Engelse Sally Conway en vervolgens met yuko van Kerstin Thiele uit Duitsland. In de halve finale tegen de Koreaanse Hwang Ye-sul was Bosch na hantei (jurybeslissing) de sterkste.

In de finale maakte de Japanse Haruka Tachimoto, nadat de beide judoka's in de vijf minuten durende partij geen score op het bord hadden gekregen, in de extra tijd een yuko. Linda Bolder werd na een nederlaag (waza-ari) in de derde ronde tegen de Sloveense Rasa Sraka vijfde in de Japanse hoofdstad.
In andere categorieën:
Willebrordse pakte brons
Jeroen Mooren werd 5de

Nederlandse dames mag zijn wereldtitel vertegenwoordigen in Salvador, Brazilie.

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 13-12-2010 11:53:00 ]
  maandag 13 december 2010 @ 12:57:18 #180
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_89870335
Ik zag laatst een grote stevige Judoka, ik ken hem toevallig en weet ik dat hij de bruine band heeft.

Het was echt een grappig moment. Ik liep door de stad en zeg dat die Judoka ruzie had met twee Marrokanen. In elk geval had in ingegrepen, maar ik wilde eigenlijk wel getuigen zijn van hoe een Judoka zich verdedigt op straat. Die Marrokanen hadden een grote bek, en die Judoka stond met zijn armen waait ''kom dan'' te roepen. Dus een van die Marokkanen loopt naar hem toe en slaat hem vol op zijn bek. Die Judoka schrok even en ging vervolgens weer met zijn armen waait ''kom dan'' roepen, ik dacht bij mezelf: Wat een ongelooflijke sukkel. En ja hoor die Marokkaan geeft er gewoon weer eentje op zijn neus, en hij zakt van de pijn in elkaar.

Ik weet echt niet wat die Judoka bezielde, volgesmij dacht hij bij zichelf iet van: Als ze naar me toe komen pak ik hem beet en maak ik een heupworp.

als je wilt weten hoe het verder ging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil hier dus mee zeggen dat Judo een zwakke sport is op het gebied van zelfverdediging, wanneer je jezelf zou willen verdigen raad ik je aan om nog op een martial art/vechtsport te gaan waarbij je minimaal je armen als wapen mag gebruiken.
pi_89870571
Wat een lieffie is het, he? O+

Hij kan zo lekker trollen O+
pi_89874120
Die judoka is slim. Judotechnieken behoren binnen de dojo te blijven. Respect voor hem dus ^O^
  maandag 13 december 2010 @ 15:34:57 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89876246
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat een lieffie is het, he? O+

Hij kan zo lekker trollen O+
Ja he?
En het erge is dat ik geloof dat ie al die domheid die hij opschrijft nog echt meent ook. O+
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 december 2010 @ 17:09:18 #184
328268 NMGN024
> All over the Internet <
pi_89880149
Ik doe ook Judo en ik kan mensen wel verzekeren dat als goede Judoka's ook mede goede vechters zijn. Dit is vrijwel een feit, omdat het gewoon zo is dat je bij vele vechtsporten een basis leert van technieken die buiten de Dojo kan gebruiken. Wanneer je er goed mee om kan gaan doe je dit ook niet.

Ook zit er verschil tussen een bruine band wedstrijd judoka en een bruine bander die alleen traint. Maar ik zit een vriendengroep die vele sporten hebben gedaan, we nemen het een en ander van elkaar over en doen ook wedstrijden tegen elkaar. Teakwando, kickboxen, Judo, Aikido, en jiujitsu doet een van ons of meerdere.

Daaruit maak ik op dat de kickboksers het goed volhouden tot iemand dichtbij komt, dat is snel te doen. Judoka's zijn een van de beste (voornamelijk op de grond domineren ze). Ik denk in een echt gevecht dat de Aikido sporters er het best vanaf komen, omdat vele technieken zijn gebaseerd op het zo snel mogelijk uitschakelen van de tegenstander door te breken etc. Judoka's kunnen vrij makkelijk controle over iemand houden zonder ernstige schade achter te laten. Dit kan wel door middel van verwurgingen/klemmen.

Kortom, in alle vechtsporten leer je een goede basis (ik ben niet zo'n fan van boks techniek)
:W
Nederhop mist helderheid
  maandag 13 december 2010 @ 17:13:26 #185
328268 NMGN024
pi_89880283
Haha dit filmpje kreeg ik laatst toegestuurd :') _O-

Nederhop mist helderheid
pi_89884321
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:13 schreef NMGN024 het volgende:
Haha dit filmpje kreeg ik laatst toegestuurd :') _O-

En de relatie met Judo is?

Een Ura Nage is het niet anders kon de dief verder rollen
  maandag 13 december 2010 @ 19:14:00 #187
328268 NMGN024
pi_89885035
Ik heb meerdere vechtsporten voorbij zien komen. Dit is een verhoortechniek wat je daar ziet, welke weet ik niet. Maar ik gooi hem er maar in.
Nederhop mist helderheid
  maandag 13 december 2010 @ 23:31:13 #188
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_89900276
Ja het klinkt raar, omdat met open handen staan iets heel doms is. Toch zag ik het echt gebeuren. Ik zeg niet dat iedere Judoka zo op straat doet, maar er volgensmij zijn er een helemboel meer mensen dei denken met openhanden een straatgevecht te winnen.
  maandag 13 december 2010 @ 23:32:48 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89900345
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:31 schreef noksala het volgende:
Ja het klinkt raar, omdat met open handen staan iets heel doms is. Toch zag ik het echt gebeuren. Ik zeg niet dat iedere Judoka zo op straat doet, maar er volgensmij zijn er een helemboel meer mensen dei denken met openhanden een straatgevecht te winnen.
Ah, daar is ie weer. Het trolletje. O+
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!fotograaf maandag 13 december 2010 @ 23:36:29 #190
159915 -Menn0-
MNO
pi_89900544
quote:
Nare mensen moeten dood!
,,/
  woensdag 22 december 2010 @ 10:36:56 #191
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_90278625
ik beoefen de sport ook.
ben vaak voor wedstrijden naar het buitenland geweest.
ik doe dit al 16 jaar met veel plezier :)

gelukkig nog nooit hoeven toe te passen op straat.
A man's got to do what a man's got to do
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 12:29:52 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91361386
quote:
De Nederlandse dames hebben tijdens de prestigieuze World Masters in Bakoe geen potten kunnen breken.

Elisabeth Willeboordse, de nummer twee van de wereld, verloor in de klasse tot 63 kg al bij haar eerste optreden van de Israëlische Garbi. Anicka van Emden moest in dezelfde klasse haar meerdere erkennen in de Duitse Malzahn. Ook Kitty Bravik (-52 kg) ging direct onderuit. Ze verloor van de Kosovaarse Kelmendi.

De beste zestien judoka's van de wereld in iedere gewichtklasse hebben voor de World Masters een uitnodiging gekregen. Zondag komen Edith Bosch, Linda Bolder (beiden -70 kg), Marhinde Verkerk (-78), en Carola Uilenhoed (+78) nog in actie.
quote:
Dex Elmont en Jeroen Mooren zijn op de World Masters in Azerbeidzjan als vijfde geëindigd.

Elmont, tijdens de laatste WK verliezend finalist in de klasse tot 73 kg, opende het prestigieuze toernooi in Bakoe met zeges op de Portugees Pin en de lokale favoriet Mirzalijev. Vervolgens was hij niet opgewassen tegen Ki-Chun Wang, de nummer één van de wereld. Mooren (-60kg) verraste de Japanner Yamamoto, maar kwam tekort tegen de Rus Moedranov.

De beste zestien judoka's van de wereld in iedere gewichtklasse hebben voor de World Masters een uitnodiging gekregen. Zondag komt Henk Grol nog in actie in de klasse tot 100 kg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 januari 2011 @ 12:29:49 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91404715
Edith Bosch verliest in de halve finale in Baku van Decosse(Fra). Met nog een minuut in de extra tijd kreeg ze dr tweede straf. Wel terecht.

Van Emden, Verkerk en Uilenhoed worden vijfde tijdens de world masters.

Grol en Elco vd Geest verloren beide hun eerste partij.

VOlgende grote toernooi: 5 en 6 februari in Parijs.

[ Bericht 16% gewijzigd door borisz op 16-01-2011 12:36:08 ]
pi_91779150
Ik ga mij hier eens melden. Van m'n 10e tot 14e heb ik Judo gedaan tot de 3 kyu (groene band) en ben er destijds mee gestopt.
Wil er nu (bijna 21) weer mee beginnen. Ik neem aan dat je dan weer gewoon met wit moet beginnen? Is het mogelijk om sneller examens te doen zodat je sneller nieuwe kyu's kunt halen?

edit: ik ken niet alle worpen bij naam, maar wel nog een groot aantal goed uitvoeren qua techniek.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91779731
Je 'moet' helemaal niets, natuurlijk. Leg het gewoon voor aan de leraar :)
pi_91779818
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Je 'moet' helemaal niets, natuurlijk. Leg het gewoon voor aan de leraar :)
Heb je gelijk in, maar misschien waren er vaste procedures hierin ;) Daarom kwam ik het even aan de kenners hier vragen.
Wat voor dingen krijg je trouwens na blauw nog aangeleerd? De offerworpen heb ik destijds moeten oefenen voor de 2e kyu, maar wat voor extra dingen krijg je nog met bruin en de 1e dan?
Gewoon nieuwsgierigheid :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91780009
Nah, een werkstuk en een Kata (1e 3). Die zitten nog niet in blauw, volgens mij?
pi_91780439
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Nah, een werkstuk en een Kata (1e 3). Die zitten nog niet in blauw, volgens mij?
Net wat kata gekeken op youtube, ziet er wel vet uit :P
Werkstuk? Wtf :')
Met blauw krijg je wel enkele worpen aangeleerd die je in die kata uit moet voeren. (ben de namen totaal kwijt, don't ask)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91780633
Mja, met werkstuk bedoel ik bijvoorbeeld (da's voor bruin) uit de Kata's bijvoorbeeld 3 aanvallen met daarop een verdediging.
pi_91780713
Ja, met die Kata's worden wij hier zo'n beetje doodgegooid (no pun intended :P ). De leraar is trainer van de kernploeg...

Maar wel gaaf om weer te beginnen, toch? :)
  maandag 24 januari 2011 @ 00:15:12 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91781056
Ik denk er soms als hele bejaarde 1e danner wel eens aan om het weer op te pakken, maar als ik zie hoe er tegenwoordig al die nieuwe regels bij zijn bedacht...neuh..laat toch maar.

Overigens..als je een beetje de cultuur van mijn judo-tijd wilt leren begrijpen moet je het boek Bonita Avenue van Peter Buwalda eens gaan lezen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_91781446
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, met die Kata's worden wij hier zo'n beetje doodgegooid (no pun intended :P ). De leraar is trainer van de kernploeg...

Maar wel gaaf om weer te beginnen, toch? :)
Absoluut, ik ga morgen kijken bij de vereniging waar ik me nu wil aanmelden (wat groter en professionelere vereniging) en als het bevalt kan ik vrijdag al beginnen. Alleen nog even zienw aar ik een judopak aanschaf :)
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')