abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89124985
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 02:49 schreef noksala het volgende:

[..]

een Judobont
Is dat de vacht van een Judobeer?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 25 november 2010 @ 11:40:37 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89129817
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 02:49 schreef noksala het volgende:

Judobont, maar heb
in princiepe

onmiddelijk
Tja...teveel klappen op het hoofd maken je er niet slimmer op. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!fotograaf donderdag 25 november 2010 @ 13:36:19 #178
159915 -Menn0-
MNO
pi_89133380
Judo is een vechtkunst die in wedstrijd vorm beoefent kan worden.
,,/
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 december 2010 @ 11:40:35 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89867984
quote:
Edith Bosch heeft bij het grand slam- toernooi in Tokio zilver behaald in de klasse tot 70 kilogram.

De 30-jarige Amersfoortse won eerst met waza-ari van de Engelse Sally Conway en vervolgens met yuko van Kerstin Thiele uit Duitsland. In de halve finale tegen de Koreaanse Hwang Ye-sul was Bosch na hantei (jurybeslissing) de sterkste.

In de finale maakte de Japanse Haruka Tachimoto, nadat de beide judoka's in de vijf minuten durende partij geen score op het bord hadden gekregen, in de extra tijd een yuko. Linda Bolder werd na een nederlaag (waza-ari) in de derde ronde tegen de Sloveense Rasa Sraka vijfde in de Japanse hoofdstad.
In andere categorieën:
Willebrordse pakte brons
Jeroen Mooren werd 5de

Nederlandse dames mag zijn wereldtitel vertegenwoordigen in Salvador, Brazilie.

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 13-12-2010 11:53:00 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 13 december 2010 @ 12:57:18 #180
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_89870335
Ik zag laatst een grote stevige Judoka, ik ken hem toevallig en weet ik dat hij de bruine band heeft.

Het was echt een grappig moment. Ik liep door de stad en zeg dat die Judoka ruzie had met twee Marrokanen. In elk geval had in ingegrepen, maar ik wilde eigenlijk wel getuigen zijn van hoe een Judoka zich verdedigt op straat. Die Marrokanen hadden een grote bek, en die Judoka stond met zijn armen waait ''kom dan'' te roepen. Dus een van die Marokkanen loopt naar hem toe en slaat hem vol op zijn bek. Die Judoka schrok even en ging vervolgens weer met zijn armen waait ''kom dan'' roepen, ik dacht bij mezelf: Wat een ongelooflijke sukkel. En ja hoor die Marokkaan geeft er gewoon weer eentje op zijn neus, en hij zakt van de pijn in elkaar.

Ik weet echt niet wat die Judoka bezielde, volgesmij dacht hij bij zichelf iet van: Als ze naar me toe komen pak ik hem beet en maak ik een heupworp.

als je wilt weten hoe het verder ging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil hier dus mee zeggen dat Judo een zwakke sport is op het gebied van zelfverdediging, wanneer je jezelf zou willen verdigen raad ik je aan om nog op een martial art/vechtsport te gaan waarbij je minimaal je armen als wapen mag gebruiken.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_89870571
Wat een lieffie is het, he? O+

Hij kan zo lekker trollen O+
pi_89874120
Die judoka is slim. Judotechnieken behoren binnen de dojo te blijven. Respect voor hem dus ^O^
  maandag 13 december 2010 @ 15:34:57 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89876246
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat een lieffie is het, he? O+

Hij kan zo lekker trollen O+
Ja he?
En het erge is dat ik geloof dat ie al die domheid die hij opschrijft nog echt meent ook. O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 december 2010 @ 17:09:18 #184
328268 NMGN024
> All over the Internet <
pi_89880149
Ik doe ook Judo en ik kan mensen wel verzekeren dat als goede Judoka's ook mede goede vechters zijn. Dit is vrijwel een feit, omdat het gewoon zo is dat je bij vele vechtsporten een basis leert van technieken die buiten de Dojo kan gebruiken. Wanneer je er goed mee om kan gaan doe je dit ook niet.

Ook zit er verschil tussen een bruine band wedstrijd judoka en een bruine bander die alleen traint. Maar ik zit een vriendengroep die vele sporten hebben gedaan, we nemen het een en ander van elkaar over en doen ook wedstrijden tegen elkaar. Teakwando, kickboxen, Judo, Aikido, en jiujitsu doet een van ons of meerdere.

Daaruit maak ik op dat de kickboksers het goed volhouden tot iemand dichtbij komt, dat is snel te doen. Judoka's zijn een van de beste (voornamelijk op de grond domineren ze). Ik denk in een echt gevecht dat de Aikido sporters er het best vanaf komen, omdat vele technieken zijn gebaseerd op het zo snel mogelijk uitschakelen van de tegenstander door te breken etc. Judoka's kunnen vrij makkelijk controle over iemand houden zonder ernstige schade achter te laten. Dit kan wel door middel van verwurgingen/klemmen.

Kortom, in alle vechtsporten leer je een goede basis (ik ben niet zo'n fan van boks techniek)
:W
Nederhop mist helderheid
  maandag 13 december 2010 @ 17:13:26 #185
328268 NMGN024
pi_89880283
Haha dit filmpje kreeg ik laatst toegestuurd :') _O-

Nederhop mist helderheid
pi_89884321
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:13 schreef NMGN024 het volgende:
Haha dit filmpje kreeg ik laatst toegestuurd :') _O-

En de relatie met Judo is?

Een Ura Nage is het niet anders kon de dief verder rollen
  maandag 13 december 2010 @ 19:14:00 #187
328268 NMGN024
pi_89885035
Ik heb meerdere vechtsporten voorbij zien komen. Dit is een verhoortechniek wat je daar ziet, welke weet ik niet. Maar ik gooi hem er maar in.
Nederhop mist helderheid
  maandag 13 december 2010 @ 23:31:13 #188
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_89900276
Ja het klinkt raar, omdat met open handen staan iets heel doms is. Toch zag ik het echt gebeuren. Ik zeg niet dat iedere Judoka zo op straat doet, maar er volgensmij zijn er een helemboel meer mensen dei denken met openhanden een straatgevecht te winnen.
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  maandag 13 december 2010 @ 23:32:48 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89900345
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:31 schreef noksala het volgende:
Ja het klinkt raar, omdat met open handen staan iets heel doms is. Toch zag ik het echt gebeuren. Ik zeg niet dat iedere Judoka zo op straat doet, maar er volgensmij zijn er een helemboel meer mensen dei denken met openhanden een straatgevecht te winnen.
Ah, daar is ie weer. Het trolletje. O+
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!fotograaf maandag 13 december 2010 @ 23:36:29 #190
159915 -Menn0-
MNO
pi_89900544
quote:
Nare mensen moeten dood!
,,/
  woensdag 22 december 2010 @ 10:36:56 #191
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_90278625
ik beoefen de sport ook.
ben vaak voor wedstrijden naar het buitenland geweest.
ik doe dit al 16 jaar met veel plezier :)

gelukkig nog nooit hoeven toe te passen op straat.
A man's got to do what a man's got to do
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 12:29:52 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91361386
quote:
De Nederlandse dames hebben tijdens de prestigieuze World Masters in Bakoe geen potten kunnen breken.

Elisabeth Willeboordse, de nummer twee van de wereld, verloor in de klasse tot 63 kg al bij haar eerste optreden van de Israëlische Garbi. Anicka van Emden moest in dezelfde klasse haar meerdere erkennen in de Duitse Malzahn. Ook Kitty Bravik (-52 kg) ging direct onderuit. Ze verloor van de Kosovaarse Kelmendi.

De beste zestien judoka's van de wereld in iedere gewichtklasse hebben voor de World Masters een uitnodiging gekregen. Zondag komen Edith Bosch, Linda Bolder (beiden -70 kg), Marhinde Verkerk (-78), en Carola Uilenhoed (+78) nog in actie.
quote:
Dex Elmont en Jeroen Mooren zijn op de World Masters in Azerbeidzjan als vijfde geëindigd.

Elmont, tijdens de laatste WK verliezend finalist in de klasse tot 73 kg, opende het prestigieuze toernooi in Bakoe met zeges op de Portugees Pin en de lokale favoriet Mirzalijev. Vervolgens was hij niet opgewassen tegen Ki-Chun Wang, de nummer één van de wereld. Mooren (-60kg) verraste de Japanner Yamamoto, maar kwam tekort tegen de Rus Moedranov.

De beste zestien judoka's van de wereld in iedere gewichtklasse hebben voor de World Masters een uitnodiging gekregen. Zondag komt Henk Grol nog in actie in de klasse tot 100 kg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 januari 2011 @ 12:29:49 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91404715
Edith Bosch verliest in de halve finale in Baku van Decosse(Fra). Met nog een minuut in de extra tijd kreeg ze dr tweede straf. Wel terecht.

Van Emden, Verkerk en Uilenhoed worden vijfde tijdens de world masters.

Grol en Elco vd Geest verloren beide hun eerste partij.

VOlgende grote toernooi: 5 en 6 februari in Parijs.

[ Bericht 16% gewijzigd door borisz op 16-01-2011 12:36:08 ]
pi_91779150
Ik ga mij hier eens melden. Van m'n 10e tot 14e heb ik Judo gedaan tot de 3 kyu (groene band) en ben er destijds mee gestopt.
Wil er nu (bijna 21) weer mee beginnen. Ik neem aan dat je dan weer gewoon met wit moet beginnen? Is het mogelijk om sneller examens te doen zodat je sneller nieuwe kyu's kunt halen?

edit: ik ken niet alle worpen bij naam, maar wel nog een groot aantal goed uitvoeren qua techniek.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91779731
Je 'moet' helemaal niets, natuurlijk. Leg het gewoon voor aan de leraar :)
pi_91779818
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Je 'moet' helemaal niets, natuurlijk. Leg het gewoon voor aan de leraar :)
Heb je gelijk in, maar misschien waren er vaste procedures hierin ;) Daarom kwam ik het even aan de kenners hier vragen.
Wat voor dingen krijg je trouwens na blauw nog aangeleerd? De offerworpen heb ik destijds moeten oefenen voor de 2e kyu, maar wat voor extra dingen krijg je nog met bruin en de 1e dan?
Gewoon nieuwsgierigheid :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91780009
Nah, een werkstuk en een Kata (1e 3). Die zitten nog niet in blauw, volgens mij?
pi_91780439
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Nah, een werkstuk en een Kata (1e 3). Die zitten nog niet in blauw, volgens mij?
Net wat kata gekeken op youtube, ziet er wel vet uit :P
Werkstuk? Wtf :')
Met blauw krijg je wel enkele worpen aangeleerd die je in die kata uit moet voeren. (ben de namen totaal kwijt, don't ask)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91780633
Mja, met werkstuk bedoel ik bijvoorbeeld (da's voor bruin) uit de Kata's bijvoorbeeld 3 aanvallen met daarop een verdediging.
pi_91780713
Ja, met die Kata's worden wij hier zo'n beetje doodgegooid (no pun intended :P ). De leraar is trainer van de kernploeg...

Maar wel gaaf om weer te beginnen, toch? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')