abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:42:49 #126
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46774410
Speciale Jiu-Jitsu pakken zijn gewoon oplichting hoor. En die meuk voor BJJ met alle opdruk zijn echt te erg voor woorden.

En ik weet dat de droger niet ideaal is, maar anders duurt het bijna twee dagen voor ze droog zijn, en dan zijn ze meteen ook zo hard als een plank en zo ruw als schuurpapier.

Mizuno's vind ik gewoon te duur.
Cogitans sollicitus est
pi_46774943
http://www.essimo.nl goede kwaliteitpakken voor weinig geld
pi_46837477
Ik heb een site opgezet waar allemaal judofilmpjes verzameld worden.. Leuk om te kijken hoe de topatleten het doen;)

http://www.judovision.org

Groeten!
Edwin
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:31:30 #129
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46846074
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:01 schreef McCormick99 het volgende:
Ik heb een site opgezet waar allemaal judofilmpjes verzameld worden.. Leuk om te kijken hoe de topatleten het doen;)

http://www.judovision.org

Groeten!
Edwin
Leuke site!

En deze actie van Huizinga is echt schitterend!
Cogitans sollicitus est
pi_46854136
mooie site zeg, binenkort sta ik er ook op
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:54:10 #131
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_48171554
zo, tijd voor een subtiel schopje

Ben afgelopen vrijdag weer begonnen met judo (op mijn 24e).. heb vroeger (toen ik 7 jaar was) een jaartje of twee gejudo't.

Zat er echt helemaal doorheen. Mijn conditie was echt te slecht. Ben nu dus ook al drie dagen gestopt met roken (rookte alweer bijna 10 jaar). hoop dat ik het volhou.

ik train trouwens bij judoclub hercules in Echt (mid Limburg)
  woensdag 11 april 2007 @ 02:37:16 #132
107445 Jajong
Hadouken!
pi_48203308
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:31 schreef Tobz het volgende:

[..]

Leuke site!

En deze actie van Huizinga is echt schitterend!
Een rollende inverted omoplata o.i.d.

Nice..
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 11 april 2007 @ 02:48:00 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_48203384
Ik word door Cor van der Geest in zijn aso-auto nog regelmatig van de weg gedrukt in ons dorp.

Maar als ik Cor zie, blijf ik terug denken aan mijn maatje Willem Ruska.
Jammer dat hij nog steeds niet als beste judoka ooit van Nederland wordt beschouwt.

Ze hebben het altijd over Geesink en v.d. Geest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 11 april 2007 @ 08:19:33 #134
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_48204447
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:54 schreef Dacide het volgende:
zo, tijd voor een subtiel schopje

Ben afgelopen vrijdag weer begonnen met judo (op mijn 24e).. heb vroeger (toen ik 7 jaar was) een jaartje of twee gejudo't.

Zat er echt helemaal doorheen. Mijn conditie was echt te slecht. Ben nu dus ook al drie dagen gestopt met roken (rookte alweer bijna 10 jaar). hoop dat ik het volhou.

ik train trouwens bij judoclub hercules in Echt (mid Limburg)
Zo, das ff balen. Gister tweede les gehad.
Zit nu thuis met fikse schouderblessure.

gister begonnen met simpele doch essentiele zaken als valbreken, judorol etc etc.

bij de judorol ging het dus fout. In eerste instantie ging het wel lekker. Toen ik echter sneller en harder wilde proberen ramde ik mijn schouder eigenlijk vol in de mat in plaats van dat ik er netjes overheen rolde. Dit is links en rechts gebeurt

zit nu thuis.. dadlijk dokter bellen of de fysio. kan niks meer met mijn armen. zelf tshirt uit en aandoen ging zelfs niet

echt balen dit.
pi_48211449
quote:
Op woensdag 11 april 2007 02:48 schreef golfer het volgende:
Ik word door Cor van der Geest in zijn aso-auto nog regelmatig van de weg gedrukt in ons dorp.

Jammer dat hij nog steeds niet als beste judoka ooit van Nederland wordt beschouwt.

Man kijk naar Mark Huizinga, buiten de judowereld zie je alleen vd. Geest op tv terwijl Mark een veel betere judoka is, zoniet een van de beste mannen na Geesink.
pi_48221821
quote:
Op woensdag 11 april 2007 02:48 schreef golfer het volgende:

Ik vind dat Huizinga die titel heeft.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_48441267
Binnen de judowereld wordt Dennis van der Geest nou niet echt beschouwd als een van de betere Nederlandse judoka ooit. Terecht, want dat is ie simpelweg bij lange na niet.

Huizinga daarentegen heeft toch inmiddels wel bewezen in het rijtje Geesink en Ruska te passen. Mijn mening is dat ie daar zelfs al boven staat. Wat een techniek en klasse heeft die man. Laat hem ook zo'n videoband maken als Jeon en Koga .

Die rol van Huizinga op dat filmpje komt mij als STJN'er trouwens wel bekend voor
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:19:32 #138
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_48441731
hebben jullie ook echt favoriete all time judoka's

Voor mij is het toch echt pawel nastula uit Polen...
en voor yoshida heb ik ook wel een zwak, maar dat is meer omdat ik hem een mooie karaktervolle vechter in pride vind.
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:22:19 #139
122997 zquing
Drama Junk
pi_48441843
na een jaar gestopt te zijn geweest ben ik weer van plan te beginnen in september
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_51522648
Schopje

Ik judo al vanaf mn 5e (ben nu 17). Ik heb nu bruine band, ben flink aan het trainen om zwarte band te halen. Veel met de kata aan het oefenen. Gaat wel lekker, alleen met de kata-guruma heb ik nog wat problemen. Maar ja, ik heb geen haast (moet toch nog 2 jaar wachten )......
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juli 2007 @ 18:31:53 #141
159915 -Menn0-
MNO
pi_51566539
Zin om weer op de mat te staan maar het is nu vakantie tot eind augustus
,,/
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 februari 2010 @ 17:10:03 #142
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77706853
Maar eens een schop als het zin heeft .

Grand slam Parijs
Elisabeth Willebrordse moet voor brons. De halve finale ging verloren na zeven seconden, foutje van haar, ze werd over genomen en lag op dr rug.

Anicka Emden zit in de finale en won de halve finale in de verlenging op Yuko.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_77706921
Ik ben benieuwd hoe het op die internationale toernooien gaat met de nieuwe regels m.b.t. het 'onder de gordel' judoën.

Ik begreep dat op het eerste grote landelijke toernooi veel partijen beslist zijn door dat soort fouten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_77706958
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:10 schreef borisz het volgende:
Maar eens een schop als het zin heeft .

Grand slam Parijs
Elisabeth Willebrordse moet voor brons. De halve finale ging verloren na zeven seconden, foutje van haar, ze werd over genomen en lag op dr rug.

Anicka Emden zit in de finale en won de halve finale in de verlenging op Yuko.
Zeer knap van Anicka om van Ueno te winnen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 februari 2010 @ 17:18:14 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77707085
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het op die internationale toernooien gaat met de nieuwe regels m.b.t. het 'onder de gordel' judoën.

Ik begreep dat op het eerste grote landelijke toernooi veel partijen beslist zijn door dat soort fouten.
quote:
PARIJS - Voor het oog van de wereld keert de judosport komend weekeinde in Frankrijk terug in de tijd.

Ingrijpende nieuwe regels moeten de worsteltechnieken uit de sport zien te krijgen. Op het grootste toernooi ter wereld, de Grand Slam van Parijs, worden deelnemers direct gediskwalificeerd als ze naar het been pakken en een tiltechniek maken.

"Te drastisch", zeggen bondscoach Maarten Arens, trainer Cor van der Geest en een aantal Nederlandse judoka' s. "Fantastisch", vindt de voorzitter van de internationale scheidsrechterscommissie, Nuenenaar Jan Snijders, die in belangrijke mate heeft bijgedragen aan de wijzigingen. "We moeten het judo beschermen tegen andere sporten zoals samboworstelen", vindt hij. "Benenpakkerij is afschuwelijk om naar te kijken. We moeten terug naar de basis."

Officieel gelden de nieuwe regels vanaf 1 januari dit jaar, maar de judowereld heeft er al aan kunnen wennen. Scheidsrechters experimenteerden er bijna een hal fjaar mee, onder meer op de Grand Slam van Tokyo. Eén keer onder de band pakken werd licht bestraft. Ging de judoka opnieuw in de fout, dan volgde diskwalificatie.

Die eerste waarschuwing is er nu uitgehaald. Grijpen naar de broek betekent einde wedstrijd. Behalve als er sprake is van een overnametechniek of een combinatie van technieken.

"Erg onduidelijk", vindt Arens. De regels zijn volgens hem te snel ingevoerd en de judoka's zijn overgeleverd aan de eigen interpretatie van de scheidsrechter. "Daar ben ik niet blij mee. Op deze manier maakt de judowereld het zichzelf lastig. Ik ben op een aantal toernooien geweest waar de nieuwe reglementen werden getest. Overal zag ik wat anders. Het is gewoon te ingrijpend."

Arens vergelijkt het bestraffen van het pakken naar de broek met het afschaffen van buitenspel in het voetbal. Trainer Cor van der Geest van judoclub Kenamju uit Haarlem doet daar een schepje bovenop. "Je mag niet meer buitenspel lopen. Doe je dat wel, dan krijg je de rode kaart en moet je de wedstrijd verlaten. In de voetbalwereld zou niemand dat begrijpen. Ik snap heel goed dat ze het worstelen eruit willen hebben. Dat iedereen naar de benen pakt, vind ik ook verschrikkelijk. Maar het is absoluut niet goed om iemand dan direct te diskwalificeren. Dat moet je alleen doen als iets tegen de geest van het judo ingaat of als er een gevaar ontstaat voor de judoka's. Twintig jaar lang hoorde pakken bij de benen erbij en ineens mag het niet meer. Nogal drastisch. Nee, ik ben niet enthousiast."

Het afschaffen van grijpen onder de band lijkt vooral voor judoka's uit voormalige Sovjetrepublieken een nadelige maatregel. Georgiërs, Kazachen, Azerbeidzjanen: ze staan bekend om de tiltechnieken waarbij een of twee benen pakken noodzakelijk is.

Verdwijnen deze landen nu helemaal uit de judowereld? Snijders denkt van niet. "Die worstellanden passen zich aan. Ze kunnen ook zonder tiltechnieken goed judoën."

Arens geeft toe dat de wijzigingen voor de doorgaans technisch judoënde Nederlanders niet ongunstig is. "Anderen zullen er meer last van hebben. Maar ook wij zullen ons moeten aanpassen. Henk Grol is bijvoorbeeld zijn belangrijke eerste actie naar het been kwijt."

Grol zelf denkt dat hij daarom nog wel een keer de fout ingaat. "Aanpassen vergt tijd, daar doe je niets aan. Het zal even lastig zijn. Maar op het WK in Rotterdam heb ik het ook zonder tiltechnieken gedaan omdat ik geblesseerd was aan mijn knie. Ik werd daar tweede, dus een enorm groot probleem is het niet."

Oud-wereldkampioen Guillaume Elmont zal voorlopig in ieder geval profiteren van de nieuwe regels. "Door een polsblessure ben ik gestopt met het pakken naar de benen en het tillen. Bij mij zit het dus al niet meer in het systeem. Anderen zullen er aan moeten wennen."
http://www.ed.nl/sport/article6201520.ece

We zullen het meemaken, heb er in de halve finale net nog niks van gezien.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 februari 2010 @ 18:30:06 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77709153
Emane wint van van Emden in de finale op Ippon. Toch een mooie prestatie
quote:
De overige Nederlandse judoka's konden geen potten breken. Neal Kamer (-66 kg) en Benji Nortan (-73 kg) strandden in de eerste ronde, Jeroen Mooren (-60 kg), Birgit Ente (-48 kg), Kitty Bravik (-52 kg), Michelle Diemeer (-57 kg) en Dani Libosan (-57 kg) in de tweede ronde en Dex Elmont (-73 kg) in de kwartfinales
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 februari 2010 @ 18:57:32 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77737688
quote:
Grim Vuijsters is tweede geworden in de klasse boven honderd kilogram op het Grand Slam-toernooi van Parijs. Vuijsters verloor in de finale van de Fransman Teddy Rinier. In de klasse tot 100 kilogram was de zege voor 'judobelg' Elco van der Geest, die in de finale de Rus Sergei Samoilovich wist te verslaan.
pi_78170082
Dit weekeinde lekker dicht bij huis de Grand Prix van Dusseldorf. De moeite waard om een kijkje te nemen, denk ik.
pi_82193484
Subtiel schopje want er moeten vast en zeker meer judoka's op FOK! zitten.
Ikzelf heb over een paar weken examen voor mijn 1e kyu en dan door naar de dan-graden (mits judo-partner enzo uiteraard ).

Ik heb eerst Judo beoefend van 6 tot ongeveer mijn 13e. Toen gestopt omdat mijn trainingspartner weg ging en ik ook niet echt meer gemotiveerd was. Vorig jaar met 22 weer begonnen en toen ook maar meteen de 2e kyu behaald. Dus of het mogelijk is om 10 jaar te stoppen en weer verder te gaan? Dat gaat perfect (mits motivatie uiteraard )
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2010 @ 16:15:44 #150
159915 -Menn0-
MNO
pi_82194202
Ja zit echt wel in je systeem, verleer je niet meer teminste ik niet
,,/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')