abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:14:28 #1
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9876048
quote:
De president van de rechtbank in Maastricht, mr. P.P. Lampe, wil drugs uit het strafrecht halen. Dat zegt hij zaterdag in een interview in de Volkskrant. "De drugsbestrijding brengt ons hele strafproces in gedrang. Voor een heleboel andere strafzaken hebben we geen tijd meer. Daar zitten zware misdrijven bij. Dus houd ermee op, legaliseer het nou maar", aldus Lampe.

De rechtbankpresident heeft in ieder geval softdrugs in gedachten. "Legalisering van harddrugs, daar worstel ik nog mee. Het is gevaarlijk spul. Maar ik denk dat we uiteindelijk moeten erkennen dat drugs, net als alcohol, niet met het strafrecht te bestrijden zijn."

De berechting van bolletjesslikkers stuit Lampe tegen de borst. Volgens hem gaat het om 'arme sloebers', de echte 'losers', die in Nederland worden berecht volgens 'heel grove categorieën en straftarieven'. Ze zitten hier met meer mensen in een cel in een land waarvan ze de taal niet kennen en krijgen geen bezoek, aldus de rechter. "We treffen bovendien niet de grote jongens die er achter zitten, laat staan de gebruikers in Nederland."

Lampe is de eerste zittende rechtbankpresident die zich uitspreekt voor legalisering. Vorig jaar liet ook de president van de rechtbank in Amsterdam, mr. R. Gisolf, een dergelijk geluid horen. Dat deed hij ter gelegenheid van zijn pensionering.

Telegraaf.nl

Wat de soft drugs betreft kan ik mij er wel in vinden, net zo goed als dat de grote koppen aangepakt moeten worden, maar als je bolletjes slikkers geen straf meer geeft, krijg je daar helemaal een stortvloed van, denk ik.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:15:13 #2
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9876056
Ik denk dat het beter is dat de gerechtelijke macht zich niet met politieke zaken bezig houdt.
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:23:00 #3
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_9876111
alhoewel hij als rechtelijke macht niet zulke uitspraken publiekelijk moet doen, heeft hij wel een punt.. Zowiezo moet softdrugs niet meer gedoogt worden, maar gelegaliseerd worden.

en dat van die bolletjesslikkers klopt ook, je pakt er 10 op, en er staan er 20 in de rij bij de brugsbaas op curacao om naar nederland te transporteren.

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_9876123
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:15 schreef amnesiac het volgende:
Ik denk dat het beter is dat de gerechtelijke macht zich niet met politieke zaken bezig houdt.
ben ik het slechts deels mee eens. Ze moeten zeker geen dingen gaan roepen als "legaliseer het nou maar", maar feedback geven is zeker niet onbelangrijk.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9876126
quote:
Tja onafhankelijke en onbevooroordeelde uitspraken zijn natuurlijk niet geoorloofd in de politieke jungle, ff wennen dus .
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:25:12 #6
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9876128
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:23 schreef werkeend het volgende:
en dat van die bolletjesslikkers klopt ook, je pakt er 10 op, en er staan er 20 in de rij bij de brugsbaas op curacao om naar nederland te transporteren.
Tuurlijk moeten die bolletjesslikkers keihard aangepakt worden. Ze plegen gewoon een strafbaar feit, klaar. Dan moet je niet gaan zeuren dat ze zielig zijn
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:25:43 #7
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9876134
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:24 schreef Vision het volgende:

[..]

ben ik het slechts deels mee eens. Ze moeten zeker geen dingen gaan roepen als "legaliseer het nou maar", maar feedback geven is zeker niet onbelangrijk.

Feedback geven kunnen je ook buiten de media om
pi_9876137
quote:
DAt is prima.....
Wanneer de politiek zich dan ook niet met de rechterlijke zaken bemoeid! En dat doen ze de laaatste tijd veelvuldig!
Wel goed blijven nadenken he! geen domme uitspraken doen.

Daarbij. Het zou denk ik goed zijn wanneer de politiek eens luisterde naar de mensen die vanuit het werkveld een goed inzicht hebben op de invloed van politieke grillen!
Het is de gek voor woorden dat bolletjes slikkers wel berecht worden, en ooooh wat zijn die gevaarlijk voor onze samenleving. Terwijl door de overlast die door de poltitieke hetze rondom bolletjes slikkers is ontstaan, veel belangrijker zaken niet meer behandelt kunnen worden. Neem bijvoorbeeld de gigantische overlast van de z.g.n. draaideur criminelen. Iedere keer weer overvallen plegen, en inbreken en in de illegale handel zitten ed.
Dergelijke mensen zijn echt de pest voor de samenleving, maar daar is geen tijd voor...
Jee Nederland!

sub/
pi_9876153
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:25 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Tuurlijk moeten die bolletjesslikkers keihard aangepakt worden. Ze plegen gewoon een strafbaar feit, klaar. Dan moet je niet gaan zeuren dat ze zielig zijn

Zodra dat niet meer strafbaar is, hoeven ze ook niet meer aangepakt te worden.Daarnaast blijft er capaciteit over voor belangrijkere misdaden. Zeker softdrugs geeft geen extra problemen, juist minder, zodra het uit het criminele circuit wordt gehaald. Harddrugs heb ik een dubbel gevoel over, maar met goede coordinatie moet ook dat een hoop overlast kunnen voorkomen in de toekomst. Het criminele circuit zorgt voor meer misdaad en overlast dan het legaliseren met zich mee zal brengen.
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:29:59 #10
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9876170
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:27 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Zodra dat niet meer strafbaar is, hoeven ze ook niet meer aangepakt te worden.Daarnaast blijft er capaciteit over voor belangrijkere misdaden. Zeker softdrugs geeft geen extra problemen, juist minder, zodra het uit het criminele circuit wordt gehaald. Harddrugs heb ik een dubbel gevoel over, maar met goede coordinatie moet ook dat een hoop overlast kunnen voorkomen in de toekomst. Het criminele circuit zorgt voor meer misdaad en overlast dan het legaliseren met zich mee zal brengen.

Coke legaliseren

zaterdag 19 april 2003 @ 10:30:52 #11
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_9876173
quote:

[..]

daar heb je gelijk in, maar je moet toegeven dat het vechten tegen de bierkaai is... je bestrijd het symptoom niet de oorzaak...
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:32:06 #12
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9876182
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:30 schreef werkeend het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in, maar je moet toegeven dat het vechten tegen de bierkaai is... je bestrijd het symptoom niet de oorzaak...

Tuurlijk is het vechten tegen de bierkaai, maar het is dan wel heel kort door de bocht om te zeggen ... ok we kunnen de stroom bolletjesslikkers niet aan, dan legaliseren we het maar.
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:37:47 #13
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_9876238
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:32 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Tuurlijk is het vechten tegen de bierkaai, maar het is dan wel heel kort door de bocht om te zeggen ... ok we kunnen de stroom bolletjesslikkers niet aan, dan legaliseren we het maar.

true true, maar hij is niet de eerste die voor legalisering is, en ik kan me er eigenlijk wel in vinden... als iemand dan zonodig zichzelf dood wil spuiten, doe het dan met drugs die van goede kwaliteit is, en niet van dat waspoeder. hij/zij zorgt er dan ook gelijk voor wat xtra belastingsinkomen
pi_9876272
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:29 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Coke legaliseren

Inderdaad ook coke legaliseren. Je haalt het uit de misdaad, waardoor een hoop overlast verdwijnt. Zodra de groenteboer op de hoek je wiet mag verbouwen en het tuinbedrijf de coca-plantjes heeft groeien, mis je een hoop criminaliteit. Te denken aan: afrekeningen, financiering door diefstal van bijv auto's, prostitutie waar veel geld aan verdiend wordt.

Daarnaast wordt er daarna belasting over geheven, wat mooi voor de staatskas is. Het heeft zoveel voordelen. Het argument dat veel meer mensen verslaafd zullen raken blijkt in de praktijk niet op te gaan. Juist omdat het legaal is, is het niet meer stoer/spannend. Mensen kunnen goede voorlichting krijgen en er bewust mee bezig zijn, ipv stoer met de vriendjes meedoen.

zaterdag 19 april 2003 @ 10:55:13 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_9876398
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:40 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Inderdaad ook coke legaliseren. Je haalt het uit de misdaad, waardoor een hoop overlast verdwijnt. Zodra de groenteboer op de hoek je wiet mag verbouwen en het tuinbedrijf de coca-plantjes heeft groeien, mis je een hoop criminaliteit. Te denken aan: afrekeningen, financiering door diefstal van bijv auto's, prostitutie waar veel geld aan verdiend wordt.

Daarnaast wordt er daarna belasting over geheven, wat mooi voor de staatskas is. Het heeft zoveel voordelen. Het argument dat veel meer mensen verslaafd zullen raken blijkt in de praktijk niet op te gaan. Juist omdat het legaal is, is het niet meer stoer/spannend. Mensen kunnen goede voorlichting krijgen en er bewust mee bezig zijn, ipv stoer met de vriendjes meedoen.

Niet mee eens, wat denk je dat die criminelen (en dan bedoel ik dus niet de bolletjesslikkers, maar de echte grote bazen daarachter) dan gaan doen; zich netjes aan de wet houden??? en belasting betalen?? Lijkt mij niet. Zo vinden wel weer iets anders dat niet mag en dan gaan wij dat zeker ook weer legaliseren; dat is nogal een makkelijke weg ja.

Ik vind wel dat er nu eens wat moet worden besloten, want dat gedogen vind ik zo'n slappe regeling. Persoonlijk ben ik niet voor legaliseren van drugs, zeker niet de harddrugs. Omdat als je zegt, "okee jij wilt van drugs leven, hier spuit jezelf maar lekker vol", dan geef je eigenlijk die persoon op, vind ik niet terecht. Wat softdrugs betreft; tja weet ik niet zo helemaal, maar Nederland moet in ieder geval IETS keizen en niet meer gedogen....

klerkje
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:39:36 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9877017
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:14 schreef yavanna het volgende:

[..]

Wat de soft drugs betreft kan ik mij er wel in vinden, net zo goed als dat de grote koppen aangepakt moeten worden, maar als je bolletjes slikkers geen straf meer geeft, krijg je daar helemaal een stortvloed van, denk ik.

met het legaliseren van harddrugs is er natuurlijk geen behoefte meer aan bolletjes slikkers
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:25:13 #17
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_9877704
Harddrugs legaliseren komt er nooit door, Nederland is gebonden aan internationale verdragen.

Tevens, in wat voor wereld leef je dan als drugs gelegaliseerd worden. Dat geeft een ontzettend slecht signaal af, zovan we kunnen het niet beheersen, dan staan we het maar toe.

Soft- en harddrugs dienen gewoon verboden te zijn, ik erger me dood aan de stank van al die pauper joints die mensen op het station lopen te roken, geeft alleen maar overlast.

De straffen op het bezitten van drugs moeten gewoon 20x zo hoog worden, dat geeft wel een goed signaal af.

Als jij voor het roken van een joint 2 jaar de bak in moet ga je het echt wel laten.

Bij drugssmokkel kan heel goed de marine of de luchtmacht ingezet worden, wedden dat een verdacht schip wel stopt als er een apache achter vliegt.

zaterdag 19 april 2003 @ 12:29:34 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9877771
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:25 schreef Ultrawuft het volgende:
De straffen op het bezitten van drugs moeten gewoon 20x zo hoog worden, dat geeft wel een goed signaal af.

Als jij voor het roken van een joint 2 jaar de bak in moet ga je het echt wel laten.

idd, kijk naar Amerika, daar wordt ook geen drugs meer gebruikt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_9877804
Ik ben helemaal voor legalisering van soft- en harddrugs. Als je wil gebruiken dan moet je vooral dat recht hebben. Politie en Justitie kan beter haar tijd besteden aan het oppakken en berechten van moordenaars, verkrachters en dieven.
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:33:43 #20
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9877844
Dat soft-drugs gelegaliseerd zou moeten worden, daar zijn veel mensen het mee eens. Hard-drugs is voor velen een ander verhaal. Maar waarom is hard-drugs illegaal? De enige reden is, volgens mij, dat het de samenleving ernstig zou kunnen ontwrichten, maar dat gaat niet op. Ik, en eigenlijk iedereen, kan aan hard-drugs komen als ik het zou willen, maar ik doe het niet, omdat ik de slechte effecten weet. Dit verandert niet als het gelegaliseerd is, en de politie kan weer eens wat nuttige dingen doen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:41:32 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9879841
Zeldzaam, zo'n onafhankelijke geest die, ondanks zijn hoge (en dus kwetsbare) positie toch zijn mond durft te openen om een controversieel standpunt te verdedigen. Mooi.

Softdrugs dienen natuurlijk meteen gelegaliseerd te worden. Het verbod op de cannabisplant is een van de grootste fouten uit de menselijke historie. De mens die de natuur verbiedt; in sommige culturen stoppen ze je er levend voor onder de grond.

Wat hard drugs aan gaat, daar ben ik iets voorzichtiger mee. Veel van die troep (cocaïne, speed, heroïne) is chemisch geconstrueerd gif, doelbewust gemaakt om te vernietigen. Je komt niet zo gemakkelijk weg met een legalisering van die rotzooi.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:42:40 #22
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9879863
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 10:25 schreef Pushit het volgende:

[..]

Tja onafhankelijke en onbevooroordeelde uitspraken zijn natuurlijk niet geoorloofd in de politieke jungle, ff wennen dus .

Nee je moet het iets anders zien.
trias politica enzo, toch?
of zit ik weer fout...
pi_9879881
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:41 schreef Ringo het volgende:
Wat hard drugs aan gaat, daar ben ik iets voorzichtiger mee. Veel van die troep (cocaïne, speed, heroïne) is chemisch geconstrueerd gif, doelbewust gemaakt om te vernietigen. Je komt niet zo gemakkelijk weg met een legalisering van die rotzooi.
maar is het gif omdat de verkopers er maar zooi bij gooien om er meer aan te verdienen? Zo ja, dan zou de overheid dit kunnen controleren en reguleren. Tevens krijg je er dan belasting voor terug, en wordt het geld niet meer (of minder) gebruikt voor criminele activiteiten.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:45:41 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9879899
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:42 schreef Fliepke het volgende:
of zit ik weer fout...
In het kader van de Grote Loslippigheid vinden veel mensen deze trias politica niet meer zo waardevol. De verering van het Sprekende Individu dat zijn gedachten de vrije loop laat, neemt groteske vormen aan.
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:47:43 #25
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9879934
quote:

Duh, als het legaal is dan zijn er helemaal geen bolletjesslikkers meer.
Wat inhoudt dat de politie, marechaussee en douane zich kan bezig houden met andere zaken en we ineens een cellenoverschot hebben.

In zoverre zijn die mensen zielig dat zij slechts kleine radertjes zijn, bolletjesslikkers oppakken raakt degenen die de handel leiden en organiseren (en het grote geld verdienen) niet.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:48:51 #26
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9879952
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:42 schreef Fliepke het volgende:

of zit ik weer fout...

De politiek onthoudt zich ook niet van uitspraken over de rechterlijke macht, waarom moet de rechterlijke macht dan zijn mond houden over politieke zaken?
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:51:41 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9880002
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:44 schreef Vision het volgende:
maar is het gif omdat de verkopers er maar zooi bij gooien om er meer aan te verdienen?
Het is gif omdat het als gif is bedoeld. Je wil niet weten hoe cocaplanten moeten worden bewerkt, mishandeld en met chemicaliën verkracht om er het witte goud uit vandaan te toveren. Daar is weinig moois aan te beleven.
En dat terwijl de cocaplant zelf zo'n vreselijk nuttig en uiterst veelzijdig natuurproduct is. Door het chemisch derivaat cocaïne, technocratisch demon, heeft dat lieve eeuwenoude plantje zo'n slechte reputatie.
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:57:08 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_9880068
quote:
Running in circles. Een "strafbaar feit" is maar een subjectief begrip, dat je kan aanpassen al naar gelang de werkelijkheid daar om vraagt.

Niet iedereen snapt even goed hoe een rechtstaat dient te functioneren.

zaterdag 19 april 2003 @ 18:10:01 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_9882961
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:48 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

De politiek onthoudt zich ook niet van uitspraken over de rechterlijke macht, waarom moet de rechterlijke macht dan zijn mond houden over politieke zaken?

Juist, vrijheid van meningsuiting zal toch ook wel voor rechters gelden dacht ik zo. Of het verstandig is is een 2e. Maar ik vind dat het moet kunnen.
  zondag 20 april 2003 @ 14:05:42 #31
44458 daimler
zonder wielen..
pi_9895076
quote:

[..]

Feedback geven kunnen je ook buiten de media om

Weer iemand die niet wil horen en dus maar moet voelen..
Ik verkleed mij even als marrokaan en geef je een klap voor je smoel, ok? Nou blij?

Daarnaast: harddrugs zijn nog geen 100 jaar verboden. Voorheen was het een klassedrugs, gebruikt door de hogere 'kaste'. Het 'plebs' moest het doen met alcohol. Het ging fout, toen er in de 1e en 2e wereldoorlog cocaine en heroine werd gebruikt om soldaten mee te narcotiseren. Die mensen raakten verslaafd en moesten bij terugkeer zwaar afkicken.
Het werd illegaal, nadat een stel 'grote negers', onder invloed van heroine, een 'blanke vrouw' bruut hadden verkracht in een of andere zuiderse, racistische staat in de USA.
Sindsdien heeft de CIA gouden bergen verdient aan drugstransporten, zijn de meest gruwelijke misdaden gepleegd door drugskartels en raakt elke harddrugsgebruiker bij voorbaat afgeschreven. Inclusief bolletjesslikkers; dacht je echt dat ze betaald krijgen? In drugs ja, voor 80% van de straatwaarde, misschien. En een gratis vliegticket + 1 overnachting..

[Dit bericht is gewijzigd door daimler op 20-04-2003 14:11]

Of course, you may well ask, why then are these people so determined to have their war? The answer is because. Just because.
  dinsdag 22 april 2003 @ 22:05:29 #32
50671 Strijder
In Extremis
pi_9947016
Voorstel :
Ga massaal een illegaal iets doen.

Gevolg :
De rechterlijke macht kan het niet aan.

Dus :
Legalisatie.

Ik kan me gelijk al een paar dingetjes bedenken .

En dat drugs al zo lang bezig is : zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ze hadden dit al lang uitgeroeid kunnen hebben. Nu een heleboel mensen zelf plantjes hebben is het haast onbegonnen werk. Is dus gewoon gevolg van het gedoogbeleid . Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald ( ook al is het 5 voor 12 ).

Tsjee, wat een boel spreekwoorden zeg.

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_9952486
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:05 schreef Strijder het volgende:
Voorstel :
Ga massaal een illegaal iets doen.

Gevolg :
De rechterlijke macht kan het niet aan.

Dus :
Legalisatie.

Lul niet slap, het was natuurlijk andersom he. Men gebruikt al drugs sinds het begin van de mensheid, maar het is pas hooguit 100 jaar geleden illegaal gemaakt.
quote:
[i]En dat drugs al zo lang bezig is : zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ze hadden dit al lang uitgeroeid kunnen hebben.
Ja, een nog hardere aanpak dan in Amerika, want dat is blijkbaar ook veel te soft, als je de cijfers van drugsgebruik bekijkt daar (veel hoger dan in Nederland dus). Gewoon iedereen die gebruikt of dealt ter plekke fusilleren dus. Zonder proces. Dat zal ze leren!

Wakker worden!!! Hier gaat dit topic over: er is niet tegenop te boksen. Keer op keer bewijst de praktijk dat, nu komt er een rechter die hetzelfde beweert, maar nog steeds zijn er mensen die in een utopie geloven!

Unox, the worst operating system.
pi_9952502
deze heb ik op fp gepost over dit onderwerp
Ik ben voor het legaliseren van harddrugs, maar dan wel in speciale klinieken, en alleen voor mensen die niet kunnen afkicken.
De voordelen hiervan zijn.
  • De junks hoeven niet meer te stelen om aan geld te komen voor drugs, hierdoor dring je de overlast terug en ontlast je de politie.
  • De dealers hebben geen werk meer omdat al hun vaste klanten legaal aan drugs kunnen komen, gevolg is dat het criminele circuit wordt afgebroken, dus nog minder overlast.
  • Je bezorgt de Junks weer een menswaardig bestaan, ze kunnen af en toe drugs halen en verder kunnen ze weer aan het werk en een normaal gezin opstarten. Je moet drugs in hun geval zien als medicijnen die het lichaam nodig heeft, als ze deze gewoon krijgen toegediend kunnen ze normaal leven zoals iedereen.
  • Je kan alle junks in de gaten houden en zonodig medische en psychische hulp geven.
  • Doordat alle junks legaal aan drugs kunnen komen zal het illegale circuit langzaam verdwijnen en daarmee zullen mensen minder snel met harddrugs in aanraking komen, dus er zullen veel minder snel nieuwe junks bijkomen.
  • Proeven hiermee hebben al bewezen succesvol te zijn dus ik zie geen reden om het niet in te voeren. Ook de europese regelgeving moet geen probleem zijn aangezien je drugs in de wet kan openemen als medicijn, en junks als patient.

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
      woensdag 23 april 2003 @ 03:12:21 #35
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_9952595
    quote:

[..]

Echter, als diezelfde bolletjesslikker ervoor zorgt dat bijv. iemand die een ernstig strafbaar feit heeft gepleegd niet voor kan komen of kan zitten, vind ik wel dat je prioriteiten moet gaan stellen..
    Behalve dat, de kamerbrede steun voor het idee van Lampe (op het CDA na) geldt voor de legalisatie van softdrugs, iets dat imo allang en overal gebeurd zou moeten zijn..
    Bespottelijk dat iets als marijuana (en hennep illegaal is helemaal onzin) niet legaal is wereldwijd..
    Dat terwijl er wel legale genotsmiddelen zijn die voor een fysieke verslaving zorgen..Beetje krom imo..
    -
      woensdag 23 april 2003 @ 04:29:17 #36
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_9952642
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 03:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

...........................................
    Behalve dat, de kamerbrede steun voor het idee van Lampe (op het CDA na) geldt voor de legalisatie van softdrugs, iets dat imo allang en overal gebeurd zou moeten zijn..
    Bespottelijk dat iets als marijuana (en hennep illegaal is helemaal onzin) niet legaal is wereldwijd..
    Dat terwijl er wel legale genotsmiddelen zijn die voor een fysieke verslaving zorgen..Beetje krom imo..

Ben het helemaal met je eens!
    Alcohol is een softdrugs net zoals wiet. Waarom is de eerste wel legaal en de tweede niet?
    .
      woensdag 23 april 2003 @ 05:09:50 #37
    16456 Kwark
    Great Jorb!
    pi_9952650
    Eigenlijk is het hele concept van 'verboden substanties' natuurlijk achterlijk en middeleeuws, en staat het compleet haaks op het recht tot zelfbeschikking. Zolang je een ander e/o de maatschappij er niet mee schaadt, kan iets niet strafbaar zijn imo.

Het dus tóch verbieden doe je hooguit om twee redenen:
    1. Bij wijze van afschikking- en ontmoedigingsbeleid, omdat de gevolgen van het gebruik de maatschappij wel degelijk schaden, en
    2. Omdat je om diplomatieke redenen niet terug kunt.

Reden twee is denk ik genoeg reden om in ieder geval niet zomaar zonder meer harddrugs te legaliseren.

Als we dit verder buiten beschouwing laten, denk ik dat er voldoende aanwijzingen zijn om te kunnen concluderen dat een ontmoedigings- en afschrikbeleid niet werken, en bovendien een hoop onwenselijke bijgevolgen met zich meebrengen. Het vastlopen van het justitieel apparaat is daar maar één van. Je kunt ook denken aan slechte kwaliteit drugs, te hoge prijzen, de 'aantrekkingskracht van het verbodene' etc. etc.

Er is dus in mijn optiek heel wat te zeggen voor legalisatie, MITS de overheid dan wel haar verantwoordelijkheid neemt. Dit betekent: toezicht, gecontroleerde fabricage etc. etc.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
      woensdag 23 april 2003 @ 10:04:37 #38
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_9954300
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 05:09 schreef Kwark het volgende:
    Eigenlijk is het hele concept van 'verboden substanties' natuurlijk achterlijk en middeleeuws, en staat het compleet haaks op het recht tot zelfbeschikking. Zolang je een ander e/o de maatschappij er niet mee schaadt, kan iets niet strafbaar zijn imo.

Het dus tóch verbieden doe je hooguit om twee redenen:
    1. Bij wijze van afschikking- en ontmoedigingsbeleid, omdat de gevolgen van het gebruik de maatschappij wel degelijk schaden, en
    2. Omdat je om diplomatieke redenen niet terug kunt.

Reden twee is denk ik genoeg reden om in ieder geval niet zomaar zonder meer harddrugs te legaliseren.

Als we dit verder buiten beschouwing laten, denk ik dat er voldoende aanwijzingen zijn om te kunnen concluderen dat een ontmoedigings- en afschrikbeleid niet werken, en bovendien een hoop onwenselijke bijgevolgen met zich meebrengen. Het vastlopen van het justitieel apparaat is daar maar één van. Je kunt ook denken aan slechte kwaliteit drugs, te hoge prijzen, de 'aantrekkingskracht van het verbodene' etc. etc.

Er is dus in mijn optiek heel wat te zeggen voor legalisatie, MITS de overheid dan wel haar verantwoordelijkheid neemt. Dit betekent: toezicht, gecontroleerde fabricage etc. etc.

Niets aan toe te voegen
    pi_9956735
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 22:05 schreef Strijder het volgende:
    gelijk al een paar dingetjes bedenken .

En dat drugs al zo lang bezig is : zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ze hadden dit al lang uitgeroeid kunnen hebben. Nu een heleboel mensen zelf plantjes hebben is het haast onbegonnen werk. Is dus gewoon gevolg van het gedoogbeleid . Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald ( ook al is het 5 voor 12 ).

dat hebben ze met de drooglegging in de VS geprobeerd met alcohol, dat werkte averechts. Als je het legaliseerd (softdrugs) trek je alles erom heen uit het illegale circuit en is het veel beter te controleren, sterker nog, door accijnzen erop te vragen verdient de staat er juist aan.
    pi_9960408
    Bron: Trouw
    quote:
    'Als Nederland zich niet inzet voor legalisering, doet niemand het'

DEN HAAG - De VN-vergadering in Wenen vorige week was volgens D66-kamerlid Boris van der Ham een gemiste kans om iets te veranderen aan het verdrag dat voorkomt dat Nederland softdrugs kan legaliseren. ,,Iedereen bij de Verenigde Naties kijkt wat dat betreft naar Nederland. Als wij het niet doen, doet niemand het.''

Afgelopen weekeinde pleitte de president van de rechtbank van Maastricht, mr. P.P. Lampe, ervoor om in ieder geval softdrugs uit het strafrecht te halen. De drugsbestrijding dreigt volgens hem het hele strafproces te verstoppen. Verschillende zware misdrijven blijven daardoor onbestraft, zei Lampe in de Volkskrant.

In de Tweede Kamer is al langere tijd een ruime meerderheid voor legalisering van softdrugs. Met uitzondering van CDA, Christen Unie en SGP stemde de Kamer vorige week voor een motie van D66'er Van der Ham waarin hij staatssecretaris Ross-Van Dorp (volksgezondheid, CDA) aanspoorde om in Wenen het Nederlandse beleid meer te promoten bij de VN-leden.

Lichtelijk tegen heug en meug legde Ross afgelopen woensdag uit dat Nederland in het drugsbeleid de nadruk legt op zorg en preventie in plaats van op strafrechtelijke bestrijding. In haar speech noemde de christen-democrate de statistieken die pleiten voor het gedoogbeleid. Zo heeft Nederland een tussenpositie voor wat betreft het gebruik van cannabis, het laagste aantal problematische harddrugsgebruikers, het laagste aantal aidsbesmettingen via een injectienaald en het laagste aantal dodelijke gevallen als gevolg van drugsgebruik.

Van der Ham vindt het niet onrealistisch om bij de Verenigde Naties te proberen het verdrag over narcotica te veranderen. De D66'er ziet het liefst dat Nederland komt met een schaduwverdrag, waarbij het uitgangspunt is om softdrugs te legaliseren. ,,Dat is voor veel landen provocerend, maar je kunt ook inspelen op veranderingen.''

Volgens Henk Rigter, tot voor kort een van de opstellers van de Nationale Drugsmonitor, stappen steeds meer landen af van hun oorspronkelijke standpunten over drugs. ,,Zweden is nog radicaal tegen alles wat met drugs te maken heeft. Frankrijk en Groot-Brittanië nemen een tussenpositie in. Maar steeds meer landen zoals België, Spanje, Portugal en Italië, schuiven in de richting van Nederland op.''

Rigter wijst op een experiment met het gedogen van softdrugs in Lambeth, Zuid-Londen. De conclusie was dat agenten in 2001 veel meer tijd overhielden voor andere zaken en dat de overlast niet toenam. In heel Londen kwam de straatcriminaliteit tot staan, maar in Lambeth daalde het aantal berovingen en overvallen tijdens het experiment met de helft. ,,Zo'n experiment met zulke positieve uitkomsten opent toch veel ogen'', zegt Rigter. ,,Maar het VN-kantoor in Wenen laat niet na om het gedoogbeleid van Nederland met een bak gif te overspoelen.''

In strijd met de Europese trend koos het kabinet Balkenende-I een halfjaar geleden voor een hardere aanpak van softdrugs en de partydrug xtc. Als het aan staatssecretaris Ross ligt, komt daar nog een schepje bovenop.

Uit onderzoeken is gebleken dat het werkzame deel in Nederlandse wiet de afgelopen vier jaar bijna is verdubbeld. Ross wil daarom bekijken of het percentage werkzame stoffen in cannabis aan regels is te binden. Bovendien wil zij een strengere handhaving van de gedoogcriteria, zoals de minimumleeftijd van mensen aan wie coffeeshops mogen verkopen. Ook in de komende formatie valt van de kant van het CDA een pleidooi voor legalisering niet te verwachten.

Van dat CDA zou je toch ook de schijtziekte krijgen zeg
    Nog nooit heb ik die rakkers kunnen betrappen op enige werkelijkheidszin.
    Het wordt nu toch wel eens tijd dat we eindelijk spijkers met koppen slaan, en het voortouw nemen. Iemand moet de eerste stap zetten op het gebied van legalisatie van softdrugs, als we slim zijn zetten wij die, de rest zal wel volgen, dat is al gebleken.
    Unox, the worst operating system.
    pi_9961788
    Ben het wel eens met de rechter.. Er heerst een groot taboe op drug waardoor t meer mensen gebruiken dan dat mensen doen als het niet illegaal is.. Ook zijn er een hele boel zaken vertraging op doordat er een bolletjesslikker hard wordt aangepakt.. Deze "bolletjesslikkers" zijn vaak mensen die t erg slecht hebben en voor weinig geld worden geronseld.. Als ze opgepakt worden WTF, dr staan meteen weer 5 mensen voor die ene die t wel over willen nemen.. Ook zijn de bolletjesslikker maar een heeeele kleine groep (dr wordt door grotere partijen veel meer binnengesmokkeld.. Canabis is zo'n lichte drug in vergelijking met drank dat t idd al lang gelegaliseerd had moeten worden..) Als de staat slim is en een megakwekerij neerzet die alle shops voorziet van biologische, goeie wiet zou t financieringstekort binnen een jaar weg zijn!
    pi_9967863
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 10:23 schreef werkeend het volgende:
    alhoewel hij als rechtelijke macht niet zulke uitspraken publiekelijk moet doen, heeft hij wel een punt.. Zowiezo moet softdrugs niet meer gedoogt worden, maar gelegaliseerd worden.

ja en dan moet je fietsendiefstal; aandelenhandel met voorkennis; winkeldiefstal etc. etc. ook maar legaliseren: want 90 % wordt toch niet vervolgt. dacht het niet

Die rechter moet gewoon zijn werk doen, en voor de rest (publiekelijk) zijn mond houden over politieke zaken.

woensdag 23 april 2003 @ 21:46:28 #43
    16456 Kwark
    Great Jorb!
    pi_9970677
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 19:50 schreef 001 het volgende:

[..]

ja en dan moet je fietsendiefstal; aandelenhandel met voorkennis; winkeldiefstal etc. etc. ook maar legaliseren: want 90 % wordt toch niet vervolgt. dacht het niet

Het verschil tussen de voorbeelden die jij noemt en bolletjesslikken/drugs trafficken is dat er in jouw voorbeelden schade wordt toegebracht aan een ander, dan wel de maatschappij. Biji het illegaal invoeren van drugs niet. Het is weliswaar verboden, maar de vraag is natuurlijk: waarom?
    Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
    pi_9972309
    quote:
    Lul niet slap, het was natuurlijk andersom he. Men gebruikt al drugs sinds het begin van de mensheid, maar het is pas hooguit 100 jaar geleden illegaal gemaakt.
    Maar alleen als je er aan kon komen. En omdat maar een paar mensen daar aan konden komen, was het ook niet zo'n groot probleem als dat het nu is, waar nagenoeg iedereen aan drugs kan komen.
    En het was niet andersom, zoals duidelijk blijkt : ze kunnen het niet aan, dus liever legalisatie, zodat ze het allemaal in 1 keer kunnen weg-/afdoen met : het is legaal.
    quote:
    Ja, een nog hardere aanpak dan in Amerika, want dat is blijkbaar ook veel te soft, als je de cijfers van drugsgebruik bekijkt daar (veel hoger dan in Nederland dus). Gewoon iedereen die gebruikt of dealt ter plekke fusilleren dus. Zonder proces. Dat zal ze leren!
    Wakker worden!!! Hier gaat dit topic over: er is niet tegenop te boksen. Keer op keer bewijst de praktijk dat, nu komt er een rechter die hetzelfde beweert, maar nog steeds zijn er mensen die in een utopie geloven!
    Ik zeg niet dat ze in Amerika het goede beleid hebben. Ik vind wel dat wij het in ieder geval niet hebben.
    Je kan er wel tegen opboksen, je moet er alleen moeite voor doen.
    En je moet iets nastreven, anders raak je nog aan de drugs...
    quote:
    dat hebben ze met de drooglegging in de VS geprobeerd met alcohol, dat werkte averechts. Als je het legaliseerd (softdrugs) trek je alles erom heen uit het illegale circuit en is het veel beter te controleren, sterker nog, door accijnzen erop te vragen verdient de staat er juist aan.
    In de jaren 70 en 80 hebben ze in Denemarken porno legaal gemaakt.
    Er was toen opeens zo'n grote p*kk*bende ontstaan, waarvan een heleboel onschuldigen het slachtoffer werden ( kinderen ). Legalisatie werkt dus ook niet.

Een heel simpele vraag :

Waarom zou je drugs gebruiken ?

woensdag 23 april 2003 @ 22:54:49 #45
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_9972723
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 22:43 schreef Strijder het volgende:
    Een heel simpele vraag :

Waarom zou je drugs gebruiken ?

Omdat je het wilt, en gelukkig leef ik in een land waar men mij dat toestaat (oogluikend). Ik hoef het niet, maar dat is een ander verhaal.

(soft-)drugs is illegaal, omdat het illegaal is. Een hele rare soort cirkelredenering van de gehele wereld.

1 kernfysicus
    pi_9972894
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 22:54 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Omdat je het wilt, en gelukkig leef ik in een land waar men mij dat toestaat (oogluikend). Ik hoef het niet, maar dat is een ander verhaal.

(soft-)drugs is illegaal, omdat het illegaal is. Een hele rare soort cirkelredenering van de gehele wereld.

Stelen is illegaal, omdat het illegaal is. Een hele rare soort cirkelredenering van de gehele wereld.

Dat is trouwens niet echt een antwoord.
    Waarom ? Ja, daarom, omdat ik het wil.
    Kan je dit ook beargumenteren ?

pi_9972995
    Krijg je dan ook een speciaal hoekje in de supermarkt?
    Lijkt me wel prachtig: goeie wiet uitzoeken, wegen, in het zakje, bonnetje erop plakken, en dan ermee naar de kassa .
      woensdag 23 april 2003 @ 23:03:03 #48
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_9973048
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 22:59 schreef Strijder het volgende:
    Stelen is illegaal, omdat het illegaal is. Een hele rare soort cirkelredenering van de gehele wereld.
    Stelen is illegaal, omdat je dingen die niet van jou zijn van anderen afpakt, waarom is drugs illegaal? Je hebt wel gelijk, hoor, 't is erg vaag.
    quote:
    Dat is trouwens niet echt een antwoord.
    Waarom ? Ja, daarom, omdat ik het wil.
    Kan je dit ook beargumenteren ?
    Natuurlijk, zenuwen en synapsen. Voor de rest heb je nog het experimentele in mensen, het effect van een verslaving, het lekker vinden van het effect van drugs, you name it.

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 23-04-2003 23:05]

1 kernfysicus
      woensdag 23 april 2003 @ 23:03:45 #49
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_9973074
    -edit-

Doe ff normaal!

-edit-

Dit bericht was ge-edit door tvlxd.

1 kernfysicus
    pi_9973893
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 23:03 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Stelen is illegaal, omdat je dingen die niet van jou zijn van anderen afpakt, waarom is drugs illegaal? Je hebt wel gelijk, hoor, 't is erg vaag.
    [..]

Da's waar. Dat maakt de hele discussie ook zo moeilijk.
    Overigens ben / blijf ik dan toch tegen drugs.
    quote:
    Natuurlijk, zenuwen en synapsen. Voor de rest heb je nog het experimentele in mensen, het effect van een verslaving, het lekker vinden van het effect van drugs, you name it.
    Maar dat geldt voor een heleboel dingen. Ook voor dingen waarvan we waarschijnlijk beiden vinden dat die uberhaupt niet kunnen.
    voorbeeld --> als iemand een kick krijgt van iemand in elkaar trimmen, dan geldt hier toch ook zenuwen en synapsen ? ( in dit geval even een voorbeeld dus )
    Maar je geeft zelf ook al aan : het effect van een verslaving.
    Je kan ook verslaafd raken aan FOK, of aan je pc, of aan reizen, of aan personen van het andere geslacht, etc.. Maar met drugs lijkt het mij dat dat toch iets anders is.
    En er zijn toch zat andere dingen die je kan uitproberen ?
      woensdag 23 april 2003 @ 23:32:39 #51
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_9973967
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 23:29 schreef Strijder het volgende:
    Maar dat geldt voor een heleboel dingen. Ook voor dingen waarvan we waarschijnlijk beiden vinden dat die uberhaupt niet kunnen.
    voorbeeld --> als iemand een kick krijgt van iemand in elkaar trimmen, dan geldt hier toch ook zenuwen en synapsen ? ( in dit geval even een voorbeeld dus )
    Hierbij doe je een ander schade, waar die niet om gevraagd heeft.
    quote:
    Maar je geeft zelf ook al aan : het effect van een verslaving.
    Je kan ook verslaafd raken aan FOK, of aan je pc, of aan reizen, of aan personen van het andere geslacht, etc.. Maar met drugs lijkt het mij dat dat toch iets anders is.
    En er zijn toch zat andere dingen die je kan uitproberen ?
    Een verslaving is k*t, maar pech gehad, en dan is soft-drugs nog niet eens (zo) verslavend. In ieder geval minder verslavend dan, terecht legale, koffie of nicotine.
    Je kan zoveel uitproberen, dus ook drugs. Als iemand dat wilt doen, dan moet-ie dat vooral doen, net zoals iemand best mag Fok!ken, of koffie drinken.
    1 kernfysicus
    pi_9974470
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 23:32 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Hierbij doe je een ander schade, waar die niet om gevraagd heeft.

Daarom zei ik ook dat het een voorbeeld was. Ging puur om de vergelijking met zenuwen/synapsen. Is inderdaad wat ongelukkig gekozen.
    quote:
    [..]

Een verslaving is k*t, maar pech gehad, en dan is soft-drugs nog niet eens (zo) verslavend. In ieder geval minder verslavend dan, terecht legale, koffie of nicotine.
    Je kan zoveel uitproberen, dus ook drugs. Als iemand dat wilt doen, dan moet-ie dat vooral doen, net zoals iemand best mag Fok!ken, of koffie drinken.

Ben ik het grotendeels wel mee eens.
    Maar, ik vind in dit geval dat je iemand tegen iets als drugs moet beschermen. Waarom ? Om te beginnen zijn er zoveel andere dingen die je kunt proberen, dan kom je uberhaupt niet meer aan drugs toe. Daarnaast ben ik van mening dat drugs sowiezo schadelijk zijn ( als lijkt het bij soft-drugs op zich wel mee te vallen ( maar het blijft dus wel schadelijk ) ). En daar komt nog bij dat een heleboel mensen die soft-drugs gebruiken of jongeren zijn of als jongeren zijn begonnen. Meestal gebeurt dit dan in de puberteit ( alhoewel steeds vroeger ) onder het mom van 'experimenteren' of 'de hormonen'.
      donderdag 24 april 2003 @ 12:01:19 #53
    45802 Terrah
    Jong en onbezonnen
    pi_9980173
    Waar zijn de grenzen als je softdrugs legaliseert? Al seen schaap over de dam is volgen er meer. Op het moment dat softdrugs gelagaliseerd is , is het voor sommige geen uitdaging meer. Die schakelen dan over naar iets uitdagender, iets dat minder gewoon ìs: harddrugs. Bovendien komen er veel buitenlanders op af die misbruik maken vn ons gedoogbeleid.
    There is no ultimate truth
      donderdag 24 april 2003 @ 12:04:01 #54
    46275 Castor
    pi_9980232
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 23:54 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ben ik het grotendeels wel mee eens.
    Maar, ik vind in dit geval dat je iemand tegen iets als drugs moet beschermen. Waarom ? Om te beginnen zijn er zoveel andere dingen die je kunt proberen, dan kom je uberhaupt niet meer aan drugs toe. Daarnaast ben ik van mening dat drugs sowiezo schadelijk zijn ( als lijkt het bij soft-drugs op zich wel mee te vallen ( maar het blijft dus wel schadelijk ) ). En daar komt nog bij dat een heleboel mensen die soft-drugs gebruiken of jongeren zijn of als jongeren zijn begonnen. Meestal gebeurt dit dan in de puberteit ( alhoewel steeds vroeger ) onder het mom van 'experimenteren' of 'de hormonen'.

Onder drugs verstaan we stoffen die het bewustzijn beinvloeden en die om die reden ingenomen worden.

Alcohol en nicotine zijn 2 voorbeelden van legale drugs. Als je mensen wilt beschermen tegen drugs dan moet je deze stoffen ook verbieden. Is dat wat er moet gebeuren volgens jou?

Bescherming kun je trouwens ook bieden door de betreffende stoffen te controleren/reguleren en mensen te informeren over de risico's/gevolgen. Volgens velen werkt dit stukken beter dan verbieden.

pi_9980485
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 12:01 schreef Terrah het volgende:
    Waar zijn de grenzen als je softdrugs legaliseert? Al seen schaap over de dam is volgen er meer. Op het moment dat softdrugs gelagaliseerd is , is het voor sommige geen uitdaging meer. Die schakelen dan over naar iets uitdagender, iets dat minder gewoon ìs: harddrugs.
    De meeste mensen die softdrugs nemen voor de kick van het verbodene komen ook zonder legalisatie wel aan de harddrugs toe.
    quote:
    Bovendien komen er veel buitenlanders op af die misbruik maken vn ons gedoogbeleid.
    Dat is altijd het geval als je je opstelt als gidsland (ook zichtbaar bij bijv. homohuwelijk), maar naar mijn mening zou het laf zijn om ons daardoor te laten weerhouden. Er van uitgaand dat dit een goede beleidsstap is zal dit uiteindelijk navolging krijgen in de naburige landen en zal het probleem zich dus in eerste instantie verspreiden en in latere instantie (idealistisch gedacht) zal dit probleem ophouden te bestaan.
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_9988408
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 12:04 schreef Castor het volgende:

[..]

Onder drugs verstaan we stoffen die het bewustzijn beinvloeden en die om die reden ingenomen worden.

Alcohol en nicotine zijn 2 voorbeelden van legale drugs. Als je mensen wilt beschermen tegen drugs dan moet je deze stoffen ook verbieden. Is dat wat er moet gebeuren volgens jou?

Bescherming kun je trouwens ook bieden door de betreffende stoffen te controleren/reguleren en mensen te informeren over de risico's/gevolgen. Volgens velen werkt dit stukken beter dan verbieden.

En waarom dat niet harddrugs ? Want je hebt dus al alcohol, nicotine en straks ook soft-drugs. Beetje krom om die dan illegaal te laten.

En informatie ? Als je leest dat de jeugd op vakantie gemiddeld 17,6 glazen alcohol ( met name bier ) drinken, geloof jij dan nog dat informeren helpt ?

pi_9989059
    Deze topics zijn vaak erg interresant.. Tis voor mensen die nog nooit drug hebben gebruikt moeilijk voor te stellen waarom andere dat wel doen.. Ze willen nut als : Super goed na kunnen denken, vliegen, lekker er uitzien, etc.. Dat is er niet! Ik ben gewoon van mening dat je de mensen de vrijheid moet geven om te kiezen voor wat hij/zij wil.. En dat niet de staat voor hun doet.. Zolang ze de andere maar geen schade aandoen.. Drugverslaafd wordt je niet zomaar (met als uitzondering Heroine).. Tevens valt er voor de schatkist ook aardig wat te halen als t legaal wordt.. Waar ik me aan irriteer?! Dat hard-drug (lees:drank) gewoon door een 16-jarige (en vaak nog jonger ook nog) in de Supermarkt valt te halen!!
      donderdag 24 april 2003 @ 19:36:01 #58
    9902 Lestat
    the vampire...
    pi_9990359
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 18:02 schreef Strijder het volgende:

[..]

En informatie ? Als je leest dat de jeugd op vakantie gemiddeld 17,6 glazen alcohol ( met name bier ) drinken, geloof jij dan nog dat informeren helpt ?

Nee, maar verbieden ook niet
    Memento Mori
      vrijdag 25 april 2003 @ 00:20:32 #59
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_9997342
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 18:33 schreef Wolter het volgende:
    Deze topics zijn vaak erg interresant.. Tis voor mensen die nog nooit drug hebben gebruikt moeilijk voor te stellen waarom andere dat wel doen.
    Da's waar. Ik heb geen drugs nodig om me happy te voelen. Het zou denk ik beter zijn als je wat aan de oorzaak van dat onhappy gevoel probeert te doen, dan simpelweg naar drugs grijpen. Want dat helpt dus niet tegen die oorzaak.
    quote:
    Ze willen nut als : Super goed na kunnen denken, vliegen, lekker er uitzien, etc.. Dat is er niet!
    Er zijn al zoveel onderzoeken die gewoon domweg aantonen dat dat dus absoluut niet waar is ( dat kan je zelf ook zo bedenken dat dat niet zo is ).
    quote:
    Ik ben gewoon van mening dat je de mensen de vrijheid moet geven om te kiezen voor wat hij/zij wil.. En dat niet de staat voor hun doet.. Zolang ze de andere maar geen schade aandoen.. Drugverslaafd wordt je niet zomaar (met als uitzondering Heroine)..
    Da's nou niet echt handig lijkt mij. Gewoon mensen de vrijheid geven om te kiezen wat hij/zij wil. Waarom dan ook niet voor andere dingen, zolang je maar geen overlast veroorzaakt ? Uiteindelijk ( bewust of onbewust ) ontstaat er toch overlast.
    En ook aan wiet kan je verslaafd raken. Niet zo snel als aan die andere zooi, maar kan dus wel.
    quote:
    Tevens valt er voor de schatkist ook aardig wat te halen als t legaal wordt.. Waar ik me aan irriteer?! Dat hard-drug (lees:drank) gewoon door een 16-jarige (en vaak nog jonger ook nog) in de Supermarkt valt te halen!!
    Leuk voor de schatkist ? Dat mag geen reden zijn ( tis jammergenoeg wel vaak zo, bijv. met de snelheidsboetes ).

Ik dacht niet dat alcohol onder de hard-drugs viel.
    Daarnaast ben ik het er inderdaad ook niet mee eens dat je dat op 16-jarige leeftijd al kan krijgen ( en nog jonger mag niet, maar ja gedogen he ? ).
    En waarom mag je als jonger dan 16 jaar zijnde geen alcohol drinken ? Als je geen overlast veroorzaakt zou dat dan toch ook moeten kunnen...

vrijdag 25 april 2003 @ 00:23:05 #60
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_9997389
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 19:36 schreef Lestat het volgende:

[..]

Nee, maar verbieden ook niet

Nou, met een beetje controle...

* Strijder slaat zich weer voor zijn hoofd. Herinnert zich net dat controleren in Nederland alleen wordt gedaan als het :
    1 of makkelijk is
    2 of niet eerlijk is, maar wel veel geld oplevert
    3 als er een zondebok nodig is na een ongeluk ( Enschede bijv. )

vrijdag 25 april 2003 @ 00:27:40 #61
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_9997457
    Man begijpt het. .
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
    pi_9999880
    [quote]Op vrijdag 25 april 2003 00:20 schreef Strijder het volgende:

[quote]
    Da's waar. Ik heb geen drugs nodig om me happy te voelen. Het zou denk ik beter zijn als je wat aan de oorzaak van dat onhappy gevoel probeert te doen, dan simpelweg naar drugs grijpen. Want dat helpt dus niet tegen die oorzaak.

Tis nie zo dat je alleen maar happy van drug wordt.. Als JIJ t zelf niet wil gebruiken is t wel erg ASO om te zeggen dat de rest t ook niet mag gebruiken vind je nie?! Drug GEBRUIK je ook niet als je niet happy voelt, dan MISBRUIK je het.. Tuurlijk doe je dan wat aan dat probleem.. Je probeert t zelf , nuchter, op te lossen.. Je praat zo simpel alsof t alleen maar gebruikt wordt om problemen op te "lossen".. Dat bedoel ik dus met mensen die er moeilijk een oordeel over kunnen vellen, die t nog nooit hebben gebruikt..!

[quote]
    Er zijn al zoveel onderzoeken die gewoon domweg aantonen dat dat dus absoluut niet waar is ( dat kan je zelf ook zo bedenken dat dat niet zo is ).

Huh?! Waar heb je t over?Beetje onduidelijk!

[quote]
    Da's nou niet echt handig lijkt mij. Gewoon mensen de vrijheid geven om te kiezen wat hij/zij wil. Waarom dan ook niet voor andere dingen, zolang je maar geen overlast veroorzaakt ? Uiteindelijk ( bewust of onbewust ) ontstaat er toch overlast.
    En ook aan wiet kan je verslaafd raken. Niet zo snel als aan die andere zooi, maar kan dus wel.

je kan aan alcohol makkelijker verslaafd raken dan wiet! wiet=softdrug drank=harddrug.. Aan pijnstillers kan je ook verslaafd raken!!!!!
    Waarom drank harddrug is en wiet softdrug? Drank kan je lichamelijk EN geestelijk verslaafd aan raken.. Wiet alleen geestelijk..!
    [quote]
    Leuk voor de schatkist ? Dat mag geen reden zijn ( tis jammergenoeg wel vaak zo, bijv. met de snelheidsboetes ).

Zo kunnen we minder bezuinigen.. Onderwijs en zorg zullen Hoogtij jaren beleven!
    [quote]Ik dacht niet dat alcohol onder de hard-drugs viel.
    Daarnaast ben ik het er inderdaad ook niet mee eens dat je dat op 16-jarige leeftijd al kan krijgen ( en nog jonger mag niet, maar ja gedogen he ? ).
    En waarom mag je als jonger dan 16 jaar zijnde geen alcohol drinken ? Als je geen overlast veroorzaakt zou dat dan toch ook moeten kunnen...

Alcohol=HARDDRUG! Waarom mag je als 16 jarige dan geen soft-drug kopen? Waarom mag je als 18 jarige geen andere harddrug kopen? "Als je geen overlast veroorzaakt zou dat dan toch ook moeten kunnen..." Ik zeg niet dat je als 16-jarige geen drank mag kopen, ik vraag me af waarom andere mensen dan geen andere harddrug mag kopen?

vrijdag 25 april 2003 @ 09:13:55 #63
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_9999974
    Buiten het feit dat de rechterlijke macht zich niet de wetgevende macht dient te bemoeien, vind ik het een goed idee. Itt diefstal en fraude is drugshandel een daad zonder slachtoffers. De beide partijen gaan een transactie aan waar ze beide aan deel willen nemen. Ik zie dan ook niet in welk recht de overheid, en dus het collectief, heeft om dit te verbieden.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      vrijdag 25 april 2003 @ 13:56:07 #64
    45802 Terrah
    Jong en onbezonnen
    pi_10006115
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 12:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

De meeste mensen die softdrugs nemen voor de kick van het verbodene komen ook zonder legalisatie wel aan de harddrugs toe.

Dat ontken ik ook niet, maar het gaat erom dat er grenzen getrokken moeten worden anders heb je straks een hele bevolking aan de drugs. ik zal het eerder ontmoedigen.

De belangrijkste reden om drugs eruit te halen was toch omdat er dan meer tijd aan zwaardere delicten besteed kon worden ofzoiets?? Vind ik echt typisch Nederlands

There is no ultimate truth
    pi_10006139
    Zodat ze nog meer tijd hebben om vanuit de berm automobilisten lastig te vallen dus?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      vrijdag 25 april 2003 @ 14:06:42 #66
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10006433
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 13:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Zodat ze nog meer tijd hebben om vanuit de berm automobilisten lastig te vallen dus?
    Nee, flitspalen repareren.

Je weet dat de verkeerspolitie iets anders is?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_10006448
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 14:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, flitspalen repareren.

Je weet dat de verkeerspolitie iets anders is?

Die boete's en bonnen verwerken gaat toch via Justitie? Het neemt allemaal capaciteit in beslag in elk geval.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      vrijdag 25 april 2003 @ 14:18:18 #68
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_10006702
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 13:56 schreef Terrah het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar het gaat erom dat er grenzen getrokken moeten worden anders heb je straks een hele bevolking aan de drugs. ik zal het eerder ontmoedigen.

Nu kan iedereen aan drugs komen en toch doet niemand het.
    1 kernfysicus
    pi_10007532
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 13:56 schreef Terrah het volgende:

[..]

Bullshit! Kijk naar ons softdrug beleid.. In geen enkel land wordt hier in de buurt wordt zo weinig gebruikt als in Nederland.. Waarom?! Omdat t gedoogd is.. Er is minder taboe op.. dr wordt meer over gepraat en zo kan iedereen zelf bepalen of dat wat voor hem is of niet.. Er lopen hier toch ook niet allemaal alcoholisten rond omdat je drank in de supermarkt kan kopen.. In frankrijk, Belgie en Duitsland wordt veel meer gebruikt dan in Nederland (procentueel!).. Terwijl t daar niet/ tot lichtjes is gedoogd..
      vrijdag 25 april 2003 @ 17:58:14 #70
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_10012395
    quote:
    [quote]Op vrijdag 25 april 2003 09:08 schreef Wolter het volgende:
    [quote]Op vrijdag 25 april 2003 00:20 schreef Strijder het volgende:

[quote]

Tis nie zo dat je alleen maar happy van drug wordt.. Als JIJ t zelf niet wil gebruiken is t wel erg ASO om te zeggen dat de rest t ook niet mag gebruiken vind je nie?! Drug GEBRUIK je ook niet als je niet happy voelt, dan MISBRUIK je het.. Tuurlijk doe je dan wat aan dat probleem.. Je probeert t zelf , nuchter, op te lossen.. Je praat zo simpel alsof t alleen maar gebruikt wordt om problemen op te "lossen".. Dat bedoel ik dus met mensen die er moeilijk een oordeel over kunnen vellen, die t nog nooit hebben gebruikt..!

Waarom zou je het gebruiken als je er niet alleen happy van wordt ? Je bent toch wel enorm achterlijk als je het zou gebruiken om droevig / unhappy van te worden ( of je wilt niet, maar je moet want je bent verslaafd ).
    ASO ? Vanwege 1 mening ? Moet ik je trouwens vertellen dat ik ook nog geheelonthouder ben ? En dat ik iedereen zijn biertje/wijntje/vul maar in van harte gun ?
    En alsof jij niet de boel ontzettend aan het versimpelen bent.
    quote:
    [quote]

Huh?! Waar heb je t over?Beetje onduidelijk!

Over onderzoeken die aantonen dat drugs niet effectief zijn waarvoor ze worden gebruikt ( bijv. bij examens, om geen stress te hebben en beter te onthouden ( terwijl dat dus nadelig is/niet zo is ) ).
    quote:
    [quote]

je kan aan alcohol makkelijker verslaafd raken dan wiet! wiet=softdrug drank=harddrug.. Aan pijnstillers kan je ook verslaafd raken!!!!!
    Waarom drank harddrug is en wiet softdrug? Drank kan je lichamelijk EN geestelijk verslaafd aan raken.. Wiet alleen geestelijk..!

Lezen. Ik schrijf ook. En ik schrijf zelfs moeilijker.
    quote:
    [quote]

Zo kunnen we minder bezuinigen.. Onderwijs en zorg zullen Hoogtij jaren beleven!
    *Zucht*
    quote:
    [quote]Ik dacht niet dat alcohol onder de hard-drugs viel.

Alcohol=HARDDRUG! Waarom mag je als 16 jarige dan geen soft-drug kopen? Waarom mag je als 18 jarige geen andere harddrug kopen? "Als je geen overlast veroorzaakt zou dat dan toch ook moeten kunnen..." Ik zeg niet dat je als 16-jarige geen drank mag kopen, ik vraag me af waarom andere mensen dan geen andere harddrug mag kopen?
    Waar staat dat alcohol hard-drugs zijn ?
    Ik dacht dat alleen bij drugs ( zoals wiet en heroïne ) onderscheid werd gemaakt in soft en hard. Alcohol kan je niet onderverdelen in zwakke of sterke alcohol.
      vrijdag 25 april 2003 @ 18:02:02 #71
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_10012463
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 14:55 schreef Wolter het volgende:

[..]

Bullshit! Kijk naar ons softdrug beleid.. In geen enkel land wordt hier in de buurt wordt zo weinig gebruikt als in Nederland.. Waarom?! Omdat t gedoogd is.. Er is minder taboe op.. dr wordt meer over gepraat en zo kan iedereen zelf bepalen of dat wat voor hem is of niet.. Er lopen hier toch ook niet allemaal alcoholisten rond omdat je drank in de supermarkt kan kopen.. In frankrijk, Belgie en Duitsland wordt veel meer gebruikt dan in Nederland (procentueel!).. Terwijl t daar niet/ tot lichtjes is gedoogd..

Weinig gebruikt ?
    Heb jij uberhaupt enig idee van wat die rechter heeft gezegd ?
    Dus ( quote uit openingspost ) :
    quote:
    De president van de rechtbank in Maastricht, mr. P.P. Lampe, wil drugs uit het strafrecht halen. Dat zegt hij zaterdag in een interview in de Volkskrant. "De drugsbestrijding brengt ons hele strafproces in gedrang. Voor een heleboel andere strafzaken hebben we geen tijd meer. Daar zitten zware misdrijven bij. Dus houd ermee op, legaliseer het nou maar", aldus Lampe.
    De rechtbankpresident heeft in ieder geval softdrugs in gedachten. "Legalisering van harddrugs, daar worstel ik nog mee. Het is gevaarlijk spul. Maar ik denk dat we uiteindelijk moeten erkennen dat drugs, net als alcohol, niet met het strafrecht te bestrijden zijn."

De berechting van bolletjesslikkers stuit Lampe tegen de borst. Volgens hem gaat het om 'arme sloebers', de echte 'losers', die in Nederland worden berecht volgens 'heel grove categorieën en straftarieven'. Ze zitten hier met meer mensen in een cel in een land waarvan ze de taal niet kennen en krijgen geen bezoek, aldus de rechter. "We treffen bovendien niet de grote jongens die er achter zitten, laat staan de gebruikers in Nederland."

Lampe is de eerste zittende rechtbankpresident die zich uitspreekt voor legalisering. Vorig jaar liet ook de president van de rechtbank in Amsterdam, mr. R. Gisolf, een dergelijk geluid horen. Dat deed hij ter gelegenheid van zijn pensionering.

En het is dus niet vanwege de kleinschaligheid dat ze het er zo druk mee hebben.
    pi_10015277
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 17:58 schreef Strijder het volgende:

[..]

Waarom zou je het gebruiken als je er niet alleen happy van wordt ? Je bent toch wel enorm achterlijk als je het zou gebruiken om droevig / unhappy van te worden ( of je wilt niet, maar je moet want je bent verslaafd ).
    ASO ? Vanwege 1 mening ? Moet ik je trouwens vertellen dat ik ook nog geheelonthouder ben ? En dat ik iedereen zijn biertje/wijntje/vul maar in van harte gun ?
    En alsof jij niet de boel ontzettend aan het versimpelen bent.
    [..]

Over onderzoeken die aantonen dat drugs niet effectief zijn waarvoor ze worden gebruikt ( bijv. bij examens, om geen stress te hebben en beter te onthouden ( terwijl dat dus nadelig is/niet zo is ) ).
    [..]

Lezen. Ik schrijf ook. En ik schrijf zelfs moeilijker.
    [..]

*Zucht*
    [..]

Waar staat dat alcohol hard-drugs zijn ?
    Ik dacht dat alleen bij drugs ( zoals wiet en heroïne ) onderscheid werd gemaakt in soft en hard. Alcohol kan je niet onderverdelen in zwakke of sterke alcohol.

Okay.. Interresante discussie..! In alcohol wordt gezien als harddrug.. Je kan hoog of laag springen, das gewoon vast gesteld.. En drank is drug.. Maar doordat t ingeburgerd is wordt dat niet drug genoemd, want dat geeft meteen een slecht imago.. Bij Alcohol heb je ook geen softdrug variant.. Tis GEESTELIJK en LICHAMELIJK verslavend.. Dat maakt het tot een HARDDRUG..
    Ik gebruik drug ook niet om beter te leren ofzo.. Ik (en vele andere gebruikers denk ik ook) gebruik drug puur als ontspanning.. Ik gebruik drug ook NIET als ik me niet happy voel.. Dus happy hoef ik er ook niet van te worden..Drug wordt je ook niet zomaar bijna de eerste x meteen verslaafd aan (Op Heroine na dan, maar dat ga je ook niet zomaar gebruiken lijkt mij). Zal zo ff die andere beantwoorden..
    pi_10015681
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 18:02 schreef Strijder het volgende:

[..]

Weinig gebruikt ?
    Heb jij uberhaupt enig idee van wat die rechter heeft gezegd ?
    Dus ( quote uit openingspost ) :
    [..]

En het is dus niet vanwege de kleinschaligheid dat ze het er zo druk mee hebben.

Ik heb goed gelezen.. Heb deze reactie van de rechter in meerdere kranten gelezen en op teletext.. Heb t idee dat jij t niet zo goed gelezen hebt..! Er staat inderdaad:"De drugsbestrijding brengt ons hele strafproces in gedrang. Voor een heleboel andere strafzaken hebben we geen tijd meer." DRUGBESTRIJDING is heel wat anders dan DRUGGEBRUIK! Nederland is een doorvoerland van drug door zn goeie geografische ligging.. En dat is idd niet kleinschalig..
    pi_10020964
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 20:27 schreef Wolter het volgende:

[..]

Okay.. Interresante discussie..! In alcohol wordt gezien als harddrug.. Je kan hoog of laag springen, das gewoon vast gesteld.. En drank is drug.. Maar doordat t ingeburgerd is wordt dat niet drug genoemd, want dat geeft meteen een slecht imago.. Bij Alcohol heb je ook geen softdrug variant.. Tis GEESTELIJK en LICHAMELIJK verslavend.. Dat maakt het tot een HARDDRUG..
    Ik gebruik drug ook niet om beter te leren ofzo.. Ik (en vele andere gebruikers denk ik ook) gebruik drug puur als ontspanning.. Ik gebruik drug ook NIET als ik me niet happy voel.. Dus happy hoef ik er ook niet van te worden..Drug wordt je ook niet zomaar bijna de eerste x meteen verslaafd aan (Op Heroine na dan, maar dat ga je ook niet zomaar gebruiken lijkt mij). Zal zo ff die andere beantwoorden..

Zoals jij zelf al aangeeft is alcohol ingeburgerd. Drugs niet.
    En als het aan mij ( en een heleboel anderen ) lag, zal dat ook niet gebeuren .

Jij gebruikt drugs alleen om happy te worden.
    Dus niet als je unhappy bent.
    Dus alleen als je je happy voelt.
    Waarom zou je dan drugs gebruiken als je al happy bent ?

quote:
    DRUGBESTRIJDING is heel wat anders dan DRUGGEBRUIK! Nederland is een doorvoerland van drug door zn goeie geografische ligging.. En dat is idd niet kleinschalig..
    Nederland is niet vanwege zijn geografische ligging een doorvoerland, maar vanwege de lakse houding van de overheid. Nederland is zelfs de grootste exporteur van XTC.
    En als de overheid hier zo laks ( of gedogend ) optreedt, waarom is er dan nog steeds zoveel drugsoverlast ?
    pi_10061259
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 00:30 schreef Strijder het volgende:

[..]

Zoals jij zelf al aangeeft is alcohol ingeburgerd. Drugs niet.
    En als het aan mij ( en een heleboel anderen ) lag, zal dat ook niet gebeuren .

[..]

Nederland is niet vanwege zijn geografische ligging een doorvoerland, maar vanwege de lakse houding van de overheid. Nederland is zelfs de grootste exporteur van XTC.
    En als de overheid hier zo laks ( of gedogend ) optreedt, waarom is er dan nog steeds zoveel drugsoverlast ?

Dus als iets ingeburgerd is is het normaal? Wat maak jij t simpel! Lijfstraffen in moslimlanden is ook geen probleem? Tis toch ingeburgerd.. Ik denk dat jij beter moet kijken wat drug met je doet.. Je kan wel een geheel onthouder bent, maar daardoor kan je beter ook even kijken wat drug met je doet qua gevoel enzo.. Heb geen zin om jou dat allemaal uit te moeten leggen.. je wordt er zeker niet alleen maar happy van..!
    Waarom is er zoveel drugoverlast?! huh?! Waar ik woon heb ik nooit last van druggebruik.. Andere mensen ook niet.. DRANK is hier wel een probleem! Flessen worden kapot gegooid.. Dronken lulletjes proberen je te irriteren zodat ze kunnen vechten.. En ga zo nog maar ff door..
      maandag 28 april 2003 @ 10:44:54 #76
    46275 Castor
    pi_10062736
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 00:30 schreef Strijder het volgende:

[..]

Waarom zou je een goed boek lezen als je al happy bent?
    Waarom zou je een leuke film kijken als je al happy bent?
    Waarom zou je uitgaan als je al happy bent?
    Waarom zou je drugs gebruiken als je al happy bent?
    Waarom zou je uit eten gaan als je al happy bent?

Sim-pel: Omdat het leuk/lekker is!

quote:
    Zoveel drugsoverlast is er niet in Nederland. Kijk maar naar landen die een sterk anti-drugs(gebruik) beleid hebben (de VS bijvoorbeeld), daar is de overlast véél groter.
    pi_10063247
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 10:44 schreef Castor het volgende:

[..]

[..]

Zoveel drugsoverlast is er niet in Nederland. Kijk maar naar landen die een sterk anti-drugs(gebruik) beleid hebben (de VS bijvoorbeeld), daar is de overlast véél groter.

Dank je! K vond t een beetje te lastig om van alles los te zeggen wat t met je doet.. Vooral omdat dat ook weer per persoon verschillend kan zijn.. Als jij t niet zou willen gebruiken betekent t toch ook niet dat ik t niet mag gebruiken?
      maandag 28 april 2003 @ 11:16:18 #78
    46275 Castor
    pi_10063438
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 11:06 schreef Wolter het volgende:

[..]

Dank je! K vond t een beetje te lastig om van alles los te zeggen wat t met je doet.. Vooral omdat dat ook weer per persoon verschillend kan zijn.. Als jij t niet zou willen gebruiken betekent t toch ook niet dat ik t niet mag gebruiken?

Juist!
      dinsdag 29 april 2003 @ 01:08:00 #79
    50671 Strijder
    In Extremis
    pi_10084168
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 10:44 schreef Castor het volgende:

[..]

[..]

Ik werk in Heerlen, dan zie je dagelijks wat drugs aanricht.
    Zo heerlijk om op maandagochtend om 07.45 als eerste wiet te ruiken .
    Drank is voor een boel mensen misschien ook een probleem ( wat je dan ook veel ziet, ook in Heerlen ), toch heb ik daar minder last van dan van drugs. En vele anderen met wie ik in gesprek kom hebben diezelfde ervaring.

Verder laat ik deze discussie maar voor wat het is ( voorlopig ).
    Ik/wij veranderen niet en jij/jullie ook niet.

Maar als jullie naasten ook aan de drugs gaan ( kinderen en zo ), of als jullie wat ouder zijn ( zo rond de 50 ), dan wil ik graag nog een keer met jou/jullie hierover discussiëren.

Voor nu dus

Sorry, dit is de laatste ( zag hem net ) : ander forum-topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 29-04-2003 02:21]

dinsdag 29 april 2003 @ 10:03:18 #80
    46275 Castor
    pi_10087178
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 01:08 schreef Strijder het volgende:

[..]

Drank is voor een boel mensen misschien ook een probleem ( wat je dan ook veel ziet, ook in Heerlen ), toch heb ik daar minder last van dan van drugs. En vele anderen met wie ik in gesprek kom hebben diezelfde ervaring.

Ik woon/werk in Den Haag, ook hier kun je de, soms akelige, gevolgen van drugs misbruik goed zien. Ik rook zelf niet en ik neem slechts heel af en toe (in besloten kring) een joint. Dus rook van welke soort dan ook kan ik zo 's ochtends vroeg ook niet echt waarderen, maar dit geld net zo hard voor een grote sigaar als een vette joint. Dat vindt ik meer een kwestie van fatsoen dan iets voor de discussie of drugs in het strafrecht thuishoren.

Ik ben er trouwens niet voor om klakkeloos alle drugs zomaar te legaliseren, maar ik hecht wel veel waarde aan persoonlijke keuzes en vrijheden. Zolang je anderen geen (over)last bezorgt en jezelf niet meer schade doet dan je met legale middelen zou kunnen, heb ik geen problemen met drugsgebruik.

quote:

Maar als jullie naasten ook aan de drugs gaan ( kinderen en zo ), of als jullie wat ouder zijn ( zo rond de 50 ), dan wil ik graag nog een keer met jou/jullie hierover discussiëren.

Ik denk niet dat mijn opvattingen drastisch zullen veranderen als er nog eens 25 jaar bijkomen, maar wie weet...
    quote:
    Voor nu dus
      dinsdag 29 april 2003 @ 10:08:55 #81
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_10087268
    'Als Nederland zich niet inzet voor legalisering, doet niemand het'
    quote:
    DEN HAAG - De VN-vergadering in Wenen vorige week was volgens D66-kamerlid Boris van der Ham een gemiste kans om iets te veranderen aan het verdrag dat voorkomt dat Nederland softdrugs kan legaliseren. ,,Iedereen bij de Verenigde Naties kijkt wat dat betreft naar Nederland. Als wij het niet doen, doet niemand het.''

Afgelopen weekeinde pleitte de president van de rechtbank van Maastricht, mr. P.P. Lampe, ervoor om in ieder geval softdrugs uit het strafrecht te halen. De drugsbestrijding dreigt volgens hem het hele strafproces te verstoppen. Verschillende zware misdrijven blijven daardoor onbestraft, zei Lampe in de Volkskrant.

In de Tweede Kamer is al langere tijd een ruime meerderheid voor legalisering van softdrugs. Met uitzondering van CDA, Christen Unie en SGP stemde de Kamer vorige week voor een motie van D66'er Van der Ham waarin hij staatssecretaris Ross-Van Dorp (volksgezondheid, CDA) aanspoorde om in Wenen het Nederlandse beleid meer te promoten bij de VN-leden.

Lichtelijk tegen heug en meug legde Ross afgelopen woensdag uit dat Nederland in het drugsbeleid de nadruk legt op zorg en preventie in plaats van op strafrechtelijke bestrijding. In haar speech noemde de christen-democrate de statistieken die pleiten voor het gedoogbeleid. Zo heeft Nederland een tussenpositie voor wat betreft het gebruik van cannabis, het laagste aantal problematische harddrugsgebruikers, het laagste aantal aidsbesmettingen via een injectienaald en het laagste aantal dodelijke gevallen als gevolg van drugsgebruik.

Van der Ham vindt het niet onrealistisch om bij de Verenigde Naties te proberen het verdrag over narcotica te veranderen. De D66'er ziet het liefst dat Nederland komt met een schaduwverdrag, waarbij het uitgangspunt is om softdrugs te legaliseren. ,,Dat is voor veel landen provocerend, maar je kunt ook inspelen op veranderingen.''

Volgens Henk Rigter, tot voor kort een van de opstellers van de Nationale Drugsmonitor, stappen steeds meer landen af van hun oorspronkelijke standpunten over drugs. ,,Zweden is nog radicaal tegen alles wat met drugs te maken heeft. Frankrijk en Groot-Brittanië nemen een tussenpositie in. Maar steeds meer landen zoals België, Spanje, Portugal en Italië, schuiven in de richting van Nederland op.''

Rigter wijst op een experiment met het gedogen van softdrugs in Lambeth, Zuid-Londen. De conclusie was dat agenten in 2001 veel meer tijd overhielden voor andere zaken en dat de overlast niet toenam. In heel Londen kwam de straatcriminaliteit tot staan, maar in Lambeth daalde het aantal berovingen en overvallen tijdens het experiment met de helft. ,,Zo'n experiment met zulke positieve uitkomsten opent toch veel ogen'', zegt Rigter. ,,Maar het VN-kantoor in Wenen laat niet na om het gedoogbeleid van Nederland met een bak gif te overspoelen.''

In strijd met de Europese trend koos het kabinet Balkenende-I een halfjaar geleden voor een hardere aanpak van softdrugs en de partydrug xtc. Als het aan staatssecretaris Ross ligt, komt daar nog een schepje bovenop.

Uit onderzoeken is gebleken dat het werkzame deel in Nederlandse wiet de afgelopen vier jaar bijna is verdubbeld. Ross wil daarom bekijken of het percentage werkzame stoffen in cannabis aan regels is te binden. Bovendien wil zij een strengere handhaving van de gedoogcriteria, zoals de minimumleeftijd van mensen aan wie coffeeshops mogen verkopen. Ook in de komende formatie valt van de kant van het CDA een pleidooi voor legalisering niet te verwachten.

(trouw.nl)
      dinsdag 29 april 2003 @ 10:09:45 #82
    42369 Rivoche
    jeetje.....
    pi_10087279
    tja..
    [b][u]If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing[/u][/b]
      dinsdag 29 april 2003 @ 10:14:47 #83
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_10087364
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 10:09 schreef Rivoche het volgende:
    tja..
    idd tja...

ik denk dat het grootste probleem dan ook is de sociale acceptatie; want al het onderzoek wijst uit op positieve effecten.

pi_10087868
    Gewoon legaliseren, de softdrugs dan. Coffeeshops mogen wel softdrugs verkopen, maar niet inkopen. Oorzaak gedoogbeleid.
    Laten ze coke ook maar legaliseren. Dit schijnt bij de Bekende Nederlanders en in bepaalde scenes (mode, de filmbusiness enz.) een net zo makkelijk te verkrijgen en te gebruiken genotmiddel te zijn als bij jan met de pet een pilsje.
    Ik heb gelezen dat de rechter in kwestie te zijner tijd ook harddugs wil legaliseren. En dat gaat mij te ver. Maar aan de andere kant is het misschien weer wèl goed omdat de die hard junks dan misschien stoppen met het jatten van gsm's en autoradio's e.d. Dus het legaliseren van hard drugs zou wel kunnen, maar dan wel onder toezicht. Het moet vanzelfsprekend niet zo zijn dat de eerste de beste tiener die uitgekeken is op z'n blowtje zomaar een spuit in z'n arm zou mogen zetten.
    Misschien zou in het verlengde hiervan op alcohol nog hogere accijnzen gezet kunnen worden. Jammer voor de drinkers die anderen niet lastig vallen als ze vol staan, maar misschien wel goed voor de jeugd die zich tijdens een nachtje stappen vol laat lopen en door dit alcoholmisbruik door het lint gaat.
    Maar misschien gaan zíj zich dan weer schuldig maken aan het jatten van autoradio's en gsm's om meer geld te krijgen om meer te kunnen drinken. Vicieuze cirkel? Denk 't wel. Het eind is zoek denk ik.
    pi_10095074
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 01:08 schreef Strijder het volgende:

[..]

Voor nu dus

Sorry, dit is de laatste ( zag hem net ) : ander forum-topic.

Wiet vind ik 's ochtends niet zo erg om te ruiken.. Iemand met een super zweetgeur om zich heen of een kegel vink veeeeeel erger.. Maar das weer persoonlijk.. Denk dat we allebei onze punten wel hebben genoemd en ben t daarom eens dat t niet nuttig is om door te gaan met deze discussie.. Ik ben niet van plan om jou te overtuigen en jij mij niet neem ik aan.. Ook ik ken al veel mensen die zich positief uitspreken over legalisering.. en nee, daar zat geen junk bij.. raar dat de meeste gebruikers weekend gebruikers zijn en geen junks (en waar dus ook geen sprake is van een verslaving).. Ik hoef niet zo oud te zijn om een mening te hebben over drug.. Ik zeg toch ook niet tegen jou "drop maar gauw wat in je smoel en daarna ga ik pas verder met je in discussie.. Dat heb ik alleen gezegd toen je vroeg waarom ik t deed en wat je ervan voelt (dit is namelijk lastig uit te leggen aan iemand die niet gebruikt).. Mijn kinderen zouden later op oudere leeftijd best wel een jointje mogen roken of een pilletje droppen in t weekend.. Ik ga ze niet aanmoedigen maar zeker ook niet drug afzeiken.. Want hierdoor zorg je voor een sfeer die kinderen vaak overhaalt op t wel te doen.. Waarom was t vroeger leuk om een koekje of snoepje uit de kast te jatten (en nee, als ze nog op die leeftijd zijn zal ik t zeker nog niet met hun over drug hebben, maar tis een voorbeeld)..?! Omdat er zo'n geheimzinnig sfeertje omheen zit.. Waarom denk je dat ik mn eerste jointje rookte? Drank zorgt wel zeker voor meer overlast.. Kijk es naar een zaterdagavond.. Mensen met een snoepje op zijn vaak erg close.. En mensen met drank op kun je vaak niet eens aankijken, omdat ze dan al denken dat je ruzie met ze zoekt...!
      woensdag 21 mei 2003 @ 16:48:38 #86
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10588485
    quote:
    Vrijgeven softdrugs lost werkdruk justitie niet op

DEN HAAG - De aanpak van de softdrugscriminaliteit is niet zo tijdrovend als wel wordt gedacht. Harddrugszaken leggen veel meer last op politie, Openbaar Ministerie en rechtbanken. Dat heeft minister Donner woensdag aan de Tweede Kamer geschreven.

Donner heeft laten uitzoeken hoe zwaar softdrugszaken drukken op de strafrechtketen, naar aanleiding van uitspraken van de president van de rechtbank in Maastricht. Deze pleitte in april in een interview voor legalisering van softdrugs omdat de drugsbestrijding in het algemeen het hele strafproces in gedrang zou brengen.

Legalisering van softdrugs zal dat niet veranderen, meent Donner. Volgens hem ,,worden er aanzienlijk meer harddrugszaken voorgelegd dan softdrugszaken en die harddrugszaken leggen de druk op het strafrechtelijk systeem.''

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1374179-1373-496142-,00.html

Voor mij is het argument "werkdruk verlichtend voor justitie" nooit de hoofdreden geweest om softdrugs te legaliseren. En ook hieruit kan ik concluderen dat het wel enige druk kan verminderen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_10589051
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2003 16:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voor mij is het argument "werkdruk verlichtend voor justitie" nooit de hoofdreden geweest om softdrugs te legaliseren. En ook hieruit kan ik concluderen dat het wel enige druk kan verminderen.

Dit soort onderzoeken geven volgens mij alleen maar de onmacht van deze maatschappij in het algemeen maar de politiek in het bijzonder aan om eens serieus naar het grote plaatje te kijken en er iets mee te doen.

Als je serieus iets met het drugsbeleid wilt doen om de maatschappij op allerlei manieren te ontlasten dan moet je gaan kijken naar de positieve en negatieve invloeden van alcohol, tabak, soft- en harddrugs op alle fronten binnen de maatschappij van gezondheidszorg tot rechtelijke macht.

Dit soort kleine onderzoekjes zeggen niets behalve dan dat het op dit ene vlak misschien wel of misschien niet handig zou zijn om softdrugs te legaliseren.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
      zaterdag 16 augustus 2003 @ 15:12:12 #88
    64108 EgoTrippin
    what I mean, not what I say
    pi_12479301
    Er wordt hier een strak onderscheid gemaakt tussen hard- en softdrugs. Ik denk dat het nuttig is om per middel opnieuw te kijken naar de classificatie ervan:

Zoals al opgenoemd is alcohol een (legale!) hard-drug.

Nicotine: Zowel geestelijk als lichamelijk zeer verslavend, en schadelijk voor het lichaam. Zou naar mijn mening zo bij de hard-drugs kunnen.

Hallucinogene paddestoelen, in gedroogde vorm, staan sinds eind 2002 onterecht op de hard-drugslijst, terwijl dit middel op lichamelijk niveau een te verwaarlozen effect heeft. Zelfs de kans op geestelijke verslaving is bij dit middel minimaal, kleiner dan bij nicotine of marihuana.

Pas als deze herclassificatie is uitgevoerd, heeft het zin om onderscheid te maken tussen legalisering van soft- en/of harddrugs.

Goed punt wat al eerder is genoemd: Misschien is het inderdaad beter om ALLE drugs te legaliseren, want feit blijft: Wat illegaal is, is spannend... Ik kan me best voorstellen dat als alleen de softdrugs worden gelegaliseerd, de verleiding groter wordt om te onderzoeken wat dan het verschil is met de illegale drugs.

Mijn mening: Als een bepaalde actie geen (directe) negatieve invloed heeft op anderen, zou het legaal moeten zijn. Alle wetten die "de burger tegen zichzelf beschermen" zijn een zinloze beperking in je vrijheid en hebben geen significant positief effect op de samenleving.

of niet
    pi_12480713
    en weer trekt men domweg de vergelijking met een drollen land als nederland als een werelddeel als Amerika,een land waar met een stroomstoringintje al meer dan 50 miljoen mensen er last van hebben..

trek de drugsoverlas van de gehele EU eens in vergelijking met de US..,
    begin maar eens met wat landen waar men alleen maar slechte dingen van hoort
    1 joegoslavische mafia (drugshandel, prostitutie,overvallen, autokraken)
    2 russische mafia (drugshandel,prostitutie)

en daar heeft nederland het meeste last van.....

dus kap alsjeblieft met die NL US vergelijkingen en laat nederland met de EU meegaan en ipv gedogen gewoon verbieden en elke overtreder hard aanpakken

[b]me got a black belt in keeping it Real[/b]
    pi_12481129
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2003 16:25 schreef S-Cript het volgende:
    en weer trekt men domweg de vergelijking met een drollen land als nederland als een werelddeel als Amerika,een land waar met een stroomstoringintje al meer dan 50 miljoen mensen er last van hebben..

trek de drugsoverlas van de gehele EU eens in vergelijking met de US..,
    begin maar eens met wat landen waar men alleen maar slechte dingen van hoort
    1 joegoslavische mafia (drugshandel, prostitutie,overvallen, autokraken)
    2 russische mafia (drugshandel,prostitutie)

en daar heeft nederland het meeste last van.....

dus kap alsjeblieft met die NL US vergelijkingen en laat nederland met de EU meegaan en ipv gedogen gewoon verbieden en elke overtreder hard aanpakken

Het is niet te volgen en slecht onderbouwd.
    Those who know do not speak
    Those who speak do not know
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')