abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10016905
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 18:50 schreef FrankVanKlaveren het volgende:

[..]

Wat een bevooroordeelde crap heb je hier ingetikt. Bekijk eens de keiharde cijfers (http://www.drugwarfacts.org/addictiv.htm) en oordeel dan eens opnieuw. Oeps, alcohol en nicotine verslavender dan heroïne en cocaïne! Alcohol is een van de ergste drugs die er zijn *FEIT*.

Waarom zie ik dan nooit berichten met alcohol verslaafden die misdrijven plegen, maar wel criminelen die drugs gebruiken?
quote:
Dat je begint over accuzuur en chemische troep maakt het alleen nog maar duidelijker dat je ook een slachtoffer bent van de overheids-indoctrinatie.
Overheids-indoctrinatie? Daar heeft hij helemaal geen last van, hij erkent ook de problemen met allochtonen enzo die de overheid toen (PvdA) wilde verbergen.
quote:
Lees eens www.erowid.org en probeer open-minded te zijn, hopelijk verandert je foute beeld dan.
Ga eens naar cijfers kijken van verslaafden die misdrijven plegen.
pi_10019160
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 21:47 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Waarom zie ik dan nooit berichten met alcohol verslaafden die misdrijven plegen, maar wel criminelen die drugs gebruiken?
[..]

Overheids-indoctrinatie? Daar heeft hij helemaal geen last van, hij erkent ook de problemen met allochtonen enzo die de overheid toen (PvdA) wilde verbergen.
[..]

Ga eens naar cijfers kijken van verslaafden die misdrijven plegen.

Wat wil je hiermee zeggen? Maak eens duidelijk welke berichten je bedoelt.

En ook jij associeert drugs gelijk met verslaafden en criminaliteit. Dat laatste is meteen op te lossen door te legaliseren en verslaafd zijn is iets wat niet met de drugs te maken heeft, maar met de persoon zelf.

pi_10020553
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 23:04 schreef FrankVanKlaveren het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Maak eens duidelijk welke berichten je bedoelt.

En ook jij associeert drugs gelijk met verslaafden en criminaliteit. Dat laatste is meteen op te lossen door te legaliseren ...

Tuurlijk.

Heel veel mensen rijden te hard. Dat is illegaal. Verhoog de maximumsnelheid, is het niet meer illegaal, wordt er bijna geen snelheidsovertreding meer begaan.

Waarom zouden mensen drugs gelijk associeren met criminaliteit en overlast ? Omdat gebruikers je bloemetjes komen brengen ?

quote:
... en verslaafd zijn is iets wat niet met de drugs te maken heeft, maar met de persoon zelf.
?!?!? Iedereen heeft een bepaalde weerstandsfactor ( of vatbaarheidsfactor ). En bedoel je met deze zin dat drugs niet verslavend zijn ?
Untill I awake - / - Elu Elensar
  maandag 28 april 2003 @ 12:47:07 #29
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_10065797
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 00:09 schreef Strijder het volgende:

[..]

Tuurlijk.

Heel veel mensen rijden te hard. Dat is illegaal. Verhoog de maximumsnelheid, is het niet meer illegaal, wordt er bijna geen snelheidsovertreding meer begaan.

Te hard rijden is slecht voor het milieu, veroorzaakt meer doden en gewonden in het verkeer.

Een pilletje XTC (mdma) veroorzaakt geen overlast, niet voor het milieu en niet voor anderen....

quote:
Waarom zouden mensen drugs gelijk associeren met criminaliteit en overlast ? Omdat gebruikers je bloemetjes komen brengen ?
Nee, omdat de media en de overheid dit beeld stimuleren.
quote:
?!?!? Iedereen heeft een bepaalde weerstandsfactor ( of vatbaarheidsfactor ). En bedoel je met deze zin dat drugs niet verslavend zijn ?
Sommige drugs zijn idd niet (lichamelijk) verslavend.
  maandag 28 april 2003 @ 13:33:36 #30
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10067094
ha nynex.

ik stel me dan voor dat de voetbalvereniging net als nu met de biertjes wat bijverdient aan de speed. Mensen gaan strak van de speed het veld in, spelen met wat meer agressie en gaan uiteraard wat eerder door het lint, vergeten grenzen en vergeten voor het gemak dat er ook nog anderen meedoen.

Ik vermoed dat er van alles toeneemt:
- een toename van het kapitaal in de verenigingskas;
- een toename van de agressie op en rondom het veld;
- een toename van egocentrische uitingen;
- een toenemend beroep op medische bijstand;
- een toenemend beroep op juridische bijstand;
- verruwing van maatschappelijke normen...

Uiteraard neemt er ook iets af:
- het gewicht van de snuivende sporters;
- het verantwoordelijkheidsgevoel van de snuivende sporters;
- het financiële en geestelijke kapitaal van de snuivende sporters;
- oog en oor voor anderen

Mij lijkt het wat minder romantisch dan jij het schetst als ik dit ene praktijkgeval even wat nader belicht.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10079933
Waren softdrugs gewoon verboden geweest, had ik er ook nooit een probleem mee gehad. Ben er toch flink afhankelijk van geweest, terwijl het zo´n onschuldige drug is. Ik was nooit bij een 1 of ander vaag persoon softdrugs gaan kopen.

Nu zijn we met een paar vrienden eens gaan proberen. Alleen maar omdat het zo vrij verkrijgbaar was. Natuurlijk was je wel nieuwsgierig, maar ik was nooit ergens achteraf, bij vage personen, drugs gaan kopen. No way. En ergens anders aan verslaafd raken? Ik heb jarenlang gerookt, maar daar ben ik nu ook vanaf. Alcohol kan ik (misschien gelukkig maar) niet tegen. Ik lust het wel en drink het wel, maar echt met mate(n). En niet zoals met joints, zonder mate(n).

In het land der blinden is éénoog koning.
pi_10111869
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:33 schreef sjun het volgende:
ha nynex.

ik stel me dan voor dat de voetbalvereniging net als nu met de biertjes wat bijverdient aan de speed. Mensen gaan strak van de speed het veld in, spelen met wat meer agressie en gaan uiteraard wat eerder door het lint, vergeten grenzen en vergeten voor het gemak dat er ook nog anderen meedoen.

Ik vermoed dat er van alles toeneemt:
- een toename van het kapitaal in de verenigingskas;
- een toename van de agressie op en rondom het veld;
- een toename van egocentrische uitingen;
- een toenemend beroep op medische bijstand;
- een toenemend beroep op juridische bijstand;
- verruwing van maatschappelijke normen...

Uiteraard neemt er ook iets af:
- het gewicht van de snuivende sporters;
- het verantwoordelijkheidsgevoel van de snuivende sporters;
- het financiële en geestelijke kapitaal van de snuivende sporters;
- oog en oor voor anderen

Mij lijkt het wat minder romantisch dan jij het schetst als ik dit ene praktijkgeval even wat nader belicht.

Goed punt.. Helaas! Sommige stoffen die je gewoon prive wel mag gebruiken zijn in de sport weer verboden.. Dit alles heeft niks met Nederlandse richtlijnen te maken.. Maar is op wereldniveau afgesproken.. Zoveel zal er niet veranderen als t gelegaliseerd wordt.. T probleem wordt makkelijker bepraatbaar.. Ook wordt t (net als softdrug vaak nog steeds) niet door de HELE samenleving geaceppteerd... Drank is idd 1 van de harddrug waar je t snelst verslaafd aan raakt (opHeroine na dan)... Die is ook gewoon Maatschappelijk geaccepteert.. Wat zijn de directe verschillen tussen iemand die Alcohol verslaafd is of aan een andere drug? De aggresievste zwervers zijn vaak de zwervers die alcoholverslaafd zijn..! Ook is t zo als jij je kut voelt dat je op dit moment al op van alles verslaafd kan worden ... Pijnstillers, alcohol en chemisch bestandsdelen..
pi_12319170
Legalisering van harddrugs is denk ik (nog) geen oplossing, maar vrije verstrekking aan probleemgebruikers blijkt goed te werken. Het is de investering ook waard, junks die op deze manier 'onder behandeling' komen te staan hoeven niet meer 'op zoek' naar geld voor hun verslaving wat minder overvallen en inbraken betekent. Daarnaast krijgen ze rust in hun bestaan, en kunnen ze op die manier weer werken aan een toekomst op langere termijn. In sommige gevallen drugsvrij. Gedwongen afkicken helpt niet, je moet deze mensen eerst laten zien dat een drugsvrij bestaan perspectief biedt, en dan moet de wil tot afkicken uit het individu komen.

Uiteindelijk zijn deze mensen ook gewoon ziek uiteraard, en als heroïne het medicijn is moet je ze dat onder controle verstrekken. Dat werkt in ieder geval beter dan ze aan hun lot over te laten.

quote:
Veel junks in buitenland clean door gratis drugs

AMSTERDAM - De vrije gecontroleerde verstrekking van heroïne leidt in het buitenland tot een drugsvrij bestaan voor veel gebruikers. Dat zegt Wim van den Brink, die in Nederland het wetenschappelijk onderzoek heeft geleid naar de heroïneverstrekking door de overheid.

Van den Brink, hoogleraar verslavingszorg, acht het mogelijk dat ook in Nederland verslaafden de (gratis) heroïne op den duur laten staan. In Zwitserland, waar de medische verstrekking al langer bestaat, is 40 procent van de deelnemers gestopt met de heroïne.

Het kabinet beslist dit najaar of de gecontroleerde verstrekking van heroïne een blijvend karakter krijgt en wellicht moet worden uitgebreid. Het gaat dan om verslaafden die langer dan vijf jaar de drugs gebruiken en 'onbehandelbaar' zijn.

Tweede-Kamerlid Cisca Jolder sma van het CDA vindt dat de heroïne niet 'levenslang' gegeven mag worden aan verslaafden. ,,Dus niet dat je op je veertigste heroïne krijgt en op 65-jarige leeftijd nog steeds.'' Ook wil de grootste Kamerfractie voorwaarden stellen aan deelname. Zo zouden gebruikers die zich schuldig maken aan criminaliteit moeten worden verwijderd uit het project. Datzelfde geldt voor deelnemer die wordt betrapt op het gebruiken van andere drugs. Joldersma: ,,De verstrekte heroïne moet tijdelijk de gezondheid verbeteren van de verslaafde. Verbetert de toestand, dan moeten we een nieuw en hoger doel nastreven: namelijk afkicken.''

Van den Brink, verbonden aan het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam, benadrukt dat het afkicken een bijkomend effect is van de medische verstrekking en niet een beoogd doel. ,,Wij adviseren niemand om te stoppen. De meesten zijn daartoe ook niet in staat. Als het te snel gebeurt, vallen sommigen zelfs ernstig terug.''

Sinds 1998 krijgen in Nederland dagelijks zo'n 300 gebruikers heroïne op recept. Een commissie adviseerde onlangs minister Hoogervorst van volksgezondheid dit aantal uit te breiden naar zo'n 1100 verslaafden. Nederland telt op dit moment 25000 heroïneverslaafden. Dit aantal is al jaren stabiel. Het overgrote deel komt niet in aanmerking voor de verstrekking, omdat die de samenleving geen overlast bezorgt en het gebruik redelijk in de hand heeft.

Een groep die buiten de boot valt zijn dakloze verslaafden met ernstige psychische problemen. Van den Brink: ,,Vanwege hun stoornis is het niet mogelijk afspraken met hen te maken.''

http://www.trouw.nl/zorgengezondheid/artikelen/1060319659990.html

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')