abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2001 @ 18:27:20 #1
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_664258
Officieel persbericht:

STATEMENT FROM THE MEMBERS OF METALLICA

Metallica regrets to announce that after 14 years as Metallica's bass player, Jason Newsted has chosen to leave the band.

Jason Newsted: "Due to private and personal reasons, and the physical damage that I have done to myself over the years while playing the music that I love, I must step away from the band. This is the most difficult decision of my life, made in the best interest of my family, myself, and the continued growth of Metallica. I extend my love, thanks, and best wishes to my brothers: James, Lars, and Kirk and the rest of the Metallica family, friends, and fans whom have made these years so unforgettable."

Newsted joined Metallica from Flotsam And Jetsam in the fall of 1986 after the tragic death of bassist Cliff Burton. He participated in the recording of 6 Metallica albums (…And Justice for All, Metallica, Load, Re-Load, Garage Inc., and S&M) which have sold over 55 million copies worldwide to date. In addition, he played on numerous worldwide tours to millions of fans representing over 1000 gigs in all. While with Metallica, the band won countless awards including 5 Grammy Awards and 2 MTV Video Music Awards.

James Hetfield: "Playing with someone who has such unbridled passion for music will forever be a huge inspiration. On stage every night, he was a driving force to us all, fans and band alike.

His connection will never be broken."

Lars Ulrich: "We part ways with Jason with more love, more mutual respect, and more understanding of each other than at any other point in the past. James, Kirk and I look forward to embracing the next chapter of Metallica with both a huge amount of appreciation for the last 14 years with Jason and the excitement of rising to the challenges that lay ahead to make Metallica shine brighter than ever."

In the spring, Metallica will begin writing and recording a new studio album with release sometime in late 2001 or early 2002.

Kirk Hammett: "Jason is our brother. He will be missed."

Dit is dus geen grap. Ik ben geen fan van Metallica, maar dit nieuws komt toch wel als donderslag uit de hemel.

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 januari 2001 @ 18:49:12 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_664311
Ik hoorde het op Studio Brussel. Misschien dat ze nu weer betere muziek gaan maken?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_664318
Hij zal d'r wel uitgeknikkerd zijn omdat ze hem betrapte toen hij zat te Napsteren

Metallica sucks, napster rulez!!

Are you man enough to be my woman?
  woensdag 17 januari 2001 @ 18:59:12 #4
1573 Kipman
pi_664341
quote:
Op 17 januari 2001 18:49 schreef Tokus het volgende:
Ik hoorde het op Studio Brussel. Misschien dat ze nu weer betere muziek gaan maken?
Jason schreef toch (haast) nooit voor Metallica. Dus de muziek blijft even slecht
pi_664348
Ben wel benieuwd watvoor eppo ze d´r nou weer bij nemen...Niet dat ´t me echt wat interesseert hoor, ik vind Metallica toch zuigen grote tijd
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 17 januari 2001 @ 19:10:26 #6
9094 CryingOrchid
You tell me not to cry...
pi_664360
Ik vind hun image beter geworden, het zijn niet meer van die headbangende idioten meer. Ik vind alleen de muziek nog even zuigen als daarvoor.
Sometimes we walk like we were shot through our heads, my love. We write our song in space like we are already dead and gone. Your world was killing me. Disassociative.
  woensdag 17 januari 2001 @ 19:16:52 #7
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_664369
die gasten kunnen na dat napster gezeik echt weinig potten meer breken bij mij

echt zo kinderachtig, zijn allemaal al gigantische multi-miljonairs, en gaan dan huilen om napster

ipv dat ze nou et positieve ervan inzien, zoals vele andere andere bands..

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_664413
tja.. jammer... maar veel invloed had die Jason nooit echt op het schrijven van songs... Misschien was hij er ook wel achter dat de nieuwere Metallica niks voor hem is en dat de meeste songs gewoon zuigen.. Wie weet, zo als Metallica maar niet zo'n zuigmuzikant in dienst neemt van Korn of limp Bizkit... zou toch jammer zijn.
... na vijf jaar
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2001 @ 19:44:24 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_664435
Ik ben toevallig wél liefhebber van de muziek van Metallica en vind het dan ook jammer dat de bassist opstapt. Hopelijk vinden ze gauw een goeie vervanger. En hoewel ik zelf ook liever 'napster' dan een CD in de winkel koop, begrijp ik heel goed dat ze er niet blij mee zijn. Muliti-miljonair of niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_664522
quote:
Op 17 januari 2001 19:30 schreef Xhorder het volgende:
tja.. jammer... maar veel invloed had die Jason nooit echt op het schrijven van songs... Misschien was hij er ook wel achter dat de nieuwere Metallica niks voor hem is en dat de meeste songs gewoon zuigen.. Wie weet, zo als Metallica maar niet zo'n zuigmuzikant in dienst neemt van Korn of limp Bizkit... zou toch jammer zijn.
Ik vond 'em altijd al een buitenbeentje. Hij was volgens mij nog altijd de metal-gast en niet het softere rock gezeik.
  woensdag 17 januari 2001 @ 21:19:58 #11
9189 Dokter_Bibber
kom maah is hieâh...
pi_664649
Tijd om Cliff Burton weer op te graven.
Die schopte pas kont !!
neem plaats in mijn sofa
  woensdag 17 januari 2001 @ 22:33:16 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_664871
Jason heeft nooit veel te vertellen gehad bij Metallica. Het is nu eenmaal de band van James en Lars. Muzikaal zal er dan ook niks veranderen, tenzij beide heren dat willen, en dus zal een nieuwe bassist daarvan afhankelijk zijn.
En dan zal het namen noemen beginnen: een bekende of een onbekende bassist? Tip voor James en Lars: kijk eens hier http://www.fokforum.nl/showtopic/6912
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 17 januari 2001 @ 22:45:47 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_664910
quote:
Due to private and personal reasons, and the physical damage that I have done to myself over the years while playing the music that I love
Wat bedoelt hij hier eigenlijk mee? Gehoorschade? Gevolgen van excessief alcoholgebruik?

Verder wordt hier in het topic al terecht opgemerkt dat Jason makkelijk vervangbaar is. Sneu voor hem, maar voor hem tien anderen, want het was een adequate, maar geen bijzondere bassist, imo...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 17 januari 2001 @ 22:53:51 #14
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_664931
metallica

wasdat

shmuck
  woensdag 17 januari 2001 @ 22:54:50 #15
6451 NO_FEAR
Time to kick ass
pi_664933
Neee.. Allemaal cultuurbarbaren hier, zoals ik al bij de normlae reacties op de frontpage heb gezet is Metallica wel een van de meest invloedrijke bands van de laatste 20 jaar. Ze blijven niet beperkt tot een specefieke stijl zoals een willekeurige punkrockband als offspring of pennywise, maar spelen gevarieerd, met gevoel en... ALTIJD LIVE (en dat ion het Britney 'ik playback niet hoor!' - tijdperk). Er zal inderdaad wel weer een vervanger worden gevonden, maar dan is er toch een stuk Metallica weg.. ik ga een tissue zoeken

Helaas

Is adult entertainment killing our children, or are children killing adult entertainment? -M/M-
pi_664959
Metallica was de laatste jaren een irrelevante kutband.
Hun vroegere werk was subliem, zeker de albums met Cliff Burton nog op bas. De 1e 2 albums met Jason waren ook nog erg goed. Maar toen is het fout gegaan. Load en Reload waren saaie inwisselbare platen zonder eigen identiteit.Het absolute dieptepunt was S&M: op zich leuk idee maar intens slecht uitgevoerd. Michael Kamen met zijn k*torkestje was 3x niks - laat die vent eerst eens leren arrangeren. Wat een crap zeg.

Vroeger was ik echt een die hard Metallica fan. Nu lig ik er absoluut niet van wakker dat Jason ermee nokt. Goede gelegenheid voor die andere ingezakte ouwe lullen om ook het bijltje erbij neer te gooien.

Dat gezeik over napster sloeg ook nergens op - vroeger baarde de band opzien door als enige band het maken en verhandelen van opnames van concerten toe te staan en zelfs aan te moedigen. Nu slaan ze door naar de andere kant met hun gezeik.

Overigens denk ik dat die fysieke schade waar Jason het over heeft wel vette RSI en gehoorbeschadiging zal zijn. Die vent speelde altijd zo intens, die heeft heel zijn klauwen aan gort geragd.

Unox, the worst operating system.
  donderdag 18 januari 2001 @ 16:16:43 #17
8873 Lego_Bob
Soepkippen Ahoy!
pi_667622
En als nu de rest van de band ook zijn goede voorbeeld volgt, zijn wij weer van een klote band verlost. Nu alleen OASIS en Dr.Dre(k) nog!
Het leven hoeft niet snel te gaan.....
pi_667733
1 down 3 to go ?

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_668101
quote:
Op 17 januari 2001 22:54 schreef NO_FEAR het volgende:
Neee.. Allemaal cultuurbarbaren hier, zoals ik al bij de normlae reacties op de frontpage heb gezet is Metallica wel een van de meest invloedrijke bands van de laatste 20 jaar. Ze blijven niet beperkt tot een specefieke stijl zoals een willekeurige punkrockband als offspring of pennywise, maar spelen gevarieerd, met gevoel en... ALTIJD LIVE (en dat ion het Britney 'ik playback niet hoor!' - tijdperk). Er zal inderdaad wel weer een vervanger worden gevonden, maar dan is er toch een stuk Metallica weg.. ik ga een tissue zoeken

Helaas

Metallica was zeker wel een goede band, alleen na The Black album ging het geheel bergafwaarts met hun. De muziek was slecht (IMO) en ze doen nu alles voor het geld. Jammer, wat ooit een voorbeeld band was voor velen muzikanten is nu een slap aftreksel van wat ze vroeger waren. Ik vind trouwens S&M hun nog meest geslaagde cd sinds The black album... Niemand heeft het hier trouwens over playbacken gehad... tuurlijk doen ze dat niet, ze zijn IMO nog altijd beter dan de meeste bands uit de charts...
... na vijf jaar
  donderdag 18 januari 2001 @ 19:33:59 #20
8416 Metalium666
Shall I Black Your Eyes Again?
pi_668383
quote:
Op 17 januari 2001 22:54 schreef NO_FEAR het volgende:

Helaas

je was me voor
idd ik vind dat metallica een van de bands is die het metal genre heeft gemaakt tot wat het nu is
ok, dat gezeik over napster was wat minder maar toch ze maken echt wereldmuziek
en het zal altijd 1 van mijn favo bands zijn
Before the bullets, Before the flies, before authorities take out my eyes, the only smiling are you dolls that I made but you are plastic and so are your brains
pi_668493
Black album zou eigenlijk hun laatste moeten zijn, dan waren ze nu goden.
Ik denk dat vooral Lars er maar niet mee wou stoppen...
Als je ouder wordt ga je (als je niet stopt) automatisch langzamere muziek maken. Metallica maakte van dat halve metal/half rock muziek en niet echt geinspireerd. Tja dan krijg je dat.
  vrijdag 19 januari 2001 @ 22:39:49 #22
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_672216
Julie weten ook echt niet waar jullie het over hebben he...jullie praten elkaar alleen maar na...

Metallica IS en ZAL ALTIJD de grootste/beste zijn! Ze waren altijd al baanbrekend en grensverleggend...e nmaken muziek die ZIJ leuk vinden en werden altijd al uitgemaakt voor SELL-OUTS sinds "Ride".

Jullie weten niet eens waar jullie het over hebben...en vinden Korn & Slipknot zeker ook nog beter ook nog....

"ignorant fools"

Graag posts van mensen die weten waar ze het over hebben...

Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 januari 2001 @ 23:23:44 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_672295
Ik weet waar ik het over heb.

Wat nou Metallica, ze hebben iets te vaak geroepen dat ze er altijd zijn voor de fans, ze hebben iets te vaak geroepen dat ze geen uitverkoop houden, ze hebben iets te vaak geroepen dat ze zelf wel uit maken of ze een kort kapsel nemen, ze hebben iets te vaak geroepen dat Napster sucks, ze hebben net even te veel steun gehad van een Major label, ze hebben net even THIN LIZZY verkracht !

Alle gevaar uit de rock'n'roll kijk naar Metallica en huiver.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_672350
Garage Inc was opzich wel aardig....

En nee ik vind Slipknot niet leuk.
En Metallica is ook niet 'de beste', dat is wel de meeste loze uitspraak die je kunt maken.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2001 @ 10:10:39 #25
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_672869
quote:
Op 19 januari 2001 22:39 schreef GODFLESH het volgende:
Julie weten ook echt niet waar jullie het over hebben he...jullie praten elkaar alleen maar na...

Metallica IS en ZAL ALTIJD de grootste/beste zijn!

"beste"? nee, niet voor mij. er zijn veel betere muzikanten/bands.

"grootste"? misschien qua cd verkoop, maar staat totaal los van hoe goed ze zijn.

pi_672930
quote:
Op 17 januari 2001 19:04 schreef She-Wolf het volgende:
Ben wel benieuwd watvoor eppo ze d´r nou weer bij nemen...Niet dat ´t me echt wat interesseert hoor, ik vind Metallica toch zuigen grote tijd
ha..ha.. woorden van een echte Mustaine fan

[Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 20-01-2001 11:05]

So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_673797
quote:
Op 20 januari 2001 11:04 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ist niet 'emerging from pixels'?
  zaterdag 20 januari 2001 @ 20:03:37 #28
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_673960
quote:
Op 20 januari 2001 11:04 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ja Ik zou niet zover willen gaan als te zeggen "Dave Mustaine is God" maar feit is wel dat 't de strakste man is die ooit deze aardkloot bewandeld heeft.
Maar zeg nou zelf, vanaf the black album was Metallica toch helemaal niks meer...

[Dit bericht is gewijzigd door She-Wolf op 20-01-2001 20:11]

zaterdag 20 januari 2001 @ 20:40:16 #29
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_674039
quote:
Maar zeg nou zelf, vanaf the black album was Metallica toch helemaal niks meer...
Nou, ik vond Cryptic Writings en Risk van Megadeth anders ook niet zo geweldig (en dat is nog een understatement...). Geef mij maar 'Rust in Peace'!

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 20-01-2001 20:41]

zaterdag 20 januari 2001 @ 20:54:27 #30
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_674058
quote:
Op 20 januari 2001 20:40 schreef Zanderrr het volgende:
Nou, ik vond Cryptic Writings en Risk van Megadeth anders ook niet zo geweldig (en dat is nog een understatement...). Geef mij maar 'Rust in Peace'!
Ik vind zelf 'Rust in Peace' een van de beste albums van Megadeth. Risk vond ik wel beter dan Cryptic Writings iig, Maar dan nog zijn die twee stukken beter dan Load of Reload van 'tallica...
pi_674803
quote:
Op 20 januari 2001 20:03 schreef She-Wolf het volgende:
euhh...na 'ride the lightning'werd het al minder...behalve the garage inc. EP, die was ok errug ok.

[Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 21-01-2001 18:18]

zondag 21 januari 2001 @ 17:16:25 #32
1358 Xhorder
He's back...
pi_675192
quote:
Op 19 januari 2001 22:39 schreef GODFLESH het volgende:
Ik weet wel degelijk waar ik het over heb en ik praat niemand na...
quote:
Metallica IS en ZAL ALTIJD de grootste/beste zijn! Ze waren altijd al baanbrekend en grensverleggend...e nmaken muziek die ZIJ leuk vinden en werden altijd al uitgemaakt voor SELL-OUTS sinds "Ride".
Ze waren grensverleggend ja... Nu allang niet meer. Of ze de beste zijn maak ik zelf wel uit, das jouw mening, niet de mijne.. De grootste? Ik denk dat de Rolling Stones nóg een stapje groter zijn.
quote:
Jullie weten niet eens waar jullie het over hebben...en vinden Korn & Slipknot zeker ook nog beter ook nog....
hehehe... ik heb een hekel aan Korn en Slipknot, niet mijn muziek.
quote:
"ignorant fools"

Graag posts van mensen die weten waar ze het over hebben...

Bij deze dus..
... na vijf jaar
  zondag 21 januari 2001 @ 17:38:42 #33
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_675256
quote:
Op 21 januari 2001 14:31 schreef hoe-die-nie het volgende:
euhh...na 'ride the lighting'werd het al minder...behalve the garage inc. EP, die was ok errug ok.
Nou ik vond 'Master of Puppets' nog wel redelijk en ook 'Justice for all' heeft nog wel een paar aardige nummers d'r op staan. Op 'Ride the lightning' staan nog nummers waar Dave aan meegeschreven heeft, hebben ze toch nog wel een tijdje op geteerd dus...
quote:
Godflesh schreef:
Alsjeblieft zeg! Ik weet echt wel waar ik het over heb, ik heb al jaren een antipathie tegen Metallica omdat het imo sellouts zijn, hoe wil je anders noemen als je je fans aan de kant schuift...?
En zo 'groot' is Metallica nou ook weer niet, in de metalscene worden ze bekant door iedereen uitgekotst...
pi_675340
quote:
Op 21 januari 2001 17:38 schreef She-Wolf het volgende:
Nou ik vond 'Master of Puppets' nog wel redelijk
je hebt gelijk....damage inc. is ook wel een vet nummer...weet nog wel dat ik er toen regelmatig een flinke nekpijn aan over hield
  zondag 21 januari 2001 @ 20:23:42 #35
1573 Kipman
pi_675632
Een groep mag van mij van muziekale koers veranderen, dat is hun goed recht. Of de muziek op Load/Reload commercieel is, weet ik niet. Er staan best wat progressievere nummers op. Ik vind er in ieder geval niks meer aan, als echte metalhead.

Het is bij mij de houding die Metallica tegenwoordig aanneemt, waardoor ik ze niet meer respecteer. Ze klagen tegenwoordig iedereen maar aan, laten je betalen om hun forum op de officiele site te gebruiken. En het ergste is, Lars zei ooit ten tijde van Master Of Puppets: Fuck MTV!!! We will never make a video!!! Nou, tegenwoordig hebben ze al tig videos op hun naam staan, een MTV-unplugged set gedaan, opgetreden tijdens de MTV-awards.

pi_702789
Ik zelf vind de 1e 5 CD's van Metallica erg goed... alles wat ze daarna hebben uitgebracht vind ik helemaal niks...
Met die 1e 5 CD's hebben ze best veel betekend voor de metal scene...
pi_707905
quote:
Op 21 januari 2001 20:23 schreef Kipman het volgende:
Nou, tegenwoordig hebben ze al tig videos op hun naam staan, een MTV-unplugged set gedaan, opgetreden tijdens de MTV-awards.
Ten eerste: MetallicA is het beste wat de mensheid ooit is overkomen.

Ten tweede: MetallicA heeft nooit een MTV-unplugged set gedaan.

Ten derde: dat napster gedoe gaat om het principe dat je als artiest geen keus hebt om je nummers daar wel/niet beschikbaar te stellen. Ze doen dat heus niet voor het geld, die lui zijn rijk en gaan echt niet voor die paar centen door de stront waar ze nu met die napster affaire door heen gaan. Het verdient groot respect dat ze de eerste waren die hun nek durfden uit te steken, wetende dat het ze veel gezeik zou opleveren.

Ten vierde: Iedereen die zegt dat MetallicA niks mee voor stelt sinds ... (de een zegt RTL de ander TBA of Load)
ZEKER IN DE AFGELOPEN 4 JAAR (dus inderdaad na het verschijnen van Load) NIET NAAR EEN METALLICA SHOW GEWEEST HE??

Metal Up Your Ass!!!
pi_707933
Sinds het Napster gebeuren stem ik altijd af op een andere zender als ze op de radio zijn. Voor mij hebben ze afgedaan.
Express yourself don't repress yourself http://www.madonnapower.com, de site voor het laatste interactieve Madonna-nieuws!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 januari 2001 @ 16:06:58 #39
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_707939
quote:
Op 31 januari 2001 16:00 schreef JaymzHetfield het volgende:
Ten eerste: MetallicA is het beste wat de mensheid ooit is overkomen.
tis wel duidelijk aan je posts in andere topics en je nick dat je een grote Metallica fan bent.

Maar het feit is dat Metallica zoooo veranderd is over de jaren, dat ze nu uitgelachen worden door de ouwe fans, omdat ze precies tegen al hun eigen standpunten van 10 jaar terug ingaan. Geen clips, geen make-up, gewoon speed/thrash metal. nu maken ze clips bij het leven, dragen ze make-up en merkkleding alsof het modepoppen zijn, en spelen ze een of andere soort harde rock.

[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 31-01-2001 16:11]

woensdag 31 januari 2001 @ 16:47:33 #40
1358 Xhorder
He's back...
pi_708210
quote:
Op 31 januari 2001 16:00 schreef JaymzHetfield het volgende:
ZEKER IN DE AFGELOPEN 4 JAAR (dus inderdaad na het verschijnen van Load) NIET NAAR EEN METALLICA SHOW GEWEEST HE??
hehe.. juist wel! En ik was niet onder de indruk. Je bent dus duidelijk een Metallica fan, dat is je recht, maar je hoeft niet iedereen aan te vallen die Metallica tegenwoordig bagger vindt.
... na vijf jaar
  woensdag 31 januari 2001 @ 17:30:53 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_708419
Ik heb Metallica voor het eerst gezien in 1987 en voor het laatst 1½ jaar geleden. Ik mag mezelf dus wel beschouwen als iemand, die een tijdje meedraait en zich dus een onderbouwde mening kan veroorloven.
Om te beginnen: ook 1½ jaar geleden was Mtallica live nog steeds imposant. Ik ben geen fan, en was bovendien nogal sceptisch van te voren, maar ik moest mijn mening herzien: Metallica on stage staat als een huis.
Grootste minpunt is dat dat alleen maar komt door de oude nummers, die ze die avond ruimschoots speelden. Rock Werchter is geen metal-publiek, maar zelfs daar gingen de oude nummers er in als gesneden koek, terwijl de nieuwere songs (uitgezonderd natuurlijk bekende covers) op meer weerstand stuitten (lees: geen reactie van het publiek).
Voor mezelf geldt dat het boek Metallica na "Load" met een klap is dichtgeslagen (ik heb hem wel, maar draai hem zelden tot nooit). Gelukkig heb ik het oude spul en "Cliff 'em all" nog.
Overigens sluit ik me aan bij Zanderrr; Megadeth heeft ook al jaren niks fatsoenlijks meer afgeleverd.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  woensdag 31 januari 2001 @ 18:33:53 #42
1573 Kipman
pi_708628
quote:
Op 31 januari 2001 17:30 schreef Mark het volgende:
Overigens sluit ik me aan bij Zanderrr; Megadeth heeft ook al jaren niks fatsoenlijks meer afgeleverd.
Effe off-topic, dat gaat veranderen met hun nieuwste cd The World Needs A Hero op 9 mei. De oude Megadeth schijnt weer terug te zijn.
  woensdag 31 januari 2001 @ 18:35:20 #43
1573 Kipman
pi_708634
quote:
Op 31 januari 2001 16:06 schreef Tokus het volgende:
Maar het feit is dat Metallica zoooo veranderd is over de jaren, dat ze nu uitgelachen worden door de ouwe fans, omdat ze precies tegen al hun eigen standpunten van 10 jaar terug ingaan. Geen clips, geen make-up, gewoon speed/thrash metal. nu maken ze clips bij het leven, dragen ze make-up en merkkleding alsof het modepoppen zijn, en spelen ze een of andere soort harde rock.
Yeah, goed gezegd, Tokus!
  woensdag 31 januari 2001 @ 18:42:46 #44
1358 Xhorder
He's back...
pi_708658
quote:
Op 31 januari 2001 17:30 schreef Mark het volgende:
Megadeth heeft ook al jaren niks fatsoenlijks meer afgeleverd.
Hmm.. ik vond Cryptic Writings nog wel een goed album. Die daarvoor, Youthanasia, was lange tijd een favoriet van me toen ie uit kwam. Ik moet wel zeggen dat ze het niet halen bij het oude werk.
... na vijf jaar
  woensdag 31 januari 2001 @ 18:46:11 #45
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_708670
Zeg, wat een onzin allemaal..van dat "Metallica heeft de metal wel gemaakt zoals het is" onzin... zij stammen net zo af van al die NWOBHM als vele andere bands, Metallica had gewoon meer suck-ses dan anderen. Maar zoals sommige de laatste paar jaar al zeiden stellen ze nu niks meer voor...ze doen echt niks meer. Maar dit is niet alleen met Metallica gebeurd hoor... van de Grote Vier is het alleen Megadeth nog die de oude vaandels hoog houdt. Slayer is niks meer en Anthrax al lanf niet meer. Weet je, eigenlijk is Iron Maiden de enige band die nu nog steeds zo goed is als in de Gouden Tijd (jaren 80). Het is jammer, maar ja...ze kunnen het niet altijd vol blijven houden... gelukkig is er een gehele nieuwe generatie van echte metalbands als HammerFall, Sacred Steel, Rhapsody en ga zo maar door... Want ja, zoals ik altijd zeg.... GRAVIS METALLUM SEMPRE VINIT!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_708874
Kijk dit soort discussies mag ik wel.
En ja ik ben Metallica-fan. Tuurlijk heeft iedereen hier een eigen mening over en dat moet kunnen toch? Ik vind Metallica van de laatste jaren ook stukken minder, ook al blijven er nummers waarin James bewijst dat ie wel degelijk nog wat in huis heeft
Ik ben dan ook erg benieuwd wat en of een vervanger van Jason verandering in hun koers zal brengen, ben echter bang van niet.
b.t.w. houdt jullie vooral niet in met gillen dat er betere bands zijn op aarde. Zo blijf ik tenminste een beetje op de hoogte. En ja ook Iron Maiden rulez!!!
pi_708905
quote:
Op 31 januari 2001 16:06 schreef Tokus het volgende:
tis wel duidelijk aan je posts in andere topics en je nick dat je een grote Metallica fan bent.

Je hebt het over 10 jaar alsof het niks is... 10 jaar is lang, ik ben de afgelopen 10 jaar ook veranderd en ik hoop jij ook. Het probleem is alleen het feit dat er tussen TBA en Load zo'n 5 jaar zat. Zoals Jason zei: Je hebt een poster van TBA in je kamer hangen en de eerst volgende keer dat je die koppen op die posters weer ziet (5 jaar later) hebben ze opeens kort haar e.d. dat is waar veel mensen van geschrokken zijn. Maar die verandering is natuurlijk niet in 1 dag gebeurd, dat heeft tijd gekost. Bovendien is de ergste glamour periode er in mijn ogen wel zo'n beetje af. Lars is de thermometer van MetallicA wat glam gehalte betreft... en de laatste tijd ziet hij er weer heel normaal uit.
Ik heb niks tegen mensen die MetallicA niet meer goed vinden, maar ik word er wel ziek van als er gedacht wordt dat ze alles voor geld doen, dat is in mijn ogen fout. Ze doen (net als toen ze ooit begin jaren 80 deden) precies wat ze zelf willen en dat is ook de bedoeling als je muziek maakt. Beter dan dat je bijv. Dreadlock Pussy heet en in je nummers stukjes van alle nu-metal bands door elkaar mixt in de hoop ook mee te kunnen varen op die stroming.
Metal Up Your Ass!!!
  woensdag 31 januari 2001 @ 20:38:25 #48
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_709023
quote:
Op 31 januari 2001 18:46 schreef Witchfynder het volgende:
van de Grote Vier is het alleen Megadeth nog die de oude vaandels hoog houdt. Slayer is niks meer en Anthrax al lanf niet meer.
Ja Megadeth roelt...! Hoewel Slayer toch ook nog best aardig is...
quote:

Weet je, eigenlijk is Iron Maiden de enige band die nu nog steeds zo goed is als in de Gouden Tijd (jaren 80).
Ja maar dat komt omdat Iron Maiden steeds hetzelfde album opnieuw maakt...
Persoonlijk vind ik Iron Maiden dan ook niks...
  woensdag 31 januari 2001 @ 20:47:09 #49
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_709034
quote:
Op 31 januari 2001 20:38 schreef She-Wolf het volgende:
Ja maar dat komt omdat Iron Maiden steeds hetzelfde album opnieuw maakt...
Persoonlijk vind ik Iron Maiden dan ook niks...

en ik begon je net aardig te vinden hehe

Maar dat van Maiden klopt niet helemaal hoor... ze zijn wel degelijk verandert, vooral na 1988, maar nooit zo radikaal dat het gelijk vaag wordt.... snappie?

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 31 januari 2001 @ 20:48:56 #50
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_709039
btw She-Wolf.... ik vind jou signature echt cool... hehe

Kent iemand de band Witchfinder General (nog) trouwens?

woensdag 31 januari 2001 @ 21:30:14 #51
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_709118
quote:
Op 31 januari 2001 20:47 schreef Witchfynder het volgende:
en ik begon je net aardig te vinden hehe

Maar dat van Maiden klopt niet helemaal hoor... ze zijn wel degelijk verandert, vooral na 1988, maar nooit zo radikaal dat het gelijk vaag wordt.... snappie?

Thnx! Tenminste iemand die dat vind iig...
  woensdag 31 januari 2001 @ 22:29:06 #52
1573 Kipman
pi_709292
Hmmmm, gaan we het nu over Iron Maiden hebben, mijn favoriete band (duh, zie mijn plaatje).

Tja, ze hebben altijd heavy metal gespeeld. Maar de laatste platen zijn wat progressiever geworden, met als hoogtepunt The X-Factor. Maar ze zijn nooit van hun oorspronkelijke sound afgestapt. De typische Maiden-sound is altijd gebleven.

En wanneer zal Metallica naar hun nieuwe bassist zoeken?

woensdag 31 januari 2001 @ 23:09:34 #53
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_709407
quote:
Op 31 januari 2001 21:30 schreef She-Wolf het volgende:
Thnx! Tenminste iemand die dat vind iig...
ik ben ook heel lief hoor....meestal......vaak.....soms....af en toe..tja, meer af dan toe eigenlijk...ach, lama

Hmmz... progressief is een woord dat ik niet snel gebruik, maar ja... je kan zeggen dat X-Factor progressief was.. (hence: the name)

Net als "Risk" van Megadeth...beetje een speel-album... volgende gaat weer ouderwets roeleren... "Kill The King" en "Dread & The Fugitive Mind" iig wel

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 maart 2001 @ 14:04:47 #54
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_786116
Ok, even ouwe topic omhoog, maar ik las net dit op ElectricBasement.com in de news sectie:

SAD BUT TRUE?: (InterSandman) JASON NEWSTED has broke his silence on one of the reasons why he felt uncomfortable in METALLICA. "I can't play my s**t, but [James Hetfied]] can go play with other people," Newsted claims in April's Playboy magazine. "I have made some incredibly wonderful music with other musicians. But I just can't release it." Newsted, Metallica's bassist for 13 years, left the band recently, but had yet to cite clearly defined reasons until now.

vrijdag 2 maart 2001 @ 14:12:15 #55
1358 Xhorder
He's back...
pi_786142
quote:
Op 02 maart 2001 14:04 schreef Tokus het volgende:
reden
Dat is waar, hij mocht nooit wat releasen. Al die andere gasten wel, maar hij niet... en Jason schreef ook bijna niks voor Metallica, tja, wat moet je dan doen met je inspiratie? Toevallig heb ik een projectje van hem gevonden op Napster. IR8 heet het en is samen met Devin Townsend. Klinkt crappy, maar is ook al best oud.
... na vijf jaar
  vrijdag 2 maart 2001 @ 15:35:02 #56
1573 Kipman
pi_786572
Ik ben benieuwd hoe de muziek van zijn nieuwe band zal klinken. Het wordt in ieder metal.
  vrijdag 2 maart 2001 @ 15:49:26 #57
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_786653
quote:
Op 02 maart 2001 15:35 schreef Kipman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de muziek van zijn nieuwe band zal klinken. Het wordt in ieder metal.
als er nog wat van z'n oude Flotsam & Jetsam spirit in zit...zou niet weg zijn..
  zaterdag 3 maart 2001 @ 00:20:05 #58
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_787984
Metallica IS en ZAL ALTIJD de grootste/beste zijn! Ze waren altijd al baanbrekend en grensverleggend...en maken muziek die ZIJ leuk vinden en werden altijd al uitgemaakt voor SELL-OUTS al sinds "Ride".
--------------------------------------------------------------------------------

"Ze waren grensverleggend ja... Nu allang niet meer."

O nee? Noem eens 1 band die je kwa muziek kunt vergelijken met Metallica???
..PRECIES...die bestaan niet!

"Of ze de beste zijn maak ik zelf wel uit, das jouw mening, niet de mijne.. De grootste? Ik denk dat de Rolling Stones nóg een stapje groter zijn."

We hebben het hier over METAL! Sinds wanneer zijn The Rolling Stones metal?

Megadeth heeft altijd al in de schaduw van Metallica gestaan en zal daar ook blijven...hoe goed Megadeth ook is kwa techniek.

trouwens Hoe di nie...."na Ride werd het minder"????? NONSENCE!

...waarom word "Master of Puppets" samen met Slayer's "Reign In Blood" dan tot de ultieme trash albums gerekend??

Metallica is mijn nr.1 band en zal dat ook altijd blijven...(heb zelfs hun 2 demo's). Ik ben niet zoals de meeste verraders die zeggen dat Metallica nu zuigt...alleen omdat het niet meer zo "cool" is om naar Metallica te luisteren etc....I SAY METALLICA4LIFE!

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar: Metallica IS en ZAL (waarschijnlijk) ALTIJD de grootste METAL band zijn die er ooit heeft bestaan...

Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  zaterdag 3 maart 2001 @ 13:14:54 #59
1358 Xhorder
He's back...
pi_788715
quote:
Op 03 maart 2001 00:20 schreef GODFLESH het volgende:
Metallica IS en ZAL ALTIJD de grootste/beste zijn! Ze waren altijd al baanbrekend en grensverleggend...en maken muziek die ZIJ leuk vinden en werden altijd al uitgemaakt voor SELL-OUTS al sinds "Ride".
Huh?? huh?? Wattuhhh?? Begin je nou weer? Kom op zeg...
quote:
"Ze waren grensverleggend ja... Nu allang niet meer."

Megadeth, Slayer, Anthrax.. en dan van allemaal de oude stijl. Samen met Metallica waren ze de beste trash/speed bands in die tijd.
quote:
"Of ze de beste zijn maak ik zelf wel uit, das jouw mening, niet de mijne.. De grootste? Ik denk dat de Rolling Stones nóg een stapje groter zijn."
Metallica speelt geen metal meer.. Dit gaat trouwens over een persoonlijke mening, jij kan ons niet zeggen wat wij goed moeten vinden.
quote:
Megadeth heeft altijd al in de schaduw van Metallica gestaan en zal daar ook blijven...hoe goed Megadeth ook is kwa techniek.

trouwens Hoe di nie...."na Ride werd het minder"????? NONSENCE!

...waarom word "Master of Puppets" samen met Slayer's "Reign In Blood" dan tot de ultieme trash albums gerekend??

Metallica is mijn nr.1 band en zal dat ook altijd blijven...(heb zelfs hun 2 demo's). Ik ben niet zoals de meeste verraders die zeggen dat Metallica nu zuigt...alleen omdat het niet meer zo "cool" is om naar Metallica te luisteren etc....I SAY METALLICA4LIFE!

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar: Metallica IS en ZAL (waarschijnlijk) ALTIJD de grootste METAL band zijn die er ooit heeft bestaan...

Je moet eens wat andere muziek draaien, echt dat helpt. Het is hardstikke leuk dat je metallica (of moet dat met een hoofdletter?) de beste band vind, maar je moet niet gaan zeiken als anderen dat niet vinden. Trouwens, volgens mij is het hardstikke cool om naar Metallica te luisteren, waarom zijn ze dan zo populair? Metallica speelt nog steeds leuke muziek, maar het kan mij niet meer boeien. Ik was zowiezo nooit een grote fan van ze want ik ken heel wat betere metal bandjes. Vernieuwend zijn ze allang niet meer, vroeger wel ja.. nu niet meer, dat krijg je soms met muziek.
... na vijf jaar
  zaterdag 3 maart 2001 @ 14:06:44 #60
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_788819
Sommige mensen zouden Metallica nog steeds geweldig vinden als ze een cd met het Kinderkoor De Leidse Sleuteltjes opnamen.

Zelf weten hoor...

pi_788828
quote:
Op 03 maart 2001 14:06 schreef Zanderrr het volgende:
Sommige mensen zouden Metallica nog steeds geweldig vinden als ze een cd met het Kinderkoor De Leidse Sleuteltjes opnamen.
Metallica zal me roesten, maar van De Leidse Sleuteltjes blijf je af!
  zaterdag 3 maart 2001 @ 18:36:33 #62
1573 Kipman
pi_789256
quote:
blablabla
Ik heb geen zin om hier weer op te reageren. Lees maar de eerdere posts. Hoofdpunt is dat de meeste metal-fans Metallice niet meer serieus nemen. Lees de brief in de nieuwe Aardschok voor Metallica maar eens. Daarin staat alles ook handig opgesomt.

Hey, als je Metallica goed vind, moet je Iced Earth ook eens proberen. Die zal je dan ook erg goed vinden. Op www.icedearth.com staan nummers die je van ze kan downloaden. Kan je bepalen of je ze idd goed vind.

zaterdag 3 maart 2001 @ 22:27:44 #63
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_789650
quote:
[/b]

En daar gaan we weer...

quote:
Gelukkig niet!
ff serieus, er zijn natuurlijk zat bands die je kan vergelijken met Metallica, zo'n beetje alle bands uit het NWOBHM era
quote:
Precies! Sinds wanneer wordt Metallica nog steeds als metal beschouwd?
quote:
You're really starting to piss me off now...
Megadeth staat niet in de schaduw van Metallica, qua techniek is Megadeth veel en veel beter, James en Kirk zouden nog niet eens in de schaduw Dave's reet mogen kussen (dat doen ze maar bij Lars ) Daar komt nog bij dat Megadeth door de gemiddelde metalhead toch echt wel voor meer aangezien wordt dan Metallica
quote:
Fijn voor jou!
Dus al die anderen zijn 'verraders' hmmm...interesting...Miscchien is het juist het feit dat het wel 'cool' is om naar metallica te luisteren, zelfs Tante Sjaan 3 hoog achter weet wie Metallica zijn, omdat ze nu eenmaal mainstream geworden zijn. Wat op zich niet erg is, maar dat was juist hun uitganspunt en om daarvoor al je oude fans aan de kant te schuiven vind ik persoonlijk toch wel een beetje min.
quote:
Dream on...

Ja sorry hoor jongens, maar zodra iemand iets over Megadeth zegt moet ik gewoon reageren...

zaterdag 3 maart 2001 @ 22:54:58 #64
1358 Xhorder
He's back...
pi_789697
quote:
Op 03 maart 2001 14:06 schreef Zanderrr het volgende:
Die gaan binnenkort een Metallica cover-cd opnemen, zo heb ik gehoord. Echt waar!
... na vijf jaar
  zondag 4 maart 2001 @ 22:30:19 #65
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_791806
Dat geloof ik dus niet.
Metallica die een nummer van de Leidse Sleuteltjes coveren op The Very Best of Garage Inc., kijk, dat had nou weer wel gekund!
Dommage arachide-fromage
  zondag 14 september 2003 @ 19:52:08 #66
24361 Neva
Mania lovin'
pi_13166444
quote:
Op zondag 14 september 2003 19:52 schreef Neva het volgende:
ik mis jason
conclusie na 2 jaar?
pi_13170515
quote:
Op zondag 14 september 2003 19:52 schreef Neva het volgende:
ik mis jason
Rob doet het toch ook goed?
En tis nie fijn voor een band en fans als er met een bandlid gewerkt moet worden die er niet helemaal voor gaat.

Mjah toch had ik gehoopt dat dit nooit gebeurd was en dat alles was zoals het altijd was, jason ( en de rest ook ) die er vollop tegenaan ging, kheb em nooit live gezien en daar baal ik wel van. tis nie anders

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_45605906
Metallica rules. Kan niet wachten op het nieuwe album.
Maak er maar een tekening van en stuur hem op naar Mallorca.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:13:18 #70
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45606082
NEE, NIET JASON!!!!!!!!!!

WAAROM MOEST JE NOU GAAN!!?????????!!!!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:14:22 #71
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45606118
Ja sorry, ik schrok me helemaal de tering van dit vreselijke nieuws.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:24:46 #72
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_45606568
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef blistah het volgende:
Puycke kick
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:36:28 #73
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_45607080
Alweeeeeer ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Admin dinsdag 23 januari 2007 @ 19:38:02 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45607166
Bizarre kick
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 19:44:16 #75
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_45607431
Ik had helemaal gemist dat hij weggegaan was (ben ook al een tijdje geen metalhead meer )
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_45611654
Godverdomme, is Jason Newsted weg by Metallica???!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:15:50 #77
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_45613806
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:09 schreef blistah het volgende:
Lekker schoppen.
Maar we krijgen eerst nog een cover album van ze over Enio Moricone.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:16:15 #78
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_45613828
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:38 schreef yvonne het volgende:
Bizarre kick
Niet normaal meer gewoon.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:20:02 #79
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45613967
Rob Trujillo is een betere bassplayer dan Newsted! Hoewel, Newsted meer persoonlijkheid had...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45614029
quote:
Bizarre kick
Dit, dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45614107
quote:
Bizarre kick
Op z'n zachtst gezegd.

En het is niet eens komkommertijd...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:25:16 #82
11102 knep
Mountainfreak
pi_45614208
Ach ze gebruiken in ieder geval de search
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:27:19 #83
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45614293
Als het alleen maar over de kick gaat dan kan dit topic dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')