Over de rol van het spook wordt nog gespeculeerd. Eerder was de naam van John Travolta al gevallen, maar het laatste nieuws zou zijn dat Antonio Banderas de rol voor zijn rekening gaat nemen. Maar dit staat nog niet vast.
Wat volgens www.imdb.com al wel vast staat is de vrouwelijke hoofdrol, welke door niemand anders dan Katie Holmes (o.a. Dawson's Creek) gaat worden gespeeld.
Als als goed gaat, is de film klaar in 2004.
Bronnen: www.imdb.com en www.reallyuseful.com
Mocht dit onverhoopt toch in MUZ horen, verplaats hem dan maar...
quote:Ja, ik wacht er eigenlijk ook al jaren op.
Op maandag 7 april 2003 19:22 schreef Patch het volgende:
je kan natuurlijk de film van de jaren '20 niet gaan vergelijken met de verfilming van de musical...
Wat de verfilming vd musical betreft: ik kan niet wachten, laat ze maar eens opschieten !
Aaargh, de zingscènes van haar in Dawson's Creek waren echt een kwelling. .
quote:Ik ben benieuwd
Phantom movie news......Calling all Phantom Phans!
Not much longer to wait - we'll have some firm Phantom film news for you in the next couple of days......
Maar Katie... Sorry hoor, tis een leuke meid, maar zingen kan ze niet
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:41 schreef SmashBro het volgende:
Katie Holmes?!?Aaargh, de zingscènes van haar in Dawson's Creek waren echt een kwelling.
.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:52 schreef Frollo het volgende:
Goh, dat zou dan de tweede keer zijn dat Banderas meedoet in een verfilming van een Lloyd Webber-musicalMaar Katie... Sorry hoor, tis een leuke meid, maar zingen kan ze niet
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:40 schreef Twoflower het volgende:
En nu staat de naam van Katie Holmes niet meer genoemd op imdb...
quote:Ja ja, ik had het gezien hoor
Op vrijdag 16 mei 2003 10:53 schreef Twoflower het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:In de discussie op imdb wordt zelfs al gesproken over een 16-jarige die de rol zou krijgen. Er is (voor zover bekend) nog niets zeker. Maar het schijnt dat het nieuws dat binnenkort bekend wordt de volledige cast betreft...
Op vrijdag 16 mei 2003 10:56 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja ja, ik had het gezien hoor
Maar dat ze nu niet meer op de imdb staat, wil nog niet zeggen dat ze de rol definitief niet krijgt. Toch?
quote:Met andere woorden: er gaat nog meer afgeweken worden van het originele verhaal? Nou ja, dat hoeft op zich natuurlijk geen ramp te zijn.
Op maandag 26 mei 2003 19:08 schreef Patch het volgende:
Oh boy, expect this adaptation of the ALW musical to be quite different than you may have first thought. Actor Patrick Wilson (who plays Raoul) talked with Broadway.Com about the movie and revealed some massive changes in the works - here's the most telling excerpt from the article: "Wilson promises a leaner, meaner Phantom of the Opera. "It's going to be more of a battle between the Phantom and Raoul," he said. "Raoul's more of a fighter in the film. It's a little more aggressive. I never really saw all of that in Raoul when I saw the show, probably because I was 15 and just wanted to hear the songs and see a guy with a mask on." Wilson also revealed that there will be a climactic swordfight between Christine's two suitors and that there will be plenty of horseback riding for him, a skill he learned during his months on the Texas set of The Alamo".
quote:Ja, dat was toch allang duidelijk?
Op woensdag 28 mei 2003 12:05 schreef Twoflower het volgende:[..]
Met andere woorden: er gaat nog meer afgeweken worden van het originele verhaal? Nou ja, dat hoeft op zich natuurlijk geen ramp te zijn.
Het valt me al mee dat er gesproken wordt over paardrijden. Dat betekent dat het niet een filmversie wordt zoals Cats, maar dat er dus echt met locaties wordt gewerkt. (Of dat nou in een filmstudio is of op echte locaties maakt dan niet uit. Het zal dan iig geen opgenomen voorstelling zijn.)
quote:Nou, mij was het nog niet duidelijk. Maar ik ben er wel blij om! En ook ik kan niet wachten. Was het maar zover...
Op woensdag 28 mei 2003 12:24 schreef Patch het volgende:[..]
Ja, dat was toch allang duidelijk?
Het wordt gewoon zoiets als Evita
Kan niet wachten
quote:25 december in de US
Op woensdag 28 mei 2003 12:25 schreef Twoflower het volgende:[..]
Nou, mij was het nog niet duidelijk. Maar ik ben er wel blij om! En ook ik kan niet wachten. Was het maar zover...
quote:Mag ik weten waar je die datum vandaan hebt? *nieuwsgierig ben*
Op woensdag 28 mei 2003 12:28 schreef Patch het volgende:[..]
25 december in de US
quote:http://us.imdb.com/Title?0293508
Op woensdag 28 mei 2003 12:30 schreef Twoflower het volgende:[..]
Mag ik weten waar je die datum vandaan hebt? *nieuwsgierig ben*
quote:Thnx.
Op woensdag 28 mei 2003 12:36 schreef Patch het volgende:[..]
http://us.imdb.com/Title?0293508
http://upcomingmovies.com/phantomoftheopera.html
http://www.lightsoutentertainment.com/news/news.php?id=1097
Ik heb ook maar even een paar simpele updates voor imdb gesubmit n.a.v. die derde link...
quote:Bron: www.reallyuseful.com
PHANTOM MOVIE NEWS!!!
NEW FACES LEAD THE CAST OF 'THE PHANTOM OF THE OPERA'16-year-old Emmy Rossum joins Gerard Butler and Patrick Wilson in director Joel Schumacher's big screen version of Andrew Lloyd Webber's 'The Phantom of the Opera'
London, June 13th 2003: Really Useful Films today announced the principal cast of the highly anticipated feature film version of Andrew Lloyd Webber's THE PHANTOM OF THE OPERA to be directed by Joel Schumacher. Principal photography will begin on the 15th September 2003 at Pinewood Studios in the UK.
An exciting trio of fresh young talent, from both sides of the Atlantic, will fill the starring roles.
After an exhaustive search, Emmy Rossum, a 16-year-old New Yorker, has been chosen by Lloyd Webber for the star-making role of Christine. Emmy has been with the Metropolitan Opera in New York since the age of 7 and is already an acclaimed opera singer, having performed with such stars as Placido Domingo and Luciano Pavarotti. Emmy's previous roles include 'The Audrey Hepburn Story' for television, 'Songcatcher' and 'An American Rhapsody'. She can currently be seen in Clint Eastwood's 'Mystic River', recently in competition at Cannes 2003.
Gerard Butler, the 33-year old Scottish TV, stage and film actor, has won the coveted role of the Phantom. He began his career on the stage, most notably playing Ewan McGregor's character, Renton, in the stage adaptation of 'Trainspotting'. His movie debut was alongside Billy Connolly in 'Mrs. Brown', followed by roles in 'Tomorrow Never Dies', 'Dracula 2000' and 'Reign of Fire'. He will soon be seen in 'Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life' and Richard Donner's 'Timeline'.
Patrick Wilson, will star as Raoul, Christine's childhood sweetheart. The 29-year-old actor will soon be seen in the upcoming 'Angels in America' and 'The Alamo', alongside Billy Bob Thornton and Dennis Quaid.
Andrew Lloyd Webber said, 'From the beginning Joel and I always wanted a young and relatively unknown cast. Given his track record for discovering stars such as Julia Roberts, Kiefer Sutherland and Colin Farrell, who am I to argue with him?'
Odyssey Entertainment is handling international sales, Warner Bros. will distribute the film in North America and Entertainment Film Distributors in the UK. The film is being financed with the assistance of Scion Films.
Ralph Kamp and Louise Goodsill from Odyssey Entertainment Ltd. said, 'There has been a lot of speculation about the casting of the movie and we're thrilled with the talent involved.'
Loosely based on the 1910 novel 'Le Fantome de L'Opera' by Gaston Leroux, Andrew Lloyd Webber's 'The Phantom of the Opera' is the classic and highly emotive story of the love triangle between Christine (Emmy Rossum), a beautiful young opera singer, Raoul (Patrick Wilson) her childhood sweetheart, and the Phantom (Gerard Butler) - a tormented and horribly disfigured musical genius.
After a succession of inexplicable accidents at the Opera Populaire, the reigning diva La Carlotta quits, giving the new theatre managers no option but to turn to the young Christine in the lead role - an opportunity she has always craved. Christine dazzles all of Paris with her performance, including Raoul the Vicompte de Chagny, whom she has not seen since childhood. But she has another admirer. The mysterious Phantom lurking unseen in the shadows, is also fast falling in love with her.
Deep in his subterranean lair beneath the opera house the Phantom seduces her with his exquisite music but no sooner has she fallen for him that she discovers his terrible secret. She flees into the welcoming arms of Raoul and watched by the Phantom they escape to the rooftops of the Opera House. As they exchange tender words of love The Phantom's fury at her betrayal becomes murderous. He hatches a plot to win her back and in a dramatic and tense climax Christine is forced to choose between Raoul and the Phantom - her Angel of Music.
'The Phantom of the Opera' stage musical, with music by Andrew Lloyd Webber, lyrics by Charles Hart and additional lyrics by Richard Stilgoe, is the largest grossing stage or screen production in the world with a box-office of more than $3.2 billion. It has played in over 100 cities in 17 countries around the world, reaching an estimated audience of 70 million people.
Joel Schumacher has directed a string of box office successes including Phone Booth (2002), Batman & Robin (1997), A Time to Kill (1996), Batman Forever (1995), The Client (1994), Flatliners (1990) and St Elmo's Fire (1985). Schumacher's most recent film 'Veronica Guerin' will be released this year.
quote:Bron: www.reallyuseful.com (17-10-2003)
PRODUCTION BEGINS ON THE PHANTOM MOVIE
PRODUCTION COMMENCES ON ANDREW LLOYD WEBBERS THE PHANTOM OF THE OPERA, DIRECTED BY JOEL SCHUMACHER FOR WARNER BROS. PICTURES IN ASSOCIATION WITH ODYSSEY ENTERTAINMENTProduction has commenced on Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera, the feature film version of Andrew Lloyd Webbers hit stage musical directed by Joel Schumacher (Phone Booth, Veronica Guerin, Batman Forever, A Time to Kill) and starring Gerard Butler (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life), Emmy Rossum (Mystic River) and Patrick Wilson (Alamo, Angels in America). The announcement was made today by Jeff Robinov, President of Production, Warner Bros. Pictures.
A Really Useful Films and Scion Films production for Warner Bros. Pictures in association with Odyssey Entertainment, Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera is produced by Andrew Lloyd Webber from a screenplay by Andrew Lloyd Webber & Joel Schumacher. The executive producers are Jeff Abberley, Julia Blackman, Keith Cousins, Louise Goodsill, Ralph Kamp, Paul Hitchcock and Austin Shaw. The co-producer is Eli Richbourg.
The Phantom of the Opera tells the story of a disfigured musical genius (Gerard Butler) who haunts the catacombs beneath the Paris Opera, waging a reign of terror over its occupants. When he falls fatally in love with the lovely Christine (Emmy Rossum), the Phantom devotes himself to creating a new star for the Opera, exerting a strange sense of control over the young soprano as he nurtures her extraordinary talents.
Patrick Wilson plays Christines childhood sweetheart Raoul. Joining the main cast are Simon Callow (Shakespeare in Love) and Ciaran Hinds (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life) as the new theatre managers Andre and Firmin; Miranda Richardson (The Hours) as the ballet mistress Madame Giry; and Minnie Driver (An Ideal Husband) as the opera diva Carlotta. James Fleet (Sense and Sensibility) plays the retiring theatre manager Lefevre; Victor McGuire (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) plays the grand baritone singer Piangi; and Jennifer Ellison (Brookside) plays Christines young friend Meg Giry.
The Phantom of the Opera stage musical, with book by Richard Stillgoe & Andrew Lloyd Webber based on the novel by Gastron Leroux, music by Andrew Lloyd Webber, lyrics by Charles Hart and additional lyrics by Richard Stilgoe, is the largest-grossing stage or screen production in the world, having garnered worldwide box office receipts over $3.2 billion. The show has played in over 100 cities in 17 countries, reaching an estimated audience of 70 million people.
Production on Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera began on September 15, 2003 at Pinewood Studios in the U.K. and will film there for sixteen weeks.
Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera will be released in North America by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company; in the U.K. by Entertainment Film Distributors; and internationally by Odyssey Entertainment.
De site is uitgebreid! Nu 17 foto's, desktops, AIM icons, binnenkort een screensaver, etc.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:16 schreef Twoflower het volgende:
De eerste trailer is te vinden op http://phantomthemovie.warnerbros.com/
Ik vind het er al goed uitzien. Alleen heb ik een klein beetje het idee dat de muziek zoals 'ie gespeeld wordt zo uit het theater komt ipv de film.... Misschien dat dat bij de definitieve film toch beter zal klinken?
Wacht maar totdat het af gaat.... Moehahahhahaaaaquote:Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef wonderer het volgende:
Z'n masker is te klein...Ik vond het in de musical al irritant dat het een half masker was, maar het wordt steeds kleiner! In het boek bedekt het tenminste zijn hele gezicht en hals... ok, dat zingt moeilijk, maar die stukje is amper de moeite meer
Ben wel erg benieuwd naar de film verder hoor. Maar dit komt zo "hij moet toch mooi zijn" achtig over, wat voorbij gaat aan de hele essentie.
Ik ben ontzettend bang dat het oorspronkelijke verhaal nog meer veramerikaniseert. Als je nagaat dat het oorspronkelijke verhaal een gothic novel was,... Gelukkig heeft Webber dat nog gedeeltelijk weten te behouden dus ik hoop dat de film dat ook heeft.quote:Op maandag 27 december 2004 17:32 schreef Djaser het volgende:
Phantom of the opera is toch al bijna een legendarisch verhaal. Ik heb het boek gelezen maar ik vond het wat saai en dit lijkt niet veel beter, om wat Wonderer o.a. al over het masker opmerkt. Toch even de reviews afwachten en daarmee is dit een verkapte tvp.
Die is goed. Trouw aan het origineel in ieder geval. Behalve het einde... dat zuigt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:20 schreef Kolkus het volgende:
Slechter dan de Italiaanse versie (Dario Argento) van Phantom of the opera kan 'ie niet worden, dunkt me.
Wat een crap was dat!
Verder heb ik geen andere versies van de Phantom gezien, ben wel benieuwd naar het origineel uit 1925.
Yup, ik ga ook nog een keer. De PV was in het Filmmuseum, eigenlijk wel een perfecte locatie voor zoiets. Tuschinski zou er ook wel bij passen niet?quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:47 schreef jp_f1 het volgende:
Sjezes wat een coooole film is dit toch![]()
Ben net terug van de bios. Wil morgen weer![]()
Maar dat zal nog wel langer duren, maar ga zeker nog een keer![]()
Maar daar moeten ze auteursrecht over betalen, wat waarschijnlijk meer is dan een nieuwe vertalingquote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:11 schreef Patch het volgende:
Ze hebben dus helaas niet de originele Nederlandse vertaling gebruikt.... vreemd, want die ligt gewoon voor handen.
ben ik t mee eensquote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:11 schreef Patch het volgende:
Geweldig mooi gemaakt. Natuurlijk blijft het originele stuk beter, maar van mij mogen ze van elke respectabele musical een filmversie maken.
Kom maar op met Miss Saigon.
The Phantom of the Opera is een schitterende film. En nogmaals: Natuurlijk is de echte musical beter. Hopelijk heb je die ooit gezien en dan is de film een mooie aanvulling. Het enige nadeel inderdaad, waar ik al bang voor was, is de ondertiteling. Ze hebben exact vertaald wat ze zingen, dus rijmt de tekst nergens en staat het vreemd als de Phantom maar 2 woorden zingt, en dan staan er 5 woorden in de ondertiteling. Ze hebben dus helaas niet de originele Nederlandse vertaling gebruikt.... vreemd, want die ligt gewoon voor handen.
Geloof me, ik zit o.a. in de "vertalings-sector" (als je het zo mag noemen...), deze nieuwe vertaling is veel en veel duurder...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar daar moeten ze auteursrecht over betalen, wat waarschijnlijk meer is dan een nieuwe vertaling
Op zich grappig, want hij is een Schot... ik had er eigenlijk geen last van, ik had het meer bij Raoul.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:03 schreef Twoflower het volgende:
De 'uitspraak' (eigenlijk 'uitzang') van Butler vond ik soms ook té amerikaans.
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:22 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien in de bios:
Phantom Of The Opera
Een verminkte figuur (Gerard Butler) woont al bijna z`n hele leven in t Opera Huis van Parijs. Hij leert, zonder dat ze t zelf weet, een jong meisje (Emmy Rossum) traint op haar zangkwaliteiten. Hij wordt dan ook verliefd op haar. En daar beginnen de problemen...
Laat ik vooropstellen: ik had nog nooit 1 van de andere verfilmingen of de musical gezien.
Ik vond t opzich best een goede film. Het geheel is gewoon heel mooi aangekleed. De sets zijn geweldig mooi, de kostuums zijn mooi en de soundtrack is goed. En toch mist de film iets...
Dat komt waarschijnlijk omdat ik vond dat de Phantom zelf niet door de juiste persoon werd gespeeld. Hij schreeuwde meer als dat ie zong. Bovendien kwam ie (behalve in de slotscene) niet geloofwaardig over. Emmy Rossum daarentegen was wel een (groot) pluspunt van de film. Zeer goede mix van zang- en acteerwerk. Erg goede rol.
Verder duurde de film net ff wat te lang en waren sommige liedjes in een modern poppie jasje gestoken. Dat vond ik nogal jammer.
Al met al was t best de moeite waard om te zien, maar toch niet echt wat ik ervan had verwacht. Jammer, want met een andere regisseur aan t roer had t veel meer kunnen zijn dan dat t nu is geworden...
IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,6/10
vond ik dus totaal niet. Vond m echt fout gecast. Hij schreeuwde veels te vaak in plaats van te zingen. Verder overtuigde ie dus ook totaal niet IMHO. Nee, ze hadden beter iemand anders kunnen nemen. Wie?? tja, dat weet ik eigenlijk nietquote:Op maandag 10 januari 2005 22:51 schreef wonderer het volgende:
Butler is uitstekend gecast, al was ie naar mijn smaak iets te knap.
Wat goed bij zijn karakter past. Vergeet niet dat het spook een fucking lunatic is. Er zat genoeg zang in zijn stem om een overtuigend angel of music te zijn, in Music of the Night en Point of no Return, maar de andere nummers zijn om het verhaal een schop naar voren te geven, en daar is emotie belangrijker dan die gouden stem. Ik heb genoeg versies van de titelsong gehoord waar mannen prachtig zongen, maar de karakters totaal uit het oog verloren. Het zijn niet zomaar liedjes die mooi gezongen moeten worden, ze moeten geacteerd worden, en dat deed Butler. Michael Crawford is ook geen geweldig zanger, maar zijn stemacteren klopt WEL weer.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:44 schreef Timo20 het volgende:
[..]
vond ik dus totaal niet. Vond m echt fout gecast. Hij schreeuwde veels te vaak in plaats van te zingen. Verder overtuigde ie dus ook totaal niet IMHO. Nee, ze hadden beter iemand anders kunnen nemen. Wie?? tja, dat weet ik eigenlijk niet
Maar goed, that`s just my opinion
Precies mijn puntquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:11 schreef Sonja27 het volgende:
Ik vond hem heel sexie en volgens mij was dat niet direct de bedoeling van de phantom
Medelijden, voornamelijk, verslaving aan zijn muziek... doodsangst speelt op bepaalde momenten ook een rol. Uiteindelijk kiest ze voor Raoul, remember? Wat kan die haar bieden, dat watje?quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:42 schreef gr8w8 het volgende:
Dracula heeft ook een hele sexuele aantrekkingskracht. Dat past bij een monster. Hoe zou anders Christine zodra ze hem zag nog iets voor hem kunnen voelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Waarom doet Christine dat, en waarom reageert de Phantom zo opeens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom bij de V&D der webfora.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:07 schreef Cee het volgende:
Aha! Bedankt voor de uitleg. Ik blijf 't vreemd vinden dat de PhantomWaarom spoileren we eigenlijk... nou jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
3 Meiquote:Op woensdag 16 februari 2005 20:01 schreef Toad het volgende:
En wanneer kunnen we hem verwachten?
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat bepaalde films in amerika al op dvd zijn en hier nog niet eens uit is in de bios. Om dan te voorkomen dat die dvd vanuit amerika hier wordt ingekocht door de bioscoop gangers en er geen publiek meer in de zalen zit hebben ze dit zo gedaan.quote:Op woensdag 16 februari 2005 20:01 schreef Toad het volgende:
En wanneer kunnen we hem verwachten?
Stomme regios ook![]()
Waarom is dat eigenlijk? (zal vast vaker gevraagd zijn)
Mee eens, vind het verhaal ook niet bijster interessant.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:17 schreef el_hombre het volgende:
En ligt het aan mij of is het verhaal uberhaupt niet goed?, want ik heb ook andere filmversies gezien en toen vond ik ook dat het verhaal niet zoveel voorstelde.
Het verhaal is prachtig, Hollywood heeft het alleen verneukt. De enige film die trouw is aan de historie is die met Lon Chaney. De rest neemt veelt e veel vrijheden, vooral wat betreft oorsprong en vorm van de verminking.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:21 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Mee eens, vind het verhaal ook niet bijster interessant.
Wat was dat eigenlijk voor verminking in deze film. In die hele oude stomme film is echt zijn hele hoofd verminkt en ziet hij er echt uit als een monster. In deze film lijkt het meer een soort brandwondje, die niet eens de helft van zijn gezicht in beslag neemt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het verhaal is prachtig, Hollywood heeft het alleen verneukt. De enige film die trouw is aan de historie is die met Lon Chaney. De rest neemt veelt e veel vrijheden, vooral wat betreft oorsprong en vorm van de verminking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:32 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Wat was dat eigenlijk voor verminking in deze film. In die hele oude stomme film is echt zijn hele hoofd verminkt en ziet hij er echt uit als een monster. In deze film lijkt het meer een soort brandwondje, die niet eens de helft van zijn gezicht in beslag neemt.
In sommige scenes leek het masker veel te klein om die wond helemaal te bedekken."This fate, the infection, which poisons our love"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Disfigured?" "From birth, it seems."
Infectie van hem of zijn moeder tijdens de zwangerschap/vlak na de geboorte. Het is een concessie tussen het hollywoodgebeuren en het oorspronkelijke verhaal. Daarin brengt Erik een tijd door bij een reizend circus, waar hij als "living corpse" tentoongesteld wordt.
De echte Erik had een "gezicht" als een doodshoofd, een lichaam als een ontbindend lijk. Hoe je daarmee kan leven is mij ook een raadsel, het zal ongetwijfeld gedramatiseerd zijn, maar Lon Chaney komt daar dus het dichtst bij in de buurt. Zo is hij geboren.
In de meeste andere films raakt hij later in zijn leven verminkt, meestal door zuur of vuur, in de versie met Robert Englund sluit hij zelfs een deal met de duivel. In de 2003 versie met Julian Sands is hij zelfs helemaal niet verminkt en draagt hij alleen een masker.
De enige uitzondering is de 1990 versie met Charles Dance, waarin het spook geboren wordt in de opera zelf en daar nooit meer weggaat.
Dit soort verhalen schrapt het grootste deel van Eriks persoonlijkheid weg, die gevormd is tijdens zijn wereldreizen. Hij heeft leren doden in Persie, met de lasso, bijvoorbeeld, architectuur gestudeerd in ik meen Italie. Al dat soort dingen missen en maken het karakter eendimensionaal.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Butler het niet zo op dat masker had en dat het daarom zo belachelijk klein was. Het komt nogal triest over zo, ja. Een fat die de deur niet uit durft omdat ie een pukkel heeft, zeg maar. Zo ontzettend jammer.
Waarom Webber uberhaupt van een volledig zijden masker naar een half "plastic" masker is gegaan, ontgaat me nog steeds. Ja, zingen on stage is nogal lastig met iets over je mond, maar ... nou ja. 't Is niet anders."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Ja, zo klinkt het allemaal wat logischer, Een gezicht als een doodshoofd en een ontbindend lichaam is wel iets anders dan hollywood jongen met vlekje.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
"This fate, the infection, which poisons our love"
"Disfigured?" "From birth, it seems."
Infectie van hem of zijn moeder tijdens de zwangerschap/vlak na de geboorte. Het is een concessie tussen het hollywoodgebeuren en het oorspronkelijke verhaal. Daarin brengt Erik een tijd door bij een reizend circus, waar hij als "living corpse" tentoongesteld wordt.
De echte Erik had een "gezicht" als een doodshoofd, een lichaam als een ontbindend lijk. Hoe je daarmee kan leven is mij ook een raadsel, het zal ongetwijfeld gedramatiseerd zijn, maar Lon Chaney komt daar dus het dichtst bij in de buurt. Zo is hij geboren.
In de meeste andere films raakt hij later in zijn leven verminkt, meestal door zuur of vuur, in de versie met Robert Englund sluit hij zelfs een deal met de duivel. In de 2003 versie met Julian Sands is hij zelfs helemaal niet verminkt en draagt hij alleen een masker.
De enige uitzondering is de 1990 versie met Charles Dance, waarin het spook geboren wordt in de opera zelf en daar nooit meer weggaat.
Dit soort verhalen schrapt het grootste deel van Eriks persoonlijkheid weg, die gevormd is tijdens zijn wereldreizen. Hij heeft leren doden in Persie, met de lasso, bijvoorbeeld, architectuur gestudeerd in ik meen Italie. Al dat soort dingen missen en maken het karakter eendimensionaal.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Butler het niet zo op dat masker had en dat het daarom zo belachelijk klein was. Het komt nogal triest over zo, ja. Een fat die de deur niet uit durft omdat ie een pukkel heeft, zeg maar. Zo ontzettend jammer.
Waarom Webber uberhaupt van een volledig zijden masker naar een half "plastic" masker is gegaan, ontgaat me nog steeds. Ja, zingen on stage is nogal lastig met iets over je mond, maar ... nou ja. 't Is niet anders.
Ik hoop dat de special edition ook hier uitkomt. Maar voorlopig is er nog geen enkele versie in de handel...quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:23 schreef wonderer het volgende:
Zo, net de special edition aangeschaft bij wal mart, 21 dollar. Zo'n 16 euro
Voor zover ik weet heb ik alle versies gezien, op die van Julian Sands na, en ze zijn allemaal slecht, vergeleken bij het oorspronkelijke verhaal. Als je dat echter loslaat, valt het nog wel mee. De versie met Max Schell was goed te doen.
Hij is een romantisch, tragisch figuur nu, meelijwekkend in het ergste geval. Terwijl de oorspronkelijke Erik een angstaanjagend, krankzinnig genie was. Hollywood...
Je mag hem wel lenen. Als je regio 1 DVDs kan afspelen, tenminste.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:43 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ik hoop dat de special edition ook hier uitkomt. Maar voorlopig is er nog geen enkele versie in de handel...
quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:23 schreef Toad het volgende:
Waar blijft 'ie?
bronquote:Releasedates:
BE + NL : 26/07/2005
Ja, en dat is huur, de koopDVD: Releasedates BE + NL : 29/09/2005quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |