danku
't is een hard soort drum 'n' bass, Squarepusher-achtig. Kijk hier maar:
http://www.atak.nl/hifi/agenda/info030417.php
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Toolshed op 02-04-2003 19:14]
Overseer - Supermoves
Aphex Twin - Come to Daddy
Lunatic Calm - Leave you far behind
Luister maar 's...
en Aphex Twin valt er zeker niet onder, das gewoon Ambient/vage shizz
quote:Lunatic Calm valt meer in het 'hokje' Chemical Beats.
Op woensdag 2 april 2003 19:04 schreef ELPablo het volgende:
Ik denk dat ze dergelijke nummers bedoelen:Overseer - Supermoves
Aphex Twin - Come to Daddy
Lunatic Calm - Leave you far behindLuister maar 's...
quote:Luister dan dit nummer vrdmm! Dat is geen Ambient/Vaag geneuzel! Dat hokjesgedoe altijd. Aphex maakt namelijk niet een soort modelmuziek...
Op woensdag 2 april 2003 23:19 schreef Yorrit het volgende:
Squarepusher is toch niet zo hard? of Squarepusher maar dan harder?en Aphex Twin valt er zeker niet onder, das gewoon Ambient/vage shizz
okedan
even wat gedownload van een zeker Hyperdriver, en het is wel gigantische herrie zeg maar wel grappig.
en Come to Daddy lijkt er niet heel erg op (stuk minder herrie), maar ik begrijp wat je bedoeld...ik ken vooral het rare bliepjes-tikjes werk van Aphex Twin, daarom dacht ik daar niet direct aan...
quote:Atari Teenage Riot
Op vrijdag 4 april 2003 09:47 schreef Whaxx het volgende:
Venetian Snares!
http://www.klangforschungost.org/forum/index.php?s=
Breakcore is volgens mij een andere benaming voor Drill 'n Bass. Een hardere variatie van drum 'n bass.
quote:Nope, lijkt er totaal niet op
Op zondag 8 februari 2004 14:47 schreef Beathoven het volgende:
Lijkt het hier op of is dit toch meer ambient rave?
Breakcore is volgens mij een andere benaming voor Drill 'n Bass. Een hardere variatie van drum 'n bass.
Tis meer: hardcoreterrorteknoindustrialraggareggeaskadrumnbassbreaks
quote:haha
Op zondag 8 februari 2004 15:32 schreef jaap393 het volgende:[..]
Nope, lijkt er totaal niet op
quote:Inderdaad, heb 'het' al een paar keer gehoord, meestal als soort van try-out of in een bijzaaltje van meestal wat alternatievere podia of techno-drumNbass dj's...... zeker de moeite waard!
Iemand nog data/locaties voor een leuk feestje binnenkort????
btw: derrick may - 13 maart doornroosje nijmegen.......:Y
en check meteen dat hele forum maar ff uit want er staan best wel wat feestjes gepost.
tis alleen wel vnl in belgie
en je moet de site van waterfront in rotterdam regelmatig checken, want daar is ook met enige regelmaat een breakcorefeestje gehost door bong ra, genaamd breakcore a gogo
http://www.waterfront.nl/index.php3
alstu
alles gratis uiteraard
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 11-02-2004 18:37]
quote:Yup. Dan heb je wel zo'n beetje de kern te pakken denk ik ja.
Op vrijdag 4 april 2003 09:47 schreef Whaxx het volgende:
Venetian Snares!
Gigantische tyfusherrie, kan het op z'n tijd best waarderen .
quote:Ga jij dan ook toevallig naar breakcore gives me wood in gent op 28 februari?
Op woensdag 11 februari 2004 23:00 schreef dynast het volgende:
Widerstand Records heeft een aardig uitgebreide site met een heuse community. Zeer de moeite waard, al was het alleen voor de event calendar.
quote:Helaas niet, is me net ff te ver.. maar de 31ste in Alkmaar, Parkhof lijkt me wel wat met SickBoy.
Op donderdag 12 februari 2004 18:51 schreef jaap393 het volgende:[..]
Ga jij dan ook toevallig naar breakcore gives me wood in gent op 28 februari?
dat ziet er vet uit..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:55 schreef jaap393 het volgende:
donderdag 10 juni:
Worm@nighttownbasement
- ABELCAIN [usa / addict, low res, zhark]
- DOORMOUSE [usa / planet-mu, violent turd, addict, distort, zod]
- STUNTROCK [usa / addict, clfst]
- ANONYMOUS [usa / addict]
- CO2 [nl / team wasted]
als alles meezit ik welquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:22 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dat ziet er vet uit..
maar denk niet dat ik dat ga redden op een donderdag..
die trein is het probleem niet. ik kan vanaf rdam met de nachttrein. maar dan moet ik nog terug naar mn gehucht, dat wordt lastig (of fietsen).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:35 schreef jaap393 het volgende:
[..]
als alles meezit ik wel
t kutte is dat t om 9 begint en al om 2 afgelopen is, anders wil ik nog wel eens wachten op de eerste trein, maar om nu van 2 tot 7 op rotterdam centraal rond te hangen![]()
maar een maat van me heeft als t goed is een plaats gevonden om te crashen, en op donderdag begint voor mij de vakantie, dus dit is wel een goed feestje om te beginnen
En, is t je nog gelukt om te komen? Anders heb je wel een tof feestje gemistquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:06 schreef Yorrit het volgende:
[..]
die trein is het probleem niet. ik kan vanaf rdam met de nachttrein. maar dan moet ik nog terug naar mn gehucht, dat wordt lastig (of fietsen).
hmm, even kijken of ik wat vrienden kan strikken, en wie weet...
luister nu trouwens de nieuwe mix (Yardcore?) van Bong-Ra. hij is weer vet.
nee man.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:36 schreef jaap393 het volgende:
[..]
En, is t je nog gelukt om te komen? Anders heb je wel een tof feestje gemist
hmm jammer dat ik het gemist hebquote:Op maandag 14 juni 2004 10:06 schreef teknomist het volgende:
http://rotfeest.tk
Tijdje geleden al geedowned, maar echt een vette set! lekker chaotisch!quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:50 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Breakcore set door dj C64, 50MM
1. Enduser - Rukkus (Sonic Terror)
2. Nettle - Duende (DJ Scud's In Chains Remix) (The Agriculture)
3. Current Value - These Engines (Phantomnoise Records)
4. Epsilon - No Try (Bloody Fist)
5. Drop The Lime - Happy 3 CU (Broklyn Beats)
6. Bogdan Raczynski - Untitled (Replex)
7. ? (Ragga-Core)
8. Doormouse - Skelechairs (Venetian Snares rmx) (Addict)
9. Shitmat - Haile Selassie Rules O.K. (Planet-Mu)
10. The Bug - Aktion Pak (Feat. Warrior Queen) (Rephlex)
11. Paul Blackout - Revolution (Hardline)
12. Bong Ra - Kick Out The Jams (Russian Roulette)
13. Parasite - Corporate States Of America (Peace Off)
14. Amboss - Jinx (Mindbender)
15. Enduser - The Are A Lot Of Angry People In The World (Sonic Terror)
16. Kid Kryptic - Durok (Fear)
17. Parasite - Inna Bong (Clash)
quote:Mash-up action potentially suited to fans of shitmat, Venetian Snares and other Planet Mu things...
This 10 track "party stomper" may well provoke you into a state of anarchy, should you be that way inclined. Essentially a kind of 'super collection' of new and exclusive material stitched together with a few tracks of earlier vinyl releases of this original and perverse brand of bonebreaking mash-up.
Releases on mainly european labels such as Deathsucker, Peace off, Junk, and now, the vinyl version of this new album on Mirex records
(warp)
Breakcore niet hard? Dan wil ik de muziek die jij hard vindt wel 'ns horen!! Moet wel goed zijn!quote:Op woensdag 3 november 2004 15:08 schreef Faxie het volgende:
Ff kickje....5f 55 valt NIET onder breakcore, ben d'r ondertussen wat bekende mee geworden, vooral met ene meneer Venetian Snares
maare....ik vind het eigenlijk niet eens zulke harde muziek hoor.....zal wel aan mij liggen....
Vergeet vooral Doormouse, Fanny, DuranDuranDuran en Neerlandsch trots Bong-Ra niet.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:55 schreef BJB het volgende:
Naast Venetian Snares ook leuk: Xanopticon, Knifehandchop, Sickboy, Hecate, Shitmat. Voor de betere herrie
Ik hoop dan op Nijmegen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:49 schreef Yorrit het volgende:
Ik las dat Doormouse en Baseck in september weer in NL te bewonderen zijn![]()
die past zeker in dit topic thuis tenx voor de tip!quote:Op zondag 31 juli 2005 20:19 schreef TheVotary het volgende:
Misschien wel een aanrader:
http://www.discogs.com/release/409525
Noize Creator-Something Bad. Is al even uit geloof ik. Natuurlijk niet alleen maar breakcore, maar volgens mij past die wel goed hier in dit topic thuis. Laatst deze gast nog aan het werk gezien in R'dam en het is overduidelijk dat hij veel D&B invloeden gebruikt (althans tijdens zijn live optredens). Van mij had het op dat moment wel wat ruiger gemogen, maar je kunt niet alles hebben. Echt de moeite waard van het downloaden/kopen (als je hem al ergens kunt vinden bij een lokale platenboer).
zou wel kunnenquote:Op zondag 31 juli 2005 20:25 schreef Faxie het volgende:
Noize Creator....da's toch meer Terror dacht ik? ....die stond vroeger op Mp3.com en volgens mij zag ik 'm ook op een terror cd die ik vroeger had.. ...
Wellicht is ie andere paden aan het afwandelen...![]()
Die ken ik...althans ik ken een breakcore-achtig nummer met de vogeltjesdans erin.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:24 schreef Yorrit het volgende:
Doormouse - A Really Gassy Bird
Vogeltjesdans Breakcore..
ja natuurlijkquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:17 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
holy fuck Drumcorps klinkt indd vet
nog meer venetian snares fans hier?
Aha hij is dus al binnen te halen met de welbekende downloadprogramma's? Zal als ik morgen in Nijmegen ben, ze eens aanzetten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:22 schreef LostFormat het volgende:
Die nieuwe is geniaal.
Jonge die cd is echt fucking master!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:21 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Sounds die nieuwe met klassiek erdoorheen
Winnipeg is a Frozen Shithole bedoel je.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:21 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Nee, al bij velvet en sounds gezocht hier in rotterdam, velvet had er een, INFOLEPSY EP, Sounds die nieuwe met klassiek erdoorheen, maar dies gaar geloof ik, ik zoek die van live in winnipeg of zo,
1,2,3.... iemand?
ja bestwelquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Jonge die cd is echt fucking master!
Vind dat ene nummer (weet de naam niet meer) met dat hele lange klassieke intro echt goed. Gaat echt los na dat introquote:
amateurquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:20 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Ik snap de combinatie klassiek met breakcore niet :S
Shitfuckers EP misschien...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:16 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Wat i het hardste en snelste Venetian Snares CD?
De hardste is zonder twijfel Making Orange Things...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:16 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Wat i het hardste en snelste Venetian Snares CD?
Otto von Schirach, mijn hemel maakt die knakker nog steeds dezelfde bende? Die knakker is echt zo'n lekker foute Schematic-artiest. Ik heb trouwens onlangs de nieuwe Kid606 gehoord en die is nu een hele andere kant op gegaan. Titel van de openingstrack? 'Done with the scene'.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:58 schreef dynast het volgende:
Kort samengevat behoorlijk fucked up en twisted spul, voor mensen die Snares kunnen waarderen absoluut het luisteren waard.
Je ziet er mensen hakken maar je zit er mensen ook met een capuchon op in de box verdwijnen. Over het algemeen best veel krakers maar het is wel veel diverser dan op een teknofeestje.quote:Op maandag 12 september 2005 12:00 schreef zodiakk het volgende:
Ik ben ook weleens naar een breakcorefeest geweest en dat was een ranzig worstenfeest met veel kale koppen, kisten, drugs en viezigheid. dat kan natuurlijk net een verkeerd feest geweest zijn, maar ik vermoed dat het gemiddelde breakcorefeest bezocht wordt door mensen met capuchons en piercings.
Ik vind het anders behoorlijk kansloos puberaal.quote:Op maandag 12 september 2005 13:37 schreef Yorrit het volgende:
ja Capuchons en Kale Koppen gebroederlijk naast elkaar
Wat? De muziek zelf of het feit dat het die groepen mensen aantrekt?quote:Op maandag 12 september 2005 13:51 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk kansloos.
Ja godverdomme, krijg ik nog eens de kans om mijn post aan te passen?quote:Op maandag 12 september 2005 13:53 schreef LostFormat het volgende:
Wat de muziek zelf of het feit dat het veel verschillende soorten mensen aantrekt?
"Who Still Kill Sound" was al een indicatie dat de Kid z'n horizon wilde verbreden (al viel juist die plaat bij veel lui niet in goede aarde vanwege de wisselende kwaliteit), maar bij het horen van de eerste nummers van "Resilience" viel m'n mond toch wel even open van verbazing. Eigenlijk heeft 'ie gewoon een prachtige pop plaat gemaakt, een fijn album voor in de late uurtjes. En voor de Kid waarschijnlijk de juiste plaat op het juiste moment, vlak voordat hij in een karikatuur van zichzelf zou veranderen.quote:Op maandag 12 september 2005 12:00 schreef zodiakk het volgende:
Ik heb trouwens onlangs de nieuwe Kid606 gehoord en die is nu een hele andere kant op gegaan. Titel van de openingstrack? 'Done with the scene'.
Tijdje terug naar Doormouse (oid) in Nighttown.quote:Op maandag 12 september 2005 13:56 schreef Yorrit het volgende:
testosterongehalte?
welke feestje ben jij geweest?
Ik heb iig nog nooit een testosteron of onprettige sfeer meegemaakt op een breekkoorfeest... altijd gewoon dikke party..quote:Op maandag 12 september 2005 13:58 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Tijdje terug naar Doormouse (oid) in Nighttown.
Die nieuwe Kid606-plaat is weliswaar verrassend en er staan een paar mooie tracks op, maar ook zeker wat flodders (zoals eigenlijk altijd met zijn albums).quote:Op maandag 12 september 2005 13:56 schreef Summoner het volgende:
"Who Still Kill Sound" was al een indicatie dat de Kid z'n horizon wilde verbreden (al viel juist die plaat bij veel lui niet in goede aarde vanwege de wisselende kwaliteit), maar bij het horen van de eerste nummers van "Resilience" viel m'n mond toch wel even open van verbazing. Eigenlijk heeft 'ie gewoon een prachtige pop plaat gemaakt, een fijn album voor in de late uurtjes. En voor de Kid waarschijnlijk de juiste plaat op het juiste moment, vlak voordat hij in een karikatuur van zichzelf zou veranderen.
Waarom ga je naar een feest als iedereen toch alleen maar ironisch staat te wezen? Op die manier bevestig je toch alleen maar het karikaturale aan Breakcore? Ik hou wel van een beetje pretentie en oprechtheid. D'r is toch geen bal aan als niemand de muziek serieus neemt (inclusief de dj/artiest)? Dat is toch leeg?quote:Op maandag 12 september 2005 14:04 schreef LostFormat het volgende:
Breakcorefeestjes vind ik juist tof omdat niemand daar het geheel serieus neemt. Testerongehaltes ben ik nog nooit tegengekomen.
Ik vind het juist lekker dat het pretentieloos is. En het is natuurlijk niet zo dat niemand die muziek serieus neemt maar met een korrel zout mag het best genomen worden. Een dj als baseck op de afeglopen wreck havoc was gewoon geconcentreerd met z'n set bezig en was mixtechnisch ook zeer goed. Maar dat neemt niet weg dat ik als een debiel stond te grijnzen tijdens z'n set.quote:Op maandag 12 september 2005 14:09 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een feest als iedereen toch alleen maar ironisch staat te wezen? Op die manier bevestig je toch alleen maar het karikaturale aan Breakcore? Ik hou wel van een beetje pretentie en oprechtheid. D'r is toch geen bal aan als niemand de muziek serieus neemt (inclusief de dj/artiest)? Dat is toch leeg?
ik ga naar feestjes om een leuke tijd te hebben en dat kan ik ook als er weinig vrouwen zijn.quote:Over dat testosterongehalte: op de paar feesten waar ik ben geweest liep altijd 85% mannen rond. Ja, dan heb ik het na een feest of 3 héél snel gezien met die scene.
het brengen van de muziek wordt zeker serieus genomenquote:Op maandag 12 september 2005 14:19 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik vind het juist lekker dat het pretentieloos is. En het is natuurlijk niet zo dat niemand die muziek serieus neemt maar met een korrel zout mag het best genomen worden. Een dj als baseck op de afeglopen wreck havoc was gewoon geconcentreerd met z'n set bezig en was mixtechnisch ook zeer goed. Maar dat neemt niet weg dat ik als een debiel stond te grijnzen tijdens z'n set.
Ik ga ook naar feestjes om lol te hebben, maar ik heb gemerkt dat ik daar wat meer moeite mee heb als er alleen maar mannen zijn (en dan heb ik het puur over sfeer en echt niet over 'achter de vrouwen aanzitten').quote:Op maandag 12 september 2005 14:19 schreef LostFormat het volgende:
ik ga naar feestjes om een leuke tijd te hebben en dat kan ik ook als er weinig vrouwen zijn.
Dat zal mij dus aan m'n reet roesten.quote:Op maandag 12 september 2005 14:26 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik ga ook naar feestjes om lol te hebben, maar ik heb gemerkt dat ik daar wat meer moeite mee heb als er alleen maar mannen zijn (en dan heb ik het puur over sfeer en echt niet over 'achter de vrouwen aanzitten').
quote:Op maandag 12 september 2005 14:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat zal mij dus aan m'n reet roesten.
ik zag de nieuweste het hier nog ligge, 19 eurquote:Op maandag 12 september 2005 14:09 schreef iDex het volgende:
hmz vet![]()
net ff van de site Venetian Snares - Live at die Werft gedownload
klinkt best vet
zijn de cd's beetje te betalen van Venetian Snares? ik ga zo naar de stad ff kijken of ik een cdtje kan aanschaffen
Liever een paar uurtjes om je oren geslagen worden met beats in alle soorten en maten, dan naar tot in den treure gehypte britpop bandjes die met een gitaar staan te prutsen. De ervaring leert namelijk dat vrouwen gaan voor de 'interessante/hippe' uitstraling van een groepje ongeschoren knapen, en niet zozeer voor de muzikale kwaliteit.quote:Op maandag 12 september 2005 14:30 schreef Yorrit het volgende:
tsja met 'extreme' electronica ben je vaak 'gedoemd' tussen de mannen te staan...
hell yeahquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:38 schreef Smojphace het volgende:
[..]
Liever een paar uurtjes om je oren geslagen worden met beats in alle soorten en maten, dan naar tot in den treure gehypte britpop bandjes die met een gitaar staan te prutsen. De ervaring leert namelijk dat vrouwen gaan voor de 'interessante/hippe' uitstraling van een groepje ongeschoren knapen, en niet zozeer voor de muzikale kwaliteit.
Ja ik was in de garage jaquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:42 schreef Moravec het volgende:
Oi Yorrit, was jij dan ook vorige week in de garage of heeft Ove-Naxx elders gespeeld hierzo?
Breakcore feestjes bij Bazart zijn ook erg goed te verhapstukken! Dus vrijdag naar Enschede en zaterdag Den Haag...is te doen!quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:15 schreef Yorrit het volgende:
Zaterdag 22 oktober
Bazart Den Haag
Breakcore a go-go
met
Shitmat
Ebola
23:00 6 Euro
zeker niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:02 schreef Goofup het volgende:
Ik vind in sommige gevallen de vergelijking met gabber ook niet ver te zoeken hoor.
MASTERS OF BREAKCOREquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:07 schreef EricBoucher het volgende:
Vrijdag 21 oktober in Atak Enschede. Breakcore Galore
Ik heb verder nog geen info over de avond maar het wordt weer top!
Ik kom nog wel met verdere info, als er wat bekend is.
wanneer ie weer hier komt bedoel je?quote:Op donderdag 22 september 2005 09:42 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Weet iemand waneer venetian snares weer gaat toeren?![]()
Hmm, zeer indrukwekkende set. 'Broken out of window in hell' \0/quote:Op donderdag 22 september 2005 11:52 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Baseck live @ wood
quote:Di 18 Okt / 20:30u / ¤6
concert
KID 606 (us) + DROP THE LIME (us) + dj THIJS DSTRUCT (nl)
SHOCK & AWE
Breakcore Liveact no.1; Drop The Lime is net terug van z'n Japanse tour waar hij o.a. met Melt Banana het podium deelde. Hij staat voor deze avond ingeroostert met Tigerbeat6 opperhoofd en brekebeentjes pionier Kid 606.
KID 606
Elektronica maestro Miguel Depedro beheerst als Kid 606 en als opperhoofd van het Tigerbeat6 label de kunst van het doorbreken van muziekgrenzen. Dit heeft hem tot sleutelfiguur gemaakt in de elektronische muziek maar ook daarbuiten. In een handomdraai draait 606 samples van Missy Elliot, NWA, jungle, techno en meer door de computer en maakt er moddervette muziek mee.
DROP THE LIME
Breakcore-emo-punk/jungle/electro multitalent Drop The Lime heeft inmiddels zijn thuisbasis New York verruild voor Berlijn. De Döner stad als uitvalsbasis zal hem helpen in zijn queste naar werelddominantie. De gelukkigen die eerder in april bij de Drop The Lime performance bijwoonden weten al hoe sterk DTL Live is. Wie bezit er de kloten om deze dinsdagavond huis en haard te verlaten om zich in het oog van de storm te begeven?
Worm, Rotterdam. http://www.wormweb.nl/quote:Za 05 Nov / 22:00u / ¤6
concert
KNIFEHANDCHOP (ca) + RAASKALBOMFUKKERZ (nl) + BUGBOMBERBOY (nl)
SHOCK & AWE
Van de super dansbare Knifehandchop mix via de raaskallende hiphop van de Raaskalbomfukkerz tot de razendsnelle ADHD oorvijgen van BugBomberBoy is er deze avond weer véél goeds te horen!
KNIFEHANDCHOP
Knifehandchop is de 23 jarige Billy Pollard uit Toronto. Zijn muziek is er niet om stil bij te staan. Als hij optreed, concentreert hij zich op de meest (quote) “dancefloor-killing material” om iedere club om te toveren in een complete rave. Dit doet hij met een grote variëteit aan invloeden en stijlen die hij omvormd tot de frisse Knifehandchop mix van ragga, techno, hardcore, hiphop en booty house.
RAASKALBOMFUKKERZ
de stille vennoot: poëtisch geraaskal, dr snoodaard: beatcreator (sampling & keyboard)
Samengevat uit de Raaskalbomfukkerz bio: “De raaskalbomfukkerz opereren op de vergeten as van het kwaad, die van Castricum naar Amersfoort (en terug). Zij opereren als een tweemans-batiljon in de guerillastrijd voor meer kloten en raarheid in de hip-hop-scene en daarbuiten.
BUGBOMBERBOY
BugBomberBoy's energieke Livesets zijn geknipt voor de pixelcultuur. Met zijn apparatuur en speelgoedtools maakt deze jonge Nederlandse neuroot moordende ratelbeats die doen denken aan de oude Shizuo (DHR) in een moderner jasje.
Bryan Fury is echt gave hardcorequote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:35 schreef Arris het volgende:
BREAKCORE GALORE
Panacea
Bryan Fury
Unyx
Dr. Parax
Jakuza
21 oktober - Atak, Enschede - ¤ 6,50
shit waarom nou weer in den haag, wordt tijd dat Shitmat eens naar Tilburg komt..quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:15 schreef Yorrit het volgende:
Zaterdag 22 oktober
Bazart Den Haag
Breakcore a go-go
met
Shitmat
Ebola
23:00 6 Euro
* hond_in_de_goot in agenda noteert.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:35 schreef Arris het volgende:
BREAKCORE GALORE
Panacea
Bryan Fury
Unyx
Dr. Parax
Jakuza
21 oktober - Atak, Enschede - ¤ 6,50
Nja, het valt in wel meer hokjes. Er zitten ook van die rustige autechre achtige stukken in bijv.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:23 schreef Yorrit het volgende:
och dit kan je zonder schaamrood op de wangen breakcore noemen
LostFormat, FUCK hokjes...quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nja, het valt in wel meer hokjes. Er zitten ook van die rustige autechre achtige stukken in bijv.
quote:
Heb je gewoon thuis zitten trippen met wat breakcore over de boxjes? Of al daadwerkelijk is op een feest genomen?quote:Op maandag 14 november 2005 10:45 schreef Yorrit het volgende:
Breakcore blijkt goed samen te gaan met LSD...
ga dat nog zeker een keer gebruiken op een breakcorefeest...
ja thuis met breakcore over de boxen...quote:Op maandag 14 november 2005 15:45 schreef H4ze het volgende:
[..]
Heb je gewoon thuis zitten trippen met wat breakcore over de boxjes? Of al daadwerkelijk is op een feest genomen?
Ik heb nooit LSD gedaan, maar ik heb 't idee dat 't bij mij alles behalve goed zal uitpakken [op een breakcorefeest]![]()
Dat is zeker waar. Het probleem is alleen vaak dat de hokjes elkaar vaak zo overlappen, dat er te vermoeiende discussies over ontstaanquote:Op maandag 14 november 2005 15:52 schreef HAL9000S het volgende:
Hokjes zijn zeker oke... als je iets wilt verwoorden of beschrijven zorgt het alleen maar voor duidelijkheid.
Ik had ook graag willen gaan. Zo klote is dat wachten altijdquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:28 schreef Yorrit het volgende:
ja vet!
alleen treinwachten gaat niet door met zulk weer....
... maar het is zielloze rommel (net zoals de meeste breakcore), softwaregepiel zonder richting, zonder originaliteit. Niemand zit eigenlijk te wachten op een glitchy-release, het is allemaal al eens gedaan, en beter ook. Er zit daarom niets sprankelends in die release.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nja, het valt in wel meer hokjes. Er zitten ook van die rustige autechre achtige stukken in bijv.
een nieuwe plaat? hij mag wel ff rust nemen, hij heeft al 3 platen uitgebracht dit jaar...quote:Op woensdag 30 november 2005 13:40 schreef zwareshag het volgende:
Ik hoor trouwens niks meer van meneer Aaron, wordt het niet eens tijd voor een aankondiging van een nieuwe plaat of wat tourdates?
Zulks een puristisch gebazel.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:59 schreef zodiakk het volgende:
[..]
... maar het is zielloze rommel (net zoals de meeste breakcore), softwaregepiel zonder richting, zonder originaliteit. Niemand zit eigenlijk te wachten op een glitchy-release, het is allemaal al eens gedaan, en beter ook. Er zit daarom niets sprankelends in die release.
Ik begrijp nog steeds niet waarom breakcore aan zo'n opmars bezig is, of misschien ook wel: het is gewoon gabber voor jongemannen met een hormonenoverschot en morsige kleding. Over een jaar of twee, hoogstens drie spat het allemaal weer uit elkaar.
nouja daar ga je wel een beetje ver...quote:Op woensdag 30 november 2005 15:59 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Zulks een puristisch gebazel.
Breakcore is DIY, pretentieloos vermaak en zowat elke breakcore enthousiast weet dat maar al te goed. Zielloos raggen met een knipoog. Dat moet je kunnen waarderen.
Natuurlijk maar ik vind dat mensen die vaak kritiek op breakcore hebben het allemaal veel te serieus nemen. Natuurlijk is het hard, en veel doelloos gerag maar dat is vaak juist het lekkere er aan. Dit neemt niet weg dat de producers/artiesten wel serieus bezig zijn met hun ding. Maar als je met argumenten als 'zielloos', 'puberaal' en al dat meer komt dan heb je het naar mijn mening gewoon niet echt begrepen. Er zit meer dan genoeg diepgang in de muziek om het interessant te houden.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
nouja daar ga je wel een beetje ver...
t gaat natuurlijkom de party, maar dat het alleenmaar pretentie en zielloos raggen is... daar is het een te groot 'genre' voor om dat voor iedereen op te laten gaan..
Tof, even lezen.quote:er is in 'de scene' ook discussie over waar het over gaat en welke kant het opgaat http://c8.com/c8/phpBB2/viewtopic.php?t=4822
alle 'grote namen' doen ookeen duit inhet zakkie daar...
Heel z'n tour? Dus ook niet in waterfront zaterdag?quote:Op donderdag 1 december 2005 00:33 schreef rioteer het volgende:
Helaas helaas Hrvatski heeft gecancelled voor Crakbeats en de rest van zijn tour.
Zijn vevanger is Chocolademan.
DE rest van de line up blijft hetzelfde
Party on!!
Bas
RIOTEER
ja, hij is ziek...quote:Op donderdag 1 december 2005 00:34 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Heel z'n tour? Dus ook niet in waterfront zaterdag?
tis 1 gast!quote:Op donderdag 1 december 2005 15:49 schreef s00z het volgende:
Weet niet of het al gezegd is, maar Stuntrock is een gave breakcore band!
Luister naar Xanopticon's Liminal Spaces en je zult merken dat ook breakcore zijn 'diepgang' kent.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:59 schreef zodiakk het volgende:
[..]
... maar het is zielloze rommel (net zoals de meeste breakcore), softwaregepiel zonder richting, zonder originaliteit. Niemand zit eigenlijk te wachten op een glitchy-release, het is allemaal al eens gedaan, en beter ook. Er zit daarom niets sprankelends in die release.
Ik begrijp nog steeds niet waarom breakcore aan zo'n opmars bezig is, of misschien ook wel: het is gewoon gabber voor jongemannen met een hormonenoverschot en morsige kleding. Over een jaar of twee, hoogstens drie spat het allemaal weer uit elkaar.
juuuust Bong-Raquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:05 schreef Yorrit het volgende:
http://www.bong-ra.com/mp3/hellfire_megamix.mp3
megamix van Bong-Ra's nieuwe album "I Am the God of Hellfire"
edit: kut nu al down
29 december ook samen met Chrome Hoof in Nighttown, ook nog met FFF en anderen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:14 schreef Sjoewe het volgende:
ik ben hem hier anders gewoon aan het opslaan
Enne Oudejaars avond voor de lief hebbers in Db's Utrecht:
Jason Bong-Ra en zijn Belgische compaan Sickboy brengen Hammer Horror met gabber, rave en een flinke dosis humor.
http://www.servants-of-the-apocalyptic-goat-rave.tk
in Atakquote:vrijdag 24 februari 2006 | Breakcore & Electronix
Breakcore Galore: Bong-Ra + Candie Hank (EC8OR) + Mormo + Bulkrate
Breakcore Galore betekent heftige breaks, vette beats en hemeltergend mooie melodiën: genres als breakcore, electronix, electro en tekno confronteren elke bezoeker met het feit dat de grenzen van de waanzin nog bij lange na niet bereikt zijn. één van de optredende artiesten is Patrick Catani, die onder verschillende aliassen al veel platen uitbracht. Zijn eerste kleine succes was EC8OR, waarmee hij in de tweede helft van de jaren '90 platen uitbracht bij Alec Empire's DHR-label. Zijn platen uit die tijd zijn staaltjes van compromisloze electronica met shockerende teksten. Daarna bracht hij platen uit onder verschillende namen, waarvan Test Tube Baby en Candie Hank de bekendste zijn. Bovendien maakt hij deel uit van de Poppenkast-hiphopshow The Puppetmastaz.
I Am The God Of Hellfire!, heet de nieuwe plaat van Neerlands hardste drum 'n' bass/breakcore producer Bong-Ra. We weten zeker dat hij voor het optreden in Atak zijn hardste platen mee gaat nemen.
Binnen het Nederlandse electronica landschap geldt Mormo als een vernieuwer. Door zelf software te ontwerpen maakt hij het mogelijk het proces dat leidt tot het maken van muziek een geheel eigen signatuur mee te geven: de muziek passeert een netwerk van processen en functies voordat de difinitieve vorm wordt beriekt. Het resultaat: splinterende breaks en machinale ritmes gecombineerd met verleidelijke melodiën, passend binnen de electronische traditie maar met een unieke sound.
Van alles en nog wat. Gabber, breakcore, Huge Chrome Cylinder invloeden, Nintendo achtige geluiden in 'Pwntendo', heel vet. Het is razendsnel, chaotisch. Maar niet zo heel vrolijk als de titel van het album doet vermoeden. Er is best veel 'schattige melancholie' te vinden. Ik vind het erg goed. Superknap en meeslepend breakbeatgeweld.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
cool artwork .. ik zit op mn werk hoe klinken de sampletjes in wat voor stijl ( de man is zo divers)
Wat ik tot nu toe hoor vind ik toch wel best vrolijk. Maar goed, het blijft wel ongelofelijk chaotisch. Toch wel weer net wat te voor mij vind ik zelf, al vind ik dit een stuk leuker dan het oude werk wat ik van hem gehoord heb. Op Rossz Csillag na dan.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Van alles en nog wat. Gabber, breakcore, Huge Chrome Cylinder invloeden, Nintendo achtige geluiden in 'Pwntendo', heel vet. Het is razendsnel, chaotisch. Maar niet zo heel vrolijk als de titel van het album doet vermoeden. Er is best veel 'schattige melancholie' te vinden. Ik vind het erg goed. Superknap en meeslepend breakbeatgeweld.
quote:
Verderop bij Vache gaat het weer over in supersnelle Huge Chrome achtige beats, heel vetquote:Op maandag 27 februari 2006 21:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe hoor vind ik toch wel best vrolijk. Maar goed, het blijft wel ongelofelijk chaotisch. Toch wel weer net wat te voor mij vind ik zelf, al vind ik dit een stuk leuker dan het oude werk wat ik van hem gehoord heb. Op Rossz Skiliag na dan.![]()
Net nadat ik dit heb ingetypt zet ik vache op en komt de gabber erin. Dat is hetgene waar ik het meest de pest aan heb bij snares![]()
quote:White Cock 3
Ok Kids, come its scavenger search time again, WHITE COCK 3 IS OUT THERE IN STORES!!!! This one has 4 fucking brilliant tracks on it, all guaranteed 300% party! This one has 2 new-comers to Cock (so they say) Bong-Ra and Deacon Boombastardizer, and boy do they deliver! Oh, for local-boys you got an absolute brilliant Terminal 11 track which was basically a dare from DDD to see what he could do with Hoovers and gabber kicks. Answer- He can do a lot with them! And to fill the space before the scratch samples, Jason Forrest gives us a 2-for-1 special. As always this one comes with a Brilliant Poster (best one yet we think) and a sticker with perty Butterflies on it.
Bong Ra- Skeletor
Terminal 11- Nobody Does It Like You
Deacon Boombastardizer- Active Versatile
Jason Forrest- 2 for 1 Special
Scratch Samples
quote:
Next Life
“Electric Violence”
Crock008
Release Date: Feb 2006
CD also includes 4 minute video of live performances!
You simply aren't ready for Next Life. So rare is it that you discover a band with such an original sound, coming from somewhere within their own universe that when you do find a band such as this, it's always surprising. We proudly introduce you to Next Life.
Hailing from Oslo, Norway Next Life are Hai Nguyen Dinh and Tormod Christensen. They make music that fetishistic ally explores the twin worlds of Deathmetal and game music with a preciousness that some how skirts into the art-rock realm. Around the office, we call their sound 'Gameboy Deathmetal'; and when you hear a second of the record, you'll know why.
Basically it's real guitar, synth guitar, Nintendo 'vocals' and programmed beats made to fit a metal archetype. This refined and personal new music somehow always winks at the artifice through which it was created (which is why it is also completely unnerdy).
Lastly, a side note here about Next Life. These guys fucking ROCK live. You wouldn't believe it could work, but live they are like vicious robots spasmodically jerking to every power chord and chugging riff. They are available for booking, and really, they are probably one of the very best new bands around.
quote:Oh my gosh...
Its the gameboy murderer DJ Scotch Egg with a 4 track dancehall gabbacore killer EP on Kriss Records...
Pure unadulterated electronic splattergrinding arcade chaos as only the Egg knows how to produce...
Containing a special Ove-Naxx Karaokecore Fried Chicken Mixx!
Out in April 2006!
KRISS#3 : DJ Scotch Egg
Side A:
A1. Scotch Vader
A2. Scotch Forest
A3. Scotch Poo [Ove-Naxx Mixx]
Side B:
B1. Scotch Dad [mmm-egg-a-mix]
http://www.krissrecords.com
Oh hellz yeah. Nu nog iemand mee zien te krijgen.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:46 schreef zwareshag het volgende:
15 Juni Venetian Snares en Mu-Ziq in Paradiso is nu wel bevestigd op de Paradiso site. Aanvang 23:30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |